Anyways. Het goede nieuws is dat vanuit P > D vooruitschieten door per abuis TACC of AP te activeren niet kan.Wolly schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 18:51:
[...]
Nee dat zal onder de 7km/hr zijn omdat dat anders niet kan. Ik stond overigens een tiental seconden stil nadat ik achteruit ben gereden alvorens weer vooruit te schakelen.
Maar het is mij niet gelukt om het te reproduceren en het lijkt mij sterk dat het uitmaakt wat ik de 25km ervoor allemaal heb gedaan aangezien ik op de bewuste plek gewoon kwam aanrijden zonder hulpmiddelen als tacc of ap (het was gewoon een straatje in de bebouwde kom, dan gebruik ik die zaken niet).
Mocht het aan een bug in de nieuwe firmware liggen dan ben ik ervan overtuigd dat er meer verhalen zullen loskomen.
@Wolly het kan natuurlijk ook een bug geweest zijn. Kan je geen service call inschieten en de data door Tesla laten analyseren? Lijkt mij dat ze hier wel moeite voor gaan doen namelijk om het boven water te krijgen.
Heel makkelijk natuurlijk. Je zet hem per ongeluk aan terwijl de auto een object herkent voor zich. Nu wil hij weleens objecten niet meer herkennen en begint hij te rijden, want hij denkt dat de weg nu vrij is. Wat bij een boom nog makkelijker gaat dan een andere auto bijv.ehgeahrev schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:08:
[...]
Anyways. Het goede nieuws is dat vanuit P > D vooruitschieten door per abuis TACC of AP te activeren niet kan.
Ik heb sinds gisteren het probleem dat mijn Model 3 niet meer stopt als ik het gas loslaat. In alle stopmodus (rollen, kruipen, vasthouden) blijft ie (langzaam) doorrollen totdat ik de rem indruk. Als ik de rem niet stevig genoeg indruk blijft ie ook niet op de autohold staan en moet ik nogmaals remmen/rempedaal indrukken. Hebben meer mensen dit probleem?
Zelf ben ik er absoluut niet blij mee, ik genoot echt van het one pedal driving
Je hebt wel in de instellingen gekeken van Tesla dat hij niet op "Kruip" instelling staat per ongeluk?siddler schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 08:21:
Ik heb sinds gisteren het probleem dat mijn Model 3 niet meer stopt als ik het gas loslaat. In alle stopmodus (rollen, kruipen, vasthouden) blijft ie (langzaam) doorrollen totdat ik de rem indruk. Als ik de rem niet stevig genoeg indruk blijft ie ook niet op de autohold staan en moet ik nogmaals remmen/rempedaal indrukken. Hebben meer mensen dit probleem?
Probeer anders te switchen tussen stop of kruip of een hard reset als het niet helpt.
Sinds de laatste update krijg ik 's ochtends niet meer als eerste mijn agenda te zien als ik de auto instap. Ik vond dit altijd heel handig omdat je dan gelijk ziet wat er op de planning staat of wie je niet moet vergeten te feliciteren met zijn verjaardag.
Weet iemand hoe en of je dit nog terug kan krijgen met de V11 software?
In de app staat de synchronisatie nog steeds geactiveerd.
Yes! Gisteren ruim 1000km gereden van Les Deux Alpes naar Apeldoorn. Alle SuC's waren gelukkig weer toegankelijk. Eerste stop na ruim 300km gepakt. Vervolgens om de 200km. In Frankrijk zijn sommige SuC wel erg sober, wat jammer in. Dat doen ze in Nederland een stuk beter. Achteraf prima wintersport met de auto gehad.
Volgens mij is de range voor de Model 3 LR op de site van Tesla naar beneden bijgesteld. Is nu 602km (met 18") maar was volgens mij 614km. Ik las eerder dat dat zou gaan gebeuren vanwege de Ryzen processor. Lijkt er dus op dat de modellen die in mei geleverd gaan worden (waaronder die van mij, zoals het er naar uitziet) daar van voorzien zullen gaan zijn.
Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput
Ja dit viel mij ook al op. Volgens mij hebben ze het eruit gehaald. Sommige mensen zeggen dat ze het niet krijgen als ze de telefoon als key gebruiken enkel bij het openen met het pasje.Dennismatt schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:27:
Sinds de laatste update krijg ik 's ochtends niet meer als eerste mijn agenda te zien als ik de auto instap. Ik vond dit altijd heel handig omdat je dan gelijk ziet wat er op de planning staat of wie je niet moet vergeten te feliciteren met zijn verjaardag.
Klopt, in de configurator is dit onlangs aangepast voor de LR+P.Marc O. schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:32:
Volgens mij is de range voor de Model 3 LR op de site van Tesla naar beneden bijgesteld. Is nu 602km (met 18") maar was volgens mij 614km. Ik las eerder dat dat zou gaan gebeuren vanwege de Ryzen processor. Lijkt er dus op dat de modellen die in mei geleverd gaan worden (waaronder die van mij, zoals het er naar uitziet) daar van voorzien zullen gaan zijn.
Ik heb een levering in maart van een SR+ en had gehoopt dat een uitstel naar mei me wel een Ryzen zou opleveren maar de SR+ staat op de site nog steeds op 491.
Heb dus het vermoeden dat ze de Intel Atom voorraad nu aan het opmaken zijn in de SR+.
In ieder geval ga ik er niet meer op wachten
Ik zou er zelf idd de levering ook niet voor willen uitstellen, maar als je het toch krijgt dan is het mooi meegenomen. Vraag me overigens wel af wat het doel van die nieuwe processor is. Volgens mij heeft de interface beslist geen gebrek aan snelheid, zéker niet als je die met sommige andere auto's vergelijkt.PixelPusher schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:54:
[...]
Klopt, in de configurator is dit onlangs aangepast voor de LR+P.
Ik heb een levering in maart van een SR+ en had gehoopt dat een uitstel naar mei me wel een Ryzen zou opleveren maar de SR+ staat op de site nog steeds op 491.
Heb dus het vermoeden dat ze de Intel Atom voorraad nu aan het opmaken zijn in de SR+.
In ieder geval ga ik er niet meer op wachten
Bij de presentatie van de Plaid modellen werd bijvoorbeeld Cyberpunk speelbaar getoond op de schermen.Marc O. schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:35:
[...]
Ik zou er zelf idd de levering ook niet voor willen uitstellen, maar als je het toch krijgt dan is het mooi meegenomen. Vraag me overigens wel af wat het doel van die nieuwe processor is. Volgens mij heeft de interface beslist geen gebrek aan snelheid, zéker niet als je die met sommige andere auto's vergelijkt.
Zal vast in de nabije toekomst een app store model komen zodat de koters op de achterbank lekker kunnen gamen.
Andere mogelijkheid zou zijn om de gevisualiseerde output van de FSD computer mooier en gedaileerder op het scherm te kunnen renderen.
Het feit dat ze er een SoC induwen die ongeveer net zo krachtig is als een Playstation 5 is wel grappig maar als je Cyperpunk speelt en je bereik wordt daardoor minder dan is dat misschien toch een stap te ver
Overigens denk ik wel dat de Intel Atom variant nu aan z'n limiet zit want soms wil het toch wel haperen als je wisselt tussen verschillende schermen, met de Ryzen chip kunnen ze qua software behoorlijk wat zaken uitbreiden en verbeteren. Daarmee nemen ze wel weer een flinke sprong voorwaarts t.o.v. de concurrentie.
Overigens denk ik wel dat de Intel Atom variant nu aan z'n limiet zit want soms wil het toch wel haperen als je wisselt tussen verschillende schermen, met de Ryzen chip kunnen ze qua software behoorlijk wat zaken uitbreiden en verbeteren. Daarmee nemen ze wel weer een flinke sprong voorwaarts t.o.v. de concurrentie.
Ik zie alleen nog maar: rol, kruip en vasthouden. Zou er nog een optie voor 'stop' moeten zijn?Hunkaroglu schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 08:36:
[...]
Je hebt wel in de instellingen gekeken van Tesla dat hij niet op "Kruip" instelling staat per ongeluk?
Probeer anders te switchen tussen stop of kruip of een hard reset als het niet helpt.
Hebben jullie het volgende wel eens gemerkt:
Ik heb al twee keer na een firmware update gehad dat het geluid bij de parkeersensor uitgeschakeld is. Wanneer je dus 'op het gehoor' achteruit rijd kan je bedrogen uitkomen. Gelukkig stond ik achteruit een bosje in en was ik niet aan het fileparkeren
Ik heb al twee keer na een firmware update gehad dat het geluid bij de parkeersensor uitgeschakeld is. Wanneer je dus 'op het gehoor' achteruit rijd kan je bedrogen uitkomen. Gelukkig stond ik achteruit een bosje in en was ik niet aan het fileparkeren
Ja ik denk dat ze nu ook een hoop processen afsluiten wanneer je switched van applicaties. Als ik bij de MacDonalds Netflix kijk en ik ben uitgegeten en zet de auto in zijn achteruit, dan duurt het zeker wel 1 minuut voor dat ik de achteruitrij cameras weer zie. Zal me niets verbazen als ze straks deze processen gewoon parallel kunnen draaien.kazuka schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:10:
Het feit dat ze er een SoC induwen die ongeveer net zo krachtig is als een Playstation 5 is wel grappig maar als je Cyperpunk speelt en je bereik wordt daardoor minder dan is dat misschien toch een stap te ver![]()
Kwestie van even rechtsboven op het kruisje drukken om Netflix af te sluiten, direct daarna zijn je camera's gewoon beschikbaar hoor, bij mij in ieder geval wel..Magnat schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:29:
[...]
Ja ik denk dat ze nu ook een hoop processen afsluiten wanneer je switched van applicaties. Als ik bij de MacDonalds Netflix kijk en ik ben uitgegeten en zet de auto in zijn achteruit, dan duurt het zeker wel 1 minuut voor dat ik de achteruitrij cameras weer zie. Zal me niets verbazen als ze straks deze processen gewoon parallel kunnen draaien.
Is er geluid bij achteruit rijden? What....... Heb de auto pas 30maandenjmderonde schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:28:
Hebben jullie het volgende wel eens gemerkt:
Wie rijdt er dan ook op gehoor achteruit???????
Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen
Al je boem hoort moet je op de rem trappen.Brainstorm86 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:49:
[...]
Is er geluid bij achteruit rijden? What....... Heb de auto pas 30maanden
"Boem" is ho en "plons" is water.Brainstorm86 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:49:
[...]
Het klopt volgens mij niet wat je zegt: in de configurator worden voor een Long Range nu standaard de 19" geselecteerd waardoor de WLTP op 602 km staat.Marc O. schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:32:
:strip_exif()/f/image/zXUA6lb92x55oGfgsYPHsWHn.jpg?f=fotoalbum_large)
Als je de 18" wielen selecteert zie je “Schatting van het bereik zoals geconfigureerd: 626 km”.
:strip_exif()/f/image/rjYikzFXNWCfUc9KdHmqZZOo.jpg?f=fotoalbum_large)
Er is wellicht (nog) geen WLTP-meting gedaan voor deze versie op 18"?
M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD
Haha! Ik betrap mezelf er dus nogal vaak op dat ikzelf in de buitenspiegel bij fileparkeren m'n velgen heel probeer te houden en n.a.v. de piep stop met achteruitrijdenEcological schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:51:
Dan zal het vasthouden moeten zijn.siddler schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:24:
[...]
Ik zie alleen nog maar: rol, kruip en vasthouden. Zou er nog een optie voor 'stop' moeten zijn?
Sinds de kofferbak camera lag heeft: iedereenEcological schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:51:
Het klopt wel. Zie ook https://insideevs.com/new...yzen-affects-range-tesla/bartlauwers schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:07:
[...]
Het klopt volgens mij niet wat je zegt: in de configurator worden voor een Long Range nu standaard de 19" geselecteerd waardoor de WLTP op 602 km staat.
[Afbeelding]
Als je de 18" wielen selecteert zie je “Schatting van het bereik zoals geconfigureerd: 626 km”.
[Afbeelding]
Er is wellicht (nog) geen WLTP-meting gedaan voor deze versie op 18"?
18 inch was voorheen 637km.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Dit dus. Misschien dat ik em niet hoor omdat ik Joe Mode aan heb staan?Brainstorm86 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:49:
[...]
Aha de stelling klopt dan wel inderdaad, maar het blijft wel zo dat de door @Marc O. genoemde 602 km WLTP dus bij de 19" hoort. En 626 km geschat bij de 18".Inspired schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:32:
[...]
Het klopt wel. Zie ook https://insideevs.com/new...yzen-affects-range-tesla/
M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD
Ja, dat klopt. Hij noemde ook 614. Dat was ook de 19.bartlauwers schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:53:
[...]
Aha de stelling klopt dan wel inderdaad, maar het blijft wel zo dat de door @Marc O. genoemde 602 km WLTP dus bij de 19" hoort. En 626 km geschat bij de 18".
Ah, ik keek helemaal bovenin het scherm, maar die waarde blijkt niet te wijzigen als je de 18" velgen kiest. 
Checkbartlauwers schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:53:
[...]
Aha de stelling klopt dan wel inderdaad, maar het blijft wel zo dat de door @Marc O. genoemde 602 km WLTP dus bij de 19" hoort. En 626 km geschat bij de 18".
Blijf het nog steeds een absurd iets vinden eigenlijk, dat de processor zoveel energie zou gebruiken... Gok dat er gewoon nieuwe testen op een iets andere manier zijn gedaan en dit is een handige verklaring die beter klinkt dan misschien de waarheid?Inspired schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:32:
[...]
Het klopt wel. Zie ook https://insideevs.com/new...yzen-affects-range-tesla/
Het verschil is marginaal, dus het maakt niet zo heel veel uit, maar raar is het wel.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Bedankt voor de tip. Heb zojuist een set besteld bij Ali. Had nog een trunk mat nodig en bij Ali kreeg ik flinke korting op de hele set.Gmorx schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:59:
Hier had ik zelf ook ontzettend last van.
Hiervoor nieuwe vloermatten besteld bij amazon. Dezelfde hebben ze ook veel goedkoper bij AliExpress.
Het lijkt me wel wat hoog inderdaad, zo'n 300W extra.Hooglander1 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:51:
[...]
Blijf het nog steeds een absurd iets vinden eigenlijk, dat de processor zoveel energie zou gebruiken... Gok dat er gewoon nieuwe testen op een iets andere manier zijn gedaan en dit is een handige verklaring die beter klinkt dan misschien de waarheid?
Het verschil is marginaal, dus het maakt niet zo heel veel uit, maar raar is het wel.
(614-602)/614 = 2 % minder zuinig
Huidige WLTP is grofweg 150 Wh/km, wat je wel ongeveer haalt bij 100 km/hr op de nieuwe modellen.
=15.000 Wh / hr. Daar 2% van is 300W extra
Nice!TNJ schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:41:
Belletje gekregen met een update, dat verwachte levering van Berlijn voor mij waarschijnlijk maart of april wordt.
De dopjes op de moeren voor als je zonder aero wheel caps rijdt, ik heb die van mij van AliExpress, maar zag vandaag dat een paar al gebarst zijn (nog maar net een jaar oud).
Foto, ingeval het niet duidelijk is welke dopjes op de moeren ik bedoel
:fill(white):strip_exif()/f/image/VovjNI4jfgJf8CKo3l2MHL1k.png?f=user_large)
De kapotte dopjes van mij zijn van plastic... maar zijn ze nou allemaal van plastic? Ook die van Tesla zelf? En is het normaal dat ze al zo snel sneuvelen of heb ik nou gewoon een slechte knockoff ?
:fill(white):strip_exif()/f/image/VovjNI4jfgJf8CKo3l2MHL1k.png?f=user_large)
De kapotte dopjes van mij zijn van plastic... maar zijn ze nou allemaal van plastic? Ook die van Tesla zelf? En is het normaal dat ze al zo snel sneuvelen of heb ik nou gewoon een slechte knockoff ?
Juniper RWD
Van Tesla zijn ook van plastic. Maar barsten (bij mij) niet. Ik rij er alleen in de winter mee maar heb ze al 2,5 jaar.Shiro schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 18:52:
De dopjes op de moeren voor als je zonder aero wheel caps rijdt, ik heb die van mij van AliExpress, maar zag vandaag dat een paar al gebarst zijn (nog maar net een jaar oud).
[Afbeelding]
Hier hetzelfde, rij er ook in de winter mee. Geen problemenInspired schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:05:
[...]
Van Tesla zijn ook van plastic. Maar barsten (bij mij) niet. Ik rij er alleen in de winter mee maar heb ze al 2,5 jaar.
Zou kunnen, heb ik ook aanstaanCaelorum schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:46:
[...]
Dit dus. Misschien dat ik em niet hoor omdat ik Joe Mode aan heb staan?
Ik heb ze ook van AliExpress een jaar geleden gekocht, die van mij zijn "rubberachtig" en zijn nog goed:Shiro schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 18:52:
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/tnXmwYyzNyI9CgnX4xa6hysN.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb ze inmiddels weer besteld voor mijn vrouw
Security & Privacy Geek • PSN: alionfiree •
Welke configuratie heb je besteld? MY Performance of een LR?TNJ schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:41:
Belletje gekregen met een update, dat verwachte levering van Berlijn voor mij waarschijnlijk maart of april wordt.
Performance. Die worden het eerst gemaakt, volgens de 'rep'.noo schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:48:
[...]
Welke configuratie heb je besteld? MY Performance of een LR?
Klinkt logisch, dat hebben ze tot nu toe met elk model gedaan, omdat hier de meeste marge op zit. Leuk, ik mag wellicht ook binnenkort een nieuwe lease-auto bestellen en dan gaat de Model 3 naar een collega. Ik hoop op een Model Y Performance
Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen
@Brainstorm86 @Inspired
Thanks voor het laten weten, dan zijn die van mij dus gewoon van slechte kwaliteit.
Thanks voor het laten weten, dan zijn die van mij dus gewoon van slechte kwaliteit.
Zou je me een link kunnen geven naar welke je hebt? Rubber klinkt wel als een betere keuze dan plasticalionfire schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:25:
[...]
Ik heb ze ook van AliExpress een jaar geleden gekocht, die van mij zijn "rubberachtig" en zijn nog goed:
[Afbeelding]
Heb ze inmiddels weer besteld voor mijn vrouw
Juniper RWD
Ik heb de Tesla doppen, maar die zijn nog prima. Ook meer dan een jaar oud en het hele jaar door gebruikt. Het ene plastic is het andere niet natuurlijk, er kan enorm verschil in kwaliteit zijn. Het zal bij de doppen vooral van belang zijn dat ze UV bestendig zijn denk ik.Shiro schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 18:52:
[Afbeelding]
Wel even natellen of ze er allemaal nog zijn als je de velgen met een hoge druk spuit behandelt. Die van mij kwamen los bij het wassen.
Eerst de zwarte en witte als het goed is, daarna in mei volgende de andere kleuren.TNJ schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:59:
[...]
Performance. Die worden het eerst gemaakt, volgens de 'rep'.
In juni of juli heb ik dan misschien mijn long range te pakken
Ik heb ook al van wat YouTubers begrepen dat de Berlijnse MY zo'n 200kg meer laadcapaciteit (tov de Chinese) heeft vanwege een gewichtbesparing. Een dikke 500kg is wel fijn voor zo'n formaat auto.
Natuurlijk ook een beetje absurd, dat buiten de bestuurder (als het klopt dat deze niet meetelt bij belading) maar een belading mee kan van bijvoorbeeld voor en vliegreis :wootah schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 00:50:
[...]
Ik heb ook al van wat YouTubers begrepen dat de Berlijnse MY zo'n 200kg meer laadcapaciteit (tov de Chinese) heeft vanwege een gewichtbesparing. Een dikke 500kg is wel fijn voor zo'n formaat auto.
3 stevige personen a 95kg, een kleinere van 65kg en 4 stuks bagage a 25kg en dan nog 4 carry-ons. Wil je meer meenemen, dan moet je eigenlijk met een weegschaal gaan rekenen.
Voor een vakantie met aanhanger : Door de disseldruk van ca. 60kg zou je of 2 stuks minder bagage van 25kg moeten achter laten, of een kleinere persoon.
200kg gewichtsverlies geeft vermoed ik ook wel wat extra range denk ik dan.TNJ schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 01:47:
[...]
Natuurlijk ook een beetje absurd, dat buiten de bestuurder (als het klopt dat deze niet meetelt bij belading) maar een belading mee kan van bijvoorbeeld voor en vliegreis :
3 stevige personen a 95kg, een kleinere van 65kg en 4 stuks bagage a 25kg en dan nog 4 carry-ons. Wil je meer meenemen, dan moet je eigenlijk met een weegschaal gaan rekenen.
Voor een vakantie met aanhanger : Door de disseldruk van ca. 60kg zou je of 2 stuks minder bagage van 25kg moeten achter laten, of een kleinere persoon.![]()
Heb een bestelling lopen voor de MY, levering zou begin maart zijn. Ik ga ervan uit dat het de china versie is en vond het niet interessant voorheen om uit te stellen omdat de nieuwe batterijen er pas tegen eind van het jaar zouden zijn. Maar nu heb ik toch bedenkingen.
200kg lichter zal pas het geval zijn met het nieuwe pack lijkt me.Peter_J_ schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 08:08:
[...]
200kg gewichtsverlies geeft vermoed ik ook wel wat extra range denk ik dan.
Heb een bestelling lopen voor de MY, levering zou begin maart zijn. Ik ga ervan uit dat het de china versie is en vond het niet interessant voorheen om uit te stellen omdat de nieuwe batterijen er pas tegen eind van het jaar zouden zijn. Maar nu heb ik toch bedenkingen.
Volgens teslamag niet en is dat puur de nieuwe casting.Inspired schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 08:19:
[...]
200kg lichter zal pas het geval zijn met het nieuwe pack lijkt me.
https://youtu.be/nFsXh3Qrci8
Elon lees je mee? kan zo copy/paste in je volgende update
https://twitter.com/deleetdesign/status/1481300424800018444
Ze brengen het als fact maar ik heb nergens iets officieels gezien dat de Y 237KG lichter zou zijn. Het is mij volstrekt onduidelijk waarop ze zich baseren.Peter_J_ schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 08:44:
[...]
Volgens teslamag niet en is dat puur de nieuwe casting.
https://youtu.be/nFsXh3Qrci8
Ze hebben in Noorwegen al een Y die in Berlijn geproduceerd is? Die zou 1997kg wegen. Een Y uit China weegt afaik 2003kg 1956kg ledig en 2056kg rijklaar. Dan zou de Y uit Berlijn 1719kg ledig wegen? Lijkt me onrealistisch.
[ Voor 22% gewijzigd door Inspired op 21-01-2022 09:37 ]
Dus de Duitse MY is niet 200kg lichter maar mag gewoon 200kg meer gewicht laden?Inspired schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 09:12:
[...]
Ze brengen het als fact maar ik heb nergens iets officieels gezien dat de Y 237KG lichter zou zijn. Het is mij volstrekt onduidelijk waarop ze zich baseren.
Ze hebben in Noorwegen al een Y die in Berlijn geproduceerd is? Die zou 1997kg wegen. Een Y uit China weegt afaik 2003kg 1956kg ledig en 2056kg rijklaar. Dan zou de Y uit Berlijn 1719kg ledig wegen? Lijkt me onrealistisch.
Dat boeit idd niet echt, kom ik niet snel aan.
Ja, dat zou ook kunnen. Maar ik vraag me af of er echt al officiele cijfers zijn en een typegoedkeuring.Peter_J_ schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 09:49:
[...]
Dus de Duitse MY is niet 200kg lichter maar mag gewoon 200kg meer gewicht laden?
Dat boeit idd niet echt, kom ik niet snel aan.
Ik wacht rustig af op de MY Performance 7-zit, met trekhaak. Nog helemaal niets van bekend wanneer die gaat komen.
De M3 performance heeft nooit een trekhaak gekregen.. Zal mij benieuwen of de Y perf er eentje krijgt..JPDeckers schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 10:41:
Ik wacht rustig af op de MY Performance 7-zit, met trekhaak. Nog helemaal niets van bekend wanneer die gaat komen.
Mixed Reality dev
Het zou zo makkelijk zijn hé. Simpelweg de knopjes weer terug voor de stoelverwarming zou ik al héél fijn vinden. Auto werkt gewoon pertinent niet: soms heb ik een jas aan, soms een shirt, soms een trui. Ik wil gewoon met één knop in beeld gelijk de stand kunnen regelen.RF1000 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 08:56:
Elon lees je mee? kan zo copy/paste in je volgende update![]()
Oh, en de voice opdrachten met Spotify kunnen beter. Als ik zeg "Play Liked Songs on Spotify", dan start er een generieke zoekopdracht met die tekst, en ik krijg nooit gewoon de playlist tevoorschijn.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Op de US site kan ik de 5 zits Performance met trekhaak iig wel gewoon samenstellen, maar niet de 7 zits performance MY. Denk dat ze die niet gaan maken ("dan moet je maar de X nemen"), en aangezien 7 zits belangrijker voor me is dan performance, dan maar dat. Wel jammer, maar dan maar de boost erbij nemen.Menesis schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 10:46:
[...]
De M3 performance heeft nooit een trekhaak gekregen.. Zal mij benieuwen of de Y perf er eentje krijgt..
Maar wacht uberhaupt op beschikbaarheid 7 zits configuratie hier, en dan zien wat configureerbaar wordt in de Berlijn-versie.
Tot nu toe hebben de Y's (ook de P) gewoon standaard trekgewicht. Dus achteraf monteren van trekhaak kan (in tegenstelleng tot de 3) wel gewoon als je wat wilt kunnen trekken.JPDeckers schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:03:
[...]
Op de US site kan ik de 5 zits Performance met trekhaak iig wel gewoon samenstellen, maar niet de 7 zits performance MY. Denk dat ze die niet gaan maken ("dan moet je maar de X nemen"), en aangezien 7 zits belangrijker voor me is dan performance, dan maar dat. Wel jammer, maar dan maar de boost erbij nemen.
Maar wacht uberhaupt op beschikbaarheid 7 zits configuratie hier, en dan zien wat configureerbaar wordt in de Berlijn-versie.
https://twitter.com/Szturmaj/status/1483901076365615110Inspired schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 09:12:
[...]
Ze brengen het als fact maar ik heb nergens iets officieels gezien dat de Y 237KG lichter zou zijn. Het is mij volstrekt onduidelijk waarop ze zich baseren.
Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024
Wat een aannames weer. Wie weet hebben ze de typegoedkeuring gewoon 200kg opgeschroeft, haha. Heeft vast invloed op emissie / efficienty testen.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Ledig gewicht rijklaar is gewoon 2056kg. Dus het zit dan toch ergens anders?
Ja dat is de vraag, die zal niemand weten
Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024
Is hij dus (iets) zwaarder en niet lichter.
De eerste paar honderd kilometers er op! Wat een ervaring!! Niks om te klagen, wegligging top!
Gelijk paar vraagjes, kan je via de app opgenomen bestanden terugkijken van de camera’s? En kan je vanaf de app je route inplannen? Thanks!
Gelijk paar vraagjes, kan je via de app opgenomen bestanden terugkijken van de camera’s? En kan je vanaf de app je route inplannen? Thanks!
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
Terugkijken is via de app niet mogelijk, wel sinds de laatste update live view wanneer sentry mode aan staat.salutem schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:33:
De eerste paar honderd kilometers er op! Wat een ervaring!! Niks om te klagen, wegligging top!
[Afbeelding]
Route plannen kun je door in de gebruikelijke route apps op je telefoon het adres op te zoeken, en dan delen en dan de tesla app kiezen. Wanneer je vervolgens instapt staat de route dan voor je klaar.
Stomme vraag, maar is het echt een nadeel om een Tesla (Y Performance) aan te schaffen terwijl ik thuis - in ieder geval op het moment van aanschaf - geen laadpunt heb? Vijf minuten hier vandaan zit een openbaar "43kW AC / 50kW DC" laadstation.
[ Voor 7% gewijzigd door MaZo op 21-01-2022 13:49 ]
Ik laad hier gewoon aan de straat bij een publieke paal met 11kW. Werkt prima. Beetje mikken soms, maar ik kan de paal vanaf m'n balkon zien. Dus af en toen een blik werpen en dan als een kip zonder kop naar de auto in de garage rennen en naar de paal rijden. Werkt prima. Zeker met thuiswerken is er in de ochtend meestal wel een plek vrij en dan zet ik hem 's middags / 's avonds weer in de garage om geen laadpaalklever te zijn.MaZo schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:48:
Stomme vraag, maar is het echt een nadeel om een Tesla aan te schaffen terwijl ik thuis - in ieder geval op het moment van aanschaf - geen laadpunt heb? Vijf minuten hier vandaan zit er een "43kW AC / 50kW DC" laadpunt.
Daarnaast de andere kant op ook nog 2 publieke palen maar die kan ik niet zien maar zijn meestal wel vrij (op een idiote plaats neergezet in een wijk waar niemand een elektrische auto heeft. Utrecht.... ).
Ik vind het geen nadeel, maar het is natuurlijk wel iets meer werk. Backup is de supercharger Breukelen op 12 minuten als het echt moet.
UNOX: The worst operating system
Hangt af van hoeveel km's je ongeveer per dag doet en hoe vervelend je het zou vinden om af en toe eens paar minuten langer te zoeken achter een laadplek...MaZo schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:48:
Stomme vraag, maar is het echt een nadeel om een Tesla (Y Performance) aan te schaffen terwijl ik thuis - in ieder geval op het moment van aanschaf - geen laadpunt heb? Vijf minuten hier vandaan zit een openbaar "43kW AC / 50kW DC" laadstation.
Voor mijn persoonlijk gevoel zou dat een ramp zijn maar ik kan begrijpen dat dat voor anderen een non-issue is
Als je een app als smoov gebruikt kan je de palen allemaal meteen op een kaart zien. Je kan ook van een paal aangeven dat je wil weten wanneer weer beschikbaar is. Dan krijg je een pushbericht.Korvaag schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:51:
[...]
Daarnaast de andere kant op ook nog 2 publieke palen maar die kan ik niet zien maar zijn meestal wel vrij (op een idiote plaats neergezet in een wijk waar niemand een elektrische auto heeft. Utrecht.... ).[...]
Ik heb het geluk dat er 6 laadplekken bij mij in een straal van 300m staan en dat er op elk gegeven moment max 2 in gebruik zijn. Ik heb een eigen oprit, maar nog geen laadpaal, maar ook niet direct haast mee vooralsnog om dat wel te gaan regelen.Lt.Mitchell schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:54:
[...]
Hangt af van hoeveel km's je ongeveer per dag doet en hoe vervelend je het zou vinden om af en toe eens paar minuten langer te zoeken achter een laadplek...
[...]
[ Voor 33% gewijzigd door Caelorum op 21-01-2022 14:07 ]
Ik heb een app van chargemap en de status van de palen klopt 9 van de 10 gevallen voor geen meter. Is Smoov beter?Caelorum schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:06:
[...]
Als je een app als smoov gebruikt kan je de palen allemaal meteen op een kaart zien. Je kan ook van een paal aangeven dat je wil weten wanneer weer beschikbaar is. Dan krijg je een pushbericht.
[...]
Ik heb het geluk dat er 6 laadplekken bij mij in een straal van 300m staan en dat er op elk gegeven moment max 2 in gebruik zijn. Ik heb een eigen oprit, maar nog geen laadpaal, maar ook niet direct haast mee vooralsnog om dat wel te gaan regelen.
Volgens mij niet.Korvaag schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:18:
[...]
Ik heb een app van chargemap en de status van de palen klopt 9 van de 10 gevallen voor geen meter. Is Smoov beter?
Ik gebruik de Shell Recharge app en die klopt altijd. Kun je ook gewoon een pushmelding krijgen als de paal beschikbaar is. Hier in Haarlem is het bezaaid met laadpalen, dus nooit een probleem. Er komen steeds meer auto's bij, maar via https://laadkaart.mrae.nl/ is te zien dat er honderden nieuwe palen in de planning staan.Korvaag schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:18:
[...]
Ik heb een app van chargemap en de status van de palen klopt 9 van de 10 gevallen voor geen meter. Is Smoov beter?
Ik rij amper. Heb vooralsnog minder dan 24K km. gereden in 3.5 jaar tijd met mijn huidige auto, veelal in de stad. Ik rij momenteel een BMW met 6-cilinder benzine, maar electrisch heeft met name mijn interesse omdat ik juist zo weinig rij.Lt.Mitchell schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:54:
[...]
Hangt af van hoeveel km's je ongeveer per dag doet en hoe vervelend je het zou vinden om af en toe eens paar minuten langer te zoeken achter een laadplek...
Voor mijn persoonlijk gevoel zou dat een ramp zijn maar ik kan begrijpen dat dat voor anderen een non-issue is
Ik zou het zelf niet zo vervelend vinden. Dit dorp heeft nog geen laadpaal, pas over 2 maanden en ik supercharge gewoon even tot die tijd. Ik krijg ook straks mijn eigen laadpaal aan huis!
Korvaag schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:18:
[...]
Vreemd, hier klopt die altijd. Enige moment waarop het niet klopt is als er een ASO zijn BEV heeft geparkeerd maar niet heeft aangesloten aan de paal. Maar daar gaat geen app het goed mee doen.Inspired schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:22:
[...]
Volgens mij niet.Ik heb een eigen paal dus niet vaak afhankelijk van een publieke paal. Maar als ik er dan één nodig hebt klopt Smoov vaak ook niet. Leuke indicatie maar niet meer dan dat.
Mogelijk dat het aan het gebied ligt? Hier zijn zowat alle palen van Allego, en Smoov ook dus..
[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 21-01-2022 14:55 ]
Wellicht ook afhankelijk van de aanbieder. De palen die ik nog wel eens gebruik zijn van Lastmile solutions oid. Kan best zijn dat die het gewoon niet op orde hebben.Caelorum schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:53:
[...]
[...]
Vreemd, hier klopt die altijd. Enige moment waarop het niet klopt is als er een ASO zijn BEV heeft geparkeerd maar niet heeft aangesloten aan de paal. Maar daar gaat geen app het goed mee doen.
Hier staat vanalles. Het kan goed zijn dat die statussen niet lekker doorkomen.Caelorum schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:53:
[...]
[...]
Vreemd, hier klopt die altijd. Enige moment waarop het niet klopt is als er een ASO zijn BEV heeft geparkeerd maar niet heeft aangesloten aan de paal. Maar daar gaat geen app het goed mee doen.
Mogelijk dat het aan het gebied ligt? Hier zijn zowat alle palen van Allego, en Smoov ook dus..
bij mijn M3'21 valt het mij op dat op de linkerkant van het scherm, waar de auto, weg, wegbelijning en obstakels worden weergeven) vaak verspringt/knippert aan de linkerkant.
Ik bedoel dan vooral de rijweg lijn aan de linkerkant wat onrustig, verspringt in beeld.
Heeft iedereen dit of heeft dit iets met mijn sensor/camera te maken?
Weet iemand door welke camera dit wordt geregistreerd en in beeld gebracht? de gene bij de voorwielen, bij de achteruitspiegel of in de portier?
Ik bedoel dan vooral de rijweg lijn aan de linkerkant wat onrustig, verspringt in beeld.
Weet iemand door welke camera dit wordt geregistreerd en in beeld gebracht? de gene bij de voorwielen, bij de achteruitspiegel of in de portier?
De m3 P stealth wel 😎Menesis schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 10:46:
[...]
De M3 performance heeft nooit een trekhaak gekregen.. Zal mij benieuwen of de Y perf er eentje krijgt..
Had @Taro deze mét trekhaak?
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
Klopt, hier een P met Tesla trekhaak, dé reden dat ik voor die versie ben gegaanStef87 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 18:27:
[...]
De m3 P stealth wel 😎
Had @Taro deze mét trekhaak?
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Het gouden ei van de Model 3’s ..!😉Taro schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 18:30:
[...]
Klopt, hier een P met Tesla trekhaak, dé reden dat ik voor die versie ben gegaan
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
Ik heb begrepen dat dit komt doordat er andere remschijven zijn toegepast (beter kunnen remmen = hoger toegestane massa?).wootah schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 00:50:
De extra belading van +200kg komt dus door een update van de remmen.Inspired schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:08:
[...]
Is hij dus (iets) zwaarder en niet lichter.
Die kerel op YT dus geen gelijk met zijn facts.Peter_J_ schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 08:33:
[...]
De extra belading van +200kg komt dus door een update van de remmen.
Vannacht update naar 2021.44.30.8 gehad. Vandaag gereden met bluetooth muziek, wat me opvalt is dat het volume regelmatig even harder gezet wordt en dan na een paar seconden weer langzamer.
En ook de camera's hebben een hele lage updatefrequentie. Als ik achteruit inparkeer is het beeld schokkerig. Dat was ik niet gewend.
En ook de camera's hebben een hele lage updatefrequentie. Als ik achteruit inparkeer is het beeld schokkerig. Dat was ik niet gewend.
Signatures zijn voor boomers.
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
@Maasluip Misschien even een reset uitvoeren? Kan in dergelijke gevallen weleens helpen.
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Laatste bleef een deurhendel naar buiten steken van de achterdeur. Nu kwam dit waarschijnlijk deels door de kou, maar in die inkeping zit ook heel veel groene aanslag wat ook weer bevriest?. En het zilveren omhulsel van die deurhendel laat ook wat los. Morgen maar eens proberen schoon te maken...
Die groene aanslag zag ik laatst ook, denk dat dat zeker niet helpt wat betreft vastvriezen inderdaad. Met een microvezel doekje en wat water kom je een heel eind.wootahH schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 15:26:
Laatste bleef een deurhendel naar buiten steken van de achterdeur. Nu kwam dit waarschijnlijk deels door de kou, maar in die inkeping zit ook heel veel groene aanslag wat ook weer bevriest?. En het zilveren omhulsel van die deurhendel laat ook wat los. Morgen maar eens proberen schoon te maken...
Heeft er iemand ervaring met het volgende: Ik heb particulier een Model 3 occasion aangeschaft en heb hierdoor ook 1 maand premium connectivity er bij gekregen. Echter is Spotify nog gevuld met alle favorieten/artiest voorkeuren van de vorige eigenaar. Ik gebruik de optie ‘Inloggen met Tesla account’ voor toegang tot Spotify.
Is er een manier om dit te resetten of te verwijderen? Ik heb gezocht maar kan er online zo snel ook geen oplossing voor vinden.
Is er een manier om dit te resetten of te verwijderen? Ik heb gezocht maar kan er online zo snel ook geen oplossing voor vinden.
[ Voor 13% gewijzigd door Dutchy88 op 22-01-2022 18:13 ]
Je moet de Spotify app, afaik, even beeldvullende maken en dan uitloggen en dan inloggen met je eigen account. Dit impliceert wel dat je een eigen( Premium) account hebt.Dutchy88 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 18:02:
Heeft er iemand ervaring met het volgende: Ik heb particulier een Model 3 occasion aangeschaft en heb hierdoor ook 1 maand premium connectivity er bij gekregen. Echter is Spotify nog gevuld met alle favorieten/artiest voorkeuren van de vorige eigenaar. Ik gebruik de optie ‘Inloggen met Tesla account’ voor toegang tot Spotify.
Het Tesla account is gebonden aan de auto en is niet te resetten vziw.
Ja ik heb hem 31 december gehad (Model 3 LR RWD 2019), nog geen afspraak gemaakt door Tesla. Ze geven aan dat er contact wordt opgenomen zodra de onderdelen beschikbaar zijn.stfn345 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 00:05:
Hebben jullie ook een mail gehad over de terugroepactie van de kabelboom?
Ik had al eerder de vin gechecked en gezien dat mijn 2019 LR 3 er onder viel, maar ik heb daarop zelf nog geen actie ondernomen.
Ik heb zojuist een mail ontvangen van Tesla (in het Nederlands) dat ze contact op gaan nemen voor een serviceafspraak. (zonder dat ik er om gevraagd heb)
Dat kan dus nog wel ff durengertk schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 19:18:
[...]
Ze geven aan dat er contact wordt opgenomen zodra de onderdelen beschikbaar zijn.
Die tesla zelf verkocht blijven heel, maar ik ben er al zes verloren in de wasstraat. Onlangs maar vervangen voor een setje van amazon...Shiro schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 18:52:
[Afbeelding]
Denk dat ze daarom nu ook een andere versie hebben. Zoals op de 19 inch.Bever! schreef op zondag 23 januari 2022 @ 08:39:
[...]
Die tesla zelf verkocht blijven heel, maar ik ben er al zes verloren in de wasstraat. Onlangs maar vervangen voor een setje van amazon...
Dat heeft iedereen. Hij corrigeert steeds op basis van de verschillende camera’s. ‘Vroeger’ was dit nog veel erger, met dansende auto’s naast je enzorefused81 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:18:
bij mijn M3'21 valt het mij op dat op de linkerkant van het scherm, waar de auto, weg, wegbelijning en obstakels worden weergeven) vaak verspringt/knippert aan de linkerkant.
Dat zilveren/chrome omhulsel liet bij mij ook los, afspraak ingeschoten en ze hebben op m’n oprit 3 van die hendels vervangen. Is nu een klein half jaar geleden denk ik. Was toen nog niet iets dat ze vaak moesten vervangen, maar de monteur zei toen al dat dit dus blijkbaar weer zoiets was wat hij de komende jaren veel zal moeten gaan vervangenwootahH schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 15:26:
Hier verder geen aanslag, maar wel een hendel die niet, of te langzaam, terug ging. Gevolg, deur vloog soms open bij het wegrijden.wootahH schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 15:26:
idd, jammer dat het geen gezicht isInspired schreef op zondag 23 januari 2022 @ 08:57:
[...]
Denk dat ze daarom nu ook een andere versie hebben. Zoals op de 19 inch.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Gerelateerde topics:
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
- Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
- Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
Gerelateerde topics:
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.