Zoveel mensen, zoveel wensen. De efficiency van de grotere velg zou mij dan weer een worst wezen, het lagere comfort en gebrek aan trekhaak maakt de P dan weer geen optie voor mij.Jeroenneman schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 17:34:
[...]
Maar wat maakt die halve seconde tussen P en LR uit? De rest van de tijd zit je wel met grotere velgen en dus een minder efficiënte auto die minder ver komt.
Zelf trouwens aan het kijken voor een Y, helaas nog iets langzamer maar wel veel ruimer. Ik zat eigenlijk te wachten op een Berlijnse 4680 met 7 zitplaatsen maar gezien wat er nu in Austin van de band rolt gaat dat nog wel even duren. Gelukkig nog een ‘21 model kunnen vinden.
[ Voor 3% gewijzigd door Deveon op 23-06-2022 18:31 ]
Zie mijn eerdere post in dit forumInspired schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 18:16:
[...]
Kun je iets meer zeggen over het verschil, welk systeem je hebt en wat je daardoor als korting krijgt?
Ik heb mijn MY ook via de ANWB verzekerd.
Zij "eisen" inderdaad een Lojack systeem maar die kosten zijn eenmalig €500,- voor 3 jaar.
En als je de premie berekent kun je ANWB lid worden (geen wegenwacht !) en dan bespaar je ook weer X%.
In mijn geval ben ik nu verzekerd voor €794,46 per jaar. (met korting voor eenmalig betalen ipv per maand)
Dus omgerekend is dat €66,-/maand.
[ Voor 54% gewijzigd door bartzzz op 23-06-2022 19:08 ]
FTFY again, voor de derde keer. Begint nu wel shameful te worden, niet?Divak schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 16:48:
[...]
Als jij iemand zo’n rijstijl hebt waarbij je hij/zij zoveel van de auto vraagt dat je hij/zij het verschil tussen de SR en LR Performance werkelijk constant nodig hebt kun je hij/zij beter gelijk je zijn/haar rijbewijs inleveren.
Life is too short to drive boring cars
Had jij voor je je MY bij ANWB verzekerde, al zelf schadevrije jaren opgebouwd met eigen auto's? Ik heb nu een leaseauto en dat accepteerd ANWB niet dus zou ik op 0 beginnen. Terwijl ik al 6 jaar schadevrij rijbartzzz schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 19:06:
[...]
Zie mijn eerdere post in dit forum
Ik heb mijn MY ook via de ANWB verzekerd.
Zij "eisen" inderdaad een Lojack systeem maar die kosten zijn eenmalig €500,- voor 3 jaar.
En als je de premie berekent kun je ANWB lid worden (geen wegenwacht !) en dan bespaar je ook weer X%.
In mijn geval ben ik nu verzekerd voor €794,46 per jaar. (met korting voor eenmalig betalen ipv per maand)
Dus omgerekend is dat €66,-/maand.
Ik kom nu bij Rabo/Interpolis op 104,- per maand en dan mag ik die 6 jaar opgeven. Uiteraard moet ik dan wel verklaringen van de leasemaatschappijen hebben. Dan heb ik 3 jaar nieuwwaarde en 300,- eigen risico, schade inzittenden en rechtshulp. Ik weet nog niet welke dekking ik precies wil, maar ik ben nog aan het vergelijken.
Had dit toevallig vanochtend op de SR+ uit 2019; geen cruise control of autopilot en opvallend dat er geen auto’s, mensen en fietsers etc. meer zichtbaar waren op t scherm. Onderweg even stil gestaan en reset gedaan, maar hielp niets.Hunkaroglu schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 17:27:
Sinds 2 dagen doet de autopilot het niet meer op mijn LR Model 3. Heeft of had iemand anders dat ook wel eens gehad en hoe heb je het opgelost?
Ik dacht zelf dat het vanzelf wel zou oplossen na een tijdje, maar helaas.
Toen Tesla maar eens gaan bellen en hij wist gelijk waar ik t over had : “sommige model 3 hebben een fout in de software waardoor dit soms kan gebeuren. Maar het kan ook later op de dag voorbij zijn. Er komt een update voor maar wanneer durf ik niet te zeggen” Hij heeft wel de VIN toegevoegd aan het systeem oid om de update te pushen als deze er is. Probleem was na een stop van een uur trouwens weer voorbij.
Begin soms (en dat na 2 weken in deze auto) wel het gevoel te krijgen in een slechte laptop te rijden… niet altijd even betrouwbaar.
in 2 weken tijd al de volgende problemen (waarvoor een aantal een afspraak staat bij sc):
1. Krakende draagarmen
2. Lek achterlicht
3. Een airco storing waardoor je niet op afstand je auto kan koelen.
4. Dashcam SSD werkt niet (bekende bug)
5. De autopilot/cruise die het dus niet betrouwbaar doet (ook blijkbaar een bekende bug)
Voor de rest een prima auto en mooie gadget maar heb nog niet eerder een lease gereden met zoveel opstart ziektes…
Hoe oud is je auto?enzoronald schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 20:04:
[...]
Had dit toevallig vanochtend op de SR+ uit 2019; geen cruise control of autopilot en opvallend dat er geen auto’s, mensen en fietsers etc. meer zichtbaar waren op t scherm. Onderweg even stil gestaan en reset gedaan, maar hielp niets.
Toen Tesla maar eens gaan bellen en hij wist gelijk waar ik t over had : “sommige model 3 hebben een fout in de software waardoor dit soms kan gebeuren. Maar het kan ook later op de dag voorbij zijn. Er komt een update voor maar wanneer durf ik niet te zeggen” Hij heeft wel de VIN toegevoegd aan het systeem oid om de update te pushen als deze er is. Probleem was na een stop van een uur trouwens weer voorbij.
Begin soms (en dat na 2 weken in deze auto) wel het gevoel te krijgen in een slechte laptop te rijden… niet altijd even betrouwbaar.
in 2 weken tijd al de volgende problemen (waarvoor een aantal een afspraak staat bij sc):
1. Krakende draagarmen
2. Lek achterlicht
5. De autopilot/cruise die het dus niet betrouwbaar doet (ook blijkbaar een bekende bug)
Voor de rest een prima auto en mooie gadget maar heb nog niet eerder een lease gereden met zoveel opstart ziektes…
Zojuist de auto van #1 bekeken, maar wow, dat ding zat echt vol krasjes, zowel binnen als buiten. Die hadden een kind die het hele interieur had bewerktMenesis schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 09:44:
Ik twijfel tussen twee Model3´s die tweedehands te koop staan (in Noorwegen).
Beiden met 19", FSD, 2019. Verschillen:
#1: blauw, 59.000 km, LR, ongeveer 41.000 eur
#2: zwart, 85.000 km, LR Performance, ongeveer 43.000 eur. Heeft schade gehad in zijpanelen, is gefixt, en heeft wat schadepuntjes in de lak van opspattende steentjes.
Die #2 lijkt me wel aantrekkelijk (want performance): maar die staat al een tijdje te koop lijkt het. Is het tricky om een tesla te kopen die schade heeft gehad en met steenslag?
Ik ga verder kijken. Ik ben wel weer extra verliefd geworden op de model3
Mixed Reality dev
Maximale compatibiliteit aan of uit maakt geen verschil. Hotspot werkt wel op andere devices.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
De ervaringen zijn nogal wisselend, de ene loopt het SUC plat met dit soort storingen dan ander (zoals ondergetekende) rijdt al sinds 2019 en 71.000km zonder problemen rondenzoronald schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 20:04:
[...]
Had dit toevallig vanochtend op de SR+ uit 2019; geen cruise control of autopilot en opvallend dat er geen auto’s, mensen en fietsers etc. meer zichtbaar waren op t scherm. Onderweg even stil gestaan en reset gedaan, maar hielp niets.
1. Krakende draagarmen
2. Lek achterlicht
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Kinderen zijn een ramp voor je interieur. De lak ziet er bij mijn SR+ nog snaar strak uit omdat ik altijd met de hand was. Maar het interieurMenesis schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 20:12:
[...]
Zojuist de auto van #1 bekeken, maar wow, dat ding zat echt vol krasjes, zowel binnen als buiten. Die hadden een kind die het hele interieur had bewerkt![]()
Ik ga verder kijken. Ik ben wel weer extra verliefd geworden op de model3![]()
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Ik zat nog niet bij de ANWB maar hebt wel 20 schadevrije jaren. En ook nieuwwaarde dekking met inzittende en rechtshulp bij de ANWB.ignatius schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 19:58:
Eerst: iedereen bedankt voor de reacties, dat waren er meer dan ik had verwacht![]()
[...]
Had jij voor je je MY bij ANWB verzekerde, al zelf schadevrije jaren opgebouwd met eigen auto's? Ik heb nu een leaseauto en dat accepteerd ANWB niet dus zou ik op 0 beginnen. Terwijl ik al 6 jaar schadevrij rij![]()
Ik kom nu bij Rabo/Interpolis op 104,- per maand en dan mag ik die 6 jaar opgeven. Uiteraard moet ik dan wel verklaringen van de leasemaatschappijen hebben. Dan heb ik 3 jaar nieuwwaarde en 300,- eigen risico, schade inzittenden en rechtshulp. Ik weet nog niet welke dekking ik precies wil, maar ik ben nog aan het vergelijken.
Zeker ook centraal beheer even checken. Ik zat eerst bij carmeleon, eerste jaar scherpe prijs maar gingen toen stevig verhogen (waarschijnlijk strategie). Toen bij centraal beheer. Geen extra eisen, betaal iets van 85 per maand oid (betaal per jaar dus zou t zo niet weten).ignatius schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 19:58:
Eerst: iedereen bedankt voor de reacties, dat waren er meer dan ik had verwacht![]()
[...]
Had jij voor je je MY bij ANWB verzekerde, al zelf schadevrije jaren opgebouwd met eigen auto's? Ik heb nu een leaseauto en dat accepteerd ANWB niet dus zou ik op 0 beginnen. Terwijl ik al 6 jaar schadevrij rij![]()
Vorig jaar gedoe gehad met de computer die toen vervangen is (september 2021 was dat).
Blijkt dat ze toen ook al wisten van de wielophangingproblemen want het sealen ervan staat op de factuur. Ook hebben ze de 12V accu onder garantie vervangen, hadden ze niet eens verteld
Ik had hetzelfde probleem. Na een reset met de 2 scrollwieltjes in de auto werkte het weer.BillSpaarbank schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 20:41:
Ik krijg al een paar weken mijn hotspot op de iPhone niet werkend icm de M3. Ik heb premium connect, maar kan niet de update draaien. Reset al geprobeerd. Iemand toevallig tips?
Maximale compatibiliteit aan of uit maakt geen verschil. Hotspot werkt wel op andere devices.
Vergeet ook Nationale Nederlanden niet mee te nemen in de premieberekening. Deze was in mijn geval stukken voordeliger dan andere verzekeraars en zonder aanvullende (tracking)eisen.ignatius schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 19:58:
[...]
Uiteindelijk ga ik denk ik toch maar voor operationele lease ipv financial. Inmiddels wel een aantrekkelijk aanbod voor een Model 3 uit 2019, maar met drie (4,6,8) kinderen is de extra ruimte op de achterbank van de Y wel prettig.
Morgen nog maar eens proberen. Thanks!blaCkduSt schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 21:24:
[...]
Ik had hetzelfde probleem. Na een reset met de 2 scrollwieltjes in de auto werkte het weer.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Bij mij was spontaan in de instellingen de autopilot functie uitgeschakeld. Weer aangezet, een herstart gedaan en hij deed het weer.enzoronald schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 20:04:
[...]
1. Krakende draagarmen
2. Lek achterlicht
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
Ik heb een P met 19", standaard vanuit Tesla, incl. trekhaak.Maasluip schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:21:
En een P had normaal toch 20" wielen? Waarom liggen er nu dan maar 19" onder?
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
Dat hangt maar net van die snelle ICE af.arsimo schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 14:32:
[...]
Die stoplichtsprintjes blijven op zich wel leuk, maar vooral omdat die "sjonnies" geregeld er zo enorm van balen en dan alles uit de kast halen om het gat weer te dichten in de honderden meters tot zelfs kilometers daarna.
Kinderachtig, ik geef het meteen toe, maar leukste vind ik als eerste weg te zijn, een gat te slaan en dan ontspannen op de maximum snelheid aldaar door te rijden en die 'sjonnies' met veel moeite en gebrul (en dus wel over de maximum snelheid gaand) proberen weer aan te sluiten en als ze me dan inhalen dat ik even achteloos een halve seconde naar links kijk en weer voor me uit kijkend ontspannen verder rij. En dan bij het volgende verkeerslicht het spelletje weer opnieuw.
Mooiste in de praktijk van de acceleratie blijft voor mij het snel uit de drukte op doorgaande wegen in bebouwde kom en N-wegen te kunnen komen omdat je dan vaak aan een klein gaatje en momentje voldoende hebt. Bijvoorbeeld nog wel er voor te zitten voordat banen samenvoegen in plaats van met een (snelle) ICE dat net niet te kunnen halen e.d. En daarbij in regel (min of meer) binnen de maximum snelheid te blijven, en dat met een bijna achteloze soeplesse. Buiten dat dit o zo lekker rijdt zit hem daar mijn inziens vooral de grote winst in om vlotter van A naar B te kunnen.
Ik vind de nieuwe Golf R en nieuwe Audi RS modellen toch wel erg dichtbij komen.
Lijkt wel of die krengen met de dag sneller worden. Ik weet niet of een LR dan nog redt. Denk een Model Y LR sowieso niet.
Ik heb toch vaak genoeg pedaal op de bodem als ik eerlijk moet zijn.Divak schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 16:48:
[...]
Als jij zo’n rijstijl hebt waarbij je zoveel van de auto vraagt dat je het verschil tussen de SR en LR Performance werkelijk constant nodig hebt kun je beter gelijk je rijbewijs inleveren.
De LR en P verschillen boven de 80km/h niets meer. Zo lang je geen 230km/h wil gaan rijden, maakt de LR of P op de snelweg dus geen verschil.Tommie12 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 17:32:
[...]
Kom, wees eerlijk.
In een normale situatie in het verkeer kan je het volle vermogen van een Performance niet gebruiken en al zeker niet langer dan 3 seconden.
Zelfs bij het oprijden van de autostrade verwachten andere chauffeurs helemaal niet dat een auto zo snel weg schiet.
Eerlijk, het enorme vermogen van een Tesla is de factor die voor mij het minst doorslag geeft.
Als je 0-100 doet in minder dan 10s en ook bergop overal 130 kan halen, dan kan de rest me echt gestolen worden.
Maar ja, there is always a bigger fish…
Maat van mij heeft zojuist een nieuwe Panemera ontvangen. Geen idee welke uitvoering, maar 2,7sec naar de 100. Ik was helemaal nergens!
Waar is de tijd... Toen ik jong(er) was, was 5,5sec naar de 100 in een BMW M3 de max, nu is zelfs de SR+ sneller....Tweak_ers schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 23:38:
Maat van mij heeft zojuist een nieuwe Panemera ontvangen. Geen idee welke uitvoering, maar 2,7sec naar de 100. Ik was helemaal nergens!
Maar onder de 3 seconden? Waar gaat dat eindigen? Straks moet je nog een drukpak aan zoals in een straaljager om niet flauw te gaan vallen
EX30 Ultra Twin Performance
Ja het is echt bizar hoe snel het tegenwoordig gaat.Houseofdreams schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 23:56:
[...]
Waar is de tijd... Toen ik jong(er) was, was 5,5sec naar de 100 in een BMW M3 de max, nu is zelfs de SR+ sneller....
Maar onder de 3 seconden? Waar gaat dat eindigen? Straks moet je nog een drukpak aan zoals in een straaljager om niet flauw te gaan vallen
Ook een “simpele” RS3 heb je gewoon een P nodig is m sneller te zijn. Een LR redt dat niet.
Maar dan heb je dus ook gewoon standaard tuningskits, waarmee ze ook onder de 3 seconden duiken.
Ik weet nog wel in mijn jeugd dat ik in een 540 BMW meereed. Volgens mij rond de 6 seconden naar de 100. Dat vond ik zo gruwelijk snel.
En nu voelt 4.4 seconden van de LR als normaal aan.
Het is ook bizar hoe snel je perspectief aanpast.
Wat krijg jij dan allemaal bij die premium connectivity?revolution-nl schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 20:48:
Toch maar een premium connectivity afgenomen, wat een verademing is dat weer zeg
Signatures zijn voor boomers.
Extra's:Maasluip schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 08:19:
[...]
Wat krijg jij dan allemaal bij die premium connectivity?Kleurtjes bij de kaart, luchtfoto en spotify, meer is het toch niet?
Live verkeersweergave
Bewakingsmodus - Live camerabeelden bekijken
Satellietkaarten
Videostreaming*⁺⁺
Caraoke*
Muziek streamen*⁺
Internetbrowser*
https://www.tesla.com/nl_NL/support/connectivity
Voor mij die € 9,99 zeker waard! Kan ik het abonnement al afsluiten voordat de auto er is?noo schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 08:23:
[...]
Extra's:
Live verkeersweergave
Satellietkaarten
Videostreaming*⁺⁺
Caraoke*
Muziek streamen*⁺
Internetbrowser*
[ Voor 14% gewijzigd door turkeyhakan op 24-06-2022 08:33 ]
Ik had laatst gewonnen van een RS6, die trok vrijwel met dezelfde oempf weg als ik in de P (MY2020) en ik won nipt. Lijkt me dat een RS3 toch iets beter behapbaar moet zijn 😋.Tweak_ers schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 07:40:
[...]
Ja het is echt bizar hoe snel het tegenwoordig gaat.
Ook een “simpele” RS3 heb je gewoon een P nodig is m sneller te zijn. Een LR redt dat niet.
Maar dan heb je dus ook gewoon standaard tuningskits, waarmee ze ook onder de 3 seconden duiken.
Ik weet nog wel in mijn jeugd dat ik in een 540 BMW meereed. Volgens mij rond de 6 seconden naar de 100. Dat vond ik zo gruwelijk snel.
En nu voelt 4.4 seconden van de LR als normaal aan.
Het is ook bizar hoe snel je perspectief aanpast.
"gewonnen"Fab1Man schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 08:37:
[...]
Ik had laatst gewonnen van een RS6, die trok vrijwel met dezelfde oempf weg als ik in de P (MY2020) en ik won nipt. Lijkt me dat een RS3 toch iets beter behapbaar moet zijn 😋.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Recent heb ik nog in een LR gereden en ik word qua balans in de auto echt blij van de acherwielaandrijving en het iets lagere gewicht van de SR+. Hij is wat speelser zo gezegd. Bovendien is het bereik van de LFP met altijd 100% laden meer dan voldoende voor mij. Enige wat ik nu eigenlijk nog jammer vind zijn de speakers, dat had leuk geweest. Ach.
Je krijgt 30 dagen Premium bij levering van de auto (ze activeren dit op het moment dat je de auto ophaalt). Je kan dan meteen een sub in de app maken en dan na de eerste gratis 30 dagen, gaat de abo meteen inturkeyhakan schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 08:33:
[...]
Voor mij die € 9,99 zeker waard! Kan ik het abonnement al afsluiten voordat de auto er is?Weet iemand hoe het zit op de dag van levering? Is premium connectivity dan automatisch geactiveerd voor een maand of moet je dit vooraf zelf activeren?
Verwijderd
Alles in bold doet het ook gewoon als je een wifi hotspot maakt met je telefoon.noo schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 08:23:
[...]
Extra's:
Live verkeersweergave
Satellietkaarten
Videostreaming*⁺⁺
Caraoke*
Muziek streamen*⁺
Internetbrowser*
Wat je dan overhoudt is satellietkaarten, wat super irritant is bij navigeren, de live verkeersweergave die je niet nodig hebt omdat je auto er toch wel rekening mee houdt als-ie navigeert, en natuurlijk de optie om 320x240 100% compressie postzegels van je auto live te zien.
Ik heb geen premium genomen.
Alleen het gekut elke keer met de hotspot is me de 10 EUR al wel waard. Ook vind ik live camera view nog wel eens handig. Al moet ik wel zeggen dat ze van mij ook wel updates via LTE mogen doen bij Premium. Daarvoor moet ik nog steeds prutsen met een hotspot. Is het allemaal nodig? Nee, zeker niet. Maar makkelijk is het wel.Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:13:
[...]
Alles in bold doet het ook gewoon als je een wifi hotspot maakt met je telefoon.
Wat je dan overhoudt is satellietkaarten, wat super irritant is bij navigeren, de live verkeersweergave die je niet nodig hebt omdat je auto er toch wel rekening mee houdt als-ie navigeert, en natuurlijk de optie om 320x240 100% compressie postzegels van je auto live te zien.
Ik heb geen premium genomen.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
daarvoor heb ik uit het zolderraam een ubiquiti wifi routertje gehangen, haalt net 2 bars op de parkeerplaatsInspired schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:20:
[...]
Alleen het gekut elke keer met de hotspot is me de 10 EUR al wel waard. Ook vind ik live camera view nog wel eens handig. Al moet ik wel zeggen dat ze van mij ook wel updates via LTE mogen doen bij Premium. Daarvoor moet ik nog steeds prutsen met een hotspot. Is het allemaal nodig? Nee, zeker niet. Maar makkelijk is het wel.
slecht wifi bereik die tesla's, wel via 5 Ghz though
Die kan je altijd nog retrofitten.BigSmurf schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:07:
Enige wat ik nu eigenlijk nog jammer vind zijn de speakers, dat had leuk geweest. Ach.
Geen idee hoe de abbo's in NL geregeld zijn (ongelimiteerd?) maar in BE is dat nog niet, of je moet er (veel) meer voor betalen.
Tenzij je dit automatisch downloaden ergens kan uitschakelen? Nog niet gevonden
EX30 Ultra Twin Performance
Verwijderd
Oh in die van mij gaat dat vanzelf met de hotspot.Inspired schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:20:
[...]
Alleen het gekut elke keer met de hotspot is me de 10 EUR al wel waard. Ook vind ik live camera view nog wel eens handig. Al moet ik wel zeggen dat ze van mij ook wel updates via LTE mogen doen bij Premium. Daarvoor moet ik nog steeds prutsen met een hotspot. Is het allemaal nodig? Nee, zeker niet. Maar makkelijk is het wel.
Je kunt instappen en wegrijden en je hebt meteen verbinding zonder iets in de Tesla te moeten doen?Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:28:
[...]
Oh in die van mij gaat dat vanzelf met de hotspot.
Ja, ik heb het opgegeven.Lagune schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:22:
[...]
daarvoor heb ik uit het zolderraam een ubiquiti wifi routertje gehangen, haalt net 2 bars op de parkeerplaats
slecht wifi bereik die tesla's, wel via 5 Ghz though
Niet ongelimiteerd, maar mobiel internet is in Nederland niet duur vergeleken met andere landen. Ik betaal geloof ik nog geen 50 euro voor twee abonnementen met een gezamenlijke bundel van 200GB.Houseofdreams schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:28:
Geen idee hoe de abbo's in NL geregeld zijn (ongelimiteerd?) maar in BE is dat nog niet, of je moet er (veel) meer voor betalen.
Zonde van het geld in een leaseauto. Het standaard geluid is op zich al meer dan prima.
Dat is nog best duur, ik zit bij T-Mobile en betaal 25 euro voor alles onbeperkt + 5G.BigSmurf schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:43:
[...]
Niet ongelimiteerd, maar mobiel internet is in Nederland niet duur vergeleken met andere landen. Ik betaal geloof ik nog geen 50 euro voor twee abonnementen met een gezamenlijke bundel van 200GB.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
2x25 is 50 toch?DennusB schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:44:
[...]
Dat is nog best duur, ik zit bij T-Mobile en betaal 25 euro voor alles onbeperkt + 5G.
Alleen dan onbeperkte data ipv 100GB per abo haha
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Tesla heeft de administratie weer eens niet in orde, dus mijn Premium Connectivity is volgens de auto inbegrepen bij de auto. Vind ik wel prima zorevolution-nl schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 20:48:
Toch maar een premium connectivity afgenomen, wat een verademing is dat weer zeg![]()
[...]
Ben benieuwd hoe lang het dit keer gaat duren voordat ze het rechttrekken...
Heeft je LM dat niet geregeld? Bij welke LM zit?Caelorum schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:50:
[...]
Tesla heeft de administratie weer eens niet in orde, dus mijn Premium Connectivity is volgens de auto inbegrepen bij de auto. Vind ik wel prima zo
was het niet inbegrepen bij een bepaald model/jaar?Caelorum schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:50:
[...]
Tesla heeft de administratie weer eens niet in orde, dus mijn Premium Connectivity is volgens de auto inbegrepen bij de auto. Vind ik wel prima zo
AFAIK is het nooit inbegrepen geweest bij een SR+Lagune schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:17:
[...]
was het niet inbegrepen bij een bepaald model/jaar?
Nee. De auto is wel eens geswitched van LM, maar beide LMs zijn gestopt met betalen voor je eerder dit jaar.Inspired schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:14:
[...]
Heeft je LM dat niet geregeld? Bij welke LM zit?
Lijkt wel alsof er een soort winactie is geweest bij ons in de stad. Er rijden echt veel RS3’tjes rond.Fab1Man schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 08:37:
[...]
Ik had laatst gewonnen van een RS6, die trok vrijwel met dezelfde oempf weg als ik in de P (MY2020) en ik won nipt. Lijkt me dat een RS3 toch iets beter behapbaar moet zijn 😋.
Heb me door een wel eens laten vertellen dat ze met “TT 700” tuning, wat dat ook mogen zijn. Naar 2-2,5 seconden 0-100 gaan.
Hij had dat nog niet gedaan en kwam met een dragy op 2,7 seconden uit.
Standaard gaan ze in zo’n 4 seconden naar de 100 af fabriek. Dat red je alleen met een P en ik denk dat je het onder de 70% soc al snel op het langere stuk aflegt. Als je naast zo’n auto staat, stop je niet al bij 100km/h want dat raced die je alsnog voorbij. Denken jullie beide dat je gewonnen hebt 🤣
M3P opgehaald begin April.Caelorum schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:50:
[...]
Ik kreeg een mail van tesla eind April dat mn premium is beeindigd en vanaf 1 mei moet ik 9.99 betalen.
Aan LM gevraagd, en die zei, ja klopt, je moet het via de app doen.
Ik kijk naar de app, "You have all the software subscriptions"
Inmiddels 24 juni....
Sowieso merk ik de laatste tijd wat flaws in de software.Caelorum schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:50:
[...]
Vanochtend rijd ik naar school, opeens werkt spotify gewoon op LTE. Zonder premium connectivity.
Volgende rit weer niet.
Ik had ook problemen met mijn leaseauto van LP. Uiteindelijk direct naar Tesla gegaan en die konden het binnen een dag oplossen. Had het niet verwacht maar ging prima.SirLct schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:49:
[...]
M3P opgehaald begin April.
Ik kreeg een mail van tesla eind April dat mn premium is beeindigd en vanaf 1 mei moet ik 9.99 betalen.
Aan LM gevraagd, en die zei, ja klopt, je moet het via de app doen.
Ik kijk naar de app, "You have all the software subscriptions"
Inmiddels 24 juni....
Maar anyway, ik zie dat veel mensen inloggen met hun Tesla account maar daar ben ik persoonlijk niet zo happig op. Wil 3e partijen dat eigenlijk niet verstrekken. Hebben jullie hier ervaring mee ?
Zo ja, weten jullie of TeslaAPI ook bij Tesla hoort of is dat nog steeds een ander bedrijf. Ik zie dat hun certificaat wel op het bedrijf Tesla staat geregistreerd. Anders is het ff scriptje bakken en dan een token bakken om vervolgens te gebruiken in ABPR.
De Tesla API is van Tesla, ontwikkeld voor (met name) hun eigen Tesla App op de telefoon.ZGaro schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 11:46:
Ik vroeg mij af wie er nog meer gebruik maakt van ABRP want deze heeft net wat meer voordelen om je vakantie reis mee te plannen i.h.k.v. het aangeven of langere of kortere laadsessies wil. Jammer dat dit nog niet in de Tesla navigatie zit ingebakken, hoeft niet zo moeilijk te zijn.
Maar anyway, ik zie dat veel mensen inloggen met hun Tesla account maar daar ben ik persoonlijk niet zo happig op. Wil 3e partijen dat eigenlijk niet verstrekken. Hebben jullie hier ervaring mee ?
Zo ja, weten jullie of TeslaAPI ook bij Tesla hoort of is dat nog steeds een ander bedrijf. Ik zie dat hun certificaat wel op het bedrijf Tesla staat geregistreerd. Anders is het ff scriptje bakken en dan een token bakken om vervolgens te gebruiken in ABPR.
Zo ver ik weet mbvt reverse engineering en andere info beschikbaar gekomen door en voor anderen en gedoogt Tesla dat.
Sorry ik was niet zo duidelijk... Maar ik heb dus nog steeds alle functies van premium..Inspired schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 11:21:
[...]
Ik had ook problemen met mijn leaseauto van LP. Uiteindelijk direct naar Tesla gegaan en die konden het binnen een dag oplossen. Had het niet verwacht maar ging prima.
En ik heb niet betaald.
https://www.findmyelectri...m-connectivity-explained/Caelorum schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:27:
[...]
AFAIK is het nooit inbegrepen geweest bij een SR+
[...]
Nee. De auto is wel eens geswitched van LM, maar beide LMs zijn gestopt met betalen voor je eerder dit jaar.
Which Teslas Have Lifetime Premium Connectivity?
All new Teslas ordered on or before June 30, 2018 have lifetime Premium Connectivity.
Additionally, all used Teslas (purchased from Tesla directly) on or before January 8, 2020 have lifetime Premium Connectivity as a bonus feature.
This means it’s included with the car, for the life of the car, and you never have to pay for it. Zero, nada—it’s free for life (with that specific car).
Ik gebruik ABRP om te rit te plannen voor vertrek. Dan rij ik van SuC naar SuC via Tesla navi. Het connected gedeelte gebruik ik niet. Ik gebruik dit overigens alleen bij lange ritten. Dus bijvoorbeeld in de zomer als we naar Spanje gaan. Niet voor een weekendje Duitsland oid. Dan gebruik ik gewoon standaard Tesla navi.ZGaro schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 11:46:
Ik vroeg mij af wie er nog meer gebruik maakt van ABRP want deze heeft net wat meer voordelen om je vakantie reis mee te plannen i.h.k.v. het aangeven of langere of kortere laadsessies wil. Jammer dat dit nog niet in de Tesla navigatie zit ingebakken, hoeft niet zo moeilijk te zijn.
Waar verzekerd en met / zonder alarm 🚨?
Verwijderd
Ja volgens mij wel. Nooit problemen mee gehad.Inspired schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:29:
[...]
Je kunt instappen en wegrijden en je hebt meteen verbinding zonder iets in de Tesla te moeten doen?
Dan ben je de enige volgens mijVerwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 17:58:
[...]
Ja volgens mij wel. Nooit problemen mee gehad.
Volgens mij moet je sowieso handmatig wifi aanzetten elke keer.Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 17:58:
[...]
Ja volgens mij wel. Nooit problemen mee gehad.
Een/twee pagina’s terug, gisteren ging het hier ook over, en anders kun je ook zoeken op “verzekerd” in dit topic.tjerkpolle schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 16:01:
Zijn er mensen hier die de model Y performance al rijden?
Waar verzekerd en met / zonder alarm 🚨?
ignatius schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 16:51:
Ik heb een vraagje over het verzekeren van de Model Y. Ik kan me voorstellen dat het merendeel van de mensen hier een leaseauto heeft, maar ik hoop dat er ook een aantal zijn die hun auto particulier hebben gekocht. Voor die mensen de volgende vraag: Waar hebben jullie de auto verzekerd? Ik ben alleen opzoek naar de namen van verzekeringsmaatschappijen, maar details over de verzekering mag als je die wilt delen:)
Current: Tesla M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD /n In bestelling: Tesla MY Standard Wit
Nieuwe kabelboom inmiddels geïnstalleerd, achterklep doet het weer, maar remlicht nog steeds niet, ze hebben er niet eens naar gekeken en me gewoon weer weggestuurd. Om er vervolgens later achter te komen dat ie het nog steeds niet doet 😡. Nu weer terug 😡😡😡ElCasa schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 11:01:
[...]
Dit heb ik ook sinds 3 weken. Kan jij eens controleren of jouw derde remlicht het nog doet? Deze is er bij mij ook mee gestopt! Ik krijg nu vrijdag een nieuwe kabelboom, ben benieuwd of dit het probleem oplost….
De truuk is hem lang genoeg in P te hebben staan dat hij verbinding maakt. Als daarna het vinkje “blijf verbonden in drive” aanstaat, blijf je WiFi houden.Inspired schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 18:35:
[...]
Volgens mij moet je sowieso handmatig wifi aanzetten elke keer.
Maar deze omslachtigheid is beschamend als je jezelf een tech company noemt.
Maar goed, ik ben dan ook één van de klanten die terug verlangt naar Apple CarPlay.
Bij mijn volgende auto gaat die optie van de “Nice to have”, naar de “must have” lijst.
Het wordt een auto die sowieso wireless Apple CarPlay heeft.
* DappereDodo dacht dat het met 2,5 jaar en 50k km wel eens tijd werd.
Toen ik nog een Arval leaseauto had maakte ik altijd zef de onderhoudsafspraak met de merkdealer ipv Arval die lokale beunhaas te laten inschakelen. Mijn lease Tesla bij Arval te kort gehad om onderhoud nodig te hebben dus ik weet niet of dat nog steeds kan.DappereDodo schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 06:56:
Kan iemand vertellen hoe (regulier) onderhoud werkt als je leased via Arval? Wordt dat dan door Tesla gedaan, of door een lokale beunhaas? Ik begreep van een collega dat zijn Passat niet door een dealer werd onderhouden. Ik heb niet zo'n zin in een onwetende garage die de zaken verkloot en ik moet gaan regelen dat Tesla dat dan weer moet gaan fixen.
Dit klopt niet, ik heb mijn Model 3 in maart 2019 direct bij Tesla gekocht en heb geen lifetime gratis PC. Wel een jaar lang gratis gehad.Lagune schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 13:23:
[...]
https://www.findmyelectri...m-connectivity-explained/
Which Teslas Have Lifetime Premium Connectivity?
All new Teslas ordered on or before June 30, 2018 have lifetime Premium Connectivity.
Additionally, all used Teslas (purchased from Tesla directly) on or before January 8, 2020 have lifetime Premium Connectivity as a bonus feature.
This means it’s included with the car, for the life of the car, and you never have to pay for it. Zero, nada—it’s free for life (with that specific car).
Kun je service aanvragen vanuit de app? Dan zou ik dat gewoon doen via Tesla. Dan moeten ze die optie maar uitzetten als het niet mag.DappereDodo schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 06:56:
Kan iemand vertellen hoe (regulier) onderhoud werkt als je leased via Arval? Wordt dat dan door Tesla gedaan, of door een lokale beunhaas? Ik begreep van een collega dat zijn Passat niet door een dealer werd onderhouden. Ik heb niet zo'n zin in een onwetende garage die de zaken verkloot en ik moet gaan regelen dat Tesla dat dan weer moet gaan fixen.
Zo heb ik het inderdaad gedaan, en dat is bij Arval helemaal goed gekomen.BigSmurf schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 09:10:
[...]
Kun je service aanvragen vanuit de app? Dan zou ik dat gewoon doen via Tesla. Dan moeten ze die optie maar uitzetten als het niet mag.
SR+ sept 2019 wit
Haha, das wel 'n goeie ja. Ik zie alleen geen optie voor normaal onderhoud. Is die 'r überhaupt wel?BigSmurf schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 09:10:
[...]
Kun je service aanvragen vanuit de app? Dan zou ik dat gewoon doen via Tesla. Dan moeten ze die optie maar uitzetten als het niet mag.
Hopelijk is het voor de productielijn iets dat eenvoudig op te lossen is, zodat het de wekelijkse aantallen niet drukt. Jammer voor de al gemaakte aantallen, die nog even "onder het mes moeten" om een onderdeel te vervangen.Wolly schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 15:12:
Oei, vertragingen voor de Y Performance.
https://tff-forum.de/t/my...te-zeit-verschoben/203203
Dat lijkt bij 3-fase toch wel mee te vallen, alles boven de 3x8A (5.5kW) ligt rond de 95% efficiency.jheerink14 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 21:13:
[...]
Ja 80-90% is best, volgens mij maakt het bij normaal Ac laden niet veel uit. Ik laad normaal altijd in de nacht en dan op 16A Als ik overdag laad dan af en toe wat lager maaar dat is meer om te voorkomen dat er evt probleem in meterkast ontstaat als erg veel apparaten tegelijk aanstaan. In de nacht is dat hiernooit probleem.
Ik keek nog even verder op het web en vond interessant onderzoekje en de conclusie daar was dat je het best kan laden op 3x13A omdat dan de verliezen in de kabel en omvormer het minst zijn. Bij 3x16A verlies je meer bij AC/DC converter en in de kabel van meterkast naar auto. (bron)
https://teslamotorsclub.c...arging-efficiency.122072/
Bij 1-fase is het wat minder efficient, vanaf 1x9A (2.1kW) kom je pas boven de 90%.
:strip_exif()/f/image/ceHBHw7QFGdTsj0AbpK0RhAh.jpg?f=fotoalbum_large)
bron: https://www.meintechblog....m-tesla-model-3-wirklich/
14.4kWp, Loria Duo 6010, VWTW, DWTW, full-electric, MY RWD
Zag dit staan in de handleiding van Tesla zelf. Vreemd genoeg heb ik dus ook LFP.Xenir schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 07:59:
[...]
Werkt dit toevallig: https://teslamotorsclub.c...y-sr.241651/#post-5961615
Als je een daily/trip hebt dan zit er geen LFP batterij in.
Wat ik mij kan herinneren is dat LFP gebruikt is in enkel de RWD (SR+). Hoe dat in 2021/2022 is gegaan/zal gaan weet ik niet.
Volgens mij heeft iedereen die een Model 3 heeft LFP. Maar het gekke is dat ze voorheen in de auto wel een melding gaven dat het niet gewenst is om altijd tot 100% te laden. En nu dat het juist beter is dat je altijd tot 100% moet laden.
In de app is het niet meer te zien volgens mij. In de auto wel. LR/P heeft sowieso geen LFP. Daar zie je in de auto dus ook “dagelijks”/“rit” staan in de auto bij het opladen scherm. Model 3 (SR+) sinds begin 2021 in de EU dacht ik.Hunkaroglu schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 19:04:
[...]
Zag dit staan in de handleiding van Tesla zelf. Vreemd genoeg heb ik dus ook LFP.
Volgens mij heeft iedereen die een Model 3 heeft LFP. Maar het gekke is dat ze voorheen in de auto wel een melding gaven dat het niet gewenst is om altijd tot 100% te laden. En nu dat het juist beter is dat je altijd tot 100% moet laden.
[ Voor 7% gewijzigd door Inspired op 25-06-2022 19:21 ]
Heb de tweeknops reset uitgevoerd en mijn microSD card op de laptop leeggemaakt en gecontroleerd op sectorfouten (geen). Ingeplugd en hij neemt tot nu toe weer op. Heb nog niet weer geprobeerd met de Samsung SSD en/of de Tesla USB stick.Wolly schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 16:16:
[...]
Sinds vanmiddag ook een rood kruis bij de dashcam, typisch Tesla
Hoe bedoel je met in de app niet te zien? Wat er in de handleiding staat komt overeen met wat ik zie in de app. Als ik de schuifregelaar heen en weer sleep zie ik 50% en 100% staan.Inspired schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 19:20:
[...]
In de app is het niet meer te zien volgens mij. In de auto wel. LR/P heeft sowieso geen LFP. Daar zie je in de auto dus ook “dagelijks”/“rit” staan in de auto bij het opladen scherm. Model 3 (SR+) sinds begin 2021 in de EU dacht ik.
Die dagelijks/rit is me niet opgevallen.
Correctie op bovenstaande.. die dagelijks/rit zie ik inderdaad staan bij het oplaadscherm. Beetje verwarrend die uitleg dan. In de app zie je 50% en 100% staan. In de auto dagelijks/rit
[ Voor 14% gewijzigd door Hunkaroglu op 25-06-2022 22:52 ]
Ja. De app komt niet meer overeen met de handleiding. Voorheen had je daar ook dagelijks/rit. Dat is er nu bij iedereen uit.Hunkaroglu schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 22:46:
[...]
Hoe bedoel je met in de app niet te zien? Wat er in de handleiding staat komt overeen met wat ik zie in de app. Als ik de schuifregelaar heen en weer sleep zie ik 50% en 100% staan.
Die dagelijks/rit is me niet opgevallen.
Correctie op bovenstaande.. die dagelijks/rit zie ik inderdaad staan bij het oplaadscherm. Beetje verwarrend die uitleg dan. In de app zie je 50% en 100% staan. In de auto dagelijks/rit
Niek_ schreef op zondag 26 juni 2022 @ 08:30:
Ik kan me herinneren dat er een overzichtje was met de accu’s (type en kWh) die in de verschillende Model Y versies geplaatst zijn. Kan deze alleen niet meer terugvinden. Ben even benieuwd hoeveel kWh de auto die we gaan krijgen beschikbaar heeft. Was iets met informatie die je bij het RDW kon opzoeken (letter/cijfercode). Iemand hier die meer weet?
/f/image/61V4PMLoAa1009BvMKjRdxwH.png?f=fotoalbum_large)
Type kun je aan de hand van kenteken op de RDW site wel vinden.
Even deze terug halen om mijn n=1 toe te voegen. Vrijdag mijn M3LR (privé aanschaf) opgehaald. Mét matrix headlights (en granny charger en Ryzen, maar daar maakte ik me eigenlijk geen zorgen over).Sjoop1985 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 00:24:
M.b.t. die matrix headlights lees ik dat veel uit de Amerikaanse hoek, Fremont auto's. Is dit ook zo sterk het geval bij MiC's? Ik krijg er binnenkort een geleverd, voor de toekomstbestendigheid hoop ik toch op matrix... We zullen het zien (24 juni).
Komend van een B-segmenter (Renaultje Clio, 0-100 in een half jaar), zul je mij niet horen klagen over afwerking of rijgeluid... Zelfs het feit dat de Fransman veel zachter afgeveerd was, wordt grotendeels gecompenseerd door het feit dat ik een veel kortere wielbasis gewend was en de Tesla daardoor dus toch soepeler voelt op drempels e.d.
Verder maakt Shanghai de reputatie waar. Geen panelgaps, geen gekke dingen in het interieur, het enige wat ik kon vinden is dat er nog wat wax tussen het Tesla logootje op de frunk zat, die niet helemaal goed uitgewreven was
Software is 2022.11.102 - wat Googlen leert dat dit een interne Tesla versie is die voornamelijk op nieuw afgeleverde auto's staat. Geen idee wat de equivalentie is. Ik heb wél de customization en kinderslot features uit 2022.12, maar nog geen Disney Plus. Iemand ervaring met hoelang het duurt voor je na levering aan de beurt komt voor een uitrol van een OTA die je weer on track brengt met de public releases?
De snelheid is op AC zo laag dat het voor de levensduur van de accu niks uit zal maken. 3x16A zal geen negatief effect hebben. Je zou overigens tot 5A moeten kunnen gaan via de Tesla app.kardox schreef op zondag 26 juni 2022 @ 11:56:
Als jullie Tesla s’avonds/s’nachts tot ochtend aan de openbare laadpaal hebben, op welke Ampere stellen jullie het opladen in? Ik kan kiezen tussen 10A tot 16A. Tot nu toe heb ik altijd op 16A gelaten. Ik laat de auto toch de hele avond staan, is het voor de levensduur van de accu niet beter om dit zo minimaal instellen zoals op 10A? Of maakt dat niet uit? Het duurt nog langer met laden maar als dat nog beter is voor de accu dan doe ik dat voortaan.
Ah oke thanks! Ja het gaat idd tot 5A zie ik nou pas.Inspired schreef op zondag 26 juni 2022 @ 12:00:
[...]
De snelheid is op AC zo laag dat het voor de levensduur van de accu niks uit zal maken. 3x16A zal geen negatief effect hebben. Je zou overigens tot 5A moeten kunnen gaan via de Tesla app.
Mijn ervaring tot nu toe is dat software updates een beetje willekeur is. Tesla rolt updates in waves uit en soms heb je een update al heel vlot en een andere keer wacht je een paar weken langer. Ook de toggle in het menu om software updates eerder te krijgen doet niet altijd wat ik ervan verwacht.Sjoop1985 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 10:04:
[...]
Software is 2022.11.102 - wat Googlen leert dat dit een interne Tesla versie is die voornamelijk op nieuw afgeleverde auto's staat. Geen idee wat de equivalentie is. Ik heb wél de customization en kinderslot features uit 2022.12, maar nog geen Disney Plus. Iemand ervaring met hoelang het duurt voor je na levering aan de beurt komt voor een uitrol van een OTA die je weer on track brengt met de public releases?
Sterker nog, ik draai advanced en een collega draait standaard en loopt voor op dit momentkazuka schreef op zondag 26 juni 2022 @ 12:38:
[...]
Mijn ervaring tot nu toe is dat software updates een beetje willekeur is. Tesla rolt updates in waves uit en soms heb je een update al heel vlot en een andere keer wacht je een paar weken langer. Ook de toggle in het menu om software updates eerder te krijgen doet niet altijd wat ik ervan verwacht.
We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 11,1 kWp
Ik vertrek woensdag naar Italië met die van mij. Wish me luck ...Wolly schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 15:12:
Oei, vertragingen voor de Y Performance.
https://tff-forum.de/t/my...te-zeit-verschoben/203203
Geen informatie van Tesla voorlopig.
- Taro
- Niet online
Volgens mij speelt het volgende mee:kazuka schreef op zondag 26 juni 2022 @ 12:38:
[...]
Mijn ervaring tot nu toe is dat software updates een beetje willekeur is. Tesla rolt updates in waves uit en soms heb je een update al heel vlot en een andere keer wacht je een paar weken langer. Ook de toggle in het menu om software updates eerder te krijgen doet niet altijd wat ik ervan verwacht.
- Het model, een P of LR krijgt eerder een update dan een SR+
- Wel of geen FSD
- En logischerwijs Geavanceerd vs Standaard optie
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
Wat is precies het (mogelijke) probleem dan?bbc schreef op zondag 26 juni 2022 @ 15:48:
[...]
Ik vertrek woensdag naar Italië met die van mij. Wish me luck ...
Geen informatie van Tesla voorlopig.
Geen idee. De motor achteraan zou stuk kunnen gaan en ze moeten blijkbaar iets vervangen. Constante innovatie heeft dan toch ook zijn nadelen. Ofwel hebben ze nu pas een probleem ontdekt en gaat er een recall komen voor een hele hoop auto's.
Ze zeggen dat het land ook een rol speelt. MYP met FSD hier in België. Ik heb enkel een update gekregen van de kaarten. Voor de rest zit zit ik nog op 2022.11.102. Anderzijds heb ik hem ook pas sinds 10 juni en willen ze me misschien niet opzadelen met updates in het begin.Taro schreef op zondag 26 juni 2022 @ 17:53:
[...]
Volgens mij speelt het volgende mee:Waarschijnlijk vanuit de gedachte: Langzaam uitrollen, van klein naar steeds groter publiek. Het aandeel met FSD en P/LR is kleiner dan SR+.
- Het model, een P of LR krijgt eerder een update dan een SR+
- Wel of geen FSD
- En logischerwijs Geavanceerd vs Standaard optie
Misschien hadden ze hem wel met de laatste updates kunnen leveren, of toch tenminste 2022.12, terwijl ze nu 2022.16 uitrollen. Op mijn reis had ik wel graag gehad dat ie rekening hield met de wind om het percentage bij aankomst te berekenen.
- Taro
- Niet online
Dat is een leuke toevoeging, maar zal je rit niet anders maken.bbc schreef op zondag 26 juni 2022 @ 21:24:
[...]
Op mijn reis had ik wel graag gehad dat ie rekening hield met de wind om het percentage bij aankomst te berekenen.
- iPhone 13 pro (reboot)
- App up to date
- Tesla Model Y LR 2022 (reboot)
Meer mensen bekend met dit euvel en wellicht een oplossing?
Gebruik je andere 3rd party apps/oplossingen? TeslaFi oid? Heb je MFA aan staan op je Tesla account of niet?Darker schreef op maandag 27 juni 2022 @ 08:48:
Ik heb de laatste tijd veelvuldig dat de Tesla app mij, ogenschijnlijk uit het niets, uitlogt uit de app. Er staat dan plots; Er zijn geen producten gevonden. Ik moet mij dan opnieuw aanmelden en dan ben ik zonder problemen weer in de app.
- iPhone 13 pro (reboot)
- App up to date
- Tesla Model Y LR 2022 (reboot)
Meer mensen bekend met dit euvel en wellicht een oplossing?
Geen 3rd party apps, geen MFA.. (Inspired schreef op maandag 27 juni 2022 @ 08:50:
[...]
Gebruik je andere 3rd party apps/oplossingen? TeslaFi oid? Heb je MFA aan staan op je Tesla account of niet?
Dit topic is gesloten.
![]()
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
- Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
- Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
Gerelateerde topics:
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
:strip_exif()/f/image/6rElSITNi6bd3ngLJwtrfgTt.jpg?f=fotoalbum_large)