Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 394 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.163.381 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:34
Holiday update geruchten:
https://www.notateslaapp....ovements-to-nav-and-music

Als dat er allemaal inkomt, gaan er denk ik wel een hoop mensen tevreden zijn.
Ben vooral blij met die handmatige ventilatie aanpassing. Mn vriendin zet m altijd zacht (als ze meerijdt) en dan moet ik m weer op auto zetten wat ik altijd vergeet.

PSN: Sluuz

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 12:30
Voor de posts hierboven

Bjorn komt hier op -10% bij planned/battery preheat en -2% voor alleen cabine lijkt vergelijkbaar dus

(En als je de range niet per see nodig hebt dus wel echt zonde van het milieu en je portemonnee)

YouTube: Preheating Tesla Model 3 cabin and battery

[ Voor 18% gewijzigd door JohanB op 12-12-2022 19:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanB
ElonDusk schreef op maandag 12 december 2022 @ 10:23:
[...]

Ik zeg niet dat je niet mag klagen, maar jij en paar andere klagen sinds 2019.

"Insanity is doing the same thing over and over and expecting different results."
Ja bizar dat mensen nog steeds zeggen dat het “snel opgelost wordt” of positief blijven dat het beter is/wordt. Zouden ze insane zijn?

Ik zou trouwens wel even terug lezen hoe dit ging. Er is erg weinig tot niks geklaagd (iig niet door mij, dus dat lijkt wat gek veroordelend van je zonder lekkere basis)

[ Voor 15% gewijzigd door JohanB op 12-12-2022 20:02 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:06
JohanB schreef op maandag 12 december 2022 @ 19:47:
[...]

Ja bizar dat mensen nog steeds zeggen dat het “snel opgelost wordt” of positief blijven dat het beter is/wordt. Zouden ze insane zijn?

Ik zou trouwens wel even terug lezen hoe dit ging. Er is erg weinig tot niks geklaagd (iig niet door mij, dus dat lijkt wat gek veroordelend van je zonder lekkere basis)
Sorry, maar de eerste post (2020) die ik van je vind begint met dit:
Ik heb even op het forum rond gekeken, maar helaas niks kunnen vinden voor m’n vragen. Ik heb deze verschrikkelijke auto nou ongeveer 2 maanden, en niks lijkt te werken
.

Als je nog steeds deze verschrikkelijke auto he t waarin niks lijkt te werken, kan ik me voorstellen dat je een auto wilt die minder verschrikkelijk is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanB
Requiem19 schreef op maandag 12 december 2022 @ 20:08:
[...]

[...]
.

Als je nog steeds deze verschrikkelijke auto he t waarin niks lijkt te werken, kan ik me voorstellen dat je een auto wilt die minder verschrikkelijk is.
oh ik heb in het verre verleden zeker geklaagd, zal ik niet ontkennen, dat had weinig toegevoegde waarde, maar daar ging het hier niet over.

[ Voor 8% gewijzigd door JohanB op 12-12-2022 20:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:45
Sluuz schreef op maandag 12 december 2022 @ 19:04:

Ben vooral blij met die handmatige ventilatie aanpassing. Mn vriendin zet m altijd zacht (als ze meerijdt) en dan moet ik m weer op auto zetten wat ik altijd vergeet.
Huh, dat is er dan blijkbaar uitgehaald. Misschien bij de v11 update? Ik had ‘vroeger’ namelijk een tijd m’n auto op automatisch staan met een handmatig waaitempo (2 of 3). Effect was dat het soms langer duurde om op temperatuur te komen, maar voordeel was dat hij nooit hard ging blazen.

Achja, helemaal auto stand is tegenwoordig prima.

Wel grappig, ik heb een vervangende auto voor een paar weekjes. Een vrij nieuwe c-klasse. Wat een berg knopjes zitten er dan in zo’n auto 8)7 . Echt niet mijn ding.
Daarnaast is een ICE met automaat echt een grote stap terug, veel lawaai, er gebeurd weinig en vooral in de lage versnellingen merk je steeds het schakelen. Daarin is elke EV echt stappen verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 20:41

Bever!

3

Smobbo schreef op maandag 12 december 2022 @ 20:44:
[...]

Huh, dat is er dan blijkbaar uitgehaald. Misschien bij de v11 update? Ik had ‘vroeger’ namelijk een tijd m’n auto op automatisch staan met een handmatig waaitempo (2 of 3). Effect was dat het soms langer duurde om op temperatuur te komen, maar voordeel was dat hij nooit hard ging blazen.

Wel grappig, ik heb een vervangende auto voor een paar weekjes. Een vrij nieuwe c-klasse. Wat een berg knopjes zitten er dan in zo’n auto 8)7 . Echt niet mijn ding.
Daarnaast is een ICE met automaat echt een grote stap terug, veel lawaai, er gebeurd weinig en vooral in de lage versnellingen merk je steeds het schakelen. Daarin is elke EV echt stappen verder!
Die knopjes, inderdaad dat had ik onlangs ook in een weekend een Enyaq. Wat doet wat en hoe bedien ik zus en zo.. dan is zo'n touchscreen toch wel een prettige manier van werken hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 07:15
De TACC heeft vandaag toch iets heel raars uitgespookt.
Ik heb deze ingesteld op manuele snelheid, dus de snelheid die ik aangeef is de snelheid die de TACC moet aanhouden.
Ik rij langs een oprit van de autosnelweg en opeens zegt de TACC dat het 120km/u wordt ipv de 70 die ik aangegeven had.
Gelukkig trekt de Tesla vrij langzaam op met TACC en had ik tijd genoeg om in te grijpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanB
this schreef op maandag 12 december 2022 @ 21:58:
De TACC heeft vandaag toch iets heel raars uitgespookt.
Ik heb deze ingesteld op manuele snelheid, dus de snelheid die ik aangeef is de snelheid die de TACC moet aanhouden.
Ik rij langs een oprit van de autosnelweg en opeens zegt de TACC dat het 120km/u wordt ipv de 70 die ik aangegeven had.
Gelukkig trekt de Tesla vrij langzaam op met TACC en had ik tijd genoeg om in te grijpen.
Zo werkt het niet. “Huidige snelheid” vs. “snelheids limiet” is alleen voor het aanzetten. Daarna corrigeert ie in beide gevallen soms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
JohanB schreef op maandag 12 december 2022 @ 21:59:
[...]

Zo werkt het niet. “Huidige snelheid” vs. “snelheids limiet” is alleen voor het aanzetten. Daarna corrigeert ie in beide gevallen soms
Maar zo zou het wel moeten werken, het werkt zelfs zo in 99,9% van de gevallen.
Want anders is dat maar een heel verwarrende functie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Requiem19 schreef op maandag 12 december 2022 @ 20:08:

[...]
.

