De Performance kost nu maar 4010 euro meer dan de LR, maar daarvoor krijg je niet alleen de verlaging maar ook een setje velgen (standaard vind ik niks) en snellere acceleratie. Destijds kwam ik voor een verlagingsset uit op €2000 maar weet niet meer welke dat was, daarmee bleef het comfort volgens mij behouden.PdeBie schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 13:57:
[...]
Wat kost zo'n Perf. upgrade?
Beetje fatsoenlijke schroefset kost misschien 1000~1300 euro. Reken montage kosten erbij á 300 misschien als je het laat doen. Daarvoor heb je geen Performance upgrade lijkt mij.
Ik heb dinsdag nacht de knoop eindelijk doorgehakt en een MYLR besteld. Blauwe kleur, 19" velgen (daardoor verwacht in juli ipv mei). Dat was blijkbaar net op tijd voor de prijsverhoging 
Ik zit eigenlijk al een half jaar te wachten op de 7-zits configuratie. Zijn daar nog geruchten over? We hebben 3 kids (0/4/6), dus met de 7 zits is er nog ruimte over voor vriendje/grootouder(s).
Is het mogelijk om je configuratie aan te passen voor de levering? Als die 7-zits beschikbaar wordt, kan ik mijn bestelling laten aanpassen?
Ik zit eigenlijk al een half jaar te wachten op de 7-zits configuratie. Zijn daar nog geruchten over? We hebben 3 kids (0/4/6), dus met de 7 zits is er nog ruimte over voor vriendje/grootouder(s).
Is het mogelijk om je configuratie aan te passen voor de levering? Als die 7-zits beschikbaar wordt, kan ik mijn bestelling laten aanpassen?
Ik heb ook de P eigenlijk alleen voor de velgen inderdaad. Was veel minder gedoe dan dingen aftermarket regelen (lease)Deveon schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:09:
[...]
De Performance kost nu maar 4010 euro meer dan de LR, maar daarvoor krijg je niet alleen de verlaging maar ook een setje velgen (standaard vind ik niks) en snellere acceleratie. Destijds kwam ik voor een verlagingsset uit op €2000 maar weet niet meer welke dat was, daarmee bleef het comfort volgens mij behouden.
€2000 voor een setje veren of inclusief dempers? In het geval van de eerste wordt je ronduit opgelicht. Een KW variante 3 set met alle opties (hoogte, hardheid, camber) zit rond die prijs.Deveon schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:09:
[...]
De Performance kost nu maar 4010 euro meer dan de LR, maar daarvoor krijg je niet alleen de verlaging maar ook een setje velgen (standaard vind ik niks) en snellere acceleratie. Destijds kwam ik voor een verlagingsset uit op €2000 maar weet niet meer welke dat was, daarmee bleef het comfort volgens mij behouden.
Dat klinkt wel bekend dus vermoed incl dempers voor behoud van comfort. Alleen zie ik de VS dat de Performance ook niet met derde zitrij te krijgen is. Ach, ik wacht nog wel even geduldig wat er straks met de 4680 gaat gebeuren.PdeBie schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 18:36:
[...]
€2000 voor een setje veren of inclusief dempers? In het geval van de eerste wordt je ronduit opgelicht. Een KW variante 3 set met alle opties (hoogte, hardheid, camber) zit rond die prijs.
Leuk weetje is dat de Model Y prototype (wat als basis dient voor de hele productie) in België ge-3D-print wordt
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Meer mensen last van niet werkende verbinding naar Tesla? Mijn public IP thuis lijkt op de deny list te staan. Tesla app wil sinds gisterenavond niet meer verbinden en tesla.com geeft access denied zag ik net. Als ik op 5G ga werkt het meteen weer. Ik woon niet in Rusland. Ziggo netwerk. Heb verder vziw niks geks gedaan met de API.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Heb je iets draaien dat met de API kletst? Wellicht kan je daar iets vinden? Lijkt als een soort van rate limit?Inspired schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 07:56:
Heb verder vziw niks geks gedaan met de API.
Krijg je ook een foutmelding in de App?Inspired schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 07:56:
Meer mensen last van niet werkende verbinding naar Tesla? Mijn public IP thuis lijkt op de deny list te staan. Tesla app wil sinds gisterenavond niet meer verbinden en tesla.com geeft access denied zag ik net. Als ik op 5G ga werkt het meteen weer. Ik woon niet in Rusland. Ziggo netwerk. Heb verder vziw niks geks gedaan met de API.
Ik heb een M3 SR+ 2021 (Maart) , als ik kijk in teslamate, dan kom ik in volgorde van maximaal vermogen op het onderstaande uit (ik trap niet zovaak het gas vol in):pewill schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:13:
Mijn M3 rijdt lekker snel en vlot door het verkeer, maar het accelereren vind ik toch nog niet super. Ik meet met de gps app 'Racetimer' dat de 0 - 100 sprint in 6,7 seconden gaat. (na een rit van 25 km, accu op 75% bij temperatuur 12 grC).
Hoe is dit bij anderen met een M3SR+2021? Volgens de officiële spec's zou het trouwens 5,1 seconden moeten zijn.
/f/image/0xf0IFGIV1jkRVOzOB1Z6J4r.png?f=fotoalbum_large)
Het hangt nogal af van het weer, accu, warm/koud. Het meeste vermorgen haal ik met het uitrollen van bijvoorbeeld 100 (dus regenereren) tot 30 km/h en dan volgas weg. Zoals velen al zeggen, van 0-100 houd hij toch best in, vooral de eerste seconden.
Na lang wachten soms een 403. Maar zo te zien is mijn IP, of een subnet waarvan het onderdeel is, als niet lekker bestempeld bij Akamai. Tesla neemt die rating blijkbaar meteen over. Hopen dat de status na 24 uur gereset word.
Dat is fysica.ksmink schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:29:
[...]
Ik heb een M3 SR+ 2021 (Maart) , als ik kijk in teslamate, dan kom ik in volgorde van maximaal vermogen op het onderstaande uit (ik trap niet zovaak het gas vol in):
[Afbeelding]
Het hangt nogal af van het weer, accu, warm/koud. Het meeste vermorgen haal ik met het uitrollen van bijvoorbeeld 100 (dus regenereren) tot 30 km/h en dan volgas weg. Zoals velen al zeggen, van 0-100 houd hij toch best in, vooral de eerste seconden.
In de eerste seconden krijg je dat vermogen toch niet op de straat.
Als je bij 10km/h vol vermogen zou los laten op de wielen, dan rook je de banden op.
P= Fxv (in Watt, Newton en m/s)
F=m x a
Laat ons eens rekenen:
10km/h is 2,77 m/s
Ik schat het gewicht even simpel in op 1000 kg per as. De realiteit zal er niet ver vanaf zitten.
Laat ons nu aan nemen dat je 200kW wil gebruiken.
Dan wordt het:
F= 200.000 / 2,77 = 72202N
De theoretische versnelling wordt dan: a = F/M
a = 72202 N / 2000kg = 36 m/s
Maar.... je gaat over de maximale wrijving want:
F= mu X Fn
mu= de maximale wrijving van droog asfalt en schat ik in op 0,9
Fn is in dit geval 1000kg *9,81 (enkel achteras aangedreven) of 9810N
Maximale voorwaartse kracht is dus 8829 N
Gaan we op basis daarvan het vermogen berekenen, dan krijgen we
P = 8829 x 2,77 = 24kW
Bij lage snelheden krijg je het maximale vermogen echt niet op de grond, en al zeker niet met enkel achterwielaandrijving.
Met 4-wielaandrijving wordt het gewoon het dubbele, en kan je bij die lage snelheden een pak sneller van de plek komen.
Dit verklaart natuurlijk niet waarom Tesla 5s opgeeft en jij slechts 6.7 haalt...
Kan het zijn dat de auto een nat wegdek vermoed of was het heel koud?
Sony A7 iv en wat recycled glas
[ Voor 6% gewijzigd door Hertog_Martin op 18-03-2022 17:38 ]
Da’s echt heel netjes. Voorverwarmd? Welke temperatuur?Hertog_Martin schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:38:
eerste langere rit met m'n Model 3 SR+ 2021 unicorn en deed op de snelweg met 100-110km/u verbruik van 125Wh/km gemiddeld over 50km.
Vergelijk: gisteren met de SR+ 2021 non-unicorn gemiddeld 138Wh/km over 120 kilometer, overal 105 op de teller en enkele km’s bebouwde kom. Niet voorverwarmd, buiten zonnig en 13-14 graden.
Niet voorverwarmd, was wel in de middag dus graad of 14. Reed vooral op TACCBigSmurf schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 18:30:
[...]
Da’s echt heel netjes. Voorverwarmd? Welke temperatuur?
Vergelijk: gisteren met de SR+ 2021 non-unicorn gemiddeld 138Wh/km over 120 kilometer, overal 105 op de teller en enkele km’s bebouwde kom. Niet voorverwarmd, buiten zonnig en 13-14 graden.
Misschien een enorme open deur maar m.i. maakt verkeer (lees voorligger) een enorm verschil omdat dat veel in de luchtweerstand scheelt.BigSmurf schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 18:30:
[...]
Da’s echt heel netjes. Voorverwarmd? Welke temperatuur?
Als je die variabele niet meeneemt maakt dit soort vergelijkingen een beetje appels met peren vergelijken als je het mij vraagt. (Wat je niet hebt gedaan)…
True. In mijn geval zonder voorliggers. Ik hypermile nooit, tenzij diegene een ouderwetse cruise control heeft en ik er perfect achteraan kan rijden. Anders even iets gas bij en inhalen, scheelt ergernis in het onconstant rijden wat veel mensen doen.Gmorx schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 21:37:
[...]
Misschien een enorme open deur maar m.i. maakt verkeer (lees voorligger) een enorm verschil omdat dat veel in de luchtweerstand scheelt.
Als je die variabele niet meeneemt maakt dit soort vergelijkingen een beetje appels met peren vergelijken als je het mij vraagt. (Wat je niet hebt gedaan)…
Heel rijtje demovoertuigen Tesla Model Y 2021 in de snel leverbare voorraad bij Tesla beschikbaar gekomen: https://www.tesla.com/nl_nl/inventory/new/my
Kan voor de zakelijke rijder interessant zijn qua bijtelling én natuurlijk de relatief snelle levering.
Kan voor de zakelijke rijder interessant zijn qua bijtelling én natuurlijk de relatief snelle levering.
Dat zei de verkoper me gisteren. Ik heb uiteindelijk een MYP besteld. Ik wou eerst wachten om te kijken wat er uit Berlijn zou komen om te zien of er eventueel een 4680 pack in zou zitten, luchtvering, ventilatie in de zetels, etc. Van die 4680 weten we al lang dat het niet gaat gebeuren. Dit is ook logisch zo lang ze niet lokaal gemaakt worden. De rest wordt ook niks vrees ik. Enkel een extra airbag in de voorste zetel die ik hopelijk nooit nodig ga hebben. Er zou een hoedenplank zijn, maar hij leek met niet heel zeker.SirLct schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:25:
[...]
Welke Model Y komt vanuit Berlin? Ik zie op tesla site dat MYP leverbaar in april is, is het dan Berlin versie?
Met de chip tekorten en dat gedoe met nickel heb ik uiteindelijk de knoop doorgehakt. De prijs van de long range is al gestegen. Ik ging eerst een long rage op 19" velgen kopen, maar die is 2000 euro duurder geworden en heeft een langere levertijd. Dan maar een MYP met standaard lak genomen ipv de rode die ik op het oog had. Ik ga wel zien of ik naar 19" velgen kan gaan later.
Afgelopen vrijdag mijn MYLR in Hasselt mogen in ontvangst nemen.
Alles tiptop verlopen en super happy natuurlijk 😁
Heb wel 1 vraagje waar ik niet meteen een antwoord op vinden kan op het net.
Het automatisch tilten van de buitenspiegels is een fantastische zaak.
Nu werkt dat niet zo super bij het verlaten van mijn oprit.
Mijn oprit is smal en loopt bij het achteruitrijden omhoog.
Dit maakt dat de spiegels op dat moment helemaal niets meer meekrijgen van mijn oriëntatie punten verderop.
In normaal omstandigheden is de tilt magnifiek.
Kan ik deze getilte positie manipuleren zodat deze iets minder naar beneden staat zodat deze ook bruikbaar is in mijn oprit?
Als dit niet het geval is ga ik deze functie uitschakelen maar mijn voorkeur gaat uit van een compromis.
Alvast bedankt
Dit maakt dat de spiegels op dat moment helemaal niets meer meekrijgen van mijn oriëntatie punten verderop.
Kan ik deze getilte positie manipuleren zodat deze iets minder naar beneden staat zodat deze ook bruikbaar is in mijn oprit?
Als dit niet het geval is ga ik deze functie uitschakelen maar mijn voorkeur gaat uit van een compromis.
Alvast bedankt
De spiegels zijn afhankelijk van de default settings. M.a.w ook hoe laag ze naar beneden mee bewegen hangt af van hoe de spiegels ervoor stonden.Peter_J_ schreef op zondag 20 maart 2022 @ 10:44:
Afgelopen vrijdag mijn MYLR in Hasselt mogen in ontvangst nemen.
Alvast bedankt
Bieden de camera’s niet voldoende steun aan in de situatie waar je achteruit rijdt?
Misschien is het mogelijk om een extra profiel aan te maken, enkel voor "thuis achteruit"?Peter_J_ schreef op zondag 20 maart 2022 @ 10:44:
Als ik me niet vergis moet je de posities van de spiegels aanpassen terwijl deze getilt zijn en dan gaat hij de volgende keer terug naar die positie.Peter_J_ schreef op zondag 20 maart 2022 @ 10:44:
Weet iemand wat de verschil is van Model 3 Performance met op rdw variant E3LD uitvoering PP2N en eentje met uitvoering PQP2S5N?
Life is too short to drive boring cars
In België zijn er ook een deel.Niek_ schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 00:17:
Heel rijtje demovoertuigen Tesla Model Y 2021 in de snel leverbare voorraad bij Tesla beschikbaar gekomen: https://www.tesla.com/nl_nl/inventory/new/my
https://www.tesla.com/nl_BE/inventory/new/my
Voor de particulier is dit niet zo interessant denk ik. Ze zijn erg prijzig voor demo voertuigen en hebben waarschijnlijk de oude chipset, geen hoedenplank en dergelijke.
Dit voertuig is bijna 2.000 euro duurder dan een nieuwe, maar heeft minder dan 50km op de teller. Misschien is dat wel een recent voertuig van iemand die hem niet heeft opgehaald, of erger, geweigerd.
https://www.tesla.com/nl_...s=new&redirect=no#payment
Er zitten wel bestemmings- en documentatiekosten van € 980 bij. Dus ongeveer duizend euro duurder. Als hij echt nieuw is heeft hij wel nog radar in tegenstelling tot een nieuwe bestelling. Ik heb een MYP in bestelling staan. Misschien moet ik eens bellen om te horen of die al Ryzen, radar en dergelijke heeft.
Goed te lezen. Ik heb sinds deze week ook steeds rcm_a094. Heeft mobiele service center het opgelost of moest je ergens heen?Hunkaroglu schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 14:05:
[...]
Even een update voor de geïnteresseerden hoe Tesla service is omgegaan met de gemelde gebreken.
1. Uitgebreide diagnose en ze hebben geen problemen gezien aan de auto of laadpoort.
Vermoedelijk is mijn thuislader niet meer helemaal ok. Ik hou het nog in de gaten. Mocht het weer optreden neem ik wel contact op met Zappi. Neem aan dat de laadpaal geen kuren mag vertonen in 2 jaar.
Moest voor de diagnose wel betalen overigens. 65 euro omdat er verder niks was aan de auto. Ze waren wel meer dan een half uur bezig. Ze zijn dus wel coulant geweest.
2. Gesp vervangen middenachter. Klopte dus wat ik in een forum had gelezen.
3. Linker achterruit schoongemaakt en gesmeerd.
Verder hadden ze op eigen initiatief de beide voorste kogelgewrichten van de bovenste draagarm opnieuw afgedicht. Schijnt een bekend probleem te zijn bij M3's.
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Ik merk sinds een week of drie dat er een aanzienlijke powerlag is bij het optrekken in de eerste paar km/h (meer dan voorheen dus) zijn er anderen met een m3LR die dat ook ervaren?
[ Voor 3% gewijzigd door ecofin op 20-03-2022 18:23 ]
Dacht ik ook maar ze gaan steeds terug “standaard” tilt stand.Didiervu schreef op zondag 20 maart 2022 @ 12:09:
[...]
Als ik me niet vergis moet je de posities van de spiegels aanpassen terwijl deze getilt zijn en dan gaat hij de volgende keer terug naar die positie.
Achteruit rijden puur op camera vind ik nog wat spannend.
Zal oefenen worden ermee 😅
Ik ben naar de service center in Amsterdam geweest omdat ik ook andere issues had. Ik weet niet zeker of de mobiele service center dit issue ook op locatie kan fixen. Ik zou ze anders even bellen.Jazzper schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:18:
[...]
Goed te lezen. Ik heb sinds deze week ook steeds rcm_a094. Heeft mobiele service center het opgelost of moest je ergens heen?
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
Heb je de optie aanstaan waarbij de acceleratie rekening houdt met objecten voor je? Want dan houdt de auto inderdaad soms even wat in.ecofin schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:23:
Ik merk sinds een week of drie dat er een aanzienlijke powerlag is bij het optrekken in de eerste paar km/h (meer dan voorheen dus) zijn er anderen met een m3LR die dat ook ervaren?
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Hm daar had ik niet aan gedacht, ik denk het wel en dat zou t verklaren idd want het was niet constant. thanks voor de tipTaro schreef op zondag 20 maart 2022 @ 22:24:
[...]
Heb je de optie aanstaan waarbij de acceleratie rekening houdt met objecten voor je? Want dan houdt de auto inderdaad soms even wat in.
Truc is, achteruit inschakelen, spiegels bijstellen naar gewenste tiltstand, op opslaan drukken... Hier een tijd geleden ook mee bezig geweest, als je niet op opslaan drukt voordat je weer naar drive of park gaat onthoud hij inderdaad de wijzigingen nietPeter_J_ schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:26:
[...]
Dacht ik ook maar ze gaan steeds terug “standaard” tilt stand.
Achteruit rijden puur op camera vind ik nog wat spannend.
Zal oefenen worden ermee 😅
Helaas werkt dit trucje niet meer (althans bij mij lijkt hetrensonthemove schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:30:
[...]
Truc is, achteruit inschakelen, spiegels bijstellen naar gewenste tiltstand, op opslaan drukken... Hier een tijd geleden ook mee bezig geweest, als je niet op opslaan drukt voordat je weer naar drive of park gaat onthoud hij inderdaad de wijzigingen niet
Voor de twee mensen die het nog niet gezien hebben:
Koop een electrische auto, goed voor het milieu...DaCoTa schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:13:
Voor de twee mensen die het nog niet gezien hebben:
[YouTube: Jumping a BRAND NEW $150k Tesla 50ft Into The Air *TOTALED]
Exact wat er mis is met de overbetaalde youtube generatie 
En nee, ze zijn niet allemaal slecht
En nee, ze zijn niet allemaal slecht
[ Voor 25% gewijzigd door Houseofdreams op 21-03-2022 15:15 ]
EX30 Ultra Twin Performance
Na de eerste twee seconde had ik genoeg gezien en haakte ik af, ieder die de video deelt en kijkt is net zo goed onderdeel van het probleem. Zonder vraag geen aanbod.Houseofdreams schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:15:
Exact wat er mis is met de overbetaalde youtube generatie
Ik denk dat ik de sleutels nog altijd niet snap. Ik dacht vandaag "ik ga eens alles met de telefoon doen". Dus vanmorgen naar het werk, bij mij thuis gaat de auto netjes open met de telefoon in mijn borstzak en op het werk gaat de auto automatisch weer op slot. Maar vanmiddag wil ik naar huis, ook weer telefoon in mijn borstzak, maar de auto wil echt niet open. Even er naast blijven staan, wat aan de deurhendel gemorreld. Nope.
Dus maar weer de keycard gebruikt. En nu thuis is de auto ook weer niet op slot gegaan terwijl hij dat normaal wel altijd doet.
Toen ik vanmiddag instapte gaf de auto wel aan dat hij geen verbinding had (voor live verkeer en spotify), maar openen met de telefoon werkt toch met bluetooth?
Dus maar weer de keycard gebruikt. En nu thuis is de auto ook weer niet op slot gegaan terwijl hij dat normaal wel altijd doet.
Toen ik vanmiddag instapte gaf de auto wel aan dat hij geen verbinding had (voor live verkeer en spotify), maar openen met de telefoon werkt toch met bluetooth?
Signatures zijn voor boomers.
Ik weet niet welke telefoon je gebruikt, maar bij mijn iPhone moet ik de locatievoorzieningen op “altijd aan” zetten voor de tesla app. Als ik dit niet doe, duurt het aanzienlijk langer om de auto van het slot te halen enzo. Ik heb er eigenlijk nooit problemen mee. Sinds de laatste update wel een paar keer gehad dat het alarm heel kort afgaat als ik de deur open trek.Maasluip schreef op maandag 21 maart 2022 @ 18:29:
Ik denk dat ik de sleutels nog altijd niet snap. Ik dacht vandaag "ik ga eens alles met de telefoon doen". Dus vanmorgen naar het werk, bij mij thuis gaat de auto netjes open met de telefoon in mijn borstzak en op het werk gaat de auto automatisch weer op slot. Maar vanmiddag wil ik naar huis, ook weer telefoon in mijn borstzak, maar de auto wil echt niet open. Even er naast blijven staan, wat aan de deurhendel gemorreld. Nope.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
En de app niet killen maar in de achtergrond gewoon laten draaien.BillSpaarbank schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:15:
[...]
Ik weet niet welke telefoon je gebruikt, maar bij mijn iPhone moet ik de locatievoorzieningen op “altijd aan” zetten voor de tesla app. Als ik dit niet doe, duurt het aanzienlijk langer om de auto van het slot te halen enzo. Ik heb er eigenlijk nooit problemen mee. Sinds de laatste update wel een paar keer gehad dat het alarm heel kort afgaat als ik de deur open trek.
En als je eenmaal de auto hebt open gemaakt met de keycard moet je hem ook via die weg op slot doen.
En op Android moet ik soms het scherm unlocken voordat de auto open gaat. Met gelocked device werkt het 9 van de 10 keer wel, maar soms dus niet.
En op Android moet ik soms het scherm unlocken voordat de auto open gaat. Met gelocked device werkt het 9 van de 10 keer wel, maar soms dus niet.
Nee, die ervaring heb ik niet. Ik heb voor vandaag de auto altijd met de keycard open gemaakt en thuis ging hij vrijwel altijd automatisch op slot. En ik begrijp dat de auto niet automatisch op slot gaat omdat je met de keycard wegloopt.Caelorum schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:30:
En als je eenmaal de auto hebt open gemaakt met de keycard moet je hem ook via die weg op slot doen.
Tesla app altijd op de achtergrond laten draaien, locatie voorzieningen aan, energiebesparing uit. Dan moet het altijd werken.Maasluip schreef op maandag 21 maart 2022 @ 18:29:
In de Tesla app kan je ook zien of je BT connectie hebt, dan staat er bij security “Telefoonnaam - connected”.
- Taro
- Niet online
Als je hem opent met de keycard moet je hem ook weer sluiten met de keycard.Maasluip schreef op maandag 21 maart 2022 @ 18:29:
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Nee dus. Voorheen heb ik de auto altijd met de keycard geopend en bij mij thuis ging hij meestal automatisch op slot.Taro schreef op maandag 21 maart 2022 @ 22:51:
[...]
Als je hem opent met de keycard moet je hem ook weer sluiten met de keycard.
- Taro
- Niet online
Mhm, dan heb ik waarschijnlijk die ervaring omdat de connectie met de telefoon in beide gevallen niet goed was, dus ook bij het weglopen ivm afsluitenMaasluip schreef op maandag 21 maart 2022 @ 22:52:
[...]
Nee dus. Voorheen heb ik de auto altijd met de keycard geopend en bij mij thuis ging hij meestal automatisch op slot.
Maar het probleem dat je ervaart heb ik misschien 2x in 2,5 jaar tijd gehad, dus zou het idd ergens in de Bluetooth of App instellingen zoeken.
Sinds ik mijn M3P eind 2021 heb op mogen halen sta ik vooral versteld van het verbruik. Het waren tot nu toe toch behoorlijk frisse maanden, maar alsnog heb ik een gemiddeld verbruik van 185Wh/km (6336km totaal)
Ondanks dat het een idioot snelle auto is ben ik vooral heel rustig gaan rijden. Niet zozeer vanwege de range, maar meer omdat hij niet zo uitnodigt om te scheuren. Met mijn vorige benzinemonster reed ik eigenlijk altijd veel te hard.
Met de huidige zachtere temperaturen zie ik het verbruik nog beter worden. Mijn woon-werk verkeer is 66km per dag waarvan 22 N-weg en 44km snelweg. Ik haal op mijn huidige lading een gemiddeld verbruik van 158Wh/km (107km gereden).
Mijn vader rijdt sinds december in de Porsche Taycan. Ongelooflijk mooie auto die geweldig rijdt, maar het verbruik komt met geen mogelijkheid in de buurt van de Tesla (ik weet het, ook een verschil in gewicht etc).
Wat zijn jullie ervaringen qua verbruik?
Ondanks dat het een idioot snelle auto is ben ik vooral heel rustig gaan rijden. Niet zozeer vanwege de range, maar meer omdat hij niet zo uitnodigt om te scheuren. Met mijn vorige benzinemonster reed ik eigenlijk altijd veel te hard.
Met de huidige zachtere temperaturen zie ik het verbruik nog beter worden. Mijn woon-werk verkeer is 66km per dag waarvan 22 N-weg en 44km snelweg. Ik haal op mijn huidige lading een gemiddeld verbruik van 158Wh/km (107km gereden).
Mijn vader rijdt sinds december in de Porsche Taycan. Ongelooflijk mooie auto die geweldig rijdt, maar het verbruik komt met geen mogelijkheid in de buurt van de Tesla (ik weet het, ook een verschil in gewicht etc).
Ik gebruik als vuistregel altijd 200Wh/km maar daar kom ik echt bij lange na niet in de buurt met de Model 3 LR. Het exacte verbruik houd ik net als bij m'n brandstofauto's niet bij. Gewoon lekker rijden met het accudisplay op % en laden wanneer nodig.
Ik weet niet of je een iPhone hebt of Android device, maar met laatstgenoemde kan je ook je telefoon als keycard gebruiken door het tegen de deurstijl te houden (NFC werkt namelijk gewoon op Android icm Tesla/Keycard, op iOS niet). Mocht BT dan bokken, kan je altijd op die manier er nog inMaasluip schreef op maandag 21 maart 2022 @ 22:52:
[...]
Nee dus. Voorheen heb ik de auto altijd met de keycard geopend en bij mij thuis ging hij meestal automatisch op slot.
2021 Model Y LR, sinds 21-12-2021 in bezit met 1900 km op de teller en aldus de boordcomputer zit ik op een gemiddeld verbruik van 193 Wh/km verbruikjevdr1990 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 08:21:
Sinds ik mijn M3P eind 2021 heb op mogen halen sta ik vooral versteld van het verbruik. Het waren tot nu toe toch behoorlijk frisse maanden, maar alsnog heb ik een gemiddeld verbruik van 185Wh/km (6336km totaal)
[ Voor 53% gewijzigd door Notna op 22-03-2022 09:00 ]
Nieuwe Model 3s met WP zijn ook gewoon lekker zuinig. Verder was het niet super koud en mogen we max 100. Tenminste, grotendeels. Je rijdt ook wat langere afstanden. Ik rij hele korte afstanden en heb een oude zonder WP. Ik zit na 50k op ±200Wh/km. In de zomer wat zuiniger en in de winter een hoger verbruik. Doe nul moeite, rij absoluut niet rustig en pak het nodige comfort. (Climate hele jaar door op 20/21 en climate aan 9/10x voordat ik vertrek.jevdr1990 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 08:21:
Ik zou graag een Taycan rijden. Zelfs met 400Wh/km.
In 2019 zat ik ook rond de 180, maar de laadpaal gaf meer 250 wh/km aan. Zaken als preconditionen en laadverliezen worden bij Tesla niet meegenomen in de verbruikcijfers.jevdr1990 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 08:21:
Ik doe ook niet zuinig, verwarm altijd voor en heb altijd stuur en stoelverwarming aan (ben een koukleum)Inspired schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 08:59:
[...]
Nieuwe Model 3s met WP zijn ook gewoon lekker zuinig. Verder was het niet super koud en mogen we max 100. Tenminste, grotendeels. Je rijdt ook wat langere afstanden. Ik rij hele korte afstanden en heb een oude zonder WP. Ik zit na 50k op ±200Wh/km. In de zomer wat zuiniger en in de winter een hoger verbruik. Doe nul moeite, rij absoluut niet rustig en pak het nodige comfort. (Climate hele jaar door op 20/21 en climate aan 9/10x voordat ik vertrek.
Ik zou graag een Taycan rijden. Zelfs met 400Wh/km.
Ik zou m'n M3P niet inruilen voor een Taycan
Voorverwarmen aan de paal? Daarmee krijg je ook zunigere verbruikscijfers natuurlijk. Maar goed, is het allemaal heel persoonlijk. Met dezelfde ICE rijdt de een 1 op 20 en de ander 1 op 10.jevdr1990 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 09:26:
[...]
Ik doe ook niet zuinig, verwarm altijd voor en heb altijd stuur en stoelverwarming aan (ben een koukleum)
Ik zou m'n M3P niet inruilen voor een Taycan, vind de Tesla helemaal geweldig.
Net een mailtje van Promovendum - premie gaat 20% omhoog 
Huidige premie inclusief pakketkorting € 59,16 per maand (inclusief 75% no-claim korting)
Nieuwe premie inclusief pakketkorting € 71,46 per maand (inclusief 75% no-claim korting)
Iemand nog een goed alternatief - of valt dit nog wel mee?
Huidige premie inclusief pakketkorting € 59,16 per maand (inclusief 75% no-claim korting)
Nieuwe premie inclusief pakketkorting € 71,46 per maand (inclusief 75% no-claim korting)
Centraal Beheer wellicht? Ik was daar voor de Model Y veruit het goedkoopste uit icm een collectiviteitskorting omdat mijn zorgverzekering bij Zilveren Kruis loopt.MrBasta schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:57:
ANWB is ook een optie icm wegenwacht service.
Valt echt mee. Ik snap overigens niet hoe je op die maandbedrag komt.MrBasta schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:57:
Als ik het voor mezelf bereken op hun site met 15 schadevrije jaren, km 20.000 - 30000 p/j en allrisk kom ik uit op 127,00 euro ongeveer.
Hetzelfde wat ik bij Interpolis ook betaal.
FF gecheckt! Centraal beheer is veel duurder zie ik. ANWB is maar EUR60 per maand - hebben wel slechtere voorwaarden (maar 1 jaar nieuwwaarde regeling bij total loss)Notna schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:03:
[...]
Centraal Beheer wellicht? Ik was daar voor de Model Y veruit het goedkoopste uit icm een collectiviteitskorting omdat mijn zorgverzekering bij Zilveren Kruis loopt.
Net gechecked, als ik hem opnieuw af zou sluiten kom ik op EUR132 per maandHunkaroglu schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:07:
[...]
Valt echt mee. Ik snap overigens niet hoe je op die maandbedrag komt.
Als ik het voor mezelf bereken op hun site met 15 schadevrije jaren, km 20.000 - 30000 p/j en allrisk kom ik uit op 127,00 euro ongeveer.
Hetzelfde wat ik bij Interpolis ook betaal.
Zijn er hier mensen met tips voor een dakkoffer en bevestigingsmateriaal voor het dakkoffer? Ik wil van de zomer met het gezin op vakantie en de kofferbak geeft wat te weinig ruimte om alles mee te krijgen. Houdt de model 3 rekening met de range als hij merkt dat het verbruik hoger is dan verwacht (zonder dakkoffer)?
Prijs is idd omhoog gegaan. Ik betaal All-Risk, 8 jaar schadevrije, incl. inzittende verzekering, pechhulp (en 10% collectiviteitskorting) etc. EUR 88.92 (dus 72 euro voor de verzekering zelf)MrBasta schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:12:
[...]
FF gecheckt! Centraal beheer is veel duurder zie ik. ANWB is maar EUR60 per maand - hebben wel slechtere voorwaarden (maar 1 jaar nieuwwaarde regeling bij total loss)
[...]
Net gechecked, als ik hem opnieuw af zou sluiten kom ik op EUR132 per maand- zeker in een goede tijd afgesloten
Ik heb een Hapro Traxer met Premium-Fit bevestiging en deze past perfect op de originele dakdragers van Tesla. Na een tijd rijden kun je op basis van de laatste km (10,20,50km) je verbruik goed inschatten. Verbruik viel mij erg tegen. Ik weet dat er hier mensen zijn die hem achter de auto hebben ivm dat verbruik maar dat vind ik gewoon echt niet mooi.Sunri5e schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:17:
Zijn er hier mensen met tips voor een dakkoffer en bevestigingsmateriaal voor het dakkoffer? Ik wil van de zomer met het gezin op vakantie en de kofferbak geeft wat te weinig ruimte om alles mee te krijgen. Houdt de model 3 rekening met de range als hij merkt dat het verbruik hoger is dan verwacht (zonder dakkoffer)?
ANWB lijkt me ook een betere deal. Zojuist gecheckt.Notna schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:03:
[...]
Centraal Beheer wellicht? Ik was daar voor de Model Y veruit het goedkoopste uit icm een collectiviteitskorting omdat mijn zorgverzekering bij Zilveren Kruis loopt.
Ik kwam op 86 euro uit. Maar daar zit wegenwacht service niet erbij in toch?
Bij ANWB kun je voor een klein bedrag ook 3 jaar garantie krijgen.... Echter wat je pas later ziet is dat ze ook een lojack installatie willen hebben bij een tesla.MrBasta schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:12:
[...]
FF gecheckt! Centraal beheer is veel duurder zie ik. ANWB is maar EUR60 per maand - hebben wel slechtere voorwaarden (maar 1 jaar nieuwwaarde regeling bij total loss)
Het probleem waar ik tegen aan liep is dat veel vezekeringen of geen tesla willen verzekeren. Of inderdaad extra voorwaarde ( die in mijn oogpunt niet altijd reeel zijn )
ik was verbaasd over de grote verschillen van verzekeringen...
Voor mij kwam het uit bij ANWB of UNIVE maar merk wel dat de tarieven voor iedereen verschillend is
het kan gewoon op postcodeniveau extreem verschillen. kan makkelijk 10% verschil in zitten tussen een achterstandswijk en een wat nettere buurt in een grote stad. verschil tussen een dorp en stad kunnen ook groot worden na een bepaalde cataloguswaarde.
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Ik heb mijn MY ook via de ANWB verzekerd.
Zij "eisen" inderdaad een Lojack systeem maar die kosten zijn eenmalig €500,- voor 3 jaar.
En als je de premie berekent kun je ANWB lid worden (geen wegenwacht !) en dan bespaar je ook weer X%.
In mijn geval ben ik nu verzekerd voor €794,46 per jaar. (met korting voor eenmalig betalen ipv per maand)
Dus omgerekend is dat €66,-/maand.
Zij "eisen" inderdaad een Lojack systeem maar die kosten zijn eenmalig €500,- voor 3 jaar.
En als je de premie berekent kun je ANWB lid worden (geen wegenwacht !) en dan bespaar je ook weer X%.
In mijn geval ben ik nu verzekerd voor €794,46 per jaar. (met korting voor eenmalig betalen ipv per maand)
Zojuist iemand gesproken van ANWB en offerte binnengekregen. Zag idd ook iets staan over Lojack systeem.bartzzz schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 12:16:
Ik heb mijn MY ook via de ANWB verzekerd.
114: Terugvindsysteem Moving Intelligence of LoJack
Het op het polisblad omschreven voertuig moet uitgerust zijn met een terugvindsysteem van Moving Intelligence of LoJack, dat ingebouwd is door een geautoriseerde dealer.
Tevens heb je ook een abonnement nodig die € 126,- exclusief BTW (€ 152,46 inclusief BTW) per jaar kost.
Dan weet ik niet of het nog voordeliger gaat worden dan bij Interpolis. Want daar vragen ze niet om dit systeem.
Zoals bovenstaand aangegeven kosten zijn eenmalig 500 euro incl 3 jaar abonnement en incl installatie. Ze komen die gewoon bij je thuis installeren.
Voor mij zijn de kosten incl inzittende verzekering en 3 jaar tegen nieuwwaarde 83 euro. De andere offerte die ik had van ASR was 130 euro met precies dezelfde polis..
Dus dan heb ik na 1 jaar die kosten van de lojack er al uit...( en dan hopen dat ze volgend jaar niet te veel omhoog gaan )
Voor mij zijn de kosten incl inzittende verzekering en 3 jaar tegen nieuwwaarde 83 euro. De andere offerte die ik had van ASR was 130 euro met precies dezelfde polis..
Dus dan heb ik na 1 jaar die kosten van de lojack er al uit...( en dan hopen dat ze volgend jaar niet te veel omhoog gaan )
Dan moet je wel goed opletten met appels en appels vergelijken, wat betreft je vraag over verbruik. Want Tesla neemt dat sowieso niet mee in het verbruik. Weet niet hoe de Taycan dat doet. Dus je zou dan moeten kijken naar kWh uit de paal / km geredenjevdr1990 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 09:26:
[...]
Ik doe ook niet zuinig, verwarm altijd voor en heb altijd stuur en stoelverwarming aan (ben een koukleum)
Ik zou m'n M3P niet inruilen voor een Taycan, vind de Tesla helemaal geweldig.
Anyways zijn de nieuwe model 3's verschrikkelijk efficient (maar Ev database vind de Taycan niet zo ver weg: 175 vs 155)
[ Voor 9% gewijzigd door JohanB op 22-03-2022 13:10 ]
Voor mij kwamen Unive en ANWB ook als goedkoopste eruit vorige zomer. Promovendum wilde me uberhaupt niet hebben, CB was significant duurder. Uiteindelijk Unive geworden omdat Tesla soms lastig schijnt te doen over Lojack met reparaties etc.Gekke henk schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 12:05:
[...]
Bij ANWB kun je voor een klein bedrag ook 3 jaar garantie krijgen.... Echter wat je pas later ziet is dat ze ook een lojack installatie willen hebben bij een tesla.
Het probleem waar ik tegen aan liep is dat veel vezekeringen of geen tesla willen verzekeren. Of inderdaad extra voorwaarde ( die in mijn oogpunt niet altijd reeel zijn )
ik was verbaasd over de grote verschillen van verzekeringen...
Voor mij kwam het uit bij ANWB of UNIVE maar merk wel dat de tarieven voor iedereen verschillend is
Blijkbaar is een Model 3 met trekhaak bestellen enorm lastig. De advisor kon mij eigenlijk niet vertellen of het überhaupt nog mogelijk was.
Kom je binnen, letterlijk klaar om te kopen, komt die curve ball opeens om de hoek...
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Ik heb (vorige week) een order geplaatst voor een Model 3 (RWD), en de trekhaak was geen enkel probleem. Ik moet het reserveringsnummer e-mailen en Tesla Service kan dat aanpassen. Het is wel een RWD dus misschien dat het uitmaakt?Hooglander1 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:18:
Blijkbaar is een Model 3 met trekhaak bestellen enorm lastig. De advisor kon mij eigenlijk niet vertellen of het überhaupt nog mogelijk was.
Kom je binnen, letterlijk klaar om te kopen, komt die curve ball opeens om de hoek...
Toen ik de proefrit maakte, is er wel gezegd dat het online niet te kiezen is maar zij dat in orde kunnen maken.
Dat is wel een héél ander verhaal dan mijn "advisor", maar zoals gezegd, ik had al geen heel goed gevoel bij haar. Ze zeiden wel iets over dat de levertijd dan onbekend was, maar ergens tussen nu en eind november moet toch lukken zou je zeggen...Xenir schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:25:
[...]
Ik heb (vorige week) een order geplaatst voor een Model 3 (RWD), en de trekhaak was geen enkel probleem. Ik moet het reserveringsnummer e-mailen en Tesla Service kan dat aanpassen. Het is wel een RWD dus misschien dat het uitmaakt?
Toen ik de proefrit maakte, is er wel gezegd dat het online niet te kiezen is maar zij dat in orde kunnen maken.
Trekhaak als optie staat al sinds vorige zomer niet meer in de configurator. Maar er staan regelmatig nog (nieuwe) exemplaren met trekhaak tussen de inventory modellen. Nu ook eentje: https://www.tesla.com/nl_...by=relevance&zip=&range=0 .Hooglander1 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:18:
Inderdaad, mijn adviseur gaf ook aan: November. Maar nogmaals het kan aan het model liggen wellicht. Zag er tijdens de proefrit ook geen staan met een trekhaak.
Ik wil hem eigenlijk vnl. gebruiken voor het plaatsen van een trekhaak koffer, niet zozeer om iets te trekken. Heb nu ook een auto met trekhaak, en die heb ik 3 a 4 x gebruikt in de vijf jaar dat ik de auto nu heb.
Ik wil hem eigenlijk vnl. gebruiken voor het plaatsen van een trekhaak koffer, niet zozeer om iets te trekken. Heb nu ook een auto met trekhaak, en die heb ik 3 a 4 x gebruikt in de vijf jaar dat ik de auto nu heb.
Ja, dat klopt, maar als ik dan toch de volle mep betaal, dan wil ik wel eentje in een kleur die ik wil, met het interieur die ik wel etc etc... (en met AMD processor ipv de Intel).raviculus schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:29:
[...]
Trekhaak als optie staat al sinds vorige zomer niet meer in de configurator. Maar er staan regelmatig nog (nieuwe) exemplaren met trekhaak tussen de inventory modellen. Nu ook eentje: https://www.tesla.com/nl_...by=relevance&zip=&range=0 .
Ik zit bij Univé met mijn M3. 23 schadevrije jaren. Betaal €89 per maand. Geen verdere voorwaarden mbt beveiliging. Verzekering ANWB had toch veel negatieve recensies, die was vorig jaar november wel veel goedkoper. Ca €60, maar misschien icm wegenwacht.MrBasta schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:57:
Model 3 | 2024 Highland
Daar kan ik inkomen, had zelf het geluk dat ik precies de config met trekhaak die ik wilde in de inventory vond. Wit interieur zou ik zelf ook zeker niet doen.Hooglander1 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:38:
[...]
Ja, dat klopt, maar als ik dan toch de volle mep betaal, dan wil ik wel eentje in een kleur die ik wil, met het interieur die ik wel etc etc... (en met AMD processor ipv de Intel).
trekhaak kan door verkoop later op elke model 3 worden toegevoegd. Gewoon vragen:
zal je bestelling niet vertragen....het kan er ook sneller doorgaan (als de halve boot vol met model 3 met trekhaak staat, en niemand heeft trekhaak besteld etc).
zal je bestelling niet vertragen....het kan er ook sneller doorgaan (als de halve boot vol met model 3 met trekhaak staat, en niemand heeft trekhaak besteld etc).
Die kleur en interieur snap ik wel. Maar die processor niet echt. Zoals ik al eens eerder schreef heb je daar maar weinig aan als je niet veel games speelt enz.Hooglander1 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:38:
[...]
Ja, dat klopt, maar als ik dan toch de volle mep betaal, dan wil ik wel eentje in een kleur die ik wil, met het interieur die ik wel etc etc... (en met AMD processor ipv de Intel).
MrBasta schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:12:
[...]
Ik betaal omgerekend €66,- per maand met 3 jaar nieuwprijs garantie bij de ANWB
[...]
Net gechecked, als ik hem opnieuw af zou sluiten kom ik op EUR132 per maand- zeker in een goede tijd afgesloten
Bij de browsertest in China was ook in de browser een groot verschil. Nu heb ik wel geen side-by-side gezien van een soortgelijke test in Europa, dus hier zou het verschil kleiner kunnen zijn.bartzzz schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:35:
[...]
Die kleur en interieur snap ik wel. Maar die processor niet echt. Zoals ik al eens eerder schreef heb je daar maar weinig aan als je niet veel games speelt enz.
Nu niet, maar ik geloof wel dat het de auto net ff beter in de markt zet als ik hem over x jaar weer zou willen verkopen.bartzzz schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:35:
[...]
Die kleur en interieur snap ik wel. Maar die processor niet echt. Zoals ik al eens eerder schreef heb je daar maar weinig aan als je niet veel games speelt enz.
Dat vergelijk heb ik laatst gedeeld en inderdaad is de browser sneller. Maar wanneer gebruik je die.TNJ schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:40:
[...]
Bij de browsertest in China was ook in de browser een groot verschil. Nu heb ik wel geen side-by-side gezien van een soortgelijke test in Europa, dus hier zou het verschil kleiner kunnen zijn.
Mensen in de 2de hands markt zullen niet allemaal kijken naar welke processor er inzit. En wachten op een auto met deze processor brengt ook weer met zich mee dat de auto zelf iets duurder is geworden als je hem besteld.Hooglander1 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 17:24:
[...]
Nu niet, maar ik geloof wel dat het de auto net ff beter in de markt zet als ik hem over x jaar weer zou willen verkopen.
Hier mijn vorige week geleverde M3LR verzekerd bij Ansvar Idea (van origine Zweeds en nog niet heel bekend hier in NL). Betaal ca. 80,- per maand met 3 jaar nieuwwaarde regeling. Er wordt niet gevraagd om een LoJack of zoiets. Heb wel wat korting vanwege opstal- en inboedelverzekering die ook bij hen loopt.
Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput
Kan de discussie over verzekeringen niet ergens anders gevoerd worden? Totaal off topic hier lijkt me.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Ik zou er zelf naar kijkenbartzzz schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 17:36:
[...]
Mensen in de 2de hands markt zullen niet allemaal kijken naar welke processor er inzit. En wachten op een auto met deze processor brengt ook weer met zich mee dat de auto zelf iets duurder is geworden als je hem besteld.
En ik wil -nu- bestellen, dus ik zit al vast aan een prijs. Ik wil alleen om meerdere redenen geen voorraad of demo-auto.
Voorraad auto’s bij Tesla? Heb ik iets gemist?Hooglander1 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 18:09:
[...]
Ik zou er zelf naar kijken
En ik wil -nu- bestellen, dus ik zit al vast aan een prijs. Ik wil alleen om meerdere redenen geen voorraad of demo-auto.
Soms zijn er wat auto's direct leverbaar, vooral richting het einde van een kwartaal lijkt het erop dat ze demo en showroommodellen in de verkoop gooien. Je ziet dan op de website van Tesla naast de 'configureren' knop een 'snel leverbaar' knop met op die pagina de details van de snel leverbare autos'.Pierz schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:32:
[...]
Voorraad auto’s bij Tesla? Heb ik iets gemist?
Die knop ken ik wel, maar dat zijn toch in de regel modellen die al op de boot staan?Niek_ schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:34:
[...]
Soms zijn er wat auto's direct leverbaar, vooral richting het einde van een kwartaal lijkt het erop dat ze demo en showroommodellen in de verkoop gooien. Je ziet dan op de website van Tesla naast de 'configureren' knop een 'snel leverbaar' knop met op die pagina de details van de snel leverbare autos'.
[Afbeelding]
Wordt de MY in België/Nederland met PPF geleverd? Bjorn Nyland had er eentje in ontvangst genomen waar die nog geïnstalleerd moest worden. Een Youtuber in het VK had ze ook. In de Tesla shop kan ik ze niet bestellen. In de VS staan ze wel in de shop ...
https://shop.tesla.com/product/model-y-paint-protection-film
https://shop.tesla.com/product/model-y-paint-protection-film
Iemand een idee of Giga Berlijn ook de M3LR gaat produceren? Vind alleen info over batterijen en MY. Lijkt me dat dat de prijs omlaag zou moeten kunnen brengen
Zeer waarschijnlijk wel, maar ze beginnen met de Y. Tijdens het opschalen ligt de M3 productie voor de hand, want dat levert inderdaad kostenbesparingen op - geen of minder import meer vanuit China. Tegelijkertijd zou ik op de korte termijn niet rekenen op lagere prijzen. De kosten gaan weliswaar omlaag, maar de fabriek heeft zo'n 5 miljard gekost en er staan nog meer uitbreidingen op het programma. Bovendien kampt de markt met chiptekorten, mega-inflatie en stijgende grondstoffenprijzen.RektByMemes schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 22:15:
Iemand een idee of Giga Berlijn ook de M3LR gaat produceren? Vind alleen info over batterijen en MY. Lijkt me dat dat de prijs omlaag zou moeten kunnen brengen
Tesla heeft geen enkel probleem met vraag, dus de prijzen zullen niet snel dalen.RektByMemes schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 22:15:
Overigens, zover dat ooit al in geruchten genoemd is, zal het nog wel even duren voordat ook Model 3s in Berlijn geproduceerd gaan worden (2023/2024). De enige hoop die ik zelf voor de korte termijn heb is dat Giga Berlin capaciteit vrijspeelt voor Shanghai, zodat de levertijden van de M3's die daar vandaan komen wellicht wat korter worden. Geen idee of dat inwisselbaar is tegen elkaar en of dat nog invloed gaat hebben op mijn levering (voorspeld November), but a man can dream...
Nee niet aan de paal. Laad alleen op m’n werk direct nadat ik er ben. Wanneer ik ‘s-middags weer vertrek is de stekker er al lang weer uit.Inspired schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 09:35:
[...]
Voorverwarmen aan de paal? Daarmee krijg je ook zunigere verbruikscijfers natuurlijk. Maar goed, is het allemaal heel persoonlijk. Met dezelfde ICE rijdt de een 1 op 20 en de ander 1 op 10.
Persoonlijk verwacht ik van niet. De markt voor sedans in Europa is niet zo groot en als ze hetzelfde truckje als voor de Model Y herhalen op een C segment hatchback dan is die markt, in Europa, enorm. In de geruchte molen ook bekent als Model 2 of $25k Tesla (geen euro’s, zonder BTW net zoals de Model 3 $35k zou gaan kosten). Het zou veel logischer zijn om daar 200-300 duizend auto per jaar van de band laten lopen en een beter onderscheid met de Y te houden.RektByMemes schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 22:15:
Vergeet ook niet dat een Y nauwelijks tot niet duurder te produceren is als de 3. De prijs van de Y zou uiteindelijk prima onder de huidige 3 kunnen eindigen (als chip en grondstof tekorten ooit voorbij gaan).
Edit:
Paar interessante antwoorden mbt nieuwe modellen, batterijen en mogelijk FSD beta in Europa eind van het jaar. Elon Musk kennende is dat eind volgend jaar
[ Voor 15% gewijzigd door Deveon op 22-03-2022 23:28 ]
Rij nu een SR+ in de zakelijke lease, wil in 2024(dan verloopt het contract) een eigen LR aanschaffen dus heb nog tijd genoeg. Als de MY lager komt te liggen dan de 3 wordt dat sowieso een no brainer. Model 2 is ook een optie, maar ben bang dat die kleiner zal zijn met minder range en vermogen door de prijs.
Heb nog 2 jaar dus eens kijken wat de tijd brengt.. Hopelijk snellere levertijden want nu bestellen en levering in november vind ik vrij lang, maarja tekorten...
Heb nog 2 jaar dus eens kijken wat de tijd brengt.. Hopelijk snellere levertijden want nu bestellen en levering in november vind ik vrij lang, maarja tekorten...
Model 2 en 2024 gaat het sowieso niet worden.RektByMemes schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 23:28:
Rij nu een SR+ in de zakelijke lease, wil in 2024(dan verloopt het contract) een eigen LR aanschaffen dus heb nog tijd genoeg. Als de MY lager komt te liggen dan de 3 wordt dat sowieso een no brainer. Model 2 is ook een optie, maar ben bang dat die kleiner zal zijn met minder range en vermogen door de prijs.
Als die er al komt, dan pas na de Semi, Roadster en Cyber.
En er bestaat een kans dat deze helemaal nooit in de verkoop gaat, maar alleen als autonome taxi gemaakt worden.
Komen uit China iig van fabriek af met die stukken tegen de steenslag vanaf de voorwielen. Dat Björn er eentje had bij het afhalen met Marcusbil... zal eentje door de QC geglipt zijn.bbc schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:47:
Wordt de MY in België/Nederland met PPF geleverd? Bjorn Nyland had er eentje in ontvangst genomen waar die nog geïnstalleerd moest worden.
Voor diegenen die benieuwd zijn naar de MY uit GFBB, die heeft inderdaad een hoedenplank. Nextmove.de heeft bij de eerste aflevering gefilmd en gekeken of het goed zit met de afwerking. Bij de 10e minuut gaat het over de hoedenplank:
Nextmove is die verhuurder in Duitsland, die een tijd terug in het nieuws was, omdat zij bij de aflevering van tientallen M3's deze niet accepteerden, omdat de verflaag en de afwerking niet in orde was.
[EDIT]Bij deze auto's zie ik géén PPF voor de achterwielen.
Nextmove is die verhuurder in Duitsland, die een tijd terug in het nieuws was, omdat zij bij de aflevering van tientallen M3's deze niet accepteerden, omdat de verflaag en de afwerking niet in orde was.
[EDIT]Bij deze auto's zie ik géén PPF voor de achterwielen.
[ Voor 5% gewijzigd door TNJ op 23-03-2022 00:49 . Reden: PPF detail ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Gerelateerde topics:
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
- Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
- Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
Gerelateerde topics:
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
:strip_exif()/f/image/7poVYVUAGql8RtonEf3SBw9m.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2CC5cLmKRHK5ftaX1TB7bQLu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/arWd2eBlapqJ0GzBQ7GOD473.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ngKOMAxm8JDYGJykn2Cglbcp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yMklVzt8qWgzIgFLyRx8IRCq.jpg?f=fotoalbum_large)