Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Tesla Model 3 topic

Pagina: 1 ... 39 ... 45 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• DaCoTa
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 15:54
wgdejong835 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 13:28:
[...]

Als de AP vastloopt en alleen via de rem nog te deactiveren is dan is dit wel degelijk de besturing van de auto, ik heb het zelf nog niet meegemaakt maar ik ga af op de verhalen die ik hier lees. Als de AP stopt op het moment dat de MCU vastloopt zou volgens mij een betere design keuze zijn.
Nee, want op dat moment is er geen mogelijkheid om de bestuurder daarvan te verwittigen, dan zou je een stille AP abort hebben. Voor zover dat ik weet loopt alles nog door als het scherm zwart is. Ik kan een dezer dagen wel eens proberen een autopilot lane change te doen tijdens een reset.

Het geluid van de knipper en het scherm is uit, maar het knipperlicht zelf werkt namelijk nog wel.

• EvaluationCopy
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 14:06
Vaag. Vanmorgen stond m'n rechtsachter raam weer op een kier. De app toonde ipv de knop ' ventileren' ook ' sluiten'. Heb de app niet aangeraakt voor of na arriveren. Maar weer een rondje lopen elke keer na het parkeren. :+

What difference is it to me if a decision is forced upon me by a dictator or by half of my neighbors? Either way my right to free, peaceful action has been nullified. – Stephen H. Foerster

• x280
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 18-02 13:40
naii11 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 00:23:
[...]

300 km zou haalbaar moeten zijn als je rustig rijdt (rustig/normaal optrekken) en 100km/h op de snelweg. Vandaag op en neertje Almelo vanuit Amsterdam, gas vol erop. Heenweg nagenoeg volle tank, in Almelo 70 km bijgetankt en in Apeldoorn ook iets van 40 km bijgetankt, ik kwam weer in de hoofdstad aan met zo'n 95 km range.

Nee, kriskras door NL met de SR+ is absolute waanzin (met elke elektrische auto overigens).
Hoe kom je daar nou bij ? Ik heb 1,5 jaar met een ioniq gereden het bereik daar van was maaaaaaaaaaaaar 270km op papier. In de winter dus dik onder de 150. Na 40.000 km nooit leeg gestaan.

Met de SR+ kom je veel verder en nu met de Long Range gaat het prima hier. Weekend lange stukken 130+ gereden, bij elke stoplicht vol "gas" weg gereden, zelfs dan zat ik onder de 220wh gemiddeld.

Tesla M3 | LR AWD | Deep Blue Metallic | Black Premium Interior | 18" Aero

• wopper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 18:17
EvaluationCopy schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 13:45:
Vaag. Vanmorgen stond m'n rechtsachter raam weer op een kier. De app toonde ipv de knop ' ventileren' ook ' sluiten'. Heb de app niet aangeraakt voor of na arriveren. Maar weer een rondje lopen elke keer na het parkeren. :+
Ik heb exact dezelfde klachten, ook met terugkerend patroon.

PVoutput 4020WP Z-ZW en Z-ZO Tesla Model3

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 18:39
wgdejong835 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 13:28:
[...]

Als de AP vastloopt en alleen via de rem nog te deactiveren is dan is dit wel degelijk de besturing van de auto, ik heb het zelf nog niet meegemaakt maar ik ga af op de verhalen die ik hier lees. Als de AP stopt op het moment dat de MCU vastloopt zou volgens mij een betere design keuze zijn.
Net niet. Stel je voor dat je op AP 130 rijd op de autosnelweg en de MCU loopt ineens vast terwijl je in een bocht aan het rijden bent.
Zeg dan maar gedag tegen je Tesla als je even niet direct kan handelen. Om nog maar te zwijgen van de hartkloppingen en stress die je vanaf dan hebt (Oh nee, stel de MCU valt uit).

Gisteren tijdens het rijden even een reset gedaan tijdens AP opstond. Kon lekker relaxed blijven verder rijden.

• GB2
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 18-02 13:46
Ruud2001 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 16:41:
[...]

Heb ook last van dit probleem, ongeacht welke browser, wel/geen incognito modus.

Vreemde is dat een factuur van dec 2019 wel werkt, maar alles daarna niet. Heel irritant want heb deze nodig om te declareren bij de lease maatschappij.
Ik heb inmiddels al hierover 2 keer gebeld en de laatste keer een engels sprekende man gesproken die zei dat het binnen 24 uur geregeld zou zijn.
Maar we zijn alweer week verder, ga vanmiddag nog maar weer eens bellen...

• Caelorum
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 17:36
EvaluationCopy schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 13:45:
Bekend probleem. De ramen her-calibreren werkt meestal wel.
bottom line schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 15:00:
[...]
Net niet. Stel je voor dat je op AP 130 rijd op de autosnelweg en de MCU loopt ineens vast terwijl je in een bocht aan het rijden bent. Zeg dan maar gedag tegen je Tesla als je even niet direct kan handelen. [...]
Even niet als in je bent niet aan het opletten, ondanks dat het een rijhulpsysteem is waar weet ik hoeveel waarschuwingen aan vooraf gaan dat je juist wel moet opletten?

Het is niet goed wat er gebeurt (als het echt zo is), maar je kan Tesla daarin niets verwijten als je gewoon nog de mogelijkheid hebt om te remmen EN sturen.

• bottom line
Caelorum schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 15:41:
[...]

Even niet als in je bent niet aan het opletten, ondanks dat het een rijhulpsysteem is waar weet ik hoeveel waarschuwingen aan vooraf gaan dat je juist wel moet opletten?
Als iedereen perfect oplet in het verkeer zouden er amper accidenten gebeuren. Want iedereen kan dan perfect anticiperen. Doe nu niet alsof we in een ideale wereld leven.

bottom line wijzigde deze reactie 11-02-2020 16:06 (7%)

• djmuggs
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 18:01
djmuggs schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 11:12:
[...]

Gaat naar universele schadehersteller, ik ga mee maken hoe lang dit gaat duren.
Schadehersteller belde net, mag op 4 weken rekenen voordat ie weer hersteld is.
Het gaat niet zo snel bij Tesla.

Tesla Model 3 LR AWD

• Caelorum
bottom line schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 16:06:
[...]
Als iedereen perfect oplet in het verkeer zouden er amper accidenten gebeuren. Want iedereen kan dan perfect anticiperen. Doe nu niet alsof we in een ideale wereld leven.
Het gaat niet over perfect anticiperen op ander verkeer e.d. Het gaat om je handen op het stuur houden en je voeten op de rem en je aan de overige regels houden. Je Hebt dan gewoon twee seconden om door te hebben wat er gebeurt. Lijkt mij meer dan genoeg.
Als jij je netjes aan de regels houd zal er niets aan de hand zijn. Je weet wel, net zoals je in de bergen rekening houd dat je remmen het kunnen begeven of dat als je op een helling stilstaat in Nederland achter een andere auto, dat deze een (klein) stuk achteruit kan rijden, zo kan je ook prima rekening houden met dat beta-software iets kan doen wat niet ok is. Mocht je dat niet willen zet je AP toch gewoon uit?

Nogmaals, het is niet ok als de auto dit uit zichzelf doet, maar doe nou niet alsof het meteen een ongeluk moet veroorzaken.

• chianti14
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 18-02 19:50
weet iemand wanneer we voice commando's weer kunnen gebruiken ?

LR-Zwart-Zwart-Aero vin 8.11- lev 7-12

• bottom line
chianti14 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 17:19:
weet iemand wanneer we voice commando's weer kunnen gebruiken ?
Ik heb momenten waar hij foutloos op reageert :p
Maar ook soms dat hij niets kent.

• revolution-nl
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 18:00

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

bottom line schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 17:20:
[...]

Ik heb momenten waar hij foutloos op reageert :p
Maar ook soms dat hij niets kent.
Het is inderdaad zeer wisselend, soms werkt het feilloos maar vaker werker het half of helemaal niet ;(

8000Wp solar | Tesla Model 3 SR+| Citigo E iV in bestelling | Gasloos | TESLA Referral https://ts.la/a93495

• claudior
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 14:33
Recci schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 13:01:
[...]

Dit is exact wat ik afgelopen week(en) ook regelmatig heb. Ik heb enkele pages geleden hier ook gepost. Soms is het te verhelpen door naar P te schakelen maar vorige week heb ik 200km moeten rijden met helemaal niets. Resetten, hard, soft werkte allemaal niet. Ik heb een service afspraak ingepland. Ik kreeg ook de melding 'Sentry mode disabled because of a sentry system error' toen de auto al een uurtje geparkeerd stond (zonder sentry aan)
Oh, dus ik kan het vaker verwachten. 's Middags waren de problemen weg. Laat maar weten wat ze er aan gedaan hebben bij de service afspraak. Als het bij mij nog een keer voor komt, plan ik ook wat in.

Zit je toevallig ook op update 2020.4.1?

• mcetweaker
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
mcetweaker schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 08:40:
[...]

Na een nachtje slapen werkt cc weer. Vanavond nog eens naar de achteruitrijcamera kijken
en vanavond deed m'n achteruitrijcamera het ook weer zoals verwacht. Niet meer enkel de hulplijnen, maar ook wat van de omgeving zichtbaar.

Blij dat het weer werkt. Maar ben wel benieuwd wat dit nou veroorzaakt.

M3 LR AWD | Midnight Silver | Black | FSD | Trekhaak | RN 25/10 | VIN 28/11

• NiGeLaToR
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 18-02 22:48
Onze M3 heeft een defect remlicht. Tesla support onsite komt er over een maandje naar kijken.
Verder geen problemen en na een wat onrustige wenperiode hebben we leren leven met de fijne auto :)

Edit: owjah, ramen die af en toe open staan op willekeurige kieren, zou het haast vergeten. Hebben we ook.

NiGeLaToR wijzigde deze reactie 11-02-2020 20:58 (22%)

Zoekt met regelmaat developers voor BigDataHub en IT consultants voor InTellegus. DM even voor meer info of check de site(s).

• Wolly
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Toch nog even de verbruiks discussie laten oplaaien :+

Windje mee, M3 LR. Vertrokken met 12 % en gedurende bijna de hele rit 11% gezien, laatste 200m sprong hij op 10%.

• theRich
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 18-02 15:18
Issue met ramen heb ik gelukkig (nog) niet. Wel is vandaag mijn premium connectivity verdwenen nadat het mr green eindelijk gelukt is mijn app te laten koppelen met mijn auto.

• Recci
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 15-02 17:41
claudior schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 20:24:
[...]

Oh, dus ik kan het vaker verwachten. 's Middags waren de problemen weg. Laat maar weten wat ze er aan gedaan hebben bij de service afspraak. Als het bij mij nog een keer voor komt, plan ik ook wat in.

Zit je toevallig ook op update 2020.4.1?
Nee ik leef nog steeds op 2019.XX.XX. Ik zit dagelijks te refreshen, maar so far no updates for me.

• Recci
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 15-02 17:41
NiGeLaToR schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 20:57:
Onze M3 heeft een defect remlicht. Tesla support onsite komt er over een maandje naar kijken.
Verder geen problemen en na een wat onrustige wenperiode hebben we leren leven met de fijne auto :)

Edit: owjah, ramen die af en toe open staan op willekeurige kieren, zou het haast vergeten. Hebben we ook.
Hee! Ik dacht dat ik gek werd. Mijn passagiersraam heeft nu al een paar keer een tikje naar beneden gestaan (net niet open). Merkte het telkens pas op de snelweg door de wind.

• Tomatoman
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 17:29

Tomatoman

Fulltime prutser

NiGeLaToR schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 20:57:
Ik snapte aanvankelijk niet waarom je Tesla zou bellen voor een probleem met je BMW M3. Het duurde een paar tellen voordat het kwartje viel :o

Een goede grap mag vrienden kosten.

• E46RC51
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 08:22
Divak schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 08:39:
[...]
Dat is inderdaad al wat meer nuance. Wat je kan lezen is:

De software ging op zwart dus:
1. Een software-functie deed het niet.
2. Een software-functie deed het niet.
3. Een software-functie deed het niet.
4. Een software-functie deed het niet.
5. Gelukkig deed de rem het wel.

Overigens over punt 4: Nadat je hebt geremd durft ik wel te wedden dat het gaspedaal het weer deed (met de AC eraf). Klinkt niet anders dan de zwarte schermen die ik zelf heb gehad.
Het was zeker niet mijn eerste scherm freeze echter deze was nogal persistent. Ik ben er niet erg van onder de indruk maar heb toch wel een paar serieuzere kanttekeningen dan welke ik lees in jouw betoog.
Bijvoorbeeld.3: het feit dat de stuurschakelaar niet meer werkte. Dit impliceert dat een veelvoud aan functies niet meer beschikbaar waren gedurende een lange tijd. Het komt erop neer dat je je ruitenwissers niet zou kunnen aanzetten, je ri aanwijzers niet meer kunt bedienen en eigenlijk direct een plek zou moeten opzoeken om te stoppen. En dat allemaal omdat “een software functie niet werkt“. Dit is een dikke onvoldoende voor Tesla.

• Divak
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 18:40
Goed punt, in zulke situaties heb ik daar niet bij nagedacht. Zeker met de enorme regen van afgelopen storm zit je niet op uitvallen ruitenwissers of (als gevolg ervan) alarmlichten die het ook niet doen.

• Mark Achterweg
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 15-02 11:01
Hey,

Sinds ik de auto opgehaald geeft hij de melding dat de band druk te laag is, zelfs na het langsrijden van het tesla mobility service punt (direct na afhalen Adam) waar de banden opgepompt werden.

Iemand anders die tegen hetzelfde probleem aanloopt?

• Taro
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 18:46
Mark Achterweg schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 23:13:
Hey,

Sinds ik de auto opgehaald geeft hij de melding dat de band druk te laag is, zelfs na het langsrijden van het tesla mobility service punt (direct na afhalen Adam) waar de banden opgepompt werden.

Iemand anders die tegen hetzelfde probleem aanloopt?
Hoeveel bar zijn ze? Linksonderin het scherm even een keer naar rechts swipen.

Bitcoin prijsvergelijk | Tesla Model 3 Performance | 6140 WP Zonnepanelen

• Mark Achterweg
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 15-02 11:01
Taro schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 23:17:
[...]

Hoeveel bar zijn ze? Linksonderin het scherm even een keer naar rechts swipen.
Veranderd regelmatig, meestal rond de 2.7 / 2.8. Is dat laag voor de m3 banden?

• Caelorum
@bottom line Is het misschien een idee om een lijst met known issues + workarounds/fixes te stoppen in de startpost? Bijv. het probleem met de ramen -> kalibreren, USB wordt niet herkend -> Fat32, achteruitrijcamera werkt niet meer -> deep sleep, etc?

• mkrmr
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 17:34

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Mark Achterweg schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 23:19:
[...]

Veranderd regelmatig, meestal rond de 2.7 / 2.8. Is dat laag voor de m3 banden?
Dat is wat laag, koud 2.9 bar wordt voorgeschreven, en als je naar een pomp rijdt warmen je banden al op, dus je kunt ze dan beter op 3.0 zetten.

• Stef87
  • Registratie: mei 2012
  • Nu online
Wolly schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 21:21:
Toch nog even de verbruiks discussie laten oplaaien :+

Windje mee, M3 LR. Vertrokken met 12 % en gedurende bijna de hele rit 11% gezien, laatste 200m sprong hij op 10%.

[Afbeelding]
Zeilen... Dat is pas groen bezig oOo

Skoda Citigo-E, Tesla Model 3. SE3500 met 4700wp & Daikin FTXM & Daikin 5kW Monoblock www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• Inspired
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 17:37
Divak schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 23:10:
Goed punt, in zulke situaties heb ik daar niet bij nagedacht. Zeker met de enorme regen van afgelopen storm zit je niet op uitvallen ruitenwissers of (als gevolg ervan) alarmlichten die het ook niet doen.
Knippers en wipers werken bij een reset van de MCU gewoon. Alleen geen geluid bij de knippers. Dat gaat wel via de MCU.

• E46RC51
Inspired schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 07:05:
[...]

Knippers en wipers werken bij een reset van de MCU gewoon. Alleen geen geluid bij de knippers. Dat gaat wel via de MCU.
En tijdens de scherm freeze? Geen wipers! Bovendien, zodra je de reset uitvoert zul je al die tijd je wipers moeten bedienen met de stuurhendel. Das niet heel verstandig tijdens een dikke regenbui op een bochtige weg.- het is mij nu wel duidelijk, we hebben hier een issue (van mss gelijke orde als n phantom brake.)

E46RC51 wijzigde deze reactie 12-02-2020 07:30 (3%)

• Foody
  • Niet online
Caelorum schreef op maandag 10 februari 2020 @ 19:44:
[...]

Ze zeggen dat die verbind met de telefoon die het dichtste bij is, maar ik vermoed dat die de telefoon pakt die als laatste is toegevoegd. Misschien die van jou er even uithalen en opnieuw toevoegen? Moet het hier ook nog eens proberen.
Ik heb gisteren telefoon opnieuw verbonden. Vreemde is dat hij verwijst naar het profielvan mijn man terwijl ik op het moment van verbinden minstens 200 km bij hem vandaan ben. Heb vrijdag een serviceafspraak, en het dan vragen

LR AWD/Midnight Silver Metallic/18" Aero/zwart/trekhaak

• Smobbo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 12:27
E46RC51 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 07:17:
[...]

En tijdens de scherm freeze? Geen wipers! Bovendien, zodra je de reset uitvoert zul je al die tijd je wipers moeten bedienen met de stuurhendel. Das niet heel verstandig tijdens een dikke regenbui op een bochtige weg.- het is mij nu wel duidelijk, we hebben hier een issue (van mss gelijke orde als n phantom brake.)
Doen de ruitenwissers het dan ook niet meer als ze in de auto stand staan?
Bij mijn weten werken al die dingen gewoon nog (zoals @Inspired al aangeeft), maar krijg je er geen visuele of geluidsfeedback op.

• Caelorum
Foody schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 07:37:
[...]
Ik heb gisteren telefoon opnieuw verbonden. Vreemde is dat hij verwijst naar het profielvan mijn man terwijl ik op het moment van verbinden minstens 200 km bij hem vandaan ben. Heb vrijdag een serviceafspraak, en het dan vragen
Heb je gechecked of het juiste profiel staat ingesteld bij jouw telefoon? Jouw probleem klinkt iig anders dan de mijne. Want hij pakt bij mij gewoon het verkeerde profiel, ondanks dat alles goed ingesteld staat.

• ElonDusk
  • Laatst online: 17:10
mkrmr schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 00:07:
[...]

Dat is wat laag, koud 2.9 bar wordt voorgeschreven, en als je naar een pomp rijdt warmen je banden al op, dus je kunt ze dan beter op 3.0 zetten.
Ik had laatst 2.6 (koud) geen melding niks... dus maar opgepompt naar 3.0 :X

SR+ Wit / Wit / 19"

• Caelorum
ElonDusk schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 09:16:
[...]
Ik had laatst 2.6 (koud) geen melding niks... dus maar opgepompt naar 3.0 :X
2.6 is de ondergrens. Had je iets gewacht had je die melding wel gezien. 3.0 is overigens de bovengrens. Mijn auto werd geleverd met 2.8 rondom, daar heb ik het ook maar op gelaten.

• ElonDusk
Caelorum schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 09:59:
[...]

2.6 is de ondergrens. Had je iets gewacht had je die melding wel gezien. 3.0 is overigens de bovengrens. Mijn auto werd geleverd met 2.8 rondom, daar heb ik het ook maar op gelaten.
Ik had de mijne met 3.1 ontvangen :)

SR+ Wit / Wit / 19"

• Foody
  • Niet online
Caelorum schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 08:44:
[...]

Heb je gechecked of het juiste profiel staat ingesteld bij jouw telefoon? Jouw probleem klinkt iig anders dan de mijne. Want hij pakt bij mij gewoon het verkeerde profiel, ondanks dat alles goed ingesteld staat.
Ik heb gisteren mijn mijn sleutelkaart en mijn telefoon profiel geïnstalleerd en daar komt dan de naam van mijn man achter. ik weet niet hoe ik dat weg krijg

LR AWD/Midnight Silver Metallic/18" Aero/zwart/trekhaak

• GB2
ElonDusk schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:12:
[...]

Ik had de mijne met 3.1 ontvangen :)
Bij mij stond hij na ontvangst -nou ja ophalen - alles op 2.9 bar, was ik na 2.500 km in Frankrijk met 2.7 en daar had ik ze weer op 3.0 gezet (bij tankstation met bandenbomp) en nu staat de teller op dik 6.000 km en staat de druk weer op 2.7 links voor en de rest op 2.8.
Binnenkort maar weer eens oppompen.

• arsimo
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 18:03
GB2 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:26:
[...]
Bij mij stond hij na ontvangst -nou ja ophalen - alles op 2.9 bar, was ik na 2.500 km in Frankrijk met 2.7 en daar had ik ze weer op 3.0 gezet (bij tankstation met bandenbomp) en nu staat de teller op dik 6.000 km en staat de druk weer op 2.7 links voor en de rest op 2.8.
Binnenkort maar weer eens oppompen.
Let op dat de meters van de luchtpompen zelf geregeld beroerd staan afgesteld. En het duurt eventjes (althans bij mij) dat de auto zelf de spanningswaardes aanpast.

• GB2
Ja meestal wijkt dat inderdaad af, maar in Frankrijk klopte het aardig, op scherm stond 2.7 en op de meter ook 2.7 bar.
Had ze ook op 3.05 ofzo gezet, als je hem los haalt verlies je ook iets namelijk en voor je de weg op bent ook.
Op scherm stond na tijdje (had niet gelijk gekeken) dat het 3.0 bar was.

• risp
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
Ik ben een Model 3 aan het overwegen als nieuwe leaseauto, het enige waar ik over twijfel is de bagageruimte en ruimte op de achterbank. Als ik naar de cijfers kijk lijkt het me geen probleem, echter als ik de achterbak zie in het echt dan begin ik wel te twijfelen of alles gaat passen. Heeft iemand daar hier ervaring mee als jong gezin? Onze situatie is een dochter van 3 en wellicht over 2 jaar nog een kind. Aangezien ik de auto voor 60 maanden moet leasen twijfel ik of het wel zo verstandig is om voor een Model 3 te gaan.

• MtC
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 16:16
risp schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:42:
Ik ben een Model 3 aan het overwegen als nieuwe leaseauto, het enige waar ik over twijfel is de bagageruimte en ruimte op de achterbank. Als ik naar de cijfers kijk lijkt het me geen probleem, echter als ik de achterbak zie in het echt dan begin ik wel te twijfelen of alles gaat passen. Heeft iemand daar hier ervaring mee als jong gezin? Onze situatie is een dochter van 3 en wellicht over 2 jaar nog een kind. Aangezien ik de auto voor 60 maanden moet leasen twijfel ik of het wel zo verstandig is om voor een Model 3 te gaan.
Ik had net dezelfde vraag als jij, en na het zien van YouTube: Tesla Model 3 | Will 3 car seats fit? was ik helemaal om.
Intussen zit de oudste (9) zonder stoel op de middelste zit, de middelste (7) zit met een verhoogkussen achter de bestuurder en de jongste (1,5) zit in zijn robuuste kinderstoel achter de passagier. De oudste dochter heeft naar eigen zeggen meer ruimte dan in mijn vorige wagen (BMW 2 Grand Tourer), een "people carrier" nb.

Qua bagageruimte: ik krijg mijn wekelijkse boodschappen beter in de Model 3 dan in de 2 Grand Tourer. Diens kofferbak is weliswaar hoger, maar stapelen met boodschappen lukt niet altijd ☺︎

https://ts.la/martijn70787

• MrBasta
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 15:23
Ben je bang dat een (of mogelijk 2) kinderen niet op de achterbank passen? Het is een normale auto, geen VW Up.. :/ Bij ons gaan er twee kids (7 en 3) in autostoeltjes in + een middelgrote hond tussen hun twee in.

• risp
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
MrBasta schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:51:
[...]

Ben je bang dat een (of mogelijk 2) kinderen niet op de achterbank passen? Het is een normale auto, geen VW Up.. :/ Bij ons gaan er twee kids (7 en 3) in autostoeltjes in + een middelgrote hond tussen hun twee in.
Ik rij nu een Skoda Fabia combi en daar kan ik alles in kwijt wat ik maar wil. Onze familie woont verder weg waardoor we in het weekend toch vaker op pad gaan. Ik twijfel of dan een kinderwagen + de rest van de spullen die je voor een weekend meeneemt wel gaat passen. Maar als ik dat zo hoor moet dat geen probleem zijn?

• Smuggler
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 15:21

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

risp schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:58:
[...]

Ik rij nu een Skoda Fabia combi en daar kan ik alles in kwijt wat ik maar wil. Onze familie woont verder weg waardoor we in het weekend toch vaker op pad gaan. Ik twijfel of dan een kinderwagen + de rest van de spullen die je voor een weekend meeneemt wel gaat passen. Maar als ik dat zo hoor moet dat geen probleem zijn?
de M3 is toch echt wel groter dan de Fabia combi!.
Enige nadeel is laden van nog grotere dingen vanwege dat het geen hatchback is, en dus een kleinere ingang heeft. betreft ruimte is het echt wel ruim en groot.

edit: toch even online opgezocht, https://www.automobiledimension.com/car-comparison.php#!

De skoda wint toch betreft kofferbak ruimte, vooral omdat je tot het dak toe kan laden, die ruimte ga je missen, als je tot gewoon je afdekzeiltje laad, dan mis je niets.

Smuggler wijzigde deze reactie 12-02-2020 11:06 (16%)

Gewoon sebastiaan

• Japie81
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 18-02 13:11
Ik heb de model 3 met 3 kids 4-6-9jaar.
Allemaal in een stoel voor 3,5+ jarige. Maxicosi rodifix air. En past prima. Zeker de ruimte is goed genoeg ook in de kofferbak.
Kom van een Passat variant. ja die groter, maar dit gaat heel prima zonder de kinderwagens...

Model 3 LR AWD Wit, Zwar interieur en Trekhaak

• Wortelstok
  • Laatst online: 13-02 16:18
Maximale hoogte van de bagageruimte is 45cm, dat is misschien het enige onpraktische aan een verder best grote bagageruimte. Dus meet je kinderwagen even op...

Min width bottom 37 inches
Min width top 31 inches
Max depth (seats up) 42 inches
Max height 18 inches
Depth (seats down) 67 inches to rear seats, 75 inches to front seats
Trunk cubby width 27 inches top, 24 inches bottom
Cubby depth 18 inches top, 15 inches bottom
Cubby height 12 inches

• GB2
Ik ging van Leon St naar een M3 en heb 2 zoons: 1 van 8 en 1 van 4.
Dus hoef geen kinderwagen etc meer mee te nemen.

Je zou altijd nog een trekhaak kunnen meenemen in je bestelling of later een dakdrager kopen.
Ja dan verbruik je meer maar met kinderen 5 uur aan een stuk doorrijden is ook niet echt een optie.

• Caelorum
Foody schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:21:
[...]
Ik heb gisteren mijn mijn sleutelkaart en mijn telefoon profiel geïnstalleerd en daar komt dan de naam van mijn man achter. ik weet niet hoe ik dat weg krijg
Een eigen profiel maken en dan pagina 52 van de handleiding volgen... : https://www.tesla.com/sit...ners_manual_europe_nl.pdf

• Tassadar32
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 15:10
@MtC @risp Uitproberen en kijken is het beste advies! In het Tesla topic staat in de topicstart een lijst van Model 3 eigenaren waar je even kan kijken (en misschien passen) of het voor je werkt. In de driehoek Eindhoven/Den Bosch/Oss kan je mij een PM doen en dan help ik je graag even met passen en meten!

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | Tesla Model 3 LR AWD +FSD | TNM Lolo 3.7kW

• MtC
Tassadar32 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 12:55:
@MtC @risp Uitproberen en kijken is het beste advies! In het Tesla topic staat in de topicstart een lijst van Model 3 eigenaren waar je even kan kijken (en misschien passen) of het voor je werkt. In de driehoek Eindhoven/Den Bosch/Oss kan je mij een PM doen en dan help ik je graag even met passen en meten!
Zoals ik zei: bij mij past het. Ik rijd sinds 2 weken een LR AWD. ;)

• afelium
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 17:50
Jongens, ik ben erachter waarom Tesla's soms ineens accelereren!
Ik stond zojuist stil om iemand uit te laten en liet hem daarbij in drive staan (want stop modus aan). Even kletsen en dan hup, uit automatisme de hendel naar beneden om hem in drive te zetten.

Ik rij weg en ineens trekt dat pedaal onder mijn voet vandaan en blijft de auto accelereren.

Want door nogmaals de hendel naar benden te doen heb ik de cruise controle onbewust geactiveerd. Die ging direct op de ter plaatse geldende snelheid (30).

Laat die dure onderzoeken maar zitten.

Tesla model 3 LR AWD 2019, Hyundai Ioniq Comfort 2016

• GB2
Meen ergens gelezen te hebben dat hij na 5 of 10 minuten (bijvoorbeeld als je stil staat in de file) op P gaat.
Weet uit eigen ervaring dat als je de deur open doet hij ook in P gaat.

Eigenlijk werkt het dus gewoon zoals bedoeld is, je staat stil en wil op cruise control je rit vervolgen.

• Tassadar32
@afelium Dus in plaats van dat de gebruiker per ongeluk het gaspedaal bedient is het de schakelpook. Nog steeds user error.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | Tesla Model 3 LR AWD +FSD | TNM Lolo 3.7kW

• Inspired
afelium schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 13:35:
Ik stond zojuist stil om iemand uit te laten en liet hem daarbij in drive staan (want stop modus aan). Even kletsen en dan hup, uit automatisme de hendel naar beneden om hem in drive te zetten.

Ik rij weg en ineens trekt dat pedaal onder mijn voet vandaan en blijft de auto accelereren.

Want door nogmaals de hendel naar benden te doen heb ik de cruise controle onbewust geactiveerd. Die ging direct op de ter plaatse geldende snelheid (30).

Hoezo onbewust? Je staat in drive en zet TACC aan. Heel gek dat de auto gaat rijden inderdaad.. In park zetten de volgende keer of gewoon gaan rijden.

• mooste
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 15:59

Zoiets komt meteen naar boven in de logging. Maar kan mij voorstellen dat het schrikken is. :-(

• bartlauwers
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 18-02 21:20
Caelorum schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 11:17:
[...]

Een eigen profiel maken en dan pagina 52 van de handleiding volgen... : https://www.tesla.com/sit...ners_manual_europe_nl.pdf
Ik probeerde hetzelfde twee keer eerder uit te leggen in mijn gelinkte post. Wellicht wordt de handleiding beter begrepen dan mijn onduidelijke gebrabbel ;)

SR+ | Wit | Zwart | Aero | Trekhaak | Besteld:18-09 | RN:18-09 VIN:19-10 | Levering:15-11!

• Goldme
  • Laatst online: 12:12

Zo. Dat is even schrikken. En voor die gasten hierboven die de schuld de hele tijd bij de gebruiker willen leggen heb ik niets anders te zeggen dan dat het een typische fanboy reactie is.

Dit is een duidelijke design fout en komt primair voor de design keuze dat creep mode standaard uit staat + dat de ACC onder precies dezelfde handeling zit als het zetten in DRIVE.

ALS DIT KLOPT (want ik heb het nog niet getest met de mijne) dan ga ik toch echt creep mode aanzetten. Dat dwingt mij om op de rem te blijven trappen en kan ik als het goed is geen ACC aanzetten met een ingetrapte rempedaal.

Dat zou betekenen dat de minimalisme van de auto nu wel nadelige gevolgen heeft. Ook met het wegvallen van het scherm onder het rijden zoals hierboven wordt beschreven: onacceptabel!!! In geen enkele auto heb ik het meegemaakt dat ik mijn huidige snelheid niet meer kan bekijken.

• Vandread
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 18-02 11:20
Gewoon doen joh, buggy of joolz passen prima, achter bank is voor kinderen ruim zat.
Harde plastic achterkant van de voorstoelen is ook prima voor schoppende kinderschoentjes.
Doe je echt je best dan kan je zelfs een kinderwagen voor de frunk vinden.
Zo vaak heb je ook geen gigantische berg spullen mee.
Zelfs een flinke kerstboom paste gewoon.
Anders gewoon keer langs de showroom, kinderwagen erin frotten, dan krijg je een beetje gevoel erbij.
Ik heb ook de trekhaak optie, tot op heden niet gebruikt.

Kleine van 2,5 vind Careoke schitterend, lekker hakunamatata in de auto aan :P

Pssst Tesla kopen?

• Sunri5e
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 18:18
Waar ik wel van baal is de ontzettend slechte service van Tesla Arnhem (Duiven). Twee keer gebeld met hetzelfde probleem. Twee keer te horen gekregen dat ik terug gebeld zou worden. Nog steeds geen reactie gehad.

• knights16
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 06:37
Vandread schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 15:26:
[...]

Gewoon doen joh, buggy of joolz passen prima, achter bank is voor kinderen ruim zat.
Harde plastic achterkant van de voorstoelen is ook prima voor schoppende kinderschoentjes.
Doe je echt je best dan kan je zelfs een kinderwagen voor de frunk vinden.
Zo vaak heb je ook geen gigantische berg spullen mee.
Zelfs een flinke kerstboom paste gewoon.
Anders gewoon keer langs de showroom, kinderwagen erin frotten, dan krijg je een beetje gevoel erbij.
Ik heb ook de trekhaak optie, tot op heden niet gebruikt.

Kleine van 2,5 vind Careoke schitterend, lekker hakunamatata in de auto aan :P
Past idd allemaal prima.

Hier twee kinderen waarvan 1 nog in de kinderwagen (Joolz). De kleine is 5 maanden dus we gebruiken nog de bak. Ik krijg die niet bovenop de kinderwagen gestapeld in de kofferbak. Hier moet deze er wel naast (wel een iets ouder model, wellicht dat die nieuwe anders is).

Wij hebben ook idd gepast bij een Tesla verkooppunt. Maar dat was niet met de bak maar die andere unit, waar ze niet meer in liggen maar zitten. Die paste er toen wel bovenop, dus heb je daarnaast nog veel ruimte.

Overigens kun je de bak ook volstoppen met spullen, dus het is prima. Als we op zomervakantie gaan moet er toch een dakkoffer op :P

Maar gewoon M3 gaan leasen joh. Desnoods met vakantie ruilen met collega's di een ruimere auto hebben joh.

PVoutput

• les Aigles
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 09:41
Sorry voor de longread :P

Als de kinderen wat ouder zijn is het een topauto voor de voor- en achterpassagiers (niet té oud, want zo ruim is hij achter nu ook weer niet) zonder überhaupt het over de rijbeleving -en gedrag te hebben. Ik had hiervoor een sjoemeldieselende VW Golf Variant met een lekker smoelende R-look én een baby van feb-19 (en wie weet ergens in de komende 44 maanden #2). Ik moet eerlijk toegeven, ondanks dat ik de M3 een heerlijke auto vind (en >90% van de tijd alleen rijd) mis ik af-en-toe het gebruiksgemak van een ruimere station. Te meer omdat mijn schoonfamilie in Frankrijk woont en we toch regelmatig die kant op gaan (incl. volle auto).

Puntjes ter overweging t.o.v. het meenemen van een/meerdere baby('s) in een M3 vs station (en dan heb ik het niet over fijne rij-eigenschappen, die spreken voor zich en zijn reeds uitvoerig in dit forum besproken):
- Grootste 'ergernis': de daklijn loopt al bij het achterportier af, als je dus wat langer bent (zoals ik) moet je jezelf in wat meer bochten wringen om het kind in het stoeltje te krijgen. Mocht je een slechte rug hebben zou ik hier zeker rekening mee houden.
- Ik heb het idee dat mijn kind minder slaapt in de auto (raar maar waar), het windgeruis i.c.m. dieselgebrom leek effectiever voor de bevordering van de slaap dan uitsluitend het windgeruis;
- Een kinderwagen is een groot log ding, maar je vrouw wilt hem nu eenmaal meenemen. Deze past zeker in de trunk maar neemt veel ruimte in, ook opgevouwen/gedemonteerd. Past verder prima, maar het vergt wat creativiteit m.b.t je andere spullen (met 1 kind kun je het frame zo mogelijk ook op de achterbank kwijt). Het vak onder de vloer in de trunk helpt ook een hoop bij het vakkundig kwijtkunnen van allerhande bagage.
- In de praktijk ligt de kabel altijd onder de kinderwagen (geen idee hoe die daar onder komt) dus vaak eerst de kinderwagen eruit om soepel de kabel eruit te kunnen halen als je bij een publieke laadpaal wilt staan;
- In de frunk passen verrassend veel spullen, stop hier voor langere trips ook je kabel in om te voorkomen dat deze onder de eerder genoemde kinderwagen ligt. Echter, ondanks dat je in de combi frunk/trunk best veel spullen kwijtkunt is het toch de beleving die doet denken dat je minder spullen kwijt kunt. In ieder geval minder zorgeloos. (tip voor je vrouw: koop minder spullen) >:)

Ondanks dat het geen mega-issues zijn denk ik wel dat ik bij een vergelijkbare prijs (lees: bijtelling) zonder meer voor een station had gekozen, of zelfs SUV :o . Echter, dat is niet de realiteit. Ik lach dus elke maand weer als ik mijn bijtellingsbedrag zie en dat is prima zo. Daarbij heb ik er een superfijnrijdende bolide voor.
Of ik er nog zo over denk als er een tweede komt, tja... dat zien we dan wel. Maar ik kan me niet anders voorstellen dat bijv. over 2 jaar iemand anders heel erg blij is met 3 jaar extra 4% bijtelling. Dan kan ik er altijd voor kiezen op de koop toe te nemen dat mijn maandelijkse bedragen verdubbelen (mocht de M3 niet voldoen), maar wel 2 jaar optimaal geprofiteerd heb! 8) _/-\o_

Succes met de keuze!

• Tassadar32
Goldme schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 15:24:
[...]

Zo. Dat is even schrikken. En voor die gasten hierboven die de schuld de hele tijd bij de gebruiker willen leggen heb ik niets anders te zeggen dan dat het een typische fanboy reactie is.

Dit is een duidelijke design fout en komt primair voor de design keuze dat creep mode standaard uit staat + dat de ACC onder precies dezelfde handeling zit als het zetten in DRIVE.

ALS DIT KLOPT (want ik heb het nog niet getest met de mijne) dan ga ik toch echt creep mode aanzetten. Dat dwingt mij om op de rem te blijven trappen en kan ik als het goed is geen ACC aanzetten met een ingetrapte rempedaal.

Dat zou betekenen dat de minimalisme van de auto nu wel nadelige gevolgen heeft. Ook met het wegvallen van het scherm onder het rijden zoals hierboven wordt beschreven: onacceptabel!!! In geen enkele auto heb ik het meegemaakt dat ik mijn huidige snelheid niet meer kan bekijken.
Als je de auto normaal in D wil zetten moet je de rem intrappen. Op het moment dat deze al in D staat hoor je best duidelijk het autopilot geluidssignaal en op het display is te zien dat AP aan gaat. Als je dan nog bewust de rem loslaat ben je niet echt geconcentreerd bezig met autorijden.

Valt wat mij betreft in dezelfde categorie als wegrijden met de LPG slang nog aangekoppeld (been there, done that). Er zit geen beveiliging in de auto om het te voorkomen maar je moet dan toch wel echt suf bezig zijn om het voor elkaar te krijgen.

• BigBreda
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 17:02

Hier dezelfde ervaring

M3, LR, White, Black, Aero, auto geleverd 14/12/2019

• Goldme
Tassadar32 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 15:41:
[...]

Als je de auto normaal in D wil zetten moet je de rem intrappen. Op het moment dat deze al in D staat hoor je best duidelijk het autopilot geluidssignaal en op het display is te zien dat AP aan gaat. Als je dan nog bewust de rem loslaat ben je niet echt geconcentreerd bezig met autorijden.

Valt wat mij betreft in dezelfde categorie als wegrijden met de LPG slang nog aangekoppeld (been there, done that). Er zit geen beveiliging in de auto om het te voorkomen maar je moet dan toch wel echt suf bezig zijn om het voor elkaar te krijgen.
Waar heb je het over. Hier komt geen rem aan te pas he. Bij stil staan hoef je de rem niet ingetrapt te houden.

Dus iemand denkt in P te staan want voet is niet op rempedaal. Dit is een normale gedacht want in een ICE automaat moet je je voet op de rem houden. Heb je je voet niet op de rem en je beweegt niet? Dan sta je in P. Is heel logisch.
Drukt hendel in en denkt naar D te gaan en geeft een beetje gas. Als je hier vergeet op de rem te trappen om naar D te gaan gaat het mis.
Auto accelereert naar ingestelde 30 zonder interactie.

Zeker bij het uitstappen van mensen is dit levensgevaarlijk!

Het is absoluut niet hetzelfde als een user error. Ze hebben teveel functies gestopt onder dezelfde bediening. D en ACC mogen absoluut niet in dezelfde bediening zitten. Bij elke andere auto zijn het aparte hendels en knoppen!

• dehardstyler
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 16:56

Ik heb zelf geen Tesla, maar dit lijkt wel overeen te komen met het parkeerkaartjes verhaal. In Veenendaal hadden we er maandag ook weer een bij het station: https://www.ad.nl/veenend...lance-nagekeken~a17d7a66/

Dit zal ook een uitstap verhaal geweest zijn, net zoals bij jou.

Omdat ik zelf geen Tesla heb, kan ik er denk ik niet over oordelen, maar: Waarom zou je willen dat een auto vanzelf gaat accelereren? Cruise control ken ik natuurlijk wel, en daarbij kun je in kleine stapjes accelereren met een knop op het stuur. Maar ineens automatisch optrekken vanuit stilstand naar de maximum snelheid, klinkt mij niet heel veilig in de oren. En welk probleem los je ermee op?

• dedominee
  • Registratie: mei 2007
  • Nu online
Kun je Creep mode per gebruiker instellen? Ik kan me voorstellen dat ik het (gezien bovenstaande) voor mijn vriendin aan wil gaan zetten...

• wootahH
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 18:26
dehardstyler schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 15:52:
[...]

Ik heb zelf geen Tesla, maar dit lijkt wel overeen te komen met het parkeerkaartjes verhaal. In Veenendaal hadden we er maandag ook weer een bij het station: https://www.ad.nl/veenend...lance-nagekeken~a17d7a66/

Dit zal ook een uitstap verhaal geweest zijn, net zoals bij jou.

Omdat ik zelf geen Tesla heb, kan ik er denk ik niet over oordelen, maar: Waarom zou je willen dat een auto vanzelf gaat accelereren? Cruise control ken ik natuurlijk wel, en daarbij kun je in kleine stapjes accelereren met een knop op het stuur. Maar ineens automatisch optrekken vanuit stilstand naar de maximum snelheid, klinkt mij niet heel veilig in de oren. En welk probleem los je ermee op?
In de file is het wel heel handig om tacc of autopilot te rijden. Nou had ik in mijn vorige auto gewoon cc en die werkte niet onder de 30 dacht ik... maarja je moet het dus bij een tesla wel aan kunnen zetten

• Goldme
wootahH schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 16:01:
[...]

In de file is het wel heel handig om acc of autopilot te rijden. Nou had ik in mijn vorige auto gewoon cc en die werkte niet onder de 30 dacht ik... maarja je moet het dus bij een tesla wel aan kunnen zetten
Ook met ICE automaat auto's met ACC kan je van 0-210 op de ACC rijden. Maar die ACC bedien je met een aparte hendel. Dus je staat in de file. Rem is ingetrapt. Je zet ACC aan en stelt snelheid in. Laat rem los: auto beweegt niet. Geef gas: auto acceleert naar ingestelde snelheid.

Als bij de Model3 de ACC op een andere plek zit dan D dan was het geen probleem. Je bent dan bewust de ACC aan het aanzetten. Nu is het precies dezelfde handeling voor zowel ACC als D (minus je voet op de rem houden).

• kdeboois
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 17:13
Tassadar32 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 15:41:
[...]

Gebruikersfout of niet, het is gevaarlijk gedrag van de auto.

Ik ga eens kijken hoe mijn e-Niro in dit scenario reageert.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• Autopilot
  • Laatst online: 18:51
Is het mogelijk om uitsluitend stadslicht te voeren terwijl de auto vergrendeld is?
Is dit ook mogelijk voor dimlicht?

Volgens mij gaan alle verlichtingen uit zodra de auto wordt vergrendeld.

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

• Caelorum
Goldme schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 15:50:
[...]

[...]
Drukt hendel in en denkt naar D te gaan en geeft een beetje gas. Als je hier vergeet op de rem te trappen om naar D te gaan gaat het mis.
Auto accelereert naar ingestelde 30 zonder interactie.[...]
Hij geeft wel eerst signaal zowel optisch als geluid, voordat die begint met accelereren. De auto gaat ook niet meteen met max acceleratie weg.
Zeker bij het uitstappen van mensen is dit levensgevaarlijk!

Het is absoluut niet hetzelfde als een user error. Ze hebben teveel functies gestopt onder dezelfde bediening. D en ACC mogen absoluut niet in dezelfde bediening zitten. Bij elke andere auto zijn het aparte hendels en knoppen!
Deels mee eens. Er zou wel een extra handeling nodig moeten zijn om naar een stand te moeten gaan die ervoor zorgt dat de auto zelf begint met rijden. Eigenlijk zou ACC dat sowieso niet moeten doen tenzij je gaspedaal inramt. AP is een ander verhaal, maar daarvoor moet je sowieso al een extra handeling doen (twee keer kort achter elkaar), waardoor er een verschil is met D.

Zover ik weet rijd de auto overigens niet weg met de deur open. Iig zouden ze dat wel mogen voorkomen. Dus dan is er ook geen probleem met passagiers die uitstappen.

• Zensu
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 16:53
Weet iemand hoe je Whatsapp/WeChat/etc spraakbericht kan afspelen op Tesla met iphone?

Android lukt wel via bluetooth> "oproep audio" en "media audio" enabled.

Met iphone lukt het mij niet...wel alles (meeste) ingeschakeld;. microfoon, bluetooth, geluid max, etc.

Bellen lukt wel.

• mso
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 18-02 10:48
(jarig!)
Kwam net dit tegen, misschien wel leuk voor sommigen hier:

https://nl.aliexpress.com....1000023.3.155554adQAM6wk

• TPA
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 11:26

TPA

ESET official partner

kdeboois schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 16:08:
[...]

Gebruikersfout of niet, het is gevaarlijk gedrag van de auto.

Ik ga eens kijken hoe mijn e-Niro in dit scenario reageert.
Wel heel kort door de bocht....

Als ik in drive stil sta en ik zet ap aan of wat dan ook met de auto op (H) dan zal ik echt zelf op het pedaal moeten drukke. Om in bewegjng te komen. En ik zit dan ook echt niet meteen op de 30 km. Ja je kan schrikken maar dan rem je toch, heb je tijd genoeg voor.

ESET software nodig? Let me know 😄

• ybos
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 13:59
Misschien denk ik dom, maar is het niet volkomen logisch op het moment dat je UIT een auto stapt de auto maar gewoon op P te zetten :?

• Caelorum
@ybos ja en als je je kont van de bestuurdersstoel of de bestuurdersdeur opendoet gaat die ook automatisch in park.

• ybos
1 ding dat ik niet snap. Qua verbruik lijkt de tesla zich te gedragen als een brandstofmotor. Er is echt sprake van een "koude" start. Eerste tiental kilometers lijkt het verbruik flink hoog, en als je op dezelfde snelheid doorrijdt zakt het verbruik. Daar kan ik me iets bij voorstellen (auto opwarmen, accu opwarmen??).
Echter, als je de auto stilzet en 5 minuten later weer weggaat herhaalt dit fenomeen zich terwijl dan alles nog warm zou moeten zijn. Heeft iemand enig idee hoe dat kan :?

• Divak
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 18:40
Die conclusie had ik ook al getrokken bij de "plotselinge acceleratie" verhalen. Ik vind het zeuren om niks, je zit zelf inderdaad behoorlijk te slapen als je dit overkomt en de auto de schuld geven is echt onzin. Puur omdat het iets is wat niet bij elke andere auto kan gebeuren maakt het het nog niet een probleem van de auto.

Ik vind het vergelijkbaar als voor een rood verkeerslicht je gaspedaal in plaats van de rem in trappen en dan de auto de schuld geven dat je door rood reed..

Twee keer de hendel naar beneden halen, de piep negeren en dan ook nog niet op tijd de rem intrappen is 3x eigen fout.

• ybos
Divak schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 19:35:
Die conclusie had ik ook al getrokken bij de "plotselinge acceleratie" verhalen. Ik vind het zeuren om niks, je zit zelf inderdaad behoorlijk te slapen als je dit overkomt en de auto de schuld geven is echt onzin. Puur omdat het iets is wat niet bij elke andere auto kan gebeuren maakt het het nog niet een probleem van de auto.

Ik vind het vergelijkbaar als voor een rood verkeerslicht je gaspedaal in plaats van de rem in trappen en dan de auto de schuld geven dat je door rood reed..

Twee keer de hendel naar beneden halen, de piep negeren en dan ook nog niet op tijd de rem intrappen is 3x eigen fout.
4x want het is ook gewoon onverstandig om de auto uit te stappen en hem (voor zover mogelijk) in "D" te laten staan :Y

• sanderdi
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 13-02 09:23
ybos schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 19:38:
[...]

4x want het is ook gewoon onverstandig om de auto uit te stappen en hem (voor zover mogelijk) in "D" te laten staan :Y
Bij mijn vorige auto ( audi ) ging de motor uit als je hem in de D had staan en de bestuurders deur open deed...
Iets met ervaring van de fabrikant laten we maar zeggen :)

• MrBasta
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 15:23
sanderdi schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 19:43:
[...]

Bij mijn vorige auto ( audi ) ging de motor uit als je hem in de D had staan en de bestuurders deur open deed...
Iets met ervaring van de fabrikant laten we maar zeggen :)
En bij de Tesla gaat hij op "P"

• Caelorum
ybos schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 19:31:
[...]
Echter, als je de auto stilzet en 5 minuten later weer weggaat herhaalt dit fenomeen zich terwijl dan alles nog warm zou moeten zijn. Heeft iemand enig idee hoe dat kan :?
herhaald het dan ook net zo lang? Door het glazen dak koelt de auto namelijk bijzonder snel af. Dat kan zo een graad of 3/4 zijn in 5min. Dat bijstoken kost natuurlijk wel wat, maar zou niet zo lang moeten duren als de eerste keer 15graden.

• GB2
MrBasta schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 19:48:
[...]

En bij de Tesla gaat hij op "P"
Correct en net nog getest, melding is dat hij in P gaat om wegrollen te voorkomen.

En inderdaad, als je hem van Drive op ACC zet, dan is er in principe nog geen gevaar, het is tenslotte ACC dus je zal niet door je garagedeur heen rijden want dat obstakel ziet hij en zal hiervoor afremmen, ook als iemand ervoor staat etc.

• ex87
  • Registratie: maart 2010
  • Nu online
Ik heb mezelf ook al is de garage uit gelanceerd 's ochtends doordat ik al in D stond.. Mijn scenario was dit:

- Stap in, zet muziek aan, zet hem in D en wil weg rijden
- Vrouw klopt het raam met een vraag, 2 minuten praatje
- Compleet vergeten dat hij al in D stond, drukte ik het pookje naar beneden en hoorde ik auto pilot aan springen

Gelukkig ramde ik gelijk op de rem uit reflex, maar ik vond het toen vooral heel dom van mezelf maar kan me goed voorstellen dat dit vaker gebeurd.

🇺🇸 | California | Tesla M3 SR+

• Stef87
  • Registratie: mei 2012
  • Nu online
ex87 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 20:22:
Ik heb mezelf ook al is de garage uit gelanceerd 's ochtends doordat ik al in D stond.. Mijn scenario was dit:

- Stap in, zet muziek aan, zet hem in D en wil weg rijden
- Vrouw klopt het raam met een vraag, 2 minuten praatje
- Compleet vergeten dat hij al in D stond, drukte ik het pookje naar beneden en hoorde ik auto pilot aan springen

Gelukkig ramde ik gelijk op de rem uit reflex, maar ik vond het toen vooral heel dom van mezelf maar kan me goed voorstellen dat dit vaker gebeurd.
Klopt... Als die al in D staat met stopmodus, is 1x nasr beneden (geen geluid) genoeg voor TACC.

Je hoeft niet je voet op de rem te hebben dacht ik. (In ieder geval niet van R naar D, zolang je onder 5km/h zit€

Skoda Citigo-E, Tesla Model 3. SE3500 met 4700wp & Daikin FTXM & Daikin 5kW Monoblock www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• ReneDx
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 18:38
Divak schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 19:35:

Denk dat veel mensen gewoon werken uit gewenning. Ze hebben jaar achter jaar bepaald merk gereden die altijd terug schoot naar P. Deze auto gedraagt zich plots heel anders, in die zelfde routine. Zeker gezien het niet overduidelijk is achteraf wat ze als user 'verkeerd' gedaan zouden hebben, is het moeilijk lering uit te trekken. Persoonlijk zou ik toch zo min mogelijk op dit soort dingen willen afwijken als auto-merk zijnde ;)

• Smobbo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 12:27
Stef87 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 20:34:
[...]

Klopt... Als die al in D staat met stopmodus, is 1x nasr beneden (geen geluid) genoeg voor TACC.

Je hoeft niet je voet op de rem te hebben dacht ik. (In ieder geval niet van R naar D, zolang je onder 5km/h zit€
Maar hij gaat toch gewoon op autohold?
Dus als je al in D staat en de auto staat stil (passagiers uitstappen oid) dan springt hij toch gewoon op autohold?
Dan per ongeluk TACC aanzetten geeft toch een melding ‘vastgezet’ in beeld, die pas na het kort indrukken van het gaspedaal weg gaat?

Of komt hij echt gelijk al in beweging?

• E46RC51
Smobbo schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 08:19:
[...]

Doen de ruitenwissers het dan ook niet meer als ze in de auto stand staan?
Bij mijn weten werken al die dingen gewoon nog (zoals @Inspired al aangeeft), maar krijg je er geen visuele of geluidsfeedback op.
Jazeker, ze blijven het doen maar je krijgt ze niet aangepast. Je scherm zit op slot. Vervelender wordt het wanneer ze nog niet aanstaan of op een te lage stand en je een flinke bui inrijdt... Dan kun je beter stoppen en je reset afwachten. Ongehoord maar waar.

• Sunri5e
Zijn er meer mensen die last hebben dat ze slecht verstaanbaar zijn via de carkit?

• mso
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 18-02 10:48
(jarig!)
Sunri5e schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 21:59:
Zijn er meer mensen die last hebben dat ze slecht verstaanbaar zijn via de carkit?
Bij mij werkt het goed en begrijp ook van de mensen waarmee ik bel dat het te verstaan is. Er zijn betere op de markt maar het voldoet prima.

• JurienW
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 12:45
Sunri5e schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 21:59:
Ja, krijg ik ook als commentaar.
In m'n vorige auto (Octavia) zelfde probleem.
Zal het dan met de telefoon te maken kunnen hebben ?

• MtC
ybos schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 19:31:
1 ding dat ik niet snap. Qua verbruik lijkt de tesla zich te gedragen als een brandstofmotor. Er is echt sprake van een "koude" start. Eerste tiental kilometers lijkt het verbruik flink hoog, en als je op dezelfde snelheid doorrijdt zakt het verbruik. Daar kan ik me iets bij voorstellen (auto opwarmen, accu opwarmen??).
Voor wat ik er van begrepen heb:

Batterij koud = meer verbruik. Met deze temperaturen duurt het lang eer de batterij opgewarmd is. Als je de auto stil zet en 5 minuten wacht, koelt de batterij ook weer snel af.

• ArPi75
  • Laatst online: 17:51
Smobbo schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 21:11:
[...]

Maar hij gaat toch gewoon op autohold?
Dus als je al in D staat en de auto staat stil (passagiers uitstappen oid) dan springt hij toch gewoon op autohold?
Dan per ongeluk TACC aanzetten geeft toch een melding ‘vastgezet’ in beeld, die pas na het kort indrukken van het gaspedaal weg gaat?

Of komt hij echt gelijk al in beweging?
En ik maar denken (heb het toch zeker ergens gelezen) dat TACC pas ingeschakeld kan worden vanaf 30kmh OF wanneer er een voertuig langzamer voor je rijdt of stilstaat.
Jup, pagina 98.

Als hij dus daadwerkelijk begint weg te rijden zonder dat er iemand voor je staat/rijdt dan doet hij dus iets anders dan wat het boekje zegt.... Morgen toch maar eens even testen.

SR+, wit, wit, Aero | Besteld 12-9 | RN: 10960xx half september | VIN:null | Levering: niet meer in 2019 | Alternatief besteld 17-12 | SR+ Multi-Coat Red, witte bekleding, 19" | Levering: 20-12

• Inspired
@ArPi75 Je doelt op pagina 105 denk ik? Dat gaat over AP.

• Sunri5e
JurienW schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 22:21:
[...]

Ja, krijg ik ook als commentaar.
In m'n vorige auto (Octavia) zelfde probleem.
Zal het dan met de telefoon te maken kunnen hebben ?
Ik heb geen idee of de telefoon daar van invloed op is.

• ElonDusk
Gisteren 2x geprobeerd om de auto op acc te zetten. 1x op mijn oprit en hij zei cruise control niet beschikbaar. Later op een kruising (dat leeg was) toch ff getest. Ik stond stil 1x naar beneden en hij zei weer hetzelfde. Terwijl 15 min daarvoor nog op de snelweg met AP had gereden. Dus ik zou niet weten waar hij zijn keuze op baseert maar ik ga het nog paar x op verschillende plekken testen :P

SR+ Wit / Wit / 19"

• Tassadar32
Hier ook wat experimenten gedaan met "per ongeluk" AP aanzetten (natuurlijk de voet boven de rem voor het geval dat).

- Voor een slagboom, auto tot stilstand laten komen en in D laten staan, pook naar beneden: "Niet beschikbaar"
- Midden op een parkeerterrein, auto staat stil in D, pook naar beneden: "Niet beschikbaar"
- Voor het verkeerslicht (achter een andere auto) in D, pook naar beneden: ACC aan. Bij pook nogmaals omlaag gaat AP aan (geen hold).
- Voor het verkeerslicht (sta vooraan) in D, pook naar beneden: "Niet beschikbaar"

Op dit moment heb ik het vermoeden dat ACC dus alleen aangaat als er ofwel een rijstrook gezien word of een auto voor je staat. Vandaag nog even de volgende scenario's testen om duidelijkheid te krijgen:

- Op een rijbaan met duidelijke markeringen (AP compatible) vanuit stilstand ACC proberen aan te zetten.
- Achter een andere auto (parkeerplaats) zonder een duidelijke rijbaan vanuit stilstand ACC proberen aan te zetten.

• djmuggs
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 18:01
Elon heeft geen Q&A afdeling nodig met zulke gebruikers als er hier op Tweakers rond hangen.
De droom van menig fabrikant, ze kopen je product en doen de Q&A voor je. _/-\o_ _O-

Tesla Model 3 LR AWD

Pagina: 1 ... 39 ... 45 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True