Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 392 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.192.359 views

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15:18
BartDG schreef op donderdag 8 december 2022 @ 16:54:
't is eigenlijk deze : https://ev-database.nl/au...l-Y-Long-Range-Dual-Motor

en als ik dat zo lees, gecombineerd verbruik stad-autosnelweg : 365 km op een lading, dan zit ik daar idd niet zo ver vanaf. Dus het zal wel correct zijn. Jammer. (maar ik zou hem toch niet meer willen missen! :) )
Had het niet gezien idd, ging vanuit dat je over de RWD heeft. Overigens zie ik dat je gemiddeld op 240Wh/km zit, dit is erg hoog. Ik zit met mijn M3P met hele zware rechtervoet op 200Wh/km gemiddeld na bijna 40,000km

Life is too short to drive boring cars

• SirLct
MitchVL schreef op donderdag 8 december 2022 @ 20:19:
Sinds zaterdag heb ik een Y RWD zonder parkeersensoren, en mijn vrouw heeft al met de voorbumper tegen een laag muurtje gereden. Gelukkig is de schade nauwelijks zichtbaar.
Ze is hopeloos zonder parkeersensoren.

Vanaf nu rijd ze, indien mogelijk, achterwaarts in een parkeerplek omdat je dan nog de camera kan gebruiken.

Aan dit tempo gaan we volgend jaar een nieuwe voorbumper moeten zetten…
Ik zou wel weer flame krijgen hier maar ga ik toch opnieuw zeggen..
Parkersensoren laten inbouwen! :+

• LucLey
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16-05-2025
Sinds zaterdag heb ik een Y RWD zonder parkeersensoren, en mijn vrouw heeft al met de voorbumper tegen een laag muurtje gereden. Gelukkig is de schade nauwelijks zichtbaar.

Vanaf nu rijd ze, indien mogelijk, achterwaarts in een parkeerplek omdat je dan nog de camera kan gebruiken.

Of nieuwe vrouw moeten nemen ;)

Zeggen ze hier nog iets over bij de aflevering eigenlijk? Of ligt er een briefje in oid?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-04 01:21
BartDG schreef op donderdag 8 december 2022 @ 18:11:
[...]

Dat blijkt dus. Nuja, niets aan te doen. Wel blij om te horen dat het normaal gedrag is.
Tip: zet de climate control uit door een long press op de temperatuur. Bij beslagen ramen niet aan te raden natuurlijk ;)
Pierz schreef op donderdag 8 december 2022 @ 21:00:
[...]

Tip: zet de climate control uit door een long press op de temperatuur. Bij beslagen ramen niet aan te raden natuurlijk ;)
Grootste probleem is volgens mij de verwarming van de accu, die stop je hier niet mee.

• Pierz
Inspired schreef op donderdag 8 december 2022 @ 21:01:
[...]

Grootste probleem is volgens mij de verwarming van de accu, die stop je hier niet mee.
Probeer het maar eens. Het scheelt nog behoorlijk veel in mijn ervaring, al heb ik geen warmtepomp.

• BartDG
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-04 15:40
Pierz schreef op donderdag 8 december 2022 @ 21:00:
[...]
Goeie tip! Ik doe dit wel nu en dan, maar wist niet dat het zo veel uitmaakte. Dat ga ik eens uitproberen! :)

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-04 19:47
Pierz schreef op donderdag 8 december 2022 @ 21:04:
[...]

Probeer het maar eens. Het scheelt nog behoorlijk veel in mijn ervaring, al heb ik geen warmtepomp.
Inderdaad : handmatig op boven en onder luchtinvoer, ventilator op 3 en de gewenste temperatuur, airco uit, dat scheelt veel energie gebruik.Ik heb een Model 3 LR uit 2019 , geen warmtepomp, en dan scheelt het veel. Bij beslagen ruiten heb je een probleem en dan werkt de auto instelling het best,. Als alles weer schoon is , bovengenoemde instelling om comfortabel zuiniger te rijden.

• BartDG
Hoe kan je weten als je een warmtepomp hebt? Zit dit standaard in een 2022 model Y?
Pierz schreef op donderdag 8 december 2022 @ 21:04:
[...]

Precies, de nieuwe hebben wel een WP en daar zal het verwarmen van de cabine niet zoveel kosten als bij ons. Zal altijd wat schelen maar het zal met name komen door de verwarming van de accu.

• Sjoop1985
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-04 23:05
Ik heb sinds de update naar 2022.40 dat mijn recente apps (dus de rechterkant van de app-bar) niet meer onthouden worden bij een volgende rit of een profielwissel. Iedere keer is dat stukje leeg. De voorkeur apps blijven wel staan. Gebeurt enkel bij mijn profiel, bij mijn vrouw werken ze wel nog.

Ik gebruik een cloud profiel. Restart, language change, en de update naar 2022.44 hebben nog niet geholpen. Iemand anders dit al eens gezien?

• Pierz
BartDG schreef op donderdag 8 december 2022 @ 21:13:
Hoe kan je weten als je een warmtepomp hebt? Zit dit standaard in een 2022 model Y?
Ja vanaf ongeveer begin 2021 worden ze alleen nog maar met warmtepomp geleverd.

• BartDG
Pierz schreef op donderdag 8 december 2022 @ 22:25:
[...]

Ja vanaf ongeveer begin 2021 worden ze alleen nog maar met warmtepomp geleverd.
Top! Thx voor de info!
Inspired schreef op donderdag 8 december 2022 @ 20:54:
[...]

Zeggen ze hier nog iets over bij de aflevering eigenlijk? Of ligt er een briefje in oid?
Over de USS? Daarvoor moet je in de loop van het proces aangeven dat je akkoord bent met het weglaten daarvan en dat het door een Vision oplossing wordt vervangen, met tijdelijk mindere/ontbrekende functies.

• MitchVL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 29-11-2024
bilgy_no1 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 23:47:
[...]

Over de USS? Daarvoor moet je in de loop van het proces aangeven dat je akkoord bent met het weglaten daarvan en dat het door een Vision oplossing wordt vervangen, met tijdelijk mindere/ontbrekende functies.
Inderdaad.
Gezien Tesla de enige wagen is die een degelijke levertijd heeft, kan je niet anders dan toestemmen.
Nog maar te zwijgen over het feit dat het zo laat in het bestelproces werd gevraagd.
In ons geval hadden we momenteel zonder wagen gezeten moest ik hebben geweigerd.

• Gdzr
  • Laatst online: 24-03 22:44
Kleine tip, de ruiten zijn wel eens bevroren in deze tijd van het jaar. Je ruitenwissers gaan als een gecko te keer als je ze in auto stand laat staan🤣.

6.8 kWp op zuid en west

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-04 12:24
Ik zit even te twijfelen nu. Ik vond het vervelend dat Tesla zonder radar zou gaan, want de verwachting was dat dit niet lekker zou werken (en gegeven de lijst met zaken die niet meer (volledig) werken, bleek dat niet ongegrond. Echter toch besloten weer naar Tesla te gaan, maar als ze met een radar komen dan wacht ik liever daarop denk ik. Ik neem sowieso pas de finale beslissing eind januari, dus hopelijk is er tegen die tijd wat meer duidelijkheid. Voor meer dan een halve ton wil ik nog wel ff wachten, maar ook weer niet een half jaar..

Nou ja voordat ik me er nu druk om ga maken, moet ik mezelf blijven aanpraten dat ik sowieso pas over anderhalve maand hierover zou besluiten, dus de info die dan beschikbaar is kan dan pas meewegen😬

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-04 14:56
Gdzr schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 07:53:
Kleine tip, de ruiten zijn wel eens bevroren in deze tijd van het jaar. Je ruitenwissers gaan als een gecko te keer als je ze in auto stand laat staan🤣.
Preheat heeft daarvoor een extra stand 'auto ontdooien' (auto icoon met warmte kringels erboven), daarin warmt hij als een malle op, met een paar minuten is de auto klaar voor vertrek.
Bij een laagje sneeuw van een cm of 5 duurt het iets langer, maar dat gaat ook prima ;)

Die kan je als 5e icoon in de rij in de app erbij zetten, perfect voor deze tijd.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:54

Maasluip

Kabbelend watertje

styno schreef op donderdag 8 december 2022 @ 15:39:
[...]

Mogelijk heeft dit van doen met de ultrasone sensoren (of de afwezigheid eraan). Bij achteraf inbouwen moet je de US uitzetten om paniek tijdens achteruitrijden met een aanhanger te voorkomen. Met pure vision zou een slimme AI door moeten hebben dat er een aanhanger achter zit en daar op anticiperen (maar of Tesla het ook zo ziet....)
Nee, dat heeft er niks mee te maken. Ik kan de aanhangermodus gewoon uitzetten als ik iets trek of de fietsendrager gebruik, dan geven de sensoren gewoon aan dat er iets kort achter me zit. Maar ik kan gewoon rijden, vooruit of achteruit.
Kan me ook niet indenken dat dat andere software is. Kan me ook niet indenken dat de integratie van de trekhaak (als in: zien dat je iets aangekoppeld hebt = aanhangermodus) niet in alle software zit.

Signatures zijn voor boomers.

• Pierz
Gdzr schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 07:53:
Vervolgtip: Heel even van tevoren sentry mode aanzetten doet de camera ontdooien. :*)

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Vooruit inparkeren is sowieso gevaarlijker en zou verboden moeten worden :X

• Gdzr
Smobbo schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 08:33:
[...]

Preheat heeft daarvoor een extra stand 'auto ontdooien' (auto icoon met warmte kringels erboven), daarin warmt hij als een malle op, met een paar minuten is de auto klaar voor vertrek.
Bij een laagje sneeuw van een cm of 5 duurt het iets langer, maar dat gaat ook prima ;)

Die kan je als 5e icoon in de rij in de app erbij zetten, perfect voor deze tijd.
Stond op een openbaar parkeerterrein en had niet echt in de gaten dat het zo koud zou worden :O. Heb de auto pas sinds gisteren, haha. Allemaal nog even wennen.
Pierz schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 08:53:
[...]

Vervolgtip: Heel even van tevoren sentry mode aanzetten doet de camera ontdooien. :*)
Goede tips! Ga in de ochtend gewoon gepland ontdooien/verwarmen aanzetten. Is de auto ook lekker warm bij het instappen :)

6.8 kWp op zuid en west

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-04 06:55
:/

[ Voor 43% gewijzigd door Makkelijk op 09-12-2022 09:00 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• DaCoTa
  • Laatst online: 09:06
Maasluip schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 08:48:
[...]

Kan me ook niet indenken dat dat andere software is. Kan me ook niet indenken dat de integratie van de trekhaak (als in: zien dat je iets aangekoppeld hebt = aanhangermodus) niet in alle software zit.
Het verschil is dat de auto in tow-mode het vermogen van de motoren limiteert zodat je niet je caravan in tweeen scheurt als je hard optrekt. En ik weet niet meer of je autopilot kunt gebruiken in tow mode, ik dacht dat deze niet aan mocht dan. Dat was iig geen probleem bij de after-market trekhaak.

Ik vond ook nog dit:
Some Autopilot features, as well as rear parking sensor functionality, may not be available when Trailer Mode is enabled. In addition, these features operate differently:
  • Traffic-Aware Cruise Control increases the following distance from the vehicle in front of you.
  • Side collision warnings are active but automatic steering interventions are disabled.
  • The braking force provided by Automatic Emergency Braking (see Collision Avoidance Assist) may be limited. Therefore, stopping distance may increase.

• Maasluip

Maasluip

Kabbelend watertje

DaCoTa schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 09:08:
[...]

Het verschil is dat de auto in tow-mode het vermogen van de motoren limiteert zodat je niet je caravan in tweeen scheurt als je hard optrekt. En ik weet niet meer of je autopilot kunt gebruiken in tow mode, ik dacht dat deze niet aan mocht dan. Dat was iig geen probleem bij de after-market trekhaak.
Het gaat niet zozeer om een after-market trekhaak, maar om een Tesla trekhaak die achteraf wordt ingebouwd.

• DaCoTa
Maasluip schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 09:13:
[...]

Het gaat niet zozeer om een after-market trekhaak, maar om een Tesla trekhaak die achteraf wordt ingebouwd.
Ja, iets verkeerd gelezen idd. Maargoed, toch een nuttig lijstje van dingen die gebeuren in trailer mode. Ik was vergeten dat je idd trailer mode ook weer uit kunt zetten als er iets aanhangt. Kun je dan bijv. autopilot ook weer gebruiken?

• Maasluip

Maasluip

Kabbelend watertje

Ja, trailer mode uit kun je alles weer gewoon gebruiken.

• Fasttesla
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 25-08-2025
Gdzr schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 08:58:
[...]

Stond op een openbaar parkeerterrein en had niet echt in de gaten dat het zo koud zou worden :O. Heb de auto pas sinds gisteren, haha. Allemaal nog even wennen.

[...]

Goede tips! Ga in de ochtend gewoon gepland ontdooien/verwarmen aanzetten. Is de auto ook lekker warm bij het instappen :)
Hoe zet je dit 5de icoontje erin, zie trouwens dat icoontje helemaal niet🥴

[ Voor 15% gewijzigd door Fasttesla op 09-12-2022 09:27 ]

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:53
Fasttesla schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 09:22:
[...]

Hoe zet je dit 5de icoontje erin, zie trouwens dat icoontje helemaal niet🥴
Zat net hetzelfde te testen :) Zag dat icoon ook niet in de mogelijke controls. Maar als je eerst naar de Climate pagina gaat (waar je ook de defrost aan kan zetten), en dan weer opnieuw die control probeert toe te voegen, staat ie er ineens bij. Het lijkt te maken te hebben met de connectie naar de auto, maar ben niet helemaal zeker. Kan ook een bug zijn.
Dit was op iOS trouwens.

En een vijfde icoontje erbij zetten is ook wat buggy. Niemand weet of het een bug is waardoor het kan, of dat het zo hoort, maar je moet het icoontje pakken, boven de control balk slepen en dan met je andere vinger hem zo slepen dat ie aan de rechterkant van de balk terechtkomt. Dan zie je ineens de achtergrond oplichten van een 5e tegeltje en dan dus loslaten.

[ Voor 25% gewijzigd door Sluuz op 09-12-2022 09:35 ]

PSN: Sluuz

• Fasttesla
  • Laatst online: 25-08-2025
Sluuz schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 09:33:
[...]

Zat net hetzelfde te testen :) Zag dat icoon ook niet in de mogelijke controls. Maar als je eerst naar de Climate pagina gaat (waar je ook de defrost aan kan zetten), en dan weer opnieuw die control probeert toe te voegen, staat ie er ineens bij. Het lijkt te maken te hebben met de connectie naar de auto, maar ben niet helemaal zeker. Kan ook een bug zijn.
Dit was op iOS trouwens.

En een vijfde icoontje erbij zetten is ook wat buggy. Niemand weet of het een bug is waardoor het kan, of dat het zo hoort, maar je moet het icoontje pakken, boven de control balk slepen en dan met je andere vinger hem zo slepen dat ie aan de rechterkant van de balk terechtkomt. Dan zie je ineens de achtergrond oplichten van een 5e tegeltje en dan dus loslaten.
Het is gelukt, top 👍

• bartlauwers
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-04 23:42
Sluuz schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 09:33:
[...]
Ja, het is echt goud hoe dit werkt. 8)7 Maar het werkt.
Mocht men er niet uitkomen, hier een Engelse bron:
https://www.notateslaapp....rol-icon-to-the-tesla-app
Here is the trick:

With your right thumb, pick up one of the available icons and drag it over the fourth icon, but do not release it.

While keeping your right thumb held down, use your thumb on your left hand to press on the 1st icon, and drag it to the second icon. The icon you have brought up will move offscreen to the right into the invisible fifth spot.

Release both fingers simultaneously and VOILA a fifth icon will magically appear.

Current: Tesla M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD /n In bestelling: Tesla MY Standard Wit

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Smobbo schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 08:33:
[...]

Bij een laagje sneeuw van een cm of 5 duurt het iets langer, maar dat gaat ook prima ;) [...]
Niet te lang aanzetten trouwens. Twee jaar geleden eens aangezet toen ik nog binnen in kantoor zat en er buiten een dik pak sneeuw lag. Vervolgens kwam er wat tussendoor en vergeten dat die aanstond. De auto was een toasty 45+ graden voor een goed half uur, terwijl het buiten vroor. Gelukkig hoefde ik toen nog niet zelf de kWh-tjes te betalen.

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 07-04 16:51
Dersan schreef op donderdag 8 december 2022 @ 17:18:
[...]

Hoeveel Wh per km zit je dan? Hier alleen nog opgehaald en 150km naar huis gereden (gisteren) met 153Wh/km. 110kmh met de kachel op 20. Als ik het dan goed uitreken kom ik op een range van 392 km op een volle accu.

Of de auto voorverwarmd was weet ik niet maar dat gok ik niet.
In deze temperaturen is 153Wh/km echt wel heel netjes, het kan bijna niet anders dan dat de auto voorverwarmd was. Of je had hele harde wind mee.

• Zensu
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 31-03 13:15
Wolly schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 08:56:
[...]

Wel gemakkelijker met boodschappen doen. Er past helaas geen krat bier in de frunk :P

• Boy1308
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-04 16:57
Sorry voor de vraag hier tussendoor maar deze vraag is vooral gericht voor Belgische lezers

Ik wil deze zondag gaan kijken naar een M3P in Duitsland. Is van 11/2021 en heeft 21.000km en is van een particulier.

Vraagjes zijn: moet ik bij invoeren wagen extra btw betalen?
Is de garantie auto en batterij overdraagbaar? Kan je dat ergens checken op voorhand (serienummer ofzo)?
Hoe gebeurt overdragen sleutel? Kan de huidige eigenaar nog altijd de wagen openen met zijn smartphone? Of hoe gebeurt dit?

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-02 17:53
Djerro123 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 08:31:
Ik zit even te twijfelen nu. Ik vond het vervelend dat Tesla zonder radar zou gaan, want de verwachting was dat dit niet lekker zou werken (en gegeven de lijst met zaken die niet meer (volledig) werken, bleek dat niet ongegrond. Echter toch besloten weer naar Tesla te gaan, maar als ze met een radar komen dan wacht ik liever daarop denk ik. Ik neem sowieso pas de finale beslissing eind januari, dus hopelijk is er tegen die tijd wat meer duidelijkheid. Voor meer dan een halve ton wil ik nog wel ff wachten, maar ook weer niet een half jaar..

Nou ja voordat ik me er nu druk om ga maken, moet ik mezelf blijven aanpraten dat ik sowieso pas over anderhalve maand hierover zou besluiten, dus de info die dan beschikbaar is kan dan pas meewegen😬
Als ik het goed begrijp is die nieuwe radar voor de FSD in de toekomst, als je dat toch niet van plan bent zou ik me er dus niet te druk om maken. Er zit zelfs al een tijdje geen radar meer in volgens mij, dat is niet hetzelfde als de missende sensoren.

Anders kun je elke keer wel wachten, elke keer verandert er wel iets of wordt er iets beter.

[ Voor 4% gewijzigd door maharens op 09-12-2022 11:46 ]

• DaCoTa
Boy1308 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 11:28:
[...]
Hoe gebeurt overdragen sleutel? Kan de huidige eigenaar nog altijd de wagen openen met zijn smartphone? Of hoe gebeurt dit?
Daar zijn functies voor in de app. Zie https://www.tesla.com/sup...remove-vehicles-tesla-app

De verkoper moet hem aan jou overdragen. Er horen 2 pasjes bij te zitten, en in de auto zelf kun je nakijken of er nog andere sleutels (pasjes of telefoons) gekoppeld zijn en deze eruit gooien.

Wel even zorgen dat de oude eigenaar bij de app uitlogt en weer inlogt nadat de auto is overgezet. Ook al zat de auto niet meer in mijn account, de auto bleef nog wel in mijn app staat totdat ik uitlogde en weer opnieuw inlogde.

• Boy1308
DaCoTa schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 12:02:
[...]

Daar zijn functies voor in de app. Zie https://www.tesla.com/sup...remove-vehicles-tesla-app

De verkoper moet hem aan jou overdragen. Er horen 2 pasjes bij te zitten, en in de auto zelf kun je nakijken of er nog andere sleutels (pasjes of telefoon) gekoppeld zijn en deze eruit gooien. Wel even zorgen dat de oude eigenaar bij de app uitlogt en weer inlogt nadat de auto is overgezet. Ook al zat de auto niet meer in mijn account, de auto bleef nog wel in mijn app staat totdat ik uitlogde en weer opnieuw inlogde.
Dankjewel! _/-\o_

• bartlauwers
DaCoTa schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 12:02:
[...]

De verkoper moet hem aan jou overdragen. Er horen 2 pasjes bij te zitten, en in de auto zelf kun je nakijken of er nog andere sleutels (pasjes of telefoon) gekoppeld zijn en deze eruit gooien. Wel even zorgen dat de oude eigenaar bij de app uitlogt en weer inlogt nadat de auto is overgezet. Ook al zat de auto niet meer in mijn account, de auto bleef nog wel in mijn app staat totdat ik uitlogde en weer opnieuw inlogde.
@Boy1308: Sidenote: je moet dus wel vooraf een Tesla-account aanmaken(of al hebben) waar de auto aan gekoppeld kan worden. Klinkt misschien logisch maar ik zie het nergens genoemd dus even voor de zekerheid: https://www.tesla.com/sup...e-or-delete-tesla-account

Current: Tesla M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD /n In bestelling: Tesla MY Standard Wit

• Boy1308
bartlauwers schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 12:34:
[...]

@Boy1308: Sidenote: je moet dus wel vooraf een Tesla-account aanmaken(of al hebben) waar de auto aan gekoppeld kan worden. Klinkt misschien logisch maar ik zie het nergens genoemd dus even voor de zekerheid: https://www.tesla.com/sup...e-or-delete-tesla-account
Dank je Bart, heb ondertussen de app gedownload!

• pewill
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-01 10:08
[...]

Niet te fundamentalistisch praten hoor, er zijn genoeg situaties waarin voorin parkeren veiliger of praktischer is. }:O Ik zie bij de winkels bijvoorbeeld achteruit geparkeerde auto's die dan met de winkelkar tussen de auto's door gaan en dan ook de auto nog een stukje naar voren moeten zetten omdat er geen ruimte genoeg is... :?
Maar bij Tesla zou je de frunk kunnen gebruiken, denk wel dat je dan ook op de fiets had kunnen gaan O-)

Model 3 | 2024 Highland

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik ga vanavond naar Disneyland Parijs en verblijf er in zo'n sta-caravan op de Davey Crocket Ranch. Hebben ze geen normale laadmogelijkheden, dus ik dacht verlengsnoer mee en via stopcontact opladen. Iemand daar ervaring mee in een sta-caravan? Want die dingen zijn vaak nogal uhm, oud ...

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
DennusB schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 13:47:
Ik ga vanavond naar Disneyland Parijs en verblijf er in zo'n sta-caravan op de Davey Crocket Ranch. Hebben ze geen normale laadmogelijkheden, dus ik dacht verlengsnoer mee en via stopcontact opladen. Iemand daar ervaring mee in een sta-caravan? Want die dingen zijn vaak nogal uhm, oud ...
Ja, gaat prima, heb dat daar enige tijd geleden ook gedaan.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:16
Ik ben dit jaar 2x in t gewone hotel geweest. In de buurt heb je gewoon tesla laders. Zo heb in t gedaan. Zat bij mc Donald’s dus was nog fijn voor de kinderen ook.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• gtp
  • Laatst online: 13-12-2025

gtp

Het lijkt dat mijn telefoon nu niet goed communiceert met de Tesla. Ik kan wel gewoon de auto open doen en weer op slot, dus de phone key werkt wel. Maar de locatie is verkeerd, die staat op het winkelcentrum waar ik twee uur geleden was en ik ben nu thuis en de auto staat op te laden voor de deur. De app staat duidelijk niet in verbinding met de auto: laad percentage is volgens de app op 62% maar is nu 75%. Auto is open zegt de app maar is op slot. Locatie is dus ook fout.
Ik heb de telefoon uit en weer aan gezet, Bluetooth uit en aan gezet, airplane mode aan en weer uit gezet. Ik heb zelfs de phonekey overnieuw ge-paired en dat lukte, maar nog steeds ben ik vanuit de app niet in verbinding met de Tesla.
Hebben jullie dit wel eens gehad?

• HanZwo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-04 15:22
Toevallig vorige week in Disneyland Parijs geweest. Wij zaten in het Newport Bay Hotel, en daar was laden zelfs gratis :)

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
HanZwo schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 14:21:
[...]

Toevallig vorige week in Disneyland Parijs geweest. Wij zaten in het Newport Bay Hotel, en daar was laden zelfs gratis :)
Kan je daar dus ook laden als je daar niet slaapt?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Caelorum
  • Nu online
gtp schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 14:05:
[...]
Auto heeft wel verbinding?

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:56
gtp schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 14:05:
Het lijkt dat mijn telefoon nu niet goed communiceert met de Tesla. Ik kan wel gewoon de auto open doen en weer op slot, dus de phone key werkt wel. Maar de locatie is verkeerd, die staat op het winkelcentrum waar ik twee uur geleden was en ik ben nu thuis en de auto staat op te laden voor de deur. De app staat duidelijk niet in verbinding met de auto: laad percentage is volgens de app op 62% maar is nu 75%. Auto is open zegt de app maar is op slot. Locatie is dus ook fout.
Ik heb de telefoon uit en weer aan gezet, Bluetooth uit en aan gezet, airplane mode aan en weer uit gezet. Ik heb zelfs de phonekey overnieuw ge-paired en dat lukte, maar nog steeds ben ik vanuit de app niet in verbinding met de Tesla.
Ik kwam net hier om dit ook te vragen. Vanochtend gewoon weggereden met telefoon in de broekzak maar toen ik vanmiddag ging lunchen moest alles handmatig via de app. Ook Bluetooth en app opnieuw opgestart maar geen effect…

Locatie in de app klopt hier wel

• gtp

gtp

Caelorum schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 14:35:
[...]

Auto heeft wel verbinding?
Ja, auto heeft premium connectivity en is ook met onze WiFi verbonden.
Ik heb de app ook al overnieuw geïnstalleerd, heeft niet geholpen.
Het enige wat ik nog niet geprobeerd heb is een reboot van de Tesla met de twee scroll wieltjes op het stuur, dat durf ik niet goed omdat de auto aan het laden is. Nou ja, maar even wachten. Maar ik kan dus niet in de app zien wanneer het opladen klaar is.

• gtp

gtp

Dersan schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 14:52:
[...]

Ik kwam net hier om dit ook te vragen. Vanochtend gewoon weggereden met telefoon in de broekzak maar toen ik vanmiddag ging lunchen moest alles handmatig via de app. Ook Bluetooth en app opnieuw opgestart maar geen effect…

Locatie in de app klopt hier wel
Aha, ik ben dus de enige niet. :)
Misschien heeft het er mee te maken dat er een update is van de Tesla app. Die heb ik trouwens geïnstalleerd, hielp ook niet.

• bartlauwers
gtp schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 14:56:
[...]

Het enige wat ik nog niet geprobeerd heb is een reboot van de Tesla met de twee scroll wieltjes op het stuur, dat durf ik niet goed omdat de auto aan het laden is. Nou ja, maar even wachten. Maar ik kan dus niet in de app zien wanneer het opladen klaar is.
Premium connectivity of niet maakt niet uit voor deze functionaliteit.
Slechte/klapperende wifi-verbinding kan hier wel de oorzaak van zijn. Tip: zet je wifi in de auto eens uit om te zien of je app dan wel geupdatet wordt?
My guess: Auto heeft verbinding met wifi, gebruikt daardoor geen 3/4/5G, maar die WiFi-verbinding is mogelijk dermate slecht dat er eigenlijk niks over de lijn gaat. Dit ligt vaak aan de auto: heb dit thuis ook en daarom wifi-netwerk van thuis er maar uit gegooid. Auto staat 3-5 meter van wifi access point af die achter muur staat maar levert niet een praktisch bruikbaar signaal op voor de auto. Voor telefoon is zelfde wifi in de auto prima bruikbaar.

• SirLct
gtp schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 14:56:
[...]

Maak niet uit, reset gewoon.

• HanZwo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-04 15:22
DennusB schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 14:30:
[...]

Kan je daar dus ook laden als je daar niet slaapt?
Ik moest wel mijn reservering van het hotel laten zien. De auto werd ook gecontroleerd op inhoud toen ik de parkeerplaats op reed.

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-04 06:55
[...]

Bij mijn oprit ook de enige manier om het zonder steken te doen, er zijn genoeg voorbeelden waar dit zo is.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 07-04 16:51
Hou er wel rekening dat laden via een stopcontact in zo'n koude temperaturen gepaard gaat met gigantisch veel laadverlies. Dus als je veel moet bijladen over de nacht, ga je misschien niet toekomen.

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:53
this schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 15:15:
[...]

Hou er wel rekening dat laden via een stopcontact in zo'n koude temperaturen gepaard gaat met gigantisch veel laadverlies. Dus als je veel moet bijladen over de nacht, ga je misschien niet toekomen.
Vreemd. Ik heb op wintersport ook m'n auto aan een stopcontact gehangen en die is bij -10 's nachts gewoon met 3kW volgedruppel in de tijd dat ik zou verwachten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y50uWfx9Too50neACkNP4vHunX0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WiRgPz21vWceJReE0QpmVm6s.png?f=fotoalbum_large
Staat helaas geen temperatuur bij alleen, maar het was koud die nacht.

[ Voor 58% gewijzigd door Sluuz op 09-12-2022 15:26 ]

PSN: Sluuz

• Teslalrp
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19-12-2023
Even een vraagje. Wanneer ik auto stap gaat het achterraam meerijderszijde van de auto ook open/dicht. Deze maakt behoorlijk lawaai. Is dit normaal?

• Caelorum
  • Nu online
Teslalrp schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 15:46:
Even een vraagje. Wanneer ik auto stap gaat het achterraam meerijderszijde van de auto ook open/dicht. Deze maakt behoorlijk lawaai. Is dit normaal?
Je kan hem even opnieuw kalibreren (model Y US manual) Kan zijn dat die net niet helemaal goed staat en de auto denk dat die dus "dicht" moet.

[ Voor 30% gewijzigd door Caelorum op 09-12-2022 15:55 ]

• gtp

gtp

bartlauwers schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 15:07:
[...]

Slechte/klapperende wifi-verbinding kan hier wel de oorzaak van zijn. Tip: zet je wifi in de auto eens uit om te zien of je app dan wel geupdatet wordt?
Ik denk inderdaad dat dit het probleem was. WiFi nu uitgezet en het werkt weer. Locatie is ook al aangepast. Bedankt!

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Makkelijk schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 15:15:
[...]

Bij mijn oprit ook de enige manier om het zonder steken te doen, er zijn genoeg voorbeelden waar dit zo is.
Dit zal wrs per situatie verschillen. Hier is juist het achteruit wegrijden van de oprit extreem onveilig door gebrek aan zicht.

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dit viel mij pas ook op, maar het lijkt recent toegevoegd in de firmware. Wellicht omdat je dan wat luchtdruk kwijtraakt als je de deur dichtgooit of zo?

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

• Teslalrp
Caelorum schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 15:54:
[...]

Je kan hem even opnieuw kalibreren (model Y US manual) Kan zijn dat die net niet helemaal goed staat en de auto denk dat die dus "dicht" moet.
Thanks ik ga het even proberen

• bartlauwers
Ook @eNaSnI
Heeft mogelijk/waarschijnlijk te maken met koude temperaturen: de Tesla laat alle ramen in gesloten toestand dan iets zakken (om ze soms ook weer iets minder omhoog te halen), zodat de deuren nog steeds open kunnen wanneer je ruiten bij het koude weer vastgevroren zijn, maar dan als het goed is zonder ze te beschadigen. Ik weet het niet zeker maar volgens mij laat ie ze zakken als je een andere deur opent/sluit.

Maar kan ook zijn wat @Caelorum zegt hoor.

• bartlauwers
Sluuz schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 15:21:
[...]

Vreemd. Ik heb op wintersport ook m'n auto aan een stopcontact gehangen en die is bij -10 's nachts gewoon met 3kW volgedruppel in de tijd dat ik zou verwachten.

[Afbeelding]
Staat helaas geen temperatuur bij alleen, maar het was koud die nacht.
Heeft ook te maken of je met een warme accu na een lange rit aankomt en direct gaat laden(dan hoeft verwarming niet heel hard aan de slag, accu is warmtebuffer), of dat je auto eerst meerdere dagen zonder te rijden in koud weer heeft gestaan. In dat laatste geval gaat ie eerst proberen op te warmen en dat kan technisch maximaal met ongeveer 3,5 kW (RWD) tot 7 kW(AWD, werkt via de stators van de motoren), maar aan een 3kW granny charger haal je dat natuurlijk niet. Is je accu te leeg dan pakt ie hiervoor ook geen stroom uit de accu maar gaat ie alleenmet stekker-power de accu op stoken maar als dat slecht lukt met te weinig vermogen komt ie niet of nauwelijks aan laden toe, en krijg je het verhaal van @this.
Sidenote: Met warmtepompmodellen(ik denk 2021 en nieuwer?) is dit verschijnsel wellicht minder van toepassing misschien?

• gtp

gtp

Notna schreef op donderdag 8 december 2022 @ 10:10:
[...]

Ik zou ASR even direct bellen hierover, aangezien elke verzekeraar iets anders hanteert wat dat betreft. Het systeem van Tesla is namelijk niet SCM gecertificeerd, maar in de loop der jaren zijn verzekeraars er wel wat soepeler in geworden.
Maar bel ze en vraag het ze direct. Scheelt een hoop gedoe :) Of kies een verzekeraar die er niet om maalt (bijv. Univé, Centraal Beheer (die zijn alleen schreeuwend duur geworden) etc.)
Het duurde een paar dagen maar ik heb nu antwoord van Independer over onze ASR autoverzekering wat betreft de beveiligingsklasse.

“De Model Y voldoet aan de beveiligingseisen (minimaal klasse 1, startondebreker). De verzekeraar (ASR) heeft dit expliciet aan ons bevestigd”

ASR is dus een goede optie, kwam bij mij als goedkoopste uit de bus. Ik heb 0 schadevrije jaren.

• gtp

gtp

VidaR-9 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 12:49:
[...]

Ben je hier nog uitgekomen?

Ik zat een MYP uit te rekenen en de verzekering was een tegenvaller. Zou gaan om een nieuwe auto en heb ook 0 echte schadevrije jaren.

Evt wel een verklaring van leasemij met 1 schade > 2 jaar oud, wellicht helpt dat nog iets, maar online lastiger qua vergelijken.
Wij zijn dus voor ASR gegaan via Independer, ook met 0 schadevrije jaren. Was nog even uitzoeken wat de eisen waren wat betreft het beveiligingssysteem (zie mijn bericht hierboven) maar het is dus prima, standaard Tesla beveiligingssysteem is voldoende voor ASR. 1 jaar nieuwwaarde regeling zit er standaard bij in. Ik betaal €135 per maand voor onze MY RWD, nog best veel maar andere verzekeringen waren nog duurder.

• Dersan
gtp schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 15:02:
[...]

Aha, ik ben dus de enige niet. :)
Misschien heeft het er mee te maken dat er een update is van de Tesla app. Die heb ik trouwens geïnstalleerd, hielp ook niet.
Stapte net in de auto en hij deed het weer. Vaag!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-04 15:47

TNJ

Frugalite

Als het om muziek gaat, misschien AppleMusic met kerst? :
https://www.teslarati.com...-holiday-software-update/

• DaCoTa
Met koud weer gaan alle ramen iets omlaag als je parkeert, om vastvriezen tegen te gaan. Het lawaai zou niet moeten, maar mijn ramen zaten behoorlijk onder de ijzel vanochtend, misschien was dat het?

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Hebben jullie al file gereden op 2022.44.2?

Ik heb mijn Y RWD (vision only) net sinds maandag in bezit, en AP werkt eigenlijk zoals verwacht / prima behalve in files. De Y remt erg laat af en remt dan ook erg hard. Uit angst voor achterop botsers heb ik hem 2x overgenomen met de rem en 2x alarmlichten aangezet omdat ik de remactie ruim zag aankomen.

Voelt bijna alsof hij maar half zicht heeft ofzo in file.

Ook in stop&go is het net ping pong. Hij remt laat, dan sta ik dus even stil, dan gaat mijn voorganger een klein stukje (5 meter) verder rijden en trekt de Y te hard op om vervolgens weer op de rem te gaan. En dat dan 20x natuurlijk tot het weer rijd. Volgafstand lijkt weinig uit te maken, ik heb 2 t/m 4 geprobeerd.
Maar de Y laat ook een (voor mij ongebruikelijk vergeleken andere adaptive cruise die ik ken) groot gat vallen tot hij weer bij trekt (en te laat op de rem gaat). Tis net een elastiek.

Mogelijk komt dit door de verwijderde USS?

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:58
_eLMo_ schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 19:22:

Ik heb mijn Y RWD (vision only) net sinds maandag in bezit, en AP werkt eigenlijk zoals verwacht / prima behalve in files. De Y remt erg laat af en remt dan ook erg hard. Uit angst voor achterop botsers heb ik hem 2x overgenomen met de rem en 2x alarmlichten aangezet omdat ik de remactie ruim zag aankomen.

Ook in stop&go is het net ping pong. Hij remt laat, dan sta ik dus even stil, dan gaat mijn voorganger een klein stukje (5 meter) verder rijden en trekt de Y te hard op om vervolgens weer op de rem te gaan. En dat dan 20x natuurlijk tot het weer rijd. Volgafstand lijkt weinig uit te maken, ik heb 2 t/m 4 geprobeerd.
Maar de Y laat ook een (voor mij ongebruikelijk vergeleken andere adaptive cruise die ik ken) groot gat vallen tot hij weer bij trekt (en te laat op de rem gaat). Tis net een elastiek.

Neu, dit is al tijden zo, en het gekke is, zelfs zonder updates lijkt het gedrag toch zo nu en dan te verschillen :?

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:24

ThaDude

Hang Loose

Zie ook:
https://www.autovisie.nl/...-radar-nu-weer-wel-radar/

Ben niet kapot van Vision. Vond het eerder prettiger. Auto is ook nerveuzer tussen verkeer in. Al paar keer gehad dat die soort van stotterde.

Als ik dit soort berichten lees denk ik alleen maar dat ik medelijden heb met iedereen die auto aankomende tijd krijgt zonder radar en sensoren

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 11,1 kWp

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:00

Damian

Insane Obtrusion

ThaDude schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 19:49:
[...]

Zie ook:

Ben niet kapot van Vision. Vond het eerder prettiger. Auto is ook nerveuzer tussen verkeer in. Al paar keer gehad dat die soort van stotterde.

Als ik dit soort berichten lees denk ik alleen maar dat ik medelijden heb met iedereen die auto aankomende tijd krijgt zonder radar en sensoren
Geef Tesla nou ff de tijd. Dit gaat echt wel goed komen. Ik heb ook een MY met Vision en geen USS en ik vind de TACC beter werken dan op mijn Kia E-Niro. En die vond ik al super goed.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
ThaDude schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 19:49:
[...]

Zie ook:

Behalve een andere bron heeft Autovisie niks wat bevestigd dat dit klopt. Er staat (nog) nergens waar dit over gaat, kan zoals eerder hier aangegeven ook over de cybertruck of semi gaan

• Teslalrp
gtp schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 17:18:
[...]

Wij zijn dus voor ASR gegaan via Independer, ook met 0 schadevrije jaren. Was nog even uitzoeken wat de eisen waren wat betreft het beveiligingssysteem (zie mijn bericht hierboven) maar het is dus prima, standaard Tesla beveiligingssysteem is voldoende voor ASR. 1 jaar nieuwwaarde regeling zit er standaard bij in. Ik betaal €135 per maand voor onze MY RWD, nog best veel maar andere verzekeringen waren nog duurder.
Ik heb M3P in prive overgenomen, dus op zoek gegaan naar verzekering. Sommige verzekeraars (promovendum) willen niet verzekeren vanwege vermogen auto. ANWB had in november een actie voor € 675 per jaar. Dat is wel een aanrader. Wel 16 schadevrije jaren. Verplichting voor volgsysteem van Moving Intelligence ( ca € 110 per jaar)
Teslalrp schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 21:13:
[...]

Ik heb M3P in prive overgenomen, dus op zoek gegaan naar verzekering. Sommige verzekeraars (promovendum) willen niet verzekeren vanwege vermogen auto. ANWB had in november een actie voor € 675 per jaar. Dat is wel een aanrader. Wel 16 schadevrije jaren. Verplichting voor volgsysteem van Moving Intelligence ( ca € 110 per jaar)
Ja, ANWB komt voor mij ook al jaren als voordeligste uit de bus. Ook zonder dat volgsysteem. Heb wel 15 schadevrije jaren opgebouwd. Hangt overigens ook van zaken als leeftijd, woonplaats etc af.

Maar het komt ongeveer €15 goedkoper uit per maand dan de goedkoopste bij Independer. Zelfs met alle uitbreidingen (inzittenden, rechtsbijstand verkeer, 3 jaar nieuwwaarde) is het nog goedkoper. Moet je dan eigenlijk wel het lidmaatschap bij optellen, maar zelfs dan...

• bartlauwers

Hier Model 3 uit 2019, met HW2.5, dus met USS en met radar, want HW2.5 is te traag voor Vision. Mijn ervaring (nog niet met .44.x gereden overigens) is vergelijkbaar: meestal goed maar soms laat ie om onverklaarbare reden steken vallen en dan is het inderdaad net een elastiek. Kan zelfs binnen dezelfde rit verschillen: echt irritant. Gas!! Rem!!! Weer gas!! Nóg harder remmen! Doe normaal joh, maar dat krijg ik hem niet uitgelegd. :+
Dat gezegd hebbend: ja, ik moet inmiddels best wat features missen met HW2.5, maar anderzijds heb ik ook geen last met alle verplichte Tesla Vision dingen en bijv driver monitoring met interieurcam dus ik vind het ook weer niet heel erg en soms best wel prima. :*)

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Damian schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 19:57:
[...]

Geef Tesla nou ff de tijd. Dit gaat echt wel goed komen. Ik heb ook een MY met Vision en geen USS en ik vind de TACC beter werken dan op mijn Kia E-Niro. En die vond ik al super goed.
Ik kom ook van de Niro af, en ja hij werkt in alle situaties beter, behalve filerijden, daar echt niet. De kia remde daar veeeel rustiger en voorspelbaarder (voor overig verkeer) af.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• Dersan
Het was teveel moeite om met antivries ruitenwisser vloeistof af te leveren heb ik net gemerkt..

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:54
Dersan schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 00:36:
Het was teveel moeite om met antivries ruitenwisser vloeistof af te leveren heb ik net gemerkt..
Of hij is leeg?
Of slangetje los? Kwam/komt ook wel eens voor.

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:54

Bever!

3

_eLMo_ schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 23:30:
[...]

Ik kom ook van de Niro af, en ja hij werkt in alle situaties beter, behalve filerijden, daar echt niet. De kia remde daar veeeel rustiger en voorspelbaarder (voor overig verkeer) af.
Misschien dat chillmode hem iets minder fel laat reageren?

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:53
Vanwege het woordje antivries vermoed ik dat het vannacht direct bevroor bij 'm op de ramen. Dus dat er wel in zit maar niet antivries

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:54
Inspired schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 08:20:
Of slangetje los? Kwam/komt ook wel eens voor.
Is ook nog een mogelijkheid inderdaad. Goede tip. Ik zou eerst beginnen met het bijvullen van het reservoir.

[ Voor 12% gewijzigd door turkeyhakan op 10-12-2022 08:30 ]

• Dersan
Geen melding dat hij leeg is, en als dat zo is dat er echt een druppeltje in bij afleveren. Ik ga zo eens nieuwe halen.

Vroor niet meteen aan op de ramen maar kwam gewoon niks uit.

[ Voor 20% gewijzigd door Dersan op 10-12-2022 08:43 ]

• Gdzr
Oekol schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 08:23:
[...]

Vanwege het woordje antivries vermoed ik dat het vannacht direct bevroor bij 'm op de ramen. Dus dat er wel in zit maar niet antivries
Ook antivries bevriest gewoon zodra je dit op een koude ruit sprayt. Het is vooral bedoeld dat de tank waar de vloeistof in zit niet bevriest.

6.8 kWp op zuid en west

Dersan schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 08:42:
Geen melding dat hij leeg is, en als dat zo is dat er echt een druppeltje in bij afleveren. Ik ga zo eens nieuwe halen.

Vroor niet meteen aan op de ramen maar kwam gewoon niks uit.
Bijvullen is dan idd stap 1. Maar verwacht dan een ander issue. Slangetje los of pompje oid. Anders even sproeien en in de frunk kijken. Misschien dat het er daar nu uitkomt. :)

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Sander schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 20:09:
[...]

Behalve een andere bron heeft Autovisie niks wat bevestigd dat dit klopt. Er staat (nog) nergens waar dit over gaat, kan zoals eerder hier aangegeven ook over de cybertruck of semi gaan
Ik heb de afgelopen dagen wat mogelijkheden langs zien komen, maar op Twitter en YouTube komt voornamelijk langs: Het betreft géén vervanging voor of terugkeer van de parkeersensoren. Wat het dan wel is: Daar komen meerdere opties langs, waaronder een HD radar tbv FSD voor in de auto (vervanging van de interne camera?) of opties voor de Semi en Cybertruck inderdaad.

Ga er maar van uit dat de sensoren niet terugkeren.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18:57
Damian schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 19:57:
[...]

Maar hoeveel tijd moeten we ze geven? Ik zit nu al bijna 3 jaar te wachten op een normaal werkende TACC op m’n model 3

• JohanB
Taro schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 08:54:
[...]

Ik heb de afgelopen dagen wat mogelijkheden langs zien komen, maar op Twitter en YouTube komt voornamelijk langs: Het betreft géén vervanging voor of terugkeer van de parkeersensoren. Wat het dan wel is: Daar komen meerdere opties langs, waaronder een HD radar tbv FSD voor in de auto (vervanging van de interne camera?) of opties voor de Semi en Cybertruck inderdaad.

Ga er maar van uit dat de sensoren niet terugkeren.
Op die insideevs link ging het over parts list voor de S en X, en dus ook meer richting gewoon weer (HD) radar inderdaad
JohanB schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 09:13:
[...]

Op die insideevs link ging het over parts list voor de S en X, en dus ook meer richting gewoon weer (HD) radar inderdaad
Al blijft dat gek toch? Als het op de S/X zit/nodig is, dan waarom niet op de 3/Y? Het blijft een beetje een live experiment dat Vision voor mijn gevoel.

• JohanB
Inspired schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 09:18:
[...]

Al blijft dat gek toch? Als het op de S/X zit/nodig is, dan waarom niet op de 3/Y? Het blijft een beetje een live experiment dat Vision voor mijn gevoel.
Let’s see inderdaad de tijd zal het leren. Maar is niet echt een nieuwe aanpak voor Tesla of een ander Musk bedrijf toch? Er zijn wel vaker functies terug gerold/veranderd ook natuurlijk, omdat het toch niet werkte.

Zag laatst deze nog over bijv. Twitter waar hetzelfde gebeurde. Live experiments zonder QC lijkt dus meer bedrijfsfilosofie (zie we ook bij FSD natuurlijk)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MGUGi2Vv4hv-G92S59wq9wCDs2Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f4Aqv1e1i107HN7QOawY6lgu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door JohanB op 10-12-2022 09:30 ]

JohanB schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 09:25:
[...]

Let’s see inderdaad de tijd zal het leren. Maar is niet echt een nieuwe aanpak voor Tesla of een ander Musk bedrijf toch? Er zijn wel vaker functies terug gerold/veranderd ook natuurlijk, omdat het toch niet werkte.

Zag laatst deze nog over bijv. Twitter waar hetzelfde gebeurde. Live experiments zonder QC lijkt dus meer bedrijfsfilosofie (zie we ook bij FSD natuurlijk)

[Afbeelding]
Zeker. En puur met software kan ik daar nog wel inkomen. Maar hardware verwijderen, en dan maar kijken hoever we komen is imho toch wat dom werk. Test het dan eerst goed met bestaande auto’s tot je weet dat het kan. USS eraf zonder een versie 0.x van park assist vind ik persoonlijk wat gek. Die dingen kun je niet via OTA erop zetten. :) Maar goed, we gaan het zien.

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
JohanB schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 09:25:
[...]
Live experiments zonder QC lijkt dus meer bedrijfsfilosofie (zie we ook bij FSD natuurlijk)
Er wordt uiteraard wel QC toegepast, maar men gaat vaak gewoon té vroeg live, heeft (te) hoge toleranties en accepteert dat het nog niet perfect werkt. Daarna ligt de druk erop om het alsnog voor elkaar te krijgen, maar je verzamelt ook snel en veel echte gebruikersdata.

Als je tegen een ontwikkelteam zegt: Kijk maar hoe ver je komt in de komende periode, dan kunnen we daarna de sensoren verwijderen, dan ben je maar zo 2-3 jaar verder. Als je de sensoren per datum X verwijdert, dan lok je een vorm van creativiteit en urgentie uit en daar komen vaak veel betere oplossingen uit.

Zoals ik wel vaker heb gezegd: Je kunt voor of tegen deze aanpak zijn, maar vanuit die filosofie begrijp ik het helemaal. Wil je snel zaken voor elkaar krijgen en als bedrijf constant verbeteren ipv steeds verder vastroesten, dan vraagt dat om een bepaalde aanpak. En als consument moet je, als je voor Tesla kiest, daar tegen kunnen (en soms ervaar je dat pas als je aan boort bent ;) ). Want kan je dat niet, dan lijken zaken vaak willekeurig of wispelturig. Maar door dingen te proberen, wendbaar/Agile bij te sturen, soms zelf een fout te maken die anderen voor je al hadden gemaakt, etc. dan leer je heel snel en kan je vanaf dat punt weer snel vooruit.

Hardware verwijderen voordat je een alternatief hebt op iets als een auto? Nee, die filosofie begrijp ik niet. Helemaal al niet als je bekijkt hoe goed ze zijn met zaken als FSD dat al negen? jaar geleden klaar zou zijn. Je kunt toch prima een team aan het werk zetten zonder meteen de hardware te verwijderen en bestuurders op te zadelen met verminderde functionaliteit?

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:54

Poeh ik ben zelf geen Tesla rijder, maar ik zie de laatste tijd steeds vaker Tesla's dit soort gevaarlijke stunts uithalen. Zo had ik er laatst 1 voor mij die ook om de ~km even een remproef leek te doen. Ik durfde niet eens meer achter die Tesla te rijden zo gevaarlijk was die wagen bezig. Nu kijk ik ook altijd naar de auto's voor mijn voorligger, maar om zonder reden spontaan vol in de ankers te gaan is levensgevaarlijk, vervolgens weer optrekken en weer in de ankers..

Nu bestuur ik mijn auto gelukkig zelf (ondanks dat mijn adaptive cruise control het wel goed doet gebruik ik het eigenlijk niet) dus ik kan reageren op die Tesla's maar ik zie ze het steeds vaker doen, je lijkt dus zeker niet de enige te zijn.

Nu probeer ik ten alle tijden zsm een Tesla voorbij te gaan of op een andere rijstrook te rijden want ze zijn een gevaar op de weg (niet allemaal hoor), maar als je een x aantal Tesla's dat soort stunts ziet uithalen dan let je wel beter op zodra je zo'n ding op de weg ziet rijden.

• JohanB
Taro schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 09:42:
[...]

Er wordt uiteraard wel QC toegepast, maar men gaat vaak gewoon té vroeg live, heeft (te) hoge toleranties en accepteert dat het nog niet perfect werkt. Daarna ligt de druk erop om het alsnog voor elkaar te krijgen, maar je verzamelt ook snel en veel echte gebruikersdata.

Als je tegen een ontwikkelteam zegt: Kijk maar hoe ver je komt in de komende periode, dan kunnen we daarna de sensoren verwijderen, dan ben je maar zo 2-3 jaar verder. Als je de sensoren per datum X verwijdert, dan lok je een vorm van creativiteit en urgentie uit en daar komen vaak veel betere oplossingen uit.

Zoals ik wel vaker heb gezegd: Je kunt voor of tegen deze aanpak zijn, maar vanuit die filosofie begrijp ik het helemaal. Wil je snel zaken voor elkaar krijgen en als bedrijf constant verbeteren ipv steeds verder vastroesten, dan vraagt dat om een bepaalde aanpak. En als consument moet je, als je voor Tesla kiest, daar tegen kunnen (en soms ervaar je dat pas als je aan boort bent ;) ). Want kan je dat niet, dan lijken zaken vaak willekeurig of wispelturig. Maar door dingen te proberen, wendbaar/Agile bij te sturen, soms zelf een fout te maken die anderen voor je al hadden gemaakt, etc. dan leer je heel snel en kan je vanaf dat punt weer snel vooruit.
Fair enough. Geen QC is “niet afdoende” QC.(bij de eerste ronde can automatisch grootlicht vraag je je wel af of er ook maar iemand even getest had)

En inderdaad interessant wat je zegt over de aanpak en hardere deadlines. Het probleem is juist dat de literatuur zegt dat je niet goed creatief kan zijn onder druk. Wat imho dus ook reden kan zijn van de shortcuts en het pijnlijke leerproces voor de gebruiker ipv. goede oplossingen.

Zoals inspired ook een beetje zegt, prima om snel iteratief te werken. Maar test dat in shadow mode en niet live op de weg (en met hardware weglaten wil je er misschien meer dan een paar seconde over nadenken omdat daar de consequenties groter zijn)

Uiteraard is het testen voor eigen gebruikers een punt, maar je hebt ook te maken met andere weggebruikers zoals bericht hierboven ook boekdelen spreekt

[ Voor 6% gewijzigd door JohanB op 10-12-2022 10:14 ]

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:20
JohanB schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 08:56:
[...]

Maar hoeveel tijd moeten we ze geven? Ik zit nu al bijna 3 jaar te wachten op een normaal werkende TACC op m’n model 3
Beetje gek, maar je leert ermee rijden. Ermee leren rijden betekent dat je het gaat normaliseren. Ik rijd nu een aantal dagen in een auto met normale CC, waarbij de bediening erg prettig is, en dan pas ga je weer de goede oude CC waarderen. Het is niet altijd prettig natuurlijk, maar het feit dat je het overal aan kan zetten en weet dat de auto alleen doet wat jij wilt is wel een verademing. Grappige is ook nog dat ik dus mijzelf heb aangeleerd om mijn voet boven het gaspedaal te plaatsen. Iets wat je dus bij normale CC niet hoeft te doen en als je het doet, dit boven de rem hoort te doen.. wazig hoor.
Pagina: 1 ... 392 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: