Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Hier valt niets aan te doen jammer genoeg. Daarom altijd met je voet op het pedaal blijven als je TACC/AP aanzet.GAIAjohan schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 17:28:
Ik heb sinds een weekje een model 3 Long Range uit 2019 mogen ontvangen van m’n werkgever. Heel fijn natuurlijk, zeker gezien de bijtelling.
Toch is er iets als ik de cruise control aan zet waar ik gestoord van word. Ik heb volgens mij alle piepjes etc zoveel mogelijk uitgezet, vind het nml strontvervelend. Botspreventie staat bv uit, kantmarkering gedoe uit etc..
Echter, zodra ik de cruise control aan zet (1x de schakel hendel naar beneden) gaat hij in 60km zones bij tegenliggers keihard afremmen zonder duidelijke reden. Hij doet hetzelfde bij een 50weg binnen de kom met aanliggende fietsstrook.
Kortom hij kan er niet tegen als er alleen onderbroken kant strepen zijn waar je soms overheen gaat, en remt dan keihard af. Of zo (?)
Er valt m.I. Gewoon niet te rijden zo, hoe doen jullie dat? Of is er nog een manier om nog meer van die crap uit te zetten, dat je op een 50 binnen de kom of 60 buiten de kom met onze kansloze Nederlandse belijning wel kunt rijden op de CC?
Bij twee keer naar beneden duwen stengel gaat natuurlijk auto pilot aan, en dan krijg ik me toch een gejammer aan piepen enz.
Pff.
Ik wil Gewoon Cruise control of adaptieve cruise control en dat de auto niet in complete paniek raakt bij een tegenligger..
Zojuist op de 60 weg had ik die achter me bijna in m’n kofferbak zitten.. levensgevaarlijk gewoon. En hij zal ook wel gedacht hebben: waar is die mee bezig..
Ik zal wellicht iets nog verkeerd doen,
Ik zou super gelukkig zijn moest Tesla gewoon een domme CC aanbieden. Maar ja, op zo'n auto met allerhande technologische snufjes opeens CC aanbieden zie ik niet meteen gebeuren.
Het verschil met andere adaptieve cruise controls is dat Tesla de weg echt ziet, waardoor het misloopt als er geen belijningen aanwezig zijn.
De meeste andere adaptieve cruise controls kijken gewoon met de radar wat er voor hen is. Ongeacht van hoe de weg in elkaar steekt.
Spotify abonnement staat los van premium connectivity.Oekol schreef op zondag 13 november 2022 @ 09:17:
Vraag over premium connectivity wat ik niet zo snel kon vinden.
Wanneer je voor 9,99 afsluit in de maand, is dat inclusief een Spotify account of moet je dan alsnog met een eigen account inloggen? Zit namelijk in bijzondere situatie dat ik youtube music gebruik op dit moment en Spotify, echter als dochter slaapt heeft ze whitenoise via Spotify op de amazon echo. Hierdoor kan ik niet m'n podcasts luisteren. Dus als dit zo werkt wordt die 10 euro al wat interessanter.
Bedoel je te zeggen dat je altijd een Spotify account van jezelf nodig hebt. Of dat er altijd een tesla Spotify account is en je alleen Internet nodig hebt?SquareOne schreef op zondag 13 november 2022 @ 10:08:
[...]
Spotify abonnement staat los van premium connectivity.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Onjuist. Bij premium krijg je een Tesla Spotify account. Je kunt dan gewoon Spotify gebruiken zonder een apart Spotify account nodig te hebben.SquareOne schreef op zondag 13 november 2022 @ 10:08:
[...]
Spotify abonnement staat los van premium connectivity.
@Oekol je krijgt ook eerst 30 dagen gratis premium, kun je het ook ff testen.
[ Voor 11% gewijzigd door Inspired op 13-11-2022 10:57 ]
Oh seriously? Dus ik kan mijn spotify abo opzeggen?😅Inspired schreef op zondag 13 november 2022 @ 10:51:
[...]
Onjuist. Bij premium krijg je een Tesla Spotify account. Je kunt dan gewoon Spotify gebruiken zonder een apart Spotify account nodig te hebben.
@Oekol je krijgt ook eerst 30 dagen gratis premium, kun je het ook ff testen.
Kun je wel playlist en liked songs migreren of syncen met spotify account van Tesla?
En hoe werkt het binnen verschillende profielen. Kun je het spotify account van tesla bij alle profielen inzetten?
Je kunt het account alleen in de Tesla gebruiken. Volgens mij ook 1 account voor de auto en niet verschillende per profiel. Maar dat laatste heb ik zelf verder niet getest.SquareOne schreef op zondag 13 november 2022 @ 11:01:
[...]
Oh seriously? Dus ik kan mijn spotify abo opzeggen?😅
Kun je wel playlist en liked songs migreren of syncen met spotify account van Tesla?
En hoe werkt het binnen verschillende profielen. Kun je het spotify account van tesla bij alle profielen inzetten?
https://tesla-info.com/release/2022.40 zou er al een update zijn voor de Vision park sensoren. Dus voor de auto's die geleverd zijn zonder parkeersensoren.
Ik raad je toch aan om botspreventie aan te zetten, stel je ziet een keer een kind of fietser over het hoofd en dan heb je een dode op je geweten omdat je piepjes "strondvervelend" vindt. Het is er met een reden.GAIAjohan schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 17:28:
Ik heb sinds een weekje een model 3 Long Range uit 2019 mogen ontvangen van m’n werkgever. Heel fijn natuurlijk, zeker gezien de bijtelling.
Toch is er iets als ik de cruise control aan zet waar ik gestoord van word. Ik heb volgens mij alle piepjes etc zoveel mogelijk uitgezet, vind het nml strontvervelend. Botspreventie staat bv uit, kantmarkering gedoe uit etc..
Echter, zodra ik de cruise control aan zet (1x de schakel hendel naar beneden) gaat hij in 60km zones bij tegenliggers keihard afremmen zonder duidelijke reden. Hij doet hetzelfde bij een 50weg binnen de kom met aanliggende fietsstrook.
Kortom hij kan er niet tegen als er alleen onderbroken kant strepen zijn waar je soms overheen gaat, en remt dan keihard af. Of zo (?)
Er valt m.I. Gewoon niet te rijden zo, hoe doen jullie dat? Of is er nog een manier om nog meer van die crap uit te zetten, dat je op een 50 binnen de kom of 60 buiten de kom met onze kansloze Nederlandse belijning wel kunt rijden op de CC?
Bij twee keer naar beneden duwen stengel gaat natuurlijk auto pilot aan, en dan krijg ik me toch een gejammer aan piepen enz.
Pff.
Ik wil Gewoon Cruise control of adaptieve cruise control en dat de auto niet in complete paniek raakt bij een tegenligger..
Zojuist op de 60 weg had ik die achter me bijna in m’n kofferbak zitten.. levensgevaarlijk gewoon. En hij zal ook wel gedacht hebben: waar is die mee bezig..
Ik zal wellicht iets nog verkeerd doen,
Als hij bij me klaar staat dan maar eens de gok wagen en van 2022.20 afstappen.DaCoTa schreef op zondag 13 november 2022 @ 12:00:
De auto-grootlicht en verkeersborden detectie is duidelijk beter geworden met 2022.40.
Ik zou eerst eens kijken of je problemen hebt met de auto-ruitenwisser, die kun je nml. niet uitschakelen bij autopilot gebruik. Bij mij zit er stof of lijmresten oid. in het camera compartiment, wat de ruitenwisser redelijk vaak onnodig af laat gaan. Binnenkort een schoonmaakactie bij een service center.Inspired schreef op zondag 13 november 2022 @ 12:27:
[...]
Als hij bij me klaar staat dan maar eens de gok wagen en van 2022.20 afstappen.
Ik zou bij een andere partij een eventuele financiering regelen, bij freo kun je gewoon boetevrij extra aflossen en heb ik geen slotbedrag en minimale leninghoogte e.d. en een paar maanden terug in ieder geval ook een lagere rente. Let wel op dat je de financiering op tijd regelt, het kan zo een paar weken duren voor je het geregeld hebt.Radiodurans schreef op woensdag 9 november 2022 @ 16:01:
...
Wat belachelijk dat je een eventuele lening niet mag afbetalen wanneer je wil, bijv. bij een financiële meevaller. Raar dat wij Nederlanders dat accepteren van een financierder.
...
Is de ruitenwisser ook beter geworden?DaCoTa schreef op zondag 13 november 2022 @ 12:00:
De auto-grootlicht en verkeersborden detectie is duidelijk beter geworden met 2022.40.
Ik zit net op 2022.36.6, reed op de AP (alleen TACC) en opeens gaat de ruitenwisser wissen. Heldere hemel, 12 uur, geen condens, raam is schoon. En wist nog een keer. Dan ga ik naar de instellingen en zet de ruitenwisser uit.
Fout. Als je AP aan hebt, zelfs als het alleen TACC is, moet de ruitenwisser op auto. Dank je wel Tesla vision, dan rij je dus met droog weer en je ruitenwisser is aan het wissen.
Signatures zijn voor boomers.
Ik heb dat een keer gehad met schitteringen/flikkeringen op de ruit, als je bijvoorbeeld langs een rij bomen rijdt met de zon erachter. Dat was toen voor mij de enige verklaarbare reden. in 99 van de 100x gaat het wel goed gelukkig. Maar het blijft vervelend, zeker in combinatie met autosteer/TACC.Maasluip schreef op zondag 13 november 2022 @ 13:50:
[...]
Is de ruitenwisser ook beter geworden?
Ik zit net op 2022.36.6, reed op de AP (alleen TACC) en opeens gaat de ruitenwisser wissen. Heldere hemel, 12 uur, geen condens, raam is schoon. En wist nog een keer. Dan ga ik naar de instellingen en zet de ruitenwisser uit.
Fout. Als je AP aan hebt, zelfs als het alleen TACC is, moet de ruitenwisser op auto. Dank je wel Tesla vision, dan rij je dus met droog weer en je ruitenwisser is aan het wissen.
Klopt, die heb ik ook gezien. Maar volgens mij is de update nog niet daadwerkelijk zichtbaar en draait deze optie nog in ‘shadow mode’ totdat het goed genoeg is. Wel hoop ik dat Tesla dit op korte termijn live zet op de voertuigen zonder USS.Ferdinand1968 schreef op zondag 13 november 2022 @ 11:25:
Volgens onderstaande bron, scroll naar extras
https://tesla-info.com/release/2022.40 zou er al een update zijn voor de Vision park sensoren. Dus voor de auto's die geleverd zijn zonder parkeersensoren.
Volgens deze luitjes werkt automatisch parkeren al beter dan voorheen (Part 1 van deze video). De uss lijken uitgeschakeld te zijn, want reageren niet als hij zijn hand ervoor doet.VeeGee schreef op zondag 13 november 2022 @ 14:23:
[...]
Klopt, die heb ik ook gezien. Maar volgens mij is de update nog niet daadwerkelijk zichtbaar en draait deze optie nog in ‘shadow mode’ totdat het goed genoeg is. Wel hoop ik dat Tesla dit op korte termijn live zet op de voertuigen zonder USS.
1e keer is nog raar (Pedestrian detected, waarschijnlijk de cameraman), maar daarna eigenlijk best goed. Haaks parkeren werkt echter niet (althans in deze situatie).
YouTube: Self-Parking Tesla Vision v Hyundai Ioniq 5 with remote parking v BM...
Ik vind hem op 2022.40.4 prima werken, maar dat vond ik met 2022.36.6 ook. Droog weer issues heb ik niet gehad, hooguit dat hij ietwat lang door gaat na ruiten sproeien. Camera compartiment is bij mij smetteloosMaasluip schreef op zondag 13 november 2022 @ 13:50:
[...]
Heb ik ook wel eens, maar ook bij "normale" auto's met regensensor, zoals Mini of Renault. Nee, niet perfect dus, maar sterk verbeterd, en voor mij geen bron van irritatie meer. Ik vind update 2022.40.4 een substantiële verbetering op allerlei vlakken.Maasluip schreef op zondag 13 november 2022 @ 13:50:
[...]
Toevoeging: Ze gebruiken 2022.36.2 in de video, er zijn daarna een aantal updates geweest voor Tesla Vision, ben benieuwd hoe het was gegaan met 2022.40.4.bilgy_no1 schreef op zondag 13 november 2022 @ 17:03:
[...]
Volgens deze luitjes werkt automatisch parkeren al beter dan voorheen (Part 1 van deze video). De uss lijken uitgeschakeld te zijn, want reageren niet als hij zijn hand ervoor doet.
1e keer is nog raar (Pedestrian detected, waarschijnlijk de cameraman), maar daarna eigenlijk best goed. Haaks parkeren werkt echter niet (althans in deze situatie).
YouTube: Self-Parking Tesla Vision v Hyundai Ioniq 5 with remote parking v BM...
Welke audio kwaliteit kun je dan kiezen? Ik vrees nl. dat er via Bluetooth vanaf mijn iPhone m’n lossless muziek wordt omgezet naar SBC…Inspired schreef op zondag 13 november 2022 @ 10:51:
[...]
Onjuist. Bij premium krijg je een Tesla Spotify account. Je kunt dan gewoon Spotify gebruiken zonder een apart Spotify account nodig te hebben.
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS
Valt niks te kiezen. Het is niet mega. Dacht maar 96 of max 128. Dan moet je naar Tidal gaan. Of lossless op USB.Radiodurans schreef op zondag 13 november 2022 @ 18:49:
[...]
Welke audio kwaliteit kun je dan kiezen? Ik vrees nl. dat er via Bluetooth vanaf mijn iPhone m’n lossless muziek wordt omgezet naar SBC…
Bij Findio kun je nu ook boetevrij aflossen.Sanny1987 schreef op zondag 13 november 2022 @ 13:07:
[...]
Ik zou bij een andere partij een eventuele financiering regelen, bij freo kun je gewoon boetevrij extra aflossen.
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
Stel dat het pedaal blijft hangen of er gaat idd wat mis met de software, wat zou je dan moeten doen om asap te stoppen? Remmen heeft weinig nut vermoed ik? En dan is de snelle acceleratie van een EV even geen zegen.... Klik op de "pic.twitter.com" link of de datum in het bericht om de video te zien, maar dus wel een dikke disclaimer ivm de video...
[Twitter: https://twitter.com/nexta_tv/status/1591870304439222279]
[ Voor 7% gewijzigd door Taro op 13-11-2022 22:45 ]
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
Ik kan eens testen wat mijn e-tron doet als ik de good old stop-start knop eens indruk bij 50 op een verlaten terrein. Ik weet zeker dat de acceleratie stopt maar ik weet niet zeker of ik dan nog kan remmen.
Als ik wel kan remmen dan zou ik zeggen dat ik in een dergelijk geval dan heel blij ben dat ik nog zo’n ouderwetse knop heb.
- Taro
- Niet online
Het zal je maar overkomen... In de comments zegt iemand: "What is even worse is the speed they were travelling." -> Die heeft geen idee wat er gebeurt...
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
Volgens mij door de auto in neutraal te zetten (stake naar boven maar niet doordrukken).Taro schreef op zondag 13 november 2022 @ 22:40:Stel dat het pedaal blijft hangen of er gaat idd wat mis met de software, wat zou je dan moeten doen om asap te stoppen? Remmen heeft weinig nut vermoed ik?
[ Voor 47% gewijzigd door dene30 op 13-11-2022 22:57 ]
- Taro
- Niet online
Klinkt inderdaad als de beste optie, mits dat dan uiteraard nog werkt.dene30 schreef op zondag 13 november 2022 @ 22:55:
[...]
Volgens mij door de auto in neutraal te zetten (stake naar boven maar niet doordrukken).
Tesla China has released the analysis of the data log, the driver has never hit the brake, but hold the accelerator for whole duration, several times he pushed accelerator to 100%, he has try to push park button, it's match with CCTV footage, but still waiting for police report.Taro schreef op zondag 13 november 2022 @ 22:40:
Ik kan/wil de video niet embedden (Let op: Er vindt een dodelijk ongeluk plaats!), maar deze kwam langs op Twitter. Lijkt een Model Y te zijn waarvan het elektriciteitspedaal blijft hangen of iets dergelijks. Heb ooit met een andere auto tig jaar geleden gehad dat het gaspedaal onder de vloermat bleef hangen, gelukkig kon ik toen nog een koppeling indrukken....
Stel dat het pedaal blijft hangen of er gaat idd wat mis met de software, wat zou je dan moeten doen om asap te stoppen? Remmen heeft weinig nut vermoed ik? En dan is de snelle acceleratie van een EV even geen zegen.... Klik op de "pic.twitter.com" link of de datum in het bericht om de video te zien, maar dus wel een dikke disclaimer ivm de video...
[Twitter]
https://twitter.com/WouterHermans/status/1591897672788869120
- Taro
- Niet online
En ja doe werkt en die werkt goed ;-). Niet uittesten op een drukke weg en al helemaal niet als je hard rijd tenzij je wilt testen hoe hard de gordels aanvoelen.Let op!
Als de remmen niet goed werken in een noodgeval, kunt u de knop Park op de rijhendel ingedrukt houden om de auto tot stilstand te brengen. Gebruik deze methode uitsluitend wanneer deze absoluut noodzakelijk is om de auto te stoppen.
- Taro
- Niet online
Dat is typisch zo iets dat als je het nodig hebt je het door de stress niet meer herinnert....Caelorum schreef op zondag 13 november 2022 @ 23:14:
Rem heeft voorrang en er is een noodrem hé?
[...]
En ja doe werkt en die werkt goed ;-). Niet uittesten op een drukke weg en al helemaal niet als je hard rijd tenzij je wilt testen hoe hard de gordels aanvoelen.
Daarom goed om af en toe aan herinnert te worden. De functie duurt wel een seconde of drie om te activeren dus echt snel is het ook niet.Taro schreef op zondag 13 november 2022 @ 23:15:
[...]
Dat is typisch zo iets dat als je het nodig hebt je het door de stress niet meer herinnert....
- Taro
- Niet online
Idd. Met een P zit je dan inmiddels al op >100 km/uur. Ze zouden dat knopje natuurlijk ook rood kunnen maken.Caelorum schreef op zondag 13 november 2022 @ 23:17:
[...]
Daarom goed om af en toe aan herinnert te worden. De functie duurt wel een seconde of drie om te activeren dus echt snel is het ook niet.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Ik had de verwarming op 20 staan. Staan er twee meldingen:
"U kunt 0,5 km besparen als u de temperatuur 1 graad lager zet"
"U kunt 0,4 km besparen als u de temperatuur op 22 graden zet".
Eh, wat?
Goed, ik had de klima niet op automatisch staan omdat hij de hele rit wilde ontwasemen (voorruit was verder compleet vrij) en dan krijg je koude voeten. Maar ik kan me niet indenken dat automatisch en 22 graden zuiniger zou zijn geweest.
Als je rem indrukt stopt het acceleren (normaal gesproken).Taro schreef op zondag 13 november 2022 @ 22:40:
Ik kan/wil de video niet embedden (Let op: Er vindt een dodelijk ongeluk plaats!), maar deze kwam langs op Twitter. Lijkt een Model Y te zijn waarvan het elektriciteitspedaal blijft hangen of iets dergelijks. Heb ooit met een andere auto tig jaar geleden gehad dat het gaspedaal onder de vloermat bleef hangen, gelukkig kon ik toen nog een koppeling indrukken....
[Twitter]
Heb dit weleens getest. Remmen en stroompedaal tegelijk indrukken is gewoon remmen en een melding op t scherm dat beide pedalen zijn ingedrukt.
Zouden de logs het verschil kunnen weergeven tussen een persoon die het pedaal indrukt, of een andere reden dat het pedaal ingedrukt is? Of zelfs dat het lijkt ingedrukt te zijn, terwijl deze helemaal niet fysiek ingedrukt is.lighting_ schreef op zondag 13 november 2022 @ 23:02:
[...]
Tesla China has released the analysis of the data log, the driver has never hit the brake, but hold the accelerator for whole duration, several times he pushed accelerator to 100%, he has try to push park button, it's match with CCTV footage, but still waiting for police report.
https://twitter.com/WouterHermans/status/1591897672788869120
Net zoals in nagenoeg alle andere gevallen bij nagenoeg alle andere merken ook (op inderdaad een sporadisch geval na waar het pedaal achter de mat bleef hangen. Overigens kan je ook dan nog op een rempedaal gaan staan).
UNOX: The worst operating system
Ik neem aan dat de logs de waarde van de potentiometer weergeven. Als je op AP rijdt dan gaat het pedaal niet naar beneden.this schreef op maandag 14 november 2022 @ 08:29:
[...]
Zouden de logs het verschil kunnen weergeven tussen een persoon die het pedaal indrukt, of een andere reden dat het pedaal ingedrukt is? Of zelfs dat het lijkt ingedrukt te zijn, terwijl deze helemaal niet fysiek ingedrukt is.
En nee, ik denk niet dat je een verschil kunt zien of de bestuurder het pedaal indrukt of dat die door een geest wordt ingedrukt. Ik betwijfel dat er een druksensor op het pedaal zit waardoor je kunt zien of het pedaal door een voet naar beneden geduwd wordt.
Heb die wel eens per ongeluk ingeduwd en gelukkig kreeg/krijg je eerst nog een waarschuwing over wat er staat te gebeuren. Ik heb die knop toen weer snel losgelatenCaelorum schreef op zondag 13 november 2022 @ 23:14:
Rem heeft voorrang en er is een noodrem hé?
[...]
En ja doe werkt en die werkt goed ;-). Niet uittesten op een drukke weg en al helemaal niet als je hard rijd tenzij je wilt testen hoe hard de gordels aanvoelen.
Kolere wat eng. Ongeleid projectiel. Dit maakt je toch wel even bang inderdaad. Geen handrem om aan te trekken, rem die wellicht niks doet? Poeeh...Taro schreef op zondag 13 november 2022 @ 22:40:
[Twitter]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Inderdaad!_eLMo_ schreef op maandag 14 november 2022 @ 07:23:
Dit is echt een non probleem, zover ik weet zijn je mechanische remmen altijd sterker dan je aandrijflijn. De situatie dat (allebei!) de circuits van je remmen kapot zijn en je gaspedaal blijft hangen lijkt me extreem onwaarschijnlijk. En dan heb je idd neutraal (stop acceleratie) en de P (remmen).
Er zijn 2 features die dit moeten vermijden:
Ten eerste, en het allerbelangrijkste is dat het rempedaal voorrang heeft op stroompedaal. Zelfs bij een ICE zal remmen er voor zorgen dat de motor minder vermogen geeft.
En ten tweede zijn de remmen behoorlijk krachtig, en normaal sterker dan de motoren.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Dit zal echt een bedienfout zijn. En ja, met een EV krijg je dan zo'n effect. Als je een handgeschakelde auto hebt dan heb je al een intrinsieke maximum snelheid en anders accelereren ICE's niet zo hard.
Hier kun je verder niks aan doen, behalve buitenproportionele maatregelen die het rijden met een EV verhinderen.
Tesla China has released the analysis of the data log, the driver has never hit the brake, but hold the accelerator for whole duration, several times he pushed accelerator to 100%, he has try to push park button, it's match with CCTV footage, but still waiting for police report.
— w island (@spacexfans001) 13 november 2022
Hmm, ik zou wel verwachten dat de P button ook bij vol gas je versnellingsbak in de N zou gooien op z’n minst.
https://twitter.com/zhong...&t=eXylZ76cCOdfTB8KpGk4Bw
[ Voor 12% gewijzigd door James25 op 14-11-2022 10:16 ]
Doet die ook wel, maar heb je wel eens op dat knopje gedrukt tijdens het rijden? Het is niet alsof even aanraken je meteen in neutral gooit. Laat staan dat die de parking brake gaan activeren voor een noodstop. Die rem is overigens op zichzelf al krachtig genoeg om de auto te laten stoppen._eLMo_ schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:15:
[Twitter]
Hmm, ik zou wel verwachten dat de P button ook bij vol gas je versnellingsbak in de N zou gooien op z’n minst.
Dat is er natuurlijk van uitgaande dat er niet iets mis met de motor zelf waardoor het vermogen steeds oploopt.Tommie12 schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:08:
[...]
Inderdaad!
Er zijn 2 features die dit moeten vermijden:
Ten eerste, en het allerbelangrijkste is dat het rempedaal voorrang heeft op stroompedaal. Zelfs bij een ICE zal remmen er voor zorgen dat de motor minder vermogen geeft.
En ten tweede zijn de remmen behoorlijk krachtig, en normaal sterker dan de motoren.
Ik heb al zo'n situatie gelezen van een Mini Cooper JCW. Dan mogen je remmen nog niet te warm zijn als je goed wil kunnen remmen. En hopen dat je kan ontkoppelen.
https://twitter.com/wk057/status/1591893568247201792
Hele thread maar hier zie je dat FSD als oorzaak heel onwaarschijnlijk is.
Life is too short to drive boring cars
Hoe dan? De motor blijft toch hetzelfde vermogen leveren?Tommie12 schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:08:
[...]
Zelfs bij een ICE zal remmen er voor zorgen dat de motor minder vermogen geeft.
Heb je een TLDR?SirLct schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:31:
Boys.. Even dit doorlezen
https://twitter.com/wk057/status/1591893568247201792
Hele thread maar hier zie je dat FSD als oorzaak heel onwaarschijnlijk is.
Ja, maar je rem is mechanisch en niet elektronisch net als de acceleratie pedaal...Eddos schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:31:
[...]
Hoe dan? De motor blijft toch hetzelfde vermogen leveren?
Wat gebeurde er met de bestuurder waardoor diegene niet op de rem heeft getrapt?
We kunnen eindeloos speculeren, maar daar komen we niet erg ver mee...
Door de dampen rond de motor die zelf in brand schieten en de motor laten doordraaien.Eddos schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:31:
[...]
Ik weet het technische niet exact meer, maar als ik even op deze link kijk lijkt dat het wel uit te leggen:
https://www.howacarworks....-system/curing-running-on
Ik vermoed dat we zelfs nooit het echte verhaal zullen weten. Als de media er achter komt dat het niets met de software van Tesla te maken heeft, haken ze meestal af.Phntm schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:35:
[...]
Ja, maar je rem is mechanisch en niet elektronisch net als de acceleratie pedaal...
Wat gebeurde er met de bestuurder waardoor diegene niet op de rem heeft getrapt?
Een rectificatie uitsturen doen ze maar zelden.
Maar tot nu toe lijkt het wel dat de gevolgen (van welke oorzaak het ook moge zijn) de schuld is van de bestuurder. Aangezien er zelfs niet op de rem geduwd is.
Precies mijn ervaring. Met slechts de kleine opmerking dat niet het BT-signaal maar NFC niet ver genoeg meer reikt...RF1000 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 08:45:
[...]
Met de telefoon in je kontzak blokkeert je lichaam het bluetooth signaal en gaat ie ook niet altijd open heb ik gemerkt.
Dat zou betekenen dat er minstens 2 kritische fouten gebeuren op hetzelfde moment.this schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:27:
[...]
Dat is er natuurlijk van uitgaande dat er niet iets mis met de motor zelf waardoor het vermogen steeds oploopt.
Ik heb al zo'n situatie gelezen van een Mini Cooper JCW. Dan mogen je remmen nog niet te warm zijn als je goed wil kunnen remmen. En hopen dat je kan ontkoppelen.
Probeer het gewoon eens in je auto. Geef wat stroom, en duw dan de rem in. Kijk dan eens wat er gebeurt.
(en doe dat bij lage snelheid en niet met vol ingedrukt pedaal ... )
Nee, via het contact van het stoplicht weet de motor dat er geremd wordt, en dan wordt het gaspedaal 'overruled'.Eddos schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:31:
[...]
Precies. Er sterven ongeveer 250.000 mensen per jaar in verkeersongelukken in China, maar als er eens een keer een Tesla bij betrokken is wordt dat incident opeens wereldnieuws.this schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:47:
[...]
Ik vermoed dat we zelfs nooit het echte verhaal zullen weten. Als de media er achter komt dat het niets met de software van Tesla te maken heeft, haken ze meestal af.
Een rectificatie uitsturen doen ze maar zelden.
Maar tot nu toe lijkt het wel dat de gevolgen (van welke oorzaak het ook moge zijn) de schuld is van de bestuurder. Aangezien er zelfs niet op de rem geduwd is.
Je remmen zijn ondertussen ook electronisch. Het ABS kan remdruk verminderen, en het stabitliteitsgedeelte, maar ook de noodrem kan zelfstandig afremmen via de hydraulische remmen zonder dat de chauffeur het pedaal aanraakt.Phntm schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:35:
[...]
Ja, maar je rem is mechanisch en niet elektronisch net als de acceleratie pedaal...
Misschien in moderne auto's met een modern motormanagementsysteem. Dit zal 20 jaar geleden nog geen gemeengoed geweest zijn. Zelfs mijn Prius bleef gewoon gas geven als ik tegelijkertijd op het gas drukte en de rem in drukte.Tommie12 schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:07:
[...]
Nee, via het contact van het stoplicht weet de motor dat er geremd wordt, en dan wordt het gaspedaal 'overruled'.
20 jaar geleden niet, maar het is toch al jaren in gebruik.Maasluip schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:09:
[...]
Misschien in moderne auto's met een modern motormanagementsysteem. Dit zal 20 jaar geleden nog geen gemeengoed geweest zijn. Zelfs mijn Prius bleef gewoon gas geven als ik tegelijkertijd op het gas drukte en de rem in drukte.
Ben echt verwonderd dat je Prius het niet zou doen (van welk jaar was die?).
Haha, dit had ik ook, exact dezelfde 'tips'.Maasluip schreef op maandag 14 november 2022 @ 07:25:
Ook een leuke in het nieuwe energiescherm van 2022.36.6. Je krijgt daar tips om energie te besparen.
Ik had de verwarming op 20 staan. Staan er twee meldingen:
"U kunt 0,5 km besparen als u de temperatuur 1 graad lager zet"
"U kunt 0,4 km besparen als u de temperatuur op 22 graden zet".
Eh, wat?
Goed, ik had de klima niet op automatisch staan omdat hij de hele rit wilde ontwasemen (voorruit was verder compleet vrij) en dan krijg je koude voeten. Maar ik kan me niet indenken dat automatisch en 22 graden zuiniger zou zijn geweest.
Sinds 2022.40.4 staat er gewoon geen tip meer, alleen iets van 'optimaal blabla' ofzo
Ik ken de technische gegevens niet van hoe die motor in elkaar zit. Dus ik weet niet of er situaties bestaan waarin het zou kunnen dat het rempedaal niets uithaalt en dat de batterij steeds meer vermogen gaat leveren.Tommie12 schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:06:
[...]
Dat zou betekenen dat er minstens 2 kritische fouten gebeuren op hetzelfde moment.
Probeer het gewoon eens in je auto. Geef wat stroom, en duw dan de rem in. Kijk dan eens wat er gebeurt.
(en doe dat bij lage snelheid en niet met vol ingedrukt pedaal ... )
Wie weet kan het als er ergens een brandje ontstaat en er bepaalde verbindingen smelten ofzo.
Allemaal speculatie zolang niemand die dingen effectief gaat uitzoeken.
Bij ICE kan het. Bij EV hoop ik dat zo'n situaties niet kunnen voorkomen.
Ik gok dat het bericht ‘blijkt fout van bestuurder’ nu.nl niet gaat halen
2011 (Prius 3).Tommie12 schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:09:
[...]
20 jaar geleden niet, maar het is toch al jaren in gebruik.
Ben echt verwonderd dat je Prius het niet zou doen (van welk jaar was die?).
Ach... er is ooit een verhaal geweest van een vrachtwagen waarvan het gaspedaal bleef hangen. Toen is een zogenaamde held naast die vrachtwagen gaan rijden en die heeft met een bijl de brandstoftoevoer uit de tank kunnen raken...this schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:14:
[...]
Ik ken de technische gegevens niet van hoe die motor in elkaar zit. Dus ik weet niet of er situaties bestaan waarin het zou kunnen dat het rempedaal niets uithaalt en dat de batterij steeds meer vermogen gaat leveren.
Wie weet kan het als er ergens een brandje ontstaat en er bepaalde verbindingen smelten ofzo.
Allemaal speculatie zolang niemand die dingen effectief gaat uitzoeken.
Bij ICE kan het. Bij EV hoop ik dat zo'n situaties niet kunnen voorkomen.
De chauffeur was vergeten dat hij de volgende mogelijkheden had:
- gewoon remmen (10 wielen om te remmen tegenover 2 aandgedreven wielen)
- handrem gebruiken (dan remmen er 8 wielen)
- koppeling in duwen of N inschakelen (motor gaat dan mogelijk naar max toerental, maar so be it)
- gewoon uit versnelling trekken (niet altijd mogelijk)
Een Tesla kan je toch ook in N zetten vermoed ik...
NFC? Die NFC reikt toch maar een halve cm ver ofzo? Ik moet die kaart echt al redelijk goed houden voor het lukt.pimk schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:48:
[...]
Precies mijn ervaring. Met slechts de kleine opmerking dat niet het BT-signaal maar NFC niet ver genoeg meer reikt...
Via de gsm wordt voor zover ik weet geen NFC gebruikt bij Tesla.
Verder volgens mij. En BT reikt echt wel meters ver, dus als je ernaast staat is dat (IMHO) niet het signaal dat het meest geblokkeerd wordthis schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:52:
[...]
NFC? Die NFC reikt toch maar een halve cm ver ofzo? Ik moet die kaart echt al redelijk goed houden voor het lukt.
Via de gsm wordt voor zover ik weet geen NFC gebruikt bij Tesla.
NFC is geen BT.pimk schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:04:
[...]
Verder volgens mij. En BT reikt echt wel meters ver, dus als je ernaast staat is dat (IMHO) niet het signaal dat het meest geblokkeerd word
NFC is de communicatie die gebruikt wordt bij de key card.
BT is de communicatie die gebruikt wordt bij je gsm.
https://research.nccgroup...nerable-to-relay-attacks/Testing on a 2020 Tesla Model 3 running software v11.0 (2022.8.2) with an iPhone 13 mini running version 4.6.1-891 of the Tesla app, NCC Group was able to use this newly developed relay attack tool to unlock and operate the vehicle while the iPhone was outside the BLE range of the vehicle. In the test setup, the iPhone was placed on the top floor at the far end of a home, approximately 25 metres away from the vehicle, which was in the garage at ground level. The phone-side relaying device was positioned in a separate room from the iPhone, approximately 7 metres away from the phone. The vehicle-side relaying device was able to unlock the vehicle when within placed within a radius of approximately 3 metres from the vehicle.
Ja, maar dat is toch softwarematig?Tommie12 schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:40:
Een Tesla kan je toch ook in N zetten vermoed ik...
Voor zover ik weet en kan vinden, "ontkoppelt"een tesla niet, en de motor is met een fixed gearbox gekoppeld aan de as. Vooruit, achteruit, neutraal zijn allemaal softwarematige instellingen hoe de motor aangestuurd wordt. (waarbij neutraal een 0 energiebalans zoekt)
Enkel in Park heb je nog extra remmen die gebruikt worden.
Of vergis ik mij nu?
Klopt allemaal.this schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:10:
[...]
NFC is geen BT.
NFC is de communicatie die gebruikt wordt bij de key card.
BT is de communicatie die gebruikt wordt bij je gsm.
NFC is ook de communicatie die gebruikt wordt bij contactloos betalen.
Als ik naast mijn M3 sta met de telefoon in de achterzak gaat ie niet open, met de telefoon in de voorzak wel. Dat verschil kan volgens mij geen niet door BT veroorzaakt worden. Zou Tesla geen combi van NFC en BT gebruiken dan?
Wie het wèl weet mag het zeggen...
Ik vind nergens terug dat Tesla NFC via de telefoon zou gebruiken.pimk schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:28:
[...]
Klopt allemaal.
Als ik naast mijn M3 sta met de telefoon in de achterzak gaat ie niet open, met de telefoon in de voorzak wel. Dat verschil kan volgens mij geen niet door BT veroorzaakt worden. Zou Tesla geen combi van NFC en BT gebruiken dan?
Wat veel waarschijnlijker is, is dat Tesla de signaalsterkte van bluetooth meet om in te schatten hoe dicht je bij de auto staat. En als je lichaam + eventueel nog andere zaken tussen jouw telefoon en de wagen staat, is de signaalsterkte al meteen een stuk minder dan wanneer deze in je voorzak zou zitten.
De remmen in de Tesla's zijn niet op die manier electronisch.... De gas pedaal is "electronisch" net als de automaat in nieuwe ICE auto's (shift by wire/fly by wire). De remmen zijn nog steeds "hydraulic brakes" en dat is maar goed ook. Want het lijkt mij heel lastig als je een storing krijgt waardoor je auto en constant 100% power levert en de rem dienst weigert want ook volledig electronisch. En dat staat verder los van remmen op de electromotor(en). Remmen met pedaal=Klassiek remmen. Daar had ik het over, niet de remmen als component..Tommie12 schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:08:
[...]
Je remmen zijn ondertussen ook electronisch. Het ABS kan remdruk verminderen, en het stabitliteitsgedeelte, maar ook de noodrem kan zelfstandig afremmen via de hydraulische remmen zonder dat de chauffeur het pedaal aanraakt.
De enige reden dat het nog mechanisch is, is zodat bij uitval van alle systemen je nog steeds kan remmen (weliswaar zonder rembekrachtiger).
Zoals ik zei, het is bijna onmogelijk dat dit door de FSD is veroorzaakt.
Life is too short to drive boring cars
Daarom heb ik mooi voor de zekerheid een pincode voordat je kan rijden.Wolly schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:13:
En die Bluetooth kan je met een relay dus verlengen waardoor je auto ineens foetsie kan zijn als je geen pincode gebruikt.
[...]
https://research.nccgroup...nerable-to-relay-attacks/
Ik denk dat je gelijk hebt.IceTeaGX schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:28:
[...]
Ja, maar dat is toch softwarematig?
Voor zover ik weet en kan vinden, "ontkoppelt"een tesla niet, en de motor is met een fixed gearbox gekoppeld aan de as. Vooruit, achteruit, neutraal zijn allemaal softwarematige instellingen hoe de motor aangestuurd wordt. (waarbij neutraal een 0 energiebalans zoekt)
Enkel in Park heb je nog extra remmen die gebruikt worden.
Of vergis ik mij nu?
Maar als je Tesla in N staat, en je drukt het stroompedaal in, dan ga je toch niet vooruit of achteruit neem ik aan.
Zelfs met ABS en ESP blijven je remmen hydraulisch, alleen zit er electronica bij en zijn er hydraulische kleppen die kunnen remmen als de chauffeur niks doet, en ook je remkracht kunnen verminderen als je wielen blokkeren.Phntm schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:38:
[...]
De remmen in de Tesla's zijn niet op die manier electronisch.... De gas pedaal is "electronisch" net als de automaat in nieuwe ICE auto's (shift by wire/fly by wire). De remmen zijn nog steeds "hydraulic brakes" en dat is maar goed ook. Want het lijkt mij heel lastig als je een storing krijgt waardoor je auto en constant 100% power levert en de rem dienst weigert want ook volledig electronisch. En dat staat verder los van remmen op de electromotor(en). Remmen met pedaal=Klassiek remmen. Daar had ik het over, niet de remmen als component..
Het pedaal en de klauw zijn hydraulisch, dat klopt.
En als de ECU van je ABS/ESP uit valt heb je nog altijd gewoon remmen.
Uit de handleiding:pimk schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:28:
[...]
Klopt allemaal.
Model 3 supports three types of keys:
Phone key - You can set up your personal phone as a "phone key" that communicates with Model 3 using Bluetooth. A phone key supports automatic locking and unlocking.
Dan toch maar even de moeite genomen om een stukje te lezen.SirLct schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:47:
[...]
Zoals ik zei, het is bijna onmogelijk dat dit door de FSD is veroorzaakt.
Ik zie geen conclusies rond de oorzaak.
In een ander twitter bericht, eerder gepost, was het al duidelijk dat het rempedaal nooit is ingedrukt.
Dus de gevolgen zijn sowieso door de gebruiker.
Maar de oorzaak van waarom het gebeurd is kan ik niet afleiden uit die tekst.
Wie weet was het wel een phantom brake waarbij de gebruiker opeens het versnellingspedaal indrukt en in een kramp schiet waardoor de voet er niet meer af kon ofzo (ik bedenk nu maar iets).
Dan is FSD mogelijks de oorzaak van waarom deze situatie ontstaan is. Maar de gevolgen hierop is bij de gebruiker te leggen. Al dan niet door een lichamelijk probleem.
Allemaal theoretische speculatie.
Tesla vehicles can be stolen with new relay attack, but there’s a two-inch caveat
volgens mij alleen een risico als je met die keycards werkt, ff in een NFC block hoesje of secrid stoppen klaar
telefoon bluetooh zou ook kunnen maar is nog geen exploit van gedemonstreerd
ik zet pin to drive iig niet aan, lijkt me super irritant
[ Voor 9% gewijzigd door Lagune op 14-11-2022 13:03 ]
Als je bluetooth het niet doet, kun je ook de auto openen door je telefoon tegen de pilaar aan te houden. Werkt dan hetzelfde als een keycard. En je kan ook de telefoon op de middenconsole leggen om dan te kunnen rijden, net zoals de keycard.pimk schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:28:
[...]
Klopt allemaal.
Edit: Android only.
BT signalen worden echt goed geremd door je lichaam, in het verleden ook vaak problemen gehad met BT oordopjes en je telefoon in de achterzak. Dan krijg je dus inderdaad wat @this zegt dat je Tesla kan denken dat je te ver weg bent.pimk schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:28:
[...]
Dat verschil kan volgens mij geen niet door BT veroorzaakt worden.
NFC is echt voor euhm, near field communication zoals je sleutelpasje.
[ Voor 8% gewijzigd door Radiodurans op 14-11-2022 13:06 ]
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS
Zoek eens op Bluetooth cross body Interferencepimk schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:28:
[...]
Klopt allemaal.
https://letmegooglethat.com/?q=tesla+bluetooth+relay+attackLagune schreef op maandag 14 november 2022 @ 13:00:
[...]
Tesla vehicles can be stolen with new relay attack, but there’s a two-inch caveat
volgens mij alleen een risico als je met die keycards werkt, ff in een NFC block hoesje of secrid stoppen klaar
telefoon bluetooh zou ook kunnen maar is nog geen exploit van gedemonstreerd
Allemaal berichten uit 2022.
Cool! Dus als ik Bluetooth uitzet op mijn telefoon kan ik hem gebruiken om de auto te openen en te starten?DaCoTa schreef op maandag 14 november 2022 @ 13:01:
[...]
Als je bluetooth het niet doet, kun je ook de auto openen door je telefoon tegen de pilaar aan te houden. Werkt dan hetzelfde als een keycard. En je kan ook de telefoon op de middenconsole leggen om dan te kunnen rijden, net zoals de keycard.
Volgens mij wel. Soms werkt BT bij mij niet, en dan werkt bovenstaande. Moet je telefoon wel NFC hebben.Wolly schreef op maandag 14 november 2022 @ 13:22:
[...]
Cool! Dus als ik Bluetooth uitzet op mijn telefoon kan ik hem gebruiken om de auto te openen en te starten?
Edit: en Android zijn
[ Voor 3% gewijzigd door DaCoTa op 15-11-2022 13:59 ]
Let wel op dat deze “universele waarheid” aan enigzins het veranderen is. Audi e-Tron, Porsche Taycan, Acura NSX gebruiken brake-by-wire.Tommie12 schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:56:
[...]
Zelfs met ABS en ESP blijven je remmen hydraulisch, alleen zit er electronica bij en zijn er hydraulische kleppen die kunnen remmen als de chauffeur niks doet, en ook je remkracht kunnen verminderen als je wielen blokkeren.
Het pedaal en de klauw zijn hydraulisch, dat klopt.
En als de ECU van je ABS/ESP uit valt heb je nog altijd gewoon remmen.
Hierbij gebeurd alles elektronisch. Alleen de voorwielen zijn nog hydraulisch verbonden met een "override" klep waarbij, alleen als je VOL de rem in trapt, dit ook nog hydraulisch gebeurd.
[ Voor 16% gewijzigd door _eLMo_ op 14-11-2022 13:36 ]
Ja, dat werkt (zelf getest vorige week, omdat de auto wat vaag deed met alleen een BT connectie)Wolly schreef op maandag 14 november 2022 @ 13:22:
[...]
Cool! Dus als ik Bluetooth uitzet op mijn telefoon kan ik hem gebruiken om de auto te openen en te starten?
(maar ik geloof alleen bij Android)
Worden er eigenlijk wel eens Tesla's gejat? Hier in het forum de afgelopen 2,5jr niet tegen gekomen iig.Wolly schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:13:
En die Bluetooth kan je met een relay dus verlengen waardoor je auto ineens foetsie kan zijn als je geen pincode gebruikt.
[...]
https://research.nccgroup...nerable-to-relay-attacks/
(kan me voorstellen dat het bij het dievengilde bekend is dat je bij diefstal via de app kan zien waar de auto is)
Data van het Landelijk Intelligence- en expertisecentrum Voertuigcriminaliteit, in de tabellen per merk wordt Tesla niet genoemd voor 2021 en 2022 en zullen dus in de overige vallen, en minder zijn dan de laatste die genoemd wordt (Jaguar, 11 diefstallen in 2022). Zelfs in de tabel van elektrische voertuigen wordt Tesla niet met naam genoemd.RF1000 schreef op maandag 14 november 2022 @ 13:34:
[...]
Worden er eigenlijk wel eens Tesla's gejat? Hier in het forum de afgelopen 2,5jr niet tegen gekomen iig.
(kan me voorstellen dat het bij het dievengilde bekend is dat je bij diefstal via de app kan zien waar de auto is)
Helaas kan ik geen complete cijfers vinden.
Als ik op https://autodiefstalcheck.nl/ zoek op mijn kenteken staat er "Dit model is 0 keer gestolen in de afgelopen 12 maanden".
Pak ik bijvoorbeeld het kenteken van een willekeurige Jaguar I-Pace, krijg ik "2 keer gestolen". Een Toyota Rav4 (de meest gestolen auto van Nederland) komt op 421.
[ Voor 16% gewijzigd door Maasluip op 14-11-2022 14:09 ]
Valt reuze mee toch? Ben zelf erg blij met een extra beveiligingsstap. Ook al is het even 'irritant' zou ik altijd adviseren het te activeren om je dure auto te beschermen. Je telefoon is je sleutel; stel je raakt je telefoon kwijt en iemand lukt het op wat voor manier dan ook je telefoon te ontgrendelen en ziet vervolgens de Tesla app waarin hij de locatie van de auto kan zien... diegene kan ernaartoe lopen en zo wegrijden.Lagune schreef op maandag 14 november 2022 @ 13:00:
[...]
Succes met je verzekeringsclaim als blijkt dat 'pin to drive' uit stond. Mijn verzekeraar eist in ieder geval dat deze functie aan staat als startonderbreking, anders ben ik niet verzekerd. Dit is ook al eens ergens voorbij gekomen in een nieuwsbericht waarbij een verzekeraar niet thuis gaf, kan het helaas zo gauw niet terug vinden.
Nog een reden: inbraak in huis en je Tesla pasje wordt uit je portemonnee of jaszak gesloten. Wegrijden gaat ze zonder pincode niet lukken, ideaal toch? Geldt ook voor de zender-/signaal-versterker "hacks".
Het verbaast me eerlijk gezegd wel waarom Tesla nog geen fingerprint vergrendeling voor het openen van de app heeft? Dit terzijde..Maasluip schreef op maandag 14 november 2022 @ 14:23:
Volgende feature die Tesla moet inbouwen is een vingerafdruklezer. Bijvoorbeeld op de Park knop. Dan moet je al mijn dode lichaam of afgehakte vinger gebruiken om de auto te starten en op dat moment zal me dat niet zoveel boeien.
Had Genesis dacht ik, maar denk niet dat Tesla dat snel gaat doen aangezien dat het productieprocess vermoeilijkt, ze lijken eerder gefocust op het maximaliseren van de winst en verlagen van de instapprijzen.Maasluip schreef op maandag 14 november 2022 @ 14:23:
Volgende feature die Tesla moet inbouwen is een vingerafdruklezer. Bijvoorbeeld op de Park knop. Dan moet je al mijn dode lichaam of afgehakte vinger gebruiken om de auto te starten en op dat moment zal me dat niet zoveel boeien.
7600X3D - RTX 5080 | Kia EV6 long range rwd (MY24)
Liever gewoon gezichtsherkenning, dat zou zelfs op de camera in de B pilaar kunnen zodat je zelfs zonder pas of telefoon erin kan. Ook nog eens software-only dus helemaal in het straatje van Tesla.Maasluip schreef op maandag 14 november 2022 @ 14:23:
@Aeonis En hoe ga jij aantonen dat Pin-to-Drive aan staat? Mijn werkgever wilde dit ook maar vond het echt omslachtig. Het invoeren van de code is ook eenvoudig af te kijken.
Voor Summon vind ik de NFC/bluetooth range veel te klein; de functie is nu zo enorm beperkt dat ik het helaas alleen gebruik om de auto 8 meter dichtbij/af de garagedeur te rijden zodat die deur veilig open kan.
Je Tesla roepen zodat hij de parkeerplaats over rijdt; is mij nog nooit gelukt. "Ga dichterbij staan"
Fingerprintscanner of gezichtsherkenning lijkt mij totaal niet nodig. Daarnaast moet je het onderscheid maken tussen 'ontgrendelen' , en 'starten' aka versnellingen vrijgeven.
[ Voor 17% gewijzigd door Blasterxp op 14-11-2022 15:15 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
- Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
- Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
Gerelateerde topics:
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.