Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Tesla Model 3 topic

Pagina: 1 ... 40 ... 62 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Hunkaroglu
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 31-03 19:01
Een vraag over gepland opladen. Ik had hem vanochtend op 6.30 staan voor vertrek. Maar hij was 45 minuten eerder klaar zag ik in de app. Ik kreeg niet de melding dat regeneratief remmen beperkt is toen ik wilde wegrijden, maar op de energiebalk zag ik nog wel een aantal puntjes staan. Ik had verwacht dat de auto dan ook goed warm moest zijn. Ervaren jullie dit ook?

[Voor 3% gewijzigd door Hunkaroglu op 13-02-2020 08:01]

Model 3 LR AWD | Pearl White | 18’’ No Aero caps | Black and White Interior | No FSD

• Divak
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 13:37
Nog een leuke: Om van P naar D te schakelen werkt dit sowieso alleen als je de rem ingedrukt hebt. Als je dus de hendel naar beneden haalt zonder de rem in te drukken terwijl je denkt dat hij in P staat, doe je dus eigenlijk een actie die sowieso niet zou werken.

• knights16
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 14:31
Hunkaroglu schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 08:00:
Een vraag over gepland opladen. Ik had hem vanochtend op 6.30 staan voor vertrek. Maar hij was 45 minuten eerder klaar zag ik in de app. Ik kreeg niet de melding dat regeneratief remmen beperkt is toen ik wilde wegrijden, maar op de energiebalk zag ik nog wel een aantal puntjes staan. Ik had verwacht dat de auto dan ook goed warm moest zijn. Ervaren jullie dit ook?
Je hebt het voorverwarmen van je cabine ook aanstaan? (Of is dat standaard?)

Want Teslabjorn had gisteren een filmpje waarin hij laat zien wat er met je accupakket gebeurt als je de cabine voorverwarmt middels de app. Accupakket warmt op door de motoren energie te laten verbruiken waarbij de liquid cooling als verwarming van jr accupakket gaat fungeren.

PVoutput

• dedominee
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 13:08
Na een goed gesprek met de LM gisteren definitief besloten dat ik per Juni een Tesla Model 3 ga rijden (laatste andere optie was een Corolla Touring Sports Premium).

Twijfel nu nog tussen een SR+ en een LR. Voor de LR ga ik netto €150 per maand meer betalen. Is dat verschil ook verklaarbaar door extra range in real life? Ik lees er verschillende dingen over op fora, maar niks sluitends. Sommigen claimen dat een LR 'gemiddeld' slechts 50km meer rijdt op een lading, anderen claimen zeker 100km.

Daarnaast lees ik dat de SR+ ook een optioneel abonnement krijgt voor premium connectivity om zo de geavanceerde navigatie oa te krijgen.

Mis ik verder nog hele grote verschillen?

• Hunkaroglu
knights16 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 08:29:
[...]

Je hebt het voorverwarmen van je cabine ook aanstaan? (Of is dat standaard?)

Want Teslabjorn had gisteren een filmpje waarin hij laat zien wat er met je accupakket gebeurt als je de cabine voorverwarmt middels de app. Accupakket warmt op door de motoren energie te laten verbruiken waarbij de liquid cooling als verwarming van jr accupakket gaat fungeren.
Dat kan je alleen handmatig aanzetten via de app toch?

Nu was de auto wel op temperatuur doordat ik gepland opladen aan had staan. Als die uit is, verwarmt hij dus niet vanzelf.

Model 3 LR AWD | Pearl White | 18’’ No Aero caps | Black and White Interior | No FSD

• MrBasta
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 14:13
https://electrek.co/2020/...nge-rwd-china-production/

The Tesla M3 LR RWD komt weer terug :D

• knights16
Hunkaroglu schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 08:44:
[...]

Dat kan je alleen handmatig aanzetten via de app toch?

Nu was de auto wel op temperatuur doordat ik gepland opladen aan had staan. Als die uit is, verwarmt hij dus niet vanzelf.
Als je gepland vertrekken aanzet, warmt de cabine dan wel of niet op? (Preheating?).

Indien dit niet een optie is of niet gebeurd, dan schijn je je accu te kunnen voorverwarmen door 30-45 min voor vertrek via de app de cabine te verwarmen. YouTube: Preheating Tesla Model 3 cabin and battery Je ..... zouden bij 45 min voorverwarmen dus wel weg moeten zijn. Zeker met deze temperatuur.

Want ik zelf wel bizar vind is de hoeveelheid energie die gebruikt wordt om de accu voor te verwarmen. Gaat richting de 11kw. behalve dat je sneller kunt superchargen als dat nodig is, zie ik naast optimale regeneneratie geen voordelen? Iemand hier ideeen over? Lees wel comments van mensen die zeggen dat het beter is voor de accu om opgewarmt te zijn, maar of dat nou waar is en in verhouding staat met de Energie nodig voor het opwarmen?

PVoutput

• ElonDusk
  • Registratie: november 2018
  • Nu online
dedominee schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 08:43:
Na een goed gesprek met de LM gisteren definitief besloten dat ik per Juni een Tesla Model 3 ga rijden (laatste andere optie was een Corolla Touring Sports Premium).

Twijfel nu nog tussen een SR+ en een LR. Voor de LR ga ik netto €150 per maand meer betalen. Is dat verschil ook verklaarbaar door extra range in real life? Ik lees er verschillende dingen over op fora, maar niks sluitends. Sommigen claimen dat een LR 'gemiddeld' slechts 50km meer rijdt op een lading, anderen claimen zeker 100km.

Daarnaast lees ik dat de SR+ ook een optioneel abonnement krijgt voor premium connectivity om zo de geavanceerde navigatie oa te krijgen.

Geluid, snelheid, AWD. Zolang je gemiddeld niet boven de 200km per dag rijdt en die andere dingen je niet interesseren dan kan je gewoon de SR+ nemen :)

SR+ Wit / Wit / 19"

• knights16
ElonDusk schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 08:51:
[...]

Geluid, snelheid, AWD. Zolang je gemiddeld niet boven de 200km per dag rijdt en die andere dingen je niet interesseren dan kan je gewoon de SR+ nemen :)
Inderdaad. Overigens rijdt ik een LR en continu in chill mode, ofwel veel minder beschikbare pk's. Maar voor mij was de range doorslaggevend icm wat sneller kunnen superchargen enz.

PVoutput

• Hunkaroglu
knights16 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 08:51:
[...]

Als je gepland vertrekken aanzet, warmt de cabine dan wel of niet op? (Preheating?).

Indien dit niet een optie is of niet gebeurd, dan schijn je je accu te kunnen voorverwarmen door 30-45 min voor vertrek via de app de cabine te verwarmen. YouTube: Preheating Tesla Model 3 cabin and battery Je ..... zouden bij 45 min voorverwarmen dus wel weg moeten zijn. Zeker met deze temperatuur.

Want ik zelf wel bizar vind is de hoeveelheid energie die gebruikt wordt om de accu voor te verwarmen. Gaat richting de 11kw. behalve dat je sneller kunt superchargen als dat nodig is, zie ik naast optimale regeneneratie geen voordelen? Iemand hier ideeen over? Lees wel comments van mensen die zeggen dat het beter is voor de accu om opgewarmt te zijn, maar of dat nou waar is en in verhouding staat met de Energie nodig voor het opwarmen?
Ja hij warmt wel op. Dat zag ik in de app staan. Hij zet het dus wel automatisch aan als ik gepland vertrek ingesteld heb staan.

• mooste
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 14:58
Die was nooit weg in de Chinese line up. Alleen in de US/EU.

• MrBasta
mooste schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 08:54:
[...]

Uhhh
The model was later discontinued as Tesla started to only offer the Long Range battery with a dual motor all-wheel-drive (AWD) drivetrain
Ik snap het niet meer - maargoed mooie opvolger van mijn SR+ over een paar jaar :+

• dedominee
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 13:08
knights16 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 08:53:
[...]

Inderdaad. Overigens rijdt ik een LR en continu in chill mode, ofwel veel minder beschikbare pk's. Maar voor mij was de range doorslaggevend icm wat sneller kunnen superchargen enz.
Thanks! Ik rijd dagelijks sowieso 50+50 km aan. woon-werk verkeer. Daarnaast rijd ik elke maand 2 a 3 keer 300km of meer op 1 dag. Geluid doet me niet veel, dat geloof ik wel. De snelheid idem, die is sowieso dik in orde.

Is die navigatie echt een toegevoegde waarde of doen ze beiden hetzelfde behalve een satelliet kaart? En wat merk je daadwerkelijk van AWD tov RWD?

Alvast bedankt voor de feedback.

• GB2
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 28-03 12:02
dedominee schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 08:43:

Beetje vergelijkbaar met mijn case qua leasebudget, die premium connectivity heb je bij de LR ook maar voor 1 jaar.
En daarna ga je 10 euro per maand betalen.
Dus als je het daar van af laat hangen of een zwaar weegpunt is dan zou ik niet voor de LR gaan.

Verder ja de LR kan verder komen dan de SR+ ik rij dagelijks naar mijn werk (ongeveer 40 km enkel) op de zaak hebben we 3 fase paal dus als ik met 50% aankom dan is hij na 3 / 3,5 uur weer vol (90%).
Soms moet ik naar klanten en zoals van de week heb ik onderweg even 12 min aan SuC gestaan (was voldoende om bij de klant te komen en daar stond ook weer een paal).

Het is een afweging die wij niet kunnen maken voor je verder maar verwacht je dat je de komende jaren niet meer langere ritten te krijgen dan zou de SR+ prima kunnen zijn, als je wat meer power wil en een paar extra opties zoals verwarming op achterbank en extra range dan zou je de LR kunnen overwegen.

• Inspired
  • Laatst online: 14:40
dedominee schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 09:25:
[...]

Thanks! Ik rijd dagelijks sowieso 50+50 km aan. woon-werk verkeer. Daarnaast rijd ik elke maand 2 a 3 keer 300km of meer op 1 dag. Geluid doet me niet veel, dat geloof ik wel. De snelheid idem, die is sowieso dik in orde.

Is die navigatie echt een toegevoegde waarde of doen ze beiden hetzelfde behalve een satelliet kaart? En wat merk je daadwerkelijk van AWD tov RWD?

300km op één dag zou met een LR het hele jaar door wel moeten kunnen. (Ook dit makkelijk altijd overigens.) Met een SR+ is dat wat lastiger. Maar als je op bestemming kunt laden is het weer een ander verhaal. SR+ is ook zuiniger. Ik ben blij met de LR maar dat is meer voor AWD en premium interior. Qua bereik doen ze elkaar niet zo super veel omdat de SR+ een stuk zuiniger is.
mooste schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 08:54:
[...]

Hij is wel langer aangeboden daar maar nu volgens mij toch echt niet meer te bestellen.

Wat wel gek is dat de LR AWD daar minder bereik heeft dan een P. :?

@knights16 Issue is dat er geen aparte accu verwarming op de 3 zit. Dus gewoon inefficient de cabine flink opstoken. Ik kan me even niet voorstellen dat het zoveel beter voor de accu is. Als je gaat rijden zal de accu ook opwarmen. Het is meer dat je zuiniger kunt rijden en het opwarmen van de accu dan via de paal kan doen.

[Voor 28% gewijzigd door Inspired op 13-02-2020 09:52]

• Tomas_
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 13:42
[...]

Wat ik vooral het grote voordeel vind is de restwaarde van het bereik van een LR.
Dat zou voor mij echt een bottleneck zijn. soms heb ik meetings van 150 km verderop, en dan zijn de sr+ rijders echt aan het klooien. Overigens ook de Model S rijders met het bereik van 360.
Ze zijn altijd meer aan het zoeken naar laders en meer bezig met plannen.
Een LR geeft je dus meer vrijheid in die zaken. Het is echter ook een mindset. Veel sr+ rijders maakt dat niet uit.

En als ik op die locatie ben geweest hoef ik onderweg ook minder bij te laden om verder weg te kunnen.
En zeker bij koud weer houd de sr+ dan niet over.

Wel een voetnoot:

Bij mij was het verchil tussen de sr+ en LR 85 euro netto. Bij 150 euro extra kon ik ook een goede diesel leasen met een bereik van 900 km.

Het is wel heel belangrijk te realiseren, dat als je geen laadpaal thuis kunt plaatsen, je nog grotere uitdagingen hebt. Heb sinds een paar dagen eindelijk een paal thuis, en dat maakt het leven een stuk makkelijker.

X-T20, XF16mm 1.4, XF35mm 1.4, XC 50-230, Samyang 12mm F2 NCS, Tesla M3 LR AWD TH

• Markovichi
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 30-03 13:39
[...]

Ik rijd ongeveer vergelijkbare afstanden. Woon/werk tussen de 80/100km per dag en minimaal 1 keer per maand een rit van 130km heen en 130km terug.

Ik heb de SR+ (omdat de LR buiten budget is). Ik zou graag de LR hebben gehad, maar dit komt omdat ik geluid heel belangrijk vind (moet zeggen dat dit in de SR+ ook meer dan prima is overigens).
Verder was ik de eerste weken bang voor het bereik en de laadtijden, maar hier wordt je vanzelf handig in. Wanneer ik momenteel de langere ritten rijd kijk ik vooraf even (ondertussen weet ik wel waar het wel en niet kan) of en waar ik de auto kan opladen.

Wanneer de LR binnen budget zou vallen, zou ik momenteel waarschijnlijk alsnog voor een SR+ kiezen. Puur omdat de verschillen in mijn ogen niet opwegen tegen de hogere kosten.

• cyspoz
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23-03 23:38

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Ruud2001 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 16:41:
[...]

Heb ook last van dit probleem, ongeacht welke browser, wel/geen incognito modus.

Vreemde is dat een factuur van dec 2019 wel werkt, maar alles daarna niet. Heel irritant want heb deze nodig om te declareren bij de lease maatschappij.
Ik heb hier ook al een tijdje last van en ook dat oude facturen het wel doen maar nieuwe niet meer. Iemand nog nieuws hierover vanuit Tesla?

Update: Zojuiste telefonisch contact gehad met Tesla. Probleem is bekend en zou te maken hebben met overgang naar een nieuw systeem. Wordt aan gewerkt en zou vanzelf opgelost moeten worden. Tijdlijn is daarbij onbekend.

[Voor 18% gewijzigd door cyspoz op 13-02-2020 10:06]

• ElonDusk
  • Nu online
Ik kan ze ook niet downloaden. Dus heb ze maar opengeklikt en meeste info staat er toch denk ik? prijs/ locatie btw enz? Heb daar een screenshot van gemaakt en naar LM gestuurd. Moet genoeg zijn lijkt mij

SR+ Wit / Wit / 19"

• KelvinX
  • Registratie: december 2019
  • Nu online
ElonDusk schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 10:06:
Ik kan ze ook niet downloaden. Dus heb ze maar opengeklikt en meeste info staat er toch denk ik? prijs/ locatie btw enz? Heb daar een screenshot van gemaakt en naar LM gestuurd. Moet genoeg zijn lijkt mij
Mijn declaraties met screenshot zijn allemaal goedgekeurd iig.

• Inspired
Gelukkig regelen ze het bij Leaseplan onderling. Helemaal omdat je ook niet even per maand een invoice kunt draaien.

• ArPi75
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 07:47
Inspired schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 07:00:
@ArPi75 Je doelt op pagina 105 denk ik? Dat gaat over AP.
Nee, ik bedoelde echt pagina 98 (rechterkant) waar staat de TACC pas vanaf 30kmh kan worden ingeschakeld. Het ging namelijk over het feit dat men de auto onbewust al in D had staan en bij het wegrijden even snel dacht de auto in D te willen zetten (terwijl hij daar al in stond). Dus 1x hendel omlaag => TACC aanzetten.

Ook bij mij vanochtend op diverse verschillende plekken de melding Cruise control is niet beschikbaar als ik met de auto in D vanuit stilstand het hendeltje 1x omlaag druk. Enkel wanneer er auto's voor me staan dan gaat TACC aan en bij een stilstaande auto voor me gaat hij als ik het me goed herinner wel aan, maar in de stand "Vasthouden" en moet ik dus nog even het pedaal aanraken alvorens hij daadwerkelijk gaat rijden.

SR+ Multi-Coat Red, witte bekleding, 19"

• GB2
KelvinX schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 10:10:
[...]

Mijn declaraties met screenshot zijn allemaal goedgekeurd iig.
Ja mijn werkgever deed ook niet zo moeilijk inmiddels maar Multilease moet dit -in mijn geval- gewoon regelen, ik heb die auto nu bijna 2 maanden snap met feestdagen en drukte begin januari dat het wat langer kan duren maar vind dit slecht, op de factuur bij mij staat trouwens mijn naam met het adres van MultiLease.

• ElonDusk
  • Nu online
Btw. Ik had in december 3x een supercharger gebruikt. Ik zie deze sessies niet in mijn geschiedenis overzicht. Ik had toen mijn creditcard nog niet gekoppeld. Andere die iets vergelijkbaars hebben?

SR+ Wit / Wit / 19"

• GB2
Was dat op de dag dat je je auto in ontvangst hebt genomen?

• ElonDusk
  • Nu online
GB2 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 10:42:
Was dat op de dag dat je je auto in ontvangst hebt genomen?
Eerste sessie wel. De andere 2 waren de dagen erop

SR+ Wit / Wit / 19"

• knights16
[...]

Ik rijdt niet met de satelliet kaart maar de normale kaart. Awd vs RWD, tja meer tractie/grip.

Ik denk dat je met een SR een prima auto hebt als je niet veel km per dag rijdt. Enkele keer wat meer, lekker superchargen met max 170kw :)

PVoutput

• mooste
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 14:58
MrBasta schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 09:00:
[...]

Uhhh
[...]

Ik snap het niet meer - maargoed mooie opvolger van mijn SR+ over een paar jaar :+
Nou, toen mijn RWD bestelling werd geannuleerd kon je gewoon op de Chinese Tesla site de RWD bestellen. Ik geloof dat ze toen de RWD naar China stuurde. Waarschijnlijk iets te maken met productie capaciteit en dat Tesla meer marge heeft op een AWD.

• adjego
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 15:20
ArPi75 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 10:23:
[...]

Nee, ik bedoelde echt pagina 98 (rechterkant) waar staat de TACC pas vanaf 30kmh kan worden ingeschakeld. Het ging namelijk over het feit dat men de auto onbewust al in D had staan en bij het wegrijden even snel dacht de auto in D te willen zetten (terwijl hij daar al in stond). Dus 1x hendel omlaag => TACC aanzetten.
Die 30 km/u is niet meer van toepassing. Ondertussen kun je hem al bij een 15 km/u inschakelen, en zelfs terugzetten naar 0 km/u.

Domoticz | 2900 Wp PVOutput | Tesla Model 3 SR+ | Tesla Referral

• j1990
  • Laatst online: 15:17
Inspired schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 10:11:
Gelukkig regelen ze het bij Leaseplan onderling. Helemaal omdat je ook niet even per maand een invoice kunt draaien.
Nou inderdaad! Klinkt als een hoop gedoe bij andere LM..

• MrBasta
Onderstaande mail van Tesla ontvangen:
Het drukke wintersportseizoen is aangebroken en wij helpen u graag met een aantal handige tips om uw reis naar de sneeuw met uw Tesla nog aangenamer te maken.

Superchargers leveren snel energie bij een minder volle accu. Naarmate de accu voller wordt, neemt de laadsnelheid geleidelijk af. Laden boven 80% is in de meeste gevallen niet nodig. Tevens bent u hierdoor sneller weer onderweg en geeft u uw mede Tesla-eigenaren de gelegenheid om ook te laden.

Door eventuele drukte bij Superchargers kan het mogelijk zijn dat u liever gebruik wilt maken van een niet-Tesla laadpunt. Deze laadpunten vindt u gemakkelijk in uw navigatie onder het Charging-symbool, samengevoegd met Tesla Destination Charging locaties.

Bereid uw reis voor, door meer te lezen over publiek laden. Selecteer het land waar u (door)heen zal reizen om precies te zien waar u op moet letten voor het gebruik van deze laadlocaties.
Iemand ervaring hiermee? Ik heb er niet op gelet, maar andere snellaadlocaties zoals FastNed en Ionity zitten toch helemaal niet in de Tesla navigatie (of nu dus wel?)

• KillerB
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 11:52

KillerB

______

Zijn er nog meer mensen die nog steeds wachten op toegang tot de APP? (levering eind dec). Is daar nog wat aan te versnellen, vind het nu wel erg lang duren en vooral onhandig met voorverwarmen en instappen met de pas.

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Ik heb al een tijdje dat als ik optrek of afrem met m'n M3 ik een soort gekraak van achteren hoor. In het begin dacht ik dat het de laadkabel was die in die bak onder de laadvloer heen en weer schoof, maar het klinkt anders. Iemand dit eerder gehad of zal ik gewoon even langs een service center rijden?

Mijn LinkedIn!

• ElonDusk
  • Nu online
MrBasta schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 13:35:

[...]

Iemand ervaring hiermee? Ik heb er niet op gelet, maar andere snellaadlocaties zoals FastNed en Ionity zitten toch helemaal niet in de Tesla navigatie (of nu dus wel?)
Heb ook dat mailtje gehad. Ik ben ook benieuwd of andere chargers nu zichtbaar zijn. O-)

SR+ Wit / Wit / 19"

• Smuggler
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 14:04

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

ElonDusk schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 13:53:
[...]

Heb ook dat mailtje gehad. Ik ben ook benieuwd of andere chargers nu zichtbaar zijn. O-)
Net even naar mijn auto gelopen om te kijken.

Het valt een beetje tegen....
Ja je ziet de extra laders maar, veel van die laders zijn alleen voor klanten!? en maximaal 11 of 22kw.

Ik had liever gehad dat ik charging netwerken kon aan/uit zetten. en die net zoals de tesla chargers erin zou zien.

Gewoon sebastiaan

• ElonDusk
  • Nu online
Smuggler schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 13:59:
[...]

Net even naar mijn auto gelopen om te kijken.

Het valt een beetje tegen....
Ja je ziet de extra laders maar, veel van die laders zijn alleen voor klanten!? en maximaal 11 of 22kw.

Ik had liever gehad dat ik charging netwerken kon aan/uit zetten. en die net zoals de tesla chargers erin zou zien.
Haha ja heb hetzelfde net gedaan. We hebben wat meer keuze in ieder geval O-)

SR+ Wit / Wit / 19"

• DaCoTa
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 09:40
Ik zag iig niet heel duidelijk wat er nu anders was. Het lijkt alsof ze een chargemap dataset oid hebben toegevoegd. Maar bijvoorbeeld Fastned zag ik nog niet er tussen staan.

Of ze hebben punten uit hun eigen systeem gehaal waar vaker Teslas succesvol geladen hebben, dat lijkt me nog logischer. Dan zou vanzelf ook de fast chargers erbij moeten komen.

[Voor 34% gewijzigd door DaCoTa op 13-02-2020 14:03]

• bartgoes
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 10:25
Volgens mij is het nog simpeler. Google kent nu laadstations ga maar naar maps en zoek op laadstations.
Gezien het feit dat je Tesla Google maps gebruikt kent die ze nu dus ook.

• DaCoTa
  • Laatst online: 09:40
bartgoes schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 14:12:
Volgens mij is het nog simpeler. Google kent nu laadstations ga maar naar maps en zoek op laadstations.
Die geeft wel FastNed aan. Dan snap ik niet waarom die niet in de lijst in de auto komen te staan?

• kdeboois
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 14:34
DaCoTa schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 14:16:
[...]

Die geeft wel FastNed aan. Dan snap ik niet waarom die niet in de lijst in de auto komen te staan?
Verticale integratie.

Ondertussen op Twitter:

[Voor 17% gewijzigd door kdeboois op 13-02-2020 14:52]

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• Inspired
bartgoes schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 14:12:
Tesla gebruikt helemaal geen Google maps hiervoor.

• MrBasta
kdeboois schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 14:34:
[...]

Verticale integratie.

Ondertussen op Twitter: [Embed]
Epic he, Tesla stuurt een mailtje en minuten daarna komen er al posts / tweets etc. voorbij. Terwijl ik de mailtjes van de Renault en BMW Dealer al jarenlang negeer :D

• Caelorum
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 14:01
Inspired schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 14:54:
[...]
Tesla gebruikt helemaal geen Google maps hiervoor.
Het is onduidelijk wat ze precies gebruiken. Ze gebruiken iig voor een deel data van Google en OSM, aangevuld met eigen data, maar wat ze nou precies vandaan halen?

• kdeboois
MrBasta schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 14:54:
[...]

Epic he, Tesla stuurt een mailtje en minuten daarna komen er al posts / tweets etc. voorbij. Terwijl ik de mailtjes van de Renault en BMW Dealer al jarenlang negeer :D
Mijn Kia liet allang de overige laadpalen zien. Die hoefde dus geen mail te sturen :)

• Inspired
Caelorum schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 14:59:
[...]

Het is onduidelijk wat ze precies gebruiken. Ze gebruiken iig voor een deel data van Google en OSM, aangevuld met eigen data, maar wat ze nou precies vandaan halen?
Volgens mij is het wel duidelijk. Het is in ieder geval duidelijk dat sateliet images alleen van Google afkomstig is. Routeberekening/kaartdata/files etc niet via Google (helaas).

• MrBasta
Inspired schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 15:31:
[...]

Volgens mij is het wel duidelijk. Het is in ieder geval duidelijk dat sateliet images alleen van Google afkomstig is. Routeberekening/kaartdata/files etc niet via Google (helaas).
Dus is het onduidelijk wat ze precies gebruiken... je weet alleen dat het geen Google is. Ik zou ook wel willen weten wat de bron is, bij mij in de buurt staan wegen als 80 km/h aangemerkt terwijl het 50 km/h is. Mega irritant met TACC :X Als ik de bron weet kan ik kijken of je suggesties ter verbetering kan doen.

• arsimo
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 01-04 23:46
MrBasta schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 15:41:
[...]

Dus is het onduidelijk wat ze precies gebruiken... je weet alleen dat het geen Google is. Ik zou ook wel willen weten wat de bron is, bij mij in de buurt staan wegen als 80 km/h aangemerkt terwijl het 50 km/h is. Mega irritant met TACC :X Als ik de bron weet kan ik kijken of je suggesties ter verbetering kan doen.
Garmin, AFAIK.

• Novadecasa
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 25-03 21:21
MrBasta schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 13:35:

[...]

Ja ervaring mee. Zie mijn post eerder hier over mijn wintersport reis met de M3.
Als je Fastned of Ionity intikt in je navigatiebalk komen ze ook te voorschijn en kan je er direct heen navigeren.

Kleine tip, de afstand die achter elke locatie genoemd staat (ook 'gewone' adressen) zijn afstanden die rechtstreeks gemeten worden i.p.v. de afstand over de af te leggen route. Dat zorgt soms voor verwarring ;)

 MacBook Pro Touch Bar 2017  Watch 42 mm  iPod  iPhone X 64GB

• eric_nl
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 08:12
Waar vinden jullie die laadpunten info dan? Als ik op het charge ikoon druk rechtsonder dan zie ik alleen een lijst met superchargers en daaronder een lijst met destination chargers

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | black | 19"

• wootahH
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 14:49
eric_nl schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 18:45:
Waar vinden jullie die laadpunten info dan? Als ik op het charge ikoon druk rechtsonder dan zie ik alleen een lijst met superchargers en daaronder een lijst met destination chargers
In t lijstje waar je ook naar sateliet view toggled

• eric_nl
  • Laatst online: 08:12
Hmm, daar keek ik ook. Maar daar staan bij mij alleen Tesla destination chargers

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | black | 19"

• Sunri5e
  • Laatst online: 15:38
Bericht van Allego:
Beste e-rijder,

Allego verzorgt in samenwerking met Ecotap vanaf september 2018 de plaatsing van openbare laadpunten in de meeste gemeenten in de provincies Overijssel en Gelderland. Omdat je via Allego een laadpunt hebt aangevraagd houden we je graag op de hoogte van ontwikkelingen op ons netwerk.

Slim laden pilot in Overijssel en Gelderland hervat vanaf 14 februari
Op de nieuwe laadpunten die worden geplaatst in Overijssel en Gelderland wordt per 14 februari de Slim Laden pilot weer hervat. Op deze laadpunten kan het grootste deel van de dag met een hogere snelheid geladen worden dan normaal. Maar van 17:00 tot 21:00 uur is de laadsnelheid juist lager om zo de belasting op het netwerk beter te balanceren. Het gaat hierbij om de lichtgrijze ‘Ecotap Operated by Allego’ Laadpalen.

Tesla Model 3? Let dan extra op!
De Tesla Model 3 kan helaas niet altijd goed omgaan met het verlagen van het vermogen tussen 17:00 en 21:00 uur. Wanneer er 2 auto’s aan de laadpaal willen laden wordt de Tesla Model 3 in dit tijdvak niet geladen en valt de auto in slaap. Gevolg hiervan is dat de auto niet meer automatisch start met laden zodra het laadpunt weer op maximaal vermogen wordt geschakeld. Vanuit Tesla wordt gewerkt aan een oplossing.
Lekker dan. Ben ik mooi klaar mee met mijn Model 3..

• Stef87
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 15:10
Sunri5e schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 20:06:
Bericht van Allego:

[...]

Tijdelijke oplossing: sentry modus aan laten of zo’n 3rd party app die ervoor zorgt dat auto niet in slaap kan komen.

Skoda Citigo-E, Tesla Model 3. SE3500 met 4700wp & Daikin FTXM & Daikin 5kW Monoblock www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• Sunri5e
  • Laatst online: 15:38
Stef87 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 20:12:
[...]

Tijdelijke oplossing: sentry modus aan laten of zo’n 3rd party app die ervoor zorgt dat auto niet in slaap kan komen.
Blijft hij laden dan?

• NiGeLaToR
  • Registratie: maart 2000
  • Nu online
Dat staat in je eigen quote - al zou je dit natuurlijk nog even kunnen googlen.

• hdu
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 31-03 07:43
Morgen nog meer onderweg naar de wintersport?
Zo ja, wellicht zwaai ik wel even, ik rij in die witte M3, zonder de aero dopjes! Ik vertrek begin van de avond!
Veel plezier en succes met laden (ja, ik ben ook benieuwd hoe dat gaat / bevalt)!

• Stef87
Volgens je eigen bericht wel (want: slapende auto = problemen met laden en sentry modus = niet slapende auto)@hdu Veel plezier.

Waarom Tóch zonder Aero’s als je toch een keer een langere trip maakt..? Lijkt mij een van de beste momenten om juist wel de Aero’s eens te gebruiken :)

[Voor 26% gewijzigd door Stef87 op 13-02-2020 22:51]

Skoda Citigo-E, Tesla Model 3. SE3500 met 4700wp & Daikin FTXM & Daikin 5kW Monoblock www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• ArPi75
KillerB schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 13:38:
Zijn er nog meer mensen die nog steeds wachten op toegang tot de APP? (levering eind dec). Is daar nog wat aan te versnellen, vind het nu wel erg lang duren en vooral onhandig met voorverwarmen en instappen met de pas.
Ik heb ongeveer 6 weken gewacht vanaf 20 december.
Is alle papierwerk wel in orde gemaakt voor de "overdracht" naar jouw account?

Anders een belletje eraan wagen (geeft niet heel veel informatie, maar kunnen wel zien of alle informatie compleet is).

• Caelorum
Bericht van Allego:
[...]
Je kan via de app van allego de laadsnelheid weer verhogen naar normaal voor de laadsessie. Dan zou het geen probleem meer moeten zijn.
Kan overigens ook via de website als je de code op de paal weet.

• E46RC51
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 15:15
DennusB schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 13:40:
Ik heb al een tijdje dat als ik optrek of afrem met m'n M3 ik een soort gekraak van achteren hoor. In het begin dacht ik dat het de laadkabel was die in die bak onder de laadvloer heen en weer schoof, maar het klinkt anders. Iemand dit eerder gehad of zal ik gewoon even langs een service center rijden?
Alleen als ik heel snel optrek lijkt het alsof de carrosserie zich even ‘zet’

• Dino111
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 13:15
E46RC51 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 01:02:
[...]

Alleen als ik heel snel optrek lijkt het alsof de carrosserie zich even ‘zet’
Dat heurt volgens mij niet....

• IceOnFire
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Dino111 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 07:17:
[...]

Heb ik ook. Wel met de Performance

• NeoPhire
  • Laatst online: 10:51
Nog meer mensen nog steeds geen factuur ontvangen van de Acceleration Boost optie? Ik wacht al 2 maanden, en niks in mijn account te vinden. Ook al contact gehad via mail, maar ik wacht al 2 maanden op een followup, na meerdere mailtjes...

• GeeMoney
  • Nu online
@Dino111 ik hoor het met een Model X ook met fors accelereren. Er gebeurd natuurlijk wel wat :). Geen idee of het “hoort” maar ik kan het me wel voorstellen.
Mijn E-tron heeft het eerlijk gezegd niet.

2017 touchbar MBPr i7-2.8Ghz, 16GB, 1TB SSD, 4GB Radeon 560. LG27UD88-W

• Hunkaroglu
NeoPhire schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 08:05:
Nog meer mensen nog steeds geen factuur ontvangen van de Acceleration Boost optie? Ik wacht al 2 maanden, en niks in mijn account te vinden. Ook al contact gehad via mail, maar ik wacht al 2 maanden op een followup, na meerdere mailtjes...
Hij zal er al wel moeten zijn. Eigenlijk direct nadat je het hebt aangepast. Het zit wel een beetje verstopt.

- Ga naar je account https://www.tesla.com/nl_NL/teslaaccount
- Klik op beheren
- En dan details bekijken

Je ziet dan onder kopje Opties na levering Acceleration Boost factuur staan.

• E46RC51
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 15:15
Dino111 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 07:17:
[...]

Nee er heuren wel meer dingen niet te gebeuren met Tesla’s maar je krijgt het er allemaal std bij 🤣

• Malt007
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 15:11
Bericht van Allego:

[...]

Aanzetten in het oplaadscherm dat hij begint met laden om 21:00?

• Inspired
Bericht van Allego:

[...]

Beetje vaag verhaal. Mijn TNM paal gaat ook wel eens terug ivm LB naar een paar kW. Auto blijft dan gewoon laden en gaat weer naar de max als de paal het amperage omhoog gooit.
hdu schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 20:30:
Zo ja, wellicht zwaai ik wel even, ik rij in die witte M3, zonder de aero dopjes! Ik vertrek begin van de avond!
Veel plezier en succes met laden (ja, ik ben ook benieuwd hoe dat gaat / bevalt)!
Nieuwe SuC onder Dusseldorf is vandaag open gegaan. Navi had hem vanmorgen nog niet, in de Tesla app wel. Kan handig zijn voor wintersporters. Eerst 16 v2s. Op termijn 40 v3s. :9~ En ook nog iets van 20 Fastned komen daar.

Eerste mensen hebben er al geladen. (https://tff-forum.de/view...2181831f592ef3&start=7760)

[Voor 48% gewijzigd door Inspired op 14-02-2020 09:58]

• NeoPhire
  • Laatst online: 10:51
Hunkaroglu schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 08:16:
[...]

Hij zal er al wel moeten zijn. Eigenlijk direct nadat je het hebt aangepast. Het zit wel een beetje verstopt.

- Ga naar je account https://www.tesla.com/nl_NL/teslaaccount
- Klik op beheren
- En dan details bekijken

Je ziet dan onder kopje Opties na levering Acceleration Boost factuur staan.
Helaas, daar zie ik alleen dit staan:

https://i.imgur.com/kF3eJP2.png

• STIMPPYYY
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 28-03 07:43
IceOnFire schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 07:57:
[...]

Hier niet. Ook P. Misschien iets met weer?

• IceOnFire
  • Niet online
STIMPPYYY schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 11:18:
[...]
Hier niet. Ook P. Misschien iets met weer?
Dat zou zomaar kunnen, ik heb het niet altijd. Sowieso alleen echt bij forse acceleratie, zeg minimaal 80% "gas" bij een volle accu.

• Malt007
IceOnFire schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 11:53:
[...]

Dat zou zomaar kunnen, ik heb het niet altijd. Sowieso alleen echt bij forse acceleratie, zeg minimaal 80% "gas" bij een volle accu.
Wat gebeurd er dan precies?

• arsimo
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 01-04 23:46
Persoonlijk zuinigheidrecord en daar niet op gericht vandaag. Model 3 LR AWD, hartje centrum Rdam naar A'dam zuidas, 100 -115 km/uur op snelweg: 146 Wh/km. Zal wel door de wind mee komen.

• IceOnFire
  • Niet online
Malt007 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 12:26:
[...]

Wat gebeurd er dan precies?
Hmm moeilijk te omschrijven :) Je hoort de auto zich "zetten". Het is misschien een beetje te vergelijken met het geluid als je bijvoorbeeld binnen zit en er komt een harde windvlaag tegen de ramen, dan hoor je soms naast het geluid van de wind zelf ook ook dat het vensterglas zich "schrap zet" in de kozijnen en de openslaande deuren zich schrap zetten tegen de sponningen. Of bijvoorbeeld als je in de trein op hogere snelheid een tunnel in rijdt en door het drukverschil de trein zich even zet. Het is geen super hard gekraak ofzo, maar wel degelijk te horen..

[Voor 10% gewijzigd door IceOnFire op 14-02-2020 12:50]

• Malt007
IceOnFire schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 12:47:
[...]

Hmm moeilijk te omschrijven :) Je hoort de auto zich "zetten". Het is misschien een beetje te vergelijken met het geluid als je bijvoorbeeld binnen zit en er komt een harde windvlaag tegen de ramen, dan hoor je soms naast het geluid van de wind zelf ook ook dat het vensterglas zich "schrap zet" in de kozijnen en de openslaande deuren zich schrap zetten tegen de sponningen. Of bijvoorbeeld als je in de trein op hogere snelheid een tunnel in rijdt en door het drukverschil de trein zich even zet. Het is geen super hard gekraak ofzo, maar wel degelijk te horen..
Ik herken het zelf niet eigenlijk, maar misschien komt het wel om dat ik veranderd ben in zo'n rechterbaanplakker :P

Ben benieuwd hoeveel beter het gebruik wordt als de temperatuur boven de 20 graden komt.

• knights16
arsimo schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 12:37:
Persoonlijk zuinigheidrecord en daar niet op gericht vandaag. Model 3 LR AWD, hartje centrum Rdam naar A'dam zuidas, 100 -115 km/uur op snelweg: 146 Wh/km. Zal wel door de wind mee komen.
Ik rijd elke dag Amsterdam - Delft , dus veel A4. Wind in de rug (terugweg voor mij) is de enige verklaring bij mij voor het verschil in verbruik. Al stond er vandaag en gisteren relatief weinig wind.

Meest voorkomende windrichting is Z(West). Maar mooi verbruik : )

Ik ben benieuwd of dit in de zomer nou nou verbeterd.. kan iemand me ook uitleggen waarom er (mogelijk) in de zomer zuinig verbruik is?

PVoutput

• Inspired
knights16 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 13:19:
[...]

Ik rijd elke dag Amsterdam - Delft , dus veel A4. Wind in de rug (terugweg voor mij) is de enige verklaring bij mij voor het verschil in verbruik. Al stond er vandaag en gisteren relatief weinig wind.

Meest voorkomende windrichting is Z(West). Maar mooi verbruik : )

Ik ben benieuwd of dit in de zomer nou nou verbeterd.. kan iemand me ook uitleggen waarom er (mogelijk) in de zomer zuinig verbruik is?
Geen verwarming nodig? Warmere accu? Zie bv https://zerauto.nl/waarom...-minder-ver-in-de-winter/.

[Voor 6% gewijzigd door Inspired op 14-02-2020 13:24]

• knights16
Inspired schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 13:22:
[...]

Geen verwarming nodig? Warmere accu?
Ik had me vraag duidelijker moeten stellen. Verwarming en AC begrjp ik.

Maar zal het verbruik vanwege een hogere temperatuur en/of een warmere accu lager zijn en hoe komt dat?

PVoutput

• Smobbo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 14:43
arsimo schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 12:37:
Zou goed kunnen. Ik mocht afgelopen zondag in de 'storm' heen en weer 100km rijden. Heen tegen de wind in met 210Wh/km (voor mij echt extreem veel). Terug 175Wh/km over hetzelfde stukje. Verrassend groot verschil.
knights16 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 13:19:
[...]

Ja, dit verbetert in de zomer behoorlijk. In de zomer zat ik (SR+) op ongeveer 135-140Wh/km gemiddeld, nu is dat iets van 160-170Wh/km. Totaal gemiddelde over 25k km is ondertussen opgelopen naar 158 volgens mij.
Grote impact is het verwarmen van de accu naar bedrijfstemperatuur en het verwarmen van de cabine naar een behaaglijke temperatuur zover ik weet :+

Edit: Ik kijk net even in de app en zie dat ik een nieuw berichtje heb (dat dit uberhaupt gebruikt wordt was me nog niet eerder opgevallen):
"Blijf opgeladen tijdens de voorjaarsvakantie' heet het. Gaat over de toevoeging van een onderscheid naar superchargers, destination chargers en publieke laadpunten.
Via het charging symbool rechtsonder zou je naar beneden moeten scrollen om vervolgens 1 van die eerdere genoemde laadpunten toe te kunnen voegen aan je route. Dit gaan ze verder uitwerken in toekomstige updates.
Zou dan toch de integratie met FastNed eraan komen :o !

[Voor 20% gewijzigd door Smobbo op 14-02-2020 13:28]

• ElonDusk
  • Nu online
knights16 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 13:24:
[...]

Ik had me vraag duidelijker moeten stellen. Verwarming en AC begrjp ik.

Maar zal het verbruik vanwege een hogere temperatuur en/of een warmere accu lager zijn en hoe komt dat?
reviews: Elektrische auto’s en hun accu - Achilleshiel of stille kracht?

Dikkere lucht.. dus moeilijker doorheen te komen :9 .

SR+ Wit / Wit / 19"

• Hunkaroglu
NeoPhire schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 11:18:
[...]

Helaas, daar zie ik alleen dit staan:

[Afbeelding]
Bij mij staat er dus achter die Acceleration Boost een Factuur linkje.

• Stef87
Smobbo schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 13:25:
[...]

Zou goed kunnen. Ik mocht afgelopen zondag in de 'storm' heen en weer 100km rijden. Heen tegen de wind in met 210Wh/km (voor mij echt extreem veel). Terug 175Wh/km over hetzelfde stukje. Verrassend groot verschil.

[...]

Ja, dit verbetert in de zomer behoorlijk. In de zomer zat ik (SR+) op ongeveer 135-140Wh/km gemiddeld, nu is dat iets van 160-170Wh/km. Totaal gemiddelde over 25k km is ondertussen opgelopen naar 158 volgens mij.
Grote impact is het verwarmen van de accu naar bedrijfstemperatuur en het verwarmen van de cabine naar een behaaglijke temperatuur zover ik weet :+

Edit: Ik kijk net even in de app en zie dat ik een nieuw berichtje heb (dat dit uberhaupt gebruikt wordt was me nog niet eerder opgevallen):
"Blijf opgeladen tijdens de voorjaarsvakantie' heet het. Gaat over de toevoeging van een onderscheid naar superchargers, destination chargers en publieke laadpunten.
Via het charging symbool rechtsonder zou je naar beneden moeten scrollen om vervolgens 1 van die eerdere genoemde laadpunten toe te kunnen voegen aan je route. Dit gaan ze verder uitwerken in toekomstige updates.
Zou dan toch de integratie met FastNed eraan komen :o !
Ik hoop op een leuke aanvulling. De Ionity en Fastned laders heb ik er graag ook tussen staan.

Uit ervaring heb ik sinds 2016 maar 1x bij een niet werkend Fastned station gestaan. Ionity zou ook goed moeten zijn.

(Eventueel nog wel een apart filter voor snel/langzaam zou gewenst zijn)

• Caelorum
Stef87 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:11:
[...]
Ik hoop op een leuke aanvulling. De Ionity en Fastned laders heb ik er graag ook tussen staan.

Uit ervaring heb ik sinds 2016 maar 1x bij een niet werkend Fastned station gestaan. Ionity zou ook goed moeten zijn. [...]
Fastned heeft die gegevens zelf vast ook wel. Die kunnen dus mooi koppelen met de Tesla backend om het te ontsluiten. Daar hebben beide partijen baat bij, dat het nog niet is gebeurd is mij echt een raadsel. Voorlopig eigenlijk ook wel relaxed, want de laadpalen bij Fastned zijn bijna altijd leeg (waar ik kom), dus dan gaat het laden eigenlijk ook wel lekker. In ieder geval altijd plek.
Ionity zal wel niet zo snel gebeuren aangezien het van de concurrent is.

offtopic:
Bij de Duitse grens zijn ze zodanig vaak leeg dat de marechaussee ze maar als tijdelijk aanhoud plek hanteert. Gisteren stond ik er nog met mijn vrouw. Komt er zo'n mooie blauwe auto aan met daarachter een Duitse SUV die ven werd gestopt vlak naast ons. Even een controle met de zaklamp... (wij zijn maar gewoon verder Netflix gaan kijken)

• Autopilot
  • Laatst online: 01-04 22:38
Check de cijfers van deze gast.

Hij rijd 645 km met 59 kWh verbruik, een gemiddelde snelheid van 120 km/h en dus een verbruik van 91 Wh/km. Dit wel bij een temperatuur van 25 graden.

Maar alsnog, heeft de temperatuur dan zoveel invloed dat je opeens meer dan 700 km kan rijden op een enkele lading in een Model 3 AWD met een gemiddelde snelheid van 120 km/h (dus niet plakken achter een vrachtwagen oid). Bied mij wel veel hoop voor de zomer _/-\o_

https://i.imgur.com/7CDsaeB.png

[Voor 4% gewijzigd door Autopilot op 14-02-2020 16:42]

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

• Stef87
Caelorum schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:39:
[...]

Fastned heeft die gegevens zelf vast ook wel. Die kunnen dus mooi koppelen met de Tesla backend om het te ontsluiten. Daar hebben beide partijen baat bij, dat het nog niet is gebeurd is mij echt een raadsel. Voorlopig eigenlijk ook wel relaxed, want de laadpalen bij Fastned zijn bijna altijd leeg (waar ik kom), dus dan gaat het laden eigenlijk ook wel lekker. In ieder geval altijd plek.
Ionity zal wel niet zo snel gebeuren aangezien het van de concurrent is.

offtopic:
Bij de Duitse grens zijn ze zodanig vaak leeg dat de marechaussee ze maar als tijdelijk aanhoud plek hanteert. Gisteren stond ik er nog met mijn vrouw. Komt er zo'n mooie blauwe auto aan met daarachter een Duitse SUV die ven werd gestopt vlak naast ons. Even een controle met de zaklamp... (wij zijn maar gewoon verder Netflix gaan kijken)
Ik heb het ook een aantal keren geoppers bij Fastned, ze willen meewerken aan zoiets maar niemand van Tesla leek te reageren (lastig om iemand of juiste persoon te pakken te krijgen)
Autopilot schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:40:
Check de cijfers van deze gast.

Hij rijd 645 km met 59 kWh verbruik, een gemiddelde snelheid van 120 km/h en dus een verbruik van 91 Wh/km. Dit wel bij een temperatuur van 25 graden.

Maar alsnog, heeft de temperatuur dan zoveel invloed dat je opeens meer dan 700 km kan rijden op een enkele lading in een Model 3 AWD met een gemiddelde snelheid van 120 km/h (dus niet plakken achter een vrachtwagen oid). Bied mij wel veel hoop voor de zomer _/-\o_

[Afbeelding]
Daar klopt iets overduidelijk niet of hij heeft flink vals gespeeld (achter opgevoerde vrachtwagen geredenz? Alleen maar bergaf?)

[Voor 26% gewijzigd door Stef87 op 14-02-2020 16:44]

• GB2
Stef87 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:42:
[...]

maar niemand van Tesla leek te reageren (lastig om iemand of juiste persoon te pakken te krijgen)
Dat is vrijwel met alles momenteel met Tesla... |:(

• Smobbo
  • Laatst online: 14:43
GB2 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:47:
[...]

Dat is vrijwel met alles momenteel met Tesla... |:(
Heb je die ervaring nog steeds?
Ik merk dat ze na de gekte van eind 2019 nu best prima bereikbaar zijn, in ieder geval de SeC waar ik contact mee heb.

• MrBasta
Stef87 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:42:
[...]

Ik heb het ook een aantal keren geoppers bij Fastned, ze willen meewerken aan zoiets maar niemand van Tesla leek te reageren (lastig om iemand of juiste persoon te pakken te krijgen)

[...]

Daar klopt iets overduidelijk niet of hij heeft flink vals gespeeld (achter opgevoerde vrachtwagen geredenz? Alleen maar bergaf?)
Dat dacht ik ook, maar de elevation change (helemaal rechts) laat volgens mij zien dat hij 123 meter gestegen is :/

• Stef87
MrBasta schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 18:09:
[...]

Dat dacht ik ook, maar de elevation change (helemaal rechts) laat volgens mij zien dat hij 123 meter gestegen is :/
Bij 120km/h (gemiddeld zelfs!) klopt het iig gewoon totaal niet.

Teslike.com/range is een Goede indicatie voor realistisch bereik bij 20 graden en constante snelheid.

• KillerB
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 11:52

KillerB

______

ArPi75 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 23:19:
[...]

Ik heb ongeveer 6 weken gewacht vanaf 20 december.
Is alle papierwerk wel in orde gemaakt voor de "overdracht" naar jouw account?

Anders een belletje eraan wagen (geeft niet heel veel informatie, maar kunnen wel zien of alle informatie compleet is).
6 weken is ook wel vrij fors, hij stond 30dec op kenteken maar ik had hem 10-jan ongeveer i.vm. bandenwissel en getinte ramen.
Volgens de LM is de juiste informatie doorgegeven, bellen naar Tesla bedoel je? Of een service center?

• knights16
Stef87 schreef op zondag 9 februari 2020 @ 18:18:
[...]

Nee.. Ik heb een tijdje terug Een email gestuurd en werd gezegd (achteraf..) dat het een pre order is... lol (20-2 pas op verzenden..?!)

Ik vermoed corona virus die voor vertraging zorgt..? Het komt immers uit China.

Bedoel je met “ziet er netjes uit” dat je hem al wel hebt ontvangen..?
Had om een update gevraagd en men had het over 10-3 verzenden omdat het om een preorder ging. Moet nog even geduld hebben 😜

PVoutput

• ArPi75
KillerB schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 20:45:
[...]

6 weken is ook wel vrij fors, hij stond 30dec op kenteken maar ik had hem 10-jan ongeveer i.vm. bandenwissel en getinte ramen.
Volgens de LM is de juiste informatie doorgegeven, bellen naar Tesla bedoel je? Of een service center?
Met Tesla 013 - 799 9525.

• Autopilot
  • Laatst online: 01-04 22:38
Sinds ik Teslafi gebruik, valt mijn M3 niet meer in slaap.

Iedereen ervaring hiermee?

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

• Stef87
Autopilot schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 22:21:
Sinds ik Teslafi gebruik, valt mijn M3 niet meer in slaap.

Iedereen ervaring hiermee?
Eerste 24u staat het dik vermeld bovenaan: zet slaapmodus instellingen aan.

Even zoeken naar die instelling :) staat uit standaard

• Dino111
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 13:15
IceOnFire schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 07:57:
[...]

Ik heb het niet en heb ook een Performance 8)7 . Maar het lijkt mij niet helemaal de bedoeling te zijn zeg maar. Ik heb dan wel weer last van trillingen in het stuur met de winterbanden op 2.9 bar (aanbevolen). Ze staan nu op 3.2 en geen trilling meer.

• Snarf70
  • Laatst online: 01-04 22:39
hdu schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 20:30:
Hoe was het met de drukte bij de laadstations in Duitsland?

LR - Midnight Silver - Zwart - 19" - Geleverd: 19/12

• Discipline
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 06:13
Binnenkort ook in NL waarschijnlijk:

De rest heated van de Model 3 SR+ zijn nu voor 300 dollar in de US te unlocked :)

Tesla PYD+ reservation

• adjego
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 15:20
Discipline schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 07:24:

De rest heated van de Model 3 SR+ zijn nu voor 300 dollar in de US te unlocked :)
Is al beschikbaar, via de site sowieso, net gekeken.

Domoticz | 2900 Wp PVOutput | Tesla Model 3 SR+ | Tesla Referral

• kdeboois
Discipline schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 07:24:

Ze beginnen op een traditionele fabrikant te lijken. Nog even en er is een lange optie lijst.

• Bonsaiboom
  • Laatst online: 08:07
Mja. Dat kan je zeggen. Ze bouwen toch alles al in, omdat het productieproces aanpassen voor opties duurder is dan de meeste dingen al inbouwen. Anders heb je weer twee keer zoveel skus op de achterbank dan nu.
Pagina: 1 ... 40 ... 62 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True