Seal RWD / Black / Light blue interior
Dat zijn dan ook die ABS plakcovers? Dat is simpel te doen en ziet er naderhand ook goed uit en ook het openen/sluiten werkt nog als voorheen (ze zijn namelijk toch wat dikker)?
Audi Q4 e-tron 45 Quattro, 10.600 Wp PV, water-water warmtepomp, gasloos, dynamisch energiecontract, 32 kWh thuisaccu
Ja, erg gemakkelijk te monteren. Plakken en klaar. Open en sluiten werkt als voorheen. Test eerst met een klein plakbandje er om heen om te testen. Het ziet er iig mooi uit!ArPi75 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 16:38:
[...]
Dat zijn dan ook die ABS plakcovers? Dat is simpel te doen en ziet er naderhand ook goed uit en ook het openen/sluiten werkt nog als voorheen (ze zijn namelijk toch wat dikker)?
Seal RWD / Black / Light blue interior
Verwijderd
Hoe kan ik dan deze email krijgen Van Tesla een dag voor levering ?Inspired schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 15:01:
[...]
Tenzij je bij een 1 fase/32a paal staat. 32a zal 6mm zijn en 16 maar 2,5mm. Met 5 aders ga je dat wel merken.
[...]
Klopt. Er zat destijds geen "gratis" AP bij. (Je cat. waarde is als het goed is ook lager.)
Autopilot inbegrepen
Uw Model 3 wordt geleverd met Autopilot. Uw auto versnelt en remt automatisch ten opzichte van de auto voor u, en houdt de auto automatisch in het midden van de rijbaan. Schakel Autopilot in door twee keer kort achter elkaar de versnellingspook naar u toe te trekken.
Tja, het systeem houd er geen rekening mee dat er nog auto’s die zonder AP besteld zijn van maart geleverd worden denk ik.Verwijderd schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 16:52:
[...]
Hoe kan ik dan deze email krijgen Van Tesla een dag voor levering?
..
Je catalogus waarde is ook lager? Destijds was het een optie. Als je die niet besteld hebt is het niet gek dat je het niet hebt.
Je hebt het ook echt niet? Je hebt alleen standaard cruise control?
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
- Waar laten jullie je zonnebril? Een echt handige plek die ik blind kan bereiken tijdens het rijden heb ik nog niet gevonden
- Kun je op de stick die je gebruikt voor de TeslaCam beelden ook je volledige muziekverzameling zetten en werkt de Tesla goed met een stick met 100GB aan muziek? Ik moet nog een usb stick bestellen en als het goed werkt om je muziek vanaf een stick te spelen is een 256GB stick misschien wel leuk.
- Ik kan de optie niet vinden om aan te vinken dat ik een uitstapmodus voor mijn stoelen wil gebruiken (dal als je parkeert je stoel een beetje naar achter gaat, je stuur omhoog en in gaat etc). Ik ben vast gewoon blind, maar iemand die een hint kan geven?
1. Via AliExpress kun je een bakje halen dat in je middenconsole past, deze heb ik destijds gehaald:martdj schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 17:42:
Sinds afgelopen maandag ook mijn M3. Even een paar korte vragen voor de meer ervaren gebruikers:
- Waar laten jullie je zonnebril? Een echt handige plek die ik blind kan bereiken tijdens het rijden heb ik nog niet gevonden
- Kun je op de stick die je gebruikt voor de TeslaCam beelden ook je volledige muziekverzameling zetten en werkt de Tesla goed met een stick met 100GB aan muziek? Ik moet nog een usb stick bestellen en als het goed werkt om je muziek vanaf een stick te spelen is een 256GB stick misschien wel leuk.
- Ik kan de optie niet vinden om aan te vinken dat ik een uitstapmodus voor mijn stoelen wil gebruiken (dal als je parkeert je stoel een beetje naar achter gaat, je stuur omhoog en in gaat etc). Ik ben vast gewoon blind, maar iemand die een hint kan geven?
€ 6,51 32%OFF | Auto Armsteun Box Storage Center Console Organizer Container Houder Doos voor Tesla Model 3 Accessoires
https://a.aliexpress.com/XGTgD6Jlt
2. Ja dat kan, al werkt een SSD beter (en is betrouwbaarder op de lange termijn wegens de vele schrijf acties). Bijvoorbeeld de Samsung T5
3. Dat heet Makkelijk Instappen. Klik op je profielnaam en dan kun je naar het menu van bestuurders profielen. Daar kan je per profiel makkelijk instappen aanvinken. Er wordt dan gewoon een extra profiel aangemaakt dat geactiveerd wordt als je je rempedaal indrukt en bij uitstappen als je je gordel uit doet
Wisseling van Park naar drive/reverse/neutral en terug. Kan via vele handelingen, waarbij sommige indirect de wisseling activeren zoals de door jouw genoemde..FireSonus schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 17:47:
[...]
Er wordt dan gewoon een extra profiel aangemaakt dat geactiveerd wordt als je je rempedaal indrukt en bij uitstappen als je je gordel uit doet.
Klopt. Op zich maakt het niet uit wat je met je stuur doet, het systeem moet alleen weten of je het stuur nog vast hebt. Dus je kan even goed naar rechts wat drukken als je naar links richting geeft.mcetweaker schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 18:34:
Als ik richting aangeef voor een lange change op AP krijg ik ook een melding dat ik klein beetje moet sturen. Ik dacht dat richtingaanwijzer voldoende was?
Ik weet niet welke telefoon je hebt maar bij mij (Android) werkt unlocken minder goed als power saving aanstaat. Ook heb ik voor de Tesla app ingesteld dat deze niet wordt afgesloten als deze in de achtergrond draait.Sunri5e schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 15:57:
[...]
Gedaan maar zonder resultaat. Toch vreemd dat als ik BT uit en aan zet hij het wel doet...
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
En is het mogelijk om meerdere pincodes te gebruiken? Dit zou het probleem oplossen waarbij mijn vrouw als eerste verbinding maakt met de auto, terwijl ik ga rijden. De auto kan dan de pincode gebruiken om te bepalen wie achter het stuur zit.
[ Voor 41% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 02-01-2020 19:09 ]
Ja, dat kan. Moet je 2 partities maken. 1 met een "TeslaCam" mapje erin, op de andere partitie de muziek.martdj schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 17:42:
Heb zelf een 1Tb SSD (de Samsung T5) met 2 partities van ongeveer 500 Gb... Staat +/- 250Gb aan MP3's op. Los van eerste keer indexeren (wat natuurlijk eventjes duurt) werkt het perfect.
(Misschien alleen even je tags van de bestanden nalopen, zie o.a. https://github.com/Jehoel/TeslaTags)
[ Voor 6% gewijzigd door bove027 op 02-01-2020 19:49 ]
Ik hoop dat de spraakherkenning straks wat beter is, bij het commando Open glovebox gaat tot nu toe de laadpoort open
De spraakherkenning is nog steeds RUKNovadecasa schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 19:25:
Inmiddels aan het update naar 50.5.
Ik hoop dat de spraakherkenning straks wat beter is, bij het commando Open glovebox gaat tot nu toe de laadpoort open
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen
Daarvoor altijd probleemloos gewerkt, maar dit valt erg tegen.
Ach we wachten gewoon op de eerste update die weer goed is
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Iemand een idee waar ik voor een mooie prijs velgenbeschermer kan kopen?
[ Voor 24% gewijzigd door Sunri5e op 02-01-2020 19:55 ]
Krijg je echt een keuze scherm oid? Ik luister ook vanaf USB maar heb sinds de 40.50.1 bovenstaande issue niet.arsimo schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 12:46:
Sinds 2019.40.50.1 iets vreemds, maar mogelijk wijst dat op een zeer welkome aanvulling in aanstaande updates:
Ik speel mijn muziek bij voorkeur vanaf USB {*} en bij drukken op het USB logo in de muziek/radio balk kan men dan kiezen uit Artiesten, Albums etc. Werkt zoals verwacht. Ik heb een SSD met twee partities, een voor TelsaCam/Sentry en de andere voor muziek die in de folder Music staat.
Tot voor kort keek de Tesla voor muziek in de folder Music. Echter sinds 2019.40.50.1 moet ik eerst kiezen tussen de ene partitie of de andere. Het systeem ziet nu de TeslaCam/Sentry bestanden - .MP4's zoals bekend - ook als audio files. (Ironisch omdat er juist geen audio in die bestanden zit). Is dit een bug of loopt de software vooruit op dat men in de toekomst deze files ook in de auto kan openen en kan bekijken?
NB: {*}: ik geef de voorkeur voor muziek via USB vanwege mbv FLAC veel betere geluidskwaliteit dan Spotify of via Bluetooth, zeker met immerse sound in een premium interieur audio installatie.
Join the clubSunri5e schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 19:51:
LOL al 16 jaar in mijn bezit van mijn rijbewijs. In al die jaren nooit schade gereden. Nu al 3 velgen van mijn model 3 met schadeEr zitten velgenbeschermers op de banden maar ik het niet het idee dat die werken.
Voordeel van antraciet, wanneer je de schade bijwerkt met een lakstift dan zie je er weinig meer van.
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Dat wordt met een paar weken beter.. In het begin moest ik de kofferbak altijd twee keer dichtgooien, nu gaat het gewoon gelijk vanaf de eerste keer.fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 19:02:
Valt jullie achterklep vanzelf in het slot of moet je hem veel kracht meegeven? Ik heb al een paar keer gehad dat de klep niet dicht zat volgens de app en inderdaad open stond.
[ Voor 5% gewijzigd door flo_ op 02-01-2020 19:58 ]
Zoja hebben jullie er wat aangedaan ?
Ik zie bij serviceplannen geen klachten over wind geluiden
M3P zwart/zwart besteld 3-10 RN 3-10prepare for delivery 15-10 vin 26-11 ophalen 27 dec g-xxx-xv
Verwijderd
Statistisch heeft Tesla de grootste betrouwbaarheid op dit moment qua drivetrain en accu. Maar je kan altijd pech hebbendjmuggs schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 15:11:
Demn, mijn M3 staat nu al een week bij Tesla ivm storing aan 12v systeem.
Nu begint de leen MS ook te klagen over zijn 12v systeem![]()
Mijn ervaring met Tesla in de 1e 2 weken kwa betrouwbaarheid dus nog niet zo’n succes.
Ja -> went vanzelfM3p schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 20:07:
Even een vraagje hebben jullie ook veel wind geluiden ???
Zoja hebben jullie er wat aangedaan ?
Ik zie bij serviceplannen geen klachten over wind geluiden
De geluidisolatie in de 3 is gewoon matig (schijnt voor MY2020 beter te zijn). De combi van extra rubbers in de deuren en een rubber in de dakrand scheelt wel iets. De kwaliteit is alleen belabbert, een dakrubber ben ik al een keer kwijtgeraakt op de snelweg en de rubbers van twee portieren heb ik eraf gehaald omdat ze los gingen.
Nieuw dak rubber is overigens binnen, ik ga het nu met lijm proberen
Ik ben helemaal gek met mijn 3 en zou niet anders willen maar het blijft natuurlijk ridicuul dat je zelf met rubbertjes aan de pruts moet.
Mijn catalogusprijs is ook exclusief FSD, bij Alphabet staat het zo in het systeem:Inspired schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 17:11:
[...]
Je catalogus waarde is ook lager? Destijds was het een optie. Als je die niet besteld hebt is het niet gek dat je het niet hebt.
Opties en accessoires
Omschrijving | Af fabriek | Consumentenprijs |
Deep Blue Metallic (PPSB) | Ja | 1,100.00 |
Eneco Alfen Single-Proline 3-fase | Nee | 992.20 |
Eneco installatiepakket | Nee | 1,361.25 |
Let op: levertijd > 5 mnd? Order kan afgekeurd worden | Nee | 0.00 |
Self driven | Nee | 6,400.00 |
Trekhaak (TW01) | Ja | 1,150.00 |
Is dus geen 'Af fabriek'-optie, en daarom geen bijtelling over deze optie.
Tesla Model 3 AWD FSD 2019 - Domoticz+Grafana - Enphase IQ7A - ThinkPad P51 7700HQ/4K/64GB/1+1+4TB
Dat snap ik maar heeft met dit geval niet zoveel te maken. De auto was in maart 2019 goedkoper. Als hij daar geen AP bij besteld heeft zit het er niet op. Later werd basic AP standaard maar ging de prijs wel omhoog. Vandaar de opmerking over een lagere catalogus waarde van de auto zelf.gbbijl schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 20:36:
[...]
Mijn catalogusprijs is ook exclusief FSD, bij Alphabet staat het zo in het systeem:
..
Is dus geen 'Af fabriek'-optie, en daarom geen bijtelling over deze optie.
Hoeft niet perse. Tenzij je issues hebt.ridmaur schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 20:15:
Moet je na banden wissel TPMS resetten of niet? Handleiding is hier wat onduidelijk over. Spreekt van wielen als het over een reset gaat, niet over banden.
Volgens mij hangt het er mogelijk vanaf of je complete wielen of enkel banden wisselt... bij complete wielen zitten andere TPMS... tenminste bij die van mij wel 😉ridmaur schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 20:15:
Moet je na banden wissel TPMS resetten of niet? Handleiding is hier wat onduidelijk over. Spreekt van wielen als het over een reset gaat, niet over banden.
ESET software nodig? Let me know 😄
Nee dat hoeft niet, je moet alleen een beetje geduld hebben want soms kan het nog wel even duren voordat de nieuwe banden worden herkend. Wel kun je in de systeemopties de inch maat aanpassen, geen idee wat effect dat nog heeft overigens.ridmaur schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 20:15:
Same here. Ik moet ze nog binnen krijgen. Sowieso heel gek dat je ook niet bij de SeC een aftermarket isokit kan krijgen...revolution-nl schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 20:25:
[...]
Ja -> went vanzelf
De geluidisolatie in de 3 is gewoon matig (schijnt voor MY2020 beter te zijn). De combi van extra rubbers in de deuren en een rubber in de dakrand scheelt wel iets. De kwaliteit is alleen belabbert, een dakrubber ben ik al een keer kwijtgeraakt op de snelweg en de rubbers van twee portieren heb ik eraf gehaald omdat ze los gingen.
Ik ben helemaal gek met mijn 3 en zou niet anders willen maar het blijft natuurlijk ridicuul dat je zelf met rubbertjes aan de pruts moet.
Dank je voor je uitleg ik ga die rubbers ookrevolution-nl schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 20:25:
[...]
Ja -> went vanzelf
maar aanschaffen heb er best last van 😰
Ik heb een 2020 dan wil ik 2019 niet horen
Ik heb auto’s gehad die ik terug naar de dealers heb gebracht dat ik een geluidje hoorde in mijn Dashboard🤯
Auto’s van deze prijsklasse is het wel slecht zo veel wind
M3P zwart/zwart besteld 3-10 RN 3-10prepare for delivery 15-10 vin 26-11 ophalen 27 dec g-xxx-xv
En als het onverhoopt wel gereset is door bandenboer is dat dan een probleem?Divak schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 20:53:
[...]
Nee dat hoeft niet, je moet alleen een beetje geduld hebben want soms kan het nog wel even duren voordat de nieuwe banden worden herkend. Wel kun je in de systeemopties de inch maat aanpassen, geen idee wat effect dat nog heeft overigens.
Je “mist” ook motorgeluid nu. Waardoor het windgeruis dus prominenter aanwezig is. Qua db in de cabine valt het volgens mij nog mee in vergelijking met ICE auto’s.M3p schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 20:56:
[...]
Dank je voor je uitleg ik ga die rubbers ook
Ik heb auto’s gehad die ik terug naar de dealers heb gebracht dat ik een geluidje hoorde in mijn Dashboard🤯
Nee, dat deed ik de eerste keer ook. Toen duurde het wel 50-60 km voordat alles weer goed binnen kwam (veel korte ritjes).ridmaur schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 21:08:
[...]
En als het onverhoopt wel gereset is door bandenboer is dat dan een probleem?
Er zit maar 3db verschil tussen een 2020 en 2019 model dus dat verschil is verwaarloosbaar.M3p schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 20:56:
[...]
Dank je voor je uitleg ik ga die rubbers ook
Waar het probleem vandaan komt is het feit dat de deuren geen spijlen hebben, hier valt ben ik bang weinig aan te doen.
Niet standaard. Moet je met een BT OBD dongle aan de gang en een app.fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 22:00:
Is het mogelijk om ergens de batterijtemperatuur te zien? Ik ben benieuwd bij welke temperaturen regeneratief remmen wel of niet werkt.
Kijk even op bijv. YouTube de video's van Björn, hij doet dit via een app en leest via een module de Tesla waardes uit, die via Bluetooth op de telefoon binnen komen.fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 22:00:
Is het mogelijk om ergens de batterijtemperatuur te zien? Ik ben benieuwd bij welke temperaturen regeneratief remmen wel of niet werkt.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
3decibel is een halvering, lijkt mij niet verwaarloosbaarr0bb schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 22:01:
[...]
Er zit maar 3db verschil tussen een 2020 en 2019 model dus dat verschil is verwaarloosbaar.
Waar het probleem vandaan komt is het feit dat de deuren geen spijlen hebben, hier valt ben ik bang weinig aan te doen.
Bron?r0bb schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 22:01:
[...]
Er zit maar 3db verschil tussen een 2020 en 2019 model dus dat verschil is verwaarloosbaar.
Een halvering vd geluidsdruk ja, maar niet van de geluidservaring. Het menselijk oor hoort ook niet lineairmarcel h schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 22:16:
[...]
3decibel is een halvering, lijkt mij niet verwaarloosbaar
Persoonlijk vind ik de wind wel meevallen in mijn 2020 M3. Ik had in ieder geval flink erger verwacht na alle horror verhalen. Ik hoor zelfs minder banden geluid dan in mijn vorige elektrische auto...
Zonder herrie brandstof motor voorin ga je nu eenmaal andere dingen horen. Als je in een extreem stille geluidsgeïsoleerde kamer staat waar 0db geluid aanwezig is ga je de bloedstroom in je oren erg hard horen, zo erg dat veel mensen er gillend gek van worden. Alles wat je ervaart is relatief aan de omgeving...
Ik heb me nooit geërgeerd aan het geluid van de ventilatie in de auto, maar ik merk dat ik af en toe de verwarming wat minder hard laat blazen, omdat het geluid zo irritant aanwezig is. Toen mijn zijruit nog floot had ik daar nooit last van.pirke schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 22:53:
Zonder herrie brandstof motor voorin ga je nu eenmaal andere dingen horen. Als je in een extreem stille geluidsgeïsoleerde kamer staat waar 0db geluid aanwezig is ga je de bloedstroom in je oren erg hard horen, zo erg dat veel mensen er gillend gek van worden. Alles wat je ervaart is relatief aan de omgeving...
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Omdat het aantal wielomwentelingen gebruikt wordt voor allerlei veiligheidssystemen (waaronder ABS). Als de auto met verkeerde wielmaat rekent is dat minder nauwkeurig (AFAIK)Divak schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 20:53:
[...]
Nee dat hoeft niet, je moet alleen een beetje geduld hebben want soms kan het nog wel even duren voordat de nieuwe banden worden herkend. Wel kun je in de systeemopties de inch maat aanpassen, geen idee wat effect dat nog heeft overigens.
Op het scherm links onder ‘P R N D’ zie je stipjes (dots). Als je begint met rijden en het koud is zijn dit er veel en zie je de groene regeneratief lijn niet zo lang worden. Wanneer de batterij warmer wordt, zijn er minder dots en als ie helemaal warm is zijn ze helemaal weg en regenereer je maximaal en wordt de groene lijn ook steeds langerfRiEtJeSaTe schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 22:00:
Sow, goed dat je het zegt! Was me anders nooit opgevallen.Tammestein schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 23:40:
[...]
Op het scherm links onder ‘P R N D’ zie je stipjes (dots). Als je begint met rijden en het koud is zijn dit er veel en zie je de groene regeneratief lijn niet zo lang worden. Wanneer de batterij warmer wordt, zijn er minder dots en als ie helemaal warm is zijn ze helemaal weg en regenereer je maximaal en wordt de groene lijn ook steeds langer
Mijn eerste stoppunt voor de trip was de Supercharger en door het navigeren hiernaar toe verwarmde de auto netjes voor.
Het interessante was dat ik van een batterij percentage van 15% bij vertrek al snel daalde naar 12%. Na circa 15-20 min rijden en voorverwarmen verdween het sneeuwvlokje op het scherm én nam het batterijpercentage toe met 5% naar 17%! Dus nog meer dan bij vertrek, en de avond er voor heb ik rustig terug gereden dus het percentage was niet gebaseerd op een hoog verbruik.
Enkele weken geleden heb ik ook al meegemaakt dat ik door het voorverwarmen van de accu het percentage heel constant bleef, alsof het loont om fictief te navigeren naar een SuC sochtends met een koude accu om enorme daling te voorkomen.
Wellicht een wat meer gedoseerde ipv geforceerde opwarming van het accupakket op deze manier.
Benieuwd of anderen hier ook ervaring mee hebben, anders wellicht nog eens de moeite waard.
Ik probeer het nog eens de komende tijd in elk geval.
Bekend verhaal, zodra je batterij opwarmt neemt het bereik weer toe. Is met elke batterij zo.Novadecasa schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 00:31:
Vanochtend stapte ik in de auto met de welbekende blauwe sneeuwvlok in beeld naast de batterij.
Mijn eerste stoppunt voor de trip was de Supercharger en door het navigeren hiernaar toe verwarmde de auto netjes voor.
Het interessante was dat ik van een batterij percentage van 15% bij vertrek al snel daalde naar 12%. Na circa 15-20 min rijden en voorverwarmen verdween het sneeuwvlokje op het scherm én nam het batterijpercentage toe met 5% naar 17%! Dus nog meer dan bij vertrek, en de avond er voor heb ik rustig terug gereden dus het percentage was niet gebaseerd op een hoog verbruik.
Enkele weken geleden heb ik ook al meegemaakt dat ik door het voorverwarmen van de accu het percentage heel constant bleef, alsof het loont om fictief te navigeren naar een SuC sochtends met een koude accu om enorme daling te voorkomen.
Wellicht een wat meer gedoseerde ipv geforceerde opwarming van het accupakket op deze manier.
Benieuwd of anderen hier ook ervaring mee hebben, anders wellicht nog eens de moeite waard.
Klopt helemaal, vroege M3’s kwamen nog zonder Full AP, je hebt nu de beperkte AP.Verwijderd schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 15:00:
Goedemiddag, Vraag aangaande autopilot.
LM heeft mijn M3 LR AWD besteld op 29 maart.
Levering direct uit de haven was 15 november omdat toen mijn vorige contract toen pas afliep.
Ik was in de veronderstelling dat ik standaard autopilot zou hebben.
Dit zit er echter niet op klopt dit ?????
Ik denk dat je dat neural network iets te groot maaktE46RC51 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 02:20:
Ik had de indruk dat het neural network vandaag off line was, ruitenwissers deden het weer voor geen meter. Veel motregen gehad en eindeloos op het knopje mogen drukken. Was weer als voorheen, knudde !!
A picture or didn't happenFireSonus schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 17:47:
[...]
1. Via AliExpress kun je een bakje halen dat in je middenconsole past, deze heb ik destijds gehaald:
€ 6,51 32%OFF | Auto Armsteun Box Storage Center Console Organizer Container Houder Doos voor Tesla Model 3 Accessoires
https://a.aliexpress.com/XGTgD6Jlt
...
Ik ben erg benieuwd naar hoe die precies zit. Ik zoek nog een bakje voor het voorste gedeelte. (met de usb aansluitingen) Die is wel erg diep en leg er nu nog niks in.
Gewoon bestellen.
x280 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 08:01:
[...]
A picture or didn't happen![]()
Ik ben erg benieuwd naar hoe die precies zit. Ik zoek nog een bakje voor het voorste gedeelte. (met de usb aansluitingen) Die is wel erg diep en leg er nu nog niks in.
In de handleiding zal vast iets staan over de betekenis van het blauwe sneeuwvlokje, maar het komt er op neer dat een deel van je capaciteit niet te gebruiken is vanwege de koude. Tijdens het rijden warmt de boel op en komt dit weer vrij.Novadecasa schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 00:31:
Vanochtend stapte ik in de auto met de welbekende blauwe sneeuwvlok in beeld naast de batterij.
Als het goed is heeft iedereen dit dus
Kia Niro-EV 2024
Foto gevonden:Figaro9 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 08:09:
Ik heb dit bakje ook, zit perfect. Onder het bakje heb je nog steeds ruimte om spullen te bewaren die je niet zo vaak nodig hebt en het bakje hangt daarboven voor de dagelijkse zaken.
Gewoon bestellen.
[...]
https://www.aliexpress.co...30-41e6-a4ce-795fe6592d19 Deze heeft meer foto's. Dit is inderdaad wat ik zoek, ik heb thuis half ali express staan dus ik bestel niet meer "zomaar" om te kijken wat het is.
Bij mij staat er een fles water in van spa van 750 ml. Eigenlijk wel handig.x280 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 08:01:
[...]
A picture or didn't happen![]()
klepje kan dan niet dicht, maar ik vind het perfect.
[ Voor 7% gewijzigd door Tomas_ op 03-01-2020 08:50 ]
Bereik of capaciteit misschien, maar lading lijkt iets lineairs te zijn.E46RC51 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 02:18:
[...]
Bekend verhaal, zodra je batterij opwarmt neemt het bereik weer toe. Is met elke batterij zo.
Een ICE auto rijdt ook zuiniger in de zomer, maar je zal echt niet ineens je tankinhoud met 10% zien toenemen (wel het geschatte bereik wellicht).
Nederlands is makkelijker als je denkt
Ik heb hem als particulier aangeschaft. Heb me alleen niet verdiept in de financial lease van Tesla. Volgens mij werkt Tesla met een maadbedrag aan rente en aflossing + een slottermijn. Let even op dat die bedragen allemaal ex BTW zijn (doet me vermoeden dat het vooral ingericht is op ZZP'ers)Freak187 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 08:18:
Vraag: heeft iemand op dit forum een Model 3 als particulier aangeschaft? Indien ja, is er gekozen voor een contante betaling of financial lease? Ik zat een beetje te speuren, maar ik kan niet echt makkelijk vinden wat de kosten zijn voor de financial lease die via Tesla wordt aangeboden.
Ik heb hem contant afgerekend (met inruil van vorige auto). Weet niet of de business case als particulier nog positief is als je moet financieren?
Op rente en aflossing zit geen btw lijkt me?MrBasta schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 08:59:
[...]
Ik heb hem als particulier aangeschaft. Heb me alleen niet verdiept in de financial lease van Tesla. Volgens mij werkt Tesla met een maadbedrag aan rente en aflossing + een slottermijn. Let even op dat die bedragen allemaal ex BTW zijn (doet me vermoeden dat het vooral ingericht is op ZZP'ers)
Ik heb hem contant afgerekend (met inruil van vorige auto). Weet niet of de business case als particulier nog positief is als je moet financieren?
Ik heb alleen van de week de auto bijna leeg gereden, zou dat toch helpen om de BMS zich opnieuw te laten calibreren?
Blijft toch enigszins mysterieus dat die waardes zo schommelen zonder logische reden...
Drukken op geavanceerd meerdere malen zorgde niet voor een nieuwe versie die ging downloaden. Wel kon ik iets van een game update downloaden?
Vind het wel een behoorlijke tekortkoming dat je én niet kan zien wat er precies in zit én niet weet hoe groot de download is.
Ik heb geen wifi toegang dus moet alles via een hotspot doen. Nu heb ik 10GB data dus dan kom je wel een eind maar als je in 1 maand meerdere updates heb, een game update en kaarten moet updaten gaat het wel snel
Dit hoort niet (en gaat ook niet over een paar weken overfRiEtJeSaTe schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 19:02:
Valt jullie achterklep vanzelf in het slot of moet je hem veel kracht meegeven? Ik heb al een paar keer gehad dat de klep niet dicht zat volgens de app en inderdaad open stond.
[ Voor 31% gewijzigd door thewizard2006 op 03-01-2020 09:32 ]
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
[ Voor 93% gewijzigd door RielN op 03-01-2020 09:37 ]
gisteravond de .50.7 update gehad. Straks eens kijken of ze weer werken.thewizard2006 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:30:
Voice commands voor de navigatie doen het bij mij ook niet meer. Waar ik eerst "navigeer naar" kon zeggen herkent hij het nu niet meer. Heb de 50.1 update.
Nope ;-)mcetweaker schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:51:
[...]
gisteravond de .50.7 update gehad. Straks eens kijken of ze weer werken.
Hopelijk wordt dat snel gefixt. Als workaround kan je wel op de navigeerknop drukken, dan krijg je het toetsenbord. Daar kan je nu via je stuur met stemherkenning je adres zoeken.
Coïtus ergo sum
Ik heb zelfde met producten die ik niet gebruik van Ali
Heb zelf instaplijsten gekocht maar die zaten al in de auto en ik heb zo'n aluminium voetstuk gekocht waar je linker voet op rust, echter doordat de vloermat doorloopt kan ik die niet gebruiken. Toch zonde
x280 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 08:38:
[...]
Foto gevonden:
https://www.aliexpress.co...30-41e6-a4ce-795fe6592d19 Deze heeft meer foto's. Dit is inderdaad wat ik zoek, ik heb thuis half ali express staan dus ik bestel niet meer "zomaar" om te kijken wat het is.
Vervangen jullie daarmee het bestaande bakje, of zat daar bij jullie geen bestaand bakje?Figaro9 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 08:09:
Ik heb dit bakje ook, zit perfect. Onder het bakje heb je nog steeds ruimte om spullen te bewaren die je niet zo vaak nodig hebt en het bakje hangt daarboven voor de dagelijkse zaken.
Gewoon bestellen.
[...]
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Vanochtend weer naar 90% geladen, weer 330km terwijl de temp 5gr hoger lag (10gr). Had verwacht dat het weer rond de 335 zou zijn. Haal nu qua bereik 25km meer. Misschien pas weer bij 15gr of het is gewoon +/- 1% range verlies.Smobbo schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:23:
@Stef87, we hadden het in het grote tesla topic eerder over range van de M3. Ik zie nu dat mijn range bij 100% 369 is, terwijl die een paar dagen geleden nog 358 was. Het is niet veel warmer heb ik het idee.
Ik heb alleen van de week de auto bijna leeg gereden, zou dat toch helpen om de BMS zich opnieuw te laten calibreren?
Blijft toch enigszins mysterieus dat die waardes zo schommelen zonder logische reden...
Bij mij zit er alleen onder de leuning een extra uitneembaar bakje, dit gaat om de voorste opruimvak in het middenconsole. Heb jij daar een extra uitneembaar bakje zitten geleverd bij aflevering?Taro schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 10:22:
[...]
Vervangen jullie daarmee het bestaande bakje, of zat daar bij jullie geen bestaand bakje?
x280 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 08:38:
[...]
Foto gevonden:

De 50.7 update staat voor mij ook klaar, maar ik ga niet eens de moeite nemen om met Wifi te verbinden als het toch niet werkt. Ze maken er momenteel een rommeltje van bij Tesla.
Verwijderd
Bij mijn vorige auto (Lexus ct F-Sport) was het erger dus wat dat betreft valt het wel mee. Maar goed, die hoge drempel is er niet voor niets he
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
I concur, dit is een must-have:Figaro9 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 08:09:
Gewoon bestellen.
[...]

@Taro Tweede plaatje toegevoegd. Bij mij zit hij alleen andersom, volgens mij hebben ze hem bij Tesland hem er verkeerd ingezet :-) Bij die van mij zitten er ook nog inkepingen om pasjes vast te houden.
Deze heb ik: https://www.abstractocean...console-tray-for-model-3/
[ Voor 33% gewijzigd door DaCoTa op 03-01-2020 11:16 ]
Eén van de redenen voor mij om de Base/Stealth Performance te kiezen ipv verlaagde PVerwijderd schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 11:00:
Zijn er meer mensen met een M3-Performance die bij hoge drempels de onderkant van de auto hebben geraakt? Ik heb het nu al 2x gehad en dat terwijl ik toch echt redelijk rustig reed, de ene keer was bij een hoge drempel in een woonwijk en de andere keer reed ik in een kuil. De auto is dus best laag, zeker bij de P uitvoering. Dus voor alle P-rijders: oppassen met hoge drempels of diepe kuilen.
Voor op het circuit zeker leuk dat hij verlaagd is, maar in de dagelijkse praktijk heb je daar weinig aan en kent het eerder nadelen dan voordelen.
@DaCoTa Is dat voor de bak voorin of onder de armsteun? -> Thx, helder.
[ Voor 3% gewijzigd door Taro op 03-01-2020 11:16 ]
Zo laag ligt de auto niet hoor. Kan nog veel lagerVerwijderd schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 11:00:
Zijn er meer mensen met een M3-Performance die bij hoge drempels de onderkant van de auto hebben geraakt? Ik heb het nu al 2x gehad en dat terwijl ik toch echt redelijk rustig reed, de ene keer was bij een hoge drempel in een woonwijk en de andere keer reed ik in een kuil. De auto is dus best laag, zeker bij de P uitvoering. Dus voor alle P-rijders: oppassen met hoge drempels of diepe kuilen.
YouTube: THIS TESLA Model 3 IS MORE THAN JUST YOUR GAS SAVER - IT'S A SHOW S...
Verwijderd
Het is ook niet dat ik m extreem laag vind, maar toch al 2x de bodemplaat geraakt terwijl ik toch echt rustig reed; nog beter oppassen dus! Voorheen met al mijn vorige auto's nooit last van gehad, dus gewoon kwestie van wennen dus.PdeBie schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 11:11:
[...]
Zo laag ligt de auto niet hoor. Kan nog veel lager
YouTube: THIS TESLA Model 3 IS MORE THAN JUST YOUR GAS SAVER - IT'S A SHOW S...
Auto op het filmpje is wel heel extreem, kan niet meer comfortabel zijn lijkt me....
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2020 11:18 ]
Ik zie in de app dat alle portieren, frunk en trunk open staan.
Ik zie dat er een nieuwe update geinstalleerd wordt, de 50.7 .
Maar de locatie van de auto staat nog steeds op waar hij gestrand is en niet op Tesla Amsterdam ZO.
ICE ICE Baby
Als de wielen niet draaien, veranderd de gps positie in de app niet.djmuggs schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 11:21:
Heel bijzonder dit, ze zijn bij Tesla aan het werk aan mijn Model 3.
Maar de locatie van de auto staat nog steeds op waar hij gestrand is en niet op Tesla Amsterdam ZO.
Verwijderd
Nou op 233 op de autobahn, snap ik het voordeel van een P ook wel.Taro schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 11:10:
[...]
Eén van de redenen voor mij om de Base/Stealth Performance te kiezen ipv verlaagde P
Voor op het circuit zeker leuk dat hij verlaagd is, maar in de dagelijkse praktijk heb je daar weinig aan en kent het eerder nadelen dan voordelen.
@DaCoTa Is dat voor de bak voorin of onder de armsteun? -> Thx, helder.
Mijn lijkt het een stuk stugger dan de AWD te zijn.
De AWD heeft de neiging te zwabberen op hoge snelheid. Zo lang je rechtuit gaat is het prima, maar beetje bocht en hij deint.
Maar goed, die paar keer per jaar... Prima!
Wat is er gebeurd?djmuggs schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 11:21:
Heel bijzonder dit, ze zijn bij Tesla aan het werk aan mijn Model 3.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2020 11:22 ]
Ja, ik moe(s)t na drukken op het USB-logo een keuze maken tussen de twee drives en toen zoals normaal verder browsen. Had dit nog nooit eerder gezien terwijl ik al sinds 1 augustus muziek van USB speel via mijn gepartitioneerde SSD. Het werkt verder ook prima, maar was verrast door deze aanvulling.Inspired schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 19:55:
[...]
Krijg je echt een keuze scherm oid? Ik luister ook vanaf USB maar heb sinds de 40.50.1 bovenstaande issue niet.
Afwachten of dit een signaal op meer wordt. Ik zou video kunnen spelen via USB een mooie aanvulling vinden. Zowel voor Sentry/CAM als voor eigen video's. Zou relatief simpel aan Theater Mode toe te voegen moeten zijn.
Video's van USB afspelen lijkt mij idd ook een top idee. Was al verbaasd dat het er nog niet in zat eigenlijk!arsimo schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 11:24:
[...]
Afwachten of dit een signaal op meer wordt. Ik zou video kunnen spelen via USB een mooie aanvulling vinden. Zowel voor Sentry/CAM als voor eigen video's. Zou relatief simpel aan Theater Mode toe te voegen moeten zijn.
Andere vraag : Als ik NetFlix kijk in de Tesla, weet iemand of je dan ook surround geluid hebt? Of is het gewoon stereo?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Het schijnt dat als je dan 3x op het tesla teken van je stuur tapt, dat Elon zelf popcorn komt brengen!DennusB schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 11:32:
[...]
Video's van USB afspelen lijkt mij idd ook een top idee. Was al verbaasd dat het er nog niet in zat eigenlijk!
Andere vraag : Als ik NetFlix kijk in de Tesla, weet iemand of je dan ook surround geluid hebt? Of is het gewoon stereo?
(Jongens, het is een auto, geen bios).
Videos afspelen komt er vast niet in vanwege .... veiligheid? Of we moeten allemaal tesla gaan rijden bv
And Bob's your uncle ...
je kan nu toch ook als je stilstaat netflix kijken, dus wat maakt dat anders voor een video vanaf USB? Voor bij een supercharger wel handig lijkt mij (ik laad thuis, dus weinig ervaringScharnout schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 11:37:
[...]
Het schijnt dat als je dan 3x op het tesla teken van je stuur tapt, dat Elon zelf popcorn komt brengen!
Videos afspelen komt er vast niet in vanwege .... veiligheid? Of we moeten allemaal tesla gaan rijden bv
De keuzemogelijkheden tussen USB-partities heb ik al vanaf het begin (juni), dus ik heb geen verwachtingen dat er snel iets spannends zal komen.arsimo schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 11:24:
[...]
Ja, ik moe(s)t na drukken op het USB-logo een keuze maken tussen de twee drives en toen zoals normaal verder browsen. Had dit nog nooit eerder gezien terwijl ik al sinds 1 augustus muziek van USB speel via mijn gepartitioneerde SSD. Het werkt verder ook prima, maar was verrast door deze aanvulling.
Zelfs op Sport vind ik het stuurgedrag niet zwaar genoeg.
Gelukkig maakt de rest vd auto een hoop goed.
Rare opmerking aangezien er al Netfix inzit en je kunt gamen. Het is ook geen arcadehal. Video's afspelen zou een logische en nuttige toevoeging zijn, en dan minimaal de Sentry video's graag.Scharnout schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 11:37:
[...]
Het schijnt dat als je dan 3x op het tesla teken van je stuur tapt, dat Elon zelf popcorn komt brengen!
Hmm, okay. Vreemd dat ik het nooit eerder gezien heb, maar goed, toeval zeker. Als het al vanaf juni er in zit dan is het idd geen signaal op iets nieuws. Jammer.DigiDaan schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 11:40:
[...]
De keuzemogelijkheden tussen USB-partities heb ik al vanaf het begin (juni), dus ik heb geen verwachtingen dat er snel iets spannends zal komen.
Misschien komt het omdat ik regelmatig een extra drive met bandrepetities aansluit dat-ie naar een beginscherm met alle drives/partities schakelt?arsimo schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 11:48:
[...]
Hmm, okay. Vreemd dat ik het nooit eerder gezien heb, maar goed, toeval zeker. Als het al vanaf juni er in zit dan is het idd geen signaal op iets nieuws. Jammer.
Ja dat laatste snap ik al helemaal niet waarom dat niet kan. Zie om mij heen dat mensen met de raarste USB kabeltjes en dingen aankomen zodat ze die stick dan maar in de auto met hun telefoon kunnen uitlezen.Bananeman schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 11:47:
[...]
Rare opmerking aangezien er al Netfix inzit en je kunt gamen. Het is ook geen arcadehal. Video's afspelen zou een logische en nuttige toevoeging zijn, en dan minimaal de Sentry video's graag.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Liefst dat ie ze naar de cloud upload en dat ze daar x-tijd bewaard worden en ik ze gewoon via de app / website kan checken.SeatRider schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 12:08:
[...]
Ja dat laatste snap ik al helemaal niet waarom dat niet kan. Zie om mij heen dat mensen met de raarste USB kabeltjes en dingen aankomen zodat ze die stick dan maar in de auto met hun telefoon kunnen uitlezen.
Je blijft er toch gewoon bij neem ik aan? Denk niet dat ze er mee gaan racen.mcetweaker schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 12:14:
zometeen bandenwissel voor m'n model 3. Zetten jullie hem in zo'n geval in valet mode ?
Dit topic is gesloten.
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
- Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
- Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
Gerelateerde topics:
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.