Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.163.815 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kdeboois schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 08:48:
[...]

Ze beginnen op een traditionele fabrikant te lijken. Nog even en er is een lange optie lijst.
Bij welke fabrikant kun je achteraf achterbankverwarming inschakelen en online meer vermogen?
Snarf70 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 06:47:
[...]

Hoe was het met de drukte bij de laadstations in Duitsland?
Valt wel mee volgens de app.

[ Voor 25% gewijzigd door Inspired op 15-02-2020 09:34 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
als ik op autopilot rijd en de A10 Noord op rij vanaf de A8, gaat m'n richtingaanwijzer aan. Ik rij in dat geval niet op NoA.

Ditzelfde gebeurt vanaf de A2 de A12 richting Arnhem op.

Is dit uit te zetten ?

Gisteren overigens in de bocht van A10 Noord naar A8 opeens "Cruisecontrol niet beschikbaar" dus moest opeens zelf weer gaan sturen met een hoop waarschuwingspiepjes en kon CC ook niet opnieuw inschakelen. Even later kon ik CC toch weer inschakelen. Vorige week dus ook al een keer dat ik CC niet kon inschakelen. Zou het iets van 2020.40.1 zijn ? Even .10 afwachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19
adjego schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 07:40:
[...]

Is al beschikbaar, via de site sowieso, net gekeken.
Hoe is dit zichtbaar? Net zoals bij Acceleration boost te kopen? Voor 300 euro is het geen prijs namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1990
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 19-09 13:50
Hunkaroglu schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 11:46:
[...]

Hoe is dit zichtbaar? Net zoals bij Acceleration boost te kopen? Voor 300 euro is het geen prijs namelijk.
In je account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaklie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 09:47
Ik vraag mij af: Zit nog te wachten op mijn M3, maar hoe werken die opties via Lease? Kan ik ze zelf eenmalig aanschaffen en zit ik niet met het gezeur van hogere maandlasten of moet alles via Lease gaan? (Zit bij Van Mossel if that matters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:01
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/s5rtdfftcv.jpg

Ik ben benieuwd wie weet of je deze LED interieur klemmetjes kan bestellen, ik krijg ze zelf niet gevonden?

Ze zijn gebroken door de kou en het vervangen van de kofferbak LED's, tip doe dat in de zomer ;)

Zou tof zijn als ik ze kan vervangen zodat alles weer vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 07:24:
Binnenkort ook in NL waarschijnlijk:

De rest heated van de Model 3 SR+ zijn nu voor 300 dollar in de US te unlocked :)
Haha en toen ik ooit zei dat alle achterbanken in alle model 3’s hetzelfde waren werd ik vierkant uitgelachen want dat zou veel te duur zijn bla bla je snapt er niks van bla bla.

Zo zie je maar weer :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Tweaklie schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 12:09:
Ik vraag mij af: Zit nog te wachten op mijn M3, maar hoe werken die opties via Lease? Kan ik ze zelf eenmalig aanschaffen en zit ik niet met het gezeur van hogere maandlasten of moet alles via Lease gaan? (Zit bij Van Mossel if that matters)
Je kunt ze betalen via een creditcard, die al dan niet aan je Tesla account is gekoppeld en dus ook voor bijvoorbeeld Superchargen wordt gebruikt. Ik weet niet hoe Van Mossel dit regelt, maar betalen via je eigen cc is vast wel mogelijk.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 12:02

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Hoe werkt het betalen van Tesla superchargen eigenlijk? Kan dat alleen met creditcard of zijn er ook andere betalingsmogelijkheden zoals het koppelen van een laadpas van de leasemaatschappij?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Ja snap ik. Maar ik heb die al standaard, dus krijg die optie niet te zien. En was benieuwd hoe het zichtbaar is in je account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
Mx. Alba schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 13:07:
Hoe werkt het betalen van Tesla superchargen eigenlijk? Kan dat alleen met creditcard of zijn er ook andere betalingsmogelijkheden zoals het koppelen van een laadpas van de leasemaatschappij?
Verschilt per LM. Leaseplan regelt het zelf op de achtergrond met Tesla. Sommige LM’s hebben een tankpas die als creditcard kan fungeren en bij de rest moet je gewoon declareren.
Wij hebben een tankpas van MTC, daar moet je helaas nog gewoon declareren.
Nou kom ik nooit bij een SuC, dus mij maakt het niet veel uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-07-2023
Hmmm het wordt nu alleen maar warmer nu we richting lente en zomer gaan dus twijfel nog over de 300 euro update.

Volgende update is het ontgrendelen van alle luidsprekers in de SR+.

Als ik een LR had zou ik me steeds meer genaaid voelen.

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:13
Autopilot schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 13:30:
Hmmm het wordt nu alleen maar warmer nu we richting lente en zomer gaan dus twijfel nog over de 300 euro update.

Bleek niet uit een teardown dat er fysiek luidsprekers ontbreken? Of een versterker zoiets, unlocken zal dan dus niet gaan.
Maar ze hebben wel vaker van dit soort grappen en niet altijd in favor van de dikkere modellen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Aan de andere kant, ik denk niet dat er iemand is die een LR genomen heeft ipv een SR+ vanwege die extra speakers? Het gaat bijna volledig om de grotere actieradius.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Autopilot schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 13:30:

Die zijn toch al ontgrendeld? Je mist fysieke speakers op de SR. En degene die voor LR heeft gekozen gaat het meer om de range niet die extra's volgens mij. Dat is dan mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 19:33

GB2

Smobbo schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:57:
[...]

Heb je die ervaring nog steeds?
Ik merk dat ze na de gekte van eind 2019 nu best prima bereikbaar zijn, in ieder geval de SeC waar ik contact mee heb.
Ik ben al ruim 1 maand en inmiddels 3 belletjes verder en ik kan nog steeds niet meer in mijn account facturen downloaden, de laatste keer kreeg ik iemand in een werkplaats aan de lijn en die kon mij niet helpen en ook niet doorverbinden naar juiste persoon of afdeling.
Kijk foutje kan altijd, geen probleem maar ik zit momenteel er aan te denken om maar gewoon hiervoor naar een Service Center te gaan rijden in de hoop dat ze me kunnen helpen, maar dit soort zaken moet gewoon via een belletje opgelost worden, zeker als ze beloven dat het de volgende dag opgelost is, en als dat dan niet zo is bel of mail me even dat je er nog mee bezig bent, dat doe ik ook als ik een klant beloof er morgen op terug te komen maar als dat niet lukt ivm een spoed klus dan heb ik wel het fatsoen om even te mailen of bellen dat ik door omstandigheden het niet gaat lukken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GB2

GB2

Mx. Alba schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 13:07:
Ik hem mijn bankrekening nummer gekoppeld via SEPA.
Meestal na een dag of 4 a 5 incasseren ze hem en ik declareer tot dat Multilease dat een geregeld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:24
Hunkaroglu schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 13:50:
[...]

Die zijn toch al ontgrendeld? Je mist fysieke speakers op de SR. En degene die voor LR heeft gekozen gaat het meer om de range niet die extra's volgens mij. Dat is dan mooi meegenomen.
Je mist speakers, een versterker en een subwoofer. Zou mooi zijn als ze dat met een OTA update zouden kunnen oplossen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
GB2 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 16:23:
[...]

Ik ben al ruim 1 maand en inmiddels 3 belletjes verder en ik kan nog steeds niet meer in mijn account facturen downloaden, de laatste keer kreeg ik iemand in een werkplaats aan de lijn en die kon mij niet helpen en ook niet doorverbinden naar juiste persoon of afdeling.
Kijk foutje kan altijd, geen probleem maar ik zit momenteel er aan te denken om maar gewoon hiervoor naar een Service Center te gaan rijden in de hoop dat ze me kunnen helpen, maar dit soort zaken moet gewoon via een belletje opgelost worden, zeker als ze beloven dat het de volgende dag opgelost is, en als dat dan niet zo is bel of mail me even dat je er nog mee bezig bent, dat doe ik ook als ik een klant beloof er morgen op terug te komen maar als dat niet lukt ivm een spoed klus dan heb ik wel het fatsoen om even te mailen of bellen dat ik door omstandigheden het niet gaat lukken.
Dat is inderdaad niet netjes.
Overigens is het facturen niet kunnen downloaden een bekend probleem. Excuus dat ze meestal geven is het overgaan naar een nieuw systeem. Of dat zo is en zo ja, hoe lang dat gaat duren weet niemand :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArPi75
  • Laatst online: 20-09 11:11
Wat zullen de kids morgen opkijken als de achterbank ook ineens warm kan worden....

Audi Q4 e-tron 45 Quattro, 10.600 Wp PV, water-water warmtepomp, gasloos, dynamisch energiecontract, 32 kWh thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
ArPi75 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 19:26:
Wat zullen de kids morgen opkijken als de achterbank ook ineens warm kan worden....
Heb hem ook maar gekocht voor de kids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
Hunkaroglu schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 13:50:
[...]

Ik was in de veronderstelling dat alle hardware standaard in de SR+ zat maar alleen softwarematig was uitgeschakeld.

Als de SR+ de speakers fysiek mist, is het natuurlijk een ander verhaal. Van de woofer en versterker weet ik dat die er niet bij zitten maar dacht dat de rest van de speakers er gewoon in zaten.

Heeft iemand al geprobeerd om zelf aangeschafte speakers in de SR+ te installeren?

[ Voor 6% gewijzigd door Autopilot op 15-02-2020 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPi75
  • Laatst online: 20-09 11:11
Autopilot schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 19:29:
[...]

Heb hem ook maar gekocht voor de kids.
Grappig is dat direct na deze aankoop mijn auto in mijn online Tesla account ook ineens de juiste kleur heeft gekregen; daar was hij tot heden altijd blauw (ipv rood), terwijl in de app en in de auto hij al altijd rood was....

Audi Q4 e-tron 45 Quattro, 10.600 Wp PV, water-water warmtepomp, gasloos, dynamisch energiecontract, 32 kWh thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TESLAM3SR
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19-12-2024
Zijn er meer mensen die gevolgde playlists op spotify niet te zien krijgen op het scherm in de auto?.

Indien ik deze via mijn telefoon volg zie ik ze niet in de auto, andersom (volgen in de auto) wordt wel zichtbaar in telefoon app...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
ArPi75 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 19:26:
Mijn kids vinden stoelverwarming maar vies en onnodig :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
Vind deze wheel caps wel gaaf. Vraag me af of ze zo te koop zijn of dat de eigenaar ze zelf heeft gespoten.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UThTu3d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Autopilot schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 19:31:
[...]

Ik was in de veronderstelling dat alle hardware standaard in de SR+ zat maar alleen softwarematig was uitgeschakeld.

Als de SR+ de speakers fysiek mist, is het natuurlijk een ander verhaal. Van de woofer en versterker weet ik dat die er niet bij zitten maar dacht dat de rest van de speakers er gewoon in zaten.

Heeft iemand al geprobeerd om zelf aangeschafte speakers in de SR+ te installeren?
Zie bv; https://teslaownersonline...er-upgrade-install.13059/

Je mist ook speakers achterin in de SR+.

Die caps lijken gewoon de standaard kappen waarvan het zwarte gedeelte wit gemaakt is.

[ Voor 5% gewijzigd door Inspired op 15-02-2020 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 08:39
Hier een LR en voel me echt niet genaaid hoor @Autopilot ;). Zat bij de eerste golf afleveringen en had een 3 toen het nog wel een bijzondere auto was :9

@Mx. Alba range is handig maar ben toch ook wel erg blij met de audio en andere extraatjes. Mijne heeft ook nog onbeperkt premium connectivity en ik heb gratis FSD gekregen vanwege de prijsdaling vorig jaar. Had ook niet heel veel keuze want initieel was er alleen nog maar de LR en de P. Ook de acceleratie is wel leuk natuurlijk.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Laatst online: 01-09 23:51
Weet iemand hoe het zit als ik m’n lampen wil afstellen en het is leasebak. Als via de app service shizzle inplannen?

Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ElonDusk schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 20:33:
Weet iemand hoe het zit als ik m’n lampen wil afstellen en het is leasebak. Als via de app service shizzle inplannen?
Kan toch gewoon via het service menu in je auto?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Laatst online: 01-09 23:51
DennusB schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 20:35:
[...]

