Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
RTFMSirLct schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:29:
[...]
Maar werkt het continuu voor aantal dagen?
Ik bedoel, als ik de valet mode linkt met een van de sleutelkaart, pakt ie het altijd totdat ik het eraf haalt?
https://www.tesla.com/own...C875F4DEDC3.html#D1E13121
Aan/uitzetten via aparte PIN zo te zien.
Thanks, da's dan typisch, heb als gek gezocht en gegoogled, niet gevonden. En ja hoor het staat gewoon. Thanks.Inspired schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:09:
[...]
RTFM![]()
https://www.tesla.com/own...C875F4DEDC3.html#D1E13121
Aan/uitzetten via aparte PIN zo te zien.
Life is too short to drive boring cars
Mijn n=2, na levering kan het soms een tijdje duren voor je mee gaat draaien met de software updates. Verder is het bij mij per versie verschillend of ik vroeg of laat ben.Sjoop1985 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 10:04:
[...]
Software is 2022.11.102 - wat Googlen leert dat dit een interne Tesla versie is die voornamelijk op nieuw afgeleverde auto's staat. Geen idee wat de equivalentie is. Ik heb wél de customization en kinderslot features uit 2022.12, maar nog geen Disney Plus. Iemand ervaring met hoelang het duurt voor je na levering aan de beurt komt voor een uitrol van een OTA die je weer on track brengt met de public releases?
Ik heb mijn auto "besteld" in het service center Amsterdam, en dat hield in dat de mijnheer van de showroom op een iPad de online configurator bediende en ik daarna mijn naw gegevens en creditcard invulde. Dus nee, zit geen verschil in.Pap3rclip schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 22:44:
[...]
- Is er enig voordeel aan een configuratie met de verdeler samen te stellen of moet ik hem maar gewoon online "bestellen"? Kan er een korting onderhandeld worden zoals bij klassieke wagens/dealers het geval is?
[...]
Bedankt voor de informatie en veel plezier met de model Y!tonkmen schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 16:21:
Zojuist nieuwe model Y opgehaald in Tilburg. Het betreft een China versie en tot mijn verrassing zit er een hoedenplank in. Dus kennelijk op alle versies nu een hoedenplank. Verder i.v.t. mijn model 3 veel rustiger tijdens het rijden, zal door het dubbel glas komen. Een tevreden Y rijder 😁
Gefeliciteerd!tonkmen schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 16:21:
Zojuist nieuwe model Y opgehaald in Tilburg. Het betreft een China versie en tot mijn verrassing zit er een hoedenplank in. Dus kennelijk op alle versies nu een hoedenplank. Verder i.v.t. mijn model 3 veel rustiger tijdens het rijden, zal door het dubbel glas komen. Een tevreden Y rijder 😁
Zit de granny lader er ook nog bij? Ik las dat Tesla daar wellicht mee wilde stoppen?
Proficiat!tonkmen schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 16:21:
Hoe is de vering?
Sony A7 iv en wat recycled glas
Deze week mijn MYLR opgehaald in Tilburg. Besteld in maart jl. Granny charger zat er bij. Heeft matrix koplampen (uitgeprobeerd met Lightshow: “Tesla” wordt op de muur geprojecteerd).Xenir schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 17:10:
[...]
Gefeliciteerd!
Zit de granny lader er ook nog bij? Ik las dat Tesla daar wellicht mee wilde stoppen?
Voor zover ik nu kan overzien is de auto keurig afgewerkt.
… en het belangrijkste, hij rijdt fantastisch!
tonkmen schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 16:21:
Allebei gefeliciteerd!Vechtdal schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 18:47:
[...]
Deze week mijn MYLR opgehaald in Tilburg. Besteld in maart jl. Granny charger zat er bij. Heeft matrix koplampen (uitgeprobeerd met Lightshow: “Tesla” wordt op de muur geprojecteerd).
Voor zover ik nu kan overzien is de auto keurig afgewerkt.
… en het belangrijkste, hij rijdt fantastisch!
Ik hoor graag hoe de auto's bevallen. Die matrix koplampen zijn een leuke verrassing
[ Voor 10% gewijzigd door RricK op 30-06-2022 19:56 ]
Volgens mij wordt de Long Range nu in China gemaakt en de performance in Berlijn. Maar kennelijk zijn er afgelopen week ook een aantal LR's uit Berlijn gekomen. Je kunt t in elk geval aan je VIN zien zodra je die hebt. Als je door een VIN decoder haalt, kun je zien waar de auto gemaakt isRricK schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 19:43:
Hoe weet je eigenlijk waar je model y gemaakt wordt / is? Ik dacht dat alle model y's uit berlijk kwamen inmiddels.
EDIT: filmpje van Giga Berlin waar LR's worden geladen op de vrachtwagen: YouTube: Giga Berlin | 2022-06-25 | Saturday production & Model Y LR. Vanaf 14:05
[ Voor 16% gewijzigd door ignatius op 30-06-2022 19:59 ]
Mijn MYLR is afkomstig uit China (VIN).ignatius schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 19:56:
[...]
Volgens mij wordt de Long Range nu in China gemaakt en de performance in Berlijn. Maar kennelijk zijn er afgelopen week ook een aantal LR's uit Berlijn gekomen. Je kunt t in elk geval aan je VIN zien zodra je die hebt. Als je door een VIN decoder haalt, kun je zien waar de auto gemaakt is
EDIT: filmpje van Giga Berlin waar LR's worden geladen op de vrachtwagen: YouTube: Giga Berlin | 2022-06-25 | Saturday production & Model Y LR. Vanaf 14:05
Ik denk dat 't weinig uitmaakt, behalve de boot-rit. Mijn auto staat nu gepland voor 23-9 / 7-11. Stiekem hoop ik toch dat ie dan uit Berlijn komt
Bedankt! En zowel de granny lader als gewone laadlabel zijn meegeleverd.Xenir schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 17:10:
[...]
Gefeliciteerd!
Ik heb alleen nog op de snelweg en bij ons in de wijk gereden, met verschillende drempels. Vering is volgens mij prima, ik herken me vooralsnog niet in de reviews m.b.t. stugge vering. Maar misschien is het voor een reviewer erger, die meerdere auto's kan vergelijken, dan voor mij.
Ik heb de af fabriek pilot sport 4s banden van mn 3 performance vervangen door de niet-tesla variant (scheelde een hoop geld). Verschil in bandengeluid is zeker op de snelweg goed hoorbaar, of je je daar aan stoort is erg persoonlijk denk ik. Qua rijeigenschappen verder geen bijzondere verschillen ontdektDalma schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:46:
Hoi allemaal
Een kort vraagje. Zomerbanden voor een m3 lr. Ik kan de nieuwste Michelin pilot sport 5 eronder zetten maar het is geen tesla only band ?
Advies ? Of heeft iemand deze band al onder z’n auto ?
In ieder geval een oproepje: kijk aub even in je spiegel en als ik of mijn motorcollegas eraan komen, zouden jullie dan even wat plaats kunnen maken? Alvast bedankt
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
Dus nee, ik denk eerder dat ze graag naar de linkerbaan willen
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
Maar dan rij je op de rechterbaan neem ik aan? Ik rij altijd op de linkerbaanTaro schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 22:34:
@JTHZZ Ik irriteer mij er juist aan dat de auto perfect in het midden van de baan gaat rijden. Ik rij bij voorkeur zelfs iets aan de rechterkant.
@JTHZZ ik kijk doorgaans wel goed in de spiegels en geef motoren wel de ruimte. Alleen niet als ze met 50+ verschil in snelheid aan komen rijden. Dan kunnen ze me de boom in.
[ Voor 15% gewijzigd door Inspired op 30-06-2022 22:46 ]
- Taro
- Niet online
Mijn rechtervoet is wat zwaar, ik vermoed door wat titanium schroeven die ik nog in mijn rechter enkel heb zitten door een ongeluk dat ik ooit heb gehad...
Maar als ik op een enkele baan rijd, dan neigt de auto mij té ver naar links. Daarom stuur ik ook liever zelf.
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
Dit wel, ik kijk vaak in mijn spiegel om motoren ertussen te laten, maar soms komen die zo bizar hard aan dat ik geen tijd heb om uit te kunnen wijken.Inspired schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 22:43:
[...]
Maar dan rij je op de rechterbaan neem ik aan? Ik rij altijd op de linkerbaanen dan vind ik hem ook wel dicht op de rechterbaan zitten. Met name bij inhalen van vrachtwagens bijvoorbeeld.
@JTHZZ ik kijk doorgaans wel goed in de spiegels en geef motoren wel de ruimte. Alleen niet als ze met 50+ verschil in snelheid aan komen rijden. Dan kunnen ze me de boom in.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Klopt ik rijd met autopilot in de file en die gaat exact in het midden rijden, dus motorrijders kunnen er lastig langs, als ik dan handmatig meer naar links wil om een mororrijder er langs te laten, dan gaat autopilot weer uit in de file. Dus dat doe ik dan niet. Sorry voor de motorrijders (ben ik zelf ook overigens).JTHZZ schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 22:26:
Vraagje aan Tesla-rijders: ik rij regelmatig op mijn motor door de file. Nu valt mij op dat ik veel Tesla’s tegenkom die ik moeilijk kan passeren omdat ze redelijk dicht tegen de middenstreep rijden (of misschien wel precies midden in de rijstrook?). In ieder geval duidelijk afwijkend van de meeste andere auto’s die meer plaats laten in het midden. Komt dit omdat ze autopilot gebruiken en die altijd zo rijdt ? En als je dat uitzet heb je dan ook geen ACC meer? Want dan snap ik het dilemma.
In ieder geval een oproepje: kijk aub even in je spiegel en als ik of mijn motorcollegas eraan komen, zouden jullie dan even wat plaats kunnen maken? Alvast bedankt
Ik weet dat een collega (jaren geleden in een model S) hierover wel eens bezig is geweest met Tesla maar blijkbaar is er niets gebeurt.
Hoe lang is eigenlijk de meegeleverde laaadkabel? In 2019 een maand of 3 moeten wachten tot de 7.5mtr kabel er was ipv de korte versie. Anders tzt omwisselen als m'n MYP er is.tonkmen schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:48:
[...]
Bedankt! En zowel de granny lader als gewone laadlabel zijn meegeleverd.
Ok misschien is het ook wel dat hij perfect in het midden rijdt want de meeste andere automobilisten rijden automatisch een beetje van de middenstreep af waardoor ik er makkelijk langs kan, ook al rijdt er rechts een vrachtwagen. Bij Tesla’s vaak niet. Is het niet handiger om autopilot in de file uit te zetten? In Duitsland is het nu verplicht om ruimte vrij te houden voor hulpdiensten,. Hopelijk hebben ze daar niet teveel Tesla’s.Taro schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 22:34:
@JTHZZ Ik irriteer mij er juist aan dat de auto perfect in het midden van de baan gaat rijden. Ik rij bij voorkeur zelfs iets aan de rechterkant.
@Inspired volgens de opgestelde gedragsregels mag je max 10 km/u harder maar is mij ook wel duidelijk dat dat niet iedereen aanhoudt. Net als dat je met alarmlichten UIT moet rijden.
Oh wow, hij gaat helemaal uit? Bij mijn Polestar kun je er doorheen sturen en pakt hij hem gewoon weer op. Bij Volkswagen begreep ik dat de auto de plaats op de rijbaan kan aanpassen, dat zou perfect zijn. Maar goed, vraag ook weer beantwoord dan, mij is duidelijk dat Elon nog een motorcycle recognition moet programmeren. Tweetje van mij aan hem zou genoeg moeten zijn toch?bones schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 06:12:
[...]
Klopt ik rijd met autopilot in de file en die gaat exact in het midden rijden, dus motorrijders kunnen er lastig langs, als ik dan handmatig meer naar links wil om een mororrijder er langs te laten, dan gaat autopilot weer uit in de file. Dus dat doe ik dan niet. Sorry voor de motorrijders (ben ik zelf ook overigens).
[ Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 01-07-2022 07:44 ]
Lekker, veel plezier. Had je de Model 3 in eigen bezit? Die kon je nog prima verkopen lijkt mij?tonkmen schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 16:21:
Misschien gewenning of ben ik een van de weinige, maar rijd zelf ook nagenoeg nooit op AP in de file. Juist omdat het EV is en zo soepel gaat. Zit inderdaad wel vrij ver naar rechts voor m’n gevoel. Dat zal wel het midden zijn. Is ook een geen smalle auto. Motor moet even opletten, maar zou er met 10km/u makkelijk door moeten kunnen toch?JTHZZ schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 07:38:
[...]
Ok misschien is het ook wel dat hij perfect in het midden rijdt want de meeste andere automobilisten rijden automatisch een beetje van de middenstreep af waardoor ik er makkelijk langs kan, ook al rijdt er rechts een vrachtwagen. Bij Tesla’s vaak niet. Is het niet handiger om autopilot in de file uit te zetten? In Duitsland is het nu verplicht om ruimte vrij te houden voor hulpdiensten,. Hopelijk hebben ze daar niet teveel Tesla’s.
@Inspired volgens de opgestelde gedragsregels mag je max 10 km/u harder maar is mij ook wel duidelijk dat dat niet iedereen aanhoudt. Net als dat je met alarmlichten UIT moet rijden.
Dan ontstaat ruimte voor hulpverleningsdiensten (politie, ambulance, brandweer, slepers e.d..Dat het dan ook meteen praktischer wordt voor motorrijders is meegenomen - al moeten ze dan niet met groot snelheidsverschil er tussendoor scheuren.
Menig motorrijder moet trouwens wel langzamerhand gaan stoppen met een slechte gewoonte: tijdens het wachten op een verkeerslicht er tussendoor naar voren rijden. Dat wordt nu met steeds meer EV's die (vrijwel) net zo snel optrekken bij het op groen springen steeds risicovoller. Het is nu niet meer zo vanzelfsprekend dat de motorrijder al enige meters weg is voordat de auto achter/naast hen op gang is. Sowieso mag het niet, maar dat lijkt al tijden geen argument meer te zijn.
Hoevaak gebeurt dat eigenlijk? Ik vermoed dat het een risico voor de motorrijder kan zijn als je van die opgefokte rijders tegenkomt. Het is niet dat ze traag optrekken, dus geef ze altijd de ruimte. Heb ook regelmatig dat ze achter mij stoppen omdat ze de auto herkennen.arsimo schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 09:40:
Bij langzaam rijdende files zou ik het fij)n vinden als we in NL en BE zouden gaan doen zoals in Duitsland e.d. de gewoonte (of nu zelfs de verplichting) is: in rechterbaan tegen de rechterlijn rijden en in linkerbaan tegen de linkerlijn.
Dan ontstaat ruimte voor hulpverleningsdiensten (politie, ambulance, brandweer, slepers e.d..Dat het dan ook meteen praktischer wordt voor motorrijders is meegenomen - al moeten ze dan niet met groot snelheidsverschil er tussendoor scheuren.
Menig motorrijder moet trouwens wel langzamerhand gaan stoppen met een slechte gewoonte: tijdens het wachten op een verkeerslicht er tussendoor naar voren rijden. Dat wordt nu met steeds meer EV's die (vrijwel) net zo snel optrekken bij het op groen springen steeds risicovoller. Het is nu niet meer zo vanzelfsprekend dat de motorrijder al enige meters weg is voordat de auto achter/naast hen op gang is. Sowieso mag het niet, maar dat lijkt al tijden geen argument meer te zijn.
Maar in Duitsland mag een motorrijder niet inhalen.arsimo schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 09:40:
Bij langzaam rijdende files zou ik het fij)n vinden als we in NL en BE zouden gaan doen zoals in Duitsland e.d. de gewoonte (of nu zelfs de verplichting) is: in rechterbaan tegen de rechterlijn rijden en in linkerbaan tegen de linkerlijn.
Dat als eerste weg zijn moet je ook mee oppassen, want daardoor kreeg ik er eentje in de zijkant die nog even door donker oranje dacht de kruising over te stekenarsimo schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 09:40:
...
Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com
Je hebt op de motor weleens een situatie waarbij je er niet voorbij kán, en dan kijk ik echt altijd een beetje angstig in m'n spiegels om zo snel mogelijk te kunnen reageren op achteropkomend verkeer. Hou gewoon een beetje rekening met elkaar, laat de motor snel wegrijden en dan ben je alsnog veel sneller weg in je EV dan het rijtje achter je.
De regel is 10km/u verschil en vaak staat een file niet helemaal stil. Ik kan er wel langs maar zeker met een vrachtwagen ernaast is het niet ruim, met mijn motor. Ik begrijp dat veel automobilisten er een hekel aan hebben (hoewel je er volgens mij niet veel last van hebt) maar bedenk dan dat iedere motor een extra auto in de file had kunnen zijn en achteraan de file de gevaarlijkste plek is voor motorrijders.STIMPPYYY schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 09:29:
[...]
Misschien gewenning of ben ik een van de weinige, maar rijd zelf ook nagenoeg nooit op AP in de file. Juist omdat het EV is en zo soepel gaat. Zit inderdaad wel vrij ver naar rechts voor m’n gevoel. Dat zal wel het midden zijn. Is ook een geen smalle auto. Motor moet even opletten, maar zou er met 10km/u makkelijk door moeten kunnen toch?
Dat voorkruipen bij het stoplicht mag ook, zolang je tussen de auto’s blijft maar dat vind ik nergens op slaan en doe ik nooit. Stoplichtsprintjes met EVs kunnen prima, geloof me, er zijn genoeg motoren sneller dan een M3 maar het is ook zo dat de meeste EV rijders niet bij ieder stoplicht als een dolle optrekken.
Anyway, wil deze thread niet voor motordiscussies kapen, was gewoon benieuwd waarom ik zoveel Tesla’s als obstakel tegenkom en ik weet het nu, bedankt
Is in BE ondertussen ook al even verplicht, al doen velen nog alsof ze van niks weten uiteraardarsimo schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 09:40:
EX30 Ultra Twin Performance
Helder! Ach toch leuk, keer een levendige discussie. Overigens heb ik persoonlijk altijd, de weg is van iedereen. Niet van een individu, dus een beetje rekening houden met elkaar kan geen kwaad.JTHZZ schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:04:
[...]
De regel is 10km/u verschil en vaak staat een file niet helemaal stil. Ik kan er wel langs maar zeker met een vrachtwagen ernaast is het niet ruim, met mijn motor. Ik begrijp dat veel automobilisten er een hekel aan hebben (hoewel je er volgens mij niet veel last van hebt) maar bedenk dan dat iedere motor een extra auto in de file had kunnen zijn.
Dat voorkruipen bij het stoplicht mag ook, zolang je tussen de auto’s blijft maar dat vind ik nergens op slaan en doe ik nooit. Stoplichtsprintjes met EVs kunnen prima, geloof me, er zijn genoeg motoren sneller dan een M3 maar het is ook zo dat de meeste EV rijders niet bij ieder stoplicht als een dolle optrekken.
Anyway, wil deze thread niet voor motordiscussies kapen, was gewoon benieuwd waarom ik zoveel Tesla’s als obstakel tegenkom en ik weet het nu, bedankt
Ben altijd een beetje huiverig met mogelijk kritische opmerkingen of vergelijkingen met andere auto’s in het Tesla Model 3 topic.STIMPPYYY schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:07:
[...]
Helder! Ach toch leuk, keer een levendige discussie. Overigens heb ik persoonlijk altijd, de weg is van iedereen. Niet van een individu, dus een beetje rekening houden met elkaar kan geen kwaad.
Tja, ik denk er anders over. Gewoon in de rij blijven staan bij verkeerslichten. Punt.BigSmurf schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:02:
@arsimo Jouw opmerking is precies de reden waarom ik vind dat je bij je autorijbewijs verplicht 2 of 3 motorrijlessen moet nemen. Je gaat niet erlangs rijden bij een verkeerslicht of een file om eerder weg te zijn - dat is mooi meegenomen -, maar omdat je niet achteraan een rij auto's wil staan met risico dat je over het hoofd wordt gezien en iemand je ondersteboven rijdt van achteren.
Je hebt op de motor weleens een situatie waarbij je er niet voorbij kán, en dan kijk ik echt altijd een beetje angstig in m'n spiegels om zo snel mogelijk te kunnen reageren op achteropkomend verkeer. Hou gewoon een beetje rekening met elkaar, laat de motor snel wegrijden en dan ben je alsnog veel sneller weg in je EV dan het rijtje achter je.
Als motorrijders geen uitzondering in het verkeer(sgededrag) willen zijn dan wordt men ook niet (of in ieder geval minder snel) over het hoofd gezien. Ik heb niets tegen motorrijders of motorrijden maar ze mogen als groep verkeersdeelnemers wel eens wat kritischer naar zichzelf kijken.
Bij de files tussendoor rijden heb ik geen enkele moeite. Daar stoor je niemand mee en ik hou er rekening mee.
9 vd 10 motorrijders die ik tegen kom willen er gewoon snel langs en zijn niet bezig met veiligheid. Inhalen in de file tussen auto's is niet veiliger. Even snel mij rechts inhalen op de snelweg als ik moet wachten totdat iemand langs een vrachtwagen is, is niet veiliger. Een hele rits auto's inhalen bij een stoplicht en dan voor de streep wachten heeft niks met veiligheid te maken. Fijn dat jij op de motor anders bent maar dat is niet de werkelijkheid helaas.BigSmurf schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:17:
Als automobilisten beter opletten, dan zou het inderdaad niet nodig zijn. Helaas is spiegelen en je telefoon wegleggen tegenwoordig meer uitzondering dan regel, dus ik neem mezelf op de motor graag in bescherming. I rest my case.
stoor me enorm aan mensen die of heel erg rechts of links gaan rijden, gewoon gevaarlijk
als er in de file een ambu of motorrijder langs wil dan ff kort van AP af en iets opschuiven, of spiegels inklappen
Iets wat je met motorrijles goed wordt geleerdeNaSnI schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 09:50:
[...]
Dat als eerste weg zijn moet je ook mee oppassen, want daardoor kreeg ik er eentje in de zijkant die nog even door donker oranje dacht de kruising over te stekenResultaat is dat je 2 uur tijd staat te verknoeien op een kruising, je auto 3 maanden wacht op schadeherstel en gelukkig geen letsel, maar dat kan er ook zomaar bijkomen
Ach kom, je hebt er toch nauwelijks last van als er een motorrijder voor je staat. Degenen die dat doen zijn zonder uitzondering vlot weg. Bovendien vind ik het prima dat motorrijders zich sneller door het verkeer willen bewegen omdat ze ook veel efficiënter gebruik maken van het asfalt.arsimo schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:14:
[...]
Tja, ik denk er anders over. Gewoon in de rij blijven staan bij verkeerslichten. Punt.
Als motorrijders geen uitzondering in het verkeer(sgededrag) willen zijn dan wordt men ook niet (of in ieder geval minder snel) over het hoofd gezien. Ik heb niets tegen motorrijders of motorrijden maar ze mogen als groep verkeersdeelnemers wel eens wat kritischer naar zichzelf kijken.
9 vd 10? Ik denk dat dit mooi bevestigt hoe motorrijders over het hoofd worden gezien. Als de motorrijders allemaal bovenstaand gedrag gaan vertonen dan worden ze een stuk beter gezien en wordt het een stuk veiliger op de weg voor ze.Inspired schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:21:
[...]
9 vd 10 motorrijders die ik tegen kom willen er gewoon snel langs en zijn niet bezig met veiligheid. Inhalen in de file tussen auto's is niet veiliger. Even snel mij rechts inhalen op de snelweg als ik moet wachten totdat iemand langs een vrachtwagen is, is niet veiliger. Een hele rits auto's inhalen bij een stoplicht en dan voor de streep wachten heeft niks met veiligheid te maken. Fijn dat jij op de motor anders bent maar dat is niet de werkelijkheid helaas.
Punt is dat dit juist niet zo is. Al diverse malen meegemaakt dat een motorrijder dus van vele plekken achterop tussen de wachtende auto's naar voren rijdt, arrogant (zo komt het in ieder geval op mij over) voor mij en tevens al voorbij de stopstreep gaat staan.Pierz schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:34:
[...]
Ach kom, je hebt er toch nauwelijks last van als er een motorrijder voor je staat. Degenen die dat doen zijn zonder uitzondering vlot weg. Bovendien vind ik het prima dat motorrijders zich sneller door het verkeer willen bewegen omdat ze ook veel efficiënter gebruik maken van het asfalt.
Als het licht op groen springt - wat zo'n rijder niet zelden relatief laat doorheeft omdat hij voorbij de streep staat! - maar matig snel optrekt. Snap het wel dat die rijder gewend is ook bij matig optrekken sneller weg te zijn maar dat is dus nu veelal niet meer het geval. Als hij/zij nu met vol vermogen (en op tijd!) zou optrekken was er niets aan de hand, maar nu heb ik meer dan eens meteen op de rem moeten staan bij optrekken juist omdat ik er vanuit ga dat als een motorrijder voorbij iedereen en alles rijdt (en dus formeel in overtreding is) heel snel zal optrekken om geen risico's te nemen en het verkeer niet te hinderen. Als die motorrijder dat dan niet doet dan hindert deze het verkeer.
Geen punt voor mij als iemand (auto of motor maakt niet uit) gewoon netjes voor me zou staan voor de stopstreep dan trek ik gewoon op zodra ik kan. Ik mag echter verwachten dat als ik als eerste voor de lijn sta dat ik mijn eigen optrektempo kan bepalen. Als iemand daar asociaal [en ja, dat vind ik] en foutief er voor kruipt dan verwacht ik minimaal dat hij me niet hindert. En dat doet zo iemand geregeld dus wel. Dat me dat ergert is nog een detail, maar juist die motorrijder vergroot zo het risico dat hij een keer van achter aangereden wordt - hij zoekt het zelf op. En als het gebeurt zit hij met de ellende maar ik ook.
Stoppen met die onzin. Netjes in de rij wachten. Punt.
En als die motorrijder 0,5s later vertrekt.... so what. Je gemiddelde snelheid zal aangepast worden in homeopatische orde.
Is mijn punt helemaal niet. Goed gelezen?Tommie12 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:04:
Gaan we nu emmeren over het feit of je bij de volgende lichten 1 plaats opgeschoven bent in de pikorde of niet?
Maar goed, blijkbaar zijn er eerst ongelukken nodig voordat er iets aan gaat veranderen.
Dan is jouw ervaring anders dan de mijne. En vergeet ook niet dat je in een nogal snelle auto rijdt. Dat brengt ook een bepaalde verantwoordelijkheid met zich mee, omdat je simpelweg sneller bent dan andere verkeersdeelnemers verwachten. Als je moet remmen voor een optrekkende motorrijder mag je je best eens afvragen of je zelf niet een gevaarlijke rijstijl hebt.arsimo schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:59:
[...]
Punt is dat dit juist niet zo is. Al diverse malen meegemaakt dat een motorrijder dus van vele plekken achterop tussen de wachtende auto's naar voren rijdt, arrogant (zo komt het in ieder geval op mij over) voor mij en tevens al voorbij de stopstreep gaat staan.
Als het licht op groen springt - wat zo'n rijder niet zelden relatief laat doorheeft omdat hij voorbij de streep staat! - maar matig snel optrekt. Snap het wel dat die rijder gewend is ook bij matig optrekken sneller weg te zijn maar dat is dus nu veelal niet meer het geval. Als hij/zij nu met vol vermogen (en op tijd!) zou optrekken was er niets aan de hand, maar nu heb ik meer dan eens meteen op de rem moeten staan bij optrekken juist omdat ik er vanuit ga dat als een motorrijder voorbij iedereen en alles rijdt (en dus formeel in overtreding is) heel snel zal optrekken om geen risico's te nemen en het verkeer niet te hinderen. Als die motorrijder dat dan niet doet dan hindert deze het verkeer.
Geen punt voor mij als iemand (auto of motor maakt niet uit) gewoon netjes voor me zou staan voor de stopstreep dan trek ik gewoon op zodra ik kan. Ik mag echter verwachten dat als ik als eerste voor de lijn sta dat ik mijn eigen optrektempo kan bepalen. Als iemand daar asociaal [en ja, dat vind ik] en foutief er voor kruipt dan verwacht ik minimaal dat hij me niet hindert. En dat doet zo iemand geregeld dus wel. Dat me dat ergert is nog een detail, maar juist die motorrijder vergroot zo het risico dat hij een keer van achter aangereden wordt - hij zoekt het zelf op. En als het gebeurt zit hij met de ellende maar ik ook.
Stoppen met die onzin. Netjes in de rij wachten. Punt.
Een motorrijder mag gewoon naar voren rijden bij het stoplicht (is hier ook al door anderen gemeld).
Overigens komt het op mij over als afgunst, alsof je het niet kan hebben dat iemand anders zich sneller dor het verkeer kan bewegen. En dat je dat wilt voorkomen ondanks dat je er zelf echt minimaal last van hebt.
Ik heb niet de indruk dat vertrekkende motorrijders aan verkeerlichten zorgen voor een hoop ongevallen.arsimo schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:09:
[...]
Is mijn punt helemaal niet. Goed gelezen?
Maar goed, blijkbaar zijn er eerst ongelukken nodig voordat er iets aan gaat veranderen.
De gevaarlijke situaties zijn toch tussen de auto's blijven rijden als de file zich oplost, rijstrookwissels, te snelle bochten etc.
Zoals ik zei, als iemand bewust voorbij de streep gaat staan omdat die graag zo snel weg zal zijn dan verwacht ik dat die dat ook doet. Als ik bijvoorbeeld op plek 3 sta wacht ik gewoon rustig af tot degene op plek 2 netjes weg is. Of dat nu een auto of een motor maakt niet uit.Pierz schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:13:
[...]
Dan is jouw ervaring anders dan de mijne. En vergeet ook niet dat je in een nogal snelle auto rijdt. Dat brengt ook een bepaalde verantwoordelijkheid met zich mee, omdat je simpelweg sneller bent dan andere verkeersdeelnemers verwachten. Als je moet remmen voor een optrekkende motorrijder mag je je best eens afvragen of je zelf niet een gevaarlijke rijstijl hebt.
Kan jij mij even laten zien in de wet waar dat staat? Geloof er namelijk niets van.Een motorrijder mag gewoon naar voren rijden bij het stoplicht (is hier ook al door anderen gemeld).
Zelfs tussen files doorrijden mag formeel niet maar wordt gedoogd. (waar ik zoals ik aangaf geen enkele moeite mee heb)
Flauwekul. Interesseert me niets.Overigens komt het op mij over als afgunst, alsof je het niet kan hebben dat iemand anders zich sneller dor het verkeer kan bewegen. En dat je dat wilt voorkomen ondanks dat je er zelf echt minimaal last van hebt.
Punt is dat ik verwacht dat het gaat toenemen. Omdat het minder vanzelfsprekend aan het worden is dat de motor zo veel sneller weg is.Tommie12 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:22:
[...]
Ik heb niet de indruk dat vertrekkende motorrijders aan verkeerlichten zorgen voor een hoop ongevallen.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
1. Ga jij nu elke keer proberen of je Tesla nog altijd in 5s naar de 100 gaat?arsimo schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:29:
[...]
Punt is dat ik verwacht dat het gaat toenemen. Omdat het minder vanzelfsprekend aan het worden is dat de motor zo veel sneller weg is.
2. Als de motor voor jou staat, ga je het dan nog altijd doen?
Als je in een normal situatie met een goede auto (bv middenklasser met 150pk) met automaat met halfgas vertrekt aan de lichten ben je in 90% van de tijd eerst aan de overkant. Waar hebben we het hier over?
*gaap* je snapt het echt niet he? Ondanks mijn lappen uitleg. Nou ja, het zij zo.Tommie12 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:34:
[...]
1. Ga jij nu elke keer proberen of je Tesla nog altijd in 5s naar de 100 gaat?
2. Als de motor voor jou staat, ga je het dan nog altijd doen?
Als je in een normal situatie met een goede auto (bv middenklasser met 150pk) met automaat met halfgas vertrekt aan de lichten ben je in 90% van de tijd eerst aan de overkant. Waar hebben we het hier over?
Goed weekend alvast.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Zoals hier vermeld.
https://blog.modbargains....sive-wheel-fitment-guide/
Nu heb ik interesse in een set velgen met naafgaat 82.
Verkoper zei dat het met zo'n centrerringen kan.
Maar kan dit schuin gedeelte passen met de bijzondere vorm van de M3P naaf?
Life is too short to drive boring cars
Mijn levering was gepland op vrijdag 24-6 en ik kreeg mijn kenteken op maandag de 20e. Privé aanschaf, ik had mijn betaling volledig voldaan op de vrijdag daarvoor (17e)
Particulier gekocht. Eveneens op 17-6 betaald en op 20-6 kenteken ontvangen. Geplande aflevering op 29-6, maar ik werd op 27-6 door Tesla Tilburg gebeld dat de auto al klaar stond voor aflevering en dat ik hem dezelfde dag zou kunnen ophalen. Dat heb ik ‘ s middags gedaan. Op de terugweg door boerenprotest ruim 3 uur stilgestaan bij knooppunt Hattemerbroek. Op zich balen, maar wel alle tijd om alle instellingsmogelijkheden langs te lopen.ignatius schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 14:03:
@tonkmen en @Vechtdal Voor zover jullie de auto's particulier/zakelijk hebben gekocht (ipv geleast), hoe ver van tevoren ontvingen jullie het kenteken? Dat vraag ik ivm het regelen van de verzekering, hoeveel tijd heb je daar voor?
Als je weet welke verzekering je wil is het zo geregeld, online of telefonisch. Als er geen bijzonderheden zijn krijg je direct een voorlopige acceptatie en kan je verzekerd de weg op.
Sjoop1985 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 14:21:
Ik ben niet 1 van die 2, maar heb wel recent een auto in ontvangst genomen.
Mijn levering was gepland op vrijdag 24-6 en ik kreeg mijn kenteken op maandag de 20e. Privé aanschaf, ik had mijn betaling volledig voldaan op de vrijdag daarvoor (17e)
Beide bedankt!Vechtdal schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 14:38:
[...]
Particulier gekocht. Eveneens op 17-6 betaald en op 20-6 kenteken ontvangen. Geplande aflevering op 29-6, maar ik werd op 27-6 door Tesla Tilburg gebeld dat de auto al klaar stond voor aflevering en dat ik hem dezelfde dag zou kunnen ophalen. Dat heb ik ‘ s middags gedaan. Op de terugweg door boerenprotest ruim 3 uur stilgestaan bij knooppunt Hattemerbroek. Op zich balen, maar wel alle tijd om alle instellingsmogelijkheden langs te lopen.
Als je weet welke verzekering je wil is het zo geregeld, online of telefonisch. Als er geen bijzonderheden zijn krijg je direct een voorlopige acceptatie en kan je verzekerd de weg op.
Voor mij is het erg lang geleden dat ik een auto verzekering heb afgesloten. maar 4 - 7 dagen lijkt mij inderdaad genoeg tijd om dat te doen.
Enne 3 uur in de file... Dan kun je inderdaad alles even goed doorlopen
Rit A is verbruik sinds het begin en rit B de trip naar Italië. Bijna gelijk.
:strip_exif()/f/image/7YUq7FW0FSfgm37XliUc79mx.jpg?f=fotoalbum_large)
We hadden file in Straatsburg en aan de Gothard. De stops waren ongeveer 20 minuten. De derde was langer om iets te eten. Als we daar 10 minuten langer hadden gestaan hadden we stop 4 kunnen skippen. Of we hadden trager kunnen rijden en dan hadden we het ook gehaald. Ik had echter slecht geslapen en vermits we om 4u vertrokken waren om de file in Luxemburg te vermijden, kon ik best nog een dutje van 20 minuten gebruiken.
Knap, maar vind 14h toch vrij lang voor een dikke 1000km, wellicht door de files. (ik vergelijk met Bjorn)
Wat is je normale laadstrategie? Met hoe veel % kom je aan, en tot welk percentage laad je doorgaans?
Bjorn gaat vrij diep en laadt zelden boven de 60% op dergelijke trips, behalve bij de start natuurlijk.
Ik ben niet diep gegaan. De auto heeft beslist. Ik kwam aan met 23% en 18%. Stop 3 weet ik niet meer. We zijn met 81% vertrokken omdat we iets gegeten hadden. Net te weinig om tot het eind te rijden. Toen we vertrokken zei hij namelijk dat we niet meer moesten laden. Aangezien ik altijd rond de maximaal toegestane snelheid rij, vroeg hij om te minderen. Toch maar een extra stop gedaan en een uiltje gevangen. We kwamen aan met 50% of zo op die stop en uiteindelijk met 40% op bestemming.Tommie12 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:41:
@bbc
Knap, maar vind 14h toch vrij lang voor een dikke 1000km, wellicht door de files. (ik vergelijk met Bjorn)
Wat is je normale laadstrategie? Met hoe veel % kom je aan, en tot welk percentage laad je doorgaans?
Bjorn gaat vrij diep en laadt zelden boven de 60% op dergelijke trips, behalve bij de start natuurlijk.
Het kon waarschijnlijk een uurtje sneller als ik met Ionity of zo gespeeld had. Stop 3 lag een kleine 10 minuten van de snelweg. Ik ga eens een uitgebreid verslag maken na de reis.
Ja daar is ABRP dan toch wel echt een uitkomst, dat is wel zonde. Maar gemak prima inderdaadbbc schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:57:
Stop 3 lag een kleine 10 minuten van de snelweg. Ik ga eens een uitgebreid verslag maken na de reis.
Verbruik ziet er ook heel netjes uit voor Vmax
Als ik de foto's op de Tesla site zo zie zijn deze standaard niet-getint (en is toch wel mooi met de andere zwarte accenten imo)
- Taro
- Niet online
Klopt, bij de Y zag ik het precies wel op de foto's, daarmee de verwarring.Taro schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 20:45:
@Pap3rclip Nee, de Y heeft het naar mijn weten standaard, maar bij de 3 zal je dit zelf moeten regelen. Heb ik overigens ook laten doen, zeker de moeite waard.
Hoe bevalt de after-market verduistering jou, ik neem aan dat dit met een folie aan de binnenzijde gedaan wordt?
Blijft het lang goed en geen problemen mee gehad?
- Taro
- Niet online
Is inderdaad met een folie gedaan die in mijn geval bewust niet het volledige glas bedekt. Van binnen zie je dus een horizontale rand, maar daardoor heb je nog wel extra lichtinval van bovenaf. Van buitenaf zie je daar niets van en tot nu toe zeer tevreden over.Pap3rclip schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 21:08:
[...]
Klopt, bij de Y zag ik het precies wel op de foto's, daarmee de verwarring.
Hoe bevalt de after-market verduistering jou, ik neem aan dat dit met een folie aan de binnenzijde gedaan wordt?
Blijft het lang goed en geen problemen mee gehad?
:strip_exif()/f/image/mApF9KCduXMLGMUaFgClotFZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Mooi gedaan. Ziet er erg netjes uit!Taro schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 21:15:
[...]
Is inderdaad met een folie gedaan die in mijn geval bewust niet het volledige glas bedekt. Van binnen zie je dus een horizontale rand, maar daardoor heb je nog wel extra lichtinval van bovenaf. Van buitenaf zie je daar niets van en tot nu toe zeer tevreden over.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Goed om te weten dat het kan, maakt toch wel een verschil
Eerlijk gezegd vind ik TAC en autopilot één van de weinige dingen die me tegenvallen bij mijn Model Y. Ik dacht dat Tesla hier marktleider in was en voorliep op de concurrentie. Helaas, na ervaring, moet ik mijn mening, helaas, herzien denk ik.bones schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 06:12:
[...]
Klopt ik rijd met autopilot in de file en die gaat exact in het midden rijden, dus motorrijders kunnen er lastig langs, als ik dan handmatig meer naar links wil om een mororrijder er langs te laten, dan gaat autopilot weer uit in de file. Dus dat doe ik dan niet. Sorry voor de motorrijders (ben ik zelf ook overigens).
Dingen die me tegenvallen:
- Steeds handmatig terug aanzetten bij wisselen rijstrook - Bij andere merken (ervaring met Volvo en BMW) gaat lane-assist vanzelf terug aan van zodra de lijnen gedetecteerd worden van de nieuwe rijstrook.
- Er wordt teveel geremd voor fietsers terwijl de auto duidelijk toont op het scherm dat ze niet op hetzelfde rijvak rijden. In de bebouwde kom hier heel vervelend.
- Phantom brakes (beetje zoals hierboven). Niet extreem vaak maar toch enkele keren per week. Vaak zonder dat ik eigenlijk kan zien waarom (geen voertuig op het scherm ofzo)
- Geen herkenning van verkeersborden. Bij werken of dynamische borden moet zelf de snelheid ingesteld worden (bij BMW ging dit ook niet altijd 100% maar er was toch een waardige poging).
- In sommige bochten wordt de snelheid verlaagd en kan dit niet uitgezet worden. Soms is de snelheid enigszins correct maar andere keren is het wel heel laag (en het afremmen gaat dan ook best wel bruusk).
- Soms, geen patroon in kunnen vinden, heel trage reactie op een voorligger die sneller rijd. Dikwijls (in de spits) tot irritatie van de achterligger. Ik merk dat ik meestal mijn voet op het gaspedaal hou om alvast te accelereren bij vertraagd verkeer die plots terug sneller gaat.
- Geen mogelijkheid om de plaats op het baanvak in te stellen. Sinds een tijdje is het in België verplicht uiterst rechts/links te houden in 2e/3e rijstrook bij file (zoals in DE). Nu ben ik eigenlijk in overtreding bij filerijden met autopilot.
- Soms (wel iets beter sinds de laatste update, nog steeds verre van super) kom ik zelfs als bestuurder wagenziek van het nerveus optrekken/afremmen bij filerijden. De ene keer is het precies slechter dan de andere. Soms helpt het de afstand te vergroten maar ook weer niet altijd.
- En dan voor mij het meest vervelende, de hoofdreden waardoor ik autopilot weinig gebruik: dat irritant geluidje bij het aan/uitzetten... Bij elke wissel van rijstrook of manoeuvre twee keer pling/plong. Met passagiers begin ik er al niet aan en als ik alleen ben, stoort het me ook na 2-3 keer.
In het kort: het voelt als een achteruitgang en is een stuk minder bruikbaar dan bij concurrenten (naar mijn mening).
Blog (Linux-related)
langzame accelereren terwijl voorganger wel gewoon normaal optrekt en de geluidjes zijn bij mij ook "dingetjes" waarvan ik denk: dat moet beter kunnen.DSK schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 23:57:
[...]
Eerlijk gezegd vind ik TAC en autopilot één van de weinige dingen die me tegenvallen bij mijn Model Y. Ik dacht dat Tesla hier marktleider in was en voorliep op de concurrentie. Helaas, na ervaring, moet ik mijn mening, helaas, herzien denk ik.
- Steeds handmatig terug aanzetten bij wisselen rijstrook - Bij andere merken (ervaring met Volvo en BMW) gaat lane-assist vanzelf terug aan van zodra de lijnen gedetecteerd worden van de nieuwe rijstrook.
- Er wordt teveel geremd voor fietsers terwijl de auto duidelijk toont op het scherm dat ze niet op hetzelfde rijvak rijden. In de bebouwde kom hier heel vervelend.
- Phantom brakes (beetje zoals hierboven). Niet extreem vaak maar toch enkele keren per week. Vaak zonder dat ik eigenlijk kan zien waarom (geen voertuig op het scherm ofzo)
- Geen herkenning van verkeersborden. Bij werken of dynamische borden moet zelf de snelheid ingesteld worden (bij BMW ging dit ook niet altijd 100% maar er was toch een waardige poging).
- In sommige bochten wordt de snelheid verlaagd en kan dit niet uitgezet worden. Soms is de snelheid enigszins correct maar andere keren is het wel heel laag (en het afremmen gaat dan ook best wel bruusk).
- Soms, geen patroon in kunnen vinden, heel trage reactie op een voorligger die sneller rijd. Dikwijls (in de spits) tot irritatie van de achterligger. Ik merk dat ik meestal mijn voet op het gaspedaal hou om alvast te accelereren bij vertraagd verkeer die plots terug sneller gaat.
- Geen mogelijkheid om de plaats op het baanvak in te stellen. Sinds een tijdje is het in België verplicht uiterst rechts/links te houden in 2e/3e rijstrook bij file (zoals in DE). Nu ben ik eigenlijk in overtreding bij filerijden met autopilot.
- Soms (wel iets beter sinds de laatste update, nog steeds verre van super) kom ik zelfs als bestuurder wagenziek van het nerveus optrekken/afremmen bij filerijden. De ene keer is het precies slechter dan de andere. Soms helpt het de afstand te vergroten maar ook weer niet altijd.
- En dan voor mij het meest vervelende, de hoofdreden waardoor ik autopilot weinig gebruik: dat irritant geluidje bij het aan/uitzetten... Bij elke wissel van rijstrook of manoeuvre twee keer pling/plong. Met passagiers begin ik er al niet aan en als ik alleen ben, stoort het me ook na 2-3 keer.
In het kort: het voelt als een achteruitgang en is een stuk minder bruikbaar dan bij concurrenten (naar mijn mening).
(terwijl bij filerijden de auto stomzinnig hard optrekt om direct weer bot op de rem te gaan, al gaat het sinds kort weer beter heb ik het idee)
Ik heb de muziek vaak wat harder dan gemiddeld staan, en wanneer de muziek dan dempt om die AP geluidjes te maken is extra storend. Jammer dat je die niet kan deactiveren.
Kleine AP vraag ook. In de handleiding staat dat de auto optrekt als je de knipper aan doet. Dit doet hij niet bij mij, bij jullie wel? Het is echt volledig baan wisselen en dan pas versnellen. Bij een i10 ragbak laatst ging hij bijv. Echt versnellen op het moment dat de knipper aan ging, zodat je mooi kunt inhalen op de snelwegybos schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 00:23:
[...]
langzame accelereren terwijl voorganger wel gewoon normaal optrekt en de geluidjes zijn bij mij ook "dingetjes" waarvan ik denk: dat moet beter kunnen.
(terwijl bij filerijden de auto stomzinnig hard optrekt om direct weer bot op de rem te gaan, al gaat het sinds kort weer beter heb ik het idee)
Ik heb de muziek vaak wat harder dan gemiddeld staan, en wanneer de muziek dan dempt om die AP geluidjes te maken is extra storend. Jammer dat je die niet kan deactiveren.
@DSK ja, dat zijn wel redelijk de uitdagingen die bekend zijn bij Tesla TACC/AP. Dus een beetje vooronderzoek had daar een hoop gescheeld. Hoop dat hij verder wel bevalt
[ Voor 7% gewijzigd door JohanB op 02-07-2022 08:25 ]
Heb je het hier over de standaard Autopilotof de EAP?ybos schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 00:23:
[...]
langzame accelereren terwijl voorganger wel gewoon normaal optrekt en de geluidjes zijn bij mij ook "dingetjes" waarvan ik denk: dat moet beter kunnen.
Gewone autopilot zo te lezen. Daar is Tesla verder ook niet mega ver mee. Ook is het niet de bedoeling om in bebouwde kom die te gebruiken.Tommie12 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 08:30:
[...]
Heb je het hier over de standaard Autopilotof de EAP?
In de bebouwde zou ik TACC gebruiken en dus niet de hendel 2x naar beneden drukken voor Basis Autopilot.Inspired schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 08:46:
[...]
Gewone autopilot zo te lezen. Daar is Tesla verder ook niet mega ver mee. Ook is het niet de bedoeling om in bebouwde kom die te gebruiken.
[ Voor 8% gewijzigd door turkeyhakan op 02-07-2022 08:50 ]
Helaas kan ik het hier niet gebruiken. Omdat de dorpen waar ik doorheen rijdt geen dubbele belijning heeft (en dus bij elk voertuig in de ankers gaat). Geen probleem, inmiddels aan gewend. Moet eerlijk zeggen dat ik het in de stad ook nauwelijks gebruik.turkeyhakan schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 08:49:
[...]
In de bebouwde zou ik TACC gebruiken en dus niet de hendel 2x naar beneden drukken voor Basis Autopilot.
Perikelen zijn wel herkenbaar. Echter als ik de afgelopen 3 jaar de topics meelees, dan lijkt de rest het over het algemeen slechter te doen of in ieder geval niet beter. Al met al erg subjectief natuurlijk. Zo vond ik de oude model s met AP 1 stukken beter dan de M3 op AP. Geen phantom remmen en stuurde stuk strakker/natuurlijk de bochten door.
Maar de standaard acc blijft niet tussen de lijntjes?STIMPPYYY schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 09:15:
[...]
Helaas kan ik het hier niet gebruiken. Omdat de dorpen waar ik doorheen rijdt geen dubbele belijning heeft (en dus bij elk voertuig in de ankers gaat). Geen probleem, inmiddels aan gewend. Moet eerlijk zeggen dat ik het in de stad ook nauwelijks gebruik.
Perikelen zijn wel herkenbaar. Echter als ik de afgelopen 3 jaar de topics meelees, dan lijkt de rest het over het algemeen slechter te doen of in ieder geval niet beter. Al met al erg subjectief natuurlijk. Zo vond ik de oude model s met AP 1 stukken beter dan de M3 op AP. Geen phantom remmen en stuurde stuk strakker/natuurlijk de bochten door.
Zakelijk gekocht en 2 weken van tevoren vin en kenteken gehad. Via promovendum eur 88 per maand en geen aanvullende alarm eisen.ignatius schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 14:03:
@tonkmen en @Vechtdal Voor zover jullie de auto's particulier/zakelijk hebben gekocht (ipv geleast), hoe ver van tevoren ontvingen jullie het kenteken? Dat vraag ik ivm het regelen van de verzekering, hoeveel tijd heb je daar voor?
Die was van aug 2019 en via Tesla ingeruild voor eur 45k, vond ik een prima prijs.Divak schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 07:55:
[...]
Lekker, veel plezier. Had je de Model 3 in eigen bezit? Die kon je nog prima verkopen lijkt mij?
Niet opgemeten, maar korter dan 7,5 meterJPDeckers schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 07:25:
[...]
Hoe lang is eigenlijk de meegeleverde laaadkabel? In 2019 een maand of 3 moeten wachten tot de 7.5mtr kabel er was ipv de korte versie. Anders tzt omwisselen als m'n MYP er is.
Wat bedoel je? Dan iemand anders app toegang krijgt? Remote unlock/start kan wel. Je kunt niet alleen iemand app toegang geven met alleen lock/unlock.turkeyhakan schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 09:36:
Weet iemand of je via de Tesla app iemand ook toegang kan geven tot de auto voor lock/unlock?
Welke versie was dat?tonkmen schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 09:31:
[...]
Die was van aug 2019 en via Tesla ingeruild voor eur 45k, vond ik een prima prijs.
/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen
Tip: Joe modeDSK schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 23:57:
[...]
Eerlijk gezegd vind ik TAC en autopilot één van de weinige dingen die me tegenvallen bij mijn Model Y. Ik dacht dat Tesla hier marktleider in was en voorliep op de concurrentie. Helaas, na ervaring, moet ik mijn mening, helaas, herzien denk ik.
En AP opnieuw activeren is idd wel jammer. Enhanced autopilot doet het helemaal zelf, maar is duur en werkt naar mijn smaak te traag en is daarmee nog irritanter dan zelf wisselen.
[ Voor 3% gewijzigd door Pierz op 02-07-2022 11:12 ]
Mja. Joe mode is meer voor achter. Met joe mode is het nog teveel aanwezig imho.Pierz schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 11:11:
[...]
Tip: Joe mode
En AP opnieuw activeren is idd wel jammer. Enhanced autopilot doet het helemaal zelf, maar is duur en werkt naar mijn smaak te traag en is daarmee nog irritanter dan zelf wisselen.
Dat maakt niet uit. M3 herkent iedere tegenligger dan als zijnde op jouw weghelft (dus een frontale botsing).turkeyhakan schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 09:27:
[...]
Maar de standaard acc blijft niet tussen de lijntjes?
Domme, ouderwetse CC zit er helaas niet op :(!!
Ik bedoel dat iemand met z’n telefoon alleen toegang kan krijgen tot de auto via lock/unlock via approach zeg maar.Inspired schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 09:56:
[...]
Wat bedoel je? Dan iemand anders app toegang krijgt? Remote unlock/start kan wel. Je kunt niet alleen iemand app toegang geven met alleen lock/unlock.
Volgens mij kan dat niet. Om je telefoon als sleutel in te stellen moet je de app op de telefoon hebben. Ik gok dat als je daarna de app weer verwijderd dat de sleutelfunctie ook vervalt.turkeyhakan schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 13:23:
[...]
Ik bedoel dat iemand met z’n telefoon alleen toegang kan krijgen tot de auto via lock/unlock via approach zeg maar.
Waarom zou je dat willen? Kan idd niet. Je zou iets met pin to drive kunnen doen?turkeyhakan schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 13:23:
[...]
Ik bedoel dat iemand met z’n telefoon alleen toegang kan krijgen tot de auto via lock/unlock via approach zeg maar.
Ok dubbel tap fixt het
[ Voor 20% gewijzigd door TweakerVincent op 02-07-2022 14:58 ]
Joe mode staat aanhoor maar het signaal is nog steeds irritant.
Blog (Linux-related)
Ik weet niet wat je doel is, maar je zou een pas mee kunnen geven, en dan pin op de auto. Dan kunnen ze wel de auto in, maar niet rijden.turkeyhakan schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 09:36:
Weet iemand of je via de Tesla app iemand ook toegang kan geven tot de auto voor lock/unlock?
Ik kan één reden verzinnen: op de camping met de auto naast de caravan. Mijn zoontje vroeg meteen of de auto naast de caravan mocht staan, want dan kon hij spelletjes spelen op t scherm. Pin to drive is dan wel de oplossing, anders rijdt ie straks rond op de camping😂 Dus kids die even in de auto willen spelen.ybos schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 16:28:
[...]
Ik weet niet wat je doel is, maar je zou een pas mee kunnen geven, en dan pin op de auto. Dan kunnen ze wel de auto in, maar niet rijden.
Heb je nog steeds problemen? Bij mij heeft het formatteren van MicroSD niet gelukt. Om de zoveel ritjes rode kruis.gertk schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 20:38:
[...]
Heb de tweeknops reset uitgevoerd en mijn microSD card op de laptop leeggemaakt en gecontroleerd op sectorfouten (geen). Ingeplugd en hij neemt tot nu toe weer op. Heb nog niet weer geprobeerd met de Samsung SSD en/of de Tesla USB stick.
Heb je de 2022.12.3.16 al? Sindsdien heb ik geen issues meer.Zensu schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 16:36:
[...]
Heb je nog steeds problemen? Bij mij heeft het formatteren van MicroSD niet gelukt. Om de zoveel ritjes rode kruis.
Ja ik heb hetzelfde versie als die van jou. 3.16Pierz schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 16:39:
[...]
Heb je de 2022.12.3.16 al? Sindsdien heb ik geen issues meer.
Zoals dit dus:
Wanneer ik het probeer lijkt alles te werken, maar geluid uit de speaker ( boombox) ....ho maar.
MYP 2022
Dit topic is gesloten.
![]()
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
- Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
- Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
Gerelateerde topics:
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/n6kkkKxCuKgMIvDi1hQlRisS.jpg?f=user_large)