Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 324 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.178.997 views

• Dennismatt
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 02-10-2025
turkeyhakan schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:16:
[...]

Wordt dit allemaal onder garantie vervangen?
Ja dit is allemaal onder garantie.
Eerlijk gezegd denk ik dat het gewoon een terugroepactie moet zijn. Volgens mij worden ze ook preventief gekit bij de auto's die ze nu toevallig voorbij zien komen voor andere service punten.
Dennismatt schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:24:
[...]

Ja dit is allemaal onder garantie.
Eerlijk gezegd denk ik dat het gewoon een terugroepactie moet zijn. Volgens mij worden ze ook preventief gekit bij de auto's die ze nu toevallig voorbij zien komen voor andere service punten.
Kitten is uitstel van executie. Waarschijnlijk om veel de garantieperiode door te krijgen. :)

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:53

Wom

turkeyhakan schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:11:
[...]

Dus zelfs de SR hebben last van draagarmen die vervangen moeten worden? Bijzonder. Komt het probleem daarna weer terug of hebben ze nieuwe/sterkere draagarmen?
Mijn 3P heeft zelfde probleem. Mag deze week voor draagarmen weg. Kraakt echt enorm momenteel :X

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Dennismatt
Wom schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:37:
[...]

Mijn 3P heeft zelfde probleem. Mag deze week voor draagarmen weg. Kraakt echt enorm momenteel :X
Heb je lang moeten wachten voor deze service afspraak?

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:30
Wom schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:37:
[...]

Worden alleen de voorste draagarmen vervangen?

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:53

Wom

Dennismatt schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:41:
[...]

Heb je lang moeten wachten voor deze service afspraak?
Voor mij was het 5 weken wachten. Overigens heb je bij afspraken langer dan 4 uur recht op vervangend vervoer, dus weer opvallend dat ze er 3,5 uur voor rekenen ;)
turkeyhakan schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:45:
[...]

Alleen de voorste in mijn geval inderdaad.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Dennismatt
turkeyhakan schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:45:
[...]

Volgens mij gaat het inderdaad alleen om de voorste. Al hoor je het kraken tot aan achter in je auto.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:40
Marc O. schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 08:44:
Ik snap de Tesla navigatie soms niet helemaal: Als ik een route ingeef vanuit thuis (Tilburg) naar Oostenrijk, dan wil de auto dat ik in Eindhoven al ga laden (dus na ca. 3 kwartier ofwel zo'n 50km), terwijl de accu op 80% staat en ik dus voldoende SoC heb om iets voor Frankfurt te laden (dat is wat ABRP zegt). En als ik dat niet zou halen, dan zijn er nog voldoende andere SuC's langs de route waar ik evt. al eerder zou kunnen laden. Dus die stop in Eindhoven is echt totaal overbodig in mijn ogen.

Iemand enig idee welke logica hier door Tesla wordt toegepast?
Ik had gisteren eenzelfde, terug vanuit noord Frankrijk: routeplan gaf 1x 45 minuten laden en daarna in 3 uur door naar huis. We hebben 15 min. geladen op die eerste stop en er zelf een tweede laadstop ingelast op anderhalf uur tijden, waar 10 minuten laden voldoende was. Scheelde 20 minuten laadtijd.

[ Voor 3% gewijzigd door DaCoTa op 07-06-2022 16:11 ]

• gertk
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-01 23:03
Meer mensen problemen met de dashcam functie? Mijn 2019 model 3 LR RWD met de laatste updates verknoeit telkens wanneer de auto in slaapstand gaat de USB opslag. Na formatteren werkt het weer maar zodra de auto in slaap gaat en je weer wilt gaan rijden krijg ik een rood kruis door het icoon van de dashcam functie en wordt er niets opgenomen. Enige wat nog redelijk werkt is mijn Samsung micro SD card van 128 GB in een Sandisk adapter(tje). USB naar SATA adapter met twee verschillende SSD's geprobeerd en ook corrupt na slaap. Originele Tesla USB stick(s) besteld en geplaatst: geformatteerd (ging pas na de tweede keer formatteren) en één rit 's morgens ging goed, 's middags op de terugweg zag ik weer het rode kruis bij het icoon.. Zo heb je er niet echt (meer) iets aan.

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 31-10-2025
Ik snap de Tesla navigatie soms niet helemaal: Als ik een route ingeef vanuit thuis (Tilburg) naar Oostenrijk, dan wil de auto dat ik in Eindhoven al ga laden (dus na ca. 3 kwartier ofwel zo'n 50km), terwijl de accu op 80% staat en ik dus voldoende SoC heb om iets voor Frankfurt te laden (dat is wat ABRP zegt). En als ik dat niet zou halen, dan zijn er nog voldoende andere SuC's langs de route waar ik evt. al eerder zou kunnen laden. Dus die stop in Eindhoven is echt totaal overbodig in mijn ogen.

Update: Zojuist nog een keer geprobeerd en Tesla probeert me wederom eerst in Eindhoven te laten stoppen:

Afbeeldingslocatie: https://dub01pap002files.storage.live.com/y4mFMtqLu5Rp8e0xxWoU1zR8jAsbNFr6dbO0QwSQnlLuycevCmhf5HQ3N3_AoGNrKUnZOrWDSRvv2UabIYORP3wGFvL4xLks2ys8X6cYCgBGYnMOZMq4UaKgKizXXJFRPyq1Dhivvdb56P2YGXRY7pZcvlpYWruUZtG46ooWA8uOGbezs4trbLP7TWx6JfRUBhh?width=660&height=495&cropmode=none

Maaarrrr...... daarna een reset gedaan en tadaaa...... nu is het een logischere planning en stuurt ie me niet meer langs Eindhoven:

Afbeeldingslocatie: https://dub01pap002files.storage.live.com/y4mzOW01vBpE5CArHCBVixDTx8BkRPpNSKkeKZAvScWxRFJ_JBUkC0jfBACeRALA5PaI-gPNzRPjWOkRhe8O_OesrriwL-mFPdJrESqPLhx1EF7Sn24X5Porq78Fx9LMQEgVI_VWWLtZgo92eMEWFQ4iXAfha0LGNF8g3ATmyMXftL_rGEcRuj7fmpwK2k7KJ42?width=660&height=495&cropmode=none

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

• bbc
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09-2025

bbc

turkeyhakan schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 09:39:
[...]

Dank voor je reactie. Heb jij de financiering via Findio geregeld?
Via Tesla. Bij een financiering was dat alphacredit (in België). Het was een andere Belgische maatschappij voor een ballonkrediet.

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
gertk schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 17:04:
Meer mensen problemen met de dashcam functie? Mijn 2019 model 3 LR RWD met de laatste updates verknoeit telkens wanneer de auto in slaapstand gaat de USB opslag. Na formatteren werkt het weer maar zodra de auto in slaap gaat en je weer wilt gaan rijden krijg ik een rood kruis door het icoon van de dashcam functie en wordt er niets opgenomen. Enige wat nog redelijk werkt is mijn Samsung micro SD card van 128 GB in een Sandisk adapter(tje). USB naar SATA adapter met twee verschillende SSD's geprobeerd en ook corrupt na slaap. Originele Tesla USB stick(s) besteld en geplaatst: geformatteerd (ging pas na de tweede keer formatteren) en één rit 's morgens ging goed, 's middags op de terugweg zag ik weer het rode kruis bij het icoon.. Zo heb je er niet echt (meer) iets aan.
Beetje flauw misschien, maar heb je een reset geprobeerd? Eigenlijk moet je in de praktijk na elke software update een reset doen om zeker te zijn dat alles goed geinitialiseerd e.d. is en goed werkt. Je zou denken dat een update impliciet ook een reset inhoudt maar dat is echt niet zo. Meerdere keren gemerkt, met de vreemdste side effects die na een reset verdwenen waren.

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07-2025
Ik heb sinds december 2021 mijn model3 LR, en al vanaf het begin dat het draadloos opladen van de telefoon niet altijd werkt (soms werkt het wel ineens). Er is al een monteur op locatie geweest maar die kon het niet oplossen. Hij gaf aan dat ik een nieuwe service afspraak moest maken en dat ik de tesla langs moest brengen bij een service center.

Ik dus via de app een service afspraak ingeschoten. Krijg ik nu een offerte van 78 euro voor het vervangen van het draadloos oplaad paneel. Dit zou toch onder garantie moeten vallen? Auto is net 6 maanden oud.

• turkeyhakan
bones schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 20:31:
Ik heb sinds december 2021 mijn model3 LR, en al vanaf het begin dat het draadloos opladen van de telefoon niet altijd werkt (soms werkt het wel ineens). Er is al een monteur op locatie geweest maar die kon het niet oplossen. Hij gaf aan dat ik een nieuwe service afspraak moest maken en dat ik de tesla langs moest brengen bij een service center.

Ik dus via de app een service afspraak ingeschoten. Krijg ik nu een offerte van 78 euro voor het vervangen van het draadloos oplaad paneel. Dit zou toch onder garantie moeten vallen? Auto is net 6 maanden oud.
Eerlijk gezegd denk ik dat je het antwoord ook zelf zou kunnen geven: is toch te zot voor woorden dat je voor een onderdeel moet betalen terwijl de auto nog binnen de garantieperiode zit. Had ik niet geaccepteerd.

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 31-10-2025
Zal waarschijnlijk ook gewoon garantie zijn. Volgens mij is het een formaliteit en doet Tesla dat op deze manier voor het geval je zelf schuldig zou zijn aan het defect en het dus logisch zou zijn dat je zelf voor de kosten opdraait. Ik denk dat je er vanuit mag gaan dat je uiteindelijk niks hoeft te betalen.

Ik had zelf ook zoiets toen een monteur langs moest komen vanwege een rammel in de voorwielophanging. De offerte was volgens mij voor 200,- terwijl de auto nog maar een week oud was. Hoefde uiteindelijk uiteraard niks te betalen.

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-11-2025
bones schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 20:31:

Hmmmmz interessant… ik heb ook m3lr uit dec21 en heb eigenlijk zelfde issue. Opladen gaat soms wel soms niet. Met of zonder hoesje maakt dan niet uit….

Benieuwd of replacement je helpt of niet

iRacing Profiel

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07-2025
refused81 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 21:24:
[...]

Hmmmmz interessant… ik heb ook m3lr uit dec21 en heb eigenlijk zelfde issue. Opladen gaat soms wel soms niet. Met of zonder hoesje maakt dan niet uit….

Benieuwd of replacement je helpt of niet
Ik zal het hier melden als ze het hebben opgelost (of niet).

Ik accepteer idd de kosten niet, valt mijn inziens ook onder garantie.

Ps ik vond ook dit topic waar anderen ook problemen hebben met het draadloos laden:
https://teslamotorsclub.c...not-working.227163/page-3

Blijkbaar een designfout? Zijn er meerdere die al meerdere chargingpads hebben gehad maar probleem blijft terug keren.

[ Voor 24% gewijzigd door bones op 07-06-2022 21:44 ]

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-01 13:30
bones schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 21:38:
[...]

Ps ik vond ook dit topic waar anderen ook problemen hebben met het draadloos laden:

Blijkbaar een designfout? Zijn er meerdere die al meerdere chargingpads hebben gehad maar probleem blijft terug keren.
Wel slecht idd.. ik heb een oudere Model 3 en had destijds gewoon bij Ali aangeschaft. Werkt probleemloos tot nu toe en telefoon laadt aardig snel op.

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11-01 10:24
bones schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 21:38:
[...]

Zo gaat Tesla ook te werk, als je de onderdelen blijft vervangen door brakke vervangende onderdelen, los je het onderliggende probleem nooit op.

Zie vocht in achterlichten, stoelbediening, draagarmen.

Het is iedere keer weer wachten hoe lang het dit keer meegaat.

• Maasluip
  • Laatst online: 15:53

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Jeroenneman schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 14:00:
[...]

En ook totale onzin, want ze gebruiken toch gewoon Maps data. Dus de kaarten hadden net zo snel/frequent up to date worden gebracht als op je telefoon...
Met Maps bedoel je Google Maps? De visuele laag ziet er inderdaad heel erg Google Maps uit maar er zijn veel meldingen en indicaties dat Tesla onderhuids Openstreetmap gebruikt voor het routeren, of iig voor FSD.
Of dat dan misschien alleen in de VS is en niet in Europa weet ik niet

Signatures zijn voor boomers.

• sanderdi
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-01 10:41
Iemand ook al last gehad van draagarm/ schokbreker die achter enorm geluid maakt. Sinds paar weken als ik van drempels afrijd lijkt of er iets achter in de auto bonkt. LR 2019 met 40K op de teller.

• Hunkaroglu
sanderdi schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 08:23:
Iemand ook al last gehad van draagarm/ schokbreker die achter enorm geluid maakt. Sinds paar weken als ik van drempels afrijd lijkt of er iets achter in de auto bonkt. LR 2019 met 40K op de teller.
Gewoon afspraak inschieten en na laten kijken nu je nog garantie erop hebt.

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-01 10:37

DeFeCt

je wéét toch

Hunkaroglu schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 21:56:
[...]

Wel slecht idd.. ik heb een oudere Model 3 en had destijds gewoon bij Ali aangeschaft. Werkt probleemloos tot nu toe en telefoon laadt aardig snel op.
Werkt dat nog steeds goed? Mijn Taptes Wireless Charging Pad lijkt het na de laatste update helemaal niet meer te doen. Vraag me af of er meer mensen zijn met dit probleem.

Flickr

• Hunkaroglu
DeFeCt schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 13:02:
[...]

Werkt dat nog steeds goed? Mijn Taptes Wireless Charging Pad lijkt het na de laatste update helemaal niet meer te doen. Vraag me af of er meer mensen zijn met dit probleem.
Ja geen problemen. Ik had het in 2019 gehaald. Is niet van Taptes. Ik zie mijn model er niet zo gauw meer tussen.
Maar zijn genoeg andere verkrijgbaar.
https://nl.aliexpress.com...ger+tesla&spm=..1000002.0

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:09
Hunkaroglu schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 14:06:
[...]

Ja geen problemen. Ik had het in 2019 gehaald. Is niet van Taptes. Ik zie mijn model er niet zo gauw meer tussen.
Maar zijn genoeg andere verkrijgbaar.
https://nl.aliexpress.com...ger+tesla&spm=..1000002.0
Hier ook. Werkt al bijna 3 jaar perfect. Misschien moet Tesla (en andere fabrikanten) deze club eens benaderen 😂

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:21
Kunnen we trouwens de snelheid van de wisser aanpassen als het in auto stand is?
Hij gaat nogal fanatiek en vaak zet ik het dus maar uit of op laagste stand.
En dan gaat het harder regenen en moet je die dan weer gaan aanzetten, lastig.

Life is too short to drive boring cars

• arsimo
SirLct schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:55:
Kunnen we trouwens de snelheid van de wisser aanpassen als het in auto stand is?
Nee. (afaik)
Wat naar mijn ervaring nog wel eens wil helpen bij niet ideaal werkende automatische wisser (kwa snelheid, te langzaam of te snel reageren e.d.) is vlak voor vertrek even een doekje of trekkertje over het camera/sensor-gebied bovenaan het midden van de voorruit halen. Vuil, vlekken e.d. kan nogal impact hebben.

• ChrisL1971
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-01 20:39

Nee, Wij rijden 1 a 2x per maand naar Zwitserland met de Tesla M3 SR+ en hebben dit regelmatig..

Wat helpt is stukje rijden en dan de route nog een keer laten berekenen en dan heeft hij het wel door. Ook als je van de route afwijkt wil hij nog tenminste 30 min terug leiden naar de 1ste supercharger op de oude route... pas daarna gaat hij her berekenen. Terwijl als je her berekend hij het direct door heeft. advies elke 10 min her berekenen zeker als je de capaciteit van de batterij gewoon wil gebruiken. Voor ons is het geen probleem om met 5-10% aan te komen... maar de navigatie wil daar niet direct aan. We kennen inmiddels bijna alle superchargers op de route .. Wel grappig 1,5 week geleden met 20 graden toch 360km op een lading gereden .. dat is 60 km verder dan in de winter.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
[Verkeerde topic]

[ Voor 96% gewijzigd door Bigs op 08-06-2022 16:28 ]

• turkeyhakan
ChrisL1971 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 16:17:
[...]

Nee, Wij rijden 1 a 2x per maand naar Zwitserland met de Tesla M3 SR+ en hebben dit regelmatig..

Wat helpt is stukje rijden en dan de route nog een keer laten berekenen en dan heeft hij het wel door. Ook als je van de route afwijkt wil hij nog tenminste 30 min terug leiden naar de 1ste supercharger op de oude route... pas daarna gaat hij her berekenen. Terwijl als je her berekend hij het direct door heeft. advies elke 10 min her berekenen zeker als je de capaciteit van de batterij gewoon wil gebruiken. Voor ons is het geen probleem om met 5-10% aan te komen... maar de navigatie wil daar niet direct aan. We kennen inmiddels bijna alle superchargers op de route .. Wel grappig 1,5 week geleden met 20 graden toch 360km op een lading gereden .. dat is 60 km verder dan in de winter.
360 km? Wltp is toch ruim 500?

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
turkeyhakan schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 17:26:
[...]

Eerder 491

Afbeeldingslocatie: https://tinypic.host/images/2022/06/08/screen.png

[ Voor 17% gewijzigd door eNaSnI op 08-06-2022 17:37 ]

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

• Hunkaroglu
[...]

In de praktijk haal je die waarden niet. 360km is al erg aardig. Dat haal ik ook wel in de zomer met de LR. Maar dan moet je wel rustig rijden.

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:06
SirLct schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:55:
Ruiten sproeien helpt soms.

• bbc
  • Laatst online: 09-09-2025

bbc

[...]

Als je gaat reizen neem je de snelweg en kom je niet in de buurt van de wltp.

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:56
Vandaag dag 2 op een rij dat de radio het in de ochtend niet doet. Even resetten en werkt weer, maar is niet hoe t hoort...

• Smobbo
  • Laatst online: 09-01 12:57
[...]

SR+ uit de US (model uit 2019, 2020 en misschien ook nog 2021?) had een wltp van 406. Later is dat met de introductie van de LFP accu opgehoogd naar ondertussen ruim 490.

• Pierz
ybos schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:37:
Vandaag dag 2 op een rij dat de radio het in de ochtend niet doet. Even resetten en werkt weer, maar is niet hoe t hoort...
Had ik toevallig ook een paar keer deze week. Bij mij bleek het volume op 0 te staan, dus wellicht helpt het bij jou ook om even aan het wieltje te draaien.

• DaCoTa
  • Laatst online: 00:40
[...]
wltp is niet alleen maar snelweg.

• ChrisL1971
  • Laatst online: 11-01 20:39
Je moet zelf een beetje rekenen om tot een goede vergelijking te komen. Eerst wat cijfers: Recente Tesla model 3
EPA: 438 km (Dit is zichtbaar in de Tesla op de display)
WLTP:491 km ( Dit is de Europees norm die in alle advertenties en communicatie moet worden vermeld, niet zichtbaar in de Tesla )
De batterij is 60 KW
EPA bij 60 / 438 = 0.137 KW /KM
WLTP 60/ 491 = 0.122 KW / KM

Mijn ervaring op de snelweg bij 20 graden en 122 km/u niet te veel bergen 0.145 KW/km
batterij die een jaar oud is 58 KW waarvan 55 KW bruikbaar
Geeft een range van 55/0.145 = 379 km.

De Tesla route planner gaat ook uit van zo'n 5% onder de max snelheid = 122 KM/u in Duitsland en 95km/u in Nederland en dan loopt de lijn exact volgens de TRIP verwachting in de energy app in de tesla.

• Tweak_ers
[...]

360km haal ik met de LR al met moeite op vakanties. Hoogste wat ik op vakantieritten ooit heb gehaald is 348km met de LR.

Je kunt niet heel je accu gebruiken op vakantieritten.

Met de LR moet je uitgaan van 200-300km als je Tesla navigatie gebruikt (langer laden, minder stops).

Met abetterrouteplanner ben je er sneller, door korter laden en meer stops, maar dan zat ik altijd op 120-240km per tussenrit.

De 500km wltp heb ik echt nog nooit gehaald de afgelopen 3 jaar.

Ik heb de afgelopen 1,5 week vervangend vervoer gereden, een C klasse. Man, wat voelt zo’n motor met DCT automaat irritant en ouderwets aan. Traag, continu hoog in de toeren bij terugschakelen.
Maar wat voelt de auto verder degelijk aan zeg. De stoelen, de deuren, materiaalverbruik, heerlijk!

Nu de Tesla weer terug en ondanks dat de aandrijving zo veel beter is, voelt de auto toch wel aan als een speelgoed auto. Stoelen zijn kort en plat, deuren sluiten er blikkerig. Karige knoppen op het stuur, Apple Carplay mis ik nu weer écht!

Als je de Tesla aandrijving in de C klasse zou stoppen heb je toch zo’n goede auto! Werkten die twee met de B klssse vroeger niet samen?

• turkeyhakan
Tweak_ers schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 06:47:
[...]

360km haal ik met de LR al met moeite op vakanties. Hoogste wat ik op vakantieritten ooit heb gehaald is 348km met de LR.

Je kunt niet heel je accu gebruiken op vakantieritten.

Met de LR moet je uitgaan van 200-300km als je Tesla navigatie gebruikt (langer laden, minder stops).

Met abetterrouteplanner ben je er sneller, door korter laden en meer stops, maar dan zat ik altijd op 120-240km per tussenrit.

De 500km wltp heb ik echt nog nooit gehaald de afgelopen 3 jaar.

Ik heb de afgelopen 1,5 week vervangend vervoer gereden, een C klasse. Man, wat voelt zo’n motor met DCT automaat irritant en ouderwets aan. Traag, continu hoog in de toeren bij terugschakelen.
Maar wat voelt de auto verder degelijk aan zeg. De stoelen, de deuren, materiaalverbruik, heerlijk!

Nu de Tesla weer terug en ondanks dat de aandrijving zo veel beter is, voelt de auto toch wel aan als een speelgoed auto. Stoelen zijn kort en plat, deuren sluiten er blikkerig. Karige knoppen op het stuur, Apple Carplay mis ik nu weer écht!

Als je de Tesla aandrijving in de C klasse zou stoppen heb je toch zo’n goede auto! Werkten die twee met de B klssse vroeger niet samen?
De nieuwe LR heeft max 626 km WLTP, zou dus in theorie verder moeten kunnen dan de oude LR. Verder heeft Tesla OS alles wat ik nodig heb (zoals Spotify en Google Maps). Werkt Spotify trouwens ook in het buitenland? Dit zit in het abonemment dat je aan Tesla betaald neem ik aan.

• ybos
Pierz schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 21:58:
[...]

Had ik toevallig ook een paar keer deze week. Bij mij bleek het volume op 0 te staan, dus wellicht helpt het bij jou ook om even aan het wieltje te draaien.
Die had ik wel gecheckt ;)

• Tweak_ers
turkeyhakan schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 06:50:
[...]

De nieuwe LR heeft max 626 km WLTP, zou dus in theorie verder moeten kunnen dan de oude LR. Verder heeft Tesla OS alles wat ik nodig heb (zoals Spotify en Google Maps). Werkt Spotify trouwens ook in het buitenland? Dit zit in het abonemment dat je aan Tesla betaald neem ik aan.
Tuurlijk zal hij iets verder komen, maar die 600km ga je -vooral op vakantieritten- nooit halen. Niet eens in de buurt!

Verbinding is in het buitenland een stuk slechter dan hier.

In buitenland viel bij mij de verbinding voor langere stukken helemaal weg.

Verder blijft CarPlay een gemis, dat merk je pas weer als je CarPlay hebt gehad.

• turkeyhakan
Tweak_ers schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 08:21:
[...]

Tuurlijk zal hij iets verder komen, maar die 600km ga je -vooral op vakantieritten- nooit halen. Niet eens in de buurt!

Verbinding is in het buitenland een stuk slechter dan hier.

In buitenland viel bij mij de verbinding voor langere stukken helemaal weg.

Verder blijft CarPlay een gemis, dat merk je pas weer als je CarPlay hebt gehad.
Ik heb op dit moment CarPlay, maar om mijn telefoon elke keer met een USB te verbinden zie ik niet zo zitten. Draadloze CarPlay kan ik mij wat bij voorstellen :)

• Xenir
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09-01 22:08
turkeyhakan schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 06:50:
[...]

Dit zit in het abonemment dat je aan Tesla betaald neem ik aan.
Wat ik begreep zit er een simkaart in van KPN (voorheen een andere EU provider) dus in alle EU landen heb je sowieso roaming. Als ik de website mag geloven (https://www.tesla.com/en_EU/support/connectivity) dan heb je dus niet in alle landen dekking. Dat kan nog wat worden over een aantal jaar met het VK, geen idee of het roam-like-home daar zal worden voortgezet...

Edit: Voorlopig voor ons EU onderdanen nog niets.

[ Voor 14% gewijzigd door Xenir op 09-06-2022 08:28 . Reden: Roaming toegevoegd ]

• turkeyhakan
Xenir schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 08:23:
[...]

Wat ik begreep zit er een simkaart in van KPN (voorheen een andere EU provider) dus in alle EU landen heb je sowieso roaming. Als ik de website mag geloven (https://www.tesla.com/en_EU/support/connectivity) dan heb je dus niet in alle landen dekking. Dat kan nog wat worden over een aantal jaar met het VK, geen idee of het roam-like-home daar zal worden voortgezet...
Is in een beperkt aantal EU landen aanwezig dus, bedankt. Goed om te weten!

• Wolly
  • Niet online
Xenir schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 08:23:
[...]

Ik lees op die pagina niets over dekking, alleen over de mogelijkheid om het aan te schaffen als inwoner van zo'n land.

Als het KPN zou zijn dan zou je gewoon roaming moeten hebben toch? Of denk je dat je in Hongarije of Croatie geen verbinding meer hebt om bijv. Spotify te spelen?

• Xenir
Hongarije wel, is een EU land, dus Roam-like-home. Het zal meer gaan om de landen die formeel nog geen EU lid zijn en niet behoren tot de EER (zoals Noorwegen en Zwitserland). Daar is dus de vraag of je connectivity werkt en je dus Spotify kan gebruiken.

• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:15
Xenir schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 08:39:
Hongarije wel, is een EU land, dus Roam-like-home. Het zal meer gaan om de landen die formeel nog geen EU lid zijn en niet behoren tot de EER (zoals Noorwegen en Zwitserland). Daar is dus de vraag of je connectivity werkt en je dus Spotify kan gebruiken.
Zwitserland werkt prima! Afgelopen februari nog geweest.

Give 2 Get

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-01 15:16
Dat dus. Heb nergens problemen gehad met roaming in de Tesla. Dat wil zeggen: Belgie, Frankrijk, Spanje, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland.
Het enige vervelende is dat rond het grensgebied de verbinding ineens wegvalt, net als op je telefoon, maar het herverbinden met het nieuwe land wel even duurt (langer dan je telefoon).

PSN: Sluuz

Wolly schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 08:32:
[...]

Ik lees op die pagina niets over dekking, alleen over de mogelijkheid om het aan te schaffen als inwoner van zo'n land.

Als het KPN zou zijn dan zou je gewoon roaming moeten hebben toch? Of denk je dat je in Hongarije of Croatie geen verbinding meer hebt om bijv. Spotify te spelen?
Ik denk inderdaad dat je in elk land waar je kunt komen wel dekking hebt.

• Tweak_ers
Sluuz schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 08:48:
Dat dus. Heb nergens problemen gehad met roaming in de Tesla. Dat wil zeggen: Belgie, Frankrijk, Spanje, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland.
Het enige vervelende is dat rond het grensgebied de verbinding ineens wegvalt, net als op je telefoon, maar het herverbinden met het nieuwe land wel even duurt (langer dan je telefoon).
Toch zaten er bij mij vooral in Duitsland en Italië aardig wat blinde vlekken in het bereik. In Italië wel eens een uur geen verbinding gehad.

• Tweak_ers
turkeyhakan schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 08:22:
[...]

Ik heb op dit moment CarPlay, maar om mijn telefoon elke keer met een USB te verbinden zie ik niet zo zitten. Draadloze CarPlay kan ik mij wat bij voorstellen :)
Hoe dan ook, het blijft een gemis. De smartphone is zowat een persoonlijke computer. Hoe handig om die aan je infotainment te kunnen koppelen.

Direct verder luisteren met Spotify waar je gebleven was.

De implementatie in Tesla is ok, maar niet meer dan dat. Iets te grote playlist? Geeft bij mij de laatste nummers structureel niet weer in de auto. Nummer toevoegen aan een playlist? Ik pak de telefoon wel, want via de auto is dat mij nog nooit gelukt.

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-01 15:16
Vooral het niet kunnen editten/maken van een playqueue in de spotify app in de Tesla is vervelend. Niet zozeer als bestuurder, maar als bijrijder/dj :D

PSN: Sluuz

Wellicht onkunde van mij, maar ik heb altijd ruzie met die interface van Spotify in de Tesla. Voor mij zou Carplay een fijne toevoeging zijn. Maar goed, dat gaat niet gebeuren volgens mij.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Inspired schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 09:45:
Wellicht onkunde van mij, maar ik heb altijd ruzie met die interface van Spotify in de Tesla. Voor mij zou Carplay een fijne toevoeging zijn. Maar goed, dat gaat niet gebeuren volgens mij.
Als je het echt wil kan het wel : https://www.macrumors.com...-for-tesla-now-available/

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Ja, die oplossing is erger dan de kwaal imho. :) Ik red me nog wel een jaartje.

• Hunkaroglu
Inspired schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 09:51:
[...]

Ja, die oplossing is erger dan de kwaal imho. :) Ik red me nog wel een jaartje.
Ga je overstappen? Welke auto heb je op het oog?
Dacht dat je wel aardig tevreden was over de Tesla.
Hunkaroglu schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:18:
[...]

Ga je overstappen? Welke auto heb je op het oog?
Dacht dat je wel aardig tevreden was over de Tesla.
Ik heb nog geen keuze gemaakt maar het zou zomaar iets anders kunnen worden idd. Ik rij amper (<20k per jaar) en een leaseauto begint voor mij dus ook minder interessant te worden. Ik zou anders toch naar een Y willen maar dan gaan de kosten voor me naar een duizend netto per maand. (Leasebudget + bijtelling.) Voor dat geld kan ik ook een leuke PHEV station rijden. De beperkingen beginnen me na een aantal jaar toch wat tegen te staan. Als het financiele voordeel dan ook wat wegvalt is 5 jaar nog een PHEV rijden ook serieus een optie voor me. Bij ons is er verder eigenlijk ook geen voordeel (voor de werknemer) om volledig electrisch te rijden. Maar goed. Ben er dus nog niet over uit. :) Drie jaar geleden stond Tesla ook op eenzame hoogte qua BEV en laadnetwerk. Nu zijn er genoeg alternatieven. Ook omdat Tesla zelf één van de key USPs de nek om gedraaid heeft.

• mustisen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:34
turkeyhakan schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 13:47:
[...]

Zodra ik een Tesla heb, is dat wel de bedoeling inderdaad! Tesla heeft nieuwe Superchargers in ontwikkeling, echter vraag ik mij ook af of ik mijn bestemming wel kan bereiken. Vooral bij nieuwe tankstations heb je vaak wel laadpalen.
Ik ben zeer benieuwd naar jouw ervaring met het rijden met een Tesla naar Turkije! Ik heb de model Y besteld dat ik eind dit jaar binnen krijg. Komend zomer ga ik nog wel met de vliegtuig, maar zomer '23 wil ik dus met de Tesla reizen. Ook ik heb gehoord dat t/m Istanbul het goed te doen is, en daarna is het goed plannen. Ik moet naar Samsun en afgelopen zomer heb ik daar een Tesla Model 3 zien rondrijden. Het is dus zeker mogelijk. Vooral met de productie van TOGG kan het niet anders dan dat er geïnvesteerd gaat worden in laadmogelijkheden. Tot nu heb ik vooral laadstations van https://zes.net gezien, maar geen idee hoe daarmee geladen kan worden en hoe snel dat gaat.

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:52
[verwijderd]

[ Voor 99% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 12:27 ]

• Tweak_ers
Mar.tin schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 12:41:
Onze (zakelijke) Model 3 LR uit 2019 (141.000km op de teller) heeft afgelopen weken wat problemen ontwikkeld.

Er is, zonder moeite, een prima rondtrip NL > Italië > Duitsland mee gereden, onderweg wel vaak problemen dat het alarm maar af bleef gaan.

Eenmaal weer in NL wilde afgelopen dinsdag de auto niet starten, 12V dood.
Diezelfde dag bij Tesla duiven een nieuwe 12V accu opgehaald, vervangen, en een proefritje (+- 10 km) gemaakt, na 10km op de snelweg auto uitgevallen.

ANWB gebeld, want de Tesla service is waardeloos, die zeggen "los het zelf maar op".

ANWB heeft 'm de afrit afgesleept, en daarna achter de ANWB aan naar huis gereden.
Thuis accu nagemeten, keurig 14.4V. Desalniettemin issues met deuren die niet open willen, foutmeldingen, ramen die niet dicht willen.

Dus wederom Tesla gebeld, die zeggen "kom hem maar brengen, succes!".

Vanmiddag wordt hij opgepikt en naar Tesla gebracht. Ben benieuwd wat er mee aan de hand is, zal de DC-DC wel zijn gok ik zo.

Geen service waar je warm van wordt in elk geval tot zover. Jammer dat dat, op een anderzijds (redelijk) vlekkeloze ervaring tot zover, waarschijnlijk wel betekent dat we naar een ander merk gaan kijken als deze 5 jaar oud is.
De markt wordt volwassener. En er wordt gewoon, bij dit soort calamiteiten verwacht dat je ontzorgd wordt. Als je dan langs de snelweg staat, en Tesla mobility service belt verwacht je niet dat ze zeggen "Bel de ANWB maar.

Alles kan kapot, en tot zover is het een exceptioneel betrouwbare auto geweest. Dus een incidentje kan gebeuren. Echter is elk contact en ervaring met de service van Tesla tot nu toe traag en negatief geweest. Hoewel de medewerkers meestal wel vriendelijk waren.
Eens, Tesla wil niet ontzorgen, iets wat ik voor dergelijke bedragen wel verwacht/eis.

Dit was dan ook mijn eerste en laatste Tesla voorlopig. Al moet ik nog 2,5 jaar, wat prima is voor de 4% bijtelling, maar niet voor meer dan dat.

Ik vind de auto het niet waard tegen hogere maandlasten.

Zal hierna wel een PHEV worden, ook prima overigens.

Ik begin mij persoonlijk steeds meer te ergeren aan alle dingen die Tesla service niet opgelost krijgt. Kraakjes in deuren, tikjes in ramen. Het enige wat men doet is het uit elkaar halen en in elkaar zetten. En als dat het niet oplost? Jammer, ze hebben hun best gedaan en meer kunnen ze blijkbaar niet. Ja inderdaad, wel heel vriendelijk!

Maar goed, de laatste tijd weer wat Audi’s, Volvo’s en Mercedessen gereden en eigenlijk merk je nu pas dat het materiaal gebruik bij Tesla écht ruk is. Blikkerig/plastic geluiden, waar je je in de bovengenoemde gewoon echt een koning voelt.

Toevallig de stoel weer wat verstelt en als je je stoel in de tesla helemaal omlaag zet, voel je een platte plank tevoorschijn komen als je zit. Het is echt ongekend. Probeer maar eens, ga zitten en stel je stoel naar het laagste punt.

Het is zo jammer, omdat de drivetrain echt gewoon erg prettig is. Gooi die accu en motoren in een C klasse, V60 of A4 en ik ben om.

• Tweak_ers
Inspired schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:33:
[...]

Ik heb nog geen keuze gemaakt maar het zou zomaar iets anders kunnen worden idd. Ik rij amper (<20k per jaar) en een leaseauto begint voor mij dus ook minder interessant te worden. Ik zou anders toch naar een Y willen maar dan gaan de kosten voor me naar een duizend netto per maand. (Leasebudget + bijtelling.) Voor dat geld kan ik ook een leuke PHEV station rijden. De beperkingen beginnen me na een aantal jaar toch wat tegen te staan. Als het financiele voordeel dan ook wat wegvalt is 5 jaar nog een PHEV rijden ook serieus een optie voor me. Bij ons is er verder eigenlijk ook geen voordeel (voor de werknemer) om volledig electrisch te rijden. Maar goed. Ben er dus nog niet over uit. :) Drie jaar geleden stond Tesla ook op eenzame hoogte qua BEV en laadnetwerk. Nu zijn er genoeg alternatieven. Ook omdat Tesla zelf één van de key USPs de nek om gedraaid heeft.
Ik denk er ook steeds meer aan hierna niet meer te leasen, pak die €1000 bruto wel en bijtelling netto erbij. Eens kijken wat we daarvan zelf kunnen rijden.

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:52
[verwijderd]

[ Voor 99% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 12:27 ]

• Tweak_ers
Mar.tin schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 13:30:
[...]

Ik vind "kwaliteit" van een interieur zo'n gevoels/meningsding, dat daar geen kwantificeerbare pijl op te trekken is. Ik ben tevreden over de hele afwerking van de auto, maar ben dat ook over mijn Leaf.

Laatste keer in een moderne Volvo vond ik dat ook niet heftig afwijkend qua afwerkingskwaliteit van een Tesla. Mercedes / Audi is allemaal mijn smaak niet, en ook niet van mensen om mij heen, dus heb ik geen ervaring mee, maar kan me nauwelijks voorstellen dat er "mijlen" tussen zit.

De IONIQ 5 vond ik bijvoorbeeld ook prima en keurig. Eigenlijk heb ik dat met elke moderne nieuwe auto wel, vrijwel ongeacht prijsklasse.

Dan houd je dus smaak over of het interieur mooi is of niet. En daar zal je altijd voorstanders en tegenstanders in hebben.

Tesla doet in mijn ogen het hele technische aspect fantastisch, net als de laadinfra, de app, en veel van de auto.
De service die verleend wordt is gewoon beneden maats, en daar zullen ze hard aan de weg moeten spijkeren willen ze klanten behouden. Enkel een technisch erg goed product hebben is in een volwassener wordende markt niet meer voldoende.

Aan de keerzijde lijkt de vraag naar EV alleen maar toe te nemen, en hebben ze geen enkel probleem om zo veel van die wagens te verkopen als ze er kunnen maken en ze capaciteit kunnen opschalen.
Het is niet zo dat het slecht is ofzo, het komt alleen niet in de buurt van de premium merken. Vooral het dichtgooien van deuren is echt een wereld van verschil en doet heel veel voor het gevoel van degelijkheid.

De stoelen is zoiets wat je écht merkt tijdens lange ritten. Nu verwacht ik echt niet dat ze de Volvo zetels evenaren, maar iets beter had wel gemogen van mij.

Tja, bediening via het stuur is zoiets wat echt goedkoop werkt bij Tesla. Twee lastig knopjes, weinig functies. Mercedes heeft touch knoppen waar je overheen kunt swipen ter vergelijk.

Het ding wat een beetje van toepassing is, zo lang je in je Tesla blijft zitten, heb je geen idee wat je eigenlijk allemaal mist.

Vooral na de afgelopen loaners begin ik steeds meer te twijfelen aan mijn Tesla als keuze.

Nogmaals omwille van de 4% bijtelling maak ik de 5 jaar wel vol, maar daarna gaat dit echt weer meespelen. Dan maar geen Tesla.

• ybos
Tweak_ers schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 13:44:
[...]

Het is niet zo dat het slecht is ofzo, het komt alleen niet in de buurt van de premium merken. Vooral het dichtgooien van deuren is echt een wereld van verschil en doet heel veel voor het gevoel van degelijkheid.
En kofferbakafstelling schijnt ook heel moeilijk te zijn. Mijne is 4x terug geweest en het is lang goed gegaan. Nu slaat de kofferbak echter weer tegen de bumper aan, vergeet er steeds naar te kijken, want op t moment dat ik t zie wil ik naar huis (afstelknop zit te vast om ff met de hand te doen)

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:52
[...]

Ik heb nog geen Tesla, maar ben die "uitstekende service" van de "Premium" merken meer dan beu.
Afspraken vergeten, half uitgevoerde werken, terugkomen voor een pruts omdat de onderdelen toch niet op voorraad waren... (Audi, BMW, VOLVO, VW,... niemand steekt er bovenuit hoor)
[...]
De stoelen is zoiets wat je écht merkt tijdens lange ritten. Nu verwacht ik echt niet dat ze de Volvo zetels evenaren, maar iets beter had wel gemogen van mij.
Ik ga hier gek doen, maar zo bijzonder zijn die VOLVO zetels ook niet, Tijdens mijn testrit met de ModelY viel me de zetel juist op als buitengewoon.
[...]
Tja, bediening via het stuur is zoiets wat echt goedkoop werkt bij Tesla. Twee lastig knopjes, weinig functies. Mercedes heeft touch knoppen waar je overheen kunt swipen ter vergelijk.
Een stuur met 15 knoppen (en soms meer) vind ik helemaal over de top. Dat ziet er zo druk uit.
Tesla is veel intuitiever, en ik vond de knoppen goed werken.
De Premium merken hebben gewoon een overdaad aan knoppen en functies die je amper gebruikt.
[...]
Het ding wat een beetje van toepassing is, zo lang je in je Tesla blijft zitten, heb je geen idee wat je eigenlijk allemaal mist.

Vooral na de afgelopen loaners begin ik steeds meer te twijfelen aan mijn Tesla als keuze.
Echt... ik weet dat ik een hoop knoppen niet gebruik, en dat het er zo opgeruimd uit ziet in een Tesla.
Wat ik vooral niet mis dat zijn die 17 bladzijden (kan meer zijn) aan opties op die premium karren.
Dingen als een stuurverwarming, zetelverwarming en zetelgeheugen horen gewoon standaard te zijn op een auto van 50k en meer. En dat het hele gepuzzel met... als je die optie neemt, dan moet je die optie ook nemen, en kan die optie niet meer... hell.
Een navigatie is ofwel goed, of niet goed, ik heb geen behoefte aan een business of professional navigatie.
Ook 3 verschillende niveaus van verlichting of parkeerassistentie. Doe het ineens goed, en de rest is zinloos.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• SirLct
[...]

Nogmaals omwille van de 4% bijtelling maak ik de 5 jaar wel vol, maar daarna gaat dit echt weer meespelen. Dan maar geen Tesla.
Elke keer als er een lange post met wat negatieve dingen over tesla was 9 van de 10 keer van beste meneer Tweak_ers. Ben je zo ontevreden ja? Niemand hou je tegen om die auto id fik te steken en ander auto te kiezen. Is een leaseauto die volledig verzekerd is neem ik aan?

Ik ben inmiddels wel vrij zat met je opmerkingen, ja ja ja we weten dat je niet tevreden bent, maar het begint nu serieus irritant aan het worden. Sommige dingen snap ik maar sommige dingen is puur "je mening" of je eigen ervaring (lees: n=1) dus ondanks vrijheids van mening uiting, doe dat dan ook met mate.

Ik vind mn Model 3 Performance MiC fantastisch. Alles zit zo goed in elkaar. Heb van alles geprobeerd maar van de performance tot verbruik tot infotainment en belangrijkste: value-for-money kan geen auto het evenaren. Voordat ik de knoop heb doorgehaakt had ik zowel alles geprobeerd. Volvo V60 T6, XC40 P8, Polestar 2, Merc C300e (nieuwe), Merc EQC, BMW 330e, BMW i4 M50, Kia EV6, Audi e-tron, Audi Q4 allemaal een proefrit (of twee). En ik ben niet met je eens dat ze allemaal van binnen zo geweldig zijn. Hoeveelheid plastic die je tegenwoordig id nieuwste C klasse heb is ongekend - en dat voor zulke bizare prijzen waar alles een optie is en niets standaard. Ik kom zelf van hiervoor een Alfa Giulia en daarvoor Audi A3. Dus ik heb zowel de mooiste en sportiefste auto id segment (de Giulia) en ook "premiejeum" merk gehad (de a3) maar alsnog heel content mee met de M3P (behalve dat ie natuurlijk een lelijk eendje is in vergelijking met de Giulia - en ja dat is mijn mening).

Goed, mening verschillen, smaken verschillen, laten we hierbij laten.

• SirLct
En nee ik zeg niet dat we moeten stoppen met melden van de slechte zaken, kapote dingen, of slechte service van tesla. Zeker doen, kan de rest wellicht wat mee, gaat ze hopelijk ook verbeteren. Maar als elke keer iemand een probleem meldt, daarna 3 pagina's aan text van dhr Tweak_ers ziet met vrijwel elke keer dezelfde mening van hem ben ik wel klaar mee.

• Tweak_ers
SirLct schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:05:
[...]

Elke keer als er een lange post met wat negatieve dingen over tesla was 9 van de 10 keer van beste meneer Tweak_ers. Ben je zo ontevreden ja? Niemand hou je tegen om die auto id fik te steken en ander auto te kiezen. Is een leaseauto die volledig verzekerd is neem ik aan?

Ik ben inmiddels wel vrij zat met je opmerkingen, ja ja ja we weten dat je niet tevreden bent, maar het begint nu serieus irritant aan het worden. Sommige dingen snap ik maar sommige dingen is puur "je mening" of je eigen ervaring (lees: n=1) dus ondanks vrijheids van mening uiting, doe dat dan ook met mate.

Ik vind mn Model 3 Performance MiC fantastisch. Alles zit zo goed in elkaar. Heb van alles geprobeerd maar van de performance tot verbruik tot infotainment en belangrijkste: value-for-money kan geen auto het evenaren. Voordat ik de knoop heb doorgehaakt had ik zowel alles geprobeerd. Volvo V60 T6, XC40 P8, Polestar 2, Merc C300e (nieuwe), Merc EQC, BMW 330e, BMW i4 M50, Kia EV6, Audi e-tron, Audi Q4 allemaal een proefrit (of twee). En ik ben niet met je eens dat ze allemaal van binnen zo geweldig zijn. Hoeveelheid plastic die je tegenwoordig id nieuwste C klasse heb is ongekend - en dat voor zulke bizare prijzen waar alles een optie is en niets standaard. Ik kom zelf van hiervoor een Alfa Giulia en daarvoor Audi A3. Dus ik heb zowel de mooiste en sportiefste auto id segment (de Giulia) en ook "premiejeum" merk gehad (de a3) maar alsnog heel content mee met de M3P (behalve dat ie natuurlijk een lelijk eendje is in vergelijking met de Giulia - en ja dat is mijn mening).

Goed, mening verschillen, smaken verschillen, laten we hierbij laten.
Dan lees je het toch niet? I couldn’t care less.

Omdat ik net uit de C klasse kom afgelopen 1,5 week: plastic deuren?! Serieus heel die deur is zo’n beetje afgewerkt met gestikt leder.

Plastic? Waar dan?

Probeer de deur van die C klasse eens hard dicht te gooien. Bij mijn tesla klinkt het alsof er plastic en blik hard tegen elkaar klapt.
SirLct schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:11:
En nee ik zeg niet dat we moeten stoppen met melden van de slechte zaken, kapote dingen, of slechte service van tesla. Zeker doen, kan de rest wellicht wat mee, gaat ze hopelijk ook verbeteren. Maar als elke keer iemand een probleem meldt, daarna 3 pagina's aan text van dhr Tweak_ers ziet met vrijwel elke keer dezelfde mening van hem ben ik wel klaar mee.
Doe jezelf en mij een plezier en negeer mijn Posts voortaan gewoon 👍

• arsimo
[...]
Tja, ik geloof wel dat je dat echt vindt, maar je presenteert het min of meer als een universeel feit terwijl het mij pure n=1 statistiek lijkt. Ik ben geen autostoelen-expert, verre van, maar met mijn Model 3 geregeld lange (buitenlandse) tochten gemaakt - waarbij ik de enige chauffeur ben - en de rijdersstoel bevalt me prima. Er bestaan vast nog betere, maar mijn inziens zijn ze gewoon prima voor normaal gebruik.
Vind de stuurknoppen prima functioneren, de linker gebruik ik continu voor muziek en radio, geen enkele klacht. Wel zo het leuk zijn geweest als men de rechter zou kunnen instellen voor verschillende functies.

De schermbediening zou wel mijn inziens hier en daar beter kunnen (jawel, ook n=1 van mij) maar het voordeel van softwareoplossingen is dat dit in potentie kan. Met vele vaste knoppen zit je daar voor altijd aan vast.
Kan je vinden natuurlijk, wel weer n=1. Zeker zonder rationele onderbouwing.
Keuze genoeg tegenwoordig (al moet je soms lang wachten). Succes.

Heb alleen het gevoel dat we je dan in het tweakers topic van dat merk & type weer terugzien met vergelijkbare klaagzangen.

• Tommie12
Tweak_ers schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:22:
[...]

Dan lees je het toch niet? I couldn’t care less.

Omdat ik net uit de C klasse kom afgelopen 1,5 week: plastic deuren?! Serieus heel die deur is zo’n beetje afgewerkt met gestikt ledervinyl.

Plastic? Waar dan?
FTFY
Ten tweede, die stiknaden zijn alweer een optie van xxxx € als ik me niet vergis.
Gestikt vinyl kan me gestolen worden.

Ik heb bij mijn testrit heel hard gelet op rammels en goedkope geluiden... niet gevonden.
Misschien heeft Tesla dat ook wat verbeterd.

• Xenir
[...]

Vind dat wel een slap argument 'omwille van de 4%'. Als je zo ontevreden bent, dan moet je actie ondernemen, de Tesla eruit en je premium merk erin! Je hebt altijd een keuze wat dat betreft. Niet zeuren, en inruilen dat ding, en anders op de blaren zitten wat mij betreft....Legio mogelijkheden om de lease eerder af te breken wat dat betreft....

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Xenir schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:34:
[...]

Vind dat wel een slap argument 'omwille van de 4%'. Als je zo ontevreden bent, dan moet je actie ondernemen, de Tesla eruit en je premium merk erin! Je hebt altijd een keuze wat dat betreft. Niet zeuren, en inruilen dat ding, en anders op de blaren zitten wat mij betreft....Legio mogelijkheden om de lease eerder af te breken wat dat betreft....
Genoeg mensen die lachend je leasecontract willen overnemen voor die 4% bijtelling hoor en al die ellende van de M3 voor lief nemen. :+

• Tweak_ers
Tommie12 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:03:
[...]

Ik heb nog geen Tesla, maar ben die "uitstekende service" van de "Premium" merken meer dan beu.
Afspraken vergeten, half uitgevoerde werken, terugkomen voor een pruts omdat de onderdelen toch niet op voorraad waren... (Audi, BMW, VOLVO, VW,... niemand steekt er bovenuit hoor)
Het zal dealer afhankelijk zijn, maar ik ben er genoeg tegen gekomen.

Je even naar werk brengen, bij lekke band een wiel komen verwisselen en later die week de gerepareerde band ophalen.

Maar er zijn ook zeker dealers wat troep was, arrogant, niet willen helpen. Maar daar schaar ik Tesla Service ook een beetje onder.

In een gare “lounge” plaats moeten nemen voor uren van een carnext vestiging in Moordrecht.
Ik ga hier gek doen, maar zo bijzonder zijn die VOLVO zetels ook niet, Tijdens mijn testrit met de ModelY viel me de zetel juist op als buitengewoon.
Grappig, ik vind ze voornamelijk plat met weinig ondersteuning in vergelijk met de Volvo stoelen. Veel meer kuipen waren dat, zacht en stevig.

Mijn Tesla stoelen zijn hard, plat kort en stevig. Maar misschien heeft de Y andere stoelen dan de 3?
Een stuur met 15 knoppen (en soms meer) vind ik helemaal over de top. Dat ziet er zo druk uit.
Tesla is veel intuitiever, en ik vond de knoppen goed werken.
De Premium merken hebben gewoon een overdaad aan knoppen en functies die je amper gebruikt.
Als ze geen nut hebben is het inderdaad overdaad. Het zou op zich wel fijn zijn door het screen te kunnen browsen met de Tesla.
Echt... ik weet dat ik een hoop knoppen niet gebruik, en dat het er zo opgeruimd uit ziet in een Tesla.
Ja opgeruimd of kaal? Ik vind het “cockpit” gevoel wel wat hebben. Maar dat is persoonlijk.
Wat ik vooral niet mis dat zijn die 17 bladzijden (kan meer zijn) aan opties op die premium karren.
Dingen als een stuurverwarming, zetelverwarming en zetelgeheugen horen gewoon standaard te zijn op een auto van 50k en meer. En dat het hele gepuzzel met... als je die optie neemt, dan moet je die optie ook nemen, en kan die optie niet meer... hell.
Klopt, al was ik
Nooit zo van de opties vroeger. Ik koos een uitvoering binnen budget en daar zat genoeg in tot nog toe.

Ik heb een 2019 3, dus geen stuur verwarming, geen auto kofferbak, geen stoel koeling, dat vond ik wel karig voor een auto van ruim €60k.

Maar ik ben ook bijzonder, ik gebruik stoel verwarming nooit, ik zou echter een moord doen voor stoel koeling 😅
Een navigatie is ofwel goed, of niet goed, ik heb geen behoefte aan een business of professional navigatie.
Ook 3 verschillende niveaus van verlichting of parkeerassistentie. Doe het ineens goed, en de rest is zinloos.
Met het wegvallen van premium connectivity vind ik de infotainment echt wel een stuk slechter geworden. En nee dat steekt alleen maar om er €10 per maand voor te gaan betalen. Ik roam nu op mijn data abbo, maar het lijkt wel of Tesla bewust hindert.

Hoe vaak ik de auto wel niet moet resetten voor hij überhaupt een WiFi punt kan selecteren.

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-01 15:15

Phntm

Tlingelingeling

Xenir schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:34:
[...]

Ik ben 1 van de mensen die doorrijdt omwille van die 4%. Ik vind de Tesla een heerlijk rijdende auto. De problemen zijn een ergernis. Maar ik ben inmiddels gewend dat zaken niet altijd in orde zijn met deze auto. Zolang de veiligheid en het rijplezier niet in het geding komen, is het een bijtelling knaller. Al zit ik tegenwoordig bij een nieuwe werkgever waar de kosten bruto worden ingehouden.

Hierna koop ik gewoon een auto. Een tesla? Geen idee, zeer gemengde gevoelens.

• Tweak_ers
Tommie12 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:24:
[...]

FTFY
Ten tweede, die stiknaden zijn alweer een optie van xxxx € als ik me niet vergis.
Gestikt vinyl kan me gestolen worden.

Ik heb bij mijn testrit heel hard gelet op rammels en goedkope geluiden... niet gevonden.
Misschien heeft Tesla dat ook wat verbeterd.
Die kwamen bij mij na een jaartje. Deur/raam aan de bestuurders kant is een probleem bij mij. Denk nu 4 service afspraken verder en nog steeds aanwezig.

Vooral als het wat warmer wordt is het continu aanwezig, best irritant. Zal een keer een filmpje proberen te maken goed?

Ik vind het totaal niet erg als het gebeurt, maar los het dan op. En als dat niet lukt pak je het binnen Tesla op. Maar nu is het service op basis van best effort. Oh het lukt niet, nou ja dan niet…

• turkeyhakan
mustisen schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 12:37:
[...]

Ik ben zeer benieuwd naar jouw ervaring met het rijden met een Tesla naar Turkije! Ik heb de model Y besteld dat ik eind dit jaar binnen krijg. Komend zomer ga ik nog wel met de vliegtuig, maar zomer '23 wil ik dus met de Tesla reizen. Ook ik heb gehoord dat t/m Istanbul het goed te doen is, en daarna is het goed plannen. Ik moet naar Samsun en afgelopen zomer heb ik daar een Tesla Model 3 zien rondrijden. Het is dus zeker mogelijk. Vooral met de productie van TOGG kan het niet anders dan dat er geïnvesteerd gaat worden in laadmogelijkheden. Tot nu heb ik vooral laadstations van https://zes.net gezien, maar geen idee hoe daarmee geladen kan worden en hoe snel dat gaat.
Mocht ik met de Tesla op vakantie gaan, laat ik zeker mijn ervaringen horen! Maar zal dit jaar nog met een benzinewagen zijn.

• Tommie12
Tweak_ers schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:36:
[...]

Je even naar werk brengen, bij lekke band een wiel komen verwisselen en later die week de gerepareerde band ophalen.
Met een leaseauto???

Dat was in 1995, dat is nu over and out. Als het niet in je contract staat (en ze daarvoor betaald worden), dan doen ze het niet.
In onze contracten zit pick-up service... maar enkel voor bandewissels (winter-zomer bij de bandenboer), en bij de garage voor onderhoud.
Echter, werk je van thuis (even ver) dan doen ze het niet. Tussentijds iets mis... niet inbegrepen.
Vervangwagen... 3 weken wachten.

Een "nieuwe" sleutel inleren: 2 uur 'loungetijd" en een rekening van 450€ (die ik gelukkig niet zelf moet betalen). Dat doe je bij een Tesla gewoon zelf, en de keyfob kost je 200€, een kaartje 35€.
Bij die premium merken wordt je gewoon gemolken als een koe.
Maar als je dat graag mee maakt, zeker doen.

• Tweak_ers
Tommie12 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:49:
[...]

Met een leaseauto???

Dat was in 1995, dat is nu over and out. Als het niet in je contract staat (en ze daarvoor betaald worden), dan doen ze het niet.
In onze contracten zit pick-up service... maar enkel voor bandewissels (winter-zomer bij de bandenboer), en bij de garage voor onderhoud.
Echter, werk je van thuis (even ver) dan doen ze het niet. Tussentijds iets mis... niet inbegrepen.

Een "nieuwe" sleutel inleren: 2 uur 'loungetijd" en een rekening van 450€ (die ik gelukkig niet zelf moet betalen). Dat doe je bij een Tesla gewoon zelf, en de keyfob kost je 200€, een kaartje 35€.
Gewoon leaseauto, meerdere merken, in 2019 nog met Volvo gehad, daarvoor met Ford ook.

Tot het laatste moment 2019, altijd naar werk gebracht bij meerdere Volvo dealers.

“Gaat u zitten, wat wilt u drinken?”

Ze hadden gewoon een aparte koffie dame in dienst.

Het zijn kleine zaken die een zeer aangenaam gevoel achter laten.

Zo vaak gehad, ik heb even geen personeel dat u naar werk kan brengen, neem die auto daar maar even mee vandaag.

Dit soort service kun je bij Tesla vergeten. Maar misschien heb ik geluk gehad met de dealers afgelopen tijd?

Voor de lekke banden geven ze allemaal aan dat ze liever hebben dat je even belt, dan dat je dat banden spul erin spuit. Het schoonmaken van je velgen schijnt horror te zijn voor de dealers.

Hier belde ik niet mijn vaste dealer voor, maar uiteraard de dichtstbijzijnde. Tot nu toe stonden ze allemaal binnen een kwartier met een reserve velg voor mijn neus. Maar misschien heb ik geluk gehad.
mrwolf schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:35:
[...]

Genoeg mensen die lachend je leasecontract willen overnemen voor die 4% bijtelling hoor en al die ellende van de M3 voor lief nemen. :+
Volgens mij is die tijd echt wel geweest. Er staan genoeg Model 3s ter overname op de verschillende sites met 4%.

• Tweak_ers
Inspired schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 16:24:
[...]

Volgens mij is die tijd echt wel geweest. Er staan genoeg Model 3s ter overname op de verschillende sites met 4%.
Klopt, toevallig op werk laatst in de groep gegooid, mensen wachten liever op hun Etron of Enyaq, dan dat ze mijn 3 overnemen.

En dan weten ze niet eens wanneer hij eindelijk geleverd wordt.

Wel sommigen die naar de EV6 zijn gewisseld omwille van de lever tijden bij Etron.

[ Voor 17% gewijzigd door Tweak_ers op 09-06-2022 16:41 ]

• Hunkaroglu
Tweak_ers schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 16:40:
[...]

Klopt, toevallig op werk laatst in de groep gegooid, mensen wachten liever op hun Etron of Enyaq, dan dat ze mijn 3 overnemen.

En dan weten ze niet eens wanneer hij eindelijk geleverd wordt.

Wel sommigen die naar de EV6 zijn gewisseld omwille van de lever tijden bij Etron.
Denk dat men gewoon iets anders wilt dan een Tesla.
Er rijden er teveel in Nederland momenteel.

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-11-2025
Hunkaroglu schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 17:28:
[...]

Denk dat men gewoon iets anders wilt dan een Tesla.
Er rijden er teveel in Nederland momenteel.
Fair enough… ik vond de conclusie van automerk tijdens de review tesla model 3 vs bmw i4 het best:

De bmw is wellicht de iets beter auto, maar de tesla blijft de beste ev.

Wil je een auto kopen of een ev?
Daar zit echt een verschil in wat je terugziet in kwaliteit en compromissen (denk aan kwaliteit/gewicht van onderdelen en inrichting)

iRacing Profiel

• ybos
Ik dacht dat het een dop was om af te stellen, maar hier valt weinig aan af te stellen. Ik heb de dop nu omhoog gedraaid maar er is niets van borging, dus na 10 keer de klep dichtgooien zit hij waarschijnlijk weer onderin...
Denk dat ik maar zowel aan de onderkant als aan de bovenkant plakaat dubbelzijdig tape plak om een paar mm extra speling te krijgen en daarmee de bumper te sparen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DqDFK7Cab8gPeG9W6LefmEwUR1g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rLG2u2q6gLPUBnLalUFkNS17.jpg?f=fotoalbum_large

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:15
ybos schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 21:46:
Ik dacht dat het een dop was om af te stellen, maar hier valt weinig aan af te stellen. Ik heb de dop nu omhoog gedraaid maar er is niets van borging, dus na 10 keer de klep dichtgooien zit hij waarschijnlijk weer onderin...
Denk dat ik maar zowel aan de onderkant als aan de bovenkant plakaat dubbelzijdig tape plak om een paar mm extra speling te krijgen en daarmee de bumper te sparen.

[Afbeelding]
Waarom laat je het niet maken door een ranger?

• ybos
JohanB schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 22:00:
[...]

Waarom laat je het niet maken door een ranger?
dat is al 4 keer gedaan. Inmiddels ruim buiten garantie. Waarom zou ik er voor betalen als de kans groter is dat het terug komt dan dat het daadwerkelijk verholpen gaat worden. :X

• JohanB
Tommie12 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:49:
[...]

Met een leaseauto???

Bij mijn vorige lease was dat ook zo moet ik zeggen. Al hoefde ik daar nooit naar de dealer. Bij Tesla laten ze je auto rustig een maand langs de weg staan omdat ze even geen 12V batterij hebben.

Nu denk ik dat bij alle merken de service sterk gedaald is omwille van de kosten. Maar 5-10x per jaar naar een SeC omdat er weer iets kapot is, is na een tijdje wel mooi geweest. En zo kan iedereen heerlijk een eenzijdig verhaal blijven ophangen

Bij ons wordt overigens op kantoor waarschijnlijk Tesla uit de lease opties gehaald hierdoor. Het kost de werknemers te veel tijd en ergernis.

• JohanB
ybos schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 22:03:
[...]

dat is al 4 keer gedaan. Inmiddels ruim buiten garantie. Waarom zou ik er voor betalen als de kans groter is dat het terug komt dan dat het daadwerkelijk verholpen gaat worden. :X
A fair enough, dat had ik even gemist

Deze lijkt trouwens andere bouten te gebruiken: YouTube: Tesla Model 3 adjust trunk hatch

[ Voor 16% gewijzigd door JohanB op 09-06-2022 22:06 ]

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:54
Vandaag een snellader gebruikt. 58 cent per kWh! Tesla heeft wederom de prijzen verhoogd, ondanks dat de dagtarieven voor energie lager zijn dan maart, april en mei.

GoT, You have to love it!

• Wolly
  • Niet online
Lisadr schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 23:09:
Vandaag een snellader gebruikt. 58 cent per kWh! Tesla heeft wederom de prijzen verhoogd, ondanks dat de dagtarieven voor energie lager zijn dan maart, april en mei.
Het is al een tijdje 58 cent bij sommige laadpunten.

Zie Wolly in "Het grote Tesla topic - deel 3"

• vulcan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-01 10:48
CME86 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 09:56:
Ben heel erg benieuwd. Wij overwegen hetzelfde. Hebben 1 baby maar past echt niks in de model3. Kinderwagen en bedje en hij is vol.
r0bb schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 10:16:

Dan ben je echt slecht in Tetris man.
Tetris is leuk! Ter referentie (afbeelding): de verticale tas boven de gele jumbo krat is 74x43x43. De 2/3 achterbank is plat gelegd, wij hebben 1 dochter die op het 1/3 deel zit nu. Comfortabel met genoeg bewegingsruimte.

De bedoeling was om een Towbox V3 aan te schaffen want de rolstoel moet ook nog mee en die past hier gewoon echt niet bij. Omdat ik die toch aan ging schaffen had ik de tafel (100x68x3) daar ook ingepland maar die past ook nog gewoon in de M3 maar staat niet op de afbeelding.

De planning is nu om de rolstoel (en eventueel de loopfiets die nu uit elkaar rechts op de afbeelding staat) op de fietsendrager vast te maken, dat ga ik vanavond proberen.

Dit is dus een complete tent (790x460) uitrusting met van boven naar onder en van links naar rechts: 1e rij: luchtbed comfort hoes (zacht), tent deel 1 (alu stokken met grondzeil), koffer met wieltjes met daar bovenop een kniekussen, koffer tas (74x43x43), tent deel 2 (buitentent+binnentent). Rij 2: stoel 1, parasol, medium gasfles, 3x luchtbed, jumbo boodschappenkrat, looptfiets (uit elkaar gehaald), haspel. Rij 3: Tafeltje voor gastoestel + gastoestel zelf, 2 pers zelfopblazend matras,, stoel 2+3.

Hier komen nog wat spullen bij zoals: schoenen, dekbedden, kussens maar dat past er allemaal nog bij. De frunk nog niet gebruikt naast de standaard spullen die ik daar in heb liggen: Tesla laadkit met de granny lader + gevaren driehoek + ehbo doos.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2SXqGzhVa7axqFZIxlxVfndRgR0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jUFBk4Rl8pGfNuG1Z22juL4c.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben redelijke verbaasd, en happy, dat dit er allemaal in past maar ik moet wel zeggen dat het allemaal wel 'lekker' erin paste en dat hoeft niet met elke auto zo te zijn. Zoals de tent deel 1 tas, die paste echt perfect achter de bestuurdersstoel en tussen de achterbank. Als dat net niet past dan kun je een waterval effect krijgen dat alles net niet past.

Je kan het laten, je kan het doen of je kan het laten doen

• SirLct
vulcan schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:35:
[...]

[...]

Tetris is leuk! Ter referentie (afbeelding): de verticale tas boven de gele jumbo krat is 74x43x43. De 2/3 achterbank is plat gelegd, wij hebben 1 dochter die op het 1/3 deel zit nu. Comfortabel met genoeg bewegingsruimte.

De bedoeling was om een Towbox V3 aan te schaffen want de rolstoel moet ook nog mee en die past hier gewoon echt niet bij. Omdat ik die toch aan ging schaffen had ik de tafel (100x68x3) daar ook ingepland maar die past ook nog gewoon in de M3 maar staat niet op de afbeelding.

De planning is nu om de rolstoel (en eventueel de loopfiets die nu uit elkaar rechts op de afbeelding staat) op de fietsendrager vast te maken, dat ga ik vanavond proberen.

Dit is dus een complete tent (790x460) uitrusting met van boven naar onder en van links naar rechts: 1e rij: luchtbed comfort hoes (zacht), tent deel 1 (alu stokken met grondzeil), koffer met wieltjes met daar bovenop een kniekussen, koffer tas (74x43x43), tent deel 2 (buitentent+binnentent). Rij 2: stoel 1, parasol, medium gasfles, 3x luchtbed, jumbo boodschappenkrat, looptfiets (uit elkaar gehaald), haspel. Rij 3: Tafeltje voor gastoestel + gastoestel zelf, 2 pers zelfopblazend matras,, stoel 2+3.

Hier komen nog wat spullen bij zoals: schoenen, dekbedden, kussens maar dat past er allemaal nog bij. De frunk nog niet gebruikt naast de standaard spullen die ik daar in heb liggen: Tesla laadkit met de granny lader + gevaren driehoek + ehbo doos.

[Afbeelding]

Ik ben redelijke verbaasd, en happy, dat dit er allemaal in past maar ik moet wel zeggen dat het allemaal wel 'lekker' erin paste en dat hoeft niet met elke auto zo te zijn. Zoals de tent deel 1 tas, die paste echt perfect achter de bestuurdersstoel en tussen de achterbank. Als dat net niet past dan kun je een waterval effect krijgen dat alles net niet past.
Leuk!! Zelf was ik ook recent verbaasd over de ruimte in de M3. En het is de P dus kan ik geen trekhaak krijgen, maar vooralsnog nog niet nodig😉
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jpVV5HBm7AXcEpY3enRPCqrVBnQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gNFUj6pvuWom4ENE85KeT3xC.jpg?f=fotoalbum_large
Dit alles past. En nog 2 cabin rugzak/koffer van 40l die je niet op foto ziet.

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Even tussen al het geklaag door:

Zijn er al Tweakers die de nieuwe blended braking software update hebben ontvangen/geprobeerd? Ben wel benieuwd naar de resultaten. Zelf heb ik er weinig last van, gewoon een kwestie van leren omgaan met een EV, maar voor m'n vriendin zou het een uitkomst zijn. Die vergeet toch iedere keer weer dat de auto in kou of na volladen even niet meer zo sterk afremt op de motor.

Ook héél fijn dat de nieuwe update schijnbaar driver profiles mét koppeling met Spotify aanlevert. Eindelijk mijn Spotify Release Radar als ik instap, en haar lijsten als zij rijdt :)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Jeroenneman schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 10:47:
Even tussen al het geklaag door:

Zijn er al Tweakers die de nieuwe blended braking software update hebben ontvangen/geprobeerd? Ben wel benieuwd naar de resultaten. Zelf heb ik er weinig last van, gewoon een kwestie van leren omgaan met een EV, maar voor m'n vriendin zou het een uitkomst zijn. Die vergeet toch iedere keer weer dat de auto in kou of na volladen even niet meer zo sterk afremt op de motor.

Ook héél fijn dat de nieuwe update schijnbaar driver profiles mét koppeling met Spotify aanlevert. Eindelijk mijn Spotify Release Radar als ik instap, en haar lijsten als zij rijdt :)
Ik zag in die update ook staan dat de AP speed van 80 mph naar 85 mph gaat. Zitten de nieuwe Tesla's zonder radar in de EU nu ook op max 130 km/h met AP aan? Dat zou ik wel redelijk prut vinden. Vind 150 al behelpen.

Vervelende is ook dat de auto meteen in de stress schiet als je ff doortrekt boven de 150 als je de AP aan hebt staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Inspired op 10-06-2022 10:54 ]

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Inspired schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 10:52:
[...]

Ik zag in die update ook staan dat de AP speed van 80 mph naar 85 mph gaat. Zitten de nieuwe Tesla's zonder radar in de EU nu ook op max 130 km/h met AP aan? Dat zou ik wel redelijk prut vinden. Vind 150 al behelpen.

Vervelende is ook dat de auto meteen in de stress schiet als je ff doortrekt boven de 150 als je de AP aan hebt staan.
Matig inderdaad. Ik had die verhoging ook gelezen, maar had de omrekening nog niet gedaan.
Dus de nieuwe modellen gaan niet harder dan 150, maar zelfs minder hard met ACC aan? Bummer.

Niet dat je het in NL vaak kunt gebruiken (kwam er pas na 7 maanden überhaupt achter dat er een limiet op zat), maar voor het buitenland toch een beetje gek.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Jeroenneman schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:12:
[...]

Matig inderdaad. Ik had die verhoging ook gelezen, maar had de omrekening nog niet gedaan.
Dus de nieuwe modellen gaan niet harder dan 150, maar zelfs minder hard met ACC aan? Bummer.

Niet dat je het in NL vaak kunt gebruiken (kwam er pas na 7 maanden überhaupt achter dat er een limiet op zat), maar voor het buitenland toch een beetje gek.
Ja, zonder radar gaat de AP/TACC nu tot 130 zo te zien. En die gaat met een update naar 135. Dat is in NL al matig, laat staan in Duitsland. :) De oude modellen kunnen tot 150. Persoonlijk zou ik 170 net prettiger vinden. In Duitsland vind ik het wel fijn om (als het kan) zo rond de 160 te rijden.

Maar vraag me dus even af of er al auto's in NL geleverd zijn zonder radar?

https://techcrunch.com/20...ar-evs-europe-middle-east

Eerste zouden nu dus wel een keer op de weg moeten zitten.

[ Voor 7% gewijzigd door Inspired op 10-06-2022 11:19 ]

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Heb die nieuwe update ook nog niet ontvangen, ookal staat in het menu de optie om software eerder te krijgen wel aan. Heb het idee dat die setting weinig uithaalt en anderen die hem op de standaard instelling hebben staan hem soms alsnog eerder krijgen :+

@Inspired Met radar loos bedoel je dan de auto's met zogenaamde Tesla Vision, dus enkel met camera's? Want ik dacht dat mijn M3 van eind vorig jaar ook al zonder radar kwam. Of zijn lidar en radar hier 2 verschillende dingen?

• Pierz
ybos schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 21:46:

[Afbeelding]
Ik zou wat loctite aanbrengen op de schroefdraad. Dan kan hij ook nog los als het moet.

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:54
Wolly schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 23:19:
[...]

Het is al een tijdje 58 cent bij sommige laadpunten.

Zie Wolly in "Het grote Tesla topic - deel 3"
Absurde prijzen. Het is steeds minder aantrekkelijk om bij Tesla zelf te laten.

GoT, You have to love it!

Pagina: 1 ... 324 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: