Yes is een verdomd dure verzekering en slecht voor het milieu en vebruik algemeenReSpawN schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:38:
Er komt weer een leuke release aan en sinds gisteren heb ik de update in de auto. Ik moet erkennen dat ik de energiemonitor nu wel erg handig en inzichtelijk vind. Vluchtig vanochtend voordat de vriendin de auto stal even een Rabo-reader-whatsapp-kwaliteit foto geschoten, vanmiddag meer.
TeslaFi linkje: https://www.teslafi.com/firmware.php (versie 2022.36.1)
Release notes: https://www.notateslaapp....n/2022.36.1/release-notes
De dynamic break lights vind ik ook een uitstekende toevoeging voor de plakkers in onze samenleving (ik ben er soms zelf ook een). Tot mijn kennis zat de "window left open" message al in de app maar nu blijkbaar ook "car left open". Leuke toevoegingen!
[Afbeelding]
Overigens wel geschrokken wat sentry mode met je verbruik doet. De 3,2% is na het opladen naar 90%. Even een vluchtige kladje berekening gemaakt:
[...]
Ter bevestiging:
[Afbeelding]
Ik snap dat de analyse via de Nvidia Tesla V100(? volgens mij) gaat maar dat dat zo veel kWh trekt vind ik wel shockerend ja... Toch heb ik het al een paar keer even echt bekeken omdat twijfelde of het mini krasje er al zat of dat het omatje naast me de wingdoors van haar Yaris had open gedaan.JohanB schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:43:
[...]
Yes is een verdomd dure verzekering en slecht voor het milieu en vebruik algemeen
Age of the Geek, baby!
Tja, er wordt hier in dit topic elke paar maanden wel voor gewaarschuwdReSpawN schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:38:
[...]
Overigens wel geschrokken wat sentry mode met je verbruik doet. De 3,2% is na het opladen naar 90%. Even een vluchtige kladje berekening gemaakt:
[...]
Die Dynamic brake lights zit er al een tijd in. Verder voor mij weinig nuttigs. Blijft lekker op 20.8.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Niet alleen moet de hele boorcomputer blijven draaien, ook alle camera's moeten draaien + degene die verwarmd kunnen worden moeten verwarmd worden om ijs en condensatie te voorkomen.ReSpawN schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:45:
[...]
Ik snap dat de analyse via de Nvidia Tesla V100(? volgens mij) gaat maar dat dat zo veel kWh trekt vind ik wel shockerend ja... Toch heb ik het al een paar keer even echt bekeken omdat twijfelde of het mini krasje er al zat of dat het omatje naast me de wingdoors van haar Yaris had open gedaan.
Die heb ik even gemist dan? Nja, niet dat ik volop op de rem trap en aandachtig naar het kleine autotje op mijn scherm kijk.Inspired schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:46:
Die Dynamic brake lights zit er al een tijd in. Verder voor mij weinig nuttigs. Blijft lekker op 20.8.
Age of the Geek, baby!
Dynamic brake, car left open, die zijn er toch al lang? ik zit op 20.8 en heeft die ding ook al.
Life is too short to drive boring cars
Hier mensen ervaring met een Model 3 die kraakt als je optrekt en afremt? Mijn Model 3 LR AWD uit 2019 maakt echt een paar harde "tok" geluiden aan de rechterkant bij optrekken en gas loslaten ...
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ligt er misschien iets in een van de deuren of onder de stoel? Jaren geleden heb ik twee weken lang gezocht naar de oorzaak van dat geluid bij hard optrekken(Golf IV). Bleek dat ik de sigarettenaansteker uit de socket had getrokken en in de middencolsole had gelegd; dat ging rollen natuurlijkDennusB schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:28:
Hier mensen ervaring met een Model 3 die kraakt als je optrekt en afremt? Mijn Model 3 LR AWD uit 2019 maakt echt een paar harde "tok" geluiden aan de rechterkant bij optrekken en gas loslaten ...
Bedoel je misschien blended braking? Dat is er nu al even, maar dat de lichten gaan knipperen bij hard remmen, is toch nieuw?DennusB schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:28:
EDIT: Zit inderdaad voor de Y al in 2022.20.9, maar er staat 'not relevant for NL'
https://www.notateslaapp....n/2022.20.9/release-notes
[ Voor 33% gewijzigd door ignatius op 07-10-2022 14:40 ]
Nee heb ik al gecheckt helaas. Je hoort het ook eigenlijk alleen met het raam aan de rechterkant open, dus het lijkt echt uit het onderstel of zo te komen?ignatius schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:38:
[...]
Ligt er misschien iets in een van de deuren of onder de stoel? Jaren geleden heb ik twee weken lang gezocht naar de oorzaak van dat geluid bij hard optrekken(Golf IV). Bleek dat ik de sigarettenaansteker uit de socket had getrokken en in de middencolsole had gelegd; dat ging rollen natuurlijk
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Draagarmen issue denk ik. Als je er op zoekt in dit topic vind je vele vergelijkbare gevallen. Afspraak maken bij het Service Center!DennusB schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:38:
[...]
Nee heb ik al gecheckt helaas. Je hoort het ook eigenlijk alleen met het raam aan de rechterkant open, dus het lijkt echt uit het onderstel of zo te komen?
Heb zelf 14 oktober een afspraak staan. Bij stilstaan en insturen lijkt het alsof de onderkant afbreekt. Kwam er per toeval achter. Weet eigenlijk niet eens of ze iets gaan vervangen, zien het wel 
Afspraak maken met de app is trouwens wel echt veel verbeterd. Dat hebben ze goed voor elkaar. Zelfs chatten werkt goed. Alleen kan ik de kostencalculatie niet terugvinden, denk dat deze bij de lease maatschappij ligt. Dus toppie.
Afspraak maken met de app is trouwens wel echt veel verbeterd. Dat hebben ze goed voor elkaar. Zelfs chatten werkt goed. Alleen kan ik de kostencalculatie niet terugvinden, denk dat deze bij de lease maatschappij ligt. Dus toppie.
[ Voor 37% gewijzigd door STIMPPYYY op 07-10-2022 14:56 ]
Ik heb hiervoor begin dit jaar de wielophanging voor laten vervangen. Schijnt een standaard euvel te zijn rondom/na 50k.DennusB schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:28:
Age of the Geek, baby!
Ja, die functionaliteit is zeker verbeterd maar het staat of valt nog steeds met de personen bij Tesla die al dan niet reageren. Had laatst een melding dat mijn auto onverwacht gestopt was met opladen en een foutcode, ‘s nachts. Afspraak ingeschoten en via de chat gevraagd of het aan auto of lader lag. Twee keer achteraan geweest maar geen antwoord gekregen. Afspraak stond nog steeds en een dag ervoor om 17:00 uur stuurden ze een update met een offerte (wel onder garantie) maar dat ze even 2,5 uur aan de auto gingen klussen. Dan denk ik: prima dat je wat uitgezocht hebt en wellicht weet wat er aan de had kan zijn maar daar heb ik niet zo veel aan. Punt één: ik heb geen antwoord gekregen op mijn vraag. Punt twee: als je me inderdaad op het afgesproken moment verwacht en ik heb er al vragen over gesteld, laat me dan op een redelijke termijn weten hoe lang het misschien gaat duren en niet 15 uur van te voren. Wat dat betreft kan het nog een stuk beter, maar is waarschijnlijk afhankelijk van het SeC(in dit geval de nieuwe in Utrecht).STIMPPYYY schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:53:
Current: Tesla M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD /n In bestelling: Tesla MY Standard Wit
Is het jullie ook opgevallen dat het (witte) interieur er nu anders uit ziet? In ieder geval is de deurpaneel niet meer zo wit, en lijken de lijnen van het dashboard nu door te lopen in het deurpaneel. het witte interieur noemen ze nu ook "zwart en wit".
oud (google plaatje)
:strip_exif()/f/image/MBDyLEy0nslWqMc92Wa0egqr.jpg?f=fotoalbum_large)
nu in de configurator:
oud (google plaatje)
:strip_exif()/f/image/MBDyLEy0nslWqMc92Wa0egqr.jpg?f=fotoalbum_large)
nu in de configurator:
Dat is nu al ruim een jaar (nog meer?) zo. Ze hebben het interieur opgefrist. Ook de houten variant.Sanny1987 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 17:51:
Is het jullie ook opgevallen dat het (witte) interieur er nu anders uit ziet? In ieder geval is de deurpaneel niet meer zo wit, en lijken de lijnen van het dashboard nu door te lopen in het deurpaneel. het witte interieur noemen ze nu ook "zwart en wit".
oud (google plaatje)
[Afbeelding]
nu in de configurator:
[Afbeelding]
Middenconsole is ook anders.
Hm, serieus? Dan is mijn herinnering van de settings en het 'oude' witte paneel op de deur duidelijk een jaar oud, en valt de verandering me nu pas op terwijl ik elke +- maand wel eens in de configurator speel om de levertijden van nieuwe bestellingen te zien (gezien ik die zelf niet zie voor mijn bestelde toekomstige leaseauto)Smobbo schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 18:09:
[...]
Dat is nu al ruim een jaar (nog meer?) zo. Ze hebben het interieur opgefrist. Ook de houten variant.
Middenconsole is ook anders.
[ Voor 3% gewijzigd door Sanny1987 op 07-10-2022 18:21 ]
Het avontuur met m'n eerste Tesla in bestelling begint al goed
Deze namiddag een Tesla Wall Connector besteld via de webshop. Netjes ingegeven facturatieadres: X, leveradres: Y, betaald.
Krijg ik een mail: Bedankt voor uw bestelling, deze wordt verzonden naar adres X...
Kijken in mijn bestelgeschiedenis en de factuur --> wordt verzonden naar adres X, facturatieadres X.
Bel ik naar de lokale Tesla garage, verhaal gedaan (ik kan geen pakjes ontvangen op mijn facturatieadres X).
Ja daar kunnen we u niet mee helpen, belt u maar naar dit nummer. Daarheen gebeld, verhaal gedaan. Ja daar zou je voor naar de Tesla garage moeten bellen...
Toch maar uitgelegd dat ze mij daar al hebben doorgestuurd, ok ik ga voor u kijken. Na enkele wachtmuziekjes:
Dan moet je je bestelling annuleren in de bestelgeschiedenis op je Tesla account.
Ga ik daar kijken, geen enkele optie om ergens op te klikken om je bestelling te annuleren.
Tesla: vreemd die moet er echt wel staan hoor.
Ik: die staat er toch echt helemaal nergens.
wachtmuziekjes...
Tesla: dan kan je best wachten tot er een track en trace aan gekoppeld wordt, dan kan je normaal gezien wel de order annuleren.
Ik: track en trace betekent toch dat hij verstuurd is, dan kan ik toch de bestelling niet annuleren.
Tesla: zou wel moeten lukken ergens dit weekend en dan moet je maandag de bestelling opnieuw doen.
Ik ben 100% zeker dat ik 2 verschillende adressen ingegeven heb bij de bestelling dus zie niet waarom een nieuwe bestelling dan wel zou moeten lukken (en dan zijn er al 2 palen betaald en onderweg naar het foute adres). Dat is de enige oplossing die ze echter hebben dus dan maar afwachten of die annuleerknop magisch verschijnt en nog eens dezelfde bestelling plaatsen zeker...
Deze namiddag een Tesla Wall Connector besteld via de webshop. Netjes ingegeven facturatieadres: X, leveradres: Y, betaald.
Krijg ik een mail: Bedankt voor uw bestelling, deze wordt verzonden naar adres X...
Kijken in mijn bestelgeschiedenis en de factuur --> wordt verzonden naar adres X, facturatieadres X.
Bel ik naar de lokale Tesla garage, verhaal gedaan (ik kan geen pakjes ontvangen op mijn facturatieadres X).
Ja daar kunnen we u niet mee helpen, belt u maar naar dit nummer. Daarheen gebeld, verhaal gedaan. Ja daar zou je voor naar de Tesla garage moeten bellen...
Toch maar uitgelegd dat ze mij daar al hebben doorgestuurd, ok ik ga voor u kijken. Na enkele wachtmuziekjes:
Dan moet je je bestelling annuleren in de bestelgeschiedenis op je Tesla account.
Ga ik daar kijken, geen enkele optie om ergens op te klikken om je bestelling te annuleren.
wachtmuziekjes...
Tesla: dan kan je best wachten tot er een track en trace aan gekoppeld wordt, dan kan je normaal gezien wel de order annuleren.
Ik: track en trace betekent toch dat hij verstuurd is, dan kan ik toch de bestelling niet annuleren.
Tesla: zou wel moeten lukken ergens dit weekend en dan moet je maandag de bestelling opnieuw doen.
Ik ben 100% zeker dat ik 2 verschillende adressen ingegeven heb bij de bestelling dus zie niet waarom een nieuwe bestelling dan wel zou moeten lukken (en dan zijn er al 2 palen betaald en onderweg naar het foute adres). Dat is de enige oplossing die ze echter hebben dus dan maar afwachten of die annuleerknop magisch verschijnt en nog eens dezelfde bestelling plaatsen zeker...
Toch mooi dat ze by S3XY-buttons meedenken.... brand new Smart Actions are now accessible:
HighBeam Off Smart Action - Turn off HighBeam when it’s activated after starting AP (by simulating left stalk push forward).
Kan zo’n button ook meerdere acties achter elkaar? Als in, met één druk AP erop en Auto highbeam uitschakelen? Dan is het wel een uitkomst.
Dat kan ik niet testen, want ik heb m'n Tesla nog niet, maar...Inspired schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 19:33:
[...]
Kan zo’n button ook meerdere acties achter elkaar? Als in, met één druk AP erop en Auto highbeam uitschakelen? Dan is het wel een uitkomst.
De "smart" functie is een instelling (toggle) in de app/commander, die reageert op het aangaan van de AP.
De AP kun je op een knop zetten.
Kijk, dat is nou eens handig
Jammer dat het nodig is overigens...
Ik wacht nog even met bestellen, maar als de update bij mij er geforceerd doorheen komt, ga ik dit serieus overwegen
Waar monteren (plakken?) jullie de knoppen
Ik heb er één onder op het stuur voor activeren Autopilot. De andere zit aan achterkant van het scherm voor openen Dashboard kastje. Uiteraard gebruik ik de Autopilot button elke rit wel 30 (?) keer. Die kan ik dus met mijn duim bedienen.ybos schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 20:30:
[...]
Kijk, dat is nou eens handig
Jammer dat het nodig is overigens...
Ik wacht nog even met bestellen, maar als de update bij mij er geforceerd doorheen komt, ga ik dit serieus overwegen
Waar monteren (plakken?) jullie de knoppen
Model 3 | 2024 Highland
Fijn he, die gasten die geen enkele verantwoordelijkheid nemen of proberen een klant fatsoenlijk te helpen. Terwijl zoiets direct afstraalt op een hele organisatie.Pap3rclip schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 19:12:
Het avontuur met m'n eerste Tesla in bestelling begint al goed![]()
Ja daar kunnen we u niet mee helpen, belt u maar naar dit nummer. Daarheen gebeld, verhaal gedaan. Ja daar zou je voor naar de Tesla garage moeten bellen...![]()
wachtmuziekjes...
Ik heb hier niet eerder problemen gelezen over levering van spullen op foutieve adressen. Dat geeft wellicht nog enige hoop?
Wellicht kan je vragen of je de paal kan ophalen bij een SeC?
Vraagje voor de Model Y eigenaren, weet iemand of er isofix punten op de passagiersstoel aanwezig zijn? Volgens Nederlandse handleiding zijn ze er maar zie op vooral Engelstalige sites van niet.
Ik overweeg de Model Y na het annuleren van m’n ID4 vanwege geen zicht op levering na een jaar en meer dan 5k prijsstijging. Vrijdag ga ik een proefrit maken maar ben al erg nieuwsgierig
.
Ik overweeg de Model Y na het annuleren van m’n ID4 vanwege geen zicht op levering na een jaar en meer dan 5k prijsstijging. Vrijdag ga ik een proefrit maken maar ben al erg nieuwsgierig
https://www.tesla.com/own...A.html#FRONTPASSENGERSEATDaxter schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 11:14:
Vraagje voor de Model Y eigenaren, weet iemand of er isofix punten op de passagiersstoel aanwezig zijn? Volgens Nederlandse handleiding zijn ze er maar zie op vooral Engelstalige sites van niet.
Ik overweeg de Model Y na het annuleren van m’n ID4 vanwege geen zicht op levering na een jaar en meer dan 5k prijsstijging. Vrijdag ga ik een proefrit maken maar ben al erg nieuwsgierig.
Staat inderdaad de onderste verankeringspunten.
Dus het zit erin lijkt me. De bovenste ankerpunten zijn die achterop de tweede zitrij, die zijn er niet. Geen idee waar die voor nodig zijn.
Geen praktijkervaring hier helaas.
Hier ook een Id.4 geannuleerd en RWD besteld. Grootste verschil afhankelijk van je Id.4 configuratie gaat geen meedraaiende koplampen, meer vermogen, meer ruimte en fatsoenlijk werkende software zijn. Maar ook hardere vering en meer lawaai.
[ Voor 13% gewijzigd door _eLMo_ op 08-10-2022 11:45 ]
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
@_eLMo_ de top tether is nodig voor universele stoeltjes. Anders moet je een isofix-stoel zoeken die specifiek getest is met de model 3 passagiersstoel en dus opgenomen is in de lijst met veilige stoelen. Doe je dat niet is het niet gegarandeerd dat je de stoel niet alsnog kwijt bent door de voorruit bij een ongeluk.
Volgens mij zat het simpeler. Bij stoeltjes die isofix gebruiken moet er óf een top tether, óf een voet (naar de vloer), óf gebruik van gordels zijn.
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
@Makkelijk gebruik van gordels is juist als het stoeltje of de auto geen isofix ondersteund. Voor isofix is het inderdaad of the top tether voor een universeel isofix stoeltje, of een steunpoot naar onderen, maar dan moet de combinatie auto + isofix stoel wel gekeurd zijn. Dit omdat de vloeren in sommige auto's niet stevig genoeg zijn en daardoor de poot bij een ongeluk kan wegschuiven.
Ik krijg binnenkort een Tesla Model 3 via een leaseregeling, hierbij zit niet de enhanced auto pilot. Nou hoorde ik dat het mogelijk is deze te 'huren' in plaats van permanente aan te schaffen. Het lukt me niet om hier wat over te vinden, iemand hier die weet hoe dit zit?
Dat kan niet in Nederland volgens mij. Je kunt hem wel aanschaffen voor 3500 euro of zo?kcNL schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 13:02:
Ik krijg binnenkort een Tesla Model 3 via een leaseregeling, hierbij zit niet de enhanced auto pilot. Nou hoorde ik dat het mogelijk is deze te 'huren' in plaats van permanente aan te schaffen. Het lukt me niet om hier wat over te vinden, iemand hier die weet hoe dit zit?
Moet dan wel via de gene die de eigenaar is (leasemaatschappij?)
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Ik bedoel als je een isofix stoeltje hebt waar je kind met de autogordel vast zit, zoals wat ik zelf heb. Dan is er geen top tether of poot nodig.Caelorum schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:41:
@Makkelijk gebruik van gordels is juist als het stoeltje of de auto geen isofix ondersteund.
Ahja, maar dan is de isofix ook niet meer nodig.Makkelijk schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 13:11:
[...]
Ik bedoel als je een isofix stoeltje hebt waar je kind met de autogordel vast zit, zoals wat ik zelf heb. Dan is er geen top tether of poot nodig.
Zojuist testrit gehad met een model y, wel een goed gevoel gehad eigenlijk.
Een vraagje wel, kun je bij autopilot van rijvak veranderen, zo ja hoe dan want dat kreeg ik niet werkend?
En zit dit dan ook in de normale autopilot, of enkel in de enhanced?
Een vraagje wel, kun je bij autopilot van rijvak veranderen, zo ja hoe dan want dat kreeg ik niet werkend?
7600X3D - RTX 5080 | Kia EV6 long range rwd (MY24)
LMGTFY -> https://www.tesla.com/nl_nl/modely/design#overviewizzet3838 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 14:41:
Zojuist testrit gehad met een model y, wel een goed gevoel gehad eigenlijk.
Die Auto lane change zat er eerst niet in bij Enhanced toch? Of vergis ik me nu?
Het enige wat je nog mist met Full Self Driving is dan dat hij niet reageert op verkeerslichten en stopborden.
Maar volgens mij doet hij dat toch sowieso niet in Nederland vanwege wetgeving?
Je vergeet alleen één ding: de LR RWD heeft geen warmtepomp dus in de winter kost je dat wel actieradius. (ik rij zelf een M3 2019 LR RWD)-Jaap-io schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:09:
[...]
Je zou dus kunnen kijken of je ergens een RWD LR M3 kan vinden, die is kort op de markt geweest. Heeft de accu van LR maar de aandrijving van RWD waardoor je meer range heb dan met de huidige LR (AWD).
Ik verwacht dat een nieuwe(re) M3 LR met warmtepomp verder komt ondanks AWD.
Mij is verteld dat warmtepomp wel beschikbaar is door Tesla.gertk schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 20:02:
[...]
Je vergeet alleen één ding: de LR RWD heeft geen warmtepomp dus in de winter kost je dat wel actieradius. (ik rij zelf een M3 2019 LR RWD)
Ik verwacht dat een nieuwe(re) M3 LR met warmtepomp verder komt ondanks AWD.
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
Klopt, in de nieuwere modellen. Die uit 2019 hebben geen warmtepomp.osbourne1903 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 20:12:
[...]
Mij is verteld dat warmtepomp wel beschikbaar is door Tesla.
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
Met isofix zal de stoel nooit wegvliegen. De top tether of voet is om te voorkomen dat de stoel op en neer gaat wiebelen bij een zwaar ongeval.Caelorum schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:16:
@_eLMo_ de top tether is nodig voor universele stoeltjes. Anders moet je een isofix-stoel zoeken die specifiek getest is met de model 3 passagiersstoel en dus opgenomen is in de lijst met veilige stoelen. Doe je dat niet is het niet gegarandeerd dat je de stoel niet alsnog kwijt bent door de voorruit bij een ongeluk.
In de proefrit die ik maakte zag de auto wel degelijk de stoplichten en stopte er ook daadwerkelijk voor.Hunkaroglu schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 15:24:
[...]
Die Auto lane change zat er eerst niet in bij Enhanced toch? Of vergis ik me nu?
Het enige wat je nog mist met Full Self Driving is dan dat hij niet reageert op verkeerslichten en stopborden.
Op zich een mooie functie, maar wel duur voor €3700 bovenop EAP. Je. Betaalt daar dus ook vooral voor de ambitie dat er ooit een FSD wordt uitgerold zoals nu in de VS.
Zit wel te twijfelen of ik het moet aanschaffen en of het waard is. Als Tesla erin slaagt om het steeds te verbeteren, zal het veel duurder worden. In 2019 was het €5500 euro. Inmiddels is de prijs €7500. In de VS is de prijs nu $ 12.000bilgy_no1 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 22:05:
[...]
In de proefrit die ik maakte zag de auto wel degelijk de stoplichten en stopte er ook daadwerkelijk voor.
Op zich een mooie functie, maar wel duur voor €3700 bovenop EAP. Je. Betaalt daar dus ook vooral voor de ambitie dat er ooit een FSD wordt uitgerold zoals nu in de VS.
Voorover klappen dan. 1 van de twee moet in ieder geval worden gedaan en in het geval van de voetsteun moet de stoel op de lijst van geteste stoelen van de auto staan of andersom.this schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 21:46:
[...]
Met isofix zal de stoel nooit wegvliegen. De top tether of voet is om te voorkomen dat de stoel op en neer gaat wiebelen bij een zwaar ongeval.
- Taro
- Niet online
Dat heet FOMO (Fear of missing out), stel dat je over 2-3 jaar een nieuwe auto hebt/koopt, dan kan je FSD naar mijn weten niet meenemen van de huidige naar de nieuwe auto. Je moet het dan dus opnieuw aanschaffen. Ik zou er daarom nooit een Euro aan uitgeven totdat het daadwerkelijk goed werkt en voordelen biedt.Hunkaroglu schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 22:24:
[...]
Zit wel te twijfelen of ik het moet aanschaffen en of het waard is. Als Tesla erin slaagt om het steeds te verbeteren, zal het veel duurder worden. In 2019 was het €5500 euro. Inmiddels is de prijs €7500. In de VS is de prijs nu $ 12.000
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
Klopt, maar moest de functie duurder/beter worden stijgt mogelijk de waarde van je wagen, maar dat is idd eerder verlies minderen en niet echt winst maken...Taro schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 23:29:
[...]
Dat heet FOMO (Fear of missing out), stel dat je over 2-3 jaar een nieuwe auto hebt/koopt, dan kan je FSD naar mijn weten niet meenemen van de huidige naar de nieuwe auto. Je moet het dan dus opnieuw aanschaffen. Ik zou er daarom nooit een Euro aan uitgeven totdat het daadwerkelijk goed werkt en voordelen biedt.
En je moet sowieso om de zoveel tijd je stuur aanraken enz, dan kan ik zelf ook wel rijden...
- Taro
- Niet online
Mits er om nog stappen te maken definitief geen nieuwe hardware benodigd is (die upgrade krijg je dan mogelijk net als HW3.0, maar toch), je voordat je hem verkoopt niet 200-400k op de teller hebt staan, er geen andere ontwikkelingen zijn geweest (betere accu, warmtepomp, betere geluidsisolatie, etc.) waardoor een evt. koper liever een nieuw model heeft, etc.izzet3838 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 00:41:
[...]
Klopt, maar moest de functie duurder/beter worden stijgt mogelijk de waarde van je wagen, maar dat is idd eerder verlies minderen en niet echt winst maken...
En je moet sowieso om de zoveel tijd je stuur aanraken enz, dan kan ik zelf ook wel rijden...
Daarnaast zal Tesla ooit wel een plafond gaan aanhouden, want bij wijze van spreken 50k gaan rekenen zal tot minder verkopen leiden dan 25k. Daarnaast zit er ook een omslagpunt in waarbij men écht zaken verwacht. De huidige kopers blijven relatief rustig en je ziet wel voortgang, maar ooit zal Tesla de beloftes moeten waarmaken.
Ik hecht er zoals je merkt persoonlijk niet zoveel waarde aan. Misschien is het voor heel veel mensen wel de motivatie om nu iets dat ze gewoon willen hebben en proberen te rechtvaardigen. Hier eerst zien, dan geloven.
Je hebt helemaal gelijk. Het is inderdaad jammer dat je het niet mag meenemen naar je volgende auto. Het is softwarematig, dus ze zouden het makkelijk eraf kunnen halen. Die keuze moet wat mij betreft bij de eigenaar liggen of ze het willen doorverkopen of niet. Of dat je het wilt overdragen naar je volgende Tesla.Taro schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:13:
[...]
Mits er om nog stappen te maken definitief geen nieuwe hardware benodigd is (die upgrade krijg je dan mogelijk net als HW3.0, maar toch), je voordat je hem verkoopt niet 200-400k op de teller hebt staan, er geen andere ontwikkelingen zijn geweest (betere accu, warmtepomp, betere geluidsisolatie, etc.) waardoor een evt. koper liever een nieuw model heeft, etc.
Daarnaast zal Tesla ooit wel een plafond gaan aanhouden, want bij wijze van spreken 50k gaan rekenen zal tot minder verkopen leiden dan 25k. Daarnaast zit er ook een omslagpunt in waarbij men écht zaken verwacht. De huidige kopers blijven relatief rustig en je ziet wel voortgang, maar ooit zal Tesla de beloftes moeten waarmaken.
Ik hecht er zoals je merkt persoonlijk niet zoveel waarde aan. Misschien is het voor heel veel mensen wel de motivatie om nu iets dat ze gewoon willen hebben en proberen te rechtvaardigen. Hier eerst zien, dan geloven.
Vraagje:
Ik heb sinds paar dagen zonnepanelen en ik doe nu voor het eerst mijn auto in de lader. Normaal laadt ie met 11 kW en nu blijft ie op 6 hangen. Er staat ook verder niks bijzonders aan in huis. Is dit “normaal”?
Ik heb sinds paar dagen zonnepanelen en ik doe nu voor het eerst mijn auto in de lader. Normaal laadt ie met 11 kW en nu blijft ie op 6 hangen. Er staat ook verder niks bijzonders aan in huis. Is dit “normaal”?
Model 3
Weet iemand wat de draaicirkel is van de y in vergelijking met de 3?
Laadpaal met load balancing die wat laag is afgesteld?ElonDusk schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 08:24:
Vraagje:
Sony A7 iv en wat recycled glas
Ik zou het hoogstens overwegen als het aan je account gekoppeld word ipv aan de auto.Taro schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 23:29:
[...]
Dat heet FOMO (Fear of missing out), stel dat je over 2-3 jaar een nieuwe auto hebt/koopt, dan kan je FSD naar mijn weten niet meenemen van de huidige naar de nieuwe auto. Je moet het dan dus opnieuw aanschaffen. Ik zou er daarom nooit een Euro aan uitgeven totdat het daadwerkelijk goed werkt en voordelen biedt.
Heb je in het verleden soms de laadstroom thuis handmatig lager gezetElonDusk schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 08:24:
Vraagje:
Hoe kan ik dit controleren? Zouden de zonnepanelen installateurs dat gedaan hebben want daarvoor deed ie het gewoon normaalTommie12 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 09:01:
[...]
Laadpaal met load balancing die wat laag is afgesteld?
Model 3
Hmm daar lijkt het helaas niet op. Kan niet hoger zetten.ybos schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 09:09:
[...]
Heb je in het verleden soms de laadstroom thuis handmatig lager gezetSoms "onthoud" de auto dat en op de meest rare momenten besluit de auto met een lager amperage te gaan laden. Check even of de laadstroom in de auto niet gewoon lager is gezet (kan je ook via de app doen)
Model 3
Staat hij al lang aan de lader. Wanneer ik openbaar laad zie ik ook weleens 8/8A bijvoorbeeld, om dan even later alsnog door te gaan naar 16/16A.ElonDusk schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 09:29:
[...]
Hmm daar lijkt het helaas niet op. Kan niet hoger zetten. [Afbeelding]
Welke laadpaal heb je
Bij mij is dat soms ook dat het niet direct hoger kan, soms helpt het om het eerst te verlagen en dan mag het hoger.ElonDusk schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 09:29:
[...]
Hmm daar lijkt het helaas niet op. Kan niet hoger zetten. [Afbeelding]
Model 3 | 2024 Highland
Ja vraag me ook een beetje af waarom mijn stoeltje dat dan wel heeft… ze zeggen dat het beter is, het is in elk geval praktisch dat het stoeltje niet schuift als er geen kind in zit.Caelorum schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 13:23:
[...]
Ahja, maar dan is de isofix ook niet meer nodig.
Daros schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 08:49:
Weet iemand wat de draaicirkel is van de y in vergelijking met de 3?
12.1 meter dus. Die 38,8 is model 3.The turning circle on the Model Y is 1 foot wider, 39.8 ft instead of 38.8 ft.
[ Voor 6% gewijzigd door Oekol op 09-10-2022 09:41 ]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Kan je laadpaal ook via zonnepanelen laden? Zoals een Zappi? Het lijkt erop dat het dan niet goed ingesteld is.ElonDusk schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 09:28:
[...]
Hoe kan ik dit controleren? Zouden de zonnepanelen installateurs dat gedaan hebben want daarvoor deed ie het gewoon normaal
Wij hebben ook zo’n stoel die goedgekeurd is om het kind alleen met de gordel vast te maken, maar ik zet de stoel altijd (ook) vast met de isofix. Dan staat die veel stabieler vast en gaat hij leeg inderdaad niet schuiven.Makkelijk schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 09:37:
[...]
Ja vraag me ook een beetje af waarom mijn stoeltje dat dan wel heeft… ze zeggen dat het beter is, het is in elk geval praktisch dat het stoeltje niet schuift als er geen kind in zit.
- Taro
- Niet online
@ElonDusk Klinkt inderdaad als een loadbalancing iets, of instelling van je laadpaal (Bijv. Eco, Eco+ of Fast mode) instelling. Maar aangezien dat allemaal los staat van de Tesla kan je hiervoor beter terecht in het Thuisladen van je EV topic, zie daarvoor de link in de topicwaarschuwing.
Thanks!
En denk dat er tussen de lr en rwd y geen verschil zit?
Stoppen voor verkeerslichten doet FSD zeker. Sterker nog: hij stopt ook voor groene verkeerslichten, hij gaat pas verder als je zelf toestemming geeft (AP stalk omlaag of gasgeven).Hunkaroglu schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 15:24:
[...]
Signatures zijn voor boomers.
Maar Tesla kan nu ook 2-3-4x de FSD upgrade verkopen.Hunkaroglu schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:39:
[...]
Je hebt helemaal gelijk. Het is inderdaad jammer dat je het niet mag meenemen naar je volgende auto. Het is softwarematig, dus ze zouden het makkelijk eraf kunnen halen. Die keuze moet wat mij betreft bij de eigenaar liggen of ze het willen doorverkopen of niet. Of dat je het wilt overdragen naar je volgende Tesla.
Klant 1 verkoopt de auto met FSD, Tesla zet dan weer FSD uit en kan met meer marge nogmaals FSD verkopen.
Als je al FSD hebt, doet dat nu weinig voor je inruilwaarde bij Tesla, want: bovenstaand.
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
Degene die je auto overneemt behoudt gewoon de FSD en de overige upgrades die je hebt gekocht. Alleen de oorspronkelijke koper is het dan kwijt.Stef87 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 16:54:
[...]
Maar Tesla kan nu ook 2-3-4x de FSD upgrade verkopen.
Klant 1 verkoopt de auto met FSD, Tesla zet dan weer FSD uit en kan met meer marge nogmaals FSD verkopen.
Als je al FSD hebt, doet dat nu weinig voor je inruilwaarde bij Tesla, want: bovenstaand.
Ik denk ook niet dat Tesla het kan maken om FSD uit te schakelen bij verkoop. Als ik mijn auto zou verkopen dan verkoop ik die met FSD omdat hij dat heeft. Als bij de nieuwe koper de FSD dan opeens uitgeschakeld is dan zou ik aansprakelijk zijn voor het verschil in kosten.
Ik denk dat als dit in de VS zou gebeuren, Tesla meteen aangeklaagd werd.
Nergens staat dat FSD wordt uitgeschakeld bij verkoop. Dus dat gebeurt ook niet.
Het kan alleen gebeuren als ze zelf de tussenpartij zijn, maar dan kopen ze een auto met FSD in tegen een hoge prijs, moeten hem tegen een lagere prijs (en waarschijnlijk zonder marge) verkopen en dan maar gokken dat de nieuwe koper FSD koopt.
En als ik nu een Tesla zou kopen zou ik er geen FSD bijkopen.
Ik denk dat als dit in de VS zou gebeuren, Tesla meteen aangeklaagd werd.
Nergens staat dat FSD wordt uitgeschakeld bij verkoop. Dus dat gebeurt ook niet.
Het kan alleen gebeuren als ze zelf de tussenpartij zijn, maar dan kopen ze een auto met FSD in tegen een hoge prijs, moeten hem tegen een lagere prijs (en waarschijnlijk zonder marge) verkopen en dan maar gokken dat de nieuwe koper FSD koopt.
En als ik nu een Tesla zou kopen zou ik er geen FSD bijkopen.
Ze geven zelf aan dat ze bij inruil er rekening mee houden. In hoeverre het waard is de vraag, maar je ziet wel dat alle gebruikte Tesla’s inclusief EAP zijn en excl. premium streaming (voor de modellen die dat hadden).Stef87 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 16:54:
[...]
Maar Tesla kan nu ook 2-3-4x de FSD upgrade verkopen.
Huh, wat heb je daar dan aan? Mijn auto gaat ook verder als ik bij groen licht gas geef.Maasluip schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 14:56:
[...]
Stoppen voor verkeerslichten doet FSD zeker. Sterker nog: hij stopt ook voor groene verkeerslichten, hij gaat pas verder als je zelf toestemming geeft (AP stalk omlaag of gasgeven).
Het zal wel die verrekte veiligheid zijn. Maar zo is het nu eenmaal bij Tesla. De auto zal stoppen als hij een verkeerslicht ziet.JTHZZ schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 17:57:
[...]
Huh, wat heb je daar dan aan? Mijn auto gaat ook verder als ik bij groen licht gas geef.
Het is al eens gebeurd in de VS en het had een twitter account met veel volgers nodig om het recht te trekken.Maasluip schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 17:16:
Klopt dat was een gekke situatie waar een auto ooit onbedoeld een upgrade/compensatie (ging volgens mij ook over range) had gehad en na doorverkoop (buiten tesla om) en reparatie bij tesla was dat terug gezet naar fabrieksinstellingen. Waardoor die 2e koper dus genaaid werd. Dat is uiteindelijk na wat heisa maken pas door tesla weer teruggezet. Totaal niet meedenkend van dat service center en gelijk negatieve reclame over de hele wereld.Caelorum schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 19:09:
[...]
Het is al eens gebeurd in de VS en het had een twitter account met veel volgers nodig om het recht te trekken.
Of tesla de FSD na inruil bij tesla aan of uit zet weet ik niet. Maakt ook niet uit denk ik, het zou misschien de waarde van FSD iets hoger maken doordat het aanbod op de 2e hands markt met FSD kleiner wordt? Maar zover ik weet doet tesla dit (op dat ene incident hierboven na) niet bij wisselen van eigenaar buiten tesla om, zou ook redelijk idioot zijn.
Als die buiten Tesla om naar de vogelende eigenaar gaat, is het niet van toepassing uiteraard. (Maar idd ook aantal keren voorgekomen)Hunkaroglu schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 17:11:
[...]
Degene die je auto overneemt behoudt gewoon de FSD en de overige upgrades die je hebt gekocht. Alleen de oorspronkelijke koper is het dan kwijt.
[ Voor 5% gewijzigd door Stef87 op 09-10-2022 19:54 ]
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
n=1, maar bij mijn Tesla (tweedehands) was het dus niet uitgezet.Smobbo schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 19:15:
[...]
Of tesla de FSD na inruil bij tesla aan of uit zet weet ik niet.
Als ik het zou kunnen overdragen zou ik het eventueel wel overwegen, maar dan ga je gasten krijgen die hun account gaan verkopen op ebay enz...
[ Voor 5% gewijzigd door izzet3838 op 09-10-2022 20:44 ]
Hebben jullie als map versie EU-2022.12-13877? Gebaseerd op data van TeslaFi zie ik al maanden dat gebruikers uit tientallen andere Europese landen het al hebben, maar dat Nederland nog op EU-2021.8-12875.
[ Voor 6% gewijzigd door Lisadr op 09-10-2022 22:13 ]
GoT, You have to love it!
Wel interessant hoe een verzekeraar ermee omgaat als je na aflevering zo'n softwarepakket besteld van duizenden euro's.izzet3838 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 20:44:
Als ik het zou kunnen overdragen zou ik het eventueel wel overwegen, maar dan ga je gasten krijgen die hun account gaan verkopen op ebay enz...
Dat zal dan niet verzekerd zijn tenzij je het meldt en een hogere premie gaat betalen?
Sowieso natuurlijk raar, want die software licentie is niet total loss na een ongeluk of diefstal.
Inderdaad vreemde situatie. Maar als je auto total loss is heb je ook vrij weinig meer aan je software licentie. Je kan 'm zo ver ik weet niet meenemen naar je volgende wagenWolly schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 23:05:
[...]
Wel interessant hoe een verzekeraar ermee omgaat als je na aflevering zo'n softwarepakket besteld van duizenden euro's.
Dat zal dan niet verzekerd zijn tenzij je het meldt en een hogere premie gaat betalen?
Sowieso natuurlijk raar, want die software licentie is niet total loss na een ongeluk of diefstal.
Inderdaad, de EAP/FSD blijven aan de auto gebonden. Beter dus om goed te overwegen om het mee te verzekeren.jelmuur schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 23:14:
[...]
Inderdaad vreemde situatie. Maar als je auto total loss is heb je ook vrij weinig meer aan je software licentie. Je kan 'm zo ver ik weet niet meenemen naar je volgende wagen
De EAP/FSD wordt "verwijderd" als je de auto aan Tesla verkoopt, niet als je hem doorverkoopt. (Administratieve fouten daargelaten)
Grappenmakers bij Tesla. Een auto met FSD inruilen bij Tesla is dus helemaal niet slim om te doen.TNJ schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 00:34:
[...]
Inderdaad, de EAP/FSD blijven aan de auto gebonden. Beter dus om goed te overwegen om het mee te verzekeren.
De EAP/FSD wordt "verwijderd" als je de auto aan Tesla verkoopt, niet als je hem doorverkoopt. (Administratieve fouten daargelaten)
Waar zie je dat?Lisadr schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:08:
Hebben jullie als map versie EU-2022.12-13877? Gebaseerd op data van TeslaFi zie ik al maanden dat gebruikers uit tientallen andere Europese landen het al hebben, maar dat Nederland nog op EU-2021.8-12875.
Sinds 2022.28.2 heb ik weer ruzie met Sentry. Ik heb dat normaal altijd uit staan maar nu schakelt die zichzelf weer aan. De afgelopen tijd thuis was hij uit, kom ik op mijn werk aan, springt hij opeens aan.
Hier ook 2021, lijkt relatief oud.Lisadr schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:08:
Hier ook nog steeds 2021. Rollout lijkt een beetje stil gevallen te zijn.
Als Tesla een interresant inruilaanbod doet, dan merk je daar als verkoper natuurlijk niets van.Inspired schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 07:06:
[...]
Grappenmakers bij Tesla. Een auto met FSD inruilen bij Tesla is dus helemaal niet slim om te doen.
Bij het kopen van een occasion van Tesla, moet je rekening houden met extra kosten als je (later) FSD wilt.
There's no place like 127.0.0.1
Denk dat Tesla ook altijd minder zal bieden dan andere dealers.PEPPI schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:12:
[...]
Als Tesla een interresant inruilaanbod doet, dan merk je daar als verkoper natuurlijk niets van.![]()
Bij het kopen van een occasion van Tesla, moet je rekening houden met extra kosten als je (later) FSD wilt.
Volgens mij klopt je signature niet meer ;-)Hunkaroglu schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:37:
[...]
Denk dat Tesla ook altijd minder zal bieden dan andere dealers.
Ik heb volgens mij in het verleden wel occasions gezien bij Tesla met FSD. Nu een beetje lastig te checken, want er staan niet/nauwelijks auto's op.TNJ schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 00:34:
[...]
Inderdaad, de EAP/FSD blijven aan de auto gebonden. Beter dus om goed te overwegen om het mee te verzekeren.
Maar zou wel vreemd zijn in elk geval.
SIgnature?turkeyhakan schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:19:
[...]
Volgens mij klopt je signature niet meer ;-)
Nee dacht eerst om om te ruilen, maar toch niet gedaan. Was iets van ruim 11K aan extra bijtelling die ik komende 2 jaar moest betalen.turkeyhakan schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 11:44:
[...]
Ik dacht dat je de Y LR had, vandaar :-) Bevalt die een beetje?
Daarnaast is de MIA ook afgeschaft.
En met een proefrit met de Y was ik ook niet echt overtuigd om het om te ruilen. Voor nu voldoet Model 3 ook en ik heb geen probleem met de ruimte.
Ik blijf er voorlopig wel even in rijden. Na 2 jaar kijk ik wel naar de mogelijkheden.
Nog gefeliciteerd trouwens met de Y. Tevreden tot zover?
Duidelijk! :-) Dank je wel. Tot nu toe erg tevreden op wat kleine rammeltjes na. Hopelijk worden die snel opgelost. De grote wielen dragen daar natuurlijk nog een extra steentje aan bij.Hunkaroglu schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:08:
[...]
Nee dacht eerst om om te ruilen, maar toch niet gedaan. Was iets van ruim 11K aan extra bijtelling die ik komende 2 jaar moest betalen.
Daarnaast is de MIA ook afgeschaft.
En met een proefrit met de Y was ik ook niet echt overtuigd om het om te ruilen. Voor nu voldoet Model 3 ook en ik heb geen probleem met de ruimte.
Ik blijf er voorlopig wel even in rijden. Na 2 jaar kijk ik wel naar de mogelijkheden.
Nog gefeliciteerd trouwens met de Y. Tevreden tot zover?
[ Voor 4% gewijzigd door turkeyhakan op 10-10-2022 13:15 ]
Cool!
Heb je ook nog tips hoe ik met Voicecommand NPO Radio kan laten spelen?
Want dat begrijpt ze bij mij helaas ook niet....
Niet zelf die instelling (ooit) gemaakt? iets van Exclude work oid?Maasluip schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 07:21:
[...]
Waar zie je dat?
Sinds 2022.28.2 heb ik weer ruzie met Sentry. Ik heb dat normaal altijd uit staan maar nu schakelt die zichzelf weer aan. De afgelopen tijd thuis was hij uit, kom ik op mijn werk aan, springt hij opeens aan.
Ik zit er over te denken om een power frunk te installeren of te laten installeren. Dat maakt de frunk een stuk bruikbaarder denk ik.
Wie heeft dit ook op zijn 3 of Y laten doen of zelf gedaan? Welk product precies en hoe bevalt het?
Wie heeft dit ook op zijn 3 of Y laten doen of zelf gedaan? Welk product precies en hoe bevalt het?
WTF, sentry mode stond aan in het Veiligheid scherm maar niet in het Bediening scherm. Ik heb sentry nooit aangezet in Veiligheid. Ik gebruik het wel eens als ik ergens aan een publieke laadpaal sta, maar dan zet ik hem aan in het Bediening scherm.pimk schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:58:
[...]
Niet zelf die instelling (ooit) gemaakt? iets van Exclude work oid?
Same here. Ik twijfel heel erg omdat je verhalen leest over falende elektronica en frunks die opgebroken moeten worden.ignatius schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:49:
Ik zit er over te denken om een power frunk te installeren of te laten installeren. Dat maakt de frunk een stuk bruikbaarder denk ik.
Misschien leuk dit filmpje eens te bekijken: YouTube: BITTE NIEMALS NACHMACHEN : Tesla Kunde verbaut extrem gefährliches C..._eLMo_ schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 17:18:
[...]
Same here. Ik twijfel heel erg omdat je verhalen leest over falende elektronica en frunks die opgebroken moeten worden.
Btw het meest interessant stuk is op 16:20 (ongeveer)
[ Voor 5% gewijzigd door pimk op 10-10-2022 17:39 ]
pimk schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:56:
[...]
Cool!
Heb je ook nog tips hoe ik met Voicecommand NPO Radio kan laten spelen?
Want dat begrijpt ze bij mij helaas ook niet....
Deze lijst is neem ik aan bekend? https://www.notateslaapp.com/tesla-voice-commands/
[EDIT] Misschien fijner te gebruiken en heeft het commando "USB" er in staan (ipv Play USB) : https://teslavoice.glideapp.io/
(Heb mijn Tesla nog niet, dus nog niet in staat te expeimenteren)
[ Voor 9% gewijzigd door TNJ op 10-10-2022 20:10 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Gerelateerde topics:
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
- Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
- Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
Gerelateerde topics:
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.