In maart dit jaar een Model Y besteld waarvan de verwachtte levertijd vele malen verzet werd. Afgelopen vrijdag is die eindelijk geleverd in Antwerpen.
Het was de laatste dag van het kwartaal, dus extreem druk. Het personeel was heel vriendelijk. Ze hadden ook gehoord dat Musk zou gezegd hebben dat ze af willen van het einde-kwartaal-rush, maar daar is nog niks van in huis. In tegendeel, deze end-of-quarter was absoluut de drukste volgens hen.
De parking zat helemaal vol. Ik heb mijn inlever wagen bij het bedrijf naast de Tesla garage moeten parkeren. Inleveren ging heel vlot. Het was een oude wagen (11 jaar, 200K km). Nummerplaat afgevezen. De "senior advisor" van Tesla die mijn levering deed heeft één van de twee nummerplaten opnieuw geprint omdat de oude best versleten was.
Elektrisch rijden is geweldig. De ruimte in de auto is top. Het is een Chinese VIN, en volgens mij is de vering net iets harder dan de Duitse MY waar ik een test-weekend mee mocht rijden (dat doen ze op aanvraag, van zaterdag namiddag tot maandag ochtend).
Je krijgt 24h om de wagen rustig na te kijken. Thuis de volledige checklist van
github.com/mykeln/teslaprep afgelopen en geen enkel mankement geconstateerd. Panel gaps zijn ok, deuren sluiten vlot. Alles in orde. Mobile charger zat in de trunk, de trekhaak in de frunk.