Geen directe ervaring met de id4 maar ik heb wel lang proefgereden in de Enyaq iV80 Sportline en de Y performance (giga Berlin) op dezelfde dag. Wou eigenlijk de Enyaq Coupe RS proefrijden maar dat kwam helaas niet uit. Die stond namelijk bij mij bovenaan de lijst ivm het uiterlijk.turkeyhakan schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 22:22:
Heeft iemand ervaring met een ID.4 tov een Model Y en zou diegene wellicht z’n ervaringen willen delen? ;-)
Mijn bevindingen in een notendop:
- interieur Enyaq sportline oogt luxueuzer, meer legacy tov Tesla minimalistisch. Alcantara op het dashboard en deuren is gewoon top!
- Sportstoelen in de Enyaq zien er super stoer uit maar zitten een stuk minder goed vergeleken met de stoelen in de Y. De stoelen in de Y bieden veel meer steun terwijl ik het gevoel had uit de stoel van de Enyaq te vliegen in een bocht.
- Enyaq voel je echt het gewicht, wat een lomp logge boot, zelfs met adaptief sport onderstel. Mega veel ‘body roll’. De Y rijdt en voelt net als mijn huidige 3 serie met adaptief M-sport onderstel. Niet te strak dat het oncomfortabel wordt maar nog wel een heel stuk sportiever dan de Enyaq.
- infotainment van de Enyaq is laggyyyy, lijkt wel 20 jaar terug in de tijd te gaan.
- Enyaq heeft wel veel handigheden zoals een paraplu in de deur en sneeuwkrabber in de achterklep.
- Y heeft voor mijn gevoel veeeeeeeel meer ruimte en veel meer vermogen.
Enyaq iV80 Sportline = schaap in wolfskleren. Mooier.
Y Performance = wolf in schaapskleren. De betere (elektrische) auto.
De Y performance wordt dus hier de volgende wagen
[ Voor 7% gewijzigd door cyntax op 22-08-2022 09:42 ]
:strip_exif()/f/image/xLiEGaQRHzaH3jpDLEgwDSk4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NxbJI3evAEDRVCckTZJOKv39.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MdLRVxIUbrm7WRTcVLp3a61P.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/q6qTZZPXvd6PlWAADqSSVkCQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lW78zES2PB60OkyCKZxi4zMt.jpg?f=fotoalbum_large)