Omdat er objectief gezien gewoon meer clicks nodig zijn voor dezelfde functies.
Meer clicks om ritstatistieken tevoorschijn te toveren
Meer clicks om de stoelverwarming aan te zetten
Meer clicks om de voorruit te ontdooien
Meer clicks om de achterruit+spiegels te ontdooien
Navigatie bij gebruik van een ander scherm staat nu beneden ipv boven de auto links in beeld, nog meer je ogen van de weg afhalen dus
Profielen zijn een click verder verwijderd, erg irritant als de Tesla weer eens de verkeerde telefoon detecteert, en ik in m'n stoel wordt geplet omdat het profiel van vriendin wordt geladen
Verschillende statussymbolen zijn weg, zoals de LTE/WiFi verbinding, die zitten nu óók een scherm extra verder weg
In kort: ik kan echt geen enkel positief punt verzinnen aan de nieuwe update (qua UI dan, nieuwe features zijn prima). En for what? Zodat er meer loze ruimte op het hoofdscherm is ontstaan, en zodat we nu gekleurde in plaats van nette witte icoontjes hebben?
Het is ook echt bullshit om te mensen die de update niets vinden af te schilderen als "ze kunnen niet met veranderingen omgaan, het went wel".
Omgekeerd kan ik dan iedereen die de update tof vind makkelijk afschilderen als "kleine kinderen die blij zijn met een drol ingepakt in goudpapier". Ja, het is lekker "clean" en "opgeruimd", maar in ruil daarvoor zitten belangrijke knoppen nu verder weg gestopt. Domme ruil imho.
[
Voor 14% gewijzigd door
Jeroenneman op 05-01-2022 09:17
]