Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Tesla Model 3 topic

Pagina: 1 ... 38 ... 62 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• E46RC51
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 00:42
Hunkaroglu schreef op zondag 9 februari 2020 @ 18:31:
[...]

Behoorlijk zuinig idd. Neem aan dat het door de RWD komt. Met AWD zie ik dat echt niet gebeuren. Bij mij dan.
PS Ook met een RWD moet je hier serieus je best voor doen.
oa. acceleratie, kun je beter vergeten (althans eentje waar je een stopwatch en geen kalender voor nodig hebt). Altijd bezig zijn met verbruik geeft mij het gevoel gevangen te zitten in de verkeerde film. Ieder z'n keus.

• Taro
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 10:16
E46RC51 schreef op zondag 9 februari 2020 @ 19:40:
[...]
Altijd bezig zijn met verbruik geeft mij het gevoel gevangen te zitten in de verkeerde film. Ieder z'n keus.
Eens, ik hanteer dezelfde rijstijl als met de auto's hiervoor. Natuurlijk gaat het optrekken een stuk sneller, maar ik ga niet bewust comfort inleveren of meer tijd besteden aan de reis zelf om zuiniger te zijn.

Bitcoin prijsvergelijk | Tesla Model 3 Performance (Stealth) | 6140 WP Zonnepanelen

• Autopilot
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 01-04 22:38
KelvinX schreef op zondag 9 februari 2020 @ 16:34:
[...]

Dus zeg maar het probleem waar Tesla vijf scrumteams op heeft zitten moet ook in die app van zijn zoontje zitten. Goed verhaal homie 8)7
Dat was een voorbeeld. Als je begrijpend kon lezen en niet selectief, dan wist je dat het gaat om iets dat je onderscheidt van de rest.

Ik zie mensen echt geen 7 euro neertellen voor een programma dat in veelvoud gratis op het internet verkrijgbaar is en nog in beta fase zit, "homie".

Trouwens waar is je bron voor jouw statement dat Tesla 5 scrum teams dedicated op dit algoritme heeft werken?

[Voor 11% gewijzigd door Autopilot op 09-02-2020 19:57]

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

• knights16
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 14:31
Stef87 schreef op zondag 9 februari 2020 @ 18:18:
[...]

Nee.. Ik heb een tijdje terug Een email gestuurd en werd gezegd (achteraf..) dat het een pre order is... lol (20-2 pas op verzenden..?!)

Ik vermoed corona virus die Voor vertraging Zorgt..? Het komt immers uit China.

Bedoel je met “ziet er netjes uit” dat je hem al wel hebt ontvangen..?
Nee, die mening deed ik op bij het kijken van dat Youtube filmpje waarin ze het product demonstreren :P
We gaan het zien over een tijdje :P

PVoutput

• Recci
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 30-03 20:24
Ik heb de afgelopen twee week vrijwel dagelijks dat de Cruise Control, Sentry, Auto. ruitenwissers, belijning etc etc allemaal niet werkt. Soms helpt het te stoppen, naar P te schakelen en terug. Maar vandaag was het rete vervelend 200km te moeten rijden met helemaal niks.

Een soft-en hardreboot heb ik al gedaan, zonder resultaat.

Ik kreeg ook nog een 'Sentry mode has turned off due to a sentry system error' melding..

• Taro
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 10:16
@Recci Even bij een SeC langsgaan of bellen lijkt me?

Bitcoin prijsvergelijk | Tesla Model 3 Performance (Stealth) | 6140 WP Zonnepanelen

• MacorgaZ
  • Registratie: oktober 2005
  • Nu online
Stef87 schreef op zondag 9 februari 2020 @ 18:18:
[...]

Nee.. Ik heb een tijdje terug Een email gestuurd en werd gezegd (achteraf..) dat het een pre order is... lol (20-2 pas op verzenden..?!)

Ik vermoed corona virus die Voor vertraging Zorgt..? Het komt immers uit China.

Bedoel je met “ziet er netjes uit” dat je hem al wel hebt ontvangen..?
Dat het verzonden zou worden op 20-2 stond er volgens mij vanaf het begin al op, in ieder geval toen ik een paar dagen na 'introductie' op de website keek. Het was wel vreemd dat sommige mensen hem al binnen hadden, maar dat was als reviewmodel blijkbaar.

Tesla Model 3 SR+ Midnight Silver / Black / 18" No-Aero

• IceOnFire
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Recci schreef op zondag 9 februari 2020 @ 20:23:
Ik heb de afgelopen twee week vrijwel dagelijks dat de Cruise Control, Sentry, Auto. ruitenwissers, belijning etc etc allemaal niet werkt. Soms helpt het te stoppen, naar P te schakelen en terug. Maar vandaag was het rete vervelend 200km te moeten rijden met helemaal niks.

Ik kreeg ook nog een 'Sentry mode has turned off due to a sentry system error' melding..
Misschien checken of je cameras nog een beetje schoon zijn? Ik vond dat de afgelopen updates de kwaliteit van de achteruitrijcamera steeds wat verder achteruit ging. Tot ik een keer het heldere idee kreeg om eens te kijken of hij niet een beetje opgepoetst moest worden :+ Had opeens weer fatsoenlijk beeld terug :)

• Smobbo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 14:43
Recci schreef op zondag 9 februari 2020 @ 20:23:

Zou kunnen dat er (teveel) vocht bij de camera in de voorruit komt? Voorruitverwarming aan doen door er 2x op te klikken (turbo stand), misschien helpt dat een beetje. Er zitten namelijk specifieke verwarmingsdraden voor de camera in de voorruit.
Hoe dan ook, ff een SeC afspraak inplannen denk ik.

[Voor 4% gewijzigd door Smobbo op 09-02-2020 21:29]

• Stef87
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 00:20
MacorgaZ schreef op zondag 9 februari 2020 @ 21:19:
[...]

Dat het verzonden zou worden op 20-2 stond er volgens mij vanaf het begin al op, in ieder geval toen ik een paar dagen na 'introductie' op de website keek. Het was wel vreemd dat sommige mensen hem al binnen hadden, maar dat was als reviewmodel blijkbaar.
Op de van bestellen stond er op mijn scherm verzenden binnen 7-15dagen.. Ach we zien het wel. Zal een fraaie oplossing zijn!

Heeft iemand nog een tip voor de ScanMyTesla android tablet of andere geschikt apparaat? Ik heb de hardware besteld voor de model 3, maar ik heb nog geen android apparaat... Enige eis is die app af en toe kunnen draaien. :)

Kan ik eindelijk gaan bekijken wat de echte staat is van de batterij.

[Voor 19% gewijzigd door Stef87 op 10-02-2020 00:51]

Skoda Citigo-E, Tesla Model 3. SE3500 met 4700wp & Daikin FTXM & Daikin 5kW Monoblock www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• Inspired
  • Laatst online: 14:40
@Stef87 is met ScanmyTesla echt iets te zien/berekenen van degradatie? Obv cell voltage? Of via andere indicatoren?

Zou gewoon een goedkoop tabletje kopen denk ik. Tenzij je een telefoon onder het rijden in de auto wil hebben met ScanmyTesla.

• Stef87
Inspired schreef op maandag 10 februari 2020 @ 08:11:
@Stef87 is met ScanmyTesla echt iets te zien/berekenen van degradatie? Obv cell voltage? Of via andere indicatoren?

Zou gewoon een goedkoop tabletje kopen denk ik. Tenzij je een telefoon onder het rijden in de auto wil hebben met ScanmyTesla.
Celvoltage, beschikbaar vermogen, beschikbaar max vermogen regen, batterij inlaat-uitlaat temperatuur, preheaten (57celcius stoken) batterij, nominale capaciteit die auto zelf rapporteert.

Onbalans tussen de cellen kan bijv ook reden zijn dan auto minder capaciteit vrij geeft.

(Je leest alleen uit, read-only uit het CAN netwerkverkeer en je kan verder niets veranderen oid)

[Voor 7% gewijzigd door Stef87 op 10-02-2020 12:01]

Skoda Citigo-E, Tesla Model 3. SE3500 met 4700wp & Daikin FTXM & Daikin 5kW Monoblock www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• KelvinX
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 10:06
Ik ben hier nog even in gedoken en in de laatste versie van de manual is het al een stuk beter dan vroeger. Er staat redelijk duidelijk beschreven hoe alles nou werkt. Uitgaande van dit document. Wat mij nog wel opviel.

• Iets minder dan de helft van de tekst over Autopilot is een disclaimer, een waarschuwing of een opmerking. Na elke uitleg komt een stuk tekst dat grofweg net zo lang is met uitzonderingen en waarschuwingen. Ik heb de eerste vier pagina's getelt en daarna was ik wel klaar. 1757 woorden aan disclaimer, 2078 tekst.
• Consequent nadat de handleiding haar handen wast in onschuld (dit is een beta, let zelf op, bla bla bla) komt er een verhaal wat de functie doet, waarna de handleiding nogmaals alle disclaimers en waarschuwingen oplepelt. Geeft mi wel aan hoe onvolwassen het product is.
• Ik ben er inmiddels achter welk ongeluk voor deze disclaimer heeft gezorgd: " Daarom kan het, met name in situaties waarin u sneller rijdt dan 80 km/h, gebeuren dat het systeem niet remt/vertraagt wanneer voertuigen of objecten zich slechts voor een deel in de rijstrook bevinden of wanneer uw voorligger van rijbaan wisselt waarna er zich voor u plotseling een stilstaand of langzaam rijdend voertuig of object op de rijstrook bevindt.".

https://img.wirecy.nl/uploads/big/f44320dfb3cf2895f23df2abe2577fb8.png

Die man keek in zijn achteruitkijkspiegel toen een vrachtwagen zijn baan op kwam en Autopilot ging er met behoorlijke vaart in. Disclaimer: de man reed 150kmh op de Autopilot.

Maar wat ik zei, ze zijn gelukkig een beetje terug gekomen van het "ja maar het is beta dus alle remmen los". :7

• Caelorum
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 14:01
@KelvinX Het is inderdaad allemaal nog net niet.

Wel een groot WTF in dat artikel overigens: "Een van deze vrachtwagens moest plots uitwijken naar de linker rijstrook vanwege een invoegend voortuig" Ehhh... nee? De invoegende auto had niet moeten invoegen als er geen ruimte was. Wat is er gebeurd met langzaam de vluchtstrook oprijden/stoppen aan het eind van de oprit als er geen ruimte is op de snelweg?

• KelvinX
Caelorum schreef op maandag 10 februari 2020 @ 09:34:
@KelvinX Het is inderdaad allemaal nog net niet.

Wel een groot WTF in dat artikel overigens: "Een van deze vrachtwagens moest plots uitwijken naar de linker rijstrook vanwege een invoegend voortuig" Ehhh... nee? De invoegende auto had niet moeten invoegen als er geen ruimte was. Wat is er gebeurd met langzaam de vluchtstrook oprijden/stoppen aan het eind van de oprit als er geen ruimte is op de snelweg?
Tja. Er moet zoveel (niet). En dat is in het onderzoek (bron) ook een van de dingen die *mij* opviel: al die systemen gaan uit van een ideale wereld. Dat die auto niet had moeten invoegen overigens, betekent niet dat die vrachtwagen niet had mogen uitwijken. Een inhaalactie op dat moment had tot hetzelfde resultaat geleidt.

• Caelorum
KelvinX schreef op maandag 10 februari 2020 @ 09:43:
[...]
Tja. Er moet zoveel (niet). En dat is in het onderzoek (bron) ook een van de dingen die *mij* opviel: al die systemen gaan uit van een ideale wereld. Dat die auto niet had moeten invoegen overigens, betekent niet dat die vrachtwagen niet had mogen uitwijken. Een inhaalactie op dat moment had tot hetzelfde resultaat geleidt.
Klopt denk ik ook maar deels. Neem dat geval uit het artikel. De auto rijdt dus met 150km/u langs een colonne vrachtautos die max 95km/h rijden. Dan wijkt er ineens 1 uit. Afhankelijk van hoeveel ruimte er tussen auto en vrachtwagen zit zou ik denk ik er ook bovenop zijn geknald.
Laatst overigens iets vergelijkbaars meegemaakt, waarbij een auto ineens besloot er nog wel tussen te passen en dus de auto voor mijn auto pleurde. Alarmbellen gingen meteen af in de tesla en remde op tijd. Het kan dus wel (onder sommige omstandigheden).

• EvaluationCopy
  • Registratie: juli 2009
  • Nu online
Interessante schuldvraag wel, het zijn 2 manoeuvres: inhalen vs. van baan wisselen. Wie heeft daar dan schuld? Of sowieso de Tesla wegens te hard rijden.

What difference is it to me if a decision is forced upon me by a dictator or by half of my neighbors? Either way my right to free, peaceful action has been nullified. – Stephen H. Foerster

• mooste
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online
Vaak is het degene die van baan wisselde die de "schuld" krijgt.

• Robinku
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 14-02 13:34
Taro schreef op zondag 9 februari 2020 @ 18:41:
Wat een zuinige rijders hier allemaal, kudo's! Volgens Teslamate heb ik de afgelopen 2063 km gemiddeld 24,5 kWh / 100 km (net, niet gross) verbruikt met 19" en Stealth Performance. A/C op standje 2, 20.5 graden, 's ochtends vaak stoelverwarming aan op standje 1, 's ochtends altijd voorverwarmen en ik rij graag vlot door :)

Ik vermoed dat hier het voorverwarmen in mee wordt genomen? Dus het daadwerkelijke verbruik ligt lager.

Edit: Nog even in de auto gekeken: 215 Wh/km over 10.523 kilometer, Teslamate kijkt dus naar het totale aantal kWh's vs totale aantal km's.
Waar vind je teslamate? Is dat voor sr+ beschikbaar.

SR+ pearl white - 19 inch - trekhaak / bj 5/12/2019

• ulTimaS
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 14:48

ulTimaS

Mayhaps

Robinku schreef op maandag 10 februari 2020 @ 10:42:
[...]

Waar vind je teslamate? Is dat voor sr+ beschikbaar.
Dat is een selfhosted data logger https://github.com/adriankumpf/teslamate

Intel Core i5 2500K | Sapphire R9 280 3GB OC | OCZ Vertex 3 Max IOPS 120GB | Prolimatech Megahalem Rev B. | Fractal Design Define R3 | MSI P67A-GD65 | XFX 650W XXX Edition | Corsair Vengeance 8GB | Samsung Spinpoint F3 1TB (3x)

• kilowatt18
  • Laatst online: 30-03 18:24

• ElonDusk
  • Laatst online: 14:22
Voor de mensen die naar Duitsland gaan (ooit). Ik ben richting Heidelberg gereden van het weekend en wat me opviel is dat alle tankstations op de snelweg een laadpaal hadden. Ik heb 1 laadpaal 1x geprobeerd maar was helaas niet gelukt met mijn Athlon newmotion pas. Maar goed vond wel leuk om te zien dat zelfs als het niet aangegeven was op de borden dat je toch kon laden.

Verder op bijna 1000km snelweg max 2 andere Tesla's gezien. Bij de superchargers vaak 4-6 Teslas gezien. Helft Duitsers en helft NLers

SR+ Wit / Wit / 19"

• Robinku
Kan je daar het verbruik aflezen?

• ArPi75
  • Laatst online: 07:47
Robinku schreef op maandag 10 februari 2020 @ 13:26:
[...]

Kan je daar het verbruik aflezen?
Dat en nog veel meer. Verbruik ook uitgesplitst naar temperatuur.

SR+ Multi-Coat Red, witte bekleding, 19"

• wgdejong835
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 10:23
Het komt regelmatig bij mij voor dat na het laden de kabel niet ontgrendeld wordt op de auto. Ik biedt dus mijn laadpas aan, laden stopt, de kabel wordt van de laadpaal vrijgegeven maar zit nog vast in de auto.

Enige optie die ik heb is via de app de laadpoort vrijgeven of aan het kabeltje trekken in de kofferbak, ik kan geen optie op de auto zelf ontdekken om de kabel vrij te geven, klopt dit?

Dit overkomt me in 50% van de gevallen, soms wordt ook na het aabieden van je laadpas de laadpoort op de auto netjes vrijgegegeven.

Is dit normaal of zou je laadpoort altijd vrij gegeven moeten worden na het stoppen van het laden?

M3LR AWD / MN Silver / Black / Levering: 10-01-20

• mcetweaker
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
wgdejong835 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 13:43:
Het komt regelmatig bij mij voor dat na het laden de kabel niet ontgrendeld wordt op de auto. Ik biedt dus mijn laadpas aan, laden stopt, de kabel wordt van de laadpaal vrijgegeven maar zit nog vast in de auto.

Enige optie die ik heb is via de app de laadpoort vrijgeven of aan het kabeltje trekken in de kofferbak, ik kan geen optie op de auto zelf ontdekken om de kabel vrij te geven, klopt dit?

Dit overkomt me in 50% van de gevallen, soms wordt ook na het aabieden van je laadpas de laadpoort op de auto netjes vrijgegegeven.

Is dit normaal of zou je laadpoort altijd vrij gegeven moeten worden na het stoppen van het laden?
in de auto kun je "laadpoort ontgrendelen" aanklikken in je oplaadscherm. Kan ook in de app op je telefoon, onder het kopje opladen. Staat dan onder je batterij een optie "laadpoort ontgrendelen"

[Voor 6% gewijzigd door mcetweaker op 10-02-2020 13:52]

M3 LR AWD | Midnight Silver | Black | FSD | Trekhaak | RN 25/10 | VIN 28/11

• koifim
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
mcetweaker schreef op maandag 10 februari 2020 @ 13:50:
[...]

in de auto kun je "laadpoort ontgrendelen" aanklikken in je oplaadscherm
Of eerst laden stoppen aan de paal en dan de auto even ontgrendelen (m.u.v. De achterklep), dan kun je hem er zo uittrekken.

Dat de kabel er niet uit gaat na het stoppen van de laadsessie aan de paalzijde is logisch. Anders kan iemand zo je kabel stelen als de sessie gestopt wordt door een storing/belletje naar de helpdesk.

• wgdejong835
mcetweaker schreef op maandag 10 februari 2020 @ 13:50:
[...]

in de auto kun je "laadpoort ontgrendelen" aanklikken in je oplaadscherm. Kan ook in de app op je telefoon, onder het kopje opladen. Staat dan onder je batterij een optie "laadpoort ontgrendelen"
Dat kon ik dus niet, had alleen de optie 'Laadklep sluiten'. Leek me niet handig met de kabel er nog in..... Zal er de volgende keer een foto van nemen.

• MrScratch
  • Registratie: december 2001
  • Nu online

MrScratch

I am rubber, you are glue

Als ik de auto nog op slot heb, wordt de kabel niet vrijgegeven. Heb ik ontgrendeld, dan wordt de kabel wel vrijgegeven. Ik doe altijd eerst een portier (niet kofferbak) open en dan pasje langs de lader. Dan wordt er (bij mij) altijd ontgrendeld.

Look behind you! A three headed monkey!

• webpatrick
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 01-04 15:46

De juiste volgorde is:
Autodeur ontrgrendelen (niet de achterklep) > Laadpas langs de paal om laden te stoppen.
Dan wordt de laadpoort automatisch ontgrendeld.

Maar je kan de laadpoort ook ontgrendelen in de App > Opladen > Laadpoort ontgrendelen, maar dat wist je al ;)

[Voor 5% gewijzigd door webpatrick op 10-02-2020 14:09]

• ElonDusk
webpatrick schreef op maandag 10 februari 2020 @ 14:07:
[...]

De juiste volgorde is:
Autodeur ontrgrendelen (niet de achterklep) > Laadpas langs de paal om laden te stoppen.

Maar je kan de laadpoort ook ontgrendelen in de App > Opladen > Laadpoort ontgrendelen, maar dat wist je al ;)
Yup als je toch al naar je auto loopt... app aan zetten en als je naast de auto staat dan hoeft de auto niet eens wakker te zijn. Want je hebt bluetooth verbinding. Dus je kan het direct ontgrendelen. O-)

SR+ Wit / Wit / 19"

• Reinout W
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 01-04 09:48
*snip* Dit valt onder spam. :)

[Voor 91% gewijzigd door Señor Sjon op 10-02-2020 16:45]

• Ddeniseger
  • Laatst online: 06-03 12:24
Hallo,

Ik ben even nieuwsgierig naar de mensen met een SR + model en 19 inch velgen. Wat is jullie actieradius momenteel op een volle accu?

SR+ Black / Black 19'' inch | Besteldatum: 3 okt | VIN: 19-nov | SMS: 7-dec | Levering: 13-dec

• ArPi75
Ddeniseger schreef op maandag 10 februari 2020 @ 15:54:
Hallo,

Ik ben even nieuwsgierig naar de mensen met een SR + model en 19 inch velgen. Wat is jullie actieradius momenteel op een volle accu?
Beetje afhankelijk van veel snelweg met 120+ kmh of iets minder tussen de 200 en 250 km ongeveer.

• Reinout W
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 01-04 09:48
ArPi75 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 15:58:
[...]

Beetje afhankelijk van veel snelweg met 120+ kmh of iets minder tussen de 200 en 250 km ongeveer.
Ongeveer wel inderdaad, maar de radius is ook sterk afhankelijk van functies die aanstaan, zoals stoelverwarming etc.

• ArPi75
Reinout W schreef op maandag 10 februari 2020 @ 16:00:
[...]

Ongeveer wel inderdaad, maar de radius is ook sterk afhankelijk van functies die aanstaan, zoals stoelverwarming etc.
Die 200-250 km bij mij is met meestal stoelverwarming aan op standje 2 (of na meer dan een half uur rijden naar 1), Temperatuur instelling op 19.5C en AC uit.

• wgdejong835
webpatrick schreef op maandag 10 februari 2020 @ 14:07:
[...]

De juiste volgorde is:

Dank voor de tip, eerste wat ik deed is inderdaad de laadpas langs de paal halen. :-)

• Markovichi
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 30-03 13:39
ArPi75 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 15:58:
[...]

Vind het nogal een groot gat die 50km.. Ik heb een SR+ met 18" (sinds dit weekend zonder de aero wieldoppen) en ik haal ook tussen de 200 en 250km, maar ik ben er van overtuigd dat ik ook 300km moet kunnen halen. Ook zou het voor kunnen komen dat ik krap 180km haal overigens...

@Ddeniseger
Zoals eerder aangegeven is het van ontzettend veel factoren afhankelijk en zal je er zelf achter moeten komen hoeveel bereik je zal hebben. Er zijn genoeg "ongeveers" te vinden, maar die rijden niet op dezelfde route, met dezelfde instellingen en dezelfde rechtervoet etc...

[Voor 5% gewijzigd door Markovichi op 10-02-2020 16:15]

• DaCoTa
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 09:40
Ontgrending is ook afhankelijk van de laadpaal. Bij de paal voor mijn deur kan ik terwijl ik naar de auto toeloop via de app ontgrendelen aan auto kant. Als ik dan de kabel uit de auto trek, ontgrendeld ook de laadpaal. Dit alles zonder deuren oid te openen.

Andere laadpalen willen per sé het pasje nog een keer zien, daar werkt het het beste - dacht ik, gebruik ik niet vaak - pas er langs, kabel uit paal en dan laat ook de auto los.

Beide openbare palen overigens.

[Voor 3% gewijzigd door DaCoTa op 10-02-2020 16:22]

• Robinku
Ddeniseger schreef op maandag 10 februari 2020 @ 15:54:
Hallo,

Hier ook 200km.. snelweg 130 a 135 dan wel minder met dit weer.

• wgdejong835
Robinku schreef op maandag 10 februari 2020 @ 16:38:
[...]

Hier ook 200km.. snelweg 130 a 135 dan wel minder met dit weer.
Ik heb zelf een LR AWD met 18 inch aero en heb over de afgelopen 3000km gemiddeld met 169W/km gereden. Omgerekend zou ik dus 440km moeten kunnen halen op een volle accu. Vorige week toen het een dag warm was had ik zelf op een rit van 30km een verbuik van 145W/km.

Nooit echt getest maar met 2x een rit van 90km was er 40% accu gebruikt, komt dus aardig overeen.

Ik rijd vaak in de spits waarbij de snelheid niet vaak boven de 100km/h uitkomt, op stukken waar het 130 is rijd ik tussen de 110-120 en soms even 130. Ik probeer bewust te rijden en goed te anticiperen op het verkeer voor me.

• pirke
  • Registratie: augustus 2001
EvaluationCopy schreef op maandag 10 februari 2020 @ 10:31:
Interessante schuldvraag wel, het zijn 2 manoeuvres: inhalen vs. van baan wisselen. Wie heeft daar dan schuld? Of sowieso de Tesla wegens te hard rijden.
Dat is een hele simpele: de vrachtwagen had voorrang moeten geven aan bestaand verkeer op die rijstrook. Er bestaat niet zoiets als snel moeten uitwijken vanwege invoegend verkeer. De vrachtwagen kan nooit goed snelheden en afstanden schatten in de spiegels, daarom bij twijfel niet van rijstrook wisselen maar voorrang verlenen. Het invoegende voertuig was als laatste aan de beurt: die moest voorrang verlenen aan de vrachtwagen.

Je kan zelfs nog beargumenteren dat de vrachtwagen te dicht op zijn voorganger reed, en daardoor zo moest uitwijken. In colonne rijden die allemaal te dicht op elkaar. Met gepaste afstand is er ook genoeg ruimte voor invoegend verkeer ;)

• pirke
Andere vraag: weet iemand hoe accuraat het model vd M3 is in ABRP? Ik ga deze zomer naar Zuid Frankrijk en zit nu te kijken wat de beste snelheid is om daar zo snel mogelijk te komen. Door harder te rijden sta je ook langer aan de laadpaal, ergens ligt een optimum :)

• RomeoJ
  • Registratie: mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

pirke schreef op maandag 10 februari 2020 @ 19:11:
Andere vraag: weet iemand hoe accuraat het model vd M3 is in ABRP? Ik ga deze zomer naar Zuid Frankrijk en zit nu te kijken wat de beste snelheid is om daar zo snel mogelijk te komen. Door harder te rijden sta je ook langer aan de laadpaal, ergens ligt een optimum :)
Omtrent de meest optimale kruissnelheid, TeslaBjorn heeft hier een video over gemaakt, betreft wel een M3P, maar zal qua kruissnelheid weinig uitmaken met een M3LR:

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 14:51
pirke schreef op maandag 10 februari 2020 @ 19:11:
Erg accuraat ;)
Je kan beter leger aankomen bij een laadpaal, dan haal je ook hogere laadsnelheden, gecombineerd met de tijdswinst die je onderweg hebt gehaald.
Er is een reden waarom er nog geen betere 24uur record is gerealiseerd op de openbare weg met een andere (normale) auto als de M3 LR 8)

• mcetweaker
  • Niet online
sinds vanavond kan ik cc niet meer inschakelen. Krijg de melding cc niet beschikbaar. Ook lijkt het alsof m'n achteruitrijcamera donkerder is dan normaal. Kon enkel de hulplijnen zien, verder enkel wat donkere vlakken en bij lantaarnpalen iets meer licht. In mijn herinnering is dit beter geweest en is dit voor het eerst dat het mij opvalt, misschien een relatie met de cc die niet werkt.

Sentry nooit gebruikt, dus dat kan het niet zijn. Auto nu uitgeschakeld. Ben benieuwd hoe het morgen is.

• Smobbo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 14:43
mcetweaker schreef op maandag 10 februari 2020 @ 19:25:
sinds vanavond kan ik cc niet meer inschakelen. Krijg de melding cc niet beschikbaar. Ook lijkt het alsof m'n achteruitrijcamera donkerder is dan normaal. Kon enkel de hulplijnen zien, verder enkel wat donkere vlakken en bij lantaarnpalen iets meer licht. In mijn herinnering is dit beter geweest en is dit voor het eerst dat het mij opvalt, misschien een relatie met de cc die niet werkt.

Sentry nooit gebruikt, dus dat kan het niet zijn. Auto nu uitgeschakeld. Ben benieuwd hoe het morgen is.
Achteruitrijcamera wordt niet gebruikt voor AP (vandaar dat je op het schermpje nooit het verkeer achter je ziet).
Alle camera’s (en met name die in de voorruit) zijn schoon?

• Foody
  • Niet online
Vraag: weet iemand hoe ik kan zorgen dat de auto mijn bestuurders profiel vasthoud? Nu schiet hij steeds naar die van mijn man (gebruikt de auto af en toe). Mijn naam staat boven aan. Ik kan in dit topic en in de handleiding hier niets over vinden?

LR AWD/Midnight Silver Metallic/18" Aero/zwart/trekhaak

• Caelorum
Foody schreef op maandag 10 februari 2020 @ 19:35:
Vraag: weet iemand hoe ik kan zorgen dat de auto mijn bestuurders profiel vasthoud? Nu schiet hij steeds naar die van mijn man (gebruikt de auto af en toe). Mijn naam staat boven aan. Ik kan in dit topic en in de handleiding hier niets over vinden?
Ze zeggen dat die verbind met de telefoon die het dichtste bij is, maar ik vermoed dat die de telefoon pakt die als laatste is toegevoegd. Misschien die van jou er even uithalen en opnieuw toevoegen? Moet het hier ook nog eens proberen.

• mcetweaker
  • Niet online
Smobbo schreef op maandag 10 februari 2020 @ 19:32:
[...]

Achteruitrijcamera wordt niet gebruikt voor AP (vandaar dat je op het schermpje nooit het verkeer achter je ziet).
Alle camera’s (en met name die in de voorruit) zijn schoon?
zou verwachten dat ik dan een melding zou zien dat er een camera verblind is oid.
Maar goed, zal morgenochtend nog eens kijken als het dan nog niet werkt.

• bartlauwers
  • Laatst online: 13:55
Caelorum schreef op maandag 10 februari 2020 @ 19:44:
[...]

Ze zeggen dat die verbind met de telefoon die het dichtste bij is, maar ik vermoed dat die de telefoon pakt die als laatste is toegevoegd. Misschien die van jou er even uithalen en opnieuw toevoegen? Moet het hier ook nog eens proberen.
Check even deze post: hier probeerde ik het uit te leggen. (Soms is naam pasje/telefoon + profielnaam wel te lang om te kunnen zien dat de koppeling gemaakt is.)
Edit: niet vergeten de link te plakken dan...
bartlauwers in "Het grote Tesla topic - deel 2"
Edit2: ook @Foody

[Voor 11% gewijzigd door bartlauwers op 10-02-2020 19:49]

SR+ | Wit | Zwart | Aero | Trekhaak | Besteld:18-09 | RN:18-09 VIN:19-10 | Levering:15-11!

• Caelorum
bartlauwers schreef op maandag 10 februari 2020 @ 19:47:
[...]
Check even deze post: hier probeerde ik het uit te leggen. (Soms is naam pasje/telefoon + profielnaam wel te lang om te kunnen zien dat de koppeling gemaakt is.)
Edit: niet vergeten de link te plakken dan...
bartlauwers in "Het grote Tesla topic - deel 2"
Edit2: ook @Foody
dat is het probleem alleen niet. We hebben allebei een ander profiel geselecteerd voor de telefoons, maar hij blijft steevast die van mijn vrouw pakken ondanks dat zei 1) vrijwel nooit rijd als we samen zijn en 2) vaak ook de laatste is die bij de auto komt. Ondanks alle variabelen pakt de auto altijd haar profiel boven die van mij.
Het lijkt dus dat die de laatst toegevoegde telefoon pakt als default voor selecteren van het profiel en niet het profiel die gekoppeld is aan de telefoon die het dichtst bij het stuur zit.

• bartlauwers
Caelorum schreef op maandag 10 februari 2020 @ 20:36:
[...]
dat is het probleem alleen niet. We hebben allebei een ander profiel geselecteerd voor de telefoons, maar hij blijft steevast die van mijn vrouw pakken ondanks dat zei 1) vrijwel nooit rijd als we samen zijn en 2) vaak ook de laatste is die bij de auto komt. Ondanks alle variabelen pakt de auto altijd haar profiel boven die van mij.
Het lijkt dus dat die de laatst toegevoegde telefoon pakt als default voor selecteren van het profiel en niet het profiel die gekoppeld is aan de telefoon die het dichtst bij het stuur zit.
Dat zal lastiger op te lossen zijn denk ik. Ik had zelf onduidelijkheid over die koppeling en zag het vaker terugkomen, wellicht bij Foody(?), maar jij hebt een ander issue. Twee gekoppelde telefoons, twee profielen, dan zouden er (minstens) twee Bluetooth receivers in de auto moeten zitten die op basis van locatie moeten bepalen/gokken welk profiel het moet zijn? Of op basis van wie eerst is? Lastig, of ff aanklikken en live with it, of niet meer samen (of niet met twee telefoons) op pad :+

SR+ | Wit | Zwart | Aero | Trekhaak | Besteld:18-09 | RN:18-09 VIN:19-10 | Levering:15-11!

• Foody
  • Niet online
bartlauwers schreef op maandag 10 februari 2020 @ 20:48:
[...]

Dat zal lastiger op te lossen zijn denk ik. Ik had zelf onduidelijkheid over die koppeling en zag het vaker terugkomen, wellicht bij Foody(?), maar jij hebt een ander issue. Twee gekoppelde telefoons, twee profielen, dan zouden er (minstens) twee Bluetooth receivers in de auto moeten zitten die op basis van locatie moeten bepalen/gokken welk profiel het moet zijn? Of op basis van wie eerst is? Lastig, of ff aanklikken en live with it, of niet meer samen (of niet met twee telefoons) op pad :+
Als ik het zo lees hebben we hetzelfde probleem. Ik heb vrijdag een service afspraak ivm deurrubbers en het op zwart gaan van het scherm zal het dan ook vragen

• E46RC51
Vandaag een “scherm freeze” gehad tijdens het rijden waardoor de auto op helemaal niets meer reageerde en bijvb ook de ACC er niet meer afwilde. Hield dus snelheid vast ! Door harde reset - kost best wat tijd - herstartte alles weer en pas daarna kwam de controle terug. Heb geprobeerd een melding aan Tesla door te geven maar ook dat wilde niet. Was ff n ‘minder moment‘..

[Voor 3% gewijzigd door E46RC51 op 10-02-2020 22:26]

• mcetweaker
  • Niet online
https://teslamotorsclub.c...ust-exp-for-night.173775/

Dit probleem heb ik dus ook. Denk alleen dat ik er voor vandaag geen last van had.

• Caelorum
ArPi75 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 12:16:
[...]
Zeker geïnteresseerd in wat docu daarover.
Disclaimer dat dit is wat ik heb gedaan. Het is geen heilige graal. Er zijn meer manieren om dit te doen. Het is vast voor verbetering vatbaar, etc, etc.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

En om een idee te geven van de kosten. Dit gaat nu richting de 40E/maand, daar zit ook wat aanloopkosten bij zoals voor het installeren en het laten zien aan iedereen die het wil. Ik verwacht dat het uiteindelijk op iets van 30E/maand zal eindigen. Er zijn dus goedkopere manieren om dit te doen...

[Voor 28% gewijzigd door Caelorum op 10-02-2020 22:57]

• DaCoTa
E46RC51 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 22:20:
Vandaag een “scherm freeze” gehad tijdens het rijden waardoor de auto op helemaal niets meer reageerde en bijvb ook de ACC er niet meer afwilde. Hield dus snelheid vast ! Door harde reset - kost best wat tijd - herstartte alles weer en pas daarna kwam de controle terug. Heb geprobeerd een melding aan Tesla door te geven maar ook dat wilde niet. Was ff n ‘minder moment‘..
Ik kan eerlijk gezegd niet geloven dat de ACC er niet af gaat als je de rem aantikt. Het systeem dat het scherm aanstuurt is namelijk een andere computer dan degene die de autopilot/ACC doet.

• Divak
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 13:37
100% dat de autopilot er gewoon af gaat als je remt, heb het zwarte scherm en het opnieuw opstarten zelf al 5+ keer meegemaakt op de snelweg.

• ivo.040
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 25-03 20:36
Divak schreef op maandag 10 februari 2020 @ 23:20:
100% dat de autopilot er gewoon af gaat als je remt, heb het zwarte scherm en het opnieuw opstarten zelf al 5+ keer meegemaakt op de snelweg.
Zou nog wel even van @E46RC51 willen horen of de auto zelfs niet meer reageerde op de rem. Dat zou ‘n extreem ernstig issue zijn.

M3 SR+ wit, zwart, 19" | Besteld en RN 26/10 | VIN 23/11 | SMS 12/12 | Geleverd 19/12 | G-40x-TR

• E46RC51
ivo.040 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 23:25:
[...]

Zou nog wel even van @E46RC51 willen horen of de auto zelfs niet meer reageerde op de rem. Dat zou ‘n extreem ernstig issue zijn.
Reageerde nergens meer op, dwz: 1.niet op schermbediening, 2. niet op aanpassen snelheid dmv rechter stuurwielknop, 3. niet op uitzetten ACC dmv rechterstuurhandle. 4. gas los of gas bij. Alles stond ‘vast’. Enige optie was dus idd de rem... Dat is niet zoals het hoort en ook niet goed te praten.

• wootahH
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 14:49
E46RC51 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 23:55:
[...]

Reageerde nergens meer op, dwz: 1.niet op schermbediening, 2. niet op aanpassen snelheid dmv rechter stuurwielknop, 3. niet op uitzetten ACC dmv rechterstuurhandle. 4. gas los of gas bij. Alles stond ‘vast’. Enige optie was dus idd de rem... Dat is niet zoals het hoort en ook niet goed te praten.
Dat klinkt niet best. In principe kan je rijden zonder t scherm in de auto (zie YouTube). Dus ik zou gauw eens bellen met tesla (als ik jouw was)

• wopper
  • Registratie: juli 2001
  • Nu online
Wie van jullie heeft er ervaring met de draadloze chargepads voor de Model3? Ik heb nu een aliexpress variant maar die laadt erg langzaam. Ik ben gewend dat bij draadloos opladen via QI je telefoon (iPhones) warm worden. Maar dat is met de aliexpress versie niet het geval, erg jammer.

Nu zag ik deze nog: https://www.torque-allian...mobile-speed-charging-pad

Iemand anders nog tips en praktijkervaring van chargepads welke wel echt power geven en je de telefoon goed ziet stijgen, op een ritje van 40minuten?

PVoutput 4020WP Z-ZW en Z-ZO Tesla Model3

• ElonDusk
wopper schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 08:04:
Wie van jullie heeft er ervaring met de draadloze chargepads voor de Model3? Ik heb nu een aliexpress variant maar die laadt erg langzaam. Ik ben gewend dat bij draadloos opladen via QI je telefoon (iPhones) warm worden. Maar dat is met de aliexpress versie niet het geval, erg jammer.

Iemand anders nog tips en praktijkervaring van chargepads welke wel echt power geven en je de telefoon goed ziet stijgen, op een ritje van 40minuten?
Ik heb er ook 1 van Ali. Hij laadt best goed. Waar je rekening mee moet houden is ook je instelling op de iPhone. Als je sneller wilt laden dan moet je geoptimaliseerd laden uitzetten op je tel. (Het gaat dan in ieder geval sneller) :)

SR+ Wit / Wit / 19"

• KelvinX

Ik heb een luxe variant van Nomad. Deze is ook via AliExpres te vinden (ze staan op AliExpres met screenshots van de Nomad website en al). Of je dan ook daadwerkelijk die lader krijgt weet ik niet.

Maar het tempo is super en de telefoon wordt warm. Niet superwarm ofzo.

• wopper
  • Nu online
@KelvinX @ElonDusk halen jullie de voeding uit de USB porten voorin of de USB poorten achterin?

https://nl.aliexpress.com/item/4000318697163.html deze heb ik trouwens.

[Voor 27% gewijzigd door wopper op 11-02-2020 08:29]

• ElonDusk
wopper schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 08:25:
@KelvinX @ElonDusk halen jullie de voeding uit de USB porten voorin of de USB poorten achterin?

https://nl.aliexpress.com/item/4000318697163.html deze heb ik trouwens.
Voorin :P

Ik heb een iPhone XR. Heb een x gemeten en ik had 18% in een half uur erbij. Voor sommige misschien niet snel genoeg

[Voor 16% gewijzigd door ElonDusk op 11-02-2020 08:33]

SR+ Wit / Wit / 19"

• wgdejong835
[...]

Gelukkig dat het iets genuanceerder is dan 'reageerde nergens meer op'. Nog steeds niet goed maar zoals je eerst melde kwam het over dat je niet meer kan sturen en remmen. Dat zou heel serieus zijn en zou je moeten melden bij de autoriteiten.

• Inspired
Caelorum schreef op maandag 10 februari 2020 @ 20:36:
[...]
En als je alleen bent? Of vrouw zet BT uit op de telefoon? Pakt hij dan wel je profiel? Als mijn vrouw en ik samen naar de auto lopen wil hij ook wel eens de instelling van mijn vrouw pakken.

• Caelorum
Inspired schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 08:31:
[...]
En als je alleen bent? Of vrouw zet BT uit op de telefoon? Pakt hij dan wel je profiel? Als mijn vrouw en ik samen naar de auto lopen wil hij ook wel eens de instelling van mijn vrouw pakken.
Ja, ik of mijn vrouw alleen pakt die altijd het juiste profiel. Met de telefoon van mijn vrouw uit (BT, helemaal) uiteraard ook. Alleen als we beiden het aanhebben pakt die altijd de verkeerde. Ik ga vandaag even mijn telefoon opnieuw toevoegen, dan kan ik het ergens in de loop van de tijd nog eens checken of dat de oplossing is.

• Foody
  • Niet online
Caelorum schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 08:34:
[...]

Ja, ik of mijn vrouw alleen pakt die altijd het juiste profiel. Met de telefoon van mijn vrouw uit (BT, helemaal) uiteraard ook. Alleen als we beiden het aanhebben pakt die altijd de verkeerde. Ik ga vandaag even mijn telefoon opnieuw toevoegen, dan kan ik het ergens in de loop van de tijd nog eens checken of dat de oplossing is.
Ik zit alleen in de auto, telefoon van man is niet in de buurt, ook niet bij wegrijden

• Divak
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 13:37
[...]

Dat is inderdaad al wat meer nuance. Wat je kan lezen is:

De software ging op zwart dus:
1. Een software-functie deed het niet.
2. Een software-functie deed het niet.
3. Een software-functie deed het niet.
4. Een software-functie deed het niet.
5. Gelukkig deed de rem het wel.

Overigens over punt 4: Nadat je hebt geremd durft ik wel te wedden dat het gaspedaal het weer deed (met de AC eraf). Klinkt niet anders dan de zwarte schermen die ik zelf heb gehad.

[Voor 10% gewijzigd door Divak op 11-02-2020 08:40]

• mcetweaker
  • Niet online
mcetweaker schreef op maandag 10 februari 2020 @ 19:47:
[...]

zou verwachten dat ik dan een melding zou zien dat er een camera verblind is oid.
Maar goed, zal morgenochtend nog eens kijken als het dan nog niet werkt.
Na een nachtje slapen werkt cc weer. Vanavond nog eens naar de achteruitrijcamera kijken

• Inspired
Caelorum schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 08:34:
[...]

Ah, OK. Wellicht heeft het met type toestel te maken? Eén stereke BT dan andere? Mocht je vrouw zo goed als nooit rijden zou ze ook een pasje kunnen gebruiken ipv telefoon.

• bartlauwers
Foody schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 08:35:
[...]

Ik zit alleen in de auto, telefoon van man is niet in de buurt, ook niet bij wegrijden
Dat lijkt dan toch op telefoon niet gekoppeld aan profiel? Zie: bartlauwers in "Het grote Tesla topic - deel 2"

• Erdinger
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 24-03 13:04
Van fietsen naar het werk naar een nieuwe leaseauto.. even wennen :+

https://www.rtvutrecht.nl...n-veenendaalde-klomp.html

not even mad; That's amazing!

• Danfoss
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 01-04 19:52

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Divak schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 08:39:
[...]
Dat is inderdaad al wat meer nuance. Wat je kan lezen is:

De software ging op zwart dus:
1. Een software-functie deed het niet.
2. Een software-functie deed het niet.
3. Een software-functie deed het niet.
4. Een software-functie deed het niet.
5. Gelukkig deed de rem het wel.
https://handboek.rdw.nl/p...idsmeter-controleapparaat

Er valt wel iets uit wat een functie is wat een apk punt is. Je vraagt je af waarom teslas nog op de weg mogen rijden als er zulke bugs inzitten. Bij de stint deed de rem het ook nog....

Sys Specs

• Caelorum
Wel grappig dat daar staat dat er fietsen zijn gesneuveld, maar hier dat er naar het lijkt geen zijn geraakt: https://www.gelderlander....lance-nagekeken~a17d7a66/

• Inspired
Danfoss schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 09:16:
[...]

https://handboek.rdw.nl/p...idsmeter-controleapparaat

Er valt wel iets uit wat een functie is wat een apk punt is. Je vraagt je af waarom teslas nog op de weg mogen rijden als er zulke bugs inzitten. Bij de stint deed de rem het ook nog....
Want bij een ICE gaat nooit iets stuk? Bij de APK moet alles werken, betekend niet dat er nooit iets stuk mag/kan gaan.

• thewizard2006
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 01-04 19:42
Hoorde pas dat iemand een LR met 1 motor heeft gehad een paar maanden geleden. Dat is dan toch een RWD? Ik dacht dat ze die al een hele tijd niet meer leverden....

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Inspired
thewizard2006 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 09:21:
Hoorde pas dat iemand een LR met 1 motor heeft gehad een paar maanden geleden. Dat is dan toch een RWD? Ik dacht dat ze die al een hele tijd niet meer leverden....
Af en toe zijn er nog wel wat modellen ja. Maar niet meer als "standaard" off-menu optie.

• Wolly
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

De front usb poorten leveren erg weinig stroom, als je sneller wilt laden kan je de 12v aansluiting gebruiken met een adapter. Er staat ergens in de topicreeks een handleiding hoe je dan de kabel op de goede plek krijgt.

• wgdejong835
Inspired schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 09:20:
[...]

Want bij een ICE gaat nooit iets stuk? Bij de APK moet alles werken, betekend niet dat er nooit iets stuk mag/kan gaan.
Klopt, maar volgens mij overkomt het bijna iedere Tesla rijder wel eens dat de software een keer vast loopt. Als er dan functies uitvallen die nodig zijn voor de veiligheid van de auto dan heb je natuurlijk wel een ontwerpfout te pakken. Tesla ligt op dit moment onder een vergrootglas en er lopen onderzoeken naar het 'gedrag' van Tesla's, zie https://www.bright.nl/nie...and-op-hol-geslagen-tesla

• wopper
  • Nu online
Wolly schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 09:37:
[...]

De front usb poorten leveren erg weinig stroom, als je sneller wilt laden kan je de 12v aansluiting gebruiken met een adapter. Er staat ergens in de topicreeks een handleiding hoe je dan de kabel op de goede plek krijgt.
Ja heb ik overwogen, ik heb de chargepad gemeten met een telefoon erop en dan via een USB powermeter. Dan gaat hij niet sneller opladen dan wanneer hij achterin aangesloten is. Als ik datzelfde doe met een reguliere iPhone kabel dan zien je inderdaad dat hij op de achterste porten meer stroom mag en kan gebruiken.

Vandaar ook mijn uitvraag of er chargepads zijn die sneller kunnen laden / warmte geven bij het opladen.

• Wolly
  • Niet online
wopper schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 09:40:
[...]

Ja heb ik overwogen, ik heb de chargepad gemeten met een telefoon erop en dan via een USB powermeter. Dan gaat hij niet sneller opladen dan wanneer hij achterin aangesloten is. Als ik datzelfde doe met een reguliere iPhone kabel dan zien je inderdaad dat hij op de achterste porten meer stroom mag en kan gebruiken.

Vandaar ook mijn uitvraag of er chargepads zijn die sneller kunnen laden / warmte geven bij het opladen.
En als je het meet op de 12v aansluiting? Dan moet je dus wel een fatsoenlijke Sigarettenaansteker USB Autolader gebruiken om te voorkomen dat die de beperkende factor is.

• wopper
  • Nu online
Wolly schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 09:43:
[...]

En als je het meet op de 12v aansluiting? Dan moet je dus wel een fatsoenlijke Sigarettenaansteker USB Autolader gebruiken om te voorkomen dat die de beperkende factor is.
De charge pads hebben slechts usb, en als ik met een iPhone stekker meer stroom uit de achterstere porten kan halen. En met de chargepad niet, denk ik dat deze charge pad de beperkende factor is.

Maar ik zat net op Ali om even een 12V oplader aan te schaffen _/-\o_

• MacorgaZ
  • Registratie: oktober 2005
  • Nu online
Toevallig wilde ik net de TapTes wireless charger bestellen, die zou wel sneller moeten kunnen laden.
Dit moet dan inderdaad via de 12V van achterin, of via een powerbank met passthrough. Ik ga denk ik voor de powerbank omdat er als lease-auto geen modificaties gedaan mogen worden en zo'n hele behuizing van je console af halen ook niet echt handig is... Moet ik alleen een powerbank hebben met specifiek die passthrough. Heeft iemand daar al ervaring mee?

Tesla Model 3 SR+ Midnight Silver / Black / 18" No-Aero

• DaCoTa
MacorgaZ schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 09:48:
Toevallig wilde ik net de TapTes wireless charger bestellen, die zou wel sneller moeten kunnen laden.
Dit moet dan inderdaad via de 12V van achterin, of via een powerbank met passthrough. Ik ga denk ik voor de powerbank omdat er als lease-auto geen modificaties gedaan mogen worden en zo'n hele behuizing van je console af halen ook niet echt handig is... Moet ik alleen een powerbank hebben met specifiek die passthrough. Heeft iemand daar al ervaring mee?
Ik heb de Zendure X6. Automatische passthrough werkte met mijn Nexus 5x wel, met de Pixel 3a die ik nu heb niet, moet eerst knopje van de powerbank indrukken voor hij begint. Heel irritant.

• djmuggs
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 03:08
Helaas heb ik nog niet veel geluk met mijn Model 3 :’(

https://tweakers.net/ext/f/Ti9HTcEMlBrAdINFXKPlh3hg/thumb.jpg

Ik kreeg dus geen voorrang.

Tesla Model 3 LR AWD

• wopper
  • Nu online
MacorgaZ schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 09:48:
Heb jij toevallig een link naar de post waarin uitgelegd wordt hoe je die kabel naar voren brengt? Of @Wolly ik zie het niet in de TS staan?

• Teslalrp
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 13:34
wopper schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 09:40:
[...]

Ik heb de draadloze oplader via Tesla-accessoires gekocht. bevalt prima

• revolution-nl
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 01-04 16:24

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

djmuggs schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 10:18:
Helaas heb ik nog niet veel geluk met mijn Model 3 :’(

[Afbeelding]

Ik kreeg dus geen voorrang.
Balen zeg.. kan je hem bij een universele schadehersteller brengen? Hou ons op de hoogte van de doorlooptijd van het herstel, ben erg benieuwd.

8000Wp solar | Tesla Model 3 SR+ | Skoda Citigo E iV | Gasloos

• djmuggs
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 03:08
revolution-nl schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 10:55:
[...]

Balen zeg.. kan je hem bij een universele schadehersteller brengen? Hou ons op de hoogte van de doorlooptijd van het herstel, ben erg benieuwd.
Gaat naar universele schadehersteller, ik ga mee maken hoe lang dit gaat duren.

Tesla Model 3 LR AWD

• Caelorum
wgdejong835 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 09:37:
[...]
Klopt, maar volgens mij overkomt het bijna iedere Tesla rijder wel eens dat de software een keer vast loopt. Als er dan functies uitvallen die nodig zijn voor de veiligheid van de auto dan heb je natuurlijk wel een ontwerpfout te pakken.[...]
Volgens mij valt dat wel mee hoor. Daarnaast is het vaak de MCU die vastloopt en die heeft niets met de directe besturing van de auto te maken. Alleen het weergeven van alarmsignalen en geluidssignalen.
[...] Tesla ligt op dit moment onder een vergrootglas en er lopen onderzoeken naar het 'gedrag' van Tesla's, zie https://www.bright.nl/nie...and-op-hol-geslagen-tesla
Er lopen wel vaker onderzoeken naar modellen auto's en die mogen dan ook gewoon doorrijden. Dat er nu een onderzoek is wil niet zeggen dat er ook daadwerkelijk iets aan de hand is met de auto zelf.

• pirke
RomeoJ schreef op maandag 10 februari 2020 @ 19:16:
[...]

Omtrent de meest optimale kruissnelheid, TeslaBjorn heeft hier een video over gemaakt, betreft wel een M3P, maar zal qua kruissnelheid weinig uitmaken met een M3LR:

[YouTube: Optimal cruising speed for Model 3 Performance]
Leuk filmpje. Ik heb alleen een SR+, en ik kan me voorstellen dat de overhead van moeten stoppen daarbij wat zwaarder weegt.

Los van het feit dat m'n vrouw en kleine kinderen het waarschijnlijk niet comfortabel vinden om met 190 km/u door Frankrijk te cruisen :)

• Stef87
pirke schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 11:57:
[...]

Leuk filmpje. Ik heb alleen een SR+, en ik kan me voorstellen dat de overhead van moeten stoppen daarbij wat zwaarder weegt.

Los van het feit dat m'n vrouw en kleine kinderen het waarschijnlijk niet comfortabel vinden om met 190 km/u door Frankrijk te cruisen :)
“Zo snel mogelijk” is ook met de SR+ nog van toepassing. Op hele lange trips van 1.000km scheelt het ook maar een half uurtje reistijd tov de LR

(Dat was met onze Renault Zoe wel anders die maximaal 38kW AC kon laden)

• claudior
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 01-04 13:35
mcetweaker schreef op maandag 10 februari 2020 @ 19:25:

Dit heb ik sinds vanochtend ook. Het overzichtsscherm laat niets meer zien behalve de eigen auto en af en toe een auto voor me. Ik heb er wel een SSD in hangen en ik zie als oplossing wel dat het loskoppelen ervan kan helpen. Ik ga vanmiddag eens kijken of het weer werkt en anders maak ik er melding van.

• Wolly
  • Niet online
wopper schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 10:27:
[...]

Heb jij toevallig een link naar de post waarin uitgelegd wordt hoe je die kabel naar voren brengt? Of @Wolly ik zie het niet in de TS staan?
https://www.reddit.com/r/...less_phone_charging_in_a/

[Voor 14% gewijzigd door Wolly op 11-02-2020 12:54]

• Recci
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 30-03 20:24
claudior schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 12:13:
[...]

Dit heb ik sinds vanochtend ook. Het overzichtsscherm laat niets meer zien behalve de eigen auto en af en toe een auto voor me. Ik heb er wel een SSD in hangen en ik zie als oplossing wel dat het loskoppelen ervan kan helpen. Ik ga vanmiddag eens kijken of het weer werkt en anders maak ik er melding van.
Dit is exact wat ik afgelopen week(en) ook regelmatig heb. Ik heb enkele pages geleden hier ook gepost. Soms is het te verhelpen door naar P te schakelen maar vorige week heb ik 200km moeten rijden met helemaal niets. Resetten, hard, soft werkte allemaal niet. Ik heb een service afspraak ingepland. Ik kreeg ook de melding 'Sentry mode disabled because of a sentry system error' toen de auto al een uurtje geparkeerd stond (zonder sentry aan)

[Voor 8% gewijzigd door Recci op 11-02-2020 13:02]

• wgdejong835
Caelorum schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 11:51:
[...]

Volgens mij valt dat wel mee hoor. Daarnaast is het vaak de MCU die vastloopt en die heeft niets met de directe besturing van de auto te maken. Alleen het weergeven van alarmsignalen en geluidssignalen.
Als de AP vastloopt en alleen via de rem nog te deactiveren is dan is dit wel degelijk de besturing van de auto, ik heb het zelf nog niet meegemaakt maar ik ga af op de verhalen die ik hier lees. Als de AP stopt op het moment dat de MCU vastloopt zou volgens mij een betere design keuze zijn.

Pagina: 1 ... 38 ... 62 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True