Hilary Duff 4-Life
Echt netjes is het niet nee. Maar als het een SuC met 20 palen is waar er nog 18 vrij zijn maakt het ook weer niet zoveel uit...
Zelfde voor mensen die laden met een caravan nog aangekoppeld (en dus 4 palen bezetten). Prima als het rustig is en er genoeg vrij is. Nogal aso als het druk is.
In deze vakantietijd vind ik het sowieso nogal aso, kijk bijvoorbeeld naar dit voorbeeld van gisteren. Begin van de vakantieperiode en deze meneer besluit om even 3 palen te blokkeren.KrullenO schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 09:55:
[...]
Echt netjes is het niet nee. Maar als het een SuC met 20 palen is waar er nog 18 vrij zijn maakt het ook weer niet zoveel uit...
Zelfde voor mensen die laden met een caravan nog aangekoppeld (en dus 4 palen bezetten). Prima als het rustig is en er genoeg vrij is. Nogal aso als het druk is.
Iemand bekend mee? M3P
Was je toevallig onderweg naar een supercharger, als de batterij word opgewarmd willen de elektromotoren nog wel eens een elektrisch/piepen/zoemend geluid maken. Dit is vrij normaal. Ook hartje zomer word de batterij voor het superchargen flink opgepiept kwa temperatuur.STIMPPYYY schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 11:11:
Gister tijdens rit naar huis viel mij een hoge toon op die steeds luider werd en afnam bij flink stroom pedaal intrappen. Kwam van de voorzijde. Was zeker niet de standaard elektra toon die je normaal gesproken hoort. Lijkt nu weer weg te zijn.
Iemand bekend mee? M3P
In mijn beleving is dat gewoon aso. Je weet niet hoe snel er weer andere komen laden. Gewoon niet doen.KrullenO schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 09:55:
[...]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Niet.emnich schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 13:52:
Weet iemand hoe ik de koplampen altijd aan kan laten. Als ik ze aan zet, dan staan ze de volgende rit weer op automatisch
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Ik hoop dat dit snel wordt opgelost. Volgende week naar Italië en dan wil ik Autopilot toch echt niet missen.
No matter the age, never lose the Kramer inside
Ik heb hetzelfde probleem met 2022.16.3. Autopilot en ACC werkt nu vaker niet dan wel. Heel vervelend.Hmtsjmftsch schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 17:22:
Dacht ik met 2022.12.3.16 eindelijk van het probleem af te zijn dat ik soms geen Autopilot of ACC heb, is het nu met 2022.16.3 gewoon weer terug.![]()
Ik hoop dat dit snel wordt opgelost. Volgende week naar Italië en dan wil ik Autopilot toch echt niet missen.
Kan inderdaad niet, wat vreemd is want ze nemen wel de moeite om nummers een hartje te geven of een thumbs down. Hopelijk voegen ze de random knop nog een keer toe want verder bevalt Tidal me prima.Arcenon schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 13:50:
Misschien kijk ik er overheen, maar zou het echt zo kunnen zijn dat de Tidal app in de Tesla geen mogelijkheid heeft om een playlist te shufflen? Ik ben nu afhankelijk van een random mix die Tidal voorstelt om nog enige variatie in de playlist te krijgen anders blijft de auto stoïcijns bij nummer'tje 1 beginnen.
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
Ik ben heen en weer naar Italië gereden zonder TACC/autopilot. Sterker nog, heb het in bijna 3 jaar tijd maximaal 5x gebruikt, waarvan 3x om het aan iemand te laten zien.Hmtsjmftsch schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 17:22:
Dacht ik met 2022.12.3.16 eindelijk van het probleem af te zijn dat ik soms geen Autopilot of ACC heb, is het nu met 2022.16.3 gewoon weer terug.![]()
Laat je vakantie er niet door verpesten
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
Ieder zo z'n ding... Ik gebruik auto pilot echt voor 95% van de tijd. Hoop ook heel erg dat het gefixt is voor augustus. Anders zou ik serieus overwegen om de diesel mee te pakken (met in elk geval adaptive CC)Taro schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 19:26:
[...]
Ik ben heen en weer naar Italië gereden zonder TACC/autopilot. Sterker nog, heb het in bijna 3 jaar tijd maximaal 5x gebruikt, waarvan 3x om het aan iemand te laten zien.
Heb het afgelopen week ook bij het SeC gemeld toen ik daar was om de draagarmen te laten vervangen. Ze waren ermee bezig was de boodschap.
- Taro
- Niet online
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
Heel fijn, normaal moest je helemaal naar beneden scrollen voordat je kon zien met hoeveel procent batterij je aankomt.Inspired schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 21:57:
2022.20.5 heeft eindelijk de feature waarop ik al 2,5 jaar aan het wachten ben.Klein ding maar super handig op lange ritten.
[Afbeelding]
Dat zat er in het begin toch nog in? Bij de overhaul van de UI is het verdwenen.Inspired schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 21:57:
2022.20.5 heeft eindelijk de feature waarop ik al 2,5 jaar aan het wachten ben.Klein ding maar super handig op lange ritten.
[Afbeelding]
Doen de parkeersensoren het wel weer? Die waren er bij 2022.12 uit bij veel mensen en SeC gaf aan dat daar aan gewerkt zou wordenHmtsjmftsch schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 17:22:
[ Voor 10% gewijzigd door JohanB op 09-07-2022 22:13 ]
Nee, heeft er nog nooit ingezeten. Je moest altijd naar beneden scrollen om percentage bij aankomst te kunnen zien.Wolly schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 22:11:
[...]
Dat zat er in het begin toch nog in? Bij de overhaul van de UI is het verdwenen.
Ik kreeg hier vorige week zelfs last van keuzestressKrullenO schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 09:55:
[...]
:strip_exif()/f/image/8ooG5uiK95C3blvj6MF8MJ2Y.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar wel netjes tussen de lijntjes
de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.
Ik had waarschijnlijk 3 stalls bezet…. Omdat het kon.Himalaya schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 22:21:
[...]
Ik kreeg hier vorige week zelfs last van keuzestress![]()
[Afbeelding]
Sony A7 iv en wat recycled glas
Hier heb ik tot nog toe nog geen problemen mee gehad. Ook niet bij deze versie.JohanB schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 22:12:
[...]
Doen de parkeersensoren het wel weer? Die waren er bij 2022.12 uit bij veel mensen en SeC gaf aan dat daar aan gewerkt zou worden
Idem hier. Sterker nog, drie jaar geleden toen ik mijn Model 3 in Tilburg in ontvangst nam meteen uitgezet en is nooit gebruikt. Totaal geen behoefte aan. Ook niet tijdens mijn Scandinavie en Italie road trips.Taro schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 19:26:
[...]
Ik ben heen en weer naar Italië gereden zonder TACC/autopilot. Sterker nog, heb het in bijna 3 jaar tijd maximaal 5x gebruikt, waarvan 3x om het aan iemand te laten zien.
Maar alle begrip voor hen die er bij zweren hoor.
[ Voor 9% gewijzigd door arsimo op 10-07-2022 12:26 ]
Wij zijn net uit Z-Frankrijk komen rijden , afgelopen vrijdag, via Lyon Reims. Bijna 90% op autopilot, heerlijk. Eén keer mezelf vergeten, en in Autopilot gas/stroom gegeven en harder dan 150 km/uur gereden en toen was ik af, moest ik nog 100 km zonder Autopilot verder, ik vond dat heel vervelend. Blijft een stom systeem overigens, dat je eerst moet stoppen om Autopilot weer te kunnen gebruiken.
Verder prima reis , wel forse Mistral tegen eerste 400 km en toch gemiddeld gebruik van 171 Wh/km. Overal 3 km boven toegestane max snelheid gereden.
Er zijn een aantal Superchargers bijgekomen op deze route waardoor ik nu maar 4 stops nodig had ipv 5 de vorige keren, afstand 1330 km.
Ik ben nu 68 en heb totaal geen moeite met de Tesla om zo'n afstand in één keer te rijden. De laatste keren dat ik dit een diesel/benzine auto deed, kwam ik aardig afgeknoedeld aan.
Wel even checken dat ze wel goeie lichtbeeld geeft, de setting af fabriek (of het ontbreken daarvan) geeft soms rare lichtbeeld.haltec schreef op zondag 10 juli 2022 @ 13:41:
sinds paar weken ben ik in het bezit van een MY LR 2022 model en ik ben op zoek naar ervaringen van het rijden in donker met dimlicht. Mij valt op dat de lampen veel licht geven, lijkt er wel op dat de auto voor mij er geen last van heeft maar dat met name de zijkanten echt behoorlijk goed verlicht zijn..is dit ook jullie ervaring? betreft dus het 2022 model met de nieuwe lens/matrix lampen..
Life is too short to drive boring cars
Ik ben uiteindelijk voor deze oplossing gegaan.STIMPPYYY schreef op zondag 10 juli 2022 @ 11:59:
Zijn er al fatsoenlijke en betaalbare ipad holders voor de m3 beschikbaar? Heb ooit via Ali zo’n holder besteld die je op de plastic afdekkap aan de achterstoel bevestigd. Werkte een paar dagen goed, daarna schanier lam plus dat de kids hem er steeds aftrappen
YouTube: Tablethouder in de Tesla Model 3 - Achterbank vermaak
Zit wat mij betreft aardig en mijn dochter (inmiddels 2) heeft hem er nog niet vanaf geschopt, maar gaat er ook niet heel gemakkelijk op of af als je dat wel wil. Geen 100% out-of-the-box oplossing maar prima te doen als je het mij vraagt, zonder echt aan je auto te knutselen.
We hebben de iPad inclusief zo’n foam-achtige case in deze houder zitten zodat ze hem (hopelijk) ook niet beschadigt met schoppen.
[ Voor 0% gewijzigd door bartlauwers op 10-07-2022 22:14 . Reden: d/t :+ ]
Current: Tesla M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD /n In bestelling: Tesla MY Standard Wit
516K subscribers 👍🏻 5.2K 👎🏻 428 🔕 Notify ➦ Share ▤ᐩ Save
- Taro
- Niet online
Ik had die universele, precies die op je video, wel in mijn vorige auto. Maar meh, ik vond het niet geweldig.bartlauwers schreef op zondag 10 juli 2022 @ 22:12:
[...]
Ik ben uiteindelijk voor deze oplossing gegaan.
YouTube: Tablethouder in de Tesla Model 3 - Achterbank vermaak
Zit wat mij betreft aardig en mijn dochter (inmiddels 2) heeft hem er nog niet vanaf geschopt, maar gaat er ook niet heel gemakkelijk op of af als je dat wel wil. Geen 100% out-of-the-box oplossing maar prima te doen als je het mij vraagt, zonder echt aan je auto te knutselen.
We hebben de iPad inclusief zo’n foam-achtige case in deze houder zitten zodat ze hem (hopelijk) ook niet beschadigt met schoppen.
De ipad gaat vrij moeilijk in en uit en met mn dikke foam casing past het niet. Hele constructie voelt ook niet echt degelijk, oke, het was idd goedkoop.
2 jaar geleden zag ik onderweg vanuit oostenrijk een model 3 met NL kenteken met een grappige oplossing.
Ik geloof 2 tieners achterin die hun telefoon met een telefoonhouder op de dak heb vastgezet en ieder eigen filmpje afspelen met oortjes. Misschien ga ik voor zo'n oplossing, zuignap op de glazen dak.
[ Voor 4% gewijzigd door SirLct op 11-07-2022 00:11 ]
Als je 3d navigeerde moest je idd helemaal naar beneden scrollen, maar als je de kaart op "overzicht" had staan, dan was het onderaan zichtbaar.Inspired schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 22:12:
[...]
Nee, heeft er nog nooit ingezeten. Je moest altijd naar beneden scrollen om percentage bij aankomst te kunnen zien.
Dat is mijn default modus en daarbij het aankomstpercentage zien is erg handig. Blij dat het nu weer terugkomt.
e4*2007/46*1293*24 is de meest recente.
Check, ik vroeg met net af of ik gek geworden was. Ik heb de kaart ook altijd op 2D Noord staan en dan was het in de oude UI gewoon zichtbaar. Het is er bij De Grote Update (tm) uitgehaald. Sinds de 2022.20.5 is het bij mij weer zichtbaar.DappereDodo schreef op maandag 11 juli 2022 @ 07:13:
[...]
Als je 3d navigeerde moest je idd helemaal naar beneden scrollen, maar als je de kaart op "overzicht" had staan, dan was het onderaan zichtbaar.
Dat is mijn default modus en daarbij het aankomstpercentage zien is erg handig. Blij dat het nu weer terugkomt.
Trouwens wel een apart iets. Ik ging rijden en de auto ging een update 2022.16.3 downloaden. Prima. Ik vond dat ie er lang over deed, dus ging nog eens in de software tab kijken, stond er ineens dat ie 2022.20.5 aan het downloaden was. Gewoon 'tijdens' de download heeft ie besloten dat ie een nog recentere ging downloaden. Nog nooit gehad. Wist niet dat het kon. Ik meen me te herinneren dat je geen updates kon overslaan, maar blijkbaar klopt dat niet (of iig niet bij deze upgrade).
UNOX: The worst operating system
Overigens houd ik ook ergens nog hoop op een mogelijkheid om het geheel wat flexibeler in te kunnen delen. Ik kan me herinneren dat hier ooit sprake van was? Dat je tenminste de visual aan de linkerkant kon verkleinen (terug naar v10 en eerder lijkt me prima qua formaat, kleiner mag zeker ook).
Is hier recentelijk nog nieuws over?
Waren er geen V3-chargers? Anders heb je door de keuzestress de verkeerde (tragere) lader genomen.Himalaya schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 22:21:
[...]
Ik kreeg hier vorige week zelfs last van keuzestress![]()
[Afbeelding]
Look behind you! A three headed monkey!
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Hier hoop ik ook nog steeds op, zo zonde dat dat grote scherm voor een derde gevuld is met nutteloos wit. Het zou al beter zijn als in elk geval de navigatie tekst er in verwerkt werd.Smobbo schreef op maandag 11 juli 2022 @ 09:04:
Aargh, ik heb van de week 2022.16.3 gekregen, leuke nieuwe visuals. Beginnen jullie nu alweer over een handig dingetje in de volgende update. Zo blijf ik gevoelsmatig achter de feiten aanlopen![]()
.
Overigens houd ik ook ergens nog hoop op een mogelijkheid om het geheel wat flexibeler in te kunnen delen. Ik kan me herinneren dat hier ooit sprake van was? Dat je tenminste de visual aan de linkerkant kon verkleinen (terug naar v10 en eerder lijkt me prima qua formaat, kleiner mag zeker ook).
Is hier recentelijk nog nieuws over?
Nog afgezien van de aso opstelling.Wolly schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 10:40:
[...]
In deze vakantietijd vind ik het sowieso nogal aso, kijk bijvoorbeeld naar dit voorbeeld van gisteren. Begin van de vakantieperiode en deze meneer besluit om even 3 palen te blokkeren.
[Afbeelding]
Is er technisch nu een laadpaal standaard, en een standaard voor de oplaad locatie op de auto? (linksachter?)
Is er een technische reden waarom een andere plek beter is? Ik heb de stekker al gezien voorin, rechtsvoor, rechtsachter, etcetera.
Over mijn AP/TACC zal ik niet weer beginnen. Maar ben toch wel benieuwd naar de ervaring hoe het dus ook zou kunnen zijn.Mackeessie schreef op zondag 10 juli 2022 @ 12:26:
Gelukkig heeft iedereen zo zijn eigen voorkeuren.
[..]
Ik ben nu 68 en heb totaal geen moeite met de Tesla om zo'n afstand in één keer te rijden. De laatste keren dat ik dit een diesel/benzine auto deed, kwam ik aardig afgeknoedeld aan.
Met deze quote, gaat dat dan om:
- het zit gemak van Tesla?
- meer/minder (motor) geluid?
- een betere TACC / lane assist dan andere auto’s hiervoor hadden
- geforceerd worden om meer stops te doen
Grotendeels dus omdat je op basis van de overige tekst dit aan TACC/AP lijkt te koppelen. Maar die is toch niet ZO veel beter (voor mensen waar het werkt) dan in normale moderne auto’s? Vergeleken met oudere auto’s zeker hoor!
[ Voor 5% gewijzigd door JohanB op 11-07-2022 10:29 ]
Dit snap ik niet. Ik heb het vanmorgen even geprobeerd op een rustig stuk snelweg - foei, rijbewijs kwijt -, omdat ik ervan overtuigd was dat ik hier nog nooit last van had gehad, maar als ik de Autopilot op 150 km/h zet en gas bijgeef naar 160-170, dan valt hij daarna gewoon netjes terug op 150 km/h. Lane assist blijft ook gewoon werken.Mackeessie schreef op zondag 10 juli 2022 @ 12:26:
Eén keer mezelf vergeten, en in Autopilot gas/stroom gegeven en harder dan 150 km/uur gereden en toen was ik af, moest ik nog 100 km zonder Autopilot verder, ik vond dat heel vervelend. Blijft een stom systeem overigens, dat je eerst moet stoppen om Autopilot weer te kunnen gebruiken.
Is dit een FSD ding wat jij bedoelt? De enige keer dat ik de AP niet meer kon gebruiken was nadat ik de tweede (of derde?) keer de waarschuwing kreeg met veel gepiep dat ik m'n handen niet aan het stuur had met de lane assist aan. Wat vooral lag aan de kaarsrechte weg en niet per se aan mij.
Hier is al veel over geschreven en zelfs onderzoek naar gedaan. Uit onderzoek bleek dat meest praktische locatie de neus was, maar veel rijders willen perse achteruit inparkeren omdat ze daar heilig in geloven. Dat hoor je ook vrijwel in elke autoreview filmpje dat dat veel beter is… Ik heb zelf hiervoor een kona gehad, die had het in de neus. Voor mij inderdaad de meest praktische positie voor laadpalen aan straat, bij een supermarkt of bij mij thuis op de oprit.Harm_H schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:25:
[...]
Nog afgezien van de aso opstelling.
Is er technisch nu een laadpaal standaard, en een standaard voor de oplaad locatie op de auto? (linksachter?)
Is er een technische reden waarom een andere plek beter is? Ik heb de stekker al gezien voorin, rechtsvoor, rechtsachter, etcetera.
Model 3 | 2024 Highland
Hier geen heilig geloof, maar mijn oprit is achteruit niet veilig te verlaten vanwege het gebrek aan uitzicht. Dus bittere noodzaak en daarom heel blij dat hij linksachter kan ladenpewill schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:55:
[...]
Hier is al veel over geschreven en zelfs onderzoek naar gedaan. Uit onderzoek bleek dat meest praktische locatie de neus was, maar veel rijders willen perse achteruit inparkeren omdat ze daar heilig in geloven. Dat hoor je ook vrijwel in elke autoreview filmpje dat dat veel beter is… Ik heb zelf hiervoor een kona gehad, die had het in de neus. Voor mij inderdaad de meest praktische positie voor laadpalen aan straat, bij een supermarkt of bij mij thuis op de oprit.
Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com
Ik heb dit met AP (heb alleen basic AP) ook vaak gehad. Misschien nu minder snel? Op AP en dan gas bijgeven tot 160/170 was voorheen meteen foei en AP werkte dan niet meer.BigSmurf schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:51:
[...]
Dit snap ik niet. Ik heb het vanmorgen even geprobeerd op een rustig stuk snelweg - foei, rijbewijs kwijt -, omdat ik ervan overtuigd was dat ik hier nog nooit last van had gehad, maar als ik de Autopilot op 150 km/h zet en gas bijgeef naar 160-170, dan valt hij daarna gewoon netjes terug op 150 km/h. Lane assist blijft ook gewoon werken.
Is dit een FSD ding wat jij bedoelt? De enige keer dat ik de AP niet meer kon gebruiken was nadat ik de tweede (of derde?) keer de waarschuwing kreeg met veel gepiep dat ik m'n handen niet aan het stuur had met de lane assist aan. Wat vooral lag aan de kaarsrechte weg en niet per se aan mij.
Die limiet wordt ook nog wel eens opgehoogd in software updates. In 2022.16 is die limiet van 80 naar 85 mijl gegaan voordat hij uitschakelt. Wat de km waardes zijn, geen idee want 80mph is 130km/u en ik kon al wel harder op AP dan 130 in software versie 2022.12.Inspired schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:58:
[...]
Ik heb dit met AP (heb alleen basic AP) ook vaak gehad. Misschien nu minder snel? Op AP en dan gas bijgeven tot 160/170 was voorheen meteen foei en AP werkte dan niet meer.
[ Voor 12% gewijzigd door Sluuz op 11-07-2022 11:27 ]
PSN: Sluuz
V11 is ondertussen echt dikke prima, ik zou niet meer terug willen!Hatsjoe schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:32:
Zijn er anderen die bewust nog steeds op V10 zitten? Tot nog toe weiger ik up te daten naar V11 door de absurd slechte UX die V11 introduceerde. Is dit inmiddels beter of is het nog steeds bagger en kan ik beter wachten tot V12?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)
Waar het aan ligt dat ik nu minder moe ben na een lange reis, zal een combinatie van factoren zijn, maar m.i. het gebruik van Autopilot en geforceerd meer stops. De ervaring in ICE auto's is gebaseerd op oudere auto's die wel comfortabel zijn/waren, maar TACC of AP.JohanB schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:26:
[...]
Over mijn AP/TACC zal ik niet weer beginnen. Maar ben toch wel benieuwd naar de ervaring hoe het dus ook zou kunnen zijn.
Met deze quote, gaat dat dan om:
- het zit gemak van Tesla?
- meer/minder (motor) geluid?
- een betere TACC / lane assist dan andere auto’s hiervoor hadden
- geforceerd worden om meer stops te doen
Grotendeels dus omdat je op basis van de overige tekst dit aan TACC/AP lijkt te koppelen. Maar die is toch niet ZO veel beter (voor mensen waar het werkt) dan in normale moderne auto’s? Vergeleken met oudere auto’s zeker hoor!
Nou, als de optie bestond om een V10 samen met alle nieuwe en verbeterde functies sindsdien te krijgen zou ik er meteen voor tekenen. Zou er zelfs een leuk bedragje voor over hebben. (V11 kwa UX is nog steeds prut helaas,)DennusB schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:33:
[...]
V11 is ondertussen echt dikke prima, ik zou niet meer terug willen!
Dit is alleen voor auto's zonder radar. Ik heb nog een oude uit 2019 met rader. Die was altijd al 150 volgens mij.Sluuz schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:26:
[...]
Die limiet wordt ook nog wel eens opgehoogd in software updates. In 2022.16 is die limiet van 80 naar 85 mijl gegaan voordat hij uitschakelt. Wat de km waardes zijn, geen idee want 80mph is 130km/u en ik kon al wel harder op AP dan 130 in software versie 2022.12.
v11 is nu best prima. Al kan ik even niet zo iets bedenken wat in v11 nu echt beter is.Hatsjoe schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:32:
Zijn er anderen die bewust nog steeds op V10 zitten? Tot nog toe weiger ik up te daten naar V11 door de absurd slechte UX die V11 introduceerde. Is dit inmiddels beter of is het nog steeds bagger en kan ik beter wachten tot V12?
Bij mij klapt de er steeds uit als ik harder rijd dan 150 km/uur en is dan niet meer aan te zetten tijdens het rijden.BigSmurf schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:51:
[...]
Dit snap ik niet. Ik heb het vanmorgen even geprobeerd op een rustig stuk snelweg - foei, rijbewijs kwijt -, omdat ik ervan overtuigd was dat ik hier nog nooit last van had gehad, maar als ik de Autopilot op 150 km/h zet en gas bijgeef naar 160-170, dan valt hij daarna gewoon netjes terug op 150 km/h. Lane assist blijft ook gewoon werken.
Ik heb geen FSD wel EAP.
arsimo schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:38:
[...]
Nou, als de optie bestond om een V10 samen met alle nieuwe en verbeterde functies sindsdien te krijgen zou ik er meteen voor tekenen. Zou er zelfs een leuk bedragje voor over hebben. (V11 kwa UX is nog steeds prut helaas,)
Als ik het zo hoor kan ik dus beter nog even op V10 blijven. De enige feature die ik graag zou willen van V11 is de groen licht chime, maar kan ook leven zonder. Zijn verder niet echt features van V11 die ik per se wil hebben.Inspired schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:43:
[...]
v11 is nu best prima. Al kan ik even niet zo iets bedenken wat in v11 nu echt beter is.Mis nog steeds wat handigheidjes van v10 in v11.
Snap echt niet hoe ze de UX van V11 zo hebben kunnen verneuken...
Is gewoon wat je gewend bent. Ik ben helemaal gewend aan V11 nu en erg blij meeHatsjoe schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:47:
[...]
Snap echt niet hoe ze de UX van V11 zo hebben kunnen verneuken...
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Hier nog 1. De eerste dagen was het even wennen, nu denk ik er niet meer bij na.DennusB schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:50:
[...]
Is gewoon wat je gewend bent. Ik ben helemaal gewend aan V11 nu en erg blij mee
Hier ook geen FSD. Gek dat dit verschilt per auto. Ik rij op de snelweg altijd op de AP en ik heb ook wel een aantal keren richting de 200 getrapt in Duitsland, volgens mij viel hij dan ook altijd terug op de 150 km/h limiet. Misschien gekoppeld aan een specifieke setting?Mackeessie schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:45:
[...]
Bij mij klapt de er steeds uit als ik harder rijd dan 150 km/uur en is dan niet meer aan te zetten tijdens het rijden.
Ik heb geen FSD wel EAP.
Voor mij is het niet perse een heilig geloof in achteruit inparkeren, maar meer een gewoonte. Die is ontstaan uit het feit dat op werk (bouw / industrie) het verplicht is om achteruit in te parkeren. (Los van het feit dat dit makkelijker is dan vooruit 6x stekenpewill schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:55:
[...]
Hier is al veel over geschreven en zelfs onderzoek naar gedaan. Uit onderzoek bleek dat meest praktische locatie de neus was, maar veel rijders willen perse achteruit inparkeren omdat ze daar heilig in geloven. Dat hoor je ook vrijwel in elke autoreview filmpje dat dat veel beter is… Ik heb zelf hiervoor een kona gehad, die had het in de neus. Voor mij inderdaad de meest praktische positie voor laadpalen aan straat, bij een supermarkt of bij mij thuis op de oprit.
Het is wel heel onhandig dat dit niet uniform is, met het openstellen van de SuC levert dit natuurlijk gedoe op met auto’s die ‘verkeerd/anders’ geparkeerd staan.
Volgens mij is het gewoon Google navigatie, dus je moet eens kijken of Google Maps daar ook geen afsluiting ziet.Nvidiot schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:37:
Volgens Tesla zou de navigatie zonder premium connectivity nog steeds verkeersinformatie moeten krijgen (alleen geen gekleurde lijntjes op de kaart meer). Ik merk echter dat mijn navigatie mij gezellig over een afgesloten snelweg probeerde te sturen. Zijn er meer mensen met deze ervaring?
Signatures zijn voor boomers.
Kaart is Google, navigatie niet.Maasluip schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:39:
[...]
Volgens mij is het gewoon Google navigatie, dus je moet eens kijken of Google Maps daar ook geen afsluiting ziet.
(Of het moet recent zijn veranderd. Het was zo althans altijd.)
Bij mij is hij er de paar keer dat ik het probeerde ook uit geklapt bij harder dan 150 km/uur.Mackeessie schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:45:
[...]
Bij mij klapt de er steeds uit als ik harder rijd dan 150 km/uur en is dan niet meer aan te zetten tijdens het rijden.
Ik heb geen FSD wel EAP.
Wat mij wel opvalt is dat bij het gebruik van lane assist bijna altijd de snelheid terugschroeft naar de toegestane snelheidslimiet plus je zelf ingestelde marge. Dus zelf gas geven gaat dan prima, maar harder dan bijv 100 km/uur op cruise control gaat niet. Maar dit is niet altijd zo. Meeste van de keren wel, maar een enkele keer kan ik gewoon de snelheid ver boven de limiet verhogen en wordt deze niet automatisch terug gezet. Ik gok dat als ik in die uitzondering situatie sneller dan 150 km/uur ga rijden dat de tesla dat ook gaat pikken, en hem er niet helemaal uit klapt. Maar ik heb geen idee waardoor dit komt.
Dit zit hem in middenbermen volgens mij. Is die breed genoeg ben je onbeperkt in de maximum + marge ophogen bij gebruik maken van ook lane assist. 150 km/u is overigens wel een harde max snelheid van AP (TACC + LA).jenshaak schreef op maandag 11 juli 2022 @ 14:07:
[...]
Bij mij is hij er de paar keer dat ik het probeerde ook uit geklapt bij harder dan 150 km/uur.
Wat mij wel opvalt is dat bij het gebruik van lane assist bijna altijd de snelheid terugschroeft naar de toegestane snelheidslimiet plus je zelf ingestelde marge. Dus zelf gas geven gaat dan prima, maar harder dan bijv 100 km/uur op cruise control gaat niet. Maar dit is niet altijd zo. Meeste van de keren wel, maar een enkele keer kan ik gewoon de snelheid ver boven de limiet verhogen en wordt deze niet automatisch terug gezet. Ik gok dat als ik in die uitzondering situatie sneller dan 150 km/uur ga rijden dat de tesla dat ook gaat pikken, en hem er niet helemaal uit klapt. Maar ik heb geen idee waardoor dit komt.
[ Voor 3% gewijzigd door adjego op 11-07-2022 14:48 ]
Home Assistant |🔋Marstek Venus E V3.0 | ☀️ 2900 Wp | 🚗 Tesla Model 3 RWD 2024
Ik heb dat vorige week ook gehad maar met premium connectivity, dus het lijkt me eerder aan de Tesla navigatie zelf te liggen.Nvidiot schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:37:
Volgens Tesla zou de navigatie zonder premium connectivity nog steeds verkeersinformatie moeten krijgen (alleen geen gekleurde lijntjes op de kaart meer). Ik merk echter dat mijn navigatie mij gezellig over een afgesloten snelweg probeerde te sturen. Zijn er meer mensen met deze ervaring?
Aangezien je toch een keertje achteruit moet rijden, tijdens of na het parkeren, vind ik het veel logischer om achteruit in te parkeren en vooruit weg te rijden dan achteruit een parkeervak uit te rijden terwijl je slecht zicht hebt op het overige verkeer. Tevens draait de voorkant van de parkerende auto tijdens achteruit inparkeren om de auto in het vak ernaast heen wat dus een aantal keer steken scheelt.Smobbo schreef op maandag 11 juli 2022 @ 12:15:
[...]
Voor mij is het niet perse een heilig geloof in achteruit inparkeren, maar meer een gewoonte. Die is ontstaan uit het feit dat op werk (bouw / industrie) het verplicht is om achteruit in te parkeren. (Los van het feit dat dit makkelijker is dan vooruit 6x steken).
Het is wel heel onhandig dat dit niet uniform is, met het openstellen van de SuC levert dit natuurlijk gedoe op met auto’s die ‘verkeerd/anders’ geparkeerd staan.
Waarom zijn snellaadpalen eigenlijk altijd zo dat je moet inparkeren? Met de huidige laadsnelheden is de Fastned-opstelling veel comfortabeler en werkt voor iedereen, waar je laadpoort ook zit. Gewoon net als vroeger bij het tanken. Of zie ik iets over het hoofd?Dunnevandale schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:04:
[...]
Aangezien je toch een keertje achteruit moet rijden, tijdens of na het parkeren, vind ik het veel logischer om achteruit in te parkeren en vooruit weg te rijden dan achteruit een parkeervak uit te rijden terwijl je slecht zicht hebt op het overige verkeer. Tevens draait de voorkant van de parkerende auto tijdens achteruit inparkeren om de auto in het vak ernaast heen wat dus een aantal keer steken scheelt.
Zo lang je een paar palen zet is dat logisch, maar als er 20-30 moeten komen, dan is de vorm van een "parking" toch plaatsbesparend.JTHZZ schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:11:
[...]
Waarom zijn snellaadpalen eigenlijk altijd zo dat je moet inparkeren? Met de huidige laadsnelheden is de Fastned-opstelling veel comfortabeler en werkt voor iedereen, waar je laadpoort ook zit. Gewoon net als vroeger bij het tanken. Of zie ik iets over het hoofd?
Sony A7 iv en wat recycled glas
Kost ook meer ruimte lijkt mij en automatisch ook meer gedoe met aanleggen van het spul misschien.... dus dat? (zou het anders ook niet weten)JTHZZ schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:11:
[...]
Waarom zijn snellaadpalen eigenlijk altijd zo dat je moet inparkeren? Met de huidige laadsnelheden is de Fastned-opstelling veel comfortabeler en werkt voor iedereen, waar je laadpoort ook zit. Gewoon net als vroeger bij het tanken. Of zie ik iets over het hoofd?
Dan is een parkeerplaatsopstelling veel efficienter qua ruimtegebruik.
Ik stond laatst bij een fastned (dacht ik) waar het laadkabel aan een kabelboom hing, waardoor hij aan beide kanten van de auto uit kon komen.Maasluip schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:51:
Bij een Fastned-opstelling heb je eigenlijk 4 parkeerplaatsen om de laadpaal nodig om iedereen te kunnen voorzien. En als je doorrijplaatsen maakt moet je ook weg kunnen rijden, dus de plek voor je mag niet bezet zijn. Kijk maar eens hoe weinig tankzuilen er staan op een tankstation, vergeleken met de ruimte die bezet wordt.
Dan is een parkeerplaatsopstelling veel efficienter qua ruimtegebruik.
Dat viel me laatst ook op. Daardoor zouden er een stuk meer palen bij elkaar gezet kunnen worden!DaCoTa schreef op maandag 11 juli 2022 @ 17:32:
[...]
Ik stond laatst bij een fastned (dacht ik) waar het laadkabel aan een kabelboom hing, waardoor hij aan beide kanten van de auto uit kon komen.
Dat blijft toch het nadeel van FastNed, zo weinig palen dat het risico dat alles vol is gewoon groot is. (Naast het feit dat de beschikbaarheid van de SuC wel in de navi staat en de anderen niet)
Dat zie ik in mijn Polestar wel (maar dan weer niet de beschikbaarheid van SuCsSmobbo schreef op maandag 11 juli 2022 @ 19:49:
[...]
Dat viel me laatst ook op. Daardoor zouden er een stuk meer palen bij elkaar gezet kunnen worden!
Dat blijft toch het nadeel van FastNed, zo weinig palen dat het risico dat alles vol is gewoon groot is. (Naast het feit dat de beschikbaarheid van de SuC wel in de navi staat en de anderen niet)
Even terug naar Tesla: Wat mij bij de SuCs opvalt is de erg korte kabel. Voor een model 3 vast prima maar gaat dat bij de grotere Tesla modellen wel altijd goed? Ik moest met een fietsendrager erachter behoorlijk dicht inparkeren om te kunnen laden en dan zit mijn laadpoort nog wel aan dezelfde kant (maar wel iets verder naar voren).
[ Voor 4% gewijzigd door JTHZZ op 11-07-2022 20:12 ]
SuCs zijn echt ontworpen voor Tesla’s. Eventueel ook met fietsendrager. Dat lukt met een X ook wel. Laadpoort zit vrij ver naar achteren. Vind het echter wel opvallend dat nieuwe v3s nog niet langere kabels hebben. Ook niet de nieuwe locaties. Als je aan rijders van andere merken geld wil verdienen moet je ook zorgen dat de kabels passen zou ik zeggen.JTHZZ schreef op maandag 11 juli 2022 @ 20:10:
[...]
Dat zie ik in mijn Polestar wel (maar dan weer niet de beschikbaarheid van SuCs) maar Fastned ook niet mijn favoriet omdat ze gewoon een veel te lage dekking hebben. In Nederland nog best regelmatig maar in het buitenland nauwelijks aanwezig. Wel altijd bij een tankstation en handig doorheen te rijden dus. En een dakje!
Even terug naar Tesla: Wat mij bij de SuCs opvalt is de erg korte kabel. Voor een model 3 vast prima maar gaat dat bij de grotere Tesla modellen wel altijd goed? Ik moest met een fietsendrager erachter behoorlijk dicht inparkeren om te kunnen laden en dan zit mijn laadpoort nog wel aan dezelfde kant (maar wel iets verder naar voren).
Wat bedoel je met een kabelboom? Ze hebben wel langere kabels, ze hebben een hoger montagepunt en ze liggen op de grond. Dat scheelt makkelijk 2-3 meter aan lengte zo te zien.DaCoTa schreef op maandag 11 juli 2022 @ 17:32:
[...]
Ik stond laatst bij een fastned (dacht ik) waar het laadkabel aan een kabelboom hing, waardoor hij aan beide kanten van de auto uit kon komen.
Nee, hij bedoelt zo’n swinghaak.Maasluip schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 08:50:
[...]
Wat bedoel je met een kabelboom? Ze hebben wel langere kabels, ze hebben een hoger montagepunt en ze liggen op de grond. Dat scheelt makkelijk 2-3 meter aan lengte zo te zien.
[Afbeelding]
Kijk anders even op Chargemap bij Peutie West.
Ik moet sinds een week de M3 door wegenwerken hier in de straat, 500m verder parkeren ipv in onze garage. (Er is daar gelukkig wel een laadpaal beschikbaar)
Nu is er dus deze week een update beschikbaar, maar aangezien ik niet thuis kan geraken, kan ik deze dus niet koppelen met onze wifi.
We willen straks een kleine uitstap doen, waar ik dus ook zou willen Spotify gebruiken, maar aangezien we geen premium connection meer hebben, zou ik dus via de smartphone een hotspot moeten maken.
Mijn eigenlijke vraag (finally): Is er een optie om te verbinden met de hotspot,maar dat niet ineens die update begint te downloaden, maar dat ik wel Spotify kan gebruiken?
EX30 Ultra Twin Performance
Als je zelf al een muziek streaming service thuis hebt (en dus op je telefoon), kan je die ook streamen via bluetooth. Ik weet niet of je het downloaden kan tegenhouden (misschien pauzeren?) als je via een hot spot verbindt. Je kan het natuurlijk altijd even proberen en de hot spot uitzetten als je deze niet kunt pauzeren?Houseofdreams schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 10:25:
Rare vraag:
Ik moet sinds een week de M3 door wegenwerken hier in de straat, 500m verder parkeren ipv in onze garage. (Er is daar gelukkig wel een laadpaal beschikbaar)
Nu is er dus deze week een update beschikbaar, maar aangezien ik niet thuis kan geraken, kan ik deze dus niet koppelen met onze wifi.
We willen straks een kleine uitstap doen, waar ik dus ook zou willen Spotify gebruiken, maar aangezien we geen premium connection meer hebben, zou ik dus via de smartphone een hotspot moeten maken.
Mijn eigenlijke vraag (finally): Is er een optie om te verbinden met de hotspot,maar dat niet ineens die update begint te downloaden, maar dat ik wel Spotify kan gebruiken?
Streamen via BT, dat ik daar niet aan gedacht hebHmtsjmftsch schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 10:59:
[...]
Als je zelf al een muziek streaming service thuis hebt (en dus op je telefoon), kan je die ook streamen via bluetooth. Ik weet niet of je het downloaden kan tegenhouden (misschien pauzeren?) als je via een hot spot verbindt. Je kan het natuurlijk altijd even proberen en de hot spot uitzetten als je deze niet kunt pauzeren?
Risico dat de download start met de hotspot, dan pauzeren, dan wisselen van wifi als ik terug thuis kan parkeren doe ik liever niet. Geen zin om weer zo'n haperende update te hebben, waarvoor ik dan (opnieuw) tesla support moet bellen...
Ik update alleen maar via telefoon omdat hij m'n thuis-WIFI niet ziet. Nog nooit een haperende update gehad. Ik zou 'm lekker updaten via hotspot.Houseofdreams schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 11:11:
[...]
Streamen via BT, dat ik daar niet aan gedacht hebSoms is de oplossing simpel...
Risico dat de download start met de hotspot, dan pauzeren, dan wisselen van wifi als ik terug thuis kan parkeren doe ik liever niet. Geen zin om weer zo'n haperende update te hebben, waarvoor ik dan (opnieuw) tesla support moet bellen...
Als je een ongelimiteerd data-plan hebt mss wel ja, maar hier in BE kost het nogal watKorvaag schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 13:24:
[...]
Ik update alleen maar via telefoon omdat hij m'n thuis-WIFI niet ziet. Nog nooit een haperende update gehad. Ik zou 'm lekker updaten via hotspot.
Sindskort een Ziggo Wifipods (gewoon 2ehands van marktplaats) en precies op zelfde plek aangesloten (bekabeld) en voila 4 streepjes en soms volle signal.
Heel apart.
De WIFI module is redelijk ruk idd. Naast (& in) de auto heb ik op mijn telefoon 3 vd 5 streepjes. Zie ook nog paar andere netwerken van buren met voldoende ontvangst om mijn telefoon. De auto ziet niks.SirLct schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 13:31:
Ik merk dat de ontvangst van tesla wifi ontvanger best willekeurig is. Hotspot van mijn iPhone pakt ie beter op dan mijn android. Thuiswifi pakt ie niet, dus heb een tijdje een aparte router (bekabeld) als AP id schuur gezet (afstand <3m van de auto, wel met wand tussen). Maar nee, maar 2 streepjes of zo. Af en toe valt ie ook. Is een TP link archer dus geen laagste klasse meuk of zo.
Sindskort een Ziggo Wifipods (gewoon 2ehands van marktplaats) en precies op zelfde plek aangesloten (bekabeld) en voila 4 streepjes en soms volle signal.
Heel apart.
Op het scherm van de auto zie ik rechtsboven een groene download pijl dat er een update klaar staat. Als ik dan naar software ga zegt ie dat alles up to date is. Maar kijk ik in de app op m'n telefoon dan zie ik dat er een update op 63% staat...
Maar dat is nu al twee weken ofzo, dus die zal niet verder gaan. Reset werkt helaas niet.
Ik heb sinds vorige week geupdate, ik zou eerlijk gezegd wachten. Ja, het went, en ja, het valt mee. Maar het is en blijft een behoorlijke stap achteruit. Er missen zoveel handige snelkoppelingen of directe swipes, erg jammer. Het is allemaal niet meer zo snel of intuïtief als voorheen.Hatsjoe schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:32:
Zoiets simpels als in- en uitzoomen van de kaart met de + en - knop. Die is in V11 verdwenen, zoomen gaat alleen nog maar met 2 vingers. Het klinkt als mierenneuken, maar die + en - zijn echt 10x beter dan een heel scherm vol met vieze vingers van het in- en uitzoomen
Heb het in het verleden wel eens gehad. Support moet dan even een reset van de download oid doen. Kon het destijds zelf ook niet oplossen idd.jmderonde schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 13:51:
Misschien hebben anderen dit probleem eerder gehad, maar ik zie het voor het eerst en heb Tesla service maar even ingeschakeld:
Op het scherm van de auto zie ik rechtsboven een groene download pijl dat er een update klaar staat. Als ik dan naar software ga zegt ie dat alles up to date is. Maar kijk ik in de app op m'n telefoon dan zie ik dat er een update op 63% staat...
Maar dat is nu al twee weken ofzo, dus die zal niet verder gaan. Reset werkt helaas niet.
Links is aan de bestuurderskant en dan hoef je niet om de auto heen te lopen. Persoonlijk vind ik dat prettiger dan mijn eGolf waar die rechts zit. Zelfs met mijne kleine accuutje van 35 kWh laad ik bijna nooit openbaar en bij de snellader heb ik er alleen bij Tesla last van. Met een Tesla zal bij de generieke laders echter de paal aan de linkerkant vaker vrij zijn omdat bijna alle andere EVs rechts de poort hebben.Divak schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 13:52:
Laden aan de achterkant vind ik nog wel logisch, maar waarom dit linksachter zit snap ik nog steeds niet. Voor het achteruit inparkeren maakt het niet uit of de ingang links of rechts zit, maar bij het fileparkeren is het toch altijd beter dat dit rechtsachter zit. Immers sta je dan (als het goed is) altijd aan de rechterkant van de weg geparkeerd.
[...]
Ahja, wist niet dat je in BE woondeHouseofdreams schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 13:31:
[...]
Als je een ongelimiteerd data-plan hebt mss wel ja, maar hier in BE kost het nogal wat
- Taro
- Niet online
Mogelijk verschil tussen 2,4 GHz en 5 GHz? Tesla schijnt alleen op 2,4 te verbinden.SirLct schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 13:31:
Ik merk dat de ontvangst van tesla wifi ontvanger best willekeurig is. Hotspot van mijn iPhone pakt ie beter op dan mijn android. Thuiswifi pakt ie niet, dus heb een tijdje een aparte router (bekabeld) als AP id schuur gezet (afstand <3m van de auto, wel met wand tussen). Maar nee, maar 2 streepjes of zo. Af en toe valt ie ook. Is een TP link archer dus geen laagste klasse meuk of zo.
Heel apart.
Tot vandaag nooit dit probleem gehad, vanmiddag in de auto zag ik geen andere weggebruikers in het scherm wat ik al raar vond.Oceaanbodem schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 19:07:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem met 2022.16.3. Autopilot en ACC werkt nu vaker niet dan wel. Heel vervelend.
Toen al rijdend een reset gedaan, kwam de sos call foutmelding er nog bovenop
Handig zo’n rijdende Windows 98 machine.
Ja na zo'n reset moet alles ff opstarten. Het is net Windows. Na starten van je PC heb je ook niet meteen je Steam beschikbaar. Het was alleen netjes geweest als ze dat even hadden afgeschermd door middel van een vertraging in het weergeven van het hoofdscherm ofzo.Wolly schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 21:07:
[...]
Tot vandaag nooit dit probleem gehad, vanmiddag in de auto zag ik geen andere weggebruikers in het scherm wat ik al raar vond.
Toen al rijdend een reset gedaan, kwam de sos call foutmelding er nog bovenop. Geïrriteerd dacht ik even de AP aan te zetten om de menuutjes door te bladeren, werkte dat ook ineens niet meer
![]()
Handig zo’n rijdende Windows 98 machine.
Na een half uur werkte het nog steeds niet, morgen maar weer proberen.Korvaag schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 21:35:
[...]
Ja na zo'n reset moet alles ff opstarten. Het is net Windows. Na starten van je PC heb je ook niet meteen je Steam beschikbaar. Het was alleen netjes geweest als ze dat even hadden afgeschermd door middel van een vertraging in het weergeven van het hoofdscherm ofzo.
Sowieso heb ik nog nooit gezien dat andere weggebruikers niet werden getoond.
Dit heb ik ook nooit begrepen. Vooral omdat zeker bij de (te) korte kabel, dit enorm over de auto schuurt. Met een wereld aan krassen als gevolg. En op veel plekken zelfs helemaal niet past als de paal op de stoep staat aan de voorkant. Ik zie geen enkel voordeel om hem links te hebben, maar misschien mis ik iets.Divak schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 13:52:
Laden aan de achterkant vind ik nog wel logisch, maar waarom dit linksachter zit snap ik nog steeds niet. Voor het achteruit inparkeren maakt het niet uit of de ingang links of rechts zit, maar bij het fileparkeren is het toch altijd beter dat dit rechtsachter zit. Immers sta je dan (als het goed is) altijd aan de rechterkant van de weg geparkeerd.
Het voordeel is er vooral bij het thuisladen. Ik kan aan ‘mijn’ kant gelijk de stekker erin stoppen en klaar.JohanB schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 22:02:
[...]
Dit heb ik ook nooit begrepen. Vooral omdat zeker bij de (te) korte kabel, dit enorm over de auto schuurt. Met een wereld aan krassen als gevolg. En op veel plekken zelfs helemaal niet past als de paal op de stoep staat aan de voorkant. Ik zie geen enkel voordeel om hem links te hebben, maar misschien mis ik iets.
Geen idee of dit, aangezien een oprit in auto minnend Amerika normaler is (geen bron, gokje van mijn kant
Een standaard plek zou wel handig zijn, maar ik weet dat ze bij de nieuwe Niro EV hem weer in de neus hebben, omdat dit dichterbij de rest van de electronica van de auto zit. Terwijl de EV6 hem wel achterop heeft (verschil tussen een hybride platform en een EV only platform denk ik).
Dus ik vrees dat de verschillen nog wel even blijven.
Links is de kant van de bestuurder?JohanB schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 22:02:
[...]
Dit heb ik ook nooit begrepen. Vooral omdat zeker bij de (te) korte kabel, dit enorm over de auto schuurt. Met een wereld aan krassen als gevolg. En op veel plekken zelfs helemaal niet past als de paal op de stoep staat aan de voorkant. Ik zie geen enkel voordeel om hem links te hebben, maar misschien mis ik iets.
Overigens, bij een UK model, zit de charger nog steeds links, screenshot uit filmpje:
Dit is een bekend probleem. Veel mensen hebben hier last van (ik ook). Komt door een bug in de software. Tesla geeft al 2 maanden aan dat ze "er mee bezig zijn". Het gekke is dat het bij de vorige versie opgelost leek, maar bij de laatste update kwam het gewoon weer terug. Best lastig, zonder Autopilot naar Italië. Erg slecht dat dit überhaupt kan gebeuren. Soms geeft hij ook aan dat de emergency breaking niet meer werkt. Dat is helemaal slecht.Wolly schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 21:47:
[...]
Na een half uur werkte het nog steeds niet, morgen maar weer proberen.
Sowieso heb ik nog nooit gezien dat andere weggebruikers niet werden getoond.
Dit topic is gesloten.
![]()
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
- Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
- Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
Gerelateerde topics:
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
:strip_exif()/f/image/g1EL6pa2wDpNWkKUcj5MRdQT.jpg?f=fotoalbum_large)