Ik begrijp dat helemaal. Als ik ook kijk wat ik op een auto gebruik aan luxe functies dan zijn het eigenlijk maar een paar dingen:
- Airco
- Adaptive Cruise Control
- Navigatie (mits live traffic aanwezig. Abonnement geen probleem)
Daarnaast qua basiseisen:
- Niet teveel ballonband. Meestal neem ik 1 velgmaat groter dan standaard. Bij Tesla niet nodig.
- Automaat
De rest kan me werkelijk gestolen worden. Ik rij ook al jaren in auto's die zo'n 5000-10000 euro goedkoper zijn dan die van collega's. Ik weiger bijtelling te betalen voor nutteloze spullen die ik toch nooit gebruik. Het is dat ik deze nu heb kunnen overnemen van een collega maar hiervoor heb ik eigenlijk alleen maar auto's gehad zonder poespas met soms wat extra luxe doordat de ACC in een pakket zat bijvoorbeeld of omdat er een aantrekkelijk actiemodel is.
Over een jaar moet deze er weer uit en overweeg ik zelf iets te gaan kopen. Ik zou zo een Tesla kopen die zo kaal is als het maar zijn kan. Als het rijdt en de functies van hierboven heeft heb ik genoeg. Nou hoeft dat natuurlijk niet voor iedereen te gelden, maar ik denk dat een boel mensen er ook zo over denken.
Edit:
Het is dat ik het hier lees, het was me nog niet eens opgevallen dat er blijkbaar geen parkeerhulp meer is. Ik parkeer op zicht omdat ik... kan parkeren.... Ook alle bliepjes, beelden en assistents kunnen me gestolen worden

Again: hoeft zeker niet voor iedereen te gelden en het is natuurlijk wel raar als je en auto gekocht hebt die dat heeft (omdat je bv niet kan parkeren) en het dan ineens niet meer beschikbaar is.
[
Voor 16% gewijzigd door
Korvaag op 15-10-2022 11:33
]