Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 298 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.165.996 views

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:54

Phntm

Tlingelingeling

Zojuist update 2022.4.5 gepushed gekregen via 4G na een melding van 2 weken geleden over eCall systeem die niet meer werkt en zeurt om "plan een serviceafspraak in". Wel sneu hoe traag die update naar binnen wordt gehaald. Nooit bij stilgestaan dat een update gepushed krijgen via 4G een ding was.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-10 14:47
Pierz schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 21:53:
[...]
Ik kom er net achter dat je ook je tarief kan instellen, inclusief piek en dal tarieven. Dat is toch wel erg handig.
Beetje vreemd, kosten staan in GBP en als thuislocatie kan ik alleen een staat in de U.S. kiezen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:19
Als het goed is krijg ik morgen de Tesla Model 3 weer terug van reparatie.
1.5 maand in een C Klasse gereden en is ook geen straf maar ik ben straks wel weer enorm blij met preheating, auto pilot, easy entry, groot entertainment scherm en elektrisch rijden.

Kan niet wachten!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-10 20:01
DaCoTa schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 10:01:
[...]

Beetje vreemd, kosten staan in GBP en als thuislocatie kan ik alleen een staat in de U.S. kiezen.
Hier gewoon in €. Volgens mij is die thuislocatie niet een issue als je een custom rate plan aanmaakt. Je kan je daluren instellen en ook wat je betaalt als je buiten de deur laadt. Volgens mij kan je alleen geen onderscheid maken tussen straatpalen en bijv FastNed of Ionity.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
Pierz schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 10:36:
[...]

Hier gewoon in €. Volgens mij is die thuislocatie niet een issue als je een custom rate plan aanmaakt. Je kan je daluren instellen en ook wat je betaalt als je buiten de deur laadt. Volgens mij kan je alleen geen onderscheid maken tussen straatpalen en bijv FastNed of Ionity.
De auto is in Engeland geweest, en heeft in de laatste 30 dagen meer aan UK superchargers gehangen, ik denk dat daar iets mis gaat.

• ZGaro
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-02-2024
Zijn er al mensen die een trekhaak geleverd hebben gekregen voor hun Model Y?

• bartzzz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-10 12:44
ZGaro schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 14:08:
Zijn er al mensen die een trekhaak geleverd hebben gekregen voor hun Model Y?
Bestelt wel, en volgens de website is die trekhaak onderweg naar het Service Center.
Maar dat staat er al een tijdje ;)

• DaCoTa
bartzzz schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 14:27:
[...]
Bestelt wel, en volgens de website is die trekhaak onderweg naar het Service Center.
Wat is een tijdje? Ik heb de mail 6 feb gekregen, maar zag hem pas een paar uur later en toen was hij al niet meer beschikbaar.

• ZGaro
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-02-2024
bartzzz schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 14:27:
[...]

Van wat ik heb begrepen is het erg druk bij de servicecenters voor het monteren van de trekhaak. Daarvoor worden ze steeds in batches op de website gezet. Alleen je zou een e-mail krijgen wanneer ze beschikbaar zijn maar ik krijg helemaal niks. Contact opgenomen met sales wanneer die dingen nu eindelijk eens geleverd gaan worden en toen kreeg ik te horen dat ze er wel zijn alleen de service centers kunnen het niet behappen. Het wordt weer bijna lente dus heb de aanhanger wel nodig voor al het gesnoei en gedoe :-D

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-10 18:21

TNJ

Frugalite

Die R55 trekhaak, zou die dezelfde zijn, als waar google mee aankomt, voor een Mini?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartzzz
  • Laatst online: 21-10 12:44
DaCoTa schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:21:
[...]

Wat is een tijdje? Ik heb de mail 6 feb gekregen, maar zag hem pas een paar uur later en toen was hij al niet meer beschikbaar.
Ik heb de mijne in januari besteld en meteen gebeld om de afspraak alvast te maken.
En ik kon een paar dagen later nog een afspraak inschieten vinger service centrum.
Maar 1 dag na dat de afspraak was gemaakt belde ze op dat ze de trekhaak niet op tijd binnen kregen. Als ik nu bij mijn bestel status kijk zegt hij nog steeds onderweg naar service center.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:09
@Phntm het is duur, dus doen ze het niet graag. Veiligheidsupdates en updates voor problemen pushen ze gewoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:23
Laatst trouwens op advies van hier (al een tijdje geleden) een ontgrendel knop besteld voor mijn niet tesla lader thuis.

Voorheen was het:
Auto openen, zitten, ff wachten tot scherm actief was, stekker ontgrendelen, uit auto laadstekker verwijderen, instappen en wegrijden (sneller dan via de app ontgrendelen).
Van de week de knop inclusief printje in het handvat van de lader gemaakt, nu is het:
knop indrukken, stekker lostrekken, instappen en wegrijden.

Lijkt niet veel maar is echt een verademing in de ochtend. Gouden tip en 5 tientjes well spent! :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:49
ybos schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:18:
Laatst trouwens op advies van hier (al een tijdje geleden) een ontgrendel knop besteld voor mijn niet tesla lader thuis.

Voorheen was het:
Auto openen, zitten, ff wachten tot scherm actief was, stekker ontgrendelen, uit auto laadstekker verwijderen, instappen en wegrijden (sneller dan via de app ontgrendelen).
Van de week de knop inclusief printje in het handvat van de lader gemaakt, nu is het:

Lijkt niet veel maar is echt een verademing in de ochtend. Gouden tip en 5 tientjes well spent! :Y
Ik heb ook een stekker zonder ontgrendel knop, maar als ik de achterdeur open doe om mijn tas neer te zetten en dan mijn laadpas voor de lader hou dan ontgrendeld hij ook automatisch het einde in de auto. Ik hoe gelukkig niet het scherm of de app te gebruiken. Is dat niet overal hetzelfde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15:07
ybos schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:18:

Voorheen was het:

Welke knop is dat?
Klinkt goed, maar kan niets vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
MADG0BLIN schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:21:
[...]

Ik heb ook een stekker zonder ontgrendel knop, maar als ik de achterdeur open doe om mijn tas neer te zetten en dan mijn laadpas voor de lader hou dan ontgrendeld hij ook automatisch het einde in de auto. Ik hoe gelukkig niet het scherm of de app te gebruiken. Is dat niet overal hetzelfde?
Ja, maar je moet eerst idd de auto ontgrendelen door bijv een deur open te doen. Als je dat hebt gedaan ontgrendeld de kabel gelijk, thank god

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
MADG0BLIN schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:21:
[...]

Ik heb thuis een lader zonder laadpas, dan werkt dat niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ybos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmer
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10-11-2023
Iemand een idee waarom ik de laadstatistieken niet kan zien in de app? Heb de juiste en meest recente versie van de app en ook de software in mijn M3 is up to date, maar krijg de optie niet te zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Jimmer schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:51:
Iemand een idee waarom ik de laadstatistieken niet kan zien in de app? Heb de juiste en meest recente versie van de app en ook de software in mijn M3 is up to date, maar krijg de optie niet te zien..
Leaseauto? Dan kan het niet.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmer
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10-11-2023
DennusB schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:58:
[...]

Leaseauto? Dan kan het niet.
Nope, eigendom :) Kwam er net achter dat ik in de auto waarschijnlijk niet de juiste instelling aan had staan voor het delen van informatie, kijken of dat het oplost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-10 14:30
DennusB schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:26:
[...]

Ja, maar je moet eerst idd de auto ontgrendelen door bijv een deur open te doen. Als je dat hebt gedaan ontgrendeld de kabel gelijk, thank god
Bij mij werkt dat niet (SR+ eind 2021). Als ik aan een openbare paal sta (waar je een laadpas voor nodig hebt) en een deur open doe, ontgrendelt de laadpoort aan de Tesla zijde niet. Ik moet dat echt via de app of het scherm doen. Best onhandig.
Via Tesla laders gaat het natuurlijk een stuk simpeler met de knop op de stekker.

PSN: Sluuz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-10 12:46
Sluuz schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:41:
[...]

Bij mij werkt dat niet (SR+ eind 2021). Als ik aan een openbare paal sta (waar je een laadpas voor nodig hebt) en een deur open doe, ontgrendelt de laadpoort aan de Tesla zijde niet. Ik moet dat echt via de app of het scherm doen. Best onhandig.
Via Tesla laders gaat het natuurlijk een stuk simpeler met de knop op de stekker.
Vraag mij af wat er bij mij anders is. Hier ontgrendeld de Tesla kant als ik de deur open doe. Laden is dan overigens wel klaar. Misschien dat dat het verschil is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJGizbo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:54
Sluuz schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:41:
[...]

Volgorde is:
1. achterdeur open
2. laadpas tegen de laadpaal
3. laadpoort Tesla is ontgrendeld (wit logo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:24
Ik heb al sinds het begin dat ik de auto heb een laadkabel met teslaknopje! Echt ideaal!
Knopje is te gebruiken om het laadklepje te openen, en om de laadkabel te ontgrendelen als hij ingeplugd is.

https://www.evchargeking.com/nl/tesla-laadkabels

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:43
adjego schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:38:
Ik heb al sinds het begin dat ik de auto heb een laadkabel met teslaknopje! Echt ideaal!
Knopje is te gebruiken om het laadklepje te openen, en om de laadkabel te ontgrendelen als hij ingeplugd is.

Mooi verhaal. Ik wilde een extra kabel (langer) maar zo'n knopje vond ik nergens voor nodig. Het voegt voor mij echt niets toe en scheelt weer een paar tientjes. Wat krijg ik geleverd: een kabel met knopje :P Netjes gemaild dat er een verkeerde (duurdere) kabel was geleverd. Reactie: oeps, bedankt voor het melden maar hou maar.

* Korvaag heeft dus onbedoeld een kabel met een knopje...

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
adjego schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:38:

Laadklep openen werkt ook :? Dat ga ik eens proberen :Y
(Hoe werkt dat dan :? Ik dacht dat er via een draad naar de auto een seintje werd gegeven. Maar laadpoort openen moet dan wel draadloos gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
ybos schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:17:
[...]

(Hoe werkt dat dan :? Ik dacht dat er via een draad naar de auto een seintje werd gegeven. Maar laadpoort openen moet dan wel draadloos gaan)
Het is idd een draadloos bliepje. Voor mij is het alleen onnodig. Als ik uitstap en wil laden klik ik op het scherm op 'laadpoort open' en als je de kabel eruit haalt sluit de poort automatisch (en als je de laadsessie stopt met de auto ontgrendeld, ontgrendelt de kabel ook). Ik gebruik het knopje echt nooit. Ook bij een supercharger stop ik de sessie en ontkoppel ik via het scherm in de auto. Gebeurt me te vaak bij het knopje dat je per ongeluk 2x klikt ofzo (die knopjes bij de Superchargers zijn nog wel eens flimsy) en dan ontkoppelt ie, koppelt ie weer en gaat ie weer door met laden. 8)7

Bottom line voor mij: knopje is onnodig :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

[...]

Radio. It's 315MHz - 10 pulses of 165ms on and 35ms off.
Zie: https://teslamotorsclub.c...ds/open-chargeport.21001/

(beste 3-rd party aanschaf voor de Tesla ooit, zo'n kabel met knopje)

[ Voor 7% gewijzigd door noo op 11-02-2022 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertk
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:27
Chargeking heeft ook de printjes en knopjes los te koop:

Retrofit knop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21:56
[...]

Laadklepje open werkt ook door even op het laadklepje te duwen, dus daar heb je geen Tesla laadkabel voor nodig.
Laadkabel ontgrendelen is dan wel weer een extra handigheidje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Franciesco schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:54:
[...]

Laadklepje open werkt ook door even op het laadklepje te duwen, dus daar heb je geen Tesla laadkabel voor nodig.
Laadkabel ontgrendelen is dan wel weer een extra handigheidje!
Enige is dat dit niet werkt volgens mij als de auto op slot en/of slaapt is? Dat openen door erop te drukken. Via een knopje werkt dit wel.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoooostB
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-10 12:43
Ik krijg sinds vanmorgen de volgende melding bij het instappen:
Update voertuigconfiguratie in behandeling
Touchscreen opnieuw gestart om wijzigingen toe te passen

Iemand een idee wat dit precies inhoudt?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/018M6iNs-nDM-YW73mKBr8BvCNA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DeCZQdqyuQR3sGf0vssf2tki.jpg?f=fotoalbum_large

Tesla Model 3 AWD 19" 2021 | https://www.tindie.com/products/35869/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-10 09:06
Korvaag schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:20:
[...]

Het is idd een draadloos bliepje. Voor mij is het alleen onnodig. Als ik uitstap en wil laden klik ik op het scherm op 'laadpoort open' en als je de kabel eruit haalt sluit de poort automatisch (en als je de laadsessie stopt met de auto ontgrendeld, ontgrendelt de kabel ook). Ik gebruik het knopje echt nooit. Ook bij een supercharger stop ik de sessie en ontkoppel ik via het scherm in de auto. Gebeurt me te vaak bij het knopje dat je per ongeluk 2x klikt ofzo (die knopjes bij de Superchargers zijn nog wel eens flimsy) en dan ontkoppelt ie, koppelt ie weer en gaat ie weer door met laden. 8)7

Bottom line voor mij: knopje is onnodig :+
Ik zou niet zonder het knopje meer willen. Maar komt ook dat ik over de stoep moet laden en bijvoorkeur in de daluren (na 2300) Dus in praktijk doe ik rond die tijd even kabel aansluiten, hoef auto ook niet in Op de knop, poortje open ,stekker erin en hij gaat ergens in de nacht laden. Rond 0700 klaar en dan kabel er weer af. Hier is het toegestaan om over de stoep te laden maar doe het dus bijvoorkeur in de nacht, dan heeft zeker niemand er last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jheerink14 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 19:07:
[...]

Ik zou niet zonder het knopje meer willen. Maar komt ook dat ik over de stoep moet laden en bijvoorkeur in de daluren (na 2300) Dus in praktijk doe ik rond die tijd even kabel aansluiten, hoef auto ook niet in Op de knop, poortje open ,stekker erin en hij gaat ergens in de nacht laden. Rond 0700 klaar en dan kabel er weer af. Hier is het toegestaan om over de stoep te laden maar doe het dus bijvoorkeur in de nacht, dan heeft zeker niemand er last van.
Knopje is zeker handig. Maar de auto hoef je natuurlijk niet in. Op app of via de Watch is hij ook zo te openen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ElCasa
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:30
Inspired schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 19:39:
[...]

Knopje is zeker handig. Maar de auto hoef je natuurlijk niet in. Op app of via de Watch is hij ook zo te openen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wNwJWN7Np7_LR8wIuTErMB9ugrQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dj1YjkxBn8UbGfk6QH2cPRUe.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb gewoon een Hue afstandsbediening aangesloten op mijn Homey. Als ik naar mijn auto loop druk ik even op de knop en is de laadpoort unlocked. Mochten de kids eerder naar de auto lopen kunnen ze ook de auto vast open maken. Gemak dient de mens 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adjego
Inspired schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 16:21:
[...]

Enige is dat dit niet werkt volgens mij als de auto op slot en/of slaapt is? Dat openen door erop te drukken. Via een knopje werkt dit wel.
Ja klopt, laatst in een parkeergarage gingen er 3 klepjes open van Tesla’s die in de buurt stonden toen ik op het knopje van mijn kabel drukte :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
adjego schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 21:19:
[...]

Ja klopt, laatst in een parkeergarage gingen er 3 klepjes open van Tesla’s die in de buurt stonden toen ik op het knopje van mijn kabel drukte :)
Dat werkt alleen als je mobiel in de buurt is en die zou daardoor alleen toegang tot je eigen auto moeten verschaffen. Weet je het zeker?

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S023
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Hoe kom je in v11 nou in de video viewer voor sentry beelden? Volgens mij heb ik echt elk scherm afgezocht zonder resultaat

Verder heb ik al een tijdje het gevoel dat een aantal ramen dichtgestuurd worden als ik de bestuurdersdeur dicht gooi. Misschien iets met bedrading in de deur? Herkenbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-10 18:03
@S023
In de handleiding staat het gewoon:
"Video-opnamen bekijken

U kunt video's van op het touchscreen bekijken wanneer de Model 3 in de parkeerstand staat. Tik op de Dashcam-app (camera) in de App Launcher. Tik vervolgens op het menupictogram in de bovenhoek van het scherm en selecteer de video. Op de tabbladen wordt een lijst van alle videoclips weergegeven, gesorteerd op locatie en tijd. U kunt video-opnamen pauzeren, terugspoelen, vooruitspoelen of verwijderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gertk
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:27
S023 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 22:08:
Hoe kom je in v11 nou in de video viewer voor sentry beelden? Volgens mij heb ik echt elk scherm afgezocht zonder resultaat

Verder heb ik al een tijdje het gevoel dat een aantal ramen dichtgestuurd worden als ik de bestuurdersdeur dicht gooi. Misschien iets met bedrading in de deur? Herkenbaar?
Ja dit heb ik de laatste tijd ook gemerkt, het is alsof bij het dicht doen van de bestuurdersdeur alle ramen nog even een keer op en neer gedaan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierz
gertk schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 10:51:
[...]

Ja dit heb ik de laatste tijd ook gemerkt, het is alsof bij het dicht doen van de bestuurdersdeur alle ramen nog even een keer op en neer gedaan worden.
Zelf nog niet gemerkt. Maar als het vriest staan de ramen iets lager, zodat je de deur nog open kunt doen zonder dat het raam achter de sierstrip vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:09
Pierz schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 12:05:
[...]
Zelf nog niet gemerkt. Maar als het vriest staan de ramen iets lager, zodat je de deur nog open kunt doen zonder dat het raam achter de sierstrip vast zit.
Niet eens zozeer bij het opendoen, maar het dichtdoen. Dan krijg je em dus wel open, maar pleur je em dicht "pats!".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
S023 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 22:08:

Dat idee heb ik ook, ik vergeet alleen te kijken naar de andere ramen. Voor mijn idee sowieso rechtsachter (als ik op mn gehoor af ga)

[ Voor 12% gewijzigd door ybos op 12-02-2022 13:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

ybos schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 13:35:
[...]

Dat idee heb ik ook, ik vergeet alleen te kijken naar de andere ramen. Voor mijn idee sowieso rechtsachter (als ik op mn gehoor af ga)
Precies wat ik ook heb. Instappen, bestuurdersdeur dichttrekken, tjsoek tsjoek rechtsachter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
noo schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 14:40:
[...]

Precies wat ik ook heb. Instappen, bestuurdersdeur dichttrekken, tjsoek tsjoek rechtsachter.
Ah, grappig, dat heb ik sinds enkele weken ook. Rechtsachter hoor ik het raam bewegen vlak nadat ik ben ingestapt. Ik begon al aan mijzelf te twijfelen :)

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 22:37
Fijn dat met de laatste update 2022.4.5 het knopje om van profiel te wisselen weer bovenaan het basis scherm staat. Althans als je net wegrijdt. Toch makkelijker dan via het ‘auto’ menu!
Nu nog een directe link naar het achterruitverwarmingsknopje ;) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:54

Phntm

Tlingelingeling

Taro schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 14:54:
[...]

Ah, grappig, dat heb ik sinds enkele weken ook. Rechtsachter hoor ik het raam bewegen vlak nadat ik ben ingestapt. Ik begon al aan mijzelf te twijfelen :)
Dit komt door de kou, de ramen gaan dan weer een stukje omlaag of omhoog om niet vast te vriezen of omdat ze niet verder komen vanwege stevigheid van de rubber rondom de ramen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
Taro schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 21:42:
[...]

Dat werkt alleen als je mobiel in de buurt is en die zou daardoor alleen toegang tot je eigen auto moeten verschaffen. Weet je het zeker?
Ja dat weet ik 100 % zeker. Ik zal het binnenkort nog eens in de gaten houden maar bij mijn werk op het parkeerterrein ook al een keer gehad. Het klepje is te openen zonder dat de eigenaar met telefoon in de buurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Trekhaak voor Model Y is weer beschikbaar, maar de shop website werkt niet voor mij, ik kan geen auto kiezen waar de trekhaak voor bestemd is. Via de app werkte het wel. Kon alleen geen service center kiezen aan het einde van de aankoop, maar via Service request -> other kon ik alsnog zelf een afspraak maken bij het service center waar hij heen gaat. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
DaCoTa schreef op zondag 13 februari 2022 @ 11:31:
Trekhaak voor Model Y is weer beschikbaar, maar de shop website werkt niet voor mij, ik kan geen auto kiezen waar de trekhaak voor bestemd is. Via de app werkte het wel. Kon alleen geen service center kiezen aan het einde van de aankoop, maar via Service request -> other kon ik alsnog zelf een afspraak maken bij het service center waar hij heen gaat. Ben benieuwd.
Nu dus achteraf ook te kiezen zonder dat je het besteld hebt bij kopen van de auto :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ooge
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-10-2022
Ik heb een facelift model 3 en nu met kouder weer start (vermoedelijk) de warmtepomp met flink trillen. Je hoort een flinke brom en voelt vibraties in stuur en pedalen. Overeenkomstig een klopboormachine...

Ik zet dan het klimaatsysteem meteen uit en het verdwijnt dan direct, meteen daarna zet ik het weer aan en dan blijft het ook weg. Alsof de pomp niet lekker opstart. Zal ik hiervoor service aanvragen of heeft dat geen zin, iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
ooge schreef op zondag 13 februari 2022 @ 11:49:
Zal ik hiervoor service aanvragen of heeft dat geen zin, iemand ervaring hiermee?
Volgens mij is de vraag of je hiermee kunt/wilt blijven rondrijden en of dit een normaal iets is relevant, het antwoord is volgens mij dubbel nee, dus ik had persoonlijk direct een servicerequest ingeschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
ybos schreef op zondag 13 februari 2022 @ 11:48:
[...]
Nu dus achteraf ook te kiezen zonder dat je het besteld hebt bij kopen van de auto :?
Ja, maar dat hadden ze bij aankoop van de Model Y altijd al verteld.

Inniddels is de webshop weer soort van werkend, en kan ik naast de Model Y ook nog mijn oude 2019 Model 3 kiezen, welke niet meer van mij is. :? Lijkt me niet dat dit trekhaakpakket daar opeens ook op van toepassing is. Maar toevoegen aan winkelmand lukt nog niet, is duidelijk dat ze nog aan de webshop aan het sleutelen zijn daar.

[ Voor 39% gewijzigd door DaCoTa op 13-02-2022 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 22:37
Ik heb een facelift model 3 en nu met kouder weer start (vermoedelijk) de warmtepomp met flink trillen. Je hoort een flinke brom en voelt vibraties in stuur en pedalen. Overeenkomstig een klopboormachine...

Ik zet dan het klimaatsysteem meteen uit en het verdwijnt dan direct, meteen daarna zet ik het weer aan en dan blijft het ook weg. Alsof de pomp niet lekker opstart. Zal ik hiervoor service aanvragen of heeft dat geen zin, iemand ervaring hiermee?
Euh, ja?! Natuurlijk doe je dat. Daar is een service center voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-10 21:20
DaCoTa schreef op zondag 13 februari 2022 @ 11:31:
Lekker is dat… ik wacht nog steeds op nalevering voor mijn model 3 van december levering.
Hoor er maar niets van… morgen maar achteraan bellen 😤

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:17

Zou zeker service aanvragen. Geeft hij wel warme lucht? Te weinig gas kan ook dit soort symptomen geven en is niet lekker voor je warmtepomp.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 16:23

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Notna schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:31:
[...]

Wat betreft het eerste: volgens mij is dit niet zo (zal er straks nog eens naar kijken maar ik heb dat wel eens eerder getest (omdat ik niet de verwarming standaard aan wil omdat ik soms ook gewoon in de auto ga zitten zonder weg te rijden), maar het is niet bepaald user friendly ook. Je moiet echt in één beweging swipen. Als je ook maar iets beweegt met je vinger, registreert de auto het als een druk en dan gaat de verwarming aan (zoals ook de bedoeling is). Maar een 'echte' directe swip naar boven zou de settings moeten laten zoals deze zijn en alleen het menu openen.
Kleine update: ik heb altijd de temperatuur naar boven geswipet, en dan krijg je dat effect wat ik beschrijf (eerste swipe is "verwarming aan" zonder het menu te openen, tweede swipe is verwarmingsmenu). Als ik naast de temperatuur swipe dan opent hij direkt het verwarmingsmenu, maar ook dan weer wordt direkt de verwarming aan gezet.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:17

Notna

Where are you?®

Maasluip schreef op zondag 13 februari 2022 @ 20:34:
[...]

Kleine update: ik heb altijd de temperatuur naar boven geswipet, en dan krijg je dat effect wat ik beschrijf (eerste swipe is "verwarming aan" zonder het menu te openen, tweede swipe is verwarmingsmenu). Als ik naast de temperatuur swipe dan opent hij direkt het verwarmingsmenu, maar ook dan weer wordt direkt de verwarming aan gezet.
Ik ben vandaag vergeten te kijken; zal het morgen ook nog eens testen :Y

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

[..]
Hier hetzelfde, altijd al zo geweest (bij lage temperaturen) maar het komt niet vaak voor omdat ik meestal voorverwarm. Als ik zonder voorverwarmen met koud weer wegrijd dan voel je inderdaad alles trillen tot het stuur aan toe, maar dat is na een minuut ook weer weg. Ik ben inmiddels 5000km en 7 maanden verder en alles werkt nog prima dus ik ging er vanuit dat het normaal was. Als leaserijder maak ik me er niet druk om :+

[ Voor 8% gewijzigd door Bigs op 14-02-2022 09:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-10 14:40
Kort vraagje: mijn M3 van 2019 begint ineens te stotteren als ik een file in rijd op auto pilot. Meer mensen last van sinds de laatste update? Als ik onder de 20km rijd, dan trekt die heel snel op en remt hij weer hard, echt elke anderhalve seconden ofzo. Je wordt helemaal in elkaar geschud en je schrikt je kapot omdat hij hard optrekt naar een auto voor je en dan heel hard weer remt. Het lijkt wel alsof dit is gekomen sinds dat ze "verbeteringen" hebben doorgevoerd voor regeneratie tijdens AP gebruik (staat in de release notes).

Echt compleet onbruikbaar nu tijdens files :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Wat je kunt doen is stoelverwarming aan zetten en dan climate weer uit. Dan blijft de stoelverwarming aan. Weet eveven niet of auto stand ook werkt maar de andere vaste standen wel. Dan zie je in de app ook dat de stoelverwarming nog aan is en de rest van de climate uit. Sinds v11 is er volgens mij geen andere oplossing.

Via de app alleen de stoelverwarming aanzetten werkt overigens niet. Dan gaat climate ook meteen aan. Via de API moet sowieso ook de climate aan staan om de stoelverwarming aan te kunnen zetten.

[ Voor 11% gewijzigd door Inspired op 14-02-2022 08:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Djerro123 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 08:37:
Kort vraagje: mijn M3 van 2019 begint ineens te stotteren als ik een file in rijd op auto pilot. Meer mensen last van sinds de laatste update? Als ik onder de 20km rijd, dan trekt die heel snel op en remt hij weer hard, echt elke anderhalve seconden ofzo. Je wordt helemaal in elkaar geschud en je schrikt je kapot omdat hij hard optrekt naar een auto voor je en dan heel hard weer remt. Het lijkt wel alsof dit is gekomen sinds dat ze "verbeteringen" hebben doorgevoerd voor regeneratie tijdens AP gebruik (staat in de release notes).

Ja. Dat is de verbetering. :)
Autopilot will now use more regenerative braking at low speeds for higher efficiency and an improved driving experience, especially in stop-and-go traffic. Increased use of regenerative braking results in less brake pedal noise and smoother stops.
Dat door elkaar schudden is de "improved driving experience" denk ik. ;)

Misschien moeten ze de EAP floot eens wat uitbreiden. Kan me niet voorstellen dat dit tijdens een week testen niet naar voren komt.

[ Voor 24% gewijzigd door Inspired op 14-02-2022 08:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Nope, same here. Er schijnt wel een update aan te komen die dit verbetert:

Notna in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic"

Tenzij je al op die versie zit, dan is het blijkbaar (nog) erger geworden :X

[ Voor 4% gewijzigd door Notna op 14-02-2022 08:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djerro123
Notna schreef op maandag 14 februari 2022 @ 08:49:
[...]

Nope, same here. Er schijnt wel een update aan te komen die dit verbetert:

Notna in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic"

Tenzij je al op die versie zit, dan is het blijkbaar (nog) erger geworden :X
Ik heb die al, maar het probleem is onverminderd groot. Echt heel zuur dit, voor mij voor het eerst dat een update zo mijn 'experience' kan verkl*ten zeg |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

[...]

Net even getest en idd; gaat altijd aan. Dus ligt niet aan jou iig :+
Djerro123 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 09:01:
[...]

Ik heb die al, maar het probleem is onverminderd groot. Echt heel zuur dit, voor mij voor het eerst dat een update zo mijn 'experience' kan verkl*ten zeg |:(
Yikes, ik vind het met 2021.44.30.11 al problematisch :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdgraaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:52
DaCoTa schreef op zondag 13 februari 2022 @ 12:31:
[...]

Ja, maar dat hadden ze bij aankoop van de Model Y altijd al verteld.

Inniddels is de webshop weer soort van werkend, en kan ik naast de Model Y ook nog mijn oude 2019 Model 3 kiezen, welke niet meer van mij is. :? Lijkt me niet dat dit trekhaakpakket daar opeens ook op van toepassing is. Maar toevoegen aan winkelmand lukt nog niet, is duidelijk dat ze nog aan de webshop aan het sleutelen zijn daar.
Net vanmorgen ook de trekhaak besteld, ging gewoon soepel gelukkig. Wel kon ik ook mijn oude Model 3 selecteren inderdaad :P

MY LR 2022 Midnight Gray, Black interior, 20” FSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-10 12:16

Yep, hier ook sinds een maandje ofzo. Je wordt helemaal zeeziek en moet er van buitenaf ook bijzonder uitzien. Model 2021 overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:47
jmderonde schreef op maandag 14 februari 2022 @ 09:27:
[...]

Yep, hier ook sinds een maandje ofzo. Je wordt helemaal zeeziek en moet er van buitenaf ook bijzonder uitzien. Model 2021 overigens.
Lol, iedereen zal inderdaad wel denken: wat is dat voor mafkees. 😛

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
jmderonde schreef op maandag 14 februari 2022 @ 09:27:
[...]

Hoewel heel zuur natuurlijk ben ik ergens wel stiekem heel erg blij dat ik niet de enige ben :P het is een software probleem, dus zou snel opgelost moeten (kunnen) worden hoop ik. Wellicht dat het helpt om de regeneratie uit te zetten tijdens snelweg rijden, zal eens een keer proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adjego

Ik heb dit ook volgens mij 1 keer gehad, maar daarna niet meer. Was een keer toen ik net thuis vertrok en ik een verkeerslicht naderde. Maar vanochtend ook gewoon autopilot laten remmen bij drukte en toen geen last van dit agressieve accelereren en remmen. Mijn auto is ook van 2019 SR+ met 2022.4 geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Inspired schreef op maandag 14 februari 2022 @ 08:39:
[...]

Wat je kunt doen is stoelverwarming aan zetten en dan climate weer uit. Dan blijft de stoelverwarming aan.
Nee, climate uit is stoelverwarming uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:05

Heel herkenbaar, vanmorgen in de file met name bij een bepaalde snelheid enorm onrustig en schokkerig. Een combinatie van optrekken en remmen zeer snel achter elkaar. Overigens zit ik met mijn M3 van 2021 op de recente software versie: 2022.4.5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Maasluip schreef op maandag 14 februari 2022 @ 09:49:
[...]

Nee, climate uit is stoelverwarming uit.
Bij mij niet. :) Climate aan, stoelverwarming op stand 2, en climate weer uit. Dan in de app kijken en je ziet;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tQDJgfLlIfwrhzcQUbVs9jUj0yA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/REYifWEdYacRww57mnjDtUhH.png?f=fotoalbum_large

Hij werkt overigens ook echt en het is geen glitch in de app.

Mooie is overigens ook dat hij de instelling onthoud. Dus na parkeren en wegrijden gaat de stoelverwarming weer aan op de stand zoals je hem achter liet. (Met climate nog steeds uit.)

[ Voor 121% gewijzigd door Inspired op 14-02-2022 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Weet iemand hier hoe bepaald wordt hoe firmware verspreid wordt ? Ik kreeg gisteren een update binnen. Had verwacht dat ie naar 2022.x zou gaan, maar ik kreeg weer een patch release van 2021.44.30. Nou zal me dat in dusverre niet zoveel interesseren dat de auto prima rijdt, maar ik ben wel benieuwd welke groepen auto's vooraan staan bij de updates. Deze LR AWD M3 heeft het full self driving pakket dus mijn verwachting was dat je dan door FSD updates eerder zou krijgen. Blijkbaar werkt het niet zo. Kent iemand de logica achter de volgorde?

Even ivm de topic warning over updates. Het gaat me niet om of een ik update wel/niet krijg, maar hoe Tesla volgordes bepaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Korvaag schreef op maandag 14 februari 2022 @ 09:57:
Weet iemand hier hoe bepaald wordt hoe firmware verspreid wordt ? Ik kreeg gisteren een update binnen. Had verwacht dat ie naar 2022.x zou gaan, maar ik kreeg weer een patch release van 2021.44.30. Nou zal me dat in dusverre niet zoveel interesseren dat de auto prima rijdt, maar ik ben wel benieuwd welke groepen auto's vooraan staan bij de updates. Deze LR AWD M3 heeft het full self driving pakket dus mijn verwachting was dat je dan door FSD updates eerder zou krijgen. Blijkbaar werkt het niet zo. Kent iemand de logica achter de volgorde?

Even ivm de topic warning over updates. Het gaat me niet om of een ik update wel/niet krijg, maar hoe Tesla volgordes bepaalt.
Waarschijnlijk is er een bug in de 2022.4.x gevonden en is die on hold gezet. Dan krijg je nu eerst nog een update van de oudere release als je die nog niet had. Verder gaat het wat in batches en krijgen FSD rijders hem doorgaans wel eerder. Je had ook niet al langer een update pending maar nog niet geinstalleerd? Waardoor je 2022.4 wellicht "gemist" hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
Inspired schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:00:
[...]

Waarschijnlijk is er een bug in de 2022.4.x gevonden en is die on hold gezet. Dan krijg je nu eerst nog een update van de oudere release als je die nog niet had. Verder gaat het wat in batches en krijgen FSD rijders hem doorgaans wel eerder. Je had ook niet al langer een update pending maar nog niet geinstalleerd? Waardoor je 2022.4 wellicht "gemist" hebt?
Nee, ik ben zo'n type dat updates leuk vindt en elke dag de app wel controleer op updates (meestal als ik wakker word en nog in bed lig bij te komen). De kans dat ik deze gemist heb door niet controleren is nagenoeg nul te noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
Korvaag schreef op maandag 14 februari 2022 @ 09:57:
[...]
Magic, soms zit ik vooraan de roll-out, soms loop ik weken achter. Geen idee verder, kan er na jaren nog geen patroon in herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raviculus
  • Laatst online: 24-08 10:55
Korvaag schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:07:
[...]

Nee, ik ben zo'n type dat updates leuk vindt en elke dag de app wel controleer op updates (meestal als ik wakker word en nog in bed lig bij te komen). De kans dat ik deze gemist heb door niet controleren is nagenoeg nul te noemen.
Dan moet je eens kijken op https://www.teslafi.com/firmware, en vooral naar de vorige versies die bij iedere nieuwe versie vermeld worden. Ik vermoed dat ze soms ook bepaalde features testen op een klein deel van de vloot voordat ze naar de hele vloot gaan. Nu valt het op dat iedereen die op 2021.44.30.11 zat naar 2021.44.30.14 gaat, terwijl niemand van die group naar 2022.x is gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
raviculus schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:39:
[...]

Dan moet je eens kijken op https://www.teslafi.com/firmware, en vooral naar de vorige versies die bij iedere nieuwe versie vermeld worden. Ik vermoed dat ze soms ook bepaalde features testen op een klein deel van de vloot voordat ze naar de hele vloot gaan. Nu valt het op dat van iedereen die op 2021.44.30.11 zat allemaal naar 2021.44.30.14 gaan, terwijl niemand van die group naar 2022.x is gegaan.
Doe ik ook regelmatig.. de .14 is hier ook net binnen. Ik had nog niet gekeken naar vorige versies moet ik zeggen. Klinkt plausibel dat ze een deel op een 'nieuwe branche' zetten en die eerst wat doorontwikkelen binnen die groep terwijl ze de andere firmware nog verder bugfixen.

Grappig. Als je klikt op een specifieke firmware zie je inderdaad 'next version installed' en 'previous version installed'. Dan kan je inderdaad wel een soort van lijn ontdekken. Er is van mijn vorige versie (.11) dus niemand naar de 2022.x gegaan. Vanaf de net geinstalleerde .14 versie wel.

[ Voor 15% gewijzigd door Korvaag op 14-02-2022 10:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Obelixxx
ElCasa schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 21:03:
[...]

[Afbeelding]

Ik heb gewoon een Hue afstandsbediening aangesloten op mijn Homey. Als ik naar mijn auto loop druk ik even op de knop en is de laadpoort unlocked. Mochten de kids eerder naar de auto lopen kunnen ze ook de auto vast open maken. Gemak dient de mens 😂
Goed idee, ga ik ook doen. (Geen Homey maar Home Assistant)
Maar wel een vraag voor je, hoe heb je de iconen op de knoppen zo mooi kunnen maken. Heb je hier stickers voor gevonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElCasa
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:30
Obelixxx schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:21:
[...]

Goed idee, ga ik ook doen. (Geen Homey maar Home Assistant)
Maar wel een vraag voor je, hoe heb je de iconen op de knoppen zo mooi kunnen maken. Heb je hier stickers voor gevonden?
Ik ben ook mijn Homey aan het ombouwen naar Home Assistant, dus hoor graag jou stappen daarin. Wat betreft de knoppen is dat waar mijn hobby en de hobby van mijn vrouw samenkomen. Mijn vrouw heeft een Cricuit snijmachine waarbij ze dit soort dingen snel en makkelijk kan maken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
ElCasa schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:28:
[...]

Ik ben ook mijn Homey aan het ombouwen naar Home Assistant, dus hoor graag jou stappen daarin. Wat betreft de knoppen is dat waar mijn hobby en de hobby van mijn vrouw samenkomen. Mijn vrouw heeft een Cricuit snijmachine waarbij ze dit soort dingen snel en makkelijk kan maken. :D
Ziet er erg mooi uit, eens kijken of ik daar ook iets mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Nog een bug. Nou ja, de bug is dat niet meer op het rechterscherm wordt getoond dat je aan het opladen bent maar je alleen dat minieme balkje linksboven hebt.
Maar daar wordt een proportioneel font gebruikt en als er 4 cijfers staan waarvan er een aantal breed zijn krijg je dit. 221 kW en :453 km/hr :/
Waar kun je bugs aangeven? Ja, als je in de auto zit, maar ook dat werkt niet meer lekker volgens mij. Kun je Tesla (buiten twitter want dat heb ik niet) zoiets sturen?
Navigatie moeten ze ook eens naar kijken. Als je naar de Arlon Supercharger gaat dan eindigt de navigatie als je van de weg afslaat en als je op de supercharger staat te laden en je plant een route dan begint hij op de autosnelweg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/CcfkYaEKVRw9f1B4HGuOdBNE.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Maasluip op 14-02-2022 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22-10 14:52
Maasluip schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:03:
Nog een bug. Nou ja, de bug is dat niet meer op het rechterscherm wordt getoond dat je aan het opladen bent maar je alleen dat minieme balkje linksboven hebt.
Maar daar wordt een proportioneel font gebruikt en als er 4 cijfers staan waarvan er een aantal breed zijn krijg je dit. 221 kW en :453 km/hr :/
Waar kun je bugs aangeven? Ja, als je in de auto zit, maar ook dat werkt niet meer lekker volgens mij. Kun je Tesla (buiten twitter want dat heb ik niet) zoiets sturen?
Navigatie moeten ze ook eens naar kijken. Als je naar de Arlon Supercharger gaat dan eindigt de navigatie als je van de weg afslaat en als je op de supercharger staat te laden en je plant een route dan begint hij op de autosnelweg.

[Afbeelding]
Is geen bug :P Onderdeel van de nieuwe UI |:(

Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-10 12:01

Vrij recent ook gedeeld hier. Heb ik ook.

File rijden in vorm van “stop en go” is niet te doen

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyClioRS
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-11-2024
Ik wil een wat langere laadkabel bestellen voor onderweg. Weet iemand hoe lang de standaard kabel is? Ik zie door de bomen het bos niet meer. Je hebt 16a en 32a kabels. Wat is de standaard kabel?

Heb nu deze op het oog.

Betreft een 07-2021 M3P

https://www.evservice.eu/...-6-meter-32a-3-fase-recht

[ Voor 4% gewijzigd door JimmyClioRS op 14-02-2022 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
JimmyClioRS schreef op maandag 14 februari 2022 @ 17:09:
Ik wil een wat langere laadkabel bestellen voor onderweg. Weet iemand hoe lang de standaard kabel is? Ik zie door de bomen het bos niet meer. Je hebt 16a en 32a kabels. Wat is de standaard kabel?

Heb nu deze op het oog.

Betreft een 07-2021 M3P

Ik hoorde dat de Tesla kabel van 7,5m voor 105 euro te verkrijgen is bij de servicecenters

Standaard is de meegeleverde blauwe kabel 4 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
Stef87 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:10:
[...]

Vrij recent ook gedeeld hier. Heb ik ook.

File rijden in vorm van “stop en go” is niet te doen
Vandaag ook in real life ondervonden, wat een drama... Dat lijkt me toch vrij simpel te testen :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pewill
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-10 20:42
ybos schreef op maandag 14 februari 2022 @ 17:25:
[...]

Vandaag ook in real life ondervonden, wat een drama... Dat lijkt me toch vrij simpel te testen :?
Ik ben bang dat er op dit moment wel erg veel aandacht bij de software engineers is voor de games en de grappige gadgets. Die zijn wel leuk voor een keer, maar ikzelf wil vooral een goede interface voor het rijden , gebruik en zeker niet teveel irritante bugs.

Zie ook dit filmpje van een aantal jonge Tesla software engineers, https://youtu.be/-m0qNYzGMKg Misschien ben ik met mijn 46 hier al te oud voor :X

Model 3 | 2024 Highland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MG-studios
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-10 17:34
De laatste tijd stopt Spotify halverwege een nummer vaak met afspelen. Daarna doet Spotify niets meer, blijft maar laden. Volgend nummer, andere playlist, even naar een andere streamingdienst en weer terug, het haalt allemaal niets uit. Komt meerdere keren per week voor. Andere streamingdiensten werken op dat moment wel, dus aan de verbinding ligt het niet.

Meer mensen die hier last van hebben en een simpele fix hebben? Tot nu toe lijkt alleen een soft reset te helpen. Maar om dat nou om de dag te doen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wolly schreef op maandag 14 februari 2022 @ 17:11:
[...]

Ik hoorde dat de Tesla kabel van 7,5m voor 105 euro te verkrijgen is bij de servicecenters

Standaard is de meegeleverde blauwe kabel 4 meter.
Dat is de meerprijs tov 4 meter denk ik? Die prijs voor 7,5 meter is wel heel voordelig. Zo’n kabel zit minimaal op het dubbele.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-10 12:01
MG-studios schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:00:
De laatste tijd stopt Spotify halverwege een nummer vaak met afspelen. Daarna doet Spotify niets meer, blijft maar laden. Volgend nummer, andere playlist, even naar een andere streamingdienst en weer terug, het haalt allemaal niets uit. Komt meerdere keren per week voor. Andere streamingdiensten werken op dat moment wel, dus aan de verbinding ligt het niet.

Meer mensen die hier last van hebben en een simpele fix hebben? Tot nu toe lijkt alleen een soft reset te helpen. Maar om dat nou om de dag te doen…
Toevallig Lil Kleine of Glanis Grace geluisterd? (Iets met gecanceld op spotify) >:)

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-10 14:18
Zijn hier Tweakers die drie kleine kinderen hebben icm een Tesla model 3 of y?

Ik heb de Tesla Model 3 RWD long range.
Mijn kids zijn 1/4/6. Twee zitjes met isofix en de oudste in het midden. Dat is eigenlijk wel te klein, zeker voor lange ritten.

Kijk nu naar de model y performance! Wat een geweldige auto. Bijtelling gaat wel keer 5. Als de kids goed kunnen zitten, kan ik de meerprijs wel voor mijzelf verkopen 😂

7 zits zou voor de kinderen één goede oplossing kunnen zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Wackmack op 14-02-2022 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisL1971
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-10 21:23
Wackmack schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:42:
Kijk nu naar de model y, maar dat zet helaas ook geen zoden aan de dijk.

Kijk nu naar de model y performance! Wat een geweldige auto. Bijtelling gaat wel keer 5. Als de kids goed kunnen zitten, kan ik de meerprijs wel voor mijzelf verkopen 😂
Ik kan je het niet helemaal volgen maar heb het zelfde probleem. Wachten tot hier de 3de zit rij ook beschikbaar komt in de Y. Ik verwacht in juli of zo na dat Berlijn echt gaat produceren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22-10 14:52
Oh no alle superchargers in NL zijn beschikbaar voor andere EVs :P (of Nice is maar hoe je het bekijkt) d:)b

Model 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
JimmyClioRS schreef op maandag 14 februari 2022 @ 17:09:

Heb nu deze op het oog.

Betreft een 07-2021 M3P

Ik zou persoonlijk nooit voor een 6 meter kabel gaan bij een Tesla. Aan mijn Zappi laadpaal zit een 6,5 meter kabel en die is net 25 cm te kort als ik de auto omgekeerd op de oprit zet. Daarom voor onderweg voor een 8 meter Tesla kabel gegaan, dan kan je altijd voor- of achteruit parkeren, met evt. nog een stoepje oid ertussen. Dat zal per auto verschillen, maar ik zou voor een Model 3 voor een 32A 3-fase met minimaal 7-7,5 meter gaan ivm plaatsing laadklepje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierz
Wackmack schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:42:
Zijn hier Tweakers die drie kleine kinderen hebben icm een Tesla model 3 of y?

Ik heb de Tesla Model 3 RWD long range.
Mijn kids zijn 1/4/6. Twee zitjes met isofix en de oudste in het midden. Dat is eigenlijk wel te klein, zeker voor lange ritten.

7 zits zou voor de kinderen één goede oplossing kunnen zijn.
Indien mogelijk zou je de zitjes met een gordel kunnen vastzetten, dan kunnen ze nog iets verder naar de deur gezet worden. Met isofix houd je aardig wat loze ruimte tussen het kinderzitje en de deur. Kan net de ruimte geven die de middelste nodig heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
ElonDusk schreef op maandag 14 februari 2022 @ 21:07:
Oh no alle superchargers in NL zijn beschikbaar voor andere EVs :P (of Nice is maar hoe je het bekijkt) d:)b
Het was gistermiddag al aardig druk in Bunnik. Ben benieuwd of we er last van gaan krijgen :) even later waren er nog 3 plekjes vrij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rDv6HRWYJMuYOOoE4SblbBzS7HI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SxGSuj9bS5ORkb9WQaR1yDO8.jpg?f=fotoalbum_large

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flexiilex
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:12
ElonDusk schreef op maandag 14 februari 2022 @ 21:07:
Oh fijn.. de keren dat ik in NL tesla supercharger gebruikt hebt heb ik andere auto’s op 2 plekken zien staan (dwars) omdat ze anders niet konden laden. Fijn hoor dat open stellen met de mentaliteit die sommige mensen hebben. Schijt aan alles, als ik maar kan laden. Net als bij publieke laadpalen. Hybride auto’s die de hele dag staan te laden ..

Ben benieuwd naar de drukte rond de zomervakantie

[ Voor 4% gewijzigd door Flexiilex op 14-02-2022 23:07 ]

Pagina: 1 ... 298 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: