Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 309 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.178.996 views

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:46
Tommie12 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 15:02:
[...]

Dat is cheap van Tesla....
Dan moet ik toch nog een houder regelen om waze te gebruiken...
Ik kijk er in principe nooit naar.. alleen als ik toch al in de file sta ;)
Auto weet dus zelf de beste/snelste route wel ook zonder die lijntjes.

• SpeedyDH
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:28
Ik vind sws die rode lijntjes niet heel duidelijk... of is er een manier om beter overzicht te krijgen qua files?

• jenshaak
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-12-2025
Heeft hier iemand ervaring met een Tesla in de UK?

Ik ben vooral benieuwd of de koplampen automatisch aanpassen aan het links rijden, of je dat zelf kan instellen, of dat de ouderwetse sticker op de koplamp toch de beste oplossing is.

• pewill
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-01 14:39
jenshaak schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 15:34:
Heeft hier iemand ervaring met een Tesla in de UK?

Ik ben vooral benieuwd of de koplampen automatisch aanpassen aan het links rijden, of je dat zelf kan instellen, of dat de ouderwetse sticker op de koplamp toch de beste oplossing is.
Ben ik ook wel benieuwd naar, ga over een tijdje naar de UK met de Tesla. Dit las ik in de (engelstalige) owner manual:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l9P1w0nh1j4nsm3glDnwMm3y6aE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6qzAlcdvxa9tSrGE7APzMB3z.png?f=fotoalbum_large

Model 3 | 2024 Highland

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:21
Korvaag schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 13:36:
[...]

Viel me vanochtend ook ineens op. Hier Alphabet lease. Ik vemoed dat er centraal bij Tesla iets mis gaat. Auto is ruim 2 jaar oud.
Waar zie je die? Ik heb mijne ook geleased en zou dus vlg maand de 30 dagen verlopen.
Moet ik contact opnemen met leasemj om het te verlengen of bij tesla?

Life is too short to drive boring cars

pewill schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 15:58:
[...]

Ben ik ook wel benieuwd naar, ga over een tijdje naar de UK met de Tesla. Dit las ik in de (engelstalige) owner manual:

[Afbeelding]
Wat ik zo las is het nog wel even de vraag hoe het met de nieuwe modellen gaat. De non-Matrix versies hebben geen issue omdat de verlichting symetrisch is.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

SirLct schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 15:58:
[...]

Waar zie je die? Ik heb mijne ook geleased en zou dus vlg maand de 30 dagen verlopen.
Onder software. YouTube: Tesla V11 UI FULL WALKTHROUGH 2022 (IN DEPTH)

Verlengen is nog even de vraag. Bij leaseplan kon het nog niet. Wellicht dat het in de auto anders gewoon kan? Geen idee of het online met een beperkt account ook kan.

Bij mij is het nu ook tot 1/5. Nou ja, was leuk zolang het gratis was. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Inspired op 12-04-2022 17:33 ]

• TheSelfishGene
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Vast wel eens voorbij gekomen hier maar kan het niet vinden. Zag net in mijn m3 LR (2019) dat premium connectiviteit verloopt per 1 mei. Raar moment, ik lease via Leaseplan. Dacht dat het officieel een jaar was maar die heb de auto bij 2,5 jaar. Nooit een cc gekoppeld omdat supercharger via LP loopt. Iemand een idee?

Edit: lol, zie dat het hierboven ook al ter sprake kwam, blijkbaar iets aan de hand…

[ Voor 12% gewijzigd door TheSelfishGene op 12-04-2022 18:34 ]

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:51
SirLct schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 15:58:
[...]

Tabje software. Ik heb geen idee met wie je contact moet opnemen. Zoals ik al zei vermoed ik een foutje omdat het voor leaseauto's voor zover ik weet afgekocht is omdat ze dat niet apart konden factureren ofzo.

UNOX: The worst operating system

• Vishan07
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-11-2025
'Goed' om te horen dat ik dus niet de enige ben... Iemand toevallig al contact hierover gehad met Tesla of met de leasemaatschappij? Anders neem ik morgen even contact op.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
TheSelfishGene schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 17:47:
Vast wel eens voorbij gekomen hier maar kan het niet vinden. Zag net in mijn m3 LR (2019) dat premium connectiviteit verloopt per 1 mei. Raar moment, ik lease via Leaseplan. Dacht dat het officieel een jaar was maar die heb de auto bij 2,5 jaar. Nooit een cc gekoppeld omdat supercharger via LP loopt. Iemand een idee?

Edit: lol, zie dat het hierboven ook al ter sprake kwam, blijkbaar iets aan de hand…
Zelfde hier opeens bij mijn auto van Dec 2019, ook leaseplan. Zal wel bugje zijn

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:42
Ik heb een LR uit aug 2019 en betaal al ruim een jaar 10eu per maand voor premium connect.

• GB2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-01 11:18

GB2

Ik heb sinds dec 2019 een M3 SR+ via Multilease zag het ook staan vanmiddag.
Destijds was het lastig voor leaserijders om het zelf af te sluiten in het begin kon ik via de app ook extra zaken bestellen (achterbank verwarming etc) maar dat was er ook opeens uit ik begreep toen ook vanwege het factuur verhaal.
Ik wil best betalen voor deze dienst (zou het maar maandje krijgen geloof ik) maar regel dan wel even via melding ofzo hoe.

• Korvaag
r0bb schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 20:24:
Ik heb een LR uit aug 2019 en betaal al ruim een jaar 10eu per maand voor premium connect.
De vraag is of het lease is.. en de vraag is of je ook een einddatum heb per mei.

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:56
Ik ben een paar dagen weg. Mijn vrouw rijdt bijna nooit in mijn 3.
Heb gezegd, pak mijn auto maar, elk ritje scheelt toch geld.
Krijg net een appje. Zou fijn zijn als je weer thuis bent maar je auto krijg je niet terug :P Zij is ook overtuigd.

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:58
Even newbie vraag. Ik heb laden tot 100% ingesteld. Als ik dan bv bij een Tesla destination charger de auto parkeer, blijft de auto dan continu bijladen om 100% te behouden? En kan dat kwaad? Dien ik in de app nog iets te beëindigen om dit te voorkomen?

Overigens zie ik m'n laadsessies nog steeds niet terug in m'n account en ook geen factuur.

Andere vraag: ik ben ingelogd met mijn eigen Spotify account. Ik moet echter meestal muziek starten vanaf m'n telefoon. De Play knop op het scherm van Model 3 is niet beschikbaar. Terwijl als ik bv net rit heb gedaan en na afsluiten nog even terugkeer om iets uit de auto te pakken dan speelt muziek direct af bij deur openen. Hoe stel ik t zo in dat ik nooit m'n telefoon er bij hoef te pakken om muziek te starten?

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-01 15:15

Phntm

Tlingelingeling

Hertog_Martin schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 23:54:
Even newbie vraag. Ik heb laden tot 100% ingesteld. Als ik dan bv bij een Tesla destination charger de auto parkeer, blijft de auto dan continu bijladen om 100% te behouden? En kan dat kwaad? Dien ik in de app nog iets te beëindigen om dit te voorkomen?

Overigens zie ik m'n laadsessies nog steeds niet terug in m'n account en ook geen factuur.

Andere vraag: ik ben ingelogd met mijn eigen Spotify account. Ik moet echter meestal muziek starten vanaf m'n telefoon. De Play knop op het scherm van Model 3 is niet beschikbaar. Terwijl als ik bv net rit heb gedaan en na afsluiten nog even terugkeer om iets uit de auto te pakken dan speelt muziek direct af bij deur openen. Hoe stel ik t zo in dat ik nooit m'n telefoon er bij hoef te pakken om muziek te starten?
Het opladen: in je tesla account zie je alleen kosten historie voor de tesla super chargers. Naar mijn weten zijn tesla destination chargers, afhankelijk van partij op de bestemming, gratis.

Het is verder af te raden om altijd naar 100% op te laden. Hoewel dit met de LFP batterij variant geen kwaad kan, is het voor een batterij altijd nadelig om op te laden naar 100% ivm batterij degradatie. Deze hoeft niet in extreme maten voor te komen. Probeer dus altijd op te laden tot 80-90%. Ga je lange enkele reisjes maken van bv 100-150km+? Dan is 100% sowieso fijn (vind ik).

En dan spotify: ik kan uit je verhaal niet echt achterhalen of je premium connectivity hebt Of niet? Je kunt dan door mediabron te selecteren dit wijzigen naar spotify. Hierdoor heb je je telefoon niet meer nodig bij het selecteren, afspelen of zoeken van nummers op het platform. Wat je beschrijft met deur openen en gelijk afspelen klinkt als Bluetooth autoplay. Bekende standaard feature op toestellen.

• Magnat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-01 05:25
Ik heb gisteren voor het eerst gereden met mijn nieuwe carpervisboot op een geremde kanteltrailer van 1050kg (teruggekeurd naar 1000kg) met mijn 2021 M3LR. Rijervaring op de snelweg was prima. Het ter water laten van de boot is echt super. Veelal zijn het stijle hellingen waar je met een ICE handbak veel op de koppeling moet doen. Zolang je op verhard blijft is dit echt super met een EV.

Verbruik was wel fors maar ingecalculeerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_mAjDxge23V5YuvkSu9q0ggsfNs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Iiv70PUIsMZ7tBXREmD0whAd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cgp6HqpBoOfwGQogZ_bNPrsDIJo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WPWec4lh2k0io1QmqTr5gCRm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U1dqD6Bh2ESQWJnQo87j2KKMkYw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fKRIwfMQGBj0S0hO04BBRKwY.jpg?f=fotoalbum_large

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:46
Phntm schreef op woensdag 13 april 2022 @ 04:18:
[...]

....

En dan spotify: ik kan uit je verhaal niet echt achterhalen of je premium connectivity hebt Of niet? Je kunt dan door mediabron te selecteren dit wijzigen naar spotify. Hierdoor heb je je telefoon niet meer nodig bij het selecteren, afspelen of zoeken van nummers op het platform. Wat je beschrijft met deur openen en gelijk afspelen klinkt als Bluetooth autoplay. Bekende standaard feature op toestellen.
Ik heb ook premium maar herken de issue van de poster wel. Na instappen duurt het een paar minuten eer spotify (via 4G) verbinding heeft om af te spelen. Tot die tijd zie je de nummer/artiesten/podcasts wel staan maar das meer de cache uit de vorige sessie.

Wat ik dan vervolgens nog wel merk is dat m'n podcasts die ik recent ben gaan volgen niet altijd in m'n lijstje zie staan.

(en dan nog een ergernis; waarom ontbreekt in de Tesla spotify app "jouw afleveringen" ? :-( )

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-01 15:16
Phntm schreef op woensdag 13 april 2022 @ 04:18:
[...]

Het opladen: in je tesla account zie je alleen kosten historie voor de tesla super chargers. Naar mijn weten zijn tesla destination chargers, afhankelijk van partij op de bestemming, gratis.

Het is verder af te raden om altijd naar 100% op te laden. Hoewel dit met de LFP batterij variant geen kwaad kan, is het voor een batterij altijd nadelig om op te laden naar 100% ivm batterij degradatie. Deze hoeft niet in extreme maten voor te komen. Probeer dus altijd op te laden tot 80-90%. Ga je lange enkele reisjes maken van bv 100-150km+? Dan is 100% sowieso fijn (vind ik).
Tesla zelf raadt expliciet aan in de handleiding om met een LFP batterij minimaal 1x per week tot 100% te laden. Ik ram hem daarom gewoon altijd vol tot 100.

PSN: Sluuz

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:32

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

RF1000 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 08:25:
[...]

Ik heb ook premium maar herken de issue van de poster wel. Na instappen duurt het een paar minuten eer spotify (via 4G) verbinding heeft om af te spelen. Tot die tijd zie je de nummer/artiesten/podcasts wel staan maar das meer de cache uit de vorige sessie.

Wat ik dan vervolgens nog wel merk is dat m'n podcasts die ik recent ben gaan volgen niet altijd in m'n lijstje zie staan.

(en dan nog een ergernis; waarom ontbreekt in de Tesla spotify app "jouw afleveringen" ? :-( )
Een paar minuten? Misschien bij een 'koude' start van de auto (lees: sleep mode en meer dan 8 uur geleden niet gebruikt) iets van 30 seconden na instappen, maar minuten is echt niet goed hoor.

Auto al eens een reboot gegeven? Deed bij mij wonderen met de DAB+ issues (en het blijft een computer op wielen :+ )
Hertog_Martin schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 23:54:

Kijk even goed of je wel écht ben ingelogged. Ik had de issues die jij had ook en toen bleek dat ik niet ingelogged stond (terwijl ik dacht dat dit wel zo was). Dit kan je zien door bij Spotify helemaal naar beneden te scrollen en dan rechts onder te kijken of daar je accountnaam staat of niet. Als je wél ingelogged staat: kan je daar meteen even uitloggen en het opnieuw doen; wellicht dat het dan beter gaat.
Ik heb hier iig 0 problemen met Spotify starten in de auto, met een eigen Spotify account (heb wel Tesla Premium abo) dus het is iets specifieks aan je log in of instellingen

Xbox Live ID:Notna8310

• Hertog_Martin
Thanks voor de antwoorden. Ik mocht inderdaad nog wat specifieker zijn. Het betreft een LFP Model 3 met premium connectivity.

Even los van of 100% raadzaam is was ik meer benieuwd of de auto continu blijft bijladen tot 100% nadat ie al 100 bereikt heeft. En of je na 100% wellicht dan via de App beter kan ontkoppelen.

Wat betreft laadgeschiedenis was er ook een supercharger sessie bij. Of is de supercharger in Duiven een destination charger van Van der Valk?

Wat betreft Spotify zal ik nog even checken of ik echt ingelogd ben, ik meen van wel. Heb ook via het scherm ingelogd. Een lag in connectie is het denk ik niet want ook minuten na wegrijden blijft play knop grijs. Eenmaal via telefoon ingestart kan ik wel alles bedienen via scherm auto.

• DennusB
  • Niet online
Voor mensen met Premium Connectivity wat opeens verloopt bij Leaseplan :
Deze reactie kreeg ik van Leaseplan vanochtend.
https://www.tesla.com/nl_NL/support/connectivity

Hoe kan ik mij abonneren op Premium Connectivity?
Als uw voertuig in aanmerking komt, kunt u zich abonneren op Premium Connectivity vanuit uw Tesla-account.
Abonneren op Premium Connectivity vanuit uw Tesla-account:
Meld u aan bij uw Tesla-account.
Selecteer 'Beheren' naast uw auto.
Selecteer 'Upgrades kopen'.
Schakel in de rechterbovenhoek van uw scherm naar 'Abonneren'.
Selecteer 'Toevoegen' onder Premium Connectivity.

De factuur mag dan gedeclareerd worden via je MLP account.

• Hansie_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:54
DennusB schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:06:
Voor mensen met Premium Connectivity wat opeens verloopt bij Leaseplan :
Deze reactie kreeg ik van Leaseplan vanochtend.

[...]
Die beheer optie heb je toch helemaal niet als leaserijder? Je bent enkel een berijder, niet het hoofdaccount van de auto. Net nog even gecheckt en ik zie die optie niet in mijn account staan.

• TheSelfishGene
  • Niet online
Dank voor het posten! Dan zal je denk ik een cc moeten toevoegen aan het account, gaan ze natuurlijk ook gelijk die achterstallige superchargekosten doorrekekenen, die zou LP betalen maar ik heb nog steeds ‘openstaand saldo’. Vind het maar een vreemde gang van zaken…

• DennusB
  • Niet online
Hansie_P schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:16:
[...]

Die beheer optie heb je toch helemaal niet als leaserijder? Je bent enkel een berijder, niet het hoofdaccount van de auto. Net nog even gecheckt en ik zie die optie niet in mijn account staan.
Jep, je hebt gelijk. Hier ook. Heb ze gemaild en kreeg reactie dat ze er gelijk achteraan gaan... ben benieuwd!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:32

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Hertog_Martin schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:02:
Thanks voor de antwoorden. Ik mocht inderdaad nog wat specifieker zijn. Het betreft een LFP Model 3 met premium connectivity.

Even los van of 100% raadzaam is was ik meer benieuwd of de auto continu blijft bijladen tot 100% nadat ie al 100 bereikt heeft. En of je na 100% wellicht dan via de App beter kan ontkoppelen.

Wat betreft laadgeschiedenis was er ook een supercharger sessie bij. Of is de supercharger in Duiven een destination charger van Van der Valk?

Wat betreft Spotify zal ik nog even checken of ik echt ingelogd ben, ik meen van wel. Heb ook via het scherm ingelogd. Een lag in connectie is het denk ik niet want ook minuten na wegrijden blijft play knop grijs. Eenmaal via telefoon ingestart kan ik wel alles bedienen via scherm auto.
Is je eigen Spotify account trouwens een free of premium account? Want een free account heeft alleen shuffle (geen play) IIRC dus dat zou ook nog een probleem kunnen zijn.

Xbox Live ID:Notna8310

• Hertog_Martin
Notna schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:24:
[...]

Is je eigen Spotify account trouwens een free of premium account? Want een free account heeft alleen shuffle (geen play) IIRC dus dat zou ook nog een probleem kunnen zijn.
Premium.

• Cafecito
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21:53
Hertog_Martin schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:02:

Zodra de wagen helemaal vol geladen is, stopt hij met laden. Als je h’m (hypothetisch) aan de laadpaal zou laten hangen met sentry mode aan, dan zie je na een paar dagen dus een aantal procent minder op je battery.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:53

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Cafecito schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:34:
[...]

Zodra de wagen helemaal vol geladen is, stopt hij met laden. Als je h’m (hypothetisch) aan de laadpaal zou laten hangen met sentry mode aan, dan zie je na een paar dagen dus een aantal procent minder op je battery.
Ik denk dat je dat kunt tweaken door de laadlimiet aan te passen. Ik zag dat als de Tesla klaar is met laden en je verhoogt de laadlimiet, dan begint hij automatisch weer met laden.
Dus even de laadlimiet op 80% zetten en dan weer op 100% dan zou hij weer moeten gaan laden als de SOC 99% is.

Signatures zijn voor boomers.

Cafecito schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:34:
[...]

Hangt wel wat af van de instellingen. Mijne staat op laden vanaf 1 uur 's nachts. Dus als ik hem een paar dagen laat staan zal hij steeds weer gaan laden om 1 uur. Wat hij doet zonder deze instelling weet ik eigenlijk niet. Zou dom zijn als de auto naar 0% gaat als hij aan een paal zit.

• Cafecito
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21:53
Eens met Inspired en Maasluip.
Maar dat zijn triggers om het laden te starten. Of via de app, of via ingesteld dagelijks script.
Zoals ik de vraag begreep; “wat als je 100% bereikt, blijft hij dan doorladen (soort van druppelladen) om de 100% vast te houden?
Die vraag probeerde ik te beantwoorden.
Maar voor Hertog_Martin zeker nuttig om bovenstaande aanvullingen mee te nemen :)

[ Voor 1% gewijzigd door Cafecito op 13-04-2022 11:27 . Reden: Leestekens toegevoegd ]

• GeeMoney
  • Laatst online: 00:17
Cafecito schreef op woensdag 13 april 2022 @ 11:21:
Maar dat zijn triggers om het laden te starten. Of via de app, of via ingesteld dagelijks script.
Zoals ik de vraag begreep; wat als je 100% bereikt, blijft hij dan doorladen (soort van druppelladen) om de 100% vast te houden.
Maar voor Hertog_Martin zeker nuttig om bovenstaande aanvullingen mee te nemen :)
Hij blijft niet druppelen lijkt mij want zodra de 100% behaald wordt stopt de laadsessie en is er dus een trigger nodig om het laden weer te starten.

[ Voor 4% gewijzigd door GeeMoney op 13-04-2022 11:27 ]

• GB2
  • Laatst online: 04-01 11:18

GB2

TheSelfishGene schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:18:
Dank voor het posten! Dan zal je denk ik een cc moeten toevoegen aan het account, gaan ze natuurlijk ook gelijk die achterstallige superchargekosten doorrekekenen, die zou LP betalen maar ik heb nog steeds ‘openstaand saldo’. Vind het maar een vreemde gang van zaken…
Ik heb via Multilease en wel de supercharger via een creditkaart van de zaak maar kan ook niet via de app deze optie vinden.
Ook als ik inlog via de site van Tesla onder account staat er niets qua premium dienst wat je kan afnemen.

• DaCoTa
  • Laatst online: 00:40
Cafecito schreef op woensdag 13 april 2022 @ 11:21:
Zoals ik de vraag begreep; “wat als je 100% bereikt, blijft hij dan doorladen (soort van druppelladen) om de 100% vast te houden?
Nee, als hij de ingestelde limiet bereikt, stop hij met laden. Je kan hem wel weer starten, ook met de app, maar dat gaat hij niet zelf doen.

Geen idee overigens of dit over hele lange termijn ook zo is. Dus als je hem zo lang laat staat dat hij richting 0% gaat.

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-01 10:18

MrScratch

I am rubber, you are glue

TheSelfishGene schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:18:
Heb ik inderdaad ook. Best wel flinke achterstallige betaling nog van oude supercharger sessies. Sinds een bepaalde tijd worden ze automatisch naar LP doorgestuurd, lijkt het. Maar die van daarvoor blijven voor eeuwig en eeuwig in mijn account staan als achterstallige betalingen.

En inderdaad ik ook nu een eindtijd voor Premium Connectivity van 1 mei 2022. Was al ruim 2,5 jaar automatisch geregeld, maar misschien is er nu iets veranderd.

[ Voor 10% gewijzigd door MrScratch op 13-04-2022 13:13 ]

Look behind you! A three headed monkey!

• Uberprutser
  • Laatst online: 20:23
Uberprutser schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 11:27:
Sinds een week of twee af en toe een kraakje van voren, sinds gisteren heel veel gekraak en gepiep bij acceleren / vertragen. Afspraak ingeplanned en gelijk teruggebeld dat ik langs moet komen om de draagarmen te laten vervangen. Helaas weten ze niet wanneer die draagarmen weer binnen komen want ze zijn niet leverbaar?

Ben benieuwd hoe lang het duurt.
Half mei afspraak staan om ze te laten vervangen. Afgelopen week langs geweest want alles kraakte en piepte, zelfs als je stil stond en de wind tegen je auto blaast. Hebben het een en ander gedaan en nu was ie stil een paar dagen maar inmiddels de eerste SQUIQ alweer gehoord.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:17
DaCoTa schreef op woensdag 13 april 2022 @ 12:11:
[...]

Nee, als hij de ingestelde limiet bereikt, stop hij met laden. Je kan hem wel weer starten, ook met de app, maar dat gaat hij niet zelf doen.

Geen idee overigens of dit over hele lange termijn ook zo is. Dus als je hem zo lang laat staat dat hij richting 0% gaat.
Als je gepland laden hebt ingesteld, en hij zit onder de ingestelde waarde, begint hij wel weer.
Weleens meegemaakt in het weekend dat hij langer aan de stekker hing dan bedacht en toen begon hij snachts weer.

• SirLct
Heeft iemand al gebeld met leasemaatschappij hoe het zit met de premium connectivity?
Inspired schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:25:
[...]

Hangt wel wat af van de instellingen. Mijne staat op laden vanaf 1 uur 's nachts. Dus als ik hem een paar dagen laat staan zal hij steeds weer gaan laden om 1 uur. Wat hij doet zonder deze instelling weet ik eigenlijk niet. Zou dom zijn als de auto naar 0% gaat als hij aan een paal zit.
Moet je de laadsessie dan elke keer starten op de laadpaal? Hoe werkt het als de laadpaal van de lease is?
Mijn laadpaal komt vandaag - en als goed is moet ik mn laadpas tappen om te starten?

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

SirLct schreef op woensdag 13 april 2022 @ 14:09:
Heeft iemand al gebeld met leasemaatschappij hoe het zit met de premium connectivity?

[...]

Moet je de laadsessie dan elke keer starten op de laadpaal? Hoe werkt het als de laadpaal van de lease is?
Mijn laadpaal komt vandaag - en als goed is moet ik mn laadpas tappen om te starten?
Zolang je hem er tussentijds niet afgehaald hebt gaat ie (indien nodig uiterraad) de volgende geplande laadtijd weer laden.

• arjans
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:13
SirLct schreef op woensdag 13 april 2022 @ 14:09:
Nee, de laadsessie blijft actief totdat je 'm afmeldt met je pasje/druppel. Verder: mijn auto hangt nu (vol = 90%) aan de lader en ik zie aan de statussen van TeslaMate dat 'ie regelmatig (1x per uur ofzo) weer eventjes van status "online" naar status "charging" gaat en daarna weer terug naar "online".

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-01 14:14
In de categorie stomme vragen: als ik de autopilot uitschakel bij het naderen van een stoplicht, en ik laat het gaspedaal los om af te remmen, dan stopt de auto tegenwoordig altijd keurig precies vóór de streep.

Ben ik zo goed geworden in het single-pedal-driving of helpt de auto stiekem mee met mikken? :?

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:52
EvaluationCopy schreef op woensdag 13 april 2022 @ 15:39:
In de categorie stomme vragen: als ik de autopilot uitschakel bij het naderen van een stoplicht, en ik laat het gaspedaal los om af te remmen, dan stopt de auto tegenwoordig altijd keurig precies vóór de streep.

Ben ik zo goed geworden in het single-pedal-driving of helpt de auto stiekem mee met mikken? :?
Je bent geniaal (denk ik). >:)

Sony A7 iv en wat recycled glas

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Dit viel mij ook al op. Ik zie ook een soort stop streep in de visualisatie. Maar misschien was dit altijd al zo.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Ik heb het me ook wel eens afgevraagd maar ik denk dat we onbewust gewoon heel goed zin in het inschatten van de regen. Sowieso vind ik het one pedal driving in de Model 3 echt briljant, zo nauwkeurig en soepel als het werkt.

• DaCoTa

Haha heel herkenbaar, dit heb ik me ook wel eens afgevraagd. Of past hij de snelheid van afremmen aan op de aankomende stopstreep? Lijkt er wel op soms.

Idem met snelheidslimieten. Optrekken na stoplicht en op exact 50 km/u uitkomen, zonder te kijken. Toeval, of?
Afbeeldingslocatie: https://i.kym-cdn.com/entries/icons/mobile/000/005/848/Aliens.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door DaCoTa op 13-04-2022 17:22 ]

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-11-2025

Het is gewoon perfect afgesteld denk ik, doet precies wat het moet doen 😎
Als je echt sportief gaat rijden is het net te weinig. Wat ook prima is, moet je beetje bijremmen, zorgt ervoor dat je remmen ook weer de roest kwijt raken 😇

iRacing Profiel

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:06
refused81 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 20:28:
[...]

Het is gewoon perfect afgesteld denk ik, doet precies wat het moet doen 😎
Als je echt sportief gaat rijden is het net te weinig. Wat ook prima is, moet je beetje bijremmen, zorgt ervoor dat je remmen ook weer de roest kwijt raken 😇
Is bij een Tesla niet nodig :*)

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11-01 10:24
Pierz schreef op donderdag 14 april 2022 @ 00:03:
[...]

Is bij een Tesla niet nodig :*)
Klopt hij gebruikt voor het laatste stukje sowieso de remmen

• Tweak_ers
DaCoTa schreef op woensdag 13 april 2022 @ 17:19:
[...]

Haha heel herkenbaar, dit heb ik me ook wel eens afgevraagd. Of past hij de snelheid van afremmen aan op de aankomende stopstreep? Lijkt er wel op soms.

Idem met snelheidslimieten. Optrekken na stoplicht en op exact 50 km/u uitkomen, zonder te kijken. Toeval, of?
[Afbeelding]
Ik heb juist vaak dat ik op het laatst nog wat moet bijremmen omdat de regen zo laag wordt op lagere snelheid.

Waarom? Je kunt de regen toch gewoon hoog houden?

Bij een stoplicht dat op oranje springt is het bij lange na niet genoeg.

• DaCoTa
Tweak_ers schreef op donderdag 14 april 2022 @ 00:31:
[...]
Ik heb juist vaak dat ik op het laatst nog wat moet bijremmen omdat de regen zo laag wordt op lagere snelheid.

Waarom? Je kunt de regen toch gewoon hoog houden?

Bij een stoplicht dat op oranje springt is het bij lange na niet genoeg.
Wilde nog vragen hoe je de regen ingesteld had. Vroegâh was dat nog een setting, maar blijkbaar is die er niet meer.

Ik vind hem juist heel constant remmen, over het hele bereik.

• Tweak_ers
.

[ Voor 99% gewijzigd door Tweak_ers op 14-04-2022 06:35 ]

• Tweak_ers
DaCoTa schreef op donderdag 14 april 2022 @ 00:33:
[...]

Wilde nog vragen hoe je de regen ingesteld had. Vroegâh was dat nog een setting, maar blijkbaar is die er niet meer.

Ik vind hem juist heel constant remmen, over het hele bereik.
Zeker, heel constant, met als uitgangspunt comfort.

Toch remt hij bij mij, vooral op lage snelheden, iets te weinig af. Terwijl je met het hele one pedaal driving, net zo goed op lage snelheid ook maximaal kunt regen.

Het remmen voelt als weggooien van energie, al doe je extra regen als ik het rempedaal intrap, maar dat gebeurt ook niet.

• Tweak_ers
GB2 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 20:51:
Ik heb sinds dec 2019 een M3 SR+ via Multilease zag het ook staan vanmiddag.
Destijds was het lastig voor leaserijders om het zelf af te sluiten in het begin kon ik via de app ook extra zaken bestellen (achterbank verwarming etc) maar dat was er ook opeens uit ik begreep toen ook vanwege het factuur verhaal.
Ik wil best betalen voor deze dienst (zou het maar maandje krijgen geloof ik) maar regel dan wel even via melding ofzo hoe.
Voor €10 per maand gooi ik hem wel over de hotspot, met als voordeel dat je oom nog eens direct updates binnenharkt.

Dat doet hij niet over de internet verbinding van de auto en de WiFi is zo zwak dat de auto zelfs voor de deur geen updates binnenhaalt.

Dus die moet ik nu al 9 van de 10 keer over een hotspot binnenhalen.

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 23:09
Tweak_ers schreef op donderdag 14 april 2022 @ 06:46:
[...]

Zeker, heel constant, met als uitgangspunt comfort.

Toch remt hij bij mij, vooral op lage snelheden, iets te weinig af. Terwijl je met het hele one pedaal driving, net zo goed op lage snelheid ook maximaal kunt regen.

Het remmen voelt als weggooien van energie, al doe je extra regen als ik het rempedaal intrap, maar dat gebeurt ook niet.
Rijd jij veel in de stad of druk verkeer? Herken dit namelijk alleen bij wat drukkere momenten in de stad/snelweg (spits). Het remmen en verkeer is dan zo inconstant dat anticiperen niet gaat.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:01

BCC

Sinds de laatste update kan ik mijn bandendruk nergens meer vinden. Volgens youtube moet dit nu te zien zijn onder service, maar daar staat helemaal niets bij mij rond de auto. Is dit een bug/feature? Of kijk ik op de verkeerde plek?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Tweak_ers
STIMPPYYY schreef op donderdag 14 april 2022 @ 07:59:
[...]

Rijd jij veel in de stad of druk verkeer? Herken dit namelijk alleen bij wat drukkere momenten in de stad/snelweg (spits). Het remmen en verkeer is dan zo inconstant dat anticiperen niet gaat.
Veel stad inderdaad, vooral op 70 wegen met stoplichten is het kansloos als een licht van groen op oranje schiet. Zelfs op ruime afstand blijft hij te lang doorrijden, dat komt omdat hij in het begin goed regenereert, maar dat loopt vanaf 50 km/h fors terug.

Dat zou van mij best een stukje harder mogen.

• JimmyClioRS
  • Laatst online: 04-11-2024
Ik heb een M3P 2021, nu pas mijn nieuwe MTB fiets niet meer zo makkelijk in de auto. Welke (goede) opties zijn er voor een fietsendrager zonder trekhaak?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen/expertise.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:52
JimmyClioRS schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:09:
Ik heb een M3P 2021, nu pas mijn nieuwe MTB fiets niet meer zo makkelijk in de auto. Welke (goede) opties zijn er voor een fietsendrager zonder trekhaak?

Er zijn geen goede opties zonder trekhaak. Die ondingen die met riempjes en spanbanden aan de koffer hangen zijn echt onbetrouwbaar. Doe het niet.
Ik heb het ooit geprobeerd, en ben na 10 km terug gedraaid omdat het los kwam en zelfs na vastzetten nooit echt vast zat. Bovendien was de kofferklep beschadigd.

Enig alternatief is een goede dakdrager.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• SirLct

Had ooit deze gezien maar vind het zo eng.. Mss iemand hier ervaring?
https://www.seasucker.cc/.../seasucker-fietsendragers

• pewill
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-01 14:39
SirLct schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:53:
[...]

Had ooit deze gezien maar vind het zo eng.. Mss iemand hier ervaring?
https://www.seasucker.cc/.../seasucker-fietsendragers
Niet met de fietsen drager van Seasucker, wel met de dakdragers van hun. Werkt wel goed, zuignappen komen echt niet zomaar los.

Seasucker is wel wat duur, zie hier een alternatief : https://teslavie.eu/nl/bo...el-elite-1-fietsendrager/ (Fijne webshop trouwens met redelijke prijzen)

Je moet wel steeds je voorwiel verwijderen, en uitkijken dat je niet je glazen dak met je fiets beschadigd...

Model 3 | 2024 Highland

• Korvaag
Alphabet ook even gebeld. Iets meer detail gekregen over de aankomende einddatum van premium connect. Het schijnt dat Tesla vanaf nu wel het onderscheid kan maken tussen eigenaar en berijder en er dus geen reden meer is om premium connect gratis aan te bieden aan leaserijders. Per eind april zou er een app-update moeten komen waarmee berijders premium connect kunnen bestellen en betalen. Het zou zelfs kunnen met een aparte CC omdat sommige berijders een CC van de zaak hebben gekoppeld voor superchargers.

We gaan het merken !

• Runescom
  • Laatst online: 16:15
Korvaag schreef op donderdag 14 april 2022 @ 15:16:
Alphabet ook even gebeld. Iets meer detail gekregen over de aankomende einddatum van premium connect. Het schijnt dat Tesla vanaf nu wel het onderscheid kan maken tussen eigenaar en berijder en er dus geen reden meer is om premium connect gratis aan te bieden aan leaserijders. Per eind april zou er een app-update moeten komen waarmee berijders premium connect kunnen bestellen en betalen. Het zou zelfs kunnen met een aparte CC omdat sommige berijders een CC van de zaak hebben gekoppeld voor superchargers.

We gaan het merken !
Bij mij kwam er zodra de auto 1 jaar oud was, dat Premium Connectivity included was. Staat onder "Software" dus voor mij zal 't denk ik niet meer betaald worden.

Give 2 Get

• Korvaag
Runescom schreef op donderdag 14 april 2022 @ 16:02:
[...]

Bij mij kwam er zodra de auto 1 jaar oud was, dat Premium Connectivity included was. Staat onder "Software" dus voor mij zal 't denk ik niet meer betaald worden.
Voor zakelijke leaserijders heeft het niet zoveel met de termijn te maken maar met het verschil tussen eigenaar en berijder. Je kon als berijder het simpelweg niet kopen/betalen dus is het voor alle leaserijders standaard aangezet.

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
BCC schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:06:
Sinds de laatste update kan ik mijn bandendruk nergens meer vinden. Volgens youtube moet dit nu te zien zijn onder service, maar daar staat helemaal niets bij mij rond de auto. Is dit een bug/feature? Of kijk ik op de verkeerde plek?
Hier al gekeken? https://www.tesla.com/ownersmanual/model3/nl_nl/

Helaas kan ik niet meer zelf proberen, want ik wacht 'al' ruim twee maanden op schadeherstel ;(

[ Voor 10% gewijzigd door eNaSnI op 14-04-2022 16:13 ]

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-01 18:38
Oke, ik ben echt hè-le-maal klaar met autopilot. Ik heb echt nog nooit zo’n bizarre degradatie in product kwaliteit ervaring.

Je kan het topic teruglezen, ik was absoluut een fan. Het heeft de afgelopen 2.5 jaar mijn rijervaring immens verbeterd. Misschien dat daarom wel zo super zuur is dat het nu een “gewoon merk” ervaring is geworden.

Het werkt op zich prima als het verkeer doorrijdt. Maar zodra het druk wordt, ho maar. Hij kent dan twee standen; zo snel mogelijk optrekken, en zo hard mogelijk remmen. Oké dat is wat gechargeerd, maar er is geen enkele vorm van vloeiendheid meer. Oh en dat gestuiter bij stapvoets verkeer, mijn god zeg. Elke anderhalve seconde wisselen tussen vol gas en ziek hard remmen, the worst.

Wat me het meeste opvalt is dat mijn idee vroeger was dat hij heel erg inspeelde op een aantal auto’s, terwijl nu het gevoel is dat het gewoon een domme ACC is. While “no car ahead” then “full throttle” . Dit merk je ook met wegrijdend verkeer vanuit stilstand (file). Ineens trekt die als een idioot op om daarna te remmen omdat de auto voor me opschakelt.

Ik heb 2.5 jaar geroepen: voor mij nooit meer iets anders dan Tesla, puur en alleen al voor de AP. Het was echt een fantastisch stukje techniek (en ja, met nukken zoals phantom remmen). Maar nu is het zo bruikbaar als een eniro, eigenlijk gewoon slechter in druk verkeer.

Sorry voor de rant, maar ben gewoon echt boos, zeker omdat dit self-induced pain is door Tesla. Als ik terug mocht naar de update van november 2021, sign me up!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:15
Djerro123 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 16:14:
Oke, ik ben echt hè-le-maal klaar met autopilot. Ik heb echt nog nooit zo’n bizarre degradatie in product kwaliteit ervaring.

Je kan het topic teruglezen, ik was absoluut een fan. Het heeft de afgelopen 2.5 jaar mijn rijervaring immens verbeterd. Misschien dat daarom wel zo super zuur is dat het nu een “gewoon merk” ervaring is geworden.

Het werkt op zich prima als het verkeer doorrijdt. Maar zodra het druk wordt, ho maar. Hij kent dan twee standen; zo snel mogelijk optrekken, en zo hard mogelijk remmen. Oké dat is wat gechargeerd, maar er is geen enkele vorm van vloeiendheid meer. Oh en dat gestuiter bij stapvoets verkeer, mijn god zeg. Elke anderhalve seconde wisselen tussen vol gas en ziek hard remmen, the worst.

Wat me het meeste opvalt is dat mijn idee vroeger was dat hij heel erg inspeelde op een aantal auto’s, terwijl nu het gevoel is dat het gewoon een domme ACC is. While “no car ahead” then “full throttle” . Dit merk je ook met wegrijdend verkeer vanuit stilstand (file). Ineens trekt die als een idioot op om daarna te remmen omdat de auto voor me opschakelt.

Ik heb 2.5 jaar geroepen: voor mij nooit meer iets anders dan Tesla, puur en alleen al voor de AP. Het was echt een fantastisch stukje techniek (en ja, met nukken zoals phantom remmen). Maar nu is het zo bruikbaar als een eniro, eigenlijk gewoon slechter in druk verkeer.

Sorry voor de rant, maar ben gewoon echt boos, zeker omdat dit self-induced pain is door Tesla. Als ik terug mocht naar de update van november 2021, sign me up!
Ik blijf nog even bij 2021.44 denk ik. Het blijft wel een Beta optie natuurlijk, dus dit hoort er een beetje bij vrees ik (net als de phantom brakes)

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Dit klinkt bijna alsof er iets kapot is :? Heb je al een service center gesproken over dit gedrag?

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

• SpeedyDH
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:28

Ik heb een thule raceway

https://teslamotorsclub.c...way-tesla-model-3.160293/

Staat op de bumper en ligt op de kofferbak. Vervolgens wat riemen vast zetten en je kan onderweg.
Als ik zo nu en dan een fiets mee moet nemen werkt dat prima. Ik neem aan dat je MTB niet zo zwaar is.

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-01 18:38
eNaSnI schreef op donderdag 14 april 2022 @ 16:22:
[...]

Dit klinkt bijna alsof er iets kapot is :? Heb je al een service center gesproken over dit gedrag?
Het is allemaal begonnen met de regen-during-autopilot updates. Ik moet de auto over 2 maanden inleveren (andere baan), dus niet meer de moeite waard voor mij. Baal er gewoon van, ben er wel oprecht door teleurgesteld in het merk. Ik had niet verwacht maar heb het merk nu niet meer op absolute nummer 1 plek staan, deze ervaring kan elk merk maken.

Anyway, sorry voor de rant, kon het even nergens anders kwijt.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:58
Ik merk het ook. Vooral het harder remmen is super irritant. Ik haal hem er in de file tegenwoordig vanaf en rij dan zelf weer.

Kwam er zelf ook pas van de week achter dat premium connectivity inderdaad stopt op 1 mei. Toch zelf maar een abbo aanschaffen dan.

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:23

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Volledig mee eens, zeker nu de file druk weer toeneemt is het een dagelijkse irritatie, wat inderdaad vooral frustreert is dat het wel goed gewerkt heeft maar nu helemaal ruk is. Geen idee of het HW2.5 gerelateerd is.

Dat gekloot in de menu's en de nieuwe UI van v11 is ook nog steeds een verslechtering ten opzichten van v10.

UNDO!!

[ Voor 3% gewijzigd door revolution-nl op 14-04-2022 16:50 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:01

BCC

eNaSnI schreef op donderdag 14 april 2022 @ 16:11:
[...]

Hier al gekeken? https://www.tesla.com/ownersmanual/model3/nl_nl/

Helaas kan ik niet meer zelf proberen, want ik wacht 'al' ruim twee maanden op schadeherstel ;(
https://www.tesla.com/own...D9-83AB-5DCA6295D587.html

Daar staat ook “dat het er zou moeten staan”

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qb7UuPRh_EcxkNlBF4SjNG1lo4U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nE4Kn76ui5YBEe9N3MD4fvZT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door BCC op 14-04-2022 17:16 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-01 20:12

TNJ

Frugalite

Djerro123 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 16:29:
[...]

Het is allemaal begonnen met de regen-during-autopilot updates. Ik moet de auto over 2 maanden inleveren (andere baan), dus niet meer de moeite waard voor mij. Baal er gewoon van, ben er wel oprecht door teleurgesteld in het merk. Ik had niet verwacht maar heb het merk nu niet meer op absolute nummer 1 plek staan, deze ervaring kan elk merk maken.

Anyway, sorry voor de rant, kon het even nergens anders kwijt.
Misschien dat ik het gemist heb: Follow distance heeft geen effect op dit gedrag?

• bartlauwers
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-01 23:43
Werkt alleen als je in “D” staat en stukje gereden hebt toch? Anders is het leeg geloof ik.

Current: Tesla M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD /n In bestelling: Tesla MY Standard Wit

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-01 12:57
TNJ schreef op donderdag 14 april 2022 @ 17:14:
[...]

Misschien dat ik het gemist heb: Follow distance heeft geen effect op dit gedrag?
Dat scheelt idd wel. Ik heb hem nu altijd op 3 ipv 1 of 2 staan. Dat is beter.
Maar echt stop en go file is gewoon ruk. Zolang je 5-10km/u blijft rijden gaat het nu wel weer prima…
(HW2.5 hier)

Ik hoop dat er gewoon snel weer een update komt, schijnbaar komt nu ook de snelkoppeling naar achterruit verwarming weer terug (y)

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:37
Even TPMS sensoren resetten?

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:57
Iemand die het Tesla embleem van de motorkap heeft verwijderd? Zitten deze enkel gelijmd of ook met “puntjes” in de motorkap?

• TNJ

TNJ

Frugalite

PdeBie schreef op donderdag 14 april 2022 @ 19:13:
Iemand die het Tesla embleem van de motorkap heeft verwijderd? Zitten deze enkel gelijmd of ook met “puntjes” in de motorkap?
Ik heb op YouTube "wrap" filmpjes* gekeken en er was een periode, dat deze met (twee?) pinnen gelocaliseerd werden. Het is dus afhankelijk van het "bouwjaar" van de tesla.

*OCDetailing geloof ik.

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:57
@TNJ check, zal eens zoeken op wrappen

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:46
Smobbo schreef op donderdag 14 april 2022 @ 17:54:
[...]

Maar echt stop en go file is gewoon ruk. Zolang je 5-10km/u blijft rijden gaat het nu wel weer prima…
(HW2.5 hier)

Ik hoop dat er gewoon snel weer een update komt, schijnbaar komt nu ook de snelkoppeling naar achterruit verwarming weer terug (y)
Zal HW2.5 de reden zijn? ik heb 3.0 en ervaar die klachten eigenlijk niet. afstand staat op 2

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:06
RF1000 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 20:12:
[...]

Zal HW2.5 de reden zijn? ik heb 3.0 en ervaar die klachten eigenlijk niet. afstand staat op 2
Ik heb ook 3.0 en ook last. Het is echt alleen bij stapvoets rijden. Ik denk rond de snelheid waarbij hij de remmen nog even gebruikt.

• Smobbo
Pierz schreef op donderdag 14 april 2022 @ 20:22:
[...]

Ik heb ook 3.0 en ook last. Het is echt alleen bij stapvoets rijden. Ik denk rond de snelheid waarbij hij de remmen nog even gebruikt.
Dat is mijn gedachte ook. Het is ook sinds de regen standen op AP ‘bijgewerkt’ zijn…

• JimmyClioRS
PdeBie schreef op donderdag 14 april 2022 @ 19:13:
Deze zitten alleen met foam tape verlijmd aan de motorkap. Geen puntjes.

• TNJ

TNJ

Frugalite

JimmyClioRS schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 09:07:
[...]

Deze zitten alleen met foam tape verlijmd aan de motorkap. Geen puntjes.
Dat kun je niet met zekerheid zeggen, als je de leeftijd van de auto niet weet. Als je de periode van productie met pinnen zou weten, was je antwoord volledig geweest met ", behalve van [maand] 2017 tot [maand] 201n, gemaakt in Fremont(?)".

• JimmyClioRS
TNJ schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 12:36:
[...]

Dat kun je niet met zekerheid zeggen, als je de leeftijd van de auto niet weet. Als je de periode van productie met pinnen zou weten, was je antwoord volledig geweest met ", behalve van [maand] 2017 tot [maand] 201n, gemaakt in Fremont(?)".
Je hebt gelijk. Mijn 2021 M3P ui Fremont, heeft geen pinnetjes.

• jevdr1990
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 09-02-2025
Ik ben nu bijna 4 maanden in het bezit van een M3P. Fantastische wagen, snel, comfortabel etc. Er staat nu ca 8500km op de teller.

Echter valt het mij op dat wanneer in laad het maximum aantal km’s afneemt.

-Ik laad nooit bij een snellader
- altijd tot 80/85%
-kom zelden onder de 20%

Voorheen gaf hij in de app (ook in de auto bij het percentage) tijdens het laden bij 80% ca. 400km aan. Nu nog maar 380. Waar gaan die km’s naartoe? Is dit al beginnende degradatie? Dat lijkt me nogal snel.
jevdr1990 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 13:22:
Ik ben nu bijna 4 maanden in het bezit van een M3P. Fantastische wagen, snel, comfortabel etc. Er staat nu ca 8500km op de teller.

- altijd tot 80/85%
-kom zelden onder de 20%

Voorheen gaf hij in de app (ook in de auto bij het percentage) tijdens het laden bij 80% ca. 400km aan. Nu nog maar 380. Waar gaan die km’s naartoe? Is dit al beginnende degradatie? Dat lijkt me nogal snel.
5% degradatie in 4 maand en 8500km lijkt me wat veel. Kwestie van BMS dat niet helemaal accuraat is. Als je hem niet veel leeg rijdt komt dat ook sneller voor. Minder vaak laden en hem leger rijden kan voor het BMS wel helpen maar is weer minder goed voor de accu. Beste is er niet naar te kijken. :)

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

- altijd tot 80/85%
-kom zelden onder de 20%

Niet te druk over maken, valt niet echt een pijl op te trekken. Mijn laadgedrag is een stuk minder net dan dat van jou, en ik zie hem over een jaar ook fluctueren van 475, 483, en laatst met goed weer 493 km bij 100% opladen. Het zal me worst wezen. Die 20km die wordt aangegeven die heb je vooral met je rechtervoet onder controle. Twee of drie keer lekker doortrekken, en het is weg.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:56
RF1000 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 20:12:
[...]

Nee, ik heb HW3 maar dezelfde ellende hier. Grote kracht van AP is inderdaad flink afgenomen.

• freggel
  • Laatst online: 01-01 22:51

- altijd tot 80/85%
-kom zelden onder de 20%

Misschien een domme opmerking, maar heeft het weer hier ook geen invloed op? Dat ie rekent met resultaten uit het verleden en daardoor een lagere inschatting maakt?

Of je rijgedrag is misschien anders geweest voor een tijdje, waar hij dan ook rekening mee houden kan.

• hdu
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 09-01 16:04

hdu

ybos schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 13:36:
[...]

Nee, ik heb HW3 maar dezelfde ellende hier. Grote kracht van AP is inderdaad flink afgenomen.
Vreemd, heel vreemd. Gelukkig heb ik er geen last van. M3, december 2019, HW3.0, afstandje standje 3, standaard modes (dus geen chill). Altijd AP aan op de snelweg als ik met de rest rond de 100 aan het sukkelen ben... of zoals afgelopen woensdag in file sta of langzaam rijd. Gewoon langzaam mee optrekken en rustig weer stoppen. Voegt een auto in/tussen dan remt hij afhankelijk van de afstand soms iets harder, maar nog steeds niet abrupt.

Afijn als ik dit zo lees mag ik blij zijn... ben ik ook... :)

• KrullenO
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18:26
[...]

(HW2.5 hier)

Herken ik eigenlijk echt totaal niet... Ik heb hem meestal wel in chill staan, misschien dat dat een verschil maakt?

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01 06:26
Hier ook een SR+ uit december 2019, met hw3. Volgafstand op 3 of 4, altijd chill mode aan (behalve op de autobahn >:) ), maar hier ook enorm schokkerig in de file. Inderdaad niet zolang het nog een beetje rijdt, maar met stop and go verkeer is het echt drama.

• Smobbo
hdu schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 13:44:
[...]

Vreemd, heel vreemd. Gelukkig heb ik er geen last van. M3, december 2019, HW3.0, afstandje standje 3, standaard modes (dus geen chill). Altijd AP aan op de snelweg als ik met de rest rond de 100 aan het sukkelen ben... of zoals afgelopen woensdag in file sta of langzaam rijd. Gewoon langzaam mee optrekken en rustig weer stoppen. Voegt een auto in/tussen dan remt hij afhankelijk van de afstand soms iets harder, maar nog steeds niet abrupt.

Afijn als ik dit zo lees mag ik blij zijn... ben ik ook... :)
Ik heb AP ook gewoon nog altijd aan in alle situaties behalve echt file met veel stilstand. Alleen in die situatie is het gewoon echt onprettig.
Ik zal eens een keer chill mode aan zetten, die heb ik op dag 1 misschien 2km gebruikt en daarna nooit meer aan gezet ;) .

• KrullenO
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18:26
Smobbo schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 20:03:
[...]

Ik heb AP ook gewoon nog altijd aan in alle situaties behalve echt file met veel stilstand. Alleen in die situatie is het gewoon echt onprettig.
Ik zal eens een keer chill mode aan zetten, die heb ik op dag 1 misschien 2km gebruikt en daarna nooit meer aan gezet ;) .
Het mooiste van chill mode is dat het weer extra leuk is wanneer je hem weer even uit zet ;-)

• Tweak_ers
[...]

(HW2.5 hier)

Ik heb het met HW3 ook hoor.
Maar af en toe in files, pakt hij ook niet meer op als het verkeer weer gaat rijden.

Nog veel irritanter.
Rijd je 80 in een file en AP staat ingesteld op 105.
Voor je begint het weer te rijden en ze rijden van je weg. De auto blijft 80 rijden, zonder snelheid te maken en mensen achter je raken terecht ongeduldig.

Soms pakt hij na een tikje op het gas wel op, maar vaak ook niet.

• Tweak_ers
Jeroenneman schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 13:28:
[...]

Niet te druk over maken, valt niet echt een pijl op te trekken. Mijn laadgedrag is een stuk minder net dan dat van jou, en ik zie hem over een jaar ook fluctueren van 475, 483, en laatst met goed weer 493 km bij 100% opladen. Het zal me worst wezen. Die 20km die wordt aangegeven die heb je vooral met je rechtervoet onder controle. Twee of drie keer lekker doortrekken, en het is weg.
Wat ik vanochtend had met de accu: ik laad altijd tot 90% en kom ik bij de auto, staat hij op 93%.

Hoe kan dat, ik heb nog gecontroleerd, maar limiet staat echt op 90%.

Boven de 90% laden is toch niet goed voor de accu? Waarom laadt de auto dan op eigen houtje erboven, terwijl 90% is ingesteld?!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Tweak_ers schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 23:29:
[...]

Wat ik vanochtend had met de accu: ik laad altijd tot 90% en kom ik bij de auto, staat hij op 93%.

Boven de 90% laden is toch niet goed voor de accu? Waarom laadt de auto dan op eigen houtje erboven, terwijl 90% is ingesteld?!
Met de laatste software worden de accu’s opnieuw gekalibreerd. Ik heb regelmatig ook dat het percentage de volgende ochtend hoger is dan waar ik hem de dag ervoor mee heb weggezet. Hij hangt dan niet aan de lader.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tweak_ers schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 23:29:
[...]

Temperatuur loopt in de ochtend.
Pagina: 1 ... 309 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: