Vreemd is het wel, maar als je daardoor een goedkope verzekering hebt vind ik het prima.stylezzz schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:25:
[...]
Vreemd eigenlijk dat je die eis tegenkomt. Het aantal tesla's wat per jaar gestolen word kun je op een hand tellen.
Je kan in de app al zien waar je auto is en als het moet daar valet mode, of een hele lage speedlimit instellen? kan je met zo een LoJack de auto ook op afstand uitschakelen?
Ben je zeker?stylezzz schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:25:
[...]
Vreemd eigenlijk dat je die eis tegenkomt. Het aantal tesla's wat per jaar gestolen word kun je op een hand tellen.
Bjorn heeft pas een bijdrage gemaakt over bendes in Noorwegen die Tesla's stelen.
Het schijnt vooral te werken als je de Keyfob (mini Tesla afstandsbediening) binnen laat liggen. De klassieke truc om het signaal op te pikken en te versterken naar iemand die bij de auto staat schijnt te werken.
Met de RFID kaart of de GSM (BT) schijnt het niet te werken.
In elk geval is het een reden om de keyfob niet te gebruiken, of zo te gebruiken dat de knop fysiek moet ingeduwd worden om de deuren te openen.
Sony A7 iv en wat recycled glas
En weer is de datum uitgesteld. Vind het eigenlijk gewoon storend dat ze het af doen met een berichtje waar je niet op kunt reageren. Geen uitleg, gewoon uitstellen. Mijn excuus dat ik hier zo over doorga, maar begin het nu wel echt storend te vinden. Ze kunnen m.i. een onderdeel uit Berlijn halen? Communicatie is alles in dit geval, zeker omdat het gaat om een aflevering van een nieuwe auto…
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
LoJack is niets meer en minder als een tracking device.Magnat schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:45:
Je kan in de app al zien waar je auto is en als het moet daar valet mode, of een hele lage speedlimit instellen? kan je met zo een LoJack de auto ook op afstand uitschakelen?
Je hebt er geen app van en je kunt er ook niets mee doen.
Ze bouwen het weg in je auto en klaar. (werkt op een ingebouwde accu)
Ander aanbieders zijn een stuk duurder, maar die waren altijd al een stuk duurder. Fastnet vroeg 59 cent per kWh toen dagprijzen rond de 10 cent per kWh waren. Ze vragen nu 69 cent per kWh terwijl dagprijzen rond de 22 cent per kWh zijn. Tesla vroeg toen 24 cent per kWh en nu 46 cent per kWh.Hunkaroglu schreef op maandag 25 april 2022 @ 22:36:
[...]
Normaal met deze stoomprijzen.. maar nog steeds goedkoper dan andere aanbieders.
Op straat is het 33 a 36 cent per kWh.
Met de BTW verlaging van 21% naar 9% is de prijsverschil tussen dagprijzen en prijs per kWh bij Tesla veel groter dan het zou moeten zijn bij behoud van marge. Het lijkt mij dat Tesla de kans heeft genomen om hun marge per kWh te verhogen.
GoT, You have to love it!
Wel lache. Als een Non-Tesla lader is Fastned nu goedkoper met abo (0.45€/kwh / 12€ maand) dan Tesla (0.44-0.47€/kwh / 12€ maand).Lisadr schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:41:
[...]
Ander aanbieders zijn een stuk duurder, maar die waren altijd al een stuk duurder. Fastnet vroeg 59 cent per kWh toen dagprijzen rond de 10 cent per kWh waren. Ze vragen nu 69 cent per kWh terwijl dagprijzen rond de 22 cent per kWh zijn. Tesla vroeg toen 24 cent per kWh en nu 46 cent per kWh.
Op straat is het 33 a 36 cent per kWh.
Met de BTW verlaging van 21% naar 9% is de prijsverschil tussen dagprijzen en prijs per kWh bij Tesla veel groter dan het zou moeten zijn bij behoud van marge. Het lijkt mij dat Tesla de kans heeft genomen om hun marge per kWh te verhogen.
[ Voor 6% gewijzigd door Simply1337 op 26-04-2022 11:46 ]
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Gewoon de pincode instellen.Tommie12 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:49:
[...]
Ben je zeker?
Bjorn heeft pas een bijdrage gemaakt over bendes in Noorwegen die Tesla's stelen.
Het schijnt vooral te werken als je de Keyfob (mini Tesla afstandsbediening) binnen laat liggen. De klassieke truc om het signaal op te pikken en te versterken naar iemand die bij de auto staat schijnt te werken.
In elk geval is het een reden om de keyfob niet te gebruiken, of zo te gebruiken dat de knop fysiek moet ingeduwd worden om de deuren te openen.
There's no place like 127.0.0.1
Voor een abbo heb je dus bij 50kWh al het omslagpunt. ( 12 / (0,69-0,45) )Simply1337 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:45:
[...]
Wel lache. Als een Non-Tesla lader is Fastned nu goedkoper met abo (0.45€/kwh / 12€ maand) dan Tesla (0.44-0.47€/kwh / 12€ maand).
Tesla-eigenaren willen waarschijnlijk liever nog een hoger bedrag zien.
Yup, dat is voor mij 1x laden van 5% tot 75%. 1x snelladen per maand heb ik mn "abo" kosten eruit. elke nieuwe bezoek aan een suc is dan "markt conform" snelladenTNJ schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 12:06:
[...]
Voor een abbo heb je dus bij 50kWh al het omslagpunt. ( 12 / (0,69-0,45) )
Tesla-eigenaren willen waarschijnlijk liever nog een hoger bedrag zien.Hogere drempel om een abbo te nemen en hogere drempel om zo-maar-effe bij een supercharger op te laden.
behalve bij ionity voor mij. daar betaal ik 0.30€/kwh overal in europa want merk-deal. was wel jaloers in het begin toen ik zag je kunt laden voor 25 cent per kwh, maar nu is het gewoon niet meer interessant behalve als het op je route ligt. Nederland niet zo zeer, maar frankrijk is een fijne aanvulling.
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Zag vandaag dat per 1 Mei Premium Connectivity verloopt (terwijl dat eerder deze week er nog niet stond).
Gek genoeg ook bij mijn 2 buren die de auto rond dezelfde tijd in ontvangst hebben genomen (september 2019).
Gek genoeg ook bij mijn 2 buren die de auto rond dezelfde tijd in ontvangst hebben genomen (september 2019).
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Best wel.... 9 stuks in 2021... mea culpa, niet 1 maar 2 handen dus. En ze zijn nog allemaal terug gevonden ook...Tommie12 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:49:
[...]
Ben je zeker?
https://www.businessinsid...l-cijfers-nederland-2021/
Keyfob heb ik niet, en geen van de tesla rijders die ik ken heeft er 1. Iedereen koppelt zijn telefoon.... Kan werken hoor, maar vooralsnog schijnt tesla niet echt hoog te scoren in de statistieken qua diefstal.
Des te beter. Ik denk dat de keyfob ook niet zo populair is sinds die niet meer standaard meegeleverd wordt.stylezzz schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 12:19:
[...]
Best wel.... 9 stuks in 2021... mea culpa, niet 1 maar 2 handen dus. En ze zijn nog allemaal terug gevonden ook...
https://www.businessinsid...l-cijfers-nederland-2021/
Keyfob heb ik niet, en geen van de tesla rijders die ik ken heeft er 1. Iedereen koppelt zijn telefoon.... Kan werken hoor, maar vooralsnog schijnt tesla niet echt hoog te scoren in de statistieken qua diefstal.
Meesten zullen telefoon wel gebruiken en een kaartje als backup neem ik aan?
@Tommie12stylezzz schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 12:19:
[...]
De Keyfob is alleen voor de model S en X. Met deze auto's krijg je standaard twee keyfob sleutels mee, want je kan de auto niet zoals bij de model 3 en Y aan een telefoon koppelen. Met de app openen kan wel.
Je kunt de keyfob ook aanschaffen voor gebruik bij een model 3 en YPEPPI schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 14:27:
[...]
@Tommie12
De Keyfob is alleen voor de model S en X. Met deze auto's krijg je standaard twee keyfob sleutels mee, want je kan de auto niet zoals bij de model 3 en Y aan een telefoon koppelen. Met de app openen kan wel.
Oh, grappig. Die kende ik nog niet.Phntm schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 14:33:
[...]
Je kunt de keyfob ook aanschaffen voor gebruik bij een model 3 en Y
https://shop.tesla.com/product/model-3_y-key-fob
Een hoop geld voor weinig toegevoegde waarde.
Hebben de S en X geen phone as key? Echt? Wow...nooit geweten. Karig.
Natuurlijk kan dat wel, staat zelfs in de handleiding. Die keyfob is juist een extra (standaard) tov de 3 en Y waar het optioneel is. @PEPPI zit er naast, iig voor de nieuwe modellendedominee schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 15:26:
https://www.tesla.com/own...8F-9492-CACF301304D2.html
Model X supports three types of keys:
Phone key - You can set up your personal phone as a "phone key" that communicates with Model X using Bluetooth. A phone key supports automatic locking and unlocking.
Key card - Tesla provides a key card that communicates with Model X using short range radio-frequency identification (RFID) signals. The key card is used to "authenticate" phone keys to work with Model X and to add or remove other key cards, phone keys, or key fobs. Unlike the phone key and key fob, the key card does not support automatic locking and unlocking. In situations where your phone key has a dead battery, or is lost or stolen, use your key card to unlock, drive, and lock Model X.
Key fob - The key fob allows you to press buttons to open the front and rear trunks, and unlock, lock, and drive Model X. The key fob also supports automatic locking and unlocking, if available in your region (see Passive Locking and Unlocking) and can be used as a backup to your phone key.
Model X supports a total of 19 keys, which can include phone keys, key cards, and up to four key fobs.
[ Voor 5% gewijzigd door Notna op 26-04-2022 15:41 ]
Geen een auto die in 2012 op de markt kwam had een phone keydedominee schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 15:26:
Keyfob komt nog steeds standaard mee met de S en de Y. Bij de 3 (en Y) zat hij al nooit omdat daar de phone as key optie toegevoegd is.Tommie12 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 12:38:
[...]
Des te beter. Ik denk dat de keyfob ook niet zo populair is sinds die niet meer standaard meegeleverd wordt.
Meesten zullen telefoon wel gebruiken en een kaartje als backup neem ik aan?
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
Eergisteren in Toscane aangekomen. Was echt prima te doen met overnachting in Zwitserland. Vlak voor de Gotthard tunnel 1x Ionity meegepakt voor de zekerheid, verder alleen SuC’s.
Nu lokaal aan de 210 (niet 230) volt, maar dat is ook prima met dit uitzicht
:strip_exif()/f/image/Ru8JAi89mrbspYiNix7oGt7z.jpg?f=fotoalbum_large)
Vorige week nog snel nieuwe banden eronder laten zetten (Michelin Pilot Sport 5), sinds dat moment helaas wel krakende draagarmen, maar dat komt in NL wel weer
Nu lokaal aan de 210 (niet 230) volt, maar dat is ook prima met dit uitzicht
:strip_exif()/f/image/Ru8JAi89mrbspYiNix7oGt7z.jpg?f=fotoalbum_large)
Vorige week nog snel nieuwe banden eronder laten zetten (Michelin Pilot Sport 5), sinds dat moment helaas wel krakende draagarmen, maar dat komt in NL wel weer
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
Leuke wide-angle lens, nu lijkt het wel een Model S.Taro schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 17:01:
Eergisteren in Toscane aangekomen. Was echt prima te doen met overnachting in Zwitserland. Vlak voor de Gotthard tunnel 1x Ionity meegepakt voor de zekerheid, verder alleen SuC’s.
Nu lokaal aan de 210 (niet 230) volt, maar dat is ook prima met dit uitzicht![]()
[Afbeelding]
Mail gekregen van Mobility Service, er moet zelf een abo aangeschaft worden. Kan via de App bij software upgrade.BigSmurf schreef op maandag 25 april 2022 @ 16:23:
Terberg gebeld over Premium Connectivity. Customer Care wist van niets. Ze gingen het bij Tesla navragen en kwamen erop terug.
Niet helemaal. Ik heb zelf een 2020 Model S en die heeft dat niet. Ook de model X van dat jaar had nog enkel de keyfob. (lang getwijfeld tussen die twee)Notna schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 15:34:
[...]
@PEPPI zit er naast, iig voor de nieuwe modellen(edit: blijkt dat pre Model 3, X en S-sen deze functie initieel niet hadden)
[...]
Het ziet er naar uit dat de modellen S en X van 2021 en later, dat wel krijgen.
https://carbuzz.com/news/...dy-to-say-goodbye-to-keys
Heb je in de app al gekeken? Zit zelf ook bij Mobility Service maar heb onder upgrades geen optie “Software-upgrades”.Hertog_Martin schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 17:22:
[...]
Mail gekregen van Mobility Service, er moet zelf een abo aangeschaft worden. Kan via de App bij software upgrade.
Als het een sms is kan je gewoon op reageren. Ze reageren daar wel op.hmr schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:56:
En weer is de datum uitgesteld. Vind het eigenlijk gewoon storend dat ze het af doen met een berichtje waar je niet op kunt reageren. Geen uitleg, gewoon uitstellen. Mijn excuus dat ik hier zo over doorga, maar begin het nu wel echt storend te vinden. Ze kunnen m.i. een onderdeel uit Berlijn halen? Communicatie is alles in dit geval, zeker omdat het gaat om een aflevering van een nieuwe auto…
En ik heb drie kwart jaar gewacht voordat ze de bestuurdersstoel konden vervangen die kraakte.. langer met een krakende stoel gereden dan zonder gekraak... Dacht Idd ook van, ze kunnen toch gewoon een stoel versturen binnen een paar weken, er werd meer dan een half miljoen Tesla's verkocht, maar een stoel leveren is teveel gevraagd... Iets met prioriteiten...
Juniper RWD
Volgens Tesla komt dit pas over twee dagen beschikbaar, de 28ste zouden we het kunnen zien.JarnoK schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 19:00:
[...]
Heb je in de app al gekeken? Zit zelf ook bij Mobility Service maar heb onder upgrades geen optie “Software-upgrades”.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
Hangt echt van de LM af, hier al sinds eind vorige week in de app beschikbaar.carpebios schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 19:53:
[...]
Volgens Tesla komt dit pas over twee dagen beschikbaar, de 28ste zouden we het kunnen zien.
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
Ja ik heb t al gedaan ookJarnoK schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 19:00:
[...]
Heb je in de app al gekeken? Zit zelf ook bij Mobility Service maar heb onder upgrades geen optie “Software-upgrades”.
Hier LeasePlan maar heb nog niks in de app. Even wachten tot de 28ste voordat ik contact opneem.Taro schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 20:40:
[...]
Hangt echt van de LM af, hier al sinds eind vorige week in de app beschikbaar.
Ik heb de key-fob meteen gekocht van de eerste bespaarde bijtelling. Beste aankoop voor deze auto geweestPEPPI schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 15:05:
[...]
Oh, grappig. Die kende ik nog niet.
https://shop.tesla.com/product/model-3_y-key-fob
Een hoop geld voor weinig toegevoegde waarde.
Was een tip van degene van wie ik de auto overnam, en kan het iedereen aanraden. Het enige waar ik de app soms nog voor gebruik is het voorverwarmen.
Grappig... ander personen, andere meningen.Hek030 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 23:41:
[...]
Ik heb de key-fob meteen gekocht van de eerste bespaarde bijtelling. Beste aankoop voor deze auto geweest, al was het maar voor het met een druk op de knop openen van de frunk en het op afstand openen van de auto zonder de app te hoeven gebruiken. Dan is de laadpoort ook meteen geunlocked als je de druppel tegen de lader houdt.
Was een tip van degene van wie ik de auto overnam, en kan het iedereen aanraden. Het enige waar ik de app soms nog voor gebruik is het voorverwarmen.
Ik ben juist blij dat ik geen sleutel of key-fob nodig heb. Ik doe alles via mijn horloge of telefoon die ik altijd bij mij heb. Geen gedoe met wie heeft de sleutel of key-fob met mijn vrouw en twee dochters. Ieder zijn/haar eigen telefoon. Daarnaast heb ik verschillende opdrachten gemaakt. Bv. opdracht "unlock" waarmee ik in 1 keer het laden kan stoppen (indien nodig), de kabel kan unlocken (indien nodig) en de auto kan unlocken.
Haha, ja voor ieder een use case. Bij mij ligt de laadpas in de auto, zodat iedereen de auto kan pakken. Dus er is dan geen voordeel van een fob meer en heb de app dus ook al in maanden niet gebruikt inderdaad.Hek030 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 23:41:
[...]
Ik heb de key-fob meteen gekocht van de eerste bespaarde bijtelling. Beste aankoop voor deze auto geweest, al was het maar voor het met een druk op de knop openen van de frunk en het op afstand openen van de auto zonder de app te hoeven gebruiken. Dan is de laadpoort ook meteen geunlocked als je de druppel tegen de lader houdt.
Vraagje: hebben jullie ook nog steeds last van haperende beelden als je achteruit rijd? Ik voornamelijk als ik wat sneller achteruit rij dan gebruikelijk. Zit op 2022.12.13.1. Sinds V11 hebben ze dit probleem nog niet echt kunnen fixen..
Af en toe nog wel wat. In het begin met v11 was het waardeloos. Nu is wel een stuk beter maar nog steeds meteen na wegrijden wel eens wat haperingen.Flexiilex schreef op woensdag 27 april 2022 @ 12:47:
Vraagje: hebben jullie ook nog steeds last van haperende beelden als je achteruit rijd? Ik voornamelijk als ik wat sneller achteruit rij dan gebruikelijk. Zit op 2022.12.13.1. Sinds V11 hebben ze dit probleem nog niet echt kunnen fixen..
Toch benieuwd wat ALD gaat doen. Supercharger gaat ook netjes via hun, dus ik verwacht dat premium connectivity ook op die manier verrekend gaat worden.JarnoK schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 19:00:
[...]
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Ik heb ALD gisteren gebeld, ze laten het via de gebruiker lopen en ik moest contact opnemen met wagenparkbeheer(werkgever). Daar ligt het nu.Jeroenneman schreef op woensdag 27 april 2022 @ 13:38:
[...]
Toch benieuwd wat ALD gaat doen. Supercharger gaat ook netjes via hun, dus ik verwacht dat premium connectivity ook op die manier verrekend gaat worden.
Hier ook gebeld met ALD, eerst melding dat het via wagenpark beheerder moet (ben ik zelf) en toen was het, loopt niet via ons maar direct via de gebruiker. Hier volgt nog bericht over door Tesla, later in de week (update vermoed ik). Heb toch echt het idee dat er eind van de week helemaal niks is en dat het weer allemaal half geregeld is (De Tesla-methode)nikos_cs schreef op woensdag 27 april 2022 @ 14:05:
[...]
Ik heb ALD gisteren gebeld, ze laten het via de gebruiker lopen en ik moest contact opnemen met wagenparkbeheer(werkgever). Daar ligt het nu.
Volgens mij is er helemaal geen update nodig. De LM moet iets doen zodat berijders zelf premium af kunnen sluiten. Andere LMs hebben dit al gedaan en mensen hebben al premium af kunnen sluiten.Dino111 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 15:38:
[...]
Hier ook gebeld met ALD, eerst melding dat het via wagenpark beheerder moet (ben ik zelf) en toen was het, loopt niet via ons maar direct via de gebruiker. Hier volgt nog bericht over door Tesla, later in de week (update vermoed ik). Heb toch echt het idee dat er eind van de week helemaal niks is en dat het weer allemaal half geregeld is (De Tesla-methode). Het was natuurlijk een giga ramp om het een maand op te schuiven als de update er niet op tijd is. Blijft toch altijd wel een bijzonder geheel.
Supercharger kosten is wel een wat ander proces. Dat ging bij Leaseplan ook automatisch. Maar rijders moeten straks wel gewoon zelf premium afsluiten.Jeroenneman schreef op woensdag 27 april 2022 @ 13:38:
[...]
Toch benieuwd wat ALD gaat doen. Supercharger gaat ook netjes via hun, dus ik verwacht dat premium connectivity ook op die manier verrekend gaat worden.
Mijn LM is ook ALD maar was vergeten te bellen naar ze. Gaan straks de SUC kosten dan ook niet via ons als we een creditcard moeten koppelen aan de app voor Premium Connectivity of hebben ze daar wel over nagedacht. Collega had eerst z’n CC gekoppeld en toen werden de facturen naar hem gestuurd ipv de LMInspired schreef op woensdag 27 april 2022 @ 15:57:
[...]
Volgens mij is er helemaal geen update nodig. De LM moet iets doen zodat berijders zelf premium af kunnen sluiten. Andere LMs hebben dit al gedaan en mensen hebben al premium af kunnen sluiten.
Rare gang van zaken. Toch maar eens binnen ons bedrijf navragen. Het gaat maar om 10 euro, maar ik heb geen zin om opeens tijdens de leaseperiode apart te moeten gaan dokken voor Spotify in de auto.Inspired schreef op woensdag 27 april 2022 @ 16:00:
[...]
Supercharger kosten is wel een wat ander proces. Dat ging bij Leaseplan ook automatisch. Maar rijders moeten straks wel gewoon zelf premium afsluiten.
Jammer dat Tesla hiermee de premiummerken achterna gaat. Niemand wil toch kutten met een hotspot om Spotify via het systeem te kunnen luisteren?
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Premium connectivity was voor de particuliere koper al een betaalde dienst. Nu dus ook voor de leaserijder. Ik zou er zelf geen drukte om maken, voor €10 heb je alles geregeld. En zoals gezegd, andere merken doen het ook op deze wijze. Zie het zo, je hebt een aantal jaar geluk gehad het zo te kunnen gebruiken ☺️
Vandaag voor het eerst met fiets op het dak een wat langere afstand (649km) gereden richting de Vogezen. Vooraf in ABRP geschat op ±15% hoger verbruik en dit kwam bijna perfect uit met 204Wh/km (op een gemiddelde snelheid van 92.2km/h). Helaas lagen de zomerbandjes nog niet klaar, dat had mogelijk nog wat kunnen schelen.
Tevens alleen maar V3 SuC's op de route, dus veel tijd voor pauze was er niet
Tevens alleen maar V3 SuC's op de route, dus veel tijd voor pauze was er niet
Tesla Model 3 AWD 19" 2021 | Renault 5 Techno 52kWh 150pk | 11 kWp PV | Itho WPU 4G | https://www.tindie.com/products/35869/
En klooien met een Hotspot is er niet bij, dat werkt namelijk niet als je rijdt.Jeroenneman schreef op woensdag 27 april 2022 @ 17:12:
[...]
Rare gang van zaken. Toch maar eens binnen ons bedrijf navragen. Het gaat maar om 10 euro, maar ik heb geen zin om opeens tijdens de leaseperiode apart te moeten gaan dokken voor Spotify in de auto.
Jammer dat Tesla hiermee de premiummerken achterna gaat. Niemand wil toch kutten met een hotspot om Spotify via het systeem te kunnen luisteren?
Dus gewoon betalen en klaar
Dat werkt prima hoor, zet dat vaak genoeg aan tijdens het rijden als er een software update klaar staat die alleen wil downloaden met wifi. Tegenwoordig kan je wifi zelfs actief maken als je in P staat en gewoon naar D schakelen zonder dat de wifi uit gaat met de recentere firmwares.bartzzz schreef op woensdag 27 april 2022 @ 18:29:
[...]
En klooien met een Hotspot is er niet bij, dat werkt namelijk niet als je rijdt.
Dus gewoon betalen en klaar
Ik zie nog geen optie om premium te kopen maar hierboven lees ik van wel. Doe ik iets fout?
je leest ook dat het van LM naar LM verschilt. Morgen zie je de optie waarschijnlijk wel.TweakerVincent schreef op woensdag 27 april 2022 @ 18:55:
Ik zie nog geen optie om premium te kopen maar hierboven lees ik van wel. Doe ik iets fout?
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
in de tesla app toch?carpebios schreef op woensdag 27 april 2022 @ 19:00:
[...]
je leest ook dat het van LM naar LM verschilt. Morgen zie je de optie waarschijnlijk wel.
Klopt, via upgrades. Tesla zelf stelt dat het morgen beschikbaar komt (28ste)
SuC kosten zal verder niks mee gebeuren.Flexiilex schreef op woensdag 27 april 2022 @ 16:26:
[...]
Mijn LM is ook ALD maar was vergeten te bellen naar ze. Gaan straks de SUC kosten dan ook niet via ons als we een creditcard moeten koppelen aan de app voor Premium Connectivity of hebben ze daar wel over nagedacht. Collega had eerst z’n CC gekoppeld en toen werden de facturen naar hem gestuurd ipv de LM
Ik had vandaag iets vreemds met Spotify. Ik kies een van de daily playlisten (die Spotify maakt op basis van je voorkeuren), zet hem op shuffle en de nummers die afgespeeld werden was wel willekeurig, maar het nummer dat getoond werd dat nu aan het spelen was was het volgende nummer van normale volgorde. Dus er werd een ander gespeeld dan getoond.
Na wat spelen me shuffle, niet shuffle, volgende nummer liet hij wel het nummer zien wat gespeeld werd.
Na wat spelen me shuffle, niet shuffle, volgende nummer liet hij wel het nummer zien wat gespeeld werd.
Signatures zijn voor boomers.
De rubbers van de deuren van mijn M3 lijken wat uitgedroogd te zijn waardoor ze bij oneffenheden in het wegdek af en toe kraken of tikken. Erg irritant. Ik heb WD40 geprobeerd waarmee het even weg was maar daardoor is het uiteindelijk erger geworden geloof ik. Iemand ervaring met een middel dat goed werkt?
Gewoon rubberonderhoud product van Sonax of Liqui Molly of een van de zovele andere merken.WevW schreef op woensdag 27 april 2022 @ 21:00:
De rubbers van de deuren van mijn M3 lijken wat uitgedroogd te zijn waardoor ze bij oneffenheden in het wegdek af en toe kraken of tikken. Erg irritant. Ik heb WD40 geprobeerd waarmee het even weg was maar daardoor is het uiteindelijk erger geworden geloof ik. Iemand ervaring met een middel dat goed werkt?
WD40 is een reinigingsmiddel…. Het ontvet.WevW schreef op woensdag 27 april 2022 @ 21:00:
Best is siliconenspray, vaseline of talkpoeder.
Je praat hier over dasty… wd40 gebruikt men als kruipolie, het is zo vettig als het maar kan. Siliconenspray is beter voor rubber dan wd40, dat kan je beter gebruiken voor de scharnieren…Tommie12 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 21:30:
[...]
WD40 is een reinigingsmiddel…. Het ontvet.
Best is siliconenspray, vaseline of talkpoeder.
Vaker besproken in dit topic.WevW schreef op woensdag 27 april 2022 @ 21:00:
Hier bijvoorbeeld: Wolly in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic"
Hier helaas vandaag nog een no-go. Zie nog steeds niks in de tesla app. Als ik de link van LP gebruik krijg ik de volgende melding:carpebios schreef op woensdag 27 april 2022 @ 19:02:
[...]
Klopt, via upgrades. Tesla zelf stelt dat het morgen beschikbaar komt (28ste)
{"code":500,"data":null,"message":"Oops! Something went wrong. db0bd7f9-xxx-4f9b-a47e-3ca9f42ea2a5","success":false}
Toch maar een mailtje aan wagen vandaag......
Enige geruststelling, hier ook niet (had niet anders verwacht). LM is ALD.ElCasa schreef op donderdag 28 april 2022 @ 06:40:
[...]
Hier helaas vandaag nog een no-go. Zie nog steeds niks in de tesla app. Als ik de link van LP gebruik krijg ik de volgende melding:
{"code":500,"data":null,"message":"Oops! Something went wrong. db0bd7f9-xxx-4f9b-a47e-3ca9f42ea2a5","success":false}
Bij mij is het al tijden vreemd met de daily mix. Lijkt alsof die niet goed ververst. Dus soms zit ik in de lijst van de dag ervoor, klik ik een bepaald nummer aan en begint er een totaal andere daily mix te spelen. Heel weird. Verder werkt alles van spotify wel prima.Maasluip schreef op woensdag 27 april 2022 @ 20:50:
Ik had vandaag iets vreemds met Spotify. Ik kies een van de daily playlisten (die Spotify maakt op basis van je voorkeuren), zet hem op shuffle en de nummers die afgespeeld werden was wel willekeurig, maar het nummer dat getoond werd dat nu aan het spelen was was het volgende nummer van normale volgorde. Dus er werd een ander gespeeld dan getoond.
Heb je dat via de App gedaan? Zo ja, waar heb je onder service voor gekozen?PdeBie schreef op donderdag 28 april 2022 @ 08:28:
Vandaag de eerste onderhoudsbeurt (aan huis) van mijn model 3. Benieuwd hoe dat gaat
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Ik krijg een error als ik terug sms.. Misschien ligt het aan mijn iPhone.Shiro schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 19:51:
[...]
Als het een sms is kan je gewoon op reageren. Ze reageren daar wel op.
En ik heb drie kwart jaar gewacht voordat ze de bestuurdersstoel konden vervangen die kraakte.. langer met een krakende stoel gereden dan zonder gekraak... Dacht Idd ook van, ze kunnen toch gewoon een stoel versturen binnen een paar weken, er werd meer dan een half miljoen Tesla's verkocht, maar een stoel leveren is teveel gevraagd... Iets met prioriteiten...
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Bereid je voor op een spectaculaire 15 minutenPdeBie schreef op donderdag 28 april 2022 @ 08:28:
Vandaag de eerste onderhoudsbeurt (aan huis) van mijn model 3. Benieuwd hoe dat gaat
Het is echt een simpele check op wat digitale info. Een rondje auto. Check op vloeistoffen en klaar.
Hier een berijder van Multilease en ook nog niks..Dino111 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 07:35:
[...]
Enige geruststelling, hier ook niet (had niet anders verwacht). LM is ALD.
Ik neem aan dat de terugroepactie en problemen met de draagarmen automatisch meegenomen worden?Smobbo schreef op donderdag 28 april 2022 @ 09:59:
[...]
Bereid je voor op een spectaculaire 15 minuten…
Het is echt een simpele check op wat digitale info. Een rondje auto. Check op vloeistoffen en klaar.
Ik ga binnenkort maar eens een afspraak maken.
Zijn er hier berijders zonder premium connectiviteit die handigheidjes hebben om je auto automatisch met je hotspot te laten connecten en te zorgen dat je telefoon automatisch je hotspot inschakelt wanneer er een bluetooth verbinding is met je auto.
[ Voor 22% gewijzigd door revolution-nl op 28-04-2022 10:13 ]
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
@PASware Het is iets anders verlopen.
In eerste instantie had ik aangegeven mijn ruitenwissers te willen laten vervangen, want die zijn versleten, en om mijn koplampen af te laten stellen omdat ik die niet goed afgesteld krijg.
Paar minuten later werd ik gebeld door een Tesla service medewerkster met het gezegde: "we zien dat uw auto nog geen onderhoudsbeurt heeft gehad sinds u hem heeft. Zullen we de geplande afspraak omzetten naar een onderhoudsbeurt? Nemen we gelijk uw vragen mee". Prima!
Dus wel en niet via de app gedaan.
@Smobbo Ja dat idee heb ik zelf ook. Misschien 5 minuten langer in verband met het vervangen van de ruitenwissers en het afstellen van de koplampen
In eerste instantie had ik aangegeven mijn ruitenwissers te willen laten vervangen, want die zijn versleten, en om mijn koplampen af te laten stellen omdat ik die niet goed afgesteld krijg.
Paar minuten later werd ik gebeld door een Tesla service medewerkster met het gezegde: "we zien dat uw auto nog geen onderhoudsbeurt heeft gehad sinds u hem heeft. Zullen we de geplande afspraak omzetten naar een onderhoudsbeurt? Nemen we gelijk uw vragen mee". Prima!
@Smobbo Ja dat idee heb ik zelf ook. Misschien 5 minuten langer in verband met het vervangen van de ruitenwissers en het afstellen van de koplampen
Ik heb geen eens een link vanuit LP, geen mail ontvangen. Alleen de melding vanuit Tesla dat hij vandaag actief zou worden voor ons.ElCasa schreef op donderdag 28 april 2022 @ 06:40:
[...]
Hier helaas vandaag nog een no-go. Zie nog steeds niks in de tesla app. Als ik de link van LP gebruik krijg ik de volgende melding:
Ik kan inmiddels wel inloggen via de link, maar zie nog steeds geen auto toegevoegd zijn aan mijn Tesla account.carpebios schreef op donderdag 28 april 2022 @ 11:16:
[...]
Ik heb geen eens een link vanuit LP, geen mail ontvangen. Alleen de melding vanuit Tesla dat hij vandaag actief zou worden voor ons.
Paar dagen geleden was er voor de iphone wel een update voor de app dus ik ging er vanuit dat het wel erin zou zitten, zie het er van komen dat het of niet werkt en niet actief te krijgen is of dat ze het gewoon nog x periode gaan uitstellen omdat het toch niet werkt zoals het zou moeten werken.
De vraag die ik me stel, hoe belangrijk is die "premium connectivity"?
Laat me even oplijst wat ik belangrijk vind en wat niet:
NIET Belangrijk:
- Netflix, Spotify, internetten op het scherm
- updates (kan ik thuis via wifi op de oprit
WEL belangrijk:
- goede verkeersinfo
- perfecte routegeleding inclusief laders (ook non-Tesla laders)
- podcast luisteren via de GSM-Bluetooth
Ik ben zeker bereid om mijn Telefoon in hotspot modus te zetten, maar dan enkel als het iedere keer weer mooi vanzelf gaat verbinden.
Ik heb nog geen Tesla, maar had dit graag geweten.
NIET Belangrijk:
WEL belangrijk:
- goede verkeersinfo
Ik ben zeker bereid om mijn Telefoon in hotspot modus te zetten, maar dan enkel als het iedere keer weer mooi vanzelf gaat verbinden.
Ik heb nog geen Tesla, maar had dit graag geweten.
Ik heb mijn M3 SR+ sinds Maart 2020 en ik heb nog steeds niks hoeven te betalen voor de Premium connectivity. Ook heb ik (nog?) geen eind datum.Xenir schreef op woensdag 27 april 2022 @ 17:55:
Premium connectivity was voor de particuliere koper al een betaalde dienst. Nu dus ook voor de leaserijder. Ik zou er zelf geen drukte om maken, voor €10 heb je alles geregeld. En zoals gezegd, andere merken doen het ook op deze wijze. Zie het zo, je hebt een aantal jaar geluk gehad het zo te kunnen gebruiken ☺️
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Met jouw lijstje kan je prima zonder premium connectivity. Echter als je nog geen Tesla hebt is het ook lastig om al te bepalen wat je wel of niet nodig hebt. Als het er is ga je het namelijk ook gebruiken dus wie weet dat je voorkeuren uiteindelijk anders worden zo gauw je een Tesla gaat rijden.,Tommie12 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 11:58:
NIET Belangrijk:
WEL belangrijk:
- goede verkeersinfo
20 minuten in totaal is het geworden. Er kwam nog wat werk bij aan de draagarmen die niet afgedicht waren, waardoor ze mogelijk kunnen gaan kraken (maar bij mij (nog) niet doen).PdeBie schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:37:
@PASware Het is iets anders verlopen.
Bixby Routines met een Samsung telefoon (i.e. ALS bluetooth verbonden is met auto DAN Mobiele Hotspot Aan) of Tasker met een andere Android phone. Wanneer je de auto dan verlaat en bluetooth verbinding met auto is verbroken schakelt hij de mobiele hotspot weer vanzelf uit. Met Apple geen ervaring.revolution-nl schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:11:
[...]
Zijn er hier berijders zonder premium connectiviteit die handigheidjes hebben om je auto automatisch met je hotspot te laten connecten en te zorgen dat je telefoon automatisch je hotspot inschakelt wanneer er een bluetooth verbinding is met je auto.
Iemand enig idee waarom ik niet kan reply-en op Tesla updates die ik krijg via SMS via mijn iPhone. Hij verstuurd geen reacties aan het nummer...
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Ik had dit laatst ook. Vervolgens maar gebeld naar SC..hmr schreef op donderdag 28 april 2022 @ 13:07:
Iemand enig idee waarom ik niet kan reply-en op Tesla updates die ik krijg via SMS via mijn iPhone. Hij verstuurd geen reacties aan het nummer...
Premium connectivity voegt visualisatie van files toe, dmv oranje/rode lijnen op het scherm.Tommie12 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 11:58:
- goede verkeersinfo
Beide geen verschil tussen wel of niet een connectivity abonnement.- perfecte routegeleding inclusief laders (ook non-Tesla laders)
Overigens bestaat er geen perfecte routegeleiding, het is een dynamisch probleem wat altijd een best-effort schatting zal geven.
Non-Tesla laders worden niet automatisch meegenomen, maar je kunt ze er wel zelf tussen zetten. Nooit gemist overigens, in mijn ervaring zijn er zeker in midden en zuid Europa ruim voldoende superchargers.
[ Voor 25% gewijzigd door DaCoTa op 28-04-2022 13:30 ]
Hier ook nog geen premium update. Spotify is echt een must, hopelijk komt het goed
1. Kan je de visualisatie wel krijgen door je GSM als hotspot te gebruiken?DaCoTa schreef op donderdag 28 april 2022 @ 13:28:
[...]
Premium connectivity voegt visualisatie van files toe, dmv oranje/rode lijnen op het scherm.
[...]
Beide geen verschil tussen wel of niet een connectivity abonnement.
Overigens bestaat er geen perfecte routegeleiding, het is een dynamisch probleem wat altijd een best-effort schatting zal geven.
Non-Tesla laders worden niet automatisch meegenomen, maar je kunt ze er wel zelf tussen zetten. Nooit gemist overigens, in mijn ervaring zijn er zeker in midden en zuid Europa ruim voldoende superchargers.
2. Ik krijg een laadkaart waar heel veel laadpunten in zitten, maar niet de SUC. Die zouden dan via de creditcard worden afgerekend...
1. Nee. Dat is een functie die gewoon dichtgezet wordt zonder premium connectivity.Tommie12 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 14:10:
[...]
1. Kan je de visualisatie wel krijgen door je GSM als hotspot te gebruiken?
2. Ik krijg een laadkaart waar heel veel laadpunten in zitten, maar niet de SUC. Die zouden dan via de creditcard worden afgerekend...
2. SuC kosten dan gewoon maandelijks declareren? Afhankelijk van hoe vaak je het nodig hebt niet zo'n probleem. In het eerste half jaar ofzo was het voor mij ook nog niet geregeld, maar in de praktijk niet vaker dan 2-3x bij een SuC gestaan...
Ook nog een gek dingetje gisteren. Ik heb FSD en ik reed over de A2 van Maastricht richting het noorden. Tussen knooppunt Het Vonderen en afslag Sint Joost reed ik 105 op de rechterbaan, geen verkeer om me heen en de auto vond dat hij het linker knipperlicht aan moest zetten. Deed ook maar twee knippers, maar heel vreemd. Alsof hij vond dat ik bij de splitsing van Het Vonderen een baan naar links moest opschuiven. Maar die splitsing was ik al voorbij.
Sowieso stelt FSD vaak voor dat ik naar de linker baan moet, ook al ben ik niemand aan het inhalen of rijdt er zelfs niemand dicht voor me. Maar zelf het knipperlicht aanzetten gaat normaal alleen in combinatie met invoegen op de autosnelweg. Ik meld dat nu altijd als een probleem, maar ik heb geen er enkele fiducie in dat ze bij Tesla begrijpen waarom ik een melding doe.
Sowieso stelt FSD vaak voor dat ik naar de linker baan moet, ook al ben ik niemand aan het inhalen of rijdt er zelfs niemand dicht voor me. Maar zelf het knipperlicht aanzetten gaat normaal alleen in combinatie met invoegen op de autosnelweg. Ik meld dat nu altijd als een probleem, maar ik heb geen er enkele fiducie in dat ze bij Tesla begrijpen waarom ik een melding doe.
Dat hele FSD is nog zo buggy, dat je er eerder gestresst van wordt dan dat je lekker uitgerust op de plaats van bestemming aankomt. Ik vind de ACC al zeer dubieus in gebruik en dat gaat alleen nog maar over versnellen/vertragenMaasluip schreef op donderdag 28 april 2022 @ 14:18:
Ook nog een gek dingetje gisteren. Ik heb FSD en ik reed over de A2 van Maastricht richting het noorden. Tussen knooppunt Het Vonderen en afslag Sint Joost reed ik 105 op de rechterbaan, geen verkeer om me heen en de auto vond dat hij het linker knipperlicht aan moest zetten. Deed ook maar twee knippers, maar heel vreemd. Alsof hij vond dat ik bij de splitsing van Het Vonderen een baan naar links moest opschuiven. Maar die splitsing was ik al voorbij.
Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com
Een vraagje: weet iemand waarom de kentekenplaat achter vaak scheef hangt bij Model 3'en?
[ Voor 4% gewijzigd door turkeyhakan op 28-04-2022 14:32 ]
Waarschijnlijk omdat hij bovenop de US plaathouder geschroefd zit? Of is dat alleen aan de voorkant zo?turkeyhakan schreef op donderdag 28 april 2022 @ 14:32:
Een vraagje: weet iemand waarom de kentekenplaat achter vaak scheef hangt bij Model 3'en?
En verder omdat er geen medewerker nog even de puntjes op de i zet bij aflevering (lakentje, bloemetje etc).
Je kan sowieso bij een SuC niks met een laadkaart, die dingen hebben geen kaartlezer.Tommie12 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 14:10:
[...]
1. Kan je de visualisatie wel krijgen door je GSM als hotspot te gebruiken?
Maar wat ik zo lees hebben de meeste leasemaatschappijen dit inmiddels zo ingeregeld dat het direct daar terecht komt.
Alleen aan de achterkant. Moet je maar eens opletten. 50% van de Model 3'en die ik tegenkom hebben een kentekenplaathouder die iets scheef zit.Wolly schreef op donderdag 28 april 2022 @ 14:35:
[...]
Waarschijnlijk omdat hij bovenop de US plaathouder geschroefd zit? Of is dat alleen aan de voorkant zo?
En verder omdat er geen medewerker nog even de puntjes op de i zet bij aflevering (lakentje, bloemetje etc).
Zijn er meer mensen die sinds de laatste update (2022.8.3) veel meer last hebben van de "rijstrook verlaten gedetecteerd" melding, inclusief keihard gepiep (ook in Joe Mode)?
Ik heb het hele Lane Departure Avoidance verhaal al uit staan in de M3, want holy cow, wat werkt dat slecht. Net als die forward collision warning overigens, die staat nog wel op "laat", maar met name in drukke stadscentra vindt hij geparkeerde auto's en afslaand verkeer maar wat vervelend en zet ik het vaak ook gewoon helemaal uit.
Tot recent was dat prima, maar blijkbaar stond de "in noodgevallen" setting nog wel aan en die lijkt dus sinds kort ook helemaal buggy. Ik heb elke dag wel 2-3x dat hij detecteert dat ik de weg heb verlaten. Soms als ik te dicht (niet eens erop of erover) tegen de streep rij op de linkerrijstrook, maar ook als ik gewoon met knipperlicht van rijstrook wissel en daar iets te lang over doe. BIEP BIEP BIEP. Resultaat: bijrijders in de stress, mensen met wie ik bel die vragen of het goed gaat.
Lijkt me niet de bedoeling dat ik uit ergernis juist alle veiligheidsfeatures uit ga zetten...
Ik heb het hele Lane Departure Avoidance verhaal al uit staan in de M3, want holy cow, wat werkt dat slecht. Net als die forward collision warning overigens, die staat nog wel op "laat", maar met name in drukke stadscentra vindt hij geparkeerde auto's en afslaand verkeer maar wat vervelend en zet ik het vaak ook gewoon helemaal uit.
Tot recent was dat prima, maar blijkbaar stond de "in noodgevallen" setting nog wel aan en die lijkt dus sinds kort ook helemaal buggy. Ik heb elke dag wel 2-3x dat hij detecteert dat ik de weg heb verlaten. Soms als ik te dicht (niet eens erop of erover) tegen de streep rij op de linkerrijstrook, maar ook als ik gewoon met knipperlicht van rijstrook wissel en daar iets te lang over doe. BIEP BIEP BIEP. Resultaat: bijrijders in de stress, mensen met wie ik bel die vragen of het goed gaat.
Lijkt me niet de bedoeling dat ik uit ergernis juist alle veiligheidsfeatures uit ga zetten...
Is FSD Beta in Nederland? Tjonge!Maasluip schreef op donderdag 28 april 2022 @ 14:18:
Ook nog een gek dingetje gisteren. Ik heb FSD ....
Bij dat soort fouten, (links voorstellen, terwijl "zo veel mogelijk rechts rijden" verplicht is) natuurlijk de bugmelding versturen.
Mijn vriendin heeft dat sinds 2022.8.3 ook, vooral als ze op autopilot op de snelweg rijdt en (met knipperlicht!) van baan verwisselt. Ik zelf heb het dan weer helemaal niet.BigSmurf schreef op donderdag 28 april 2022 @ 15:01:
Zijn er meer mensen die sinds de laatste update (2022.8.3) veel meer last hebben van de "rijstrook verlaten gedetecteerd" melding, inclusief keihard gepiep (ook in Joe Mode)?
[..]
Erg vreemd, maar het zal wel weer in een volgende update worden opgelost
Nee, de "echte" FSD beta is alleen in USA beschikbaar en recent ook uitgerold naar Canada (zij het in mindere mate)
PSN: Sluuz
Ah OK, de FSD met begrenzingen die de Europese regels voorschrijven.Sluuz schreef op donderdag 28 april 2022 @ 15:56:
[...]
Nee, de "echte" FSD beta is alleen in USA beschikbaar en recent ook uitgerold naar Canada (zij het in mindere mate)
Zul je altijd zien, ik open net de app en zie dat de nieuwe update klaarstaat om te downloaden. Fingers crossed en hopen dat het na de update opgelost is.Bigs schreef op donderdag 28 april 2022 @ 15:51:
[...]
Mijn vriendin heeft dat sinds 2022.8.3 ook, vooral als ze op autopilot op de snelweg rijdt en (met knipperlicht!) van baan verwisselt. Ik zelf heb het dan weer helemaal niet.
Erg vreemd, maar het zal wel weer in een volgende update worden opgelost
Kan het aan mij liggen of is de 'repeat' knop in Spotify weg?
(En wanneer gaan we nu eens playlists kunnen sorteren op "laatst toegevoegd"
)
(En wanneer gaan we nu eens playlists kunnen sorteren op "laatst toegevoegd"
Oh werkt dat? Ik zal het de volgende keer eens proberen.TNJ schreef op donderdag 28 april 2022 @ 15:47:
[...]
Er is ook de optie om met opname van microfoon de melding "Bug Report: FSD suggests move to the left lane, when right lane is empty, which is illegal and is fined to the amount of 350(?) Euro" te sturen.
En uiteraard de europese optie "Full Self-Driving Capability". Of eigenlijk al "Enhanced Autopilot", want de Auto Lane Change functionaliteit komt al met die optie.
Die bestaat niet, je bedoelt E(nhanced)AP en daarvan ligt de ontwikkeling al een paar jaar stil. Volgens mij rijden we Europa ook nog steeds met radar.TNJ schreef op donderdag 28 april 2022 @ 16:00:
[...]
Ah OK, de FSD met begrenzingen die de Europese regels voorschrijven.
Sinds deze maand is de radar ook voor Europese/Midden-Oosten modellen verleden tijd. Zie hier en op de Tesla site zelfDeveon schreef op donderdag 28 april 2022 @ 16:31:
[...]
Volgens mij rijden we Europa ook nog steeds met radar.
Model 3 and Model Y built for the European and Middle Eastern markets will now utilise our camera-based Tesla Vision, which are not equipped with radar and instead rely on Tesla’s advanced suite of cameras and neural net processing to deliver Autopilot and related features.
[ Voor 23% gewijzigd door Xenir op 28-04-2022 16:43 . Reden: Quote van Tesla site toegevoegd ]
Ik zie nog steeds niet. Blijf het toch bijzonder vinden.
Dat zou misschien ook die klachten verklaren (lane assist etc en gepiep)Xenir schreef op donderdag 28 april 2022 @ 16:42:
[...]
Sinds deze maand is de radar ook voor Europese/Midden-Oosten modellen verleden tijd. Zie hier en op de Tesla site zelf
[...]
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Gerelateerde topics:
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
- Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
- Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
Gerelateerde topics:
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
/f/image/I4u44gegQYHxy2Wsbcffy98O.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/9rrkKkA8KEA3L9iYdSFbgIF6.png?f=fotoalbum_large)