ElonDusk schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:32:
[...]
Nou wat jij hier meestal doet is precies het tegenovergestelde van wat jij/sommige de "Tesla fanboy" vindt doen.
Misschien is er ook een tussenweg

. Als ik al je berichten zou lezen dan zou ik never ever een Tesla nemen.
Je wilt dat mensen niet alleen maar positief doen over Tesla, dan moet jij misschien niet alleen maar negatief gaan doen
Maar ja uiteindelijk mag je lekker zelf weten

Ja klopt misschien wel, ik heb toch ergens het idee dat ik iets tegenwicht moet geven op één of andere manier. Misschien onterecht...
De auto rijdt echt heerlijk, power is super! Ruimte is mij echt wel meegevallen. Denk dat ook voor vakanties straks alles wel goed gaat komen, zonder dakkoffer of towbox.
thewizard2006 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:38:
@p een 2020 RWD? ik dacht dat de RWD begin 2019 al was uitgefaseerd
@
ElonDusk hoe stel jij voor dat @
BlakHawk reageert op zaken die niet goed zijn of die beter kunnen. Het is het eeuwige verhaal dat zodra iemand iets meldt dat niet juist is/negatief is/tegenvalt het gelijk zeiken en zeuren is. Zo kan je nooit ergens kritisch over zijn. En dat is waar het hier veelvuldig mis gaat. Enige op en aanmerkingen over zaken die beter kunnen (afwerking), die tegenvallen (range) of slecht zijn (service) is gelijk zeiken en zeuren. En dan moet je maar positief doen, je beter inlezen en/of de auto maar niet hebben gekocht.
Daarnaast zijn het iemand zijn persoonlijke constateringen/gevoelens/opmerkingen. Daar kan een ander nooit van zeggen dat die persoon zich aanstelt of wat dan ook want zo voelt die persoon het echt. Dat hij (in het algemeen) daar anders over denkt prima maar het gelijk afdoen als zeuren/negatief is ook niet constructief natuurlijk.
Wat je/men kan doen is de opmerkingen onderbouwen met cijfers en bewijs. Bijv dat maar in X% de afwerking slecht is, de range binnen marge Y valt tov benzine of 99/100 service afspraken als positief zijn bevonden.
Dat is inderdaad waardoor ik ook wel eens denk: "Zak in die Tesla". Dus als iets tegenvalt, moet ik maar ruilen met een collega en lekker een ICE rijden. Wat is dat nou voor redenatie?
Dat versterkt mijn gevoel van tegenwicht "moeten" geven.
Je leest hier dagelijks dat Tesla 8 jaar voorloopt op de concurrentie, ik zie het alleen nog niet terug.
Het allergrootste voordeel van Tesla blijft de SuC. Alleen Tesla's mogen er laden en ipv 2 palen, staan er wel 16 of meer. Dat neemt niet weg dat ik in CA USA filmpjes heb gezien van mensen die 45 minuten in een wachtrij moesten staan, voor ze konden laden. Ik mag hopen dat het in de EU die kant niet op gaat!
revolution-nl schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:33:
[...]
Onzin, in het licht van de voorgaande discussie en de stelling "EV's zijn inefficiënt op korte stukjes" zegt dit genoeg.
[...]
Schatting: 10km snelweg variërend van 100 - 120kmh, 10km stadsverkeer, 35km provinciaal +/-90kmh
De eerst km's zijn altijd iets hoger, ik starten nu dacht ik met rond de 180wh/km. (jammer dat de start net buiten de grafiek valt).
Dit is overigens skyhigh als je start met verwarming óf als je voorafgaand de rit een periode sentry ingeschakeld had staan.
Zal dan ook echt het voordeel van de SR+ zijn.
120km/h is bij mij echt boven de 200wh/km.
Op AP, 10km op 103km/h:
Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik meestal met deze snelheden rond de 180-190wh/km zit @ 103km/h

Hier ook, misschien verschil HW3 en HW2.5?
Ik heb HW3...
@
ElonDusk ik ben ook wel een beetje jaloers op de mensen die nu 140-150wh/km halen!
Het lukt mij gewoon echt bij lange na niet!