Tommie12 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:03:
[...]
Ik heb nog geen Tesla, maar ben die "uitstekende service" van de "Premium" merken meer dan beu.
Afspraken vergeten, half uitgevoerde werken, terugkomen voor een pruts omdat de onderdelen toch niet op voorraad waren... (Audi, BMW, VOLVO, VW,... niemand steekt er bovenuit hoor)
Het zal dealer afhankelijk zijn, maar ik ben er genoeg tegen gekomen.
Je even naar werk brengen, bij lekke band een wiel komen verwisselen en later die week de gerepareerde band ophalen.
Maar er zijn ook zeker dealers wat troep was, arrogant, niet willen helpen. Maar daar schaar ik Tesla Service ook een beetje onder.
In een gare “lounge” plaats moeten nemen voor uren van een carnext vestiging in Moordrecht.
Ik ga hier gek doen, maar zo bijzonder zijn die VOLVO zetels ook niet, Tijdens mijn testrit met de ModelY viel me de zetel juist op als buitengewoon.
Grappig, ik vind ze voornamelijk plat met weinig ondersteuning in vergelijk met de Volvo stoelen. Veel meer kuipen waren dat, zacht en stevig.
Mijn Tesla stoelen zijn hard, plat kort en stevig. Maar misschien heeft de Y andere stoelen dan de 3?
Een stuur met 15 knoppen (en soms meer) vind ik helemaal over de top. Dat ziet er zo druk uit.
Tesla is veel intuitiever, en ik vond de knoppen goed werken.
De Premium merken hebben gewoon een overdaad aan knoppen en functies die je amper gebruikt.
Als ze geen nut hebben is het inderdaad overdaad. Het zou op zich wel fijn zijn door het screen te kunnen browsen met de Tesla.
Echt... ik weet dat ik een hoop knoppen niet gebruik, en dat het er zo opgeruimd uit ziet in een Tesla.
Ja opgeruimd of kaal? Ik vind het “cockpit” gevoel wel wat hebben. Maar dat is persoonlijk.
Wat ik vooral niet mis dat zijn die 17 bladzijden (kan meer zijn) aan opties op die premium karren.
Dingen als een stuurverwarming, zetelverwarming en zetelgeheugen horen gewoon standaard te zijn op een auto van 50k en meer. En dat het hele gepuzzel met... als je die optie neemt, dan moet je die optie ook nemen, en kan die optie niet meer... hell.
Klopt, al was ik
Nooit zo van de opties vroeger. Ik koos een uitvoering binnen budget en daar zat genoeg in tot nog toe.
Ik heb een 2019 3, dus geen stuur verwarming, geen auto kofferbak, geen stoel koeling, dat vond ik wel karig voor een auto van ruim €60k.
Maar ik ben ook bijzonder, ik gebruik stoel verwarming nooit, ik zou echter een moord doen voor stoel koeling 😅
Een navigatie is ofwel goed, of niet goed, ik heb geen behoefte aan een business of professional navigatie.
Ook 3 verschillende niveaus van verlichting of parkeerassistentie. Doe het ineens goed, en de rest is zinloos.
Met het wegvallen van premium connectivity vind ik de infotainment echt wel een stuk slechter geworden. En nee dat steekt alleen maar om er €10 per maand voor te gaan betalen. Ik roam nu op mijn data abbo, maar het lijkt wel of Tesla bewust hindert.
Hoe vaak ik de auto wel niet moet resetten voor hij überhaupt een WiFi punt kan selecteren.