Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 339 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.179.460 views

• Timmetjuh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-01 14:57
Even een crosspost vanuit het lange ritten met een EV topic:

Afgelopen dinsdag zijn we (gezin met kinderen van 3 en 5) met onze Tesla Model 3 Performance vanuit oost Brabant aangekomen in Altea in Spanje, zo'n 20 km noordelijk van Benidorm. We hebben het stuk in 3 dagen/2 nachten afgelegd, met elke dag zo'n 650 km.

Buiten het boeken van hotels voor overnachtingen hebben we geen enkele voorbereiding getroffen en volledig vertrouwd op de navigatie van Tesla. In totaal hebben we 9x geladen. 8x bij Tesla en 1x bij Ionity Aire de Montelimar via Bonnet. Deze stop bij Ionity was omdat we de maandag flink wat file hadden en even uit de auto wilden.

Het verbruik was 380 kWh over 1965 km. Gemiddeld 193 Wh/km. Niet heel erg zuinig maar daar heb ik ook niet m'n best op gedaan. Veelal de maximum snelheid aangehouden +5 km/h. Ook wat uitschieters gehad naar 150 km/h. In totaal hebben we ongeveer 190 euro betaald voor laden onderweg.

Al met al uitstekend bevallen en ik zie dan ook totaal niet op tegen de terugweg over anderhalve week. We overwegen zelfs om de terugweg met maar één overnachting te doen.
Vooral de Autopilot heeft er voor mij voor gezorgd dat ik veel meer ontspannen ben tijdens de rit. Doordat deze een groot deel van de stuurbewegingen uitvoert kost het me veel minder energie. Helaas een enkele phantom brake gehad en een klein aantal situaties waarmee AP geen raad wist. Bijvoorbeeld van 3 naar 2 rijbanen waarbij AP de auto exact in het midden wil houden.

Hier in de omgeving zijn ook genoeg punten om te laden, vaak ook gratis.

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:23
Timmetjuh schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 13:00:

Afgelopen dinsdag zijn we (gezin met kinderen van 3 en 5) met onze Tesla Model 3 Performance vanuit oost Brabant aangekomen in Altea in Spanje, zo'n 20 km noordelijk van Benidorm. We hebben het stuk in 3 dagen/2 nachten afgelegd, met elke dag zo'n 650 km.

Buiten het boeken van hotels voor overnachtingen hebben we geen enkele voorbereiding getroffen en volledig vertrouwd op de navigatie van Tesla. In totaal hebben we 9x geladen. 8x bij Tesla en 1x bij Ionity Aire de Montelimar via Bonnet. Deze stop bij Ionity was omdat we de maandag flink wat file hadden en even uit de auto wilden.

Het verbruik was 380 kWh over 1965 km. Gemiddeld 193 Wh/km. Niet heel erg zuinig maar daar heb ik ook niet m'n best op gedaan. Veelal de maximum snelheid aangehouden +5 km/h. Ook wat uitschieters gehad naar 150 km/h. In totaal hebben we ongeveer 190 euro betaald voor laden onderweg.

Al met al uitstekend bevallen en ik zie dan ook totaal niet op tegen de terugweg over anderhalve week. We overwegen zelfs om de terugweg met maar één overnachting te doen.
Vooral de Autopilot heeft er voor mij voor gezorgd dat ik veel meer ontspannen ben tijdens de rit. Doordat deze een groot deel van de stuurbewegingen uitvoert kost het me veel minder energie. Helaas een enkele phantom brake gehad en een klein aantal situaties waarmee AP geen raad wist. Bijvoorbeeld van 3 naar 2 rijbanen waarbij AP de auto exact in het midden wil houden.

Ah, gaat navigatie nu ook automatisch langs niet SuCs? Had ie dan ook netjes voorverwarmd?

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-01 15:06
bbc schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 12:42:
[...]

Zoals @Fab1Man al zei. Affi heeft een Supercharger met een deel V3 stalls.
Is 45 a 50 minuten vanaf de camping dus voor noodgevallen dan maar. :) Op de heenweg rijden we er langs dus dan maar even aftoppen en kijken hoe ver we komen de dagen erna.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• bbc
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09-2025

bbc

Uberprutser schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 16:26:
[...]

Is 45 a 50 minuten vanaf de camping dus voor noodgevallen dan maar. :) Op de heenweg rijden we er langs dus dan maar even aftoppen en kijken hoe ver we komen de dagen erna.
Dat is snel naargelang de Gardameer maatstaf :) Er is ook een McDonald's voor de kids. Je kan via de snelweg, maar dan betaal je tol. Er is ook een gratis versie.

• Timmetjuh
JohanB schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 16:02:
[...]

Ah, gaat navigatie nu ook automatisch langs niet SuCs? Had ie dan ook netjes voorverwarmd?
Nee dat was hier niet aan de orde. De Tesla wilde nog een eind doorrijden maar wij wilden stoppen en toevallig was daar een Ionity station. Om later tijd te besparen hebben we daar maar geladen. Dat was ook nog eens iets goedkoper.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-01 15:06
bbc schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:17:
[...]

Dat is snel naargelang de Gardameer maatstaf :) Er is ook een McDonald's voor de kids. Je kan via de snelweg, maar dan betaal je tol. Er is ook een gratis versie.
Komt wel goed, kom er al jaren maar dit is de eerste keer met de PowerBank ipv de DinoStoker. En McDonalds gaat die kleine echt niet willen (hier ook niet) als ie elke dag pizza mag eten :9~

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
JohanB schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 19:52:
[...]

Dit ooit nog opgelost bij jou toevallig? Ga binnenkort op vakantie en zou wel handig zijn als de auto met een hotspot kan werken
Kreeg net een update van android op m'n fairphone. Lijkt nu wel te werken want er wordt nu een update via m'n hotspot gedownload door m'n tesla

• alionfire
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08-2025

Mijn eerste reis naar zuid-Italië met een EV (SR+ M3) is mij ook goed bevallen en zoals jou ook geen voorbereidingen getroffen en vertrouwd op de Tesla Superchargers. De slome laadpalen in de binnensteden zijn nog een hit-and-miss en werkten niet altijd, maar waren in principe niet nodig.

Zonder de Tesla Supercharger had ik het nog niet gedurfd :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9hXhsREw5ZpiR48vldWeYHctQ8Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RsSa583zHcpze9VKjd76nYs5.jpg?f=fotoalbum_large

Security & Privacy Geek • PSN: alionfiree •

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-01 00:50
Binnenkort worden mijn draagarmen vervangen in Purmerend, de bekende kwaal, hoe lang zijn ze daar mee bezig?
Ik moet er om 9.00 uur zijn en mijn dochter wil graag dat ik haar om 11.30 uur ophaal van Schiphol.

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07-2025
In totaal hebben we ongeveer 190 euro betaald voor laden onderweg.
190 eur klinkt als een behoorlijk bedrag. Ik heb soortgelijke vakanties gedaan met een ICE voor minder.
Hoe hoog waren de electra prijzen bij de superchargers?

• Erik1337
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18-08-2024
Mackeessie schreef op zondag 31 juli 2022 @ 13:08:
Binnenkort worden mijn draagarmen vervangen in Purmerend, de bekende kwaal, hoe lang zijn ze daar mee bezig?
Ik moet er om 9.00 uur zijn en mijn dochter wil graag dat ik haar om 11.30 uur ophaal van Schiphol.
Dat ga je niet redden denk ik, als je met je eigen auto terug wil.

In mijn geval duurde het langer dan verwacht en kreeg ik vervangend vervoer.

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-01 00:50
Erik1337 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 14:02:
[...]

Dat ga je niet redden denk ik, als je met je eigen auto terug wil.

In mijn geval duurde het langer dan verwacht en kreeg ik vervangend vervoer.
Bedankt voor de reactie, dan ga ik ze bellen maandag voor een alternatieve datum of vervangend vervoer.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Mackeessie schreef op zondag 31 juli 2022 @ 13:08:
Hier op de oprit waren ze binnen anderhalf uur klaar, maar dus wel excl. uitlijnen... Ik vermoed dat je wat anders moet regelen.

Gisteren werd ik door Tesla gebeld ivm het pro-actief vervangen van de kabelboom bij de achterklep. Natuurlijk liever dat het niet nodig was geweest, maar ze vervangen het toch allemaal wel netjes, zonder gezeur en ook nog thuis.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:05
bones schreef op zondag 31 juli 2022 @ 13:44:
[...]

190 eur klinkt als een behoorlijk bedrag. Ik heb soortgelijke vakanties gedaan met een ICE voor minder.
2000 kilometer voor nog geen 190 euro is toch best netjes? Dat is minder dan 10 cent per km aan elektriciteit.

Een beetje volgepakte benzine doet 1:14. Dan zit je met €2 p/L al op 14 cent per km.

Dus alsnog goedkoper, terwijl je alleen snelladers gepakt hebt.

• Timmetjuh
bones schreef op zondag 31 juli 2022 @ 13:44:
[...]

Die prijs verschilt per locatie. Ik heb bij Tesla tussen de 49 cent (Dijon, Frankrijk) en 57 cent (Arlon, België) per kWh betaald en 41 cent bij Ionity, via Bonnet.
Ik had ongetwijfeld goedkoper uit kunnen zijn door andere laadpunten te kiezen en zuiniger te rijden.

Met de prijzen van vorig jaar was ik waarschijnlijk ook de helft minder kwijt geweest. Denk dat je met een ICE nu ook veel duurder uit bent dan in voorgaande jaren.

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:26
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wgic8u2kEE0xYcnLvLb28P4JC7I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/V3NPNlBut8zA084CiSM7G7Gb.png?f=fotoalbum_large

Zojuist de laatste update van S3XY buttons gedaan.
Rear vent is nu een optie, die werkt goed!!
Geen gezeik weer elke keer die aan of uit moet zetten.

Voor degene die niet weet: als je kind nog op zo'n kinderstoel zit met onderstel met voetje, detecteert de sensor niet dat er iemand daar zit. Dus geen rear vent.

De open deur functie is ook grappig, want dan klapt ie open (niet ver ofc, het is geen elektrisch deur) maar genoeg dat iemand van buiten het kan openen. Hoevaak iemand een minuut zit te zoeken naar hoe dat ding nou open moet......

[ Voor 16% gewijzigd door SirLct op 31-07-2022 20:44 ]

Life is too short to drive boring cars

• bones
SirLct schreef op zondag 31 juli 2022 @ 20:41:
[Afbeelding]

Voor degene die niet weet: als je kind nog op zo'n kinderstoel zit met onderstel met voetje, detecteert de sensor niet dat er iemand daar zit. Dus geen rear vent.

De open deur functie is ook grappig, want dan klapt ie open (niet ver ofc, het is geen elektrisch deur) maar genoeg dat iemand van buiten het kan openen. Hoevaak iemand een minuut zit te zoeken naar hoe dat ding nou open moet......
Hoe doe je die deuren open vanuit de auto zonder die buttons dan? Gewoon op het knopje van deuren open doen?

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:41

Bever!

3

Iand ervaring met het niet afspelen van spotify? Laadcirkeltje blijft lopen als ik play kies terwijl de playlists etc gewoon laden. Herstart van systeem haalt niks uit.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:14
Bever! schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 08:31:
Iand ervaring met het niet afspelen van spotify? Laadcirkeltje blijft lopen als ik play kies terwijl de playlists etc gewoon laden. Herstart van systeem haalt niks uit.
Heb ik vaker last van als ik net buiten bereik van mijn wifi zit. Even switchen naar een andere muziekbron en terug doet vaak wonderen.

• SirLct
bones schreef op zondag 31 juli 2022 @ 21:07:
[...]

Hoe doe je die deuren open vanuit de auto zonder die buttons dan? Gewoon op het knopje van deuren open doen?
Gewoon op het knopje op de deur. Maar die van de passagier of achter kan lastig zijn natuurlijk.
Even voor de goede orde, deze functie heb ik alleen geprobeerd, maar heb het zelf niet ingezet.
Want zo vaak rijden mensen niet met mij mee.
Ik heb 6 knopjes:
1. AP inschakelen en dan links op stuur plakken
2. Ruitenwissers op 0.5 (want anders gaat ie met een druppel op max speed gaan :D)
3. Glovebox openen
4. Frunk openen
5. Rear vent
6. Laadklep openen

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
SirLct schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 09:09:
[...]

Gewoon op het knopje op de deur. Maar die van de passagier of achter kan lastig zijn natuurlijk.
Even voor de goede orde, deze functie heb ik alleen geprobeerd, maar heb het zelf niet ingezet.
Ik heb 6 knopjes:
2. Ruitenwissers op 0.5 (want anders gaat ie met een druppel op max speed gaan :D)
3. Glovebox openen
4. Frunk openen
5. Rear vent
6. Laadklep openen
Begrijp ik goed dat je het minimalistische interieur nu zelf weer van knopjes aan het voorzien bent?

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-01 10:37

DeFeCt

je wéét toch

guardi1337 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 12:56:
[...]

Beetje late reactie, maar ik heb ook problemen met de taptes pad. Bij mij knippert het lampje. Heb die 2 USB laadkabels aangesloten via een USB hub, die weer op die 12V sigarettenaansteker socket zit. Gister 1 van die kabels in een usb poort gestopt aan de voorkant, die kant van het chargepad lijkt het beter te doen.

Ik heb sinds kort ook geen GPS fix meer met de iphone 12 op die chargepad. Vroeger ook nooit last van gehad. Misschien niet gerelateerd, zou er toch niet mee te maken mogen hebben.. maar beide issues zijn wel op hetzelfde moment begonnen.
Bij mij was een harde reset van de Tesla de oplossing om de Taptes pad weer goed te laten werken.

Ik zit nu met een krakende achterophanging als ik naar rechts stuur maar dat is volgens mij ook een "standaard probleem" ...

Flickr

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15-01 17:17
SirLct schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 09:09:
[...]

Ik heb 6 knopjes:
3. Glovebox openen
4. Frunk openen
5. Rear vent
6. Laadklep openen
Sommige kan ik nog snappen (omdat het net was sneller gaat), maar frunk en laadklep zijn al direct vanuit het scherm te openen toch (met 1 touch)? :P

Model 3

• SirLct
eNaSnI schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 09:47:
[...]

Begrijp ik goed dat je het minimalistische interieur nu zelf weer van knopjes aan het voorzien bent?
Alles zit verstopt. 2 achter de scherm, 2 achter de stuur, etc. Je ziet het dus niet.

• SirLct
ElonDusk schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 09:55:
[...]

Sommige kan ik nog snappen (omdat het net was sneller gaat), maar frunk en laadklep zijn al direct vanuit het scherm direct te openen toch (met 1 touch)? :P
Yep de frunk twijfel ik nog. Bij de eerste leukere optie gaat ie vervangen worden.
Laadklep heb ik het knopje dan op mn laadpaal/ laadkabel geplakt :D

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15-01 17:17
SirLct schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:00:
[...]

Yep de frunk twijfel ik nog. Bij de eerste leukere optie gaat ie vervangen worden.
oohhh deze is wel erg handig ja _/-\o_

Model 3

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-01 22:48

hmr

Vanmiddag mijn logo's en dual motor sign van Chrome naar zwart omtoveren op mijn grijze model Y. Ben benieuwd.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• JoooostB
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:48
hmr schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:04:
Vanmiddag mijn logo's en dual motor sign van Chrome naar zwart omtoveren op mijn grijze model Y. Ben benieuwd.
Tof! Hoe ga je dat doen? Zijn dat nieuwe logo's, plak je er iets van vinyl overheen of spuit je ze?

Tesla Model 3 AWD 19" 2021 | Renault 5 Techno 52kWh 150pk | 11 kWp PV | Itho WPU 4G | https://www.tindie.com/products/35869/

• PEPPI
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01 10:16

PEPPI

Informatiemanager

Bever! schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 08:31:
Ja, daar had ik afgelopen weekend ook last van. Niets van spotify werkte. Met premium connectivity. Meestal helpt het herstarten van de auto, dat ga ik zometeen even proberen. En anders Tesla maar eens bellen...

Edit: Vanochtend werkte spotify weer. Ik heb niet hoeven herstarten, wellicht dat de auto dat vannacht zelf heeft gedaan.

[ Voor 11% gewijzigd door PEPPI op 01-08-2022 15:43 ]

There's no place like 127.0.0.1

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-11-2025
refused81 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 09:01:
[...]

Inmiddels zit ik op 2022.20.6 maar krijg nog steeds deze fout na paar minuten rijden.
Kan ik nog wat doen of moet ik service melding inschieten? [Afbeelding]
Vandaag heeft Tesla mobile service de radar vervangen bij mij, dat lijkt het probleem verholpen te hebben :)
krijg je ook eens wat meer te zien wat eronder de kap zit 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4YKg3s-GxgXDtuZ3g6QOSLXFZ5Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ceoE8H51ZpDVfwuk6JaxzCTw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door refused81 op 01-08-2022 13:48 ]

iRacing Profiel

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-01 22:48

hmr

JoooostB schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:18:
[...]

Tof! Hoe ga je dat doen? Zijn dat nieuwe logo's, plak je er iets van vinyl overheen of spuit je ze?
Heb het laten doen bij Tesland. De logo’s zijn gewrapt en dual motor is vervangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e5AkOeDacEy4TfPYgAk4zIk_sDQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sCn4iyzHwsg60JkQkoI4L5FE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kZWg8SFImfAmXtK7jdYIsK3INsk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EqsmyVYDiFNbb8wfsBzVc2k7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 110% gewijzigd door hmr op 01-08-2022 16:18 ]

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-12-2025
SirLct schreef op zondag 31 juli 2022 @ 20:41:
[Afbeelding]

Deur achter open doen voor instappen en gordels vast geklikt laten zitten, dan werkt AC altijd(?) gaat hier goed met de hond. (Of dat is genoeg gewicht, geen idee)

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-01 15:09
Ook geinig, als ik navigeer naar werk, geeft de voorspelling aan dat ik met 26% SoC aankomen.
Als ik echter de retourtrip plan, kom ik met 21% SoC aan op het werk…

Raarrrrrrr

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-01 15:09
Ff wat anders, Premium connectivity aanzetten voor de vakantie, en daarna weer uitzetten; hoe werkt dat?

Iemand ervaring mee?

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:50
hmr schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 16:16:
[...]

Heb het laten doen bij Tesland. De logo’s zijn gewrapt en dual motor is vervangen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Tip voor iedereen die dit nog wil doen in de toekomst: Gewoon plastidip gebruiken. Goedkoop, eenvoudig aan te brengen en super resultaat, hoef je geen professional voor te zijn. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g_jq8cSDuNYbsCJUf_7T0rH0YPA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QH7av2Cr7OwoZUEpVByys9GI.jpg?f=fotoalbum_large

• hessel_a
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 23:07
Hoe kijken jullie aan tegen accu degradatie?

Ik heb in september mijn MY long range 19inch gekregen en inmiddels 22.000km gereden.

Meestal kan ik opladen op mijn werk of thuis met een standaard laadpaal. Alleen op vakantie SUC gebruikt.

Bij aanschaf was de range volgens mij 507 en 100% is nu 492km. Een degradatie van 3%.

Is dit nu veel, weinig of wat ik mag verwachten?
Ik lees ook dat je evt. batterij kan calibreren, maar twijfel of dat helpt.

• Stef87
hessel_a schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 20:35:

Ik heb in september mijn MY long range 19inch gekregen en inmiddels 22.000km gereden.

Meestal kan ik opladen op mijn werk of thuis met een standaard laadpaal. Alleen op vakantie SUC gebruikt.

Bij aanschaf was de range volgens mij 507 en 100% is nu 492km. Een degradatie van 3%.

Die 492km is een moment opname. De BMS zal proberen deze accuraat weer te geven en je zult daarom wat variaties zien, hoger en lager. Gemiddeld is de trend omlaag iig.

Voorbeeld:

Model 3 2019 sr+ nieuw is het: 386km rated range bij 100%,
Rated range op moment over: 328.25km (gemiddeld zit ik iets hoger) maar praktisch gezien; in het voorbeeld is dat -14.96%

Verschil hiertussen is degradatie (of een aanwezig niet-kritiek probleem, waardoor Tesla niets doet).

[ Voor 10% gewijzigd door Stef87 op 01-08-2022 21:02 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 15:39

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

--Christiaan-- schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 14:31:
[Afbeelding]

Sinds wanneer staan de prijzen van een SuC niet meer op het scherm? Nu dus echt nergens meer te vinden...
Bij mij staan de prijzen er inmiddels weer bij dus het zal wel een storing geweest zijn.

Signatures zijn voor boomers.

• pewill
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-01 14:39
SirLct schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:00:
[...]

Het leuke van de S3XY buttons app: je krijgt er extra tricks bij.(Ik heb maar twee knopjes gekocht, eentje gebruik ik voor de AP en de ander voor de glovebox.)

Voor het openen van de frunk gebruik ik een 'geprogrammeerde trick': 4 seconden één van de voordeur handgrepen vasthouden, de frunk opent dan. Laadpoort openen / lader ontgrendelen : 4 seconden linker achterdeur vasthouden. Erg handig, hoef ik niet meer de auto in te duiken of de app te openen. 8)

Model 3 | 2024 Highland

• bones
pewill schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 21:56:
[...]

Het leuke van de S3XY buttons app: je krijgt er extra tricks bij.(Ik heb maar twee knopjes gekocht, eentje gebruik ik voor de AP en de ander voor de glovebox.)

Voor het openen van de frunk gebruik ik een 'geprogrammeerde trick': 4 seconden één van de voordeur handgrepen vasthouden, de frunk opent dan. Laadpoort openen / lader ontgrendelen : 4 seconden linker achterdeur vasthouden. Erg handig, hoef ik niet meer de auto in te duiken of de app te openen. 8)
Laadpoort openen kun je toch ook doen door er tegen aan te drukken/tikken? Of bedoel je laadpoort ontgrendelen?

• Smobbo
  • Laatst online: 15-01 12:44
pimk schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 19:16:
Ff wat anders, Premium connectivity aanzetten voor de vakantie, en daarna weer uitzetten; hoe werkt dat?

Iemand ervaring mee?
Je kan het per maand aan of uitzetten. Dus dat moet geen probleem zijn toch?
Gewoon via de app bestellen en dan een paar dagen later het abonnement weer opzeggen. Dan heb je het 1 maand lijkt mij.

• pewill
bones schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 23:44:
[...]

Laadpoort openen kun je toch ook doen door er tegen aan te drukken/tikken? Of bedoel je laadpoort ontgrendelen?
Idd ontgrendelen, als de achterdeur open is werkt het drukken /tikken

Ik ben nu op vakantie, dan gebruik ik de frunk heel veel. Ideaal voor laadkabels etc

[ Voor 12% gewijzigd door pewill op 02-08-2022 09:21 ]

Model 3 | 2024 Highland

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-01 15:22

Lagune

Its time for warp

pewill schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:19:
[...]

Idd ontgrendelen, als de achterdeur open is werkt het drukken /tikken

Ik ben nu op vakantie, dan gebruik ik de frunk heel veel. Ideaal voor laadkabels etc
kabel met een knopje ;)

• Zensu
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 17-11-2025
Laatste tijd ergeren wij eraan dat de trunk of autodeuren niet opengaan als wij er naast staan. Erg frustrerend als je met één hand doos boodschappen vastpakt en niks open gaat, tenzij je de app opent en handmatig opent.

Iemand anders ook deze problemen? Mobiel in broekzak, vorig jaar nooit problemen.

Iemand anders hier ook last van?

• BigSmurf
  • Niet online
@Zensu Hoe lang heb je hier al last van? Hier ook weleens gehad, lag specifiek aan de recentste update van de auto. Merk wel soms dat de auto even nodig heeft om de telefoon te vinden, dan gaat hij niet direct open, maar 2 seconden later wel.

Mijn vriendin heeft wat vaker last gehad van issues vorig jaar (Android i.p.v. iOS), maar ook niet meer recent.

• SirLct
Stef87 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 17:28:
[...]

Deur achter open doen voor instappen en gordels vast geklikt laten zitten, dan werkt AC altijd(?) gaat hier goed met de hond. (Of dat is genoeg gewicht, geen idee)
Werkt niet met kinderzitje op isofix en onderstel. Dat hele ding "zweeft".

• SirLct
[...]

Yes die 4 sec is heel handig. Gebruik ik op werk waar ik geen knopje heb om mn laadpoort te ontgrendelen. Frunk gebruik ik weinig maar straks met vakantie wellicht meer idd.

• SirLct
hessel_a schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 20:35:

Heb volgens s3xy buttons app 8.8% degradatie. M3P met 15,000km. Geen idee veel of niet, maar boeit mij niet echt. Auto was demo geweest (1000km) dus voordeel: je weet gewoon dat alles werkt, en echt werkt :D, nadeel: weet niet hoe ze omgingen met laden, etc etc. Achja, leaseauto.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zensu schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 10:36:
Laatste tijd ergeren wij eraan dat de trunk of autodeuren niet opengaan als wij er naast staan. Erg frustrerend als je met één hand doos boodschappen vastpakt en niks open gaat, tenzij je de app opent en handmatig opent.

Iemand anders ook deze problemen? Mobiel in broekzak, vorig jaar nooit problemen.

Als het structureel mis gaat kun je de hint in de Tesla app (Beveiliging -> tik op sleutelkaart -> "Problemen?") volgen en een keer uit en aan zetten en (bij een iPhone) je locatieinstellingen controleren. Dat verhielp het probleem toen de telefoonsleutel bij mij vaker weigerde dan werkte.

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:47
Inspired schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 22:31:
[...]

Om de twee jaar/40k afaik. Maar stelt niet veel voor.
Volgens Tesla zelf niet hoor!

https://www.tesla.com/nl_NL/support/car-maintenance

Home Assistant |🔋Marstek Venus E V3.0 | ☀️ 2900 Wp | 🚗 Tesla Model 3 RWD 2024

• mama
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 13-03-2025
Bedankt! Die had ik gemist op TFF...

• Zamunda-01
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-11-2025
Dutchy88 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 20:04:
[...]

Tip voor iedereen die dit nog wil doen in de toekomst: Gewoon plastidip gebruiken. Goedkoop, eenvoudig aan te brengen en super resultaat, hoef je geen professional voor te zijn. ;)

[Afbeelding]
Blijft dit mooi? Heb je alleen de voor/achterkant gedaan of ook het logo op het stuur?

• Dutchy88
Zamunda-01 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 13:44:
[...]

Blijft dit mooi? Heb je alleen de voor/achterkant gedaan of ook het logo op het stuur?
Zeker, dit blijft erg lang mooi. Op mijn vorige auto heeft het er zelfs meer dan 4 jaar probleemloos opgezeten. Wel eerst even goed reinigen en ontvetten. Ik heb het stuur niet gedaan overigens, alleen voor en achterkant.

• Zamunda-01
Dutchy88 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 13:58:
[...]

Zeker, dit blijft erg lang mooi. Op mijn vorige auto heeft het er zelfs meer dan 4 jaar probleemloos opgezeten. Wel eerst even goed reinigen en ontvetten. Ik heb het stuur niet gedaan overigens, alleen voor en achterkant.
Top, dan ga ik dat ook proberen. Wat youtube filmpjes bekeken en het aanbrengen ziet er idd vrij gemakkelijk uit. Heb jij de Plasti Dip mat Zwart er op zitten?

Ben overigens wel benieuwd of iemand dit al op een stuur heeft toegepast.

• Stef87
SirLct schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 12:10:
[...]

Werkt niet met kinderzitje op isofix en onderstel. Dat hele ding "zweeft".
Maar je kan ook de gordel nog vastklikken onder het stoeltje toch? Isofix is een apart bevestigingspunt?

• Dutchy88
Zamunda-01 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 14:06:
[...]

Top, dan ga ik dat ook proberen. Wat youtube filmpjes bekeken en het aanbrengen ziet er idd vrij gemakkelijk uit. Heb jij de Plasti Dip mat Zwart er op zitten?

Ben overigens wel benieuwd of iemand dit al op een stuur heeft toegepast.
Klopt, de mat zwarte versie van Motip heb ik gebruikt. Maar andere merken werken ook prima. ;)

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:34
Dutchy88 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 14:26:
[...]

Klopt, de mat zwarte versie van Motip heb ik gebruikt. Maar andere merken werken ook prima. ;)
Doe je dat op de auto, of demonteer je het logo eerst? Is dat logo niet gekleefd op de motorkap?

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Zamunda-01
Tommie12 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 16:05:
[...]

Doe je dat op de auto, of demonteer je het logo eerst? Is dat logo niet gekleefd op de motorkap?
Kijk dit filmpje even

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wow, dat is echt wel een eye opener :o Nooit gedacht dat het zo simpel zou zijn _/-\o_

• Zamunda-01
Wolly schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 16:16:
[...]

Wow, dat is echt wel een eye opener :o Nooit gedacht dat het zo simpel zou zijn _/-\o_
Ja dat was het voor mij ook :) Het is ook vrij goedkoop dus ga het zeker eerst zelf proberen.

• Zensu
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 17-11-2025
BigSmurf schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 12:06:
@Zensu Hoe lang heb je hier al last van? Hier ook weleens gehad, lag specifiek aan de recentste update van de auto. Merk wel soms dat de auto even nodig heeft om de telefoon te vinden, dan gaat hij niet direct open, maar 2 seconden later wel.

Mijn vriendin heeft wat vaker last gehad van issues vorig jaar (Android i.p.v. iOS), maar ook niet meer recent.
Kan het mij niet herinneren, maar ik denk 8 maande Heb zelf ook een Android, Xiaomi. Als ik mobiel uit mijn broek haal, dan werkt het wel, na 5-10 seconden?

• SirLct
Stef87 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 14:10:
[...]

Maar je kan ook de gordel nog vastklikken onder het stoeltje toch? Isofix is een apart bevestigingspunt?
Nee het werkt niet, sensor detecteert geen gewicht op dat stoel.

• SirLct
Heel iets anders.. Weet iemand of Model 3 verschillende maten glazen dak heeft?
Heb tweedehands zo’n zonnescherm gehaald, glaspaneel boven mij past redelijk goed, maar achter (de grote glas) niet. Lijkt alsof de zonnescherm niet breed genoeg is.
Ik heb een 2021 MiC. De zonnescherm was gemaakt voor 2019 MiA.

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:45
Zensu schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 10:36:

Ervaar dat probleem als snachts m'n telefoon uit is geweest. Bij Android 12 start de Tesla app (ondanks dat dit wel aan staat) niet meer automatisch op. Dat is dus altijd 1x handmatig de app openen.

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-11-2025
SirLct schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 18:24:
Heel iets anders.. Weet iemand of Model 3 verschillende maten glazen dak heeft?
Heb tweedehands zo’n zonnescherm gehaald, glaspaneel boven mij past redelijk goed, maar achter (de grote glas) niet. Lijkt alsof de zonnescherm niet breed genoeg is.
Ik heb een 2021 MiC. De zonnescherm was gemaakt voor 2019 MiA.
Ik heb ook 2021 mic met de originele nieuwste zonnescherm… heb ook dat achter bij de middelste puntjes het net wat breder had gemogen… is goed genoeg om te blijven hangen, maar gaat er niet zo strak in als de voorste idd

iRacing Profiel

• Lagune

Lagune

Its time for warp

Zensu schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 16:39:
[...]

Kan het mij niet herinneren, maar ik denk 8 maande Heb zelf ook een Android, Xiaomi. Als ik mobiel uit mijn broek haal, dan werkt het wel, na 5-10 seconden?
background battery use op unrestricted zetten? (app info -> battery), ook uncheck "remove permissions when app is not used"

• ignatius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-01 10:21
Zamunda-01 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 16:30:
[...]

Ja dat was het voor mij ook :) Het is ook vrij goedkoop dus ga het zeker eerst zelf proberen.
Dat lijkt zeker simpel. Als ie fotos hebt van het eindresultaat, houd ik me aanbevolen :P

• Xenir
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09-01 22:08
Lagune schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 19:12:
[...]

background battery use op unrestricted zetten? (app info -> battery), ook uncheck "remove permissions when app is not used"
Je kan www.dontkillmyapp.com raadplegen, heeft per toestel de stappen staan.
Afgelopen dagen van NL naar een plaatsje in de buurt van Benidorm gereden. (+/- 2000 km) Ging eigenlijk weer top. Wel wat file door de nodige bermbranden. Maar daar kan de Tesla ook weinig aan doen. :) Wel “lekker” als je een uur stil staat op de snelweg. ICE rijders zetten de auto maar uit ivm oplopende temperaturen. Genoeg ook langs de kant met de motorkap open en spul aan de kook. In de Tesla geen problemen mee. Blijf echter ruzie houden met de lane departure alarm dinges. Knipper netjes, AP gaat eraf en dan soms toch ineens weer irritante gedoe en gepiep. Schrik je elke keer weer. Soms gaat het een hele tijd goed en soms weer 2/3 keer achter elkaar mis. Zal vast aan mij liggen maar snap het niet. Waarom gaat hij jengelen als ik drie seconden ervoor de knipper aan gedaan heb. Langer de knipper inhouden lijkt wel te helpen maar een korte aanraking zodat de knipper netjes aan gaat zou ook voldoende moeten zijn. Dat iemand dan van rijstrook veranderd lijkt me niet gek. Anyway, weer relaxed aangekomen. In Spanje mogen er wel wat locaties (en uitbreidingen) bijkomen trouwens. Locatie met twee stalls van max 120kW is toch wat 2018. Al is de locatie perfect. Strak aan de snelweg bij Torrent. Na een paar minuten kwam er een Engelse Y bij en dan krijg je een 60kW. Toch wel ff slikken na de nodige 250kWs in Frankrijk. Meer Tesla’s tov vorig jaar in Spanje. Redelijk wat Engelsen, Fransen en ook wel eens een Spanjaard. Verder wel wat non Tesla’s gezien bij paar locaties in Frankrijk. Wel grappig te zien de andere merken.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
Stef87 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 20:48:
[...]

Die 492km is een moment opname. De BMS zal proberen deze accuraat weer te geven en je zult daarom wat variaties zien, hoger en lager. Gemiddeld is de trend omlaag iig.

Voorbeeld:

Model 3 2019 sr+ nieuw is het: 386km rated range bij 100%,
Rated range op moment over: 328.25km (gemiddeld zit ik iets hoger) maar praktisch gezien; in het voorbeeld is dat -14.96%

Verschil hiertussen is degradatie (of een aanwezig niet-kritiek probleem, waardoor Tesla niets doet).
Aangezien jij redelijk wat met degradatie bezig bent (geweest). Voorheen was de accugarantie eerst 7 jaar en kilometervrij toch :? Zie nu in de app staan dat na 160.000km alle garantie verlopen is. Op zowel accu als gehele drivetrain.

• ybos
[...]

voor handschoenkastje kan je toch gewoon roepen: Open dashboardkastje. Daar hoef je geen knop voor te hebben :?

• ybos
Vanmiddag laden bij een fastned. Was met de aanhanger onderweg en niet genoeg om thuis te komen. Lader klom op naar 120kW en zakte direct terug naar 22kW :?
Laden gestopt, nog een keer gedaan en niet hoger dan 22kW.
Doei, dan maar een andere lader. Boel ontkoppeld en vette handen, huh :?
Bleek er vet/olie uit de stekker te komen, lijkt erop dat de kabel gekoeld word met een soort olie (te dik voor koelvloeistof). Auto ook vet, lekker :P
Melding gemaakt bij Fastned en de lader maar ff afgeplakt dat anderen de lader niet ook proberen :)
Werd later nog even teruggebeld of het niet een erg gevaarlijke situatie was. Nee hoor, boel afgeplakt, gaat niemand meer gebruiken :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FzsJDxUQJNLhKwnJYuyVECj1laM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NaTH5ZZoRxtC10oEUnT8FHoH.jpg?f=fotoalbum_large

• Stef87
ybos schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 22:20:
[...]

Aangezien jij redelijk wat met degradatie bezig bent (geweest). Voorheen was de accugarantie eerst 7 jaar en kilometervrij toch :? Zie nu in de app staan dat na 160.000km alle garantie verlopen is. Op zowel accu als gehele drivetrain.
Volgens mij heeft de 3 altijd al 160k (en iets meer km bij de LongRange) gehad: 30% minder capaciteit is pas garantie. (Zelf al heb je -11% in de eerste week)

De model S had idd wel x jaar bij onbeperkt aantal km.

• pewill
ybos schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 22:21:
[...]

voor handschoenkastje kan je toch gewoon roepen: Open dashboardkastje. Daar hoef je geen knop voor te hebben :?
Klopt hoor, dat kan. Ik had een tweede knopje, en ik heb deze gekoppeld aan de glovebox. Had nog geen idee wat er anders mee te doen, fijne is ook dat de passagier het (verstopte) knopje kan bedienen.

Het andere knopje gebruik ik elke rit. (AP aan / snelheid instellen)

Model 3 | 2024 Highland

• Timmetjuh
Inspired schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 21:58:
Afgelopen dagen van NL naar een plaatsje in de buurt van Benidorm gereden. (+/- 2000 km) Ging eigenlijk weer top. Wel wat file door de nodige bermbranden. Maar daar kan de Tesla ook weinig aan doen. :) Wel “lekker” als je een uur stil staat op de snelweg. ICE rijders zetten de auto maar uit ivm oplopende temperaturen. Genoeg ook langs de kant met de motorkap open en spul aan de kook. In de Tesla geen problemen mee. Blijf echter ruzie houden met de lane departure alarm dinges. Knipper netjes, AP gaat eraf en dan soms toch ineens weer irritante gedoe en gepiep. Schrik je elke keer weer. Soms gaat het een hele tijd goed en soms weer 2/3 keer achter elkaar mis. Zal vast aan mij liggen maar snap het niet. Waarom gaat hij jengelen als ik drie seconden ervoor de knipper aan gedaan heb. Langer de knipper inhouden lijkt wel te helpen maar een korte aanraking zodat de knipper netjes aan gaat zou ook voldoende moeten zijn. Dat iemand dan van rijstrook veranderd lijkt me niet gek. Anyway, weer relaxed aangekomen. In Spanje mogen er wel wat locaties (en uitbreidingen) bijkomen trouwens. Locatie met twee stalls van max 120kW is toch wat 2018. Al is de locatie perfect. Strak aan de snelweg bij Torrent. Na een paar minuten kwam er een Engelse Y bij en dan krijg je een 60kW. Toch wel ff slikken na de nodige 250kWs in Frankrijk. Meer Tesla’s tov vorig jaar in Spanje. Redelijk wat Engelsen, Fransen en ook wel eens een Spanjaard. Verder wel wat non Tesla’s gezien bij paar locaties in Frankrijk. Wel grappig te zien de andere merken.
Ik rijd daar ook nog een paar dagen rond. Mocht je een M3P met Duits kenteken zien rijden, even zwaaien 😉

Zelf zit ik in Altea, hier staan en stuk of 6 palen waar je gratis kunt laden met de Iberdrola app. Zijn maar 11 kWh palen maar dat is prima te combineren met een dagje strand bijvoorbeeld.

Hier zie ik inderdaad ook opvallend veel Tesla's, de meeste zelfs op Spaans kenteken.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-01 13:34
Mijn autovakanties zijn vaak rond de 11.000-12.000 km in 4 weken. Ik laat de motor van mijn huidige auto altijd aan. Ook bij files van 8+ uur.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-01 13:34
ybos schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 22:27:
Vanmiddag laden bij een fastned. Was met de aanhanger onderweg en niet genoeg om thuis te komen. Lader klom op naar 120kW en zakte direct terug naar 22kW :?
Laden gestopt, nog een keer gedaan en niet hoger dan 22kW.
Doei, dan maar een andere lader. Boel ontkoppeld en vette handen, huh :?
Bleek er vet/olie uit de stekker te komen, lijkt erop dat de kabel gekoeld word met een soort olie (te dik voor koelvloeistof). Auto ook vet, lekker :P
Melding gemaakt bij Fastned en de lader maar ff afgeplakt dat anderen de lader niet ook proberen :)
Werd later nog even teruggebeld of het niet een erg gevaarlijke situatie was. Nee hoor, boel afgeplakt, gaat niemand meer gebruiken :)

[Afbeelding]
Zit die vloeistof nu in het stekker gedeelte van je auto of zat het alleen aan de buitenkant van de kabel?

• ybos
turkeyhakan schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 06:45:
[...]

Zit die vloeistof nu in het stekker gedeelte van je auto of zat het alleen aan de buitenkant van de kabel?
buitenkant auto.

• Caelorum
ybos schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 22:27:
[...]
[...]
Dat is ook de reden dat ze zo stug en dik zijn en vast zitten aan de laadpaal bij snelladers. Een gewone laadkabel gaat niet meer goed genoeg zijn.

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:46
Blijf echter ruzie houden met de lane departure alarm dinges. Knipper netjes, AP gaat eraf en dan soms toch ineens weer irritante gedoe en gepiep. Schrik je elke keer weer. Soms gaat het een hele tijd goed en soms weer 2/3 keer achter elkaar mis. Zal vast aan mij liggen maar snap het niet. Waarom gaat hij jengelen als ik drie seconden ervoor de knipper aan gedaan heb. Langer de knipper inhouden lijkt wel te helpen maar een korte aanraking zodat de knipper netjes aan gaat zou ook voldoende moeten zijn. Dat iemand dan van rijstrook veranderd lijkt me niet gek.
Ik heb in het verleden wel eens de Model 3 Performance uit 2019 van mijn collega mee gehad en daar merkte ik ook dat als je van rijstrook wilt wisselen terwijl je AP aan hebt staan en knippert dat niet altijd helemaal goed gaat met veel gepiep tot gevolg. Ik rij nu 1.5 jaar een Model 3 SR+ uit 2021 en heb dat bij mij nooit meegemaakt. Zal eens vragen welke HW versie er bij hem in zit. Ik heb zelf HW 3. Misschien dat daar het verschil vandaan komt?

• ybos
Caelorum schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 07:52:
[...]

Dat is ook de reden dat ze zo stug en dik zijn en vast zitten aan de laadpaal bij snelladers. Een gewone laadkabel gaat niet meer goed genoeg zijn.
I know, maar vond het apart dat het om olie gaat. Ik had eerder een soort koelvloeistof verwacht (dunnere viscositeit iig).
Er zijn oliën die ook isoleren, misschien dat er daarom olie is toegepast.
Timmetjuh schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 05:24:
[...]

Ik rijd daar ook nog een paar dagen rond. Mocht je een M3P met Duits kenteken zien rijden, even zwaaien 😉

Zelf zit ik in Altea, hier staan en stuk of 6 palen waar je gratis kunt laden met de Iberdrola app. Zijn maar 11 kWh palen maar dat is prima te combineren met een dagje strand bijvoorbeeld.

Hier zie ik inderdaad ook opvallend veel Tesla's, de meeste zelfs op Spaans kenteken.
Ah. Leuk. :) Iberdrola heeft de nodige gratis laders idd. Registreren in de app is ff lastig maar verder werkt dat prima. Ook bij het strand van Benidorm een gratis 50kW lader.

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-01 23:12

Phntm

Tlingelingeling

Ik heb een Spigen one tap magsafe car mount voor 2020 modellen van de M3 en MY. Deze zijn echt alleen voor het 2020 model. Past dus ook niet optimaal in een 2019 model laat staan de 2021 model met wijzigingen.

Wie, met een moderne iphone met magsafe, heeft hier interesse in? Ligt maar stof te happen bij mij thuis. De plaatsing is links van het stuur, dus vrij goed in je zicht en de arm en balljoint bewegen goed en zijn erg stevig. Ik ben helaas gedwongen om flitsmeister toch alleen te mogen zien van mijn stoel op de oplaadmat in de auto. Met die spigen mount zat het nog lekker in je zicht.

• BigSmurf
  • Niet online
@Phntm Wat is er mis met Flitsmeister op de oplaadmat? Ideaal juist, geen telefoon in je directe zicht = afleiding, lijst van flitsers op de route zichtbaar met één korte blik. Voor navigeren en entertainment snap ik het, maar dat zit juist allemaal lekker geïntegreerd. :)

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-01 09:48
ybos schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 08:07:
[...]

I know, maar vond het apart dat het om olie gaat. Ik had eerder een soort koelvloeistof verwacht (dunnere viscositeit iig).
Er zijn oliën die ook isoleren, misschien dat er daarom olie is toegepast.
Check wel even je lak, want remvloeistof vreet je lak weg en ziet er ook uit als olie.

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-01 23:12

Phntm

Tlingelingeling

BigSmurf schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 09:20:
@Phntm Wat is er mis met Flitsmeister op de oplaadmat? Ideaal juist, geen telefoon in je directe zicht = afleiding, lijst van flitsers op de route zichtbaar met één korte blik. Voor navigeren en entertainment snap ik het, maar dat zit juist allemaal lekker geïntegreerd. :)
Ik ben een FM Pro gebruiker, dan krijg je ook dat focus mode optie waar je scherm je snelheid toont en andere info heel groot. Dat werkt super fijn voor mij als het in mijn zicht is. Als het beneden ligt ben ik minder vaak geneigd te kijken. Voor navigatie gebruik ik sowieso altijd de ingebouwde mogelijkheid van de Tesla. Die is erg goed. Alleen soms begrijpt ie bepaalde afgesloten wegen niet, maar dat is erg erg zeldzaam.

• Lagune

Lagune

Its time for warp

Phntm schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 09:57:
[...]

Ik ben een FM Pro gebruiker, dan krijg je ook dat focus mode optie waar je scherm je snelheid toont en andere info heel groot. Dat werkt super fijn voor mij als het in mijn zicht is. Als het beneden ligt ben ik minder vaak geneigd te kijken. Voor navigatie gebruik ik sowieso altijd de ingebouwde mogelijkheid van de Tesla. Die is erg goed. Alleen soms begrijpt ie bepaalde afgesloten wegen niet, maar dat is erg erg zeldzaam.
hier flitsmeister one op het raam geplakt, piep piep en leuk ledje s'avonds
Myrdhin schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 08:06:
[...]

Ik heb in het verleden wel eens de Model 3 Performance uit 2019 van mijn collega mee gehad en daar merkte ik ook dat als je van rijstrook wilt wisselen terwijl je AP aan hebt staan en knippert dat niet altijd helemaal goed gaat met veel gepiep tot gevolg. Ik rij nu 1.5 jaar een Model 3 SR+ uit 2021 en heb dat bij mij nooit meegemaakt. Zal eens vragen welke HW versie er bij hem in zit. Ik heb zelf HW 3. Misschien dat daar het verschil vandaan komt?
Heb zelf ook HW3. Maar zal een bepaalde handeling zijn. Kan 500km goed gaan en dan ineens niet meer een paar keer.

• ybos
Pierz schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 09:23:
[...]

Check wel even je lak, want remvloeistof vreet je lak weg en ziet er ook uit als olie.
Ik moet t er nog ff afpoetsen maar mag er vanuit gaan dat ze geen remvloeistof gebruiken als koelmiddel :X

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:34
ybos schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 11:04:
[...]

Ik moet t er nog ff afpoetsen maar mag er vanuit gaan dat ze geen remvloeistof gebruiken als koelmiddel :X
Die kans is wel heel klein... remvloeistof is zeer brandbaar.
In koude landen gebruiken mensen het als starthulp door het in de aanzuigfilter te gieten.
Dus een vonk zou de boel er nogal spectaculair doen uit zien...

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 31-10-2025
Tommie12 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 11:11:
[...]

In koude landen gebruiken mensen het als starthulp door het in de aanzuigfilter te gieten.
Dat doen ze volgens mij niet met remvloeistof maar met remmenreiniger.

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:25
wil toch even mijn positieve ervaring met SC Tilburg delen. Mijn draagarmen moeten vervangen worden (kan niet met goed fatsoen door de straat rijden). Het duurde even voordat de onderdelen op voorraad waren, dan is minder, maar vandaag werd ik gebeld dat ze binnen zijn. Het maken van een afspraak was echter pas mogelijk op de dag dat ik op vakantie ga, met de auto... De Tesla meneer begreep ook wel dat het wenselijk was om het voor de vakantie gefixt te hebben. Vervolgens heeft hij het werk gesplitst, de bovenste worden op korte termijn middels mobiele service vervangen, die maken de meeste herrie gaf hij aan, en na de vakantie worden de onderste vervangen in Tilburg.
Netjes opgelost en zonder piep en kraak op vakantie :D

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

• hessel_a
[...]

Werkt het vasthouden van de grepen ook op de model Y? Probeer het namelijk, maar er gebeurt niets.

• TNJ
  • Laatst online: 05-01 20:12

TNJ

Frugalite

hessel_a schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 19:04:
[...]

Werkt het vasthouden van de grepen ook op de model Y? Probeer het namelijk, maar er gebeurt niets.
Heb je de S3XY-buttons app, de ODB-module en de instellingen juist staan?

• hessel_a
TNJ schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 19:34:
[...]

Heb je de S3XY-buttons app, de ODB-module en de instellingen juist staan?
Ah, ik had het idee dat deze functionaliteit gewoon standaard werkt in de auto. De frunk openen kan echt handiger. Helaas dus...

• pewill
hessel_a schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 19:04:
[...]

Zou wel moeten, wel in de commander settings 'Door handle logic 3' aanvinken en de app updaten naar laatste versie.

Update: ik zie nu dat je waarschijnlijk niet de S3XY buttons hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door pewill op 04-08-2022 09:52 ]

Model 3 | 2024 Highland

• JohanB
refused81 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:48:
[...]

Vandaag heeft Tesla mobile service de radar vervangen bij mij, dat lijkt het probleem verholpen te hebben :)
krijg je ook eens wat meer te zien wat eronder de kap zit 8)

[Afbeelding]
Het blijft interessant. Bij mij blijft “parkeerhulp mogelijk niet beschikbaar” en soms “AP niet beschikbaar” ook nog steeds na 2022.20, dus op basis van jouw post ook maar even gebeld voor oplossing. Maar werd een “nee meneer, bekent probleem, staat hoog op de backlog, wordt komende software update echt aangepast..”

Nog maar weer even wachten dan. Mis nu alweer 4-5 maanden de parkeerhulp functie door dit soort bugs in hun software

• Caelorum
@JohanB Sta jij niet ondertussen op een lijst met mensen die niets meer moet worden aangeboden ofzo? Je hebt echt zoveel pech met dit soort dingen.

• JohanB
Caelorum schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 12:47:
@JohanB Sta jij niet ondertussen op een lijst met mensen die niets meer moet worden aangeboden ofzo? Je hebt echt zoveel pech met dit soort dingen.
Uiteindelijk is (vrijwel) alles gerepareerd en altijs onder garantie, dus dat lijkt OK. Maar het gaat altijd zo tergend traag en met zoveel gedoe en vragen. Eerste datum bij SeC is nu alweer 7 sept, dus binnenkort met aanlopende remmen en geen parkeerhulp op vakantie

[ Voor 8% gewijzigd door JohanB op 04-08-2022 13:05 ]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-01 07:41

SeatRider

Hips don't lie

Ik ga mogelijk voor een langere tijd naar het buitenland. De auto staat in een parkeergarage zonder laadmogelijkheid, maar een publieke laadpaal staat vlak buiten de garage, dus echt ver hoef ik niet te rijden als de auto uit winterslaap komt.

Ik las in een reactie uit 2020 dat je rekening moet houden met 1% drain per dag, dat betekent als ik hem helemaal vol parkeer, ik na iets meer dan 3 maanden een probleem heb. We zitten inmiddels in 2022, dus kan de software inmiddels al beter omgaan met lang parkeren?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Pagina: 1 ... 339 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: