Oekol schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 13:58:
[...]
Het exacte bordje moet ik je schuldig blijven maar volgens mij stond er: parkeerplaats voor elektrische auto's om te laden.
Iets in die trant. Maar dan alsnog als dat er niet stond ben je beter dan een ICE auto en kun je voor de deur parkeren of zo? Wat een achterlijke redenering (pardon my French). Maar wellicht is dat precies wat er mis is met de samenleving. Iedereen probeert alleen maar de mazen in de wet te vinden?
Tja, en toch vind ik dat publiek laden in woonwijken een drama.
Onze straat is gekozen voor een laadpaal met twee laadplekken. Die staat er al jaren. Prima.
Mensen uit heel de wijk komen in onze straat laden, wat voor parkeerlast in onze straat zorgt.
In onze straat heb alleen ik een EV en ik laad over de stoep met een laadkabel in mijn eigen laadpaal in de voortuin.
Maar nu komt het. De gemeente ziet dat er erg veel vraag is naar een laadpaal in onze straat, omdat die publieke laadpaal altijd bezet is. Dus nu willen ze er nog een paal naast plaatsen. Dit gaat ten kosten van onze parkeerplekken, waardoor ik straks ook niet meer op mijn eigen laadpunt kan laden.
Dus in bezwaar gegaan en de gemeente heeft echt oogkleppen op. “Nee er is echt vraag naar laden in uw straat, want hij is altijd bezet”. Ze zijn doof voor argumenten dat het mensen uit heel de wijk zijn.
Als die tweede paal er komt, ga ik er staan en gooi ik vanuit daar een langere kabel in mijn laadpaal. Het is helemaal prima met de gemeente.