Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 293 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.166.017 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ooge
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-10-2022
refused81 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:18:
bij mijn M3'21 valt het mij op dat op de linkerkant van het scherm, waar de auto, weg, wegbelijning en obstakels worden weergeven) vaak verspringt/knippert aan de linkerkant.

Ik bedoel dan vooral de rijweg lijn aan de linkerkant wat onrustig, verspringt in beeld.
Heeft iedereen dit of heeft dit iets met mijn sensor/camera te maken?

Weet iemand door welke camera dit wordt geregistreerd en in beeld gebracht? de gene bij de voorwielen, bij de achteruitspiegel of in de portier?
Dat lijkt me een van de camera’s achter de vooruit, maar is het werkelijk meer dan andere auto’s ? Die visualisatie is sowieso heel de tijd aan het aanpassen ook als je stil staat. Misschien opnieuw calibratie via menu proberen, ik weet niet precies wat dat doet overigens.

Zelf heb ik een probleem dat zeer regelmatig wordt aangegeven dat de rechter b-stijl camera geblokkeerd is. Meestal in het donker op wegen zonder verlichting. Hij is dan echter gewoon schoon, zie ook geen condens achter het venster. Dus ik dacht misschien is het de software die verwacht iets te kunnen waarnemen terwijl het aardedonker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-10 21:20
ooge schreef op zondag 23 januari 2022 @ 14:24:
[...]

Dat lijkt me een van de camera’s achter de vooruit, maar is het werkelijk meer dan andere auto’s ? Die visualisatie is sowieso heel de tijd aan het aanpassen ook als je stil staat. Misschien opnieuw calibratie via menu proberen, ik weet niet precies wat dat doet overigens.

Zelf heb ik een probleem dat zeer regelmatig wordt aangegeven dat de rechter b-stijl camera geblokkeerd is. Meestal in het donker op wegen zonder verlichting. Hij is dan echter gewoon schoon, zie ook geen condens achter het venster. Dus ik dacht misschien is het de software die verwacht iets te kunnen waarnemen terwijl het aardedonker is.
Geen idee of het meer is, daarom vraag ik het ook 😇

Ik heb precies hetzelfde als jij met de camera’s in de portieren. Met rijden in donker, en ook als er geen condens is, geven ze vrij vaak aan dat het geblokkeerd is en/of gereinigd moet worden.

Ik heb hier al een keer service voor aangevraagd toen het verhaal gekregen dat alles goed was en door het klimaat hier condens kan vorm etc.
Maar daarna kwam ik er dus achter dat het zonder condens in het donker ook heel vaak voorkomt.

Ook bij dit probleem twijfel ik of het gewoon zo is, of iedereen dit heeft? Of dat ik toch maar weer service moet aanvragen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCasa
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06:42
refused81 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 14:58:
[...]

Geen idee of het meer is, daarom vraag ik het ook 😇

Ik heb precies hetzelfde als jij met de camera’s in de portieren. Met rijden in donker, en ook als er geen condens is, geven ze vrij vaak aan dat het geblokkeerd is en/of gereinigd moet worden.

Ik heb hier al een keer service voor aangevraagd toen het verhaal gekregen dat alles goed was en door het klimaat hier condens kan vorm etc.
Maar daarna kwam ik er dus achter dat het zonder condens in het donker ook heel vaak voorkomt.

Ook bij dit probleem twijfel ik of het gewoon zo is, of iedereen dit heeft? Of dat ik toch maar weer service moet aanvragen?
Dit heb ik ook vaak. Ook eens service voor ingeschoten, kreeg hetzelfde antwoord…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-10 21:20
ElCasa schreef op zondag 23 januari 2022 @ 15:48:
[...]

Dit heb ik ook vaak. Ook eens service voor ingeschoten, kreeg hetzelfde antwoord…
Thanks… ik begin een trend te proeven, maar hoor ik ook graag als anderen er echt nooit last van hebben

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19
Ik krijg de laatste tijd veel meldingen op het scherm.
1. Ik heb laatste tijd vaak problemen met opladen. Dit heeft niet met mijn oplaadpunt thuis te maken. Zelfs bij een Tesla wallcharger trad hetzelfde probleem op. Diverse foutmeldingen met opladen al ontvangen.
- Foutmelding CP_a055 - Communicatie met laadapparatuur verloren.
- CP_a053 - Opladen niet mogelijk - station geen stroom
Service adviseerde mij op te laden bij een Supercharger. Daarmee lukte het uiteindelijk wel, maar met max 49KW, terwijl de accu al aardig warm en onder de 7% zat. Ik had wel meer laadvermogen verwacht. Verder kom ik bijna nooit bij een Supercharger. Alleen op vakanties.
En vandaag had ik weer hetzelfde probleem thuis. Na uiteindelijk opnieuw koppelen pakte hij het weer wel. Maar toont kuren dus af en toe.
2. Vandaag kreeg ik melding RCM_a094 bij het rijden. Storing veiligheidsysteem - Service is vereist. Vermoed dat het met kabel van middenachterpassagier van gordelslot te maken heeft. Dat haalde ik uit een forum ergens.
3. Piepend geluid bij achterruit links bij het openen en sluiten.

Voor alles maar een service verzoek ingeschoten nu ik nog onder 80K zit.
Dat 1e punt baart me wel zorgen en ben benieuwd of anderen dat ook hebben gehad en hoe ze het hebben opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-10 20:01
Hunkaroglu schreef op zondag 23 januari 2022 @ 16:17:
Ik krijg de laatste tijd veel meldingen op het scherm.
1. Ik heb laatste tijd vaak problemen met opladen. Dit heeft niet met mijn oplaadpunt thuis te maken. Zelfs bij een Tesla wallcharger trad hetzelfde probleem op. Diverse foutmeldingen met opladen al ontvangen.
- Foutmelding CP_a055 - Communicatie met laadapparatuur verloren.
- CP_a053 - Opladen niet mogelijk - station geen stroom
Service adviseerde mij op te laden bij een Supercharger. Daarmee lukte het uiteindelijk wel, maar met max 49KW, terwijl de accu al aardig warm en onder de 7% zat. Ik had wel meer laadvermogen verwacht. Verder kom ik bijna nooit bij een Supercharger. Alleen op vakanties.
En vandaag had ik weer hetzelfde probleem thuis. Na uiteindelijk opnieuw koppelen pakte hij het weer wel. Maar toont kuren dus af en toe.
2. Vandaag kreeg ik melding RCM_a094 bij het rijden. Storing veiligheidsysteem - Service is vereist. Vermoed dat het met kabel van middenachterpassagier van gordelslot te maken heeft. Dat haalde ik uit een forum ergens.
3. Piepend geluid bij achterruit links bij het openen en sluiten.

Voor alles maar een service verzoek ingeschoten nu ik nog onder 80K zit.
Dat 1e punt baart me wel zorgen en ben benieuwd of anderen dat ook hebben gehad en hoe ze het hebben opgelost.
Ik heb dat laadprobleem ook gehad vorige week. Nu gestopt met uitgesteld laden en daarna niet meer gehad. Inderdaad deed de Tesla wall charger toen ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Pierz schreef op zondag 23 januari 2022 @ 20:11:
[...]

Ik heb dat laadprobleem ook gehad vorige week. Nu gestopt met uitgesteld laden en daarna niet meer gehad. Inderdaad deed de Tesla wall charger toen ook niks.
Uitgesteld laden was niet geactiveerd bij mij.. ook nooit gebruikt eigenlijk...
Hou het in de gaten zou ik zeggen, mocht het weer optreden gewoon service verzoek inschieten.

Batterij heeft in ieder geval 6 jaar garantie. Maar laadpoort garantie vervalt na 80K en dien je dus zelf te betalen als er problemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06:37

Shiro

Serenity

Ik kwam vanochtend achter dat ik een schroef in mijn achterband heb. Snelle google actie leert mij dat het prima te fixen is. Dus op naar een bandenboer.

Na 15min wachten kwamen ze terug dat de band niet meer te fixen is en er een compleet nieuwe band op moet. Reden, Tesla gebruikt akoestische foam in de banden om geluid te dempen, door de foam kunnen ze het niet repareren en moet ik een nieuwe band kopen van 250€... de oude band had nog maar 12.000km erop zitten, dus dat voelt wel als een tegenvaller.

Iemand soortgelijke ervaring?
Hebben alle Tesla banden akoetsiche foam? Ik dacht alleen als er TO(Tesla only) op staat, maar volgens mij heeft die van mij dat niet eens erop staan.

En volgens hun kunnen ze prima alleen 1 band vervangen, profiel van de andere goede band is 5mm, ik weet dan niet met hoeveel ze nieuw komen, maar is dat nog wel OK als het qua profiel gaat afwijken?

En dit is geen lease, dus vandaar dat ik ff informeer voordat ik er echt een nieuwe band erop zet.

Juniper RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdws
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 20:58
Shiro schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:39:
Ik kwam vanochtend achter dat ik een schroef in mijn achterband heb. Snelle google actie leert mij dat het prima te fixen is. Dus op naar een bandenboer.

Na 15min wachten kwamen ze terug dat de band niet meer te fixen is en er een compleet nieuwe band op moet. Reden, Tesla gebruikt akoestische foam in de banden om geluid te dempen, door de foam kunnen ze het niet repareren en moet ik een nieuwe band kopen van 250€... de oude band had nog maar 12.000km erop zitten, dus dat voelt wel als een tegenvaller.

Hebben alle Tesla banden akoetsiche foam? Ik dacht alleen als er TO(Tesla only) op staat, maar volgens mij heeft die van mij dat niet eens erop staan.

En volgens hun kunnen ze prima alleen 1 band vervangen, profiel van de andere goede band is 5mm, ik weet dan niet met hoeveel ze nieuw komen, maar is dat nog wel OK als het qua profiel gaat afwijken?

En dit is geen lease, dus vandaar dat ik ff informeer voordat ik er echt een nieuwe band erop zet.
Een collega van mij had vorige week een lekke band met met zijn Model 3 en deze band is "gewoon" van een prop voorzien. Dus dit verhaal gaat niet altijd op blijkbaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:27

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Nieuwe banden hebben volgens google 8-9 mm profiel, dus je banden zitten op de helft van de levensduur.
Dus het is goedkoper om er eentje te vervangen die je over een tijdje dan halfgebruikt weggooit.
Officieel moeten banden op dezelfde as alleen maar van hetzelfde soort (diagonaal/radiaal) en maat zijn, dus je hoeft geen band van € 250 te kopen.
Op autobandenmarkt.nl is de goedkoopste (maat 235/40R19) met ruisonderdrukking (ook nieuw voor mij) € 200 en als je voor de Nankang gaat ben je voor € 125 ook wel klaar.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Leasemaatschappij hier wil niet aan de "foam" banden, omdat deze een stuk duurder zijn, dus ik heb gewoon normale banden eronder zitten. Zie hier: https://www.euromaster.nl...banden/tesla-winterbanden. Dus niet alle Tesla's hebben "foam" banden.

Je zou kunnen navragen bij een Euromaster vestiging of ze een tweedehands band van een Tesla hebben liggen die je voor weinig erop kan laten leggen? Euromaster is de bandenpartner van Tesla, misschien heb je geluk en kan je voor weinig een band op de kop tikken. Ik zou dat altijd prefereren boven een *insert willekeurig Chinees merk* band die gezien de waardeloze eigenschappen in mijn optiek niet eens verkocht zouden mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-10 17:28
Ik had na 5000km een schroef in een band. Beide banden moesten worden vervangen op de as. Juist door die foam en daarmee het gewicht van de band. Volgens de euromaster zou anders de auto een kant op trekken.

[ Voor 6% gewijzigd door Magnat op 24-01-2022 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu

Had ik ook en moest het vervangen.

Tesla wil niet dat de band gerepareerd wordt ivm veiligheid. En ze zeggen dit niet zomaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
Hunkaroglu schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:17:
Tesla wil niet dat de band gerepareerd wordt ivm veiligheid. En ze zeggen dit niet zomaar.
Niet vervelend bedoeld, maar Tesla heeft toch niks te willen in dit geval? Als men in staat is om zo'n band op een veilige manier te repareren, dan moet dat gewoon mogelijk zijn en is Tesla daar geen partij in.

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Inderdaad, dat soort dingen heeft Tesla niks mee te maken. Als mijn 4000km oude banden een schroef in het loopvlak krijgen gaat er vrolijk een paraplu in hoor.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
Ik denk dat het niet per se Tesla is die zegt dat het niet mag, maar de bandenfabrikant. Leuk dat jij het wil, maar als je een dodelijk ongeluk veroorzaakt en ze vinden je prop in de band terwijl dat niet mag, dan heb je een probleem. Moet je niet willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc O.
De bandenfabrikant heeft daar ook niks over te zeggen. De enige die dat wel hebben zijn de verzekeraar en de wetgever (en evt. de eigenaar van de auto, als je dat zelf niet bent). Zolang beiden er geen probleem mee hebben, is er ook geen probleem. En uiteraard moet je het zelf ook willen.

[ Voor 11% gewijzigd door Marc O. op 24-01-2022 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Marc O. schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:39:
De bandenfabrikant heeft daar ook niks over te zeggen. De enige die dat wel hebben zijn de verzekeraar en de wetgever (en evt. de eigenaar van de auto, als je dat zelf niet bent). Zolang beiden er geen probleem mee hebben, is er ook geen probleem. En uiteraard moet je het zelf ook willen.
Het gaat er bij mij om of het veilig is of niet. Als Tesla dat adviseert dan ga ik zelf geen risico nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amokjeeh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-10 17:12
Ik heb last van enorme lagging van de camera bij het achteruit rijden. Levensgevaarlijk de eerste keer haha. Begin van de middag een servicerequest ingeschoten van de app en krijg net een sms dat er een update is gepushed via 4G. Ik denk softwareversie 2021.44.30.7 want die is net gedownload zonder dat ik op wifi zit, ik laat wel even weten of dit de oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
amokjeeh schreef op maandag 24 januari 2022 @ 15:05:
Ik heb last van enorme lagging van de camera bij het achteruit rijden. Levensgevaarlijk de eerste keer haha. Begin van de middag een servicerequest ingeschoten van de app en krijg net een sms dat er een update is gepushed via 4G. Ik denk softwareversie 2021.44.30.7 want die is net gedownload zonder dat ik op wifi zit, ik laat wel even weten of dit de oplossing is.
Heeft dit niet te maken met die terugroep actie die nu gaande is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10:00
Hunkaroglu schreef op maandag 24 januari 2022 @ 15:48:
[...]

Heeft dit niet te maken met die terugroep actie die nu gaande is?
Nope heb ik ook last van. Auto is nog geen maand oud :9

Model 3

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flexiilex
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-10 23:12
ElonDusk schreef op maandag 24 januari 2022 @ 15:59:
[...]

Nope heb ik ook last van. Auto is nog geen maand oud :9
Ik heb ook exact hetzelfde. Mogen ze wat mij betreft echt snel oplossen. Dat heb ik nog nooit gehad. Sinds V11 echt alleen maar (heb geen terugroep actie) 2021 SR+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistymo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-03-2022
Flexiilex schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:06:
[...]

Ik heb ook exact hetzelfde. Mogen ze wat mij betreft echt snel oplossen. Dat heb ik nog nooit gehad. Sinds V11 echt alleen maar (heb geen terugroep actie) 2021 SR+
Nergens last van gelukkig. Model 3 LR dec 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!
amokjeeh schreef op maandag 24 januari 2022 @ 15:05:
Is niet de oplossing. :) Het is wel iets beter maar nog niet weg helaas.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-10 12:50
Inspired schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:08:
[...]

Is niet de oplossing. :) Het is wel iets beter maar nog niet weg helaas.
Hier hetzelfde sinds v11 update. Begint wel irritant te worden. Volgens mij heeft de halve Teslavloot hier last van. Begrijp echt niet dat ze hier niet sneller een update voor sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niek_ schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:29:
[...]

Hier hetzelfde sinds v11 update. Begint wel irritant te worden. Volgens mij heeft de halve Teslavloot hier last van. Begrijp echt niet dat ze hier niet sneller een update voor sturen.
Ja, issue is al vanaf release van v11. Volgens reddit zou 2021.44.30.11 het wel oplossen. Die heb ik echter nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Inspired schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:36:
[...]

Ja, issue is al vanaf release van v11. Volgens reddit zou 2021.44.30.11 het wel oplossen. Die heb ik echter nog niet.
Ik wel, lost het helaas niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niek_ schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:36:
[...]

Ik wel, lost het helaas niet op.
Oh, lekker dan. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Ach, kan altijd erger. Die van de VW ID.4 is ook zo goed als onbruikbaar aangezien of de achteruitrijverlichting onvoldoende is of de helderheid van het scherm tijdens het achteruitrijden te laag is. Hoe dan ook, je ziet echt bijna niks. Wat dat betreft was ik wel gelukkig met de kwaliteit van de achteruitrijcamera van Tesla (als deze goed functioneerde ;)) Maar, het wordt inderdaad hoog tijd dat ze het gaan fixen. Kan me goed voorstellen dat als je er teveel op vertrouwd omdat je dat gewend was je nu gewoon ergens tegenaan zit.

[ Voor 14% gewijzigd door Niek_ op 24-01-2022 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-10 12:01
_eLMo_ schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:35:
Inderdaad, dat soort dingen heeft Tesla niks mee te maken. Als mijn 4000km oude banden een schroef in het loopvlak krijgen gaat er vrolijk een paraplu in hoor.
Kan dus niet. Zo’n “Paraplu” kan niet afdichten op foam. Want, aan de binnenkant zit (juist:) foam.

En ook: Paraplu > prop.

Met een prop is je band niet zo veilig tov een paraplu. (Langzame auto met lage topsnelheid zou ik het prima vinden, op de Tesla..? Nee. Heb een proppenset in de auto, maar deze is voor nood)

Algemener richtlijn: simpele auto met laag vermogen, dan is een prop prima, zolang de wand van de band niet is aangetast.

[ Voor 12% gewijzigd door Stef87 op 24-01-2022 17:59 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Stef87 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:52:
[...]

Kan dus niet. Zo’n “Paraplu” kan niet afdichten op foam.

En ook: Paraplu > prop.

Met een prop is je band niet zo veilig tov een paraplu. (Langzame auto met lage topsnelheid zou ik het prima vinden, op de Tesla..? Nee. Heb een proppenset in de auto, maar deze is voor nood)
Met een prop zou ik geen 200km/u gaan rijden inderdaad. Ik denk niet dat ik banden met foam ga halen, dus ik zie het probleem niet voor een paraplu.

Op dit moment denk ik Pilot Sport 4S voor zomer (op 20” aftermarket), winter Pirelli SottoZero (op de 19” gemini). Allebei banden waar ik positieve ervaringen mee heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
Goed dat je dat nog even aanhaalt. Ik zou zelf idd ook niet snel voor een prop kiezen, ook niet bij een langzamere auto. Parapluutje is daarentegen prima (maar werkt blijkbaar niet bij die speciale Tesla banden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pewill
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-10 20:42
Ik ben blij dat ik nog niet geupdate heb naar V11 als ik zo de bugs hoor icm de minder toegankelijke interface. Ik werd aangaande het niet updaten bij het TCC op geattendeerd, dat mijn auto ging 'achterlopen', nog geen herkenning bij die medewerker dat voor sommigen de update geen verbetering is, dat was nieuw voor hem.

Model 3 | 2024 Highland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Hunkaroglu schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:31:
[...]

Het gaat er bij mij om of het veilig is of niet. Als Tesla dat adviseert dan ga ik zelf geen risico nemen.
Heb je een link? Tesla vind bandenreparatie prima volgens mij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UonYSOtaAPx8pqZXsfUYzvG6qSw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MLuoPU2JwW3lOt9fKXe4xw36.jpg?f=fotoalbum_large
https://www.tesla.com/support/tire-repair-and-maintenance

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:55
Zo, eindelijk winterbanden. Duurde even om een setje SottoZero binnen te krijgen kennelijk. Maffe is, ten opzichte van de P-Zero fabriekszomerband heb ik 10% minder verbruik weer. Ik deed net 158Wh/km bij 110km/h op de snelweg. Bij 5 graden celcius, in het donker, met een M3P... Zo wordt het wel erg zuinig.
Ik had alleen verwacht dat de zomerbanden minder verbruik zouden hebben dan de winterbanden. Zelfde velg en zelfde bandenmaat, zelfde bandenspanning. Die P-Zero's zijn wel plakbandjes dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Hangt ervan af wat de schade is. Een prop doen ze volgens mij niet alle bandenboeren. Als je het zeker wilt weten kun je Tesla service bellen en vragen. En ik kreeg het ook te horen van de berger toen ik een lekke band had dat ze het niet mogen repareren van Tesla. Hier wat linkjes.
https://teslamotorsclub.c...twee-weken-1200km.169853/

https://www.bandenthuis.nl/bandenadvies/autoband-plakken/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Over een half jaar waarschijnlijk een V3 Supercharger upgrade naar 324 kW:
-> https://teslaownersonline...expansion-and-more.20330/

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Taro schreef op maandag 24 januari 2022 @ 21:54:
Over een half jaar waarschijnlijk een V3 Supercharger upgrade naar 324 kW: [Twitter]
-> https://teslaownersonline...expansion-and-more.20330/
Sick die snelheid. Vraag me wel af welke auto’s/accu’s dat aan kunnen?
The pilot appears to have been a success. Tesla is planning to expand the program to additional markets before the end of the first quarter of this year. Unfortunately our source does not which markets those will be, but they will likely be other countries in Europe that use the CCS charging standard.
Hoop dat ze Frankrijk en Spanje nog even op Tesla only houden tot na mijn zomervakantie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Inspired schreef op maandag 24 januari 2022 @ 21:59:
[...]

Sick die snelheid. Vraag me wel af welke auto’s/accu’s dat aan kunnen?
En ook vooral gedurende welke periode. Alleen vanaf 1->10% of ook boven de 50%? Ik vermoed alleen bij een enorm lage SoC. Laders sneller maken is relatief makkelijk. Accu's sneller kunnen opladen én ze niet permanent beschadigen is lastiger.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

Hele discussie over wat kan of niet, dat gaat mij een beetje te boven, maar mijn ervaring vandaag is dat Profile het niet doet en de Kwik Fit blijkbaar wel.

Of het een prop of paraplu is weet ik niet, maar hun site zegt:
Het repareren van een lekke band kost bij ons altijd €32. Dit is inclusief de reparatie, balanceren, montage en een nieuw ventiel. Het plakken van jouw band doen we niet met een 'plug' of 'prop' van buitenaf, maar we halen de lekke band van de velg en doen de reparatie van binnenuit.
Ik zal morgen eens kijken of er nog 3.2 bar in zit, ze hebben het wel hard opgepompt... tegenover de andere banden die nog op 2.9 bar staan.

[ Voor 11% gewijzigd door Shiro op 24-01-2022 22:06 ]

Juniper RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taro schreef op maandag 24 januari 2022 @ 22:01:
[...]

En ook vooral gedurende welke periode. Alleen vanaf 1->10% of ook boven de 50%? Ik vermoed alleen bij een enorm lage SoC. Laders sneller maken is relatief makkelijk. Accu's sneller kunnen opladen én ze niet permanent beschadigen is lastiger.
Ja, de curve zal hetzelfde blijven. Moet zeggen dat ik zelfs op lange trips een eigen v2 stall op 150kW ook al snel zat vind. Zoveel tijd win je ook weer niet met v3. Tenminste, niet met de huidige packs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
Marc O. schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:07:
[...]

Goed dat je dat nog even aanhaalt. Ik zou zelf idd ook niet snel voor een prop kiezen, ook niet bij een langzamere auto. Parapluutje is daarentegen prima (maar werkt blijkbaar niet bij die speciale Tesla banden).
Tja… Beetje gemiddelde gemiddelde tot compacte (boodschapkar) auto kan je gewoon veilig een prop monteren afhankelijk van het gaatje.

Ik zou daar niet bang voor zijn, heb er honderden gepropt in het verleden en als je het goed doet is het gewoon veilig.

Maar nogmaals, Tesla met 230kW op de achterwielen en extreem koppel + topsnelheid: niet doen :p

@Shiro van binnenuit = een zogenaamde “paraplu” zie het als een prop met een ronde plakker (materiaal en de “plu” is een beetje van dat fietsbanden-reparatiespul)

[ Voor 11% gewijzigd door Stef87 op 24-01-2022 22:42 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

Stef87 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 22:39:
[...]

Tja… Beetje gemiddelde gemiddelde tot compacte (boodschapkar) auto kan je gewoon veilig een prop monteren afhankelijk van het gaatje.

Ik zou daar niet bang voor zijn, heb er honderden gepropt in het verleden en als je het goed doet is het gewoon veilig.

Maar nogmaals, Tesla met 230kW op de achterwielen en extreem koppel + topsnelheid: niet doen :p

@Shiro van binnenuit = een zogenaamde “paraplu” zie het als een prop met een ronde plakker (materiaal en de “plu” is een beetje van dat fietsbanden-reparatiespul)
Bedankt voor de toelichting, ik zat ook nog na te denken over Michelin Cross Climate 2, maar met nog maar hooguit 2 maanden te gaan voor deze winter seizoen lijkt het mij ook zonder om nu nog die all seasons te monteren. Dan rij ik deze banden liever door tot de volgende winter en dan evt alles om wisselen.

Ik heb niks spannends op de planning qua rond rijden en werk toch alleen maar thuis, dus echt gekke dingen ga ik ook niet doen met de auto. Hooguit wat stoplicht sprintjes :p dat zal de band nog het zwaarst zijn voor de band.

Als het klopt dat zo'n band nieuw 8mm profiel heeft en nu al maar 5mm over heeft in iets meer dan een jaar en 12k km, zullen de banden ook niet veel meer dan een jaar nog meegaan bij mij. Dus eens zien of het gaat volhouden tot de volgende winter seizoen.

Juniper RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
Shiro schreef op maandag 24 januari 2022 @ 23:00:
[...]

Bedankt voor de toelichting, ik zat ook nog na te denken over Michelin Cross Climate 2, maar met nog maar hooguit 2 maanden te gaan voor deze winter seizoen lijkt het mij ook zonder om nu nog die all seasons te monteren. Dan rij ik deze banden liever door tot de volgende winter en dan evt alles om wisselen.

Ik heb niks spannends op de planning qua rond rijden en werk toch alleen maar thuis, dus echt gekke dingen ga ik ook niet doen met de auto. Hooguit wat stoplicht sprintjes :p dat zal de band nog het zwaarst zijn voor de band.

Als het klopt dat zo'n band nieuw 8mm profiel heeft en nu al maar 5mm over heeft in iets meer dan een jaar en 12k km, zullen de banden ook niet veel meer dan een jaar nog meegaan bij mij. Dus eens zien of het gaat volhouden tot de volgende winter seizoen.
Niet elke band heeft 8-9mm en dat doet er ook niet zo toe.. Band met 6-7mm kan langer mee gaan dan eentje met 8-9mm

Bij 2.5mm apk advies punt en onder 1.6mm is afkeur.

Ik heb misschien (binnenkort) nog twee originele 18inch “foam” Michelin banden over, gezien ik nu de Crossclimate 2 gebruik bij een goed bod mag iemand ze overnemen (ik gok 4.5mm, niet gemeten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-10 12:33
Marc O. schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:39:
Wanneer de bandenfabrikant het advies uitbrengt om dit niet te doen ivm levensgevaarlijk, reken er dan maar op dat een verzekeringsmaatschappij dat direct 1-op-1 overneemt. En jij dus geen keuze krijgt. Dus of ze het wettelijk bepalen weet ik niet, maar ze hebben er wel degelijk iets over te zeggen. Gelukkig maar wat mij betreft, met banden moet je niet gaan lopen klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
jsiegmund schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 06:55:
[...]

Wanneer de bandenfabrikant het advies uitbrengt om dit niet te doen ivm levensgevaarlijk, reken er dan maar op dat een verzekeringsmaatschappij dat direct 1-op-1 overneemt. En jij dus geen keuze krijgt. Dus of ze het wettelijk bepalen weet ik niet, maar ze hebben er wel degelijk iets over te zeggen. Gelukkig maar wat mij betreft, met banden moet je niet gaan lopen klooien.
Precies.. dan neem ik het zekere voor het onzekere. Onafhankelijk of je gelijk hebt of niet. Het gaat om de veiligheid van jou, maar ook van je mede gebruikers.
Je wilt niet achteraf met een schuldgevoel leven neem ik aan, doordat je hebt bespaard op een nieuwe band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Gelukkig mag je van zowel Michelin als Pirelli gewoon banden repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hunkaroglu schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 08:06:
[...]

Precies.. dan neem ik het zekere voor het onzekere. Onafhankelijk of je gelijk hebt of niet. Het gaat om de veiligheid van jou, maar ook van je mede gebruikers.
Je wilt niet achteraf met een schuldgevoel leven neem ik aan, doordat je hebt bespaard op een nieuwe band.
Dan moet je het wel weten, en moet de LM (in mijn geval) ook meewerken. Heb bij voorgaande auto's ook wel eens een lekker band gehad waarna er een prop in ging. Ik neem aan dat het veilig is als Profile het zo fixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-10 15:44
Wie heeft er een baby/kind i.c.m. een Model 3? Hoe bevalt dat qua ruimte? Past een beetje kinderwagen erin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:47
-Muncky- schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:51:
Wie heeft er een baby/kind i.c.m. een Model 3? Hoe bevalt dat qua ruimte? Past een beetje kinderwagen erin?
Ik nu 1 van 4 en een nieuwe op komst. De kinderwagen ligt eraan. We hebben er nu 1 die erin past door het zitje eraf te halen (5s werk). Daarvoor hadden we er 1 waar we de achterwielen af moesten halen en het zitje (30s werk).
Voordeel van de model 3 is dat de achterbak behoorlijk diep is. Het gat waardoor je alles moet stoppen en de hoogte van de bak vallen echter tegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CoolHead621
  • Laatst online: 17-10 09:08

CoolHead621

Enjoy every moment

Ik heb een tweeling van anderhalf en een huge ass buggy kinderwagen.
Deze gaat perfect in de kofferbak.
Als 2 x op vakantie geweest (Zuid Spanje en Zuid-Duitsland) met dakkoffer.
Prima te doen

Apple iPhone 16 Pro MAX | Xiaomi 15 Ultra 512GB/16GB | Audi A6 e-tron sportback

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Niek_
Werd net gebeld vanuit Tesla. Ze verdenken de Samsung SDD (MU-PA500B), die ik in de auto heb om de camerabeelden op te slaan, ervan de veroorzaker van de haperingen van de achteruitrijcamera te zijn. Deze is groter dan 256GB en ze zagen in de auto een melding hierover.
SDD eruit gehaald en achteruit gereden, geen haperingen.
SDD er weer in gedaan en achteruit gereden, geen haperingen...
Altijd zo als je de helpdesk aan de lijn hebt toch? |:(

Maar goed, komende week zonder SDD rijden en kijken wat 'ie doet. Dan een weekje met SDD en indien de haperingen dan weer terugkomen kreeg ik het advies om een partitie van maximaal 256GB aan te maken. Vervolgens even terugkoppelen. Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

Zoon van 5 en dochter van 2, die van 5 kan er zelf prima in gaan zitten en zichzelf vast gaan maken, maar die van 2 moet ik nog erin tillen, dat is wat lastiger zonder mijn of haar hoofd te stoten.

Qua ruimte is het voldoende voor de wekelijkse boodschappen en een kinderwagen. Ik ging wel regelmatig met de kids naar de bos, met de 5008 die ik ervoor had, paste alles wat makkelijker in qua fietsje en kinderwagen, nu is het wel wat meer passen en meten. Eigenlijk voor alles wat meer passen en meten, maar uiteindelijk lukt het meestal wel.

Juniper RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartlauwers
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-10 23:54
Hier ervaring met één kind van inmiddels 21 maanden en heb de model 3 ruim twee jaar. Past allemaal prima maar de toegang van de kofferbak is onhandig. Verder is het in- en uithalen van kinderen en vooral los- en vastmaken van gordels in stoeltje onhandig door de lage daklijn. Met name last van rug en stoten van hoofden. Verder prima voldoende ruimte. Grote kinderwagen (Joolz Day3) past prima achterin, zitje moet er wel vanaf. Bij gebruik van de bak moet die er sowieso vanaf voor de kinderwagen in kan klappen. We hebben ook nog een buggy(Koelstra Gen). Als ik daar de achterwielen afhaal past die zelfs in de Frunk! Soms handig met dagtrips op vakantie, maar soms ook niet ligt er ook aan hoe je soms kunt/moet parkeren.

M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartlauwers
Never mind.

[ Voor 97% gewijzigd door bartlauwers op 25-01-2022 10:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmer
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10-11-2023
Hier een kind van 16 maanden, gaat prima met de M3 :) Kinderwagen past achterin, maar wil je verder veel spullen meenemen dan wordt het wel passen en meten, een dakkoffer is dan echt een uitkomst, zeker voor vakanties.

Qua kinderzitje heb ik er ook niet zoveel moeite mee, ja je moet wat meer bukken door de lage daklijn, maar heb een Maxi-Cosi die ik naar de deur toe kan draaien waardoor het al wat makkelijker wordt.

Al met al niks te klagen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Jimmer op 25-01-2022 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartlauwers
Jimmer schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:22:
[...]
Qua kinderzitje heb ik er ook niet zoveel moeite mee, ja je moet wat meer bukken door de lage daklijn, maar heb een Maxi-Cosi die ik naar de deur toe kan draaien waardoor het al wat makkelijker wordt.
Goeie tip, die had ik achteraf ook willen hebben. Dat scheelt zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Niek_ schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:06:
[...]

Werd net gebeld vanuit Tesla. Ze verdenken de Samsung SDD (MU-PA500B), die ik in de auto heb om de camerabeelden op te slaan, ervan de veroorzaker van de haperingen van de achteruitrijcamera te zijn. Deze is groter dan 256GB en ze zagen in de auto een melding hierover.
SDD eruit gehaald en achteruit gereden, geen haperingen.
SDD er weer in gedaan en achteruit gereden, geen haperingen...
Altijd zo als je de helpdesk aan de lijn hebt toch? |:(

Maar goed, komende week zonder SDD rijden en kijken wat 'ie doet. Dan een weekje met SDD en indien de haperingen dan weer terugkomen kreeg ik het advies om een partitie van maximaal 256GB aan te maken. Vervolgens even terugkoppelen. Ben benieuwd.
Ah, zal dat ook eens proberen. Heb er ook een SSD in van ik dacht 256GB. Al neem ik aan dat ze het toch ook gewoon moeten fixen. Veel mensen hebben dit issue en met v10 was het nooit een probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dedominee
  • Laatst online: 30-09 20:13
Ik rijd de Model3 en heb sinds 9 maanden een zoontje. Maxi Cosi past ruimschoots achterin. Kofferbak ruimte qua liters is ook voldoende voor een Joolz Day+ onderstel + reiswieg plus toebehoren als luiertas etc. Het is wel even passen en meten, met name door de beperkte 'toegang'. De kofferbak klep is een beperkende factor.

Het kan dus wel, maar het is niet super ruim en gedachteloos zoals dat met (voorheen) een V60 station bijvoorbeeld wel het geval was.

Als opvolger van mijn Model3 momenteel aan het kijken naar Model Y, EV6 of toch een V60 station PHEV. Ook aangezien er een 2e baby zal komen in die leaseperiode en we vermoedelijk wat vaker met de auto op vakantie zullen gaan de komende jaren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:41
Waardeloos. Ruimte genoeg (diep), maar de opening is krap. Super irritant. Met kinderen is het wel te doen, maar praktisch is het niet. Ruimte is er wel, maar je moet creatief zijn. Wil je nog wat andere zooi mee, dan is het echt passen en meten. Boodschappen tas erbij is vaak al lastig met zo’n lomp ding erin. Met een dakkoffer zou het geen issue moeten zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door STIMPPYYY op 25-01-2022 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
Weet iemand hoe ik de gordel melding kan uitzetten? Ik heb 2 kinderzitjes achterin. Maar bij 1 van de 2 gaat tijdens het rijden continue een melding af dat de gordel niet vast zit. Dit terwijl er niemand in het stoeltje zit. Erg irritant.

Ook heb ik sinds de laatste update, dat de auto mij niet meer herkend als ik naast de auto sta. Oplossing is bluetooth uit/aan zetten op mijn mobiel. Maar ook vrij irritant dat dit elke keer moet. Heb de Tesla app ook al uit/aan gezet op mijn iPhone, en ook iPhone opnieuw opgestart maar helpt ook niet. Voor de laatste update had ik dit probleem niet. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

bones schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:31:
Weet iemand hoe ik de gordel melding kan uitzetten? Ik heb 2 kinderzitjes achterin. Maar bij 1 van de 2 gaat tijdens het rijden continue een melding af dat de gordel niet vast zit. Dit terwijl er niemand in het stoeltje zit. Erg irritant.

Ook heb ik sinds de laatste update, dat de auto mij niet meer herkend als ik naast de auto sta. Oplossing is bluetooth uit/aan zetten op mijn mobiel. Maar ook vrij irritant dat dit elke keer moet. Heb de Tesla app ook al uit/aan gezet op mijn iPhone, en ook iPhone opnieuw opgestart maar helpt ook niet. Voor de laatste update had ik dit probleem niet. Iemand een idee?
Helaas kan dat in Europa niet makkelijk. In de VS hoef je maar op het rode meldingsicoontje te drukken, en de melding is weg.

Of de gordel altijd inpluggen, of de no way back methode: de druksensor in de stoel doorknippen.
Ik erger me er ook kapot aan als ik boodschappen achterin heb staan, of een kratje. Gelukkig houdt de melding na een tijdje wel op, tot je weer tot stilstand komt.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog03
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-10 10:50
Inspired schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:25:
[...]

Ah, zal dat ook eens proberen. Heb er ook een SSD in van ik dacht 256GB. Al neem ik aan dat ze het toch ook gewoon moeten fixen. Veel mensen hebben dit issue en met v10 was het nooit een probleem.
Hier ook een SSD er in, en haperende camera. Zal het ook eens testen. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu

Enige wat ik kan aanbevelen is de locatie instelling te checken voor de Tesla app of die op Altijd staat. Voor de rest geen idee eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmer
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10-11-2023
In het bluetoothmenu in je auto je telefoon even helemaal wissen en vervolgens opnieuw de stappen volgen om je telefoon te verbinden. Volgens mij zit er in dat menu zelfs een soort van troubleshooter met tips over wat je kan doen als je verbindingsproblemen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
https://youtu.be/PVBI9yJM92k

Netjes! Dit komt overeen met wat ik al eerder meemaakte.

Bij -4 graden en 120km/u net geen 300km range
En met 90km/u rond de 400km range

Ik snap wel dat ze de naam “standard range” niet meer vinden passen _/-\o_

Model 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Jimmer schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:22:
[...]

Hier een kind van 16 maanden, gaat prima met de M3 :) Kinderwagen past achterin, maar wil je verder veel spullen meenemen dan wordt het wel passen en meten, een dakkoffer is dan echt een uitkomst, zeker voor vakanties.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KTBOur2EYpvn0sXkqMJv8RWCz40=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vgtCiNdX19xD4rzph2pGt0n1.jpg?f=fotoalbum_medium

Gewoon een beetje oefenen en er gaan 2 kinderen fietsen en een kinderwagen in 8)

Mijn enige probleem met de Model 3 is dat de achterbank niet breed genoeg is voor drie kinderen omdat de zijkanten gekuipt zijn. Het kan wel, maar met de kennis vooraf rijd ik hoofdzakelijk daarom geen Model 3 meer. Wat dat betreft past het beter in onze eGolf (al zijn de stoelen inmiddels ook anders).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:07

Is het geen optie om de gordel van de middelste plek (tijdelijk) in de gordelhouder van de probleemplek te klikken? Desnoods scoor je ergens zo'n clip en doe je die permanent erin

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ElonDusk schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:44:
https://youtu.be/PVBI9yJM92k

Netjes! Dit komt overeen met wat ik al eerder meemaakte.

Bij -4 graden en 120km/u net geen 300km range
En met 90km/u rond de 400km range

Ik snap wel dat ze de naam “standard range” niet meer vinden passen _/-\o_
Is er ook zo'n test van de oude? Is natuurlijk wel met een snoeiwarme accu. Merk bij mijn 2019 LR ook wel dat hij na SuCen veel zuiniger is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie81
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 05-02 16:24
Deveon schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:52:
[...]

Mijn enige probleem met de Model 3 is dat de achterbank niet breed genoeg is voor drie kinderen omdat de zijkanten gekuipt zijn. Het kan wel, maar met de kennis vooraf rijd ik hoofdzakelijk daarom geen Model 3 meer. Wat dat betreft past het beter in onze eGolf (al zijn de stoelen inmiddels ook anders).
Ik heb gewoon 3 kinderzitjes achterin zitten. 2x Rodi Fix Air protect aan buitenkanten en 1x stoeldeel (leuning eraf) van de maxicosi Rodi Xp
kids zijn 10-7-5 jaar
Past allemaal prima!

2019 Model 3 LR AWD Wit, Zwar interieur en Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Japie81 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:38:
[...]

Ik heb gewoon 3 kinderzitjes achterin zitten. 2x Rodi Fix Air protect aan buitenkanten en 1x stoeldeel (leuning eraf) van de maxicosi Rodi Xp
kids zijn 10-7-5 jaar
Past allemaal prima!
Als je wegkomt met een stoelverhoger in het midden kom je al een heel eind, maar gezien mijn kinderen iets jonger zijn was de oudste (nu 8 ) daar nog niet aan toe. Tegenwoordig is alleen ook de eis voor een trekhaak erbij gekomen dus twijfel tussen een gebruikte X (2018-2020) of Berlijnse Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 09:40
Deveon schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:45:
[...]

Als je wegkomt met een stoelverhoger in het midden kom je al een heel eind, maar gezien mijn kinderen iets jonger zijn was de oudste (nu 8) daar nog niet aan toe. Tegenwoordig is alleen ook de eis voor een trekhaak erbij gekomen dus twijfel tussen een gebruikte X (2018-2020) of Berlijnse Y.
Ik zou ook reparaties meenemen. De X is een geweldige auto, maar zo gecompliceerd dat er nog vaak wat stuk kan gaan. Dus als geld niet zo belangrijk is, dan zou ik voor een X gaan, en anders een Y :D

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
Inspired schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:24:
[...]

Is er ook zo'n test van de oude? Is natuurlijk wel met een snoeiwarme accu. Merk bij mijn 2019 LR ook wel dat hij na SuCen veel zuiniger is.
Geen idee of hij precies een zelfde test heeft. Hij houdt wel een google sheet bij.
https://docs.google.com/s...echMVJH37kwgjE/edit#gid=0

Model 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Ecological schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:57:
[...]

Ik zou ook reparaties meenemen. De X is een geweldige auto, maar zo gecompliceerd dat er nog vaak wat stuk kan gaan. Dus als geld niet zo belangrijk is, dan zou ik voor een X gaan, en anders een Y :D
Het risico van de X is inderdaad iets hoger, maar de Y daarentegen wordt straks wel erg gewoontjes als Berlijn op gang komt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:06
Wij willen eind dit jaar onze ICE vervangen voor een EV, wordt privé aangeschaft. De Model 3 staat boven aan de lijst, daaronder een EV6 en Ioniq 5. We hebben als tweede auto een Corsa-E (46kWh) waarmee we nu per jaar zo'n 24.000km rijden en de ICE nog maar 8.000. De Corsa-E is gewoon net te klein met 2 kinderen van 3 en 6 en met de nieuwe auto erbij zal dat weer omwisselen denk ik. Vooralsnog nog niet bij een snellader hoeven staan met de Corsa-E, met onze ritten voldoet een SR+ ruim voldoende. Voor de vakantie naar Zuid-Europa gewoon pauzes nemen bij de superchargers.

Ik probeer uit te vogelen wat nou precies de verschillen zijn in bouwjaren. Ik wil minimaal een refresh MY 21. Een oudere long range is geen optie, dus die hou ik expres erbuiten. Autopilot vind ik vooralsnog niet interessant

Sorry als ik naar de bekende weg vraag, maar klopt het volgende?
Model year 2021
MIC
55kWh LPF accu
Geen verwarmd stuurwiel, wel achteraf aan te schaffen in de app?
Matrix koplampen

Model year 22
MIC
60kWh LPF accu
Verwarmd stuurwiel en stoelen standaard
Matrix koplampen
Verbeterde audio tov 2021

En deze lijst had ik gevonden Hier
Adding a new infotainment computer
Adding a New Low Voltage (15.5V) Lithium Ion Battery
Adding laminated glass for the rear door
Adding a new connectivity card
Adding new glass component approvals
Adding super horn (3-in-1 horn, alarm, loudspeaker) to AVAS version
Updating the windshield washer pump (for 15.5V)
Changes to the seat mechanism due to localized suppliers
Changes to the 2nd row restraint system
Adding the side airbag to the driver’s seat
1./2. Series updated; Interior outline
2nd row buckle sensor updated
Remove control of the call overhead console
Addition of the GFBB version of the side door and tailgate hinges
Adding a localized GFBB version of multiple electronics
Adding the wire wrap version of the rear DU to SR LFP + M3
Addition of the assembly plant Gigafactory 4 (Berlin-Brandenburg)
Adding Updated Perf Brake Pad Friction Material (Model 3)
Update the user interface (new format based on updated Model S / X)
Adding a vision / camera system for M3 AutoPark function
Add a VIN number for the DU current
Moeten gaan overwegen wat dan de beste optie is. Ofwel 1 met de kop eraf, te krijgen voor 44.000 euro. Ofwel nieuw bestellen voor 51.000 euro.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-10 20:48
Edit: Sorry @ElonDusk verkeerde gequote :z
Inspired schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:24:
[...]

Misschien zegt dit iets, SR+ MiC 2020 (dus zonder warmtepomp):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aVNJe4S.jpg

Toegegeven weinig kilometers gemaakt tussen 0 en 5 graden of boven 35 graden dus die moeten nog meer betrouwbaar worden. Maar ik denk dat dit een reeel beeld geeft over de praktijk range bij verschillende temperaturen (~52,5 kWh / Wh/km) in de zomer 4/5e van de WLTP en in de winter 3/5 van de WLTP :)

[ Voor 21% gewijzigd door bokkow op 25-01-2022 13:15 ]

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
@Ophidian even een dingetje rondom model 3 en model Y, Hier wordt met MY21 vaak Model Y 21 bedoeld en niet Model 3 Model Year 21.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
@Caelorum Oh ja, logisch. Aangepast :+

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
bokkow schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:09:
Edit: Sorry @ElonDusk verkeerde gequote :z

[...]

Misschien zegt dit iets, SR+ MiC 2020 (dus zonder warmtepomp):

[Afbeelding]

Toegegeven weinig kilometers gemaakt tussen 0 en 5 graden of boven 35 graden dus die moeten nog meer betrouwbaar worden. Maar ik denk dat dit een reeel beeld geeft over de praktijk range bij verschillende temperaturen (~52,5 kWh / Wh/km) in de zomer 4/5e van de WLTP en in de winter 3/5 van de WLTP :)
Ter vergelijk even mijn stats van mijn 2019 M3 LR AWD :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UHm3mRi5QiLW99gorVMQgfdIXkw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TgccR18iwjWp1LHbtYLVplly.png?f=fotoalbum_large

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pewill
  • Laatst online: 10-10 20:42
Ik zie diverse screenprints langs komen, lijken we niet vanuit TeslaFi. Welke 3th part app kan ik het beste gebruiken voor tracken efficiëntie? (Ik wil wel €5 per maand betalen voor een goede app)

Model 3 | 2024 Highland

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
pewill schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 17:15:
Ik zie diverse screenprints langs komen, lijken we niet vanuit TeslaFi. Welke 3th part app kan ik het beste gebruiken voor tracken efficiëntie? (Ik wil wel €5 per maand betalen voor een goede app)
De bovenstaande komen allemaal van Teslamate welke je zelf kan hosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-10 20:01

Staat Low power mode misschien aan op de iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:22
Ophidian schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:09:
Wij willen eind dit jaar onze ICE vervangen voor een EV, wordt privé aangeschaft. De Model 3 staat boven aan de lijst, daaronder een EV6 en Ioniq 5. We hebben als tweede auto een Corsa-E (46kWh) waarmee we nu per jaar zo'n 24.000km rijden en de ICE nog maar 8.000. De Corsa-E is gewoon net te klein met 2 kinderen van 3 en 6 en met de nieuwe auto erbij zal dat weer omwisselen denk ik. Vooralsnog nog niet bij een snellader hoeven staan met de Corsa-E, met onze ritten voldoet een SR+ ruim voldoende. Voor de vakantie naar Zuid-Europa gewoon pauzes nemen bij de superchargers.

Ik probeer uit te vogelen wat nou precies de verschillen zijn in bouwjaren. Ik wil minimaal een refresh MY 21. Een oudere long range is geen optie, dus die hou ik expres erbuiten. Autopilot vind ik vooralsnog niet interessant

Sorry als ik naar de bekende weg vraag, maar klopt het volgende?
Model year 2021
MIC
55kWh LPF accu
Geen verwarmd stuurwiel, wel achteraf aan te schaffen in de app?
Matrix koplampen

Model year 22
MIC
60kWh LPF accu
Verwarmd stuurwiel en stoelen standaard
Matrix koplampen
Verbeterde audio tov 2021

En deze lijst had ik gevonden Hier

[...]

Moeten gaan overwegen wat dan de beste optie is. Ofwel 1 met de kop eraf, te krijgen voor 44.000 euro. Ofwel nieuw bestellen voor 51.000 euro.
Wat is er precies beter aan de audio?

Ik twijfel tussen Model 3 SR MY2021 vs MY2022. Laatste gaat me ca 60pm meer kosten maar wel meer bereik iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-09 23:03
De SR heeft geen subwoofer, zie https://totallyev.net/tes...premium-audio-comparison/

Heb je det bereik echt nodig van de LR? Op een rit taar Italië deed een SR er slechts 45 minuten langer over las ik op het Tesla forum. Als je kan laden op je bestemming is een LR niet per se nodig en scheelt best serieus geld.

[ Voor 0% gewijzigd door Xenir op 26-01-2022 07:42 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Hertog_Martin schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 22:48:
[...]

Wat is er precies beter aan de audio?

Ik twijfel tussen Model 3 SR MY2021 vs MY2022. Laatste gaat me ca 60pm meer kosten maar wel meer bereik iig.
Model Y of Model 3 LR? Ik begrijp nooit zo goed dat mensen voor die paar tientjes pm een ‘mindere’ auto kiezen. Alleen het audio systeem al zou voor mij dat het geld waard zijn. Tel daar range, awd en snelheid bij op. Als het een Model Y betreft dan zou ik helemaal niet twijfelen (ruimte)

Maar goed, ik vind autorijden ook leuk. Moet ook behoorlijke afstanden. Dan nog geloof ik niet dat een auto kopen of leasen op die paar euro zou moeten hangen.

[ Voor 12% gewijzigd door STIMPPYYY op 26-01-2022 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-09 23:03
Ik ging even uit van modul 3's. Een 3 en een Y zijn te verschillend. Tussen een SR en LR zit bij Leaseplan al Eur 100 en de P is zelfs Eur 150 duurder. Ligt ook aan je budget, voor sommigen zal een SR net kunnen, een LR niet. Ook met de nieuwe bijtelling van 16% en 35K gaat het hard. Koop je hem prive dan is de LR 8K duurder, de P zelfs 14K.

Ik vind auto rijden ook leuk en heb een enkele rit van 160km maar ik heb qua budget wel grenzen, maar goed, dat is natuurlijk ieder voor zich, ik snap je punt 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Xenir schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:18:
Ik ging even uit van modul 3's. Een 3 en een Y zijn te verschillend. Tussen een SR en LR zit bij Leaseplan al Eur 100 en de P is zelfs Eur 150 duurder. Ligt ook aan je budget, voor sommigen zal een SR net kunnen, een LR niet. Ook met de nieuwe bijtelling van 16% en 35K gaat het hard. Koop je hem prive dan is de LR 8K duurder, de P zelfs 14K.

Ik vind auto rijden ook leuk en heb een enkele rit van 160km maar ik heb qua budget wel grenzen, maar goed, dat is natuurlijk ieder voor zich, ik snap je punt 😊
Sorry, was zeker niet lullig bedoeld. Maar als je nu een LR kan rijden, dan zou ik dat zeker doen. Kans dat je dit in de toekomst nog kan doen op kosten van de zaak is (voor mij) niet zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
STIMPPYYY schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 07:50:
[...]

Model Y of Model 3 LR? Ik begrijp nooit zo goed dat mensen voor die paar tientjes pm een ‘mindere’ auto kiezen. Alleen het audio systeem al zou voor mij dat het geld waard zijn. Tel daar range, awd en snelheid bij op. Als het een Model Y betreft dan zou ik helemaal niet twijfelen (ruimte)

Maar goed, ik vind autorijden ook leuk. Moet ook behoorlijke afstanden. Dan nog geloof ik niet dat een auto kopen of leasen op die paar euro zou moeten hangen.
Beetje kort door de bocht. Je kan niet eindeloos voor een net wat duurdere variant gaan. Zo eindig je anders idd met een Model Y LR terwijl je naar een Model 3 Standard Range keek.

Ik had het overigens over Model 3 Standard Range, modeljaar 2021 vs 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
@Hertog_Martin Ik kan niet goed vinden wat het verschil in audio tussen 21 en 22 zou moeten zijn. Die immersive sound zou in beide zitten. Ik ga ze gewoon alle twee eens proef rijden dit jaar en dan maar kijken.

@STIMPPYYY Ik snap je punt, echter is het natuurlijk ook maar afhankelijk wat je belangrijk vindt of waar je vanaf komt. Als je de extra range en de AWD niet nodig hebt of vindt, dan is die 8.000 extra wel erg veel geld voor het audio systeem.

In mijn geval zou ik van een Corsa-E (die mijn vrouw dan alleen nog rijdt) naar een SR+ gaan die in 99% van de ritten voldoende range heeft. Van 8,7s naar 6,1s 0-100, van FWD naar RWD en van 6 speakers naar 8 speakers. Die 8.000 spendeer ik dan liever aan wat anders. Zeker nu de tweedehands markt compleet verziekt is door de bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik denk overigens als je alleen maar gebruik maakt van de ingebouwde Spotify app of streamt via Bluetooth dat de meerwaarde van de betere audio installatie in de LR te verwaarlozen is. Die bitrate is dan gewoon niet super.

Ga je met hogere kwaliteit bronnen aan de gang zoals muziek via USB afspelen of de ingebouwde Tidal app (kost je ook wel weer 10 EUR p/maand extra) dan zal de audio installatie in de LR ook beter tot zijn recht komen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kazuka schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:13:
Ik denk overigens als je alleen maar gebruik maakt van de ingebouwde Spotify app of streamt via Bluetooth dat de meerwaarde van de betere audio installatie in de LR te verwaarlozen is. Die bitrate is dan gewoon niet super.

Ga je met hogere kwaliteit bronnen aan de gang zoals muziek via USB afspelen of de ingebouwde Tidal app (kost je ook wel weer 10 EUR p/maand extra) dan zal de audio installatie in de LR ook beter tot zijn recht komen denk ik.
Denk dat je zelfs op lagere bitrate de bass al wel op gaat merken. Hangt ook van je muziekvoorkeur af, en of je uberhaupt muziek luisterd of gewoon een beetje Radio 1.

Overigens vind ik 8k voor de LR ook wel wat veel en LFP heeft toch ook wel wat voordelen. Bij genoeg leasebudget zou ik zelf toch weer voor de LR gaan. Prive niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Inspired op 26-01-2022 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoolHead621
  • Laatst online: 17-10 09:08

CoolHead621

Enjoy every moment

kazuka schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:13:

Nee zelfs op spotify verneem je het hogere vermogen van de premium audio in de LR.
Collega van mij heeft de SR+ en als ik daar in stap dan merk ik wel verschil.

Echter zolang hij niet in mijn auto stapt is hij blij met zijn geluid.
Dus het is een afweging.

Hij heeft wel altijd het gevoel dat het beter kan omdat het er is, Maar dat is net zoiets dat ik een LR heb en weet dat er een snellere Model 3 is.... ;)
Hoe dan ook zou ik elke keer het extra geld betalen voor de LR.

- Betere audio
- Allwheel drive
- Vermogen
- Sneller warm (2 elekto motoren die de auto verwarmen)
- En in de Lease maakt het mij geen reet uit of ik LFP accu's heb of niet.... over 4 jaar is hij weer foetsie

[ Voor 24% gewijzigd door CoolHead621 op 26-01-2022 09:42 ]

Apple iPhone 16 Pro MAX | Xiaomi 15 Ultra 512GB/16GB | Audi A6 e-tron sportback

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Prive is het inderdaad een ander verhaal. Echter denk ik dat de restwaarde van een LR hoger is waardoor je het effectief nagenoeg niet merkt (als je ooit inruilt)

[ Voor 26% gewijzigd door STIMPPYYY op 26-01-2022 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
Dat was voor mij ook de reden om voor een LR te kiezen. Een SR+ zal waarschijnlijk in 99% van de gevallen volstaan (sterker nog, mijn huidige Ioniq volstaat in 99% van de gevallen), maar het betere geluid, de langere range, AWD en hogere restwaarde hebben me toch doen besluiten om een LR te bestellen. We zijn van plan om daar dan ook vaker en verder mee weg te gaan. Zo plannen we om in de winter naar de Noordkaap te rijden. Dat zou met mijn Ioniq niet handig zijn, en ik weet uit het verleden dat zo'n reis met een AWD een stuk fijner is dan met een RWD of FWD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Ik ben overigens wel benieuwd wat de afschrijving gaat doen nu. De oudere hadden nog het voordeel van de lagere bijtelling en daardoor een hogere twedehands prijs, maar met de huidige bijtelling zal dat wel heel anders zijn vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
Ophidian schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:10:
Ik ben overigens wel benieuwd wat de afschrijving gaat doen nu. De oudere hadden nog het voordeel van de lagere bijtelling en daardoor een hogere twedehands prijs, maar met de huidige bijtelling zal dat wel heel anders zijn vermoed ik.
Dat is ook alleen maar een voordeel als je die auto zakelijk koopt. Ik denk niet dat er veel bedrijven/ondernemers zijn die een gebruikte auto kopen. En na 5 jaar is dat voordeel sowieso weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Marc O. schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:20:
[...]

Dat is ook alleen maar een voordeel als je die auto zakelijk koopt. Ik denk niet dat er veel bedrijven/ondernemers zijn die een gebruikte auto kopen. En na 5 jaar is dat voordeel sowieso weg.
Klopt, maar daardoor zijn de EV prijzen nog wel kunstmatig hoog van bijvoorbeeld een 2019 of 2020 bouwjaar. En helaas staan ze dan ook nog vaak excl BTW aangeboden.

Scheelt dat we ip pas uiterlijk eind van het jaar een knoop moeten doorhakken, kan ik de nog even aanzien of er nog een mooie voorbij komt. :+ En ook eens verdiepen in import uit Duitsland.

[ Voor 3% gewijzigd door Ophidian op 26-01-2022 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 22-10 14:47
Hertog_Martin schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 22:48:
[...]
Misschien ben ik een oude zeur, maar welke modellen vergelijk je nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog_Martin
DaCoTa schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:09:
[...]

Misschien ben ik een oude zeur, maar welke modellen vergelijk je nu?
Zoals het er staat, Model 3 Standard Range, Model Year 2021 vs Model Year 2022.

De 2022 kan ik helaas niet meer vinden voor 12% bijtelling. Dus twijfel tussen iets oudere uit 2021 met 448km bereik of de nieuwste met 491 bereik en dus wat andere wijzigingen waarvan ik meerwaarde nog niet goed op vizier heb.

Vanwege bijtelling scheelt het zo'n 60 maanden x 60 euro

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 22-10 14:47
Hertog_Martin schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:19:
[...]
Zoals het er staat, Model 3 Standard Range, Model Year 2021 vs Model Year 2022.
[...]
Ah, zeg dat dan meteen. MY is ambigu in dit topic, een aantal mensen gebruiken namelijk M3 en MY als aanduidingen voor Model 3 en Model Y.

/oldfartmodeoff
Pagina: 1 ... 293 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: