Oke, ik ben echt hè-le-maal klaar met autopilot. Ik heb echt nog nooit zo’n bizarre degradatie in product kwaliteit ervaring.
Je kan het topic teruglezen, ik was absoluut een fan. Het heeft de afgelopen 2.5 jaar mijn rijervaring immens verbeterd. Misschien dat daarom wel zo super zuur is dat het nu een “gewoon merk” ervaring is geworden.
Het werkt op zich prima als het verkeer doorrijdt. Maar zodra het druk wordt, ho maar. Hij kent dan twee standen; zo snel mogelijk optrekken, en zo hard mogelijk remmen. Oké dat is wat gechargeerd, maar er is geen enkele vorm van vloeiendheid meer. Oh en dat gestuiter bij stapvoets verkeer, mijn god zeg. Elke anderhalve seconde wisselen tussen vol gas en ziek hard remmen, the worst.
Wat me het meeste opvalt is dat mijn idee vroeger was dat hij heel erg inspeelde op een aantal auto’s, terwijl nu het gevoel is dat het gewoon een domme ACC is. While “no car ahead” then “full throttle” . Dit merk je ook met wegrijdend verkeer vanuit stilstand (file). Ineens trekt die als een idioot op om daarna te remmen omdat de auto voor me opschakelt.
Ik heb 2.5 jaar geroepen: voor mij nooit meer iets anders dan Tesla, puur en alleen al voor de AP. Het was echt een fantastisch stukje techniek (en ja, met nukken zoals phantom remmen). Maar nu is het zo bruikbaar als een eniro, eigenlijk gewoon slechter in druk verkeer.
Sorry voor de rant, maar ben gewoon echt boos, zeker omdat dit self-induced pain is door Tesla. Als ik terug mocht naar de update van november 2021, sign me up!