Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 285 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.166.395 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Tweak_ers schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:26:
[...]

Valt toch best mee?

[YouTube: BMW iX: Driver Assistant Professional real-life test on highway and country roads :: [1001cars]]

Die rij visualisatie die je o.a. op 3 minuten op het scherm ziet, is wel echt vet zeg!

Daar kan Tesla nog wel wat van leren.

Die gele en witte belijningen snapt mijn Tesla helemaal niets van en als ik daar niet ingreep, lag ik meerdere malen in de vangrail afgelopen zomer.
Bedoel je met rij-visualisatie niet gewoon dat je de front camera op het scherm ziet? Not sure wat daar de meerwaarde van is, want als je voor je kijkt zie je exact hetzelfde.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motregen
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 15-09-2024
Thanks, daar hebben ze ook de achterkant voor nodig? BSN nummer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:40
Tweak_ers schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:26:
[...]

Valt toch best mee?

[YouTube: BMW iX: Driver Assistant Professional real-life test on highway and country roads :: [1001cars]]

Die rij visualisatie die je o.a. op 3 minuten op het scherm ziet, is wel echt vet zeg!

Daar kan Tesla nog wel wat van leren.

Die gele en witte belijningen snapt mijn Tesla helemaal niets van en als ik daar niet ingreep, lag ik meerdere malen in de vangrail afgelopen zomer.
En dan zeg je dat ik me laat beinvloeden door Tesla marketing. Kom je zelf met een BMW "influencer" aan haha :). De augmented reality is wel cool ja.

Ik kwam deze tegen. Vind dit echt wel impressive (het begin, in die bochtige buitenwijk). Niets is recht, veel obstakels, veel auto's langs de kant etc.
YouTube: The state of Tesla FSD (BETA 10.8)

In mijn SR+ heb ik harde phantom breaks als er sporadisch auto's langs de weg geparkeerd staan. Blijkbaar hebben ze dat in FSD inmiddels opgelost, getuige deze video.

[ Voor 4% gewijzigd door Sluuz op 07-01-2022 11:35 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-10 21:20
Inspired schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 08:11:
[...]

Maar dan rij je geen 100 gemiddeld met verwarming aan. ~550 bij 100% is 14.5kWh per 100km. Dat is niet haalbaar. Of bedoel je dat je dat in de auto ziet?
100km/h cruise control op snelweg, verwarming aan. Dan gaat die rond 140wh/km

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:43
refused81 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:37:
[...]

Bij 0 graden? Pics or it didn't happen... dat red 80% namelijk niet eens in de zomer :P .

[ Voor 9% gewijzigd door GeeMoney op 07-01-2022 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
Tweak_ers schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 08:30:
[...]

Hoe rijd jij, dat je dit haalt?

Verwarming uit en 90 achter een vrachtwagen?!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-09 20:13
revolution-nl schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:37:
[...]

Grappig hoe ervaring zo enorm kunnen verschillen, ik vind de SR+ namelijk prima voor langere trips.
Mijn strategie is een lader plannen waar ik met normaal rijgedrag met ruime marge aankom en dan de snelheid aanpassen op een aankomst SoC van 5-10%. Wanneer je in de knel komt kan je fors snelheid minderen, op deze manier houdt je flexibiliteit en een optimale reistijd.
Same here. Vorig jaar naar Comomeer gereden met de SR+. Heerlijke reis. 90% op autopilot, rond de 130km/h. Haalde alle voorgestelde laadstops prima, soms met wat minder SoC dan gepland maar dat geeft niet. De laadstops waren om de 2 a 2,5 uur en dat was prima. Mooi moment om even te stoppen, de benen te strekken, plassen en van chauffeur te wisselen. Voordat je goed en wel klaar bent, kun je alweer bijna gaan.

Voor mij reden om voorlopig geen andere EV te gaan rijden dan een Tesla (SUC netwerk). Dat wordt in 2023 na afloop van mijn huidige lease nog spannend, want ik verwacht niet dat de Y binnen mijn budget gaat vallen. Met kids wordt de 3 wat krap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
refused81 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:40:
[...]

Een LR met deze temperaturen? Daar wil ik graag een foto van zien. :)

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dedominee schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:41:
[...]

Same here. Vorig jaar naar Comomeer gereden met de SR+. Heerlijke reis. 90% op autopilot, rond de 130km/h. Haalde alle voorgestelde laadstops prima, soms met wat minder SoC dan gepland maar dat geeft niet. De laadstops waren om de 2 a 2,5 uur en dat was prima. Mooi moment om even te stoppen, de benen te strekken, plassen en van chauffeur te wisselen. Voordat je goed en wel klaar bent, kun je alweer bijna gaan.

Voor mij reden om voorlopig geen andere EV te gaan rijden dan een Tesla (SUC netwerk). Dat wordt in 2023 na afloop van mijn huidige lease nog spannend, want ik verwacht niet dat de Y binnen mijn budget gaat vallen. Met kids wordt de 3 wat krap.
Tegen die tijd zijn de SuCs wel open. Dus dat is tegen die tijd niet echt meer een reden om voor een Tesla te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-10 10:08

DeFeCt

je wéét toch

Bigs schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:37:
[...]

Ik zou redelijk in paniek raken als ik richting de 0% ging :X Was de inschattingsfout van de navigatie te verklaren door bijvoorbeeld veel 170+ rijden? Ik heb zelf nog geen lange buitenland trips gemaakt dus ben benieuwd of ik op die navigatie kan vertrouwen of niet.
Paniek was niet het juiste woord, maar heel comfortabel zat ik ook niet achter het stuur. Ik heb dus juist niet harder dan 120 gereden, omdat ik die melding wel serieus neem. Naar mijn idee had het koude weer (-4) behoorlijk wat invloed op de accu / inschatting van Tesla zelf.

Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!
DeFeCt schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:47:
[...]

Paniek was niet het juiste woord, maar heel comfortabel zat ik ook niet achter het stuur. Ik heb dus juist niet harder dan 120 gereden, omdat ik die melding wel serieus neem. Naar mijn idee had het koude weer (-4) behoorlijk wat invloed op de accu / inschatting van Tesla zelf.
Op die snelweg mis je eigenlijk ook nog net een SuC. Het is vanaf Nederland gewoon een flink stuk. En in de winter net te ver. Je komt overigens best wat andere 150kW+ laders tegen maar vervelende is dat Tesla die niet vanzelf pakt. (Daarom gebruik ik overigens nog steeds ABRP voor een indicatie/planning.) Ik kan ook niet 120 rijden op de autobahn, laat staan 110. :) Laad liever een keer extra en dat ik 150 kan.

[ Voor 21% gewijzigd door Inspired op 07-01-2022 11:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• refused81
Inspired schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:42:
[...]

Een LR met deze temperaturen? Daar wil ik graag een foto van zien. :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ElKaXhzrK13_uu9G33JO5qvdiJA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PCIG8SFLWjFoIDgCT2ovR7s8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J0lztILgX939h2a-lNCoFAMtE_M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gq0VhL0Dxkw4oVdN95LfJmuI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door refused81 op 07-01-2022 11:56 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet slecht. Was dit na SuC? Of gewoon koud weg? 8 graden buiten en 19 binnen zal met de WP ook een stuk schelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• refused81
Inspired schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:55:
[...]

Niet slecht. Was dit na SuC? Of gewoon koud weg? 8 graden buiten en 19 binnen zal met de WP ook een stuk schelen.
Gewoon onderweg. Ik laad alleen thuis op

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
refused81 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:56:
[...]

Gewoon onderweg. Ik laad alleen thuis op
En gemiddelde snelheid en tijd ? Daaruit zal blijken of je een extreem zuinige auto hebt of een hypermiler bent :9.
Kachel staat op 19 inderdaad en het is 8 graden.

[ Voor 14% gewijzigd door GeeMoney op 07-01-2022 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yakmak
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-01-2024
Wat ik in de zelfrijdende systemen discussie hier mis is dat iig MB dit behaald door wegen vooraf te mappen. Dit is mi totaal geen schaalbare oplossing. Ik kon niet vinden hoe Volvo dit doet, maar als dat hetzelfde is dan vind ik wel nog steeds ver voorloopt met de FSD beta. Deze is namelijk wel schaalbar doordat de wegen niet vooraf cm voor cm gemapped hoeven te worden. De FSD beta kan dan gewoon overal rijden.

Vegan for a better world ||| De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen ||| Durf jij je consumptie van dierlijke producten te verdedigen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:16
GeeMoney schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:59:
[...]

En gemiddelde snelheid en tijd ? Daaruit zal blijken of je een extreem zuinige auto hebt of een hypermimer bent :9.
En hoe hard waaide het in de rug.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • +1 Henk 'm!
yakmak schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:02:
Wat ik in de zelfrijdende systemen discussie hier mis is dat iig MB dit behaald door wegen vooraf te mappen. Dit is mi totaal geen schaalbare oplossing. Ik kon niet vinden hoe Volvo dit doet, maar als dat hetzelfde is dan vind ik wel nog steeds ver voorloopt met de FSD beta. Deze is namelijk wel schaalbar doordat de wegen niet vooraf cm voor cm gemapped hoeven te worden. De FSD beta kan dan gewoon overal rijden.
Maar wellicht is dit ook de enige optie. Als er een paar lijnen op weg ontbreken, of je hebt een weg waar geen middenlijn is gaat FSD meteen de mist in. En ook Tesla gebruikt de maps ivm positie op de weg en fictieve belijning om bijvoorbeeld te stoppen op bepaalde punten. Dus op zich is het volgens mij niet heel veel anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• refused81
GeeMoney schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:59:
[...]

En gemiddelde snelheid en tijd ? Daaruit zal blijken of je een extreem zuinige auto hebt of een hypermiler bent :9.
gewoon 100km/h cruise control

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proppel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-10 12:03
Ik moet de Tesla inleveren en heb nog wat accessoires over, als iemand interesse heeft stuur een DM.

- USB stick (USB 64gb 3.1 usb)
- Rubberen vloermatten
- Metalen (sort off metaal) pedalen
- Mat zwarte middenconsole cover
- Matte screen saver

Alles een 1 jaar oud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yakmak
Inspired schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:06:
[...]

Maar wellicht is dit ook de enige optie. Als er een paar lijnen op weg ontbreken, of je hebt een weg waar geen middenlijn is gaat FSD meteen de mist in. En ook Tesla gebruikt de maps ivm positie op de weg en fictieve belijning om bijvoorbeeld te stoppen op bepaalde punten. Dus op zich is het volgens mij niet heel veel anders.
Ja ze gebruiken maps, maar ze hoeven niet elk obstakel van tevoren te scannen met eenandere auto. Als je naar Ford en MB kijkt kunnen ze dit soort features enkel op bepaalde wegen aanzetten. Wanneer ik dat met Tesla FSD beta (Amerika) vergelijk zie ik dat daar praktisch overal deze feature gebruikt kan worden. En ja het gaat nog steeds de mist in in bepaalde situaties, maar belijning heeft FSD al niet altijd meer nodig. Ik zie het niet gebeuren dat MB of GM of Ford alle wegen ter wereld gaan kunnen scannen. Dat betekent ook dat wanneer er wegwerkzaamheden zijn deze weg opnieuw gescanned moet worden, of bij nieuwe wegen enz

Vegan for a better world ||| De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen ||| Durf jij je consumptie van dierlijke producten te verdedigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
refused81 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:18:
[...]

gewoon 100km/h cruise control
Dat zegt dus niets, vandaar dat ik er om vraag ;) .
Ik haal een verbruik van 23kWh/100km met mijn E-tron en cruise op 210km/h .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-10 20:12
Geinig, die lichtshow software is open source en schijnt ook voor niet-Tesla's te werken. Geen idee hoe.

Mixed Reality dev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-10 14:18
Menesis schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:46:
Geinig, die lichtshow software is open source en schijnt ook voor niet-Tesla's te werken. Geen idee hoe.
Ze maken gebruik van xLights wat een open-source lightshow programma is. Je kan er allerlei apparaten mee aansturen en Tesla gebruikt het sequenecer file formaat om de verlichting, ramen en deuren aan te sturen in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-10 14:18
GeeMoney schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:38:
[...]

Dat is wel heel zuinig :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mee007
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-10 11:36
Sluuz schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:34:
[...]

En dan zeg je dat ik me laat beinvloeden door Tesla marketing. Kom je zelf met een BMW "influencer" aan haha :). De augmented reality is wel cool ja.

Ik kwam deze tegen. Vind dit echt wel impressive (het begin, in die bochtige buitenwijk). Niets is recht, veel obstakels, veel auto's langs de kant etc.
YouTube: The state of Tesla FSD (BETA 10.8)

In mijn SR+ heb ik harde phantom breaks als er sporadisch auto's langs de weg geparkeerd staan. Blijkbaar hebben ze dat in FSD inmiddels opgelost, getuige deze video.
Heel impressive! Hoop dat het alleen snel naar NL komt! Toen ik 2 jaar geleden mijn M3 bestelde stond er "city driving coming soon". Toch de reden dat ik FSD er meteen heb bij besteld toen... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mee007 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:05:
[...]

Heel impressive! Hoop dat het alleen snel naar NL komt! Toen ik 2 jaar geleden mijn M3 bestelde stond er "city driving coming soon". Toch de reden dat ik FSD er meteen heb bij besteld toen... :|
Zou er niet vanuit gaat in de EU.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:10

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

mee007 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:05:
[...]

Ik verwacht niet dat de regelgeving in Europa hier op korte termijn klaar voor is.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
Inspired schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:43:
[...]

Tegen die tijd zijn de SuCs wel open. Dus dat is tegen die tijd niet echt meer een reden om voor een Tesla te gaan.
Hmm, ja wellicht. Al is dat volgens mij nog een test momenteel. Als ze echt open gaan en de navigatiesoftware in de andere EV's plannen net als de Tesla zelf de laadstops in, ga ik wellicht overstag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 27-10 09:15
Maar haal je dan werkelijk 550km nu, de f extrapoleer je deze grafieken.

Er zit bij mij best een groot verschil tussen deze grafieken en het geen je bij “ritten” ziet.

Daarnaast zit er weer een groot verschil tussen “ritten” en real life verbruik, omdat in ritten consumptie in “P” en tijdens parkeren niet worden meegenomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
dedominee schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:25:
[...]

Hmm, ja wellicht. Al is dat volgens mij nog een test momenteel. Als ze echt open gaan en de navigatiesoftware in de andere EV's plannen net als de Tesla zelf de laadstops in, ga ik wellicht overstag.
Tegen die tijd werkt ABRP ook wellicht beter dan de navi van Tesla. Met name als Tesla nog steeds niet 3rd party chargers in berekening meeneemt. Niet dat ik je uit een Tesla wil hebben hoor. Maar SuC zal minder een USP worden. Ze willen subsidie dus die dingen gaan gewoon open dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
GeeMoney schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:38:
[...]

Maar van mij komt ook verder met zijn Etron, dan ik in mijn 3 LR. In de zomer kom ik weer verder, maar nu niet.

Afgelopen zomer al steeds meer IONITY geladen en dat vond ik een stuk prettiger dan de snelweg afrijden voor SuC’s.

Kosten boeien mij op vakantie echt helemaal niets. Laat staan een paar tientjes.

Om declaraties nog niet te vergeten, ik moet de afgelopen 2 jaar SuC’s nog steeds declareren 😅

[ Voor 8% gewijzigd door Tweak_ers op 07-01-2022 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• refused81
Tweak_ers schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:29:
[...]

Maar haal je dan werkelijk 550km nu, de f extrapoleer je deze grafieken.

Er zit bij mij best een groot verschil tussen deze grafieken en het geen je bij “ritten” ziet.

Daarnaast zit er weer een groot verschil tussen “ritten” en real life verbruik, omdat in ritten consumptie in “P” en tijdens parkeren niet worden meegenomen.
als ik zo de hele rit blij rijden dan redt ik dat als ik hem naar 0% rij

De vraag is of je dat doet ,nee natuurlijk niet. Dus na 400-450 km hangt die wel weer aan de lader.

Maar in theorie kan het.....enigste reden waarom ik het post omdat ik gister andere waardes bij andere mensen zag. Dat lijkt me dan iets mis te zijn......

145-155 wh/km moet te doen zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:38
Inspired schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:29:
[...]

Tegen die tijd werkt ABRP ook wellicht beter dan de navi van Tesla. Met name als Tesla nog steeds niet 3rd party chargers in berekening meeneemt. Niet dat ik je uit een Tesla wil hebben hoor. Maar SuC zal minder een USP worden. Ze willen subsidie dus die dingen gaan gewoon open dit jaar.
Het viel me gisteren op dat ook 3rd party laders in de lijst stonden toen ik een ‘opladen’ tussenstop ging toevoegen. Hij gaf aan dat ik de rit niet ging halen en dus moest laden. Daarbij werd dus niet de eerstvolgende SuC aangeboden, maar ik moest zelf een tussenstop plannen.
Kan zijn dat het er mee te maken had dat ik de SuC met circa 5% resterend zou halen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
refused81 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:34:
[...]

als ik zo de hele rit blij rijden dan redt ik dat als ik hem naar 0% rij

De vraag is of je dat doet ,nee natuurlijk niet. Dus na 400-450 km hangt die wel weer aan de lader.

Maar in theorie kan het.....enigste reden waarom ik het post omdat ik gister andere waardes bij andere mensen zag. Dat lijkt me dan iets mis te zijn......

145-155 wh/km moet te doen zijn.
Ook al is er iets mis, heb al eerder afspraak ingeschoten.

Tesla zegt dat 250km met een LR prima binnen de specificaties valt, dus je kunt er toch niets mee.

Mijn verbruik zit het eerste kwartier op 80 weg op AP rond de 250-270wh/km.

Na een km of 10 de snelweg op en na in totaal 50km rijden 200-220wh/km.

Tegen het einde van de rit zit het verbruik met 103km/h rond de 180-200wh/km.

Lager komt hij gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
Inspired schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:29:
[...]

Wellicht, of (goed werkende) integratie in Google Maps tzt. Android Automotive (dus niet Android Auto) heeft sinds kort ook Flitsmeister en Plugsurfing toegevoegd hoorde ik. Dan zou een Volvo of Polestar wellicht weer interessant worden.

Anyhow: andere discussie. Dank voor de feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
Tweak_ers schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:47:
[...]

Tesla zegt dat 250km met een LR prima binnen de specificaties valt, dus je kunt er toch niets mee.

En dat is een nieuwe (2021) M3LR?
Dan lijkt me toch echt iets niet lekker te zitten.....Ik haal met zelfde package 30% meer efficientie.....

Maar goed ik ben maar 1 vergelijking...ben benieuwd wat de rest met dit model er van denkt....
wel enorm balen zo

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Kwam vanochtend ook een interessante nieuwe bug tegen. Navigatie deed t prima maar aankomst minuten en afstand liepen niet terug. Zelfs toen ik er al was zag ik nog dit :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B2URAuKWTfhg8vR9kP5frm8uHE8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GTZ829gtZwp0YzBbVihETKbp.jpg?f=fotoalbum_large

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 19:12
Tweak_ers schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:47:
[...]

Met mijn Model 3 LR (mei 2021, 82kWh batterij) haal ik in de winter met buiten temperaturen van ca 5 graden waardes van rond de 160Wh/km gemiddeld. Ter verduidelijking: ritten van ca 250km waarvan ca 30km over een 80km/h weg en de rest NL-se snelweg (waar ik 102km/h rijd). Totale rijsduur ca 2:45, vooraf voorverwarmd aan de laadpaal.

Ik ben dan ook dik tevreden (en zelfs onder de indruk van) de efficientie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
refused81 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:05:
[...]

En dat is een nieuwe (2021) M3LR?
Dan lijkt me toch echt iets niet lekker te zitten.....Ik haal met zelfde package 30% meer efficientie.....

Maar goed ik ben maar 1 vergelijking...ben benieuwd wat de rest met dit model er van denkt....
wel enorm balen zo
2019, denk een combi van hoger verbruik en degradatie accu.

Zit er vaker aan te denken om een andere EV te zoeken. Dus iedereen opgepast die een tweedehands Model 3 uit 2019 wil kopen.

Het is een witte 🤣

[ Voor 20% gewijzigd door Tweak_ers op 07-01-2022 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
DennusB schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:14:
Kwam vanochtend ook een interessante nieuwe bug tegen. Navigatie deed t prima maar aankomst minuten en afstand liepen niet terug. Zelfs toen ik er al was zag ik nog dit :

[Afbeelding]
Had ik laatst ook, opnieuw in de Navi zetten was de “oplossing”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yakmak
DennusB schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:14:

[Afbeelding]
Moet je niet op "Rit voortzetten" klikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
yakmak schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:23:
[...]

Dat was lastig, want ik stond ondertussen al op de locatie haha

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
yakmak schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:23:
[...]

Ik heb het ook gehad, hij navigeert wel, maar tijd en afstand lopen niet af

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yakmak
DennusB schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:24:
[...]

Dat was lastig, want ik stond ondertussen al op de locatie haha
haha, ja bedoelde ook voor je gaat rijden
Ik heb dit weleens gezien wanneer hij de locatie bepaald adhv mijn agenda. Dan moet ik eerst rit voortzetten drukken voor hij me daadwerkelijk navigeerd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flexiilex
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:32
DeFeCt schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:20:
Deze kerstvakantie voor het eerst met M3 SR+ op vakantie geweest, bestemming zuid-Zweden. Hierbij een kort verslag...

Tweede kerstdag bij mijn moeder in Drenthe kerst gevierd en omdat de palen daar dun gezaaid zijn de hele nacht op de granny charger. 's Ochtends vroeg met 97% vertrokken. Navigatie met de tussenstops door Tesla zelf laten uitzoeken, onze eerste top: Kopenhagen. We zouden met 14% aankomen bij de supercharger in Bremen (Brinkum). We waren Nederland nog niet uit of de Tesla begon al te melden dat ik onder de 130km moest blijven om het te kunnen halen. 130 werd 120 en daarna bleven de meldingen uit, ik zag echter wel dat het accu percentage hard terugliep. De laatste 10km tot aan de SC met 80km achter een vrachtwagen gehangen... de rest van mijn medepassagiers lag te slapen, maar ik kwam met samengeknepen billen aan:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat was bepaald geen relaxed begin van de vakantie... Wijze les en daarna bij elke SC stop die de Tesla voorstelde en waar we met minder dan 15% zouden aankomen een extra stop ingelast. Dit kwam neer op max 1:45 rijden. Hiermee kwamen we op veel meer stops dan gedacht en dus waren we 2 uur laten in Kopenhagen. De weg naar Zweden hetzelfde verhaal en op de terugweg via een extra AirBnB in Duitsland maar weer extra stops ingepland. Dit had toch gevolg dat ik wel met een gerust hart de Tesla even kon uitlaten op de autobahn. Van accelaratievermogen dat je zelfs bij 170 naar 220 blijft houden is toch wel indrukwekkend.

Bij 1 van de laatste SC's waren er twee monteurs bezig met het reparen van een aantal units, helaas voor de mensen die er stonden te laden en waren weggelopen ging daarvoor er wel de stroom af en dus stopten er een aantal laadsessies. Voor de nerds:

[Afbeelding]

Al met al was het een leuke ervaring, iets minder relaxed dan gehoopt maar mede door het uitstekende SC netwerk toch goed te doen.

TL > DR:

De SR+ is leuk voor ritjes in Nederland, voor een echte (lange) vakantie is hij minder geschikt.
Wat jouw mening betreft de SR+ en lange ritten ben ik het totaal niet mee eens. Een EV is niet bedoeld om 130 te rijden. Kan wel maar dan weet je dat je immers meer verbruikt en dus vaker moet stoppen. Ik ben naar Florance in Italie geweest (1400+ km) en echt 0 problemen gehad met laden. Bijna overal 100 gereden op AP en op sommige stukken harder maar vind dat persoonlijk niet echt nodig.

Verschil tussen 130 rijden, sneller kunnen laden of 100 rijden en minder lang hoeven te laden (batterij is immers toch behoorlijk warm) maakt niet zoveel uit. Kwam ook continue met een hogere percentage aan, waarschijnlijk ook door het weer maar ook door goed te kijken naar de verwachting qua aankomst.

Heb je o,a. voor vertrek de auto goed voorverwamt zodat de batterij gelijk warm is? Dat scheelt ook namelijk enorm veel.
GeeMoney schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:38:
[...]

Bij 0 graden? Pics or it didn't happen... dat red 80% namelijk niet eens in de zomer :P .
Mijn gemiddeld verbruik zit nu op 137wh/km met 10.500 km op de teller. Dat is normaal zelfs lager (130 wh/km) maar door de winter is dit omhoog gegaan. (M3 2021 SR+). Overigens is 3500-4000 km van 1 vakantie ritje geweest in Italie. Wel warm weer maar een week in de bergen gezeten etc.

[ Voor 9% gewijzigd door Flexiilex op 07-01-2022 15:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Flexiilex schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:48:
[...]

Wat jouw mening betreft de SR+ en lange ritten ben ik het totaal niet mee eens. Een EV is niet bedoeld om 130 te rijden.
Dat gaat prima hoor, meerdere keren op vakantie gewoon hele stretches 140+ gereden. Je staat wat vaker stil maar het komt de rijtijd nog steeds ten gunste en de SuC dekking voorziet erin, ook met een SR+. Wat mij betreft gaat rijplezier voor :)

Het is maar net hoe je plant, als de navi een SuC op 200km kiest dan kies ik er liever één op 130km, en laadt ik wat minder ver door waardoor ik op de +100kW wave rijdt of trap ik hem gewoon leeg voor wat rijplezier >:).

In de praktijk ben ik met dit soort trips altijd met de hand aan het plannen en ga ik eigenlijk nooit van de navi.

[ Voor 7% gewijzigd door revolution-nl op 07-01-2022 15:02 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexiilex
revolution-nl schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:00:
[...]

Dat gaat prima hoor, meerdere keren op vakantie gewoon hele stretches 140+ gereden. Je staat wat vaker stil maar het komt de rijtijd nog steeds ten gunste en de SuC dekking voorziet erin, ook met een SR+. Wat mij betreft gaat rijplezier voor :)

Het is maar net hoe je plant, als de navi een SuC op 200km kiest dan kies ik er liever één op 130km, en laadt ik wat minder ver door waardoor ik op de +100kW wave rijdt of trap ik hem gewoon leeg voor wat rijplezier >:)
Je citeert letterlijk 1 zin van een hele lap tekst.. Wat ik ermee bedoel is dat het niet gek is dat je auto gaat piepen dat je het ineens niet meer red als je sneller gaat rijden. Het is maar wat je zelf liever hebt, ik rijd liever lekker constant voor zo'n lange trip zodat je ook niet continue van baan hoeft te wisselen.

[ Voor 8% gewijzigd door Flexiilex op 07-01-2022 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:49
Het prins Clausplein ging ie toch echt vrij beroerd over

(wel mooi dat ie automatisch stoplicht herkent die op rood staan want ik kreeg een luide melding toen ik nog even een stoplichtje mee wilde pakken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19:48
** Die discussie wordt vaker gevoerd, maar dit is niet de juiste plek. **

[ Voor 94% gewijzigd door Taro op 07-01-2022 17:19 ]

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

** Knip ivm quote. **

[ Voor 98% gewijzigd door Taro op 07-01-2022 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mee007
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-10 11:36
revolution-nl schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:23:
[...]

Ik verwacht niet dat de regelgeving in Europa hier op korte termijn klaar voor is.
Ik hoop dat dit ook Europa is :) . Antwoordt iig wel op een vraag over Europa:

https://twitter.com/WholeMarsBlog/status/1473767114100019200

https://twitter.com/elonmusk/status/1473777700682620929

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ecological schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:21:
[...]

Het is maar waar je stoer over wilt doen. Als je wilt racen ga je toch naar een racebaan? Ik wil het liefst veilig aankomen.
..
Stoer? Racebaan? Wat is er mis met 150 op de AP op de autobahn? Dat kan meer dan prima. Heeft niks met stoer of racen te maken. 250 is het andere uitste maar 150/160/170 kan prima op de Duitse autobah als de omstandigheden dit toelaten. Blijf zelf meestal op 150 steken omdat de TACC/AP niet hoger gaat helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ecological
revolution-nl schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:32:
[...]

Het heeft niets met stoer te maken maar alles met (rij)plezier, ja daar horen risico's bij net zoals er risico's horen bij motorrijden, wintersport, voetbal, lekker eten.

Wanneer je in duitsland met het verkeer meerijdt met een gangetje van 160 is dat A niet stoer en B niet per definitie risicovoller. (misschien is de kans op een ongeval zelfs wel lager, dan wanneer je 110kmh rijdt en regelmatig met die snelheid vrachtwagens gaat inhalen)

Ik snap niet zo goed waarom andere mensen anderen zo graag de maat willen laten nemen.
Dat jij lekker met 100kmh naar Zuid-Europa wilt sukkelen, prima! Ik doe het liever op een andere manier :)
Het is niks persoonlijk, ik denk gewoon dat we als systeem meer bewust moeten zijn over de gevaren van de heilige koe die 2500 kilo weegt. Als mensen willen wintersporten of voetballen, dan heb anderen daar geen last van.

Echter hard rijders hebben ook een invloed op de veiligheid van anderen op de weg. We zijn decennia-lang geconditioneerd om hard rijden maar normaal en stoer te vinden: https://www.verkeerskunde...eer-steeds-asocialer-werd

Of als je er een leuk boekje over wilt lezen: https://decorrespondent.nl/hetrechtvandesnelste

Ik hou ook heel erg van snelheid, binnenkort lijkt het me ook leuk om de EV-experience op Zandvoort te doen. Maar elke actie die je in het verkeer doet, kan tot slachtoffers leiden.

Dit is een hele libertaine mindset, en dat snap ik ook wel, zo hebben we onze maatschappij ingezet en Veilig Verkeer Nederland heeft verloren. Ik hoop dat we als maatschappij echter volwassen worden en doden en gewonden op de weg niet meer normaal gaan vinden en dat begint bij onszelf. :)

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

** Knip. **

[ Voor 99% gewijzigd door Taro op 07-01-2022 17:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

** Knip. **

[ Voor 97% gewijzigd door Taro op 07-01-2022 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:03
@Ecological iemand die op de piste staat en niet voorzichtig is vormt net zo goed een gevaar voor andere piste gebruikers, ik heb het vaak genoeg mis zien gaan. Door rijhulpsystemen, airbags en andere maatregelen worden de risico's voor ons weggenomen en als we het idee hebben dat het risico niet zo groot is gaan we ons daar naar gedragen. Sommigen wat meer dan anderen. Kun je van alles van vinden, maar verander je m.i. niks aan. Asocialer gedrag in het verkeer is wat mij betreft een afspiegeling van een in z'n algemeenheid asocialere samenleving en die maken we met z'n allen. Als een andere eigenaar - binnen de geldende wet - er een ander rijgedrag op na wil houden omdat hij/zij dat leuker vindt, moet 'ie dat vooral doen wat mij betreft. Een ander zijn pleziertje gunnen is ook sociaal gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafecito
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21-09 17:07
Ik zie een link van de correspondent, eigenlijk kan ik alles wat je zegt al niet meer serieus nemen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
revolution-nl schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:56:
[...]

Je kan ook doorschieten... vroeger reed men +150kmh op de autobahn in auto's die amper veiligheidsvoorzieningen hadden.

Ik hoop dat wij als mens een beetje mogen blijven leven in deze maatschappij, daar horen risico's bij.
Zijn de risico's altijd verstandig nee? Maken sommige risico's het leven aangenaam ja!

Wat is jouw alternatief iedereen opsluiten in een cocon, aan de zonde voeding en aansluiten op een virtuele wereld, wel zo veilig.

Liever te dik in mijn kist dan een feestje gemist oOo
Je mag prima leven hoor, zolang je maar niet anderen in gevaar brengt voor je eigen plezier. O+

OT dan: ik kan niet wachten op mijn Model Y uit Berlijn, ook een hogere crash-rating voor als ik door een hard-rijder wordt aangereden. :>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

** Knip. **

[ Voor 106% gewijzigd door Taro op 07-01-2022 17:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

** Knip. **

[ Voor 95% gewijzigd door Taro op 07-01-2022 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

** Knip. **

[ Voor 94% gewijzigd door Taro op 07-01-2022 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

** Knip. **

[ Voor 92% gewijzigd door Taro op 07-01-2022 17:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
** Inderdaad offtopic, dus post het dan niet. **

[ Voor 95% gewijzigd door Taro op 07-01-2022 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyClioRS
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-11-2024
** V&A achtige berichten horen hier niet thuis. **

[ Voor 87% gewijzigd door Taro op 07-01-2022 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

revolution-nl schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:32:
[...]

Ik snap niet zo goed waarom andere mensen anderen zo graag de maat willen laten nemen.
Dat jij lekker met 100kmh naar Zuid-Europa wilt sukkelen, prima! Ik doe het liever op een andere manier :)
Jij doet het aan 130 dan? :) Wikipedia: Speed limits in France

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
STIMPPYYY schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:05:
Vandaag winterbanden onder de P gehad. Kwamen tijdens het wisselen erachter dat mijn velg krom is. Nooit echt gemerkt tijdens het rijden. Iemand dit eerder gehad? Denk maar laten richten o.i.d. .. hopelijk een nieuwe velg aangezien dat de enige is die beschadigd is
Ja, ik heb precies hetzelfde gehad bij mijn P, al was het dan bij het wisselen naar uberhaupt nieuwe banden. Slag in de binnenkant van het linker voorwiel. Met het weggedrag nooit gemerkt, maar visueel niet te missen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Modbreak:Laten we de snelheidsdiscussie vanaf hier staken. Ik laat een deel van de berichten wel staan, maar dit komt vaker langs en staat los van de Model 3 & Y en hoort hier dus niet thuis. En het aanbieden van producten hoort niet op een forum, daar zijn V&A en andere websites voor.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-10 10:08

DeFeCt

je wéét toch

Flexiilex schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:02:
[...]

Je citeert letterlijk 1 zin van een hele lap tekst.. Wat ik ermee bedoel is dat het niet gek is dat je auto gaat piepen dat je het ineens niet meer red als je sneller gaat rijden. Het is maar wat je zelf liever hebt, ik rijd liever lekker constant voor zo'n lange trip zodat je ook niet continue van baan hoeft te wisselen.
Maar dat is dus het hele punt, ik ben niet sneller gaan rijden, ik heb me keurig aan de instructies van de auto gehouden, niet boven de 130, niet boven de 120 en alsnog kwam ik met 0% in Bremen aan.

Ik geef ook de voorkeur aan de manier van rijden die @revolution-nl schetst. Het was allemaal prima te doen, maar bij een volgende zal ik met deze ervaring zeker een LR overwegen omdat ik binnen de twee uur stoppen wat vaak vind. Aan de andere kant is er voor de ene keer per jaar ook prima mee te leven. Ik ben nog steeds een happy Tesla driver, al vind ik de nieuwe UI iets minder geslaagd omdat ik niet meer direct het rijder profiel kan zien/wisselen. :)

Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
Flexiilex schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:48:
[...]

Mijn gemiddeld verbruik zit nu op 137wh/km met 10.500 km op de teller. Dat is normaal zelfs lager (130 wh/km) maar door de winter is dit omhoog gegaan. (M3 2021 SR+). Overigens is 3500-4000 km van 1 vakantie ritje geweest in Italie. Wel warm weer maar een week in de bergen gezeten etc.
Dat zijn geen “normale” waardes. Daarom is het interessant om te weten over hoeveel kilometer en in welle tijd dat gezet is.
Dergelijke verbruiken rond het vriespunt beweren betekend haast hypermilen, kachel uit etc. namelijk. Dat kan onmogelijk met daadwerkelijk 110km/h gemiddeld zijn bij 0 graden en 110km afgelegd in 60minuten.
Het gros van de vloot zit namelijk daar ver, ver boven.

[ Voor 5% gewijzigd door GeeMoney op 07-01-2022 19:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-10 12:01
Shiro schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:12:
[...]

Uit nieuwsgierigheid, de andere merken, blijft hun versie van autopilot wel doorgaan na het wisselen van baan? Vind het met de gratis autopilot pest vervelend dat elke keer dan auto pilot uit gaat, of je moet €3500 neerleggen voor enhanced auto pilot... wat ik dan ook weer erg veel vind... voor €500 ofzo zou ik het nog overwegen...

@Stef87
Nu je de Cross Climates 2 van Michelin wat langer onder hebt liggen, hoe bevallen ze en hoe is het qua rolgeluid en rolweerstand/verbruik?
Lagere snelheid iets meer geluid, maar lagere toon rolgeluid. Op hogere snelheid misschien zelfs iets stiller.

Volgens het bandenlabel is het geluid net zo hard.

Verbruik lijkt niet merkbaar hoger. Ben benieuwd of dit in de zomer en op warme dagen ook zo is.

Meest belangrijke eigenschap naast veiligheid vind ik dat de band ook nog sportief aanvoelt tijdens het rijden, dat is zeker het geval.

Erg tevreden, maar momenteel zijn ze niet goed verkrijgbaar.

Tip: Voor een goede en betrouwbare eerlijke garage in Zuid Holland: (universele en onafhankelijke) ga naar Garage Zeeuw in Schiedam, in het verleden daar als monteur gewerkt.

Ik was meen ik net geen 800€ kwijt incl btw banden en monteren. Misschien is het voor jullie iets duurder (Kwitfit en euromaster sla ik bewust over! Meeste garages betaal je 1100€ of meer incl btw)

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:23
[quote]Tweak_ers schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 08:07:
[...]

"
Overigens is het een RWD, waarbij de voorwielen bij schakelen als je meer vermogen vraagt.

Ik miste vorig jaar in de sneeuw wel een AWD stand, waarbij alle vier de wielen direct even veel vermogen toegestuurd krijgen. Dat zou softwarematig toch heel makkelijk in te bouwen moeten zijn"

.
Mijn ervaring vorig jaar in de sneeuw was juist erg positief. Ik kwam op mijn zomerbanden overal goed weg en juist niet in de slipstart stand, maar normaal. Ik merkte dat de voorwielen ook regelmatig mee gingen doen. Ook na het schaatsen op een dijkje waar ik de Tesla in best wel diepe sneeuw had geparkeerd kwam ik soepel weg. Ging super. Schaatsen was ook erg leuk , snik.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyClioRS
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-11-2024
JimmyClioRS schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:19:
[mbr]** V&A achtige berichten horen hier niet thuis. **[/mbr]
Oh excuus, ik zie ze regelmatig voorbij komen hier die gewoon blijven staan.

** Knip, nee, dat is dus niet toegestaan.... En als je een ander dergelijke berichten ziet plaatsen, dan kan je het betreffende bericht rapporteren. **

[ Voor 25% gewijzigd door Taro op 07-01-2022 19:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-10 23:10
Stef87 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 18:20:
[...]

Lagere snelheid iets meer geluid, maar lage toob rolgeluid. Op hogere snelheid misschien zelfs iets stiller.

Volgens het bandenlabel is het geluid net zo hard.

Verbruik lijkt niet merkbaar hoger. Ben benieuwd of dit in de zomer en op warme dagen ook zo is.

Meest belangrijke eigenschap naast veiligheid vind ik dat de band ook nog sportief aanvoelt tijdens het rijden, dat is zeker het geval.

Erg tevreden, maar momenteel zijn ze niet goed verkrijgbaar.

Tip: Voor een goede en betrouwbare eerlijke garage in Zuid Holland: (universele en onafhankelijke) ga naar Garage Zeeuw in Schiedam, in het verleden daar als monteur gewerkt.

Ik was meen ik net geen 800€ kwijt incl btw banden en monteren. Misschien is het voor jullie iets duurder (Kwitfit en euromaster sla ik bewust over! Meeste garages betaal je 1100€ of meer incl btw)
Prima tip, ik ben daar wel iets meer dan 900,- kwijt incl de btw. Maar wel a.s. Vrijdag monteren, maandag was ook mogelijk maar voor mij niet haalbaar.

Had ook andere (grotere) banden boeren benaderd, maar top op heden (3weken later) nog geen reactie

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendry Scholing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-11-2024
JoooostB schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 21:33:
Zijn er anderen hier die ook last hebben van piepende ramen bij het omlaag en omhoog doen? Ik ben op zoek naar de gouden tip om dit te verhelpen, klinkt een beetje 'goedkoop' ;)
Ik heb hiervoor een servicerequest ingeschoten. Als het goed is komt mobiele service over 2 weken langs om dit te verhelpen, maar de afspraak lijkt nog niet als definitief in de app te staan. Ik wacht dus maar even af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:49
Shiro schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:12:
[...]

Uit nieuwsgierigheid, de andere merken, blijft hun versie van autopilot wel doorgaan na het wisselen van baan? Vind het met de gratis autopilot pest vervelend dat elke keer dan auto pilot uit gaat, of je moet €3500 neerleggen voor enhanced auto pilot... wat ik dan ook weer erg veel vind... voor €500 ofzo zou ik het nog overwegen...
Maar na het aftikken van 3,5k voor EAP kan je alleen tergend traag van baan automatisch wisselen toch? Bij handmatig moet je nog steeds je AP opnieuw inschakelen *ping*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
DeFeCt schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:20:
Deze kerstvakantie voor het eerst met M3 SR+ op vakantie geweest, bestemming zuid-Zweden. Hierbij een kort verslag...

Tweede kerstdag bij mijn moeder in Drenthe kerst gevierd en omdat de palen daar dun gezaaid zijn de hele nacht op de granny charger. 's Ochtends vroeg met 97% vertrokken. Navigatie met de tussenstops door Tesla zelf laten uitzoeken, onze eerste top: Kopenhagen. We zouden met 14% aankomen bij de supercharger in Bremen (Brinkum). We waren Nederland nog niet uit of de Tesla begon al te melden dat ik onder de 130km moest blijven om het te kunnen halen. 130 werd 120 en daarna bleven de meldingen uit, ik zag echter wel dat het accu percentage hard terugliep. De laatste 10km tot aan de SC met 80km achter een vrachtwagen gehangen... de rest van mijn medepassagiers lag te slapen, maar ik kwam met samengeknepen billen aan:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat was bepaald geen relaxed begin van de vakantie... Wijze les en daarna bij elke SC stop die de Tesla voorstelde en waar we met minder dan 15% zouden aankomen een extra stop ingelast. Dit kwam neer op max 1:45 rijden. Hiermee kwamen we op veel meer stops dan gedacht en dus waren we 2 uur laten in Kopenhagen. De weg naar Zweden hetzelfde verhaal en op de terugweg via een extra AirBnB in Duitsland maar weer extra stops ingepland. Dit had toch gevolg dat ik wel met een gerust hart de Tesla even kon uitlaten op de autobahn. Van accelaratievermogen dat je zelfs bij 170 naar 220 blijft houden is toch wel indrukwekkend.

Bij 1 van de laatste SC's waren er twee monteurs bezig met het reparen van een aantal units, helaas voor de mensen die er stonden te laden en waren weggelopen ging daarvoor er wel de stroom af en dus stopten er een aantal laadsessies. Voor de nerds:

[Afbeelding]

Al met al was het een leuke ervaring, iets minder relaxed dan gehoopt maar mede door het uitstekende SC netwerk toch goed te doen.

TL > DR:

De SR+ is leuk voor ritjes in Nederland, voor een echte (lange) vakantie is hij minder geschikt.
Had je iets van een dakkoffer, te zachte banden, aero doppen eraf of aanhanger?

(Aero wielen kan je in service menu instellen)

Meestal klopt het aangegeven percentage (bij ons) wel. Is bij ons zelfs meestal te pessimistisch.

(Fyi: banden zacht + aero doppen er niet op kan op hoge snelheid al snel 10% of meer schelen)

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-10 20:01
RF1000 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:32:
[...]

Maar na het aftikken van 3,5k voor EAP kan je alleen tergend traag van baan automatisch wisselen toch? Bij handmatig moet je nog steeds je AP opnieuw inschakelen *ping*.
Inderdaad lastig in gebruik. Na de proefperiode van vorig jaar was ik blij dat ik de domme AP weer terug had. EAP is vermoeiend om mee te rijden vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:36
IceOnFire schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:58:
[...]

Ja, ik heb precies hetzelfde gehad bij mijn P, al was het dan bij het wisselen naar uberhaupt nieuwe banden. Slag in de binnenkant van het linker voorwiel. Met het weggedrag nooit gemerkt, maar visueel niet te missen.
Heb je dit laten maken? Of is er een nieuwe velg gemonteerd? Eigenlijk voornamelijk benieuwd of je dit merkte na de reparatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
yakmak schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:02:
Dat is niet (meer) waar. Niet lang geleden maakt Tesla ook maps van de weg tijdens het rijden, kan ook data dan met de vloot kan delen.

Dit was verteld bij een van de laatste gesprekken over FSD met Elon Musk

*edit*
Sinds ze een map maken van alle camera’s aan elkar geplakt, is dit zo.

Lijnen van stoep en kruisingen zijn zo dus opgeslagen in de vorm van een kaart. (Uitleg was iets met: zo kan je voorkomen dat auto elke keer dezelfde fout maakt of erdoor gaat twijfelen)

[ Voor 15% gewijzigd door Stef87 op 07-01-2022 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Laatst online: 27-10 11:35
Wij hebben hier in een impulsieve bui net voor nieuwjaar een Model Y LR besteld. Nu een aantal dagen later sluipt er toch wel enige twijfel en denk ik er aan de bestelling te annuleren en te wachten tot dit najaar (november). Ik heb steeds de neiging om ook nog na aankoop mij steeds meer en meer te verdiepen in het product dat ik heb besteld en ik moet toegeven dat ik vind dat de info die je terugvindt erg tegendraads is en verwarrend. En dat ik bovendien vindt dat Tesla weinig transparant is over de uitrusting die je krijgt bij je bestelde wagen.

De reden waarom ik zou uitstellen is omdat ik dan een model uit Duitsland zou hebben met de nieuwe batterijen, de nieuwe matrix koplampen, een goederenplank achter (de verkoper zij dat er al een aantal proefmodellen van de band zouden gerold zijn met goederenplank) en eventueel meer en betere lakopties.

Dus we zijn hier momenteel wat in dubio. Toch doorgaan en nu reeds de wagen in huis halen of wachten tot eind dit jaar en begin volgend jaar het europees model in huis halen.

Wat de lampen op huidig model Y betreft. Klopt het dat de lampen tussen de LR en de P verschillend zijn? Ik lees hier dat de P over Matrix lampen zou beschikken en de LR niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdgraaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-10 23:52
Ekfad schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:37:
Wij hebben hier in een impulsieve bui net voor nieuwjaar een Model Y LR besteld. Nu een aantal dagen later sluipt er toch wel enige twijfel en denk ik er aan de bestelling te annuleren en te wachten tot dit najaar (november). Ik heb steeds de neiging om ook nog na aankoop mij steeds meer en meer te verdiepen in het product dat ik heb besteld en ik moet toegeven dat ik vind dat de info die je terugvindt erg tegendraads is en verwarrend. En dat ik bovendien vindt dat Tesla weinig transparant is over de uitrusting die je krijgt bij je bestelde wagen.

De reden waarom ik zou uitstellen is omdat ik dan een model uit Duitsland zou hebben met de nieuwe batterijen, de nieuwe matrix koplampen, een goederenplank achter (de verkoper zij dat er al een aantal proefmodellen van de band zouden gerold zijn met goederenplank) en eventueel meer en betere lakopties.

Dus we zijn hier momenteel wat in dubio. Toch doorgaan en nu reeds de wagen in huis halen of wachten tot eind dit jaar en begin volgend jaar het europees model in huis halen.

Wat de lampen op huidig model Y betreft. Klopt het dat de lampen tussen de LR en de P verschillend zijn? Ik lees hier dat de P over Matrix lampen zou beschikken en de LR niet?
Mijn MY LR uit December heeft ook de matrix lampen. Geen idee waar ie vandaan komt. China gok ik.

Die hoedenplank kun je later vast wel los bestellen, ik heb er zo’n rol versie voor besteld, gaat prima. Als je wilt wachten tot november, dan is dat prima te doen uiteraard, maar zo kun je bezig blijven lijkt me :)

MY LR 2022 Midnight Gray, Black interior, 20” FSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

@Ekfad Zekerheid zal je nooit hebben, je weet wat je nu gaat krijgen, maar misschien is het beter. Wat dat betreft is er altijd wel een hoog FOMO gehalte bij Tesla.

Aan de andere kant houden ze hun waarde ook wel goed, dus mocht er echt iets zijn kan je altijd nog inruilen voor een nieuwe.

En lampen of een hoedenplank is wel leuk, maar echt heel belangrijk is het nu ook weer niet op hoeveel plezier je van een wagen hebt.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Laatst online: 27-10 11:35
svdgraaf schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:52:
[...]

Mijn MY LR uit December heeft ook de matrix lampen. Geen idee waar ie vandaan komt. China gok ik.

Die hoedenplank kun je later vast wel los bestellen, ik heb er zo’n rol versie voor besteld, gaat prima. Als je wilt wachten tot november, dan is dat prima te doen uiteraard, maar zo kun je bezig blijven lijkt me :)
Wij hadden de vraag over de hoedenplank (geen idee waarom mijn iPad er goederenplank van maakte) gesteld aan de verkoper. Die beweerde dat dit later niet zou mogelijk zijn (kan wel eens een dingetje zijn voor mijn vrouw, die heeft de neiging veel rommel in de koffer te gooien). Marja, wat weet de verkoper werkelijk?

De vraag over de Matrixlichten is bij deze beantwoord, bedankt.
Hooglander1 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:55:
@Ekfad Zekerheid zal je nooit hebben, je weet wat je nu gaat krijgen, maar misschien is het beter. Wat dat betreft is er altijd wel een hoog FOMO gehalte bij Tesla.

Aan de andere kant houden ze hun waarde ook wel goed, dus mocht er echt iets zijn kan je altijd nog inruilen voor een nieuwe.

En lampen of een hoedenplank is wel leuk, maar echt heel belangrijk is het nu ook weer niet op hoeveel plezier je van een wagen hebt.
Idd een hoog FOMO gehalte, ik zei het hier ook al tegen de vrouw, en laat ik daar nu net gevoelig aan zijn 8)7 .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20:11
GeeMoney schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 18:01:
[...]

Dat zijn geen “normale” waardes. Daarom is het interessant om te weten over hoeveel kilometer en in welle tijd dat gezet is.
Dergelijke verbruiken rond het vriespunt beweren betekend haast hypermilen, kachel uit etc. namelijk. Dat kan onmogelijk met daadwerkelijk 110km/h gemiddeld zijn bij 0 graden en 110km afgelegd in 60minuten.
We hebben die getallen wel vaker gezien met de nieuwe modellen. Nieuwe model is echt mega zuinig geworden. Ook DS7 had dat een tijd geleden geloof ik. Ik was erg verrast, mij n lange termijn gemiddelde (15k) is nu 190 Wh/km met heel rustig rijden

Die lage getallen zijn wel voorverwarmd etc. vaak, dus het is redelijk vertekend. Het is niet “hoeveel kWh erin gaat / km” je hebt in principe een groot deel van het vebruik naar voren getrokken maar dat laat hij niet in het scherm zien. Maar voor lange afstanden zijn dat dan dus wel de getallen (die 100km/h, 50 km gemiddelde was bij 8C, dat scheelt ook al)

[ Voor 12% gewijzigd door JohanB op 07-01-2022 21:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmer
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10-11-2023
Ekfad schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:37:

FOMO heb je sowieso bij Tesla (en bij gadgets/techniek in het algemeen); er lijkt altijd wel iets beter op de loer te liggen.. Maar één ding is zeker, als je eenmaal de auto hebt, heb je het plezier van erin kunnen rijden en dat heb je niet van de koop maar uit blijven stellen. Wanneer je in november de auto aanschaft baal je een half jaar later waarschijnlijk weer omdat ze dan weer bepaalde hebbedingetjes hebben toegevoegd in de nieuwere modellen ;)

Kopen, rijden en er veel plezier aan beleven, ik heb het zelf ook gedaan met mijn M3 (van nov. 2021) terwijl ik zelf ook last heb van FOMO ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yakmak
Stef87 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:24:
[...]

Dat is niet (meer) waar. Niet lang geleden maakt Tesla ook maps van de weg tijdens het rijden, kan ook data dan met de vloot kan delen.

Dit was verteld bij een van de laatste gesprekken over FSD met Elon Musk

*edit*
Sinds ze een map maken van alle camera’s aan elkar geplakt, is dit zo.

Lijnen van stoep en kruisingen zijn zo dus opgeslagen in de vorm van een kaart. (Uitleg was iets met: zo kan je voorkomen dat auto elke keer dezelfde fout maakt of erdoor gaat twijfelen)
Oh ik geloof best dat ze dat met hun bloot doen. Dat lijkt me ook alleen maar een goed plan. Maar dat is niet hoe ford en mb dat doen. Die mappen de wegen van tevoren. Zeg maar voor je daar kan rijden met een zelfsturend systeem.
Met Tesla kan je overal rijden, met ford en mb dus niet. En dat komt doordat de systemen van Tesla kunnen leren en niet "dom" zijn. Ze zijn zeg maar niet volledig afhankelijk van de map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:10

Kiwi

Gadgetfreak

Kiwi schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:56:
Alleen mijn parkeersensoren voorop lijken het niet meer te doen -O- Rechter zijkant en linksachter en volledig achter deden het in ieder geval wel, linksvoor moet ik nog even testen. Voor zover ik kan zien is er geen optie om de sensoren te kalibreren toch?
Mochten meer mensen hier tegen aanlopen: Ik heb het kunnen oplossen door met een bankpasje en een microvezeldoek de folie rondom de sensoren in te duwen (zodat het op het rubber zit). Sommige sensoren waren bijna onzichtbaar door de wrap waardoor er dus ook nog lucht tussen het rubber en de folie zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20:11
yakmak schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 21:32:
[...]

Oh ik geloof best dat ze dat met hun bloot doen. Dat lijkt me ook alleen maar een goed plan. Maar dat is niet hoe ford en mb dat doen. Die mappen de wegen van tevoren. Zeg maar voor je daar kan rijden met een zelfsturend systeem.
Met Tesla kan je overal rijden, met ford en mb dus niet. En dat komt doordat de systemen van Tesla kunnen leren en niet "dom" zijn. Ze zijn zeg maar niet volledig afhankelijk van de map.
Het is natuurlijk wel een stuk, zien is geloven. Ik vind het interessant dat Volvo die garantie geeft en MB de eerste is met L3 in Europa, laten we hopen dat fsd van de kwaliteit die we zien van de US hier heen komt. (Maar dat was geloof ik eind 2020 al beloofd ;) )

Wat doen jullie trouwens aan het mos op alle rubbers? Hij gaat redelijk regelmatig naar Loogman, maar het blijft maar groeien. En denk dat iets als Bluewonder “anti-mos” de rubbers weer aantast

Dit is achter, maar alle zijramen hebben het ook (en/of erger)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kvRELD4tf69n-CV7iX78iFptsbA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V0fxcLbbGo7crNOleyK076Gy.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door JohanB op 07-01-2022 21:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartlauwers
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:13
JohanB schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 21:41:
[...]Wat doen jullie trouwens aan het mos op alle rubbers? Hij gaat redelijk regelmatig naar Loogman, maar het blijft maar groeien. En denk dat iets als Bluewonder “anti-mos” de rubbers weer aantast

Dit is achter, maar alle zijramen hebben het ook (en/of erger)
[Afbeelding]
Herkenbaar: bij achterruit kun je nog wel redelijk bij komen en schoonmaken met de hand vind ik maar zijramen niet/nauwelijks. Geeft ook extra vastvriezen bij nat weer lijkt me dus beter als het er af kan. Ik lees graag mee voor de oplossing. :)

M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgemgoudswaard
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-04 13:35
Sinds kort heb ik een fluittoon na het wissen van de voorruit aan de rechterkant. Het vreemde is dat het na het stoppen van het wissen nog een minuut of 5 te horen is en daarna niet meer. Mobile services die voor een ander issue langskwam, heeft er ook nog even naar gekeken maar ziet zo op het oog geen vreemde zaken. Alles zit goed vast en er zitten geen bladeren of iets dergelijks in de weg. Komt dit iemand bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
pgemgoudswaard schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:21:
Sinds kort heb ik een fluittoon na het wissen van de voorruit aan de rechterkant. Het vreemde is dat het na het stoppen van het wissen nog een minuut of 5 te horen is en daarna niet meer. Mobile services die voor een ander issue langskwam, heeft er ook nog even naar gekeken maar ziet zo op het oog geen vreemde zaken. Alles zit goed vast en er zitten geen bladeren of iets dergelijks in de weg. Komt dit iemand bekend voor?
Filmpje? Welk model heb je? (Zou iedereen eigenlijk standaard moeten vermelden)

Misschien heb je het wel over de warmtepomp welke een aantal minuten wat harder werkt zou raar zijn dat het de wissers zijn (als ze dat moment “niets” doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgemgoudswaard
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-04 13:35
Stef87 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:40:
[...]

Filmpje? Welk model heb je? (Zou iedereen eigenlijk standaard moeten vermelden)

Misschien heb je het wel over de warmtepomp welke een aantal minuten wat harder werkt zou raar zijn dat het de wissers zijn (als ze dat moment “niets” doen)
Ik heb een model 3 LR AWD uit 2019. Die had nog geen warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
svdgraaf schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:52:
[...]

hoe kun je zien of je matrix lampen hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-10 20:01
bones schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:43:
[...]
hoe kun je zien of je matrix lampen hebt?
Lightshow starten als de koplampen op een muur gericht zijn. Als je matrix lampen hebt kan je Tesla op de muur lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lltm7q-cN9ruGrqNBRXiv83jFwc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N4u8qrshDeMrILZlAMh2CkRW.jpg?f=fotoalbum_large

Onder zijn de matrix units. Spuit11: Of je draait de lichtshow, als jouw auto TESLA kan projecteren heb je de matrix lampen.

[ Voor 20% gewijzigd door jsiegmund op 07-01-2022 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexiilex
GeeMoney schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 18:01:
[...]

Dat is vanaf 5 juli vorig jaar (MIC SR+). Sinds dat het kouder werd is er 7 wh/km bijgekomen (was eerst 130 en nu 137).
JohanB schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 21:13:
[...]

We hebben die getallen wel vaker gezien met de nieuwe modellen. Nieuwe model is echt mega zuinig geworden. Ook DS7 had dat een tijd geleden geloof ik. Ik was erg verrast, mij n lange termijn gemiddelde (15k) is nu 190 Wh/km met heel rustig rijden

Die lage getallen zijn wel voorverwarmd etc. vaak, dus het is redelijk vertekend. Het is niet “hoeveel kWh erin gaat / km” je hebt in principe een groot deel van het vebruik naar voren getrokken maar dat laat hij niet in het scherm zien. Maar voor lange afstanden zijn dat dan dus wel de getallen (die 100km/h, 50 km gemiddelde was bij 8C, dat scheelt ook al)
Ik moet zeggen dat ik weinig tot niet voorverwarm omdat ik nu geen laadpaal bij mijn woning heb en opebaar moet laden.

[ Voor 40% gewijzigd door Flexiilex op 07-01-2022 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:34
Op 17 januari gaat FSD in Amerika naar 12.000 dollar zegt Elon. Nog niets over een Europese release, enkel dat het hier 7500 blijft kosten.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
Wat is jullie ervaring met M3 automatisch grootlicht.

Bij mij werkte het niet goed (nieuwe M3LR), het groot licht ging niet uit, of veels te laat bij tegenliggers.
Ik heb daar een service voor ingeschoten, en ze zeiden dat de koplampen te hoog waren afgesteld.
Nu heb ik het gister even getest, en het werkt nu inderdaad beter, maar nog steeds gaat in vele gevallen het grootlicht te laat uit, ter overlast van de overige weggebruikers.

Tot mijn verbazing zag ik ook gister dat mijn rechterlamp veel verder schijnt als mijn linker. Is dit normaal of hebben ze alleen de linker goed opnieuw afgesteld en niet de rechter?

Ik weet niet precies hoe het systeem werkt, maar dit is misschien de reden dat het niet goed werkt?
Dat wordt weer nieuw service aanvraag insturen ben ik bang......

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EefwrHiQO34B47rxIJnAWevF8Jc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vRhyXmrjFSIuVhzLIJVySOKA.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:32
Rechter koplamp schijnt altijd verder en verder naar buiten, zodat je de berm in de gaten kan houden op alles wat daaruit kan schieten (dieren, voetgangers, ander verkeer).

In landen waar ze links rijden is dat andersom. Daarom zie je vaak dat geïmporteerde auto’s uit die landen een koplamp conversie nodig hebben

[ Voor 30% gewijzigd door PdeBie op 08-01-2022 10:38 ]

Pagina: 1 ... 285 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: