Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 287 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.166.213 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-10 11:28
wootah schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:52:
[...]

Oh inderdaad, ik kan het ook niet meer vinden, wellicht moet je tegenwoordig contact opnemen met iemand bij Tesla dan. Eerst kon ik via een link op de beheer pagina terecht komen bij annuleren.
Laatst is de trekhaak uit mijn bestelling gehaald (omdat ze die achteraf leveren), sindsdien heb ik niet meer gekeken, maar nu is die link dus foetsie :+
Klopt, wij hebben deze voormiddag contact opgenomen met het Service Center hier in de buurt en zij kunnen annuleren voor jou. Je kan dit niet langer zelf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-10 23:58
Poll: Favoriete software versie:
V9
V10
V11
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=404160&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Grappig, mijn Model 3 moest even naar Tesla Rotterdam om een veerpoot te vervangen door gekraak en ik kreeg een Model S 85D loaner mee. Niet normaal, dat is net een schip. Blij als m'n Model 3 terug is wel haha

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-10 11:05
Teslalrp schreef op maandag 10 januari 2022 @ 08:48:
De laatste maand maak ik mij zorgen over de range van de auto. Betreft een M3P uit 2019. Geeft nu een rated range aan bij 100% van 420 km, bijna 16% degradatie.
Hier ook M3P met 46.000km op de teller, nu bij 100% range 474km. Denk al ruim een jaar stabiel rond dit getal. Toen ik hem nieuw ophaalde was het 499km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hendry Scholing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-11-2024
Sportsbaggio schreef op zondag 9 januari 2022 @ 18:09:
Sinds afgelopen vrijdag rijd ik mijn M3, wat een wereld van verschil. Auto rijden is zowaar weer oprecht leuk geworden!

Vraagje voor hopelijk iemand die hier ervaring mee heeft. Rijdt de M3 via Arval als lease. Auto is eerst voor een kleine 17k kilometers van een collega geweest. Hierdoor kan ik de auto momenteel nog niet koppelen met de app, volgens het driver team krijg ik hiervoor een e-mail vanuit Tesla zelf om dit alsnog in orde te maken. Dame aan de telefoon klonk zoals helaas wel vaker bij Arval nou niet alsof ze het 100% zeker wist.

Bedankt alvast!
Kost tijd, maar uit ervaring kan ik je melden dat het goed komt, duurde hier 1 week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:22
DennusB schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:48:
Grappig, mijn Model 3 moest even naar Tesla Rotterdam om een veerpoot te vervangen door gekraak en ik kreeg een Model S 85D loaner mee. Niet normaal, dat is net een schip. Blij als m'n Model 3 terug is wel haha
Moet je standaard betalen voor een loaner? Ik krijg er volgende week één, i.v.m. ratelend geluid in mijn airco/verwarming als mijn auto koud is en dat stond in de SMS dat er mogelijk kosten voor worden gerekend.. Ik ga er niet vanuit maar, mogelijk dat jij iets weet?

Give 2 Get

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Runescom schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:39:
[...]

Moet je standaard betalen voor een loaner? Ik krijg er volgende week één, i.v.m. ratelend geluid in mijn airco/verwarming als mijn auto koud is en dat stond in de SMS dat er mogelijk kosten voor worden gerekend.. Ik ga er niet vanuit maar, mogelijk dat jij iets weet?
Nope, gratis !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-10 20:16
Binnenkort komt de Mobile Service bij mij langs om te kijken naar mijn rechtercamera bij het knipperlicht, die werkt afwisselend wel/niet. De ene rit werkt ie gewoon, ik parkeer hem en kom 5 minuten terug en dan geeft ie geen beeld meer. Iemand een idee of zo'n monteur zoiets kan terug zien (naast de melding 'Autopilot camera unavailable') als ie tijdens de afspraak opeens wel gewoon werkt? Kunnen ze überhaupt hier op locatie de hele camera-unit kan vervangen? Ik dacht dat de hele bumper daar er ook voor af moest?
Is een auto van Athlon en is 1 jaar en 10 maanden geleden geleverd, dus zou onder de garantie moeten vallen... Of is een camera die soms niet werkt 'within specs'? :+

[ Voor 5% gewijzigd door MacorgaZ op 10-01-2022 13:51 ]

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:48:
Wacht maar dan moet je weer wennen aan dat kart-stuurtje van de M3 :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:22
Helder, heb je dat gevraagd toen je 'm mee kreeg?

Give 2 Get

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heb je het nu over een lease auto of prive aamgeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Wolly schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:52:
[...]

Een leaseauto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Inspired schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:08:
[...]

v2 is niet mega stabiel (meer) inderdaad. Gisteren (OK n=1) weer eens geladen op een Eon lader 150kW lader op de terug weg van vakantie in Duitsland. Zo'n lader is gewoon veel stabieler. Maar goed. We mogen niet klagen. (https://twitter.com/elect.../1479868738727989252?s=20 :X )
Nog steeds een van de redenen om voor een Tesla te kiezen. Niet 4 lullige connectors, maar gewoon 12-28 per Supercharger.

Je hebt ze niet vaak nodig, maar als ik er onderweg een gebruik, dan zijn er tot nu toe altijd tig plekken over.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-10 15:10
Wolly schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:52:
[...]

Maakt niks uit, ik heb hem prive en als het garantiewerk is krijg je kosteloos een leen auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:41
Jeroenneman schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:02:
[...]

Nog steeds een van de redenen om voor een Tesla te kiezen. Niet 4 lullige connectors, maar gewoon 12-28 per Supercharger.

Je hebt ze niet vaak nodig, maar als ik er onderweg een gebruik, dan zijn er tot nu toe altijd tig plekken over.
Ik ben dus afgelopen weekeind teruggereden en drukste superchargerlocatie had nog drie vrije plekken (van de 10 ofzo. Was niet zo'n grote locatie). Ik ben echt verbaasd door deze rijen voor 4 Ionity chargers. Tijdens de zomervakantie kende ik het fenomeen, maar na een weekje skieen is nieuw :)

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-10 18:21

TNJ

Frugalite

MacorgaZ schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:47:
Binnenkort komt de Mobile Service bij mij langs om te kijken naar mijn rechtercamera bij het knipperlicht, die werkt afwisselend wel/niet. De ene rit werkt ie gewoon, ik parkeer hem en kom 5 minuten terug en dan geeft ie geen beeld meer. Iemand een idee of zo'n monteur zoiets kan terug zien (naast de melding 'Autopilot camera unavailable') als ie tijdens de afspraak opeens wel gewoon werkt?
Ik zou op de momenten dat hij uitvalt de beelden opslaan!?!?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Korvaag schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:46:
[...]

Ik ben dus afgelopen weekeind teruggereden en drukste superchargerlocatie had nog drie vrije plekken (van de 10 ofzo. Was niet zo'n grote locatie). Ik ben echt verbaasd door deze rijen voor 4 Ionity chargers. Tijdens de zomervakantie kende ik het fenomeen, maar na een weekje skieen is nieuw :)
Er zijn op dit moment veel meer non Tesla’s op de weg hier. Komt bij dat er veel meer Tesla stalls zijn in Frankrijk vs laadpunten van anderen. Dus zo gek is de file niet. In Frankrijk is het nog echt heel dun qua non Tesla snelladers.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Jeroenneman schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:02:
[...]

Ik heb laatst voor het eerst echt moeten wachten bij een supercharger, bij Nivelles-Sud (12 laders). Duurde ongeveer 10/15 minuten voor er een beschikbaar kwam.

Vreemde was dat in de rit van ongeveer 90 minuten er naartoe, het laadadvies in de auto wel 6 keer herzien werd. Steeds wisselen van laders, dan weer 2 kortere stops, dan weer 1 langere stop. Kan het zijn dat bij een volle supercharger, geprobeerd wordt deze uit de route te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
TNJ schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:30:
[...]

Ik zou op de momenten dat hij uitvalt de beelden opslaan!?!?
Hij valt niet tijdens het rijden uit, het is alsof ie per rit soms wel/soms niet verbinding kan maken met de camera en bij geen verbinding blijft het zo. Zal straks even kijken of die werkt en kijken of een reboot dan verandering erin maakt, maar het is al meer dan een maand aan de gang helaas.

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

DaCoTa schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:45:
[...]

Ik heb laatst voor het eerst echt moeten wachten bij een supercharger, bij Nivelles-Sud (12 laders). Duurde ongeveer 10/15 minuten voor er een beschikbaar kwam.

Vreemde was dat in de rit van ongeveer 90 minuten er naartoe, het laadadvies in de auto wel 6 keer herzien werd. Steeds wisselen van laders, dan weer 2 kortere stops, dan weer 1 langere stop. Kan het zijn dat bij een volle supercharger, geprobeerd wordt deze uit de route te halen?
Mag het hopen dat hij dat doet. Heeft weinig zin om je te navigeren naar volle superchargers lijkt me? Alleen Tesla weet hoeveel mensen van plan zijn daar te gaan laden. Als ze de navigatiedata zinnig gebruiken is dat een perfecte manier om "ladestau" te voorkomen bij superchargers :) Je hebt natuurlijk altijd koppige mensen, maar lijkt me perfect als daar wat rekening mee wordt gehouden.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:36
DaCoTa schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:45:
[...]
Kan het zijn dat bij een volle supercharger, geprobeerd wordt deze uit de route te halen?
Ja, de beschikbaarheid wordt meegenomen in de routeberekening. Dat is ook 1 van de redenen waarom Tesla zelf de routeplanning doet, in plaats van deze rechtstreeks door Google te doen. Nouja, was de hoofdreden denk ik, want Google Maps is enorm duur geworden en dat zal ongetwijfeld een grotere reden zijn tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 23-10 20:46
Moest je nog iets tekenen voor het meenemen van de loaner?
Ik kan me herinneren dat dit eerder leidde tot het tekenen van een huurovereenkomst met een eigen risico van een paar K...?

(mijn verwarming ratelt ook soms heel kort, merk het alleen als ik vergeet voor te verwarmen... Gok dat ik binnenkort ook aan de beurt ben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Hooglander1 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:52:
[...]
Mag het hopen dat hij dat doet. Heeft weinig zin om je te navigeren naar volle superchargers lijkt me? Alleen Tesla weet hoeveel mensen van plan zijn daar te gaan laden. Als ze de navigatiedata zinnig gebruiken is dat een perfecte manier om "ladestau" te voorkomen bij superchargers :) Je hebt natuurlijk altijd koppige mensen, maar lijkt me perfect als daar wat rekening mee wordt gehouden.
Ik was zo'n koppige, ik had hem op het laatste moment toch nog toegevoegd omdat de volgende wel heel krap werd naar mijn gevoel. Lijkt alsof hij bij mij veel optimistischer/zelfverzekerder is geworden. Ben ook al een keer met nog 10km op de teller bij een Supercharger aangekomen, zonder dat de auto vroeg ik langzamer wilde rijden. (in Frankrijk, met 130 km/u).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hooglander1 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:52:
[...]

Het is niet dat je heel veel keuze hebt. Dus zoveel valt er niet te berekenen. Er komen steeds meer maar er zijn ook nog genoeg stukken waar je wel zult moeten laden. Als je met 20%/30% erachter komt dat de SuC vol zit kun je doorgaans niet veel anders dan aansluiten of zelf een alternatief zoeken.

Ook zijn er niet hele lange rijen bij de SuCs dus echt lang wachten is er gelukkig nog niet bij.

[ Voor 5% gewijzigd door Inspired op 10-01-2022 18:07 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:44
MacorgaZ schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:47:
Binnenkort komt de Mobile Service bij mij langs om te kijken naar mijn rechtercamera bij het knipperlicht, die werkt afwisselend wel/niet. De ene rit werkt ie gewoon, ik parkeer hem en kom 5 minuten terug en dan geeft ie geen beeld meer. Iemand een idee of zo'n monteur zoiets kan terug zien (naast de melding 'Autopilot camera unavailable') als ie tijdens de afspraak opeens wel gewoon werkt? Kunnen ze überhaupt hier op locatie de hele camera-unit kan vervangen? Ik dacht dat de hele bumper daar er ook voor af moest?
Is een auto van Athlon en is 1 jaar en 10 maanden geleden geleverd, dus zou onder de garantie moeten vallen... Of is een camera die soms niet werkt 'within specs'? :+
Nee, die wippen ze zo via binnenzijde eraf. Is zo gepiept.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08:56
https://driveteslacanada....-zero-temperatures-video/

Not bad. Bij -5 met de nieuwe model 3 met LFP batterij. Met een gemiddelde snelheid van 112km/u.

d:)b

Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
STIMPPYYY schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:31:
[...]

Nee, die wippen ze zo via binnenzijde eraf. Is zo gepiept.
Top, dat geeft wat hoop dat het iig snel opgelost kán worden. Nu nog kijken of de monteur het ook daadwerkelijk gaat vervangen :P

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixelPusher
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:09
Eens even een vraagje over kleur.

Ik heb een bestelling staan voor een zwarte Model 3, wordt in maart geleverd.
Echter begin ik ineens heel erg twijfels te krijgen of ik zwart wel het mooist vind, ben toch ook wel gecharmeerd van grijs en rood. Zal van de week nog eens langs Tesla rijden om te vergelijken.

Wat ik mij afvraag, valt er vanuit jullie ervaringen nog wat aan te merken over zwart, rood of grijs?
Heb soms het idee dat je bij zwart wat eerder ziet dat ze vies zijn maar wellicht hebben jullie nog feitelijke voor/nadelen te noemen per specifieke kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistymo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-03-2022
Ik heb nu ongeveer een maand mijn M3 LR (geleverd 15 dec 2021) en ben op internet aan het zoeken voor wat accessoires. Nu zie ik vaak staan geschikt voor model 2017 - 2020 of 2021 of 2022. Stomme is dat ik twijfel welk model ik nu heb. Ik ga ervanuit dat ik dan 2021 model heb, maar aan de andere kant kan het misschien ook 2022 model zijn? Hoe check je nou welk model je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
@PixelPusher Als het een oude P betreft, dan vind ik niet-zwart mooier omdat bijv. de spoiler er dan beter uitspringt. Maar, bij de nieuwe versie is zwart ook wel erg mooi met zwarte velgen, zwarte raamlijsten en als extra geblindeerde ramen.

De grijze vind ik in de nieuwe uitvoering met zwarte raamlijsten mooier dan voorheen. De rode is erg smaakgevoelig, niet mijn ding.

Hier een oude zwarte P met oude velgen, dat vind ik persoonlijk de lelijkste uitvoering :) Ik was hem niet vaker dan mijn vorige auto met een andere kleur. Lastig te zeggen of die er sneller vies uit ziet. Kijk anders even wat afbeeldingen of video's op YouTube van de verschillende kleuren. Je kunt dit echt alleen zelf besluiten.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
@Mistymo Even kijken naar de VIN en die door een online checker heen halen, dan weet je het zeker.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistymo
Taro schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:54:
@Mistymo Even kijken naar de VIN en die door een online checker heen halen, dan weet je het zeker.
Heb jij een link van zo'n vin checker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-10 18:36
Mistymo schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:49:
Ik heb nu ongeveer een maand mijn M3 LR (geleverd 15 dec 2021) en ben op internet aan het zoeken voor wat accessoires. Nu zie ik vaak staan geschikt voor model 2017 - 2020 of 2021 of 2022. Stomme is dat ik twijfel welk model ik nu heb. Ik ga ervanuit dat ik dan 2021 model heb, maar aan de andere kant kan het misschien ook 2022 model zijn? Hoe check je nou welk model je hebt?
Via www.vindecoderz.com bijvoorbeeld. Je kan ook enkel kijken naar het 10e karakter van je vin:

6 = 2006
7 = 2007
8 = 2008
9 = 2009
A = 2010
B = 2011
C = 2012
D = 2013
E = 2014
F = 2015
G = 2016
H = 2017
J = 2018
K = 2019
L = 2020
M = 2021
N = 2022
P = 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistymo
Hi-Sintar schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:57:
[...]

Via www.vindecoderz.com bijvoorbeeld. Je kan ook enkel kijken naar het 10e karakter van je vin:

6 = 2006
7 = 2007
8 = 2008
9 = 2009
A = 2010
B = 2011
C = 2012
D = 2013
E = 2014
F = 2015
G = 2016
H = 2017
J = 2018
K = 2019
L = 2020
M = 2021
N = 2022
P = 2023
Ahh ok thanks _/-\o_ ik heb een M dus 2021 model

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-10 20:01
PixelPusher schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:37:

Echter begin ik ineens heel erg twijfels te krijgen of ik zwart wel het mooist vind, ben toch ook wel gecharmeerd van grijs en rood. Zal van de week nog eens langs Tesla rijden om te vergelijken.

Wat ik mij afvraag, valt er vanuit jullie ervaringen nog wat aan te merken over zwart, rood of grijs?
Heb soms het idee dat je bij zwart wat eerder ziet dat ze vies zijn maar wellicht hebben jullie nog feitelijke voor/nadelen te noemen per specifieke kleur.
Op zwart zie je de lak beschadigingen het beste, op wit het minste, de andere kleuren zitten er tussenin. Op een witte zie je de schmutz van de autobahn weer beter heb ik het idee. Wederom zullen de andere kleuren er tussenin zitten.

En de zwarte lak beschadigde makkelijker dan andere kleuren, geen idee of dat nu nog zo is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:54
PixelPusher schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:37:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tb1mA75Kg7UMoCMjF1jZt2-UMX0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Vq2FpNmd93rEMxT1pybD8NZ.jpg?f=fotoalbum_large

Blauw nog een optie? Vind mijn auto goed combineren met de donkere velgen en lijsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk

Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:44
Taro schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:53:
@PixelPusher Als het een oude P betreft, dan vind ik niet-zwart mooier omdat bijv. de spoiler er dan beter uitspringt. Maar, bij de nieuwe versie is zwart ook wel erg mooi met zwarte velgen, zwarte raamlijsten en als extra geblindeerde ramen.

De grijze vind ik in de nieuwe uitvoering met zwarte raamlijsten mooier dan voorheen. De rode is erg smaakgevoelig, niet mijn ding.

Hier een oude zwarte P met oude velgen, dat vind ik persoonlijk de lelijkste uitvoering :) Ik was hem niet vaker dan mijn vorige auto met een andere kleur. Lastig te zeggen of die er sneller vies uit ziet. Kijk anders even wat afbeeldingen of video's op YouTube van de verschillende kleuren. Je kunt dit echt alleen zelf besluiten.
Ik vind de zwarte P zoals jij die hebt eigenlijk wel erg mooi. Sportief en tikkie chiquer dan de versies met zwarte velgen. Vandaar dat ik ook wel gecharmeerd ben van rood.
Heb zelf de witte 2020 versie met zwarte velgen. Vind eigenlijk alles wel goed combineren. Maar met zwarte velgen vind ik grijs en blauw in dat opzicht het minst mooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16:25
Dat is werkelijk één van de slechtste artikels die ik over electrisch rijden heb gelezen.

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Korvaag
Lol en dan ook gewoon de ruitenwissers aanhalen als 1 van de verbruikers. Ja het aanzetten van een ruitenwisser van 30 watt is echt FUNEST voor je verbruik/range als je 130 over de tolwegen jaagt 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marc O.
En dan de melding dat Tesla bezig is met een warmtepompsysteem..... 8)7 Heb serieus nog gekeken of dit niet een artikel was van 2019 ofzo.

[ Voor 32% gewijzigd door Marc O. op 11-01-2022 08:13 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Korvaag
Marc O. schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:13:
En dan de melding dat Tesla bezig is met een warmtepompsysteem..... 8)7 Heb serieus nog gekeken of dit niet een artikel was van 2019 ofzo.
Ik ben deze zin nu voor de zesde keer aan het lezen:

Op die manier worden de chemische reacties die in de batterij plaatsvinden, naar behoren uitgevoerd, zonder dat de productie meer energie kost.

Edit:
Klaar, en nog steeds geen idee wat ze hier nu mee bedoelen. Wie voert chemische reacties uit ? Wat voor productie kost meer energie ? De productie van energie kost energie ? Kost 'het uitvoeren van chemische reacties' energie ? Raadsels zo op de vroege dinsdagmorgen !

[ Voor 23% gewijzigd door Korvaag op 11-01-2022 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
Volgens mij heeft de schrijfster 0.0 (of minder) verstand van elektrische auto's. Het is een slechte vertaling / in eigen woorden geschreven stuk van een Amerikaanse clickbait artikel. Thats mijn enige conclusie.

Is dit niet gewoon Fake News? :+

Model 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
ElonDusk schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:18:
Volgens mij heeft de schrijfster 0.0 (of minder) verstand van elektrische auto's. Het is een slechte vertaling / in eigen woorden geschreven stuk van een Amerikaanse clickbait artikel. Thats mijn enige conclusie.

Is dit niet gewoon Fake News? :+
Wist jij dat een batterij zelf ook een actieradius heeft?

... en dus de actieradius van de batterij zou verminderen

Ik leer elke zin bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dit soort dingen moet je eigenlijk ook niet delen, ze moeten het namelijk hebben van de engagement. :-(

Net als youtube pranksters die zelf geprankt worden, of een klap voor hun bek krijgen. Ik ken iemand die populaire Medium artikelen schrijft en vaak met opzet een klein foutje laat staan. Die kan de huur betalen van de "enragement engagement".

Slechte clicks zijn ook clicks, zeg maar.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2022 08:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20:12
Sponsored by Shell! Ze moeten toch wat met de winsten die ze draaien. En waarom zou je investeren in meer groene energie?

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:22
Weet iemand of je in de Tesla ergens kunt zien hoeveel kwh je op jaarbasis hebt verbruikt? Mijn energieleverancier heeft mijn maandbedrag voor elektra op 8 euro gezet. Dit gaat natuurlijk nooit uitkomen met een elektrische auto als je altijd thuis laadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:52
Sunri5e schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:07:
Weet iemand of je in de Tesla ergens kunt zien hoeveel kwh je op jaarbasis hebt verbruikt? Mijn energieleverancier heeft mijn maandbedrag voor elektra op 8 euro gezet. Dit gaat natuurlijk nooit uitkomen met een elektrische auto als je altijd thuis laadt.
Nee, niet in de auto zelf, ja je kunt een trip instellen die dan vanaf nu gaat lopen maar deze zegt niet exact hoeveel er opgenomen is.

Een tool als TeslaMate geeft je wel exact inzicht en kun je ook per periode en per specifiek laadpunt laten zien wat je hebt opgenomen aan kWh.

Edit: overigens niet retrospectief, dus enkel vanaf het moment dat je de data gaat loggen in een tool als TeslaMate

[ Voor 8% gewijzigd door bokkow op 11-01-2022 09:11 ]

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
@Sunri5e Ik heb even een representatieve maand genomen, waarin ik gemiddeld zuinig heb gereden en de temperatuur gemiddeld 11 graden was (vrij gemiddelde maand dus) en daarin is mijn verbruik per 1000km 219kWh. Doe ermee wat je wil :) (voor een SR+ uit 2019 overigens)

[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 11-01-2022 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:39

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Caelorum schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:26:
@Sunri5e Ik heb even een representatieve maand genomen, waarin ik gemiddeld zuinig heb gereden en de temperatuur gemiddeld 11 graden was (vrij gemiddelde maand dus) en daarin is mijn verbruik per 1000km 219kWh. Doe ermee wat je wil :) (voor een SR+ uit 2019 overigens)
Wat was het verbruik volgens de auto?

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magnat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-10 17:28
Degradatie correctie in de v11 update? Zien meer mensen dit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N6MkVdVHsp0EjQL1si-jKAc2R5w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2ukiS5Ltx5IC5b8bSTmMy1mv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Magnat schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:29:
Degradatie correctie in de v11 update? Zien meer mensen dit?

[Afbeelding]
Lijkt er wel op :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nl1MWI_60G2NADPT7awCkYwXo3E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/H5A1NdG68V2XwQRqFxs16OMl.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
revolution-nl schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:42:
[...]

Wat was het verbruik volgens de auto?
Excuus, ik had twee regels door elkaar gehaald het is 193.5kWh per 1000km bij 11 graden en 219kWh per 100 0km bij 8 graden.
Geen idee wat het verbruik is volgens de auto, maar ik vermoed vergelijkbaar aangezien dit uit de API komt. Het is wel zo dat Teslamate zowel kWh dat in de accu is gegaan meld als wel wat er de auto in gaat. En daar is dus wel wat laadverlies welke in de cijfers hierboven zijn meegenomen.

[ Voor 18% gewijzigd door Caelorum op 11-01-2022 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Bij mij in ieder geval geen enkele wijziging rondom de dagen dat V11 is geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-10 17:28
Of komt het misschien omdat ik de auto afgelopen 31 december 1 jaar heb? Zou tesla de degradatie kunstmatig laag houden het eerste jaar ivm garantie claims oid? Ik ben vast een complot denker maar vraag me wel af of er een correlatie is.

Nevermind ik heb de grafiek van DennusB niet goed gelezen merk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Magnat op 11-01-2022 11:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:28
Magnat schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:45:
[...]

Of komt het misschien omdat ik de auto afgelopen 31 december 1 jaar heb? Zou tesla de degradatie kunstmatig laag houden het eerste jaar ivm garantie claims oid? Ik ben vast een complot denker maar vraag me wel af of er een correlatie is.
Nou lijkt mij niet Volgens mijn Tesla.fi ging hij in eerste maand (dec 2019) gelijk van 500Km projected range naar 480, Daarna is hij langzaam afgelopen naar rond de 460 en laatste paar maanden weer omhoog naar nu 474km (bij 36625km)

Over verbruik mijn auto geeft zelf aan 6051Kw te hebben verbruikt op 36675km (6,06km per Kw= 165W/km) Volgens mijn data heb ik er 8112Kw ingestopt (739Kw supercharge verbruik en 7373Kw op de meter van mijn laadpaal. Er is dus ruim 2000Kw "zoek" Deel verbruikt tijdens opwarmen maar grootste deel zal omzettings verlies etc zijn . Echte verbruik dan 221W/km uincl alle verliezen

[ Voor 3% gewijzigd door jheerink14 op 11-01-2022 12:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkow
Caelorum schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:40:
[...]

Excuus, ik had twee regels door elkaar gehaald het is 193.5kWh per 1000km bij 11 graden en 219kWh per 100 0km bij 8 graden.
Geen idee wat het verbruik is volgens de auto, maar ik vermoed vergelijkbaar aangezien dit uit de API komt. Het is wel zo dat Teslamate zowel kWh dat in de accu is gegaan meld als wel wat er de auto in gaat. En daar is dus wel wat laadverlies welke in de cijfers hierboven zijn meegenomen.
Maar denk daarbij ook aan voorverwarmen en dingen als sentry mode dat wordt volgens mij niet als verbruik door de auto gezien maar uiteindelijk is dat wel wat bij de energieleverancier wordt afgenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
bokkow schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 12:03:
[...]
Maar denk daarbij ook aan voorverwarmen en dingen als sentry mode dat wordt volgens mij niet als verbruik door de auto gezien maar uiteindelijk is dat wel wat bij de energieleverancier wordt afgenomen :)
Geen idee, average consumption voor drives is 154 Wh/km en voor charges is 194 Wh/km. Dat is dus 26% meer verbruik dan de ritten aangeven. Aangezien ik niet voorverwarm en sentry mode maar zelden aanstaan (altijd uit, alleen als ik de situatie echt niet vertrouw), kan het wel redelijk kloppen.

Ik heb het ook even naast wat de laadpasprovider aangeeft gehouden. Teslamate geeft bijv. bij een laadbeurt 9.36 kWh aan en de laadpas 9.33 kWh. Teslamate is dus zelfs nog wat pessimistischer. (overigens is er in die laadbeurt 8.70 kWh toegevoegd aan de accu)

Hoe dan ook lijkt het er op dat de kilowattuurtjes van Teslamate voor charging dus gewoon kloppen en dat het deel wat daar wordt aangegeven voor drives in de auto wordt gebruikt.

[ Voor 13% gewijzigd door Caelorum op 11-01-2022 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:44
Noob vraagje hier. Ik lees her en der over voorverwarmen (ook in de handleiding, bij tips voor koud weer) maar ben nog niet helemaal thuis in de materie.

Want: in de app kan ik zorgen dat de auto de cabine gaat verwarmen tot een aangename temp. So far so good. Dat is fijn, maar niet echt noodzakelijk omdat ik niet zo'n luxe prinses ben dat ik perse in een 20 graden auto wil stappen. Maar het lijkt er nu op dat die functie er ook voor zorgt dat de accu opgewarmd gaat worden. Er verschijnen bij het aanzetten ervan namelijk ook 3 "warmte golfjes" naast de range/accu indicatie bovenin de app. Ik neem aan dat dit aangeeft dat hij de accu voorverwarmt?

Maar zelfs als ik dat een geruime tijd doe (>30 mins) en ik al meerdere meldingen heb gehad dat de cabine op de juiste temperatuur is, en ik dan ga rijden, dan nog zie ik een stippellijn ten teken dat regeneratief remmen niet volledig is en dus de accu niet volledig op temp.

Hoe belangrijk is dit nu eigenlijk? Zeker voor een ritje van <30 mins...

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-10 18:21

TNJ

Frugalite

Sluuz schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:15:
...dan nog zie ik een stippellijn ten teken dat regeneratief remmen niet volledig is en dus de accu niet volledig op temp.
Ff voor de volledigheid: batterij onder de 90%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
TNJ schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:19:
[...]
Ff voor de volledigheid: batterij onder de 90%?
Yep. Onder de 80% zelfs.

M3 SR+ MIC LFP 2021 (60kWh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkow
Sluuz schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:15:
Noob vraagje hier. Ik lees her en der over voorverwarmen (ook in de handleiding, bij tips voor koud weer) maar ben nog niet helemaal thuis in de materie.

Want: in de app kan ik zorgen dat de auto de cabine gaat verwarmen tot een aangename temp. So far so good. Dat is fijn, maar niet echt noodzakelijk omdat ik niet zo'n luxe prinses ben dat ik perse in een 20 graden auto wil stappen. Maar het lijkt er nu op dat die functie er ook voor zorgt dat de accu opgewarmd gaat worden. Er verschijnen bij het aanzetten ervan namelijk ook 3 "warmte golfjes" naast de range/accu indicatie bovenin de app. Ik neem aan dat dit aangeeft dat hij de accu voorverwarmt?

Maar zelfs als ik dat een geruime tijd doe (>30 mins) en ik al meerdere meldingen heb gehad dat de cabine op de juiste temperatuur is, en ik dan ga rijden, dan nog zie ik een stippellijn ten teken dat regeneratief remmen niet volledig is en dus de accu niet volledig op temp.

Hoe belangrijk is dit nu eigenlijk? Zeker voor een ritje van <30 mins...
Om een kort antwoord te geven op je vraag; niet belangrijk eigenlijk alleen verspilling.

Ja bij het voorverwarmen wordt de accu ook iets opgewarmd, dat is mooi meegenomen, maar om die volledige massa op optimale bedrijfstemperatuur van om en nabij de 30C graden te krijgen zou ondoenlijk zijn en daarnaast ook helemaal tegen het principe in gaan dat je er zuiniger mee kan rijden met regeneratie.

Voor alle afstanden kort of lang zou ik voorverwarmen alleen doen voor het behagelijk maken voor jezelf en niet voor het regeneren. Bij langere afstanden raakt de batterij vanzelf warm genoeg voor volledige regeneratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Maar is het dan niet ook zo dat de efficiency van de rit minder is als de accu niet op optimale temp is? Zoals de efficiency die Teslafi meldt per rit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:40

Shiro

Serenity

Sluuz schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:28:
Maar is het dan niet ook zo dat de efficiency van de rit minder is als de accu niet op optimale temp is? Zoals de efficiency die Teslafi meldt per rit.
Je mist hooguit wat regeneratie bij uitrollen... maar dat staat echt niet in verhouding met hoeveel je kwijt zal zijn aan voorverwarmen.

Juniper RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Dat maakt niet uit toch? Zolang het totaal aan energie dat wordt verbruikt maar minder is. En iets op temperatuur houden kost nu eenmaal energie.

Overigens heb je met een SR+ niet genoeg motoren in de auto zitten om die accupack in een redelijke tijd op optimale temperatuur te brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkow
Dat klopt, maar wat telt dan echt; de efficiency van die rit of de efficiency van de auto in zijn geheel? Dus wil je jezelf min of meer voor de gek houden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-10 09:08

CoolHead621

Enjoy every moment

Klopt zeer zeker,

Ik verwarm altijd voor, maar ik heb hem ook altijd aan de lader staat thuis.
Ik heb ingesteld dat hij om een bepaalde tijd klaar moet zijn met opladen en het voorverwarmen.

Zo zorg je ervoor dat de energie niet uit de auto gaat maar uit je stroomnet voor het verwarmen.
Dus je zou efficiënter zijn, maar heeft dat zin op kleine stukjes?

Ik zou het vooral doen als ik een lange rit voor de boeg heb, dan is de efficiëntie mooi meegenomen omdat hij geen verlies heeft tijdens de rit.

Maar zoals ik al zeg, die van mij hangt altijd aan de lader.

[ Voor 3% gewijzigd door CoolHead621 op 11-01-2022 13:32 ]

Apple iPhone 16 Pro MAX | Xiaomi 15 Ultra 512GB/16GB | Audi A6 e-tron sportback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Wow, veel reacties! Bedankt allemaal! Duidelijk.

Aangezien ik moet laden aan openbare palen hier in de straat (en hij dus vaker niet dan wel aan de lader staat), zal ik het voorverwarmen dan dus maar laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10 08:05
Helloo Tweakers,

Ben bezig om een Model 3 LR AWD uit 2020 over te neen van een collega.
Nu zocht ik naar een goede telefoonhouder, deze gevonden.

Wat vinden jullie? Alternatieven? Thanks!
YouTube: How to install Autosonus Super Wireless Phone Charger for Tesla Mode...

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JimmyClioRS
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-11-2024
Sluuz schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:37:

Aangezien ik moet laden aan openbare palen hier in de straat (en hij dus vaker niet dan wel aan de lader staat), zal ik het voorverwarmen dan dus maar laten.
Gewoon lekker voorverwarmen, als je accu leeg is laad je 'm op. Of je moet echt afhankelijk zijn van je range. Zit er niet voor niks op.

Ik kijk nooit naar de range/percentage. Gewoon gebruiken zoals ik wil (doorrijden, verwarming, voorverwarmen etc.), en als de accu onder de 20% komt laad ik een keer op. En dan weer genieten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaCoTa
salutem schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:39:
Helloo Tweakers,

YouTube: How to install Autosonus Super Wireless Phone Charger for Tesla Mode...
Ik zou eerst een tijdje aankijken of je een telefoonhouder nodig hebt. Persoonlijk lijkt me dit super storend en ligt hij altijd in de telefoonhouder in de middelconsole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 23-10 20:46
Sluuz schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:37:

Ik verwarm altijd voor, 1 van de beste features van de auto (of EV’s in het algemeen) wat mij betreft (y) ! Super chill om in een verwarmde of in de zomer gekoelde auto te kunnen stappen.

Nu in de winter gebruik ik overigens de ontdooi stand, aangezien de deuren onhandig makkelijk dichtvriezen…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

salutem schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:39:
Helloo Tweakers,

Zoals gezegd, begin eerst eens met de auto voor je je suf koopt aan gadgets :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaCoTa
Enige must-have accessoire is middelconsole bakje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
DaCoTa schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:07:
Enige must-have accessoire is middelconsole bakje.
Doe al bijna twee jaar zonder. Wat is er zo bijzonder aan zo'n bakje, naast degene die er al inzit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sportsbaggio
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17-04-2022
Caelorum schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:11:
[...]

Doe al bijna twee jaar zonder. Wat is er zo bijzonder aan zo'n bakje, naast degene die er al inzit?
Er zat er bij mij gene standaard in. Feit dat ik binnen 5 minuten tijdens mijn eerste rit elleboog diep op zoek naar mijn zonnebril moest, deed me erg snel besluiten zo'n bakje te scoren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Sportsbaggio schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:14:
[...]

Er zat er bij mij gene standaard in. Feit dat ik binnen 5 minuten tijdens mijn eerste rit elleboog diep op zoek naar mijn zonnebril moest, deed me erg snel besluiten zo'n bakje te scoren :D
Naja, ik bedoelde de armsteun zelf. Daar heb ik mijn zonnebril in. in de middenconsole zit wat zooi (en een ssd) die ik tijdens het rijden niet nodig heb. Zie niet zo snel wat ik daar verder in zou moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Laatst online: 22:02
Ik kan het nergens vinden maar is het mogelijk om per dag een vertrek tijd in te stellen voor het gepland opwarmen van de cabine en het voorverwarmen van de accu.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sportsbaggio
  • Laatst online: 17-04-2022
Caelorum schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:17:
[...]

Naja, ik bedoelde de armsteun zelf. Daar heb ik mijn zonnebril in. in de middenconsole zit wat zooi (en een ssd) die ik tijdens het rijden niet nodig heb. Zie niet zo snel wat ik daar verder in zou moeten doen :)
Ah zo! Naast mijn zonnebril het welbekende winkelkarmuntje, rolletje pepermunt, laaddruppel, toegangspasje van mijn werk... noodzakelijk? Nee, handig? Ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Noxa schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:18:
Ik kan het nergens vinden maar is het mogelijk om per dag een vertrek tijd in te stellen voor het gepland opwarmen van de cabine en het voorverwarmen van de accu.
Per dag een andere tijd? Dat kan helaas niet. Tijd X op doordeweekse dagen òf op alle dagen is het enige wat je kan instellen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaCoTa
Caelorum schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:11:
[...]

Goede plek voor pasjes, muntjes, snoepjes en evt. zonnebril. Anders is het een bak van pandora, heel diep waar alles in verdwijnt.

Weet niet welke je bedoelt die er al inzit. Ik bedoel in de voorste, onder het rolluik. Of onder het klepje bij de oude.

[ Voor 15% gewijzigd door DaCoTa op 11-01-2022 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
DaCoTa schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:23:
[...]

Goede plek voor pasjes, muntjes, snoepjes en evt. zonnebril. Anders is het een bak van pandora, heel diep waar alles in verdwijnt.

Weet niet welke je bedoelt die er al inzit. Ik bedoel in de voorste, onder het rolluik. Of onder het klepje bij de oude.
Ahja, ik heb nog een klepje, maar ik heb al die zaken in de armsteun zelf zitten. In deze dus: https://shop.tesla.com/en...-3_y-center-console-trays Die kwam in ieder geval nog bij de auto in 2019. Naja, 1 van de bakjes dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Caelorum schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:52:
[...]

Ahja, ik heb nog een klepje, maar ik heb al die zaken in de armsteun zelf zitten. In deze dus: https://shop.tesla.com/en...-3_y-center-console-trays Die kwam in ieder geval nog bij de auto in 2019. Naja, 1 van de bakjes dan :)
Die zat er bij mij niet in, nooit geweten dat ze soms meegeleverd werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Laatst online: 22:02
noo schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:22:
[...]

Per dag een andere tijd? Dat kan helaas niet. Tijd X op doordeweekse dagen òf op alle dagen is het enige wat je kan instellen.
Ik was er al bang voor. Thanks voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikos_cs
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-10 13:31
bartzzz schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 07:10:
[...]

Ik hoor graag als je een reactie krijgt op je serviceverzoek.
Ik heb reactie vanuit Tesla Service. Het is zo dat deze nieuwe generatie Model 3 de USB poorten voorin alleen als lader gebruikt kunnen worden. Voor een dataverbinding moet de ub poort in het handschoenenkastje gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redzone
  • Laatst online: 16-09 16:09
Uitgebreide testrit kunnen maken met MY.

Om eerlijk te zijn, ik had wat vooroordelen (onder andere over de afwerkingskwaliteit) maar deze wagen is ons echt goed bevallen. Vooral de heerlijke aandrijflijn, het stuurgevoel en de zithouding.

Het interieur vinden wij iets minder geslaagd, vooral de materiaalkeuzes. Dat is natuurlijk ook persoonlijke smaak…

Wat ik mij afvraag en nergens kan vinden:
In tegenstelling tot een aantal concurrenten zoals Ioniq 5, heeft MY nog altijd een ‘middentunnel’ waar vroeger de versnellingspook zat (vroeger bij traditionele auto’s…). Die is behoorlijk hoog en gaf ons een opgesloten gevoel.

Iemand een idee waarom Tesla nog altijd zo’n middentunnel voorziet? Iets met de structuur te maken? Opbergvakken en bekerhouders zijn nuttig, anderzijds zou een vlakke vloer vooraan een fijner ruimtegevoel geven…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartzzz
  • Laatst online: 24-10 05:41
nikos_cs schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:03:
[...]

Ik heb reactie vanuit Tesla Service. Het is zo dat deze nieuwe generatie Model 3 de USB poorten voorin alleen als lader gebruikt kunnen worden. Voor een dataverbinding moet de ub poort in het handschoenenkastje gebruikt worden.
Deze reactie was te verwachten.
Wel jammer dat ze dit zo doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:05
redzone schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:20:
Uitgebreide testrit kunnen maken met MY.

Om eerlijk te zijn, ik had wat vooroordelen (onder andere over de afwerkingskwaliteit) maar deze wagen is ons echt goed bevallen. Vooral de heerlijke aandrijflijn, het stuurgevoel en de zithouding.

Het interieur vinden wij iets minder geslaagd, vooral de materiaalkeuzes. Dat is natuurlijk ook persoonlijke smaak…

Wat ik mij afvraag en nergens kan vinden:
In tegenstelling tot een aantal concurrenten zoals Ioniq 5, heeft MY nog altijd een ‘middentunnel’ waar vroeger de versnellingspook zat (vroeger bij traditionele auto’s…). Die is behoorlijk hoog en gaf ons een opgesloten gevoel.

Iemand een idee waarom Tesla nog altijd zo’n middentunnel voorziet? Iets met de structuur te maken? Opbergvakken en bekerhouders zijn nuttig, anderzijds zou een vlakke vloer vooraan een fijner ruimtegevoel geven…
Ik vind het juist mooi wanneer een auto een hoge midden tunnel heeft. Geeft je meer het gevoel “in” de auto te zitten, in plaats van “op de bok”. :)
Zet mijn stoel ook altijd op z’n laagst.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Zelf gooi ik regelmatig wat op of voor de passagiersstoel. Ik moet er niet aan denken dat opeens voor de bestuurdersstoel terecht komt. Het idee van een vlakke vloer vind ik dan ook bijzonder gevaarlijk. Het hebben van veel vakjes geeft mij dan ook wat meer rustig omdat ik alles uit het zicht kan wegstoppen.

In mijn Model 3 reed ik altijd met de stoel altijd zo laag mogelijk maar vond juist de BMW 3 serie als vervangend vervoer enorm beperkt in het ruimtegevoel. In de 3 had ik dat totaal niet en verwacht dat je in de Y juist (helaas) nog wat hoger zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehgeahrev
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-02-2024
__fred__ schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 07:01:
[...]

Blauw nog een optie? Vind mijn auto goed combineren met de donkere velgen en lijsten.
Blauwzwart altijd top!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehgeahrev
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-02-2024
Marc O. schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:00:
[...]

Dat is werkelijk één van de slechtste artikels die ik over electrisch rijden heb gelezen.
Dat is geen artikel. Eerder iets dat geschreven is door een vroegrijpe kleuter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KingFox
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:05
...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9e6WydV8HJFjsNhXZLXZfwjU6WY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TkfBAGnZp4QR9BmzFmNzjtxE.jpg?f=user_large
De eerste generatie Model S had dat, zoals je in bovenstaande foto kan zien. Het grote nadeel hiervan was dat je een heel pak opbergruimte verloor, en als je iets neerlegde in die ruimte, verschoof het constant. Was helemaal niet praktisch en ik ben blij dat ze daarvan zijn afgestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 23-10 17:41

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik vraag me eigenlijk af waarom ze geen bank aanbieden. Of op zijn minst drie stoelen voorin.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
DaCoTa schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:48:
[...]
Die zat er bij mij niet in, nooit geweten dat ze soms meegeleverd werden.
Misschien als compensatie dat ik geen vloermatten en geen matten in de frunk/trunk heb gekregen ^_^
Ohja en ook geen boodschappenhaakje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:54
Maasluip schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:17:
Ik vraag me eigenlijk af waarom ze geen bank aanbieden. Of op zijn minst drie stoelen voorin.
Als ik dat zou willen kocht ik wel een Multipla. Ik wil opbergruimte en een armsteun en vooral geen kinderen voorin. Zo’n scherm lijkt me ook niet handig igv een crash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redzone
  • Laatst online: 16-09 16:09
KingFox schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:03:
[...]

[Afbeelding]
De eerste generatie Model S had dat, zoals je in bovenstaande foto kan zien. Het grote nadeel hiervan was dat je een heel pak opbergruimte verloor, en als je iets neerlegde in die ruimte, verschoof het constant. Was helemaal niet praktisch en ik ben blij dat ze daarvan zijn afgestapt.
Top, dat wist ik niet. Geeft wel inzicht in waarom Tesla alsnog kiest voor een ‘traditionele’ indeling.

Ik vind het gebrek aan middentunnel in de Ioniq 5 er wel fijn uitzien, maar ervaring leert allicht dat de praktische kant doorweegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
Iemand een idee waarom Tesla nog altijd zo’n middentunnel voorziet?
Ik zou serieus een andere auto overwegen als die ruimte open was. Geeft me het gevoel weer in een VW Polo uit de jaren 90 van de vorige eeuw te rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-10 20:01
redzone schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:17:
[...]

Top, dat wist ik niet. Geeft wel inzicht in waarom Tesla alsnog kiest voor een ‘traditionele’ indeling.

Ik vind het gebrek aan middentunnel in de Ioniq 5 er wel fijn uitzien, maar ervaring leert allicht dat de praktische kant doorweegt.
Het is echt fantastisch hoeveel ruimte er in zit. Je kunt alles wat je nodig hebt er in opbergen en dan past de ijskast van je schoonmoeder er nog bij 8) . Klepje dicht en je hebt een heerlijk opgeruimd interieur. Ik heb totaal geen heimwee naar al die open vakjes bende die je in andere auto’s hebt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sluuz
Als je eens in een Polestar 2 gaat zitten, merk je pas dat de middentunnel van de model 3/y wel meevalt. Die in de Polestar is echt massive. Hoog en hij loopt ook onwijs breed uit richting het dashboard waardoor je rechterbeen er altijd tegenaan zit (als bestuurder).

Open geeft wel een ruimtelijk gevoel, maar vind de middentunnel in de m3 prima. Gelukkig ook geen tunnel achterin!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:16
Bij de Ionic 5 zag ik dat de middenconsole naar voren en achteren kan bewegen. Leuk, maar daardoor verdwijnt er een cupholder en de 2e cupholder zit onder de armsteun. Erg onhandig . In de praktijk is het in de Model 3 erg handig 2 cupholders naast elkaar te hebben waarbij je prima je elleboog en arm kwijt kunt met rijden zonder in een beker te hangen. Tevens is de opbergruimte in de middenconsole ideaal. En daarbij houd je genoeg been ruimte over, dit in tegenstelling tot een Volvo of een Polestar 2.
Pagina: 1 ... 287 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: