Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 393 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.163.369 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 15:00
Ik heb er ook mee leren en gebruik het simpelweg nooit (meer). Alleen op trajectcontroles. Veel te onvoorspelbaar en gewoon domweg slecht. Kan totaal geen rustig filerijden en het is echt geen fijn gevoel om constant met je rechtervoet boven je pedaal te moeten rijden om in te grijpen.

Ik lees trouwens dat er inmiddels dus vision only auto's rondrijden, verdwijnt het gebruik van de parkeersensoren als ik nu zou updaten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Divak schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 10:09:
..

Ik lees trouwens dat er inmiddels dus vision only auto's rondrijden, verdwijnt het gebruik van de parkeersensoren als ik nu zou updaten?
Nee, zover gaan ze nu nog niet. Radar gaat wel uit, USS werkt gewoon nog omdat er geen werkend alternatief is. Ik zit echter nog op 2022.20.8 en blijf daar ook nog lekker op.

Er komt verder toch weinig boeiends bij, en de holiday updates vallen de laatste jaren ook tegen. Dus die kun je ook prima skippen. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Inspired op 10-12-2022 11:27 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Inspired schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 09:50:
Hardware verwijderen voordat je een alternatief hebt op iets als een auto? Nee, die filosofie begrijp ik niet. Helemaal al niet als je bekijkt hoe goed ze zijn met zaken als FSD dat al negen? jaar geleden klaar zou zijn. Je kunt toch prima een team aan het werk zetten zonder meteen de hardware te verwijderen en bestuurders op te zadelen met verminderde functionaliteit?
Die Tesla programmeurs zijn nu overigen bij Twitter bezig las ik, dus ik vrees dat het niet snel beter gaat worden. Maargoed, toen ze er wel aan werkten werd het ook niet beter, dus tja.

Dat phantom breaking is een behoorlijk risico, hoort daar geen toezicht op te zijn? Die systemen moeten toch gewoon veilig werken?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Signum666
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 20:47
Is dat als je Tesla spontaan stuk gaat? Lijkt me inderdaad een vervelend probleem 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Signum666 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 11:41:
[...]

Is dat als je Tesla spontaan stuk gaat? Lijkt me inderdaad een vervelend probleem 😂
Lol, sorry, zaterdag ochtend. Gebeurt ook regelmatig, maar was niet wat ik bedoelde :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:20

Phntm

Tlingelingeling

LopendeVogel schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 09:51:
[...]

Poeh ik ben zelf geen Tesla rijder, maar ik zie de laatste tijd steeds vaker Tesla's dit soort gevaarlijke stunts uithalen. Zo had ik er laatst 1 voor mij die ook om de ~km even een remproef leek te doen. Ik durfde niet eens meer achter die Tesla te rijden zo gevaarlijk was die wagen bezig. Nu kijk ik ook altijd naar de auto's voor mijn voorligger, maar om zonder reden spontaan vol in de ankers te gaan is levensgevaarlijk, vervolgens weer optrekken en weer in de ankers..

Nu bestuur ik mijn auto gelukkig zelf (ondanks dat mijn adaptive cruise control het wel goed doet gebruik ik het eigenlijk niet) dus ik kan reageren op die Tesla's maar ik zie ze het steeds vaker doen, je lijkt dus zeker niet de enige te zijn.

Nu probeer ik ten alle tijden zsm een Tesla voorbij te gaan of op een andere rijstrook te rijden want ze zijn een gevaar op de weg (niet allemaal hoor), maar als je een x aantal Tesla's dat soort stunts ziet uithalen dan let je wel beter op zodra je zo'n ding op de weg ziet rijden.
om die reden doe ik opde A12 elke ochtendspits mijn ACC gewoon uit... Vind het persoonlijk niet meer zo comfortabel rijden in file's de CC. Als het verkeer meevalt dan werkt het wel ideaal. Ik heb alles geprobeerd maar Tesla's huidige ACC lijkt niet zo lekker te werken. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 08:14
Phntm schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 13:10:
[...]

om die reden doe ik opde A12 elke ochtendspits mijn ACC gewoon uit... Vind het persoonlijk niet meer zo comfortabel rijden in file's de CC. Als het verkeer meevalt dan werkt het wel ideaal. Ik heb alles geprobeerd maar Tesla's huidige ACC lijkt niet zo lekker te werken. :?
Interessant om dit allemaal te lezen. Toen ik mijn M3 moest inleveren begin dit jaar, was dit gedrag bij files al geïntroduceerd; je kon eigenlijk niet meer rustig file rijden op AP.

Wat ontzettend klote dat dit nog steeds niet opgelost is zeg, het werkte daarvoor namelijk echt subliem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmorx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:54
Idd opmerkelijk dat de ervaringen zo uiteen lopen.
Speculatie: Zouden er A B tests uitgevoerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpecialJ
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 21:21
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y_hpsYlPqVJR8uSQ6TVqWd96rY8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EWdyKLvkEYtqzLmAaETmrnLO.jpg?f=fotoalbum_large

Vanochtend werd het ineens extreem koud in de MY, maandag langs tilburg 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 12:30
Gmorx schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 14:29:
Idd opmerkelijk dat de ervaringen zo uiteen lopen.
Speculatie: Zouden er A B tests uitgevoerd worden?
Mogelijk. Ik heb persoonlijk het gevoel dat het meer aan de QA/QC ligt, en er veel foutjes doorheen glippen

Maar na de afgelopen jaren mee gelezen te hebben denk ik ook dat er verschillende gebruikers zijn:
1. Ik denk dat er veel in de richting van Stimpy zijn antwoord gaan. Veel mensen hebben er “mee leren leven”
2. (zeker op een tech forum) zijn er veel mensen die zeggen “hoort erbij” als je dicht bij tech innovatie wil zitten
3. voor veel mensen was een M3 / MY een overstap naar een modernere en veel duurdere auto en daardoor onder de indruk van TACC en similar (zeker in 2019 vergeleken veel mensen hem op basis van bijtelling kosten -erg laag-, versus de kwaliteit die je mag verwachten van een auto van bijna 70k EUR)
4. bij een groep lijkt het wel goed te werken inderdaad, maar vaak onduidelijk of die niet ook deels in groep 1,2,3 zitten. Ik heb IRL ook nog geen vrienden/collegas gesproken die echt positief zijn. Iedereen lijkt meer in groep 1 te zitten

Was hier niet ook laatst een poll over hier? Die leek ook zwaar verdeeld geloof ik

[ Voor 3% gewijzigd door JohanB op 10-12-2022 16:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 12:00
JohanB schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 16:05:
[...]
Was hier niet ook laatst een poll over hier? Die leek ook zwaar verdeeld geloof ik
Ja:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qb7F3RiaqEP_9ZhAf0e3kJlx16w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iX0sP24QiBiDJX97HVIGsi41.png?f=user_large
Wat ook erg meespeelt denk ik, is de lokatie waar mensen wonen en wat de normale routes zijn. Op sommige stukken wegen werkt het goed, en bij andere voor wat voor reden dan ook, een stuk minder. Als die laatste toevallig op je dagelijkse woon-werk rit zit, dan kom je iedere dag de problemen tegen.

Als op je normale routes weinig problemen zijn en kom je ze alleen maar sporadisch tegen, dan werkt het best goed.

Dit is geen poging tot goedpraten, de techniek zou altijd goed moeten werken, maar daardoor kan wel de percentie van hoe goed het werkt enorm verschillen per persoon.

Ik zelf zit bij de tweede groep: op de routes die ik vaker rij kom ik vrij zelden problemen tegen. Ik rij ook niet dagelijks in de file, dus ik herken het hortende gedrag in filerijden ook niet.

[ Voor 3% gewijzigd door DaCoTa op 10-12-2022 17:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 19:50

DSK

boeiend...

Volgens mij komen veel Tesla rijders ook van een vorige wagen waar geen of bijna geen van de huidige features aanwezig waren. Dan voelt al snel iets half werkend als vooruitgang.

Als je de auto-driving features echter vergelijkt met de directe concurrenten en huidige generatie dan is er helemaal niks om onder de indruk van te zijn.

Tesla slaagt er soms in om beter te doen in specifieke situaties maar net daardoor wordt alles heel onvoorspelbaar. In plaats van alleen iets te implementeren wat echt grondig is getest of echt in >95% van de gevallen goed werkt, is dit verre van altijd het geval.

Wat mij ook echt stoort is dat de meeste van al die features gewoon niet zijn uit te zetten of in te stellen. Beetje een Apple-gevoel waar zij zeggen hoe jij de wagen en functies zal gebruiken.

Enkele voorbeelden:
- Geen klassieke CC, is perfect mogelijk softwarematig
- Ruitenwisser gevoeligheid is niet in te stellen (dit is echt iets persoonlijk naar mijn ervaring)
- Automatische ontwaseming is niet uit te zetten en werkt echt voor geen meter
- Plaats op het rijvak met TACC
- ...

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:53
DSK schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 17:51:
Volgens mij komen veel Tesla rijders ook van een vorige wagen waar geen of bijna geen van de huidige features aanwezig waren. Dan voelt al snel iets half werkend als vooruitgang.

Als je de auto-driving features echter vergelijkt met de directe concurrenten en huidige generatie dan is er helemaal niks om onder de indruk van te zijn.

Tesla slaagt er soms in om beter te doen in specifieke situaties maar net daardoor wordt alles heel onvoorspelbaar. In plaats van alleen iets te implementeren wat echt grondig is getest of echt in >95% van de gevallen goed werkt, is dit verre van altijd het geval.

Wat mij ook echt stoort is dat de meeste van al die features gewoon niet zijn uit te zetten of in te stellen. Beetje een Apple-gevoel waar zij zeggen hoe jij de wagen en functies zal gebruiken.

Enkele voorbeelden:
- Geen klassieke CC, is perfect mogelijk softwarematig
- Ruitenwisser gevoeligheid is niet in te stellen (dit is echt iets persoonlijk naar mijn ervaring)
- Automatische ontwaseming is niet uit te zetten en werkt echt voor geen meter
- Plaats op het rijvak met TACC
- ...
Kan mij niet voorstellen dat iets half werkends vooruitgang is.

Kennelijk heeft mijn schadehersteller mijn auto voorzien van de laatste software. Had nog de versie waarbij de radar werkte. Achja, het zal ongetwijfeld goed bedoeld zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01-09 23:51
Om de 1-2 pagina’s weer dat geklaag over Tesla Vision (en 10 andere dingen die steeds weer opnieuw terug komen) en dat andere het beter doen.

Wat houdt jullie tegen om te switchen naar een ander merk (behalve de lage bijtelling / je contract die nog loopt reden)? Ben oprecht benieuwd.

[ Voor 13% gewijzigd door ElonDusk op 10-12-2022 19:08 ]

Model 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 20:48
[...]

Poeh ik ben zelf geen Tesla rijder, maar ik zie de laatste tijd steeds vaker Tesla's dit soort gevaarlijke stunts uithalen. Zo had ik er laatst 1 voor mij die ook om de ~km even een remproef leek te doen. Ik durfde niet eens meer achter die Tesla te rijden zo gevaarlijk was die wagen bezig. Nu kijk ik ook altijd naar de auto's voor mijn voorligger, maar om zonder reden spontaan vol in de ankers te gaan is levensgevaarlijk, vervolgens weer optrekken en weer in de ankers..

Nu bestuur ik mijn auto gelukkig zelf (ondanks dat mijn adaptive cruise control het wel goed doet gebruik ik het eigenlijk niet) dus ik kan reageren op die Tesla's maar ik zie ze het steeds vaker doen, je lijkt dus zeker niet de enige te zijn.

Nu probeer ik ten alle tijden zsm een Tesla voorbij te gaan of op een andere rijstrook te rijden want ze zijn een gevaar op de weg (niet allemaal hoor), maar als je een x aantal Tesla's dat soort stunts ziet uithalen dan let je wel beter op zodra je zo'n ding op de weg ziet rijden.
Hier is nog wel wat context nodig denk ik, zo extreem zijn die phantom brakes nou ook weer niet. As je normaal afstand houdt kan er in mijn ervaring geen sprake van ‘levensgevaarlijk’.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 19:50

DSK

boeiend...

ElonDusk schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 19:07:
Om de 1-2 pagina’s weer dat geklaag over Tesla Vision (en 10 andere dingen die steeds weer opnieuw terug komen) en dat andere het beter doen.

Wat houdt jullie tegen om te switchen naar een ander merk (behalve de lage bijtelling / je contract die nog loopt reden)? Ben oprecht benieuwd.
Er zijn zeker ook positieve punten. De hoofdreden voor mij om voor Tesla te kiezen was het laag verbruik, het Tesla SuC netwerk (toen nog exclusief Tesla) en de snelle levertermijn.
Mochten de andere merken die dingen onder de knie krijgen, dan zie ik geen reden meer om voor Tesla te kiezen.

In het begin had Tesla krediet en waren ze ook voor op de concurrentie. Die hadden zo'n features nu eenmaal niet of ze waren echt beperkt. Alleen haalt de concurrentie Tesla nu stilaan in en slagen ze er maar niet in om vooruitgang te boeken ondanks alle (loze) beloftes. Het geduld wat veel mensen in het begin hier voor konden opbrengen raakt gewoon op.

Het gaat er volgens mij ook om dat Tesla ergens de naam heeft van voor te lopen op al deze features waardoor er extra tegengas komt om de realiteit duidelijk te maken.

Voor de Model Y heb ik 6 maanden met een iX3 gereden. Daar zat het comfort/demping toch een stuk beter en werkte vooral de ACC/lane assist een stuk beter en zaken als climate control. De app was een stuk slechter en zeker ook de range/verbruik en geen gebruik kunnen maken van de SuCs viel tegen.

All-in all was de ervaring echter een stuk minder frustrerend. Alles was voorspelbaar. Bijna dagelijks heb ik momenten dat ik echt wil roepen tegen de auto als die voor de zoveelste keer ongewenst vertraagd voor een fietser of omdat de auto denkt dat ik op een bepaalde afslag beter 80km/h zou rijden en daar dan ook bruusk moet voor afremmen. Bij het filerijden probeer ik nog vaak AP en in de meeste gevallen zet ik ik het na een paar minuten alweer af omdat ik misselijk kom of geïrriteerd. Om nog maar van het veelvoorkomend gepiep en gezaag van de wagen te zwijgen.

Als ik nu opnieuw zou kunnen kiezen (en niet lang zou moeten wachten voor gelijk welk model) zou ik het echt niet meer weten. Elke lange rit met de Tesla ben ik blij dat ik een Tesla heb. Echter de gemiddelde dagelijkse rit door het stadscentrum is meestal één brok frustratie door bovenstaande.

Door het koudere weer komt nu weer een nieuw probleem de kop opsteken: automatische ontwaseming. Die is echt veel te snel en overdreven actief. Zelfs als de wagen onder de carport staat en er is helemaal geen damp op de ramen staat dat ding te blazen als een gek. Dit blijft ook veel te lang doorgaan (soms >15 minuten) terwijl er eigenlijk helemaal geen nood was aan ontwaseming. Of nog beter als de feature aanslaat net nadat je zelf manuele ontwaseming hebt uitgezet.

Dit is zo gemakkelijk op te lossen of op zijn minst een toggle voor te voorzien om de feature uit te schakelen of gewoon uit te zetten op het moment dit actief is. Nu uitzetten wil zeggen airco op handmatig zetten, richting benen/gezicht aanzetten en ventilatorsnelheid wijzigen. 4-5 touch-acties tijdens het rijden. Daarna heb je geen automatische airco meer dus mag je het een tijd later weer aanzetten. Mogen we hier dan niet over klagen? Als ook maar iemand dit 5 minuten had getest had het afgekeurd geweest... Het krediet voor foutjes en slechte updates of brakke features is ook wel een keer gewoon op.
Pierz schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 19:29:
[...]

Hier is nog wel wat context nodig denk ik, zo extreem zijn die phantom brakes nou ook weer niet. As je normaal afstand houdt kan er in mijn ervaring geen sprake van ‘levensgevaarlijk’.
Dat kan je zelf wel maar weet je achterligger niet. Ik duw toch regelmatig (bijvoorbeeld tijdens vertraagd verkeer of file) zelf het gas in bij een onverwachte remactie om te voorkomen dat iemand achterop zit.
Ik rij wekelijks meerdere keren in en rond Brussel dus daar plakt men wel bovengemiddeld dicht op je wagen.

[ Voor 14% gewijzigd door DSK op 10-12-2022 19:51 ]

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dersan schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 08:42:
Geen melding dat hij leeg is, en als dat zo is dat er echt een druppeltje in bij afleveren. Ik ga zo eens nieuwe halen.

Vroor niet meteen aan op de ramen maar kwam gewoon niks uit.
Soms kunnen de sproeikopjes bevriezen, dan komt er ook niets door. Vanochtend zat overal rijp op, dus goed mogelijk dat er een laagje ijs is gevormd op die sproeiers.

Is het later opgelost of was het echt leeg?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• STIMPPYYY
[...]

😂 Poeh poeh, wat een gevaar. Maar fijn dat je voor ons ruimte maakt.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-05 20:25
Nu even een leuk bericht jongens! Ik was vandaag aan het proef rijden met een Y en tegelijk er maar een besteld . Ik kom van een Ioniq 28 af en dat kan gauw beter denk ik.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:50
evtje schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 23:57:
Nu even een leuk bericht jongens! Ik was vandaag aan het proef rijden met een Y en tegelijk er maar een besteld . Ik kom van een Ioniq 28 af en dat kan gauw beter denk ik.
Denk ik ook niet 😉 Ik heb mn Ioniq 28kWh ook verkocht. Eind dit jaar mag ik de Model Y ophalen.
Vooral de ruimte van de Model Y + trekhaak zijn voor mij doorslaggevend geweest

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Stefanovic45 schreef op zondag 11 december 2022 @ 07:10:
[...]

Denk ik ook niet 😉 Ik heb mn Ioniq 28kWh ook verkocht. Eind dit jaar mag ik de Model Y ophalen.
Hier ook. Ben zelfstandige (commercieel fotograaf) en dan heb je veel spullen bij je. Daardoor vallen heel veel EV's af. De huidige Octavia station zit vaak genoeg flink vol, dus dat was de maatstaaf qua (kofferbak)ruimte. Een xc40, ID4, Ioniq5 en EV6 waren allemaal te klein, ondanks dat het verder heerlijke autos zijn om te rijden. De Enyaq was een kanshebber, maar die is momenteel een beetje aangekleed met opties zomaar 10 tot 15k duurder dan de Y RWD met vergelijkbare specs. En Tesla heeft nu wat hickups met software en features die momenteel niet optimaal zijn, maar over een jaar zijn die allemaal verleden tijd en ik ben van plan zeker 8 jaren te rijden met de Y. En die andere 7 jaren rijd ik dan iets wat beter bij de tijd blijft dan vele concurrenten.

Ik heb de mijne on hold tot 1 januari. Maar misschien wacht ik wel tot half januari om te zien wat de grote update wordt.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-05 20:25
Stefanovic45 schreef op zondag 11 december 2022 @ 07:10:
[...]

Ik mag hem ook tussen 21en 31 dec ophalen . Ik ruil mijn ioniq bij Tesla in wel een veel lagere prijs dan bij Hyundai maar daar moest ik of voor een ioniq 5 gaan of wachten op ioniq 6 die ik eigenlijk wilde hebben. We hebben de Hyundai offerte bekeken van de ioniq 5 is onderaan de streep duurder dan de Y . En Ioniq 6 kun je nog wel er wat bij bedenken qua euro's en levertijd. Ik volg al z,n 6/7jaar Tesla. En was er altijd wel weg van maar de prijs was altijd te hoog voor mij tot nu dan. Ik ben ook al wat ouder en dacht nu of nooit. Wat ik vooral miste bij de ioniq was 3f laden , goed licht, een app, en een klein beetje de range. Ook tussen de lijntjes rijden deed hij slecht waar Tesla veel beter in lijkt te zijn. Maar voor de rest was het een Top auto .

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy1308
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09-09 19:14
Kan je met de vin nummer dingen opzoeken zoals wanneer aankoo wagen, aantal kilometers, en dergelijke ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy1308
Kan je met de vin nummer dingen opzoeken zoals wanneer aankoop wagen, aantal kilometers, en dergelijke ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Boy1308 schreef op zondag 11 december 2022 @ 11:58:
Kan je met de vin nummer dingen opzoeken zoals wanneer aankoo wagen, aantal kilometers, en dergelijke ?
Installeer de Finnik app en zoek op kenteken. Daar kun je dit allemaal vinden.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy1308
Oekol schreef op zondag 11 december 2022 @ 12:45:
[...]

Installeer de Finnik app en zoek op kenteken. Daar kun je dit allemaal vinden.
Ik wil een tweedehands tesla kopen van een particulier. Daarmee de vraag

Heb geen kenteken (Duitse wagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bilgy_no1 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 08:54:
[...]

1. Het lijkt me dat dit moet kunnen met een volmacht, maar ik zou het van tevoren wel melden bij Tesla. Dan verwachten ze hem en krijgt hij geen discussies daar.
@nudie
Weet niet of het je al gelukt is. Ik kreeg een bericht met een volmacht formulier van Tesla. Als je je vader op pad stuurt kun je mogelijk dat formulier van Tesla zelf het beste gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:54
bilgy_no1 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 20:16:
[...]

Soms kunnen de sproeikopjes bevriezen, dan komt er ook niets door. Vanochtend zat overal rijp op, dus goed mogelijk dat er een laagje ijs is gevormd op die sproeiers.

Is het later opgelost of was het echt leeg?
Yes, hij werkte gisterochtend weer. Geen idee wat het is geweest, misschien wat rijp inderdaad.

Ps. Twijfelde achteraf ook wel of ik met mijn vermoeide hoofd wel het knopje ver genoeg doorduwde.

[ Voor 10% gewijzigd door Dersan op 11-12-2022 14:43 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
Zo zo veel geschreven laatste paar dagen.

Ik ga mijn sad story ook delen.
Tot vorige week had ik de 20.8 omdat ik skeptisch was over de vision only (en ik wil graag de 150km/h AP en 1 volgafstand houden)

Maar er was een error in mn ecu, ze kunnen het niet repareren en dus hebben ze bepaalde onderdelen vervangen (geen idee welke) en als resultaat moeten ze de hele boel resetten en dus ook bye bye 20.8...

SeC ervaring was trouwens prima. Snel geholpen en koffie was best lekker :+
Kreeg Model S als leenauto, dat is minder.. Oud ding en afgetrapt.

En nu terug naar mn auto.
Eerst moet het gecalibreerd worden maar na ca 20-30km was het ook klaar.

En dan AP aan.... Expectation was very low..

Maar, tot mijn verbazing is ie echt meer dan prima!!
Ja ik mis de 150km/h en ja ik mis de volgafstand 1, maar de rest merk ik helemaal geen verschil!!
Als je zo bedenkt, is echt bizaar wat ze hebben bereikt met puur camera. Ook id mistige dagen, had geen enkel probleem.

Ik ben nog steeds niet mee eens met hun keuze van vision only. Ook niet hoe ze het hebben uitgerolled. Maar all-in-all als ik vanavond de auto total loss rijd, ligt morgen mn bestelling van (opnieuw) een M3P. Andere merken zijn years off.

(Nu duimen dat ik het niet total loss rijd haha :+ )

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 08:14
Goed om te hore @SirLct ! Heb je ook file gereden toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Iemand enig idee hoe je die automatische ontwaseming uit kan krijgen? Heel irritant ..

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:54
Hoe zet je precies de auto pilot aan? Is dat nu nog de optie zelf sturen (beta)? Want anders krijg je alleen de TACC toch?

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raka
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-09 17:25
Twee keer rechter stuurhendel naar beneden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

DennusB schreef op zondag 11 december 2022 @ 17:03:
Iemand enig idee hoe je die automatische ontwaseming uit kan krijgen? Heel irritant ..
Clima op handmatig zetten. Ik vind het ook erg vervelend, op een rit van 30 minuten bij dit weer alleen maar automatische ontwaseming. Daar krijg je echt koude voeten van.
Dus ik zet de clima op handmatig en de voeten erbij. Ik vind het een bug. Ook omdat als ik zo rij dus ook geen problemen met de AP heb. Zelfde als die onnutte automatische grootlicht bij de AP.

Automatisch grootlicht is wel beter geworden. Ze kunnen er nu nog één ding beter aan maken en dat is de eerste een of twee seconden niet automatisch het grootlicht aanzetten. Dan durf ik pas altijd de AP in elke situatie aan te zetten. Nu wacht ik toch altijd tot het of helemaal vrij is of dat er een auto dichtbij is.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiral
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Mijn Model 3 uit 2020 laad ongeveer elk uur een paar minuten bij. De buitentemperatuur is 0 °C. Hoogstwaarschijnlijk wordt de accu opgewarmt. Ik kan geen documentatie vinden over dit gedrag via de zoekmachines (verkeerde termen). Hebben meer mensen dit gedrag en weet iemand als dit ergens configureerbaar is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PcI0f-XE5LFD5Dz1HNCfzDYCPUQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3RiHS7Bq1mcTgTs1iCoviocB.jpg?f=fotoalbum_large

To say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, and of what is not that it is not, is true. | Aristoteles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Djerro123 schreef op zondag 11 december 2022 @ 16:19:
Goed om te hore @SirLct ! Heb je ook file gereden toevallig?
Yep, werkt goed, geen verschil opgemerkt. Die van mij doet vanaf begin al aardig id file. Heb echt geen issue van te snel optrekken of te abrupt remmen zoals sommige ervaren. Geluk mss.
De enige slight issue is dat ie wel wat traag nog met op snelheid komen. Bijv als je 130 zet als AP snelheid, kwam een aso snijden, remt ie netjes, aso weg, dan duurt ff voordat ie weer naar 130 gaat. Opzich comfortabel maar te langzaam voor mij. Maar dit is niet nieuw door vision, was door update van 6 maanden geleden geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pewill
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 12:01
Spiral schreef op zondag 11 december 2022 @ 19:23:
Mijn Model 3 uit 2020 laad ongeveer elk uur een paar minuten bij. De buitentemperatuur is 0 °C. Hoogstwaarschijnlijk wordt de accu opgewarmt. Ik kan geen documentatie vinden over dit gedrag via de zoekmachines (verkeerde termen). Hebben meer mensen dit gedrag en weet iemand als dit ergens configureerbaar is?

[Afbeelding]
Vorige winter gebruikte ik'Plannen, vertrek', mijn Tesla bleef toen steeds wakker en ik had veel idle verbruik. Ik gebruik nu uitgesteld opladen vanaf 2:00 uur, geen last meer van.

Model 3 | 2024 Highland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:37
@SirLct ook in de mist bij donker of schemer? Ik vind Vision echt veel nerveuzer dan de versie met radar. Ook bij normaal weer, 's avonds op een provinciale weg in een lichte bocht naar rechts, remde Vision nu al 2x flink bij tegemoetkomend verkeer. En dan bedoel ik niet gas los, maar dat losse spullen op de achterbank op de grond flikkeren. Gelukkig beide keren geen achterliggers.
Voorheen met radar nog nooit problemen op die weg gehad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanB
ElonDusk schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 19:07:

Hahaha, wat een a-contrarioredenering weer.

Maar om er toch op in te gaan, je uitsluiting is denk ik voor velen erg belangrijk, naast dat het vaak zaken zijn waar je mee kan leren leven. Voor 500 euro netto per maand accepteer je redelijk wat ongemakken en ontevredenheid. Of inderdaad “vast” zitten in een contract. Maar dat betekent niet dat de ongemakken er niet zijn of dat je er niet over mag praten, op een forum waar je dingen beter wil maken.

Voor mij spelen de relatief goede range en goed snelladen ook nog steeds mee.

Maar als iemand dan een discussie triggert met een uitspraak als “geef Tesla even de tijd en dan werkt TACC” dan zullen veel mensen daar over struikelen. Omdat velen daar al jaren op wachten en ze (kennelijk) nog steeds mensen moeten waarschuwen dat dat soort positivisme misschien niet terecht is. En daardoor krijg je denk ik dus lange lijsten die het tegendeel bewijzen

Of op jouw kinderachtige manier: waarom zijn mensen nog positief als er ook iets niet klopt in de auto? Ik ben oprecht benieuwd (En je hoeft natuurlijk niet te antwoorden, want het is een retarded manier van een vraag stellen)

[ Voor 26% gewijzigd door JohanB op 12-12-2022 07:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanB
DaCoTa schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 17:01:
[...]

Ja:

[...]

Wat ook erg meespeelt denk ik, is de lokatie waar mensen wonen en wat de normale routes zijn. Op sommige stukken wegen werkt het goed, en bij andere voor wat voor reden dan ook, een stuk minder. Als die laatste toevallig op je dagelijkse woon-werk rit zit, dan kom je iedere dag de problemen tegen.

Als op je normale routes weinig problemen zijn en kom je ze alleen maar sporadisch tegen, dan werkt het best goed.

Dit is geen poging tot goedpraten, de techniek zou altijd goed moeten werken, maar daardoor kan wel de percentie van hoe goed het werkt enorm verschillen per persoon.

Ik zelf zit bij de tweede groep: op de routes die ik vaker rij kom ik vrij zelden problemen tegen. Ik rij ook niet dagelijks in de file, dus ik herken het hortende gedrag in filerijden ook niet.
Eens, veel mensen geven ook aan “je weet waar het gebeurt”. Ik rij zelf, zelden dezelfde routes, en dan blijven er veel verrassingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
SirLct schreef op zondag 11 december 2022 @ 19:43:
[...]

Yep, werkt goed, geen verschil opgemerkt. Die van mij doet vanaf begin al aardig id file. Heb echt geen issue van te snel optrekken of te abrupt remmen zoals sommige ervaren. Geluk mss.
De enige slight issue is dat ie wel wat traag nog met op snelheid komen. Bijv als je 130 zet als AP snelheid, kwam een aso snijden, remt ie netjes, aso weg, dan duurt ff voordat ie weer naar 130 gaat. Opzich comfortabel maar te langzaam voor mij. Maar dit is niet nieuw door vision, was door update van 6 maanden geleden geloof ik.
Ik ga het ook ervaren vanaf vandaag. Dan haal ik de M3 weer op. Zal het laten weten. Ben wel benieuwd eigenlijk. Heel eerlijk, 2 jaar lang geen updates meer is eigenlijk ook niks. Al is het maar voor de navi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 20:41

Bever!

3

SirLct schreef op zondag 11 december 2022 @ 19:43:
[...]

Same here.. vind hem iets te behoudend maar wel vloeiender rijden dan met de radars. Enige irritatie is de ontwaseming die wel erg aanhoudend is, was vorige winter ook helemaal geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bever! schreef op maandag 12 december 2022 @ 07:37:
[...]

Same here.. vind hem iets te behoudend maar wel vloeiender rijden dan met de radars. Enige irritatie is de ontwaseming die wel erg aanhoudend is, was vorige winter ook helemaal geen issue.
Die ontwaseming zit ook in de .40 reeks? Zie het af en toe bij .20 ook wel staan maar merk daar niks van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Inspired schreef op maandag 12 december 2022 @ 07:39:
[...]

Die ontwaseming zit ook in de .40 reeks? Zie het af en toe bij .20 ook wel staan maar merk daar niks van.
Ja nu 44.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:37
Spiral schreef op zondag 11 december 2022 @ 19:23:

[Afbeelding]
Hoi, dat komt doordat je Sentry Mode aan hebt staan. Sentry Mode kost ongeveer 300 watt per uur. Je kunt er voor kiezen om Sentry Mode thuis/op het werk/favoriete locaties uit te zetten. Ga hiervoor naar Veiligheid in het menu van de Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
turkeyhakan schreef op maandag 12 december 2022 @ 07:44:
[...]

Hoi, dat komt doordat je Sentry Mode aan hebt staan. Sentry Mode kost ongeveer 300 watt per uur. Je kunt er voor kiezen om Sentry Mode thuis/op het werk/favoriete locaties uit te zetten. Ga hiervoor naar Veiligheid in het menu van de Tesla.
Eigenlijk wel gek dat hij het dan niet direct uit de paal pakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Inspired schreef op maandag 12 december 2022 @ 07:57:
[...]

Eigenlijk wel gek dat hij het dan niet direct uit de paal pakt.
Nee dat is niet gek, de paal zit aangesloten op de high voltage pack. De onboard elektronica werkt op 12v

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bever! schreef op maandag 12 december 2022 @ 08:00:
[...]

Nee dat is niet gek, de paal zit aangesloten op de high voltage pack. De onboard elektronica werkt op 12v
Dat lijkt me niet. Daarom slaapt de auto ook niet met Sentry aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiral
  • Niet online
[...]

Sentry Mode staat thuis uit. Maar op basis waarvan bepaald het wanneer het thuis is? Wanneer de auto thuis staat, dan toont hij steevast het huisnummer van de buren in de app.

To say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, and of what is not that it is not, is true. | Aristoteles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:52
Inspired schreef op maandag 12 december 2022 @ 08:09:
[...]
Dat lijkt me niet. Daarom slaapt de auto ook niet met Sentry aan.
Conputer, deuren en dergelijke zitten allemaal op 12v. Zelfs het initiële laadcircuit voor de accupack draait op 12v.

Daarom overigens ook dat die 12v accu zo kort meegaat. Er draait heel veel op en deze wordt periodiek vanuit de accupack bijgeladen, wat net iets teveel laadcycles genereerd.

[ Voor 22% gewijzigd door Caelorum op 12-12-2022 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caelorum schreef op maandag 12 december 2022 @ 08:13:
[...]

Conputer, deuren en dergelijke zitten allemaal op 12v. Zelfs het initiële laadcircuit voor de accupack draait op 12v.

Daarom overigens ook dat die 12v accu zo kort meegaat. Er draait heel veel op en deze wordt periodiek vanuit de accupack bijgeladen, wat net iets teveel laadcycles genereerd.
Ja. Is het helemaal jammer dat hij 12V niet meteen kan voeden. Nu verbrand je wat dom cycles van HVAC en 12V accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiral
  • Niet online
[...]

Ik heb inderdaad vorige week Sentry Mode aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Spiral schreef op maandag 12 december 2022 @ 08:12:
[...]

Sentry Mode staat thuis uit. Maar op basis waarvan bepaald het wanneer het thuis is? Wanneer de auto thuis staat, dan toont hij steevast het huisnummer van de buren in de app.
Ik weet niet hoe ver jouw auto van je huis staat, maar ik lees:

To recognize a location listed as Home, Work, or a Favorite, Model 3 must be parked within approximately 1,640 feet (500 meters) of the saved location.

Je kunt trouwens ten tijde van uitstappen zien of Sentry Mode aan of uit is. Als je een rood bolletje ziet bovenin het scherm, betekent dit dat Sentry Mode aan is en bij grijs = uit.

[ Voor 15% gewijzigd door turkeyhakan op 12-12-2022 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiral
  • Niet online
turkeyhakan schreef op maandag 12 december 2022 @ 08:25:
[...]

Ik weet niet hoe ver jouw auto van je huis staat, maar ik lees:

To recognize a location listed as Home, Work, or a Favorite, Model 3 must be parked within approximately 1,640 feet (500 meters) of the saved location.
De auto staat op het erf. Pal naast het erf van de buren. Dus dan zou hij 'Thuis' moeten herkennen. Ik zal SM eens helemaal uitzetten.
turkeyhakan schreef op maandag 12 december 2022 @ 08:25:
[...]
Je kunt trouwens ten tijde van uitstappen zien of Sentry Mode aan of uit is. Als je een rood bolletje ziet bovenin het scherm, betekent dit dat Sentry Mode aan is en bij grijs = uit.
Is dat ook te zien in de App? Daar staat hij continu aan.

Vannacht maar twee pieken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y1-reKzYCvNh-3Y8rU9blNGL0q4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7QEZb7cuhxf7Qvv83Yj1g226.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door Spiral op 12-12-2022 08:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Spiral schreef op maandag 12 december 2022 @ 08:29:
[...]

De auto staat op het erf. Pal naast het erf van de buren. Dus dan zou hij 'Thuis' moeten herkennen. Ik zal SM eens helemaal uitzetten.

[...]

Is dat ook te zien in de App? Daar staat hij continu aan.
Ja, ook te zien in de app. Je kan Sentry ook via de app handmatig aan en uitzetten voor een locatie.

Heb jij “thuis” wel ingesteld in het navigatiesysteem?

Na de meest recente update zijn er ook wat wijzigingen aangebracht mbt Sentry. Loont de moeite om even je instellingen opnieuw te doorlopen. Succes!

[ Voor 13% gewijzigd door turkeyhakan op 12-12-2022 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adiabat
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-03 06:12
Ik heb de bekende vcfront_a447, waardoor climate control niet meer werkt. Restart hielp niet. Weet iemand of het normaal is dat er zo'n onderdeel (sensor?) hangt als je door de grille kijkt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c-UWAv6M-PA3tpbcjP6a0NaHChY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cJNWULOpJZPVyGtDxU52cB18.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gg35wk1OHk-g5bCjAlVJ7InYUM8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3YLfbRTYcwYTrxGLXWBQmB5v.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
adiabat schreef op maandag 12 december 2022 @ 08:44:
Ik heb de bekende vcfront_a447, waardoor climate control niet meer werkt. Restart hielp niet. Weet iemand of het normaal is dat er zo'n onderdeel (sensor?) hangt als je door de grille kijkt?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Even een service request inschieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
DappereDodo schreef op zondag 11 december 2022 @ 21:57:
@SirLct ook in de mist bij donker of schemer? Ik vind Vision echt veel nerveuzer dan de versie met radar. Ook bij normaal weer, 's avonds op een provinciale weg in een lichte bocht naar rechts, remde Vision nu al 2x flink bij tegemoetkomend verkeer. En dan bedoel ik niet gas los, maar dat losse spullen op de achterbank op de grond flikkeren. Gelukkig beide keren geen achterliggers.
Voorheen met radar nog nooit problemen op die weg gehad
Yep, in ieder geval zover ik in de laatste week meegemaakt heb. En was toch behoorlijk mistig en ik vertrek als het nog donker is, en naar huis als het ook alweer donker is ;(
STIMPPYYY schreef op maandag 12 december 2022 @ 07:19:
[...]

Ik ga het ook ervaren vanaf vandaag. Dan haal ik de M3 weer op. Zal het laten weten. Ben wel benieuwd eigenlijk. Heel eerlijk, 2 jaar lang geen updates meer is eigenlijk ook niks. Al is het maar voor de navi.
Nou bij mij lijkt de navi op 2021 gebleven op een van andere manier. Dacht dat 2022 versie (hoe laat het ook is) al rondvliegen?
[...]

Met ontwaseming heb ik nog geen issue meegemaakt, maar ik doe ook altijd defrosten voor vertrek, van thuis met scheduled departure, en van elders met de 5e icoon trucje van @Smobbo
Mijn issue is toch de 140km/h limiet. Elke keer als je ff snel wilt versnellen voordat die ene gek de kleine gat voor je gaat inprikken, overschrijd je de limiet en is AP boos voor de rest van de rit... |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yordi-
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Heeft iemand misschien ervaringen met het kopen van wieldoppen op de standaard velg via Ali?

https://nl.aliexpress.com...ayAdapt=glo2nld4itemAdapt

Ik zag een Nederlander een review plaatsen (misschien een Tweaker? :-)), ik vind deze wel echt een stuk mooier dan de originele:
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/A5fce1b5e604b406b8eb1a719785ab2cdz.jpg

Vraag me alleen af hoe er een Tesla logo op te zetten, en of die dopjes in het midden universeel zijn (hier weggekrast). Zo dus:

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/Aa79ef7472606447b91f714908b6ad8cb7.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Yordi- op 12-12-2022 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SirLct schreef op maandag 12 december 2022 @ 09:39:

...

Mijn issue is toch de 140km/h limiet. Elke keer als je ff snel wilt versnellen voordat die ene gek de kleine gat voor je gaat inprikken, overschrijd je de limiet en is AP boos voor de rest van de rit... |:(
Dit is wel irritant ja. Ik vind de 150 al eigenlijk te laag. Vraag me af of de 140 nog omhoog gaat. Verwacht het eigenlijk niet. Ik kom nog wel eens in Duitsland en dan is 160/170 gewoon heerlijk rijden op een rustige autobahn. Dat is echt balen dat je dan geen TACC/AP hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Yordi- schreef op maandag 12 december 2022 @ 10:02:
Heeft iemand misschien ervaringen met het kopen van wieldoppen op de standaard velg via Ali?

https://nl.aliexpress.com...ayAdapt=glo2nld4itemAdapt

Ik zag een Nederlander een review plaatsen (misschien een Tweaker? :-)), ik vind deze wel echt een stuk mooier dan de originele:
[Afbeelding]

Vraag me alleen af hoe er een Tesla logo op te zetten, en of die dopjes in het midden universeel zijn (hier weggekrast)
Sommige komen standaard met Tesla logo dacht ik. Weet ff niet of dat dan stickers zijn of gewoon geprint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Inspired schreef op maandag 12 december 2022 @ 10:03:
[...]

Dit is wel irritant ja. Ik vind de 150 al eigenlijk te laag. Vraag me af of de 140 nog omhoog gaat. Verwacht het eigenlijk niet. Ik kom nog wel eens in Duitsland en dan is 160/170 gewoon heerlijk rijden op een rustige autobahn. Dat is echt balen dat je dan geen TACC/AP hebt.
Hanteer je die 160/170 ook bij langere afstanden? De N is bij mij niet zo groot (keer of 3-4), maar al die keren had ik wel het gevoel dat de sweet spot qua snelheid tussen de 140 en 150 lag v.w.b. verbruik en snellaadpunten. Dat is wel met een SR+, geen LR.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01-09 23:51
JohanB schreef op maandag 12 december 2022 @ 07:05:
[...]

Hahaha, wat een a-contrarioredenering weer.

Maar om er toch op in te gaan, je uitsluiting is denk ik voor velen erg belangrijk, naast dat het vaak zaken zijn waar je mee kan leren leven. Voor 500 euro netto per maand accepteer je redelijk wat ongemakken en ontevredenheid. Of inderdaad “vast” zitten in een contract. Maar dat betekent niet dat de ongemakken er niet zijn of dat je er niet over mag praten, op een forum waar je dingen beter wil maken.

Voor mij spelen de relatief goede range en goed snelladen ook nog steeds mee.

Maar als iemand dan een discussie triggert met een uitspraak als “geef Tesla even de tijd en dan werkt TACC” dan zullen veel mensen daar over struikelen. Omdat velen daar al jaren op wachten en ze (kennelijk) nog steeds mensen moeten waarschuwen dat dat soort positivisme misschien niet terecht is. En daardoor krijg je denk ik dus lange lijsten die het tegendeel bewijzen

Of op jouw kinderachtige manier: waarom zijn mensen nog positief als er ook iets niet klopt in de auto? Ik ben oprecht benieuwd (En je hoeft natuurlijk niet te antwoorden, want het is een retarded manier van een vraag stellen)
Ik zeg niet dat je niet mag klagen, maar jij en paar andere klagen sinds 2019.

"Insanity is doing the same thing over and over and expecting different results."

Er zijn mensen die klagen over Tesla Vision zonder het te hebben.

- Regensensor (vision) werkt ondertussen goed
- Autopilot werkt precies bij mij nu zoals eerst (en eigenlijk BETER want ik heb geen phantom brakes meer gehad afgelopen paar maanden).
- Auto grootlicht werkt ook prima (op de wegen waar ik rij)

En ja ik heb ook geklaagd toen Tesla Visions eerste update binnen kwam. Zowel auto grootlicht als het rijden op autopilot was niet goed. Dat is gefixt en ik ben weer tevreden.

Voor mij is dit nog steeds de enige auto die ik wil (die voor mij ook betaalbaar is :+ )

Misschien ligt dat aan de eisen die sommige hebben (en ik heb dus minder hoge eisen dan sommige hier), maar je kan niet 3 jaar lang klagen over hetzelfde zonder dat een beetje te veel te vinden.

In 2019 was er weinig keuze, maar nu kan je zo switchen (mits ze leverbaar en betaalbaar zijn).

Model 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BigSmurf schreef op maandag 12 december 2022 @ 10:20:
[...]
Hanteer je die 160/170 ook bij langere afstanden? De N is bij mij niet zo groot (keer of 3-4), maar al die keren had ik wel het gevoel dat de sweet spot qua snelheid tussen de 140 en 150 lag v.w.b. verbruik en snellaadpunten. Dat is wel met een SR+, geen LR.
Soms heb je gewoon genoeg SoC om even door te kunnen rijden. Ook laad ik liever dan inderdaad wat meer zodat ik op de 31 gewoon lekker door kan rijden. Als het drukker is ga ik overigens geen 170 rijden maar als we vroeg vertrekken voor een vakantie dan moet ik toch na ± 225km laden omdat de volgende SuC te ver is. Dan stap ik met 100% in en kan ik dus prima met 170 naar de SuC rijden. Is de accu ook meteen warm. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
Vanmorgen voor de grap eens de auto op gepland vertrekken gezet zonder dat hij aan de laadpaal hing. Van 93 naar 81% in een uur. Dan is gewoon gaan rijden en opwarmen tijdens je rit toch een stuk efficiënter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
BigSmurf schreef op maandag 12 december 2022 @ 10:40:
Vanmorgen voor de grap eens de auto op gepland vertrekken gezet zonder dat hij aan de laadpaal hing. Van 93 naar 81% in een uur. Dan is gewoon gaan rijden en opwarmen tijdens je rit toch een stuk efficiënter.
Ik doe al sinds ik de auto in december 2019 heb gehaald niet anders. Gewoon even 3-5 minuten voordat je de auto instapt de auto voorverwarmen en je kan er zo in wegrijden. Lekker warm en kost je hooguit een procentje om de cabine warm te maken en de ruiten ijsvrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Doe ik ook. Vanmorgen even de voordeur open om te kijken of de voorruit bevroren was, dat was zo, toen eerst ontdooien aangezet en direkt de temperatuur op 20 gezet en 5 minuten later al de melding dat de auto op temperatuur was. En toen was ik niet klaar om te vertrekken!

Ik mis wel koplampontdooiers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustisen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:27
Maasluip schreef op maandag 12 december 2022 @ 10:55:
Doe ik ook. Vanmorgen even de voordeur open om te kijken of de voorruit bevroren was, dat was zo, toen eerst ontdooien aangezet en direkt de temperatuur op 20 gezet en 5 minuten later al de melding dat de auto op temperatuur was. En toen was ik niet klaar om te vertrekken!

Ik mis wel koplampontdooiers.
Ik mis ook deurhendelontdooiers :D Van de week heb ik de auto ook ontdooid van te voren, maar de achterportieren kon ik van buiten niet open doen. Van binnenuit was dat geen probleem. Heb uiteindelijk kleine ijsdruppels rondom de hendel met de hand verwijderd en toen lukte het wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
mustisen schreef op maandag 12 december 2022 @ 11:06:
[...]

Ik mis ook deurhendelontdooiers :D Van de week heb ik de auto ook ontdooid van te voren, maar de achterportieren kon ik van buiten niet open doen. Van binnenuit was dat geen probleem. Heb uiteindelijk kleine ijsdruppels rondom de hendel met de hand verwijderd en toen lukte het wel.
Via de app kun je de deuren nu openen in zo'n geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Als je 'm b.v. gepland op 17u zet en je vertrekt pas om 18u dan blijft ie al die tijd verwarmen totdat je instapt. Het is dan beter om 'm op 18u te zetten want dat is dan ook het tijdstip dat je vertrekt. Of je zet 'm 5 a 10 minuten voordat je vertrekt even met de hand aan als het tijdstip van vertrek niet vast is.

[ Voor 9% gewijzigd door Myrdhin op 12-12-2022 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

mustisen schreef op maandag 12 december 2022 @ 11:06:
[...]

Ja had ik ook bij de achterdeur, die wilde niet. Dus via de voordeur op het ontgrendelknopje gedrukt.

Toch eens kijken wat je moet doen om dit een beetje waterafstotend te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:42
Wat bij mij lijkt te helpen is de deurhendels eens goed schoon te maken. Dus portier open maken, hendel vasthouden en met een (warm) microvezel-doekje even het smeer eruit halen (vaak wat groenig bij mij).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Caelorum
Uch, ik mep er gewoon met mijn vuist op en dan komt die wel los.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Heb vanochtend de M3 opgehaald. Flink stuk gereden (ruim 2 uur). Er zijn een aantal dingen die mij opvallen (kom van de pre-vision only, dus nog met radar. Nu dus ge-update).

-Lijnoverschrijding is beter. Minder false-positive. Voorheen had ik daar zo nu en dan last van bij gebruik van AP.
-Weerstand is een stuk lager bij vraag van AP om je aanwezigheid te tonen (die blauwe balken).
-Bij gebruik AP en 3x knipperen bij wisselen van baan is de weerstand bijna afwezig. Werkt een stuk beter. Hoef AP er niet doorheen te drukken wat voorheen soms wel noodzakelijk was (herkende de actie niet o.i.d.)
-Gebruik van AP is rustiger en anticipeert beter op verkeer.
-Bij knipperen verschijnt camera beeld bovenin i.p.v. onderin over alle andere elmenten heen. Dat is beter.

Overal vind ik het bij de eerste rit beter dan voorheen. Zeker geen verslechtering. Was zonnig vandaag. Model 2019 (M3P) met HW3. Misschien hebben jullie er iets aan.

Zal wel blijven testen en als het nodig is updaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaCoTa
Caelorum schreef op maandag 12 december 2022 @ 11:42:
Uch, ik mep er gewoon met mijn vuist op en dan komt die wel los.
Precies zoals in de handleiding staat d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
STIMPPYYY schreef op maandag 12 december 2022 @ 11:48:
[...]
-Bij knipperen verschijnt camera beeld bovenin i.p.v. onderin over alle andere elmenten heen. Dat is beter.
[...]
Je kan dit beeld overigens verplaatsen, mocht je een andere plek fijner vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:01

Releases

Ja maar!

1 uur voorverwarmen? Dat is wel erg enthousiast.
5 minuten lijkt hier voldoende te zijn met de vrieskou van afgelopen dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
Myrdhin schreef op maandag 12 december 2022 @ 11:22:
[...]

Als je 'm b.v. gepland op 17u zet en je vertrekt pas om 18u dan blijft ie al die tijd verwarmen totdat je instapt. Het is dan beter om 'm op 18u te zetten want dat is dan ook het tijdstip dat je vertrekt. Of je zet 'm 5 a 10 minuten voordat je vertrekt even met de hand aan als het tijdstip van vertrek niet vast is.
Nee, dit was dus gewoon gepland vertrek op tijdstip X en ook op dat tijdstip weggaan. Het gepland vertrek tijdstip had ik ruim een uur vooraf ingesteld: dus 7.50 ofzo gepland vertrek gezet op 9.00u. Dat ramde dus 12% weg in die tussenperiode. Normaal doe ik ook gepland vertrek, maar dan aan de laadpaal, dus dan zie je niet direct hoeveel stroom dat trekt (hij is dan gewoon altijd 99/100% als je weggaat).

Vraag me vooral af of hij aan de laadpaal ook zoveel verbruikt met gepland vertrek. Ik meet dat helemaal niet.

Voor de duidelijkheid: ik heb niet ontdooien of climate control aangezet met de app, maar gepland vertrek met automatisch voorverwarmen.

[ Voor 6% gewijzigd door BigSmurf op 12-12-2022 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
BigSmurf schreef op maandag 12 december 2022 @ 13:38:
[...]
Nee, dit was dus gewoon gepland vertrek op tijdstip X en ook op dat tijdstip weggaan. Het gepland vertrek tijdstip had ik ruim een uur vooraf ingesteld: dus 7.50 ofzo gepland vertrek gezet op 9.00u. Dat ramde dus 12% weg in die tussenperiode. Normaal doe ik ook gepland vertrek, maar dan aan de laadpaal, dus dan zie je niet direct hoeveel stroom dat trekt (hij is dan gewoon altijd 99/100% als je weggaat).

Vraag me vooral af of hij aan de laadpaal ook zoveel verbruikt met gepland vertrek. Ik meet dat helemaal niet.

Voor de duidelijkheid: ik heb niet ontdooien of climate control aangezet met de app, maar gepland vertrek met automatisch voorverwarmen.
Dan is de auto slimmer dan jij denkt, als jij gepland vertrek om 09.00 doet, dan zorgt ie dat het om 09.00 warm is en begint dus daarvoor, jij denkt ook nog eens voor de auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-09 18:51
Inspired schreef op maandag 12 december 2022 @ 11:14:
[...]

Via de app kun je de deuren nu openen in zo'n geval.
Kan dat :? :o
Dat is (wederom) een gouden tip die ik hier mee pak :Y

edit: ik zit even in de app te loeren maar hoe gaat dat dan :? Ik kan wel de auto ontgrendelen maar dan moet je nog steeds met de deurhendel de deur losmaken.

[ Voor 24% gewijzigd door ybos op 12-12-2022 14:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
maharens schreef op maandag 12 december 2022 @ 13:54:
[...]

Dan is de auto slimmer dan jij denkt, als jij gepland vertrek om 09.00 doet, dan zorgt ie dat het om 09.00 warm is en begint dus daarvoor, jij denkt ook nog eens voor de auto :)
Ik snap je niet. Normaal staat de auto aan de laadpaal en zet ik gepland vertrek al de avond ervoor aan. Dat had ik nu niet gedaan, want ik zou in eerste instantie niet weggaan. De auto was ook nog bijna vol, dus niet aan de laadpaal gezet.

Vanmorgen bedacht om toch naar kantoor te rijden, dus ik dacht, ik ben wel benieuwd hoeveel stroom de auto gebruikt als je gepland vertrek aanzet. Dus bewust niet aan de laadpaal gehangen, maar gewoon in de app vertrek tijdstip op 9.00u gezet (om 7.50). Toen ik om 7.50 de app opende was de auto 93%, toen ik instapte om weg te rijden om 9.00u was de auto 81%.

Ik wilde dus enkel m'n observatie delen dat de auto 12% verbruikt heeft in iets meer dan een uur, enkel om de auto/accu's voor te verwarmen. Dat vind ik buitensporig veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
BigSmurf schreef op maandag 12 december 2022 @ 14:07:
[...]
Ik snap je niet. Normaal staat de auto aan de laadpaal en zet ik gepland vertrek al de avond ervoor aan. Dat had ik nu niet gedaan, want ik zou in eerste instantie niet weggaan. De auto was ook nog bijna vol, dus niet aan de laadpaal gezet.

Vanmorgen bedacht om toch naar kantoor te rijden, dus ik dacht, ik ben wel benieuwd hoeveel stroom de auto gebruikt als je gepland vertrek aanzet. Dus bewust niet aan de laadpaal gehangen, maar gewoon in de app vertrek tijdstip op 9.00u gezet (om 7.50). Toen ik om 7.50 de app opende was de auto 93%, toen ik instapte om weg te rijden om 9.00u was de auto 81%.

Ik wilde dus enkel m'n observatie delen dat de auto 12% verbruikt heeft in iets meer dan een uur, enkel om de auto/accu's voor te verwarmen. Dat vind ik buitensporig veel.
ah excuus, ik dacht dat je 7.50 had ingesteld als vertrek, maar 12% lijkt me inderdaad ook veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:24
ybos schreef op maandag 12 december 2022 @ 14:05:
[...]

Kan dat :? :o
Dat is (wederom) een gouden tip die ik hier mee pak :Y

edit: ik zit even in de app te loeren maar hoe gaat dat dan :? Ik kan wel de auto ontgrendelen maar dan moet je nog steeds met de deurhendel de deur losmaken.
Je kan de snelkoppelingen aanpassen door ze even ingedrukt te houden. Het is het icoontje met een deur open.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mattijssch
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08:08

mattijssch

Model 3 LR

[b]STIMPPYYY in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic"STIMPPYYY schreef op maandag 12 december 2022 @
Je kunt bij de instellingen zelf kiezen of je camerabeeld linksbovenin, linksonderin of over de kaart heen wilt hebben... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-09 18:51
Hmtsjmftsch schreef op maandag 12 december 2022 @ 14:11:
[...]

Je kan de snelkoppelingen aanpassen door ze even ingedrukt te houden. Het is het icoontje met een deur open.
Dank u :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
maharens schreef op maandag 12 december 2022 @ 14:09:
[...]
ah excuus, ik dacht dat je 7.50 had ingesteld als vertrek, maar 12% lijkt me inderdaad ook veel.
Om een bevroren accupack op bedrijfstemperatuur (~40 graden dacht ik) te brengen? Vind het wel meevallen. Ik zie vooral het nut er niet van.

[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 12-12-2022 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
[...]

Zou het niet zijn dat de 93% misschien nog van de avond van te voren was en ook laatste keer dat je het geparkeerd heb oid? Want bij mij update ie de % niet onmiddelijk maar na 4-5 seconden of zo.
Stel je heb LR, 12% van ca 75kWh is 9kWh, dat is erg veel. Ik denk dat als je een industriele kachel blower van 5000W een uur lang laat draaien (5kWh) niet alleen je auto is ontdooit, maar de hele straat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
Die 93% stond hij zeker weten op, want ik wacht altijd met gepland vertrek aanzetten totdat de auto echt "opgestart" is in de app. Hij sprong ook van een ander percentage naar 93% inderdaad.

Het is in dit geval een SR+ 2021, dus effectief is 12% iets meer dan 6 kWh. Nu betaal ik zelf de stroom niet, maar dit zou voor mij wel een reden zijn om toch eens te gaan monitoren als ik privé zou rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaCoTa
[...]
[...]
Dit kan wellicht ook het BMS zijn dat de schatting naar beneden bijstelt, op basis van het koude weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:09
DaCoTa schreef op maandag 12 december 2022 @ 14:38:
[...]

Dit kan wellicht ook het BMS zijn dat de schatting naar beneden bijstelt, op basis van het koude weer.
Zeker weten. Want als je 12 kWh verbruikt in een uur, heb je met 12 kW zitten verwarmen. Daar kun je een compleet huis makkelijk mee verwarmen. Als je dat in een auto zou pompen smelt je dashboard weg.

Edit: 12% ipv 12 kWh. Maar is nog steeds 10 kW(h), dus onmogelijk

[ Voor 7% gewijzigd door Roekeloos op 12-12-2022 14:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
Roekeloos schreef op maandag 12 december 2022 @ 14:56:
[...]

Zeker weten. Want als je 12 kWh verbruikt in een uur, heb je met 12 kW zitten verwarmen. Daar kun je een compleet huis makkelijk mee verwarmen. Als je dat in een auto zou pompen smelt je dashboard weg.
Het gaat hier om 6 kWh. De BMS geeft hier bij de SR+ als het vriesicoontje in beeld is gerust 3% minder aan, dus dan hebben we het over 1.5kWh minder, dus 4.5kWh. Nog steeds veel, maar vergeet niet dat je een accupack aan het verwarmen bent naar bedrijfstemperatuur, terwijl het buiten nog lekker aan het vriezen is. Dan hebben we het over ~300kilo aan metaal en batterijvloeistof, dat zonder warmteisolatie in de buitenlucht hangt en 25 graden warmer moet worden (blijkbaar is de optimale temperatuur 25graden). Dan vind ik 4.5kWh niet zo heel vreemd.

Je pompt het overigens niet in de cabine van de auto, maar in de battery pack eronder die juist als een warmtebuffer gemaakt is. Dus daar kan je behoorlijk wat warmte in kwijt voordat je dashboard wegsmelt ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Caelorum op 12-12-2022 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 20:48
[...]

Even in het HVAC menu 'auto' uit en weer aan. Ik heb het idee dat die ontwaseming nu op een timer staat, dus 'auto ziet niks = x minuten ontwasemen'. Knopje togglen lijkt het te resetten. Dit is mijn ervaring van vanochtend, dus het is nog niet uitvoerig getest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caelorum schreef op maandag 12 december 2022 @ 15:01:
[...]

Het gaat hier om 6 kWh. De BMS geeft hier bij de SR+ als het vriesicoontje in beeld is gerust 3% minder aan, dus dan hebben we het over 1.5kWh minder, dus 4.5kWh. Nog steeds veel, maar vergeet niet dat je een accupack aan het verwarmen bent naar bedrijfstemperatuur, terwijl het buiten nog lekker aan het vriezen is. Dan hebben we het over ~300kilo aan metaal en batterijvloeistof, dat zonder warmteisolatie in de buitenlucht hangt en 25 graden warmer moet worden (blijkbaar is de optimale temperatuur 25graden). Dan vind ik 4.5kWh niet zo heel vreemd.

Je pompt het overigens niet in de cabine van de auto, maar in de battery pack eronder die juist als een warmtebuffer gemaakt is. Dus daar kan je behoorlijk wat warmte in kwijt voordat je dashboard wegsmelt ;)
Ik dacht dat één van de dikke voordelen van de octovalve juist is dat je de binnenruimte kan opwarmen zonder dat je de batterij helemaal naar 25graden brengt.
Er is ook amper een reden om de batterij helemaal op te warmen.

12% is echt wel bizar veel... tenzij er nog 12 uur sentry mode aan 300W (3.6 kWh) bij komt.
Ik zou het de komende dagen nog eens proberen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Tommie12 schreef op maandag 12 december 2022 @ 15:28:
[...]

Ik dacht dat één van de dikke voordelen van de octovalve juist is dat je de binnenruimte kan opwarmen zonder dat je de batterij helemaal naar 25graden brengt.
Er is ook amper een reden om de batterij helemaal op te warmen.

12% is echt wel bizar veel... tenzij er nog 12 uur sentry mode aan 300W (3.6 kWh) bij komt.
Ik zou het de komende dagen nog eens proberen.
Ja, dat is ook zo, maar jij zet voorverwarmen voor vertrek aan. En die warmt juist ook de accupack op!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
Caelorum schreef op maandag 12 december 2022 @ 15:01:
[...]

Hier zelfs 44% zichtbaar (werkelijke lading 50%). Ij meer dan (of) 3% zie je een sneeuwvlokje.

Bij 0-2% dus niet als het koud is.

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 09:52
SirLct schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:10:
[...]

Zag toevallig dit
https://a.aliexpress.com/_ExMjoYf
Iemand wil (durft te) proberen?
Lijkt te werken in de browser.
En als er iets langzaam is in een Tesla is dat 'm...

ik laat 'm maar in China denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
DaCoTa schreef op maandag 12 december 2022 @ 14:38:
[...]

Dit had ik nog niet bedacht, dat klinkt wel heel logisch. Ik vind het zonde van de kWh's om het nog een keer te testen, maar voortaan weer gepland vertrek aan de laadpaal of gewoon zonder.

De regencamera ging trouwens vanmorgen ook helemaal loko met de volle zon erop. Ik had de keuze tussen AP met ruitenwissers standje stortregen of zonder AP. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 21:31

tomic

Smexylittlebabe!

pimk schreef op maandag 12 december 2022 @ 15:51:
[...]

Lijkt te werken in de browser.
En als er iets langzaam is in een Tesla is dat 'm...

ik laat 'm maar in China denk ik
Tenzij je een model na 02/2022 hebt met Ryzen hardware.

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StijnDP
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-05-2023
DSK schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 19:43:
[...]
Dat kan je zelf wel maar weet je achterligger niet. Ik duw toch regelmatig (bijvoorbeeld tijdens vertraagd verkeer of file) zelf het gas in bij een onverwachte remactie om te voorkomen dat iemand achterop zit.
Ik rij wekelijks meerdere keren in en rond Brussel dus daar plakt men wel bovengemiddeld dicht op je wagen.
Adaptive CC is met elke wagen een probleem in en om Brussel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• STIMPPYYY
STIMPPYYY schreef op maandag 12 december 2022 @ 11:48:
Heb vanochtend de M3 opgehaald. Flink stuk gereden (ruim 2 uur). Er zijn een aantal dingen die mij opvallen (kom van de pre-vision only, dus nog met radar. Nu dus ge-update).

-Lijnoverschrijding is beter. Minder false-positive. Voorheen had ik daar zo nu en dan last van bij gebruik van AP.
-Weerstand is een stuk lager bij vraag van AP om je aanwezigheid te tonen (die blauwe balken).
-Bij gebruik AP en 3x knipperen bij wisselen van baan is de weerstand bijna afwezig. Werkt een stuk beter. Hoef AP er niet doorheen te drukken wat voorheen soms wel noodzakelijk was (herkende de actie niet o.i.d.)
-Gebruik van AP is rustiger en anticipeert beter op verkeer.

Overal vind ik het bij de eerste rit beter dan voorheen. Zeker geen verslechtering. Was zonnig vandaag. Model 2019 (M3P) met HW3. Misschien hebben jullie er iets aan.

Zal wel blijven testen en als het nodig is updaten.
Ook getest in het donker. Geen issues tot dusver. AP is soepeler en minder nerveus. Auto-grootlicht werkt nu eindelijk ook zoals het hoort. Dat is wel erg fijn!
Vind het wel apart. Ze hadden dit dus al jaren geleden kunnen fixen…
Pagina: 1 ... 393 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: