Ja al wel even snel gekeken maar nog niet kunnen vinden om dit aan/uit te zetten. Of het staat niet op de meest logische plaats.Inspired schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 08:44:
[...]
Optie niet toevallig uit gegaan na een update? In het verleden gingen er wel eens vaker functies uit door een update.
Dit herken ik totaal niet. Lijkt mij absoluut niet normaal. Zeker een kloenk in de ophanging niet.Marc O. schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 08:21:
Ik heb sinds medio maart mijn Model 3 Long Range en sinds dag 1 zit er een vervelende rammel in mijn voorwielophanging. Met name van linksvoor komt een vervelend 'kloenk' geluid als ik bijv. over een putdeksel rijd dat wat hoger of lager dan het wegdek ligt. Erg vervelend, het lijkt wel of ik weer in mijn oude Volvo met bijna 400.000km op de teller aan het rijden ben. En zelfs die oude Volvo was met het juiste onderhoud nog stiller dan deze gloednieuwe Tesla.
Meteen die eerste week heb ik al een afspraak gemaakt met service en is er een mobiele monteur langs gekomen. Die heeft gecontroleerd of alles op de juiste manier vast zat en kwam tot de conclusie dat het waarschijnlijk een 'karakteristiek' is van de gebruikte dempers. Gruwelijk irritant natuurlijk dat mijn (privé aangeschafte; bij lease zou het me wellicht wat minder boeien) nieuwe auto klinkt alsof ie 10 jaar oud is en nooit onderhoud heeft gehad, maar ik had niet het idee dat ik hier tegenin kon gaan.
Nu begint echter ook mijn bestuurdersstoel vervelend te kraken. Ik heb niet zo heel veel zin om dit ook maar te moeten gaan accepteren als 'karakteristiek', en wil dan toch ook maar eens kijken of er tóch iets kan worden gedaan aan die rammel uit de wielophanging. Bij deze dus de vraag: Als het een 'karakteristiek' is dan zou ik verwachten dat er veel meer mensen zijn die hier last van hebben (wellicht voornamelijk met een zeer recent afgeleverde M3LR). Dus mensen, laat maar horen of je dit ook hebt en of dit door Tesla is opgelost.
Mijn m3p uit 2019 heeft nog geen enkele kraak in het interieur of kloenk. Heb behoorlijk wat gaps aan de buitenkant, maar binnen of technisch gezien nooit klachten gehad.
Ik heb sinds medio maart mijn Model 3 Long Range en sinds dag 1 zit er een vervelende rammel in mijn voorwielophanging. Met name van linksvoor komt een vervelend 'kloenk' geluid als ik bijv. over een putdeksel rijd dat wat hoger of lager dan het wegdek ligt. Erg vervelend, het lijkt wel of ik weer in mijn oude Volvo met bijna 400.000km op de teller aan het rijden ben. En zelfs die oude Volvo was met het juiste onderhoud nog stiller dan deze gloednieuwe Tesla.
Meteen die eerste week heb ik al een afspraak gemaakt met service en is er een mobiele monteur langs gekomen. Die heeft gecontroleerd of alles op de juiste manier vast zat en kwam tot de conclusie dat het waarschijnlijk een 'karakteristiek' is van de gebruikte dempers. Gruwelijk irritant natuurlijk dat mijn (privé aangeschafte; bij lease zou het me wellicht wat minder boeien) nieuwe auto klinkt alsof ie 10 jaar oud is en nooit onderhoud heeft gehad, maar ik had niet het idee dat ik hier tegenin kon gaan.
Nu begint echter ook mijn bestuurdersstoel vervelend te kraken. Ik heb niet zo heel veel zin om dit ook maar te moeten gaan accepteren als 'karakteristiek', en wil dan toch ook maar eens kijken of er tóch iets kan worden gedaan aan die rammel uit de wielophanging. Bij deze dus de vraag: Als het een 'karakteristiek' is dan zou ik verwachten dat er veel meer mensen zijn die hier last van hebben (wellicht voornamelijk met een zeer recent afgeleverde M3LR). Dus mensen, laat maar horen of je dit ook hebt en of dit door Tesla is opgelost.
Dit herken ik wel, ( 2022 model 3 performance) hier ook allerlei kraakjes hoorbaar in het interieur. Ondanks diverse bezoeken aan het servicecentrum blijven de kraakjes aanwezig. Brouwkwaliteit valt toch echt tegen in de praktijk helaas
Dit herken ik wel, ( 2022 model 3 performance) hier ook allerlei kraakjes hoorbaar in het interieur. Ondanks diverse bezoeken aan het servicecentrum blijven de kraakjes aanwezig. Brouwkwaliteit valt toch echt tegen in de praktijk helaas
Nilis76 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 09:23:
Ik heb sinds medio maart mijn Model 3 Long Range en sinds dag 1 zit er een vervelende rammel in mijn voorwielophanging.
Ik stel voor dat jullie met elkaar even wat informatie uitwisselen en Tesla benaderenMarc O. schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 08:21:
Ik heb sinds medio maart mijn Model 3 Long Range en sinds dag 1 zit er een vervelende rammel in mijn voorwielophanging.
De automatisering is gelukt met een shortcut naar de hotspot instellingen van iphone als ik in de auto stap. Maar idd, Tesla verbindt niet automatisch met de hotspot....dat is jammer
Shiro schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 23:52:
[...]
Werkt sowieso niet zo lekker als je het als alternatief voor premium wilt gebruiken. Op mijn Android toestel wordt hotspot automatisch aangezet als het verbinding maakt met de bluetooth van de Tesla. Alsnog 9 van de 10 keer dat de Tesla geen wifi verbinding heeft omdat het nogal traag verbinding maakt. Of je moet heel langzaam zijn met gordels omdoen en nog allerlei dingen doen zoals navigatie zodat het verbinding heeft voordat je het in Drive zet..
Ofwel, leuk idee van Tesla dat wifi aan blijft tijdens rijden, maar hoe traag het werkt, is het in praktijk niet zo bruikbaar.
@Nilis76 heeft een quote-foutje heeft gemaakt (of eigenlijk helemaal niet gequotekazuka schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 09:33:
[...]
[...]
Ik stel voor dat jullie met elkaar even wat informatie uitwisselen en Tesla benaderen
Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput
Ik zou het anders gewoon eens bij een (andere) SeC proberen als ik jou was. Service bij Tesla is middelmatig en ook sterk afhankelijk van de SeC/persoon die je voor je hebt. Mijn ervaring (n=1) is dat ze het liefst niks doen en je proberen zo snel mogelijk weer weg te sturen. Bij andere merken probeerde ze me echt te helpen. Bij Tesla is het snel binnen de spec (wat dat ook is) of ze komen met een andere smoes.Marc O. schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 10:14:
[...]
@Nilis76 heeft een quote-foutje heeft gemaakt (of eigenlijk helemaal niet gequote). Hij heeft voornamelijk last van kraakjes in het interieur, ikzelf voornamelijk van die rammel in de ophanging. Overigens net een stuk gereden en die kraak in de bestuurdersstoel is alweer een heel stuk minder
Suc6!
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Ik herken dit ook wel, maar die van mij is ook wat ouder. Ophanging is sowieso een heikel punt bij Tesla. Maar de terug roep actie rondom de verrotte draagarmen was al wel voor maart, dus dat is apart.Marc O. schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 08:21:
Over het algemeen maakt de auto veel geluid, maar het lijkt ook wat duidelijker doordat je geen motor en dergelijke hoort. Dus hou daar ook rekening mee. Bij >100 km/h maakt die van mij meer geluid dan een Opel Zafira. Maar is grotendeels toch wel onderdeel van de charme van Tesla
Blijf het bijzonder vinden dat er zoveel verschil zit in de voorkomendheid van problemen , sommige berijders hebben nergens last van, anderen zijn vaste klant bij het service center.
Mijn 2019 SR+ is na 70.000km nog steeds probleemloos en zonder piepjes of kraakjes. Toch vreemd dat een veel later 2022 model al dergelijke issues heeft.
Blijkbaar heeft mijn ten aanzien van Q&A nog wat werk te doen bij Tesla.
Ik heb overigens mijn eerste service beurt ingepland, ben benieuwd.
Mijn 2019 SR+ is na 70.000km nog steeds probleemloos en zonder piepjes of kraakjes. Toch vreemd dat een veel later 2022 model al dergelijke issues heeft.
[ Voor 18% gewijzigd door revolution-nl op 06-05-2022 12:44 ]
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Yes! ThanksPhntm schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 19:05:
[...]
Heb even gezocht en vond deze
Kan je hier wat mee?
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Bij mij dus totaal andersomrevolution-nl schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 12:11:
Blijf het bijzonder vinden dat er zoveel verschil zit in de voorkomendheid van problemen , sommige berijders terwijl andere nergens last van hebben, anderen zijn vaste klant bij het service center.
En fijn dat je wat had aan die reddit post.
Alleen heb je in de "Opdrachten" app dus geen optie om Persoonlijke HotSpot te activeren.Phntm schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 19:05:
[...]
Heb even gezocht en vond deze
Kan je hier wat mee?
Een ander SeC is het proberen misschien wel waard. Wat ik me dan wel weer afvraag is of men mij niet simpelweg weer afwimpelt omdat dat SeC hier in Tilburg (of eigenlijk de mobiele monteur) er al naar heeft gekeken en geconcludeerd dat er niks aan de hand is. Ik neem aan dat men bij dergelijke service verzoeken in het systeem gaat kijken wat de historie is van de auto. Maar goed, eerst maar eens proberen voordat we wellicht verkeerde conclusies trekkenInspired schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 11:09:
[...]
Ik zou het anders gewoon eens bij een (andere) SeC proberen als ik jou was. Service bij Tesla is middelmatig en ook sterk afhankelijk van de SeC/persoon die je voor je hebt. Mijn ervaring (n=1) is dat ze het liefst niks doen en je proberen zo snel mogelijk weer weg te sturen. Bij andere merken probeerde ze me echt te helpen. Bij Tesla is het snel binnen de spec (wat dat ook is) of ze komen met een andere smoes.
Suc6!
Je kunt altijd in de app aangeven dat het erger is geworden. Zo'n ranger kan ik net iets minder doen. Bij een SeC kunnen ze hem even op de brug zetten. Zou het gewoon proberen bij een SeC, en ook aangeven dat je het gewoon niet normaal vindt en dat ze er maar iets aan moeten doen.Marc O. schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 13:01:
[...]
Een ander SeC is het proberen misschien wel waard. Wat ik me dan wel weer afvraag is of men mij niet simpelweg weer afwimpelt omdat dat SeC hier in Tilburg (of eigenlijk de mobiele monteur) er al naar heeft gekeken en geconcludeerd dat er niks aan de hand is. Ik neem aan dat men bij dergelijke service verzoeken in het systeem gaat kijken wat de historie is van de auto. Maar goed, eerst maar eens proberen voordat we wellicht verkeerde conclusies trekken
Ik had alleen gekraak van de ramen toen ik heel even 220 reed in Duitsland 🇩🇪 😂Marc O. schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 10:14:
[...]
@Nilis76 heeft een quote-foutje heeft gemaakt (of eigenlijk helemaal niet gequote). Hij heeft voornamelijk last van kraakjes in het interieur, ikzelf voornamelijk van die rammel in de ophanging. Overigens net een stuk gereden en die kraak in de bestuurdersstoel is alweer een heel stuk minder
[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]
Het interieur kraakt op vele plekken, al sinds de aanschaf aanwezig. Al vele malen bij SeC geweest en auto ook al een keer 1 week daar gelaten. Ik heb de hoop opgegeven dat het verholpen kan worden door Tesla.
Ik moet eerlijk zeggen dat de afwerking van de auto (op die rammel uit de ophanging en die krakende stoel na) verder boven verwachting goed is. Ik had meer piepjes en kraakjes verwacht maar dat valt gelukkig echt mee. Vorige week een heel stuk rond de 200 gereden op de Autobahn en zelfs dan vallen het windgeruis en andere geluiden erg mee. Al met al dus erg blij met de auto. Behalve dan die kloenk van linksvoorwouter1971 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 13:56:
[...]
Ik had alleen gekraak van de ramen toen ik heel even 220 reed in Duitsland 🇩🇪 😂
Het is vooral het bandengeruis wat nu de meeste herrie maakt in de auto. Maar dat kan gelukkig deels overwonnen worden met de geluidsinstallatie
Ik heb dit ook ingesteld, helaas moet je altijd nog handmatig op 'uitvoeren' klikken inderdaad.mee007 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 10:13:
De automatisering is gelukt met een shortcut naar de hotspot instellingen van iphone als ik in de auto stap. Maar idd, Tesla verbindt niet automatisch met de hotspot....dat is jammer
[...]
Een handigheidje in deze, je auto verbindt WEL vanzelf als hij in P staat en je hotspot is actief. Voor je hotspot WiFi netwerk moet je dan vervolgens aanvinken om 'verbonden blijven tijdens het rijden' (ofzoiets, dit is een vinkje als eigenschap van het WiFi netwerk)
Dus als je weet dat je hotpot schermpje van je telefoon open moet zijn voordat je hem in D zet gaat het vaak goed en hoef je niet alsnog het menu te openen om WiFi te activeren. Blijft dat dit toch altijd wel omslachtig is en ik het 90% van de tijd niet doe.
Gewoon een keer bij een plaatselijke garage op de brug laten zetten kijken of er speling op de draagarm zit. Als de auto op de grond staat kan ik me niet voorstellen dat er te checken is of er speling op de draagarm zit. Kost misschien een paar tientjes maar dan ben je wel zeker.Marc O. schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 08:21:
Stoel is hier al vaker voorbij gekomen. Ff zeuren/aandringen maar wordt dan vaak wel opgelost.
Die eCall melding had ik een tijdje geleden ook, Tesla Service Center kon het op afstand magisch laten verdwijnenBigs schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 11:29:
[...]
Nu ik nog eens rond kijk is die eCall melding toch niet zo gewoon als ik dacht. Misschien toch eens een keer melden bij Tesla dan![]()
Bij mij staat die melding overigens altijd wel op zichzelf, zonder autopilot en camera problemen enzo.
Security & Privacy Geek • PSN: alionfiree •
Ik ben mijn M3 ruim 1 week kwijtgeweest omdat de kabelboom vervangen moest worden, sindsdien krijg ik die eCall melding ook zo'n 30 seconden op het scherm na een herstart. Hierna verdwijnt de melding vanzelf, ik ga er vanuit dat het even duurt voordat het systeem goed opgestart is.Bigs schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 11:29:
[...]
Nu ik nog eens rond kijk is die eCall melding toch niet zo gewoon als ik dacht. Misschien toch eens een keer melden bij Tesla dan![]()
Bij mij staat die melding overigens altijd wel op zichzelf, zonder autopilot en camera problemen enzo.
[ Voor 7% gewijzigd door Hi-Sintar op 06-05-2022 19:51 ]
Heeft er al iemand ervaring (gehad) met het verkopen van een Model 3 tegen een goede prijs?
Op de ANWB inruil berekening komt er zo'n 48k uit voor een LR AWD uit 2019 maar bij Tesla krijg ik maar 42k voorgerekend en bij een andere merkdealer van Volvo maar 40 tot maximaal 42k.
Zo'n dure auto prive verkopen heb ik nog nooit gedaan maar vraag me af of ik zin heb in al het afdingen op Marktplaats.
Op de ANWB inruil berekening komt er zo'n 48k uit voor een LR AWD uit 2019 maar bij Tesla krijg ik maar 42k voorgerekend en bij een andere merkdealer van Volvo maar 40 tot maximaal 42k.
Zo'n dure auto prive verkopen heb ik nog nooit gedaan maar vraag me af of ik zin heb in al het afdingen op Marktplaats.
Had ik nou toch die koeltas maar gekocht.
Misschien kan je hem bij verhoeksexclusief aanbieden? Die werken alleen maar met Tesla occasions?JJH82 schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 10:39:
Heeft er al iemand ervaring (gehad) met het verkopen van een Model 3 tegen een goede prijs?
Ik verkoop mijn auto’s altijd zelf, naarmate de prijs hoger wordt raak je ze wat lastiger kwijt. Daarom ben ik Bynco gaan gebruiken. Ze hebben een professioneel platform en maken een keuringsrapport voor de potentiële kopers. Ik heb er zelf positieve ervaringen mee.JJH82 schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 10:39:
Never mind: Bynco verkoopt blijkbaar sinds kort geen auto’s meer van particulieren.
[ Voor 5% gewijzigd door peacelord op 07-05-2022 12:08 . Reden: Actuele info toegevoegd ]
4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD
Dank je, die kende ik nog niet.tomtom901 schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 11:15:
[...]
Misschien kan je hem bij verhoeksexclusief aanbieden? Die werken alleen maar met Tesla occasions?
Ga ze maandag eens bellen.
Had ik nou toch die koeltas maar gekocht.
Ik heb bijna een Tesla model 3 gekocht, moet volgende week financiering afronden. Ik begreep van de verkoper dat je bij onder andere Hotel van der Valk kan gratis laden! Klopt dit? Zijn er bepaalde eisen aan verbonden of kan ik echt koffie drinken en gratis laden?
Er zijn plekken waar je gratis kunt laden, ook sommige Lidl filialen bieden dit. Ik weet niet precies wat voor lader de verkoper suggereerde, maar Superchargers staan ook erg vaak bij van der Valk en zijn zeker niet gratiskardox schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 17:04:
Ik heb bijna een Tesla model 3 gekocht, moet volgende week financiering afronden. Ik begreep van de verkoper dat je bij onder andere Hotel van der Valk kan gratis laden! Klopt dit? Zijn er bepaalde eisen aan verbonden of kan ik echt koffie drinken en gratis laden?
Edit: Er zijn wel Model S's in de omloop die verkocht zijn met onbeperkt SuperChargen.
[ Voor 5% gewijzigd door JoooostB op 07-05-2022 17:16 ]
Tesla Model 3 AWD 19" 2021 | Renault 5 Techno 52kWh 150pk | 11 kWp PV | Itho WPU 4G | https://www.tindie.com/products/35869/
Van der Valk is gewoon betalen afaik. Vaak ook SuCs daar wat sowieso niet gratis is met een 3.kardox schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 17:04:
Oké bedankt voor de verheldering. Ik heb nogal wat vragen en hoop dat ik ze hier mag stellen, zo niet dan hoor ik het wel. Ik heb de Long range versie bj 2021, ik kan thuis niet opladen. Wat is de juiste manier van opladen om de leeftijd van accu maximaal te vergroten? Vanaf hoeveel % beginnen en stoppen met opladen? Ik rijd 100km per dag, is het verstandig om vaak bij superchargers opladen?
[ Voor 10% gewijzigd door kardox op 07-05-2022 18:55 ]
Is het een LFP accu? Dan gewoon elke keer dat je kan tot 100% laden. Anders tot 80-90%. Niet wachten tot hij bijna leeg is.
Signatures zijn voor boomers.
Met 100km per dag zal je eigenlijk nooit een SuperCharger (SuC) nodig hebben. Aangezien het een LR is heb je geen LFP, dus is de batterij op z'n best tussen de 20-80%, vooral 90%+ en onder de 10/15% is wat slechter. Ik zou dan ook adviseren om het laadlimiet op iets van 80/85 te zetten en hem niet helemaal leeg te rijden. Wellicht dat je op je bestemming kunt laden, dan staat hij bij huis ook altijd voldoende gevuld. Heb je in de wijk helemaal geen palen staan?
Tesla Model 3 AWD 19" 2021 | Renault 5 Techno 52kWh 150pk | 11 kWp PV | Itho WPU 4G | https://www.tindie.com/products/35869/
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
Je zou bijv. 2x per week een openbare laadpaal in de buurt kunnen gebruiken om van bijv. 25 -> 90/100% te laden, of op de locatie waar je bent. Superchargen is slechter voor de accu dan trager laden.kardox schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 18:53:
Ik rijd 100km per dag, is het verstandig om vaak bij superchargers opladen?
En bij van der Valk laden is nooit gratis. Er zijn wel oudere Model S/X die bij alle SuC's gratis kunnen laden, incl. van der Valk, maar met een Model 3 LR uit 2021 is dat zeker niet het geval, daar zit die "actie vanuit Tesla" niet meer bij.
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
Even getwijfeld om het in het leveringen-topic te plaatsen, maar: 'The Wolfpack Berlin' heeft bij de GFBB in Grünheide nu ook witte Model Y-P's gespot.
Voor diegene met een rammelende/krakende wielophanging: ik heb het laten nakijken (rij een 2019 M3) bij Tesla en ze zijn vervangen onder garantie door de nieuwe variant die op de nieuwe Model 3 en Model Y gebruikt worden. Prima geregeld bij Tesla. Direct ook even een ritje gemaakt in een Model Y Performance.
:strip_exif()/f/image/Sqg9NuMHxI9aqrtr3UpjNnnd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mvt3UFOv4ruClHFkVshJ0hs9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3YcEidWjo4yTpIMNZpNRMKbw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CttxCBa9IvFFz5nmHNmAYXda.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Sqg9NuMHxI9aqrtr3UpjNnnd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mvt3UFOv4ruClHFkVshJ0hs9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3YcEidWjo4yTpIMNZpNRMKbw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CttxCBa9IvFFz5nmHNmAYXda.jpg?f=fotoalbum_large)
Age of the Geek, baby!
Heb zojuist ANWB onderweg en Chargemap geïnstalleerd en zie best veel ( o.a Allego 11kw ) in mijn omgeving.JoooostB schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 19:04:
Met 100km per dag zal je eigenlijk nooit een SuperCharger (SuC) nodig hebben. Aangezien het een LR is heb je geen LFP, dus is de batterij op z'n best tussen de 20-80%, vooral 90%+ en onder de 10/15% is wat slechter. Ik zou dan ook adviseren om het laadlimiet op iets van 80/85 te zetten en hem niet helemaal leeg te rijden. Wellicht dat je op je bestemming kunt laden, dan staat hij bij huis ook altijd voldoende gevuld. Heb je in de wijk helemaal geen palen staan?
Wel allemaal paar straten verder. Welke laadpas raden jullie aan? Die gratis laadpas van ANWB?
Ik dacht ik rijd 1 keer in de week langs een supercharger en ben zo klaar met laden, is ook goedkoper dan de rest, maar wist niet dat dit slecht kan zijn voor de accu. Maar een keer in de week auto 2 straten verder achterlaten is ook niet erg.
[ Voor 3% gewijzigd door kardox op 07-05-2022 21:11 ]
Voor de levensduur van je batterij kun je dan beter de paal een paar straten verderop kiezen, kost je onder de streep ook minder tijd. Ikzelf heb een pas van de LM en eentje van Shell Recharge als backup. Laatstgenoemde heb ik voornamelijk voor buiten Nederland.kardox schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 21:08:
[...]
Heb zojuist ANWB onderweg en Chargemap geïnstalleerd en zie best veel ( o.a Allego ) in mijn omgeving.
Wel allemaal paar straten verder. Welke laadpas raden jullie aan? Die gratis laadpas van ANWB?
Ik dacht ik rijd 1 keer in de week langs een supercharger en ben zo klaar met laden. Maar een keer in de week auto 2 straten verder achterlaten is ook niet erg.
Edit: Nog een tip, A Better Route Planner is een prachtig appje om aan je arsenaal toe te voegen. Kan je gemakkelijk een lange rit in plannen, inclusief de nodige stops bij snelladers.
[ Voor 11% gewijzigd door JoooostB op 07-05-2022 21:14 ]
Waarom heb je Shell Recharge als je ook naar een Supercharger kan in het buitenland?JoooostB schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 21:11:
[...]
Voor de levensduur van je batterij kun je dan beter de paal een paar straten verderop kiezen, kost je onder de streep ook minder tijd. Ikzelf heb een pas van de LM en eentje van Shell Recharge als backup. Laatstgenoemde heb ik voornamelijk voor buiten Nederland.
Edit: Nog een tip, A Better Route Planner is een prachtig appje om aan je arsenaal toe te voegen. Kan je gemakkelijk een lange rit in plannen, inclusief de nodige stops bij snelladers.
Heb die app gelijk geïnstalleerd thanks!
Shell Recharge is eenzelfde druppel als je bijvoorbeeld van ANWB kunt krijgen maar is inderdaad tevens de naam van hun laadnetwerk.kardox schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 21:17:
[...]
Waarom heb je Shell Recharge als je ook naar een Supercharger kan in het buitenland?
Heb die app gelijk geïnstalleerd thanks!
In Nederland gebruik ik eigenlijk nooit snelladers en/of SuperChargers, je kan bijna overal retour heen. In het buitenland pak ik wat het beste aansluit en dat zijn vaak ook SuC's maar soms ook gewoon IONITY of iets vergelijkbaars. Dan is een pasje/druppel dat overal werkt wel zo fijn.
Omdat er niet altijd een supercharger in de buurt is (danwel te ver omrijden is).kardox schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 21:17:
[...]
Waarom heb je Shell Recharge als je ook naar een Supercharger kan in het buitenland?
1 keer in de week naar een supercharger is een beetje ‘oud denken’ alsof je een tank volgooit bij de pomp.kardox schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 21:08:
[...]
Heb zojuist ANWB onderweg en Chargemap geïnstalleerd en zie best veel ( o.a Allego 11kw ) in mijn omgeving.
Ik dacht ik rijd 1 keer in de week langs een supercharger en ben zo klaar met laden, is ook goedkoper dan de rest, maar wist niet dat dit slecht kan zijn voor de accu. Maar een keer in de week auto 2 straten verder achterlaten is ook niet erg.
De lol van een EV is juist dat je op bestemming kan laden, hierdoor hoef je dus vrijwel nooit te laden bij een snellader. Gewoon laden waar je bent.
In mijn geval is dat op m’n oprit, maar als dat bij jou in de buurt goed kan dan zou ik dat gewoon 2-3 nachten in de week doen. ‘s avonds aan de lader en ‘s ochtends weer op pad.
Ik rij grofweg 40k km per jaar (met een SR+ met een wltp van 406km) en laad, los van vakantie, misschien 2-3x per jaar onderweg.
Bij sommige van der valks hebben ze een tesla destination lader en die zijn gratis.Inspired schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 17:25:
[...]
Van der Valk is gewoon betalen afaik. Vaak ook SuCs daar wat sowieso niet gratis is met een 3.
Bijvoorbeeld in Wolvega zijn die aanwezig.
ESET software nodig? Let me know 😄
Haarlem heb ik volgens mij ook gratis geladen toen ik er overnachtte. Maar was geen controle op of je er gast bent of niet. Hoop dat t voor gasten wel gratis blijft want ben bang dat er teveel misbruik komt.TPA schreef op zondag 8 mei 2022 @ 00:04:
[...]
Bij sommige van der valks hebben ze een tesla destination lader en die zijn gratis.
Bijvoorbeeld in Wolvega zijn die aanwezig.
Overigens blijft het met laden bij SuC beetje vreemd. Leasemij beweerde eerst dat laadsessies niet via hun gefactureerd konden worden en zelf een cc/sepa moest koppelen. Zo gezegd zo gedaan. Vervolgens na SuC sessie zie ik die niet staan in m'n account en ook geen afschrijving. Maand later volgt toch vanuit leasemij de factuur ervoor.
Echter zie ik in de app dus geen geschiedenis, terwijl in de auto bij laden ik wel de details van de vorige laadsessie zie.
Alleen de owner van de auto ziet de SuC laad geschiedenis en zijn CC wordt gebruiktHertog_Martin schreef op zondag 8 mei 2022 @ 00:29:
[...]
Overigens blijft het met laden bij SuC beetje vreemd. Leasemij beweerde eerst dat laadsessies niet via hun gefactureerd konden worden en zelf een cc/sepa moest koppelen. Zo gezegd zo gedaan. Vervolgens na SuC sessie zie ik die niet staan in m'n account en ook geen afschrijving. Maand later volgt toch vanuit leasemij de factuur ervoor.
Echter zie ik in de app dus geen geschiedenis, terwijl in de auto bij laden ik wel de details van de vorige laadsessie zie.
De website www.laadpastop10.nl kan je hier misschien verder mee helpen.kardox schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 21:08:
[...]
[ Voor 39% gewijzigd door Niek_ op 08-05-2022 07:34 ]
Hoi allen,
Sinds een paar dagen rij ik volgens mijn auto op de Noordzee. Kan ik ergens de navigatie resetten?
Groet.
Sinds een paar dagen rij ik volgens mijn auto op de Noordzee. Kan ik ergens de navigatie resetten?
Groet.
Heb je al een reboot geprobeerd (beide scrollwieltjes indrukken en vasthouden)? Of anders een volledige power off (https://www.notateslaapp....ding-soft-and-hard-resets)?besteller2019 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 07:51:
Hoi allen,
Groet.
Ik heb een tweet van Elon Musk voorbij zien komen dat laden tot 90% prima is en niet nadelig voor je batterij. Dus lijkt me dat 80 of 85 niet perse beter is.JoooostB schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 19:04:
80% is zeker beter dan 90%. Minder stress voor de cellen dus sowieso beter. Het is alleen de vraag hoeveel het beter is. Al zul je met 90% laden ook wel binnen de garantie blijven. Daarom geeft Musk aan dat 90% ook prima is. Die boeit het niet of je na 4 jaar op 5% degradatie zit, of 20%.bones schreef op zondag 8 mei 2022 @ 08:34:
[...]
Ik heb een tweet van Elon Musk voorbij zien komen dat laden tot 90% prima is en niet nadelig voor je batterij. Dus lijkt me dat 80 of 85 niet perse beter is.
Weet iemand hoe je de luchtstroom naar achteren aan en uitschakelt? Vroeger zat daar in het climateblok een functie voor maar na de laatste software-update zie ik deze niet meer.
Ik heb dezelfde vraag, maar bij punt 4 zie je alleen de stoelverwarming achter. Niet (meer) voor de ventilatie
Die zit er gewoon, linksboven. Op achter klikken (button lijkt greyed-out)Cafecito schreef op zondag 8 mei 2022 @ 09:37:
[...]
Ik heb dezelfde vraag, maar bij punt 4 zie je alleen de stoelverwarming achter. Niet (meer) voor de ventilatie
Beide geen succes helaas. De auto is nog steeds ergens bij Denenmarken in het water.noo schreef op zondag 8 mei 2022 @ 07:57:
[...]
Heb je al een reboot geprobeerd (beide scrollwieltjes indrukken en vasthouden)? Of anders een volledige power off (https://www.notateslaapp....ding-soft-and-hard-resets)?
Ik heb een Model 3 privé verkocht. Lastige daaraan is dat je ook een privé-koper moet hebben. Maar uiteindelijk heb je maar 1 koper nodig, en dat was bij mij voldoende.JJH82 schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 10:39:
Je hebt gelijk, overheen gekeken. ThanksSTIMPPYYY schreef op zondag 8 mei 2022 @ 09:38:
[...]
Die zit er gewoon, linksboven. Op achter klikken (button lijkt greyed-out)
Daarbij, dan snellaad je enkel op vakajtieritten in de zomer en heb je alsnog een degradatie van 10-11% (confirmed by Tesla service).bones schreef op zondag 8 mei 2022 @ 08:34:
[...]
Ik heb een tweet van Elon Musk voorbij zien komen dat laden tot 90% prima is en niet nadelig voor je batterij. Dus lijkt me dat 80 of 85 niet perse beter is.
Lekker gebruiken, degradatie komt toch wel.
Model 3 lijkt het over het algemeen iets slechter te doen dan de Model S (Zie Teslafi fleet grafieken).
Wat ik irritanter vibe na het wegvallen van premium connectivity, iedere keer als ik ga rijden moet ik WiFi weer met de hand aanzetten.
Hoe kan ik dit standaard laten gebeuren?
Groot voordeel van mijn hotspot gebruiken: de updates haalt hij nu ook tijdens het rijden binnen.
Upgrade naar 5G onbeperkt internet wad 7,50 per maand. Kan ik tijdens vakanties ook nog alle iPads in de auto koppelen (win/win)
Met 100% laden blijft de garantie ook gewoon behouden.Inspired schreef op zondag 8 mei 2022 @ 08:47:
[...]
80% is zeker beter dan 90%. Minder stress voor de cellen dus sowieso beter. Het is alleen de vraag hoeveel het beter is. Al zul je met 90% laden ook wel binnen de garantie blijven. Daarom geeft Musk aan dat 90% ook prima is. Die boeit het niet of je na 4 jaar op 5% degradatie zit, of 20%.
Al zou je hypothetisch dan wel kunnen uitkomen dicht tegen de grens aan van garantie.
Klassiek gezien maakt die 80-90% uit bij de oude 18650 cellen, maar niemand (behalve tesla) weet wat de eigenschappen zijn bij de nieuwere cellen.
Kan best dat deze bijna niet degraderen.
Vooralsnog lijkt het er op dat de Model 3’s (excl LFP) heel snel rond de ~10 a 14% bruikbare capaciteit kwijt zijn. Daarna blijft het “stabiel”
Of dat een voordeel is? Voor de meeste niet: dat kost vee extra data. (Kan je niet uitzetten vziw)Tweak_ers schreef op zondag 8 mei 2022 @ 12:50:
[...]
Groot voordeel van mijn hotspot gebruiken: de updates haalt hij nu ook tijdens het rijden binnen.
Upgrade naar 5G onbeperkt internet wad 7,50 per maand. Kan ik tijdens vakanties ook nog alle iPads in de auto koppelen (win/win)
[ Voor 19% gewijzigd door Stef87 op 08-05-2022 13:20 ]
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
De upgrade naar onbeperkte data, dus waarom wil je het dan nog uitzetten?Stef87 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 13:17:
[...]
Met 100% laden blijft de garantie ook gewoon behouden.
Al zou je hypothetisch dan wel kunnen uitkomen dicht tegen de grens aan van garantie.
Klassiek gezien maakt die 80-90% uit bij de oude 18650 cellen, maar niemand (behalve tesla) weet wat de eigenschappen zijn bij de nieuwere cellen.
Vooralsnog lijkt het er op dat de Model 3’s (excl LFP) heel snel rond de ~10 a 14% bruikbare capaciteit kwijt zijn. Daarna blijft het “stabiel”
[...]
Of dat een voordeel is? Voor de meeste niet: dat kost vee extra data. (Kan je niet uitzetten vziw)
WiFi module had altijd al erg veel last om verbinding te maken met het thuisnetwerk. Ook al stond deze binnen 4 meter van een access point, de auto heeft een veel te zwakke module blijkbaar.
Ik vond 10 euro per maand aan Tesla een beetje weggegooid geld. Nu voor minder mobiel naar onbeperkt gegaan.
Zo bedoelde ik het.
Ik zie hem bij mij ook niet meer sinds de update 🙄Cafecito schreef op zondag 8 mei 2022 @ 13:27:
[...]
[Afbeelding]
Ik kan het nog steeds niet vinden. Kijk ik er dan echt zo overheen?
Als je eens op dat blauwe knopje druk als je in het menu voor achter zit….. misschien helpt dat voor de blower achter 😉Cafecito schreef op zondag 8 mei 2022 @ 13:27:
[...]
[Afbeelding]
Ik kan het nog steeds niet vinden. Kijk ik er dan echt zo overheen?
ESET software nodig? Let me know 😄
Bedoel inderdaad dat als je 24/7 de auto op 100% laat staan dat je eerder richting de 30% degradatie na acht jaar zult gaan.Stef87 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 13:17:
[...]
Met 100% laden blijft de garantie ook gewoon behouden.
..
Ja als je al onbeperkt mobiele data hebt maakt het idd niet zo uit.Tweak_ers schreef op zondag 8 mei 2022 @ 13:29:
[...]
De upgrade naar onbeperkte data, dus waarom wil je het dan nog uitzetten?
Ik vond 10 euro per maand aan Tesla een beetje weggegooid geld. Nu voor minder mobiel naar onbeperkt gegaan.
Zo bedoelde ik het.
Heb het ook overwogen, maar ik zit nu op 10€ per maand (telefoon+data) voor incl. (Ik dacht) 8000mb per maand.
Onbeperkt data zou dan ook +15€ kosten per maand, maar dan is de Tesla premium voor 8-10€ per maand (als ZZPer kan het op de zaak) goedkoper.
Zodra WiFi hotspot zonder gedoe zou werken en ik had al een onbeperkte databundel dan had ik ook premium niet afgenomen.
Dat zou zo kunnen zijn, maar ook dat is niet zeker. Misschien scheelt het maar 1-5% degradatie in de praktijk.Inspired schreef op zondag 8 mei 2022 @ 14:08:
[...]
Bedoel inderdaad dat als je 24/7 de auto op 100% laat staan dat je eerder richting de 30% degradatie na acht jaar zult gaan.
Grootste factor is (denk ik obv data) of je vanuit de fabriek een beetje geluk hebt met de batterij.
Ik had bij eigen SR+ na 2x opladen “stabiel” rond de -14% capaciteit. (Laden tot 100% doe ik niet veel, alleen wanneer nodig net voor vertrek)
Ik was laatst bijvoorbeeld nog bij een klant welke zijn vergelijkbare model 3 sr+ altijd dagelijks tot 100% blijft laden “want is toch een leaseauto” en hij had 5-6% meer capaciteit dan onze 3 welke wij 90% van de tijd tussen de 25-90% laten staan.
[ Voor 35% gewijzigd door Stef87 op 08-05-2022 14:28 ]
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
Mooi voor de S en X; ik vind het scherm in de huidige autos namelijk helemaal niet praktisch gepositioneerd (als in; het zou naar de bestuurder gekanteld moeten worden):) Zou voor de 3 en Y ook geen overbodige luxe zijn imo
https://driveteslacanada....reen-tilt-new-headlights/
https://driveteslacanada....reen-tilt-new-headlights/
[ Voor 10% gewijzigd door Notna op 08-05-2022 20:41 ]
Is iemand het al gelukt om premium connectivity te activeren met een Visa debitcard?
Hmm, sentry voorvallen, melding onderin het scherm, maar ik kan drukken wat ik wil, hij laat de video niet zien. Ook niet een paar uur later.
Maar de auto gereboot en toen duurde het ook even dat het wel werkte. Weird.
Signatures zijn voor boomers.
Als dat niet lukt kan je gewoon een normale bankpas koppelen aan je account. Of CC.amokjeeh schreef op zondag 8 mei 2022 @ 21:05:
Is iemand het al gelukt om premium connectivity te activeren met een Visa debitcard?
Had ik ook na de update. Even de USB stick er uit en er in hielp bij mij.Maasluip schreef op zondag 8 mei 2022 @ 21:37:
Hmm, sentry voorvallen, melding onderin het scherm, maar ik kan drukken wat ik wil, hij laat de video niet zien. Ook niet een paar uur later.
Kan men een coyote koppelen aan het tesla scherm? Of flitsmeister misschien?
Ps. Ik lees veel negative feedback over flitsmeister. Wie heeft hier ervaring mee. Sorry dit zijn niet 1 maar 3 vragen. 😊
Ps. Ik lees veel negative feedback over flitsmeister. Wie heeft hier ervaring mee. Sorry dit zijn niet 1 maar 3 vragen. 😊
Hoe komt het dat de maximum snelheid, aangegeven op de navi niet altijd automatisch overschakeld tijdens autopilot. Als ik op het verkeersbord-teken druk gebeurd dit wel. Het gebeurd ook wel dat de maximum toegelate snelheid wel automatisch overschakeld.
sorry dat ik zo laat reageer, was dit weekend - even - naar Polen lol, 48 uur en 2200KM. Maar weer helemaal goed verlopen. Ja exact daar denk ik aan. We zetten een nummer voor een locatie, dan is simpel: Nu verzamelen we op plek 2, dan kiest iedereen de link achter nummer 2 en gaan. Dus een webpagina met gedeelde locaties inderdaad. Het wisselt soms per week, ene opvang gaat dicht en andere gaat open. Er zijn in Poznan alleen al 60.000 vluchtelingen (ja in heel NL prognose 50.000). Dus logistiek is nogal een puzzel soms.bartlauwers schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 16:52:
[...]
Probleem zit hem waarschijnlijk in het sturen naar de juiste Tesla. Vanaf je telefoon kun je delen via de Tesla-app, maar die weet welke Tesla dat is (en gaat misschien zelfs beveiligd?). Met een url moet je die auto dynamisch invullen, als dat al kan. Misschien heb je hier iets aan? https://tesla-api.timdorr.com/vehicle/commands/sharing
Ik zou zelf eerder denken aan een webpagina met Google locaties, die je op je telefoon in Google Maps opent en dan weer met deTesla deelt.
ga op die link kijken, dank voor meedenken!
07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan. Home-Assistant].
A.s. woensdag mag ik naar Tilburg voor de trekhaak voor mijn Y (eindelijk) iemand enig ervaring hoe lang dit wachten is ongeveer?
Goede vraag. Ik heb ook een stuk naar mijn werk dat van 50 > 80 gaat. AP past dit nooit aan. Terwijl er andere stukken zijn waar hij het dan weer wel doet/ Ik kom toch ook nog heel veel stukken tegen waar de snelheid gewoon niet klopt. Rij je lekker 80 op de AP gaat hij ineens naar 60 zonder aanleiding. Wel fijn voor de mensen achter je.DannyDj schreef op maandag 9 mei 2022 @ 01:02:
Hoe komt het dat de maximum snelheid, aangegeven op de navi niet altijd automatisch overschakeld tijdens autopilot. Als ik op het verkeersbord-teken druk gebeurd dit wel. Het gebeurd ook wel dat de maximum toegelate snelheid wel automatisch overschakeld.
Het komt een voorspelbaar weggedrag voor jezelf, passagiers en medeweggebruikers zeker niet ten goede. Tot nu toe vind ik de Tesla cc totaal kansloos t.o.v. de old school 'zet op snelheid en regel het lekker zelf' (waar het bij de Tesla uiteindelijk helaas toch ook op neerkomtInspired schreef op maandag 9 mei 2022 @ 08:48:
[...]
Goede vraag. Ik heb ook een stuk naar mijn werk dat van 50 > 80 gaat. AP past dit nooit aan. Terwijl er andere stukken zijn waar hij het dan weer wel doet/ Ik kom toch ook nog heel veel stukken tegen waar de snelheid gewoon niet klopt. Rij je lekker 80 op de AP gaat hij ineens naar 60 zonder aanleiding. Wel fijn voor de mensen achter je.
Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com
Ja, zou zelf graag ook gewoon een "domme" ACC hebben die ook tot iets van 210 gaat zoals een beetje auto tegenwoordig. Maar goed, die gaat niet komen.eNaSnI schreef op maandag 9 mei 2022 @ 08:52:
[...]
Het komt een voorspelbaar weggedrag voor jezelf, passagiers en medeweggebruikers zeker niet ten goede. Tot nu toe vind ik de Tesla cc totaal kansloos t.o.v. de old school 'zet op snelheid en regel het lekker zelf' (waar het bij de Tesla uiteindelijk helaas toch ook op neerkomt).
Vaak is nieuwer beter, maar in dit geval word ik almaar ongelukkiger van alle 'automotive verbeteringen' die het eerder verwarrender dan eenduidiger makenInspired schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:01:
[...]
Ja, zou zelf graag ook gewoon een "domme" ACC hebben die ook tot iets van 210 gaat zoals een beetje auto tegenwoordig. Maar goed, die gaat niet komen.En met Tesla Vision zal de snelheid eerder omlaag gaan dan omhoog.
Even zoeken op 'trekhaak'.SpecialJ schreef op maandag 9 mei 2022 @ 08:14:
A.s. woensdag mag ik naar Tilburg voor de trekhaak voor mijn Y (eindelijk) iemand enig ervaring hoe lang dit wachten is ongeveer?
Hier het verhaal van een mede-tweaker.
[ Voor 3% gewijzigd door Xenir op 09-05-2022 11:42 . Reden: Link aangepast ]
Net m'n winterbanden terug laten wisselen naar de zomerbanden maar nu geeft hij aan dat de spanning te laag is. De bandenboer gaf aan dat hij de banden op de juiste spanning heeft gezet, maar volgens de auto zelf is het te laag (rond de 2.6 bar).
Ik lees her en der dat ik 10 minuten lang rond moet rijden om de sensoren te resetten. Heb ik nu even geen tijd voor, maar klopt dat? Of heeft die banjo ze gewoon te leeg gelaten?
(18 inch wielen trouwens, SR+)
Ik lees her en der dat ik 10 minuten lang rond moet rijden om de sensoren te resetten. Heb ik nu even geen tijd voor, maar klopt dat? Of heeft die banjo ze gewoon te leeg gelaten?
PSN: Sluuz
Even rond rondrijden kan inderdaad een paar tienden schelen, maar 2.6 klinkt naar mijn mening wel erg laag.Sluuz schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:51:
Net m'n winterbanden terug laten wisselen naar de zomerbanden maar nu geeft hij aan dat de spanning te laag is. De bandenboer gaf aan dat hij de banden op de juiste spanning heeft gezet, maar volgens de auto zelf is het te laag (rond de 2.6 bar).
Hij begint bij 2.5 en lager volgens mij te piepen, dus dat klopt wel.Sluuz schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:51:
Volgens mij 'hoort' hij op 2.9 of 3.0 gezet te worden. Iets boven de 3.0 kan ook nog wel.
(ook goed voor je verbruik...)
Dat is dus een stuk hoger dan een normale ICE ivm het gewicht als ik me niet vergis.
Ja volgens mij moet hij op 2.9 staan tegenwoordig. Maar de vraag is dus eigenlijk of die sensoren direct de juiste spanning doorgeven, of dat die sensoren gereset moeten worden.
Dus geven ze nu 2.6 aan, terwijl het eigenlijk 2.9 is of klopt de 2.6 direct?
Online lees ik dat je na een bandenwissel vaak de sensoren moet resetten namelijk. Dat kan in V11 niet meer en gebeurt automatisch na 10 minuten rijden.
Online lees ik dat je na een bandenwissel vaak de sensoren moet resetten namelijk. Dat kan in V11 niet meer en gebeurt automatisch na 10 minuten rijden.
Waarom rij je niet naar de pomp en stop je er 2.9 bar in? Dan zie je vanzelf of de sensoren nog 2.6 aangeven.Sluuz schreef op maandag 9 mei 2022 @ 12:37:
Ja volgens mij moet hij op 2.9 staan tegenwoordig. Maar de vraag is dus eigenlijk of die sensoren direct de juiste spanning doorgeven, of dat die sensoren gereset moeten worden.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Veel te simpel gedachtBillSpaarbank schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:05:
[...]
Waarom rij je niet naar de pomp en stop je er 2.9 bar in? Dan zie je vanzelf of de sensoren nog 2.6 aangeven.
(dat was sarcasme; de eerste stap is inderdaad zorgen dat je weet welke spanning er op je banden staat zodat je weet of de sensoren kloppen of niet)
[ Voor 5% gewijzigd door Bigs op 09-05-2022 13:37 ]
Klopt. banden hebben meer spanning nodig dan normaal.Sluuz schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:51:
Bij mij ook standaard een melding als banden gewisseld zijn. Nu zeg ik het erbij dat ze minimaal 3bar nodig hebben en geen probleem meer.
DaCoTa in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic"SpecialJ schreef op maandag 9 mei 2022 @ 08:14:
Logische vraag natuurlijk. Dichtstbijzijnde pomp is net ver rijden dus ik was even benieuwd of dat echt nodig was.BillSpaarbank schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:05:
[...]
Waarom rij je niet naar de pomp en stop je er 2.9 bar in? Dan zie je vanzelf of de sensoren nog 2.6 aangeven.
Inmiddels gedaan en ze waren gewoon inderdaad te leeg. Kwaliteitsbandenfitter hoor. You had 1 job.
Maar goed, mijn vraag ging erom of die sensoren na een bandenwissel opnieuw gecalibreerd/gereset moesten worden. Dat blijkt dus niet te hoeven.
Herkenbaar… ik vroeg ze om er 3.0 bar in te doen….toen ik wegree zag ik dat het 3.6 was 😳Sluuz schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:19:
[...]
Logische vraag natuurlijk. Dichtstbijzijnde pomp is net ver rijden dus ik was even benieuwd of dat echt nodig was.
Inmiddels gedaan en ze waren gewoon inderdaad te leeg. Kwaliteitsbandenfitter hoor. You had 1 job.
Maar goed, mijn vraag ging erom of die sensoren na een bandenwissel opnieuw gecalibreerd/gereset moesten worden. Dat blijkt dus niet te hoeven.
Ze hebben geen idee… gewoon zelf doen tussen 2.9 en 3.1.
Wel doen met koude banden, niet na 2 uur rijden 2.9 afpompen, want dat wordt vanzelf weer 2.6 als die stil staat 👍
Vraagje over het bestelproces: Ik sta op het punt om via mijn werkgever een Model 3 LR te bestellen, alleen is het daarvoor wel noodzakelijk dat ik van mijn huidige private leasecontract afkom. Nu heb ik te horen gekregen dat mijn order te annuleren is tot het moment dat ik een plek in het productieproces heb gekregen. Echter, volgens mij worden Tesla's niet op basis van daadwerkelijke orders geproduceerd, maar wordt er een boot/trein naar Europa gestuurd en worden de auto's die daarop staan aan bestaande orders gekoppeld. Weet iemand of dit klopt en zo ja, heeft iemand ervaring met het annuleren van een Tesla order via de leasemaatschappij?
Daarnaast nog een vraag over het wijzigen van de kleur. Ik twijfel tussen grijs en blauw, is de kleur na het bestellen nog te wijzigen?
Daarnaast nog een vraag over het wijzigen van de kleur. Ik twijfel tussen grijs en blauw, is de kleur na het bestellen nog te wijzigen?
En niet zomaar een waarde van een forum overnemen, maar de sticker die in de deurstijl van de bestuurdersdeur zit volgenrefused81 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:38:
[...]
Herkenbaar… ik vroeg ze om er 3.0 bar in te doen….toen ik wegree zag ik dat het 3.6 was 😳
Ze hebben geen idee… gewoon zelf doen tussen 2.9 en 3.1.
Wel doen met koude banden, niet na 2 uur rijden 2.9 afpompen, want dat wordt vanzelf weer 2.6 als die stil staat 👍
Precies. En dat is natuurlijk precies wat een bandenfitter zou moeten weten. Even in de deurstijl kijken of in de tankdop en je hebt voor 99% van de wagens de juiste spanning te pakken.eNaSnI schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:02:
[...]
En niet zomaar een waarde van een forum overnemen, maar de sticker die in de deurstijl van de bestuurdersdeur zit volgen
Vertel je me nu dat ik geen euro95 E10 in m'n Model 3 hoef te doen?
Alleen als je een jerrycan naar een dino bestuurder moet brengenSluuz schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:19:
[...]
Vertel je me nu dat ik geen euro95 E10 in m'n Model 3 hoef te doen?
Als het goed is kan ik deze week mijn Tesla model 3 bj 2021 ophalen bij de garage. Het is een tweedehands auto ( 19450km op de teller ). Wat moet zeker bij de auto geleverd worden? Ik zie Mobile connector 230v. Aero-wieldoppen zitten er niet bij zei de verkoper. Zijn er andere dingen die ik echt wel moet bij krijgen?
De mennekes laadkabel mag ook zeker niet ontbrekenkardox schreef op maandag 9 mei 2022 @ 21:15:
Als het goed is kan ik deze week mijn Tesla model 3 bj 2021 ophalen bij de garage. Het is een tweedehands auto ( 19450km op de teller ). Wat moet zeker bij de auto geleverd worden? Ik zie Mobile connector 230v. Aero-wieldoppen zitten er niet bij zei de verkoper. Zijn er andere dingen die ik echt wel moet bij krijgen?
Zal ik zeker controleren. Bepaalde dingen waren niet goed en dat gaan ze allemaal fixen. Make-up spiegel was gebroken, er zat een vlekje op de achterste witte stoelen, dat gaan ze opnieuw laten spuiten. Een paar kleine zwarte druppels op de lak ontdekt. Een van de velgen heeft een kleine beschadiging, tegen stoep gereden lijkt het. Afwachten wat de resultaat gaat worden 🙏🏽.JoooostB schreef op maandag 9 mei 2022 @ 21:23:
[...]
De mennekes laadkabel mag ook zeker niet ontbreken
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Gerelateerde topics:
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
- Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
- Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
Gerelateerde topics:
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
:strip_exif()/f/image/9chN0a0O5nVV2azx2WEop22U.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/19FtCLTDv5oxyU22ttrUR7Fk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mCGDeKLaSAH604iXediNvFyY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9Jp9lUhyUI5MUGbBjjceYuAX.jpg?f=fotoalbum_large)