Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 346 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.163.901 views

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10:25
Notna schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:01:
[...]

Want jij rijdt met regelmaat dergelijke snelheden? Tenzij je met regelmaat in DE rijdt (met de AP/AutoSteer), lijkt het mij een non-issue hier in de EU
Had ooit gepost hier dat men tegenwoordig:
- mijn rear defrost werkt niet, reactie: gebruik je toch je camera
- hoe werkt cabin overheat, reactie: waarom maak je druk, ander auto heeft dat niet
- waarom werkt flitsmeister niet goed in frankrijk, reactie: gebruik je toch je acc en langzamer rijden

You just add one to that list.
- wat jammer dat AP nu max 140 is ipv 150, reactie: rij jij met regelmaat zo snel? is non-issue joh.

Wil even aangeven dat het bij de anderen in het verkeerde keelgaat kan schieten.
Maar ach ja, het is bijna weekend! :9B

[ Voor 3% gewijzigd door SirLct op 26-08-2022 15:10 ]

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:20

Fab1Man

Live life to the fullest

SirLct schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:10:
[...]

- hoe werkt cabin overheat, reactie: waarom maak je druk, ander auto heeft dat niet
- waarom werkt flitsmeister niet goed in frankrijk, reactie: gebruik je toch je acc en langzamer rijden

- wat jammer dat AP nu max 140 is ipv 150, reactie: rij jij met regelmaat zo snel? is non-issue joh.

Wil even aangeven dat het bij de anderen in het verkeerde keelgaat kan schieten.
Eens, 150km/h is soms al irritant, desnoods maken ze het zo dat je boven de 150km/h alleen standaard CC zou hebben, maar dan nu met Vision ook nog eens omlaag naar 140km/h…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fab1Man schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:13:
[...]

Eens, 150km/h is soms al irritant, desnoods maken ze het zo dat je boven de 150km/h alleen standaard CC zou hebben, maar dan nu met Vision ook nog eens omlaag naar 140km/h…
Inderdaad. Als je 150 rijdt (en straks 140) en je trapt ff het gas is begint meteen de auto te jengelen en moet je stuur overnemen. Vision zou beter zijn dan radar. Blijkt hier niet uit. Zelfs de Golf van mijn vrouw gaat tot 210 ACC.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Fab1Man schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:13:
[...]

Ik bedoel, als ze echt sec wil voldoen aan regelgeving, dan zet maar de max AP op de max snelheid. Dus 100 smiddags en 130 savonds in NL. Dan moet alle auto's ook hun ACC of CC op max snelheid zetten. Bij andere merken zitten ze vaak op 180 qua limiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SirLct schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:18:
[...]

Ik bedoel, als ze echt sec wil voldoen aan regelgeving, dan zet maar de max AP op de max snelheid. Dus 100 smiddags en 130 savonds in NL. Dan moet alle auto's ook hun ACC of CC op max snelheid zetten. Bij andere merken zitten ze vaak op 180 qua limiet.
Met de regelgeving heeft het niets te maken. Vision is nog niet goed genoeg blijkbaar.

Snap ook niet waarom ik (met radar) niet een toggle kan krijgen. Ik hoef (nu nog) geen Vision als de volgafstand daardoor omhoog gaat en de max snelheid omlaag op TACC/AP.

[ Voor 15% gewijzigd door Inspired op 26-08-2022 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Inspired schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:20:
[...]

Met de regelgeving heeft het niets te maken. Vision is nog niet goed genoeg blijkbaar.
Ja ik ben met je op een lijn, maar ik bedoel meer dat ze het gaat gebruiken als reden (of ten minste, wordt nu al geroepen dat het met EU regelgeving te maken heeft).
Mijn irritatie is waarom mijn auto (heeft gewoon nog radar) ook naar 140 gaat. Dat is echt jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
[...]
Snap ook niet waarom ik (met radar) niet een toggle kan krijgen. Ik hoef (nu nog) geen Vision als de volgafstand daardoor omhoog gaat en de max snelheid omlaag op TACC/AP.
Ik begrijp dat punt ook nog niet.
Dus ACC is dan wel volgafstand 1, maar AP gaat ie naar volgafstand 2?
Of gaat alles naar volgafstand 2? als het zo is waarom bestaat 1 dan haha.
De laagste is dus nu 2? 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:41
Ik vraag me af of die verlaagde prijs van de nieuwe Y RWD ook invloed gaat hebben op de tweedehandsprijzen.
Nu zie je M3's staan aan 50k+, dan kan je beter een Y nieuw kopen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
[...]

Dat rekenen op vision only vind ik eigenlijk een foutje van Tesla.
Bij mist en regen is een radar toch een pak beter dan een camera, en zelfs in het donker zou een radar beter een andere auto moeten kunnen zien dan een gewone camera.

Zelf grote fan van ACC, net omdat het echt ontspannender rijden is, zeker bij vlot maar druk verkeer.

Buiten Tesla is er geen enkele ander autofabrikant die de radar durft te skippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Tommie12 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:31:
Ik vraag me af of die verlaagde prijs van de nieuwe Y RWD ook invloed gaat hebben op de tweedehandsprijzen.
Die prijzen zijn denk ik ook mede gedreven door de lange levertijden. De nieuw RWD Y met levering 2022 zou ook binnen paar dagen (of niet uren) uitverkocht zijn. Dan gaan ze op tweedehands markt ook boven de nieuwprijs drijven wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SirLct schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:25:
[...]

Ik begrijp dat punt ook nog niet.
Dus ACC is dan wel volgafstand 1, maar AP gaat ie naar volgafstand 2?
Of gaat alles naar volgafstand 2? als het zo is waarom bestaat 1 dan haha.
De laagste is dus nu 2? 8)7
Ik weet even niet of TACC nog wel 150 gaat zijn. Lijkt me eigenlijk niet. Maar kan er zo snel niks van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Los van beschikbaar zoals @SirLct zegt is vaak de lage bijtelling ook een factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
SirLct schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:35:
[...]

Die prijzen zijn denk ik ook mede gedreven door de lange levertijden. De nieuw RWD Y met levering 2022 zou ook binnen paar dagen (of niet uren) uitverkocht zijn. Dan gaan ze op tweedehands markt ook boven de nieuwprijs drijven wellicht.
Tja, dan snap ik de strategie van Tesla niet.
Feit is, in Duitsland is het verschil tussen de Y RWD and Y LR amper 5000€ terwijl het in B en NL 15k is.
Bizar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Tommie12 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:39:
[...]

Tja, dan snap ik de strategie van Tesla niet.
Feit is, in Duitsland is het verschil tussen de Y RWD and Y LR amper 5000€ terwijl het in B en NL 15k is.
Bizar...
Inderdaad. De sweetspot in verschillende landen zijn net wat anders. Ook anders voor verschillende modellen.
Zo is de MYP eigenlijk een goede deal dacht ik, want die is maar 4k hoger dan MYLR.
En als je niet de std LR velgen wil, is de verschil maar 1700 euro en je heb al een P...
Als de MYRWD 50k is dan lijkt me dat de keuze meer tussen de RWD en P, de LR lijkt me niet in-line geprijsd.

Ik snap dus niet dat M3RWD nog steeds op 52k staat op tesla website.
Terwijl ze net de MYRWD heeft toegevoegd en daar staat 50k. Raar.

M3 vs MY
RWD: 52k vs 50k -> MY is 2k goedkoper
LR: 60k vs 66k -> MY is 6k duurder
P: 66k vs 70k -> MY is 4k duurder

Echt niet te volgen.

[ Voor 17% gewijzigd door SirLct op 26-08-2022 15:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
SirLct schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:44:
[...]

M3 vs MY

Echt niet te volgen.
Ik ken behoorlijk wat tesla rijders die nu een model 3 rijden, en bijna geen een zou een Y willen ivm de vreemde/lelijke looks.

Misschien dat ze de rwd daarom goedkoper hebben gemaakt? Tegenvallende verkopen bij de LR en performance?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
bones schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:53:
[...]

Ik ken behoorlijk wat tesla rijders die nu een model 3 rijden, en bijna geen een zou een Y willen ivm de vreemde/lelijke looks.

Misschien dat ze de rwd daarom goedkoper hebben gemaakt? Tegenvallende verkopen bij de LR en performance?
De Y is 's werelds best verkopende EV.
Als de verkoop zou tegenvallen, dan zou de leveringstermijn niet zo lang zijn...
In elk geval, per RWD die ze verkopen hebben ze minder batterijen nodig, dus misschien zit daar de bottleneck.
Liever 20 Y RWD verkopen dan 15 Y LR/P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
SirLct schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:44:
[...]

Inderdaad. De sweetspot in verschillende landen zijn net wat anders. Ook anders voor verschillende modellen.
Zo is de MYP eigenlijk een goede deal dacht ik, want die is maar 4k hoger dan MYLR.
En als je niet de std LR velgen wil, is de verschil maar 1700 euro en je heb al een P...
Als de MYRWD 50k is dan lijkt me dat de keuze meer tussen de RWD en P, de LR lijkt me niet in-line geprijsd.

Ik snap dus niet dat M3RWD nog steeds op 52k staat op tesla website.
Terwijl ze net de MYRWD heeft toegevoegd en daar staat 50k. Raar.

M3 vs MY

Echt niet te volgen.
Model 3 komt uit zeker uit China dus mogelijk verklaard dat de hogere instapprijs. De rwd Y voor deze prijs moet wel uit Berlijn komen.

Zelf wacht ik nog even op de derde zitrij voor de kinderen want voor dit geld krijg je wel enorm veel auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 15:07
[...]

De Y (in dit geval MYP) vind ik lekkerder dan mijn M3P.
Zou 'm zo omruilen, mede vanwege de extra ruimte overal!

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Tommie12 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 16:01:
[...]

De Y is 's werelds best verkopende EV.
Als de verkoop zou tegenvallen, dan zou de leveringstermijn niet zo lang zijn...
In elk geval, per RWD die ze verkopen hebben ze minder batterijen nodig, dus misschien zit daar de bottleneck.
Liever 20 Y RWD verkopen dan 15 Y LR/P.
De rwd is LFP welke Tesla in China inkoopt. Het is dus niet afhankelijk van de 2170’s of 4680’s die in de LR/P gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-09 16:09
ignatius schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 08:59:
Ik heb een witte MY LR in bestelling staan, verwachte levering 10 - 30 september. Ik twijfel nu wel om m'n bestelling aan te passen.

Punt is, wij gaan er een caravan achter hangen. Met de LR zal dat al een uitdaging zijn, laat staan met 100km minder bereik (565 vs 455). En inderdaad kun je LFP wel tot 100% laden, maar onderweg zul je dat ook niet doen. Maar het is toch wel even 16k verschil.

Is de accu het enige verschil? Ik zie in de rest van de beschrijving geen verschil?
Ik zou sowieso geen EV nemen met caravan erachter. Kun je tijdens vakantie niet met een collega ruilen?

Ik vind het met de LR 3 op vakantie al irritant, laat staan met Y EN caravan.
Je hebt niet echt 100% ter beschikking op vakantie. 60-80% van je accucapaciteit is realistischer ivm snelladen tot 80% en niet leeg rijden naar 0%/buffer voor alternatieven.
Eddos schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:10:
[...]

En daardoor dus ook wat minder vermogen. Maar de RWD trekt de gemiddelde caravan ook prima.
@ignatius ; wat weegt jouw caravan? 750KG is weer anders wat dan 1500KG. En hoe ver wil je er mee reizen? Dat soort afwegingen zouden voor mij uitmaken. Voor de weekendjes weg in Nederland kom je met beide varianten een heel eind (denk ik).
En dan kun je in de vakantie altijd het huren van een ICE overwegen, maar dat zou ik alleen maar doen als het echt niet anders kan :r :P
Helemaal eens, NL met caravan zou ik prima doen. Midden Italië nooit van mijn leven 😅
ignatius schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:00:
[...]

De caravan is max 1500Kg. Maar op de snelweg is luchtweerstand een grotere factor dan gewicht, tenzij je de bergop gaat natuurlijk. Maar een verbruik dat ruim 2 keer hoger is dan normaal is waar ik rekening mee houd. Er zijn al wat andere EV rijders die hun ervaringen hebben gedeeld en daar baseer ik me op. En ik ga zelf wat testjes doen zodra ik de Y heb.

En inderdaad, een ICE huren zou ik alleen doen als het niet anders kan.

[...]

Wij zijn dit jaar met onze Leon naar Italie geweest met de caravan er achter. Ook al zou de auto het gemakkelijk 600Km achter elkaar kunnen op een volle tank, wij houden dat zelf niet vol. Ik stop hoe dan ook elke 2 uur wel zeker een kwartier. We hebben er dan ook 4 dagen over gedaan naar Italie(vrijdag weg, maandag op de camping), en dat vond ik niet erg(dit was de eerste keer). Ik zit dan ook in het kamp dat de vakantie begint zodra de caravan op de trekhaak hangt :D Geen haast we hebben immers vakantie ;)

Laden is inderdaad een ding, maar caravan afkoppelen, wegzetten en weer aankoppelen is voor ons geen punt. Wij zij vrij behendig met de caravan wat dat betreft (BE rijbewijs heb vorige week gehaald, mijn vriendin gaat volgende week op). Maar het kost inderdaad wat extra tijd, so be it denk ik dan.

Maar hoe langer ik er over nadenk, hoe meer ik toch neig om gewoon de LR te kopen. Dat extra bereik geeft je net wat meer flexibiliteit.
Het ding is gewoon dat je 200km range overhoud met caravan erachter bij een LR.

Dan rijd je hem ook nog eens nooit leeg, mijn doel is vaak 10% om nog een buffer te hebben bij onvoorziene omstandigheden. Ooit een SuC onder Milaan tegengekomen waar het hek gewoon dicht zat. En een ander met een wachtrij van minimaal 15 auto’s, ook bij Milaan.

Vervolgens is het snelladen van 0-80% even snel als 80 naar 100%.

Dus als je de gulden middenweg neemt en laad tot 90%, ben je iedere stop 40 minuten bezig en kun je 80% van de 200km range gebruiken. Zit je op 160km range tussen laadsessies. 40 minuten exclusief wachten en afkoppelen. Ik weet dat het vakantie is, maar er zijn grenzen 😉
STIMPPYYY schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:20:
Waarom zou je niet naar 100% laden, kan ook gewoon he :)
10 uur laden op een rit van 1600km, hmmm. Ik heb denk ik een ander idee bij een relaxte vakantie 😅
JTHZZ schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:48:
[...]

De drop in WLTP is wel flink. Met een motor minder verlies je toch nog bijna 100km. Is die accu zoveel kleiner?
Valt toch juist heel erg mee? Nu moet je die km met een flinke korrel zout nemen, maar dan nog. Ik vind het eigenlijk best netjes hoor.

Ik had dit niet verwacht van Tesla.
Inspired schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:04:
[...]

Tja, is hij mooi? Nee, niet echt. :+ ID.4 vind ik overigens nog minder mooi. Verder moet je het denk ik vooral voor andere zaken doen dan uiterlijk. Voor 50k is het ècht een goede deal. Dat wel.
Nou wacht even, de ID4 is van achteren in sommige trimms en kleuren écht prachtig. Het is vooral de voorkant die ik bij de ID4 niet trek.

Maar goed, 50k voor de Y blijft een goede deal.
Inspired schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:14:
[...]

Verbruik bij 110 op 325? Dat is al een stretch denk ik. Maar goed, kwestie van testen. Meeste hier op GoT die ik zie mogen blij zijn met 35-40 bij 90.
Ik ging met lege aanhanger, zonder huid al richting de 250Wh, op 80km/h…
MrAcid schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:16:
[...]

Het "nieuws" is dat ze dit dus óók gaan inschakelen voor auto's mét radar, en dat je dus mogelijk iets achteruit gaat in functionaliteit qua volgafstand en AP snelheid. Zelf de update nog niet ontvangen.
Ik gebruik dat in Duitsland echt heel vaak. Dat zou wel heel jammer zijn.

Hoe lang kun je updates negeren?
[...]

Datzelfde gold ook al voor de 3. Ik heb hem even geprobeerd te slijten aan een collega, maar niemand wilde hem. Ondanks de 4% bijtelling.

Bij ons kiest men liever zelf een nieuwe auto, dan er één over te nemen van een collega.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
Uberprutser schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 16:03:
[...]

Dat is uit praktisch oogpunt. Hij heeft het over looks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Ik denk (in NL dan) zolang de Model 3 nog bijtelling gedreven is, dat die restwaardes nog wel even blijven. Ben wel heel benieuwd wat er met die markt in 2024 gebeurt, als alle 2019 Model 3's op de markt komen, denk dat er veel geexporteerd worden.

PS een M3 is toch echt wat anders :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
tomtom901 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 16:55:
[...]

Ik denk (in NL dan) zolang de Model 3 nog bijtelling gedreven is, dat die restwaardes nog wel even blijven. Ben wel heel benieuwd wat er met die markt in 2024 gebeurt, als alle 2019 Model 3's op de markt komen, denk dat er veel geexporteerd worden.

PS een M3 is toch echt wat anders :X
Ik snap nog steeds niet dat er een forse export heffing wordt ingesteld op alle wagens waar een hoop subsidie voor is betaald.

Die EV’s moet je in NL houden om het hier aangenamer te maken op de wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:37
De model Y is toch zo lelijk nog niet. Ik zie hem nu steeds vaker op straat rijden en vind het niet veel mooier op lelijker dan een model 3 eerlijk gezegd al had ik eerder daar wel een andere mening over...

Zeker met een Xpel Stealth warp erop vind ik de blauwe echt gaaf.

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/8DWk4jXEEws/maxresdefault.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joeyke87
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:09
Dat gaat al snel: Model Y RWD staat in mijn app met leverdatum tussen 05-11 en 30-12.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 14:23
joeyke87 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 17:31:
Dat gaat al snel: Model Y RWD staat in mijn app met leverdatum tussen 05-11 en 30-12.
Okt 31 - 25 dec hier :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Tweak_ers schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 17:10:
[...]

Ik snap nog steeds niet dat er een forse export heffing wordt ingesteld op alle wagens waar een hoop subsidie voor is betaald.

Omdat we met een aantal landen daar afspraken over hebben gemaakt. De overheid kan dit gemakkelijk sturen door laadpalen en op gebruik te stimuleren in plaats van aanschaf.

Zelf denk ik dat er in 2024 ook in Nederland enorme vraag zal zijn naar 300+ km bereik voor 20-25k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Deveon schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 17:36:
[...]
Zelf denk ik dat er in 2024 ook in Nederland enorme vraag zal zijn naar 300+ km bereik voor 20-25k.
Maar wellicht niet in combinatie met verlopen of beperkte garantie. We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:25
JTHZZ schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:48:
[...]

De drop in WLTP is wel flink. Met een motor minder verlies je toch nog bijna 100km. Is die accu zoveel kleiner?
Wat voor mij een belangrijker verschil is tussen de normale en LR versie is de laadsnelheid.
Het scheelt behoorlijk dat je met de LR met 240 kan laden, t.o.v. 140 voor de normale versie.
Bij frequente stops maakt dat toch wel wat uit.

Momenteel rijd ik in een normale 3, maar als het even kan zou ik graag wisselen naar een LR om in totaal toch wat meer flexibiliteit te hebben. Nu nog wachten of de leasemaatschappij nog een oud model heeft zodat ik van de bijtelling kan profiteren.... En wie weet hem over een tijdje tegen een aardige prijs van diezelfde leasemaatschappij kan overnemen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 21:27
Nou ik ben wel flink gaan twijfelen!
Mijn m3 sr+ met 4% bijtelling heeft nu nog een gigantische waarde. Ik dacht deze te verkopen en een lfp m3 van een jaar oud te kopen voor 45k maar ja dit veranderd de zaak wel!
Voor +\- 5k meer een grotere nieuwere auto… 🤔

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-09 16:22
Nu begin ik ook te twijfelen... stond op het punt om een M3 LR te bestellen voor 62k.
Mooiere auto dan de Y, ruimte heb ik niet nodig en long range is wel zo handig...

Maar die is nu dus 12k meer dan een MY SR :'(

Is er nog hoop denken jullie op ook een verlaging in prijs voor de M3?

Vind de M3 er een stuk beter uitzien dan de MY dus dat is zo zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Pap3rclip schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 19:29:
De Model 3 moet uit Shanghai komen en productiecapaciteit kan daarmee wereldwijd verkocht worden. De Model Y SR komt waarschijnlijk uit Berlijn en die afgifte is beperkt tot de EU (ivm importheffingen). Dat lijkt mij ook de enige reden waarom de Y zo scherp en onder de 3 gepositioneerd is. Ze hadden er makkelijk €55k voor kunnen vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:00
[...]

Maar als ze heel eerlijk zijn....is hun M3 dan wel mooi?
Want zo veel verschil is er niet tussen de Y en de 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:50
Een grijs of blauw kleurtje is bij de Y wel 2300 geworden tov 1200 bij de M3?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bones
kx22 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 20:00:
[...]

De 3 heeft nog best mooie verhoudingen. Bij de Y klopt het gewoon niet. Dus ik snap wel dat mensen hem lelijk vinden.

Ikzelf zou hem wel willen voor de ruimte maar qua looks vind ik hem ook niet zo fraai.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 14:23
refused81 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 20:03:
Een grijs of blauw kleurtje is bij de Y wel 2300 geworden tov 1200 bij de M3?
Dat was al langer zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:00
bones schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 20:07:
[...]

De 3 heeft nog best mooie verhoudingen. Bij de Y klopt het gewoon niet. Dus ik snap wel dat mensen hem lelijk vinden.

Ikzelf zou hem wel willen voor de ruimte maar qua looks vind ik hem ook niet zo fraai.
Het is allemaal een mening, maar de 3 heeft naar mijn mening verschrikkelijke vormen.
Een neus wat lijkt op een eend. Koplampen die veel te groot zijn (doen me denken aan de Mercedes E klasse uit de jaren 2000 met de ronde lampen).
Was razend enthousiast over de Model S en met de 3 dacht ik een versie die ik kan betalen. Maar toen kwam het plaatje...

Nu moet ik wel erbij vermelden dat ik van sportieve auto's hou, en zowel de 3 als de Y zien er gewoon niet sportief uit, terwijl de S dat wel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:24
Uberprutser schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 16:03:
[...]

Zou je dit nader kunnen toelichten? Ik twijfelde namelijk heel erg tussen de twee. Zijn de prestaties vergelijkbaar in de praktijk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Mij valt de prijs ook mee. Ik zou zo overstappen maar vanwege de bijtelling/MIA die deels terugbetaald moet worden rij ik mn 3 SR voorlopig nog even door.

- extra range
- 1600kg trekvermogen (paardentrailer vrouwlief :X ). De andere grote auto zou er dan uit kunnen.
- extra ruimte wat voor werk prettig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
gustaveau schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 17:55:
[...]

Wat voor mij een belangrijker verschil is tussen de normale en LR versie is de laadsnelheid.
Het scheelt behoorlijk dat je met de LR met 240 kan laden, t.o.v. 140 voor de normale versie.
Bij frequente stops maakt dat toch wel wat uit.

Momenteel rijd ik in een normale 3, maar als het even kan zou ik graag wisselen naar een LR om in totaal toch wat meer flexibiliteit te hebben. Nu nog wachten of de leasemaatschappij nog een oud model heeft zodat ik van de bijtelling kan profiteren.... En wie weet hem over een tijdje tegen een aardige prijs van diezelfde leasemaatschappij kan overnemen!
Dat maakt echt nauwelijks een verschil.
Ik heb op weg naar Italie aan V2 en V3 SuC’s gestaan. Maar die 245kW heb ik echt maar een paar minuten in het scherm zien staan. Zakt erg snel in. Je wint er een paar minuten mee.

Wat een veel groter verschil maakt zijn de dedicated palen bij V3.

Meeste V2 palen waren druk bezet op vakantieritten en dan is het sowieso maar 75kW maximaal. Hij deelt dan gewoon je stall pair snelheid en verdeelt die over 2 auto’s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19
kx22 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 20:13:
[...]

Het is allemaal een mening, maar de 3 heeft naar mijn mening verschrikkelijke vormen.
Een neus wat lijkt op een eend. Koplampen die veel te groot zijn (doen me denken aan de Mercedes E klasse uit de jaren 2000 met de ronde lampen).
Was razend enthousiast over de Model S en met de 3 dacht ik een versie die ik kan betalen. Maar toen kwam het plaatje...

Nu moet ik wel erbij vermelden dat ik van sportieve auto's hou, en zowel de 3 als de Y zien er gewoon niet sportief uit, terwijl de S dat wel is.
Vind juist de S er niet uitzien, te breed.
Daarnaast vind ik de 3 er echt wel sportief uitzien. Niks mis mee. Voorkant lijkt zelfs heel erg op een Porsche.
Maar goed. Wat je zegt. Eigen mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:45

bert pit

asdasd

Tweak_ers schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 17:10:
[...]

Bedoel je 'geen forse exportheffing' Want dat ben ik met je eens.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tweak_ers schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 21:44:
[...]

Dat maakt echt nauwelijks een verschil.
Ik heb op weg naar Italie aan V2 en V3 SuC’s gestaan. Maar die 245kW heb ik echt maar een paar minuten in het scherm zien staan. Zakt erg snel in. Je wint er een paar minuten mee.

Wat een veel groter verschil maakt zijn de dedicated palen bij V3.

Meeste V2 palen waren druk bezet op vakantieritten en dan is het sowieso maar 75kW maximaal. Hij deelt dan gewoon je stall pair snelheid en verdeelt die over 2 auto’s.
V3 is toch wel lekker vind ik. Dedicated zijn ze overigens niet. Voordeel is dat de capaciteit over alle stalls verdeeld kan worden. Doorgaans is er een 1:4 overboeking bij V3 sites. Bij hele grote sites waarschijnlijk wat hogere verhouding. Afgelopen trip wel tijdelijk een geknepen V3 stall gehad omdat ze allemaal ff vol zaten. Maar als er dan 1 of 2 afkoppelen gaat het weer omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
bert pit schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:13:
[...]

Bedoel je 'geen forse exportheffing' Want dat ben ik met je eens.
Nee ik bedoel dat auto’s waar veel subsidie voor betaald is, eigenlijk in NL moeten blijven.

Als ze dan dreigen geëxporteerd te worden, dan mag een deel van die subsidie (van mij) best terugbetaald worden.

Uiteindelijk is het doel dat ons wagenpark in NL snel vergroend. Daar is best veel subsidie in gaan zitten. Als ze na 4 jaar naar het buitenland gaan, was het redelijk “voor niets”.

Dat waren duurbetaalde CO2 besparingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
Inspired schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:21:
[...]

V3 is toch wel lekker vind ik. Dedicated zijn ze overigens niet. Voordeel is dat de capaciteit over alle stalls verdeeld kan worden. Doorgaans is er een 1:4 overboeking bij V3 sites. Bij hele grote sites waarschijnlijk wat hogere verhouding. Afgelopen trip wel tijdelijk een geknepen V3 stall gehad omdat ze allemaal ff vol zaten. Maar als er dan 1 of 2 afkoppelen gaat het weer omhoog.
Zeker! Maar vooral doordat ze met drukte boven de 75kW blijven in tegenstelling tot V2.

Ik heb niet echt het idee dat een complete laad sessie nou zo veel sneller is door de 245kW die je maar even in beeld ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
kx22 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 20:00:
[...]

Nee ik vind mijn 3 ook niet moeders mooiste.
Achterkant gaat nog wel, maar die voorkant en de voorruit, zijn best raar.

Laat een cobra in je 3 ontploffen en ik heb je idee dat je een Y hebt. Ik snap het uit praktisch standpunt, maar zeker niet om de looks.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik meld me hier aan. Maandag VW ID.4 cancellen. Model Y SR besteld (rood, wit interieur, trekhaak) *O*

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
_eLMo_ schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:36:
Ik meld me hier aan. Maandag VW ID.4 cancellen. Model Y SR besteld (rood, wit interieur, trekhaak) *O*
Ben vooral wel benieuwd wat je ervaring wordt tegenover de Niro.
Toevallig sprak ik laatst iemand die met zijn Niro een stuk meer km haalt dan ik in mijn 3 LR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Tweak_ers schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:49:
[...]

Ben vooral wel benieuwd wat je ervaring wordt tegenover de Niro.
Toevallig sprak ik laatst iemand die met zijn Niro een stuk meer km haalt dan ik in mijn 3 LR.
Mijn Niro doet ~425km in zomer en ~320km in winter (~260km bij 150km/h en 2 graden).
450km WLTP heeft hij. 64kWh (netto) en gemiddeld 17.3kWh/100km bij mijn rijstijl.

Ik vind het niet erg om wat in te leveren. Ik heb meer last van de lange laadtijden tijdens roadtrips / vakantie, dan van die 10 minuutjes FastNed als ik even op en neer naar Zeeland ga (schoonfamilie, 200km enkele reis).

[ Voor 19% gewijzigd door _eLMo_ op 26-08-2022 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:58
SirLct schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:00:
[...]

Bij mij werkt het gewoon door, niet aan uit. Hij wordt ook niet te heet, gewoon perfect eigenlijk.
Thanks voor je reactie.
Dan ga ik toch eens bellen met Tesla want het is best irritant. Aan/uit/aan/uit/aan/uit ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:26
Pap3rclip schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 19:29:
Nu begin ik ook te twijfelen... stond op het punt om een M3 LR te bestellen voor 62k.
Mooiere auto dan de Y, ruimte heb ik niet nodig en long range is wel zo handig...

Maar die is nu dus 12k meer dan een MY SR :'(

Vind de M3 er een stuk beter uitzien dan de MY dus dat is zo zonde.
Zit in een vergelijkbare situatie, ik ga over een paar maanden bestellen en dacht eigenlijk de model 3 sr te nemen, maar aangezien die y nu plots goedkoper is(prijsverschil in België is 3k dacht ik ipv 2 in NL) telt dat ook wel serieus, dan zou de model y mogelijk voordeliger zijn.

Het lijkt zo te zijn dat ze voorlopig uit Shangai gaan komen, dan blijf ik het raar vinden dat een grotere auto goedkoper is.

Zelf zou ik liever de 3 hebben maar de Y heeft een beter audiosysteem en is goedkoper(ben niet zo voor suv's en ben 24 en alleenstaande dus heb de ruimte ook niet nodig, ik zou liefst een coupe hebben.)

Maar denk dat ik nu dus niet veel keus zal hebben en geeoon de y ga moeten nemen.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
_eLMo_ schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:51:
[...]

Mijn Niro doet ~425km in zomer en ~320km in winter (~260km bij 150km/h en 2 graden).
450km WLTP heeft hij. 64kWh (netto) en gemiddeld 17.3kWh/100km bij mijn rijstijl.

Ik vind het niet erg om wat in te leveren. Ik heb meer last van de lange laadtijden tijdens roadtrips / vakantie, dan van die 10 minuutjes FastNed als ik even op en neer naar Zeeland ga (schoonfamilie, 200km enkele reis).
Dat is gewoon een hele goede range voor 64kWh.
Ik zit met de LR Model 3 meestal daaronder namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Tweak_ers schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 00:17:
[...]

Dat is gewoon een hele goede range voor 64kWh.
Ik zit met de LR Model 3 meestal daaronder namelijk.
Dat klopt wel ja, een Tesla Model 3 LR zit gemiddeld op 19kWh / 100km (~74kWh / 19 * 100 = 390km), en de Niro op 17kWh / 100km (64 kWh / 17 * 100 = 375km).
De Model Y op 21kWh / 100km (55kWh / 21 * 100 = 262km).

[ Voor 3% gewijzigd door _eLMo_ op 27-08-2022 00:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-09 16:22
izzet3838 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 00:14:
[...]

Zit in een vergelijkbare situatie, ik ga over een paar maanden bestellen en dacht eigenlijk de model 3 sr te nemen, maar aangezien die y nu plots goedkoper is(prijsverschil in België is 3k dacht ik ipv 2 in NL) telt dat ook wel serieus, dan zou de model y mogelijk voordeliger zijn.

Het lijkt zo te zijn dat ze voorlopig uit Shangai gaan komen, dan blijf ik het raar vinden dat een grotere auto goedkoper is.

Zelf zou ik liever de 3 hebben maar de Y heeft een beter audiosysteem en is goedkoper(ben niet zo voor suv's en ben 24 en alleenstaande dus heb de ruimte ook niet nodig, ik zou liefst een coupe hebben.)

Maar denk dat ik nu dus niet veel keus zal hebben en geeoon de y ga moeten nemen.
Zelfde situatie als jou, met verschil dat ik voor de M3 LR zou gaan (602 km WLTP i.p.v. 430 km is toch een pak verschil, ik zit met een potentieel moeilijke laadsituatie - mede-eigendom). Audio verschil valt dan ook weg + mooiere auto. Denk dat ik dan toch voor de M3LR ga. Kost dan misschien wel 12k meer, maar achja, auto blijft iets waar je plezier van moet blijven hebben.

Indien je genoeg hebt aan de km's van een SR zou ik idd eerder naar de Y aan leunen tegen deze prijs. Rare tijden!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SirLct
_eLMo_ schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 00:31:
[...]

Dat klopt wel ja, een Tesla Model 3 LR zit gemiddeld op 19kWh / 100km (~74kWh / 19 * 100 = 390km), en de Niro op 17kWh / 100km (64 kWh / 17 * 100 = 375km).
Denk dat Y RWD iets zuiniger zou zijn dan de LR? Neem aan dat de 210wh van LR is?
Verbaas me wel elke keer weer hoe zuinig teslas zijn. We vergelijken nu een fwd 200pk iets vs een awd 400pk beest. Bij ICEs ga maar vanuit dat ie 2x zoveel gaan verbruiken :+

Je gaat denk ik iig vooruit aan laadsnelheid, want de Niro is als goed is iets van 45 min 10-80% en met de M3/MY ben je er al met 20 min, scheelt toch wel wat als je langere trajecten gaan doen.

Overigens de hele discussie over laadsnelheid en charging curve etc was bij ons minder van belang gebleken. Net 4000km gereden en je wil niet weten hoeveel we “per ongeluk” richting 100% hebben geladen omdat de pitstop langer dan 20 min is. Probeer maar een lunchpauze in te lassen van minder dan 20 min met kids. Bij diner idem ditto. We zijn nog niet eens klaar met bestellen en de auto zit al op 80% :+
Het is wel zo dat die 3-4 keren (van totaal iets van 25x laadsessies) dat je echt snel weg wil is het door de super snelle laden alsnog goed te doen. 2 youtube filmpjes verder en je bent klaar.

[ Voor 6% gewijzigd door SirLct op 27-08-2022 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankcsapda
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:32
Ik ben erg dicht bij het bestellen van de net geintroduceerde Y RWD versie. Mijn vriendin heeft echter slechte ervaring met een achterwielaangedreven pickup uit haar jeugd, welke slecht reed met nat weer en met paardentrailer zomaar vast stond als de ondergrond wat zachter was.

Wat ik tot nu toe tegen ben gekomen is dat een M3 RWD versie prima handling heeft als je een rustige rijstijl heeft en verwacht ook niet dat je in de praktijk erg het verschil merkt tussen e RWD en AWD als je er rustig mee rijd maar ben erg benieuwd naar ervaringen hier met de M3 RWD nu die al een tijdje in het bezit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

SirLct schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:10:
[...]

Waarom trek het zo scheef? Ik haal nergens je voorgaande punten aan (sterker nog; die zouden mij ook irriteren), dus ik snap ook niet dat die er bij getrokken worden, maar dat terzijde.

Wat is, specifiek even over 140 km/h icm AutoSteer, je probleem met deze update?

1. Vind je het vervelend omdat je auto gelimiteerd wordt, ondanks aanwezigheid radar of frequentie gebruik AS?
2. Gebruik je AS vaak bij snelheden boven de 140?
3. ?

Want voor zover ik gelezen heb is deze restrictie enkel bij AS; niet bij TACC of AP (wat verschillend is van AS) en dus redelijk specifiek aan de situatie. Als ze TACC óók zouden limiteren, is het m.i een ander verhaal.

Ik vind Phantom Breaking al intens kut als ik zelf het stuur in handen heb bij snelheden van >100 km/h, laat staan dat ik AS aan wil bij dergelijke snelheden (dat steeds tegendruk moeten geven etc. en dat het bij iedere baanwissel weer aangezet moet worden maakt het ook dat ik het gewoon niet aanzet)

Dus; ik ben oprecht benieuwd naar je probleem met deze verandering.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:34
[...]

Waar haal je deze data vandaan? Want volgens EV database is de Model 3 LR zuiniger dan de Niro en de Model Y ongeveer gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Pierz schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 07:27:
[...]

Waar haal je deze data vandaan? Want volgens EV database is de Model 3 LR zuiniger dan de Niro en de Model Y ongeveer gelijk.
Sprit monitor.de. Echt verbruik dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
SirLct schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 01:56:
[...]

Denk dat Y RWD iets zuiniger zou zijn dan de LR? Neem aan dat de 210wh van LR is?
Verbaas me wel elke keer weer hoe zuinig teslas zijn. We vergelijken nu een fwd 200pk iets vs een awd 400pk beest. Bij ICEs ga maar vanuit dat ie 2x zoveel gaan verbruiken :+

Je gaat denk ik iig vooruit aan laadsnelheid, want de Niro is als goed is iets van 45 min 10-80% en met de M3/MY ben je er al met 20 min, scheelt toch wel wat als je langere trajecten gaan doen.

Overigens de hele discussie over laadsnelheid en charging curve etc was bij ons minder van belang gebleken. Net 4000km gereden en je wil niet weten hoeveel we “per ongeluk” richting 100% hebben geladen omdat de pitstop langer dan 20 min is. Probeer maar een lunchpauze in te lassen van minder dan 20 min met kids. Bij diner idem ditto. We zijn nog niet eens klaar met bestellen en de auto zit al op 80% :+
Het is wel zo dat die 3-4 keren (van totaal iets van 25x laadsessies) dat je echt snel weg wil is het door de super snelle laden alsnog goed te doen. 2 youtube filmpjes verder en je bent klaar.
Onze ervaring is hetzelfde met de Niro en kids. De 45 mins is eigenlijk niet echt een probleem. Plus de range ook niet, ik moet elke 200km stoppen voor de kids, niet voor de auto.

Het is vooral minder met roadtrips met vrienden en met kids als je ‘s nachts rijd en je door wil knallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

kx22 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 20:13:
[...]

Toch gek, want ik vind de 3 zeker een sportieve auto, niet alleen qua performance maar ook qua looks. De koplampen hadden mooier gekund (iets scherper vormgegeven), maar het zijprofiel en de achterkant zijn naar mijn mening echt wel sportief.

Misschien is dat ook een dingetje over hoe je naar een auto kijkt. Zie je detail of alleen het grote plaatje. Voor zowel m'n ouders, vriendin en schoonouders die bij een auto misschien net de kleur opmerken was dit wel een "sportwagen".

Misschien komt er ooit nog een V2 waarbij ze het front meer in lijn brengen met de zijkant en strakke achterkant?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +4 Henk 'm!
@Notna Basic Autopilot is TACC en AS. AS (hendel twee keer naar beneden dus) gaat van 150 naar 140. Ik ben daar zelf ook niet echt blij mee. Een argument als “je gebruikt het toch niet” helpt dan niet echt. Zelfs in NL (AS op 135) en even een dotje gas en auto begint meteen te jengelen vanaf 141. Ja, I know we mogen maar 130.. Als je te lang/te vaak dit doet kun je AS niet meer gebruiken tot je stil staat. Ik kom regelmatig in Duitsland en dan is 140 met zo’n auto toch wat jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
SirLct schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 01:56:
[...]

Wij hebben nu een aantal keer Italië heen en weer gedaan met de LR en ik zou uitgaan van 30-45 minuten. Er zit echt nog heel veel V2 bij en dan sta je met drukte gewoon tegen een limiet van 70kW aan te hikken. Soms is dat best frustrerend. Dan denk je “maar hij kán 245kW” 🤣

Aan de andere kant, eer dat de kinderen hebben geplast, drinken hebben uitgezocht en even rond hebben gerend ben je ook zo een uur verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:26
Pap3rclip schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 00:57:
[...]

Zelfde situatie als jou, met verschil dat ik voor de M3 LR zou gaan (602 km WLTP i.p.v. 430 km is toch een pak verschil, ik zit met een potentieel moeilijke laadsituatie - mede-eigendom). Audio verschil valt dan ook weg + mooiere auto. Denk dat ik dan toch voor de M3LR ga. Kost dan misschien wel 12k meer, maar achja, auto blijft iets waar je plezier van moet blijven hebben.

Indien je genoeg hebt aan de km's van een SR zou ik idd eerder naar de Y aan leunen tegen deze prijs. Rare tijden!
Zelf zou ik ook liefst de model 3lr hebben, maar die valt helaas boven mijn budget, en mag ook niet zelf bijbetalen helaas.
Die long range is ook meteen een pak sneller, zeker ivm de model y, die met 6.9 niet echt snel te noemen is.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
Jeroenneman schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 08:12:
[...]

Toch gek, want ik vind de 3 zeker een sportieve auto, niet alleen qua performance maar ook qua looks. De koplampen hadden mooier gekund (iets scherper vormgegeven), maar het zijprofiel en de achterkant zijn naar mijn mening echt wel sportief.

Misschien is dat ook een dingetje over hoe je naar een auto kijkt. Zie je detail of alleen het grote plaatje. Voor zowel m'n ouders, vriendin en schoonouders die bij een auto misschien net de kleur opmerken was dit wel een "sportwagen".

Misschien komt er ooit nog een V2 waarbij ze het front meer in lijn brengen met de zijkant en strakke achterkant?
X2 ik vind hem er ook sportief uitzien mits je de goede velgen hebt. Met de aero wielen ziet hij er gelijk wat suf uit.

Ik heb overigens nog nooit zoveel positieve opmerkingen gehad van onbekenden over mijn auto, terwijl ik wel sportievere en duurdere auto’s heb gehad. En je ziet ze ook echt overal dus had die reacties niet verwacht. Voelt namelijk totaal niet “exclusief” of “speciaal”. Dat begint al met het ophalen van de auto, meer klanten die een tesla3 kwamen halen dan die er in een AH XL zijn op een zaterdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Inspired schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 08:14:
@Notna Basic Autopilot is TACC en AS. AS (hendel twee keer naar beneden dus) gaat van 150 naar 140. Ik ben daar zelf ook niet echt blij mee. Een argument als “je gebruikt het toch niet” helpt dan niet echt. Zelfs in NL (AS op 135) en even een dotje gas en auto begint meteen te jengelen vanaf 141. Ja, I know we mogen maar 130.. Als je te lang/te vaak dit doet kun je AS niet meer gebruiken tot je stil staat. Ik kom regelmatig in Duitsland en dan is 140 met zo’n auto toch wat jammer.
Even voor de goede orde /ben ik nou gek aan het worden: TACC en AS zijn toch apart te gebruiken?

Ik snap dat TACC en dan AS aan in Duitsland wel ronduit vervelend is, absoluut. Maar dat is ongeveer het enige land in de EU waar het echt een achteruitgang is bij het gebruik van AS. Voor ons hier in NL zou het op dagelijkse basis weinig verschil moeten maken. Zelfs als je steevast Vmax+10 km/h doet.

Dat de auto dan klaagt bij de dot gas van boven de 140 is jammer. Maar in dat geval ben je veelal een manouvre aan het uithalen en wil je dan echt van AS afhankelijk zijn (in zijn huidige staat)?

Note: ik ben hoe dan ook geen fan van AutoSteer bij Basic. Leuk als je kilometers lang op dezelfde baan kan blijven, maar anders blijf je bezig met het inschakelen van die functie (in de Basis versie). Het is pas, m.i, een beetje bruikbaar als je enhanced hebt omdat deze dan baan voor je kan wisselen en aanblijft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Notna ja. AS en TACC zijn verschillende zaken. Maar je deed voorkomen dat autopilot weer iets anders zou zijn.
Want voor zover ik gelezen heb is deze restrictie enkel bij AS; niet bij TACC of AP (wat verschillend is van AS) en dus redelijk specifiek aan de situatie. Als ze TACC óók zouden limiteren, is het m.i een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
Jeroenneman schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 08:12:
[...]

Wat ik het lelijkst aan de 3 vind is de gekke vormgeving van de voorruit. Die loopt zo ver naar beneden door, waardoor je nog net de knieën van de bestuurder niet ziet.

Profiel is prima.

En de voorlampen zijn een beetje kneuzig.

Het ding is ook meer dat Tesla prima een mooie voorkant kan maken, zie de Model S.

Het lijkt er bijna op dat ze dit expres hebben gedaan om de S aantrekkelijker te houden.

Dat is jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Inspired schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 08:29:
@Notna ja. AS en TACC zijn verschillende zaken. Maar je deed voorkomen dat autopilot weer iets anders zou zijn.

[...]
Ah zo, sorry. Ipv AP had daar moeten staan 'enhanced AP' of FSD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
bones schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 08:26:
[...]

X2 ik vind hem er ook sportief uitzien mits je de goede velgen hebt. Met de aero wielen ziet hij er gelijk wat suf uit.

Ik heb overigens nog nooit zoveel positieve opmerkingen gehad van onbekenden over mijn auto, terwijl ik wel sportievere en duurdere auto’s heb gehad. En je ziet ze ook echt overal dus had die reacties niet verwacht. Voelt namelijk totaal niet “exclusief” of “speciaal”. Dat begint al met het ophalen van de auto, meer klanten die een tesla3 kwamen halen dan die er in een AH XL zijn op een zaterdag.
Ja? Hoor jij dat nog steeds?
In 2019 kreeg ik vaak leuke reacties. Tegenwoordig is het eerder “zeker een Tesla?” Of “Oh die zien we niet zo vaak rijden”.

Laatst zelfs met een kinderfeestje: “gaat dat wel passen, hij is wel klein”.

Terwijl kinderen altijd wel positief waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
Tweak_ers schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 09:00:
[...]

Ja? Hoor jij dat nog steeds?
In 2019 kreeg ik vaak leuke reacties. Tegenwoordig is het eerder “zeker een Tesla?” Of “Oh die zien we niet zo vaak rijden”.

Laatst zelfs met een kinderfeestje: “gaat dat wel passen, hij is wel klein”.

Terwijl kinderen altijd wel positief waren
Heb onlangs 2 kinderfeestjes gehad van kids tussen 6 en 8 en die vonden hem ook erg gaaf. Wisten ook exact alle gadgets van de auto, en dat hij heel snel kon optrekken. Denk via youtube?? Want hun ouders hadden er geen een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Nu online
Inspired schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 08:14:
Ik ben benieuwd of die Tesla Vision update ook naar de oudere 3’s uitgerold gaat worden.

Ik heb net 2022.24.5 geïnstalleerd en die zou volgens bijvoorbeeld notateslaapp.com al tesla vision moeten hebben. Het zit er echter niet op. Wie weet wordt het later nog uitgerold?

Heb een 3SR+ uit begin 2019 met HW2.5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Tankcsapda schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 07:23:
Ik ben erg dicht bij het bestellen van de net geintroduceerde Y RWD versie. Mijn vriendin heeft echter slechte ervaring met een achterwielaangedreven pickup uit haar jeugd, welke slecht reed met nat weer en met paardentrailer zomaar vast stond als de ondergrond wat zachter was.

Wat ik tot nu toe tegen ben gekomen is dat een M3 RWD versie prima handling heeft als je een rustige rijstijl heeft en verwacht ook niet dat je in de praktijk erg het verschil merkt tussen e RWD en AWD als je er rustig mee rijd maar ben erg benieuwd naar ervaringen hier met de M3 RWD nu die al een tijdje in het bezit is.
Dus je gaat een oude amerikaanse pickup met lomp koppel (waarschijnlijk V8?) vergelijken met een elektrische auto die waarschijnlijk 15-20 jaar jonger is, met diverse elektronische rijhulpsystemen en gevoelige snelheidsregeling? :+
Mijn M3 RWD reed paar jaar geleden toen het zo sneeuwde prima weg over de bevroren platgereden sneeuw. Als je dan vol het gas/stroompedaal op de grond trapt sta je er van verbaast hoe hard hij nog van zn plek komt.
Waar je vriendin zich zorgen om maakt is denk ik een non issue. Ik rij zelf regelmatig met een grote dichte aanhanger achter mijn 3. Tijdens de storm vorig jaar vond ik het wat spannend om te gaan rijden met zijwind, maar zelfs dat viel me nog mee.
Direct op bestellen drukken ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Tankcsapda schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 07:23:

Een pickup is een werkpaard en is ontworpen op een hoog laad gewicht in de laadbak. Als die leeg is rijdt het als een drama en je ziet hetzelfde bij rwd busjes (wel leuk in de sneeuw..).

Vaak zie je bij personenwagens met rwd ook dat ze een gewichtbalans van 50-50 nastreven door bijvoorbeeld de 12 volt accu achterin te plaatsen. Bij een elektrische auto zit er al dankzij de accu altijd voldoende gewicht op de achteras en wordt met de Y dus ook geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Smobbo schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 09:44:
[...]

Ik ben benieuwd of die Tesla Vision update ook naar de oudere 3’s uitgerold gaat worden.

Ik heb net 2022.24.5 geïnstalleerd en die zou volgens bijvoorbeeld notateslaapp.com al tesla vision moeten hebben. Het zit er echter niet op. Wie weet wordt het later nog uitgerold?

Jaaa hebben ze niet uitgerold bij de oude modellen met radar?? Yeayyy!

@Notna
Inspired heeft al allemaal uitgelegd waarom het mij zou irriteren als het naar 140 gaat.
Maar hier nog een rij:
1. Op nummer 1 is de feit dat de auto boos gaat worden als je gas geeft boven de limiet van AP. Dan is ie uitgeschakeld voor de rest van de rit. Hoe vaak rij ik dus rustig 135 hier in NL (waar 130 mag) en dan wil ik of iemand inhalen of het afstand naar auto voor me even inkorten. Ja hoor gepiep alsof de wereld vergaat en dan melding “ap niet beschikbaar voor de rest vd rit”. Met 150 heb ik al weinig marge. Laat staan straks 140.
2. In DE is het gewoon vervelend, want mn vorige auto kon 180. Dus 150 is al langzamer, straks 140...
3. Als het apart is dan kan ik me nog invinden, maar blijkbaar gaan ze het zoweel voor de ACC en AP alles op een kam scheren. ACC is in oudere auto gaat al vaak met max 200 ofzo, waarom moet het in een Tesla 150 was al irriterend, laat staan 140. AP kan ik enigszins volgen, want dat vereist toch andere dingen dan puur afstand houden. Maar nu werkt het met 150
al, waarom verlagen?

PS. Als je oprecht benieuwd was naar de reden, had je ook gelijk zo kunnen vragen. Zo oprecht kwam je initiele vraag niet over, maar dat is maar my 50 ct. :)

[ Voor 4% gewijzigd door SirLct op 27-08-2022 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

SirLct schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 11:27:
1. Op nummer 1 is de feit dat de auto boos gaat worden als je gas geeft boven de limiet van AP. Dan is ie uitgeschakeld voor de rest van de rit.
Wat is eigenlijk de achterliggende reden hiervan?

Dit overkwam me in Frankrijk. Ik was aan het passeren en reed volledig links op Vmax. Desalniettemin, er kwam een Duitser aanstuiven, dus ik geef gas om sneller te passeren. En ja hoor, de auto vindt dat je je misdraagt.

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
In de US hebben ze ook nog een Tesla verzekering, en die kijkt dus naar forward collision assist enzo. Meer warnings = hoger maandbedrag. Daar moeten we echt niet aan beginnen hier in de EU. Al die systemen zijn nog niet waterdicht, plus het werkt corruptie in de hand. Kleine tweak veiligheidssystemen = meer omzet bij de verzekeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

_eLMo_ schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 17:03:
In de US hebben ze ook nog een Tesla verzekering, en die kijkt dus naar forward collision assist enzo. Meer warnings = hoger maandbedrag. Daar moeten we echt niet aan beginnen hier in de EU. Al die systemen zijn nog niet waterdicht, plus het werkt corruptie in de hand. Kleine tweak veiligheidssystemen = meer omzet bij de verzekeringen.
Je kan bij je ANWB autoverzekering ook al korting krijgen als je hun spy-app installeert op je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osbourne1903
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 21:46
Heeft iemand al een Model Y met achterwielaandrijving besteld? Ik zie dat je eerst een aanbetaling moet doen. Wanneer moet je het resterende bedrag betalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
osbourne1903 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 17:20:
Wanneer moet je het resterende bedrag betalen?
Volgens mij moet het minimaal een (werk)dag voor levering op hun rekening staan.

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osbourne1903
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 21:46
Marc O. schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 17:35:
[...]

Volgens mij moet het minimaal een (werk)dag voor levering op hun rekening staan.
Kun je ook afzien van je aankoop en zoja tot wanneer? Snap natuurlijk dat je dan je aanbetaling kwijt bent. Wil heel graag zsm bestellen voordat ze de prijzen weer gaan verhogen en na een jaartje weer waarschijnlijk verkopen. Heb helaas nog geen proefrit kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
osbourne1903 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 17:47:
[...]

Kun je ook afzien van je aankoop en zoja tot wanneer? Snap natuurlijk dat je dan je aanbetaling kwijt bent. Wil heel graag zsm bestellen voordat ze de prijzen weer gaan verhogen en na een jaartje weer waarschijnlijk verkopen. Heb helaas nog geen proefrit kunnen doen.
Volgens mij zelfs tot de dag van aflevering. En ik heb geloof ik ook wel eens gehoord dat je de auto binnen 2 weken na ingebruikname weer kunt teruggeven, mits niet meer dan xx km gereden, maar dat zou je eens moeten navragen.

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
Smobbo schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 09:44:
[...]

Waarschijnlijk krijg je dat nooit, ivm hw2.5

Net als de stoplichten op groen indicatie en de uitgebreidere visualisaties op je scherm.
Radar zal vermoed ik ook niet worden uitgeschakeld op hw2.5x

Lijstje loopt nu wel op. (Heb ook een 2.5hw model 3, waar hw3 op had moeten zitten)

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Ik neem trouwens aan dat Tesla de auto’s altijd op zomerbanden aflevert? Dan ga ik vast op zoek naar een goede winterset voor de Y SR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

osbourne1903 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 17:47:
[...]

Tot het moment van leveren kan je er vanaf zien; kwijt raken ze die auto toch wel. Enige wat je kwijt bent is je aanbetaling van 250 euro (of wat is het tegenwoordig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Marc O. schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 17:49:
[...]

Volgens mij zelfs tot de dag van aflevering. En ik heb geloof ik ook wel eens gehoord dat je de auto binnen 2 weken na ingebruikname weer kunt teruggeven, mits niet meer dan xx km gereden, maar dat zou je eens moeten navragen.
Dat is inmiddels niet meer meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel.kamp
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 28-08-2022
Dag mede tesla rijders,

Vandaag ff weer een bedenkelijk tesla feitje opgedaan . Ik zat met mijn M3 op een slip test baan . Op die baan reden ook VW Beetles . Nu komt t , bij 40km/h een noodstop op een natte baan . Resultaat , mijn tesla deed helemaal niets ! Rem helemaal naar de bodem maar auto gleed gewoon door . Zelfde in de Beetle gedaan en die stond ruim voor einde baan stil .

Heb er geen goed gevoel over .

Enig idee hoe dit kan ?
Auto gewicht tegen over VW ?
Banden breedte?
ABS failure ?
Of weer iets wat Elon beloofd dat niet werkt ??

Groet,
Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
michel.kamp schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 19:10:
Dag mede tesla rijders,

Vandaag ff weer een bedenkelijk tesla feitje opgedaan . Ik zat met mijn M3 op een slip test baan . Op die baan reden ook VW Beetles . Nu komt t , bij 40km/h een noodstop op een natte baan . Resultaat , mijn tesla deed helemaal niets ! Rem helemaal naar de bodem maar auto gleed gewoon door . Zelfde in de Beetle gedaan en die stond ruim voor einde baan stil .

Enig idee hoe dit kan ?
Banden breedte?
ABS failure ?

Groet,
Michel
Kon je die vraag niet beter bij die slip baan stellen? Hier kunnen we alleen maar speculeren. Ik kan mij trouwens geen uitspraak van Musk hierover herinneren.

[ Voor 3% gewijzigd door Deveon op 27-08-2022 19:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Dag mede tesla rijders,

Enig idee hoe dit kan ?
Banden breedte?
ABS failure ?

Groet,
Michel
Ik vermoed 1250kg vs 1920kg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel.kamp
Deveon schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 19:17:
[...]

Kon je die vraag niet beter bij die slip baan stellen? Hier kunnen we alleen maar speculeren. Ik kan mij trouwens geen uitspraak van Musk hierover herinneren.
Instructeur gaf aan dit vaker bij elektrische auto’s te zien maar wist niet echt waarom .

Ik zou zeggen wees gewaarschuwd als je met je tesla M3 in n goede regenbui n noodstop moet maken …..

En ff over die andere musk fabels, ik kan er nog genoeg geven (uit eigen ervaring ). Zeg t maar. Ok, t enige dat klopt is dat t momenteel de goedkoopste lease auto is . En ja , geef toe (tot nu toe ) de snelde bij t stop licht 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
Dag mede tesla rijders,

Enig idee hoe dit kan ?
Banden breedte?
ABS failure ?

Groet,
Michel
Moet je op autoweek.nl zetten krijgen veel bashers een harde piemel van.

Ooit op ijs vol geremd zelfde idee toch?
Hij remt technisch gezien wel maar in de praktijk voelt het als 0,0 door het glijden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel.kamp
refused81 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 19:28:
[...]

Moet je op autoweek.nl zetten krijgen veel bashers een harde piemel van.

Ooit op ijs vol geremd zelfde idee toch?
Hij remt te technisch gezien wel maar in de praktijk voelt het als 0,0 door het glijden.
2x nee . De tesla gleed gewoon door tot na einde baan . De VW stopte gewoon meters voor einde baan. Zelfde baan zelfde natheid . Dus niets te maken met gevoel . Ik had wel t gevoel (in t stuur) dat de wielen nog gewoon draaiden . Misschien dat t ABS systeem hier iets te goed mee omgaat.

Maar goed , zal t eens voor leggen bij tesla zelf .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
michel.kamp schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 19:37:
[...]

2x nee . De tesla gleed gewoon door tot na einde baan . De VW stopte gewoon meters voor einde baan. Zelfde baan zelfde natheid . Dus niets te maken met gevoel . Ik had wel t gevoel (in t stuur) dat de wielen nog gewoon draaiden . Misschien dat t ABS systeem hier iets te goed mee omgaat.

Glijden of rollen daar zit de kern van verhaal in.
(Banden niet uitgezonderd)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
michel.kamp schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 19:26:
[...]

Instructeur gaf aan dit vaker bij elektrische auto’s te zien maar wist niet echt waarom .
Een echte vakman. Enige verschil tussen ICE en elektrisch dat ik mij kan bedenken is eco-banden, echter Tesla’s staan niet op eco banden..
Ik zou zeggen wees gewaarschuwd als je met je tesla M3 in n goede regenbui n noodstop moet maken …..

En ff over die andere musk fabels, ik kan er nog genoeg geven (uit eigen ervaring ). Zeg t maar. Ok, t enige dat klopt is dat t momenteel de goedkoopste lease auto is . En ja , geef toe (tot nu toe ) de snelde bij t stop licht 😬
Je bent duidelijk geschrokken, maar als je refereert naar een belofte kan je niet opeens een andere uitspraken erbij halen als je een serieuze discussie wilt voeren. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 11:26

CoolHead621

Enjoy every moment

[...]

Waar haal jij die waardes vandaan?
Ik rij met mijn LR 14/15 kWh en in de winter 17/18kWh
Ik heb nu een gemiddelde erop staan van 17,2kWh over 30.000km

Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
[...]

Kon je het pulseren in het rempedaal voelen? Of zou de recuperatie alleen al voor te veel slip gezorgd hebben?

Kan het aan de banden ligggen?

Heb je geen filmpje gemaakt? Ik hoop anders dat je auto het als incident opgeslagen heeft en dat de data kunnen uitgelezen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
[...]

Heeft de instructeur ook het in jouw Tesla geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaip
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-04 09:24
STIMPPYYY schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 08:43:
Is dat niet omdat het spul uit Berlijn geleverd wordt?
Mss wat laat, maar +200 berichten lezen is wat veel:
Waarom lees ik in/op "elke" auto review site, dat de Model Y RWD voorlopig nog vanuit China komt, en ... ooit (ze zeggen niet wanneer) pas van Duitsland gaat komen?

Weet iemand hoe dit echt zit? Wanneer komen ze uit DE?
Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jaip schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 22:17:
[...]

Waarom lees ik in/op "elke" auto review site, dat de Model Y RWD voorlopig nog vanuit China komt, en ... ooit (ze zeggen niet wanneer) pas van Duitsland gaat komen?

Thanks!
Kwestie van afwachten denk ik. Volgens Teslarati is het bv nog onduidelijk. Ook een verkoper zal het niet weten. Zoals vaak bij Tesla kwestie van afwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

jaip schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 22:17:
[...]

Thanks!
Waarschijnlijk omdat een zo'n "Model Y SR" recent in China geintroduceerd is is mijn hypothese. Zie ook Rob Maurer's Tesla Daily video van afgelopen vrijdag. En de Duitsers hebben genoeg werk aan de P en LR voorlopig.
Pagina: 1 ... 346 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: