Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 280 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.176.692 views

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:53
Houseofdreams schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 09:29:
Geen idee wat, maar dit stond toch op Twitter... Hopelijk gaan de scherpe kantjes er toch af

[Afbeelding]
Er staat een post van een president van een Tesla Owners Club, waarin wordt gezegd dat zowel de onderste balk als de bovenste (meer) aangepast kan gaan worden. Dus meer opties voor de onderste zoals het met 1 knop bedienen van de stoelverwarming als het kunnen kiezen welke informatie in de balk bovenin kan worden getoond.

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Zolang de lichtshow maar werkt is de rest niet zo belangrijk.
Fun before safety

[ Voor 98% gewijzigd door djmuggs op 31-12-2021 11:17 ]

ICE ICE Baby

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:51
Divak schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 11:00:
Pfff, doe niet zo zenuwachtig met zelf afspraken te maken voor een eventuele recall waarvan we allemaal weten dat deze voor nu alleen in de VS geldt en het idee van een terugroepactie is dat Tesla de auto's actief moet oproepen. En het is ook geen recall om wakker van te liggen.. Wat is het ergste wat er kan gebeuren dat wezenlijk gevaarlijk is? Niets. Je camera houdt er eventjes mee op. Geen enkel (acuut) gevaar.
Voor de Model 3 niet, de Model S wordt teruggeroepen omdat er gevallen mogelijk zijn dat de frunk niet goed gesloten wordt en los kan schieten. Dat wil je liever niet op de snelweg.
Caelorum schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 11:12:
[...]

Er staat een post van een president van een Tesla Owners Club, waarin wordt gezegd dat zowel de onderste balk als de bovenste (meer) aangepast kan gaan worden. Dus meer opties voor de onderste zoals het met 1 knop bedienen van de stoelverwarming als het kunnen kiezen welke informatie in de balk bovenin kan worden getoond.
Laten we het hopen. Bedien de stoelverwarming liever zelf. Vandaag met 14 graden gaat die ook aan en bij climate aanzetten via de app gaan ze ook standaard op standje 3 als het buiten koud is.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-11-2025
Wat denken jullie, panelgap bij de linker voordeur of niet? Heb hem nu 2 weken, was mij niet eerder opgevallen na grondige inspectie. Nu zag ik het vanochtend opeens. Ter vergelijking ook 2 foto's van rechterkant die er ok uit ziet.

excuus voor de smerige auto :)

Zouden jullie voor zoiets service afspraak maken of valt het binnen de 'marges'?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7h1QydRPOdGm3aGMHE2o2VnvesI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AGoD9DG2scpdb0V3GhPojmmO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N5DwjNPTHfQhrzYdOfxtZq1SCf4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LcGuyvY1wvDAsZM91MjpAdLR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MR7h_LAxvn2G3-UKXZ2cqn5r_EA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ss1RuRz94jUi28YkcOCmNkpP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BVTq58kGdIhr0Ic3hbj0e6oyYh4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C26ZjNXeWmPB2nr8PpBEG1kq.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-12-2025
refused81 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 12:04:
Wat denken jullie, panelgap bij de linker voordeur of niet? Heb hem nu 2 weken, was mij niet eerder opgevallen na grondige inspectie. Nu zag ik het vanochtend opeens. Ter vergelijking ook 2 foto's van rechterkant die er ok uit ziet.

excuus voor de smerige auto :)

Zouden jullie voor zoiets service afspraak maken of valt het binnen de 'marges'?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit valt binnen de marges, daar gaan ze niks aan doen..

Ik had het ook toen mijn auto geleverd werd, (lichte panel gaps) maar ik zou hier hier geen tijd en energie in steken. dit is alleen maar negatieve energie waar je niks uit gaat halen.

Ik moet eerlijk zeggen, zo heel slecht ziet het er nog niet uit a.d.h.v. foto's die je op internet wel eens tegen komt.

Dus lekker nieuw jaar gaan vieren en genieten van je (mooie) nieuwe auto! _/-\o_
@refused81 dat is kwestie van de deur wat stellen. Ik zou gewoon een afspraak maken. Kan een mobile ranger wel naar kijken. Is best wat aan te doen volgens mij.

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
wartclaes schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:02:
[...]

Ik gebruik al jaren deze: https://www.flextrash.com/en/

Past in alle wagens die ik al heb gehad. Het enige nadeel is dat hij eigenlijk achter je hangt (of aan het handschoen kastje wat het niet makkelijker maakt voor de passagier)
Die kwam ik idd ook tegen, maar is mij iets te groot, en niet zo gezellig voor de neus van de kinderen.

Het Skoda prullenbakken zit wat strak maar past prima, groot genoeg voor parkeerkaarten en wat kleine rommeltjes.

• pgemgoudswaard
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20-12-2025
Kiwi schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 16:40:
[...]

Als je het Service tabblad opent onder het Rijden menu. Helaas geen kaart meer voor die je standaard zichtbaar kan hebben.
Het kan aan mij liggen maar onder het tabblad Service staat bij mij geen Rijden menu. Ik zoek mij een ongeluk naar de bandenspanning maar ik kan het niet vinden.

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:51
pgemgoudswaard schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 14:42:
[...]

Het kan aan mij liggen maar onder het tabblad Service staat bij mij geen Rijden menu. Ik zoek mij een ongeluk naar de bandenspanning maar ik kan het niet vinden.
Software v11: Auto icoon (linksonderin) -> Service en dan zie je gelijk de bandenspanning.
Software v10: Swipe naar links aan de linkerkant van het scherm onder de grote afbeelding van de auto.

Als je niet eerst gereden hebt dan zie je geen waarde want de sensoren doen het dan niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Myrdhin op 31-12-2021 14:52 ]

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-12-2025
Flexiilex schreef op donderdag 30 december 2021 @ 23:48:
Iemand ervaring met een service request indienen voor stuurverwarming? Mijn M3 is in Juli geleverd en ik zou deze optie kunnen aanschaffen.

Tesla belde mij na het aanmelden maar gaven aan dat dit gewoon via de app moet kunnen, ook als ik een leasemaatschappij heb. Mooi niet dus, Tesla bleef voet bij stuk dat dit pas sinds kort kan en langer kan duren voordat dit in de all beschikbaar komt?

Ik heb dus een leasecontract via m’n werkgever
Is dat een betaalde optie? Ik Kan er niet zoveel over vinden.

Heb zelf een model 2021 uit Maart dit jaar, zonder stuurverwarming. Een soort 2021 model met nog wat opties van de vorige versie (geen doorlopende hout panelen in de deur bijvoorbeeld). Maar wel achterbankverwarming, warmtepomp etc.

[ Voor 10% gewijzigd door xares op 31-12-2021 15:02 ]

• pgemgoudswaard
  • Registratie: Juni 2020
Myrdhin schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 14:50:
[...]

Software v11: Auto icoon (linksonderin) -> Service en dan zie je gelijk de bandenspanning.
Software v10: Swipe naar links aan de linkerkant van het scherm onder de grote afbeelding van de auto.

Als je niet eerst gereden hebt dan zie je geen waarde want de sensoren doen het dan niet.
Thanks, ik was even vergeten dat je eerst moest rijden

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-12-2025
Inspired schreef op donderdag 30 december 2021 @ 19:43:
@Maasluip USB zit er bij MY19 niet in idd. Er zit standaard een soort van rubberen matje op de plek waar nu waarschijnlijk de wireless charger zit.
MY19 bestaat niet in Nederland :+

• Caelorum
xares schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 14:56:
[...]
Is dat een betaalde optie? Ik Kan er niet zoveel over vinden. [...]
Het zit gekoppeld aan de achterbankverwarming.heb je die gekocht/gekregen met de auto dan werkt het. Er was wel een tijdje dat het stuur wel was ingebouwd, maar niet actief was, o danks dat achterbank wel actief was. Bij die auto's is die later alsnog aangezet.

[ Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 31-12-2021 16:17 ]

DaCoTa schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 15:48:
[...]

MY19 bestaat niet in Nederland :+
Gek. Want ik heb er wel één. Volgens mij is MY20 pas eind 2019 gekomen.

Zo heeft de MY19 nog frunk clips en lampjes in de deurvakken en vanaf MY20 niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Inspired op 31-12-2021 16:21 ]

• Cafecito
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 16:03
Caelorum schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 16:17:
[...]

Het zit gekoppeld aan de achterbankverwarming.heb je die gekocht/gekregen met de auto dan werkt het. Er was wel een tijdje dat het stuur wel was ingebouwd, maar niet actief was, o danks dat achterbank wel actief was. Bij die auto's is die later alsnog aangezet.
Hmm, ik heb exact dezelfde configuratie als Xares. Ik zou ook wel graag de stuurverwarming willen, maar kan niet vinden hoe ik dit kan upgraden.
Cafecito schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 16:21:
[...]

Hmm, ik heb exact dezelfde configuratie als Xares. Ik zou ook wel graag de stuurverwarming willen, maar kan niet vinden hoe ik dit kan upgraden.
Het is afhankelijk van de build date;
It was later confirmed by Tesla employees it was going to come via a paid software update, unlocking the feature in cars built after January 1 (Giga Shanghai) and March 31 (Fremont). (2021)
Ook kan het zijn dat je dit niet zelf kunt upgraden als het een leaseauto is.

• bartlauwers
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-12-2025
Inspired schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 16:18:
[...]

Zo heeft de MY19 nog frunk clips en lampjes in de deurvakken en vanaf MY20 niet.
Ja, MY kan Model Year zijn maar in het Model 3 en Model Y topic werken deze afkortingen verwarring in de hand als je het alleen over een MY19, MY20 of MY21 hebt. 8)7

Current: Tesla M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD /n In bestelling: Tesla MY Standard Wit

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ecological schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 11:00:
Gister mijn Model 3 uit 2019 opgehaald (met trekhaak), echt geweldig! O+

PS: Het menselijk brein heeft een bias naar de status-quo, dus het is niet zo heel gek dat er veel weerstand is. Voor mij is v11 heerlijk initituief, over een maandje is iedereen het alweer vergeten. Verzetten tegen dit soort verandering heeft toch alleen maar een negatieve impact op je humeur. :>
Alleen heeft deze verandering echt niet alleen maar te maken met "status-quo" of "weerstand tegen verandering".

Soms zijn veranderingen gewoon objectief meetbaar een achteruitgang.
Meer tikken nodig hebben voor dezelfde info is achteruitgang.
Vraag me af hoe je het wegzetten van zaken als de achterruitverwarming of de blower in een submenu kunt verklaren als "intuïtief". Zelfs de stoelverwarming is een tik verder weggestopt.

"Heerlijk intuïtief" zou ik V11 nooit durven noemen. Zelfs het wisselen van driverprofiel hebben ze weggestopt onder de controls-knop.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• pewill
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik zou ook wel die heated steering wheel willen. Ik heb M32021 Freemont. Maar hoe kannik de productie datum achterhalen? Mijn auto is geïmporteerd vanuit Frankrijk. Garantie vervalt 4 mei 2025

Deze man heeft het ook onderzocht: https://youtu.be/w_-Ga0Vpo_U

Model 3 | 2024 Highland

pewill schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 16:42:
Ik zou ook wel die heated steering wheel willen. Ik heb M32021 Freemont. Maar hoe kannik de productie datum achterhalen? Mijn auto is geïmporteerd vanuit Frankrijk. Garantie vervalt 4 mei 2025

Deze man heeft het ook onderzocht: https://youtu.be/w_-Ga0Vpo_U
Er is wel ergens een site waar je de VIN in kan zetten en krijg je een range terug.

Deze; https://tesla-info.com/factory-vin.php

Geen idee of het nog actueel is.

[ Voor 8% gewijzigd door Inspired op 31-12-2021 16:47 ]

Verwijderd

[...]

Is dat niet standaard? Lol want die heb ik ook allebei.

• pewill
Inspired schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 16:44:
[...]

Er is wel ergens een site waar je de VIN in kan zetten en krijg je een range terug.

Deze; https://tesla-info.com/factory-vin.php

Geen idee of het nog actueel is.
Bedankt! Vreemde is wel dat die auto's vind die veel nieuwer zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_TybwlIWFolxdth2gVC3nBEH_Cs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fVktmCJ7iiW9g0ozQQkhUo9q.jpg?f=fotoalbum_large

Model 3 | 2024 Highland

pewill schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 17:06:
[...]

Bedankt! Vreemde is wel dat die auto's vind die veel nieuwer zijn:
[Afbeelding]
Denk dat je pre rollover moet kiezen. Dan komen er wel resultaten uit je range. Build date zou dan half feb 2021 zijn.

