Van wat ik begrepen heb kan Tesla sneller auto's leveren dan de concurrentie doordat ze soepeler zijn met chips. De klassieke merken willen per se hun antieke chips die al 20j meegaan ofzo.Maasluip schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:40:
[...]
Wat ik zelf een beetje bizar vind is dat dit niet allemaal plug-and-play is. Als er hardwarematige aansturing van de matrix verlichting is dan zit dat allemaal wel in de koplamp, en met een plug in de canbus heb je alles in de auto geïntegreerd. Koplamp meldt zich aan op de canbus en je hebt matrixlampen.
Zo zou het bijvoorbeeld ook met een verwarmd stuurwiel moeten zijn. De knoppen op het stuurwiel zitten ook al op de canbus, het enige wat je misschien nodig hebt is een extra 12V voeding.
Of denk ik als computerman nu te simpel over hoe een moderne auto is opgebouwd?
Terwijl Tesla eerder kijkt naar wat er beschikbaar is en daarvan de mogelijkheid bekijkt om deze chips te gebruiken.t
Als dat het geval is, kan het zijn dat je af en toe met andere chips werkt. En dan is het niet meer zo plug and play als je iets van de nieuwere generatie op je oudere Tesla wilt inpluggen.
Althans, dit is mijn theorie. Ik ben geen chips expert. Dus voor hetzelfde geld slaat mijn theorie nergens op