Kan toch gewoon via het service menu in je auto?
Ah zo. Ja dan moet ik ff kijken hoe dat precies werkt. Thanks.

Ik liet gisteren mijn vriendin in m’n auto rijden en ik ging in haar auto voor de tesla rijden. En werd net niet verblind. En rechter was hoger afgesteld :9

Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
Tassadar32 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 20:21:
Hier een LR en voel me echt niet genaaid hoor @Autopilot ;). Zat bij de eerste golf afleveringen en had een 3 toen het nog wel een bijzondere auto was :9

@Mx. Alba range is handig maar ben toch ook wel erg blij met de audio en andere extraatjes. Mijne heeft ook nog onbeperkt premium connectivity en ik heb gratis FSD gekregen vanwege de prijsdaling vorig jaar. Had ook niet heel veel keuze want initieel was er alleen nog maar de LR en de P. Ook de acceleratie is wel leuk natuurlijk.
Oke genaaid is wel wat overdreven. Dat is mijn manier om mijn jaloezie richting de LR owners te uiten want had ook wel graag een LR willen hebben. >:)

En al helemaal nu ik in 2 maanden tijd 20 km range ben kwijt geraakt. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 10:36

KillerB

______

Dank! Maar gisteravond laat had ik opeens de auto in mijn account staan! :o
Nu nog ff zien dat ik met de Apple watch the Frunk kan openen, laadpoort ontgrendelen/vergrendelen en de verwarming in kan stellen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ja nu iemand het daarover had... Wat is premium connectivity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:31
Mx. Alba schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 20:57:
Ja nu iemand het daarover had... Wat is premium connectivity?
Luie bui ?

Het grote Tesla Model 3 topic

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
Niet heel erg behulpzaam. Google resultaat nummer 1 echter wel: Tesla.com

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TESLAM3SR
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19-12-2024
KillerB schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 20:55:
[...]

Dank! Maar gisteravond laat had ik opeens de auto in mijn account staan! :o
Nu nog ff zien dat ik met de Apple watch the Frunk kan openen, laadpoort ontgrendelen/vergrendelen en de verwarming in kan stellen :*)
Heb je daar een speciale app voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Tassadar32 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 21:18:
[...]

Niet heel erg behulpzaam. Google resultaat nummer 1 echter wel: Tesla.com
Heel erg behulpzaam. Zoek vakje boven dit topic is goud waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Hmmm dat premium connectivity is dus gewoon een stukje geldklopperij eigenlijk. De auto kan het, en zou het ook via je telefoon kunnen doen of via een eigen simkaart, maar je moet het via Tesla doen. Typisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
Mx. Alba schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 22:18:
Hmmm dat premium connectivity is dus gewoon een stukje geldklopperij eigenlijk. De auto kan het, en zou het ook via je telefoon kunnen doen of via een eigen simkaart, maar je moet het via Tesla doen. Typisch.
4 van de 6 items in dat lijstje op Tesla.com (die met het sterretje erachter) werken dus ook gewoon via de hotspot van je telefoon. Het enige wat je echt niet op een andere manier kan krijgen is fileweergave (echt alleen de weergave) en sattelietbeelden. De 4 items die dus met hotspot ook werken is het meer gemak en dataverbruik waar je voor betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:18
Ik weet het niet precies, (in het land waar ik woon zit de connectivity nog in een trial voor iedereen), maar ik dacht gelezen te hebben dat alle premium connectivity functionaliteit ook via wifi werken? Zodat je zonder premium connectivity gewoon thuis nog kan netflixen etc.

En dan kan je dus ook een WiFi Hotspot met je telefoon doen en alle premium connectivity onderweg krijgen via je telefoon... Is dat niet het geval?

Edit: (@Tassadar32 beantwoord dit al. Dank!)

[ Voor 3% gewijzigd door Semyon op 15-02-2020 22:26 ]

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoeft helemaal niet. Hotspot werkt ook gewoon voor de meeste zaken. Staat je vrij om dat te doen. Alleen de rode traffic lijntjes mis je dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
Welk nut hebben die streepjes trouwens?

Navi pakt vanzelf al (zonder de visuele strepen) de snelste live route, die oranje/rode strepen in beeld, kan je niet echt iets nuttigs mee (of in ieder geval, het is zeer beperkt).

Ik vroeg mij af of ik iets mis..?

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
Autopilot schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 20:11:
Vind deze wheel caps wel gaaf. Vraag me af of ze zo te koop zijn of dat de eigenaar ze zelf heeft gespoten.

[Afbeelding]
Zijn als sticker kit te krijgen voor op je Aero kappen.

Vandaag de 3 even goed gewassen (beetje crosspost vanuit het grote auto detailing topic). Aero wieldoppen er weer af (zaten er nog op van het reisje naar Disney) en daar kwam me toch een partij modder onderuit! Na het wassen quickdetailer en tire gel erop (laatste twee foto's). Foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:18
Stef87 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 22:43:
Welk nut hebben die streepjes trouwens?

Navi pakt vanzelf al (zonder de visuele strepen) de snelste live route, die oranje/rode strepen in beeld, kan je niet echt iets nuttigs mee (of in ieder geval, het is zeer beperkt).

Ik vroeg mij af of ik iets mis..?
Als ik in de file sta vind ik het fijn te zien hoe lang die file nog duurt en waar hij ophoudt zodat ik weer lekker kan rijden.

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Data is niet iets wat gratis is voor Tesla, het staat je vrij om het niet te nemen. Er is geen andere automaker zo transparant over prijzen en echte geldklopperij is geld vragen voor auto updates zoals veel andere fabrikanten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Semyon schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 23:03:
[...]

Als ik in de file sta vind ik het fijn te zien hoe lang die file nog duurt en waar hij ophoudt zodat ik weer lekker kan rijden.
Ja precies, ik gebruik nu Waze, die doet dat ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Mx. Alba schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 23:44:
[...]

Ja precies, ik gebruik nu Waze, die doet dat ook...
Zo jammer dat je door moet rommelen op je telefoon in een Model 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik bedoel, waarom zouden die andere functies niet ook via WiFi kunnen? Waarschuwing erbij "dit verbruikt meer data" en klaar, toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mx. Alba schreef op zondag 16 februari 2020 @ 01:08:
Ik bedoel, waarom zouden die andere functies niet ook via WiFi kunnen? Waarschuwing erbij "dit verbruikt meer data" en klaar, toch?
Dat kan toch gewoon? Snap het probleem niet. Ik heb er wel een tientje voor over. Geen gezeur met hotspot. Tesla is juist het enige merk waar de meeste connectivity zaken gewoon werken zonder abonnement. Bij de meeste merken moet je gewoon betalen. Anders werken de functies niet meer.

Gebruik daarnaast trouwens op lange ritten wel waze.

[ Voor 4% gewijzigd door Inspired op 16-02-2020 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:37
@Inspired ja en nee. Dat je telkens opnieuw moet verbinden als je de auto uit P haalt is gewoon mensen pushen naar je abbo dienst.
Dat je een deel van de functies alleen via het abbo kan doen (kaartweergave) is natuurlijk raar. Bedoel.. Data is data. Of dat nu via WiFi of de ingebouwde esim gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caelorum schreef op zondag 16 februari 2020 @ 09:13:
@Inspired ja en nee. Dat je telkens opnieuw moet verbinden als je de auto uit P haalt is gewoon mensen pushen naar je abbo dienst.
Dat je een deel van de functies alleen via het abbo kan doen (kaartweergave) is natuurlijk raar. Bedoel.. Data is data. Of dat nu via WiFi of de ingebouwde esim gaat.
Ik zie ze dat nog wel aanpassen. Is niet bedoelt als pushen. In P gaat WIFI gewoon uit. Omdat het heel lang ook geen zin had. Iedereen had een auto met prem of een auto zonder en konden ook niks met een hotspot.

Die kaartweergave zal net iets lastiger te regelen zijn. Nu gebruik ik dat sowieso nooit dus dat zou mij persoonlijk ook niks boeien.

[ Voor 9% gewijzigd door Inspired op 16-02-2020 09:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-09 10:27
Mx. Alba schreef op zondag 16 februari 2020 @ 01:08:
Je bent nu aan het klagen over de data van de auto, dat dat geldklopperij is.

Maar in welke auto rijd jij dan, waar je dan wel een gratis sim-kaart hebt? Of welke auto heeft dat dan?
En dan is Tesla nog erg schappelijk in prijs met die €10 per maand. Je kan er hele films mee bekijken op Netflix...

OH ja. En je kan ook gewoon wifi-hotspot opzetten als die €10 per maand je teveel is. Dus zie echt niet het probleem.
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
Kwam er gisteren, na bijna 10.000km, achter dat de 3 dus gescheiden temperatuurregeling heeft.
Ik was sinds tijden eens wat aan het rommelen met de temperatuur en zag de knop "sync" staan :? Hmmm, maar eens ff op drukken -> ineens gescheiden temperatuurregeling voor bestuurder en bijrijder. :P
Niet dat ik daar het nut zo erg van inzie, dus maar weer uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

bottom line schreef op zondag 16 februari 2020 @ 09:59:
[...]

Je bent nu aan het klagen over de data van de auto, dat dat geldklopperij is.

Maar in welke auto rijd jij dan, waar je dan wel een gratis sim-kaart hebt? Of welke auto heeft dat dan?
En dan is Tesla nog erg schappelijk in prijs met die €10 per maand. Je kan er hele films mee bekijken op Netflix...

OH ja. En je kan ook gewoon wifi-hotspot opzetten als die €10 per maand je teveel is. Dus zie echt niet het probleem.
:/
Ik heb nu een Volvo. On Call kost €25 per jaar.

En inderdaad, €10 per maand is een redelijke prijs voor data aan boord, maar er is geen enkele reden waarom dat niet ook via WiFi zou kunnen of via een eigen simkaart.

En tja, reken eens uit wat al die kleine abonnementjes van €10 per maand samen kosten...

[ Voor 5% gewijzigd door Mx. Alba op 16-02-2020 10:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kdeboois
Mx. Alba schreef op zondag 16 februari 2020 @ 10:09:
[...]

En inderdaad, €10 per maand is een redelijke prijs voor data aan boord, maar er is geen enkele reden waarom dat niet ook via WiFi zou kunnen of via een eigen simkaart.
Lijkt me wel. Gedoe met je telefoon is gevaarlijker dan op het dashboard alles te kunnen regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:44

HenkS

Da_king alias HenkS

Hi,
Wat zijn de opties om een tesla model 3 te openen als je geen mobiel of key card wilt gebruiken?
Mijn vriendin en ik gebruiken de m3 beiden. Beiden een Android huawei telefoon en we merken dat het keyless openen te vaak niet werkt, dus een beetje irritant. (blijkt vaker bij Android voor te komen dan ios)
Key card steeds uit mijn pasjes pakken vind ik ook niet heel handig.
Wat zijn andere opties. De keyfob kost 150 vind ik vrij veel zeker als je er 2 nodig hebt.
Het liefste heb ik iets aan mijn sleutelbos hangen, die heb ik toch vast om voordeur op slot te doen etc.. Dus iets wat daaraan kan hangen en de auto geopend kan worden zoals de meeste auto's zou toch wel relaxed zijn.
Kan alleen niet echt goede opties vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
HenkS schreef op zondag 16 februari 2020 @ 10:13:
Hi,
Wat zijn de opties om een tesla model 3 te openen als je geen mobiel of key card wilt gebruiken?
Mijn vriendin en ik gebruiken de m3 beiden. Beiden een Android huawei telefoon en we merken dat het keyless openen te vaak niet werkt, dus een beetje irritant. (blijkt vaker bij Android voor te komen dan ios)
Wat zijn andere opties. De keyfob kost 150 vind ik vrij veel zeker als je er 2 nodig hebt.
Het liefste heb ik iets aan mijn sleutelbos hangen, die heb ik toch vast om voordeur op slot te doen etc.. Dus iets wat daaraan kan hangen en de auto geopend kan worden zoals de meeste auto's zou toch wel relaxed zijn.
Zelf maken.
@Smobbo en ik hebben het ook gedaan: Een pasje in de aceton gooien en dan de chip en antenne in een leeg taglezertje stoppen. Vervolgens heb je een taglezertje aan je sleutelbos waarmee je de auto kan openen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bottom line
Hi,
adjego in "Het grote Tesla topic - deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Zoek even op: Extra keycards bestellen, aceton en druppels :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mx. Alba schreef op zondag 16 februari 2020 @ 10:09:
[...]

En tja, reken eens uit wat al die kleine abonnementjes van €10 per maand samen kosten...
Wat ik zo zie zitten de functies van on-call voor niks in de Tesla. Dus wie doet er nu aan geldklopperij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

TESLAM3SR schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 21:23:
[...]

Heb je daar een speciale app voor?
Ik heb Commands for Tesla gevonden gisteravond: https://apps.apple.com/nl...ds-for-tesla/id1445054572
Ik las negatieve ervaringen over Remote for Tesla die ook zoiets dergelijks kan.

Je kunt met die APP vrij eenvoudig shortcuts maken die je vervolgens via Siri (smartwatch en iphone) of widgets op je iphone kunt aanroepen. Misschien dat dit ook wel te bouwen is door wat geavanceerdere shortcuts te bouwen waar je de API aanspreekt maar daar kwam ik niet helemaal uit.

Daarbij heb je hier op de smartwatch ook gewoon een mooie interface waarmee je de belangrijkste dingen kunt bedienen. die voeg je gewoon toe aan je watchface.
Ik vind het niet altijd wat om tegen mijn horloge te praten op straat :')

Ik heb er buiten een paar opdrachten nog weinig mee getest, net gisteravond geïnstalleerd, vandaag nog wat verder mee spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KillerB schreef op zondag 16 februari 2020 @ 10:26:
[...]

Ik heb Commands for Tesla gevonden gisteravond: https://apps.apple.com/nl...ds-for-tesla/id1445054572
Ik las negatieve ervaringen over Remote for Tesla die ook zoiets dergelijks kan.

Je kunt met die APP vrij eenvoudig shortcuts maken die je vervolgens via Siri (smartwatch en iphone) of widgets op je iphone kunt aanroepen. Misschien dat dit ook wel te bouwen is door wat geavanceerdere shortcuts te bouwen waar je de API aanspreekt maar daar kwam ik niet helemaal uit.

Daarbij heb je hier op de smartwatch ook gewoon een mooie interface waarmee je de belangrijkste dingen kunt bedienen. die voeg je gewoon toe aan je watchface.
Ik vind het niet altijd wat om tegen mijn horloge te praten op straat :')

Ik heb er buiten een paar opdrachten nog weinig mee getest, net gisteravond geïnstalleerd, vandaag nog wat verder mee spelen
Kun je laten weten of de knopjes op de Watch goed werken? De rest kan ik ook wel gewoon met shortcuts. Moet de app bv altijd in de achtergrond draaien op de iPhone voor Watch functionaliteit? Werkt het ook goed als de auto slaapt en dan alleen via de Watch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Inspired schreef op zondag 16 februari 2020 @ 10:26:
[...]

Wat ik zo zie zitten de functies van on-call voor niks in de Tesla. Dus wie doet er nu aan geldklopperij?
Klopt. Maar nogmaals, er is geen enkele technische reden waarom niet alle premium functiea via WiFi hotspot of een eigen data-sim zouden kunnen werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

ybos schreef op zondag 16 februari 2020 @ 10:16:
[...]

Zelf maken.
@Smobbo en ik hebben het ook gedaan: Een pasje in de aceton gooien en dan de chip en antenne in een leeg taglezertje stoppen. Vervolgens heb je een taglezertje aan je sleutelbos waarmee je de auto kan openen.
Mooie oplossing ga ik eens naar kijken. Maar wat ik toch wel apart vind dat je of een dure keyfob moet kopen of iets zelf moet maken. Vind het apart dat er geen andere oplossingen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
HenkS schreef op zondag 16 februari 2020 @ 10:43:
[...]

Mooie oplossing ga ik eens naar kijken. Maar wat ik toch wel apart vind dat je of een dure keyfob moet kopen of iets zelf moet maken. Vind het apart dat er geen andere oplossingen zijn?
Welke andere optie's heb je bij een ander automerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

bottom line schreef op zondag 16 februari 2020 @ 10:46:
[...]

Welke andere optie's heb je bij een ander automerk?
Haha goede vraag.
Maar denk dat een keyfob achtig oplossing bij een ander automerk wel wat goedkoper is dan 150,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Zal je nog van verschieten denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snarf70
  • Laatst online: 08-09 08:50
ybos schreef op zondag 16 februari 2020 @ 10:01:
Kwam er gisteren, na bijna 10.000km, achter dat de 3 dus gescheiden temperatuurregeling heeft.
Ik was sinds tijden eens wat aan het rommelen met de temperatuur en zag de knop "sync" staan :? Hmmm, maar eens ff op drukken -> ineens gescheiden temperatuurregeling voor bestuurder en bijrijder. :P
Niet dat ik daar het nut zo erg van inzie, dus maar weer uitgezet.
RTFM!! ;)

M3P - Zwart - Zwart - Levering: 20/12/24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartlauwers
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 14:45
HenkS schreef op zondag 16 februari 2020 @ 10:55:
[...]

Haha goede vraag.
Maar denk dat een keyfob achtig oplossing bij een ander automerk wel wat goedkoper is dan 150,-
Voor de panda die mijn vriendin ooit reed een originele sleutel met afstandsbediening(dus geen keyless-entry of gekke dingen) bijbesteld omdat de transponder stuk was: €225 8)7 .
Goedkopere optie was imitatie sleutel maar dan had je er geen afstandsbediening op.

M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Haha idd..
Zo zijn er veel handigheidjes of weetjes.
Collega van mij was opzoek hoe hij de blazer achterin uit kon zetten omdat daar erg warme lucht uit komt. Niet fijn voor kids op dd achterbank. Maar dat kun je apart uitzetten.

En hij vertelde mij weer dat de spiegel verwarming is gekoppeld aan de achteruit verwarming. Kwam ik ook pas vrij laat achter op die manier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mx. Alba schreef op zondag 16 februari 2020 @ 10:37:
[...]

Klopt. Maar nogmaals, er is geen enkele technische reden waarom niet alle premium functiea via WiFi hotspot of een eigen data-sim zouden kunnen werken...
En dat kan dus ook voor de meeste functies. Oh, en het blijft ook een bedrijf. Ze willen ook nog wat geld verdienen. Volgens mij is er geen ander merk waar je zonder te betalen zoveel online diensten krijgt.
HenkS schreef op zondag 16 februari 2020 @ 10:55:
[...]

Haha goede vraag.
Oh? Bij welke merk dan? Simpele sleutel kost je bij VAG toch minimaal EUR 150,-

[ Voor 24% gewijzigd door Inspired op 16-02-2020 11:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
So true (maar zo dik :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paullinden
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 26-06-2022
Is mijn vrouw net weggereden in de Tesla, zonder pasje en met telefoon als ontgrendeling. Nu staat ze bij de manage en kan ze wel de auto in maar heeft ze om te gaan rijden het pasje nodig, en die ligt thuis. Raar toch? Probeer hem nu via de app te starten. Maar dan geeft die aan dat dit mislukt is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
Paullinden schreef op zondag 16 februari 2020 @ 11:18:
Is mijn vrouw net weggereden in de Tesla, zonder pasje en met telefoon als ontgrendeling. Nu staat ze bij de manage en kan ze wel de auto in maar heeft ze om te gaan rijden het pasje nodig, en die ligt thuis. Raar toch? Probeer hem nu via de app te starten. Maar dan geeft die aan dat dit mislukt is
Laat je vriendin in de instellingen iets aanpassen: toestaan op afstand starten.
Daarna kan jij ze 2 minuten de tijd geven om weg te rijden.

Waarschijnlijk als je vrouw gewoon FF vliegtuigmodus opzet en terug afzet, het ook terug werkt.

[ Voor 9% gewijzigd door bottom line op 16-02-2020 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paullinden
bottom line schreef op zondag 16 februari 2020 @ 11:20:
[...]

Laat je vriendin in de instellingen iets aanpassen: toestaan op afstand starten.
Daarna kan jij ze 2 minuten de tijd geven om weg te rijden.

Waarschijnlijk als je vrouw gewoon FF vliegtuigmodus opzet en terug afzet, het ook terug werkt.
Held ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paullinden
Ga zo toch eens onderzoek doen hoe het dan kan dat ze wel in de auto kan. Iemand enig idee? Achteraf een beetje naïef trouwens. Ze heeft een nieuwe telefoon en hadden die natuurlijk moeten synchroniseren. Echter wel gek dat ze dan wel in de auto kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Auto was waarschijnlijk nooit op slot gegaan (want sleutel is nooit 'contact verloren' na het stoppen met de auto, op de bestemming).
Vraag me eerder af hoe ze is kunnen vertrekken zonder sleutel - als de gsm nooit verbonden is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paullinden
bottom line schreef op zondag 16 februari 2020 @ 11:30:
Auto was waarschijnlijk nooit op slot gegaan (want sleutel is nooit 'contact verloren' na het stoppen met de auto, op de bestemming).
Vraag me eerder af hoe ze is kunnen vertrekken zonder sleutel - als de gsm nooit verbonden is geweest.
Best waarschijnlijk inderdaad. Echter staat de auto op de parkeerplaats en woon ik in een appartement op de 4e verdieping niet in de buurt van de auto. Dan is die dus op een of andere manier niet op slot gegaan gisteren avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:37
Paullinden schreef op zondag 16 februari 2020 @ 11:18:
Is mijn vrouw net weggereden in de Tesla, zonder pasje en met telefoon als ontgrendeling. Nu staat ze bij de manage en kan ze wel de auto in maar heeft ze om te gaan rijden het pasje nodig, en die ligt thuis. Raar toch? [...]
Heb ik ook wel eens. Dan maakt de telefoon wel verbinding en kan ik em openmaken en vervolgens verbreekt de verbinding weer en moet ik dus opnieuw scherm unlocken om weg te kunnen rijden. De melding die je dan krijgt is dat je het pasje moet gebruiken (grafisch op scherm), maar dat is natuurlijk niet nodig als je het via de mobiel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
Paullinden schreef op zondag 16 februari 2020 @ 11:35:
[...]

Best waarschijnlijk inderdaad. Echter staat de auto op de parkeerplaats en woon ik in een appartement op de 4e verdieping niet in de buurt van de auto. Dan is die dus op een of andere manier niet op slot gegaan gisteren avond.
Daarom heb ik voor de zekerheid toch de pincode maar ingesteld op het scherm.

(Ik zou eerder opteren dat de auto na 5min toch op slot gaat wanneer aan meerdere voorwaarden voldaan is zoals bijv.
- auto staat stil (duh...)
- geen personen in de auto (sensoren in de stoel)
- 5 minuten geen activiteit in de auto (scherm bedienen oid, mocht sensor in de stoel false positive geven)

Dan gaat de auto na een tijdje toch op slot. Ik had het van de week ook. Kwam thuis, wilde nog ff filmpje via watsapp kijken die binnenkwam. Audio wil dan via de auto maar wilde ik niet, dus even bluetooth uit.
Auto gaat dan niet op slot. Kwam er pas achter toen ik de volgende dag weg wilde rijden. Auto was open dus kon instappen. "Waarom "start" dat kl*reding niet :? Ow, bluetooth uit" :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 06:54
Dat de auto op slot is zie je toch aan de spiegels? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
DappereDodo schreef op zondag 16 februari 2020 @ 12:02:
Spiegels kan je vaak ook opvouwen met de auto open. Net wat je hobby is 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
DappereDodo schreef op zondag 16 februari 2020 @ 12:02:
Ik had eerst wat in de kofferbak gedaan (en wat orde in de chaos daar aangebracht). Toen ik naar de auto liep was me niet opgevallen dat de spiegels al uitgeklapt waren (ik heb geen spiegelfetish dat ik daar altijd naar kijk ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
Tassadar32 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 22:50:
[...]

Vandaag de 3 even goed gewassen (beetje crosspost vanuit het grote auto detailing topic). Aero wieldoppen er weer af (zaten er nog op van het reisje naar Disney) en daar kwam me toch een partij modder onderuit! Na het wassen quickdetailer en tire gel erop (laatste twee foto's). Foto's!
Thanks heb ze gevonden. Leuk prijsje ook. Ik ga ze bestellen.

https://evannex.com/produ...-aero-wheel-hubcaps#tab-2

Je auto is goed gelukt trouwens, ziet er weer als nieuw uit. Mag ik vragen wat je hebt gebruikt en in welke volgorde?

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Saxi
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19-10-2024
Met alle discussies (soms klachten) over het bereik van de Model 3 was ik benieuwd hoe het verbruik van mijn Model 3 Performance varieert bij verschillende snelheden. Ik heb absoluut niet te klagen over het bereik en voel me ook zeker niet bekocht. Ik wist dat het bereik snel minder wordt bij een hogere snelheid maar wist niet precies hoe groot het verschil is. Dus, proef op de som bij 90, 120, 160, 200, 200 en 235 km/h.

Model 3 Performance | Red | White interior | Aflevering 24-12-2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 18:54
Tassadar32 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 22:50:
[...]

Wat is eigenlijk het daadwerkelijke (real world) effect van de Aero's tov 18 inch zonder Aero's? En tov 19 inch met velg? Vind de Aero's niet perse heel mooi namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
6% tov. 18inch zonder.
Zal wel tegen de 9% zijn met de 19inch ofzowkes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Inspired schreef op zondag 16 februari 2020 @ 10:29:
[...]

Kun je laten weten of de knopjes op de Watch goed werken? De rest kan ik ook wel gewoon met shortcuts. Moet de app bv altijd in de achtergrond draaien op de iPhone voor Watch functionaliteit? Werkt het ook goed als de auto slaapt en dan alleen via de Watch?
Open/dicht/laadpoort/frunk/climate/sentry/lampen knipperen/toeteren werkt allemaal prima, je moet alleen soms even wachten omdat hij de auto wakker moet maken (dat krijg je dan ook als melding te zien). Ik sluit de APP op mijn telefoon altijd af, of er dan nog iets op de achtergrond draait weet ik niet, maar volgens mij mag dat sowieso beperkt op iOS.

Het enige wat ik ontdekt heb tot nu toe is dat het climate scherm vaak niet direct werkt (zwart scherm), als je dan even doorswiped naar het volgende scherm en weer terug gaat werkt het wel.

Kleinigheid, maar het viel me op dat het ontgrendelen van de laadplug niet via de knopjes kan doen(openen wel in het laadscherm), ik kan er echter wel een shortcut van maken en die dan weer via siri bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@KillerB op de watch is geen laadpoort open knopje? Dat is nou net iets wat ik veel gebruik om de kabel te unlocken voor vertrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB2

GB2

Saxi schreef op zondag 16 februari 2020 @ 14:06:
Met alle discussies (soms klachten) over het bereik van de Model 3 was ik benieuwd hoe het verbruik van mijn Model 3 Performance varieert bij verschillende snelheden. Ik heb absoluut niet te klagen over het bereik en voel me ook zeker niet bekocht. Ik wist dat het bereik snel minder wordt bij een hogere snelheid maar wist niet precies hoe groot het verschil is. Dus, proef op de som bij 90, 120, 160, 200, 200 en 235 km/h.

[YouTube: Tesla Model 3 verbruikstest]
Netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Inspired schreef op zondag 16 februari 2020 @ 14:46:
@KillerB op de watch is geen laadpoort open knopje? Dat is nou net iets wat ik veel gebruik om de kabel te unlocken voor vertrek.
Als de auto al open is, even op laadpoortklepje drukken en dan gaat hij open.

ICE ICE Baby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
  • Laatst online: 15-09 12:30
Ik heb even op het forum rond gekeken, maar helaas niks kunnen vinden voor m’n vragen. Ik heb deze verschrikkelijke auto nou ongeveer 2 maanden, en niks lijkt te werken. Dus ik hoop dat hier misschien wat mensen hulp kunnen bieden.

Iemand hier slimme ervaringen met:
1. De verwarming wel op auto zetten, maar dat hij niet keihard in je gezicht BLIJFT blazen, waardoor je droge ogen krijgt?

2. De “simpele” auto pilot zo instellen dat hij gewoon dezelfde snelheid houdt? Hij doet bij mij twee rare dingen
a) hij remt zo af en toe uit het niets KEIHARD midden op de snelweg. Eerste keren vooral bij afritten, laatst ook toen ik gewoon een vrachtwagen inhaalde
b) hij besluit zelf dat de cruise control snelheid naar beneden moet, gebasseerd op niks
Tesla had aangeraden de AP op “absoluut” te zetten ipv relatief, maar heeft weinig uitgehaald

3. Is er een ECO mode of iets dergelijks? Ik heb net van Groningen naar Amsterdam gereden en 80% van m’n batterij is op! (In chill mode, gewoon aan snelheid gehouden) (heb een M3 performance)

4. Mensen ervaring met een goeie HUD? Ik zou graag weten hoe hard ik rij terwijl ik ook op de weg kan letten

5. Mensen ervaring met de auto te laten geluids-isoleren? Hij is verschrikkelijk gehorig boven de 100km/h, waardoor je de (slechte) speakers heel hard moet zetten en er gewoon heel veel lawaai is.

6. Is er een manier waarmee je de cruise control kan hervatten op laatste snelheid waar hij op stond? (zoals bij alle andere auto merken). Some moet je even remmen of er is een bocht en wil je daarna eeer terug.

Dit zijn momenteel even mijn grootste problemen met deze verrassend matige auto. Vorige week daarom ook maar met andermans auto op wintersport gegaan, wat een verademing was dat weer.

[ Voor 12% gewijzigd door JohanB op 16-02-2020 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Inspired schreef op zondag 16 februari 2020 @ 14:46:
Nee dat is het enige wat er niet in zit, tenzij er geen lader aan zit, dan kun je hem wel laten openklappen. In de standaard shortcuts die je aan siri/widgets kunt toevoegen zit het vervolgens wel weer in gek genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunkaroglu
JohanB schreef op zondag 16 februari 2020 @ 16:15:
Ik heb even op het forum rond gekeken, maar helaas niks kunnen vinden voor m’n vragen. Ik heb deze verschrikkelijke auto nou ongeveer 2 maanden, en niks lijkt te werken. Dus ik hoop dat hier misschien wat mensen hulp kunnen bieden.

1. De verwarming wel op auto zetten, maar dat hij niet keihard in je gezicht BLIJFT blazen, waardoor je droge ogen krijgt?

2. De “simpele” auto pilot zo instellen dat hij gewoon dezelfde snelheid houdt? Hij doet bij mij twee rare dingen
a) hij remt zo af en toe uit het niets KEIHARD midden op de snelweg. Eerste keren vooral bij afritten, laatst ook toen ik gewoon een vrachtwagen inhaalde
b) hij besluit zelf dat de cruise control snelheid naar beneden moet, gebasseerd op niks
Tesla had aangeraden de AP op “absoluut” te zetten ipv relatief, maar heeft weinig uitgehaald

3. Is er een ECO mode of iets dergelijks? Ik heb net van Groningen naar Amsterdam gereden en 80% van m’n batterij is op! (In chill mode, gewoon aan snelheid gehouden) (heb een M3 performance)

4. Mensen ervaring met een goeie HUD? Ik zou graag weten hoe hard ik rij terwijl ik ook op de weg kan letten

5. Mensen ervaring met de auto te laten geluids-isoleren? Hij is verschrikkelijk gehorig boven de 100km/h, waardoor je de (slechte) speakers heel hard moet zetten en er gewoon heel veel lawaai is.

Dit zijn momenteel even mijn grootste problemen met deze verrassend matige auto. Vorige week daarom ook maar met andermans auto op wintersport gegaan, wat een verademing was dat weer.
1. Dit kan je zelf aanpassen via het touchscreen. Klik op Airco en dan kan je de digitaal de roosters aanpassen naar boven of beneden. Lees ook handleiding pagina 128.
2. Hier kan je niks aan doen. Dit is al een bekend probleem. Nooit van Phantom brake gehoord?
3. Eco Mode is er niet. Dit ben je zelf. Hangt van heel veel factoren af. Groningen - Amsterdam is al een behoorlijke afstand. Met dit weer en wind is het normaal dat je ongeveer 300 km kan halen. Ligt er natuurlijk ook aan hoe hard je rijdt.
4. Geen idee.
5. Op dit moment ervaar ik ook veel windgeluid. Is ook logisch met dit weer. Ik zou er voor de zekerheid naar service center gaan rijden en vragen wat ze eraan kunnen doen. In de app kan je aangegeven dat er windgeruis is.

Ja het is even wennen aan een Tesla. Net zoals we ook moesten wennen aan een iPhone. Maar uiteindelijk wil je niks meer anders volgens mij.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MtC
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-05-2021

MtC

JohanB schreef op zondag 16 februari 2020 @ 16:15:

6. Is er een manier waarmee je de cruise control kan hervatten op laatste snelheid waar hij op stond? (zoals bij alle andere auto merken). Some moet je even remmen of er is een bocht en wil je daarna eeer terug.

Slechte speakers?! Mag ik vragen met wat je vergelijkt? Zet sowieso “immersive sound” (NL: “diep geluid”) aan, en zet je equalizer op 4/3/1.5/3/5.5.

Je spreekt over één van de beste af fabriek geluidsinstallaties op de markt.

HUD is overbodig. Als je de snelheid niet kan zien terwijl je op de weg let, doe je toch echt wat verkeerd.

Maar eigenlijk heb ik maar één tip: als je de auto zóó slecht vindt, doe hem dan van de hand en stop met zeiken.

--handige links mogen niet van de mods--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
  • Laatst online: 15-09 12:30
Thanks voor de verwarming en geluid tip! Gaan we zo even proberen

Ik vergelijk het geluid met die auto die ik dus vorige week had geleend een bmw 550 ofzo. Veel stiller (als je niet keihard optrok) en mooi diep geluid, zal Harman Kardon zijn geweest ofzo?

Het lastige met weg doen (wat ik inderdaad heel graag zou willen) is
a) dat de lease maatschappij daar moeilijk over doet. Ik heb het al aan ze gevraagd
b) ik net een gods vermogen voor een auto heb betaald. Ik mag hopen dat ie het doet (ik snap nu wel waarom ze je geen test rit lieten doen)

Ik wil gewoon niet in een auto rijden die om de zoveel kilometer keihard op de rem gaat staan op een snelweg. Geeft me geen veilig gevoel

[ Voor 14% gewijzigd door JohanB op 16-02-2020 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:22
Hunkaroglu schreef op zondag 16 februari 2020 @ 16:30:
[...]

1. Dit kan je zelf aanpassen via het touchscreen. Klik op Airco en dan kan je de digitaal de roosters aanpassen naar boven of beneden. Lees ook handleiding pagina 128.
2. Hier kan je niks aan doen. Dit is al een bekend probleem. Nooit van Phantom brake gehoord?
3. Eco Mode is er niet. Dit ben je zelf. Hangt van heel veel factoren af. Groningen - Amsterdam is al een behoorlijke afstand. Met dit weer en wind is het normaal dat je ongeveer 300 km kan halen. Ligt er natuurlijk ook aan hoe hard je rijdt.
1) hij heeft wel een punt. Op 'auto' blazen die dingen altijd te hard en in je gezicht(of bijrijder) ik zet hem altijd op 1 of indien harder zet ik dat vooruit blazen uit.

2) reedt gisteren a59 acc en 2 keer ging die zomaar weer omlaag . Een keer naar 50 en een keer naar 90 (verkeersbordje in de auto ging naar 50) . Lijkt wel weer iets slechter geworden om een of andere reden(update?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
JohanB schreef op zondag 16 februari 2020 @ 16:46:
Thanks voor de verwarming en geluid tip! Gaan we zo even proberen

Ik vergelijk het geluid met die auto die ik dus vorige week had geleend een bmw 550 ofzo. Veel stiller (als je niet keihard optrok) en mooi diep geluid, zal Harman Kardon zijn geweest ofzo?

Het lastige met weg doen (wat ik inderdaad heel graag zou willen) is dat de lease maatschappij daar moeilijk over doet. Ik heb het al aan ze gevraagd

Ik wil gewoon niet in een auto rijden die om de zoveel kilometer keihard op de rem gaat staan op een snelweg. Geeft me geen veilig gevoel
HIj gaat niet op de rem als je cruise of Autopilot niet gebruikt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:19
Mijn vermoeden is dat over een tijd de cruise control snelheid gekoppeld wordt aan de daadwerkelijke borden langs de weg. Dan is het out-of-date kaartenmateriaal verleden tijd.
Pagina: 1 ... 41 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: