Zo, nu ik een Tesla heb mag ik het eindelijk met recht zeggen: Tesla moet CarPlay implementeren.
Of een AppStore maken.
Voice commands zijn niet toereikend van Tesla:
- "Zet de mistlampen aan" -> "Dat kan ik niet"
- "Zet de navigatie audio aan" -> "Navigatie gestopt."

- "Navigeer naar <contact persoon>" -> "Laat kaart zien met POI's die lijken op naam contact persoon"
De agenda integratie is
kapot sinds V11, je kan geen agenda's filteren, en dus staat het vol met verjaardagen, afspraken van mijn partner (gedeelde agenda) en afspraken + verlofaanvragen van werk (wederom gedeelde agenda's).
Ik mis Apple Music, ik weet dat hij eraan komt, maar het is belachelijk dat third parties niet gewoon een app mogen schrijven en je gedwongen word Bluetooth te streamen (wat kak is, want je ziet je library niet, en voice commands kunnen geen muziek aan zetten) of premium te abonneren en dan Spotify te gebruiken met vehicle account.
Mijn inziens is dit het gevolg van een combinatie van het ontbreken van fysieke knoppen (Tesla heeft het hele scherm nodig), en het eventueel monetizen van het platform in de toekomst (Robotaxi anyone?).
Misschien voor jullie kleine dingen, maar als je gewend bent elke keer als je in je auto stapt te navigeren naar een contact persoon, of automatische (goed werkende) agenda suggesties, dan is dit een beetje jammer en het is een klein iets om agenda's / contactpersonen goed te integreren.
Apple Music is straks iig opgelost, hopelijk worden voice commands snel beter, want zowel Siri als BMW iDrive is mijlen verder.