Troll reactie #18: bij andere merken heb je zat auto's die altijd (en nog steeds) minder kan dan tesla in 2019, of in 2022.
On a more serious note; ik was geen tesla fanboy, heb hekel aan de bijtellingterroristen met hun 0, 4, 8% bijtelling, en zou mezelf graag zien als een purist/ echte petrolhead zijn.
Maar.. Toen het einde lease was met de Giulia moet ik hard nadenken.. Het moet alsnog goed sturen maar budget is niet oneindig en ik ben vooral iemand die value for money toch belangrijk vind. Hele reeks aan auto (ICE en EV) doorgenomen, alle data en ervaringen doorgelezen, 18 (!) proefritten later.... Komt toch de Model 3P als beste. Ja geen geluid, maar de performance maakt heel veel dingen goed.
Nu half jaar later.
+ Rijdt echt goed, stuurt goed door de lage gewicht, bla die bla (insert here all your typical EV shizzles)
+ Echt bloed en bloedsnel
+ MiC dus goede bouwkwaliteit, was een demo auto dus alles werkt, echt 0.0 problemen
+ De hele ding als geheel klopt gewoon. De app, de infotainment, navi, SuC, etc etc.
Dat stuur, stoel, spiegel adjustment allemaal via het scherm lopen, klinkt raar, maar door werken met profielen klopt het gewoon. Met nog toevoegingen als S3XY button (bijv voor dingen die onlogisch is, lees: glovebox, frunk openen, etc) ben ik echt heel content mee.
+ Heel ruim, is zelfde D-segment als de Giulia/3-serie/C-klasse/A4 etc, maar je kan zoveel meer kwijt
+ EV rijden is appeltje eitje. Met (als ik rustig doe) 450km aan range + thuislader + SuC voor de vakantie, hoef je echt geen zorgen maken, nope, nada.
Geen minpunten?
- Hij is lelijk. En je ziet er te veel van. Ik heb zelf wat partial wrap gedaan aan de bumper etc om het wat leuker te maken.
- Ik heb nog de intel, dus hij is traag met laden van maps/youtube/etc op de schem. Het is nog geen dealbreaker maar de laatste device die ik heb waar ik maps nog zien laden is toch paar jaar terug.
- En dan de big thing.. De update.. Ik ben nog gebleven bij de 2022.20.8. Ik snap de redenering niet dat ze radar uit schakkelen, snelheid van AP verlagen, en ook nog volgafstand langer maken. Tot dat het echt niet kan, blijf ik bij 20.8
Maar.. als ik morgen mijn auto total loss rijd, met hetzelfde budget denk ik toch opnieuw voor de tesla gaan.
Al de positieve dingen wegen veel meer dan de minpunten. Hoe dan met AP snelheid en volgafstand. Ja idd jammer maar liever dat dan alle ellende (software, hardware, of allebei) bij andere merken, ondoordachte niet werkende dingen bij anderen. Achter sensoren mis ik niet, voorin wel en ik zie mezelf ook gewoon 4 gaten boren en aftermarket parkersensoren inbouwen. Ja maar het is een leaseauto mag je niet doen... Boeiend!
Zo.. het is alweer maandag.