Stef87 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 00:47:
[...]
Oprecht een toffe reactie
Deze tweet (waar ik nog niet bekend mee was) lijkt heel erg op wat er óók nog gezegd is bij “FSD hardware day(?)” Dat was q1 2019 oid, terug te vinden op youtube.
Daar werd eigenlijk wel letterlijk gezegd dat je hw3.0 kreeg in de context van deze presentatie. Volgens mij was het: “all Tesl vehicles being produced from now on are already being produced and will come with the new FSD computer”
Was voor mij persoonlijk de hoofdreden om (toen der tijd met moeite, net een nieuw bedrijf gestart) een model 3 te bestellen. Vervolgens kom je er pas paar maanden later achter dat je dus nog de oude hardware hebt gekregen..
Voor mij is het simpel: wel beloofd, naar mijn idee voor betaald, maar niet gekregen.
Tesla was helaas niet coulant hier, heb het maar laten varen en vergeten.
Hele gave auto verder, zou geen andere willen hebben, maar kritiek op zulke dingen heb ik wel.
Vrij recent een vriend geholpen aan een 6 maand oude SR+ voor een (hele!) mooie prijs, deze had hw3.0 en ik merk bijvoorbeeld echt verschil met de ruitenwissers + autopilot. Daarnaast herkent de auto veel meer obstakels en ben je niet verplicht om straks even eerst 2k te betalen (voor hw upgrade) bij FSD subscriptions.
Verder is het voorzichtig aan te nemen (maar tbf: nog niet ergens wetenschappelijk bewezen)dat de hw3.0 computer veiliger is dan de 2.5, omdat deze veel meer rekenkracht heeft. (Verbruikt ook nog een klein beetje minder energie)
Dat van die typegoedkeuring klopt ook (in China) maar de reden dat mensen “boos” waren was om precies diezelfde reden. (Als de auto net zo goed of beter was met een ander typenummer, dan boeit niemand dit waarschijnlijk?)
Ik ga geen hele presentaties terugkijken, om even te checken wat er gezegd is geweest
zo'n fan ben ik ook niet

en ik zal iemand altijd wel een Tesla aanraden, maar ik zeg er ook altijd bij, dat ze gewoon bij elk merk eens moeten gaan horen en met een testrit zelf ervaring opdoen.
Ik wil niet degene zijn die voor hun de keuze heeft gemaakt, en dat ik me moet verantwoorden als het tegenvalt. Zolang ze maar full electric gaan, en zich niet laten wijsmaken om een hybride te kopen.
Ik dacht sowieso dat het om deze tweet ging, welke inderdaad veel commotie heeft losgemaakt toen
Want vermoed niet dat er nog verder officiële bekendmakingen waren omtrent FSD computer...
Jij als duurzaam adviseur, zal wel weten dat regelgeving niet altijd meer mee is met de realiteit, en mensen voornamelijk probeert te beschermen tegen cowboys, die er op uit zijn om er een zooitje van maken, om onaangename verrassingen (slechte isolatie/hoge kosten) te vermijden.
Dus puur omdat het niet op papier stond/staat, bewijst niet dat er op zich een verschil zou kunnen te merken zijn.
Natuurlijk een nadeel voor Tesla, als ze zo open mogelijk proberen te zijn in hun software.
Mensen kunnen op een 5 seconde zien welke software ze hebben, welke chip erin zit (zonder
auto open te halen), en wat de rated range is.
Ik heb nog geen enkel ander merk gezien, dat de range laat zien afhankelijk van de staat van de batterij. Die kunnen lekker makkelijk claimen 'dat het laag nummer dat je ziet, ligt aan je verbruik'.