_eLMo_ schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 08:23:
@
Tweak_ers de perfecte EV bestaat niet. Ik kom uit een Niro en heb de EV6 1 dag proefgereden en daarna bedankt.
Eigenlijk een ID.4 besteld, maar vanwege prijs voor een Y RWD gegaan.
Dus ik ben het wel met je eens. Prijs is een grote factor.
Klopt, de instelling om i-pedal definitief bij starten actief te maken, nog niet gevonden.
Het spaceship geluid nog niet uit kunnen zetten ergens.
De automatische kofferbak zou open moeten gaan als ik er met sleutel voor sta, maar dat lukte niet.
Maar Apple CarPlay vond ik toch weer zoooo fijn. De volgende auto heeft Apple CarPlay echt als voorwaarde.
En stoel koeling, dat moet hij ook hebben voor de warme zomers in zuid Europa.
Ik ben verder best gevoelig voor premium look en feel. Het korte zitvlak van de stoeltjes in de Tesla, de deuren en het plastic fantastic gehalte in de Tesla is voor mij, op dit moment, wel grote reden er voorbij te lopen.
Caelorum schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 08:41:
[...]
Hier hetzelfde. Ik overweeg een Y of een EV6, maar goed mogelijk dat ik wellicht zelfs een jaartje in een oude benzine ga zitten en daarna 1 van die privé koop.
Al ben ik wat huiverig voor het moeten discussiëren met Tesla voor garantie. Nu kan ik nog achter de LM schuilen als ik het ooit nodig heb.
Ja, ik heb nu mijn 3 weer terug van de schadehersteller en de bumper achter wijkt gewoon zowel links als rechts. Schadehersteller geeft aan dat het aan de bumper ligt die ze van Tesla krijgen. Ik heb het bij Athlon gelegd en die klimmen maandag de telefoon in. Het interesseert mij allemaal weinig meer.
Nu ging ik de auto stofzuigen en zuigt hij gewoon het knopje van de stoel bediening eraf, vrij simpel. Serieus, die ben ik kwijt. Dat soort dingetjes vind ik typerend voor de bedroevende kwaliteit van mijn Tesla. Bovenop de accu degradatie van meer dan 10% op 60.000km en het bizar hoge verbruik, waar Tesla gewoon van zegt dat het normaal is. Dus ook al is het niet normaal, je hebt geen poot om op te staan!
Toch bizar dat de EV6 met klimaat aan, 77kWh pack en af en toe vol gas, gelijkwaardige cijfers kan halen 😉
Nu is hij niet super snel (7,3sec 0-100), dus vol gas heeft andere impact dan mijn 3 (4,4sec 0-100).
Dat is het rare van Tesla ieder jaar, als je gewoon het hele jaar je best doet, hoef je aan het einde van het jaar niet te haasten met allemaal acties en 500 man op een dag als 31 December te proppen.