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 00:16

Shiro

Serenity

Misschien dat ik niet goed gezocht heb, rij al een jaar de Tesla, maar de buitenspiegels, die dimmen automatisch en dat is meestal wel gewenst, behalve als ik het in de achteruit een parkeerplek insteek. Het is nauwelijks verlicht, dus ik zie echt niks in de spiegels als ze gedimd zijn.

Meestal is het ook niet zo'n probleem, maar ik wil zo dicht mogelijk bij de stoep aan de bestuurders kant, zodat de deur achter aan de bijrijder kant normaal open kan zodat ik een kleine uit de maxi Cosi kan tillen. Ofwel, bestaat er een optie om automatisch dimmen uit te schakelen als je de auto in reverse zet?

Ik merk trouwens dat de gestroomde lijn wel wat nadelig is met een kind van 2 jaar in en uit tillen. Ze is inmiddels groot genoeg dat ik haar nauwelijks erin kan zetten zonder dat ze haar hoofd stoot.

Juniper RWD

Shiro schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 17:23:
Misschien dat ik niet goed gezocht heb, rij al een jaar de Tesla, maar de buitenspiegels, die dimmen automatisch en dat is meestal wel gewenst, behalve als ik het in de achteruit een parkeerplek insteek. Het is nauwelijks verlicht, dus ik zie echt niks in de spiegels als ze gedimd zijn.

Meestal is het ook niet zo'n probleem, maar ik wil zo dicht mogelijk bij de stoep aan de bestuurders kant, zodat de deur achter aan de bijrijder kant normaal open kan zodat ik een kleine uit de maxi Cosi kan tillen. Ofwel, bestaat er een optie om automatisch dimmen uit te schakelen als je de auto in reverse zet?

Ik merk trouwens dat de gestroomde lijn wel wat nadelig is met een kind van 2 jaar in en uit tillen. Ze is inmiddels groot genoeg dat ik haar nauwelijks erin kan zetten zonder dat ze haar hoofd stoot.
Zou moeten kunnen tegenwoordig;
You can now enable or disable automatic dimming for your mirrors. To access, tap Controls > Mirror > Mirror Auto Dim.
Qua kids. Zorgen dat ze er zelf in kunnen. :) Maar ik herken het issue. Zelf ook vaak genoeg mijn hoofd gestoten. :(

[ Voor 5% gewijzigd door Inspired op 31-12-2021 17:39 ]

• Cafecito
Inspired schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 16:25:
[...]

Het is afhankelijk van de build date;

[...]

Ook kan het zijn dat je dit niet zelf kunt upgraden als het een leaseauto is.
Thanks!
Dan toch maar ‘ns met Tesla contact opnemen. Het is M3P uit Fremont, geen lease. Exacte build weet ik niet, zal rond maart 2021 zijn

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:28
Inmiddels de eerste lange rit met de nieuwe UI gemaakt.

Over het algemeen niet ontevreden, maar mis wel een paar dingen of vind ik onhandiger:
- repeat functie in Spotify lijkt verdwenen? Dat was een handige truc om snel naar het einde van een playlist te gaan, door hem op repeat te zetten en dan naar achteren te skippen.
- bandenspanning in het service menu klinkt logisch, maar de shortcut die we eerst hadden vond ik wel makkelijker.
- navigatie geluid in- en uitschakelen is nu veel vaker tikken! De start van een route heb ik de stem niet nodig, maar op de laatste kilometers vind ik het wel handig. Dit moet nu met veel teveel tikken op het scherm.

Verder vind ik de scherm indeling wel prima.

Heb de dodehoekcamera bij richting aangeven even geprobeerd, maar snel weer uitgeschakeld. Leid meer af dan dat het helpt.
Cafecito schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 17:44:
[...]

Thanks!
Dan toch maar ‘ns met Tesla contact opnemen. Het is M3P uit Fremont, geen lease. Exacte build weet ik niet, zal rond maart 2021 zijn
Bij een LR is er sowieso geen upgrade. Als het erin zit dan werkt hij inmiddels. Zo niet, dan zit de hardware er niet in.

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
De tijd en resterende tijd is ook foetsie in Spotify. Bij muziek niet erg maar bij podcasts wel

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 00:16

Shiro

Serenity

Inspired schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 17:37:
[...]

Zou moeten kunnen tegenwoordig;

[...]
.

Qua kids. Zorgen dat ze er zelf in kunnen. :) Maar ik herken het issue. Zelf ook vaak genoeg mijn hoofd gestoten. :(
Dat is toch permanent aan en uit? Ideaal zou zijn dat als ik in reverse zet dat automatisch dimmen dan uit gaat

En het gaat niet eens om mijn eigen hoofd, maar ik stoot haar hoofd elke keer omdat de kinderstoeltje zo hoog is, het zit op een dock met ISO fix en daarboven zit de kinderstoel. Dit zeg maar. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sRLpzOYTqhBojxww4Dn9ATVxXOc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OD001je1nX8ez25kZkxAdXoJ.jpg?f=user_large
Ik vrees dat het nog een klein jaar gaat duren voordat ze in de grotere stoel kan. En daarna is het dan met mijn hoofd erin steken totdat ze zelfstandig de gordel om kan doen.

Juniper RWD

• Caelorum
Shiro schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 17:23:
[...]
Meestal is het ook niet zo'n probleem, maar ik wil zo dicht mogelijk bij de stoep aan de bestuurders kant, zodat de deur achter aan de bijrijder kant normaal open kan zodat ik een kleine uit de maxi Cosi kan tillen. Ofwel, bestaat er een optie om automatisch dimmen uit te schakelen als je de auto in reverse zet?[...]
Ik meen te herinneren dat ze dat al aangepast hebben en dat die al uitgaat als je hem in de achteruit zet. Maaaaar..... Het is een vloeistof die dimt en dat duurt een tijdje voordat deze donker en lichter wordt. Tenzij je graag een minuut wacht voordat je gaat rijden heeft het allemaal niet zoveel nut om uit te zetten.

• pewill
Is er al iemand die onderstaande upgrade in Nederland / Nederlandse vertaling heeft gezien? (Is dus niet van mijn auto, Ik krijg alleen maar een upgrade van de achterstoelen te zien a €200)

"Includes heated steering wheel"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2-lxt2JOxxZ03B3CkHbAOCuFH8E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/te9XLtIhlZoyXQpL0x70Eg3P.jpg?f=fotoalbum_large

Model 3 | 2024 Highland

• bartlauwers
  • Registratie: Juli 2009
pewill schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 19:48:
Is er al iemand die onderstaande upgrade in Nederland / Nederlandse vertaling heeft gezien? (Is dus niet van mijn auto, Ik krijg alleen maar een upgrade van de achterstoelen te zien a €200)

[Afbeelding]
Nee, zie ik ook niet(M3 SR+2019) maar had ik ook niet verwacht. Het is wel goedkoper geworden: verwarmde achterbank inschakelen was voorheen €300 volgens mij.

Current: Tesla M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD /n In bestelling: Tesla MY Standard Wit

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:03

[Afbeelding]
Die van mij heeft geen stuurverwarming, maar ik heb die update wel gepakt inderdaad toen er nog geen lease account was en een bestuurdersaccount. Dus ik heb alleen de achterstoelen extra erbij gepakt om te verwarmen.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19:53
205 km gereden vandaag. Begon met 100% en eindigde met 47%. Gemiddelde snelheid 90. Temperatuur 19.5 (AUTO). Verbruik rond 161. Dus ben benieuwd naar hogere snelheden.

[ Voor 14% gewijzigd door ElonDusk op 31-12-2021 22:24 ]

Model 3

• Flexiilex
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-12-2025

[Afbeelding]
Nope, ik wil graag alleen stuurverwarming aanschaffen maar tot nu toe nog niks in de app.. alle MIC modellen na Januari zouden deze upgrade moeten kunnen doen. Schijnt nu pas uitgerold te worden dat je stuurverwarming kan aanschaffen?

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23-12-2025
RF1000 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 17:55:
De tijd en resterende tijd is ook foetsie in Spotify. Bij muziek niet erg maar bij podcasts wel
Vandaag bleef ie kennelijk een uurtje aan terwijl ik weg was. Terug scrollen in een podcast moet je in de nieuwe UI een speciaal soort baby vingers voor hebben. (Duurde uberhaubt een tijdje om de play bar te vinden)

Ik snap V11 echt niet, de paar functies die ik gebruikte zijn allemaal weg

[ Voor 9% gewijzigd door JohanB op 01-01-2022 05:07 ]

• Jeroenneman

Jeroenneman

ElonDusk schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 21:53:
205 km gereden vandaag. Begon met 100% en eindigde met 47%. Gemiddelde snelheid 90. Temperatuur 19.5 (AUTO). Verbruik rond 161. Dus ben benieuwd naar hogere snelheden.
Dit zijn echt getallen waar eerdere berijders alleen maar van kunnen dromen ;)

Lijkt die octavalve toch héél efficiënt te zijn.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Jeroenneman schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 11:18:
[...]

Dit zijn echt getallen waar eerdere berijders alleen maar van kunnen dromen ;)

Lijkt die octavalve toch héél efficiënt te zijn.
Met deze hoge buitentemperaturen en een gemiddelde van 90km/hr is dat toch niet zo bijzonder?

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
Wolly schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 12:20:
[...]

Met deze hoge buitentemperaturen en een gemiddelde van 90km/hr is dat toch niet zo bijzonder?
Nee lijkt mij niet mijn 2019AWD had gisteren 141Wh over 50 km vnl snelweg A2 dus niet te hard. Was ook niet koud natuurlijk dus moet je makkelijk onder de 160Wh kunnen blijven

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19:53
Ja klopt, had zelf ook beter verwacht. 2 dagen daarvoor had ik veel beter gedaan met hogere snelheden.

Model 3

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23-12-2025
jheerink14 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 12:40:
[...]

Nee lijkt mij niet mijn 2019AWD had gisteren 141Wh over 50 km vnl snelweg A2 dus niet te hard. Was ook niet koud natuurlijk dus moet je makkelijk onder de 160Wh kunnen blijven
Dat is dus wel bijzonder ;)

Hier ook A2 dus 100 km/h met 13C, dan zit ik met een 2019 gewoon op 190 Wh/km.

De lange termijn gemiddelden van Caelorum (175 Wh/km @ 10-15C) en Stef (180 Wh/km @ 90-95 km/h) zaten daar ook flink boven laatst:

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/70035266

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/70029468

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xiy_dytwlqjvbkKLld8EAd1Z7JY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DNBPGtxUz1CsjYAy8yAJ3Ivw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 50% gewijzigd door JohanB op 01-01-2022 13:09 ]

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 23:10
JohanB schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 12:54:
[...]

Hier ook A2 dus gewoon 100 met 13C, dan zit ik met een 2019 gewoon op 190 Wh/km.

Dan zal je op 160 komen met 90?

[Afbeelding]
Ik heb gelijke getallen als jij, volledige flat line op 50km, dus geen rechtervoet (op AP).

Met 80 wegen wil hij wel zakken naar 175wh/km

Gisteren kwam mijn zwager met een E-Niro langs, vooral met korte ritjes is dat ding zo zuinig in verhouding tot mijn LR. Hij rijdt van supermarkt naar supermarkt gisteren heel de dag en één langere rit van 25km. Is zijn GOM gezakt van 380km naar 335km. Met een verbruik van 17kwh/100km.

Mijn verbruik ligt met korte supermarkt ritjes van een paar km echt ver boven de 220wh/km. Maar vooral het even stilstaan en weer gaan rijden lijkt bij mij energie te vreten. Ook al staat sentry uit.

Die Niro blijft gewoon op niveau bij stilstand, daardoor is hij in dagelijks gebruik echt een heel stuk bruikbaarder dan mijn 3 LR. Ik zak op een dagje supermarkten rijden zo van 90% naar 60-70%

• NeoPhire
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:01
Tweak_ers schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 13:07:
[...]
Mijn verbruik ligt met korte supermarkt ritjes van een paar km echt ver boven de 220wh/km. Maar vooral het even stilstaan en weer gaan rijden lijkt bij mij energie te vreten. Ook al staat sentry uit.
Heb je nog externe diensten verbonden die regelmatig info opvragen uit je auto? Ik heb bijvoorbeeld best wat zitten spelen met Teslafi en diensten die data inzichtelijk maken, maar dat voorkwam dat de auto in slaapstand ging en vrat best wat energie.

Ik gebruik ook Jedlix om slim te laden thuis, die vrat in het begin ook veel, valt nu wel mee, die hebben iets slims gedaan met uitlezen en weten wanneer de auto in sleep staat schijnbaar.
Volgens mij is dit het nadeel van het voordeel van een goed BMS. En ook een nadeel van alles uit de accu willen persen. Tesla begint meteen met flink opstoken van het pack. Met name bij korte ritjes is dit zwaar onzuinig. De laatste weken rij ik denk ik netto 30 of 40 kWh per 100km.

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:41
Stand verwarming maakt bij mij behoorlijk uit bij stadsritjes. In Auto stand gemiddeld 20W meer verbruik per km tov handmatig ingesteld op zelfde temp , ventilator op 3 en airco uit. M3 AWD 2019.

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23:57
Dat betekent dat we voor de korte ritjes beter gewoon de benenwagen kunnen (en zouden moeten) nemen. :)

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

• TOYS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-12-2025

TOYS

Zeg ik nie!!

Het valt me op. Dat bij de sentry mode, bij een gebeurtenis, de lampen kort aan gaan. Is dit ook uit te schakelen terwijl de beveiligingsmodus aan staat?

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:29

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

TOYS schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 15:45:
Het valt me op. Dat bij de sentry mode, bij een gebeurtenis, de lampen kort aan gaan. Is dit ook uit te schakelen terwijl de beveiligingsmodus aan staat?
Nope. Reden erachter, is dat het dan afschrikwekkend zou werken. Jammere is aleen dat Sentry nogal gevoelig is en die auto dus om de haverklap staat te flitsen :+

Xbox Live ID:Notna8310

• TOYS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-12-2025

TOYS

Zeg ik nie!!

Notna schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 15:49:
[...]

Nope. Reden erachter, is dat het dan afschrikwekkend zou werken. Jammere is aleen dat Sentry nogal gevoelig is en die auto dus om de haverklap staat te flitsen :+
Ik heb de laatste dagen een aantal events gezien maar het trekt juist ongewilde aandacht in mijn ogen

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

• Notna

Notna

Where are you?®

TOYS schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 15:53:
[...]

Ik heb de laatste dagen een aantal events gezien maar het trekt juist ongewilde aandacht in mijn ogen
Ja ik ben er ook helemaal geen fan van, en laat Sentry Mode dus veelal uit staan.

• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
Hoe is de progressie? :P

Give 2 Get

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-12-2025
[...]

MY is een mid-size SUV, die voor het eerst in 2021 werd uitgeleverd in Nederland.

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
[...]

Hier ook A2 dus 100 km/h met 13C, dan zit ik met een 2019 gewoon op 190 Wh/km.

De lange termijn gemiddelden van Caelorum (175 Wh/km @ 10-15C) en Stef (180 Wh/km @ 90-95 km/h) zaten daar ook flink boven laatst:

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/70035266

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/70029468

[Afbeelding]
Printjes van dat driehoekje Bussum-Utrecht_Amsterdam_Bussum alleen het stuk Utecht Adam eas 140Wh de andere rod de 160Wh
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dkseySezCyJO6yOcwkO8xBAQezM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pUNoylQ7mUew8AmfDdySvKc6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IItJI95Y56eWAaTTo1rMtxNPFaI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dtXWPcRHcBsvH2OK6IjSawRD.png?f=fotoalbum_large

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:52
Tweak_ers schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 13:07:
[...]

Ik heb gelijke getallen als jij, volledige flat line op 50km, dus geen rechtervoet (op AP).

Met 80 wegen wil hij wel zakken naar 175wh/km

Gisteren kwam mijn zwager met een E-Niro langs, vooral met korte ritjes is dat ding zo zuinig in verhouding tot mijn LR. Hij rijdt van supermarkt naar supermarkt gisteren heel de dag en één langere rit van 25km. Is zijn GOM gezakt van 380km naar 335km. Met een verbruik van 17kwh/100km.

Die Niro blijft gewoon op niveau bij stilstand, daardoor is hij in dagelijks gebruik echt een heel stuk bruikbaarder dan mijn 3 LR. Ik zak op een dagje supermarkten rijden zo van 90% naar 60-70%
Wat moet ik mij voorstellen bij een 'dagje supermarkten rijden'?

• Caelorum
[...]
De lange termijn gemiddelden van Caelorum (175 Wh/km @ 10-15C) en Stef (180 Wh/km @ 90-95 km/h) zaten daar ook flink boven laatst:[...]
Ligt ook wel echt aan hoe ik rij hoor. Net 120km gereden en een gemiddelde van 145Wh/km.

Mijn cijfers laten vooral zien wat er gebeurd als je alles op auto zet, verwarming 21 graden, niet voorverwarmd en lekker meerijd met het verkeer. Dan zie je gewoon een gemiddelde van 175 voor een redelijke gelijke mix van ritten (1-8km +, 50 en 100km).

Winterbanden doe ik overigens niet meer aan...

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-12-2025

TNJ

Frugalite

jheerink14 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 17:18:
[...]

Printjes van dat driehoekje Bussum-Utrecht_Amsterdam_Bussum alleen het stuk Utecht Adam eas 140Wh de andere rod de 160Wh
Wat ik eigenlijk mis is de windrichting en windsnelheid, bij meldingen van "mijn verbruik is ... bij deze snelheid". 10km/h wind mee of wind tegen heeft een groot effect, als de regel van kwadraat meegerekend wordt. Bij 100km/h is 10km/h wind tegen een ca 20% hoger verbruik (t.o.v. windstil) van het aandeel luchtweerstand. Met wind mee ca. 20% lager verbruik (t.o.v. windstil) van het aandeel luchtweerstand. Toch 40% verschil tussen twee identieke auto's over dezelfde afstand bij dezelfde temperatuur.

[EDIT] In de plaatjes staat ca. 30, en mag ik aannemen dat dat km/h is? Dan wel jammer dat de richting er niet bij staat.

[ Voor 7% gewijzigd door TNJ op 01-01-2022 17:50 ]

• Jeroenneman

Jeroenneman

Wolly schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 12:20:
[...]

Ligt eraan wat je vergelijking is. Snelweg zakt bij mij echt nevernooit onder de 158Wh/km, en dat is in de zomer in de meest optimale omstandigheden.

Gemiddelde van 90 betekent op de snelweg een stukje harder (of je moet letterlijk naast de snelweg wonen en je eindbestemming moet ook aan de snelweg liggen).

DaCoTa schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 16:08:
[...]

MY is een mid-size SUV, die voor het eerst in 2021 werd uitgeleverd in Nederland.
Grappig. Het ging om MY19 bij een Model 3. Dat het dan niet om een Model Y gaat lijkt me logisch. Het is ook helemaal niet gebruikelijk om een Model Y af te korten tot MY. Prima dat jij het doet maar de rest van de wereld heeft het dan over Model Year.

[ Voor 19% gewijzigd door Inspired op 01-01-2022 18:12 ]

Jeroenneman schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 17:49:
[...]

Ligt eraan wat je vergelijking is. Snelweg zakt bij mij echt nevernooit onder de 158Wh/km, en dat is in de zomer in de meest optimale omstandigheden.

Gemiddelde van 90 betekent op de snelweg een stukje harder (of je moet letterlijk naast de snelweg wonen en je eindbestemming moet ook aan de snelweg liggen).
Je hebt ook een LR toch? En op 19” misschien? In de zomer rij ik ook hoog in de 150 maar dan met stukken 130 en gemiddeld ~100 met LR. Dus als ik max 100 zou rijden zit er nog wel een beter verbruik in.

• Caelorum
Inspired schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 18:01:
[...]
Grappig. Het ging om MY19 bij een Model 3. Dat het dan niet om een Model Y gaat lijkt me logisch. Het is ook helemaal niet gebruikelijk om een Model Y af te korten tot MY. Prima dat jij het doet maar de rest van de wereld heeft het dan over Model Year.
In dit topic overigens dus niet. Hier is MY en M3 heel normaal en al heel lang.

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-12-2025
Vandaag de enhanced autopolit gekocht maar weer restitutie aangevraagd. Heb het er niet voor over.

Het wisselen van rijstrook en het nemen van een afslag werkt op zich redelijk goed. Ik vraag mij wel af of het ook goed werkt in de spits. Volgens mij werkt het dan veel te langzaam.

Summon en auto-park zijn voor mij overbodige functies.

Jammer dat de auto stop/start bij een stoplicht er niet bij zit. Anders had ik het misschien gehouden.

[ Voor 13% gewijzigd door xares op 01-01-2022 20:00 ]

• KrullenO
  • Registratie: April 2018
xares schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 19:59:
Vandaag de enhanced autopolit gekocht maar weer restitutie aangevraagd. Heb het er niet voor over.

Het wisselen van rijstrook en het nemen van een afslag werkt op zich redelijk goed. Ik vraag mij wel af of het ook goed werkt in de spits. Volgens mij werkt het dan veel te langzaam.
Klopt! Als het maar enigzins druk is op de weg heb je er helemaal niets aan. Het in de baan blijven en afstand houden is echt 95% van de functionaliteit. (heb zelf FSD)

• Tweak_ers
Kalentum schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 17:33:
[...]

Wat moet ik mij voorstellen bij een 'dagje supermarkten rijden'?
Haha typisch oudejaarsdag voor ons en dagen voor kerst idem.

Eerst naar de appie 3km verderop, door naar de oliebollenkraam 5km verder. Terug naar huis 4,5km.

Door naar de slijterij 4km naar andere wijk, daar direct even langs de Jumbo, die nog wat spullen had die de appie niet had.
Terug naar huis weer 4km.

Dan in de middag naar de Sligro, 10km verderop. Op de terugweg op 7km weer even voor de laatste vergeten zaken naar de appie, om vervolgens de laatste 3km te pakken.

Dan na het eten nog even neef en nicht ophalen voor oudejaarsavond, 8km heen en weer

Met alle kleine ritjes en vooral het parkeren ben ik zo 20-30% kwijt.
En na een minuut op 20-40 parkeren valt de auto in slaap.

• ecofin
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-12-2025
YouTube: BMW i4 M50 v Tesla Model 3 Performance: DRAG RACE

Gemis aan autobahn ervaring blijkt dan toch bij Tesla helaas :)

Wel bijzonder met de lagere topsnelheid spec van de m50. Vraag me af of dit dan aan de gear ratio zou kunnen liggen?

[ Voor 26% gewijzigd door ecofin op 02-01-2022 00:48 ]

ecofin schreef op zondag 2 januari 2022 @ 00:46:

Wel bijzonder met de lagere topsnelheid spec van de m50. Vraag me af of dit dan aan de gear ratio zou kunnen liggen?
Toch maar een versnelling toevoegen zoals bij een Taycan.

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07-2025

Volgens de specs doet de bmw 0-100 in 3,9 dus de Tesla zou in het eerste stuk sneller moeten zijn eigenlijk.

• Tweak_ers

Dat merk ik ook wel vaak op de autobahn, eerste stuk ben je sneller, maar uiteindelijk komen de wagens je voorbij.

Het lijkt er ook op dat Tesla bij langer gas geven limiteert.

0-100 doet de mijne in 4,4 sec
100-200 doet hij in 10 sec

Dan zou je zeggen 0-200 in 14,4 sec, toch?

Helaas, 17 sec

Met een draggy gemeten

• Tweak_ers
bones schreef op zondag 2 januari 2022 @ 08:56:
[...]

Volgens de specs doet de bmw 0-100 in 3,9 dus de Tesla zou in het eerste stuk sneller moeten zijn eigenlijk.
Was hij toch ook?
Alleen het verschil is gewoon erg klein
bones schreef op zondag 2 januari 2022 @ 08:56:
[...]

Was die ook. (In de tweede run, in de eerste ging er iets mis met de launch.)

• Tweak_ers
Inspired schreef op zondag 2 januari 2022 @ 09:21:
[...]

Was die ook. (In de tweede run, in de eerste ging er iets mis met de launch.)
Het is soms ook om vage redenen trager dan andere keren.

Ik meer wel eens mijn 0-100 met een draggy en de ene keer haal je het wel, de andere keer niet.

Ik kan echt niets anders doen dan gewoon gaspedaal de vloer in trappen.

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:49
Gisteren mn auto gewassen na een late oudjaarsnacht. Bijna therapeutisch :P
Koptelefoon op, lekker muziekje erbij, eigenlijk niks mis mee.
Laatste maanden niet gewassen, geschrokken hoe mooi het blauw kan glimmen :Y :X

• Notna

Notna

Where are you?®

ybos schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:39:
Gisteren mn auto gewassen na een late oudjaarsnacht. Bijna therapeutisch :P
Koptelefoon op, lekker muziekje erbij, eigenlijk niks mis mee.
Laatste maanden niet gewassen, geschrokken hoe mooi het blauw kan glimmen :Y :X
Toevallig gisteren hetzelfde gedaan :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z8rkkSMxv7xKOHufQlyh-NrMHy0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W2H7cSqO6McpAP3fFRHCcoj7.jpg?f=fotoalbum_large

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
Ik denk dat hij er al mee klaar is (of er mee gestopt is wegens reeds beschikbaar):

https://teslalight.show/F...09dee4ffa9b66c679f3f41e41

• Runescom
Pierz schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:45:
[...]

Ik denk dat hij er al mee klaar is (of er mee gestopt is wegens reeds beschikbaar):

https://teslalight.show/F...09dee4ffa9b66c679f3f41e41
Te cool, ga ‘m even op een usb stick zetten en zal een video posten 😬

Give 2 Get

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
Runescom schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:47:
[...]

Te cool, ga ‘m even op een usb stick zetten en zal een video posten 😬
Ja hij gaat hier de eerst volgende race 5 min voor de start aan 8)

• Runescom
Pierz schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:05:
[...]

Ja hij gaat hier de eerst volgende race 5 min voor de start aan 8)
Haha, we gaan offtopic maar we moeten helaas nog een aantal maanden geduld hebben.. _/-\o_

Give 2 Get

• eikrur
  • Registratie: Oktober 2019
Ik kan na feestdagen update niet meer de mogelijkheid in de navigatie dichtsbijzijnde oplaad mogelijkheid te vinden, voor de update zat daar een pictootje voor in de kaart

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
@eikrur dat moet je tegenwoordig met Navigeren doen. Staat hierboven ook genoemd.

• Flexiilex
  • Registratie: September 2011
Ik krijg net update 2021.44.30 binnen, nog nergens een release note te vinden, ben benieuwd..

• Wolly
  • Niet online
Vroeger kon je altijd zien met hoeveel % lading je aan zou komen op je bestemming zodra je het adres had ingevoerd. Is dat nu verdwenen of kijk ik scheel?

• Notna

Notna

Where are you?®

Flexiilex schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:24:
Ik krijg net update 2021.44.30 binnen, nog nergens een release note te vinden, ben benieuwd..
Hier ook aan het installeren. Wat betreft releasenotes:

https://driveteslacanada....are-update-release-notes/

Schijnt dus exact hetzelfde te zijn als de vorige grote update, met alleen updates voor de S Plaid.
Release notes for 2021.44.30:

Minor Fixes – Available in the UK
This release contains minor bug fixes and improvements.

Track Mode – Unknown Availability in UK
Optimise your Plaid configuration for dynamic driving exclusively on closed courses and experience the unmatched performance at many different venues. To enable, tap Controls > Pedals & Steering > Track Mode.
- Thermals: The heat pump system cools more aggressively, maximising powertrain endurance and performance. Enable post-drive cooling to shorten wait times between sessions.
- Drive Systems: Torque vectoring authority is increased across the three motors, elevating the vehicle
s agility and cornering capability. The accelerator pedal allows more precise torque control, and regenerative braking power is strengthened to recover more energy.
- Suspension: Adaptive damping reduces vehicle motions, improving handling and promoting driver confidence. Ride height is automatically set to 'Low' upon drive off.
- Display: A track-focused interface includes a lap timer, G-meter (real-time accelerometer), vehicle thermals monitor, Dashcam video capture, vehicle telemetry capture and offers customisation options.
Hebben we dus niets aan, want de nieuwe S en X (Plaid) zijn hier nog niet :+ . Misschien dat er nog wat tussen die minor changes zit...

[ Voor 71% gewijzigd door Notna op 02-01-2022 12:50 ]

• Hansie_P
  • Registratie: Augustus 2009
Wolly schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:29:
Vroeger kon je altijd zien met hoeveel % lading je aan zou komen op je bestemming zodra je het adres had ingevoerd. Is dat nu verdwenen of kijk ik scheel?
Staat helaas heeeeelemaal onderaan de route instructies. Wordt dus scrollen…
Hansie_P schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:46:
[...]

Staat helaas heeeeelemaal onderaan de route instructies. Wordt dus scrollen…
Inderdaad. Maar was overigens altijd al zo.

• Wolly
  • Niet online
Inspired schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:57:
[...]

Correct, ik ga zo nog maar eens kijken want de laatste keer zag ik het echt niet meer staan waar het voorheen stond (onderaan dus) :?
Wolly schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:03:
[...]

Correct, ik ga zo nog maar eens kijken want de laatste keer zag ik het echt niet meer staan waar het voorheen stond (onderaan dus) :?
Ja. Navigatie menu dingetje groter maken door naar beneden trekken en dan helemaal naar beneden scrollen in dat venster. Bij een BEV is het ook helemaal niet handig te weten met hoeveel je aankomt dus ik snap wel dat het niet meteen naast de tijd van de aankomst staat..

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:49
Hierbij mijn beloofde bijdrage aan de lichtshows 😎

het waaide nogal dus geluid is niet best
Op het nummer ping pong van Armin v buren in de hardstyle remix.

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:49
-Jaap-io schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:18:
Hierbij mijn beloofde bijdrage aan de lichtshows 😎

[Vimeo: Tesla pingpong]
het waaide nogal dus geluid is niet best
Op het nummer ping pong van Armin v buren in de hardstyle remix.
Ik ben betere kwaliteit van vermaak van jou gewend :P

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

Ik ben niet zo van de conspiracy theorieën, maar de M3P heeft bij carwow altijd 11.8 gedaan, zelfs bij regen. Nu staat er een BMW en doet de M3P opeens een 12.0, dat doet een LR met boost ook volgens verschillende metingen, beetje raar als je mij vraagt.

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

• DappereDodo
Inspired schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:57:
[...]

Op zich wel, maar als je de kaart op 'overzicht' zette (of hoe dat ook heet als je de hele route in beeld hebt), was het wel voortdurend onderaan zichtbaar. Zelfs de SoC terug naar het vertrekpunt, als je daar op tikte. Maar inderdaad, met zo'n 250km effectieve range is dat helemaal geen belangrijke informatie, dus stop maar lekker ver weg 8)7

• ecofin
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-12-2025
Markofnikoff schreef op zondag 2 januari 2022 @ 16:06:
[...]

Ik ben niet zo van de conspiracy theorieën, maar de M3P heeft bij carwow altijd 11.8 gedaan, zelfs bij regen. Nu staat er een BMW en doet de M3P opeens een 12.0, dat doet een LR met boost ook volgens verschillende metingen, beetje raar als je mij vraagt.
Mee eens dat de test wat beter opgezet kan worden (oa gewoon een stock m3p gebruiken en niet een met een gare bodykit en wat nog meer aanpassingen), aan de andere kant, de condities zijn het zelfde voor beide wagens..

En zelfs als de m3p zijn gewoonlijke tijd had neergezet, dan nog blijft staan dat de bmw vanaf ergens 120+ sneller door accelereert dan de m3p. (Dat moet wel want op de 0-100 is het slomer, dus om ong zelfde 1/4m tijd te zetten moet het ergens tijd goedmken) Heb zelf de LR, maar meermaals in duitsland ervaren dat vanaf 150+ de acceleratie erg mager is.

• Cafecito
Al meerdere filmpjes van carwow gekeken, maar het lukt me niet meer. Gigantisch irritante presentator die zichzelf ontzettend grappig vind. Buiten het feit dat ze ook vaak onjuiste informatie verstrekken, mis je ook vaak cruciale informatie. Dat filmpje van hierboven, wat was de soc? Welk jaar en software versie van de M3P was het? Nogal belangrijk om fatsoenlijk te kunnen vergelijken.

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
(jarig!)
Wij overwegen een Model Y te kopen.

Ik rijd al ~6 jaar auto’s met Adaptive Cruise Control, in de zin van radar zonder camera / traffic awareness. In al deze tijd (~180.000km) heb ik nog nooit een phantom brake meegemaakt, wel voorspelbare late remacties vanwege de beperkingen van radar (bijvoorbeeld bij kleine heuvels waar de auto’s achter de heuvel stil staan). Ik heb ACC eigenlijk altijd aan staan als het enigszins kan.

Wij hebben één auto en mijn vrouw rijd hier ook in. Zij is geen tech nerd :+.

Je snapt waar dit heen gaat, ik wil mijn vrouw niet een auto aan doen zonder cruise control, aangezien je bij Tesla niet terug kan vallen op “domme” / radar cruise control. Tevens wil ik zelf niet tot de conclusie komen dat ik TACC / AP te onveilig vind en dan zitten met een auto zonder CC.

Dit is eigenlijk het laatste struikelpunt in een keuze tussen de Ioniq 5 (sneller laden, meer daklast, betere trekhaak, beter repareerbaar) vs de Model Y (meer laadvolume / ruimer, betere aandrijflijn, mooier interieur).

Ik wil graag weten hoe veel dit nog voor komt bij nieuwere Tesla’s (liefst HW 2.5 of nieuwer). Het internet staat vol met phantom brakes, maar veel in de US.

Ik heb voor mijn eigen doel, maar ook algemeen "belang" een survey gemaakt zodat phantom braking wat meer gedefinieerd / duidelijker word. Voor dat ik dit ga spammen op de rest van het internet heb ik 'm hier gelinked. Op- of aanmerkingen welkom.

8 verplichtte vragen, de rest is optioneel, alle data is aan het eind publiek inzichtelijk.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
_eLMo_ schreef op zondag 2 januari 2022 @ 16:44:

Ik rijd al ~6 jaar auto’s met Adaptive Cruise Control, in de zin van radar zonder camera / traffic awareness. In al deze tijd (~180.000km) heb ik nog nooit een phantom brake meegemaakt, wel voorspelbare late remacties vanwege de beperkingen van radar (bijvoorbeeld bij kleine heuvels waar de auto’s achter de heuvel stil staan). Ik heb ACC eigenlijk altijd aan staan als het enigszins kan.

Je snapt waar dit heen gaat, ik wil mijn vrouw niet een auto aan doen zonder cruise control, aangezien je bij Tesla niet terug kan vallen op “domme” / radar cruise control. Tevens wil ik zelf niet tot de conclusie komen dat ik TACC / AP te onveilig vind en dan zitten met een auto zonder CC.

Dit is eigenlijk het laatste struikelpunt in een keuze tussen de Ioniq 5 (sneller laden, meer daklast, betere trekhaak, beter repareerbaar) vs de Model Y (meer laadvolume / ruimer, betere aandrijflijn, mooier interieur).

Ik wil graag weten hoe veel dit nog voor komt bij nieuwere Tesla’s (liefst HW 2.5 of nieuwer). Het internet staat vol met phantom brakes, maar veel in de US.

Ik heb voor mijn eigen doel, maar ook algemeen "belang" een survey gemaakt zodat phantom braking wat meer gedefinieerd / duidelijker word. Voor dat ik dit ga spammen op de rest van het internet heb ik 'm hier gelinked. Op- of aanmerkingen welkom.

7 verplichtte vragen, de rest is optioneel, alle data is aan het eind publiek inzichtelijk.
Ik zou er eentje huren voor een aantal dagen.

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
(jarig!)
Stef87 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 16:46:
[...]

Ik zou er eentje huren voor een aantal dagen.
Ja, ik ben al eens met een Model 3 naar London heen- en terug gereden, binnenkort leen ik die auto een week lang (HW 2.5).

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• DappereDodo
Phantom brakes heb je in NL ook, vorige week nog 2 gehad, van 100 naar 80 zonder aanwijsbare reden.

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:43
Stef87 schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 23:58:
[...]

De nieuwe knipper-camera functie werkt in het donker niet zo goed; gele licht maakt beeld onbruikbaar in het donker. (Overdag is het wel handig)
Ik wordt helemaal panisch van die dode hoek camera als het donker is. Overdag is die wel fijn ook als bijrijder kan je nog ff meekijken. Maar elke keer aan en uitzetten schiet niet op

• Tweak_ers
_eLMo_ schreef op zondag 2 januari 2022 @ 16:44:

8 verplichtte vragen, de rest is optioneel, alle data is aan het eind publiek inzichtelijk.
Met dit weer valt het mee, straks in de lente komt het weer terug.

Heet vaak te maken met de keuze voor vision ipv radar.

Bruggen met schaduw als de rest fel verlicht is door de zon, wordt door een camera sensor gezien als een groot zwart vlak. Sensoren komen nu eenmaal niet in de buurt van het menselijk ook.

Het zou wel kunnen, dan moeten ze wat meer camera’s gebruiken en soort auto bracketing gebruiken, de manier om bij foto’s HDR foto’s te krijgen. Alleen als je dit real life wil doen is daar denk ik best wat rekenkracht voor nodig.
wootahH schreef op zondag 2 januari 2022 @ 17:25:
[...]

Ik wordt helemaal panisch van die dode hoek camera als het donker is. Overdag is die wel fijn ook als bijrijder kan je nog ff meekijken. Maar elke keer aan en uitzetten schiet niet op
Ik heb hem weer uit staan. Vind het alleen maar afleiden en in de avond is het sowieso nutteloos.

Plus waarom aanleren naar het scherm te kijken als je ook gewoon schouder + spiegel kunt pakken.

Hoop dat ze nog een keer met een LED in de spiegel. Maar goed, dat zal er bij Tesla niet inzitten. Of de EU moet het gaan verplichten.

Pagina: 1 ... 280 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: