Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 373 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.179.680 views
whipcheck schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 13:06:
Model Y en 3 in prijs verlaagd in China, zou er in NL ook iets veranderen?

https://www.rtlnieuws.nl/...en-verlagen-nio-byd-xpeng
Dat zal afhangen van de vraag, de productie en van het model. Nederland heeft nu al, buiten China, een van de laagste prijzen voor de Model Y RWD.

Maar de Model 3 RWD is daar nog boven geprijsd, dus ik verwacht wel dat die op enig moment weer onder de MY RWD zakt, danwel dat de MY RWD wat duurder wordt.

Het gat tussen de MY RWD en LR is ook fors. Voor die laatste hebben we in NL juist weer een van de hoogste prijzen. Dus het kan ook zijn dat die prijs zakt, maar dan moet de productie in Berlijn eerst op schaal komen.

Ik zou het volgende wat logischer vinden:

M3: RWD 45k, LR 55k, P 60k
MY: RWD 50k, LR 60k, P 65k

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16-01 10:50
Deveon schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 13:03:
[...]

Nee hoor, het is een indicator dat er iets mis is maar dit hoeft lang niet altijd te uiten in problemen. Veel oudere aanhangers zijn niet via de huidige standaarden aangesloten. Zelfs mijn BE lesauto (Ram 1500) had ik hier ook last omdat het een geïmporteerde auto was.
Ah oke, in mijn geval was het altijd het lampje of storing id systeem, iig iets mis. Nooit geweten dat oudere stekker ook een oorzaak kunnen zijn.

Life is too short to drive boring cars

• Solexje
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-01 08:23
Indien Tesla in ons land besluit om prijs te verlagen en je hebt een bestelling lopen ( aflevering nog onbekend) ga je dan mee naar die lagere prijs?

• SirLct
bilgy_no1 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 13:10:
Mensen, ik vermoed dat het Auto High Beam probleem (gaat te snel aan of te langzaam uit) hier volledig is uitgemolken. Ik stel het volgende voor:

Als iedereen die er last van heeft nu eens een tweetje stuurt aan @Elonmusk (als hashtag misschien #HighBeamGate gebruiken?) en een klacht indient bij de Tesla service, dan hebben we meer kans dat het snel wordt opgelost dan dat we alleen elkaar hier lopen te vervelen met een eindeloze discussie...
Ik snap je wel, maar zelf Ome Bjorn heeft een virale video erover.. Wat doen ze daarna? Teslavision pushen naar iedereen :D :D :D

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:27
Solexje schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 14:16:
Indien Tesla in ons land besluit om prijs te verlagen en je hebt een bestelling lopen ( aflevering nog onbekend) ga je dan mee naar die lagere prijs?
Ik vermoed dat dat in je overeenkomst staat.

Standaard (volgens de wet) is een overeenkomst bindend. Zowel aan de consument als aan de leveranciers kant. Het openbreken van een contract kan alleen met wederzijds goedvinden, of bijvoorbeeld bij overname door een andere partij.

Maar in deze barre tijden zijn er vaak uitzonderingen die contractueel zijn vastgelegd.

Analoog komt weer helemaal terug

• StijnDP
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-05-2023
bert pit schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 14:22:
[...]

Ik vermoed dat dat in je overeenkomst staat.

Standaard (volgens de wet) is een overeenkomst bindend. Zowel aan de consument als aan de leveranciers kant. Het openbreken van een contract kan alleen met wederzijds goedvinden, of bijvoorbeeld bij overname door een andere partij.

Maar in deze barre tijden zijn er vaak uitzonderingen die contractueel zijn vastgelegd.
Je kan altijd je bestelling annuleren, maar dan ben je je aanbetaling en plaats in de leveringsrij kwijt ...

• pewill
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-01 14:39
Maasluip schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 12:01:
[...]

Je kunt automatisch grootlicht altijd uitzetten, ook overdag en ook bij duisternis als het grootlicht niet aanstaat.
Als de verlichting niet aanstaat krijg je een grijs icon van het grootlicht met een A erin op het scherm, linker hendel naar voren duwen en het is weg.

Het probleem is dat het automatisch grootlicht te snel het grootlicht aan zet.
Ik heb vandaag een nieuwe sw update van de S3XY-buttons kunnen testen i.c.m. 2022.28.2. In deze update is het mogelijk om een nieuwe 'smart action' uit te voeren: steeds als Auto pilot wordt ingeschakeld, wordt de Auto High Beam (onmerkbaar) direct weer uitgeschakeld. En het werkt prima 8)

Model 3 | 2024 Highland

• raviculus
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-01 16:42
SirLct schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 14:03:
[...]

Ah oke, in mijn geval was het altijd het lampje of storing id systeem, iig iets mis. Nooit geweten dat oudere stekker ook een oorzaak kunnen zijn.
Maar in mijn geval zou het dus het defecte dimlicht lampje kunnen zijn geweest. Weet ik dat ook weer, thanks :)

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-01 15:51
Pap3rclip schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 22:23:
[...]

Klopt, maar het probleem is vooral dat de klep van de koffer veel plaats achter de auto nodig heeft bij het openen. En gezien ik de achterkant van de auto vrij kort tegen de betonnen wand van mijn parkeergarage dien te parkeren zou het openen van de koffer een mooie laktekening tegen het beton veroorzaken vrees ik :+
Dat valt wel mee. Als ik pixels tel op dit plaatje is 25 cm al voldoende.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6sHc_78Rfuimgv009BvmRZxpd1k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eD0J8HmYIcbC3OIibgPdifJn.png?f=fotoalbum_large

Disclaimer: eerst zelf uitmeten, ik ben niet verantwoordelijk voor laktekeningen op het beton.

[ Voor 5% gewijzigd door DaCoTa op 24-10-2022 15:15 ]

• Tankcsapda
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-01 00:17
Solexje schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 14:16:
Door de lagere prijs van de lak is op mijn verzoek de prijs van de auto die in bestelling staat naar beneden bijgesteld zonder dat ik opnieuw in de rij hoefde te staan en mijn 250 euro kwijt ben. Was een verschil van 700 euro dus die is weer mooi meegenomen. Volgens de verkoper passen ze dit ook automatisch aan maar duurt het wat langer. Was voor mij 1 whatsapp berichtje en alles weer geregeld.

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-01 08:30
Luqq schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 09:33:
[...]

Ik had gisterochtend Tesla even gecontacteerd, weet niet of het nodig was maar gistermiddag had ik al een nieuwe order pdf update in mn mailbox met 700 euro er af :)
Hier ook even met Tesla contact gezocht en bevestiging dat aankoopprijs binnen paar dagen wordt aangepast. Scheelt toch weer 300 euro op de rode kleur...

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:16
pewill schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 14:36:
[...]

Ik heb vandaag een nieuwe sw update van de S3XY-buttons kunnen testen i.c.m. 2022.28.2. In deze update is het mogelijk om een nieuwe 'smart action' uit te voeren: steeds als Auto pilot wordt ingeschakeld, wordt de Auto High Beam (onmerkbaar) direct weer uitgeschakeld. En het werkt prima 8)
Mooi, werkt de optie om ruitenwissers 1 "stap" langzamer te zetten ook tijdens het rijden op AP :?
Zou je die eens kunnen testen, dan ben ik overtuigd en ga ik t bestellen.

• Solexje
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-01 08:23
Tankcsapda schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 16:35:
[...]

Door de lagere prijs van de lak is op mijn verzoek de prijs van de auto die in bestelling staat naar beneden bijgesteld zonder dat ik opnieuw in de rij hoefde te staan en mijn 250 euro kwijt ben. Was een verschil van 700 euro dus die is weer mooi meegenomen. Volgens de verkoper passen ze dit ook automatisch aan maar duurt het wat langer. Was voor mij 1 whatsapp berichtje en alles weer geregeld.
Zou dit dan ook van toepassing kunnen zijn als bestelde auto voor aflevering in prijs daalt?..

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-11-2025
DaCoTa schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 15:14:
[...]

Dat valt wel mee. Als ik pixels tel op dit plaatje is 25 cm al voldoende.

[Afbeelding]

Disclaimer: eerst zelf uitmeten, ik ben niet verantwoordelijk voor laktekeningen op het beton.
Thx dat valt al bij al idd wel mee zo te zien, dat wordt voorzichtig uitproberen eens het zo ver is...

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:27
[...]

Werkt dit ook voor de auto wipers bij inschakelen autopilot, of is dit geblokkeerd?

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-01 20:12

TNJ

Frugalite

raviculus schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 15:01:
[...]

Maar in mijn geval zou het dus het defecte dimlicht lampje kunnen zijn geweest. Weet ik dat ook weer, thanks :)
De weerstand van de lampen zelf is een onderdeel van de weerstand+condensator schakeling, die de "zaagtand" van opladen/ontladen genereert. Als een lampje kapot gaat en de weerstand verandert daardoor, heb je meteen een duidelijk signaal door de hoge frequentie van knipperen.

Wordt via de stekker een nieuwe weerstand toegevoegd aan de schakeling, zal de waarde van de weerstand die de frequentie bepaald veranderen. Ik neem even aan dat de weerstanden parallel geschakeld worden, omdat dit het meest logische is.

Dimlicht zou echter geen effect moeten hebben, omdat deze geen onderdeel is van de schakeling en daarom niet meedoet in de bepaling van de snelheid van het knipperen.

Hier een schema van een knipperlichtschakeling (one of many), met uitleg een een grafiekje van een zaagtand:
https://www.circuitsonlin...angzaam-knipperlicht.html

• rolandmegens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-01 14:19
[...]

Heb je die buttons ergens in Nederland kunnen kopen? Of gewoon via de officiele website?

• Pap3rclip
Sinds vandaag is er geen leverdatum meer beschikbaar voor m'n bestelde Model Y SR ("Verwachte levering: nog niet bekend"), weet iemand wat dit betekent? Tot voordien was het altijd december-februari in de app/online.

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Pap3rclip schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 20:48:
Sinds vandaag is er geen leverdatum meer beschikbaar voor m'n bestelde Model Y SR ("Verwachte levering: nog niet bekend"), weet iemand wat dit betekent? Tot voordien was het altijd december-februari in de app/online.
Zoals de huisarts altijd zegt: als het over 3 dagen nog mis is, dan bel maar weer ;P

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• Pap3rclip
_eLMo_ schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 20:55:
[...]

Zoals de huisarts altijd zegt: als het over 3 dagen nog mis is, dan bel maar weer ;P
Instructions unclear, Elon dan maar getwitterd met de zelfgevonden symptomen :+

• pewill
iAdema schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 19:37:
[...]

Werkt dit ook voor de auto wipers bij inschakelen autopilot, of is dit geblokkeerd?
Ik zal binnenkort eens testen, tot nu toe nog geen regen gehad ivm auto pilot.

Edit: auto wipers wordt niet uitgeschakeld. De knoppen kunnen denk ik alleen de gebruiker simuleren, niet de Tesla sw overrulen.

[ Voor 18% gewijzigd door pewill op 25-10-2022 09:52 ]

Model 3 | 2024 Highland

• pewill
rolandmegens schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 20:22:
[...]

Heb je die buttons ergens in Nederland kunnen kopen? Of gewoon via de officiele website?
Ik heb ze gekocht via https://enhauto.com. Prima levering, goed proces. Ik heb slechts twee buttons gekocht. Voor mij voldoende.

Sinds kort (?) kan je per button 3 acties programmeren, bedienen met single press, double press en long press.

Model 3 | 2024 Highland

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:42
Pap3rclip schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 20:48:
Hier hetzelfde, leverdatum is verdwenen in afgelopen weekend… (donkergrijs y model België)
Had gehoopt deze in november te ontvangen…

• ybos
pewill schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 21:29:
[...]

Ik heb ze gekocht via https://enhauto.com. Prima levering, goed proces. Ik heb slechts twee buttons gekocht. Voor mij voldoende.

Sinds kort (?) kan je per button 3 acties programmeren, bedienen met single press, double press en long press.
Weet jij welke je moet bestellen? Is niet heel duidelijk op de site. Er staat 2018 en 2019+
Ik heb mijne in december 2019 ontvangen.
2019+ kan je lezen als jan 2019 en later, of na 31 dec 2019.
In de faq op de site kan ik daar niets over vinden.

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08:56
ybos schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 08:40:
[...]

Weet jij welke je moet bestellen? Is niet heel duidelijk op de site. Er staat 2018 en 2019+
Het zou heel raar zijn mochten ze vanaf 1 jan 2020 bedoelen voor 2019+.
Zeker omdat je dan geen buttons hebt voor het jaar 2019.
Enkel 2018 en 2020 en hoger. Geen 2019.

• pewill
[...]

Ik heb zelf 2021 model, kan je daar niet bij helpen. Even een mailtje?

Model 3 | 2024 Highland

• ElCasa
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10:53
[...]

Ik heb hem ook zojuist besteld. Gewoon de 2019+ ben ik van uitgegaan voor een auto van oktober 2019.
coase schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 07:39:
[...]

Hier hetzelfde, leverdatum is verdwenen in afgelopen weekend… (donkergrijs y model België)
Had gehoopt deze in november te ontvangen…
En ook @Pap3rclip

Dit lijkt bij iedereen te gebeuren en ook enigszins op volgorde van bestellen. Beetje vreemd en irritant, maar kennelijk geen reden voor paniek...

• SirLct
Iemand ervaring met M3P en lease en winterbanden? Welke winterbanden krijg je van leasemj?
En wat merk je qua verschil tov zomerbanden?

• _eLMo_
  • Niet online
Weet er iemand nou eigenlijk de echte verschillen tussen de Model Y LR vs SR? Ik kon toen ik hem bestelde alleen het verschil vinden in:
  • Range (duh)
  • Geen mistlampen (bewijs)
  • Kortere garantie op aandrijflijn (bewijs)
Die specificatie van het premium interieur (mistlampen bewijs) was ERG LASTIG op screenshot te krijgen ivm layout pagina, en is nu zelfs helemaal van de Model Y pagina verwijderd....

Nu die specificatie van het premium interieur is verwijderd, betekent dat dat de Model Y SR opeens mistlampen krijgt, net als de LR?

Ik heb ten tijde van bestellen alles maar gescreenshot en opgeslagen op disk :')

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
SirLct schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:17:
Iemand ervaring met M3P en lease en winterbanden? Welke winterbanden krijg je van leasemj?
Niet helemaal representatief, maar hier op 18 inch als zomerband een Michelin PS4, winterband een BFgoodrich (submerk van Michelin wat ik niet kende). Met name grip was vorig jaar echt janken i.c.m. toendertijd de software, ESP kermis bij elke rotonde of lange doordraaier op nat wegdek. Qua zeilen en geluid viel het me best mee, ook op hogere snelheden.

Volgens mij krijg je op 19 of 20 inch qua winterbanden altijd een Michelin Alpin of een Pirelli Sottozero, en bij een LM altijd zonder foam.

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-01 08:43
[...]

Hoe kom ik hieraan?
Ik heb een klacht bij Tesla neergelegd over deze functie. Met ook het dreigement dat alle boetes die ik krijg door verkeerd grootlicht 'gebruik'' bij Tesla neergelegd gaan worden. -> heb telefonisch bericht gehad dat ze ermee bezig waren en daarna zonder enige reactie ticket gesloten...

De Auto Highbeam zou naar mijn idee ten alle tijden de instelling in het menu moeten volgen en die staat bij mij uit.
Ik snap dat ze meer willen bereiken met de 'vision' van de camera's maar het moet wel werkbaar blijven. En een update uitrollen waarbij alleen verbeteringen in de release notes staan betreffende NetFlix en vervolgens:
- auto highbeam bij AP
- auto ruitenwisser snelheid 2 bij AP
- AP afstand optie1 ineens niet meer beschikbaar is
noem ik toch serieuze wijzigingen waar de bestuurder ook van op de hoogte gebracht mag worden.

• TheFoxMan
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-01 07:42
Vraagje, hopelijk heeft iemand een goede workaround.
Ik luist regelmatig podcasts via Spotify in de Tesla waaronder diverse podcasts die elke dag een nieuwe aflevering publiceren. Nu is het al sinds ik me kan herinneren zo dat de lijsten met podcasts niet regelmatig worden bijgewerkt, waardoor op het scherm de nieuwe afleveringen nog niet zichbaar zijn terwijl die wel al beschikbaar zijn om af te spelen. Tot op heden kon je dat prima oplossen door een oude aflevering af te spelen via het scherm en dan op het stuur of op het display "door te skippen" naar de volgende aflevering, maar sinds de laatste software update zijn de "skipknoppen" weg en spoel je nu 15 seconden door of terug met het knopje op het stuur. Nu moet ik met mijn vinger naar het einde van de aflevering doorspoelen om de volgende aflevering te laten afspelen. Dat is een heel gedoe en niet praktisch.

Heeft iemand hier al een goede oplossing voor gevonden?

• SirLct
rdfeij schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:12:
[...]

Hoe kom ik hieraan?
Ik heb een klacht bij Tesla neergelegd over deze functie. Met ook het dreigement dat alle boetes die ik krijg door verkeerd grootlicht 'gebruik'' bij Tesla neergelegd gaan worden. -> heb telefonisch bericht gehad dat ze ermee bezig waren en daarna zonder enige reactie ticket gesloten...

De Auto Highbeam zou naar mijn idee ten alle tijden de instelling in het menu moeten volgen en die staat bij mij uit.
Ik snap dat ze meer willen bereiken met de 'vision' van de camera's maar het moet wel werkbaar blijven. En een update uitrollen waarbij alleen verbeteringen in de release notes staan betreffende NetFlix en vervolgens:
- auto highbeam bij AP
- auto ruitenwisser snelheid 2 bij AP
- AP afstand optie1 ineens niet meer beschikbaar is
noem ik toch serieuze wijzigingen waar de bestuurder ook van op de hoogte gebracht mag worden.
enhauto.com
BigSmurf schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:03:
[...]
Niet helemaal representatief, maar hier op 18 inch als zomerband een Michelin PS4, winterband een BFgoodrich (submerk van Michelin wat ik niet kende). Met name grip was vorig jaar echt janken i.c.m. toendertijd de software, ESP kermis bij elke rotonde of lange doordraaier op nat wegdek. Qua zeilen en geluid viel het me best mee, ook op hogere snelheden.

Volgens mij krijg je op 19 of 20 inch qua winterbanden altijd een Michelin Alpin of een Pirelli Sottozero, en bij een LM altijd zonder foam.
Ik had idd Pirelli Pzero en nu Michelin PA4 (geen idee foam of niet). Ik heb wel bevindingen erover (nog niet eens over sneeuw/ glad) puur op de rijeigenschappen (dynamics, geluid, etc) en ben benieuwd of het idd zo hoort of moet ik toch een afspraak inplannen om hiernaar te laten kijken.

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

SirLct schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:17:
Ik had op mijn Arval M3P Michelin Alpin Sport winterbanden (op de 20" velgen). Iets lawaaiger dan de zomer Michelins, bevielen uitstekend (geen last van vaag bochtgedrag en ESP kermis zoals sommigen met andere winterbanden hier meldden de afgelopen winters).

• pewill
TheFoxMan schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:40:
Ik luist regelmatig podcasts via Spotify in de Tesla waaronder diverse podcasts die elke dag een nieuwe aflevering publiceren. Nu is het al sinds ik me kan herinneren zo dat de lijsten met podcasts niet regelmatig worden bijgewerkt, waardoor op het scherm de nieuwe afleveringen nog niet zichbaar zijn terwijl die wel al beschikbaar zijn om af te spelen. Tot op heden kon je dat prima oplossen door een oude aflevering af te spelen via het scherm en dan op het stuur of op het display "door te skippen" naar de volgende aflevering, maar sinds de laatste software update zijn de "skipknoppen" weg en spoel je nu 15 seconden door of terug met het knopje op het stuur. Nu moet ik met mijn vinger naar het einde van de aflevering doorspoelen om de volgende aflevering te laten afspelen. Dat is een heel gedoe en niet praktisch.

Heel herkenbaar probleem. Hoop dat er een oplossing voor komt. Ik pak nu vaak voor recente podcasts weer mijn smartphone die ik dan via BT laat afspelen. :|

Edit: vandaag was wel de meest recente podcast geladen terwijl deze vandaag ook online kwam. Misschien is het opgelost met 2022.28?

[ Voor 5% gewijzigd door pewill op 25-10-2022 18:14 ]

Model 3 | 2024 Highland

• SirLct
pewill schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:15:
[...]

Heel herkenbaar probleem. Hoop dat er een oplossing voor komt. Ik pak nu vaak voor recente podcasts weer mijn smartphone die ik dan via BT laat afspelen. :|
Als je je eigen account gebruikt ipv de tesla account, kan je ook via je telefoon kiezen en dan speelt ie het af id auto. Zonder bluetooth.

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-01 02:08
[...]

Heb ze gelijk besteld. Zag ook dat het werkt met scan my tesla en dat stond nog op mijn lijstje om te kopen.

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-01 20:12

TNJ

Frugalite

Daros schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:58:
[...]

Heb ze gelijk besteld. Zag ook dat het werkt met scan my tesla en dat stond nog op mijn lijstje om te kopen.
Als je zoekt op "wiper", dan zijn die opties bijna een kwart van de pagina. :P https://enhauto.com/button-functions
Vraag me af of Tesla niet iets tegen die buttons gaat doen. Tot nu toe heb ik nog niet geupdate maar als dat moet gebeuren dan zijn de buttons wel een oplossing.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16-01 23:43
Inspired schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 20:08:
Vraag me af of Tesla niet iets tegen die buttons gaat doen. Tot nu toe heb ik nog niet geupdate maar als dat moet gebeuren dan zijn de buttons wel een oplossing.
Je TACC/AP uitzetten als je grootlicht niet aan hebt, omdat ze anders geen safety garantie kunnen doen

Ik denk niet dat ze iets aan die knopjes gaan doen. Basically hetzelfde als grootlicht pook naar achter

• _eLMo_
  • Niet online
Ik denk het wel, gewoon can modules updaten met nieuwe identifiers voor de hendels et cetera. Als dat elke dag automatisch update aan de hand van een asymetrische sleutel ga je weinig doen.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Vandaag ivm recent laten vervangen draagarmen de auto laten uitlijnen. Voor & na:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nk20Ak0_VWsbj_kwnaDEG1Syh-4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rE72ZyrgC0mwk9qwP47ZVTXS.png?f=fotoalbum_large

Ik ben geen expert, had vast nog iets beter/netter gekund, maar in ieder geval meer groen dan rood ;)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-01 13:02
TheFoxMan schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:40:

Hier heb ik inderdaad ook al sinds het begin last van, je kan de podcast opnieuw opzoeken via de zoekfunctie. Dan worden de afleveringen opnieuw ingeladen.

• TheFoxMan
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-01 07:42
Crim schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 02:59:
[...]

Hier heb ik inderdaad ook al sinds het begin last van, je kan de podcast opnieuw opzoeken via de zoekfunctie. Dan worden de afleveringen opnieuw ingeladen.
Dank, dat ga ik proberen! Gisteren geprobeerd door te skippen via tesla app of voice command maar dan spoelt hij ook seconden door ipv naar het volgende nummer te gaan

• patatman12
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-01 09:34
bilgy_no1 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:04:
[...]

En ook @Pap3rclip

Dit lijkt bij iedereen te gebeuren en ook enigszins op volgorde van bestellen. Beetje vreemd en irritant, maar kennelijk geen reden voor paniek...
Heb zelf een Model Y besteld, en hoorde al van Tesla Zwolle dat dit ging gebeuren.
Ze zijn op de achtergrond bezig met een nieuw oplever process. Dit betekend dat er zometeen al een VIN aan je bestelling word gekoppeld, en er dus een veel nauwkeurige opleverdatum gegevens kan worden.

Overigens staat er bij mij nog nov-jan als opleverdatum.

• jevdr1990
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 09-02-2025
Inspired schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 20:55:
[...]

Een 19" koste een tijdje terug 281 ex BTW per stuk. Geen idee hoeveel de 20 inch duurder is maar 350-400 ex wellicht? Zou gewoon even een SeC bellen maandag.
Tesla rekent ca. €750 voor 1 nieuwe 20" Uberturbine incl. montage. Ik vind het nogal wat....

• _eLMo_
  • Niet online
Aftermarket set A-merk velgen betaalde ik €1800 voor. 450 per velg dus. TPMS kan je overzetten, of nieuw (€80), en dan montage + uitlijnen (€40).

450 + 80 (nieuw TPMS) + 40 = €570. Dan is €750 wel flink ja.

jevdr1990 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 09:58:
[...]

Tesla rekent ca. €750 voor 1 nieuwe 20" Uberturbine incl. montage. Ik vind het nogal wat....
Dit is inclusief BTW? Wat rekenen ze voor montage?

_eLMo_ schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:32:
Aftermarket set A-merk velgen betaalde ik €1800 voor. 450 per velg dus. TPMS kan je overzetten, of nieuw (€80), en dan montage + uitlijnen (€40).

450 + 80 (nieuw TPMS) + 40 = €570. Dan is €750 wel flink ja.
Welke velg is dat dan? En ook 20 inch?

• _eLMo_
  • Niet online
Inspired schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 11:35:
[...]

Welke velg is dat dan? En ook 20 inch?
Een 19", het wiel wat ik wilde word niet aangeboden in 20". Prijzen voor velgen zijn wel een beetje "wat de gek ervoor geeft". Dus wellicht vraagt Tesla gewoon veel voor de 20" uberturbines.

• raviculus
Inspired schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 11:33:
[...]

Dit is inclusief BTW? Wat rekenen ze voor montage?
Afgelopen winter kreeg ik een rekening van ~130 euro incl btw voor het monteren van 4 nieuwe winterbanden op zelf aangeleverde 18" velgen incl tpms montage.
_eLMo_ schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 11:39:
[...]

Een 19", het wiel wat ik wilde word niet aangeboden in 20". Prijzen voor velgen zijn wel een beetje "wat de gek ervoor geeft". Dus wellicht vraagt Tesla gewoon veel voor de 20" uberturbines.
Er zit doorgaans wel een redelijk prijsverschil tussen 19 en 20 inch. Dat is bij Tesla ook zo, en ook bij T-Sportline bv.

• Nilis76
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 18-04-2025
Sinds gisteren krijg ik telkens de volgende meldingAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f4p9YAzEClb6BGYaew51_O31KzY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oXgNmddTZfj6uREwB1GaaA7J.jpg?f=fotoalbum_large

Maar serviceafspraak ingeschoten. Meer mensen ervaringen met deze melding?

• _eLMo_
  • Niet online
Oppassen als ik het zo lees, je auto kan uitvallen. Ik lees dat je een nieuwe inverter nodig hebt.

https://teslamotorsclub.c...ds/bms_a027-error.280334/

[ Voor 16% gewijzigd door _eLMo_ op 26-10-2022 13:27 ]

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:53
Weet iemand hoeveel de Tesla 3 aan stroom kan opslaan door het regenereren?
Het viel me op met wat ritjes door de heuvels op vakantie, dat na een tijdje afdalen de auto geen extra stroom wil opslaan met regenereren en dus niet meer (zo goed) op de motor kan remmen.

Dit heb ik eerder niet gemerkt in een Kia Niro bijvoorbeeld

• mattijssch
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15-01 20:47

mattijssch

Model 3 LR

Ik heb al heel wat ritten gemaakt in de Alpen, de Pyreneeën, het Centraal Massief en in de hoger gelegen delen van Toscane en in Noorwegen, maar dit herken ik niet, tenzij je een koude accu hebt of je SoC boven de 80% uitkomt.

Ik weet niet of je daar misschien last van had?

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16-01 23:43
Nilis76 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:19:
Sinds gisteren krijg ik telkens de volgende melding[Afbeelding]

Maar serviceafspraak ingeschoten. Meer mensen ervaringen met deze melding?
Dit screenshot geeft ook wel antwoord op een andere vraag van een tijdje geleden van @refused81 over camera's ;)
gustaveau schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:43:
Het viel me op met wat ritjes door de heuvels op vakantie, dat na een tijdje afdalen de auto geen extra stroom wil opslaan met regenereren en dus niet meer (zo goed) op de motor kan remmen.

Dit herken ik niet, tot 80% SoC sowieso top, daarboven iets minder inderdaad. Net zoals hij daarboven minder regenereert op de rechte weg

• gustaveau
Pfff, dat is een goede.
Het zal wel de temperatuur geweest zijn dan, want zo uit mijn hoofd zat de accu rond de 50-60%.
Buitentemperatuur was rond 17 graden, blijkbaar nog niet genoeg dan om al die energie kwijt te kunnen.

In heb het meerdere keren gehad, bij niet zo erg lange afdalingen over een hoogteverschil van zeg 200-300m (even teruggezocht op Maps)

https://tm3een.home.blog/...egenerative-braking-dots/

Hier ook wat info gevonden over hetzelfde.

[ Voor 16% gewijzigd door gustaveau op 26-10-2022 14:03 ]

• raviculus
Ik heb met het afdalen van hele steile bergweggetjes met 30C en veel haarspeldbochten ook wel gehad dat de regeneratie minder sterk werd. Mogelijk doordat de aandrijflijn/batterij te heet wordt?

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-11-2025
JohanB schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:58:
[...]

Dit screenshot geeft ook wel antwoord op een andere vraag van een tijdje geleden van @refused81 over camera's ;)

[...]
Inderdaad "fijn" om te zien dat ik niet de enigste ben die om de 3 minuten die melding krijgt :X

iRacing Profiel

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-01 16:50
gustaveau schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:43:

Lange tijd kan die dat volhouden maar toen ik in Zwitserland was en over de pas ben gereden ging het bij de afdaling uiteindelijk ook ineens minder goed met regenereren. Waarschijnlijk wordt het allemaal te warm en dan kan die minder opslaan.

• this
Myrdhin schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 14:27:
[...]

Lange tijd kan die dat volhouden maar toen ik in Zwitserland was en over de pas ben gereden ging het bij de afdaling uiteindelijk ook ineens minder goed met regenereren. Waarschijnlijk wordt het allemaal te warm en dan kan die minder opslaan.
Gaat dit eigenlijk geleidelijk aan, of is het van het ene moment op het andere dat je one-pedal-driving niet meer zo goed werkt?
Want dat lijkt me wel een gevaarlijke situatie.

• gustaveau
this schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 14:38:
[...]

Gaat dit eigenlijk geleidelijk aan, of is het van het ene moment op het andere dat je one-pedal-driving niet meer zo goed werkt?
Want dat lijkt me wel een gevaarlijke situatie.
Het gaat in 1,2 stappen waar de regeneratie voelbaar minder wordt.
Opzich niet slecht om ook eens de normale remmen te gebruiken om zo de remschijven wat op te poetsen

• SirLct
Met S3XY button kan je regeneratie zelf instellen. Ik weet niet of het ook daadwerkelijk gaat volgen op moment dat batterij nog te koud is bijvoorbeeld. Durf ook niet te proberen voordat ik iets kapot maakt. :D

• ignatius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-01 10:21
Ik heb een tijdje geleden bij Tesla geklaagd over auto-highbeam via de contact button op de support pagina (https://www.tesla.com/nl_NL/support).

Vandaag via e-mail reactie ontvangen:
Beste,

Bedankt voor uw bericht.

Wij hebben vernomen van het autopilot team dat er binnenkort verbeteringen aankomen voor auto high beam. Ze hebben helaas niet een exacte tijdslijn die wij kunnen aanhouden of met u delen. Mocht u na enkele komende firmware updates nog steeds problemen ervaren kunt u een service afspraak inplannen via uw Tesla app.

Met vriendelijke groet,

<...>
Advanced Vehicle Support, EMEA
Ze zijn er dus kennelijk wel mee bezig. Met de publiciteit de laatste twee weken kan dat eigenlijk ook niet anders natuurlijk.

EDIT:

Ander onderwerp: vandaag is het knopje voor t verstellen van mn rugleuning afgebroken. Ik was aan t stofzuigen😤. Heeft iemand ervaring met het repareren cq vervangen van het knopje? Ik kan nu mn rugleuning niet meer verstellen , dus t is best onpraktisch. Als iemand een tijdelijke oplossing heeft, houd ik me aanbevolen.

[ Voor 17% gewijzigd door ignatius op 26-10-2022 16:52 ]

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
ignatius schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 16:49:
Ik heb een tijdje geleden bij Tesla geklaagd over auto-highbeam [...]
Vorige week schakelde mijn auto ook zonder AP aan te hebben staan automatisch groot licht in, maar sinds ik zaterdag 2022.36.5 heb geïnstalleerd is dat niet meer het geval. Nog niet met AP getest, maar werkt hier dus nu wel anders dan met de vorige update.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-01 22:52

EDIT:

Ander onderwerp: vandaag is het knopje voor t verstellen van mn rugleuning afgebroken. Ik was aan t stofzuigen😤. Heeft iemand ervaring met het repareren cq vervangen van het knopje? Ik kan nu mn rugleuning niet meer verstellen , dus t is best onpraktisch. Als iemand een tijdelijke oplossing heeft, houd ik me aanbevolen.
Heb je andere bestuurdersprofielen ingesteld? Misschien kun je daar wat mee en/of Easy entry. Ander profiel kiezen en dan op ‘stop’ duwen. Pas je vaak de stand van je rugleuning aan?

• ElCasa
Hier inmiddels de S3XY buttons binnen. Werkt top! Geen last meer van automatisch inschakelen grootlicht! Heb de knoppen achter het stuur geplaatst. Kan nu makkelijk wisselen tussen 50/100% remgeneratie en chill/standard mode.

• MG-studios
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-01 22:04
Tip voor degene die -net als ik- nog steeds opzoek was naar een oplossing om automatisch te verbinden met je persoonlijke hotspot:

Sinds iOS 16 is het mogelijk de persoonlijke hotspot op te nemen in een automatisering. Heb het nu enige tijd stabiel en volledig automatisch werkend in een Model 3 (2022.28.2) i.c.m. iPhone (iOS 16.1) via onderstaande methode.

Op de telefoon
1) Automatisering aanmaken in Opdrachten-app: wanneer ‘Autorijden’ wordt ingeschakeld > Stel persoonlijke hotspot in.
2) Onder Instellingen bij de Focus ‘Autorijden’ > Activeer bij verbinding met Bluetooth in de auto.

In de auto
3) Onder Wi-Fi Settings > ‘Stay connected in drive’ aanvinken voor de betreffende hotspot.

Na deze stappen verbindt de auto voortaan zonder enige tussenkomst automatisch met de hotspot.

De ‘Autorijden’-focus is cruciaal. Een automatisering “Wanneer [telefoonnaam] verbinding maakt met [bluetoothnaam auto] > Stel persoonlijke hotspot in” werkt ook maar zal in tegenstelling tot bovenstaande altijd eerst om een bevestiging vragen alvorens de opdracht uit te voeren.

• ybos
ElCasa schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 20:32:
Hier inmiddels de S3XY buttons binnen. Werkt top! Geen last meer van automatisch inschakelen grootlicht! Heb de knoppen achter het stuur geplaatst. Kan nu makkelijk wisselen tussen 50/100% remgeneratie en chill/standard mode.
Welk bouwjaar (maand/jaar) :?

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:03
MG-studios schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 20:38:
Tip voor degene die -net als ik- nog steeds opzoek was naar een oplossing om automatisch te verbinden met je persoonlijke hotspot:

Sinds iOS 16 is het mogelijk de persoonlijke hotspot op te nemen in een automatisering. Heb het nu enige tijd stabiel en volledig automatisch werkend in een Model 3 (2022.28.2) i.c.m. iPhone (iOS 16.1) via onderstaande methode.

Op de telefoon
1) Automatisering aanmaken in Opdrachten-app: wanneer ‘Autorijden’ wordt ingeschakeld > Stel persoonlijke hotspot in.
2) Onder Instellingen bij de Focus ‘Autorijden’ > Activeer bij verbinding met Bluetooth in de auto.

In de auto
3) Onder Wi-Fi Settings > ‘Stay connected in drive’ aanvinken voor de betreffende hotspot.

Na deze stappen verbindt de auto voortaan zonder enige tussenkomst automatisch met de hotspot.

De ‘Autorijden’-focus is cruciaal. Een automatisering “Wanneer [telefoonnaam] verbinding maakt met [bluetoothnaam auto] > Stel persoonlijke hotspot in” werkt ook maar zal in tegenstelling tot bovenstaande altijd eerst om een bevestiging vragen alvorens de opdracht uit te voeren.
Kan je dan je eigen Spotify account gebruiken zonder dat je premium account moet nemen bij tesla?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• MG-studios
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-01 22:04
Oekol schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 21:03:
[...]

Kan je dan je eigen Spotify account gebruiken zonder dat je premium account moet nemen bij tesla?
Ja. Video Streaming, Music Streaming, Internet Browser en Caraoke (for what it’s worth) zonder Premium Connectivity.

Voor Live Traffic Visualization en Satellite-View Maps blijft wel Premium Connectivity benodigd.

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:38
MG-studios schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 21:14:
[...]

Ja. Video Streaming, Music Streaming, Internet Browser en Caraoke (for what it’s worth) zonder Premium Connectivity.

Voor Live Traffic Visualization en Satellite-View Maps blijft wel Premium Connectivity benodigd.
Niet helemaal waar volgens de site :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ffzRIuwW1AIw8qqJx79FCmsJRk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sbb1jNSrr5RD9JOvjkogTw3v.jpg?f=fotoalbum_large

6.8 kWp op zuid en west

• Telesto
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10:21
MG-studios schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 20:38:

Op de telefoon

In de auto

Heb het zelf ook een poosje zo gebruikt. Grootste nadeel vond ik dat het heel even duurt voordat de auto de hotspot ziet, dus als je te snel wegrijd moet je als nog handmatig verbinden :|

• ElCasa
ybos schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 20:46:
[...]

Welk bouwjaar (maand/jaar) :?
10/2019

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14-01 08:13
Weet iemand ook of er een verschil zit in Duitse Tesla's en Nederlandse? Kan je een Nederlandse aan een Duitse verkopen en andersom en dan het systeem op Nederlands/Duits switchen?
Hoe gaat de garantie en service ermee om? Lijkt me toch gewoon wettelijk te gelden binnen de EU?

Zit namelijk te kijken om een Tesla te kopen en deze misschien te importeren uit Duitsland (2 hands) een Model 3. Iemand hier ervaring mee?
Als de auto niet meer nieuw is en in Duitsland btw is afgedragen hoef je in NL volgens mij geen btw meer te betalen. Puur aanmelden bij RDW en klaar. Maar 100% zeker ben ik hier niet van.

• pewill
Immutable schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 02:37:
Weet iemand ook of er een verschil zit in Duitse Tesla's en Nederlandse? Kan je een Nederlandse aan een Duitse verkopen en andersom en dan het systeem op Nederlands/Duits switchen?
Hoe gaat de garantie en service ermee om? Lijkt me toch gewoon wettelijk te gelden binnen de EU?

Zit namelijk te kijken om een Tesla te kopen en deze misschien te importeren uit Duitsland (2 hands) een Model 3. Iemand hier ervaring mee?
Als de auto niet meer nieuw is en in Duitsland btw is afgedragen hoef je in NL volgens mij geen btw meer te betalen. Puur aanmelden bij RDW en klaar. Maar 100% zeker ben ik hier niet van.
Mijn M3 is geïmporteerd uit Frankrijk. Gewoon volledige garantie. Regelmatig al garantie nodig gehad, geen probleem bij Tesla.
Let wel op: je wilt wel dat de vorige eigenaar goed is omgegaan met de batterij, al speelt dit mischien minder voor een LFP batterij.

Model 3 | 2024 Highland

Gdzr schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 21:36:
[...]

[Afbeelding]
Ik zie geen verschil met wat @MG-studios schreef.

• Lagune
  • Laatst online: 15-01 15:22

Lagune

Its time for warp

pewill schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 06:59:
[...]

Mijn M3 is geïmporteerd uit Frankrijk. Gewoon volledige garantie. Regelmatig al garantie nodig gehad, geen probleem bij Tesla.
Let wel op: je wilt wel dat de vorige eigenaar goed is omgegaan met de batterij, al speelt dit mischien minder voor een LFP batterij.
same here, ook import uit frankrijk, geen probleem met garantie of SC

je hebt wel dat de SIM kaart gekoppeld is aan een frans netwerk/region, franse webpages, google, ads etc

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:40

ThaDude

Hang Loose

Taro schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 17:58:
[...]

Vorige week schakelde mijn auto ook zonder AP aan te hebben staan automatisch groot licht in, maar sinds ik zaterdag 2022.36.5 heb geïnstalleerd is dat niet meer het geval. Nog niet met AP getest, maar werkt hier dus nu wel anders dan met de vorige update.
Staat software op standaard of advanced bij je? :)

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 11,1 kWp

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
ThaDude schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 08:09:
[...]

Advanced uiteraard ;)

• dene30
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Lagune schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 08:05:
[...]

same here, ook import uit frankrijk, geen probleem met garantie of SC

je hebt wel dat de SIM kaart gekoppeld is aan een frans netwerk/region, franse webpages, google, ads etc
Je kunt je regio laten aanpassen bij Tesla. hierdoor worden regio instellingen zoals het nummer van Tesla road service, Spotify play listen, enz. aan Nederland gekoppeld. Dit staat los van de land-/taalinstellingen in de auto zelf.

• Lagune
  • Laatst online: 15-01 15:22

Lagune

Its time for warp

dene30 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 08:24:
[...]

Je kunt je regio laten aanpassen bij Tesla. hierdoor worden regio instellingen zoals het nummer van Tesla road service, Spotify play listen, enz. aan Nederland gekoppeld. Dit staat los van de land-/taalinstellingen in de auto zelf.
ah check, thanks!

• this
Gdzr schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 21:36:
[...]

Wat is er dan wel of niet waar?

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:53
ThaDude schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 08:09:
[...]

Volgens mij krijg je bij de standaard selectie alleen 2022.x updates en niet 2022.x.x

• Houseofdreams
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-01 00:16
dene30 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 08:24:
[...]

Wel raar, dat onze LM M3 in Belgie, dan toch steeds in de geïntegreerde webbrowser, steeds in Google steeds .nl websites voorstelt en geen .be

Of maakt Tesla ook hier weer geen onderscheid tussen NL/BE omdat we "toch hetzelfde zijn"? :)

EX30 Ultra Twin Performance

• whipcheck
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-01 18:23
Ik heb vorige week mijn bestelling on hold gezet, het was niet helemaal duidelijk wanneer de auto geleverd zou worden. In de app stond nog steeds November-Januari aangegeven. Dan liever de eerste tenaamstelling in 2023, volgens tesla kon dit wel betekenen dat de levering dan pas Maart of April kon worden. Ik ben van plan om de on hold er in december af te halen en hopelijk vindt de levering plaats in Januari. Ik begreep van een andere tesla rijder dat hij de auto geleverd heeft gekregen en de tenaamstelling zelf mocht regelen. Iemand ervaring hiermee?

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:51
[...]
Bij mij bij de passagiersstoel en is al een half jaar zo. Met de vingernagels of een pen kan je hem nog anders instellen. De knopjes zitten met twee plastic pinnetjes vast. In het midden daarvan zit een (wit) rondje wat de daadwerkelijke bediening is. Duwen omhoog, omlaag en ik dacht ook draaien.

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-01 02:08
whipcheck schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:20:
Ik heb vorige week mijn bestelling on hold gezet, het was niet helemaal duidelijk wanneer de auto geleverd zou worden. In de app stond nog steeds November-Januari aangegeven. Dan liever de eerste tenaamstelling in 2023, volgens tesla kon dit wel betekenen dat de levering dan pas Maart of April kon worden. Ik ben van plan om de on hold er in december af te halen en hopelijk vindt de levering plaats in Januari. Ik begreep van een andere tesla rijder dat hij de auto geleverd heeft gekregen en de tenaamstelling zelf mocht regelen. Iemand ervaring hiermee?
Omdat tesla beursgenoteerd is leveren voor nieuwe kwartaal erg belangrijk en autos krijgen voor net of gelijk met aankomst in Zeebrugge al kentekens.
Kans is dus nihil dat dit lukt, zelf zou ik het ook willen maar word dan inderdaad nieuwe batch die pas later q1 komt.

Komende week verwacht ik dat de laatste boot gaat richting Europa. Daarna is alles voor de lokale markt ivm shipping time.

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-01 11:15
Telesto schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 21:39:
[...]

Heb het zelf ook een poosje zo gebruikt. Grootste nadeel vond ik dat het heel even duurt voordat de auto de hotspot ziet, dus als je te snel wegrijd moet je als nog handmatig verbinden :|
Bove3ndien hangt ie thuis aan mijn eigen WiFi, dus als ik instap ziet ie nog geen reden om een andere WiFi te pakken. Ook first world problem, losknopen van de eigen Wifi zal 't wel oplossen, maar feit dat ie dan altijd via mijn eigen hotspot data op gaat halen staat me een beetje tegen...

• pimk
turkeyhakan schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:03:
[...]

Volgens mij krijg je bij de standaard selectie alleen 2022.x updates en niet 2022.x.x
Geen idee. Mijn M3 wil nog steeds 2022.28 installeren (en dat doe ik dus niet vanwege grootlicht issue...)

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:53
pimk schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:54:
[...]

Geen idee. Mijn M3 wil nog steeds 2022.28 installeren (en dat doe ik dus niet vanwege grootlicht issue...)
Heb je die dan niet met jouw software versie? Als jouw Tesla 2022.28 wil installeren, betekent dit dus inderdaad dat de standaard setting alleen voor de grote updates gaat en niet voor de incidentele bugfixes zoals een 2022.28.2.

• raviculus
Daros schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:50:
[...]

Omdat tesla beursgenoteerd is leveren voor nieuwe kwartaal erg belangrijk en autos krijgen voor net of gelijk met aankomst in Zeebrugge al kentekens.
Kans is dus nihil dat dit lukt, zelf zou ik het ook willen maar word dan inderdaad nieuwe batch die pas later q1 komt.

Komende week verwacht ik dat de laatste boot gaat richting Europa. Daarna is alles voor de lokale markt ivm shipping time.
Tesla zegt dit nu wel te willen veranderen, omdat de druk op de logistiek te groot aan het worden is op de piek levermomenten. Er wordt nu dus gestreefd naar een constante leverstroom:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e6sQJdB2kzew9Hy_W_WSDPP0bG8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/baeGoMEiaynylTSi6JOHGzR7.png?f=fotoalbum_large

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:38
Inspired schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 07:38:
[...]

Ik zie geen verschil met wat @MG-studios schreef.
MG Studios zegt dat je voor streaming zaken geen premium connectivity nodig hebt. Maar het plaatje van de Tesla site laat dus zien dat je voor streaming zaken (lees: vinkje bij rechter kolom) dat wel degelijk premium connectivity nodig hebt.

EDIT: Oops. had een paar berichten meer moeten lezen idd. Via een Wifi hotspot is het niet nodig nee xD

My bad!

[ Voor 12% gewijzigd door Gdzr op 27-10-2022 11:44 ]

6.8 kWp op zuid en west

• ybos
Thanks, had er bij moeten zetten of je ook aan wilde geven welke buttons je besteld hebt (2018 of 2019+) dan weet ik welke ik kan bestellen. ;)

• pimk
turkeyhakan schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:56:
[...]

Heb je die dan niet met jouw software versie? Als jouw Tesla 2022.28 wil installeren, betekent dit dus inderdaad dat de standaard setting alleen voor de grote updates gaat en niet voor de incidentele bugfixes zoals een 2022.28.2.
No matter what, zelfs met de basis instelling zou ie nog toch moeten gaan proberen 2022.36 te installeren?
En nee, ik heb nu nog geen grootlicht-issue tijdens AP, en zou dat ook graag vermijden.
Auto-grootlicht is zó slecht geïmplementeerd dat ik zelf graag de keuze hou of ik het gebruik of niet.
En ja, ik heb gelezen dat je uit kunt zetten na aanzetten van AP, maar om dat iedere keer na aanzetten van AP (wat dus moet na elke rijbaanwissel) weer uit te moeten zetten; ik heb er geen zin in.

• RJRP01
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 01-03-2024
Daros schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:50:
[...]

Betekent dit dan volgens jou dat wanneer je je auto niet in december krijgt, het automatisch eind q1 wordt?

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-12-2025
RJRP01 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 13:03:
[...]

Betekent dit dan volgens jou dat wanneer je je auto niet in december krijgt, het automatisch eind q1 wordt?
Nee, maar die kans is wel groot (historisch gezien).

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• ElCasa
ybos schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:09:
[...]

Thanks, had er bij moeten zetten of je ook aan wilde geven welke buttons je besteld hebt (2018 of 2019+) dan weet ik welke ik kan bestellen. ;)
2019+ heb ik besteld en binnen 5 minuten geinstalleerd.
Pagina: 1 ... 373 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: