Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 296 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.165.987 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:31

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Wolly schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:45:
[...]

Ik wil helemaal geen kant op, ik geef echter aan dat de trip niet vlekkeloos ging.

Zelf zegt het blog 'Waarschijnlijk is de accu van de auto dus (deels) defect. ". Daarop komen hier reacties dat het klinkt alsof het aan de BMS ligt die ervoor zorgt dat je accu beschermd is en dat die BMS niet goed gecalibreerd is

Dus dan is mijn vraag, werkt die bescherming die het BMS biedt dan wel als de calibratie zo enorm uit het lood geslagen is?
Waarom stel je voor de tweede keer een vraag terwijl ik het antwoord al gaf?

** Knip, hou het wel constructief aub. **

[ Voor 5% gewijzigd door Taro op 29-01-2022 14:23 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19
Hunkaroglu schreef op zondag 23 januari 2022 @ 16:17:
Ik krijg de laatste tijd veel meldingen op het scherm.
1. Ik heb laatste tijd vaak problemen met opladen. Dit heeft niet met mijn oplaadpunt thuis te maken. Zelfs bij een Tesla wallcharger trad hetzelfde probleem op. Diverse foutmeldingen met opladen al ontvangen.
- Foutmelding CP_a055 - Communicatie met laadapparatuur verloren.
- CP_a053 - Opladen niet mogelijk - station geen stroom
Service adviseerde mij op te laden bij een Supercharger. Daarmee lukte het uiteindelijk wel, maar met max 49KW, terwijl de accu al aardig warm en onder de 7% zat. Ik had wel meer laadvermogen verwacht. Verder kom ik bijna nooit bij een Supercharger. Alleen op vakanties.
En vandaag had ik weer hetzelfde probleem thuis. Na uiteindelijk opnieuw koppelen pakte hij het weer wel. Maar toont kuren dus af en toe.
2. Vandaag kreeg ik melding RCM_a094 bij het rijden. Storing veiligheidsysteem - Service is vereist. Vermoed dat het met kabel van middenachterpassagier van gordelslot te maken heeft. Dat haalde ik uit een forum ergens.
3. Piepend geluid bij achterruit links bij het openen en sluiten.

Voor alles maar een service verzoek ingeschoten nu ik nog onder 80K zit.
Dat 1e punt baart me wel zorgen en ben benieuwd of anderen dat ook hebben gehad en hoe ze het hebben opgelost.
Even een update voor de geïnteresseerden hoe Tesla service is omgegaan met de gemelde gebreken.

1. Uitgebreide diagnose en ze hebben geen problemen gezien aan de auto of laadpoort.
Vermoedelijk is mijn thuislader niet meer helemaal ok. Ik hou het nog in de gaten. Mocht het weer optreden neem ik wel contact op met Zappi. Neem aan dat de laadpaal geen kuren mag vertonen in 2 jaar.
Moest voor de diagnose wel betalen overigens. 65 euro omdat er verder niks was aan de auto. Ze waren wel meer dan een half uur bezig. Ze zijn dus wel coulant geweest.
2. Gesp vervangen middenachter. Klopte dus wat ik in een forum had gelezen.
3. Linker achterruit schoongemaakt en gesmeerd.

Verder hadden ze op eigen initiatief de beide voorste kogelgewrichten van de bovenste draagarm opnieuw afgedicht. Schijnt een bekend probleem te zijn bij M3's.

[ Voor 4% gewijzigd door Hunkaroglu op 29-01-2022 14:38 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 06-10 06:59
-Jaap-io schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:56:
Tussen alle discussies over range, features en hardware even een leuk reisverslag:
https://www.polarsteps.co...p-jacht-naar-noorderlicht
Die kerel is per model3 naar de poolcirkel gereden en weer terug en heeft de auto als camper gebruikt. Overigens heeft hij een SR+ uit 2019 met 19” velgen, dus zo ongeveer de minst zuinige/range 😉 en ook dat ging over het algemeen prima.
(Sorry als die al langs gekomen was)
Wat een ziek gave trip. Lijkt me heerlijk gewoon, ook in de glazen auto een beetje maar de sterren en Noorderlicht kijken, heb je geen overpriced glazen iglo meer nodig.
Wel heb ik denk ik toch een andere voorstelling bij “ging over het algemeen prima”.

Op maar 6000 km:
- 2x rij bij supercharger
- 60+x moeten superchargen (mind you gemiddeld elke 100km)
- geen cruise control meer omdat bij -5C de voorkant bevroor
- 3x laadstops van 70+ minuten om de volgende te kunnen halen (vaak ~40+ min)
- 2x uitgevallen waarvan 1x moeten afslepen en 1x moeten duwen
- langere laadstops moeten doen door dat uitvallen en de extra marge
- AP die steeds faalt bij tegenliggers
- geeft aan z’n accu verpest te hebben

Ja, het is een trip naar het Noorden. Maar algemeen prima gaat mij wat ver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCasa
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:30
Inspired schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:32:
[...]

Heb de nieuwe app wel. Auto nog op 30.7.

Vraag me af of het wellicht niet bij een beperkt account zichtbaar is?
Dat idee heb ik ook. 2021.44.30.11 en 4.5.1 maar geen statistieken, denk dat dit komt omdat het een auto van LeasePlan is en niet het volledige toegang heb…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-10 09:59
Tussen alle discussies over range, features en hardware even een leuk reisverslag:
Die kerel is per model3 naar de poolcirkel gereden en weer terug en heeft de auto als camper gebruikt. Overigens heeft hij een SR+ uit 2019 met 19” velgen, dus zo ongeveer de minst zuinige/range 😉 en ook dat ging over het algemeen prima.
Heb je een koop auto of een lease auto, aangezien ik een "rijders" account heb en het niet zie..

Give 2 Get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:46
ElCasa schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 16:35:
[...]

Dat idee heb ik ook. 2021.44.30.11 en 4.5.1 maar geen statistieken, denk dat dit komt omdat het een auto van LeasePlan is en niet het volledige toegang heb…..
Het is vooralsnog alleen iOS, dus misschien heb je Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ja. Lijkt het wel op. Misschien komt het nog. Maar goed. Boeit ook niet mega veel.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

[...]

Hier 2022.4 en app 4.5.1 op mijn iPhone maar een beperkt 'lease' account en ik zie ook geen charge stats in het menu...
Inspired schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 16:40:
[...]

Ja. Lijkt het wel op. Misschien komt het nog. Maar goed. Boeit ook niet mega veel.
Yep, ik haal het wel uit Teslamate.

[ Voor 23% gewijzigd door noo op 29-01-2022 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexiilex
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:12
PixelPusher schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 18:54:
[...]

Top dat Rimetrix weer internationaal shipped.
Ik heb wel wat filmpjes gezien waarbij ze flink rammelden, ga er vanuit dat ze de foamstrip er niet op hadden geplakt, die is ook pas later gekomen.

Hoe bevallen ze bij jou?
Bij mij hebben ze inderdaad ook een tijdje gerammeld kwam ik toen achter. Heb ze een keer volledig schoon gemaakt en daarna geen last meer van gehad (voor zover mij bekend is). Ga zelf iig ook nog even zo’n foam strip aan de binnenkant fixen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:58
Runescom schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 16:38:
[...]

Heb je een koop auto of een lease auto, aangezien ik een "rijders" account heb en het niet zie..
Een koop. Heb wel vandaag de app geupdate

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
JohanB schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 15:14:
[...]

Wat een ziek gave trip. Lijkt me heerlijk gewoon, ook in de glazen auto een beetje maar de sterren en Noorderlicht kijken, heb je geen overpriced glazen iglo meer nodig.
Wel heb ik denk ik toch een andere voorstelling bij “ging over het algemeen prima”.

Op maar 6000 km:
- 2x rij bij supercharger
- 60+x moeten superchargen (mind you gemiddeld elke 100km)
- geen cruise control meer omdat bij -5C de voorkant bevroor
- 3x laadstops van 70+ minuten om de volgende te kunnen halen (vaak ~40+ min)
- 2x uitgevallen waarvan 1x moeten afslepen en 1x moeten duwen
- langere laadstops moeten doen door dat uitvallen en de extra marge
- AP die steeds faalt bij tegenliggers
- geeft aan z’n accu verpest te hebben

Ja, het is een trip naar het Noorden. Maar algemeen prima gaat mij wat ver
Fair enough!
Maar ik zou niet weten of ik deze trip überhaupt met een andere EV aan zou durven!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
Er zijn genoeg filmpjes op youtube te vinden van mensen die met een Tesla of andere EV naar de Noordkaap zijn gegaan. Paar voorbeelden:
YouTube: Vollelektrisch zum Nordkapp - The Road Ahead (Tesla Model 3 SR+ 50kWh)
YouTube: Tesla Model 3 vs. Diesel-SUV vs. Nordkap im Winter! (Dokumentation)
YouTube: Gefangen am Nordkapp! Schaffen wir es noch? - eNC2021
YouTube: 5000 km EXPERIMENT: Schafft mein TESLA MODEL Y diesen Roadtrip?

En geen van allen met de problemen die in het Polarsteps verhaal worden beschreven (OK, die laatste is nog bezig, dus daarvan kan ik niet beweren dat het zonder problemen verloopt). Denk dat de beste man gewoon pech heeft. De auto zou het zonder problemen aan moeten kunnen.

[ Voor 9% gewijzigd door Marc O. op 29-01-2022 17:59 ]

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-10 09:06
Marc O. schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 17:56:
Er zijn genoeg filmpjes op youtube te vinden van mensen die met een Tesla of andere EV naar de Noordkaap zijn gegaan. Paar voorbeelden:
YouTube: Vollelektrisch zum Nordkapp - The Road Ahead (Tesla Model 3 SR+ 50kWh)
YouTube: Tesla Model 3 vs. Diesel-SUV vs. Nordkap im Winter! (Dokumentation)
YouTube: Gefangen am Nordkapp! Schaffen wir es noch? - eNC2021
YouTube: 5000 km EXPERIMENT: Schafft mein TESLA MODEL Y diesen Roadtrip?

En geen van allen met de problemen die in het Polarsteps verhaal worden beschreven (OK, die laatste is nog bezig, dus daarvan kan ik niet beweren dat het zonder problemen verloopt). Denk dat de beste man gewoon pech heeft. De auto zou het zonder problemen aan moeten kunnen.
Dat denk ik ook 60x laden op 6000km is ook niet efficient lijkt mij.Moet in gortere stukken ook lukken. Zie dat ze vaak 10-15 minuten laden. De BMS kan nooit goed callibreren en komt door campmode ook dagenlang eigenlijk niet tot rust. Ik denk als je hem even goed oplaadt en dan dagje laat staan het wel bijtrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 06-10 06:59
jheerink14 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 23:15:
[...]

Dat denk ik ook 60x laden op 6000km is ook niet efficient lijkt mij.Moet in gortere stukken ook lukken. Zie dat ze vaak 10-15 minuten laden. De BMS kan nooit goed callibreren en komt door campmode ook dagenlang eigenlijk niet tot rust. Ik denk als je hem even goed oplaadt en dan dagje laat staan het wel bijtrekt.
Dat 10-15 min laden was alleen de eerst dag (en volledig in lijn met ABRP trouwens voor snelste aankomst tijd). Na de eerste dag komt ie nauwelijks onder 25 min laden.

Maar lijkt inderdaad dat BMS het er even zwaar mee had

Hij belast hem ook wel wat zwaarder dan die andere voorbeeld trips.
- doet het in de helft van de dagen, dus veel meer SuC belasting
- doet het met camp mode

Abrp voorbeeld Amsterdam, Deense grens met een SR+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iXbqwo4Pur-vr5Nat_V5AHpNq5k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wxU32DfXG2P0QqRmRhFXb8bN.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door JohanB op 30-01-2022 08:56 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
Inmiddels blijkt ook dat de accu waarschijnlijk niet stuk is maar dat het BMS van slag was: https://www.autoweek.nl/a...icht-6-200-km-in-een-week

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:23
Even een positieve noot over AP:
Gisteren onverwachts een hele lange werkdag. Wat is het dan heerlijk om de auto op 130 te zetten en gewoon naar huis te cruisen op AP. :Y
Écht een grote meerwaarde op dat soort momenten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:47
JohanB schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 10:00:
[...]
Maar veel makkelijker was natuurlijk geweest dat dat in 1 opslag was te zien bij het batterijtje. Ipv. een paar keer klikken om te kijken of je je bestemming gaat halen. Of als je zou navigeren, dat het % bij aankomst enigszins correct is

Ik stoor me er overigens niet heel erg aan, ik heb vrijwel altijd genoeg range. Maar dat betekent niet dat het wel makkelijker was geweest
Ik denk dat zo'n systeem in de praktijk nogal tegen zal vallen qua betrouwbaarheid, want de auto weet natuurlijk niet hoe je de volgende rit gaat doen. Als je de hele week stadsverkeer doet en op basis daarvan nog 150km op de teller hebt, maar dan ga je bij de volgende rit 130km over de snelheid, kom je bedrogen uit.

Dat het percentage momenteel niet klopt, heeft volgens mij nog te maken met de variabele snelwegsnelheden in Nederland. In het buitenland werkt het aankomstpercentage perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Laatst online: 22:28
DaCoTa schreef op zondag 30 januari 2022 @ 14:06:
[...]

Ik denk dat zo'n systeem in de praktijk nogal tegen zal vallen qua betrouwbaarheid, want de auto weet natuurlijk niet hoe je de volgende rit gaat doen. Als je de hele week stadsverkeer doet en op basis daarvan nog 150km op de teller hebt, maar dan ga je bij de volgende rit 130km over de snelheid, kom je bedrogen uit.
De GoM past zich dus continu aan. Dus bij je langere rit en lager verbruik zie je de range resterend dus langzamer aflopen of zelfs oplopen naarmate je rijdt. Daarom kan je dus ook zeggen dat hij altijd de minimaal haalbare kilometers aangeeft bij gelijke omstandigheden. Bij bijvoorbeeld een E-tron past hij hem ook aan als de omgevingstemperatuur in de nacht bijvoorbeeld flink is gedaald of juist gestegen.
Als hij in mijn E-tron aangeeft nog 130km resterend dan is dat op zeker haalbaar. Ik vertrouw hem blind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:24
ybos schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 19:25:
Wat mij verbaasd is dat ze de "luiheid" uit de AP nog nooit hebben gefikst.
Vandaag lekker relaxed naar huis gereden. Goeie muziek aan, zonnetje scheen, lui dus ff op AP achter een vrachtwagen geplakt.
En in een vaste cyclus laat de auto zich op een gegeven moment afzakken (verlaagd dus iets de snelheid), om vervolgens op te merken dat de afstand tot de voorganger best groot wordt, gas bij om aan te sluiten. En dit komt steeds terug.
Ik ervaar dit alleen als ik achter iemand rijd en ik passeer een afrit. Zodra ik halverwege de afrit ben die ik niet neem, sluit de auto weer aan. Ik vind dit ook een vreemde actie van de auto. Rijd er overigens niemand voor me in zo'n zelfde situatie, dan gebeurt dit niet.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-10 19:53

Fab1Man

Live life to the fullest

Afgelopen week de Model 3 naar service center geweest. Ik heb daar onder andere het knipperlicht probleem aangegeven, aangezien het ‘s nachts een oranje knipperkermis is met de dodehoekcamera. Ze hebben onder garantie 1 camera vervangen… de andere dan weer niet, dus daar vandaag nog maar eens achteraan. Probleem is daarmee wel opgelost, maar de keus om dan maar 1 camera te vervangen vind ik toch wel weer zo apart…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FG6wbYVsYgoB8fkEJdo8jh5u0wc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/l2Ws7SEBs0CDgdINXTwZcuZK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdi
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 30-01 12:15
GeeMoney schreef op zondag 30 januari 2022 @ 22:52:
[...]

De GoM past zich dus continu aan. Dus bij je langere rit en lager verbruik zie je de range resterend dus langzamer aflopen of zelfs oplopen naarmate je rijdt. Daarom kan je dus ook zeggen dat hij altijd de minimaal haalbare kilometers aangeeft bij gelijke omstandigheden. Bij bijvoorbeeld een E-tron past hij hem ook aan als de omgevingstemperatuur in de nacht bijvoorbeeld flink is gedaald of juist gestegen.
Als hij in mijn E-tron aangeeft nog 130km resterend dan is dat op zeker haalbaar. Ik vertrouw hem blind.
Beter nog hij houd ook rekening met dalingen en verhogingen als je in bergzaam gebied rijd.

De Gom is bij audi inderdaad altijd stukken betrouwbaarder dan in onze tesla ( heb ze beide ). In de tesla heb ik hem op % gezet en vanuit daar doe je onbewust de km berekening die je nog hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sanderdi schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:29:
[...]

Beter nog hij houd ook rekening met dalingen en verhogingen als je in bergzaam gebied rijd.

De Gom is bij audi inderdaad altijd stukken betrouwbaarder dan in onze tesla ( heb ze beide ). In de tesla heb ik hem op % gezet en vanuit daar doe je onbewust de km berekening die je nog hebt.
Op zich is de Tesla ook heel accuraat. Alleen niet de kilometers die je in het hoofdscherm ziet. De voorspelling in de energiemeter en/of de aankomst van de navigatie zijn gewoon prima. Het vreemde is dat je dus niet de voorspelling van de energiemeter in het hoofdscherm kunt plaatsen. Maar wellicht zijn ze bang voor teveel klagende berijders en laten ze daarom nu de EPA rating die voor velen vaak niet realistisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markovichi
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-09 16:04
Morning! Kon het even zo snel niet vinden, maar het viel me vandaag op dat "mijn" Tesla niet meer in de app (iPhone) aanwezig is. Ik kan dus niets bedienen etc.
Het is een leaseauto, dus ik vermoed dat het daar in zit en heb dit ook al bij de leasemaatschappij gevraagd..

Meer mensen die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:54

Phntm

Tlingelingeling

Markovichi schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:58:
Morning! Kon het even zo snel niet vinden, maar het viel me vandaag op dat "mijn" Tesla niet meer in de app (iPhone) aanwezig is. Ik kan dus niets bedienen etc.
Het is een leaseauto, dus ik vermoed dat het daar in zit en heb dit ook al bij de leasemaatschappij gevraagd..

Hier werkt het gewoon. Heb je probeerd de app opnieuw te installeren en opnieuw in te loggen met het gekoppelde account? Anders is het aan de LM/Fleet beheerder om dat voor je te regelen met Tesla waarom je account plots geen auto aan gekoppeld heeft. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markovichi
Phntm schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:17:
[...]

Hier werkt het gewoon. Heb je probeerd de app opnieuw te installeren en opnieuw in te loggen met het gekoppelde account? Anders is het aan de LM/Fleet beheerder om dat voor je te regelen met Tesla waarom je account plots geen auto aan gekoppeld heeft. :?
Jep allemaal gedaan.. Ik hoop dan ook dat de LM snel een antwoord/oplossing heeft. Voel me best beperkt nu, haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:50
Markovichi schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:58:

Wellicht een storing, had er ook last van. App kon de auto niet vinden (android)

(duurt sowieso vrij lang de laatste tijd eer de auto wakker wordt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:46
Voor de mensen die TeslaMate hebben draaien met defaults configs: https://medium.com/@david...nd-curiosity-8b9ef040a028

CVE: https://nvd.nist.gov/vuln/detail/CVE-2022-23126

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WevW
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-07-2024
Voor mijn gevoel is in een van de laatste updates de “gevoeligheid” van de forward collision warning weer strakker gezet. Dit is in het verleden ook eens zo geweest. Ervaren meer mensen dit? Ik schrik me per rit weer minimaal 1x helemaal de pleuris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
En open aan het internet hé :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
In ieder geval een Nederlander gespot die naar Disneyland Parijs is geweest...

Toevallig gisteren een nieuwe RPI in gebruik genomen met de nieuwe Teslamate, op de andere kon ik niet upgraden naar de nieuwe versie ivm een foutmelding met een ouder OS. Gelukkig nooit aan het internet gehangen. Maar dus wel iets om alert op te zijn. Tesla zou eigenlijk ook API-keys moeten verstrekken met alleen leesrechten voor dergelijke 3rd party tools.

Zou sowieso afraden om een publieke versie te gebruiken van een dergelijke logger, je weet maar nooit. Liever gewoon thuis draaien en niet naar buiten toe openzetten en voldoende beveiligen met niet-default logins.

[ Voor 40% gewijzigd door Taro op 31-01-2022 19:12 ]

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:58
WevW schreef op maandag 31 januari 2022 @ 18:05:
Voor mijn gevoel is in een van de laatste updates de “gevoeligheid” van de forward collision warning weer strakker gezet. Dit is in het verleden ook eens zo geweest. Ervaren meer mensen dit? Ik schrik me per rit weer minimaal 1x helemaal de pleuris
Geen idee of het gevoeliger is, maar ik vind hem sowieso erg bang afgesteld. Ook als er in de verte een auto de weg afdraait (en daarmee mijn baan oversteekt) remt de auto zo verschrikkelijk vroeg en hard dat het gewoon gevaarlijk is voor achterliggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Taro schreef op maandag 31 januari 2022 @ 18:53:
[...]
Toevallig gisteren een nieuwe RPI in gebruik genomen met de nieuwe Teslamate, op de andere kon ik niet upgraden naar de nieuwe versie ivm een foutmelding met een ouder OS. Gelukkig nooit aan het internet gehangen. Maar dus wel iets om alert op te zijn. Tesla zou eigenlijk ook API-keys moeten verstrekken met alleen leesrechten voor dergelijke 3rd party tools.[...]
Die foutmelding kon je overigens verhelpen door een extra package te installeren. Staat ook in de changelog beschreven.
Bump Docker app base image to Debian 11

Raspberry Pi users unfortunately have to upgrade to Raspbian Bullseye or install the backports version libseccomp2 (see #2302)
De tokens en api waren natuurlijk nooit bedoeld voor 3rd party gebruik, dus ik neem het ze niet kwalijk.

De nieuwe versie van teslamate geeft verder wat betere sane defaults om te voorkomen dat die api Keys lekken. Verder gaat authenticate met username en password voor de Tesla API eruit en zijn ze bezig de api key ook encrypted op te slaan met een key die at runtime wordt bepaald (en dan maar hopen dat je teslamate container niet herstart, dus die zal ik wle anders in gaan regelen persoonlijk).

[ Voor 7% gewijzigd door Caelorum op 31-01-2022 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Caelorum schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:36:
[...]
Die foutmelding kon je overigens verhelpen door een extra package te installeren. Staat ook in de changelog beschreven.
Klopt, maar ik wilde om verschillende redenen schoon beginnen.

Ze raden overigens aan om PIN to drive aan te zetten, dat wordt natuurlijk vaker gesuggereerd. Tesla kan dat op afstand uitschakelen en via je telefoon app kan dat ook (tijdelijk). Grote kans dat je dat via dezelfde API dus ook kunt disablen...

Afijn, niet teveel over nadenken.:)

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:27

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Jeroenneman schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:38:
[...]

Hoewel de nieuwe Y waarschijnlijk met nieuwe snufjes komt, zou ik met toereikend budget voor de X gaan.
Net zoals ik bij de keuze tussen 3 of S altijd voor de S zou gaan (vooral de nieuwe).

Het is gewoon een ander segment auto.
- Aanpasbare dempers
- Betere geluidsisolatie
- Betere stoelen
- Geventileerde stoelen (héél lekker met dat grote glazen dak en warme zomermaanden)
- gewoon weer een schermpje voor je neus :P
Welke nieuwe MY's? De Permances komt uit in mei, maar krijgt te MYLR ook een hardware update elk moment?

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Myrdhin
PdeBie schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:11:
[...]
Geen idee of het gevoeliger is, maar ik vind hem sowieso erg bang afgesteld. Ook als er in de verte een auto de weg afdraait (en daarmee mijn baan oversteekt) remt de auto zo verschrikkelijk vroeg en hard dat het gewoon gevaarlijk is voor achterliggers.
De standaard instelling gaf mij ook te vaak een signaal. Sinds ik 'm op "Laat" heb staan gaat het prima en reageert ie zoals ik verwacht dat ie moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
PdeBie schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:11:
[...]

Dat heeft weinig te maken met forward collision warning, gezien dat alleen over het audio signaal gaat. Wat jij ervaart is hoe TACC/AP omgaat met verkeer wat "ineens" over de weg heen gaat en ik ben het met je eens dat ie best vroeg al inhoudt. Helaas zal dat waarschijnlijk weer te maken hebben met Europese regelgeving dat de auto daar zo vroeg op moet reageren. Een beetje gas loslaten zou prettiger geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Jeroenneman schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:38:
[...]

Hoewel de nieuwe Y waarschijnlijk met nieuwe snufjes komt, zou ik met toereikend budget voor de X gaan.
Net zoals ik bij de keuze tussen 3 of S altijd voor de S zou gaan (vooral de nieuwe).

Het is gewoon een ander segment auto.
- Aanpasbare dempers
- Betere geluidsisolatie
- Betere stoelen
- Geventileerde stoelen (héél lekker met dat grote glazen dak en warme zomermaanden)
- gewoon weer een schermpje voor je neus :P
Ik reed vorige week een leenauto Model S uit 2014/2015, wat een teleurstellend hok was dat zeg. Geluidsisolatie was beduidend minder dan mijn Model 3, windruis was bij de S een stuk heftiger. Na 7/8 jaar ook gewoon goed versleten van binnen: hud die aan het delamineren is qua scherm, scherm in het midden met de klassieke gele waas/randen.

Ik zou als ik kon kiezen waarschijnlijk ook zo voor de nieuwe Model S gaan, maar dit was echt een treurige teleurstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Fab1Man schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:12:
[...]

Ik reed vorige week een leenauto Model S uit 2014/2015, wat een teleurstellend hok was dat zeg. Geluidsisolatie was beduidend minder dan mijn Model 3, windruis was bij de S een stuk heftiger. Na 7/8 jaar ook gewoon goed versleten van binnen: hud die aan het delamineren is qua scherm, scherm in het midden met de klassieke gele waas/randen.

Ik zou als ik kon kiezen waarschijnlijk ook zo voor de nieuwe Model S gaan, maar dit was echt een treurige teleurstelling.
Je weet nog niet hoe jouw Model 3 eraan toe is over 7/8 jaar >:) :9

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Caelorum
Vandaag als leenauto even een mini electric ("go-kart feeling").. nou... zit denk ik een goede 40 cm hoger van de weg af dan in de model 3 :)

Moet zeggen dat ik wel weer blij ben dat ik ooit de model 3 heb gekozen, want jezus wat rijdt dat ding als een hok. Alsof je in een benzine-auto aan het rijden bent. Het one-pedal driving is ook lang niet zo vloeiend als de model 3 en de ruitenwissers... Standje 1000x turbo of helemaal niets. De regensensor merkt een druppel op en gaat als een vliegenmepper tekeer. Ongeacht de gevoeligheid van dat ding. Nee, dan liever die van de model 3. Heb in de afgelopen 2 jaar nog nooit zo vaak aan een hendeltje moeten zitten voor wat drupjes water.

[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 01-02-2022 09:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:16
Wat een gaaf verhaal! Ik ben wel benieuwd naar zijn overige voorbereidingen. Ik las op Autoweek iets over afdekken van ramen e.d., maar hoe ging het met zijn bagage, eten, douchen enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Laatst online: 21-10 18:03
Tip als iemand nog een goede telefoonhouder zoekt: https://www.aliexpress.co...R%253Brecommend-recommend
Ik heb er nog €105,- voor betaald.
Fantastisch ding, laadt prima op en je kuntje telefoon als 2e scherm gebruiken voor snelheid met bv Flitmeister, TomTomGo, en als je de scan my tesla app en dongle hebt dan zie Kw gebruik, temp accu en snelheid in een oogopslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markovichi
RF1000 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:54:
[...]

Wellicht een storing, had er ook last van. App kon de auto niet vinden (android)

(duurt sowieso vrij lang de laatste tijd eer de auto wakker wordt)
Dit is helaas anders.. Mijn auto staat gewoon niet meer in de app.. enige wat ik zie is de sales pagina..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mackeessie schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:23:
Tip als iemand nog een goede telefoonhouder zoekt: https://www.aliexpress.co...R%253Brecommend-recommend
Ik heb er nog €105,- voor betaald.
Fantastisch ding, laadt prima op en je kuntje telefoon als 2e scherm gebruiken voor snelheid met bv Flitmeister, TomTomGo, en als je de scan my tesla app en dongle hebt dan zie Kw gebruik, temp accu en snelheid in een oogopslag.
Ziet er idd handig uit, maar best lastig in te bouwen nog gok ik?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JimmyClioRS
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-11-2024
DennusB schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 14:29:
[...]

Ziet er idd handig uit, maar best lastig in te bouwen nog gok ik?
Nee klepje van je stuur kun je er zo afklikken. Kabeltje aansluiten en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

refused81 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:18:
bij mijn M3'21 valt het mij op dat op de linkerkant van het scherm, waar de auto, weg, wegbelijning en obstakels worden weergeven) vaak verspringt/knippert aan de linkerkant.

Ik bedoel dan vooral de rijweg lijn aan de linkerkant wat onrustig, verspringt in beeld.
Heeft iedereen dit of heeft dit iets met mijn sensor/camera te maken?

Weet iemand door welke camera dit wordt geregistreerd en in beeld gebracht? de gene bij de voorwielen, bij de achteruitspiegel of in de portier?
Het valt mij op dat met name de auto's aan de rechterkant heel erg verspringen als ik er voorbij rijdt. Dit is denk ik van de camera in het rechterportier, aan de linkerkant heb ik dit probleem niet en zie je de auto's in een redelijk strakke lijn voorbij komen op het scherm.

Ik zal eerst eens een reset doen, tot nu toe nog nooit gedaan met mijn M3. Anders ook maar een service request inschieten. Gisteren kreeg ik ook eenmalig een 'SOS Emergency eCall" foutmelding met daaronder het verzoek om maar direct een service request in te schieten. Nadat ik de auto de volgende dag weer startte was de melding alweer verdwenen. Volgens mij hebben wij beiden een auto van dezelfde batch toch (december 2021)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:30
Ik heb dat verspringen/knipperen/bibberen van lijnen en auto's ook. Maar ik zie het ook in die FSD beta video's op YouTube. Volgens mij is het gewoon inherent aan de techniek.

PSN: Sluuz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Sluuz schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:55:
Ik heb dat verspringen/knipperen/bibberen van lijnen en auto's ook. Maar ik zie het ook in die FSD beta video's op YouTube. Volgens mij is het gewoon inherent aan de techniek.
Ja, echter vind ik het vreemd dat het bij mij alleen aan de rechterkant voorkomt. Op het scherm lijkt het regelmatig alsof een vrachtwagen op het punt staat vol in te beuken op mijn auto :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:17
Als je Enhanced Autopilot achteraf besteld, krijg je dan gewoon een factuur met BTW vermeldt?
Dus dat de 3800 euro eigenlijk 3140 ex. btw is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:35
Wellicht hebben meer mensen last van het probleem (lees het iniedergeval meer online). Sinds kort heb ik problemen met mijn verwarming, voorverwarmen werkt perfect, als de rit begint werkt het ook. Maar het lijkt erop dat zodra de temperatuur bereikt wordt de verwarming uitgaat en ook niet meer gestart wordt.

Meer mensen hier last van? Wordt aardig koud in de auto, en zag in de app dat het eerste service moment pas begin maart was in duiven :(....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:50
Markovichi schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:57:
[...]

Dit is helaas anders.. Mijn auto staat gewoon niet meer in de app.. enige wat ik zie is de sales pagina..
Staat nog wel voor de deur? 😬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1337
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18-08-2024
Caelorum schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:36:
Vandaag als leenauto even een mini electric ("go-kart feeling").. nou... zit denk ik een goede 40 cm hoger van de weg af dan in de model 3 :)

Moet zeggen dat ik wel weer blij ben dat ik ooit de model 3 heb gekozen, want jezus wat rijdt dat ding als een hok. Alsof je in een benzine-auto aan het rijden bent. Het one-pedal driving is ook lang niet zo vloeiend als de model 3 en de ruitenwissers... Standje 1000x turbo of helemaal niets. De regensensor merkt een druppel op en gaat als een vliegenmepper tekeer. Ongeacht de gevoeligheid van dat ding. Nee, dan liever die van de model 3. Heb in de afgelopen 2 jaar nog nooit zo vaak aan een hendeltje moeten zitten voor wat drupjes water.
Ja duh, er zit zo'n €20K verschil in een Mini Electric en een M3. Wat een vergelijking 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Erik1337 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 18:17:
[...]
Ja duh, er zit zo'n €20K verschil in een Mini Electric en een M3. Wat een vergelijking 8)7
Want een werkende ruitenwisser en software die one-pedal driving fatsoenlijk doet is 20k waard?

En dan de belofte van "de ultieme go-kart ervaring" die ze absoluut niet waarmaken. Ik heb in de model 3 met stijve onderstel en lagere zit een betere go-kart ervaring.

Auto was verder prima hoor. Wat traag infotainment systeem, maar wel fijn rijden. Alleen was de gehele ervaring in de regen net niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Caelorum op 01-02-2022 18:27 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 20:58
Erik1337 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 18:17:
[...]

Maar? Mini is toch van bmw en daarom veel meer preeemijum dan die onafgewerkte tesla hokken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-10 21:20
kazuka schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 14:46:
[...]

Het valt mij op dat met name de auto's aan de rechterkant heel erg verspringen als ik er voorbij rijdt. Dit is denk ik van de camera in het rechterportier, aan de linkerkant heb ik dit probleem niet en zie je de auto's in een redelijk strakke lijn voorbij komen op het scherm.

Ik zal eerst eens een reset doen, tot nu toe nog nooit gedaan met mijn M3. Anders ook maar een service request inschieten. Gisteren kreeg ik ook eenmalig een 'SOS Emergency eCall" foutmelding met daaronder het verzoek om maar direct een service request in te schieten. Nadat ik de auto de volgende dag weer startte was de melding alweer verdwenen. Volgens mij hebben wij beiden een auto van dezelfde batch toch (december 2021)?
Idd ook dec2021.
Heb jij ook extreem veel last van uitvallen portiercamera’s in het donker?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexiilex
kazuka schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:02:
[...]

Ja, echter vind ik het vreemd dat het bij mij alleen aan de rechterkant voorkomt. Op het scherm lijkt het regelmatig alsof een vrachtwagen op het punt staat vol in te beuken op mijn auto :+
Dit heb ik ook vaak, denk omdat de auto dan twijfelt of het een vrachtwagen is of normale auto en daardoor gaat trippen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• svdgraaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-09 21:30
Hertog_Martin schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:27:
Als je Enhanced Autopilot achteraf besteld, krijg je dan gewoon een factuur met BTW vermeldt?
Dus dat de 3800 euro eigenlijk 3140 ex. btw is?
Yep!

MY LR 2022 Midnight Gray, Black interior, 20” FSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10 19:08

Bever!

3

Die achteruitrijdcameralag is wel bijzonder vervelend hoor, iemand een idee if er zicht is op een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdws
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 20:58
Tot een aantal weken geleden kon ik lane assist (automatisch sturen om in de rijbaan te blijven) om mijn Model Y activeren door twee keer de hendel voor auto pilot naar beneden te duwen.

Dit werkt echter niet meer. "Gewone" auto pilot doet het wel maar lane assist wordt niet meer geactiveerd.

Iemand een idee hoe dit komt ?

(de beta functies staan nog aan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:24
Bever! schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 06:14:
Die achteruitrijdcameralag is wel bijzonder vervelend hoor, iemand een idee if er zicht is op een oplossing?
Mijn vrouw is ook bijzonder vervelend, maar wat bedoel je precies?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:17

Notna

Where are you?®

Ik ben deze lag zelf nog niet tegen gekomen op mijn Model Y uit '21?

Even voor de goede orde (en ik denk dat ik het antwoord al weet); er is geen manier om gewoon 'domme' cruise control aan te zetten? Ik rij nu een maand of 1.5 in mijn Model Y en geniet er elke dag van. Hiervoor kwam ik van een C4 Grand Picasso uit 2007. Deze had domme cruise control; je zet het aan op X snelheid en deze houdt de auto aan totdat ik het op 'pauze' zetten, van snelheid veranderde of de rem indrukte. Ongeacht of ik nou 5 cm of 5 meter van mijn voorligger reed.

Bij de Model Y is het niet alleen adaptive, maar ik had laatst ook een hele lange afrit die ik moest nemen (waarvan ik weet dat hij met gemak met 100 genomen nog kan worden) waarvan de Model Y vond dat ik in rap tempo moest afremmen naar 90/80/70 etc. (terwijl de CC aanstond). Bijzonder vervelend, zeker aangezien ik niet echt een reden zag voor het afremmen en er dus niet op rekende.
Allemaal leuk en aardig, maar ik wil gewoon zelf bepalen over het hoe en wat. Inhalen op de snelweg is ook zoiets; ondanks dat ik de volg afstand op 1 heb staan, remt hij imo te vroeg af en moet ik al redelijk vroeg van baan wisselen, wil ik constante snelheid aanhouden.

Wellicht is het iets om aan te wennen hoor, maar ik vind het verre van praktisch op deze manier. En nee, ik heb het niet over phantom breaking omdat er wat aankomt (dat is weer anders); dit is gewoon dat de CC bepaald waar ik X snelheid mag rijden én het willen uitzetten van het adaptive gedeelte.

[ Voor 7% gewijzigd door Notna op 02-02-2022 09:36 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
@Notna dat is niet mogelijk. Wat betreft het inhalen kan je uiteraard wel gas bijgeven tijdens de manoeuvre en zo handmatig compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Caelorum schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:37:
@Notna dat is niet mogelijk. Wat betreft het inhalen kan je uiteraard wel gas bijgeven tijdens de manoeuvre en zo handmatig compenseren.
Dat dacht ik al, jammer. En wat betreft dat compenseren; snap ik, maar zal ik even aan moeten wennen in mijn rijden denk ik. Vind het fijner als de auto gewoon de snelheid aanhoudt die ik zeg en dat ik de rest zelf doe dan dat de auto dat gaat bepalen aan de hand van data, radar en beelden :P

Maar dan had ik maar een dommere auto moeten kopen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
carpebios schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:22:
[...]

Mijn vrouw is ook bijzonder vervelend, maar wat bedoel je precies?
Vertraging in het beeld net na wegrijden. Sinds v11 het geval bij velen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
vdws schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:20:
Tot een aantal weken geleden kon ik lane assist (automatisch sturen om in de rijbaan te blijven) om mijn Model Y activeren door twee keer de hendel voor auto pilot naar beneden te duwen.

Dit werkt echter niet meer. "Gewone" auto pilot doet het wel maar lane assist wordt niet meer geactiveerd.

zie je wel het grijze stuurtje links boven staan? Dat geeft aan dat autopilot (lane assist) beschikbaar is. Als het stuurtje er niet staat komt dat vaak omdat de belijning op de weg slecht/niet zichtbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-10 20:01
vdws schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:20:

Even voor de zekerheid: Autopilot werkt alleen op wegen met belijning. Verder zou ik even kijken of de auto ook een foutmelding geeft.

@Notna Tesla vind ik nog vrij schappelijk met de volgafstand, andere auto's remmen vaak nog eerder af. Persoonlijk heb ik hem zelfs op 2 of 3 staan zonder issues.

[ Voor 11% gewijzigd door Pierz op 02-02-2022 10:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• yakmak
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-01-2024
Pierz schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:56:
[...]

Even voor de zekerheid: Autopilot werkt alleen op wegen met belijning. Verder zou ik even kijken of de auto ook een foutmelding geeft.
Kleine aanvulling, autopilot kan alleen geactiveerd worden met minimaal 1 lijn. Daarna mogen de lijnen verdwijnen en blijft hij het gewoon (goed) doen. :)

Vegan for a better world ||| De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen ||| Durf jij je consumptie van dierlijke producten te verdedigen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arjans
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:35
Bij mij is dit opgelost sinds versie 2022.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdws
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 20:58
yakmak schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 10:10:
[...]

Kleine aanvulling, autopilot kan alleen geactiveerd worden met minimaal 1 lijn. Daarna mogen de lijnen verdwijnen en blijft hij het gewoon (goed) doen. :)
Thanks, ik ga het vanavond nog even proberen op ringweg A10. Daar werkte het voorheen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-10 12:50
arjans schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 10:26:
[...]

Bij mij is dit opgelost sinds versie 2022.4.
Dat zou wel lekker zijn. Wanneer kreeg je de update aangeboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
Fab1Man schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:11:
Afgelopen week de Model 3 naar service center geweest. Ik heb daar onder andere het knipperlicht probleem aangegeven, aangezien het ‘s nachts een oranje knipperkermis is met de dodehoekcamera. Ze hebben onder garantie 1 camera vervangen… de andere dan weer niet, dus daar vandaag nog maar eens achteraan. Probleem is daarmee wel opgelost, maar de keus om dan maar 1 camera te vervangen vind ik toch wel weer zo apart…

[Afbeelding]
Al nieuws over de vervanging van de andere zijde? Ik heb dit laatst ook aangekaart tegelijk met de irritande defecte kabelboom waardoor ik mijn achterklep niet meer met de knop kan openen, maar die is geannuleerd omdat de kabelboom nog niet binnen is. Wil ook graag deze camera's vervangen hebben vanwege deze oranje gloed tijdens knipperen.

Ik lees overigens dat de -C variant het nog steeds niet volledig oplost. Kom dat in dit topic tegen: https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/6377538/

[ Voor 21% gewijzigd door adjego op 02-02-2022 11:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Pierz schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:56:
[...]

@Notna Tesla vind ik nog vrij schappelijk met de volgafstand, andere auto's remmen vaak nog eerder af. Persoonlijk heb ik hem zelfs op 2 of 3 staan zonder issues.
Het kan ook zeker een kwestie van gewenning zijn hoor. Ik bedoel; ik heb een sprong in techniek gemaakt van bijna 15 jaar :+ Het eea zal dan wennen zijn.

Over een maand of 11 á 12 mag ik weer gaan wennen aan de yoke, dus zo blijven we bezig :P :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:30
Notna schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:26:
[...]

Het kan ook zeker een kwestie van gewenning zijn hoor. Ik bedoel; ik heb een sprong in techniek gemaakt van bijna 15 jaar :+ Het eea zal dan wennen zijn.

Over een maand of 11 á 12 mag ik weer gaan wennen aan de yoke, dus zo blijven we bezig :P :+
Het is inderdaad wennen. Ik kan nu redelijk goed inschatten wanneer hij begint af te remmen bij een voorganger zodat ik op tijd extra gas geef en ga inhalen zonder dat hij eerst een beetje afremt. Ik neem het er graag bij want dezelfde feature zorgt er ook voor dat je lekker kan cruisen op het rechterbaantje zonder je druk te maken om de snelheid.

PSN: Sluuz

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-10 20:01
Notna schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:26:
[...]

Gewenning is zeker een deel van de oplossing. En meer afstand houden is zowieso prettiger rijden, ook als je haast hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

adjego schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:21:
[...]

Al nieuws over de vervanging van de andere zijde? Ik heb dit laatst ook aangekaart tegelijk met de irritande defecte kabelboom waardoor ik mijn achterklep niet meer met de knop kan openen, maar die is geannuleerd omdat de kabelboom nog niet binnen is. Wil ook graag deze camera's vervangen hebben vanwege deze oranje gloed tijdens knipperen.

Ik lees overigens dat de -C variant het nog steeds niet volledig oplost. Kom dat in dit topic tegen: https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/6377538/
Tesla Mobile Service komt de andere kant vervangen. De rechterkant is nu echt bruikbaar, geen last meer van een of andere gloed. Er zit ook een net iets ander spoilertje op het knipperlicht waardoor water beter wegloopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arjans
Niek_ schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 10:59:
[...]

Donderdag 27 januari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
Niek_ schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 10:59:
[...]

Ik heb hem geinstalleerd sinds de 28e. Geen vertraging meer idd!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Sinds deze week de model 3 ontvangen. De long range versie uit december 2019. Echt een fijne auto. Wel wat minder ruimte dan de Mondeo die we hiervoor hadden.

Ik worstel alleen nog even met de mobiele hotspot op mijn iPhone. Ik moet iedere keer handmatig verbinden om bijvoorbeeld spotify werkend te krijgen. Is daar een truuk voor of is dat een iPhone dingetje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vcSLKmmurc6m1rP5l8V0lWc4bFA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HaH6VQoZUoJ3lbhzYVasBWT8.jpg?f=fotoalbum_large

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
Heb je geen premium connectivity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Op dit moment niet. Die is verlopen. Als het niet via de telefoon gaat werken kan ik die wel afnemen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
Als je premium connectivity neemt scheelt dat veel gedoe. Altijd Spotify, verkeersinformatie etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rensonthemove
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:40
BillSpaarbank schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:01:
Sinds deze week de model 3 ontvangen. De long range versie uit december 2019. Echt een fijne auto. Wel wat minder ruimte dan de Mondeo die we hiervoor hadden.

Ik worstel alleen nog even met de mobiele hotspot op mijn iPhone. Ik moet iedere keer handmatig verbinden om bijvoorbeeld spotify werkend te krijgen. Is daar een truuk voor of is dat een iPhone dingetje.

[Afbeelding]
Zodra je de auto in drive zet verbreekt hij de verbinding met Wifi, moet je dan weer handmatig verbinden. Is helaas "by design". Dus of telkens na in drive zetten opnieuw verbinden, of premium connectivity nemen. Overigens naar mijn mening is premium connectivity het wel waard, ik gebruik de satellite view en spotify met grote regelmaat, en dan niet telkens verbinding hoeven maken scheelt een heel stuk gemak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Notna schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:39:
[...]

Dat dacht ik al, jammer. En wat betreft dat compenseren; snap ik, maar zal ik even aan moeten wennen in mijn rijden denk ik. Vind het fijner als de auto gewoon de snelheid aanhoudt die ik zeg en dat ik de rest zelf doe dan dat de auto dat gaat bepalen aan de hand van data, radar en beelden :P

Maar dan had ik maar een dommere auto moeten kopen :+
Heeft mij ook even gekost om eraan te wennen. Ik bleef altijd heel lang rechts rijden alvorens ik een baan opschoof om een auto in te halen. Dat kan simpelweg niet met AP zonder gas bij te geven.

Maar gezien half Nederland er geen moeite mee heeft om met 95 op de middelste baan te blijven plakken, blijf ik tegenwoordig gewoon stoïcijns links rijden met V-max +20 op de Autopilot zolang er niemand achter me rijdt. Hoef ik niet van de lane assist af, niet te corrigeren met het gas omdat er 300 meter verderop een auto langzamer rijdt dan jij waar de auto al op anticipeert én ik heb geen ergernissen meer. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
rensonthemove schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:36:
[...]

Zodra je de auto in drive zet verbreekt hij de verbinding met Wifi, moet je dan weer handmatig verbinden. Is helaas "by design". Dus of telkens na in drive zetten opnieuw verbinden, of premium connectivity nemen. Overigens naar mijn mening is premium connectivity het wel waard, ik gebruik de satellite view en spotify met grote regelmaat, en dan niet telkens verbinding hoeven maken scheelt een heel stuk gemak.
Ik zag wel een optie “automatic connect when car is put in D”. Vandaar dat ik dacht dat het wel zou moeten kunnen. Maar ik hoor het al, ik ga premium afnemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:03
Vandaag weer iets waarom ik de toeter bij lock/unlock aan heb staan. Zet de auto stil. Stap uit, deuren dicht. Pak wat uit de achterbak. Achterbak dicht. Loop weg. Geen toet op de trap naar boven (dat is m'n check).
- auto niet uit
- auto niet op slot

Via de app auto op slot. Prima. Valt me op dat de ventilatie aan blijft staan. Ik terug naar de garage en jawel. Scherm staat nog gewoon aan en er gaat niets uit. Via het servicemenu op uitschakelen gedrukt en de auto weer verlaten. Nu wel automatisch op slot.

Het is en blijft me een raadsel waarom en in welke gevallen hij besluit de auto niet uit te schakelen. Het komt gewoon soms voor en de enige optie lijkt een reset te zijn (dat doe ik de volgende keer dat ik weer ga rijden wel).

Volslagen onbetrouwbaar.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:52
https://www.youtube.com/watch?v=U9I_6BotR9Y

1000km in 10 uur en 5 min (buitentemperatuur 2-6 graden). Amper verschil met de zomer. (Maar kom maar weer met de smoesjes)

Model 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-10 12:01
Korvaag schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:58:
Vandaag weer iets waarom ik de toeter bij lock/unlock aan heb staan. Zet de auto stil. Stap uit, deuren dicht. Pak wat uit de achterbak. Achterbak dicht. Loop weg. Geen toet op de trap naar boven (dat is m'n check).
- auto niet uit
- auto niet op slot

Via de app auto op slot. Prima. Valt me op dat de ventilatie aan blijft staan. Ik terug naar de garage en jawel. Scherm staat nog gewoon aan en er gaat niets uit. Via het servicemenu op uitschakelen gedrukt en de auto weer verlaten. Nu wel automatisch op slot.

Het is en blijft me een raadsel waarom en in welke gevallen hij besluit de auto niet uit te schakelen. Het komt gewoon soms voor en de enige optie lijkt een reset te zijn (dat doe ik de volgende keer dat ik weer ga rijden wel).

Volslagen onbetrouwbaar.
Nooit last van. Zou er een sensor defect kunnen zijn? Volgend mij is dit geen veel vaker voorkomend probleem namelijk.

Hier is het 2-3 meter vanaf de auto gaan staan en hij gaat op slot. Toeter staat bewust uit, dat is irritant.

Spiegels inklappen bij sluiten = genoeg geluid. (Elektro motor maakt geluid bij spiegels inklappen)

Eigen note over Autopilot:

Stond net in de file op een 80 weg met goede belijning: Autopilot is onbruikbaar deze update.

Bij Stop & go kruipen in de file, is het constant te hard remmen en gasgeven, het is “stuiteren alsof ik de koppeling laat schieten”

De Autopilot volgafstand 1-4 maakte helaas niet uit. Herkenbaar..?

Ik zit op de laatste .4 (?)update

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:52
Stef87 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 21:27:
[...]

Nooit last van. Zou er een sensor defect kunnen zijn? Volgend mij is dit geen veel vaker voorkomend probleem namelijk.

Hier is het 2-3 meter vanaf de auto gaan staan en hij gaat op slot. Toeter staat bewust uit, dat is irritant.

Spiegels inklappen bij sluiten = genoeg geluid. (Elektro motor maakt geluid bij spiegels inklappen)
Yup hier ook. 2 meter van de keuken. We hebben 2 telefoons gekoppeld met zelfde account. Hij gaat altijd dicht

Model 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ElonDusk schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:36:

1000km in 10 uur en 5 min (buitentemperatuur 2-6 graden). Amper verschil met de zomer. (Maar kom maar weer met de smoesjes)
Prima tijd toch? Al is het verschil met de 2019 versie best te overzien. 25 minuten sneller bij redelijk dezelfde temp. Dat met ~10kWh meer en met WP. Verbruik is 205 vs 218. Dus ook niet heel schokkend. Een 6% zuiniger. Zou iets meer verwachten met WP en rond de 5 graden eigenlijk.

Maar geeft wel aan dat een LR eigenlijk weinig meerwaarde heeft als je genoeg laders hebt onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stef87 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 21:27:
[...]

Eigen note over Autopilot:

Stond net in de file op een 80 weg met goede belijning: Autopilot is onbruikbaar deze update.

Bij Stop & go kruipen in de file, is het constant te hard remmen en gasgeven, het is “stuiteren alsof ik de koppeling laat schieten”

De Autopilot volgafstand 1-4 maakte helaas niet uit. Herkenbaar..?

Ik zit op de laatste .4 (?)update
Dacht dat het juist beter moest worden met dat start/stop met de laatste update. :)
Autopilot will now use more regenerative braking at low speeds for higher efficiency and an improved driving experience, especially in stop-and-go traffic. Increased use of regenerative braking results in less brake pedal noise and smoother stops.
Niet echt gelukt obv je ervaring dan.

[ Voor 14% gewijzigd door Inspired op 02-02-2022 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
@Stef87
Spiegels hoor ik al niet. Deur naar trappenhuis zit echt naast de auto. Als ik wil dat ie op slot gaat als ik dat nog hoor moet ik met een boog van drie meter naar de overkant en dan terug naar de deur. Beetje raar.

Sensor kapot kan. Bestuurdersdeur sluit niet altijd even soepel maar hij wil dan wel handmatig op slot. Dat de auto zelf niet uitgaat is ook gewoon raar. Ik kan volgende keer de deur eens opendoen, weer dichtdoen en dan weglopen om te kijken of dat helpt. Misschien is het de achterklep? Ook hiervoor geldt: wel raar dat ie dan wel handmatig op slot wil (al gaat ie dan alsnog niet uit).

[ Voor 11% gewijzigd door Korvaag op 02-02-2022 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Korvaag schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 21:50:
@Stef87
Spiegels hoor ik al niet. Deur naar trappenhuis zit echt naast de auto. Als ik wil dat ie op slot gaat als ik dat nog hoor moet ik met een boog van drie meter naar de overkant en dan terug naar de deur. Beetje raar.

Sensor kapot kan. Bestuurdersdeur sluit niet altijd even soepel maar hij wil dan wel handmatig op slot. Dat de auto zelf niet uitgaat is ook gewoon raar. Ik kan volgende keer de deur eens opendoen, weer dichtdoen en dan weglopen om te kijken of dat helpt. Misschien is het de achterklep? Ook hiervoor geldt: wel raar dat ie dan wel handmatig op slot wil (al gaat ie dan alsnog niet uit).
Je doet hem dan toevallig niet open via app? Weet niet of het by design is maar als ik unlock via de app (als hij niet open gaat vanzelf) dan heb ik soms dat hij niet dicht gaat vanzelf na aankomst op bestemming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
Inspired schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 21:54:
[...]

Je doet hem dan toevallig niet open via app? Weet niet of het by design is maar als ik unlock via de app (als hij niet open gaat vanzelf) dan heb ik soms dat hij niet dicht gaat vanzelf na aankomst op bestemming.
Nooit eigenlijk. Soms met pasje, maar ook dat is zelden. Dat ie dan niet dicht gaat heb ik idd ook wel eens gemerkt, maar dat vond ik niet direct onlogisch. Open met pas = dicht met pas vond ik wel logisch klinken.

[ Voor 16% gewijzigd door Korvaag op 02-02-2022 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
ElonDusk schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:36:

Heel mooi resultaat. Ik heb niet het hele filmpje gezien maar wat mij wel opviel tov de 2021 Model 3 is dat het verbruik een kleine 12% hoger is, door ik verwacht pre-heaten van de accu onderweg naar elke snellader?
En hij begint met een relatief warme accu van net geen 30 graden. Dat lijkt mij met de LFP? ook al wel behoorlijk uit te maken al zou je dat privé voor een lange rit natuurlijk ook altijd doen.
Hij laadt korter en vaker volgens mij omdat hij boven de 50% lading al onder de 85kW duikt. Edit: laatste laadsessie zit hij wel op 75% en dan pas onder de 80Kw.

Hoeveel laadsessies had hij nu nodig vergeleken met de 2021 "zomer" test? (Kloppen zijn temps niet op de sheet? zomer test zou tussen de 4-11 graden maar zijn?)
Maakt voor de totale reistijd niet uit natuurlijk maar wel voor de beleving.

Anyway, zeer netjes.

[ Voor 7% gewijzigd door GeeMoney op 02-02-2022 22:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoooostB
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12:43
Korvaag schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 21:50:
@Stef87
Ik heb dit ook gehad, bleek een defecte sensor in de bestuurdersstoel. Remedie die ik via de telefoon kreeg toen was een paar keer hard in het midden van je stoel slaan, maar dat mocht voor mij niet baten. Uiteindelijk is de sensor vervangen.

Mocht je toevallig TeslaMate hebben draaien, dan kun je zien of de auto "denkt" dat er nog iemand in zit.

Tesla Model 3 AWD 19" 2021 | https://www.tindie.com/products/35869/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GeeMoney schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 21:58:
[...]

Heel mooi resultaat. Ik heb niet het hele filmpje gezien maar wat mij wel opviel tov de 2021 Model 3 is dat het verbruik een kleine 12% hoger is, door ik verwacht pre-heaten van de accu onderweg naar elke snellader?
En hij begint met een relatief warme accu van net geen 30 graden. Dat lijkt mij met de LFP? ook al wel behoorlijk uit te maken al zou je dat privé voor een lange rit natuurlijk ook altijd doen.
Hij laadt korter en vaker volgens mij omdat hij boven de 50% lading al onder de 85kW duikt. Edit: laatste laadsessie zit hij wel op 75% en dan pas onder de 80Kw.

Hoeveel laadsessies had hij nu nodig vergeleken met de 2021 "zomer" test? (Kloppen zijn temps niet op de sheet? zomer test zou tussen de 4-11 graden maar zijn?)

Anyway, zeer netjes.
4-11 is de rij erboven. ;) Van de Model 3 P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
JoooostB schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 22:10:
[...]

Ik heb dit ook gehad, bleek een defecte sensor in de bestuurdersstoel. Remedie die ik via de telefoon kreeg toen was een paar keer hard in het midden van je stoel slaan, maar dat mocht voor mij niet baten. Uiteindelijk is de sensor vervangen.

Mocht je toevallig TeslaMate hebben draaien, dan kun je zien of de auto "denkt" dat er nog iemand in zit.
Hele goede tip! Ik heb geen additionele software (hier nergens echt voor nodig) maar dat kan ik wel proberen ja. Zou hier ook best het geval kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexiilex
GeeMoney schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 21:58:
[...]

Anyway, zeer netjes.
Ik vermoed door de behoorlijke “storm” die hij had tijdens de rit en pre-heating dat het verbruik wat hoger is. Ergens in ‘t filmpje zie je dat ook, verder een mooi resultaat! Zelf merk ik ook dat de V3 superchargers veel beter met de SR+ om kan gaan. Helaas nog niet al te veel in NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flexiilex schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 00:55:
[...]

Ik vermoed door de behoorlijke “storm” die hij had tijdens de rit en pre-heating dat het verbruik wat hoger is. Ergens in ‘t filmpje zie je dat ook, verder een mooi resultaat! Zelf merk ik ook dat de V3 superchargers veel beter met de SR+ om kan gaan. Helaas nog niet al te veel in NL
Heel voordeel zou je van v3 niet moeten hebben toch? Hij zit tot iets van 14% op ~170kW. Het is volgens mij wel zo dat v2 SuCs vaker wat brakker zijn en niet de beloofde 150kW halen. Ook heb je minder last van anderen op v3 dus ze zijn zeker fijner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjans
BillSpaarbank schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:51:
[...]

Ik zag wel een optie “automatic connect when car is put in D”. Vandaar dat ik dacht dat het wel zou moeten kunnen. Maar ik hoor het al, ik ga premium afnemen :)
Bijna goed... :) Die optie betekent eigenlijk "Remain connected when car is put in D".
Dus als je eerst verbindt met je hotspot en hem daarna pas in D zet, blijft hij verbonden. Als je auto niet verbonden is op het moment dat je hem in D zet dan schakelt hij de wifi uit. Dan moet je die eerst weer aanzetten via het menu of "wifi instellen" zeggen en op "ON" tikken.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Jimmer
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10-11-2023
Het sneeuwt nu al een paar dagen flink hier in Noorwegen en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van hoe de M3 (SR+ 2021) zich houdt in dit weer!

De goede winterbanden die eronder zitten helpen uiteraard, maar heb nog geen enkel moment ervaren dat ik mij onveilig voelde in de auto. Onder bijna alle omstandigheden waarin ik de afgelopen tijd heb gereden (van sneeuw tot ijs) geeft de M3 echt de indruk de boel goed onder controle te hebben 👌🏻

Daarnaast is het ook nog leuk spelen met RWD in de sneeuw, hij laat net genoeg toe voordat de systemen ingrijpen en hij je met een klein kickje weer terugzet in het spoor 😎

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ggNZJ8qWcDDfkexaFiVmn2_--Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hv4fDEH9VhbqXbX8U4cNPq3L.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 296 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: