Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 363 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.179.533 views

• ignatius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-01 10:21
LucLey schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 18:07:
Er is blijkbaar een update van de “onhandige” hoedenplank. Wie heeft deze nieuwe al geleverd en gezien en zo ja, op model MIC of MIG?
YouTube: TESLA MODEL Y HEIMLICHE ÄNDERUNG ENTDECKT! 🧐🤪👍
Die moet ik hebben! Vorige week m'n auto opgehaald en ik heb nog de oude :-(

• Hansie_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:07
Hansie_P schreef op woensdag 7 september 2022 @ 18:37:
[...]

Ik heb een beige kabel (erg kort) want de standaard kabel was niet op voorraad toen mijn auto uitgeleverd werd.
Inmiddels is de laadkabel vervangen door een korte zwarte kabel. Een test van 1 liet zien dat dit het probleem heeft opgelost. Nu hopen dat deze t voor de rest van de contractduur uithoudt…

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:42

Fab1Man

Live life to the fullest

De discussie over het knipperlicht hebben we eerder gehad. Mij gebeurt het ook te pas en te onpas maar ik heb wel door wat er “fout” gaat. In werkelijk elke andere auto met comfort knipperlicht begint de auto te knipperen zodra de hendel de beweging maakt. Ongeacht hoe snel of wat dan ook. Bij Tesla lijkt het er op dat een of andere timing hanteren, want ik kan zelfs tegen het doordrukpunt aantikken en nog kan ik te snel zijn. Probeer het maar eens uit als je stil staat, als je echt maar een heel snel tikje geeft is het te snel, doe je het net wat meer met gevoel waarbij je echt expres iets meer tijd neemt werkt het wel. Maar die snelle tik, 9 van de 10 keer gebeurt er niks. Ik doe het ook te snel, zeker wanneer je in een vloeiende beweging wil invoegen en bijvoorbeeld iemand direct wil inhalen gaat het al snel fout.

• bartlauwers
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-01 11:05
Fab1Man schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 22:12:
De discussie over het knipperlicht hebben we eerder gehad. Mij gebeurt het ook te pas en te onpas maar ik heb wel door wat er “fout” gaat. In werkelijk elke andere auto met comfort knipperlicht begint de auto te knipperen zodra de hendel de beweging maakt. Ongeacht hoe snel of wat dan ook. Bij Tesla lijkt het er op dat een of andere timing hanteren, want ik kan zelfs tegen het doordrukpunt aantikken en nog kan ik te snel zijn. Probeer het maar eens uit als je stil staat, als je echt maar een heel snel tikje geeft is het te snel, doe je het net wat meer met gevoel waarbij je echt expres iets meer tijd neemt werkt het wel. Maar die snelle tik, 9 van de 10 keer gebeurt er niks. Ik doe het ook te snel, zeker wanneer je in een vloeiende beweging wil invoegen en bijvoorbeeld iemand direct wil inhalen gaat het al snel fout.
Ik heb hier denk ik ook last van maar dan bij uitzetten: je hoeft hem alleen maar aan te tikken om hem uit te zetten, maar vaak druk ik blijkbaar nét te zacht. -O- Ga ik zeker nog eens testen!

Current: Tesla M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD /n In bestelling: Tesla MY Standard Wit

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:13
Vanavond was bij mij de automatische ruitenwissel behoorlijk van slag. Kurtdroog weer maar wilde steeds harder wisseren, tot zelfs de autopilot een melding gaf dat het slecht weer was en geen FSD meer wilde doen. Niet eerder zo erg gehad.

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
ignatius schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 22:10:
[...]

Die moet ik hebben! Vorige week m'n auto opgehaald en ik heb nog de oude :-(
China of Berlijn (XP7 in chassisnr)?

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-01 16:26
Fab1Man schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 22:12:
De discussie over het knipperlicht hebben we eerder gehad. Mij gebeurt het ook te pas en te onpas maar ik heb wel door wat er “fout” gaat. In werkelijk elke andere auto met comfort knipperlicht begint de auto te knipperen zodra de hendel de beweging maakt. Ongeacht hoe snel of wat dan ook. Bij Tesla lijkt het er op dat een of andere timing hanteren, want ik kan zelfs tegen het doordrukpunt aantikken en nog kan ik te snel zijn.
Kijk hier leg je het mooi uit wat je verkeerd doet. Eerst kijken, dan knipperen, dan manoeuvre doen.
Jij doet knipperen en manoeuvre tegelijk.
Op die manier kan de rest van het verkeer niet anticiperen op jouw acties.
this schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 07:41:
[...]

Kijk hier leg je het mooi uit wat je verkeerd doet. Eerst kijken, dan knipperen, dan manoeuvre doen.
Nee. Dat zegt hij niet. Probleem is de digitale knipper van Tesla. :) Ik knipper altijd eerst maar soms toch gemiep van de Tesla omdat die dan blijkbaar soms de knipper niet “ziet”. Terwijl op de dash wel het knipper icoontje aan gaat.

Net als een actie waarbij je eerst links gaat en dan rechts bv. Bij elke andere auto blijft de knipper de tweede keer aan. Bij Tesla zet je hem uit.

[ Voor 11% gewijzigd door Inspired op 04-10-2022 08:17 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• ignatius
_eLMo_ schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 00:20:
[...]

China of Berlijn (XP7 in chassisnr)?
Berlijn, VIN begint met XP7. Ik ga toch 's kijken of ik die hoedenplank niet alsnog kan omruilen...

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

this schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 07:41:
[...]

Dat zeg ik inderdaad niet. Ik heb dan ook een bloedhekel als iemand 'm ervoor gooit onder het mom "maar knipperlicht". In mijn betoog komt nergens naar voren dat ik niet van te voren kijk of al gekeken heb.

• EvaluationCopy
  • Laatst online: 14-01 11:35
Wat heb ik nou weer aan m'n fiets hangen na een update gisterenavond... met de autopilot aan mag ik het automatisch groot licht niet uit zetten. :F

Als het groot licht aanspringt kan ik het wel meteen cancellen met het pookje links maar come on, levensgevaarlijk voor tegenliggers dit. Iemand al een work-around bedacht/gevonden?

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-01 16:26
Fab1Man schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:17:
[...]

Dat zeg ik inderdaad niet. Ik heb dan ook een bloedhekel als iemand 'm ervoor gooit onder het mom "maar knipperlicht". In mijn betoog komt nergens naar voren dat ik niet van te voren kijk of al gekeken heb.
Ik zeg niet dat je niet eerst kijkt, maar in je betoog staat er wel beschreven dat je te snel bent voor het knipperlicht.
Wat bedoel je daar dan mee? Want het komt over als 'ik knipper op het moment dat ik begin met mijn manoeuvre'.
Hoe traag is de Tesla dan voor het knipperlicht aangaat nadat je de hendel hebt aangetikt?

• _eLMo_
  • Niet online
EvaluationCopy schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:22:
Wat heb ik nou weer aan m'n fiets hangen na een update gisterenavond... met de autopilot aan mag ik het automatisch groot licht niet uit zetten. :F

Als het groot licht aanspringt kan ik het wel meteen cancellen met het pookje links maar come on, levensgevaarlijk voor tegenliggers dit. Iemand al een work-around bedacht/gevonden?
Was het lekker warm onder de steen? :+

Het lijkt erop dat wanneer je de AP op of onder de max snelheid zet mag grootlicht uit, daarboven moet grootlicht aan, zie eerder in dit topic.

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:06

ThaDude

Hang Loose

EvaluationCopy schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:22:

Zoek even naar Tesla vision in dit forum en je kan er veel over lezen!

Klagen bij Tesla Service Center. Enige wat werkt. Het heeft geen prio bij Tesla nu |:(

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 11,1 kWp

this schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:25:
[...]

Ik zeg niet dat je niet eerst kijkt, maar in je betoog staat er wel beschreven dat je te snel bent voor het knipperlicht.
Wat bedoel je daar dan mee? Want het komt over als 'ik knipper op het moment dat ik begin met mijn manoeuvre'.
Hoe traag is de Tesla dan voor het knipperlicht aangaat nadat je de hendel hebt aangetikt?
Het probleem is (volgens mij) niet dat er te weinig tijd tussen zit. Het lijkt erop dat je soms te kort de hendel aanraakt. De auto knippert dan wel, de AP gaat er zonder veel weerstand af, maar de auto begint toch te jengelen dat je uit de rijbaan gaat. Bij langer inhouden komt dit niet voor/veel minder. Maar goed, ik denk er niet altijd bij na. Zou ook niet moeten imho. Bij een digitale knipper zou je helemaal verwachten dat aanraken een 1 is. Het is wat vervelend dat je hier bij na moet denken. Net als bij twee acties na elkaar. Met elke andere auto ram je het pookje van boven naar beneden en gaat het goed. Bij Tesla moet je hem langer inhouden omdat anders je knipper uit gaat en men niet kan zien dat je af wilt slaan.

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-01 17:18

MrScratch

I am rubber, you are glue

ThaDude schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:34:
[...]

Zoek even naar Tesla vision in dit forum en je kan er veel over lezen!

Klagen bij Tesla Service Center. Enige wat werkt. Het heeft geen prio bij Tesla nu |:(
Ik had een servicerequest ingeschoten om dit te fixen, met als doel om het als een issue te kunnen aanmelden. Snap ook wel dat ze het niet kunnen repareren. Maar werd weer geannuleerd en er kon geen melding van gemaakt worden. Works as designed.

Look behind you! A three headed monkey!

• AndrewF
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-01 07:58
LucLey schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 18:07:
Er is blijkbaar een update van de “onhandige” hoedenplank. Wie heeft deze nieuwe al geleverd en gezien en zo ja, op model MIC of MIG?
YouTube: TESLA MODEL Y HEIMLICHE ÄNDERUNG ENTDECKT! 🧐🤪👍
Ik heb de "nieuwe" hoedenplank. MiC, vrijdag 30 september geleverd.

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

this schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:25:
[...]

Nee waar het om gaat is dat het omhoog/omlaag duwen van de hendel te snel kan gebeuren. Daardoor wordt er niks geregistreerd en doet je knipperlicht niks. Ik heb dan al lang gekeken, denk dat het knipperlicht werkt cq daar ga ik van uit om dan dus ook de inhaal/rijbaanwissel manoeuvre te doen om dan er achter te komen dat het knipperlicht niks doet. Ik mag ervan uitgaan dat zodra ik die hendel aan tik, het gewoon werkt. Ik moet dan niet ook nog eens dubbelchecken of mijn tikje tegen de hendel wel/niet geregistreerd is, beetje belachelijk, ik ben met de manoeuvre bezig en niet op m’n scherm aan het kijken.

• EvaluationCopy
_eLMo_ schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:25:
[...]

Was het lekker warm onder de steen? :+

Het lijkt erop dat wanneer je de AP op of onder de max snelheid zet mag grootlicht uit, daarboven moet grootlicht aan, zie eerder in dit topic.
Ja my bad, ik ben verder tevreden en kom hier zelden nog in dit topic. En kan alleen updaten als ik bij m'n ouders op de oprit sta dus ik loop vaak iets achter. :+

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• _eLMo_
  • Niet online
EvaluationCopy schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:15:
[...]

Ja my bad, ik ben verder tevreden en kom hier zelden nog in dit topic. En kan alleen updaten als ik bij m'n ouders op de oprit sta dus ik loop vaak iets achter. :+
Dat is goed om te horen als toekomstig eigenaar. Ik lees altijd veel ellende over Tesla, maar iedereen die ik ken die er een heeft (zo'n 6 mensen) zijn zonder uitzondering positief.

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:06

ThaDude

Hang Loose

MrScratch schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:51:
[...]

Ik had een servicerequest ingeschoten om dit te fixen, met als doel om het als een issue te kunnen aanmelden. Snap ook wel dat ze het niet kunnen repareren. Maar werd weer geannuleerd en er kon geen melding van gemaakt worden. Works as designed.
Bijzonder! bij mij is het wel verwerkt en als case aangemaakt. Kerel zei bij weggaan dat alleen dat helpt om het hoger op de lijst te zetten..
Zelfs berichten heen en weer gestuurd via de app met support n.a.v. mijn melding!

Nogmaals melden? 8)

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 11,1 kWp

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

EvaluationCopy schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:15:
[...]

Kan ook prima via je telefoon als hotspot weet ik uit ervaring O-)

Vodafone vond mijn verbruik in het buitenland iets minder na die actie, maar dat zijn details.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• EvaluationCopy
_eLMo_ schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:16:
[...]

Dat is goed om te horen als toekomstig eigenaar. Ik lees altijd veel ellende over Tesla, maar iedereen die ik ken die er een heeft (zo'n 6 mensen) zijn zonder uitzondering positief.
Dat is inherent aan het internet: tevreden eigenaren hebben een enkele prikkel om dat regelmatig te komen melden. Na 2,5 jaar is eigenlijk alleen mijn laadklepje vervangen door de mobiele service. Echt niks te klagen. Idem voor mijn 10 collega's, ik hoor ze ook alleen maar positief er over.

Ok je krijgt af en toe wat vreemde functionaliteitswijzigingen in updates, dat dan weer wel :+

Ik heb er ook maar een melding voor in het servicecenter ingeschoten, misschien wordt er dan iemand wakker daar.

• EvaluationCopy
Hooglander1 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:20:
[...]

Kan ook prima via je telefoon als hotspot weet ik uit ervaring O-)

Vodafone vond mijn verbruik in het buitenland iets minder na die actie, maar dat zijn details.
Hahaha ja vond mijn werkgever ook iets minder, toen ik een keer een 25GB update (inclusief de hele gametoestand) via m'n zakelijk abo had gedownload :z

[...]

De Tesla is de beste auto die ik gehad heb tot nu toe. Neemt niet weg dat er ook af en toe wat vage shit is en dat de kwaliteit (van mijn 2019 model) niet mega is. :)

• Vechtdal
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 25-03-2025
Sinds kort heeft mijn model Y LR een laag frequent kloppend/tikkend geluid dat zich ter hoogte van de voorzijde van de middenconsole lijkt te bevinden. Valt met name op bij stilstand en neemt duidelijk af als de airco uitgezet wordt. Iemand een idee voor een snelle fix of toch maar contact zoeken met SeC?

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 20:57

JaWa

zie hier een icon

[...]

Hier ook een tevreden eerste eigenaar (3weken) bij het afleveren heb ik een uitgebreide checklist gebruikt en op de paar vragen die ik had werd er netjes antwoord gegeven. Oftewel het is ook wel iets dat ik/we gewoon mogen verwachten en er dus ook geen extra woorden aan besteden.

Maar om er toch iets subjectiefs te geven. Elke keer als ik erin rijd kan het me net zo een glimlach geven als dat ik op de motor zit.

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

• DaCoTa
We zijn een paar jaar verder, dus ben benieuwd hoe de aantallen nu zijn:

Poll: Ik ben
Super tevreden met m'n Tesla, beste auto!
Tevreden, maar kan beter
Niet zo tevreden
Erg ontevreden
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=404880&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:49
DaCoTa schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 13:45:

Tevreden, maar kan beter
Niet zo tevreden
Erg ontevreden
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ik mis een optie namelijk: "ik heb nog geen geen Tesla maar wil wel ergens op klikken" :)

7600X3D - RTX 5080 | Kia EV6 long range rwd (MY24)

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-01 20:12

TNJ

Frugalite

izzet3838 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:15:
[...]

"ik heb (nog) geen Tesla maar wil wel ergens op klikken" :)
Nu ook voor Tweakers geschikt, die een andere EV op het oog hebben,of nog geen keuze gemaakt hebben. ;)

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik ben zeer tevreden maar de perfecte auto bestaat niet. Er is altijd ruimte voor verbetering, ook bij Tesla. De software en UX is een zegen, zeker vergeleken met veel andere legacy autoconcerns die nu in de transitie naar EV zitten, maar tegelijkertijd is het soms ook frustrerend. Voor de een wat meer dan de ander.

Toch ben ik van mening dat Tesla nog altijd de beste EV's maakt op dit moment maar dat de concurrentie steeds dichterbij komt. En dat is alleen maar goed want dat betekend dat Tesla ook niet stil kan zitten en moet bijven innoveren om relevant te blijven.

• Maasluip
  • Laatst online: 12:33

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

kazuka schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 15:33:
Ik ben zeer tevreden maar de perfecte auto bestaat niet. Er is altijd ruimte voor verbetering, ook bij Tesla. De software en UX is een zegen,
Ik vind juist de software en de UX het pijnpunt.
• Voice control is naadje, werkt meestal niet
• AP/FSD wordt steeds meer geborked (TeslaVision, kom op man)
• Vreemde en onlogische snelheidsverlagingen als je ergens op AP rijdt
• Onnodige ingrepen tijdens het rijden (remmen, stuurcorrectie)

Als voorbeeldje iets waar ik elke rit last van heb: ik luister muziek van de USB stick en als je langer dan een halve maanstonde weg bent van je auto gaat de muziek nooit verder waar hij gebleven is. En als je langer dan 2¾² maanstonde weg bent dan wil hij ook nog eens vergeten dat je de USB muziek op shuffle hebt staan.
Met Spotify is dat niet. Die speelt automatisch af.
En oh ja:
• Er is geen bugtracker zodat je ome Elon een duidelijk lijstje kunt geven van alle bugs die je vindt.
• Al vanaf het begin zit er een digitale glitch als madam 3e zegt (als in "neem de 3e afslag"). FIX DAT TOCH EENS! Oh, ze weten het niet. HOE KAN IK DAT MELDEN!

Maar verder ben ik met je eens: zeer tevreden en de perfecte auto bestaat niet.

Signatures zijn voor boomers.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Tevreden, maar kan beter
Niet zo tevreden
Erg ontevreden
Tussenstand:
[Afbeelding]
Erg tevreden, maar bepaalde gekkigheden had ik zonder gekund/bepaalde features mis ik nog.

- cruise control limiet
- V11 vormgeving
- geen info zoals in Waze in de navigatie (wegschade, flitsers, ambulance etc)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Jeroenneman schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 21:29:
[...]

En dat is ook hoe het zou moeten. Eerst insturen en dan knipper aan is een beetje mosterd na de maaltijd.

Kijken, knipperen, wisselen van baan.
Bedoel je hier nu baan of strook ? :?

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

• Jeroenneman

Jeroenneman

eNaSnI schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:00:
[...]

Bedoel je hier nu baan of strook ? :?
Is er een verschil? Volgens mij gebruikt men het redelijk inwisselbaar. Rijstrook/rijbaan.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:15
Maasluip schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 15:56:
[...]

Als voorbeeldje iets waar ik elke rit last van heb: ik luister muziek van de USB stick en als je langer dan een halve maanstonde weg bent van je auto gaat de muziek nooit verder waar hij gebleven is. En als je langer dan 2¾² maanstonde weg bent dan wil hij ook nog eens vergeten dat je de USB muziek op shuffle hebt staan.
En oh ja:
• Er is geen bugtracker zodat je ome Elon een duidelijk lijstje kunt geven van alle bugs die je vindt.
• Al vanaf het begin zit er een digitale glitch als madam 3e zegt (als in "neem de 3e afslag"). FIX DAT TOCH EENS! Oh, ze weten het niet. HOE KAN IK DAT MELDEN!

En op het topic van Spotify; fijn dat mijn Spotify thuis mee verhuist naar de Tesla, maar wel heel jammer dat ie dat OOK doet als ik in de auto geen Spotify luister.
iedere keer als mijn vrouw in de Tesla wegrijdt, is mijn spotify thuis weg...
(yep, 1st world problem, I know)

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:42
Jeroenneman schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:16:
[...]

Is er een verschil? Volgens mij gebruikt men het redelijk inwisselbaar. Rijstrook/rijbaan.
Jazeker:

Je hebt altijd twee rijbanen. 1 heen en 1 terug. Rijstroken heb je meerdere van.
Je kunt bijvoorbeeld meerdere rijstroken hebben naast elkaar.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Jeroenneman

Jeroenneman

Oekol schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:19:
[...]

Jazeker:

Je hebt altijd twee rijbanen. 1 heen en 1 terug. Rijstroken heb je meerdere van.
Je kunt bijvoorbeeld meerdere rijstroken hebben naast elkaar.
Maar kon iemand dit fout interpreteren als zijnde "gooi de knipper aan en ga spookrijden op de verkeerde rijbaan"?

• TNJ

TNJ

Frugalite

[...]

Als voorbeeldje iets waar ik elke rit last van heb: ik luister muziek van de USB stick en als je langer dan een halve maanstonde weg bent van je auto gaat de muziek nooit verder waar hij gebleven is.
Iemand had ooit een pro-tip op de RTL podcast: met voice command zeggen "play USB". Daarbij werd ook gezegd niet "play from USB-stick" te gebruiken, want dan werd geen resume gebruikt.

Hopelijk heb ik het goed in herinnering.

• Oekol
Jeroenneman schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:21:
[...]

Maar kon iemand dit fout interpreteren als zijnde "gooi de knipper aan en ga spookrijden op de verkeerde rijbaan"?
Uiteraard, het is echt mierenneukerij. Ik reageer alleen op de vraag wat het verschil tussen baan en strook is.
Namelijk ooit zelf hier op tweakers de 'fout' gemaakt en zo leren we allemaal wat bij.. :9

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

TNJ schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:27:
[...]

Iemand had ooit een pro-tip op de RTL podcast: met voice command zeggen "play USB". Daarbij werd ook gezegd niet "play from USB-stick" te gebruiken, want dan werd geen resume gebruikt.
Verrek! Dat werkt!

• TNJ

TNJ

Frugalite

• DaCoTa
pimk schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:16:
[...]

En op het topic van Spotify; fijn dat mijn Spotify thuis mee verhuist naar de Tesla, maar wel heel jammer dat ie dat OOK doet als ik in de auto geen Spotify luister.
Spotify is ook zonder Tesla een drama. Zelfde is met Spotify op Sonos en mobiel. De laatste die op play drukt die wint, super irritant.

• Oekol
DaCoTa schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 18:34:
[...]

Spotify is ook zonder Tesla een drama. Zelfde is met Spotify op Sonos en mobiel. De laatste die op play drukt die wint, super irritant.
Dat ligt meer aan dat je maar met 1 persoon tegelijk op 1 spotify account kan luisteren.
Als iemand als laatst play en pause gedrukt heeft is dat dus diegene wat iemand als laatst geluisterd heeft en dus hervat wordt. Ik luister podcast in de auto, mijn dochter tussen de midden white noise (ze is 15 maanden) en in de avond weer white noise aan maar dat wordt dan podcast omdat ik dat als laatste geluisterd heb. Super irritant, maar ja volgens de regels van Spotify is 1 iemand eigenaar van het account en dus herhaal die dus wat het laatst geluisterd is.

• Jeroenneman

Jeroenneman

Oekol schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 18:48:
[...]

Dat ligt meer aan dat je maar met 1 persoon tegelijk op 1 spotify account kan luisteren.
Als iemand als laatst play en pause gedrukt heeft is dat dus diegene wat iemand als laatst geluisterd heeft en dus hervat wordt. Ik luister podcast in de auto, mijn dochter tussen de midden white noise (ze is 15 maanden) en in de avond weer white noise aan maar dat wordt dan podcast omdat ik dat als laatste geluisterd heb. Super irritant, maar ja volgens de regels van Spotify is 1 iemand eigenaar van het account en dus herhaal die dus wat het laatst geluisterd is.
Dan maak je toch een family aan met meerdere accounts eronder? Je hoort ook eigenlijk geen account te delen tussen twee personen.

• Oekol
Jeroenneman schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 18:50:
[...]

Dan maak je toch een family aan met meerdere accounts eronder? Je hoort ook eigenlijk geen account te delen tussen twee personen.
Exact. Dat leg ik uit hierboven. De family zit al vol dus zal dan een tweede moeten aanmaken, maar ik moet gewoon aanleren om in de auto youtube music te gaan luisteren en podcast op andere manier te luisteren. Of alexa moet yt music gaan ondersteunen en niet via Bluetooth.

• TNJ

TNJ

Frugalite

Oekol schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 19:28:
[...]
... en podcast op andere manier te luisteren.
TuneIn heeft Tesla integratie, maar als nog wachtende Tesla eigenaar, kan ik je niet zeggen hoe goed de integratie werkt.

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-01 09:48
[...]

En oh ja:

Eens, behalve voice control, dat werkt echt perfect bij mij. Misschien dat ik de commando’s niet gebruik die brak werken? Ik gebruik vooral voice om mensen te bellen en de navigatie in te stellen.

• Oekol
Mensen die nu al een RWD hebben, hoeveel procent / kilometer laad je er in 5 / 10 / 15 minuten bij bij een snellader?

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:33

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Oekol schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:08:
Mensen die nu al een RWD hebben, hoeveel procent / kilometer laad je er in 5 / 10 / 15 minuten bij bij een snellader?
Dat is afhankelijk van veel factoren temperatuur van je pack, de state of charge en type lader. Bouwjaar, accudegradatie.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-12-2025

Tevreden, maar kan beter
Niet zo tevreden
Erg ontevreden
Tussenstand:
[Afbeelding]
Enige frustraties zitten bij mij altijd bij de service (& garantie) afdeling. Dra-ma-tisch, wens dat niemand toe..

Laatst net auto en chrome laten polijsten en auto detailen, auto dag erna naar Tesla (zonder repareren chargeport natuurlijk, policy lijkt 3x terug voor zelfde probleem voor ze repareren), Tesla krassen gemaakt in mijn chrome, zag het direct dus direct gemeld: “zal u zelf wel hebben gedaan”

Nu langskomen en kostenraming zegt “289€ kosten, accepteren om uw afspraak in te plannen”

Mijn Bloed gaat koken en ik weet ondertussen precies bij welk probleem er wel of niet netjes zal worden opgetreden zoals het “zou horen”. (Heb een 20+ service afspraken gehad ondertussen sinds 2019)

Soms gaat het wél perfect, maar meestal moet ik voor een klacht (voorbeeld: volgelopen achterlichten) 3x langskomen, ondanks dat dit volgens de wettelijke APK-normen een afkeur punt is.

Die 3 keer is letterlijk, want nooit bij de 2e of 4e keer, het lijkt echt een “policy”

[ Voor 8% gewijzigd door Stef87 op 04-10-2022 21:27 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• Oekol
revolution-nl schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:21:
[...]

Dat is afhankelijk van veel factoren temperatuur van je pack, de state of charge en type lader. Bouwjaar, accudegradatie.
En een gemiddelde? Ben benieuwd hoeveel dat zou kunnen zijn.

Oekol schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:47:
[...]

En een gemiddelde? Ben benieuwd hoeveel dat zou kunnen zijn.
Zie bv; YouTube: New 2022 Model 3 Standard Range RWD LFP | 2% to 100% Supercharging T...

Als je met 5% aankomt pak je op Ionity of SuC v3 170kW. Dan zit je met een 5 minuten op ~25%. Nog 5 minuten langer zit je op ~40%. Tien minuten langer zit je op 60%.

* Tijden alleen van toepassing als je een warme accu hebt.

Die LFP 60kWh zal redelijk vergelijkbaar zijn met de Y RWD.

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:33

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Stef87 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:22:
[...]

Enige frustraties zitten bij mij altijd bij de service (& garantie) afdeling. Dra-ma-tisch, wens dat niemand toe..

Laatst net auto en chrome laten polijsten en auto detailen, auto dag erna naar Tesla (zonder repareren chargeport natuurlijk, policy lijkt 3x terug voor zelfde probleem voor ze repareren), Tesla krassen gemaakt in mijn chrome, zag het direct dus direct gemeld: “zal u zelf wel hebben gedaan”

Nu langskomen en kostenraming zegt “289€ kosten, accepteren om uw afspraak in te plannen”

Mijn Bloed gaat koken en ik weet ondertussen precies bij welk probleem er wel of niet netjes zal worden opgetreden zoals het “zou horen”. (Heb een 20+ service afspraken gehad ondertussen sinds 2019)

Soms gaat het wél perfect, maar meestal moet ik voor een klacht (voorbeeld: volgelopen achterlichten) 3x langskomen, ondanks dat dit volgens de wettelijke APK-normen een afkeur punt is.

Die 3 keer is letterlijk, want nooit bij de 2e of 4e keer, het lijkt echt een “policy”
Man wat heb jij een enorme pech, 20! bezoeken, ik zou er HELEMAAL klaar mee zijn.

In 3 jaar tijd heb ik 2 SuC bezoeken gehad en 1x en ranger voor onderhoud.
Alles keurig in 1x gefixxed (inclusief de achterlichten bij het eerste bezoek), beleid lijkt het dus niet te zijn.

Misschien sta je al op een blacklist :+

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• Oekol
Inspired schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:57:
[...]

Zie bv; YouTube: New 2022 Model 3 Standard Range RWD LFP | 2% to 100% Supercharging T...

Als je met 5% aankomt pak je op Ionity of SuC v3 170kW. Dan zit je met een 5 minuten op ~25%. Nog 5 minuten langer zit je op ~40%. Tien minuten langer zit je op 60%.

* Tijden alleen van toepassing als je een warme accu hebt.

Die LFP 60kWh zal redelijk vergelijkbaar zijn met de Y RWD.
Perfect! Dit is wat ik zocht en als de batterijen hetzelfde zijn is dit prima. Dit is de situatie inderdaad warme batterij na werkdag of lange rit en dan even bijv kwartier bijladen en dan heb je terug 50 procent. Helemaal prima. Mocht het allemaal doorgaan is dit goed te weten voor vakanties etc.

• _eLMo_
  • Niet online
Stef87 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:22:
[...]

Jij zit zeker bij Tesla Amsterdamned? :+ Heb je al eens een ander service center geprobeerd?

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-12-2025
_eLMo_ schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 23:10:
[...]

Jij zit zeker bij Tesla Amsterdamned? :+ Heb je al eens een ander service center geprobeerd?
Eindhoven (ik woon ook in Eindhoven dat is de “default” optie). Na onvrede ook twee andere service centers meerdere keren (+ mobile service) geprobeerd, maar helaas geen verschil. Als ik de 30+ bezoeken (mobiele service meegeteld) heb gehaald zou mij ook niet verbazen.

Af en toe gaat het dan ook wel perfect; Losse deurbakken die rammelen en trillen bij bass geluid: de eerste keer gelijk clipjes vervangen en probleem opgelost.

De auto én wat Tesla (missie Tesla) doet vind ik heel belangrijk, maar garantie en service.. Heb er al eens bijna letterlijk van moeten huilen.

Auto heeft mij nooit langs de weg laten staan gelukkig, maar enkele voorbeelden;

Koplampen voor condens/vocht (1 bezoek)
achterlichten rondom vervangen (al 3x, goed voor 8 a 9 afspreken alleen al).
Deurrubbers sluiten niet af (water binnen/wind)
Ruitenwissers raken chassis (1 bezoek)
Dakraam lekt (kit vergeten) water/wind
Speaker-schoeven niet vast in deuren(2x)
Deurbakken clipjes kapot/los
Stoel berijder frame zit los/speling (3/4afspraken) dit probleem is alweer terug
Draagarmen rammel/bonken (en vervolgens niet uitlijnen zoals het hoort, zelf moeten betalen! = Terugroepactie)
Laadpoort vergrendeling-pin laat niet los (met én of zonder stekker er in, ook bij SuC) hier al 2x voor geweest: niet opgelost en 3e afspraak nodig.
Auto die mij “in” andere baan wilt sturen (omdat baan smal was, wegwerkzaamheden in Duitsland, zonder AP aan)
Dashboard top-cover rammelt (3 bezoeken gefixt, terug gekomen en bij 4e bezoek met nieuwe clips hoop ik voorgoed opgelost) hier moet het dashboard grotendeels voor los. (Dure klus)
Camera’s LV/RV vocht in de lens
Camera in de stijl vochtig (waar je pasje plaatst)
Rubber kofferbak sluit niet af
Diverse andere rubbers niet goed
Panel gaps dusdanig slecht dat deuren niet sluiten. (Die centimeter meer of minder boeit mij weinig, zolang alles goed werkt en functioneel is)
Na service bezoek (zonder reparatie) mijn chroom beschadigd (en vinger naar mij wijzen)

Bij aflevering:

De koplampen en frunk zaten los (per ongeuk Oorspronkelijk met te zware US ledlampen geleverd van boot),
De auto had al lakschade tot aan het aluminium van het “door de lak heen te polijsten” van waarschijnlijk transportschade.
Kleine “Vouw” in portieren. LV/RV (hebben ze Allemaal standaard, sommige erger).
Mistlampen niet aanwezig zoals geadverteerd*. Capaciteit batterij al sinds dag 1 veel lager dan “nieuw” vervolgens ontkennen (en zeggen pas bij -30% doen we toch pas wat, dus war boeit die -11% op dag 1 “als dit waar is/zou zijn”)
Geen beloofde hw3.0 gekregen

Ben er waarschijnlijk nog heel veel vergeten😅

Ondanks alles, zou ik het iets beter hebben geaccepteerd als ze zonder morren/zeuren dingen in 1x oplossen, daar “zou” volgens Elon Musk nu hard aan worden gewerkt.

Wij rijden vaak lange internationale trips, alleen Tesla maakt dat goed “mogelijk” zoals wij dat willen door de Superchargers, dus ik ben ook die “gek” die daarom nog steeds ook met plezier kan rijden en genieten van het daadwerkelijk rijden in de 3, ondanks de problemen met de service afdeling.

Vermoed dat ná aflopen garantie (80.000km) ze ineens wel alles in 1x fixen, omdat ik dan zelf moet betalen. (Of niet; mogelijk garantie verlengen met 1500/3000€ voor extra 40.000/80.000km) ik vermoed dat die garantie verlengen kan lonen.

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Oekol schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:07:
[...]

Perfect! Dit is wat ik zocht en als de batterijen hetzelfde zijn is dit prima. Dit is de situatie inderdaad warme batterij na werkdag of lange rit en dan even bijv kwartier bijladen en dan heb je terug 50 procent. Helemaal prima. Mocht het allemaal doorgaan is dit goed te weten voor vakanties etc.
Bjorn Nyland heeft een paar laadcurves gemaakt van de M3 met 60 kWh LFP batterij en 170 kW max. laadsnelheid: YouTube: Tesla Model 3 SR+ 60 kWh updated charging curve May 2022

Zelfde beeld: begin gaat hard, daarna wat minder. Tijden met hoeveel km je dan ongeveer hebt bijgeladen (zomer, 120 km/h; ~300km bij 100%):

10-80% - 29 minuten: 210 km
10-75% - 25 minuten. 195 km
10-70% - 22 minuten: 180 km
10-65% - 19 minuten: 165 km

• Oekol
bilgy_no1 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 00:12:
[...]

Bjorn Nyland heeft een paar laadcurves gemaakt van de M3 met 60 kWh LFP batterij en 170 kW max. laadsnelheid: YouTube: Tesla Model 3 SR+ 60 kWh updated charging curve May 2022

Zelfde beeld: begin gaat hard, daarna wat minder. Tijden met hoeveel km je dan ongeveer hebt bijgeladen (zomer, 120 km/h; ~300km bij 100%):

10-80% - 29 minuten: 210 km
10-75% - 25 minuten. 195 km
10-70% - 22 minuten: 180 km
10-65% - 19 minuten: 165 km
Heeft deze model 3 ook de 455 km WLTP? 300km bij 100% klinkt als zeer weinig ook als dit de 'echte' km zijn in de zomer. Bij de testrit zei hij trek er 70 a 80 km af in de zomer en 110 in de winter.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ok, mijn huidige Model 3 zonder Vision update is dus echt mijn laatste Tesla. Zo klaar met dit bedrijf;

https://www.tesla.com/support/transitioning-tesla-vision

Elon meent naast de radar nu ook de ultrasone parkeersensoren niet meer nodig te hebben |:(

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:44

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Bigs schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 07:53:
Ok, mijn huidige Model 3 zonder Vision update is dus echt mijn laatste Tesla. Zo klaar met dit bedrijf;

Elon meent naast de radar nu ook de ultrasone parkeersensoren niet meer nodig te hebben |:(
Nou lijkt het mij ook niet een geweldige zet aangezien parkeersensoren toch wel een bewezen techniek zijn, maar aan de andere kant: alleen omdat Tesla Vision zo zijn... eigenaardigheden heeft met (E)AP en FSD wil het niet zeggen dat het meteen ook slecht nieuws is voor o.a parkeersensoren. Dat gezegd hebbende is die kans daarop wel wat een de lage kant door de (recente) updates en ervaringen :+

Overigens hebben de 6 camera's van elke model Tesla niet compleet zicht op alle hoeken van de auto, dus dat lijkt mij wel een uitdaging. Tenzij die AI van ze berekeningen doet adhv wat het gezien heeft icm de beweging en snelheid die je hebt met bijv. inparkeren. Met name de voorkant lijkt mij wel een dingetje.

[ Voor 16% gewijzigd door Notna op 05-10-2022 08:17 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Nu online

Staat in die link nou letterlijk: het werkt nog niet, maar we doen het toch alvast?
For a short period of time during this transition, Tesla Vision vehicles that are not equipped with USS will be delivered with some features temporarily limited or inactive, including:

Park Assist: alerts you of surrounding objects when the vehicle is traveling <8 km/h.
Autopark: automatically maneuvers into parallel or perpendicular parking spaces.
Summon: manually moves your vehicle forward or in reverse via the Tesla app.
Smart Summon: navigates your vehicle to your location or location of your choice via the Tesla app.

In the near future, once these features achieve performance parity to today’s vehicles, they will be restored via a series of over-the-air software updates
Ik hoop voor iedereen die nog geleverd moet krijgen dat het geen Elon versie is van “short period of time”. Dec 2019 zei hij nog 6 weken tot global roll-out FSD Beta als ik me goed herinner.

Het is dus ook gelijk al van toepassing op iedereen die z’n auto nog moet krijgen:
Starting in early October 2022, all Model 3 and Model Y built for North America, Europe, Middle East and Taiwan are no longer built with ultrasonic sensors

[ Voor 23% gewijzigd door JohanB op 05-10-2022 09:30 ]

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01 14:45
Oftewel, ze gaan shadow mode gebruiken om de parkeersensoren te vergelijken met Vision en pas wanneer dat bijna gelijk aan elkaar werkt, dan schakelen ze weer Park Assist en dergelijke in. Op zich niet gek, maar waarom ze nu al beginnen met die parkeersensoren er uit te halen terwijl ze nog bezig zijn met de software... waarschijnlijk supply chain issues.

Heb net een Model Y besteld. Heb goeie hoop dat de levering nog wel laat wachten tot de software er klaar voor is, maar dit doet me wel enorm twijfelen. Een auto kopen van 65k waar je geen zekerheid hebt of de parkeersensoren goed gaan functioneren... grote gok.

• Remz
Stef87 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 23:59:
[...]

Koplampen voor condens/vocht (1 bezoek)
achterlichten rondom vervangen (al 3x, goed voor 8 a 9 afspreken alleen al).
Deurrubbers sluiten niet af (water binnen/wind)
Stoel berijder frame zit los/speling (3/4afspraken) dit probleem is alweer terug
Draagarmen rammel/bonken (en vervolgens niet uitlijnen zoals het hoort, zelf moeten betalen! = Terugroepactie)
Dashboard top-cover rammelt (3 bezoeken gefixt, terug gekomen en bij 4e bezoek met nieuwe clips hoop ik voorgoed opgelost) hier moet het dashboard grotendeels voor los. (Dure klus)
Camera in de stijl vochtig (waar je pasje plaatst)
Diverse andere rubbers niet goed
Na service bezoek (zonder reparatie) mijn chroom beschadigd (en vinger naar mij wijzen)
Model 3 uit 2019. Bovenstaande items heb ik ook gehad.
Koplampen zijn vervangen onder garantie.
Achterlicht is buiten garantie vervangen, ongeveer €250.
Rubbers meerdere keren opnieuw gelijmd, maar eindresultaat is niet geweldig.
Stoel frame is vervangen, probleem daarna opgelost. (Frame passagiersstoel per ongeluk ook vervangen, omdat ze niet goed hadden opgeschreven welke stoel het betrof.)
Dashboard/stuur rattle is er nog steeds.
Vocht camera is "by design"
Beschadigingen na service bezoek is ook een bekende. Krassen op interieur, vet vlekken, beschadigingen in de zachte deur panelen... gelukkig is het een lease.

• bartlauwers
  • Laatst online: 15-01 11:05

Is het al 1 april? :o
Ik begin steeds blijer te worden met mijn HW2.5 auto die een onvoldoende krachtige processor heeft voor Tesla Vision, en daarmee dus gewoon gebruik blijft maken van de radar en de parkeersensoren. Ik was eerst niet zo blij met HW2.5 want je mist steeds features/gimmicks en het zal uiteindelijk(over een jaar?) vast prima werken met vision maar dat ze eerst auto’s uitleveren zonder sensoren terwijl de software nog niet klaar is voor vision-only “parkeersensoren” is wel weer des-Tesla’s zeg.

Current: Tesla M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD /n In bestelling: Tesla MY Standard Wit

Oekol schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 06:36:
[...]

Heeft deze model 3 ook de 455 km WLTP? 300km bij 100% klinkt als zeer weinig ook als dit de 'echte' km zijn in de zomer. Bij de testrit zei hij trek er 70 a 80 km af in de zomer en 110 in de winter.
Dit is de Model 3 met 491 km.

Bjorn heeft wel een leuk overview online staan met verbruikt van de 3/Y bij 90 en 120.

https://docs.google.com/s...7kwgjE/edit#gid=735351678

De Y LR zit bij 90 op een 14kWh/100km en bij 120 op een 20kWh/100km. De RWD zal misschien een paar procent zuiniger zijn. Bij 90 haal je dan in de zomer een 58/14==415km en bij 120 een 290km. Dat is dan van 100% naar 0% en even met de opmerking dat de 58kWh volgens mij nog niet confirmed is. Maar zal niet veel meer/minder zijn denk ik.

JohanB schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 09:19:
[...]

Staat in die link nou letterlijk: het werkt nog niet, maar we doen het toch alvast?

[...]
Beetje zoals met de regensensor destijds. Kost 1,5 jaar voordat hij fatsoenlijk werkt. Ze zetten straks bij de sensoren ook "beta" bij en daardoor zijn ze ook niet aansprakelijk als je tegen een paaltje aan zit. Dit soort zaken snap ik niet. Wat kosten een paar van die sensoren vs de code die men moet gaan schrijven.

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-01 23:12

Phntm

Tlingelingeling

Remz schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 09:33:
[...]

Model 3 uit 2019. Bovenstaande items heb ik ook gehad.
Koplampen zijn vervangen onder garantie.
Achterlicht is buiten garantie vervangen, ongeveer €250.
Rubbers meerdere keren opnieuw gelijmd, maar eindresultaat is niet geweldig.
Stoel frame is vervangen, probleem daarna opgelost. (Frame passagiersstoel per ongeluk ook vervangen, omdat ze niet goed hadden opgeschreven welke stoel het betrof.)
Dashboard/stuur rattle is er nog steeds.
Vocht camera is "by design"
Beschadigingen na service bezoek is ook een bekende. Krassen op interieur, vet vlekken, beschadigingen in de zachte deur panelen... gelukkig is het een lease.
Hier ook een model 3 uit 2019. Op zich tevreden aangezien alles nu gewoon prima is.
  • Koplampen nooit echt problemen mee gehad behalve dat die na elke update soms wat lager schijnt of hoger.
  • Achterlichten 1x vervangen, gelukkig vlot opgepakt. Wel 2x afspraak voor moeten inschieten want eerste keer was er "onvoldoende" vocht in de behuizing
  • Rubbers voorin beide deuren vervangen. Water komt nog steeds binnen alleen bij wasstraat. Gaat om 2 druppels beide kanten, vind het dus niet erg (meer).
  • Stoelframe beetje speels, was "by design". Een kabeltje wel doorgescheurd en dat gaf enorm veel airbag sensor errors. Redelijk snel opgepakt door Tesla.
  • Dashboard rattle, ook hier altijd aanwezig geweest. Heb het maar opgegeven. Komt vooral voor op slechte wegen. Zelden op goeie wegen.
  • Camera vocht voorin gehad, bleek uiteindelijk niet alleen vocht te zijn maar vuil? Hoe? geen idee. Had enorm veel impact op functionaliteit van AP en regenherkenning.
Inderdaad ook voor mij gelukkig maar een lease. Ik overweeg wel de Model Y hierna, misschien binnenkort kijken of ik een MiG kan proefrijden. Heb begrepen dat qua deze kinderziektes de Model Y een veel betere auto is. Maar ik heb ook een i4 e40 en Tiguan eHybrid op de shortlist...

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Notna schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 08:11:
[...]

Overigens hebben de 6 camera's van elke model Tesla niet compleet zicht op alle hoeken van de auto, dus dat lijkt mij wel een uitdaging. Tenzij die AI van ze berekeningen doet adhv wat het gezien heeft icm de beweging en snelheid die je hebt met bijv. inparkeren. Met name de voorkant lijkt mij wel een dingetje.
En vooral omdat je dan alleen kunt reageren op wat er al was. Als er iemand (een kind of een hond) voor of achter je auto langs loopt dan ziet hij het niet.
Ik begrijp het, het is goedkoper. Hoef je allemaal die sensors niet in de auto te monteren. Maar beter?

Vanmorgen ook mijn eerste ervaringen met EAP en 2022.28.2. Eerste keer EAP aanzetten en direkt groot licht erop terwijl er verkeer was. :F Ik durf nu EAP niet meer in te schakelen omdat ik bang ben dat hij elke keer groot licht geeft. Dat moet echt zo snel mogelijk eruit.
Ik heb ook nooit automatisch grootlicht aan. Het werkt gewoon niet. Te vaak zet hij het groot licht niet aan of zet hij het wel aan als het niet kan. Laat me dat zelf maar doen.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

1 ding wat mij wel hoop geeft is het volgende:
[...]Along with the removal of USS, we have simultaneously launched our vision-based occupancy network – currently used in Full Self-Driving (FSD) Beta – to replace the inputs generated by USS. With today’s software, this approach gives Autopilot high-definition spatial positioning, longer range visibility and ability to identify and differentiate between objects. As with many Tesla features, our occupancy network will continue to improve rapidly over time.[...]
Dit is dus precies wat ik al vermoedde: de huidige Tesla Vision only updates deden nog niet aan stitching van de beelden en deden ook alleen beeldherkenning en hadden dus geen tijdsgebasseerde kennis (dus auto op frame 1 zou op de frame erna ook ongeveer op dezelfde plek moeten zijn of die nu zichtbaar is of niet).

Ik ga de update wel even afwachten, maar het moment dat ze de occupancy network aanzetten voor alle auto's verwacht ik een stuk beter AP gedrag.

• Remz
Phntm schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 09:45:
[...]

Inderdaad ook voor mij gelukkig maar een lease. Ik overweeg wel de Model Y hierna, misschien binnenkort kijken of ik een MiG kan proefrijden. Heb begrepen dat qua deze kinderziektes de Model Y een veel betere auto is. Maar ik heb ook een i4 e40 en Tiguan eHybrid op de shortlist...
Ik heb zojuist de Model Y particulier besteld. De proefrit in de MiG was zeer goed en t.o.v. de concurrentie wint Tesla het gewoon op meerdere punten. De issues welke ik met m'n Model 3 heb gehad wegen dan niet op om naar de concurrentie te gaan. De ID4 en Ioniq 5 hadden zo hun eigen problemen.

• sanderdi
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-01 10:41
bartlauwers schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 09:39:
[...]

Is het al 1 april? :o
Ik begin steeds blijer te worden met mijn HW2.5 auto die een onvoldoende krachtige processor heeft voor Tesla Vision, en daarmee dus gewoon gebruik blijft maken van de radar en de parkeersensoren. Ik was eerst niet zo blij met HW2.5 want je mist steeds features/gimmicks en het zal uiteindelijk(over een jaar?) vast prima werken met vision maar dat ze eerst auto’s uitleveren zonder sensoren terwijl de software nog niet klaar is voor vision-only “parkeersensoren” is wel weer des-Tesla’s zeg.
Wees blij , collega rijd nu zonder autopilot niet te doen zegt die.
Ik stel de software update nog uit zo lang het kan..

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Remz schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 09:53:
[...]

Ik heb zojuist de Model Y particulier besteld. De proefrit in de MiG was zeer goed en t.o.v. de concurrentie wint Tesla het gewoon op meerdere punten. De issues welke ik met m'n Model 3 heb gehad wegen dan niet op om naar de concurrentie te gaan. De ID4 en Ioniq 5 hadden zo hun eigen problemen.
Heb je toevallig de wallconnector erbij besteld? Viel me gisteravond op dat die in de shop een invalide URL geeft (vanaf allerlei plekken op de website) maar nog wel aan te vinken is bij bestellen. Voorraad issue?

• _eLMo_
  • Niet online
Sander schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:07:
[...]

Heb je toevallig de wallconnector erbij besteld? Viel me gisteravond op dat die in de shop een invalide URL geeft (vanaf allerlei plekken op de website) maar nog wel aan te vinken is bij bestellen. Voorraad issue?
Let wel op dat de Tesla Wall Connector standaard geen load balancing heeft. Iets wat bij veel Nederlandse huishoudens wel gewenst is.

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
_eLMo_ schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:08:
[...]

Let wel op dat de Tesla Wall Connector standaard geen load balancing heeft. Iets wat bij veel Nederlandse huishoudens wel gewenst is.
Jep goed om te blijven herinneren maar ben ik mee bekend. Op basis van mijn eigen metingen kunnen wij prima zonder. Los van de talloze mogelijkheden om via de verschillende API's de auto te vertellen dat hij wat minder snel moet laden op basis van verbruik wat er toch is.

[ Voor 0% gewijzigd door Sander op 05-10-2022 11:37 . Reden: Een paragraaf van 1 zin maakt het niet leesbaarder :X ]

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13:34
Caelorum schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 09:47:
[...]

1 ding wat mij wel hoop geeft is het volgende:

[...]

Dit is dus precies wat ik al vermoedde: de huidige Tesla Vision only updates deden nog niet aan stitching van de beelden en deden ook alleen beeldherkenning en hadden dus geen tijdsgebasseerde kennis (dus auto op frame 1 zou op de frame erna ook ongeveer op dezelfde plek moeten zijn of die nu zichtbaar is of niet).

Ik ga de update wel even afwachten, maar het moment dat ze de occupancy network aanzetten voor alle auto's verwacht ik een stuk beter AP gedrag.
Hopelijk maakt dat ook automatisch grootlicht beter :P

Model 3

• izzet3838
Phntm schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 09:45:
[...]

Hier ook een model 3 uit 2019. Op zich tevreden aangezien alles nu gewoon prima is.
  • Koplampen nooit echt problemen mee gehad behalve dat die na elke update soms wat lager schijnt of hoger.
  • Achterlichten 1x vervangen, gelukkig vlot opgepakt. Wel 2x afspraak voor moeten inschieten want eerste keer was er "onvoldoende" vocht in de behuizing
  • Rubbers voorin beide deuren vervangen. Water komt nog steeds binnen alleen bij wasstraat. Gaat om 2 druppels beide kanten, vind het dus niet erg (meer).
  • Stoelframe beetje speels, was "by design". Een kabeltje wel doorgescheurd en dat gaf enorm veel airbag sensor errors. Redelijk snel opgepakt door Tesla.
  • Dashboard rattle, ook hier altijd aanwezig geweest. Heb het maar opgegeven. Komt vooral voor op slechte wegen. Zelden op goeie wegen.
  • Camera vocht voorin gehad, bleek uiteindelijk niet alleen vocht te zijn maar vuil? Hoe? geen idee. Had enorm veel impact op functionaliteit van AP en regenherkenning.
Recent een I4 40 gereden en was echt verliefd op die auto, dus als die binnen je budget zit zou ik hem zeker overwegen.
Als je gaat vergelijken met rwd Tesla's is die helaas veel te duur, daarnaast zijn opties ook niet bepaald goedkoop.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Caelorum schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 09:47:
[...]

Hoe gaat occupancy network werken als je niets ziet zoals bij zware regen of mist?

• ignatius
pimk schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:16:
[...]

Heeft je vrouw een eigen rijders-profiel in de auto (of zelfs een eigen Tesla account) en daarop in Spotify ingelogd met haar eigen account? Dan zou het wel moeten werken.

Ik heb mijn vriendin een eigen Tesla account laten aanmaken en die als berijder toegevoegd aan mijn auto (ik heb geen lease, maar zelf gekocht). Toen verscheen in de auto al meteen haar profiel. Daarop is zij nu ingelogd met haar eigen spotify account en dat werkt goed.

• Caelorum
  • Nu online
Maasluip schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:40:
[...]

Hoe gaat occupancy network werken als je niets ziet zoals bij zware regen of mist?
Niet, maar het gaat beter werken als het een keer wel de auto ziet en dan een paar honderd milliseconden erna niet. Bijv. doordat de auto/fietser van camera wisselt of er een ander obstakel tussen komt.
[...]

Met een Tesla kun je dat heel makkelijk oplossen met een Pi. Geen dure paal voor nodig, ook met zonnepanelen goed te doen.

• Caelorum
  • Nu online
ignatius schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:40:
[...]
Heeft je vrouw een eigen rijders-profiel in de auto (of zelfs een eigen Tesla account) en daarop in Spotify ingelogd met haar eigen account? Dan zou het wel moeten werken. [...]
Mijn ervaring is dat die soms niet wisselt van spotify account. Dan stap ik in en zit ik ineens in die van mijn vrouw en andersom. Super irritant.

• GeeMoney
  • Laatst online: 13:45
Inspired schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:41:
[...]

Met een Tesla kun je dat heel makkelijk oplossen met een Pi. Geen dure paal voor nodig Ook met zonnepanelen goed te doen.
Dat kan alleen met een Gen2 als het goed is.
De Gen3 (die je dus nu nieuw koopt) ondersteund die API’s niet.
GeeMoney schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:45:
[...]

Dat kan alleen met een Gen2 als het goed is.
De Gen3 (die je dus nu nieuw koopt) ondersteund die API’s niet.
Ik doel dan op de API van de auto. Je kunt makkelijk laden starten/stoppen en schakelen van 5A-16A.

Zie bv; RichieB in "Het grote Tesla topic - deel 3"

Zijn ook wel anderen die het in HA geklust hebben. Obv van verbruik/opwek die je via P1 kunt uitlezen is de auto dan aan te sturen.

[ Voor 24% gewijzigd door Inspired op 05-10-2022 10:53 ]

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 13:17
izzet3838 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:38:
[...]

Recent een I4 40 gereden en was echt verliefd op die auto, dus als die binnen je budget zit zou ik hem zeker overwegen.
Als je gaat vergelijken met rwd Tesla's is die helaas veel te duur, daarnaast zijn opties ook niet bepaald goedkoop.
Wat ik niet begrijp aan die duitsers is de eindeloze lijst aan opties en andere flauwekul die je moet bestellen. Had een beetje de hoop dat met de introductie van de ID series een jaar of wat geleden dat ze hier ook vanaf zouden stappen. Helaas niet. Opties die er na bestelling uit worden gehaald of prijzen die naar boven worden bijgesteld.. als voorbeeld key-less entry een optie… dude serieus?
STIMPPYYY schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:54:
[...]

Wat ik niet begrijp aan die duitsers is de eindeloze lijst aan opties en andere flauwekul die je moet bestellen. Had een beetje de hoop dat met de introductie van de ID series een jaar of wat geleden dat ze hier ook vanaf zouden stappen. Helaas niet. Opties die er na bestelling uit worden gehaald of prijzen die naar boven worden bijgesteld.. als voorbeeld key-less entry een optie… dude serieus?
Na een Tesla zou dat voor mij ook niet meer werken ben ik bang. Daar krijg je nu gewoon een full options auto. Tuurlijk, bij een Audi is het allemaal wat verfijnder en qua kwaliteit wat beter maar de prijzen. Pff. Dan maar iets minder. :)

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-01 23:12

Phntm

Tlingelingeling

izzet3838 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:38:
[...]

Precies wat ik had. Gelukkig is budget niet het issue... Ik twijfel of de zit ruimte voldoende is. Het komt steeds vaker voor dat ik mensen in de auto heb. En we denken na over gezinsuitbreiding. Dan is een hogere auto geschikter, vinden wij hier thuis. Dus een Model Y of Tiguan eHybrid (Ja PHEV) spreken ons best aan. De baas in huis vindt de Tiguan "stoerder" dan welk andere auto... ;)

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-01 17:25
[...]

Ik heb een tesla charger (in de kleur van auto) en load balacing is nooit een issue hier. Laad bijna alleen in de nacht tussen middernacht en 0700 in nachttarief, dan zijn er geen andere grote gebruikers in huis. En voor die keren dat ik overdag ga laden en ook nog oven/frittur/wasser/droger etc ga gebruiken kan je hem altijd wat downtunen naar 7 of 6 Kw laden dan heb je nog genoeg over in huis voor de rest normaal gesproken. En hij is goedkoop en praktisch met zijn unlock button en vaste kabel.
[...]

Dit dus....

Tesla Mod Y configuratie kan je in één zin samen vatten. LR, Blauw buiten, wit binnen, trekhaak en EAP: klaar.
Q4 en i4: ik bel de verkopers om een modelofferte gewoon om te kijken of ik die dingen in het budget krijg.

Mijn vraag aan die verkoper: neem een business versie die niet te kaal is, en zet er minstens een trekhaak, navi en leren zetels in.
"Dat gaat zo niet meneer, kan je eens langs komen, dan gaan we samen door de optielijsten zodat de configuratie perfect bij je persoonlijkheid pas".
"Dude, ik wil het budget checken, stuur me een copie van je laatste config, want ik heb geen tijd hiervoor en geraak op je configurator niet wijs uit die onzin. Al die dingen die je aanklikt en die dan leiden tot: als U deze optie neemt, dan worden die en die dingen uitgeschakeld".
"tja, zo werken wij niet, dat is nogal persoonlijk".

Ze wachten daar nog altijd op mijn bezoek...

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Kun je een Tesla aan een rode CEE stekker met drie fasen opladen? Voor de Tesla charger is er een adapter met de blauwe eenfase CEE stekker, maar volgens mij doet die ook helemaal niet aan drie fasen?
Kan het wel met een andere lader?

Maasluip schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:40:
Kun je een Tesla aan een rode CEE stekker met drie fasen opladen? Voor de Tesla charger is er een adapter met de blauwe eenfase CEE stekker, maar volgens mij doet die ook helemaal niet aan drie fasen?
Een gen 2 doet max 1/32A. Met een andere lader zou het natuurlijk wel kunnen. Ook een Gen 1 lader van Tesla kan 3F. Die zat voorheen bij de S/X. Soms nog wel 2de hands te krijgen.

• PEPPI
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01 10:16

PEPPI

Informatiemanager

En je hebt deze: https://shop.tesla.com/nl.../bedrade-mobile-connector

[ Voor 5% gewijzigd door PEPPI op 05-10-2022 11:57 ]

There's no place like 127.0.0.1

• Remz
Sander schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:07:
[...]

Nee niet bij besteld. Die heb ik al hangen.

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:22
Jep, ligt bij mij standaard in de auto en sleep ik overal mee naartoe :) Op veel plaatsen via mijn werk kan ik hem opladen, scheelt mij veel stops bij de snellader.
(ik heb de voorganger van deze)
https://www.stark-in-stro...s-ladegerat-simple-charge

[ Voor 7% gewijzigd door ybos op 05-10-2022 12:37 ]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Feitelijk moet je dan gewoon een mobiele laadpaal hebben :) Reden voor sommigen om de laadpaal niet direct aan te sluiten, maar via een rode CEE stekker. Je huidige granny kan het niet, tenzij je een verloop van 3 fase naar 1 fase erbij koopt, maar dan laad je uiteraard maar met 1 fase op.

[ Voor 11% gewijzigd door Hooglander1 op 05-10-2022 12:38 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
Tommie12 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:30:
[...]

Dit dus....

Tesla Mod Y configuratie kan je in één zin samen vatten. LR, Blauw buiten, wit binnen, trekhaak en EAP: klaar.
Q4 en i4: ik bel de verkopers om een modelofferte gewoon om te kijken of ik die dingen in het budget krijg.

Mijn vraag aan die verkoper: neem een business versie die niet te kaal is, en zet er minstens een trekhaak, navi en leren zetels in.
"Dat gaat zo niet meneer, kan je eens langs komen, dan gaan we samen door de optielijsten zodat de configuratie perfect bij je persoonlijkheid pas".
"Dude, ik wil het budget checken, stuur me een copie van je laatste config, want ik heb geen tijd hiervoor en geraak op je configurator niet wijs uit die onzin. Al die dingen die je aanklikt en die dan leiden tot: als U deze optie neemt, dan worden die en die dingen uitgeschakeld".
"tja, zo werken wij niet, dat is nogal persoonlijk".

Ze wachten daar nog altijd op mijn bezoek...
Ah ik heb dus exact het tegenovergestelde. Ik wilde als enige optie wat normale velgen 3 jaar geleden en dat kostte 10k oid aan een upgrade naar performance vanaf LR, met allemaal dingen die ik verder niet wil (zoals verlaagd). Velgen achteraf regelen met lease was veel te veel gedoe en “niet meer binnen specs” volgens Tesla, dus daar gaat je garantie

[ Voor 4% gewijzigd door JohanB op 05-10-2022 12:57 ]

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 13:17
JohanB schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 12:56:
[...]

Ah ik heb dus exact het tegenovergestelde. Ik wilde als enige optie wat normale velgen 3 jaar geleden en dat kostte 10k oid aan een upgrade naar performance vanaf LR, met allemaal dingen die ik verder niet wil (zoals verlaagd). Velgen achteraf regelen met lease was veel te veel gedoe en “niet meer binnen specs” volgens Tesla, dus daar gaat je garantie
Wat bedoel je precies? De LR kwam met 19” sport velgen voor een meerprijs of areo doppen.

Juist vanaf de P had je geen optie voor kleinere velgen (die begrijp ik wel). Alleen zijn de schijven en klauwen te groot voor 19”

• izzet3838
[...]

Is helaas niet enkel bij duitsers het geval maar bij veel andere merken ook.
Nu bij BMW of Mercedes kan ik het nog enigzins snappen aangezien je wel heel gek kunt doen met opties(verwarmde bekerhouder,...) maar VW mag idd wat meer opties standaard geven.

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:16

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

DaMightyWackO schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:20:
[...]

Is dat zo, dat het ruimer is dan de Octavia? Ik zocht afgelopen dagen hoeveel liter er in een Model Y kan. Ik kom van een 308SW waar 610l in kon... let wel! volgens de VDA norm gemeten! (wat Skoda ook doet meen ik). Dit zou volgens 1 bron 561l zijn bij een model 3, incl. de ruimte onder de laadvloer. Voor een model y heb ik dit nog nergens kunnen vinden. Ik kom vaak 854l tegen, maar hoe dit is gemeten vraag ik mij af. (iig met tot het dak/achterruit stapelen). Ofwel let op 'hoe' kofferruimte gemeten wordt :) )
ADAC stuurde me zojuist een reactie. Kofferruimte Model Y is 420 liter (VDA) en met de banken plat 850L (bij banken plat, betekend dit dat je niet hoger laad dan vensterhoogte).
Frunk is 80L. Kofferruimte lijkt gemeten zonder de ruimte onder de koffervloer, welke toch wel significant is (Vraag staat uit).

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

DaMightyWackO schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 13:54:
[...]

ADAC stuurde me zojuist een reactie. Kofferruimte Model Y is 420 liter (VDA) en met de banken plat 850L (bij banken plat, betekend dit dat je niet hoger laad dan vensterhoogte).
Frunk is 80L. Kofferruimte lijkt gemeten zonder de ruimte onder de koffervloer, welke toch wel significant is (Vraag staat uit).
850l is met de banken rechtop, maar wel geladen tot aan het plafond.

Banken plat, dan heb je 2000l.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Pagina: 1 ... 363 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: