Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.146.472 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Doorduwen en ingedrukt houden tot de wisser een keer beneden is geweest.
Sproeiers

Druk de knop op het uiteinde van de hende aan de linkerzijde van het stuur volledig in en houd deze ingedrukt om de ruitensproeiers te bedienen. Tijdens het sproeien van de ruit, worden de ruitenwissers ingeschakeld. Als u de knop loslaat, zullen de ruitenwissers nog twee keer wissen en dan een derde keer enkele seconden later

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:24
BlakHawk schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 21:19:
[...]

Serieus, die van de handrem!!!
Held! Jij hebt mijn leven een stuk makkelijker gemaakt 🤣
Als ik dat doe krijg ik melding dat de parkeerrem gevaarlijk is tijdens het rijden. Als je hem lang indrukt maakt de auto een noodstop. Lijkt me dus niet de manier. Gewoon het pookje omhoog is toch de manier om CC uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E46RC51
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-05-2024
Slurpgeit schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 23:53:
[...]

Gewoon het pookje omhoog is toch de manier om CC uit te zetten?
Correct !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:10
TACC is op 80km wegen prima te gebruiken, maar op de Nederlandse snelwegen is het onbruikbaar. Voegt er iemand tussen, auto vol in de ankers, achterligger over de zeik. Brake-checken, etc. Heb er in de kerstvakantie al moeite mee, laat staan als iedereen straks weer aan de bak moet.

Het zou leuk zijn als ze Traffic Awareness als optie aanbieden net als iedere andere auto-fabrikant. Zeker gezien er Model 3’s zijn uitgeleverd zonder Autopilot, met standaard cruise control (!).

Nu heb ik 2 keuzes; accepteren dat de auto steeds plotseling remt terwijl ik allang zie dat er geen gevaar dreigt door een actie van een medeweggebruiker, of zelf maar het gaspedaal indrukken, met het risico op boetes, en een vermoeiendere rit. Achteruitgang ipv vooruitgang.

[ Voor 33% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 02-01-2020 00:22 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• afelium
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-05 22:48
Ik snap niet wat jullie allemaal tegen TACC en AP hebben. Ik gebruik het overal, op 50km wegen, 80 wegen en snelweg. Werkt geweldig. Je moet alleen wel zelf altijd alert blijven, dat lijkt me logisch. fantombrakes heb ik zelden. Bij klaverbladen werkt de AP ook verrassend goed, remt zelf netjes af en trekt hem er super doorheen. Ik vind het ook perfect hoe hij wat snelheid mindert als er eentje voor je invoegt. Alleen bij zelf inhalen geef je gewoon wat gas bij, geen punt toch.

En sinds adaptieve CC algemeen goed is zijn er sowieso veel minder bumperklevers.

Vroeger met de gewone CC, jongens wat een gedoe, steeds iemand net iets langzamer voor je, en als je voorbij gaat dan ineens weer versnellen.

Tesla model 3 LR AWD 2019, Tesla model Y rwd sr 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik gebruik TACC ook bijna overal, alleen binnen de bebouwde kom minder. Werkt redelijk goed, soms wat phantom braking maar ik heb gelukkig slechts één keer een brakecheck gehad (alweer een paar maanden geleden).

Als hij wat slimmer wordt en eerder weer gaat accelereren zodra de voorganger uit de weg gaat dan is het helemaal prima.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PM
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:05

_PM

Caelorum schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 11:37:
Ik eet regelmatig mandarijnen of iets met plastic enz. Dat leg ik altijd in de bekerhouders, maar dat wordt toch wel wat ranzig op de duur. Nu is er zo'n mooi klepje vlak daarvoor. Iemand wellicht een model gevonden van een prullenbakje, met deksel, die daar precies inpast?
Zoiets?
€ 11,73 19% Off | Automotive Auto Center Console 2 Tier Prullenbak Opbergdoos Lade Voor Tesla Model 3 Vuilnis Vuilnisbak organizer Opslag lade Box
https://a.aliexpress.com/SIxOhEyx1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 455473

Eten in de auto, doodzonde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:04

d0s

sssst

Dat is wel erg.. slecht. Terecht dat je hier een melding van maakt. Dit is (gelukkig) al wel beter bij de recent uitgeleverde tesla's lees ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
_PM schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 02:00:
[...]

Zoiets?
€ 11,73 19% Off | Automotive Auto Center Console 2 Tier Prullenbak Opbergdoos Lade Voor Tesla Model 3 Vuilnis Vuilnisbak organizer Opslag lade Box
https://a.aliexpress.com/SIxOhEyx1
Ik had die gezien, maar dacht dat die altijd semi-open bleef? Voor dat bedrag ga ik em denk ik gewoon halen. Sowieso een verbetering en dan heb ik iig alvast wat om de tijd te overbruggen totdat ik zelf een model heb gemaakt.
Ik heb ook een kind achterin en na 1 week is de achterkant van de passagiersstoel al een ramp dus ik heb het al opgegeven. Als het er semi-schoon uitziet is het al wel prima.

[ Voor 23% gewijzigd door Caelorum op 02-01-2020 06:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Caelorum schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 06:18:

Ik heb ook een kind achterin en na 1 week is de achterkant van de passagiersstoel al een ramp dus ik heb het al opgegeven. Als het er semi-schoon uitziet is het al wel prima.
Snap ik hoor... helemaal met kinderen. Nu heb ik zin om mijn auto te gaan stofzuigen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-05 15:38
Mijne is toch ook best recent, uitlevering 30 dec, laatste boot, MY2020. Maargoed, even afwachten. Tot nu toe is service wel snel en goed.
d0s schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 03:47:
[...]

Dat is wel erg.. slecht. Terecht dat je hier een melding van maakt. Dit is (gelukkig) al wel beter bij de recent uitgeleverde tesla's lees ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-05 17:01
@Intronic, de medewerker van Tesla die ik van de week sprak gaf aan dat de QC regels bij hun stellen dat hij op een meter van de auto moet staan, ziet hij het dan, dan moet het gecorrigeerd worden.
Hij moest er zelf wel om lachen, maar dat waren de regels die ze moesten hanteren.
Als ik je foto’s bekijk dan denk ik niet dat je dit op een meter afstand ziet, de bumper lijkt ook gelijk aan beide zijden bijvoorbeeld. Je kan het overigens altijd proberen!
Ik ben benieuwd of ze bij jou weer wat anders vertellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Intronic
Het is echt een merk wat mijlenver voorloopt, maar dit soort dingen :+ hahaha. Ik laat het hier wel weten. Gok dat ze eerst proberen er onderuit te komen.
Smobbo schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 07:14:
@Intronic, de medewerker van Tesla die ik van de week sprak gaf aan dat de QC regels bij hun stellen dat hij op een meter van de auto moet staan, ziet hij het dan, dan moet het gecorrigeerd worden.
Hij moest er zelf wel om lachen, maar dat waren de regels die ze moesten hanteren.
Als ik je foto’s bekijk dan denk ik niet dat je dit op een meter afstand ziet, de bumper lijkt ook gelijk aan beide zijden bijvoorbeeld. Je kan het overigens altijd proberen!
Ik ben benieuwd of ze bij jou weer wat anders vertellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Hoer gaan ze waarschijnlijk niets aan doen. 4uur zit je te wachten en dan krijg je hem hetzelfde terug. “Valt binnen onze normen”

Ik wilde, nog schever, laten verhelpen tegelijk met een andere klus. Dit soort details zijn ze ongevoelig voor.

Ben wel benieuwd wat ze jou vertellen. Blijft altijd een menselijk aspect in zitten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
afelium schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 00:44:
Ik snap niet wat jullie allemaal tegen TACC en AP hebben. Ik gebruik het overal, op 50km wegen, 80 wegen en snelweg. Werkt geweldig. Je moet alleen wel zelf altijd alert blijven, dat lijkt me logisch. fantombrakes heb ik zelden. Bij klaverbladen werkt de AP ook verrassend goed, remt zelf netjes af en trekt hem er super doorheen. Ik vind het ook perfect hoe hij wat snelheid mindert als er eentje voor je invoegt. Alleen bij zelf inhalen geef je gewoon wat gas bij, geen punt toch.

En sinds adaptieve CC algemeen goed is zijn er sowieso veel minder bumperklevers.

Vroeger met de gewone CC, jongens wat een gedoe, steeds iemand net iets langzamer voor je, en als je voorbij gaat dan ineens weer versnellen.
Ja ik wilde ook al reageren, heb sinds 3 dagen m'n M3 en gebruik overal CC en heb echt nergens dat hard ingrijpen van de auto gehad...

Verder echt mega enthousiast over de auto :
- Autopilot is top op de snelweg, heerlijk relaxed
- Audio in de Long Range is <3
- De souplesse van elektrisch rijden nodigt echt uit tot heerlijk rustig rijden
- Vermogen is ongelofelijk, maar wel heel handig en heel vet

Al met al, ik ben blij! Fijne start van m'n nieuwe jaar :9

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk|IA
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 30-04-2020
Intronic schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 07:29:
Het is echt een merk wat mijlenver voorloopt, maar dit soort dingen :+ hahaha. Ik laat het hier wel weten. Gok dat ze eerst proberen er onderuit te komen.
[...]
Dat denk ik ook...
Bij mij zit een scheurtje in de ophanging van de bumper, denk dat ik nu met het kleurverschil toch op een andere bumper ga sturen.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49314067183_c71d098dfa_c.jpg

Zit een klein scheurtje in de bumper en de ophanging is verbogen.
Hij is nu teruggeduwd, onder het mom van "Het zit weer". Met kanttekening dat er een beschadiging aanwezig is, op mijn verzoek.

Maar vanochtend zag ik een paar auto's verder een witte andere 3 staan, denk toch eens kleur vergelijken...
Andere Model 3:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49314777522_1c3f317d22_c.jpg

Mijn Model 3:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49314565611_3552095488_c.jpg

Trouwens, niemand nog PWS sinds de laatste update?

Model 3 LR AWD | Pearl White | 19" | Trekhaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sarlo schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 20:38:
[...]

Dit kan wel, als je TACC gebruikt, één maal de hendel naar boven om deze uit te zetten en weer één maal naar beneden om TACC weer aan te zetten.
Als je op AP/FSD rijdt, één maal naar boven ga je van AP/FSD naar TACC en nogmaals naar boven gaat de TACC uit.
Volgens mij klopt dit overigens beide niet. Als ik op AP rij en ik doe pookje iets omhoog gaat hij niet over van AP naar TACC. Auto gaat dan gewoon helemaal van AP af. (Wisselen met pookje kan volgens mij alleen op een S/X waar het pookje meer functies heeft.) De resume van TACC is ook niet mogelijk. Pookje omhoog is TACC uit en omlaag is TACC aan. Hij resumed niet de vorige ingestelde snelheid.

Iets anders; mijn scherm valt regelmatig heel even kort uit de laatste tijd. (<1s) Niet echt een probleem maar wel irritant. Meer mensen dit? Daarnaast heb ik nu ook al twee keer gehad dat het scherm donker blijft na instappen. Ik kan de zaken met veel contrast net zien maar het is net dat het backlight dan niet werkt oid. Na een reset werkt het wel gewoon weer.

@BlakHawk Ik zou die bumper laten vervangen. Alleen al puur om de ophanging.

[ Voor 12% gewijzigd door Inspired op 02-01-2020 08:47 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intronic
Heb een dag op V9 gereden, toen kreeg ik wel rare dingen met AP. Nu op V10 geen last en rijdt prima! Erg prettig op snelweg inderdaad. Zelfde pluspunten voor mij, alleen wat ik echt mis is stuurverwarming, had vorige auto wel. Koude computerhandjes :+
DennusB schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 08:02:
[...]

Ja ik wilde ook al reageren, heb sinds 3 dagen m'n M3 en gebruik overal CC en heb echt nergens dat hard ingrijpen van de auto gehad...

Verder echt mega enthousiast over de auto :
- Autopilot is top op de snelweg, heerlijk relaxed
- Audio in de Long Range is <3
- De souplesse van elektrisch rijden nodigt echt uit tot heerlijk rustig rijden
- Vermogen is ongelofelijk, maar wel heel handig en heel vet

Al met al, ik ben blij! Fijne start van m'n nieuwe jaar :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Intronic schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 08:38:
Heb een dag op V9 gereden, toen kreeg ik wel rare dingen met AP. Nu op V10 geen last en rijdt prima! Erg prettig op snelweg inderdaad. Zelfde pluspunten voor mij, alleen wat ik echt mis is stuurverwarming, had vorige auto wel. Koude computerhandjes :+
[...]
Toen ik vanochtend in een voorverwarmde M3 stapte (op 19 graden met stoelverwarming aan) was ik die koude handen ook snel kwijt hoor. Misschien moet je dart nog eens proberen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Intronic
DennusB schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 08:40:
[...]

Toen ik vanochtend in een voorverwarmde M3 stapte (op 19 graden met stoelverwarming aan) was ik die koude handen ook snel kwijt hoor. Misschien moet je dart nog eens proberen :P
Ja dat doe ik ook zeker. Alleen vind het fijn als het stuur ook warm is, wat zou nou dat kosten? Misschien is er aftermarket beschikbaar :P

[ Voor 31% gewijzigd door Intronic op 02-01-2020 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Intronic schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 08:47:
Ja dat doe ik ook zeker. Alleen vind het fijn als het stuur ook warm is, wat zou nou dat kosten? Misschien is er aftermarket beschikbaar :P
[...]
Op Tweakers doen we de quote altijd boven voor de leesbaarheid :)

En ja, stuurverwarming is hemels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Intronic schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 08:47:
[...]
Het mooie is dat je je bij >25 dingen in de auto kunt afvragen wat dat nou zou kosten voor Tesla en samen is het zo maar >5.000 Euro (neem ook R&D, softwareondersteuning en loonkosten mee, niet alleen het materiaal), waarbij het ook nog eens per persoon verschilt wat de toegevoegde waarde ervan is. Dat is natuurlijk waarom de klassieke automakers opties beschikbaar stellen, waardoor de grote groep niet voor (in hun ogen) onnodige extra's hoeft te betalen die een kleine groep wil hebben.

Benieuwd of Tesla ooit zal overstappen naar meer opties zoals ze met de trekhaak hebben gedaan, alhoewel dat echt een item is waardoor iemand wel of niet een auto aanschaft.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 8930 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk|IA
Taro schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 09:01:
[...]

Het mooie is dat je je bij >25 dingen in de auto kunt afvragen wat dat nou zou kosten voor Tesla en samen is het zo maar >5.000 Euro (neem ook R&D, softwareondersteuning en loonkosten mee, niet alleen het materiaal), waarbij het ook nog eens per persoon verschilt wat de toegevoegde waarde ervan is. Dat is natuurlijk waarom de klassieke automakers opties beschikbaar stellen, waardoor de grote groep niet voor (in hun ogen) onnodige extra's hoeft te betalen die een kleine groep wil hebben.

Benieuwd of Tesla ooit zal overstappen naar meer opties zoals ze met de trekhaak hebben gedaan, alhoewel dat echt een item is waardoor iemand wel of niet een auto aanschaft.
Model S en X hebben ook gewoon stuurverwarming en een automatische kofferbak...
Dus extra kosten zijn beperkt.

Het zijn van die dingen, als je z ooit gehad hebt, wil je eigenlijk niet meer zonder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Ik denk eigenlijk wel dat ze later naar meer opties gaan overstappen. Nu met de lijnen die ze hebben zijn ze al zo production limited dat ze er natuurlijk geen tijd voor hebben. Ook qua inventory wordt het natuurlijk een stuk moeilijker allemaal.

Over een paar jaar, als ze meer fabrieken hebben en niet zo production-limited zullen we dit vast wel meer zien. Nu is het gewoon niet haalbaar.

Verder helemaal eens hoor, al die kleine dingen tellen heel erg op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
Anoniem: 455473 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 08:58:
[...]

Op Tweakers doen we de quote altijd boven voor de leesbaarheid :)

En ja, stuurverwarming is hemels!
Ja het lukt me na 18 jaar hier nog steeds niet sorry. :P
[...]

Snap wel waarom ze het doen, als ik kijk naar de levertijd is het ook logisch. Wie weet in de toekomst inderdaad. Ik heb nu ook wel weer 25 dingen die ik níet had in mijn vorige auto :9. Nu er meer concurrentie aankomt zullen ze het optiemodel wel uitbreiden de komende jaren gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
BlakHawk schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 09:04:
[...]

Model S en X hebben ook gewoon stuurverwarming en een automatische kofferbak...
Dus extra kosten zijn beperkt.
Ja, en die hebben wél luchtvering, een warmtepomp, de X heeft openvliegende deuren, die zijn er allemaal al, dus de extra kosten daarvan zijn ook beperkt O-)

Ik geef niets om stuurverwarming of een automatische kofferbak, maar wel om die warmtepomp en luchtvering. En zo begint het, maal 100.000'en auto's ;)

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 8930 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk|IA
Taro schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 09:08:
[...]

Ja, en die hebben wél luchtvering, een warmtepomp, de X heeft openvliegende deuren, die zijn er allemaal al, dus de extra kosten daarvan zijn ook beperkt O-)

Ik geef niets om stuurverwarming of een automatische kofferbak, maar wel om die warmtepomp en luchtvering. En zo begint het, maal 100.000'en auto's ;)
Je had het over kosten. Luchtvering lijkt mij een redelijk duur systeem.

Automatische kofferbak en stuurverwarming zijn toch relatief goedkoop met groot gemak?

Kwam van het weekend nog bij iemand voor een marktplaats koop. Had mijn handen vol en stonden bij de kofferbak. Vraag hij nog: waar zit de knop? Druk ik hem wel even in voor je.

Ja... Die zit er niet... Zijn beeld van een Tesla was direct een stukje afgewaardeerd.

Vooral de automatische kofferbak is toch wel redelijk standaard aan het worden bij nieuwe auto's. Het is al lang geen optie meer, vaak zit het al vrij snel ik pack upgrades, of zelfs standaard in uitvoeringen. Vooral in de zakelijke lijnen zit het bijna standaard. Volgens mij zat het bij alle alternatieven die ik voor de 3 had, wel...

Warmtepomp is iets dat volgens mij redelijk duur is, maar vooral in de winter een groot voordeel heeft. Lastig...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-05 23:14
Ik vind de ACC verschrikkelijk.

- Rijdt te snel richting de voorligger om daarna in de ankers te gaan.
- Neemt abrupt snelheid af als je van baan wisselt om daarna weer hard te accelereren naar de gewenste snelheid.
- Phantom brakes door vrachtwagens, schaduwen, tunnels. Echt geen pretje als je constant met je moet boven het gaspedaal moet rijden uit angst voor een remactie (geldt trouwens overal).
- Als ik met ACC op 105 km/u rijdt en ik geef even gas bij om iemand in te halen (anders zakt de snelheid terug tijdens wisselen van baan). Vervolgens haal ik mijn voet weer van het gaspedaal en in plaats van dat de auto weer rustig naar 105 km/u zakt, stort de snelheid in tot soms wel 90-95 km/u, om daarna weer snelheid op te pakken naar 105 km/u.

Ik vind het echt een kutsysteem. Doe mij maar lekker CC, met je eigen verkeersinzicht kun je dat allemaal veel beter inschatten en regelen en rijdt veel relaxter in plaats van de angst tot abrupte acties van Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Divak schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 09:19:

- Neemt abrupt snelheid af als je van baan wisselt om daarna weer hard te accelereren naar de gewenste snelheid.
- Phantom brakes door vrachtwagens, schaduwen, tunnels. Echt geen pretje als je constant met je moet boven het gaspedaal moet rijden uit angst voor een remactie (geldt trouwens overal).
- Als ik met ACC op 105 km/u rijdt en ik geef even gas bij om iemand in te halen (anders zakt de snelheid terug tijdens wisselen van baan). Vervolgens haal ik mijn voet weer van het gaspedaal en in plaats van dat de auto weer rustig naar 105 km/u zakt, stort de snelheid in tot soms wel 90-95 km/u, om daarna weer snelheid op te pakken naar 105 km/u.

Ik vind het echt een kutsysteem. Doe mij maar lekker CC, met je eigen verkeersinzicht kun je dat allemaal veel beter inschatten en regelen en rijdt veel relaxter in plaats van de angst tot abrupte acties van Tesla.
Heb je wel V10? Hier echt 0 van de problemen die jij beschrijft..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Intronic
BlakHawk schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 09:17:
[...]

Je had het over kosten. Luchtvering lijkt mij een redelijk duur systeem.

Automatische kofferbak en stuurverwarming zijn toch relatief goedkoop met groot gemak?

Kwam van het weekend nog bij iemand voor een marktplaats koop. Had mijn handen vol en stonden bij de kofferbak. Vraag hij nog: waar zit de knop? Druk ik hem wel even in voor je.

Ja... Die zit er niet... Zijn beeld van een Tesla was direct een stukje afgewaardeerd.

Vooral de automatische kofferbak is toch wel redelijk standaard aan het worden bij nieuwe auto's. Het is al lang geen optie meer, vaak zit het al vrij snel ik pack upgrades, of zelfs standaard in uitvoeringen. Vooral in de zakelijke lijnen zit het bijna standaard. Volgens mij zat het bij alle alternatieven die ik voor de 3 had, wel...

Warmtepomp is iets dat volgens mij redelijk duur is, maar vooral in de winter een groot voordeel heeft. Lastig...
De knop van de kofferbak bedoel je? Die zit er wel gewoon hoor. :+
Ik heb nu trunk struts besteld (22 euro). Gaat de achterklep in ieder geval automatisch door als je hem opent.

Dit had ik inderdaad met V9. Sinds V10 geen enkel ding van de lijst ervaren.

[ Voor 34% gewijzigd door Intronic op 02-01-2020 09:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joe Dancen
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-03 11:12
Novadecasa schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 21:37:
M’n ruitenwisser vloeistof komt niet maar boven.

Iemand hier ook problemen mee?

En ja, ruitenwisser vloeistof net bijgevuld :+
Bij mij was er een leiding los. In de frunk onder de afdekplaat kijken. Zit een Y-splitser voor links en rechts. Een van deze was losgeschoten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk|IA
Intronic schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 09:24:
[...]
Ik heb het sinds V10 nog wel, al moet ik zeggen dat die vooral op N wegen plaatsvonden.
Een geparkeerde vrachtwagen op de vluchtheuvel (parkeer vluchtvak).
Andere keer een tegenligger (vrachtwagen), in een lichte bocht naar rechts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeEeekhoorn
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 30-04 13:17
BlakHawk schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 09:17:
[...]

...

...
Wat...? Lees ik dit nou zo verkeerd of weet je niet dat je gewoon je handen onder de rand van je kofferbak kan duwen voor een drukknop om de kofferbak open te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@BlakHawk Op kleine schaal wel, op grotere schaal niet. Je kunt systeem A van auto B niet zomaar in auto C zetten, daarnaast moet je het ontwikkelen, bestellen/assembleren, aanvoeren, iemand op je productielijn trainen, voorraad aanhouden op alle locaties wereldwijd, service op verlenen, revisies uitbrengen, etc. etc.

Ik begrijp echt wel wat je bedoelt, maar in de praktijk kan 1 extra onderdeel je miljoenen per jaar gaan kosten en dat moet ergens vandaan komen. Doorbelasten aan klanten kan, maar dan was misschien 1 op de 2.500 mensen wel afgehaakt omdat het totaalbedrag te hoog werd ivm leasebudget (ik noem maar een voorbeeld), je moet dus weloverwogen keuzes maken.

Vanuit mijn werk zitten we ook vaak met een dergelijk dilemma: Rusten we ieder stukje elektronica wel of niet standaard uit met nuttige functionaliteit X? De kostprijs per stuk gaat "maar met 1 Euro omhoog", maar je moet hier wel je firmware op aanpassen, software tegenaan laten praten, het kan kapot gaan, etc. etc. en daarnaast kan je die keuze 10x maken, met +10 Euro per product tot gevolg, waardoor je concurrentiepositie in de markt verslechtert.

Wat ik hiermee probeer te zeggen: Onderschat de impact van dergelijke schijnbaar kleine zaken niet als je ze op een dergelijke grote schaal gaat inzetten. Nog even los van of je het wel of niet aan klanten doorberekent. Je noemt sowieso 2 mooie opties hoor en lees mijn reactie even met een knipoog, want ik begrijp je helemaal, maar als ik Tesla was zou ik exact hetzelfde hebben gedaan in deze fase van het bedrijf als je nog geen winst maakt, snel wil produceren en de vraag er toch wel is.

Bij mijn vorige auto heb ik al 2x meegemaakt dat de veer van de kofferbak stopte met werken en mij zelfs ging tegenwerken om deze handmatig te sluiten / open te duwen. Heeft Ford dus 2x een servicebeurt en 2x veren gekost.
DeEeekhoorn schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 09:28:
[...]

Wat...? Lees ik dit nou zo verkeerd of weet je niet dat je gewoon je handen onder de rand van je kofferbak kan duwen voor een drukknop om de kofferbak open te maken?
Hij gaf gisteren al aan de handleiding niet te hebben gelezen, dus het zou mij niet verbazen.. -> Ah, gelukkig, alleen het sluiten, pfoe :)

[ Voor 16% gewijzigd door Taro op 02-01-2020 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk|IA
DeEeekhoorn schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 09:28:
[...]

Hahaha, nee, de kofferbak stond open, met mijn handen vol.
Dus die gast vraagt, waar zit je knop? Dacht even te helpen met de kofferbak te sluiten.
Taro schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 09:28:
@BlakHawk Op kleine schaal wel, op grotere schaal niet. Je kunt systeem A van auto B niet zomaar in auto C zetten, daarnaast moet je het ontwikkelen, bestellen/assembleren, aanvoeren, iemand op je productielijn trainen, voorraad aanhouden op alle locaties wereldwijd, service op verlenen, revisies uitbrengen, etc. etc.

Ik begrijp echt wel wat je bedoelt, maar in de praktijk kan 1 extra onderdeel je miljoenen per jaar gaan kosten en dat moet ergens vandaan komen. Doorbelasten aan klanten kan, maar dan was misschien 1 op de 2.500 mensen wel afgehaakt omdat het totaalbedrag te hoog werd ivm leasebudget (ik noem maar een voorbeeld), je moet dus weloverwogen keuzes maken.

Vanuit mijn werk zitten we ook vaak met een dergelijk dilemma: Rusten we ieder stukje elektronica wel of niet standaard uit met nuttige functionaliteit X? De kostprijs per stuk gaat "maar met 1 Euro omhoog", maar je moet hier wel je firmware op aanpassen, software tegenaan laten praten, het kan kapot gaan, etc. etc. en daarnaast kan je die keuze 10x maken, met +10 Euro per product tot gevolg, waardoor je concurrentiepositie in de markt verslechtert.

Wat ik hiermee probeer te zeggen: Onderschat de impact van dergelijke schijnbaar kleine zaken niet als je ze op een dergelijke grote schaal gaat inzetten. Nog even los van of je het wel of niet aan klanten doorberekent. Je noemt sowieso 2 mooie opties hoor en lees mijn reactie even met een knipoog, want ik begrijp je helemaal, maar als ik Tesla was zou ik exact hetzelfde hebben gedaan in deze fase van het bedrijf als je nog geen winst maakt, snel wil produceren en de vraag er toch wel is.
Dat is waar, het zal wel meer impact hebben.
Hij gaf gisteren al aan de handleiding niet te hebben gelezen, dus het zou mij niet verbazen.. -> Ah, gelukkig, alleen het sluiten, pfoe :)
Hebben jullie allemaal de complete handleiding doorgespit?
Doe ik eigenlijk nooit :+

[ Voor 69% gewijzigd door BlakHawk|IA op 02-01-2020 09:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
BlakHawk schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 09:29:
[...]
Hebben jullie allemaal de complete handleiding doorgespit?
Doe ik eigenlijk nooit :+
Nee, maar ik kom er tot nu toe nog mee weg ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeEeekhoorn
BlakHawk schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 09:29:
[...]

Hahaha, nee, de kofferbak stond open, met mijn handen vol.
Dus die gast vraagt, waar zit je knop? Dacht even te helpen met de kofferbak te sluiten.
Tijd voor een extra bakje koffie voor mij dan..

Moet zeggen dat ik een automatische sluiting niet erg mis, maar dat ik wel al een keer of wat met m'n achterhoofd m'n achterklep gekust heb na het pakken van de laadkabel omdat die klep niet standaard helemaal open gaat.. dat doet zeer, en is wel echt effe een minpuntje voor mij. 8)7
Dit hoeft geen doorontwikkelkosten te hebben om gewoon een goede veer/pomp/hydrauliek te plaatsen hiervoor.

En stuurwielverwarming had echt wel lekker geweest, al kan je dat redelijk oplossen door je luchtstromen over je handen te laten lopen in de CC-aansturing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
DeEeekhoorn schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 09:34:
[...]

Tijd voor een extra bakje koffie voor mij dan..

Moet zeggen dat ik een automatische sluiting niet erg mis, maar dat ik wel al een keer of wat met m'n achterhoofd m'n achterklep gekust heb na het pakken van de laadkabel omdat die klep niet standaard helemaal open gaat.. dat doet zeer, en is wel echt effe een minpuntje voor mij. 8)7
Dit hoeft geen doorontwikkelkosten te hebben om gewoon een goede veer/pomp/hydrauliek te plaatsen hiervoor.

En stuurwielverwarming had echt wel lekker geweest, al kan je dat redelijk oplossen door je luchtstromen over je handen te laten lopen in de CC-aansturing!
Dit heb ik ook bijna gehad ja, even oppassen tegenwoordig haha. Hatchback gewend dan let je daar niet op :+. Aanpassen stroming ga ik nog wel finetunen, misschien helpt dat een beetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
Ik heb 2019.40.2.1, volgens mij is dat wel V10? De ruitenwissers zijn in ieder geval een stuk verbeterd en de auto herkent nu pylonnen langs de weg e.d. Helaas nog wel last van mijn ACC klachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Tesla is "helaas" geen optie jungle zoals VAG dus ze maken keuzes voor je. Op zich ben ik blij met de "opties" die er wel opzitten. De stoel met geheugen en koppeling aan mobiel vind ik bijvoorbeeld echt helemaal top. Dit is me meer waard dan de electronische koffer. Bij mijn A4 had ik wel een electrische koffer maar niet een stoel met geheugen. (Omdat dit in totaal 5k moest kosten.) Zou niet weer terug willen. Ook verwarmbaar stuurwiel mis ik niet echt. (Had ik op de A4 wel.) Als het koud is verwarm ik de auto voor. Dan is er niet echt een grote noodzaak meer voor een verwarmbaar stuur imho. Maar goed, we kunnen er lang over doorgaan; het is wat het is. Wil je lekker kunnen plussen had je gewoon een Audi moeten nemen. Had je voor 100k de opties wel gehad en een auto zonder onvolkomendheden en een knuffel dashboard. Al zijn er dan nog steeds zaken waarin de Tesla "beter" is. Helemaal een LR AWD of P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:22
Dat verwarmde stuur dat ik in mijn ioniq had, mis ik toch op de tesla! Vond dat altijd wel lekker rijden, lijken mij de kosten ook niet, maar goed, keuze's.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Iemand hier ervaringen met goede midden-console covers?
Ik heb deze gevonden : https://www.tesla-accesso...-middle-console-abs-cover maar vind de verzendkosten daar echt bi-zar hoog...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
DennusB schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 09:44:
Ik heb deze gevonden : https://www.tesla-accesso...-middle-console-abs-cover maar vind de verzendkosten daar echt bi-zar hoog...
Ali Express. Daar halen deze shops het ook vandaan. Geen verzendkosten en veel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Divak schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 09:51:
[...]
Ali Express. Daar halen deze shops het ook vandaan. Geen verzendkosten en veel goedkoper.
Heb je toevallig een linkje? Heb er wel gezocht maar zie eigenlijk alleen maar stickers (en heb liever een echte cover).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intronic
Ik heb die, de witte dan. Passen wel perfect en zitten er zo op. Was klaar met 5 minuten. Wel iets duurder ja.
Landon schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 09:58:
[...]

Precies die heb ik besteld uit China, dezelfde kwaliteit. Het mooie van het ABS materiaal is dat het 'hard' is, je de plakstrippen eraf trekt en hem heel makkelijk installeert.

Niks wrappen maar dit erop leggen en het lijkt net of het fabriek-af is.
Het niet hoeven wrappen scheelt veel tijd en irritatie ja :P

[ Voor 35% gewijzigd door Intronic op 02-01-2020 10:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:43
Precies die heb ik besteld uit China, dezelfde kwaliteit. Het mooie van het ABS materiaal is dat het 'hard' is, je de plakstrippen eraf trekt en hem heel makkelijk installeert.

Niks wrappen maar dit erop leggen en het lijkt net of het fabriek-af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
Echt bi-zar hoog? Sta je op de overdrijvende trap?
Valt wel mee toch, €6,95? En binnen een paar dagen in huis? En garantie?
Je kan ook afhalen? Je kan voor die €6,95 ongeveer 130 km rijden met je m3 :+ :+

Keuzes maken.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Joe Dancen schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 10:05:
[...]

Echt bi-zar hoog? Sta je op de overdrijvende trap?
Valt wel mee toch, €6,95? En binnen een paar dagen in huis? En garantie?
Je kan ook afhalen? Je kan voor die €6,95 ongeveer 130 km rijden met je m3 :+ :+

Keuzes maken.....
Huh, ik zag gisteren 25 euro verzendkosten in m'n mandje verschijnen ... nu is dat idd veel minder. Vaag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joe Dancen
DennusB schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 10:06:
[...]

Huh, ik zag gisteren 25 euro verzendkosten in m'n mandje verschijnen ... nu is dat idd veel minder. Vaag!
Heb al regelmatig hier besteld en naar tevredenheid.
€25 is idd bi-zar duur 8)

Of is het naar zwitserland of oezbekistan?? :D

[ Voor 7% gewijzigd door Joe Dancen op 02-01-2020 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x280
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 30-04 23:31
Kan ik nou echt niet met de ingebouwde spotify account inloggen op mijn PC om zo gemakkelijk alle nummers te kunnen toevoegen aan favorieten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
x280 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 10:30:
Kan ik nou echt niet met de ingebouwde spotify account inloggen op mijn PC om zo gemakkelijk alle nummers te kunnen toevoegen aan favorieten ?
Je logt in met je eigen account in de auto. Dan heb je je eigen favorieten e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x280
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 30-04 23:31
Dat kan niet met een gratis account. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intronic
x280 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 10:37:
Dat kan niet met een gratis account. 8)7
Ah vandaar, nou die paar euro per maand is het wel waard hoor. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Nu online

[...]
Op welke afstand heb je hem ingesteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:00
DennusB schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 09:52:
[...]

Heb je toevallig een linkje? Heb er wel gezocht maar zie eigenlijk alleen maar stickers (en heb liever een echte cover).
€ 32,48 | Luckeasy Center Controle Drie Patches Voor Tesla Model 3 2017-2019 Flip Bont Centrale Bedieningspaneel Bescherming 3 Stks/set
https://a.aliexpress.com/l8hxTOgDl

Soort suède variant?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
r0bb schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 10:45:
[...]

€ 32,48 | Luckeasy Center Controle Drie Patches Voor Tesla Model 3 2017-2019 Flip Bont Centrale Bedieningspaneel Bescherming 3 Stks/set
https://a.aliexpress.com/l8hxTOgDl

Soort suède variant?
Speciaal voor als je goedkope porno gaat opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
Als ik in de app kijk bij bediening staat er bij de ramen "sluiten". De ramen staan niet open, is dit een bug? Wanneer ik er op druk verandert hij naar ventileren, vervolgens na 5 seconden weer terug naar sluiten.

[ Voor 14% gewijzigd door Intronic op 02-01-2020 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
Inspired schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 09:43:
Tesla is "helaas" geen optie jungle zoals VAG dus ze maken keuzes voor je. Op zich ben ik blij met de "opties" die er wel opzitten. De stoel met geheugen en koppeling aan mobiel vind ik bijvoorbeeld echt helemaal top. Dit is me meer waard dan de electronische koffer. Bij mijn A4 had ik wel een electrische koffer maar niet een stoel met geheugen. (Omdat dit in totaal 5k moest kosten.) Zou niet weer terug willen. Ook verwarmbaar stuurwiel mis ik niet echt. (Had ik op de A4 wel.) Als het koud is verwarm ik de auto voor. Dan is er niet echt een grote noodzaak meer voor een verwarmbaar stuur imho. Maar goed, we kunnen er lang over doorgaan; het is wat het is. Wil je lekker kunnen plussen had je gewoon een Audi moeten nemen. Had je voor 100k de opties wel gehad en een auto zonder onvolkomendheden en een knuffel dashboard. Al zijn er dan nog steeds zaken waarin de Tesla "beter" is. Helemaal een LR AWD of P.
Lol sorry hoor. Maar de Model 3 LR kost bijna 2x zoveel als m’n vorige goed uitgeruste VAG auto dus ja ik verwacht die opties wel. En ja ik snap dat ze het dashboard clean willen houden, maar het toevoegen van normale cruise control moet gewoon kunnen met de huidige knoppen. Een resume-functie waarbij je zelf mag bepalen hoe hard je wilt rijden. Een verstelbare hoofdsteun was ook leuk geweest. Een telefoonkabeltje. Een iets langere Mennekes-kabel. Een iPod functie zoals iedere andere auto heeft. Kan nog wel even doorgaan over basisfunctionaliteit die ik mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
Intronic schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 11:05:
Als ik in de app kijk bij bediening staat er bij de ramen "sluiten". De ramen staan niet open, is dit een bug? Wanneer ik er op druk verandert hij naar ventileren, vervolgens na 5 seconden weer terug naar sluiten.
Is een bug, was me ook opgevallen na een van de laatste updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 11:08:
[...]

Lol sorry hoor. Maar de Model 3 LR kost bijna 2x zoveel als m’n vorige goed uitgeruste VAG auto dus ja ik verwacht die opties wel. En ja ik snap dat ze het dashboard clean willen houden, maar het toevoegen van normale cruise control moet gewoon kunnen met de huidige knoppen. Een resume-functie waarbij je zelf mag bepalen hoe hard je wilt rijden. Een verstelbare hoofdsteun was ook leuk geweest. Een telefoonkabeltje. Een iets langere Mennekes-kabel. Een iPod functie zoals iedere andere auto heeft. Kan nog wel even doorgaan over basisfunctionaliteit die ik mis.
Welke BEV was dat dan? Normale cruise krijg je op een VAG auto met ACC ook niet. Natuurlijk kunnen er zaken beter. Maar je krijgt veel waar voor je geld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2024

Scharnout

Meuk

[...]

Misschien een stomme vraag. Dit was allemaal al maaaaaaaanden terug te vinden op dit forum, maar ook bij auto review sites etc. Waarom toch een Tesla? (maw: Stop met janken of ga naar het viva forum :))

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
Scharnout schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 11:15:
[...]

Misschien een stomme vraag. Dit was allemaal al maaaaaaaanden terug te vinden op dit forum, maar ook bij auto review sites etc. Waarom toch een Tesla? (maw: Stop met janken of ga naar het viva forum :))
Ja uhhh, 4% natuurlijk. 😬

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mauwz
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-05 14:24
[...]

Dat moet een Seat of Skoda zijn geweest, anders is er niets vergelijkbaars voor die prijs met die opties te vinden. Ik vind dat niet te vergelijken met elkaar, sorry. Maar even serieus, een iPod functie? Gebruikt iemand die nog in het tijdperk van Spotify en Bluetooth? Dat is net als iemand die heel trots is op een 50gb interne HD in zijn BMW.. volledig achterhaald. Het klinkt alsof je gewoon nog heel erg moet wennen aan de functies eerlijk gezegd.

Ik kom zelf uit een A3 S-line sedan en een BMW 3 serie sport line van rond de 50k, beide waren bij lange na niet zo goed uitgerust als mijn Model 3. Ja, ze waren op bepaalde punten beter, het punt van de hoofdsteun kan ik me goed in vinden overigens. Maar ik zou beide vorige auto's niet meer terug willen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-05 20:50
Sinds gister heb ik problemen met het automatisch ontgrendelen van de auto als ik met de telefoon aan kom lopen. Dat doet hij niet meer. Wat ik moet doen is ter plekke de bluetooth uit en weer aanzetten en dan pakt hij hem wel. Heel irritant. Iemand een idee wat het kan zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Sunri5e schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 11:45:
Sinds gister heb ik problemen met het automatisch ontgrendelen van de auto als ik met de telefoon aan kom lopen. Dat doet hij niet meer. Wat ik moet doen is ter plekke de bluetooth uit en weer aanzetten en dan pakt hij hem wel. Heel irritant. Iemand een idee wat het kan zijn?
Al geprobeerd de "telefoon als sleutel" ff opnieuw op te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-05 16:52
Sunri5e schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 11:45:
Met mijn telefoon (Xiaomi Mi6) zit er ook vaak wat vertraging in en moet ik hem soms bijna bij het raam houden voor de verbinding wordt gelegd. De telefoon van mijn vrouw (Pocofone F1) koppelt dan weer zo makkelijk dat de auto de telefoon al ziet op zo'n 10 meter afstand...

Ik heb slechts tweemaal (in 4 maanden tijd) gehad dat ik de vliegtuigmodus aan en uit moest zetten voordat de auto de telefoon weer zag. Het is bij mij dus alleen vaak traag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 08:35
Ik heb het vanmorgen laten wrappen, 50euro en 25 min later zat het er super strak op. Mocht zelf een kleur uitzoeken en gaan.

Jouw naam in onder mijn Post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-05 15:03
Mijn scherm valt af en toe voor een 2-tal seconden uit. Meer mensen hier last van?
Heb de laatste software-release (2019.40.50.5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-Muncky- schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 12:28:
Mijn scherm valt af en toe voor een 2-tal seconden uit. Meer mensen hier last van?
Heb de laatste software-release (2019.40.50.5)
Ik heb het af en toe. Maar dan nog korter. < 0,5s. Al wel een paar versies last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
mauwz schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 11:33:
[...]

Dat moet een Seat of Skoda zijn geweest, anders is er niets vergelijkbaars voor die prijs met die opties te vinden. Ik vind dat niet te vergelijken met elkaar, sorry. Maar even serieus, een iPod functie? Gebruikt iemand die nog in het tijdperk van Spotify en Bluetooth? Dat is net als iemand die heel trots is op een 50gb interne HD in zijn BMW.. volledig achterhaald. Het klinkt alsof je gewoon nog heel erg moet wennen aan de functies eerlijk gezegd.

Ik kom zelf uit een A3 S-line sedan en een BMW 3 serie sport line van rond de 50k, beide waren bij lange na niet zo goed uitgerust als mijn Model 3. Ja, ze waren op bepaalde punten beter, het punt van de hoofdsteun kan ik me goed in vinden overigens. Maar ik zou beide vorige auto's niet meer terug willen ;)
Golf 7 Station. Kun je op afgeven omdat het een ander segment zou zijn, maar qua afwerking toch echt wel een klap beter.
En ja iPod functie. De enige mogelijkheid om Apple Music te koppelen met de Tesla. Ik heb ook liever Apple Music / Carplay maar dat gaat nooit gebeuren begrijp ik.

[ Voor 4% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 02-01-2020 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Sinds 2019.40.50.1 iets vreemds, maar mogelijk wijst dat op een zeer welkome aanvulling in aanstaande updates:

Ik speel mijn muziek bij voorkeur vanaf USB {*} en bij drukken op het USB logo in de muziek/radio balk kan men dan kiezen uit Artiesten, Albums etc. Werkt zoals verwacht. Ik heb een SSD met twee partities, een voor TelsaCam/Sentry en de andere voor muziek die in de folder Music staat.

Tot voor kort keek de Tesla voor muziek in de folder Music. Echter sinds 2019.40.50.1 moet ik eerst kiezen tussen de ene partitie of de andere. Het systeem ziet nu de TeslaCam/Sentry bestanden - .MP4's zoals bekend - ook als audio files. (Ironisch omdat er juist geen audio in die bestanden zit). Is dit een bug of loopt de software vooruit op dat men in de toekomst deze files ook in de auto kan openen en kan bekijken?

NB: {*}: ik geef de voorkeur voor muziek via USB vanwege mbv FLAC veel betere geluidskwaliteit dan Spotify of via Bluetooth, zeker met immerse sound in een premium interieur audio installatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 29-04 13:08
Wanneer ik Flitsmeister gebruik en er via de app een melding komt (geluid via M3 ingesteld), dan gaat het volume van de muziek na de melding voor +/- 1 seconde flink omhoog alvorens weer naar het normale niveau te gaan. Meer mensen hier last van en toevallig weet hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-05 07:58
[...]

Normale cruiscontrol zit ook niet meer op VAG auto's als je ACC hebt.

Maar goed, ik weet niet wat je met een iPod functie bedoeld maar je weet toch van te voren welke functionaliteit er op zit? Het zelfde voor de kabels die jij bedoeld. Kan je gewoon zelf er bij kopen. Dat is het zelfde niveau klagen dat een nieuwe auto niet met een volle tank wordt afgeleverd. Ja ze kunnen het doen maar je kan het ook zelf kopen voor een paar euro

[ Voor 19% gewijzigd door GrooV op 02-01-2020 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauwz
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-05 14:24
fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 12:34:
[...]

Golf 7 Station. Kun je op afgeven omdat het een ander segment zou zijn, maar qua afwerking toch echt wel een klap beter.
En ja iPod functie. De enige mogelijkheid om Apple Music te koppelen met de Tesla. Ik heb ook liever Apple Music / Carplay maar dat gaat nooit gebeuren begrijp ik.
Over afwerking kunnen we lang twisten, wellicht ook deels afhankelijk van smaak. De afwerking van het interieur van mijn vorige BMW 3 serie komt niet in de buurt van de Tesla. Dit interieur kraste en vlekte om het minste en geringste, daarnaast kraakten plastic delen ook erg snel. De Audi daarentegen was wel van heel hoog niveau, maar de Golf 7 van mijn vrouw komt niet in de buurt.. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeEeekhoorn
loser180 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 12:21:
[...]

Ik heb het vanmorgen laten wrappen, 50euro en 25 min later zat het er super strak op. Mocht zelf een kleur uitzoeken en gaan.
Waar heb je dat laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easy-cloud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:11
Vandaag de auto opgehaald bij Tesla nadat de reparatie niet 1 dag was maar 2 dagen.

Ik had de volgende punten en de oplossingen:
  • Aflever schade, allemaal krasjes voor
    • De bumper, (motor?) kap en zijkant gepolijst, moet zo nog checken of het opgelost is.
  • Windgeruis
    • Voorruit vervangen, is nu een stuk stiller maar komt nog niet in de buurt van de leen auto (model S)
  • Spiegel die soms niet uitklapt
    • Moet een bugreport maken als het weer voorkomt 8)7 (had ik al gedaan)
  • Luide harde knal en geluid weg
  • Volume gaat harder na ophangen telefoongesprek
  • Kofferbak sluit niet goed
    • Opnieuw afgesteld, moet dit zo nog checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-07-2023
Intronic schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 09:24:
[...]

De knop van de kofferbak bedoel je? Die zit er wel gewoon hoor. :+
Ik heb nu trunk struts besteld (22 euro). Gaat de achterklep in ieder geval automatisch door als je hem opent.

[...]
Waar heb jij de trunk struts besteld?

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
said006 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 13:12:
[...]

Waar heb jij de trunk struts besteld?
Ik heb ze via AliExpress, 12 EUR voor 2 stuks. En werkt perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markovichi
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15-01 15:57
-Muncky- schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 13:38:
[...]

Ik heb ze via AliExpress, 12 EUR voor 2 stuks. En werkt perfect.
Ik heb ze ook via AliExpress besteld. Trunk en frunk voor €22,- werken perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
Markovichi schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 13:40:
[...]

Ik heb ze ook via AliExpress besteld. Trunk en frunk voor €22,- werken perfect.
link?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DigiDaan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-05 12:17
Valt wel mee, niet alles van AliExpress is rommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-05 17:01
Hahaha, @DigiDaan , ik gok dat hij een url wil hebben :D !

Edit: m’n sarcasme radar stond uit... ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Smobbo op 02-01-2020 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
Heeft er iemand al een decal gedaan van de Tesla-logo's voor en achter? Mij lijkt een rood logo wel nice, kan alleen die stickers online niet echt vinden.. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigiDaan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-05 12:17
Smobbo schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 13:57:
Hahaha, @DigiDaan , ik gok dat hij een url wil hebben :D !
Zou het? ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:24
-Muncky- schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 14:04:
Heeft er iemand al een decal gedaan van de Tesla-logo's voor en achter? Mij lijkt een rood logo wel nice, kan alleen die stickers online niet echt vinden.. :(
https://www.amazon.com/gp...in_title_s00?ie=UTF8&th=1

Goed op maat, plakken perfect!

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-02 12:14
16 december weggebracht en vandaag terug gekregen! Ondanks de erg grote drukte bij het schadebedrijf valt het me alles mee dat het nu al klaar is. De vriendelijke meneer gaf aan dat het grootste probleem ligt aan de onderdelen die niet op voorraad zijn. Nu nog 3 weken wachten voordat de wrap erop mag...

Tesla1

[ Voor 6% gewijzigd door Count_B op 02-01-2020 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
Tnx! Heb je wellicht een foto die je kan uploaden? Plakken is easy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Nu online
benza2006 schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 12:51:
[...]
Ik heb zelf een haspel gekocht bij evhaspel.nl. Zit een houder bij naar die gebruik ik niet en plaats de haspel in de frunk.
Hoe bevalt deze? Heb zelf een 6m 32A kabel en dat is behoorlijk wat gewicht om te rollen.

[ Voor 12% gewijzigd door DaCoTa op 02-01-2020 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
DaCoTa schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 14:41:
[...]

Hoe bevalt deze? Heb zelf een 6m 32A kabel en dat is behoorlijk wat gewicht om te rollen.
Ik was verbaasd hoeveel lichter een 6m 16A kabel is. Meer heb je ook niet nodig voor 11kw kreeg de 16A bij de laadpaal.

[ Voor 4% gewijzigd door stormfly op 02-01-2020 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147133

Goedemiddag, Vraag aangaande autopilot.
LM heeft mijn M3 LR AWD besteld op 29 maart.
Levering direct uit de haven was 15 november omdat toen mijn vorige contract toen pas afliep.
Ik was in de veronderstelling dat ik standaard autopilot zou hebben.
Dit zit er echter niet op klopt dit ?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 14:46:
[...]

Ik was verbaasd hoeveel lichter een 6m 16A kabel is. Meer heb je ook niet nodig voor 11kw kreeg de 16A bij de laadpaal.
Tenzij je bij een 1 fase/32a paal staat. 32a zal 6mm zijn en 16 maar 2,5mm. Met 5 aders ga je dat wel merken.
Anoniem: 147133 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 15:00:
Goedemiddag, Vraag aangaande autopilot.
LM heeft mijn M3 LR AWD besteld op 29 maart.
Levering direct uit de haven was 15 november omdat toen mijn vorige contract toen pas afliep.
Ik was in de veronderstelling dat ik standaard autopilot zou hebben.
Dit zit er echter niet op klopt dit ?????
Klopt. Er zat destijds geen "gratis" AP bij. (Je cat. waarde is als het goed is ook lager.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
DigiDaan schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 13:54:
[...]

Valt wel mee, niet alles van AliExpress is rommel.
Mijn vraag is zoals je kunt zien in de quote gericht aan Markovichi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Demn, mijn M3 staat nu al een week bij Tesla ivm storing aan 12v systeem.
Nu begint de leen MS ook te klagen over zijn 12v systeem :(

Mijn ervaring met Tesla in de 1e 2 weken kwa betrouwbaarheid dus nog niet zo’n succes.

ICE ICE Baby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:48
-nevermind-

[ Voor 183% gewijzigd door Tomas_ op 02-01-2020 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benza2006
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-02 13:01
DaCoTa schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 14:41:
[...]

Bevalt heel goed maar ik gebruik hem met de standaard mennekes kabel van 2.5m... Je zou ze kunnen mailen of ze ervaring hebben met een kabel die jij gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-05 20:50
DennusB schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 11:47:
[...]

Al geprobeerd de "telefoon als sleutel" ff opnieuw op te zetten?
Gedaan maar zonder resultaat. Toch vreemd dat als ik BT uit en aan zet hij het wel doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 08:35
https://juicygraphics.nl/

Even met hem zitten appen en 2 dagen later kon ik langskomen.

Jouw naam in onder mijn Post

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markovichi
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15-01 15:57
said006 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 15:04:
[...]

Mijn vraag is zoals je kunt zien in de quote gericht aan Markovichi.
Rustig Saïd, dat was gewoon een grapje ;)

Hieronder de link (ik had ze binnen twee weken thuis en binnen 5 minuten geplaatst. Ik heb overigens my2020 en t past gewoon perfect)

€ 11,59 23% Off | NIEUWE 2X Front/Kofferbak Tail Gate Achterklep Boot Gasveer Shock Lift Stutten Ondersteuning Voor Tesla Model 3 2017 2018 2019
https://a.aliexpress.com/3Fcv5tsR

[ Voor 4% gewijzigd door Markovichi op 02-01-2020 16:16 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: