Inspired schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 17:11:
[...]
Het kan prima hoor (lange trips met BEV) maar na een paar jaar verlang ik soms wel weer naar een ICE. (Qua lange trips dan..)

Gewoon stoppen waar je wilt. Leuke Aire's langs de tolweg pakken en niet om de twee uur eraf/erop moeten en stoppen bij een afgelegen Hotel waar niks voor de kids is etc etc. Ook ben ik wat huiverig voor de vakantie qua drukte en het open zetten van de SuCs. Maar goed, we gaan het in augustus weer zien als we lekker naar Spanje gaan.
Het ging tijdens 2020 Corona vakantie echt prima, super uitgerust aangekomen in Italië.
Maar vorig jaar terugweg Italie hadden we een horror terugweg. Door file vertraagde de boel gigantisch. als je dan ook niet iedere keer 40 minuten moet laden (omdat het druk is bij V2 superchargers) met max 70kW omdat door die drukte je stallpair ook continu bezet is… Tja we waren er wel klaar mee.
De geplande tussenstop in Zuid-Duitsland kwam steeds verder en verder weg in aankomsttijd en uiteindelijk in Zwitserland besloten daar maar ergens te stoppen, want het was al 22:00 uur.
Alle hotels daar vol of €700-€1500 per nacht. Dus maar weer door naar de volgende afrit.
Tot opeens de afritten dicht waren, want door file vóór de Gottard tunnel sluit men de afritten af. Verplicht nog uren op de weg moeten staan met een EV met leegrakende accu zorgt voor stress, plus de vermoeidheid. We konden niet van de snelweg af, dus uiteindelijk 02:00uur uit de agitated gekomen en maar de eerste SuC opgezocht en daar in de auto geslapen.
25 uur in de auto gezeten. Met files wordt je hele planning in het water gegooid en extra laden helpt dan niet heel erg mee.
Dus dit jaar gaan we maar vliegen.
Ik verhuur mijn dakkoffers op marktplaats en als ik dat als graadmeter kan gebruiken: het is ongelooflijk druk met aanvragen. Dat voorspelt weinig goeds voor de zwarte zaterdagen.
Als het doorrijdt vind ik het erg prettig, maar met files is het een soort druppel die de emmer doet overlopen. Je bent er al klaar mee en dan moet je ook nog laden. Waarvan het laden dus niet per se de oorzaak is.
Het kan al wel een hoop schelen door buiten de zaterdagen te reizen, alleen werkt niet iedere accomodatie daaraan mee helaas.
[
Voor 8% gewijzigd door
Tweak_ers op 07-07-2022 06:36
]