dedominee schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 09:25:
[...]
Thanks! Ik rijd dagelijks sowieso 50+50 km aan. woon-werk verkeer. Daarnaast rijd ik elke maand 2 a 3 keer 300km of meer op 1 dag. Geluid doet me niet veel, dat geloof ik wel. De snelheid idem, die is sowieso dik in orde.
Is die navigatie echt een toegevoegde waarde of doen ze beiden hetzelfde behalve een satelliet kaart? En wat merk je daadwerkelijk van AWD tov RWD?
Alvast bedankt voor de feedback.
Wat ik vooral het grote voordeel vind is de restwaarde van het bereik van een LR.
Dat zou voor mij echt een bottleneck zijn. soms heb ik meetings van 150 km verderop, en dan zijn de sr+ rijders echt aan het klooien. Overigens ook de Model S rijders met het bereik van 360.
Ze zijn altijd meer aan het zoeken naar laders en meer bezig met plannen.
Een LR geeft je dus meer vrijheid in die zaken. Het is echter ook een mindset. Veel sr+ rijders maakt dat niet uit.
En als ik op die locatie ben geweest hoef ik onderweg ook minder bij te laden om verder weg te kunnen.
En zeker bij koud weer houd de sr+ dan niet over.
Wel een voetnoot:
Bij mij was het verchil tussen de sr+ en LR 85 euro netto. Bij 150 euro extra kon ik ook een goede diesel leasen met een bereik van 900 km.
Het is wel heel belangrijk te realiseren, dat als je geen laadpaal thuis kunt plaatsen, je nog grotere uitdagingen hebt. Heb sinds een paar dagen eindelijk een paal thuis, en dat maakt het leven een stuk makkelijker.