Dit topic is toch hopelijk niet opgeeisd door de Tesla fanclub?
Zo ja, dan zit ik het verkeerde topic te lezen :z

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanB
this schreef op maandag 12 december 2022 @ 22:05:
[...]

Maar zo zou het wel moeten werken, het werkt zelfs zo in 99,9% van de gevallen.
Want anders is dat maar een heel verwarrende functie.
Twee verschillende zaken haal je denk ik door elkaar:
1. Hoort hij aan te passen: ja
2. Gaat dat altijd goed: nee

Als hij dus bij jou dacht dat je naar de snelweg ging, hoorde hij aan te passen

Staat ook duidelijk in de manual:
Na de oprit of afrit wordt de snelheid hervat of gewijzigd op basis van de nieuwe locatie.
En
Bij het rijden met cruise control op een oprit naar een snelweg , wijzigt Traffic-aware cruise control de cruisesnelheid automatisch in de snelheidslimiet voor de snelweg, plus een eventuele marge die u hebt opgegeven
En
Attentie
Vanwege inherente beperkingen van het boord-GPS (Global Positioning System), kunnen zich situaties voordoen waarin de Model 3 afremt, met name bij afritten waar een bocht wordt gedetecteerd en/of wanneer u naar een bestemming navigeert en niet de route volgt.

[ Voor 24% gewijzigd door JohanB op 12-12-2022 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexiilex
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-08 21:10

Zeker een mooie update als dit komt, al ben ik geen fan van de Navigatie update. Vind het persoonlijk onnodig en neemt alleen maar ruimte in voor je navigatie/maps zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
STIMPPYYY schreef op maandag 12 december 2022 @ 17:54:
[...]

Ook getest in het donker. Geen issues tot dusver. AP is soepeler en minder nerveus. Auto-grootlicht werkt nu eindelijk ook zoals het hoort. Dat is wel erg fijn!
Vind het wel apart. Ze hadden dit dus al jaren geleden kunnen fixen…
Dan ben ik niet de enige die blij verrast word door de vision AP.
Als ze dit gewoon aanhouden en snelheid terug naar 150 (of meer) en volgafstand 1 en ietsje sneller optrekken... We have a winner!!

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 08:14
SirLct schreef op maandag 12 december 2022 @ 23:19:
[...]

Dan ben ik niet de enige die blij verrast word door de vision AP.
Als ze dit gewoon aanhouden en snelheid terug naar 150 (of meer) en volgafstand 1 en ietsje sneller optrekken... We have a winner!!
Poe ben echt blij dit te lezen! Mijn M3 had echt veel last op het einde, heb even teruggezocht naar mijn berichtje hierover:
Djerro123 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 08:37:
Kort vraagje: mijn M3 van 2019 begint ineens te stotteren als ik een file in rijd op auto pilot. Meer mensen last van sinds de laatste update? Als ik onder de 20km rijd, dan trekt die heel snel op en remt hij weer hard, echt elke anderhalve seconden ofzo. Je wordt helemaal in elkaar geschud en je schrikt je kapot omdat hij hard optrekt naar een auto voor je en dan heel hard weer remt. Het lijkt wel alsof dit is gekomen sinds dat ze "verbeteringen" hebben doorgevoerd voor regeneratie tijdens AP gebruik (staat in de release notes).

Echt compleet onbruikbaar nu tijdens files :(
Ik ga over twee weken weer een proefrit doen met de SO (WAF is ook belangrijk, ze was groot fan van de M3 dus hoop dat ze ook zo enthousiast is over de MY), en dan eind januari de definitieve beslissing nemen:) kijk er nu al naar uit haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
JohanB schreef op maandag 12 december 2022 @ 22:25:
[...]

Twee verschillende zaken haal je denk ik door elkaar:
1. Hoort hij aan te passen: ja
2. Gaat dat altijd goed: nee

Als hij dus bij jou dacht dat je naar de snelweg ging, hoorde hij aan te passen

Staat ook duidelijk in de manual:

[...]

En

[...]

En

[...]
Amai dit is raar om te lezen. De Tesla heeft dit tot nu toe maar 1x gedaan en dan nog op een moment dat het niet mocht. Terwijl ik toch echt vaak op TACC rij.
Als ik de TACC instel op manueel, verwacht ik eigenlijk gewoon dat deze ingesteld blijft op de snelheid die ik instel en niet uit zichzelf gaat aanpassen als er een nieuwe snelheidslimiet op de weg komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Degene die volgafstand 1 missen, wonen jullie rond Brussel ofzo?
Ik vind 2 perfect qua afstand. 1 was me echt te close op mijn voorganger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sluuz
Djerro123 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 08:04:
[...]

Poe ben echt blij dit te lezen! Mijn M3 had echt veel last op het einde, heb even teruggezocht naar mijn berichtje hierover:

[...]

Ik ga over twee weken weer een proefrit doen met de SO (WAF is ook belangrijk, ze was groot fan van de M3 dus hoop dat ze ook zo enthousiast is over de MY), en dan eind januari de definitieve beslissing nemen:) kijk er nu al naar uit haha
Dat horten en stoten met een langzame file is nog steeds hoor! M3 eind 2021, dus zonder radar.
Als het verkeer langzaam rijdt en blijft rijden is het heerlijk. Als er gestopt wordt en weer moet worden opgetrokken is het drama en schaam je je bijna dat je zo file rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel de morgen geen AutoPilot gehad. "Slecht zicht dus de snelheid is beperkt" en daarna constant met veel gepiep de AP cancellen. Pas rond 8 uur deed-ie weer mee.

Het was donker buiten :')

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2022 10:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-09 18:35
Speel eens niet op de man.. Als je het met iemand niet eens bent, stuur 'm dan lekker een DM

[ Voor 87% gewijzigd door Outerspace op 13-12-2022 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aeonis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:41
Ik had vanochtend het probleem met de ruiten; raam bleef open staan (na openen van de deur) en ook na weglopen en vergrendelen ging hij maar half dicht.

Moest het 'kalibreren', raam paar keer omlaag doen en weer helemaal naar boven, daarna was het opgelost. Zal vast iets te maken hebben met de temperatuur van vanochtend, alles zat vastgevroren dus de ramen gingen niet heel soepel open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Aeonis schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 10:39:
Ik had vanochtend het probleem met de ruiten; raam bleef open staan (na openen van de deur) en ook na weglopen en vergrendelen ging hij maar half dicht.

Moest het 'kalibreren', raam paar keer omlaag doen en weer helemaal naar boven, daarna was het opgelost. Zal vast iets te maken hebben met de temperatuur van vanochtend, alles zat vastgevroren dus de ramen gingen niet heel soepel open.
Dat had ik gisteren avond, gelukkig had ik het gezien anders stond de auto misschien wel de hele nacht met een half open raam.
Ik heb dan gewoon manueel het raam dichtgedaan en toen ging het weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:45
Dat is beter dan andersom ;)
2 jaar geleden vroor het een tijdje ook echt. Ik was vergeten om hem voor te verwarmen, maar moest echt weg. Open gaat dan met enig geweld, dicht is een probleem. Het raam blijft dan te hoog zitten en krast dus in de chromen rand bij het sluiten. Na 10 minuten rijden kon het raam naar beneden en netjes sluiten :+ !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanB
bottom line schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 10:21:
[...]

Ik ken jou niet anders dan 90% negatieve posts schrijven over Tesla.
Wat vervelend voor je dat je niet zo goed kan lezen en interpreteren en ook nog een drama bent in stastistiek. (kijk voor de grap eens terug in laatste 6-12 maanden). Geen idee wat de Polestar hier mee te maken heeft trouwens.

Maar verder denk ik dat het andere M3 rijders heel weinig helpt wat jij denkt en vindt over mij, en snap ook niet zo goed waarom dat op dit forum zou helpen.

Kunnen we nu gewoon weer door met elkaar helpen de MY/3 ervaring beter te maken? Het is hier geen plek om overdreven positief of negatief te zijn, maar juist shit beter te maken. Het is geen fanclub, en impliceert zelfs eigenlijk dat je logisch genoeg wat meer hangt naar een mogelijkheid om te verbeteren (noem het "tweaken" ;) ), wat velen hier als "negatief" lijken te interpreteren.

[ Voor 27% gewijzigd door JohanB op 13-12-2022 12:26 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• HanZwo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:10
Vanochtend was uiteraard de hele auto dichtgevroren. Netjes met de ontdooi-stand de auto ijsvrij gemaakt en weggereden. Tijdens de rit had ik de hele tijd zoiets van: wat is er toch met de voorlampen aan de hand? Er komt zo weinig licht vanaf :/

Tja, matrix-lampen worden niet warm dus die waren nog mooi bedekt met een laagje ijs. Waar zijn de koplampwarmers? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:26

Leuke dingen! Volgens mij is dit gebaseerd op een blogpost van Tesla Korea, dus dit zal er echt wel aankomen. Ik hoop vooral op Apple Music integratie (mogelijk met Dolby Atmos support).

Ben overigens nog nieuwsgieriger naar de FSD-update en de bijbehorende update voor Summon / Park Assist etc. Dat zal wel na de Holiday Update komen, gezien we alweer half december zijn :)

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 13-12-2022 13:05 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hoedje schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:04:
[...]

Leuke dingen! Volgens mij is dit gebaseerd op een blogpost van Tesla Korea, dus dit zal er echt wel aankomen. Ik hoop vooral op Apple Music integratie (mogelijk met Dolby Atmos support).

Ben overigens nog nieuwsgieriger naar de FSD-update en de bijbehorende update voor Summon / Park Assist etc. Dat zal wel na de Holiday Update komen, gezien we alweer half december zijn :)
Ja zin in Atmos geluid, denk dat dat heel tof kan klinken! Audio in de Model 3 is nu al super goed *;

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14-09 11:59
Smobbo schreef op maandag 12 december 2022 @ 20:44:
[...]

Helemaal eens idd, zo’n ICE voelt wat bejaard aan. Ik had een C180 mee en je moest maar veel toeren maken voor wat snelheid.

Wat ik somberder inzie:
https://www.autoweek.nl/e...oor-een-elektrische-auto/

Waarom nou geen aparte categorie voor EV’s? Waarbij de gewichten hoger liggen en verder de benzine tarieven worden aangehouden? Bij diesel en benzine kunnnen ook verschillende tarieven gehanteerd worden, dus zo moeilijk is dat toch niet?

Vooral het praktijkvoorbeeld baart mij zorgen voor de toekomst:
“Hoe dit in de praktijk uitpakt voor een elektrische auto kijken we naar de Peugeot e-208 en de 208 met verbrandingsmotor. Die weegt in Active uitvoering 1.430 kilo. Tot en met 2024 betaal je geen wegenbelasting. In 2025 krijg je nog 75% korting en betaal je voor deze auto per kwartaal tussen de 46,25 en 51,75 euro. Een jaar later wordt dat tussen de 185 en 207 euro per kwartaal, afhankelijk in welke provincie je woont. Ter vergelijking: met de 1.2 PureTech benzinemotor in Active uitvoering weegt de Peugeot 208 955 kilo. Die kost per kwartaal tussen de 97 en 107 euro aan wegenbelasting.”

Prijzen verdubbelen dus gewoon. Als je met lease tarieven te maken hebt (complete zakelijke markt), dan passen EV’s minder snel.

Hoe moeilijk was een EV tabel geweest waarbij een e-208 op gelijke hoogte zit als een 1.2 208?

Ik pak straks mijn lease budget wel als salaris en koop wel een benzine op deze manier. Ik ga geen klasse lager rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-09 18:51
knip op offtopic bericht

[ Voor 96% gewijzigd door Outerspace op 13-12-2022 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:00
Tweak_ers schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:13:
[...]
Waarom nou geen aparte categorie voor EV’s? Waarbij de gewichten hoger liggen en verder de benzine tarieven worden aangehouden? Bij diesel en benzine kunnnen ook verschillende tarieven gehanteerd worden, dus zo moeilijk is dat toch niet?
[...]
Dan kom ik voor een Model 3 op €297 / kwartaal en voor een Model Y op €319 / kwartaal (in Noord-Holland). Ouch.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uU6QKn77_qEg9Okjup3GQDpj7xs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VxTnVkDkW6dHEsrq5W7YsqJE.png?f=fotoalbum_large

Misschien zit de Model Y nog een stapje hoger, volgens mij komt die net boven de 2050 kilo uit.

[ Voor 98% gewijzigd door DaCoTa op 13-12-2022 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
[...]

Prijzen verdubbelen dus gewoon. Als je met lease tarieven te maken hebt (complete zakelijke markt), dan passen EV’s minder snel.
Vanaf 2025 alleen nog EV als lease had ik gelezen, dus dan ontkom je niet aan de MRB als je gaat leasen of bedoel je iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
DaCoTa schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:24:
[...]

Dan kom ik voor een Model 3 op €297 / kwartaal en voor een Model Y op €319 / kwartaal. Ouch.
Dus een leaseprijs die met gemak €100 per maand duurder wordt, afhankelijk van de provincie.

Zelfs duurder dan menig diesel. Ik begrijp geen fluit van dit beleid.

Je zou een Model 3 SR+ toch gelijk moeten stellen aan een benzine Ford Focus? Dan komt de LR uit op een Ford Mondeo benzine ongeveer.

Gewoon gelijk oversteken en niet fors verhogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
maharens schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:28:
[...]

Vanaf 2025 alleen nog EV als lease had ik gelezen, dus dan ontkom je niet aan de MRB als je gaat leasen of bedoel je iets anders?
Dan kun je dus alleen nog maar lagere klassen leasen, door de verhogingen?

Dan laat ik mijn leasebedrag wel uitkeren en ga zelf weer benzine rijden.

Dat effect wil de overheid toch niet?! Waarom niet gelijk oversteken van benzine naar EV. EV’s wegen nu eenmaal meer, dus een herindexatie is wel op zijn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:49
Zijn er hier MYP rijders die iets zinnigs kunnen zeggen over het verbruik op dagen als vandaag waar de temperatuur rond het vriespunt ligt op langere snelweg ritten >80km?

Mijn Polestar doet in het gunstigste geval zo’n 24kwh/100km bij 105km/u op de ACC, lager krijg ik hem niet.

Ik ben me aan het oriënteren op een privé EV en vind efficiëntie hierin wel fijn, maar wil wel graag flink vermogen.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
DaCoTa schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:24:
[...]

Dan kom ik voor een Model 3 op €297 / kwartaal en voor een Model Y op €319 / kwartaal (in Noord-Holland). Ouch.

[Afbeelding]

Misschien zit de Model Y nog een stapje hoger, volgens mij komt die net boven de 2050 kilo uit.
Model Y RWD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fnSPtWbO8P-iiZC_SjQvyk9yemI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hlPs7LzC44tTtZySdHNaQB0j.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ge4XhVxQULZAEPKSfJBWP7z5o3U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/h4KR3ptkHEp2bSUWhkKz8czn.png?f=fotoalbum_large

Gelderland :(
Noord Holland was €297 / kwartaal geweest.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweak_ers
VidaR-9 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:41:
Zijn er hier MYP rijders die iets zinnigs kunnen zeggen over het verbruik op dagen als vandaag waar de temperatuur rond het vriespunt ligt op langere snelweg ritten >80km?

Mijn Polestar doet in het gunstigste geval zo’n 24kwh/100km bij 105km/u op de ACC, lager krijg ik hem niet.

Ik ben me aan het oriënteren op een privé EV en vind efficiëntie hierin wel fijn, maar wil wel graag flink vermogen.
Efficiëntie omdat je de rekening betaalt? Of efficiëntie om zo ver mogelijk te komen op een lading?

Op dit soort dagen is het bij mij echt belabberd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vTx3siyHRtC97rh55QeZytzeZuA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sdgb54sO9vXGKPDQtxh8vaYm.jpg?f=fotoalbum_large

28% accu op een dag dat ik 80km rijd met een LR Model 3.

Daar zit het voorverwarmen nog niet eens bij, want dat deed ik aan de paal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Tweak_ers schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:58:
[...]

Efficiëntie omdat je de rekening betaalt? Of efficiëntie om zo ver mogelijk te komen op een lading?

Op dit soort dagen is het bij mij echt belabberd:

[Afbeelding]

28% accu op een dag dat ik 80km rijd met een LR Model 3.

Daar zit het voorverwarmen nog niet eens bij, want dat deed ik aan de paal.
Het zijn wel 4 losse ritten en afhankelijk van hoever ze uit elkaar liggen, ook 4 keer de cabine opwarmen.
Heb je er een met warmtepomp? Voor dit soort vergelijkingen zou iedereen zn exacte model moeten vermelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-09 15:19

CoolHead621

Enjoy every moment

Vandaag met -6 op de snelweg +/- 115 kmpu gereden een verbruik van 187wh (18,7kwh) 2021 M3 LR (Geen MY sorry maar misschien heb je hier iets aan)

[ Voor 4% gewijzigd door CoolHead621 op 13-12-2022 14:09 ]

Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
Sluuz schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 14:03:
[...]

Het zijn wel 4 losse ritten en afhankelijk van hoever ze uit elkaar liggen, ook 4 keer de cabine opwarmen.
Heb je er een met warmtepomp? Voor dit soort vergelijkingen zou iedereen zn exacte model moeten vermelden.
Nee 2019, idd wel 4 losse ritten. En toch valt het wel tegen. Ik rijd een dagje en ben alweer van 90% naar 62% gezakt.

Vandaag was nog erger, waren geen losse ritjes. Kinderen afgezet bij school en doorgereden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/voEwKSckfwKGc-KwZ-JipCrQia4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TaCvw64uE1EaWsm0MeDjAmlY.jpg?f=fotoalbum_large

Deze temperaturen zijn echt killing voor het verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Tweak_ers schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:58:
[...]

Een combinatie daarvan. Privé auto, dus zelf betalen, maar ik heb ook regelmatig de range nodig en met de Polestar wordt dat soms wel kritischer nu. Dan moet ik dus echt mijn rijstijl aan gaan passen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:39
Wat ik somberder inzie:

Waarom nou geen aparte categorie voor EV’s?
Ik denk dat dit soort artikelen nog iets te kort door de bocht zijn :P

Ja: de huidige wet mbt vrijstelling MRB loopt tot slechts 2025. Dat is officieel en zeker. En daarna is er sprake van een kwarttarief van benzine, lees ik op veel plekken (maar nog niet op de website van de rijksoverheid?).

Maar wat er in 2026 precies gaat gebeuren, is (volgens mij!) nog helemaal niet vastgelegd. Men gaat er dan maar vanuit dat het naar benzine-tarief gaat, maar dat is voorlopig eigenlijk nog giswerk. Wie weet gaat het wel naar LPG of dieseltarief, weten wij veel...

Het zou mij niks verbazen, zeker met de huidige stikstofcijfers en CO2-doelen, dat er nog een ei gelegd gaat worden over de mrb. Daarbij is het zelfs nog denkbaar dat men óók kijkt naar de huidige benzine-tarieven.
Zelfde geldt ook voor rekeningrijden op termijn: het is helemaal niet gezegd dat verschillende brandstofvarianten gegarandeerd hetzelfde behandeld worden.
Kijk, dat het verschil kleiner zal worden, dat lijkt me vanzelfsprekend. Ik kan me ook wel voorstellen dat autobezit/gebruik uberhaupt veel duurder gaat worden, dus ook dat de tarieven voor benzine of diesel zullen stijgen.

Ik denk dat dit een mooi puntje voor een volgend kabinet gaat worden tzt... doortrekken van het kwarttarief van benzine lijkt mij ook erg aannemelijk. Maar nogmaals, het is niet meer dan gissen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-09 15:19

CoolHead621

Enjoy every moment

Tweak_ers schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 14:10:
[...]

Nee 2019, idd wel 4 losse ritten. En toch valt het wel tegen. Ik rijd een dagje en ben alweer van 90% naar 62% gezakt.

Vandaag was nog erger, waren geen losse ritjes. Kinderen afgezet bij school en doorgereden:

[Afbeelding]

Deze temperaturen zijn echt killing voor het verbruik.
Dank dat de MY wel voorzien is van de nieuwste warmtepomp.
Mijn M3 LR 2021 heeft deze ook en die zijn echt stukken beter.

Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct

Geen MYP maar M3P.
Mijn woon-werk is 65km enkel, maar heb ook dagen waar ik 85km moet naar ander locatie.

Verbruik zomer gemiddeld 180Wh/km met vlotte rijstijl, dus snelheid van 100-110 ex BTW O-)
Wel rustig optrekken ipv volgas. Als ik zit te stampen omdat ik te laat ben naar meeting gaat het wel 200Wh/km.

Verbruik afgelopen paar dagen met zelfde rijstijl 200Wh/km, en stampen dus zo richting 210-220Wh/km.
Wel voorverwarmen (weet eerlijk gezegd niet of het echt veel uitmaakt)
Wel toevallig gisteravond door verschillende afspraken op andere locaties even rustiger gereden met 13% geschatte % op bestemming. AP op 110, verbruik was onder 180Wh/km, kwam thuis met 16%, mega zuinig dus.

MYP is denk ik 5-10% hoger qua verbruik. Maar goed ik ben mss wel een extreem voorbeeld wat betr rechtervoet.

[ Voor 8% gewijzigd door SirLct op 13-12-2022 14:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ignatius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 13:37

Ik heb geen MYP maar een MYLR van september dit jaar. Ik gebruik ook Teslafi, dus da's gemakkelijk nakijken:)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0F-i8Ac23RAqLBX1lHxXUeU6gxc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SR2q59cnNQ2JE7AUJGoXHbyc.png?f=fotoalbum_large

Ik val wel in de categorie zuinige rijders; Bij het stoplicht of een rotonde af wil ik nog wel 's even snel optrekken, maar op de snelweg zet ik 'm op de limiet en laat ik 'm daar staan, tenzij ik wil inhalen (dan even +10). Mij valt het eerlijk gezegd nog mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
SirLct schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 14:32:
[...]
Geen MYP maar M3P.
Mijn woon-werk is 65km enkel, maar heb ook dagen waar ik 85km moet naar ander locatie.

Verbruik zomer gemiddeld 180Wh/km met vlotte rijstijl, dus snelheid van 100-110 ex BTW O-)
Wel rustig optrekken ipv volgas. Als ik zit te stampen omdat ik te laat ben naar meeting gaat het wel 200Wh/km.

Verbruik afgelopen paar dagen met zelfde rijstijl 200Wh/km, en stampen dus zo richting 210-220Wh/km.
Wel voorverwarmen (weet eerlijk gezegd niet of het echt veel uitmaakt)

MYP is denk ik 5-10% hoger qua verbruik. Maar goed ik ben mss wel een extreem voorbeeld wat betr rechtervoet.
Ik denk dat onze rijstijl redelijk gelijk is. Dit bevestigd wel dat de Tesla veel efficiënter is dan de Polestar.

Dit deed mijn Polestar op een retourtje zoontje wegbrengen zondagavond (heen 130 op ACC, terug na 19u 160 op ACC). Ik vermoed dat een M3 of MY dit wel (ruim) onder de 30kWh/100km zou redden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V5AxgdEdstv5GI0qvEYUXi1kq3A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FmNrAMCUX3zY85GfrJ4IKBCj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
VidaR-9 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 14:40:
[...]

Ik denk dat onze rijstijl redelijk gelijk is. Dit bevestigd wel dat de Tesla veel efficiënter is dan de Polestar.

Dit deed mijn Polestar op een retourtje zoontje wegbrengen zondagavond (heen 130 op ACC, terug na 19u 160 op ACC). Ik vermoed dat een M3 of MY dit wel (ruim) onder de 30kWh/100km zou redden.

[Afbeelding]
Yep ik heb nog nooit gemiddelde van boven 300Wh/km gezien in ieder geval. Zelfs in DE niet.
Ja ik heb pieken van 500-600Wh/km toen ik de V-max zit te testen maar zodra ik de AP op 150 zet dan is de totaal gemiddelde toch 240Wh/km. Sham, geniet van je 160acc, want bij de teslas is AP nu max 140, en TACC 150. ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
Hier een Model 3 SR+ (Unicorn, dus met 60kWh accu en nog de snellere motor) uit 2021 met warmtepomp.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nHEUG37kuSuVDH6lXD14J89_ZVo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/i0m8drpgOoL5Si1Efkkl0DYG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:03

MrScratch

I am rubber, you are glue

Hoedje schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:04:
[...]
Ik zit al sinds 2020 te wachten op de FSD-update, dus ik ben bang dat we nog lang kunnen wachten. Planningen hiervoor zijn nog nooit gehaald, dus wie weet wanneer dat gaat komen.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:26
MrScratch schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 15:31:
[...]
Ik zit al sinds 2020 te wachten op de FSD-update, dus ik ben bang dat we nog lang kunnen wachten. Planningen hiervoor zijn nog nooit gehaald, dus wie weet wanneer dat gaat komen.
Eigenlijk ben ik op korte termijn vooral benieuwd wat de single-stack straks gaat brengen. Verbeteringen aan park-assist en EAP op de snelweg zullen volgend jaar neem ik aan snel volgen. Lijkt me voor Tesla ook handiger om één code-base te onderhouden.

Gezien de vrije uitrol van FSD-beta in Noord-Amerika, vermoed ik dat Europa volgend jaar wel zal volgen. Eindelijk!

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoedje schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 15:51:
[...]

Eigenlijk ben ik op korte termijn vooral benieuwd wat de single-stack straks gaat brengen. Verbeteringen aan park-assist en EAP op de snelweg zullen volgend jaar neem ik aan snel volgen. Lijkt me voor Tesla ook handiger om één code-base te onderhouden.

Gezien de vrije uitrol van FSD-beta in Noord-Amerika, vermoed ik dat Europa volgend jaar wel zal volgen. Eindelijk!
Probleem blijft volgens mij dat de EU andere eisen heeft. Dus het blijft allemaal wat beperkter in de EU denk ik?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

De regels zijn véél stricter, en waarschijnlijk niet te halen zonder radar....

Het is duidelijk dat Tesla eerst focust op US (en China). En daar zijn ze nog niet klaar....

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:11
[...]

Zou je mij kunnen uitleggen wat dat precies inhoudt? Heb het op internet, youtube en op Twitter bij Elon zijn twitter pagina meermaals langs zien komen dat er een single stack update komt. Heb alleen geen idee wat het is. Iets van alles samengevoegd tot 1 basis of zo? Waarom is 't dan beter dan er voor?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
[...]

Helemaal eens idd, zo’n ICE voelt wat bejaard aan. Ik had een C180 mee en je moest maar veel toeren maken voor wat snelheid.

Wat ik somberder inzie:

Vooral het praktijkvoorbeeld baart mij zorgen voor de toekomst:
“Hoe dit in de praktijk uitpakt voor een elektrische auto kijken we naar de Peugeot e-208 en de 208 met verbrandingsmotor. Die weegt in Active uitvoering 1.430 kilo. Tot en met 2024 betaal je geen wegenbelasting. In 2025 krijg je nog 75% korting en betaal je voor deze auto per kwartaal tussen de 46,25 en 51,75 euro. Een jaar later wordt dat tussen de 185 en 207 euro per kwartaal, afhankelijk in welke provincie je woont. Ter vergelijking: met de 1.2 PureTech benzinemotor in Active uitvoering weegt de Peugeot 208 955 kilo. Die kost per kwartaal tussen de 97 en 107 euro aan wegenbelasting.”

Hoe moeilijk was een EV tabel geweest waarbij een e-208 op gelijke hoogte zit als een 1.2 208?

Ik pak straks mijn lease budget wel als salaris en koop wel een benzine op deze manier. Ik ga geen klasse lager rijden!
Het verschil in gewicht valt tegenwoordig wel mee hoor.

De 208 is helaas een zware EV. Ter vergelijking, onze 2019 Model 3 weegt “maar” 1584kg (ledig)

Veel grotere auto én scheelt maar ~150kg met een 208.

De 208 is niet gemaakt als EV, dan is de auto vaak wat zwaarder dan nodig. Ook pak je nu een trage 1.2L motor, totaal niet vergelijkbaar mbt de veel luxere, snellere en soepele EV versie.

Tzt zal benzine/diesel ook duurder kunnen worden bij x gewicht. Ik kan mij haast niet voorstellen dat daar niet rekening mee gehouden gaat worden :)

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 16:41
VidaR-9 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 14:40:
[...]

[Afbeelding]
60km lang 160 rijden?? Geen preconditioning neem ik aan? Ik denk dat er weinig mensen zijn die hun verbruik bij zulke snelheden goed kennen.
Ik haal met normale legale snelheden bij -5 graden zonder veel moeite 22kWh/100km met dezelfde auto als jij en Polestar rekent ook de energie voor verwarming etc mee, terwijl Tesla dit niet doet. Je kunt dus beter range vergelijken dan verbruiksgetallen. Mijn range komt uit op 310-340km in de winter.

Maar OK, over efficiëntie, stroomlijn etc van EVs hoeven we het in dit topic niet te hebben. Als dat de enige maatstaf was, reed iedereen wel een Tesla. In mijn auto past een kerstboom door de kofferklep oOo

[ Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 13-12-2022 19:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:50
Ik krijg net de update met Apple Music! Wel stom dat je daarbij ook weer premium moet hebben, naast je Apple abonnement. Maar het zij zo

[ Voor 55% gewijzigd door carpebios op 13-12-2022 19:10 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:18
carpebios schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 19:09:
Ik krijg net de update met Apple Music! Wel stom dat je daarbij ook weer premium moet hebben, naast je Apple abonnement. Maar het zij zo
Fijn dat je ook even het versienummer erbij zet ;) Bij TeslaFi firmware tracker is ie in ieder geval nog niet bekend.

[ Voor 15% gewijzigd door Myrdhin op 13-12-2022 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:37
Ik wil de update ook!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Myrdhin schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 19:12:
[...]

Fijn dat je ook even het versienummer erbij zet ;) Bij TeslaFi firmware tracker is ie in ieder geval nog niet bekend.
Jawel

2022.44.25.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Myrdhin schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 19:12:
[...]

2022.44.25.1 staat er hier. En nog veel belangrijker is natuurlijk Mahjong! :+

[ Voor 7% gewijzigd door carpebios op 13-12-2022 19:15 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Laatst online: 15:26
Ik krijg net de update met Apple Music!
Ik ben heel benieuwd lossy/lossless/atmos etc. mogelijkheden! :9

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• turkeyhakan
Track mode voor de Y Performance!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
carpebios schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 19:14:
[...]

2022.44.25.1 staat er hier. En nog veel belangrijker is natuurlijk Mahjong! :+
Waar? In de firmware lijst die bij mensen uitgerold is nog niet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GVMC3GOTCpHOkRXzd7J6_4bRq3M=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/2TQtnMsmUms33iLnXNXtmqcg.png?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Radiodurans schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 19:16:
[...]

Ik ben heel benieuwd lossy/lossless/atmos etc. mogelijkheden! :9
Maakt mij niet zo uit in een auto eerlijk gezegd, dat hoor ik toch niet met het lawaai van de auto zelf en buiten. Maar lijkt mij sterk dat dat erbij zit, zal straks een kijken of ik dat kan vinden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
Myrdhin schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 19:19:
[...]

Waar? In de firmware lijst die bij mensen uitgerold is nog niet:
[Afbeelding]
Hier Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/COHONbpdudt4WBEM6IV4IKrB8n4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RrHMOS8KNlp7qcJmxjxnfEFd.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Myrdhin
Nice! Dan ben je een van de eerste. Zelfs Not a Tesla app heeft nog geen release notes gepubliceerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
Ik zal zo de releasenotes hier posten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Laatst online: 15:26
carpebios schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 19:19:
[...]
Maakt mij niet zo uit in een auto eerlijk gezegd, dat hoor ik toch niet met het lawaai van de auto zelf en buiten. Maar lijkt mij sterk dat dat erbij zit, zal straks een kijken of ik dat kan vinden!
Gewoon even ‘Will of the People’ opzetten van Muse, en kijken wat er gebeurd, daar hou je vast van 😉

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-09 18:51
Kan het niet over wifi met je telefoon als hotspot :?
Dat kan tenslotte ook met YT / netflix enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
ybos schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 19:27:
[...]

Stond bij dat je premium moest hebben hiervoor, maar mogelijk heb ik het verkeerd gelezen. Als hij geïnstalleerd is zal ik het hier posten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• carpebios
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oQApAAMIA5zVD5BGYDxjFN6XifU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3kwV2wiVOWKuj3r4ZxWgZbZe.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u-CBnO3ewr0A44gIEDXJApRLgGg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GKglymq8rT8xIHmnnjyIYORh.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jTt10Ji-FdTlLNIgRpNbPYMx3Wc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Ct4taBH70um90n3IV4XAJtpS.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rh3Cbkhr7WT5lIFOrHq1sygTL6Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/K0ardkj2SmVlvDOuHCo3Wocu.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7JD2_yOyj8vhccYkPZSLZVwWm_M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uGg4K0pbArw10sNzpbz6Vvu6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nhUGkmroZcKtB9ZU-pz1W5nbTYI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KTxMArWVub9rXc1kSdVm4P0K.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0lomg3spWzbSExq8UCBNBWoercw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xbckIyIZBUN6Irf82gJSg8sD.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dZ06H2wSG0cypb7S0K1Rlgv0_PE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FEpfpncQQXf2F7y63mRxbmnv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DmRtsb4kw_on5tFZ1xQp4z1OzqU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zZIKqJiC2qM5kmNVOKpF3U85.jpg?f=fotoalbum_large

Nice. Doorspoelen naar een punt is er ook eindelijk makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
ybos schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 19:27:
[...]

Zo te lezen moet dat wel kunnen via je telefoon als hotspot inderdaad! Dit gaat echt over streamen. Lijkt geen losseless te zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Velgjes eronder, hij is ff af zo. Gewoon 19”, want ik houd van comfort, goedkope banden en effiency ;P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ekyyfw4jMpgmxcCHtnxD0bVbpVA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/14GLksPgwXoBRX6OjwbX3T0m.jpg?f=fotoalbum_large

Hier originele banden op. Als de Blizzak LM005 binnen zijn komen die om de originele Gemini’s.

[ Voor 6% gewijzigd door _eLMo_ op 13-12-2022 19:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
carpebios schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 19:14:
[...]

En nog veel belangrijker is natuurlijk Mahjong! :+
Nice! Ik denk dat Musk weer punten scoort hier in huis. Had wat credits verspeeld de laatste tijd, maar hier zijn we wel fan van...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekol
Fucking mahjong. Hoe moet die management meeting zijn geweest.... Iemand nog toevoegingen ideeën? Ja nou... Wellicht mahjong toevoegen? Jeugd is dat alweer verleerd of nooit aangeleerd, doen we dat ook wel er bij. Maatschappelijk belang en zo.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
bilgy_no1 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 19:56:
[...]

Nice! Ik denk dat Musk weer punten scoort hier in huis. Had wat credits verspeeld de laatste tijd, maar hier zijn we wel fan van...
Bij mij heeft die met Apple Music wel wat punten gescoord, maar meer zal het zijn als FSD beta hier ook eens komt, hij had gezegd dit jaar, maar daar geloof ik niet meer in ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dit is de "holiday" update? Ik zit nog op 2022.20.8 en wil toch wel erg graag "altijd regenbogen". Dus misschien toch maar eens updaten. :)

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasttesla
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 25-08 15:40
_eLMo_ schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 19:55:
Velgjes eronder, hij is ff af zo. Gewoon 19”, want ik houd van comfort, goedkope banden en effiency ;P

[Afbeelding]

Hier originele banden op. Als de Blizzak LM005 binnen zijn komen die om de originele Gemini’s.
Vraagje, is dit een Performance?
Waarom vraag ik dat denk je misschien. Ik was ook bezig met velgen onder mijn MYP maar dit kan een garantie probleem worden als er geen originele 21’’ met winterbanden onder zitten volgens de Tesla heren. Dit alleen met de Performance nogmaals.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01-09 23:51
Misschien ben ik enige maar toch paar handige updates/verbeteringen (voor mij)

- Verschillende standen auto climate
- media bediening
- automatisch (stoppende) richtingaanwijzers

:)

Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Fasttesla schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 20:22:
[...]

Vraagje, is dit een Performance?
Waarom vraag ik dat denk je misschien. Ik was ook bezig met velgen onder mijn MYP maar dit kan een garantie probleem worden als er geen originele 21’’ met winterbanden onder zitten volgens de Tesla heren. Dit alleen met de Performance nogmaals.
Nee, dit is het verste van een Performance wat je kan krijgen, een Standard Range RWD, haha.

Ik zou de Tesla heren vragen wat de specificaties zijn waar je velgen aan moeten voldoen. Maximale gewichten en snelheden enzo, niet alleen standaard dingen zoals maat en ET waarde enzo.

Er staat hier ook geschikt voor Performance: https://www.thenewaero.com/product/tna-razor19-smoothy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasttesla
_eLMo_ schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 20:27:
[...]

Nee, dit is het verste van een Performance wat je kan krijgen, een Standard Range RWD, haha.

Ik zou de Tesla heren vragen wat de specificaties zijn waar je velgen aan moeten voldoen. Maximale gewichten en snelheden enzo, niet alleen standaard dingen zoals maat en ET waarde enzo.

Er staat hier ook geschikt voor Performance: https://www.thenewaero.com/product/tna-razor19-smoothy/
😂
Uiteraard gevraagd, het probleem is dat ze genoeg gevallen binnen krijgen met bv kromme remschijven en die vallen dan niet onder de garantie als er velgen onder zitten die niet volgens Tesla voorgeschreven zijn.( Tesla Rotterdam)

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Fasttesla schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 20:31:
[...]

😂
Uiteraard gevraagd, het probleem is dat ze genoeg gevallen binnen krijgen met bv kromme remschijven en die vallen dan niet onder de garantie als er velgen onder zitten die niet volgens Tesla voorgeschreven zijn.( Tesla Rotterdam)

Bedankt
Wut? Dat blijft toch nooit staan voor een rechter? Gewoon kort geding aanspannen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasttesla
_eLMo_ schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 20:33:
[...]

Wut? Dat blijft toch nooit staan voor een rechter? Gewoon kort geding aanspannen lijkt me.
Blijft een vreemde situatie, ik heb er diverse mails aan gespendeerd aan Tesla en die verwezen mij naar in dit geval Tesla Rotterdam. Er rijden genoeg MYP waarschijnlijk die dit niet weten of M3P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-09 07:34

TNJ

Frugalite

Oekol schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 17:52:
[...]

Zou je mij kunnen uitleggen wat dat precies inhoudt? Heb het op internet, youtube en op Twitter bij Elon zijn twitter pagina meermaals langs zien komen dat er een single stack update komt. Heb alleen geen idee wat het is. Iets van alles samengevoegd tot 1 basis of zo? Waarom is 't dan beter dan er voor?
FSD Beta werd in een aparte FSD-AP ontwikkeld om in de steden autonoom te rijden. Zodra men op de snelweg kwam, schakelde de FSD om op een ander systeem, dat zich op de snelweg al bewezen had. In de achtergrond (als ik me niet vergis) werd de AI getraind hoe de "stad-versie" ook op de snelweg zelfstandig kon rijden.

In de VS is sinds kort de single-stack in gebruik en uitgerold naar iedereen die voor FSD betaald heeft en op "akkoord" geklikt heeft. Nu schakelt FSD dus niet meer tussen twee verschillende systemen, maar gebruikt de "Stad-versie" nu ook voor de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Weet iemand of APM loseless audio heeft op de Tesla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
turkeyhakan schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 20:52:
Weet iemand of APM loseless audio heeft op de Tesla?
Mag ik vragen wat in een auto daar de toegevoegde waarde van is? Moet het dan beter klinken of zo?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sluuz
carpebios schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 20:57:
[...]

Mag ik vragen wat in een auto daar de toegevoegde waarde van is? Moet het dan beter klinken of zo?
Zo lang het beter is dan de lousy 96kbit van de Spotify app, is het al vooruitgang. Je hoort duidelijk verschil tussen Spotify app in de tesla en Spotify via je tel via Bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Sluuz schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 20:58:
[...]

Zo lang het beter is dan de lousy 96kbit van de Spotify app, is het al vooruitgang. Je hoort duidelijk verschil tussen Spotify app in de tesla en Spotify via je tel via Bluetooth.
Ik had dat nummer van Muse aangezet, maar vond het niet super zuiver of zo klinken, dus grote kans dat het dan ook die 96kbit is :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 10:14
carpebios schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 20:59:
[...]

Ik had dat nummer van Muse aangezet, maar vond het niet super zuiver of zo klinken, dus grote kans dat het dan ook die 96kbit is :'(
Je luistert toch via Spotify? De vraag is juist of Apple Music lossless etc. biedt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
RoelJewel schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 21:04:
[...]

Je luistert toch via Spotify? De vraag is juist of Apple Music lossless etc. biedt…
Nee via Apple Music in de Tesla. Zie hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Sluuz schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 20:58:
[...]

En welke is dan beter? De Spotify app via Bluetooth of de Spotify app via tesla premium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
carpebios schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 21:05:
[...]

Nee via Apple Music in de Tesla. Zie hierboven.
Ik zie spotify op je screenshot en geen apple music hoor, maar kan mis hebben
Maar logo naast de de kleine "Will of the people radio" op de music player is spotify logo en geen apm?

[ Voor 16% gewijzigd door SirLct op 13-12-2022 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
SirLct schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 21:15:
[...]

Ik zie spotify op je screenshot en geen apple music hoor, maar kan mis hebben
Hodker, je hebt gelijk! Ik zat in Apple Music (die daaronder ook als geactiveerde app). Ik ga nog eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Ben benieuwd of je ook apple music subscription nodig zou hebben of zit het in de premium connectivity.
Als het inclusief zou zijn dan zou het echt een mega update als je mij vraagt.
Dan is voor diegene die geen premium conn heb, is het opeens aantrekkelijk om te subscriben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Nee je moet met QR verbinden met je Apple ID. Maar kan niet zeggen dat het nu anders klinkt dan spotify.
Ik zie ook geen optie om iets in te stellen qua kwaliteit of zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4LetR7cSWrbJeuYcd2NMTpOCtl0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y59VdhB3IupGURWvlQstG6sn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 70% gewijzigd door carpebios op 13-12-2022 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
carpebios schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 21:20:
Nee je moet met QR verbinden met je Apple ID. Maar kan niet zeggen dat het nu anders klinkt dan spotify.
Dus je moet ook apple music subscription hebben?
Of is het puur om te weten wie het is maar voor de rest werkt het gelijk zonder dat je apple music abbonement hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
SirLct schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 21:22:
[...]

Dus je moet ook apple music subscription hebben?
Of is het puur om te weten wie het is maar voor de rest werkt het gelijk zonder dat je apple music abbonement hebt?
Ik heb zelf een abonnement, dus daar verbindt hij mee. Ik weet niet of je gratis Apple Music ook hebt, dus daar weet ik het antwoord niet op, maar ik vermoed dat je net als bij TIDAL of hoe heet dat een abonnement moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
carpebios schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 21:24:
[...]

Ik heb zelf een abonnement, dus daar verbindt hij mee. Ik weet niet of je gratis Apple Music ook hebt, dus daar weet ik het antwoord niet op, maar ik vermoed dat je net als bij TIDAL of hoe heet dat een abonnement moet hebben.
Dus Spotify is de enige die dan bij het 'premium connectivity' abbo er bij in zit zonder dat je zelf abonnement moet hebben? Dan blijft 't gros toch dat doen lijkt me tenzij de kwaliteit van t geluid echt zo belabberd is..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Oekol schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 21:14:
[...]

En welke is dan beter? De Spotify app via Bluetooth of de Spotify app via tesla premium?
Probeer het zelf eens.
Of stop eens een usb stick met mp3’s in je glovebox aansluiting. En dan wel met mp3’s met een hogere bitrate dan 96kbit ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
Oekol schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 21:29:
[...]

Dus Spotify is de enige die dan bij het 'premium connectivity' abbo er bij in zit zonder dat je zelf abonnement moet hebben? Dan blijft 't gros toch dat doen lijkt me tenzij de kwaliteit van t geluid echt zo belabberd is..?
Ja dat denk ik ook. Ik had al Apple Music, en mist dat wel omdat ik niet met spotify zelf werk normaal. Het is ook meer een toevoeging, net als TIDAL etc. Het is niet dat de premium uitbreiden met een extra gratis abonnement denk ik. Ik zal als ik eens tijd heb experimenteren met bluetooth en AM zelf.

Pagina: 1 ... 394 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: