Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 329 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.179.246 views

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07-2025
Darker schreef op maandag 27 juni 2022 @ 08:48:
Ik heb de laatste tijd veelvuldig dat de Tesla app mij, ogenschijnlijk uit het niets, uitlogt uit de app. Er staat dan plots; Er zijn geen producten gevonden. Ik moet mij dan opnieuw aanmelden en dan ben ik zonder problemen weer in de app.

- iPhone 13 pro (reboot)
- App up to date
- Tesla Model Y LR 2022 (reboot)

Meer mensen bekend met dit euvel en wellicht een oplossing?
Ik heb hetzelfde, draai wel teslamate.
Darker schreef op maandag 27 juni 2022 @ 08:53:
[...]

Geen 3rd party apps, geen MFA.. ( >:) )
Ik zou persoonlijk de Tesla app eraf jassen en het Tesla account password aanpassen. Dan Tesla app er opnieuw op en inloggen. Dan even monitoren of het opgelost is. Ik heb het wel eens heel af en toe dat ik opnieuw in moet loggen maar dat is dan echt eens per 6 maand oid.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-12-2025
Mijn Tesla app geeft continue aan dat hij 2022.12.3.16 aan het downloaden is (blijft op 68% steken), maar er zit geen voortgang in (al 2 dagen) niet.
App verwijderd en opnieuw geinstalleerd helpt niet, melding staat er nog steeds. Iemand bekend met dit probleem?

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:21
-Muncky- schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:28:
Mijn Tesla app geeft continue aan dat hij 2022.12.3.16 aan het downloaden is (blijft op 68% steken), maar er zit geen voortgang in (al 2 dagen) niet.
App verwijderd en opnieuw geinstalleerd helpt niet, melding staat er nog steeds. Iemand bekend met dit probleem?
Wat zie je in de auto bij de voortgang van het downloaden? De app download namelijk de update niet, dat doet de auto en als die geen WiFi verbinding heeft download ie de update ook niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Myrdhin op 27-06-2022 13:35 ]

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
Myrdhin schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:35:
[...]

Wat zie je in de auto bij de voortgang van het downloaden? De app download namelijk de update niet, dat doet de auto en als die geen WiFi verbinding heeft download ie de update ook niet.
Auto doet niks met de update als deze op de WiFi hangt, geen meldingen - niks.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
-Muncky- schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:38:
[...]

Auto doet niks met de update als deze op de WiFi hangt, geen meldingen - niks.
Even support bellen, dan geven ze een duwtje.

Al is twee dagen niet bijzonder lang overigens.

• Hek030
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-01 03:47
SirLct schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 14:08:
[...]

FTFY, nogmaals, zoveel mensen zoveel meningen. Zoveel verschillende dingen die we leuk vinden.

Ja de sjonnie Golf GTI/ R rijders die heeft het al door. Maar ik heb vrienden met Taycan 4S, A45s, M3.
De eerste twee makkie, de laatste met xdrive is pittig tegenstaander hoor.
Dat zijn sjonnies met een grotere portemonnee _O-

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-01 10:25
Hmmm, het ruikt de laatste dagen onwijs muf in de auto. Nu merk ik dat er water uit het inemterieur komt zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iiKwPxWKlX0RBNU6FtmOwZ1P2eQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dAR3WFnnKr3mcuhld9Jeivpa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bnFSyyB7xZCz5rNer5Gb95Rjk48=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jvOqDyKms45Ah1i6gzpdLHWI.jpg?f=fotoalbum_large

Voor iemand herkenbaar? Grond helemaal vochtig en daardoor muffe geur.

• Wolly
  • Niet online
Tweak_ers schreef op maandag 27 juni 2022 @ 21:13:
Hmmm, het ruikt de laatste dagen onwijs muf in de auto. Nu merk ik dat er water uit het inemterieur komt zetten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nog niet meegemaakt.

Wel zijn de mieren en spinnetjes deze zomer weer volop in de auto, hoe vaak ik ook stofzuig :?

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:48

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Aan de andere kant, onder de ‘motorkap’ zit toch een rooster/filter/afvoer? Zit deze niet verstopt dat het water nu een andere weg zoekt?

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:04

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Betreft een 3 of Y?
Hij heeft een 3. Maar denk dat de Y eenzelfde soort constructie heeft. Tenminste, als het komt door wat @Niek_ noemde.

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Wolly schreef op maandag 27 juni 2022 @ 21:15:
[...]

Nog niet meegemaakt.

Wel zijn de mieren en spinnetjes deze zomer weer volop in de auto, hoe vaak ik ook stofzuig :?
Dat is ook niet normaal lijkt me? Ik heb nooit ongedierte in welke auto dan ook gehad. :X

• Wolly
  • Niet online
BigSmurf schreef op maandag 27 juni 2022 @ 23:25:
[...]
Dat is ook niet normaal lijkt me? Ik heb nooit ongedierte in welke auto dan ook gehad. :X
Heb het ook nooit in andere auto’s gehad maar bij de model 3 lijkt het wel alsof ze het bijzonder lekker vinden.

Lijkt mij maar een hete boel als de zon erop staat -O-

• Tweak_ers
Niek_ schreef op maandag 27 juni 2022 @ 21:49:
[...]

Aan de andere kant, onder de ‘motorkap’ zit toch een rooster/filter/afvoer? Zit deze niet verstopt dat het water nu een andere weg zoekt?
Hij heeft echt vorige maand nog onderhoud gehad, maar het is het bekijken waard. Thnx!

• Tweak_ers
3 uit 2019

• oldie127
  • Registratie: Juli 2020
Onder het rooster van de luchtinlaat is een opvangbak met een uitvoer deze is verstropt (parkeer je vaak onder bomen)zodat er water instaat of het is condensatie water van de airco dat niet afvloeit

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:48
Tweak_ers schreef op maandag 27 juni 2022 @ 23:38:
[...]

Hij heeft echt vorige maand nog onderhoud gehad, maar het is het bekijken waard. Thnx!
Bij het reguliere onderhoud door Tesla kijken ze hier niet naar is mijn ervaring. Ben benieuwd!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-11-2025
Niek_ schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 06:55:
[...]

Bij het reguliere onderhoud door Tesla kijken ze hier niet naar is mijn ervaring. Ben benieuwd!
Over onderhoud gesproken…. Wat moet je ook alweer doen? Enig advies na x km of x jaar?

iRacing Profiel

• Xenir
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09-01 22:08
refused81 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 08:14:
[...]

Over onderhoud gesproken…. Wat moet je ook alweer doen? Enig advies na x km of x jaar?
https://www.tesla.com/own...B1-932E-E07BB77DA5D6.html

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:12
Inspired schreef op zondag 26 juni 2022 @ 17:56:
Ik heb het gevoel dat die toggle niks doet. Advanced/standaard. Maakt geen verschil. Heel misschien voor FSD users maar voor mensen zonder FSD niet.
Ik heb FSD en een LR en sta voor mijn gevoel altijd achteraan. Dan heeft de helft hier al een nieuwe versie en ik krijg hem dan een week later.

Geen probleem mee hoor overigens.. Maar LR FSD sta je zeker niet per definitie vooraan :)

UNOX: The worst operating system

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:53
Stomme vraag misschien.
Ik laad regelmatig aan een openbare laadpaal en heb van de week de spiegels ingeklapt om te voorkomen dat iemand "voor de grap" ze er af trapt oid. Toen kreeg ik de optie "hier altijd inklappen" oid. Dit aangeklikt, en dacht dat dit alleen actief zou zijn tijdens parkeren. Elke keer wanneer ik er nu langs rij (minimaal 2x per dag) klappen de spiegels in en weer uit :X
Ik kan alleen niet vinden waar ik dat weer uit zet, iemand de gouden tip?

• Houseofdreams
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-01 00:16
ybos schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 08:59:
Stomme vraag misschien.
Ik laad regelmatig aan een openbare laadpaal en heb van de week de spiegels ingeklapt om te voorkomen dat iemand "voor de grap" ze er af trapt oid. Toen kreeg ik de optie "hier altijd inklappen" oid. Dit aangeklikt, en dacht dat dit alleen actief zou zijn tijdens parkeren. Elke keer wanneer ik er nu langs rij (minimaal 2x per dag) klappen de spiegels in en weer uit :X
Ik kan alleen niet vinden waar ik dat weer uit zet, iemand de gouden tip?
Terug naar die locatie rijden, ergens veilig parkeren, naar de spiegelsettings gaan en dan het vinkje opnieuw uitzetten. (lijkt me de meest logische oplossing, er kunnen er andere zijn)

Vraag: waarom die optie aanzetten? Als je parkeert aan een laadpaal en je sluit de auto, dan klappen de spiegels toch altijd in?

EX30 Ultra Twin Performance

• ybos
Houseofdreams schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 09:08:
[...]

Terug naar die locatie rijd en ergens veilig parkeren, naar de spiegelsettings gaan en dan het vinkje opnieuw uitzetten. (lijkt me de meest logische oplossing, er kunnen er andere zijn)

Vraag: waarom die optie aanzetten? Als je parkeert aan een laadpaal en je sluit de auto, dan klappen de spiegels toch altijd in?
Wat je zegt heb ik gisteravond geprobeerd maar die optie is er niet, alleen gewoon de keuze: spiegels uitklappen.

Sinds mijn spiegels een keer in de winter vastgevroren zaten in de ingeklapte stand heb ik het uitgezet. Zie er ook niet zo de meerwaarde van in. Thuis parkeer ik op eigen terrein en daarnaast 99% op werk.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:05
ybos schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 09:10:
[...]

Wat je zegt heb ik gisteravond geprobeerd maar die optie is er niet, alleen gewoon de keuze: spiegels uitklappen.

Sinds mijn spiegels een keer in de winter vastgevroren zaten in de ingeklapte stand heb ik het uitgezet. Zie er ook niet zo de meerwaarde van in. Thuis parkeer ik op eigen terrein en daarnaast 99% op werk.
Ja redelijk waardeloze feature. Heb dat ook in het begin geprobeerd. Moest er altijd wel om lachen als je met 50 langsrijdt dat dit gebeurt... 8)7.

Is alweer een hele poos geleden, maar volgens mij krijg je iets van een bericht of een pop-up bij je locatie als je er langsrijdt. Dan kan je op het kruisje drukken. Ik meen zelfs dat ik dit pas kreeg toen ik erlangs reed en in het menu eerst spiegels inklappen indrukte en daarna uitklappen. Dan moet er iets verschijnen meen ik.
Volgens TMC via;
In the Controls menu, next to the picto of a mirror, there is the text Always Fold Mirrors at this location. If you have done that, the text changes to Autofold set at this location. To the right of that, there is an X. Tap that and the setting is removed.
Zelf niet gebruikt dus geen idee of dit werkt. :)

• ybos
Inspired schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 09:13:
Volgens TMC via;

[...]

Straks nog maar eens kijken dan. Was gisteren laat dus niet helemaal scherp :P
(leek me eerlijk gezegd ook logisch dat het zoiets moest zijn maar zag t niet)
ybos schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 09:21:
[...]

Straks nog maar eens kijken dan. Was gisteren laat dus niet helemaal scherp :P
(leek me eerlijk gezegd ook logisch dat het zoiets moest zijn maar zag t niet)
Ja, je zou een lijstje verwachten met locaties en acties maar dat is er niet blijkbaar.

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-01 23:12

Phntm

Tlingelingeling

Inspired schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 09:13:
Volgens TMC via;

[...]

Vaak uitgeprobeerd op de locatie van de wasstraat (ik krijg die carwash mode maar niet onder de knie dan maar handmatig toch?). Het is 9/10 keren een volledige miss. 1x gehad dat het wel goed werkte. Beetje kansloze feature voor mij in ieder geval... :(

• STIMPPYYY
Phntm schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 10:02:
[...]

Vaak uitgeprobeerd op de locatie van de wasstraat (ik krijg die carwash mode maar niet onder de knie dan maar handmatig toch?). Het is 9/10 keren een volledige miss. 1x gehad dat het wel goed werkte. Beetje kansloze feature voor mij in ieder geval... :(
Carwash mode is toch gewoon aanzetten en effe zelf de spiegeltjes inklappen.

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

STIMPPYYY schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 10:56:
[...]

Carwash mode is toch gewoon aanzetten en effe zelf de spiegeltjes inklappen.
Ik gebruik dus juist geen carwash mode omdat het te veel handelingen zijn. Ik ben van de "rij de band op, klap spiegels in, auto in N" en klaar is kees. Minder handelingen dan carwash mode activeren (in P dacht ik?) en dan nog goed opletten. Dat is mijn persoonlijke voorkeur.

• STIMPPYYY
Phntm schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 11:01:
[...]

Ik gebruik dus juist geen carwash mode omdat het te veel handelingen zijn. Ik ben van de "rij de band op, klap spiegels in, auto in N" en klaar is kees. Minder handelingen dan carwash mode activeren (in P dacht ik?) en dan nog goed opletten. Dat is mijn persoonlijke voorkeur.
Ok, ja ook prima. Ruitenwissers vinden dat weer niet leuk, maar neem aan dat je die dan ook uitzet :).

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:04
Carwash mode is bij mij in het begin ook hit en miss. Maar na 3x of zo wel onder de knie. Wel goed timen wanneer je naar de free-roll modus gaat.

Life is too short to drive boring cars

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:22

Lagune

Its time for warp

SirLct schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 11:09:
Carwash mode is bij mij in het begin ook hit en miss. Maar na 3x of zo wel onder de knie. Wel goed timen wanneer je naar de free-roll modus gaat.
kan je dat free roll gewoon tappen op het scherm? bij mijn eerste keer carwarsh nogal stress om hem in N te krijgen met de hendel

ook leuk, bij loogman mag je het 2x doen (tussenstuk zelf rijden) dubbelstress

[ Voor 10% gewijzigd door Lagune op 28-06-2022 11:17 ]

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-01 09:07

Louw Post

Cerenas

Hier eigenlijk nooit issues met carwash mode. Ik sta dan in de rij voor de carwash (zo eentje die je auto er doorheen trekt) en activeer carwash mode al in de rij (je kan dan nog langzaam rijden) en zodra ik in de carwash zelf zit houd ik het pookje even omhoog voor N en klap ik de spiegels in (met het knopje op hetzelfde scherm als de carwash mode).

• STIMPPYYY
Die van mij gaat door zo'n wasstraat waarbij je hem zelf moet starten. Niet op de band. Dat zal inderdaad wat minder stress opleveren :P

• refused81
ik had hem laatst in een wasbox....geen carwash mode en auto niet vergrendeld. Knalde ik met de hoge druk spuit de laadklep open en spoot met volle kracht in de oplaadpunt...

verrassend genoeg niks aan het handje....even laten opdrogen, avonds de stekker erin en business as usual :)

iRacing Profiel

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

STIMPPYYY schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 11:03:
[...]

Ok, ja ook prima. Ruitenwissers vinden dat weer niet leuk, maar neem aan dat je die dan ook uitzet :).
Klopt, maar om eerlijk te zijn heb ik die vaker uit dan op auto...
Lagune schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 11:16:
[...]

kan je dat free roll gewoon tappen op het scherm? bij mijn eerste keer carwarsh nogal stress om hem in N te krijgen met de hendel

ook leuk, bij loogman mag je het 2x doen (tussenstuk zelf rijden) dubbelstress
Ik ga naar h2o (ook gewoon abonnement) die hebben maar 1 geheel. Maar met abo mag je altijd doorrijden, en ik vind dat gerommel op die touchscreen om naar de carwash mode instelling te gaan en alles netjes te doen gewoon te veel moeite.

Ik kan zo wat alle opties uitschakelen in seconden terwijl ik de auto op die trek band krijg. Met een witte auto kom je er vaak :P

• SirLct
Ik zit bij hello carwash met abo, ja ook hier witte auto. Maar na de kassa eigenlijk gelijk de carwash scherm tevoorschijn toveren, daarna langzaam rijden naar de band, zodra hij erop staat voet lichtjes op rem en dan klik ik op de free roll. In het begin 2-3x poging nodig om het goed te timen, maar nu onder de knie, ik wil nooit meer terug naar handmatig alles een voor een te doen.

[ Voor 6% gewijzigd door SirLct op 28-06-2022 11:55 ]

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07-2025
Carwash? Zonde zonde. Zag afgelopen week nog een youtube vid van een detailer die zijn tesla m3 door de carwash haalde, zat na 1x vol krassen.

• Houseofdreams
bones schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:21:
Carwash? Zonde zonde. Zag afgelopen week nog een youtube vid van een detailer die zijn tesla m3 door de carwash haalde, zat na 1x vol krassen.
Die "discussie" is hier al meerder keren gepasseerd :) Ik snap je, want ik denk er ook zo over, maar de meeste M3's zijn wagens van de zaak en daar krijg je om de x aantal jaar weer mooi een nieuwe... Dan boeit het zo niet dat er wat krassen op zitten...

De echte eigenaars zullen wel voorzichtiger zijn. (al heb je uiteraard in beide categorieen uitzonderingen)

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Houseofdreams schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:13:
[...]
Die "discussie" is hier al meerder keren gepasseerd :) Ik snap je, want ik denk er ook zo over, maar de meeste M3's zijn wagens van de zaak en daar krijg je om de x aantal jaar weer mooi een nieuwe... Dan boeit het zo niet dat er wat krassen op zitten...

De echte eigenaars zullen wel voorzichtiger zijn. (al heb je uiteraard in beide categorieen uitzonderingen)
Tja, ik ben een eigenaar, sinds zomer 2019. In het begin heel voorzichtig maar op gegeven moment zie je toch krasjes die door diverse oorzaakjes ontstaan zijn. Al die tijd handmatig-ish auto gewassen, maar nu maak ik me niet meer zo druk na bijna drie jaar en ga om zoveel tijd door de wasstraat. Mogelijk doe ik nog eens een wrap.

• STIMPPYYY
Houseofdreams schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:13:
[...]

In het begin altijd met de hand gewassen. Met name vanwege de slechtere lak (want dat was een ding). Daarna naar de wasstraat gegaan, maar dat gaat prima. Geen probleem. Inderdaad, wel de standaard micro krasjes. Met wit valt het nagenoeg niet op en anders moet je zowat elke twee weken wassen met 2 emmer systeem. Was dat echt helemaal beu.

• Tweak_ers
Dan kun je ook maar beter helemaal niet meer gaan rijden.

Mijn hele motorkap zit na 50.000km uur niet de steenslag.

Dat vind ik nog veel lelijker dan een paar swirls.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:41
Ach man, zowel onze privé als firmawagen gaan door de carwash.
Trouwens, 1-2 dagen na een wasje is de auto toch terug vuil en zie je dat niet meer.

Ik heb echt wel betere dingen te doen dan een auto te gaan handwassen en afdrogen met 17 microfiber doekjes om elk vlekje weg te krijgen.
Daarom kies ik ook nooit een zwarte auto. Daarvoor neem ik een taxi of laat ik me ooit eens ter aarde bestellen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Houseofdreams
Tweak_ers schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:25:
[...]

Dan kun je ook maar beter helemaal niet meer gaan rijden.

Mijn hele motorkap zit na 50.000km uur niet de steenslag.

Dat vind ik nog veel lelijker dan een paar swirls.
Mocht ik de 50K betaald hebben voor de M3 (niet dus, wagen van de zaak) dan zou ik toch voor die extra paar 100 euro's een PPF wrap laten doen voor toch minstens de bumper en de frunk. De hele auto is wat overkill, daar is een M3 dan weer net niet duur genoeg voor :)

En even terzijde: wat kost zo'n beurt door een wasstraat eigenlijk? Ik laat de mijne 1 keer per maand met de hand wassen voor 10euro.

[ Voor 10% gewijzigd door Houseofdreams op 28-06-2022 13:34 ]

• Tommie12
Houseofdreams schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:32:
[...]

En even terzijde: wat kost zo'n beurt door een wasstraat eigenlijk? Ik laat de mijne 1 keer per maand met de hand wassen voor 10euro.
Door illegalen... met een halve emmer water waar het zand op de bodem ligt?

Ik betaal 16€ in de wasstraat (met velgen, wax etc).

• SirLct
Ik betaal 35 per maand en mag onbeperkt langs voor de complete was programma.
Ja het is een witte auto, ja ik ga langs elke week, dus pak beet 8 euro per keer.

• Houseofdreams
Tommie12 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:38:
[...]

Door illegalen... met een halve emmer water waar het zand op de bodem ligt?

Ik betaal 16€ in de wasstraat (met velgen, wax etc).
Da's nu wel heel negatief voorgesteld he :) Dan kan je ook zeggen dat de wasborstels in een wasstraat van schuurpapier zijn 8)7

• Tommie12
Houseofdreams schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:02:
[...]

Da's nu wel heel negatief voorgesteld he :) Dan kan je ook zeggen dat de wasborstels in een wasstraat van schuurpapier zijn 8)7
Een goede handwas duurt toch al rap een kwartier, reken dan kosten voor de locatie, water, zeep, wassen van doeken, electriciteit, en je weet snel dat je daar geen normaal uurloon mee kan betalen.

Die handwas carwashes hebben we hier in België ook. De sociale inspectie controleert die regelmatig en sluit ze dan dikwijls. En een week of 2 later worden die heropend door de broer/nonkel/neef van de vorige eigenaar.... tot het weer dicht gaat.

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Tommie12 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:32:
[...]

Ach man, zowel onze privé als firmawagen gaan door de carwash.
Trouwens, 1-2 dagen na een wasje is de auto toch terug vuil en zie je dat niet meer.

Ik heb echt wel betere dingen te doen dan een auto te gaan handwassen en afdrogen met 17 microfiber doekjes om elk vlekje weg te krijgen.
Daarom kies ik ook nooit een zwarte auto. Daarvoor neem ik een taxi of laat ik me ooit eens ter aarde bestellen.
De laatste tijd lijkt het trouwens wel alsof er iedere week Sahara-zand voorbij stuift. Van de wasstraat heb je misschien 2-3 dagen plezier, daarna zitten er weer na een regenbui overal zand/ronde vlekjes op de auto.

Deels misschien door de bouwput tegenover in de wijk, maar ik heb (véél) goedkopere auto's nog niet eerder zo snel, zo vaak vies zien worden. Hopen dat de lakstraat in Berlijn een stukje beter is geworden, want de lak op de 2019 modellen: this ain't it.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• STIMPPYYY
Jeroenneman schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:07:
[...]

De laatste tijd lijkt het trouwens wel alsof er iedere week Sahara-zand voorbij stuift. Van de wasstraat heb je misschien 2-3 dagen plezier, daarna zitten er weer na een regenbui overal zand/ronde vlekjes op de auto.

Deels misschien door de bouwput tegenover in de wijk, maar ik heb (véél) goedkopere auto's nog niet eerder zo snel, zo vaak vies zien worden. Hopen dat de lakstraat in Berlijn een stukje beter is geworden, want de lak op de 2019 modellen: this ain't it.
Ik heb die ervaring niet. Als het regent korter, maar met dit zonnige weer is een keer in de maand voldoende. Goede waxlaag erover laten spuiten, dan gaat het lang goed hier.

Met de hand was ik altijd 3 kwartier bezig 😖

Net trouwens op de snelweg weer dat AP en TACC niet beschikbaar waren. Laatst ook al een keer na de update.

[ Voor 6% gewijzigd door STIMPPYYY op 28-06-2022 14:19 ]

• turkeyhakan
Tommie12 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:05:
[...]

Een goede handwas duurt toch al rap een kwartier, reken dan kosten voor de locatie, water, zeep, wassen van doeken, electriciteit, en je weet snel dat je daar geen normaal uurloon mee kan betalen.

Die handwas carwashes hebben we hier in België ook. De sociale inspectie controleert die regelmatig en sluit ze dan dikwijls. En een week of 2 later worden die heropend door de broer/nonkel/neef van de vorige eigenaar.... tot het weer dicht gaat.
Een kwartier? Dat doe je snel. Bij mij duurde autowassen, drogen + binnenkant al snel 2 uur. Maar dan is die ook weer als nieuw.

• Tommie12
turkeyhakan schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:21:
[...]

Een kwartier? Dat doe je snel. Bij mij duurde autowassen, drogen + binnenkant al snel 2 uur. Maar dan is die ook weer als nieuw.
Ja, als je het zelf doet, maar een handwas waarvoor je 10€ betaalt kan niet langer dan een kwartier duren.

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-01 22:48

hmr

Vandaag voor de tweede keer mijn Recent gekochte model Y kunnen ophalen bij het service centrum in Amsterdam. Alles was gemaakt…. Maar bij inspectie bleek wederom dat de achterbank nog steeds de kras in het leer had die juist had moeten zijn verwijderd. Veel excuses, maar moest nog maar een keer langskomen..

Dus mijn nieuw gekochte Y met kras op de achterbank moet nu voor de 3e keer terug. Eerste keer ruim 2 weken bij het centrum en nu twee dagen… volgende keer vast weer even omdat ik toch echt hoop dat ze de achterbank vervangen…

Ze hebben wel twee andere dingen verholpen nu, maar dit is toch wel echt irritant.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• STIMPPYYY
hmr schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:51:
Vandaag voor de tweede keer mijn Recent gekochte model Y kunnen ophalen bij het service centrum in Amsterdam. Alles was gemaakt…. Maar bij inspectie bleek wederom dat de achterbank nog steeds de kras in het leer had die juist had moeten zijn verwijderd. Veel excuses, maar moest nog maar een keer langskomen..

Dus mijn nieuw gekochte Y met kras op de achterbank moet nu voor de 3e keer terug. Eerste keer ruim 2 weken bij het centrum en nu twee dagen… volgende keer vast weer even omdat ik toch echt hoop dat ze de achterbank vervangen…

Ze hebben wel twee andere dingen verholpen nu, maar dit is toch wel echt irritant.
Ugh.. herkenbaar. Ik ben begin 2020 denk ik wel 6-7x teruggegaan voor allerlei zaken die niet goed waren afgewerkt. Het een was verholpen en het ander werd weer gesloopt. Op een gegeven moment ben ik er maar mee gestopt, want toch lease. Puur kosmetisch overigens. Verder technisch nooit problemen. Nu 55k gereden.

Wellicht kan mobile service het oplossen voor je?

• turkeyhakan
hmr schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:51:

Welke problemen had je dan precies? En heb je een exemplaar uit Berlijn?

• hmr

hmr

Mijn auto is voor aflevering vanuit Tilburg naar Den Haag gereden. Maar toen heeft er iets op de achterbank gelegen waarbij schade aan de achterbank en rechter stoel en deur post is ontstaan. Daarnaast ook schade aan de rechter a-stijl. Helft nu vervangen dan wel hersteld. Maar die achterbank proberen ze met detailing weg te krijgen, maar dat lukt helemaal niet want het is een kras en er zitten echt rare vlekken in.

Het is een model uit China btw.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• Draakje1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-03-2023
tjerkpolle schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 16:01:
Zijn er mensen hier die de model Y performance al rijden?

Waar verzekerd en met / zonder alarm 🚨?
Yes MYP hier vanuit Berlijn. Verzekeren was met een paar schadevrije jaren (ivm lease) geen makkie, uiteindelijk was Univé beste optie (zonder extra eisen). Viel mij op dat door het vermogen icm weinig schadevrije jaren (4) er uberhaupt weinig aanbieders overblijven…. Bij ANWB werd aangeven dat ze minimaal 6 jaar willen.

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-11-2025
Mensen, ik ben in de markt voor een nieuwe auto en wil voor de eerste keer elektrisch gaan (zakelijk, aankoop op bedrijf met klassieke lening).

Na een tijdje hier mee gelurkt te hebben, samen met het BMW i4 topic, blijkt de Tesla interessanter te zijn.
Ik verkies de i4, maar helaas heeft deze een verwachte levertermijn van 2 jaar (!) wat nogal belachelijk is. Bovendien eigent BMW zich het recht toe om de afgesproken verkoopprijs aan te passen in de toekomst. Aan dit soort praktijken heb ik een hekel.

Na contact op te nemen met de lokale Tesla verdeler in België, blijkt dat zij niet eens meer testauto's ter beschikking hebben (deze "moesten verkocht worden"). Op mijn vraag of het dan nog zin had om een auto bij hun ter plekke te configureren werd dan geantwoord met: "dit kan, maar u kan ook gewoon online bestellen".

Ik vind dit toch een beetje vreemd voor een auto van dit bedrag, maar goed. Graag jullie mening:

- Is er enig voordeel aan een configuratie met de verdeler samen te stellen of moet ik hem maar gewoon online "bestellen"? Kan er een korting onderhandeld worden zoals bij klassieke wagens/dealers het geval is?

- Is de levertermijn van een Model 3 (voorjaar 2023 zeggen ze nu) effectief realistisch, en staat de verkoopprijs vast bij plaatsen van de bestelling?

Ben nogal geïrriteerd over de huidige manier van werken qua aankoop nieuwe wagen, maar goed, het zal aan mij liggen en er is toch niets aan te veranderen.

• hmr

hmr

Pap3rclip schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 22:44:
Mensen, ik ben in de markt voor een nieuwe auto en wil voor de eerste keer elektrisch gaan (zakelijk, aankoop op bedrijf met klassieke lening).

Na een tijdje hier mee gelurkt te hebben, samen met het BMW i4 topic, blijkt de Tesla interessanter te zijn.
Ik verkies de i4, maar helaas heeft deze een verwachte levertermijn van 2 jaar (!) wat nogal belachelijk is. Bovendien eigent BMW zich het recht toe om de afgesproken verkoopprijs aan te passen in de toekomst. Aan dit soort praktijken heb ik een hekel.

Na contact op te nemen met de lokale Tesla verdeler in België, blijkt dat zij niet eens meer testauto's ter beschikking hebben (deze "moesten verkocht worden"). Op mijn vraag of het dan nog zin had om een auto bij hun ter plekke te configureren werd dan geantwoord met: "dit kan, maar u kan ook gewoon online bestellen".

Ik vind dit toch een beetje vreemd voor een auto van dit bedrag, maar goed. Graag jullie mening:

- Is er enig voordeel aan een configuratie met de verdeler samen te stellen of moet ik hem maar gewoon online "bestellen"? Kan er een korting onderhandeld worden zoals bij klassieke wagens/dealers het geval is?

- Is de levertermijn van een Model 3 (voorjaar 2023 zeggen ze nu) effectief realistisch, en staat de verkoopprijs vast bij plaatsen van de bestelling?

Ben nogal geïrriteerd over de huidige manier van werken qua aankoop nieuwe wagen, maar goed, het zal aan mij liggen en er is toch niets aan te veranderen.
1. Ja het is normaal om online te bestellen, en nee geen korting mogelijk in principe tenzij je een demo model koopt.

2. Verkoopprijs staat vast vanaf je aanbetaling.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• Tommie12
hmr schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 22:49:
[...]

1. Ja het is normaal om online te bestellen, en nee geen korting mogelijk in principe tenzij je een demo model koopt.

2. Verkoopprijs staat vast vanaf je aanbetaling.
Het enige voordeel om dan ter plaatse te gaan is dat je de kleuren kan zien, en dat je eens in de auto kan zitten, tenzij ze de showroom leeg hebben verkocht.

Volgens onze leasemaatschappij heeft Tesla ook het recht toegeeigend om de prijs nadien aan te passen, dus dat zou ik toch navragen bij de bestelling en de kleine lettertjes goed lezen.
Onze fleetverantwoordelijk moest mijn bestelling nog eens extra bevestigen ivm die prijsclausule.

• PEPPI
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:34

PEPPI

Informatiemanager

Pap3rclip schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 22:44:
In jouw geval zou ik ook de tweedehands markt in de gaten houden. Een occasion die bij een dealer staat kan vaak ook gefinancieerd worden. Je hebt de auto snel en waarschijnlijk met een lagere bijtelling.
https://www.marktplaats.n...elektrisch/11756/#f:10882

There's no place like 127.0.0.1

• arsimo
PEPPI schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 23:24:
[...]

In jouw geval zou ik ook de tweedehands markt in de gaten houden. Een occasion die bij een dealer staat kan vaak ook gefinancieerd worden. Je hebt de auto snel en waarschijnlijk met een lagere bijtelling.
De vraagsteller woont in Belgie. Bijtelling kennen ze daar niet [althans niet op de manier zoals in Nederland] en EV-tweedehandsmarkt is daar nog meer non-existent dan in Nederland.

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-11-2025
Tommie12 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 23:02:
[...]

Volgens onze leasemaatschappij heeft Tesla ook het recht toegeeigend om de prijs nadien aan te passen, dus dat zou ik toch navragen bij de bestelling en de kleine lettertjes goed lezen.
Onze fleetverantwoordelijk moest mijn bestelling nog eens extra bevestigen ivm die prijsclausule.
Bedankt, blijkbaar moet er hier dan ook bij Tesla op voorhand op gelet worden :/
PEPPI schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 23:24:
[...]

arsimo schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 23:27:
[...]

De vraagsteller woont in Belgie. Bijtelling kennen ze daar niet [althans niet op de manier zoals in Nederland] en EV-tweedehandsmarkt is daar nog meer non-existent dan in Nederland.
Van het begrip "bijtelling" heb ik inderdaad nog nooit gehoord als Belg. Ben alleszins geen fan van leasing/huur-formules en koop liever de auto zelf in volle eigendom (met klassieke financiering op 5 jaar dan).

Tweedehands Tesla's zie ik zeker niet zitten, dan liever nieuw kopen en na een aantal jaar weer verkopen.

Alleszins bedankt voor de feedback, allen.

Toch maar eens serieus nadenken hoe ik de laadpaal kan installeren op mijn privatieve ondergrondse parkeerplaats in mede-eigendom (ook daar is er nog geen enkel bindend wettelijk kader over beschikbaar in België). En dan waarschijnlijk een Model 3 LR bestellen nu elektrische auto's nog fiscaal voordelig zijn.

• arsimo
Pap3rclip schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 00:04:
[...]
Van het begrip "bijtelling" heb ik inderdaad nog nooit gehoord als Belg. Ben alleszins geen fan van leasing/huur-formules en koop liever de auto zelf in volle eigendom (met klassieke financiering op 5 jaar dan).
Detail: bijtelling heeft op zich helemaal niets te maken met lease/huur-formules. Al zijn de meeste auto's waarbij het speelt wel geleased.

• turkeyhakan
Draakje1 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 21:26:
[...]

Yes MYP hier vanuit Berlijn. Verzekeren was met een paar schadevrije jaren (ivm lease) geen makkie, uiteindelijk was Univé beste optie (zonder extra eisen). Viel mij op dat door het vermogen icm weinig schadevrije jaren (4) er uberhaupt weinig aanbieders overblijven…. Bij ANWB werd aangeven dat ze minimaal 6 jaar willen.
Wat betaal je per maand als ik vragen mag? Ik zit zelf ook op 4 schadevrije jaren.

• Tommie12
Pap3rclip schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 00:04:
[...]

Bedankt, blijkbaar moet er hier dan ook bij Tesla op voorhand op gelet worden :/

[...]

[...]

Tweedehands Tesla's zie ik zeker niet zitten, dan liever nieuw kopen en na een aantal jaar weer verkopen.

Alleszins bedankt voor de feedback, allen.

Toch maar eens serieus nadenken hoe ik de laadpaal kan installeren op mijn privatieve ondergrondse parkeerplaats in mede-eigendom (ook daar is er nog geen enkel bindend wettelijk kader over beschikbaar in België). En dan waarschijnlijk een Model 3 LR bestellen nu elektrische auto's nog fiscaal voordelig zijn.
Mogelijk hebben ze snel een beschikbare auto bij Nikola Brussels. Die bestellen meestal om auto’s op voorraad te hebben. Maar je vindt er ook (heel recente) occasies met waarborg.

• Draakje1
turkeyhakan schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 07:06:
[...]

Wat betaal je per maand als ik vragen mag? Ik zit zelf ook op 4 schadevrije jaren.
130, incl 3 jaar nieuwwaarde en inzittenden verzekering.

(Mocht je deze verzekering overwegen… met een Coop klantenkaart krijg je 7,5% korting, makkelijk online aan te vragen)

[ Voor 18% gewijzigd door Draakje1 op 29-06-2022 12:16 ]

• turkeyhakan
Draakje1 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:15:
[...]

(Mocht je deze verzekering overwegen… met een Coop klantenkaart krijg je 7,5% korting, makkelijk online aan te vragen)
Goede tip! Dank je wel.

• bartzzz
  • Laatst online: 19:39
Draakje1 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:15:
[...]

Als ik je goed begrijp betaald je dus €130,-/maand.
Dan ben ik blij met mijn ANWB verzekering van €66,-/maand incl. 3 jaar aanschafwaarde en inzittenden.
Is wel met 14 schade vrije jaren, maar toch een groot verschil vind ik.

• radeoxx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:49
bartzzz schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:48:
[...]

Dan ben ik blij met mijn ANWB verzekering van €66,-/maand incl. 3 jaar aanschafwaarde en inzittenden.
Promovendum is nog iets voordeliger. Ik zit met 18 schadevrije jaren (75% korting) op EUR 49,34. Geen lo-jack of iets dergelijks nodig. Maar ik zat eerst bij ANWB en heb toen Promovendum gevraagd met hun '25% kortingsbelofte' om een offerte.

SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - Tibber uitnodiging x34450jb

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 12:18
Inspired schreef op zondag 26 juni 2022 @ 08:48:
[...]

[Afbeelding]

Type kun je aan de hand van kenteken op de RDW site wel vinden.
Rare tabel dit. Ik rij zeker geen 169 Wh/km (meer richting de 130-140 nu) maar haal zeker geen 533 km. Dat geeft de GoM wel aan, maar ik zou dus zelfs meer moeten halen. Denk realistisch 400 km max.
--Christiaan-- schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:12:
[...]

Rare tabel dit. Ik rij zeker geen 169 Wh/km (meer richting de 130-140 nu) maar haal zeker geen 533 km. Dat geeft de GoM wel aan, maar ik zou dus zelfs meer moeten halen. Denk realistisch 400 km max.
Zo raar is de tabel niet. Dat zijn gewoon de waarden van Tesla/WLTP/EPA. :) Plus, als je inderdaad 130-140 rijdt zit je onder de WLTP range en moet je sowieso dat ook halen.

mm de WLTP consumption is idd wat gek. :?

Maar goed, als je daadwerkelijk 130-140 rijdt moet je overigens van 100 naar 0 wel degelijk de WLTP halen. Maar waarschijnlijk haal je die 130-140 niet als average.

[ Voor 18% gewijzigd door Inspired op 29-06-2022 14:18 ]

• --Christiaan--
Inspired schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:15:
[...]

Zo raar is de tabel niet. Dat zijn gewoon de waarden van Tesla/WLTP/EPA. :) Plus, als je inderdaad 130-140 rijdt zit je onder de WLTP range en moet je sowieso dat ook halen.

mm de WLTP consumption is idd wat gek. :?

Maar goed, als je daadwerkelijk 130-140 rijdt moet je overigens van 100 naar 0 wel degelijk de WLTP halen. Maar waarschijnlijk haal je die 130-140 niet als average.
In principe maakt je snelheid niet uit, als je verbruik maar niet boven die 169 uitkomt zou ik denken. Verbruik = verbruik, maakt niet uit welke snelheid.

Als je het omrekent (75 KwH/0.169) kom je ook uit op 443 km, dat lijkt me realischer. Al snap ik dan nog steeds niet wat er niet klopt aan 75/0.130 want die 576 haal ik never.

[ Voor 11% gewijzigd door --Christiaan-- op 29-06-2022 14:31 ]

--Christiaan-- schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:28:
[...]

In principe maakt je snelheid niet uit, als je verbruik maar niet boven die 169 uitkomt zou ik denken. Verbruik = verbruik, maakt niet uit welke snelheid.

Als je het omrekent (75 KwH/0.169) kom je ook uit op 443 km, dat lijkt me realischer. Al snap ik dan nog steeds niet wat er niet klopt aan 75/0.130 want die 576 haal ik never.
Heb het ook niet over snelheid. Je geeft aan dat je 130-140 Wh/km rijdt toch? (Lijkt me overigens mega zuinig voor een Y.) Dan zou je sowieso boven de 500km uitkomen op een lading. Maar goed. Zonder iets van Teslamate/Teslafi blijft dat allemaal wat gokken.

[ Voor 3% gewijzigd door Inspired op 29-06-2022 14:35 ]

• --Christiaan--
Inspired schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:32:
[...]

Heb het ook niet over snelheid. Je geeft aan dat je 130-140 Wh/km rijdt toch? (Lijkt me overigens mega zuinig voor een Y.) Dan zou je sowieso boven de 500km uitkomen op een lading. Maar goed. Zonder iets van Teslamate/Teslafi blijft dat allemaal wat gokken.
Oh sorry, dacht dat je idd snelheid bedoelde met 130-140. Betreft een M3 LR :).

• ronjon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-01 12:19
Wie heeft er ervaring met de "opladen tijdens daluren" functie in de M3 Sr+?

Ik heb nu al 2 keer gehad dat ik de auto eind van de middag aan de lader had, via de app opladen tijdens daluren aan en eindtijd daluren om 7u heb staan , ok er dan sochtendsachter te komen dat de auto de hele nacht niet geladen heeft

• Draakje1
bartzzz schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:48:
[...]

Klopt ja. Dat is heel veel goedkoper, maar zijn ook heel veel meer schadevrije jaren 😃 (en gaat het bij jou ook om een MYP?). Over 2/3 jaar ANWB nog maar eens proberen dan 👍🏻

• hdu
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 09-01 16:04

hdu

ronjon schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:04:

Ik heb nu al 2 keer gehad dat ik de auto eind van de middag aan de lader had, via de app opladen tijdens daluren aan en eindtijd daluren om 7u heb staan , ok er dan sochtendsachter te komen dat de auto de hele nacht niet geladen heeft
Ik heb dat (praktisch) altijd aan staan. Nog nooit problemen mee gehad (M3 LR 2019).

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Ik heb nu al 2 keer gehad dat ik de auto eind van de middag aan de lader had, via de app opladen tijdens daluren aan en eindtijd daluren om 7u heb staan , ok er dan s'ochtends achter te komen dat de auto de hele nacht niet geladen heeft
Niet specifiek deze functie, maar wel dat de automaat in de meterkast uit ging als de Tesla M3 LR startte met laden. De automaat is toen verzwaard en sindsdien is dat issue niet meer opgetreden.

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

• refused81

Ik doe het net iets anders, wellicht werkt dat ook voor jou. Ik doe gewoon gepland laden om 00:30 uur.
Smiddags stekker erin, 00:30 gaat die laden....02:00 klaar bijwijze van spreke.

iets simpeler...werkt altijd >:)

iRacing Profiel

• SpeedyDH
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:42

Ik doe dit ook altijd op dezelfde manier. Tot nu toe 2x mis gegaan... en beide keren mijn eigen schuld, had de sessie niet goed gestart (heb zo'n key die ik tegen de lader moet houden).

• ronjon
refused81 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:00:
[...]

Ik doe het net iets anders, wellicht werkt dat ook voor jou. Ik doe gewoon gepland laden om 00:30 uur.
Smiddags stekker erin, 00:30 gaat die laden....02:00 klaar bijwijze van spreke.

iets simpeler...werkt altijd >:)
Di methode werkt bij mij ook, maar t gaat me juist om laden in daluren

• refused81
ronjon schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 19:22:
[...]

Di methode werkt bij mij ook, maar t gaat me juist om laden in daluren
Naar mijn weten is 00:30 altijd daluur 😇

iRacing Profiel

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:26

Gokje: de auto ging smiddags laden omdat hij energie verbruikte (deur open = airco aan). Hij wil het percentage behouden dat je had toen je inplugde. Toen heb jij op stop met opladen gedrukt en heeft de auto niet geladen. Gewoon inpluggen en zijn gang laten gaan zou moeten werken. Check even of je instellingen van daluren goed zijn.

Overigens gebruik ik nu zelf ook gepland laden, maar dat was omdat hij na een lange rit soms vóór de daluren al begon te laden.

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:22
Vaak zijn geprogrammeerde handelingen zoals laden en voorverwarmen locatie gevoelig.
Ik had het een keer dat ik op een andere locatie was en terwijl ik voorverwarmen thuis had uitgezet, de auto vrolijk begon voor te verwarmen

• ronjon
refused81 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 19:27:
[...]

Naar mijn weten is 00:30 altijd daluur 😇
:P
in het weekend zijn de daluren ook overdag. daarom wil ik daluren laden en niet op een bepaalde tijd starten

• ronjon
Pierz schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 19:41:
[...]

Gokje: de auto ging smiddags laden omdat hij energie verbruikte (deur open = airco aan). Hij wil het percentage behouden dat je had toen je inplugde. Toen heb jij op stop met opladen gedrukt en heeft de auto niet geladen. Gewoon inpluggen en zijn gang laten gaan zou moeten werken. Check even of je instellingen van daluren goed zijn.

Overigens gebruik ik nu zelf ook gepland laden, maar dat was omdat hij na een lange rit soms vóór de daluren al begon te laden.
ik zal daar eens op letten, klinkt me wel bekend dat stoppen omdat ie ging laden d:)b

• ronjon
Mackeessie schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 20:30:
Vaak zijn geprogrammeerde handelingen zoals laden en voorverwarmen locatie gevoelig.
Ik had het een keer dat ik op een andere locatie was en terwijl ik voorverwarmen thuis had uitgezet, de auto vrolijk begon voor te verwarmen
daar ben ik mee bekend. erg handig, want sochtends met een volle accu naar werk, en smiddag altijd met gekoelde auto terug naar huis.

maar dus niet de oorzaak van mijn probleem, het laden in daluren moet alleen bij mij thuis gebeuren

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17:25

Ik heb het ook zo staan,en nog als extra vertrek op eind daluren (0700)

Onderin staat dan Auto laadt op tijdens daluren met vertrek om 0700. Gaat hier altijd goed.

• refused81
ronjon schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 20:41:
[...]

in het weekend zijn de daluren ook overdag. daarom wil ik daluren laden en niet op een bepaalde tijd starten
0030 in het weekend is ook dal 😇 maar ik snap je punt… ik zelf heb geen noodzaak om zaterdag middag te laden 😎

iRacing Profiel

• pewill
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-01 14:39
Bij mij hield de functie "laden tijdens daluren" de auto steeds wakker waardoor er onnodig veel stroom in stilstand werd verbruikt. Misschien niet gemerkt als ik de auto elke dag had gebruikt maar mijnes stond wel eens een dagje stil. Pas na tijden zoeken (samen met sc) hier achter gekomen. Na uitschakelen was dit over. Ik heb m nu op laden na 23:30 staan, werkt ook prima.

Model 3 | 2024 Highland

• STIMPPYYY
pewill schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 08:03:
Bij mij hield de functie "laden tijdens daluren" de auto steeds wakker waardoor er onnodig veel stroom in stilstand werd verbruikt. Misschien niet gemerkt als ik de auto elke dag had gebruikt maar mijnes stond wel eens een dagje stil. Pas na tijden zoeken (samen met sc) hier achter gekomen. Na uitschakelen was dit over. Ik heb m nu op laden na 23:30 staan, werkt ook prima.
Wat is het verschil (heb al sinds het begin inderdaad vanaf 23:30 laden)?

• Tweak_ers
ronjon schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 20:41:
[...]

Het probleem van dat daluren laden is dat je Tesla niet weet wanneer daluren zijn en hij wat vervelende eigenschappen heeft (het leidt af en toe een eigen leven, precies zoals je aangeeft).

Bij ons begint het daluur om 23:00 uur in de avond (Stedin).

Ik wil dat hij dan pas gaat laden, of hij nou vol is de volgende ochtend of niet. Dat trekt later in de week wel weer bij.

Ik heb daluren laden 3 keer geprobeerd, maar dat werkte bij mij voor geen meter. Dus snel overgestapt op gepland laden. Dat werkt altijd.

[ Voor 4% gewijzigd door Tweak_ers op 30-06-2022 08:52 ]

• Tweak_ers
refused81 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 21:32:
[...]

0030 in het weekend is ook dal 😇 maar ik snap je punt… ik zelf heb geen noodzaak om zaterdag middag te laden 😎
Het is letterlijk een schuifje in de app, die zet ik in het weekend uit.

Al ben ik het met je eens, dat dit makkelijker zou moeten kunnen.

• SirLct
Weten jullie of het mogelijk is om aantal functie te locken als je de auto wil uitlenen?
Bijv. acceleratie chill ipv sport, max snelheid, etc
Ik meen te herrineren dat tijdens een van mijn proefritten de auto niet harder dan 140 kon, was volgens de Tesla medewerker toen gelocked. Maar weet niet of het echt zo is of heeft ie alleen via de scherm gedaan en dat ik het eigl ook zelf kon erafhalen.

• Pieter Holtrop
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:11
SirLct schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:56:
Weten jullie of het mogelijk is om aantal functie te locken als je de auto wil uitlenen?
Bijv. acceleratie chill ipv sport, max snelheid, etc
Ik meen te herrineren dat tijdens een van mijn proefritten de auto niet harder dan 140 kon, was volgens de Tesla medewerker toen gelocked. Maar weet niet of het echt zo is of heeft ie alleen via de scherm gedaan en dat ik het eigl ook zelf kon erafhalen.
Via Tesla's Valet Mode

Pieter Holtrop

• SirLct
Maar werkt het continuu voor aantal dagen?
Ik bedoel, als ik de valet mode linkt met een van de sleutelkaart, pakt ie het altijd totdat ik het eraf haalt?

• Dalma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-12-2025
Hoi allemaal

Een kort vraagje. Zomerbanden voor een m3 lr. Ik kan de nieuwste Michelin pilot sport 5 eronder zetten maar het is geen tesla only band ?

Advies ? Of heeft iemand deze band al onder z’n auto ?
Pagina: 1 ... 329 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: