Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.173.812 views
EvaluationCopy schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 11:56:
[...]

Uiteraard moet iedereen dat lekker zelf kiezen. Maar geef ons procentuelen dan de vrijheid om ons te storen aan dat kilometergezeik hier in het topic continu. (Ongeveer 2/3e van het topic)
Eens met vervuiling over verbruik in het topic. Maar dat blijft men ook wel doen als hij op percentage staat.

@Mx. Alba dan moet je 15kWh per 100km rijden. Met < 100kmh en met rond 20 graden buiten lukt dat. (Met aero velgen en kappen.)

[ Voor 13% gewijzigd door Inspired op 07-02-2020 12:20 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Ylly
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-12 09:09
ElonDusk schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 12:14:
[...]

Ja heeft iedereen via Athlon deze al ontvangen? 2 maanden terug zeiden binnen 2 maanden worden ze geleverd. Een collega had die al bijna een maand geleden ontvangen en hier nog niks |:(
Had een mailtje gestuurd hierover vertraging bij Tesland, verwachte levering 1st of 2de week feb.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:08

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Inspired schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 12:17:
[...]

Eens met vervuiling over verbruik in het topic. Maar dat blijft men ook wel doen als hij op percentage staat.

@Mx. Alba dan moet je 15kWh per 100km rijden. Met < 100kmh en met rond 20 graden buiten lukt dat. (Met aero velgen en kappen.)
-O-

Zo weinig keuze en toch is het lastig. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13:15
Mx. Alba schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 12:09:
Aangezien de Tesla's in de lease duurder zijn geworden weer een nieuwe shortlist opgesteld. De M3 LR DE valt helaas af omdat die te duur is geworden, maar de M3 SR+ komt nu als winnaar uit de bus. De runners-up zijn de Mustang Mach-E SR RWD en de Kona 64kWh.

De Mustang en de Kona hebben meer bereik dan de M3 SR+ (respectievelijk 450/360 en 450/400 wltp/reëel tov 410/315 van de Tesla) maar de snellaadtijd van de Tesla is zo goed als de helft en je hebt gewoon meer laadpunten tot je beschikking met een Tesla omdat ze ook hun eigen laadpunten hebben.

Zijn er hier trouwens mensen met een SR+ en kunnen die iets vertellen over of die 300+ km bereik in de praktijk ook haalbaar is?
Ik rij op dit moment dus met 0-10 graden 180km per dag en ik vertrek met 90% en kom thuis aan met 25-30%.
Tuurlijk is het afhankelijk van allerlei dingen, maar ik denk dat ik in de zomer makkelijk 300km mee kan doen. Btw ik heb 19" velgen

Model 3

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-12 15:50

amahusu

taking over the world!

Aangezien de Tesla's in de lease duurder zijn geworden weer een nieuwe shortlist opgesteld. De M3 LR DE valt helaas af omdat die te duur is geworden, maar de M3 SR+ komt nu als winnaar uit de bus. De runners-up zijn de Mustang Mach-E SR RWD en de Kona 64kWh.

De Mustang en de Kona hebben meer bereik dan de M3 SR+ (respectievelijk 450/360 en 450/400 wltp/reëel tov 410/315 van de Tesla) maar de snellaadtijd van de Tesla is zo goed als de helft en je hebt gewoon meer laadpunten tot je beschikking met een Tesla omdat ze ook hun eigen laadpunten hebben.

Zijn er hier trouwens mensen met een SR+ en kunnen die iets vertellen over of die 300+ km bereik in de praktijk ook haalbaar is?
SR+ met 18" aero's (zonder cap), rij dagelijks 140km woon-werkverkeer. Als ik 's ochtends vertrek met 100% dan kom ik 's avonds thuis terug met ongeveer 40%. Heb de auto sinds december, dus hoofdzakelijk met lage temperaturen gereden, maar heb al gemerkt dat als het kwik boven de 10 graden uitkomt dit al behoorlijk wat verschil maakt voor het verbruik.

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

• tweakurk
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-04 11:47
ElonDusk schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 12:14:

Ja heeft iedereen via Athlon deze al ontvangen? 2 maanden terug zeiden binnen 2 maanden worden ze geleverd. Een collega had die al bijna een maand geleden ontvangen en hier nog niks |:(
Hier ook nog steeds geen matten mogen ontvangen, laat staan een bericht van Athlon hierover om aan te geven wanneer deze dan wel geleverd worden...

SR+ / Blauw / Zwart / Aero / VIN: 8-11 / G-xxx-RN

• webpatrick
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-08 14:20
amahusu schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:01:
[...]

SR+ met 18" aero's (zonder cap), rij dagelijks 140km woon-werkverkeer. Als ik 's ochtends vertrek met 100% dan kom ik 's avonds thuis terug met ongeveer 40%. Heb de auto sinds december, dus hoofdzakelijk met lage temperaturen gereden, maar heb al gemerkt dat als het kwik boven de 10 graden uitkomt dit al behoorlijk wat verschil maakt voor het verbruik.
Altijd vol laden 100% is niet goed voor de batterij en gezien je terug komt met 40% is het beter om de limiet in te stellen naar 90%

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-12 12:06
tweakurk schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:02:
[...]

Hier ook nog steeds geen matten mogen ontvangen, laat staan een bericht van Athlon hierover om aan te geven wanneer deze dan wel geleverd worden...
Bij de Lidl ben je voor 5 euro klaar, voor dat geld kan je nog geen telefoontje plegen ;)

• tweakurk
  • Laatst online: 17-04 11:47
Sjod schreef op maandag 6 januari 2020 @ 21:12:

Wij hebben een Tankpas via Athlon (ximo) en deze kun je gewoon als creditcard koppelen aan je tesla account. (En ook aan Fastned/ionity etc)
Is het iemand gelukt om een MultiTankcard (verstrekt via Athlon) te koppelen aan je Tesla account? Ik krijg een melding dat het 'kaarttype niet wordt ondersteund'. Zou namelijk heel praktisch zijn om op deze manier direct de kosten van het superchargen te kunnen verrekenen.

SR+ / Blauw / Zwart / Aero / VIN: 8-11 / G-xxx-RN

• ElonDusk
tweakurk schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:37:
[...]

Is het iemand gelukt om een MultiTankcard (verstrekt via Athlon) te koppelen aan je Tesla account? Ik krijg een melding dat het 'kaarttype niet wordt ondersteund'. Zou namelijk heel praktisch zijn om op deze manier direct de kosten van het superchargen te kunnen verrekenen.
Ik heb ook zo een pas. Nog niet geprobeerd. Wordt ie wel als een creditcard gezien?
Als iemand het werkend krijgt dan hoor ik het ook graag :)

Model 3

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-12 14:15
Pierz schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:14:
[...]
Bij de Lidl ben je voor 5 euro klaar, voor dat geld kan je nog geen telefoontje plegen ;)
Mocht je niet die willen hebben, maar wel fatsoenlijke. Ik heb ze uiteindelijk bij justcarpets vandaan, omdat de LM moeilijk deed en de baas wel wilde betalen. Die matten zijn op maat gemaakt voor de Model 3. (ze meten zelf de auto in). De duurste optie die ik heb is ook van betere kwaliteit dan die van Tesla zelf. Ik verwacht dat de goedkopere matten ook van prima kwaliteit zijn.

• ElonDusk
Caelorum schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:56:
[...]

Mocht je niet die willen hebben, maar wel fatsoenlijke. Ik heb ze uiteindelijk bij justcarpets vandaan, omdat de LM moeilijk deed en de baas wel wilde betalen. Die matten zijn op maat gemaakt voor de Model 3. (ze meten zelf de auto in). De duurste optie die ik heb is ook van betere kwaliteit dan die van Tesla zelf. Ik verwacht dat de goedkopere matten ook van prima kwaliteit zijn.
Ja ik had ze al lang zelf gekocht als Athlon niet 2 maanden terug had gezegd dat iedereen met een SR+ de matten nog thuis toegestuurd kreeg. :'( Dus ik wacht nog ff geduldig af (uiteindelijk moet je het toch zelf betalen :+ )

Model 3

• DeEeekhoorn
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12:47
ElonDusk schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:46:
[...]

Ik heb ook zo een pas. Nog niet geprobeerd. Wordt ie wel als een creditcard gezien?
Een tankpas =/= creditcard :)
Heb dit ook laten vragen, mogelijkheid is er nog niet.. Tesla schijnt er wel mee bezig te zijn, is mij verteld.

• amahusu

amahusu

taking over the world!

webpatrick schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:08:
[...]

Altijd vol laden 100% is niet goed voor de batterij en gezien je terug komt met 40% is het beter om de limiet in te stellen naar 90%
excuses, ik laad idd tot 90% (in km's is dat bij mij 345km). Als ik dan terug kom dan is er bijna 200km van de range af. Moet bekennen dat ik gewoon dezelfde rijstijl heb als in mn diesel auto omdat ik weet dat ik toch wel op m'n werk en weer terug kom :P

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

• Bauckel
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-02 00:41
Ik heb momenteel een uitstaand bedrag openstaan in mijn Tesla account. Ook ik heb een Multitankcard (via Volkswagen Pon Financial services).
Hoe zorg ik dat deze kosten worden betaald? Of moet ik ze zelf betalen en dan declareren?

Alvast bedankt!

• claudior
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 12:52
Bauckel schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 14:33:
Ik heb momenteel een uitstaand bedrag openstaan in mijn Tesla account. Ook ik heb een Multitankcard (via Volkswagen Pon Financial services).
Hoe zorg ik dat deze kosten worden betaald? Of moet ik ze zelf betalen en dan declareren?

Alvast bedankt!
Waarschijnlijk dat laatste, maar dat moet je toch echt bij Pon even vragen.

• Teslalrp
  • Laatst online: 19-12-2023
In de tesla app staat Breukelen SC met aan apart teken vermeld. Weten jullie of een deel daar niet beschikbaar is of wordt er verbouwd?

• Inferi
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-12 20:47
Teslalrp schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 14:40:
In de tesla app staat Breukelen SC met aan apart teken vermeld. Weten jullie of een deel daar niet beschikbaar is of wordt er verbouwd?
Ze zijn aan het bestraten. Grind gaat weg daar.

• unknownbomb2
  • Laatst online: 10:54
Teslalrp schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 14:40:
Laatst ook gemerkt en toen wel gebruikt. Zijn werkzaamheden daar aan de gang waardoor er minder stalls beschikbaar zijn om te laden maar de nog beschikbare stalls zijn gewoon bruikbaar om te laden.

Verwijderd

Ik haal het met de LR niet eens!

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49501306811_f5f2191b9a_z.jpg

Laatste keer opgeladen naar 90%
132,5km gereden en nog 44% over.
286km op basis van 100%, maar met de 90% mag ik blij zijn met 250km netto bereik.

Belangrijke edit: met 19"

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:59
amahusu schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 09:28:
Chrome delete en b-lijsten tint job, wordt grondig aangepakt!

[Afbeelding: Chromedelete]
Laat je ook foto's van het eindresultaat zien? :)

Verwijderd

ElonDusk schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:46:
[...]

Ik heb de Mobility Card van Athlon probleemloos kunnen linken. Dat is een kaart van Visa.

Volgens mij werkt het, want ik kon de supercharger rekeningen gewoon betalen en deze stonden in mijn app al als afgeschreven.

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:10

Ik rij vooral 100km wegen (Utrecht - Amsterdam en vv) en ik haal 80% - 10% ongeveer 200km met een SR+ met 18" met aeros. Dat is dus iets minder dan 300 voor 100% - 0% maar dat rij je toch nooit.

Uit de verhalen hier, indien je voor de SR+ gaat, laat je dan niet verleiden door de mooiere 19" wielen. Die verhogen het verbruik toch behoorlijk.

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
ik probeerde net de kpn itv website in de Tesla. Helaas doen alleen NPO 1, 2 en 3 het. Bij andere zenders krijg ik een license error. Blijkbaar kan de Tesla browser iets niet.

Iemand andere ervaringen ?

Zou mooi zijn als het scherm gewoon een chromecast target kon zijn.

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-12 08:19
De hele verbruiks discussie lijkt mij pas interessant om te lezen als er een apart topic voor komt met een Excel waar iedereen die er behoefte aan heeft zijn verbruik opvoert zodat er grafieken en conclusies getrokken kunnen worden.

Nu is alles zo divers en zo weer uit het zicht verdwenen dat het allemaal niets concreets weergeeft.

[ Voor 6% gewijzigd door Tomas_ op 07-02-2020 15:50 ]

Verwijderd

Tomas_ schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 15:49:
De hele verbruiks discussie lijkt mij pas interessant om te lezen als er een apart topic voor komt met een Excel waar iedereen die er behoefte aan heeft zijn verbruik opvoert zodat er grafieken en conclusies getrokken kunnen worden.

Nu is alles zo divers en zo weer uit het zicht verdwenen dat het allemaal niets concreets weergeeft.
Dat zegt dus niet zo veel...
Zie mijn foto, als ik dat doorreken heeft de LR 50kWh accu, wat niet klopt...

• Bonsaiboom
  • Laatst online: 10:10
Tomas_ schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 15:49:

Hmm, het is geen superpro benchmark nee, maar je hoort toch van iedereen vergelijkbare cijfers uit vergelijkbare configuraties.

• BytePhantomX
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-12 08:54
quanggie schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 11:46:
Vervelend dat het ook bij jou gebeurd is. Had je de sentry mode aanstaan? Ik heb m'n auto ook bij een schadeherstelbedrijf staan, ze gaven aan dat het een weekje zou duren. Hopelijk duurt het niet langer, mis het elektrisch rijden nu al :)

[...]
Nee, Sentry stond uit. Niet aan de laadpaal en dan vind het dat die teveel stroom verbruikt.
Ik had als vervanging een E-klasse 350 hybrid en ben blij dat ik mijn Tesla weer terug heb.

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-12 20:58

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

GB2 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 14:14:
Hebben meer mensen hier dat in het Tesla account dat ze de facturen niet kunnen downloaden?
Krijg de melding als ik klik op bekijk rekening: "Er is iets fout gegaan. Probeer het later opnieuw. "
Heb dat nu al meer dan 24 uur.

Ik laat ze via mijn rekening incasseren en declareer ze weer bij mijn werkgever -tot Multilease een oplossing hiervoor heeft behalve niet laden meer bij SuC-.
Heb ook last van dit probleem, ongeacht welke browser, wel/geen incognito modus.

Vreemde is dat een factuur van dec 2019 wel werkt, maar alles daarna niet. Heel irritant want heb deze nodig om te declareren bij de lease maatschappij.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 15:39
Even een status update over de aflever perikelen. In het kort: alles issues zijn naar volle tevredenheid opgelost!

Het is nu 7 maanden later. Tesla heeft meerdere malen niet gereageerd. Ook geweigerd om de afleverschade op te lossen. De manager uit Amsterdam verzekerde mij dat de schade niet hersteld ging worden door Tesla omdat ik het niet binnen 24uur had gemeld (alsof Tesla zo bereikbaar is).

Toen ben ik de juridische kant op gegaan. Gedreigd daarmee. En ook de naam van de afleverpersoon opgevraagd voor juridische stappen omdat hij getuige was. Toen kreeg ik vrij snel een belletje dat ze de afleverissues wilden oplossen.

Ze hebben de auto afgehaald en een loaner meegegeven. 1 week later heb ik de auto terug. Ze hebben inderdaad netjes alle issues opgelost. Niets overgeslagen. Al mijn genoemde punten zijn aangepakt.

Uiteindelijk dus goed afgelopen. Ik moest er wel achteraan hollen voor 6 maanden. Maar uiteindelijk netjes opgelost.

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
mcetweaker schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 15:49:
Zou mooi zijn als het scherm gewoon een chromecast target kon zijn.
Inderdaad.

Wat dat betreft heeft de Honda E wel leuke geintjes. Die hebben een breed scherm over het hele dashboard - een soort kleine versie als waar Byton mee komt straks - en daar kan je op (delen van) het scherm via HDMI en/of ingebouwde Chromecast van alles afbeelden.

• Tammestein
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10-03-2023
Bonsaiboom schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 15:23:
[...]

Ik rij vooral 100km wegen (Utrecht - Amsterdam en vv) en ik haal 80% - 10% ongeveer 200km met een SR+ met 18" met aeros. Dat is dus iets minder dan 300 voor 100% - 0% maar dat rij je toch nooit.

Uit de verhalen hier, indien je voor de SR+ gaat, laat je dan niet verleiden door de mooiere 19" wielen. Die verhogen het verbruik toch behoorlijk.
Hier LR RWD rij ik nu 182kw gemiddeld over mijn eerste 1400km op 18’ zonder caps. Dat is op een 100% volle lading (75kwh/182kw) een range van 412km. Is toch bijna 30% minder dan de WLTP range van 600km.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:08

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Wat ik daarbij altijd mis is de component rijstijl... Hoe kan het dat sommige mensen klagen dat ze nog geen 200km halen met de LR+ terwijl anderen wel 300km halen?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Mx. Alba schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 18:43:
Wat ik daarbij altijd mis is de component rijstijl... Hoe kan het dat sommige mensen klagen dat ze nog geen 200km halen met de LR+ terwijl anderen wel 300km halen?
Pre-heating
Airco aan of stoelverwarming
100 of 130km/u
Snel accelereren of gemoedelijk rijden
Grotere velgen
etc.

Bij EV's kun je echt geen enkele conclusie trekken op basis van anekdotes. Pas als je een flink grote groep hebt om te vergelijken, kun je enigszins een gemiddelde gaan berekenen. En dan moet je nog geluk hebben.

Rij je erg anticiperend, doe je alleen de stoelverwarming aan, en vind je het een leuke bezigheid om achter een vrachtwagen te hangen, dan val je waarschijnlijk in de hogere klassen qua bereik.
Hou je van optrekken, vink je de grotere velgen aan, zet je de airco op een comfortabele 21 graden en rij je overal Vmax (of zelf iets erboven), dan red je misschien de helft van de opgegeven cijfers.

Wij hebben korte tijd elektrisch rijden mogen proberen van de werkgever (duurzaam bedrijf, lagere bijtelling, en een werkgever die niet gek is van een proefje af en toe), en dat was lichtelijk teleurstellend. Ik haal volgens het dashboard van MTC (die tankpasbobo) altijd een beter verbruik dat de fabriekswaarde én het gemiddelde onder rijders van dezelfde auto, maar ik haalde misschien 60-70% van de opgegeven range voor een elektrische auto. Ev's zijn véél gevoeliger voor afwijkingen van de perfecte omstandigheden.

Jammer dat de overheid nu een alles of niets beleid voert. Een PHEV behaalt een beter verbruik (ook als je niet stekkert, dmv terugwinnen remenergie), maar wordt compleet niet meer gestimuleerd.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• IVIaarten
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 04-04-2021
Mx. Alba schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 18:43:
Kan rijstijl zijn, maar ook andere zaken.

Nat wegdek, wind (ik merk dat als ik door de polder rij dat het verbruik altijd een stuk minder is, waait daar altijd, en lijkt er op dat het altijd wind tegen is :) ), winterbanden vs. zomerbanden. In druk verkeer of alleen op de snelweg. Er zijn heel veel invloedsfactoren.

maar inderdaad, het rechtervoetje maakt het meeste uit. Blijft een kwadratische relatie tussen snelheid en luchtweerstand.

• Smobbo
Bauckel schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 14:33:

Alvast bedankt!
Credit card koppelen en dan declareren via MTC.
Of een bedrijfscreditcard koppelen mocht dat kunnen

• amahusu

amahusu

taking over the world!

PdeBie schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 15:19:
[...]

Laat je ook foto's van het eindresultaat zien? :)
het was helaas te donker om nog ff goede foto's te maken, maar zo ziet het er nu uit

m2black1

m2black2

Ben erg blij met het resultaat, ziet er echt retestrak uit. B-stijl is op 35% en alle chromen onderdelen zijn in zwart glans folie gewrapped (inclusief emblemen op de motorkap en achterklep).

Ik zei tegen m'n zoontje "Wat vind je van papa's batmobile?", hij vond em meer op tandloos uit "Hoe tem ik een draak" lijken :D

• Teslalrp
Zit er strak uit. Mooie velgen! Is jouw tesla een SR?

• amahusu

amahusu

taking over the world!

Teslalrp schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 21:02:
Zit er strak uit. Mooie velgen! Is jouw tesla een SR?
Yes, sr+ met standaard 18" velgen.

Zit nog te twijfelen over 19" velgen of de 18" variant van de turbine's

• hdu
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 08:19

hdu

Nee, geen andere velgen... dit maakt alles mooi strak en zwart!
amahusu schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 21:19:
[...]

Yes, sr+ met standaard 18" velgen.

Zit nog te twijfelen over 19" velgen of de 18" variant van de turbine's

• E46RC51
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 09-12 23:28
Vandaag geconstateerd dat de ondertrunk toch niet geheel waterdicht is. Een aantal weken een lading foldermateriaal onder de klep gehad en die konden gelijk de kliko in. Serieus vochtig daar ! Frunk had dezelfde lading en bleef geheel vrij van vocht. Servicegevalletje?

• afelium
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21-07 19:21
E46RC51 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 22:17:
Vandaag geconstateerd dat de ondertrunk toch niet geheel waterdicht is. Een aantal weken een lading foldermateriaal onder de klep gehad en die konden gelijk de kliko in. Serieus vochtig daar ! Frunk had dezelfde lading en bleef geheel vrij van vocht. Servicegevalletje?
Oei, ik heb er ook wat folder materiaal inliggen. Morgen even checken...

Tesla model 3 LR AWD 2019, Tesla model Y rwd sr 2025

• Caelorum
Vandaag eindelijk poging twee om TeslaMate+Grafana te installeren succesvol kunnen afronden. Nu kan ik ook hip meedoen met de dashboards :+

Moet zeggen dat het toch een heel gedoe is. Ik kon het namelijk niet op mijn nas (verouderde packages, geen docker), dus uiteindelijk maar in een kubernetes cluster in Azure gepleurd (wilde er toch al 1 hebben voor andere dingen). Het is dan alleen wel publiek :|, dus daar moest dan weer een reverse proxy voor die het inloggen kon offloaden naar een fatsoenlijke partij. Alleen dan kan je weer niet met tasker TeslaMate instructies geven over het pollen, dus dan moet je daar weer een uitzondering voor hebben.

Al met al weer lekker bezig geweest. Heb al een verzoek liggen om het een en ander op papier te zetten en mocht ik daar ooit aan toekomen zal ik het hier ook wel posten voor degene die zwaar overkill willen gaan en geen zin hebben thuis een server te hebben staan.

• naii11
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-01-2021

300 km zou haalbaar moeten zijn als je rustig rijdt (rustig/normaal optrekken) en 100km/h op de snelweg. Vandaag op en neertje Almelo vanuit Amsterdam, gas vol erop. Heenweg nagenoeg volle tank, in Almelo 70 km bijgetankt en in Apeldoorn ook iets van 40 km bijgetankt, ik kwam weer in de hoofdstad aan met zo'n 95 km range.

Nee, kriskras door NL met de SR+ is absolute waanzin (met elke elektrische auto overigens).

• Autopilot
  • Laatst online: 10-12 15:55
Verwijderd schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 15:21:
[...]

Ik heb de Mobility Card van Athlon probleemloos kunnen linken. Dat is een kaart van Visa.

Volgens mij werkt het, want ik kon de supercharger rekeningen gewoon betalen en deze stonden in mijn app al als afgeschreven.
Is dat een MTC pas?

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-11 22:13
Goldme schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 17:02:
Even een status update over de aflever perikelen. In het kort: alles issues zijn naar volle tevredenheid opgelost!

Het is nu 7 maanden later. Tesla heeft meerdere malen niet gereageerd. Ook geweigerd om de afleverschade op te lossen. De manager uit Amsterdam verzekerde mij dat de schade niet hersteld ging worden door Tesla omdat ik het niet binnen 24uur had gemeld (alsof Tesla zo bereikbaar is).

Toen ben ik de juridische kant op gegaan. Gedreigd daarmee. En ook de naam van de afleverpersoon opgevraagd voor juridische stappen omdat hij getuige was. Toen kreeg ik vrij snel een belletje dat ze de afleverissues wilden oplossen.

Ze hebben de auto afgehaald en een loaner meegegeven. 1 week later heb ik de auto terug. Ze hebben inderdaad netjes alle issues opgelost. Niets overgeslagen. Al mijn genoemde punten zijn aangepakt.

Uiteindelijk dus goed afgelopen. Ik moest er wel achteraan hollen voor 6 maanden. Maar uiteindelijk netjes opgelost.
Ik had precies hetzelfde probleem. Na idd rechtsbijstand en de nodige foto's die ik had gemaakt bij aflevering wilden ze het pas oppakken. Nee, je moet echt geen probleem hebben met je auto. Anders heb je echt serieus een probleem met de service. Ik wacht nog steeds op een onderdeel. Inmiddels 7 mnd gelden. Technisch is de auto gelukkig allemaal in orde. Ik zit nu trouwens op 25K km. Zijn er hier mensen die al onderhoud hebben laten doen en of dat bij Tesla zelf is geweest?

• siebe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-08 07:10

Goed dat alles eindelijk is opgelost! Wel een grote teleurstelling dat je zover moest gaan om Tesla in beweging te krijgen. Ik ben zelf heel erg blij met mijn Tesla M3 LR AWD, maar krijg het benauwd als ik eraan denk dat er iets kapot zou gaan.

• Caelorum
naii11 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 00:23:
[...]
Nee, kriskras door NL met de SR+ is absolute waanzin (met elke elektrische auto overigens).
Je moet dat niet in 1 stuk willen doen inderdaad. Als ik niet kan laden op locatie reken ik gewoon een extra 15min per 150km tegenwoordig.
Die zijn vooral met vrouw en kind wat irritant. Als ik alleen zit heb ik gelukkig genoeg te doen en schuif ik het gewoon onder werktijd.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:45
Caelorum schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 07:32:
[...]

Je moet dat niet in 1 stuk willen doen inderdaad. Als ik niet kan laden op locatie reken ik gewoon een extra 15min per 150km tegenwoordig.
Die zijn vooral met vrouw en kind wat irritant. Als ik alleen zit heb ik gelukkig genoeg te doen en schuif ik het gewoon onder werktijd.
Toch grappig om te lezen. Voor de early adopters vormde het geen enkel probleem. Dat doet iedereen toch? Na een tijdje rijden een poos rusten. Benen strekken en koffie halen. Maar ik ben blijkbaar niet de enige die dat niet zo vaak en lang doet.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
LordSinclair schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 07:42:
[...]

Toch grappig om te lezen. Voor de early adopters vormde het geen enkel probleem. Dat doet iedereen toch? Na een tijdje rijden een poos rusten. Benen strekken en koffie halen. Maar ik ben blijkbaar niet de enige die dat niet zo vaak en lang doet.
Of het verstandig is of niet laat ik even buiten beschouwing maar regelmatig naar zuid Frankrijk gereden en alleen gestopt om te tanken. Dat is natuurlijk redelijk extreem, maar als ik 2 tot 3 uur moet rijden, stop ik niet als dat niet nodig is.

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Caelorum schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 23:44:
Vandaag eindelijk poging twee om TeslaMate+Grafana te installeren succesvol kunnen afronden. Nu kan ik ook hip meedoen met de dashboards :+

Moet zeggen dat het toch een heel gedoe is. Ik kon het namelijk niet op mijn nas (verouderde packages, geen docker), dus uiteindelijk maar in een kubernetes cluster in Azure gepleurd (wilde er toch al 1 hebben voor andere dingen). Het is dan alleen wel publiek :|, dus daar moest dan weer een reverse proxy voor die het inloggen kon offloaden naar een fatsoenlijke partij. Alleen dan kan je weer niet met tasker TeslaMate instructies geven over het pollen, dus dan moet je daar weer een uitzondering voor hebben.

Al met al weer lekker bezig geweest. Heb al een verzoek liggen om het een en ander op papier te zetten en mocht ik daar ooit aan toekomen zal ik het hier ook wel posten voor degene die zwaar overkill willen gaan en geen zin hebben thuis een server te hebben staan.
Raspberry Pi + Docker = 15 minuten :)

• Teslalrp

Kun je aangeven welke issues er speelden?

• Teslalrp
Ik heb service gehad voor windgeruis raam bestuurderszijde. Bleek dat motormechanisme ramen niet goed werkte. Beide voordeuren mechanisme vervangen. Maar windgeruis blijft .. Ga maar weer afspraak maken

• ArPi75
  • Laatst online: 17-12 08:59
Ruud2001 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 16:41:
[...]

Heb ook last van dit probleem, ongeacht welke browser, wel/geen incognito modus.

Vreemde is dat een factuur van dec 2019 wel werkt, maar alles daarna niet. Heel irritant want heb deze nodig om te declareren bij de lease maatschappij.
Ik zie helemaal geen optie om factuur te downloaden. Enkel waar en hoeveel kWh ik heb geladen, het bedrag en dat de betaling op Succes staat. Nergens een downloadknop te vinden.
Gelukkig is Tesla wel consequent in nergens op antwoorden; een mail gestuurd via het emailadres dat op diezelfde pagina vernoemd staat en daar hoor je dan dus helemaal niets van.
Binnenkort toch maar weer gaan bellen denk ik.

Audi Q4 e-tron 45 Quattro, 10.600 Wp PV, water-water warmtepomp, gasloos, dynamisch energiecontract, 32 kWh thuisaccu

• E46RC51
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 09-12 23:28
ArPi75 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 10:22:
[...]

Ik zie helemaal geen optie om factuur te downloaden. Enkel waar en hoeveel kWh ik heb geladen, het bedrag en dat de betaling op Succes staat. Nergens een downloadknop te vinden.
Gelukkig is Tesla wel consequent in nergens op antwoorden; een mail gestuurd via het emailadres dat op diezelfde pagina vernoemd staat en daar hoor je dan dus helemaal niets van.
Binnenkort toch maar weer gaan bellen denk ik.
Doe altijd print screen

• ybos
Recent geladen bij de SC in Leiderdorp. 52kWh @ "no charge". Er is dus niets ingehouden van mij credits die ik nog heb ivm referral. Zou deze locatie permanent gratis zijn :? Mooi als je daar in de buurt woont!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:18

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

naii11 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 00:23:
[...]

Het is waanzin en tevens ridicuul om dit als feit te bestempelen. Het heeft namelijk alles te maken met (rij)gedrag.

Wanneer je bereidt bent om ook maar een klein beetje effort te steken in je reisplanning dan is het PRIMA te doen met een EV met redelijke actieradius en een goede laadsnelheid zoals de SR+

Die snellaadstop kan je bijv. prima combineren met een lunch, is het later op de dag dan pak je een moment om je e-mail /administratie bij te werken.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• Caelorum
mrwolf schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 09:58:
[...]
Raspberry Pi + Docker = 15 minuten :)
Ik had geen pi meer liggen, en ook geen zin een apparaat extern te zetten in mijn netwerk ^_^

Het viel op zich allemaal ook wel mee. Alleen een domeinnaam doorverwijzen was even wat lastiger. En alles goed dicht timmeren ook.

• ArPi75
  • Laatst online: 17-12 08:59
Caelorum schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 12:09:
[...]

Ik had geen pi meer liggen, en ook geen zin een apparaat extern te zetten in mijn netwerk ^_^

Het viel op zich allemaal ook wel mee. Alleen een domeinnaam doorverwijzen was even wat lastiger. En alles goed dicht timmeren ook.
Zeker geïnteresseerd in wat docu daarover.

Audi Q4 e-tron 45 Quattro, 10.600 Wp PV, water-water warmtepomp, gasloos, dynamisch energiecontract, 32 kWh thuisaccu

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:38
Gelukkig maar !

Durf je een inschatting te maken van hoeveel tijd het je in totaal gekost heeft ?

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• naii11
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-01-2021
revolution-nl schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 11:23:
[...]

Het is waanzin en tevens ridicuul om dit als feit te bestempelen. Het heeft namelijk alles te maken met (rij)gedrag.

Wanneer je bereidt bent om ook maar een klein beetje effort te steken in je reisplanning dan is het PRIMA te doen met een EV met redelijke actieradius en een goede laadsnelheid zoals de SR+

Die snellaadstop kan je bijv. prima combineren met een lunch, is het later op de dag dan pak je een moment om je e-mail /administratie bij te werken.
Naja het is heel simpel. Ik heb een koelkast gekocht. Daar passen enkel 2 sneetjes brood en 2 plakjes beleg in. Ik moet dus 5 keer per dag boodschappen doen, prima te doen met voldoende planning.

Los daarvan ging het gesprek enkel over range, niet over het al dan niet 'kunnen combineren van e-mails met snellaadstops'. Ik heb inderdaad niet de wegenwacht hoeven bellen, is dat jouw ondergrens?

Het is gewoon troep dat als je met '400km' vertrekt, je niet eens 290 km op en neer haalt zonder bij te tanken. Mkay?

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:18

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

naii11 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 13:21:
[...]

Het is gewoon troep dat als je met '400km' vertrekt, je niet eens 290 km op en neer haalt zonder bij te tanken. Mkay?
Nee, niet okay

Dat ligt vooral aan je eigen verwachtingspatroon, gebrek aan vooronderzoek bij de keuze , het plannen van je dagelijkse ritten, en het gebruik van de verkeerde instrumenten om je resterende range in te schatten (rated range i.p.v. de energie monitor)

Met met mijn vorige diesel was de rated range 1430km. In de praktijk moest ik na 800-1000km tanken en stond ik iedere week aan de pomp.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• MtC
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-05-2021

MtC

naii11 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 13:21:
[...]

Naja het is heel simpel. Ik heb een koelkast gekocht. Daar passen enkel 2 sneetjes brood en 2 plakjes beleg in. Ik moet dus 5 keer per dag boodschappen doen, prima te doen met voldoende planning.

Los daarvan ging het gesprek enkel over range, niet over het al dan niet 'kunnen combineren van e-mails met snellaadstops'. Ik heb inderdaad niet de wegenwacht hoeven bellen, is dat jouw ondergrens?

Wat ben jij een droeftoeter zeg. Met mijn dooiedinoduitser kon ik, als ik net van de pomp kwam, 1000 km rijden. 20 km verder over kleine wegen was dat nog 900 km. Oh, en de voorlaatste keer dat ik moest gaan tanken kostte mij dat 99,57 Euro. Nu heb ik op 1000 km iets van een 50 Euro aan stroom verbruikt, en heb ik niet bepaald zuinig gereden (oa stuk of 10 demo-spurtjes voor nieuwsgierige collega’s en buren).

--handige links mogen niet van de mods--

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-12 10:41
Rated range is een waardevolle weergave om iets over de staat van je batterij (en degradatie) te kunnen zeggen.

Voor inschattingen hoe ver je kunt komen niet. Gebruik de navigatie als je wil weten hoe ver je op de route kunt komen met je rijstijl en huidige omstandigheden.

• Dellxps17
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-06-2021
PdeBie schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:18:
Als ik onder het kopje 'Software' kijk in de auto, blijft hij zeggen dat hij de navigatie gegevens wil updaten. Verbind ik echter met WiFi gebeurt er helemaal niets.

Iemand ook dit probleem of een oplossing?
Zelfde bij mij. Vorige updates wel goed gegaan.
Scherm gereset, geen resultaat. Wifi verbinding is goed. Wifi uit en aan schakelen werkt ook niet. SSID weggooien en opnieuw opgezocht, weer verbinding, weer wordt een nieuwe software-update gezien, maar download begint niet.... :(

• prettig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-12-2024
Tammestein schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 18:13:
[...]

Hier LR RWD rij ik nu 182kw gemiddeld over mijn eerste 1400km op 18’ zonder caps. Dat is op een 100% volle lading (75kwh/182kw) een range van 412km. Is toch bijna 30% minder dan de WLTP range van 600km.
LR RWD met 19", 15.000km en 9 maanden: 169 kw gem. en haal gewoon 450km (met snelweg, gewoon normaal rijden), de 600km is WLTP (is een gemiddelde) en die heb ik al bijna gehaald (in de zomer)....... maar dan moet je echt heel "eco" rijden (geen lol aan). Maar 500-550 km haal ik regelmatig in de zomer (wel veel korte stukken op N-wegen).

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:02
Dellxps17 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 13:54:
[...]

Scherm gereset, geen resultaat. Wifi verbinding is goed. Wifi uit en aan schakelen werkt ook niet. SSID weggooien en opnieuw opgezocht, weer verbinding, weer wordt een nieuwe software-update gezien, maar download begint niet.... :(
Soms hangt hij in een soort loop lijkt het. Ik heb het met de update naar V10 gehad. Uiteindelijk via US Chat de update over 4G laten pushen daarna nooit meer problemen gehad.

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:27
Interessante ontdekking gedaan afgelopen week.

Ik bracht iemand even thuis na sporten.
Ik stop, auto blijft in drive staan, persoon stapt uit, slotje gaat open, persoon pakt tas van de achterbank en ik rij weer door.

De auto gaat niet vanzelf weer op slot.
Wanneer je stop, Parkeer zet en dan de persoon laat uitstappen gebeurd dat wel.

Meer mensen dan gemerkt?
Ook uit veiligheidsoogpunt iets om op te laten voor jezelf.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
joke_name schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 14:54:
Interessante ontdekking gedaan afgelopen week.

Ik bracht iemand even thuis na sporten.
Ik stop, auto blijft in drive staan, persoon stapt uit, slotje gaat open, persoon pakt tas van de achterbank en ik rij weer door.

De auto gaat niet vanzelf weer op slot.
Wanneer je stop, Parkeer zet en dan de persoon laat uitstappen gebeurd dat wel.

Meer mensen dan gemerkt?
Dat is gewoon hoe het werkt, hier is niets in veranderd.
Ook uit veiligheidsoogpunt iets om op te laten voor jezelf.
Je hebt mensen die graag met locked doors rijden en mensen die daarvan gruwelen :9

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:14
Bij inparkeren wou ik hem in de achteruit zetten(tijdens t zacht vooruit rijden) . Dat lukte blijkbaar niet en toen kreeg ik heel snel een groen hoorntje of iets wat erop lijkt ? Melding was heel snel weer weg.. 2e keer omhoog drukken ging die wel achteruit.

Iemand een een idee wat dat is? Is er ergens een lijst te vinden met alle mogelijke meldingen die je kan krijgen in de model3?

• ElonDusk
Vandaag 470km in Duitsland gereden. 2x moeten laden. Gemiddeld 5.5 uur over gedaan incl laden. 2e deel had ik 85% geladen en ik moest onder 130 km/u blijven om 200km mee te kunnen rijden en met 10 bij de supercharger aan te komen! Buiten temperatuur varieerde tussen 5-10 graden!
Prima te doen dus

[ Voor 4% gewijzigd door ElonDusk op 08-02-2020 20:18 ]

Model 3

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-12 18:07
Na wegrijden van een (hand) wasbox druk ik met 10km/h op P in plaats van de ruitenwisser: “noodrem geactiveerd” stond er met piepjes in display.. Misschien zit er een verborgen noodrem verstopt op die P knop?

Auto ging niet op handrem iig, zelf snel gestopt en kon doorrijden.

Nog iets:

Zijn er nog mensen met een Model 3 die een bedrijf kunnen aanraden die een goede (honden(“)bench verkoopt/maakt voor Model 3?

(Ik heb al een reisbench, niet ideaal, ook een soort hoes op maat)

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-12 19:30
Stef87 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 20:40:
Na wegrijden van een (hand) wasbox druk ik met 10km/h op P in plaats van de ruitenwisser: “noodrem geactiveerd” stond er met piepjes in display.. Misschien zit er een verborgen noodrem verstopt op die P knop?

Auto ging niet op handrem iig, zelf snel gestopt en kon doorrijden.

Nog iets:

Zijn er nog mensen met een Model 3 die een bedrijf kunnen aanraden die een goede (honden(“)bench verkoopt/maakt voor Model 3?

(Ik heb al een reisbench, niet ideaal, ook een soort hoes op maat)
Niet verborgen hoor, staat gewoon in de handleiding

• Caelorum
Slurpgeit schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 21:55:
[...]
Niet verborgen hoor, staat gewoon in de handleiding
Dit dus. Mensen moeten echt eens die dingen gaan lezen.
5s (of was het 10s?) indrukken is noodrem, wat vergelijkbaar is met het aantrekken van de handrem in een andere auto.
Dit kan je dus ook op hoge snelheid doen indien de pedalen niet meer werken en de auto niet meer kan afremmen op de motor!

• ybos
Aan de hand van een eerdere post van @Smobbo (nog bedankt voor de spullen!) vandaag ook maar eens een pas in de aceton gegooid :P
Pas werd lekker soepel en de antenne en chip eruit gepeuterd, netjes opgerold, in het lege tagje gefreubeld en getest -> knipperlichtjes blinken, spiegels klappen uit: Top, werkt!
Vanaf nu is het dus sleutelbos mee (die toch altijd al mee ging), backup voor de auto ook mee. mocht om wat voor reden dan ook de telefoon als sleutel falen. Prettig gevoel :Y
Eens kijken wat ze volgende week bij het SC zeggen als ze om de pas vragen, ben benieuwd :Y

• Stef87
Caelorum schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 22:12:
[...]
Dit dus. Mensen moeten echt eens die dingen gaan lezen.
Nou nou zeg... Jij bent zeker gezellig op feestjes? :/ doe eens niet zo vervelend, discussiëren kan best op een andere manier.

Dus jij kent de gehele handleiding uit je hoofd én kijkt elke week of er weer iets is toegevoegd?.. Ik niet en dat is ook niet verplicht.

[ Voor 11% gewijzigd door Stef87 op 08-02-2020 22:43 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Stef87 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 22:41:
[...]
Dus jij kent de gehele handleiding uit je hoofd én kijkt elke week of er weer iets is toegevoegd?.. Ik niet en dat is ook niet verplicht.
Even los van de manier waarop het gebracht wordt: Het is wel handig om de handleiding te lezen, het staat er inderdaad gewoon in en dat was ook het eerste dat ik dacht toen ik je bericht las.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• Rozenwater
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 13-11-2020
Dellxps17 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 13:54:
[...]

Hier sinds eind vorige week hetzelfde verhaal. Er staat een update klaar maar de auto weigert verbinding te maken met WiFi (wifi bereik is volgens telefoon zeer sterk en de auto heeft altijd prima bereik gehad en downloads binnen kunnen halen). Heb maar een service afspraak ingepland. Ondertussen via SMS bericht gehad van Tesla of ik specifieke tijden en data door kon geven wanneer ik geprobeerd heb verbinding te maken maar dit niet lukte. Tot op heden niks meer gehoord. Hopelijk kunnen ze het verhelpen als ik op mijn afspraak kom

• Autopilot
Hoe nieuw is die kaarten update? Ik heb sinds het installeren van de nieuwste software update nog geen kaarten update voorbij zien komen.

• Autopilot
ybos schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 22:30:
Aan de hand van een eerdere post van @Smobbo (nog bedankt voor de spullen!) vandaag ook maar eens een pas in de aceton gegooid :P
Pas werd lekker soepel en de antenne en chip eruit gepeuterd, netjes opgerold, in het lege tagje gefreubeld en getest -> knipperlichtjes blinken, spiegels klappen uit: Top, werkt!
Vanaf nu is het dus sleutelbos mee (die toch altijd al mee ging), backup voor de auto ook mee. mocht om wat voor reden dan ook de telefoon als sleutel falen. Prettig gevoel :Y
Eens kijken wat ze volgende week bij het SC zeggen als ze om de pas vragen, ben benieuwd :Y
Heb je er nog 1 liggen? Zo ja, kan ik er een van je overnemen?

• Smobbo
Autopilot schreef op zondag 9 februari 2020 @ 00:58:
[...]

Heb je er nog 1 liggen? Zo ja, kan ik er een van je overnemen?
Ik heb nog wel een zwarte tag waar je het binnenste uit kan halen. Maar het pasje moet je zelf even bij tesla kopen (of als je het durft je huidige pasje gebruiken ;) ). De pasjes worden namelijk per 2 verkocht (voor 26€). Ik heb er 1 gebruikt en de andere heeft @ybos overgenomen (met een tag erbij).

• Caelorum
Stef87 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 22:41:
[...]
Nou nou zeg... Jij bent zeker gezellig op feestjes? :/ doe eens niet zo vervelend, discussiëren kan best op een andere manier.[...]
het was niet vervelend bedoelt. Excuses dat het wel zo is overgekomen.
Nee, maar ik weet wel van alle functies die op een product zitten bij aanschaf. Daarnaast lees ik wel de release notes.

Verwijderd

Caelorum schreef op zondag 9 februari 2020 @ 07:51:
[...]
het was niet vervelend bedoelt. Excuses dat het wel zo is overgekomen.

[...]

Nee, maar ik weet wel van alle functies die op een product zitten bij aanschaf. Daarnaast lees ik wel de release notes.
Tesla heeft met het design van deze auto en de minimalistische interface gekozen voor deze verwarring. Het helpt ook zeker niet dat ze de auto's weggeven en je nog geen twee woorden mag wisselen voor je op moet rotten met je nieuwe wagen van hun terrein.

Kan je wel roepen "ja maar handleiding" ze maken zelf de ongelukkige combinatie om (a) af te wijken van de gebaande paden en (b) niks uit te leggen. Dan kan je dit soort vragen en dit soort verrassingen gewoon verwachten.

Er staat ook genoeg *niet* in de handleiding.

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:48
Verwijderd schreef op zondag 9 februari 2020 @ 10:40:
[...]

Het helpt ook zeker niet dat ze de auto's weggeven en je nog geen twee woorden mag wisselen voor je op moet rotten met je nieuwe wagen van hun terrein.
Wat is dit voor flauwekul.
Niemand verbied je om een medewerker aan te spreken, die daar genoeg rondliepen waarschijnlijk, om vragen te stellen. Je kan daar gerust een uur blijven zitten in je auto.

Voor het volledig menu van Tesla interface doorlopen moet je niet slim zijn. Als je een VAG interface wilt doorlopen moet je soms zelfs 7x doorklikken om iets aan te passen.
Er staat ook genoeg *niet* in de handleiding.
Zoals?

• Autopilot
Smobbo schreef op zondag 9 februari 2020 @ 07:33:
[...]

Ik heb nog wel een zwarte tag waar je het binnenste uit kan halen. Maar het pasje moet je zelf even bij tesla kopen (of als je het durft je huidige pasje gebruiken ;) ). De pasjes worden namelijk per 2 verkocht (voor 26€). Ik heb er 1 gebruikt en de andere heeft @ybos overgenomen (met een tag erbij).
Bedankt! Ik heb alleen de tag nodig, want ik heb morgen een afspraak bij SeC Tilburg dan koop ik daar meteen 2 pasjes erbij.

Jij woont niet toevallig daar in de buurt?

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-12 22:21
Stef87 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 18:24:
[...]

Deze is nét uit. Ik ben denk ik (een van) de eerste die er een gaat ontvangen.

Ik zou er eentje over 7-10dagen moeten ontvangen heb er een besteld met creditcard maar geen trace code oid gehad.

** edit**

Die ga ik ook testen icm de controllers van de Action welke perfect werken! Ben er erg blij mee die 2x 7.99 voor controllers :9

Ik heb de ruimte onder USB poorten een “controllerbak” van gemaakt ik zou eigenlijk ook die netjes opruimen/ophangen met een 3D printer (maar geen idee hoe)
Heb je hem al binnen stef? Ik heb de hub ook besteld, ziet er netjes uit. Ook het feit dat hidden compartiment er netjes uitziet deed mij besluiten dat ding te kopen :)

PVoutput

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-12 17:11
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een goede fietsendragee voor op de Model 3? Ik heb geen trekhaak dus een type fietsendrager die een trekhaak nodig heeft is geen optie.

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-12 09:58

DeFeCt

je wéét toch

Sunri5e schreef op zondag 9 februari 2020 @ 12:10:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een goede fietsendragee voor op de Model 3? Ik heb geen trekhaak dus een type fietsendrager die een trekhaak nodig heeft is geen optie.
SeaSucker, ik heb geen ervaring omdat ik wel een trekhaak heb, maar dit is volgens mij wel as good as it gets: YouTube: SeaSucker Tesla Model 3 Bike Rack Review

Flickr

• Tomas_
Sunri5e schreef op zondag 9 februari 2020 @ 12:10:
Thule raceway misschien?

https://www.thule.com/nl-.../thule-raceway-2-_-991001

[ Voor 11% gewijzigd door Tomas_ op 09-02-2020 13:37 ]

• NeoPhire
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-12 21:56
Ik heb de Rockbros variant via Aliexpress van de Seasucker (scheelt 60-70%). Ik gebruik hem alleen voor racefietsen (daar is hij ook voor gemaakt) maar tot nu toe alleen maar positieve verhalen hierover :)

• lighting_
  • Laatst online: 24-11 08:47
Bij connecten met WIFI van de model 3 kan ik nog steeds geen update 2020.40.1 downloaden
Hebben er meer mensen last van?

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-12 09:58

DeFeCt

je wéét toch

lighting_ schreef op zondag 9 februari 2020 @ 13:41:
Bij connecten met WIFI van de model 3 kan ik nog steeds geen update 2020.40.1 downloaden
Hebben er meer mensen last van?
Al een reset geprobeerd? Bij mij bleef hij ook hangen, na een reset begon hij wel met downloaden.

Flickr

• lighting_
  • Laatst online: 24-11 08:47
DeFeCt schreef op zondag 9 februari 2020 @ 13:46:
[...]

Al een reset geprobeerd? Bij mij bleef hij ook hangen, na een reset begon hij wel met downloaden.
al diverse keren.

• Stef87
knights16 schreef op zondag 9 februari 2020 @ 12:00:
[...]

Heb je hem al binnen stef? Ik heb de hub ook besteld, ziet er netjes uit. Ook het feit dat hidden compartiment er netjes uitziet deed mij besluiten dat ding te kopen :)
Nee.. Ik heb een tijdje terug Een email gestuurd en werd gezegd (achteraf..) dat het een pre order is... lol (20-2 pas op verzenden..?!)

Ik vermoed corona virus die voor vertraging zorgt..? Het komt immers uit China.

Bedoel je met “ziet er netjes uit” dat je hem al wel hebt ontvangen..?

Verwijderd

prettig schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 14:06:
[...]

LR RWD met 19", 15.000km en 9 maanden: 169 kw gem. en haal gewoon 450km (met snelweg, gewoon normaal rijden), de 600km is WLTP (is een gemiddelde) en die heb ik al bijna gehaald (in de zomer)....... maar dan moet je echt heel "eco" rijden (geen lol aan). Maar 500-550 km haal ik regelmatig in de zomer (wel veel korte stukken op N-wegen).
Dat is behoorlijk zuinig! Gister alkmaar naar Arnhem.. verbruik 200w/km. Uiteindelijk terug geladen en 220km gehaald op volle accu. Snelweg 100 tot 130 hele weg.

Vorige week 210km gehaald met verbruik van 173w/km.. met 30km range over thuis. 36 KW verbruikt ? Volgens mij is het een 50KW accu.

Kachel stand 1 en stoelverwarming uit.

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-11 22:13
prettig schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 14:06:
[...]

Behoorlijk zuinig idd. Neem aan dat het door de RWD komt. Met AWD zie ik dat echt niet gebeuren. Bij mij dan.

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Hunkaroglu schreef op zondag 9 februari 2020 @ 18:31:
[...]

Behoorlijk zuinig idd. Neem aan dat het door de RWD komt. Met AWD zie ik dat echt niet gebeuren. Bij mij dan.
Hier ook niet :(
Ik had best hetzelfde willen betalen voor een RWD als voor die AWD die ik nu heb, maar Tesla in al zijn wijsheid vond dat dit niet meer kon.

Oh well, overleef het er wel mee natuurlijk ;)

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Wat een zuinige rijders hier allemaal, kudo's! Volgens Teslamate heb ik de afgelopen 2063 km gemiddeld 24,5 kWh / 100 km (net, niet gross) verbruikt met 19" en Stealth Performance. A/C op standje 2, 20.5 graden, 's ochtends vaak stoelverwarming aan op standje 1, 's ochtends altijd voorverwarmen en ik rij graag vlot door :)

Ik vermoed dat hier het voorverwarmen in mee wordt genomen? Dus het daadwerkelijke verbruik ligt lager.

Edit: Nog even in de auto gekeken: 215 Wh/km over 10.523 kilometer, Teslamate kijkt dus naar het totale aantal kWh's vs totale aantal km's.

[ Voor 43% gewijzigd door Taro op 09-02-2020 19:17 ]

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• Tomas_
qadn schreef op zondag 9 februari 2020 @ 18:33:
[...]

Hier ook niet :(
Ik had best hetzelfde willen betalen voor een RWD als voor die AWD die ik nu heb, maar Tesla in al zijn wijsheid vond dat dit niet meer kon.

Oh well, overleef het er wel mee natuurlijk ;)
Of dat je je FWD kon uitzetten ;-)

• Caelorum
Taro schreef op zondag 9 februari 2020 @ 18:41:
[...]
Edit: Nog even in de auto gekeken: 215 Wh/km over 10.523 kilometer, Teslamate kijkt dus naar het totale aantal kWh's vs totale aantal km's.
Dat is netjes hoor. Hier een 18" SR+, A/C op auto 19.5 en vaak stoelverwarming op 1 of 2. En bij mij 198Wh/km.

Volgens Teslamate zit ik dan ook op een efficientie van rond de 65%. Ik hoop maar dat dat voornamelijk van de wind komt de afgelopen twee dagen en niet mijn rijstijl ^_^
Pagina: 1 ... 37 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: