Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 306 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.166.197 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Djerro123 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 08:13:
Dat verschrikkelijke gestuiter bij langzaam verkeer op AutoPilot is weer helemaal terug bij 2022.8.2. Het lijkt zelfs wel erger geworden, echt ongelofelijk. Helaas helpt het ook niet in regen helemaal uit te zetten (wat ook een ruk oplossing zou zijn haha want ik hou van one pedal driving).

Echt ongelofelijk zuur want het wordt net weer veel drukker op de weg (gister en vandaag >30 min file gehad). :(
Grappig, bij mij is het juist beter sinds 2022.8.2. Met name vanuit stilstand optrekken gaat veel minder abrupt. Langzaam rijdend op afstand 1 is het nog steeds niet heel lekker, maar als je hem op 3 of 4 zet, dan is het prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-10 19:03
BigSmurf schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 09:21:
[...]
Grappig, bij mij is het juist beter sinds 2022.8.2. Met name vanuit stilstand optrekken gaat veel minder abrupt. Langzaam rijdend op afstand 1 is het nog steeds niet heel lekker, maar als je hem op 3 of 4 zet, dan is het prima.
Stom van me om niet de afstandsinstelling anders in te stellen. Ga dat vanmiddag/morgen eens proberen! Goeie tip :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bartzzz
  • Laatst online: 24-10 05:41
Bij deze wil ik graag mijn ervaring delen betreffen het inbouwen van een trekhaak bij mij MY.
Afgelopen maandag ben ik bij het servicecenter in Eindhoven geweest om de trekhaak te laten monteren.
Het ontvangst was prima.
Ik vroeg of ze ook meteen even de verlichting kunnen controleren omdat er nog al wat tegenloggers seinen onderweg.
Dit was geen probleem en zoude ook meteen doen.

Een 10min later kwam de medewerker mij melden dat er kosten verbonden zitten aan het afstellen.
Ik was erg verontwaardigd dat ik voor zo iets "kleins" met een auto waar nog geen 3000km op de teller staan kosten moet maken. Zijn reactie was dat het afstellen kosteloos was als ik die had laten doen binnen de 150km. Helaas was er niets anders mogelijk zij deze medewerker.
Wel liet hij blijken mij goed te begrijpen, maar dat hij enkel de boodschapper was.
Uit eindelijk kreeg een service voorstel via de app voor akkoord om de werkzaamheden uit te voeren tegen de kosten van €15,73.
Nu snap ik dat er mensen zijn die zeggen: Waar doe je moeilijk over, het is maar €15,73
Toch ben ik dit niet gewend van andere merken.
Zelf bij mijn MG ZS EV krijg ik betere service als ik naar de garage moet. En die zeggen dan: dat controleren we wel even zodat u weer veilig de weg op kunt.

Uit eindelijk was de auto naar 2uurtjes klaar en kon ik weer vertrekken.
Samen met de monteur heb ik nog wel even gekeken naar het afdekplaatje waar de trekhaak achter zit.
Deze is inderdaad moeilijk en zonder schroevendraaier of eigenlijk niet te verwijderen.

Of je de trekhaak er altijd in wil laten is natuurlijk smaak, maar hij is niet voor niets afneembaar.
Dus zelf maar eens zoeken op de verschillende sites naar een leuk stukje "gereedschap" om het plaatje er af te krijgen. (ik weet dat er van alles al te vinden is)

Voor wat de trekhaak ben ik wel tevreden, het duurde niet te lang en het ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@bartzzz
Dat is echt dom gelopen voor 15€...

En 3000km is wat... 1-2 maanden?
Dan hoort dit echt wel onder garantie te vallen, tenzij je bumper gedeukt is en het duidelijk komt van een ongeval...

(bij een duits automerk krijg je daar ofwel geen rekening voor, ofwel rekenen ze ineens 1 uur à 75€...)

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartzzz
Tommie12 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:16:
@bartzzz
Dat is echt dom gelopen voor 15€...

En 3000km is wat... 1-2 maanden?
Dan hoort dit echt wel onder garantie te vallen, tenzij je bumper gedeukt is en het duidelijk komt van een ongeval...

(bij een duits automerk krijg je daar ofwel geen rekening voor, ofwel rekenen ze ineens 1 uur à 75€...)
De auto is 3 maanden, en geen schade.
Volgens de monteur stonde de lampen totaal verkeerd.
En hoe dat kon... geen idee was zijn antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-10 21:20
bartzzz schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:25:
[...]

De auto is 3 maanden, en geen schade.
Volgens de monteur stonde de lampen totaal verkeerd.
En hoe dat kon... geen idee was zijn antwoord.
bij mijn M3LR hebben ze de lampen afgesteld onder garantie na 2 maand/2000km....wat mij heel normaal lijkt.....

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-10 18:21

TNJ

Frugalite

Deze oplossing voor de trekhaak afdekking vind ik goed gevonden:

https://ungodly.design/products/model-y-hitch-cover

Staat op mijn lijstje, als ik de afdekking niet kan verbeteren met een boor en een vijl. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartzzz
TNJ schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:13:
Deze oplossing voor de trekhaak afdekking vind ik goed gevonden:

https://ungodly.design/products/model-y-hitch-cover

Staat op mijn lijstje, als ik de afdekking niet kan verbeteren met een boor en een vijl. :)
Dat is inderdaad een fraaie oplossing.
Ben echter wel benieuwd hoe goed die magneten blijven zitten.
Jammer is wel de verzendkosten en btw en douane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

bartzzz schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:42:
[...]
Idd. De andere twee plaatjes en het filmpje laat een versie met een spring-veer zien.
Zal vast niet lang duren of er is een chinese kopie op Ali te vinden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 23-10 20:46
Djerro123 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:15:
[...]

Stom van me om niet de afstandsinstelling anders in te stellen. Ga dat vanmiddag/morgen eens proberen! Goeie tip :)
Ik heb het idee dat file met echte stilstand sinds de laatste update weer wat slechter is, maar met afstandje 3 of 4 is alle normale file met veel remmen en optrekken prima te doen.

Je zou willen dat hij wat meer op een paar auto’s voor je anticipeert. Ik zie ze dan al remmen en zit te wachten op het moment dat de auto het doorheeft. Dat duurt net te lang…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
Zomerbanden er weer onder (Michelin Pilot Sport 4). Wat een verschil, belachelijk hoe snel je went aan de mindere grip op winterbanden bij warmer weer. Anderzijds ook wel een compliment voor de M3, wat een heerlijke bak grip en goede wegligging op de zomerbandjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-10 22:54

Phntm

Tlingelingeling

BigSmurf schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 17:39:
Zomerbanden er weer onder (Michelin Pilot Sport 4). Wat een verschil, belachelijk hoe snel je went aan de mindere grip op winterbanden bij warmer weer. Anderzijds ook wel een compliment voor de M3, wat een heerlijke bak grip en goede wegligging op de zomerbandjes. :)
Zo heb ik het ook ervaren. Ik heb wel twee nieuwe banden achter, en voelde in de bochten direct een verschil. En natuurlijk geluid en verbruik. Mijn aero kappen ook eraf gehaald voor het lekkere weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartzzz
TNJ schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 16:22:
[...]

Idd. De andere twee plaatjes en het filmpje laat een versie met een spring-veer zien.
Zal vast niet lang duren of er is een chinese kopie op Ali te vinden. :P
Die met die springveren zie ik ook eerder zitten. Echter is die voor oudere modellen staat er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10 05:44
BigSmurf schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 09:21:
[...]
Hier standaard op standje 3, maar vandaag werd ik er bijna wagenziek van. Dat was wel in stop & go verkeer. Als het langzaam doorrijdt is het idd prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafecito
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21-09 17:07
bartzzz schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:06:
Bij deze wil ik graag mijn ervaring delen betreffen het inbouwen van een trekhaak bij mij MY.
Afgelopen maandag ben ik bij het servicecenter in Eindhoven geweest om de trekhaak te laten monteren.
Het ontvangst was prima.
Ik vroeg of ze ook meteen even de verlichting kunnen controleren omdat er nog al wat tegenloggers seinen onderweg.

Een 10min later kwam de medewerker mij melden dat er kosten verbonden zitten aan het afstellen.
Ik was erg verontwaardigd dat ik voor zo iets "kleins" met een auto waar nog geen 3000km op de teller staan kosten moet maken. Zijn reactie was dat het afstellen kosteloos was als ik die had laten doen binnen de 150km. Helaas was er niets anders mogelijk zij deze medewerker.
Wel liet hij blijken mij goed te begrijpen, maar dat hij enkel de boodschapper was.
Uit eindelijk kreeg een service voorstel via de app voor akkoord om de werkzaamheden uit te voeren tegen de kosten van €15,73.
Nu snap ik dat er mensen zijn die zeggen: Waar doe je moeilijk over, het is maar €15,73
Zelf bij mijn MG ZS EV krijg ik betere service als ik naar de garage moet. En die zeggen dan: dat controleren we wel even zodat u weer veilig de weg op kunt.

Samen met de monteur heb ik nog wel even gekeken naar het afdekplaatje waar de trekhaak achter zit.
Deze is inderdaad moeilijk en zonder schroevendraaier of eigenlijk niet te verwijderen.

Of je de trekhaak er altijd in wil laten is natuurlijk smaak, maar hij is niet voor niets afneembaar.
Dus zelf maar eens zoeken op de verschillende sites naar een leuk stukje "gereedschap" om het plaatje er af te krijgen. (ik weet dat er van alles al te vinden is)

Voor wat de trekhaak ben ik wel tevreden, het duurde niet te lang en het ziet er goed uit.
Ha dat is toevallig, jij was voor mij aan de beurt dan. Ik stond achter je en hoorde exact het verhaal wat je schreef. Je nam plaats meteen links bij het eerste bureau. /offtopic.
Belachelijk dat ze daar iets voor durven vragen. Juist omdat de kosten zo laag zijn, zou je zeggen dat ze dit gewoon als “service” wegschrijven.
Mijn koplampen stonden ook wat te hoog afgesteld, maar ik heb ze toen zelf in het menu (en ‘s nachts voor een muur) iets verlaagd en ben nu, net zoals mijn tegenliggers, wel tevreden over de lichtstand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-10 22:15
bartzzz schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:06:
Het ontvangst was prima.

Kansloos. Die 15 euro zijn ze inmiddels al in veelvoud kwijt aan negatieve reclame zou ik zeggen.
(alhoewel men ook weleens zegt: negatieve reclame is ook reclame).

Ik zou uit dwarsigheid gezegd hebben: laat maar zitten. Vervolgens serviceverzoek in app inschieten, zal je zien dat er een ranger voor niets langs komt... |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bartzzz
Cafecito schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 22:12:
[...]

Ha dat is toevallig, jij was voor mij aan de beurt dan. Ik stond achter je en hoorde exact het verhaal wat je schreef. Je nam plaats meteen links bij het eerste bureau. /offtopic.
Belachelijk dat ze daar iets voor durven vragen. Juist omdat de kosten zo laag zijn, zou je zeggen dat ze dit gewoon als “service” wegschrijven.
Mijn koplampen stonden ook wat te hoog afgesteld, maar ik heb ze toen zelf in het menu (en ‘s nachts voor een muur) iets verlaagd en ben nu, net zoals mijn tegenliggers, wel tevreden over de lichtstand.
Toevallig inderdaad.

Het is zo jammer van alle negatieve energie die gepaard gaat met deze lage kosten.
Zeker gezien het feit dat ik er kwam voor een relatief dure inbouw van de door mij bestelde trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke henk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:52
bartzzz schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:42:
[...]

Dat is inderdaad een fraaie oplossing.
Bedankt voor het delen van je ervaring. Ik ben volgende week aan de beurt, gelukkig geen issue met de lampen dus hopen op een positievere ervaring.
Die oplossing voor de cover is wel een interessante... Misschien iets om te kijken als er meer liefhebbers zijn wat de kosten zijn... Kunnen we de transport kosten misschien met een aantal mensen delen....
Ik ga ook eens rondkijken of er andere opties zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:04
Wat is de allereerste accessoires die je absoluut moet halen voor een Model 3 op dag 1?
Heb zoveel reviews gezien en die zegt: vloermat, screenprotector, PPF, mudflaps, allerlei opbergvakken, cupholder, etc etc.
Ik weet dat "essentieel" kan anders betekenen voor iedereen, maar wat is het die ik echt op dag 1 moet hebben wil ik geen onherstelbare schade veroorzaken? Screenprotector? De rest lijkt me iets wat je op je gerust mag uitzoeken toch? Is PPF/ mudflaps tegen steenslag echt nodig?

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• refused81
SirLct schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 12:06:
Wat is de allereerste accessoires die je absoluut moet halen voor een Model 3 op dag 1?
Heb zoveel reviews gezien en die zegt: vloermat, screenprotector, PPF, mudflaps, allerlei opbergvakken, cupholder, etc etc.
Ik weet dat "essentieel" kan anders betekenen voor iedereen, maar wat is het die ik echt op dag 1 moet hebben wil ik geen onherstelbare schade veroorzaken? Screenprotector? De rest lijkt me iets wat je op je gerust mag uitzoeken toch? Is PPF/ mudflaps tegen steenslag echt nodig?
ehm: geen van alle is essentieel.

zou gewoon proberen zonder iets op dag 1 en dan merk je vanzelf wel of je iets nodig acht.
screen protector overwoog ik destijds ook maar nu naar paar maanden nog steeds zonder. Beschadigd echt niet zolang je normaal doet 8)7

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16:25
Ik heb er inderdaad een screenprotector op gezet (die van Spigen). Niet zozeer om het scherm te beschermen maar om vingerafdrukken te voorkomen. Werkt prima.

PPF heb ik ook overwogen (of overweeg ik eigenlijk nog steeds). Niet alleen voor de vlakken rondom de wielen, maar eigenlijk voor de gehele auto. Is alleen verschrikkelijk duur om te laten doen dus wil dat zelf gaan proberen. Helaas is die folie lastig te verkrijgen als particulier.

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Marc O. schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 12:33:
Ik heb er inderdaad een screenprotector op gezet (die van Spigen). Niet zozeer om het scherm te beschermen maar om vingerafdrukken te voorkomen. Werkt prima.

PPF heb ik ook overwogen (of overweeg ik eigenlijk nog steeds). Niet alleen voor de vlakken rondom de wielen, maar eigenlijk voor de gehele auto. Is alleen verschrikkelijk duur om te laten doen dus wil dat zelf gaan proberen. Helaas is die folie lastig te verkrijgen als particulier.
Ik hoop dat je dan een garage hebt. Goeie verlichting en een wat schone werkruimte is noodzaak om fatsoenlijk PPF aan te brengen aan je auto. Ik doe het je niet na.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-10 19:14
Ik heb zo'n bakje voor de middenconsole omdat die erg diep is. Kan ik daar mijn zonnebril, keyfob voor de garagedeur/laadpaal etc in leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:55
Vloermatten zou ik wel meteen de dag van ophalen bestellen, als ze er niet inzitten. Stuk makkelijker schoonmaken en voorkomt beschadiging aan de stoffering van de auto zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdu
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 24-10 07:21

hdu

Myrdhin schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 13:16:
[...]

Ik heb zo'n bakje voor de middenconsole omdat die erg diep is. Kan ik daar mijn zonnebril, keyfob voor de garagedeur/laadpaal etc in leggen.
Heb ik ook, volgens mij het enige dat "essentieel" is. Ook DE plek voor de laadpas(sen).

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Helemaal niks zou ik zeggen. Screen protector zie ik al helemaal niks in. Dat mensen hem op een telefoon plakken kan ik nog begrijpen. Maar op het scherm in de auto? Nee.

Vloermatten zitten er al in en verder kan ik niks bedenken wat op dag 1 nou een must is.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:44
Inspired schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 13:36:
[...]

Helemaal niks zou ik zeggen. Screen protector zie ik al helemaal niks in. Dat mensen hem op een telefoon plakken kan ik nog begrijpen. Maar op het scherm in de auto? Nee.

Vloermatten zitten er al in en verder kan ik niks bedenken wat op dag 1 nou een must is.
Ik heb wel vanaf dag 1 een screenprotector geplakt (die van Spigen) en ben daar erg blij mee. Het gaat me niet zozeer om de bescherming maar vooral dat het scherm nu mat is waardoor je veel minder last van de zon én vieze vingerafdrukken hebt.
Verder vind ik het schuifbakje in het voorste opbergvak (achter de schuif) erg prettig omdat het vak dan niet zo'n grote grabbelton wordt. Laadpassen liggen makkelijk voor het grijpen en zonnebrillen ook.

Toevallig vandaag de Orbitals van Rimetrix ontvangen en erop gezet. Ziet er wel een stuk dikker uit dan de Aero covers.

[ Voor 6% gewijzigd door Sluuz op 30-03-2022 13:58 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc O.
Phntm schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 13:00:
[...]

Ik hoop dat je dan een garage hebt. Goeie verlichting en een wat schone werkruimte is noodzaak om fatsoenlijk PPF aan te brengen aan je auto. Ik doe het je niet na.
Klopt allemaal. Geen idee of het ook echt gaat lukken. In ieder geval een leuk projectje. In het ergste geval mislukt het en ben je de aanschafprijs van die folie kwijt alsmede een dag (of meer) werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc O.
Sluuz schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 13:57:
Ik heb wel vanaf dag 1 een screenprotector geplakt (die van Spigen) en ben daar erg blij mee. Het gaat me niet zozeer om de bescherming maar vooral dat het scherm nu mat is waardoor je veel minder last van de zon én vieze vingerafdrukken hebt.
Precies dat dus inderdaad waren ook voor mij de redenen om die te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
Marc O. schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:00:
[...]

Precies dat dus inderdaad waren ook voor mij de redenen om die te kopen.
maar kan ook prima na dag 1 ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
refused81 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:01:
[...]

maar kan ook prima na dag 1 ;)
Ja, ik deed dat op dag 2 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• refused81
Marc O. schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:13:
[...]

Ja, ik deed dat op dag 2 ;)
en dan is het prima ;)

Denk dat het fair is om samen te vatten dat je op dag 1 geen must-have accessoires nodig hebt. En je na dag 1 wel ervaart wat je wilt/nodig hebt en dan het kan kopen. Dat zorgt er voor dat je geen onnodige dingen aanschaft.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Als de PPF bij de achterdeuren er niet vanaf de fabriek op zou zitten, zou ik dat een "dag 1" aankoop vinden. In de filmpjes van de 30 MiG Model Y overhandiging zijn ze niet te zien.

[EDIT] Maar bij de M3 moeten ze er op zitten. :)

[ Voor 15% gewijzigd door TNJ op 30-03-2022 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafecito
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21-09 17:07
Hier ook geen screenprotector, al 9 maanden zonder en geen krasje. Ik laat de auto ook niet vallen zoals een telefoon, dus daar ook geen zorgen om.
Ik heb geen last van vingerafdrukken of reflectie op het scherm. Eens in de zoveel tijd éé veeg met een doek en hij is schoon. Ik vind zo’n screenprotector er zo cheap uitzien (kwestie van smaak hoor).
Maar “nodig” heb je hem absoluut niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nikos_cs
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-10 13:31
Ik heb een 3D geprint accessoire bakje. Heb er nog 1 over, mocht iemand dit in Groningen gratis willen afhalen PM mij even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

nikos_cs schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:16:
Ik heb een 3D geprint accessoire bakje. Heb er nog 1 over, mocht iemand dit in Groningen gratis willen afhalen PM mij even.
Heb je ook een STL of evt. een link? Voor diegene die op het werk een LVT-tje (leuk voor thuis) kunnen printen, of thuis een printer hebben staan, en niet uit de omgeving komen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-10 23:58
In mijn Model 3 zat er toch uiteindelijk wel een barst in de screenprotector. Denk dat ik een keer een lange lading - iets van latten of balkjes ofzo - door het midden had liggen die naar voren geschoven is.

Heb nu weer een screenprotector, en de matte versie bevalt me erg goed.

Verder alleen de middenconsole organiser. Anders is het een gat van pandora.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:18

hmr

Happy camper! De Model Y is binnen. Moet helaas wel een service afspraak hebben ivm enkele beschadigingen. Maar het mag de pret niet drukken! Eerste ritje was meteen een feest. Goed vlot en geluidssysteem doet niet onder voor mijn oude Harman Kardon is de BMW!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JZPgBDN598A1YDmWU06iupWxgII=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CQ5LSFabHu6VNTbi4JGzLVcG.jpg?f=fotoalbum_large

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

hmr schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 16:12:
Happy camper! De Model Y is binnen.
d:)b Is het eentje MIG?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:10
Happy camper! De Model Y is binnen.
Heb je de 20" velgen? Ben erg benieuwd welke bandenmaat erop zit. Kan ik alvast op zoek naar een all-season setje :)

[ Voor 46% gewijzigd door Niek_ op 30-03-2022 17:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:40

Shiro

Serenity

Vandaag de Model 3 2020(MiC) gebracht bij de service center.

Gebracht voor een rattelende geluid links achter en resonantie geluid uit de dashboard. Dacht dat voor de ratelende geluid achter het snel te fixen was, geluid is goed te herproduceren door alleen weg te rijden hoor je al een tikje en zelfde met afremmen, alsof iets heen en weer schuift. Na anderhalf uur boden ze toch een loaner aan, daarnaast ook vanmiddag bericht gekregen dat ze nog verder moeten met diagnose en morgen weer een update geven.

Ik heb een Model S85 meegekregen, toch wel een slag groter en je merkt het wel met parkeerplaatsen, toch net te krap soms. Had verwacht dat de S85 stuk fijner zou zijn, maar vind mijn 3 eigenlijk toch fijner, qua interieur sowieso.

Juniper RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Niek_ schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 16:51:
[...]

Heb je de 20" velgen? Ben erg benieuwd welke bandenmaat erop zit. Kan ik alvast op zoek naar een all-season setje :)
Dat is dit (heb ze zelf ook)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HW89a-4EpHumCVH4DQGJDt1IeIs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/enhLx3uiMryOo6ZKT4c81XWL.jpg?f=fotoalbum_large
Happy camper! De Model Y is binnen. Moet helaas wel een service afspraak hebben ivm enkele beschadigingen. Maar het mag de pret niet drukken! Eerste ritje was meteen een feest. Goed vlot en geluidssysteem doet niet onder voor mijn oude Harman Kardon is de BMW!

[Afbeelding]
Goede keuze! (heb exact hetzelfde namelijk :+ )

[ Voor 33% gewijzigd door Notna op 30-03-2022 17:41 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

[Afbeelding]
Ik zag hem staan vandaag… rond een uur of 13:00 daar geweest voor een herstel aan mijn stuurkolom. Geniet er van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Notna schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 17:40:
[...]

Dat is dit (heb ze zelf ook)

[Afbeelding]

[...]

Goede keuze! (heb exact hetzelfde namelijk :+ )
:) Mag in mei die van ons ophalen, zo op het oog hetzelfde als die van jullie. Benieuwd waar ‘ie vandaan komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hmr

hmr

Phntm schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 17:41:
[...]

Ik zag hem staan vandaag… rond een uur of 13:00 daar geweest voor een herstel aan mijn stuurkolom. Geniet er van.
Toen ging ik hem net ophalen :)

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

hmr schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 18:58:
[...]

Toen ging ik hem net ophalen :)
Het gaat dan behoorlijk jeuken om er ook 1 misschien te nemen volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:29
Sluuz schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 13:57:
[...]

Verder vind ik het schuifbakje in het voorste opbergvak (achter de schuif) erg prettig omdat het vak dan niet zo'n grote grabbelton wordt. Laadpassen liggen makkelijk voor het grijpen en zonnebrillen ook.

Toevallig vandaag de Orbitals van Rimetrix ontvangen en erop gezet. Ziet er wel een stuk dikker uit dan de Aero covers.
Heb je die Orbitals zelf uit Amerika laten komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flexiilex
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:17
Eddos schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 20:47:
[...]

Sinds een tijdje versturen ze weer buiten de US :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbc
  • Laatst online: 09-09 09:42

bbc

TNJ schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:29:
Als de PPF bij de achterdeuren er niet vanaf de fabriek op zou zitten, zou ik dat een "dag 1" aankoop vinden. In de filmpjes van de 30 MiG Model Y overhandiging zijn ze niet te zien.

[EDIT] Maar bij de M3 moeten ze er op zitten. :)
Er zitten standaard wel spatlappen op bij MIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-09 23:03
TNJ schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:50:
[...]

Heb je ook een STL of evt. een link? Voor diegene die op het werk een LVT-tje (leuk voor thuis) kunnen printen, of thuis een printer hebben staan, en niet uit de omgeving komen. :)
Thingiverse staat er vol mee zag ik al, daar even rondzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:22
Ik was vandaag bij de Tesla dealer om de kofferbakruimte van de Y te bekijken. Ik rij nu een 3 en door gezinsuitbreiding denk ik dat het allemaal wat aan de krappe kant wordt. Nu gaf de verkoper aan dat Tesla heeft besloten dat de auto's vanaf 1 juli afgeleverd gaan worden met kofferbak klep/afdekking. Is dit bij meer mensen bekend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:22

[Afbeelding]
Zo! Die is gaaf zeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Sunri5e schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 22:56:
Ik was vandaag bij de Tesla dealer om de kofferbakruimte van de Y te bekijken. Ik rij nu een 3 en door gezinsuitbreiding denk ik dat het allemaal wat aan de krappe kant wordt. Nu gaf de verkoper aan dat Tesla heeft besloten dat de auto's vanaf 1 juli afgeleverd gaan worden met kofferbak klep/afdekking. Is dit bij meer mensen bekend?
Yes, dan krijg je een mooi luikje :). Maar 1 juli is wel vroeg.. als je gaat bestellen wordt t waarschijnlijk 2023.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Datum weet ik niet, maar hier kun je het zien bij een Model Y Made in Germany: YouTube: Tesla Made in Germany, Top oder Flop? Model Y Performance im Doc Tes...

Hoop dat ze hem achteraf ook nog kunnen leveren, is een goede toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoooostB
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:59
Bijzondere ervaring met AP op de snelweg i.c.m. sneeuw vanmorgen, met een enkel geluidje (dezelfde als die je hoort als je AP zelf uit zet) schakelde hij zichzelf uit door geblokkeerd zicht op de radar voor. Hier had ik toch wel wat meer toeters en bellen verwacht zoals je normaliter hebt wanneer de AP zichzelf uitschakelt. Anderen een vergelijkbare ervaring?

Tesla Model 3 AWD 19" 2021 | https://www.tindie.com/products/35869/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
Eddos schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 20:47:
[...]

Jup en ik heb het volgende betaald:
  • 348,48 (aankoop + shipping naar NL)
  • 72,50 importkosten
Dus totaal 420,98 euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nikos_cs
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-10 13:31
TNJ schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:50:
[...]

Collega heeft hem geprint, ik heb geen idee wat je bedoelt ;). Deze links heb ik hem gestuurd

https://www.thingiverse.com/thing:4723959

https://www.reddit.com/r/...er_console_tray_3d_print/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• svdgraaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-10 23:52
Ik heb om dezelfde reden geupgrade naar een Y, en ik wil niet meer terug. Zo veel meer ruimte voor de kids en spullen achterin. Die van mij is van december, en heb zelf een oprolbare hoedenplank besteld bij Tesland, werkt prima. Ik zou er niet voor wachten met bestellen in ieder geval :)

MY LR 2022 Midnight Gray, Black interior, 20” FSD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SirLct
Mijn M3 aan het ophalen, en zie ik een rij MYP Berlijn. Blijkbaar vandaag de eerste levering? Gefeliciteerd voor diegene die het zou komen halen. Je wordt getrakteerd met ballonetjes, iets specialer dan mn delivery ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
JoooostB schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 08:04:
Bijzondere ervaring met AP op de snelweg i.c.m. sneeuw vanmorgen, met een enkel geluidje (dezelfde als die je hoort als je AP zelf uit zet) schakelde hij zichzelf uit door geblokkeerd zicht op de radar voor. Hier had ik toch wel wat meer toeters en bellen verwacht zoals je normaliter hebt wanneer de AP zichzelf uitschakelt. Anderen een vergelijkbare ervaring?
Ik kreeg de AP niet eens ingeschakeld vanmorgen. De auto kwam droog uit de parkeergarage, maar op het werk zag de voorkant er zo uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7_oiT-6iylu-EJE3QqFkFqq9ZBQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KdWBLsLfGSJocmhCOQuNyrv2.jpg?f=fotoalbum_large
Handig voor de flitsers aan de voorzijde :)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Sluuz schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 09:07:
[...]

Jup en ik heb het volgende betaald:
  • 348,48 (aankoop + shipping naar NL)
  • 72,50 importkosten
Dus totaal 420,98 euro.
Het blijft veel geld voor 4 plastic wieldoppen maar ze zijn wel fraai, heb ze zelf ook. Opvallender vind ik dat een andere partij nog niet in deze markt is gesprongen vanuit Europa bijvoorbeeld. Er rijden nu zoveel Teslas rond dat het me bijna gegarandeerd success lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
kazuka schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 12:33:
[...]

Het blijft veel geld voor 4 plastic wieldoppen maar ze zijn wel fraai, heb ze zelf ook. Opvallender vind ik dat een andere partij nog niet in deze markt is gesprongen vanuit Europa bijvoorbeeld. Er rijden nu zoveel Teslas rond dat het me bijna gegarandeerd success lijkt.
Helemaal eens. Meer dan 100 euro per wieldop is eigenlijk gekkenwerk. Echter, het stelt me ook wel wat gerust dat de originele velgen beter beschermd zijn dan bij de aero covers. Reparatie daaraan kost een veelvoud.
Natuurlijk ook leuk dat je auto er net wat anders uit ziet dan de andere M3's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:35
Sluuz schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 12:57:
[...]

Helemaal eens. Meer dan 100 euro per wieldop is eigenlijk gekkenwerk. Echter, het stelt me ook wel wat gerust dat de originele velgen beter beschermd zijn dan bij de aero covers. Reparatie daaraan kost een veelvoud.
Natuurlijk ook leuk dat je auto er net wat anders uit ziet dan de andere M3's.
Zou ik eerder andere velgen eronder leggen. Kost je het dubbele, maar ziet er wel een stuk beter uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
STIMPPYYY schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 12:59:
[...]

Zou ik eerder andere velgen eronder leggen. Kost je het dubbele, maar ziet er wel een stuk beter uit.
Tja je moet ergens een lijn trekken he. Had ook een Performance M3 kunnen bestellen. Kost wat meer, maar dan gaat ie gelijk harder en mooiere velgen. Ergens houdt het een keer op :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Sluuz schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:14:
[...]

Tja je moet ergens een lijn trekken he. Had ook een Performance M3 kunnen bestellen. Kost wat meer, maar dan gaat ie gelijk harder en mooiere velgen. Ergens houdt het een keer op :)
Gelijk heb je hoor. Het was niet vervelend bedoelt, meer in de context dat ik 400 voor een setje doppen duur vind :).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PixelPusher
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:08
Gister mijn M3 SR (of hoe dat ook heet tegenwoordig) mogen ophalen.

Superblij mee, ik had alleen maar proefritten in een LR of Performance gedaan dus maakte me een klein beetje zorgen over de acceleratie en audio maar ik was echt positief verrast.
Zat wel een flinke kras op de deur maar die hebben ze er netjes uit gebuft. Her en der nog een beetje zand van de Sahara storm in de grill en raamrubbers maar dat spoelt wel weg.

Op de terugweg gelijk even de nieuwe supercharger in Schiedam geprobeerd, wat mij opviel is dat er bij oplaadlimiet 446KM stond. Ik had daar gewoon 491 verwacht, het is een LFP dus die moet gewoon tot 100% geladen worden en daar stond de auto ook op.

Iemand ervaring mee?

p.s. ondanks dat de sales rep. bij het maken van de afspraak in het systeem zag staan dat er een Intel chip in zat, zat er bij levering toch stiekem de AMD Ryzen in. Heb er maar niet over geklaagd :P

[ Voor 12% gewijzigd door PixelPusher op 31-03-2022 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
PixelPusher schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 14:58:
[...]
Op de terugweg gelijk even de nieuwe supercharger in Schiedam geprobeerd, wat mij opviel is dat er bij oplaadlimiet 446KM stond. Ik had daar gewoon 491 verwacht, het is een LFP dus die moet gewoon tot 100% geladen worden en daar stond de auto ook op.

Iemand ervaring mee?
[...]
491 is WLTP, dat is de synthetische benchmark om auto's met elkaar te vergelijken. Wat de auto aangeeft is wat het battery management systeem meet, en maakt daar een schatting in km van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Heb vanmiddag mijn M3P opgehaald. Zag de batterij op 98% en range 480km. Is het niet wat laag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-10 22:15
SirLct schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 17:15:
Heb vanmiddag mijn M3P opgehaald. Zag de batterij op 98% en range 480km. Is het niet wat laag?
gewoon gaan rijden en batterij op percentage zetten.
Die keren dat de "gemiste" kilometers je een keer laden scheelt, zal in de praktijk nagenoeg nul zijn.

Ik hou aan:
Met (grote) aanhanger: 2km per procent acculading
gewoon: 4km per procent acculading, gaat prima. Als je het dan niet gaat redden, 2 keuzes: ff bijladen, kost snel een kwartier (ff van snelweg af, ff wachten en weer de weg op, of rest van de rit achter een vrachtwagen plakken, kost je afhankelijk van de rest van de afstand een gelijkwaardige tijd of minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

De EPA waarde voor de M3P voor "Highway" is 481. De EPA is ook een optimistische waarde. (Minder optimistisch dan de WLTP, maar toch)

Combined 315 mi (507 km)
City 328.7 mi (528.9 km)
Highway 299 mi (481.1 km)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY

Superblij mee, ik had alleen maar proefritten in een LR of Performance gedaan dus maakte me een klein beetje zorgen over de acceleratie en audio maar ik was echt positief verrast.
Zat wel een flinke kras op de deur maar die hebben ze er netjes uit gebuft. Her en der nog een beetje zand van de Sahara storm in de grill en raamrubbers maar dat spoelt wel weg.

Iemand ervaring mee?

p.s. ondanks dat de sales rep. bij het maken van de afspraak in het systeem zag staan dat er een Intel chip in zat, zat er bij levering toch stiekem de AMD Ryzen in. Heb er maar niet over geklaagd :P
Krassen poets je niet weg, hooguit maskeer je deze zodat je ze minder goed ziet. Laat er een aantekening van maken. Veel plezier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

JoooostB schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 08:04:
Nou, hij ging hier met veel lawaai en het bekende rode stuur uit tijdens een sneeuwbui net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-10 20:01
noo schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 18:13:
[...]

Nou, hij ging hier met veel lawaai en het bekende rode stuur uit tijdens een sneeuwbui net.
Hier ook en bij de stoplichten dacht hij dat ik tegen een muur stond ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-10 12:01
DaCoTa schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 15:57:
[...]

491 is WLTP, dat is de synthetische benchmark om auto's met elkaar te vergelijken. Wat de auto aangeeft is wat het battery management systeem meet, en maakt daar een schatting in km van.
Nee ook niet :p

Wat de auto laat zien is (voor zover ik weet nog altijd) een vaste waarde omgerekend van de amerikaanse EPA waarde in miles.

(Uitgesloten koude batterij en minder bruikbare capaciteit hierdoor)

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmer
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10-11-2023
Iemand een goed adres om de juiste Bluetooth bandenspanningssensoren te kopen? Gaat om een 2021 M3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niek_
Jimmer schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 22:17:
Iemand een goed adres om de juiste Bluetooth bandenspanningssensoren te kopen? Gaat om een 2021 M3.
Bij Tesla zelf?
Even mailen naar Arnhem_Service@tesla.com en vragen om een prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoooostB
noo schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 18:13:
[...]

Dat is ook de reactie die ik verwacht had, maar in plaats daarvan ging hij bijna stilletjes uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke variant heb je? De E3LD heeft @ 100% 507km als hij nieuw is. De E5LD heeft 500km als hij nieuw is. De E3LD heeft een iets grotere accu en daarnaast ook nog een accu die sneller kan laden. Dus met een beetje geluk heb je die. :)

En het is dus de EPA (US tegenhanger van WLTP) die de auto laat zien zoals @Stef87 ook al aangaf. Kan ook al best en paar km minder range zijn als er een paar duizend km op de teller staat en/of BMS dat niet helemaal accuraat is.

[ Voor 10% gewijzigd door Inspired op 01-04-2022 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand ervaring mee?

446km is meer dan de EPA range dus dan is het prima. De nieuwe Model 3 zou @ 100% een range van 442km hebben. De auto laat dus de (lagere) EPA range zien en niet de WLTP range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-10 20:01
JoooostB schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 22:28:
[...]

Dat is ook de reactie die ik verwacht had, maar in plaats daarvan ging hij bijna stilletjes uit...
Kan het ook een toevallige samenloop van omstandigheden zijn? Dus dat hij er in een ietwat scherpe bocht af ging of door een flinke windvlaag? En dat hij daarna niet meer er op wilde ivm de sneeuw?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoooostB
Pierz schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 09:31:
[...]

Kan het ook een toevallige samenloop van omstandigheden zijn? Dus dat hij er in een ietwat scherpe bocht af ging of door een flinke windvlaag? En dat hij daarna niet meer er op wilde ivm de sneeuw?
Nee eigenlijk niet, praktisch kaarsrecht op de linkerbaan met niemand voor me. Misschien omdat ik het stuur goed vast had dat hij niet ging piepen, maar een beetje gek blijft het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
Inspired schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 09:24:
[...]

Welke variant heb je? De E3LD heeft @ 100% 507km als hij nieuw is. De E5LD heeft 500km als hij nieuw is. De E3LD heeft een iets grotere accu en daarnaast ook nog een accu die sneller kan laden. Dus met een beetje geluk heb je die. :)

En het is dus de EPA (US tegenhanger van WLTP) die de auto laat zien zoals @Stef87 ook al aangaf. Kan ook al best en paar km minder range zijn als er een paar duizend km op de teller staat en/of BMS dat niet helemaal accuraat is.
Heb de E3LD inderdaad met ca 1500km op de teller. Dus ja eigenlijk nog vrij nieuw.
Ik moet ook wennen aan rustig rijden, want ik trek het nog te vaak door. Verbruik ligt nu op 225wh/km gemiddeld obv 150km afgelopen 2 dagen. Maar goed, is winter, M3P met 20 inch, dus ja ik klaag niet te veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SirLct schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 09:49:
[...]

Heb de E3LD inderdaad met ca 1500km op de teller. Dus ja eigenlijk nog vrij nieuw.
Ik moet ook wennen aan rustig rijden, want ik trek het nog te vaak door. Verbruik ligt nu op 225wh/km gemiddeld obv 150km afgelopen 2 dagen. Maar goed, is winter, M3P met 20 inch, dus ja ik klaag niet te veel.
Ik rij een tragere LR uit 2019 en rij nog steeds niet rustig. >:) Rij alleen op vakanties de accu leeg dus de rest van het jaar de range ook niet nodig. Mijn gemiddelde verbruik sinds ophalen (±50k km) zit rond de 200Wh/km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Inspired schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 09:53:
[...]

Ik rij een tragere LR uit 2019 en rij nog steeds niet rustig. >:) Rij alleen op vakanties de accu leeg dus de rest van het jaar de range ook niet nodig. Mijn gemiddelde verbruik sinds ophalen (±50k km) zit rond de 200Wh/km.
Doe je netjes! Mijn doel is ook 200wh/km maar we zien het wel. Laadpaal thuis moet nog geregeld worden, dus tot die tijd ga ik niet te gek maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LJ1tNWhqLp3_GIppSc9LWdNiApk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d6SbPGTkfBgDBk2mOAYaAfYe.jpg?f=fotoalbum_large

Boys wat is dit? Ik zag dual motor met rode streep, rode remklauw maar toen zag ik trekhaak.
Dacht, nou het zou een neppe performance zijn, dacht ik. Maar nee.
Kenteken geeft aan PP2N dus Echte performance.
Was er ooit M3P met trekhaak geleverd?
En het mag toch niet achteraf?

[ Voor 17% gewijzigd door SirLct op 01-04-2022 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SirLct schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 09:55:
[...]

Doe je netjes! Mijn doel is ook 200wh/km maar we zien het wel. Laadpaal thuis moet nog geregeld worden, dus tot die tijd ga ik niet te gek maken.
Mja, 200Wh/km moet wel lukken hoor. Helemaal met een nieuwere Model 3 met WP. In de winter is mijn verbruik een stuk hoger. Verwarm overigens in de winter doorgaans voor aan de paal dus netto verbruik is wel een stuk hoger. Maar goed, laadpaal thuis en tankpas dus ja.

Veel plezier met de Model 3 P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SirLct schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 09:56:
[Afbeelding]

Boys wat is dit?
Kenteken geeft aan PP2N dus Echte performance.
Dacht echt dat het een LR met toegevoegde rode streep was. Door de trekhaak.
Was er ooit M3P met trekhaak geleverd?
En het mag toch niet achteraf?
Wellicht alleen voor fietsendrager? Een trekhakentoko kan er best 1 onder zetten. Tesla heeft ze afaik nooit geleverd. Tenzij het een stealth P is maar weet even niet hoe die op de RDW staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
Inspired schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 09:59:
[...]

Wellicht alleen voor fietsendrager? Een trekhakentoko kan er best 1 onder zetten. Tesla heeft ze afaik nooit geleverd. Tenzij het een stealth P is maar weet even niet hoe die op de RDW staan.
De N aan het einde van de codering (bij hem PP2N, bij anderen bijv PQP2S5N) is dus No tow hook, of officieel "Not tow capable"

Afbeeldingslocatie: https://uploads.tff-forum.de/optimized/3X/5/5/5528c845e308ce268a2adf5d85226224c2f09b0f_2_483x500.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SirLct schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 10:02:
[...]

De N aan het einde van de codering (bij hem PP2N, bij anderen bijv PQP2S5N) is dus No tow hook, of officieel "Not tow capable"

[Afbeelding]
Ja. Dat zal hij achteraf een haak hebben laten plaatsen. Officieel mag je dan niks trekken. Dus alleen fietsen of bagagebox oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Ah weer wat geleerd. Dat geef me ook wat meer mogelijkheden dan.
Begrijp me niet verkeerd, de M3P was bewuste keuze van mij, wetende dat ik geen trekhaak kan plaatsen.
Maar stiekem zou een bagagebox toch niet verkeerd voor lange vakantie.
Want dakkoffer vind ik dan niks. Vooral omdat de range denk ik veel meer wordt bestraft daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SirLct schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 10:08:
Ah weer wat geleerd. Dat geef me ook wat meer mogelijkheden dan.
Begrijp me niet verkeerd, de M3P was bewuste keuze van mij, wetende dat ik geen trekhaak kan plaatsen.
Maar stiekem zou een bagagebox toch niet verkeerd voor lange vakantie.
Want dakkoffer vind ik dan niks. Vooral omdat de range denk ik veel meer wordt bestraft daarmee.
Ja, heb er wel eens naar gekeken. Mijne is geleverd voordat er uberhaupt een trekhaak mogelijk was. Maar zolang Tesla niet een trekhaak kan/wil plaatsen wil Leaseplan het niet goedkeuren. Ivm mogelijk garantie issues. Dus maar opgegeven. :|

Dakkoffer gebruik ik sinds de Tesla ook niet meer. Kwestie van slim(mer) inpakken en minder meenemen. :)
Nu moet ik wel zeggen dat we geen kampeerders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Bij mij moet het ook gewoon lukken. Kwam van Giulia en die is niet bepaald ruimte wonder. Maar idd gewoon slim inpakken, vooral kleine tassen die dan de hele ruimte benutten. En niet halve huis meenemen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
Is inderdaad niet de WLTP die je ziet. Hier een 2021 SR+ LFP met 448 km WLTP. Eerste keer laden stond hij volgens mij op 415km bij 100%. Dat liep uiteindelijk op naar 424 km op z'n hoogst, vanmorgen was het 421 km (met 15k kilometers op de teller).

En gefeliciteerd trouwens, veel rijplezier! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
SirLct schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 10:16:
Bij mij moet het ook gewoon lukken. Kwam van Giulia en die is niet bepaald ruimte wonder. Maar idd gewoon slim inpakken, vooral kleine tassen die dan de hele ruimte benutten. En niet halve huis meenemen :D
Vorig jaar met onze Saab Cabrio 3 weken op vakantie gegaan. Dié heeft pas weinig bagageruimte ;) Maar idd, kwestie van een beetje zuinig zijn met wat je allemaal meeneemt en bij voorkeur zachte/flexibele bagagetassen gebruiken. .

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Is Immersive sound verdwenen als optie?

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJGizbo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-10 10:12
DaCoTa schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 16:33:
[...]

De URL op het einde is gekaapt, is nu NSFW.
Inderdaad :o , hoe moet je dat melden bij de moderators?
Pagina: 1 ... 306 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: