Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 379 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.179.417 views

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:14
Pierz schreef op woensdag 9 november 2022 @ 20:54:
De eerste rit in het donker met de 2022.40.4 is achter de rug en ik moet zeggen dat auto grootlicht enorm verbeterd is. Hij gaat niet meer aan als er ook maar ergens in de verte een auto te zien is, ook niet als hij enkel achterlichten ziet in de verte. Ik heb auto grootlicht helemaal niet meer uit hoeven zetten (en ik rijd eigenlijk constant op autopilot).

Dus die SEXY button orders kunnen jullie wel cancelen ;)
Nog anderen die dit kunnen bevestigen? Als in, kan ik dan nu eindelijk de updates door laten gaan? Of is het beter nog op de oude versie te blijven?
RF1000 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 11:40:
[...]

Maar toch is zo'n ook wel ideaal om met 1 druk (achter je stuur) de AP weer aan te zetten ipv 2x aan die hendel trekken.

En ik las ergens dat ze zelfs bezig zijn dat na wijziging van rijbaan na x aantal seconden AP automatisch weer aan gaat.
Dat zou toch wel heel erg fijn zijn. Alleen dan liever nog meteen weer aanzetten wanneer de nieuwe rijstrook is gedetecteerd ipv met een vertraging.

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14-01 21:04
Iemand weet hoe je TPMS kan resetten? Sinds vanochtend geeft ie melding "Tyre Pressure Monitoring System Fault" en daaronder "Pressure sensor fault may clear next drive"
Ik heb net buiten gelunched en melding is er nog.
Heb daarna nog bijgevuld en melding is er nog.
Als ik de status bekijkt, blijft linksvoor op --, terwijl de rest wel 2.9 bar laat zien.
Hier ook gekeken, maar heb de optie reset helemaal niet?
https://www.tesla.com/en_gb/support/resetting-tpms-sensor

Life is too short to drive boring cars

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:22

Lagune

Its time for warp

SirLct schreef op donderdag 10 november 2022 @ 12:57:
Iemand weet hoe je TPMS kan resetten? Sinds vanochtend geeft ie melding "Tyre Pressure Monitoring System Fault" en daaronder "Pressure sensor fault may clear next drive"
Ik heb net buiten gelunched en melding is er nog.
Heb daarna nog bijgevuld en melding is er nog.
Als ik de status bekijkt, blijft linksvoor op --, terwijl de rest wel 2.9 bar laat zien.
Hier ook gekeken, maar heb de optie reset helemaal niet?
https://www.tesla.com/en_gb/support/resetting-tpms-sensor
ff het wiel eraf halen (zie below) :+

(bij controls -> service -> wheel configuration) kan je wel resetten toch of is dat alleen voor als je banden hebt gewisseld?

Automatic Reset of TPMS Sensors (model 3 manual)

After replacing one or more wheels (but not after replacing a tire), the TPMS sensors are relearned to ensure tire pressure warnings are accurate. TPMS sensors reset automatically within 10 minutes of driving over 15 mph (25 km/h).
WARNING: If your Model 3 is equipped with aftermarket tires that differ in size from those printed on the Tire and Loading Information Label (see Vehicle Loading on page 185), it is the driver's responsibility to determine the correct tire pressure. Do not drive on public roads

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:48
[...]

Maar toch is zo'n ook wel ideaal om met 1 druk (achter je stuur) de AP weer aan te zetten ipv 2x aan die hendel trekken.

En ik las ergens dat ze zelfs bezig zijn dat na wijziging van rijbaan na x aantal seconden AP automatisch weer aan gaat.
In dat geval zouden ze er een klant bij hebben.
Caelorum schreef op donderdag 10 november 2022 @ 11:53:
[...]

Nog anderen die dit kunnen bevestigen? Als in, kan ik dan nu eindelijk de updates door laten gaan? Of is het beter nog op de oude versie te blijven?
Ik zou idd wel even de ervaringen van anderen afwachten, aangezien dit pas 1 rit is in mijn specifieke situatie.

[ Voor 31% gewijzigd door Pierz op 10-11-2022 13:53 ]

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:41

Damian

Insane Obtrusion

[...]

Heb je daar een bron van? Want dat is een insta-buy voor mij namelijk...

Ik vind het echt zooo slecht dat dat bij Tesla niet standaard zo is. Alle auto's die ik gehad heb die rijbaan assistentie hadden ging het gewoon weer netjes aan nadat je van rijbaan had verwisseld of een andere stuuractie had gedaan. Auto ziet dat je weer tussen 2 lijntjes zit en hoppa, AP pakt weer door.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:39

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Volgens mij past dat niet in de filosofie. "De auto moet het doen en als de bestuurder overneemt gaat het uit".

Dit is waarschijnlijk een EAP dingetje maar als ik mijn knipperlicht naar links aan zet dan laat de auto zien dat ik kan opschuiven en als ik dat dan rustig doe blijft AP aan staan.
(EAP dingetje want met NoA stuurt de auto automatisch als er plaats is)

Signatures zijn voor boomers.

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Maasluip schreef op donderdag 10 november 2022 @ 14:52:
Volgens mij past dat niet in de filosofie. "De auto moet het doen en als de bestuurder overneemt gaat het uit".

Dit is waarschijnlijk een EAP dingetje maar als ik mijn knipperlicht naar links aan zet dan laat de auto zien dat ik kan opschuiven en als ik dat dan rustig doe blijft AP aan staan.
(EAP dingetje want met NoA stuurt de auto automatisch als er plaats is)
Dat is een functie van EAP inderdaad...

• Aeonis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-12-2025
Pierz schreef op woensdag 9 november 2022 @ 20:54:
De eerste rit in het donker met de 2022.40.4 is achter de rug en ik moet zeggen dat auto grootlicht enorm verbeterd is. Hij gaat niet meer aan als er ook maar ergens in de verte een auto te zien is, ook niet als hij enkel achterlichten ziet in de verte. Ik heb auto grootlicht helemaal niet meer uit hoeven zetten (en ik rijd eigenlijk constant op autopilot).

Dus die SEXY button orders kunnen jullie wel cancelen ;)
Oehhh ben benieuwd! Welk model/bouwjaar heb je als ik vragen mag?

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:57
emnich schreef op woensdag 9 november 2022 @ 12:05:
1, 2 en 3 géén phantom break
4: twijfel geval maar ik neig ook naar geen phantom break (ze zouden wel kunnen maken dat zo'n rem actie iets vloeiender gaat....)
5: phantom break
6: phantom break maar better safe than sorry
7: geen phantom break. Dat je sneller door die bocht zou kunnen vind ik niet zo belangrijk, als je de auto wil laten sturen moet je ook accepteren dat ie soms wat voorzichtiger doet dan je zelf zou doen.
Geen 1 is een phantom break :P
Het kan hoogstens een phantom brake zijn :Y

(ik zal me nu weer een tijdje kalm houden :X :+ )

• ybos
[...]

Ik ga ze ook spammen met wat wensen:
- bij soft touch richtingaanwijzer ook AP stoppen, hoef je de richtingaanwijzer niet meer door te drukken
- Wanneer je de toggle voor AP gebruikt gaat niet alleen AP uit maar ook TACC

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:10
Gaat AP niet uit bij een soft touch richtingaanwijzer? Wat slecht zeg :D

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:46
ybos schreef op donderdag 10 november 2022 @ 15:14:
[...]

Ik ga ze ook spammen met wat wensen:
- bij soft touch richtingaanwijzer ook AP stoppen, hoef je de richtingaanwijzer niet meer door te drukken
Bij soft-touch knipperlicht en daarna sturen om van baan te wisselen gaat AP standaard uit en blijft TACC aan. Althans dat is zo bij mijn 2021 SR+. Ik merkte wel dat bij de 2019 Performance van mijn collega dat minder lekker werkte toen ik daar in gereden heb. Missschien dat dat verbetert is sinds ik mijn auto heb gekregen want daar was het vanaf begin af aan prima.

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:12

Bever!

3

Makkelijk schreef op donderdag 10 november 2022 @ 15:15:
Gaat AP niet uit bij een soft touch richtingaanwijzer? Wat slecht zeg :D
jawel gaat gewoon uit

• Maasluip
  • Laatst online: 15:39

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Niet als je alleen de richtingaanwijzer aan zet. Wel als je ook stuurt.

Signatures zijn voor boomers.

• HanZwo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-01 16:21
Caelorum schreef op donderdag 10 november 2022 @ 11:53:
[...]

Deze man lijkt het ook te bevestigen.

• Caelorum
Ik ben nog niet onder de indruk met het aan/uit knipperen van groot licht binnen de bebouwde kom.

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:29
Ik had deze ochtend ook het gevoel dat het automatische grootlicht veel sneller reageerde.
Had er verder niet zo bij stilgestaan tot ik hier de reacties zag maar ik ga er even vanuit dat het gewoon al aan het verbeteren is! Toch wel een stukje big data doordat iedereen gewoon dezelfde versies draait en dit dus binnen een paar updates zo goed als perfect werkt.

Tevens zijn de automatische ruitenwissers nu ook echt erg goed geworden! Iemand hier ook ervaring mee?

• SirLct
https://www.tesla.com/nl_...=new&redirect=no#overview

Volgens mij echt goede deal.
Performance + FSD voor 72k.
Ja zit 9dkm op maar dat hoef niet slecht te betekenen.

n=1 hier, demo voertuigen zijn echt gewoon prima

• ybos
Volgens mij moet ik er altijd doorheen duwen met softtouch (3x knipperen).
Ik druk m altijd door dat hij blijft knipperen en dan gaat AP netjes uit.
Morgen eens testen, misschien druk ik al veel te lang mn knipper te lang aan :P

• Aeonis
Daar issie dan, eerste blik op de quicksilver!

Impressie zonder commentaar:

Edit: nog 1, gefilmd met een andere camera / saturatie:

[ Voor 20% gewijzigd door Aeonis op 11-11-2022 14:24 ]

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:29
SirLct schreef op donderdag 10 november 2022 @ 17:29:

Zeker een mooie deal!
Hopelijk als ik eind volgend jaar ga vernieuwen dat er dan een mooie zilveren of rode model Y te koop staat :)

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Zijn er meer gebruikers die last hebben dat de telefoonsleutel de laatste tijd niet altijd herkend wordt. Ik weet niet of dit sinds de recente update naar Android 13 is gestart op mijn s22 ultra. Ik heb al het toestel verwijderd en opnieuw als sleutel toegevoegd, maar vandaag was het weer raak. Iemand tips?

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Erik1337
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18-08-2024
BillSpaarbank schreef op donderdag 10 november 2022 @ 19:00:
Zijn er meer gebruikers die last hebben dat de telefoonsleutel de laatste tijd niet altijd herkend wordt. Ik weet niet of dit sinds de recente update naar Android 13 is gestart op mijn s22 ultra. Ik heb al het toestel verwijderd en opnieuw als sleutel toegevoegd, maar vandaag was het weer raak. Iemand tips?
Hier ook met een iPhone. Zowel de auto als telefoon op de laatste OS.

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-01 13:30
Je locatietoegang dient op Altijd te staan in de Tesla app instelling.Daarnaast natuurlijk je bluetooth aan.

[ Voor 5% gewijzigd door Hunkaroglu op 10-11-2022 19:17 ]

• ybos
Ik heb het idee dat het juist weer iets beter gaat. aantal weken geleden had ik echt 5/10 keer kortstondig alarm. Deed hem in de ochtend al standaard open via de app (vertrek erg vroeg).
Nu weinig het alarm meer gehoord.

Heb inderdaad wel regelmatig dat je de hendel induwt en er gewoon niets gebeurd dan telefoon ontgrendelen / app openen en gaat de auto open.

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:47
Damian schreef op donderdag 10 november 2022 @ 14:21:
[...]

Heb je daar een bron van? Want dat is een insta-buy voor mij namelijk...

Ik vind het echt zooo slecht dat dat bij Tesla niet standaard zo is. Alle auto's die ik gehad heb die rijbaan assistentie hadden ging het gewoon weer netjes aan nadat je van rijbaan had verwisseld of een andere stuuractie had gedaan. Auto ziet dat je weer tussen 2 lijntjes zit en hoppa, AP pakt weer door.
Ik kan het helaas even niet zo snel terug vinden.

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Hunkaroglu schreef op donderdag 10 november 2022 @ 19:16:
[...]

Je locatietoegang dient op Altijd te staan in de Tesla app instelling.Daarnaast natuurlijk je bluetooth aan.
Ik kan alleen kiezen voor "toestaan bij gebruik van app"

Het heeft altijd gewerkt, maar sinds de laatste 2 updates van de Tesla of de update naar Android 13 problemen. Ik heb verder niets aan de settings veranderd. Ik zal eens duiken in de sluimerstand instellingen en batterij optimalisatie. Misschien dat daar iets veranderd is.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Aeonis
Heb ik ook sporadisch, sta ik bij de auto en werkt het niet.. moet ik m'n telefoon unlocken of de Tesla app openen en dan werkt het. Gok dat de bluetooth koppeling dan niet snel genoeg gelegd wordt, of Android battery management die vervelend doet. Helpt wel iets om de batterij-optimalisatie uit te zetten voor de Tesla app, zodat die altijd in de achtergrond mag blijven draaien.

Edit: heb ook af en toe dat de deuren al geunlocked zijn, en toch het alarm een keer piept als ik de deur open.

[ Voor 6% gewijzigd door Aeonis op 10-11-2022 19:34 ]

• Pierz
Aeonis schreef op donderdag 10 november 2022 @ 15:06:
[...]

Oehhh ben benieuwd! Welk model/bouwjaar heb je als ik vragen mag?
SR+ Sept 2020 (HW3 met radar).
Caelorum schreef op donderdag 10 november 2022 @ 16:59:
[...]

Ik ben nog niet onder de indruk met het aan/uit knipperen van groot licht binnen de bebouwde kom.
Daar gaat grootlicht inderdaad nog aan, maar verblindt geen tegenliggers meer.

[ Voor 40% gewijzigd door Pierz op 10-11-2022 19:53 ]

• ybos
Aeonis schreef op donderdag 10 november 2022 @ 19:32:
[...]

Heb ik ook sporadisch, sta ik bij de auto en werkt het niet.. moet ik m'n telefoon unlocken of de Tesla app openen en dan werkt het. Gok dat de bluetooth koppeling dan niet snel genoeg gelegd wordt, of Android battery management die vervelend doet. Helpt wel iets om de batterij-optimalisatie uit te zetten voor de Tesla app, zodat die altijd in de achtergrond mag blijven draaien.

Edit: heb ook af en toe dat de deuren al geunlocked zijn, en toch het alarm een keer piept als ik de deur open.
Heb ik gedaan idd na een tip van hier. Zou het systeem de bluetooth misschien ook periodiek platgooien om energie te besparen :?

• Wesnik
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21-02-2023
Radiodurans schreef op woensdag 9 november 2022 @ 16:01:
Vandaag een proefrit gedaan met de MYP: wat een ongelofelijk gave rij-ervaring zeg! Dat full one pedal driving was instant heerlijk intuïtief.

De performance was buitenaards, dat getalletje vliegt omhoog als je met je ogen knippert. Maakt ook dat je op de snelweg heel precies je auto kan neerzetten waar je wil, echt super fijn. Helaas zal dat wel anders zijn met de MYRWD maar toch. Ook heel mooi dat de RWD dus precies dezelfde features zoals dat mooie speakersysteem heeft.

Wel een erg stijve rit, de verkoper zei dat de nieuwe MY een iets zachtere afstelling heeft. Ook de kleinere velgen (en dus grotere banden) zal helpen. Verder is de draaicirkel erg matig en ook je zicht via het achterraam heel beperkt (in vergelijking met een vierkant raam van een station). Dat zijn eigenlijk wel de belangrijkste minpunten.

Wat belachelijk dat je een eventuele lening niet mag afbetalen wanneer je wil, bijv. bij een financiële meevaller. Raar dat wij Nederlanders dat accepteren van een financierder.

Had niet gedacht dat het rijden zó mooi zou zijn. Ik stapte daarna weer in mijn ICE en die gaat je meteen tegenstaan O-)
Even een vraagje over findio/slottermijn, hoe gaat dat nou precies in z'n werk? Ik ben ook geïnteresseerd in de YRWD en vindt de 4,1% van findio best ok maar ben alleen benieuwd hoe dat nou zit met die slottermijn.

• Hunkaroglu
Wesnik schreef op donderdag 10 november 2022 @ 20:07:
[...]

Even een vraagje over findio/slottermijn, hoe gaat dat nou precies in z'n werk? Ik ben ook geïnteresseerd in de YRWD en vindt de 4,1% van findio best ok maar ben alleen benieuwd hoe dat nou zit met die slottermijn.
Aan het einde van de looptijd dien je het volledige bedrag van de slottermijn te betalen. Of bedoel je iets anders?

• Wesnik
Hunkaroglu schreef op donderdag 10 november 2022 @ 20:21:
[...]

Aan het einde van de looptijd dien je het volledige bedrag van de slottermijn te betalen. Of bedoel je iets anders?
Maar kan dat ook dmv inruil op een nieuwe auto?

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-01 13:02
Aeonis schreef op donderdag 10 november 2022 @ 19:32:
[...]

Bij mij lijkt het soms te gebeuren als de Tesla app een update heeft gehad.

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Wesnik schreef op donderdag 10 november 2022 @ 20:24:
[...]

Vraag een offerte aan / bel ze gewoon op, ze leggen je graag alles uit.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• Hunkaroglu
Wesnik schreef op donderdag 10 november 2022 @ 20:24:
[...]

Ik weet niet wat het bedrag is van de slottermijn die je wilt kiezen. Maar stel dat je 20K als slottermijn hanteert. Denk dat je Tesla na 4 jaar veel meer waard is dan die slottermijn. Dus kom je uiteindelijk duurder uit. Maar inderdaad, het beste is dat je gewoon met ze belt.

[ Voor 6% gewijzigd door Hunkaroglu op 10-11-2022 20:54 ]

• Bever!

Bever!

3

ybos schreef op donderdag 10 november 2022 @ 18:08:
[...]

Volgens mij moet ik er altijd doorheen duwen met softtouch (3x knipperen).
Ik druk m altijd door dat hij blijft knipperen en dan gaat AP netjes uit.
Morgen eens testen, misschien druk ik al veel te lang mn knipper te lang aan :P
als je zacht instuurt en dan tikt gaat hij eraf

• Bever!

Bever!

3

Pierz schreef op donderdag 10 november 2022 @ 19:49:
[...]

SR+ Sept 2020 (HW3 met radar).

[...]

Daar gaat grootlicht inderdaad nog aan, maar verblindt geen tegenliggers meer.
Rijd jij met AP aan in de bebouwde kom? Heb dat ooit eens gedaan voor de lol maar lijkt me niet iets wat je vaak doet?

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
[...]

Die slot termijn is een mooi trucje om met een relatief lage rente toch goed te verdienen. Je leent het namelijk wel X jaar en betaald er dus rente over maar lost het pas aan het eind van de rit af.

Ik raad iedereen aan voor z’n eigen situatie dingen goed op een rij te zetten en zeker ook te vergelijken met alternatieven als persoonlijke lening (auto is geen onderpand, geen slot termijn) etc. Geeft ondanks hogere rente regelmatig een lagere totale kosten omdat je geen 5 jaar rente betaald over slottermijn. Daarnaast is de auto niet het onderpand en kun je dus zelf op ieder moment die auto verkopen en daarmee je lening aflossen of wat je maar wil. De constructie van findio is de auto pas juridisch van jou als de lening klaar is.

• _eLMo_
  • Niet online
Je kunt bij Findio ook kiezen voor geen slottermijn toch? Dat hebben wij. Ik betaal mijn leningen liever sneller af dan dat het voorwerp waar voor geleend word afschrijft. Dus slottermijn 0 en aanbetaling > 0.

• Hunkaroglu
_eLMo_ schreef op donderdag 10 november 2022 @ 21:45:
Je kunt bij Findio ook kiezen voor geen slottermijn toch? Dat hebben wij. Ik betaal mijn leningen liever sneller af dan dat het voorwerp waar voor geleend word afschrijft. Dus slottermijn 0 en aanbetaling > 0.
Hier kun je het zelf berekenen naar je eigen situatie.
https://www.findio.nl/voor-auto/tesla/model3

• Radiodurans
  • Laatst online: 18:42
[...]
maar ben alleen benieuwd hoe dat nou zit met die slottermijn.
Heb me niet verdiept in de voorwaarden van de slottermijn om de redenen die zojuist zijn genoemd, vooral dat je 5 jaar lang rente betaald over dat slotbedrag. Ik betaal maandelijks een x bedrag totdat ik het financieel niet meer interessant vind en dan los ik ‘m af.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

SirLct schreef op donderdag 10 november 2022 @ 17:29:

Das de demo auto waar ik ook in gereden heb ;)

Ik weet het niet zo, daar hebben wel heel veel mensen in gereden al en allemaal maar de vraag wat ze precies gedaan hebben...

• Caelorum
Bever! schreef op donderdag 10 november 2022 @ 20:56:
[...]
Rijd jij met AP aan in de bebouwde kom? Heb dat ooit eens gedaan voor de lol maar lijkt me niet iets wat je vaak doet?
De bebouwde kom is niet overal even bebouwd. Hier hebben we een provinciale weg die door de bebouwde kom loopt, maar amper verandert van vorm of verkeersinrichting. Het is dat er een 50 bord staat en een plaatsnaam, maar anders had je het verschil niet gezien. De bewpners zouden het alleen vast waarderen als ze niet de hele tijd geflitst worden.
Sander schreef op donderdag 10 november 2022 @ 21:24:
[...]

Die slot termijn is een mooi trucje om met een relatief lage rente toch goed te verdienen. Je leent het namelijk wel X jaar en betaald er dus rente over maar lost het pas aan het eind van de rit af.

Ik raad iedereen aan voor z’n eigen situatie dingen goed op een rij te zetten en zeker ook te vergelijken met alternatieven als persoonlijke lening (auto is geen onderpand, geen slot termijn) etc. Geeft ondanks hogere rente regelmatig een lagere totale kosten omdat je geen 5 jaar rente betaald over slottermijn. Daarnaast is de auto niet het onderpand en kun je dus zelf op ieder moment die auto verkopen en daarmee je lening aflossen of wat je maar wil. De constructie van findio is de auto pas juridisch van jou als de lening klaar is.
Heeft niks met een trucje te maken. Je leent langer meer geld, dus meer rente. Mensen vinden het prettig dat het maandbedrag laag/lager is. Dat ze dan aan het eind alsnog geld moeten ophoesten vergeten ze dan maar even. Daarom was de aflossingsvrije hypotheek zo in trek. De slottermijn is eigenlijk hetzelfde.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Pierz
Bever! schreef op donderdag 10 november 2022 @ 20:56:
[...]

Bijna altijd, ik denk dat jouw bebouwde kom er heel anders uit ziet dan de mijne ;)

Volgens mij is ring A10 bijvoorbeeld ook BBK. Daar mag je dus ook geen grootlicht voeren. Ik vermoed dat jij aan een 30 zone in een woonwijk denkt.

[ Voor 6% gewijzigd door Pierz op 11-11-2022 08:01 ]

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:26
Pierz schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 08:00:
[...]

Bijna altijd, ik denk dat jouw bebouwde kom er heel anders uit ziet dan de mijne ;)

Volgens mij is ring A10 bijvoorbeeld ook BBK. Daar mag je dus ook geen grootlicht voeren. Ik vermoed dat jij aan een 30 zone in een woonwijk denkt.
Het is niet verboden om binnen de bebouwde kom met groot licht te rijden.

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:44
Pierz schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 08:00:
[...]

Haha, een snelweg is zeker niet binnen de bebouwde kom. In principe is binnen de bebouwde kom max 50km/u, met wat uitzonderingen (uiteraard zijn er altijd uitzonderingen) van 70km/u.
Daar waar je 80km/u of meer mag rijden zit je altijd buiten de bebouwde kom.

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:47
ybos schreef op donderdag 10 november 2022 @ 19:58:
[...]

Heb ik gedaan idd na een tip van hier. Zou het systeem de bluetooth misschien ook periodiek platgooien om energie te besparen :?
Met de telefoon in je kontzak blokkeert je lichaam het bluetooth signaal en gaat ie ook niet altijd open heb ik gemerkt.

• Hunkaroglu
RF1000 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 08:45:
[...]

Met de telefoon in je kontzak blokkeert je lichaam het bluetooth signaal en gaat ie ook niet altijd open heb ik gemerkt.
Klopt hij wil altijd mijn kont eerst zien dan. :P

• SirLct
Damian schreef op donderdag 10 november 2022 @ 22:13:
[...]

Das de demo auto waar ik ook in gereden heb ;)

Ik weet het niet zo, daar hebben wel heel veel mensen in gereden al en allemaal maar de vraag wat ze precies gedaan hebben...
Als je daar gevoelig voor bent dan idd niet voor jou.
Ik heb het gevoel dat met demo auto dat ze juist extra goed gaan controleren.
Mijn ervaring is iig goed, behalve nu 30dkm later een van de tpms sensoren blijkt faulty te zijn, maar dit kan bij alle auto gebeuren.

• Aeonis
Vanochtend niet het beste ritje gehad richting mijn werk (model 3 LR 2019); eerst begon het grootlicht tijdens autopilot ongecontroleerd te knipperen op een N weg, ongeveer 5x in een paar seconden aan en uit, terwijl er veel tegemoetkomende auto's waren en ik achter een rij auto's reed :| die zullen wel gedacht hebben, wat is hier aan de hand....

Een aantal km's later op de snelweg ging ineens autopilot uit, veel gepiep en het rode stuur in beeld. Ik zag iets staan van "autopilot is uitgeschakeld syst. fout" en vervolgens om en om "cruise control is uitgeschakeld" en "automatic emergency braking uitgeschakeld". Ik heb zowel autopilot als cruise control de rest van de rit niet meer kunnen gebruiken.

Iemand eens iets soortgelijks gehad? De auto kennende zal er de terugweg niets meer aan de hand zijn..
Mijn software versie is 2022.36.6, de laatste update heb ik nog niet gehad.

[ Voor 4% gewijzigd door Aeonis op 11-11-2022 09:19 ]

• Pierz
VeeGee schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 08:28:
[...]

Het is niet verboden om binnen de bebouwde kom met groot licht te rijden.
Verrek, je hebt gelijk! Mijn rijlessen stammen nog uit de 90’s en toen is me geleerd dat grootlicht alleen buiten de bebouwde kom gebruikt mag worden. Een dag niks geleerd is een dag niet geleefd :*)

Niks meer aan de hand dus met grootlicht en AP.
Smobbo schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 08:36:
[...]

Haha, een snelweg is zeker niet binnen de bebouwde kom. In principe is binnen de bebouwde kom max 50km/u, met wat uitzonderingen (uiteraard zijn er altijd uitzonderingen) van 70km/u.
Daar waar je 80km/u of meer mag rijden zit je altijd buiten de bebouwde kom.
Tegenwoordig rijd ik er nooit meer, maar ik ben er vrij zeker van dat A10 west bebouwde kom is. Dat is ook nauwelijks snelweg te noemen.

• Caelorum
Pierz schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 09:37:
[...]
Verrek, je hebt gelijk! Mijn rijlessen stammen nog uit de 90’s en toen is me geleerd dat grootlicht alleen buiten de bebouwde kom gebruikt mag worden. Een dag niks geleerd is een dag niet geleefd :*)

Niks meer aan de hand dus met grootlicht en AP.[...]
Ook toen mocht het wel, maar het is net zoals nu redelijk asociaal. Het is overigens wel verboden om met verblindend licht te rijden. Dat geld dus zowel voor mistlampen als grootlicht als verkeerd afgestelde koplampen. Die drie mogen allemaal, zolang je maar geen andere weggebruikers ermee lastig valt en ik betwijfel dus of een te laat uitgaand of continue schakelende grootlicht wel mag. Al helemaal binnen de bebouwde kom waar auto's van beide weghelften vaak wat dichter op elkaar zitten zonder wegafscheiding.

• Pierz
Caelorum schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 09:50:
[...]

Ook toen mocht het wel, maar het is net zoals nu redelijk asociaal. Het is overigens wel verboden om met verblindend licht te rijden. Dat geld dus zowel voor mistlampen als grootlicht als verkeerd afgestelde koplampen. Die drie mogen allemaal, zolang je maar geen andere weggebruikers ermee lastig valt en ik betwijfel dus of een te laat uitgaand of continue schakelende grootlicht wel mag. Al helemaal binnen de bebouwde kom waar auto's van beide weghelften vaak wat dichter op elkaar zitten zonder wegafscheiding.
Het is ook wel erg lang geleden, wellicht verkeerd onthouden. Maar gezien hoe auto grootlicht nu werkt denk ik dat het nauwelijks een issue meer is.

• Makkelijk
Sander schreef op donderdag 10 november 2022 @ 21:24:
[...]
De slottermijn is gewoon omdat je de auto aan het einde van de financial lease kunt inruilen en daarmee de slottermijn kunt aflossen. Het is geen trucje voor extra rente, het is een manier om mensen met lagere maandlasten een auto te laten hebben in de wetenschap dat er een restwaarde is aan het einde van de lening.

Als je een hogere maandlast aan kunt of een gedeelte direct kunt aflossen is dat waarschijnlijk voordeliger ja, en wellicht is een persoonlijke lening dan ook voordeliger..

[ Voor 12% gewijzigd door Makkelijk op 11-11-2022 10:15 ]

Makkelijk schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:14:
[...]

De slottermijn is gewoon omdat je de auto aan het einde van de financial lease kunt inruilen en daarmee de slottermijn kunt aflossen. Het is geen trucje voor extra rente, het is een manier om mensen met lagere maandlasten een auto te laten hebben in de wetenschap dat er een restwaarde is aan het einde van de lening.

Als je een hogere maandlast aan kunt of een gedeelte direct kunt aflossen is dat waarschijnlijk voordeliger ja, en wellicht is een persoonlijke lening dan ook voordeliger..
Inderdaad. Autofabrikanten gebruiken leningen om meer auto's te kunnen verkopen. Uiteraard moet de leningverstrekker er ook aan verdienen, maar dat is niet per se een trucje om er meer uit te persen. Er is immers best concurrentie op die leningenmarkt en geld is ongedifferentieerde commodity. Dan neigt de kostprijs (=rente) uiteindelijk toch naar de minimale marge die nodig is. Vandaar ook al die innovaties met online aanvraag en beheer van de lening. En de algoritmische beoordeling (1 afwijkend item in je aanvraag = afwijzing). Alles om de kosten te drukken, want alleen zo kunnen ze iets verdienen.

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-01 11:08
Ik heb al 2 weken lang geen connectivity in de auto. Dus voice commands/navigatie werkt niet en ik kan de auto niet op afstand besturen voor bijv. voorverwarmen, laadsnelheid, of gewoon locatiebepaling. Heel af en toe komt hij een minuutje online (nu alweer 3 dagen geleden). Heb maar een service afspraak gemaakt... erg vreemd. Iemand anders wel eens gehad? Ik heb geen premium connectivity.

• DaCoTa
  • Laatst online: 20:39
Nieuwe navigatie staat bij mij klaar om te downloaden: EU-2022-40.14215.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uhm-HFDb5vcmvmzbz-quSvSOiRg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jSAL6qbPgc5B1nmx1zI6h5LN.png?f=fotoalbum_large

Weet dat hier geen versieposts normaal gepost worden, maar nav updates zijn zeldzaam en heb deze nog niet genoemd zien worden.

• BigSmurf
  • Niet online
DaCoTa schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:12:

[Afbeelding]

Weet dat hier geen versieposts normaal gepost worden, maar nav updates zijn zeldzaam en heb deze nog niet genoemd zien worden.
Nice. Dat zou toch eens tijd worden na ruim een jaar. Wel veel gelezen dat navigatie updates ook weer werden teruggetrokken in de US, dus niet te snel hopen.

• BigSmurf
  • Niet online
Divak schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:26:
Ik heb al 2 weken lang geen connectivity in de auto. Dus voice commands/navigatie werkt niet en ik kan de auto niet op afstand besturen voor bijv. voorverwarmen, laadsnelheid, of gewoon locatiebepaling. Heel af en toe komt hij een minuutje online (nu alweer 3 dagen geleden). Heb maar een service afspraak gemaakt... erg vreemd. Iemand anders wel eens gehad? Ik heb geen premium connectivity.
Ja, paar updates geleden. Reboot via het menu loste het op (dus geen reset met de knopjes op het stuur).

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Iemand ervaring met betaalbare dakdragers voor een Model Y 2023? Ik vind die van Tesla zelf wel erg chique, maar ik vind 525 euro iets teveel van het goede voor die ene keer wintersport per jaar...

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Inspired schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 07:43:
[...]

Heeft niks met een trucje te maken. Je leent langer meer geld, dus meer rente. Mensen vinden het prettig dat het maandbedrag laag/lager is. Dat ze dan aan het eind alsnog geld moeten ophoesten vergeten ze dan maar even. Daarom was de aflossingsvrije hypotheek zo in trek. De slottermijn is eigenlijk hetzelfde.
Als je rekent is het geen truc, alleen je ziet (ook hier) mensen het ‘lage’ rentepercentage als reden noemen km deels te financieren, terwijl de totale kosten tegenvallen door het aflossingsvrije deel. Overigens viel findio hier af door 1 dingetje wat niet in hun standaard proces past icm dat je minimaal 50% moet financieren

• Chonn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-01 14:03
Damian schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 13:49:
Iemand ervaring met betaalbare dakdragers voor een Model Y 2023? Ik vind die van Tesla zelf wel erg chique, maar ik vind 525 euro iets teveel van het goede voor die ene keer wintersport per jaar...
Ik heb ook zitten kijken naar dakdragers (voor wintersport en zomervakanties) op de MY waarbij ik zelf die van Tesla zou nemen om geen risico's te nemen en mijn huidige dakkoffer zou willen (her)gebruiken.

Maar om 2 redenen zag ik ervan af:
1) flink verlies van range door de grote luchtweerstand door zo'n dakkoffer (zie diverse YT filmpjes over dit onderwerp)
2) kans op schade aan je glazen dak als je de dragers niet goed monteert (zie horrorverhalen op internet) .

Ik heb daarom besloten om voor een trekhaakkoffer te gaan van MFT (de MFT BackBox) omdat de impact op range minimaal is en er prima ski's in passen. Daarnaast dus makkelijker inladen en geen risico op schade aan je glazendak.

Wellicht niet het antwoord dat je wil horen en bovendien prijziger ;-) maar wellicht wel iets ter overweging.

MY LR QuickSilver 2023 :-)

• Wesnik
Sander schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 13:51:
[...]

Als je rekent is het geen truc, alleen je ziet (ook hier) mensen het ‘lage’ rentepercentage als reden noemen km deels te financieren, terwijl de totale kosten tegenvallen door het aflossingsvrije deel. Overigens viel findio hier af door 1 dingetje wat niet in hun standaard proces past icm dat je minimaal 50% moet financieren
Misschien een stomme vraag maar wat bedoelt u met afvallen icm minimaal 50% financieren?

• Wesnik
Wesnik schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 14:41:
[...]

Misschien een stomme vraag maar wat bedoelt u met afvallen icm minimaal 50% financieren?
Excuses zin verkeerd gelezen 😂😂😂 ik snap 'm al.

• Makkelijk
Wesnik schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 14:41:
[...]

Zoals ik het lees wil hij minder dan de helft van de aankoopsom met Findio financieren.

• Makkelijk
Makkelijk schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 14:52:
[...]

Zoals ik het lees wil hij minder dan de helft van de aankoopsom met Findio financieren.
Oh hij snapt hem al 😂😂😂

• hdu
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 09-01 16:04

hdu

Chonn schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 14:11:
[...]

Ik heb ook zitten kijken naar dakdragers (voor wintersport en zomervakanties) op de MY waarbij ik zelf die van Tesla zou nemen om geen risico's te nemen en mijn huidige dakkoffer zou willen (her)gebruiken.

1) flink verlies van range door de grote luchtweerstand door zo'n dakkoffer (zie diverse YT filmpjes over dit onderwerp)
2) kans op schade aan je glazen dak als je de dragers niet goed monteert (zie horrorverhalen op internet) .

Ik heb daarom besloten om voor een trekhaakkoffer te gaan van MFT (de MFT BackBox) omdat de impact op range minimaal is en er prima ski's in passen. Daarnaast dus makkelijker inladen en geen risico op schade aan je glazendak.

Wellicht niet het antwoord dat je wil horen en bovendien prijziger ;-) maar wellicht wel iets ter overweging.
Zie hdu in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic"
Erg goede ervaringen mee. Verbruik is zo ongeveer gelijk aan rijden zonder deze bak op de trekhaak. Makkelijk bagage in en uitladen. Bak gaat mee naar volgende auto's. Hoef ik niet weer bij elke auto nieuwe dakdragers te kopen. Nadelen: duur, achteruitrijcamera moet je even zonder en je kunt wat lastiger bij de achterbak. Trouwens geen last gehad bij SuC's, dat paste altijd.

• HanZwo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-01 16:21
Makkelijk schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 14:52:
[...]

Wat prima kan, want dat heb ik ook gedaan. Bij Findio.

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:50
DaCoTa schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:12:

[Afbeelding]

Die versie heb ik ook nog.
Ik zag in YouTube filmpjes van Duitse Tesla gebruikers dat daar de 2022 versie is geïnstalleerd.
Wij zijn later aan de beurt, denk ik.

• Wesnik
HanZwo schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 15:16:
[...]

Wat prima kan, want dat heb ik ook gedaan. Bij Findio.
Bedankt voor de info, hoe lang duurt de aanvraag tot goedkeuring?

• pewill
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-01 14:39
hdu schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 15:06:
[...]

Zie hdu in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic"
Erg goede ervaringen mee. Verbruik is zo ongeveer gelijk aan rijden zonder deze bak op de trekhaak. Makkelijk bagage in en uitladen. Bak gaat mee naar volgende auto's. Hoef ik niet weer bij elke auto nieuwe dakdragers te kopen. Nadelen: duur, achteruitrijcamera moet je even zonder en je kunt wat lastiger bij de achterbak. Trouwens geen last gehad bij SuC's, dat paste altijd.
Moet je natuurlijk wel een trekhaak hebben. Ik heb zelf de Seasucker Monkey bars, een dakdrager op basis van zuignappen. Zit goed vast, maar de buizen zijn rond en maken daardoor best veel lawaai. Zal voor verbruik ook niet goed zijn.
Alternatief: via een webwinkel een aantal zuignappen kopen en daar direct de ski's op vastbinden..? https://nl.aliexpress.com...urPageLogUid=9TIo1hJn3KCp

Model 3 | 2024 Highland

• Aeonis
pewill schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 17:13:
[...]
Alternatief: via een webwinkel een aantal zuignappen kopen en daar direct de ski's op vastbinden..? https://nl.aliexpress.com...urPageLogUid=9TIo1hJn3KCp
Poeh heb geen ervaringen met dit soort zuignapbevestigingen op 't dak, maar dat zou ik toch niet aandurven, al helemaal niet van Aliexpress... stel een ski vliegt eraf en bij de achterligger door de voorruit :S

• _eLMo_
  • Niet online
Wesnik schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 16:46:
[...]

Bedankt voor de info, hoe lang duurt de aanvraag tot goedkeuring?
3 dagen bij ons. Zzp met 3 jaarcijfers.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:30
Chonn schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 14:11:
[...]

Dakdragers van Tesla zijn prima. Dan ben je best een lompe boer als je je dak ermee kapot draait. Zou gewoon voor origineel gaan.

• Ferdinand1968
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-02-2025
Weet iemand waar je mooie wieldoppen kunt halen voor de Model Y RWD 2022? Als het kan uit Nederland.

Ik ben op zoek naar soortgelijke wieldoppen als onderstaande link :

https://a.aliexpress.com/_EHGR2jx
Ferdinand1968 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 19:10:
Weet iemand waar je mooie wieldoppen kunt halen voor de Model Y RWD 2022? Als het kan uit Nederland.

Ik ben op zoek naar soortgelijke wieldoppen als onderstaande link :

https://a.aliexpress.com/_EHGR2jx
Heb dezelfde gezien op amazon.nl. Wel duurder.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-01 15:06
Tesla aan het testen met nog hogere laadsnelheden?

Gisterenavond in Meerkerk had ik een halve minuut 268kW in mn scherm staan en daarna liep ie langzaam terug naar 252kW. Sowieso bleef ie erg lang boven de 200kW hangen.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:34
Uberprutser schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 20:23:

Gisterenavond in Meerkerk had ik een halve minuut 268kW in mn scherm staan en daarna liep ie langzaam terug naar 252kW. Sowieso bleef ie erg lang boven de 200kW hangen.
Met welke auto?

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:09
Ik heb zojuist ook een RWD besteld. Privé, dus ik wil de levering vertragen tot 2023. Ik had verwacht dat ik de bestelling in de Tesla account on hold kon zetten, maar dat blijkt niet het geval. Hoe kan ik dat fixen? En is het überhaupt nog nodig?

• Radiodurans
  • Laatst online: 18:42
Tja, qua afschrijving als je 'm wil doorverkopen aan een particulier t.z.t. is een hoger getalletje beter. Ik heb de dealer bij mij in de buurt gebeld waar ik ook een proefrit heb gedaan, die regelt het on hold zetten voor mij. Hij gaf wel aan dat een levering in december wel onwaarschijnlijk aan het worden is.

[ Voor 15% gewijzigd door Radiodurans op 11-11-2022 22:55 ]

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS

• harmen76
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-01 22:26
Radiodurans schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 22:54:
Tja, qua afschrijving als je 'm wil doorverkopen aan een particulier t.z.t. is een hoger getalletje beter. Ik heb de dealer bij mij in de buurt gebeld waar ik ook een proefrit heb gedaan, die regelt het on hold zetten voor mij. Hij gaf wel aan dat een levering in december wel onwaarschijnlijk aan het worden is.
Hier het zelfde verhaal. Ik heb een paar weken geleden een MY besteld. Met de 'verkoper' afgesproken dat levering in '23 ook mijn voorkeur heeft. De verkoper gaf daarbij aan (voor wat het waard is) dat het ook wel zijn verwachting was dat levering pas in '23 gaat plaatsvinden. Meeste LR/RWD komen nog uit China en de productie run van december is bestemd voor de locale markt. De productie run van januari '23 is weer voor de Europese markt, dus waarschijnlijke levering werd dan pas feb/mrt ivm. transport tijd vanuit Shanghai.

Eventuele eerdere levering was wellicht in overleg mogelijk als er tussentijd eentje, in de door ons bestelde specs, beschikbaar komt (bijvoorbeeld omdat de financiering van iemand niet lukt) of omdat er in Berlijn nog een batch gemaakt wordt.

Kortom even contact leggen geeft een hoop duidelijkheid en mogelijkheden om afspraken te maken.

edit: typo

• Houseofdreams
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-01 00:16
Uberprutser schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 20:23:

Van zo'n snelheden kan ik alleen maar dromen (wel "maar" een SR+) :) Ben al blij als ik 5 minuten boven de 100kW zie. (met voorverwarmen)

EX30 Ultra Twin Performance

• JohanB
  • Laatst online: 14-01 20:31
Mackeessie schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 15:44:
[...]

Die versie heb ik ook nog.
Ik zag in YouTube filmpjes van Duitse Tesla gebruikers dat daar de 2022 versie is geïnstalleerd.
Wij zijn later aan de beurt, denk ik.
Hij zegt toch juist dat hij een 2022 versie krijgt?

Wel benieuwd of ze dit misschien doen om de nieuwe software versie ook geïnstalleerd te laten krijgen. Ik denk toch dat ik nog ff liever op Google maps blijf rijden dan de hele tijd iedereen verblinden.

[ Voor 23% gewijzigd door JohanB op 12-11-2022 00:27 ]

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:50
JohanB schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 00:20:
[...]

Hij zegt toch juist dat hij een 2022 versie krijgt?

Wel benieuwd of ze dit misschien doen om de nieuwe software versie ook geïnstalleerd te laten krijgen. Ik denk toch dat ik nog ff liever op Google maps blijf rijden dan de hele tijd iedereen verblinden.
Je hebt gelijk, niet goed gezien. Fijn dat hij nu ook hier uitgezet wordt.
Ik heb nu wel softwareversie 2022.40.4 en ik moet zeggen dat hij beter op ( EAP) autopilot rijdt. File rijden gaat erg vloeiend en inhalen gaat ook vlotter ( wel met EAP). Steeds in druk verkeer gereden dus geen ervaring met de grootlicht schakeling
Ook de routeplanning geeft een betere ETA aan ondanks de files.

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-12-2025
Houseofdreams schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 23:48:
[...]

Van zo'n snelheden kan ik alleen maar dromen (wel "maar" een SR+) :) Ben al blij als ik 5 minuten boven de 100kW zie. (met voorverwarmen)
Uhmm ik haal een 176 kW (2019sr+), bij ideale omstandigheden (Zeg, de tweede SuC op lange rit, met warme batterij). Dat kan je ook wel halen, heb je een LFP batterij, dan is de gemiddelde laadsnelheid (tegenwoordig) ook hoger dan de non LFP's 3's.

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• Houseofdreams
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-01 00:16
Stef87 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 00:46:
[...]

Uhmm ik haal een 176 kW (2019sr+), bij ideale omstandigheden (Zeg, de tweede SuC op lange rit, met warme batterij). Dat kan je ook wel halen, heb je een LFP batterij, dan is de gemiddelde laadsnelheid (tegenwoordig) ook hoger dan de non LFP's 3's.
Da's een situatie die ik (nog) nooit meegemaakt heb :) 2 SuC's op 1 rit.. De gemiddelde "lange" ritten die ik meermaals per week doe zijn pakweg 80km enkele richting. Max dat ik ooit gezien heb was 134kW, en dat voor enkele seconden. (ook 2019sr+)

EX30 Ultra Twin Performance

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-01 15:06
M3P

Sowieso laden ging sneller, ook bij de oudere SuC die in Frankrijk staan en ook bij Shell Recharge bij Hazeldonk bleef de laadsnelheid hoger dan normaal.

Edit: ik heb een nieuwe oliepomp (?) voor de koeling, misschien heeft dat er ook mee te maken omdat de oude niet goed werkte en nu dus normaal laadt?

[ Voor 20% gewijzigd door Uberprutser op 12-11-2022 10:06 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Uberprutser schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 09:59:
[...]

M3P

Sowieso laden ging sneller, ook bij de oudere SuC die in Frankrijk staan en ook bij Shell Recharge bij Hazeldonk bleef de laadsnelheid hoger dan normaal.

Edit: ik heb een nieuwe oliepomp (?) voor de koeling, misschien heeft dat er ook mee te maken omdat de oude niet goed werkte en nu dus normaal laadt?
Met 268kW SuCen was niet normaal. Dus denk wel dat ze dan wat aangepast hebben. Op v3 was mijn max 252kW oid. Boven de 260 nooit gezien in het verleden.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Inspired schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 10:49:
[...]

Met 268kW SuCen was niet normaal. Dus denk wel dat ze dan wat aangepast hebben. Op v3 was mijn max 252kW oid. Boven de 260 nooit gezien in het verleden.
Volgens mij was voorheen zo rond de 250kW inderdaad echt de max. Op m'n verste trip tot nu toe nooit boven de 251kW gekomen. Zo rond de 53% kwam ik toen pas onder de 125kW (wat voor MEB auto's de max is...).

Maar bij iedere SuC consistent begonnen rond de 248-251kW. Na 100km bijgeladen zit je dan weer rond de 200kW, en daarna dropt het snel naar 125kW rond de 220km.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• GAIAjohan
  • Nu online
Ik heb sinds een weekje een model 3 Long Range uit 2019 mogen ontvangen van m’n werkgever. Heel fijn natuurlijk, zeker gezien de bijtelling.
Toch is er iets als ik de cruise control aan zet waar ik gestoord van word. Ik heb volgens mij alle piepjes etc zoveel mogelijk uitgezet, vind het nml strontvervelend. Botspreventie staat bv uit, kantmarkering gedoe uit etc..

Echter, zodra ik de cruise control aan zet (1x de schakel hendel naar beneden) gaat hij in 60km zones bij tegenliggers keihard afremmen zonder duidelijke reden. Hij doet hetzelfde bij een 50weg binnen de kom met aanliggende fietsstrook.
Kortom hij kan er niet tegen als er alleen onderbroken kant strepen zijn waar je soms overheen gaat, en remt dan keihard af. Of zo (?)

Er valt m.I. Gewoon niet te rijden zo, hoe doen jullie dat? Of is er nog een manier om nog meer van die crap uit te zetten, dat je op een 50 binnen de kom of 60 buiten de kom met onze kansloze Nederlandse belijning wel kunt rijden op de CC?

Bij twee keer naar beneden duwen stengel gaat natuurlijk auto pilot aan, en dan krijg ik me toch een gejammer aan piepen enz.
Pff.

Ik wil Gewoon Cruise control of adaptieve cruise control en dat de auto niet in complete paniek raakt bij een tegenligger..
Zojuist op de 60 weg had ik die achter me bijna in m’n kofferbak zitten.. levensgevaarlijk gewoon. En hij zal ook wel gedacht hebben: waar is die mee bezig..

Ik zal wellicht iets nog verkeerd doen, :/

[ Voor 6% gewijzigd door GAIAjohan op 12-11-2022 17:31 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:30
Jammer joh, dat bestaat niet. Geen lijnen is feitelijk onbruikbaar met tegenliggers. Normale CC zit er niet op alleen adaptief.

• GAIAjohan
  • Nu online
STIMPPYYY schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 17:33:
Jammer joh, dat bestaat niet. Geen lijnen is feitelijk onbruikbaar met tegenliggers. Normale CC zit er niet op alleen adaptief.
Maar zelfs adaptief heb ik niet zo erg meegemaakt. Bij Peugeot was die ook vrij kansloos doordat die niet zelf kon remmen (alleen op de motor afremmen, wat in NL vaak betekent dat je zelf mag trappen en de cruise weer aan zetten..
Andere merken remmen wel zelf maar raken niet in paniek op 60-wegen zoals de Tesla . Althans heb ik nog niet meegemaakt.
Alleen ooit op de Azoren en auto met lane keeping zooi op wegen van 3.5meter breed wat gewoon niet werkt natuurlijk, en continu zat te piepen. Maar daar kom ik het gepiep tenminste uit zetten en bleef uit

Maar dit betekent dat je op doorgaande wegen in de kom en op 60 wegen, of iig wegen met kansloze belijning zelf moet blijven gas geven in de Tesla.. Had dit eigenlijk wel beter verwacht :/

Natuurlijk ligt hier eigenlijk ook een taak voor de overheid om weer terug te keren naar logische belijning met middenlijn.

[ Voor 10% gewijzigd door GAIAjohan op 12-11-2022 17:46 ]

• Aeonis
GAIAjohan schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 17:28:
Ik heb sinds een weekje een model 3 Long Range uit 2019 mogen ontvangen van m’n werkgever. Heel fijn natuurlijk, zeker gezien de bijtelling.
Toch is er iets als ik de cruise control aan zet waar ik gestoord van word. Ik heb volgens mij alle piepjes etc zoveel mogelijk uitgezet, vind het nml strontvervelend. Botspreventie staat bv uit, kantmarkering gedoe uit etc..

Echter, zodra ik de cruise control aan zet (1x de schakel hendel naar beneden) gaat hij in 60km zones bij tegenliggers keihard afremmen zonder duidelijke reden. Hij doet hetzelfde bij een 50weg binnen de kom met aanliggende fietsstrook.
Kortom hij kan er niet tegen als er alleen onderbroken kant strepen zijn waar je soms overheen gaat, en remt dan keihard af. Of zo (?)

Er valt m.I. Gewoon niet te rijden zo, hoe doen jullie dat? Of is er nog een manier om nog meer van die crap uit te zetten, dat je op een 50 binnen de kom of 60 buiten de kom met onze kansloze Nederlandse belijning wel kunt rijden op de CC?

Bij twee keer naar beneden duwen stengel gaat natuurlijk auto pilot aan, en dan krijg ik me toch een gejammer aan piepen enz.
Pff.

Ik wil Gewoon Cruise control of adaptieve cruise control en dat de auto niet in complete paniek raakt bij een tegenligger..
Zojuist op de 60 weg had ik die achter me bijna in m’n kofferbak zitten.. levensgevaarlijk gewoon. En hij zal ook wel gedacht hebben: waar is die mee bezig..

Wat misschien zou kunnen helpen is je cruise control instellen op 'huidige snelheid'. Deze staat geloof ik standaard op 'snelheidslimiet', waardoor de auto de cruise control automatisch gaat instellen op basis van hoe hard de auto denkt dat je daar mag rijden (en dus ook flink remmen als de auto denkt dat je 50 mag op een 80 weg). Die instelling zorgde bij mij in ieder geval voor heel veel wisselingen in snelheid (en onjuiste snelheden) bij activeren cruise control, vind het prettiger om de snelheid vast te houden die ik op dat moment al heb en dan zelf aan het wieltje te draaien om te wijzigen.

Bediening -> Autopilot -> Snelheid instellen -> Huidige snelheid

Of dit iets zal helpen in jouw scenario durf ik niet te zeggen, kan ook aan de weg / belijning liggen, maar proberen waard?

• GAIAjohan
  • Nu online
Aeonis schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 17:46:
[...]

Wat misschien zou kunnen helpen is je cruise control instellen op 'huidige snelheid'. Deze staat geloof ik standaard op 'snelheidslimiet', waardoor de auto de cruise control automatisch gaat instellen op basis van hoe hard de auto denkt dat je daar mag rijden (en dus ook flink remmen als de auto denkt dat je 50 mag op een 80 weg). Die instelling zorgde bij mij in ieder geval voor heel veel wisselingen in snelheid (en onjuiste snelheden) bij activeren cruise control, vind het prettiger om de snelheid vast te houden die ik op dat moment al heb en dan zelf aan het wieltje te draaien om te wijzigen.

Bediening -> Autopilot -> Snelheid instellen -> Huidige snelheid
AH thanks, die moet ik ook nog toepassen. Gisteren dit ook gehad. Hoofdbaan 80, parallel 50. Nam hij ineens de snelheid van parallelbaan op. Baf naar 50

• Aeonis
GAIAjohan schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 17:49:
[...]

AH thanks, die moet ik ook nog toepassen. Gisteren dit ook gehad. Hoofdbaan 80, parallel 50. Nam hij ineens de snelheid van parallelbaan op. Baf naar 50
(y) Let wel, werkt alleen bij CC, zodra je autopilot activeert kan hij wel de maximale snelheid gaan bijstellen op basis van de bekende/afgelezen snelheid + je ingestelde marge.. Op sommige wegen kun je met Autopilot zelf de snelheid instellen, op anderen weer niet (wat zeer hinderlijk is als de auto er flink naast zit), nog niet echt ontdekt wat hier precies de logica achter is. Op een 80 weg richting mijn werk mag ik prima Autopilot aan op 90, bij een andere 80 weg mag het ineens weer niet en is het max 84 (4 marge).

• JohanB
  • Laatst online: 14-01 20:31
GAIAjohan schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 17:28:

Pff.

Dit hoort zo en is juist een van de mooie safety features van Tesla.

“Huidige snelheid” vs. “snelheidslimiet” is alleen een instelling bij het aanzetten trouwens. Niet voor borden herkenning etc.

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Vraag over premium connectivity wat ik niet zo snel kon vinden.

Wanneer je voor 9,99 afsluit in de maand, is dat inclusief een Spotify account of moet je dan alsnog met een eigen account inloggen? Zit namelijk in bijzondere situatie dat ik youtube music gebruik op dit moment en Spotify, echter als dochter slaapt heeft ze whitenoise via Spotify op de amazon echo. Hierdoor kan ik niet m'n podcasts luisteren. Dus als dit zo werkt wordt die 10 euro al wat interessanter.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Pagina: 1 ... 379 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: