Ervaring tesla m3 dual motor lr dec. 2020.long range All wheel drive.
12-12-2020 de tesla privé via internet gekocht na proefrit in Groningen. Leverdatum 28-12-20.
Een rode met trekhaak. Via internet deze site gevonden en las dat type 2021 al geleverd werd, oa met warmtepomp en zwarte lijsten. De volgende dag tsg (tesla centrum Groningen) gebeld met verzoek om het nieuwe type. Reactie: we doen ons best, als er 1 op de boot staat die nog geen bestemming heeft lukt dit. Enige tijd later bericht dat er inderdaad eentje op de boot stond.
Eind december bericht dat ik mijn tesla 28-12 in Eindhoven kon halen. Best een vette treinreis van ui Noord Nederland. De 27e bericht van scg: een collega moet van Eindhoven richting Zwolle en wil best uw tesla even in Groningen brengen, wij leveren hem dan de 28e af bij van der Valk in Zuidbroek, dit ivm Corona.
Super service en ze waren er op de afgesproken tijd.
Nu dus bijna 2 jaar en ruim 60.000 km verder. 1 keer bij tsg geweest om een onderdeeltje van de warmtepomp te vervangen en verder nog geen garage gezien! Inmiddels trips gemaakt naar o.a. Oostenrijk, Frankrijk, Italië en Slovenië. Nooit geen problemen gehad, nooit hoeven wachten bij sneladers van tesla. Laad meestal thuis tot ca 83% en op de verre reizen bij de snellader vaak tot 100% omdat ik anders de koffie niet op krijg.
En ja, soms piept hij al ik de witte streep aan de zijkant te dicht nader, in al die km 3-4 keer fantombreak gehad maar niet echt hinderlijk hard. Ik heb EA en de 18 inch velgen. Verbruik varieert van 13,4 tot 22kwh met aanhanger en huif. Rij 2 x per jaar een stuk met boot en trailer, samen ongeveer 975kg. Verbruik gaat dan naar ca. 26kwh. Wel door slechte uitlijning af fabriek na 25000 km nieuwe voorbanden moeten halen en auto dus uit laten lijnen (niet bij tesla overigens)
Op snelwegen heerlijk de auto het zelf laten doen, gaat meestal prima, file rijden gaat prima. Heel veel klachten die ik hier lees herken ik niet, kom ze zelden tegen. Ik heb software 2022.40.4.1
Doe gewoon alle updates en ben nog steeds blij met de rode. De volgende wordt tzt waarschijnlijk de Y. Degradatie is inmiddels ruim 5%. En echt, ik rij er met heel veel plezier in, nog nooit zo’n soepel rijdende auto gehad en ik rij al meer dan 50 jaar. Van o.a. Renault 4 en 16, Mercury Sable, Mercedes’ 220cdi, Renault 25 6 cilinder tot oldtimer 500 sel verlengd. Krijg ook regelmatig updates, zie ineens bij richting aangeven de zijkant van de auto op de iPad en het naastliggende fietspad, opwaardering geluidsinstallatie en nog veel meer.
Kortom, een zeer tevreden T rijder. Bij Mercedes was ik zeker al 2 beste onderhoudsbeurten verder a ca 750 per stuk.
[
Voor 0% gewijzigd door
CJ143 op 23-11-2022 22:03
. Reden: Taal fouten ]