Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
De afspraak is geannuleerd omdat het een beta functie betreft. Toen een afspraak ingeschoten om de vorige versie terug te zetten, maar die is inmiddels ook geannuleerd.Tweak_ers schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:40:
[...]
Ik nu ook.
Meneer aan de telefoon herkende het probleem totaal niet 🤣
SR+ sept 2019 wit
Toch een behoorlijk verschil met mijn 2019 SR+ ten aanzien van range, heb jij al de 60kWh accu?ElonDusk schreef op woensdag 29 december 2021 @ 19:12:
Vandaag 350km gereden met mijn model 3 (2022 model). Begon met 100% en eindigde met 6%. Gemiddeld verbruik rond 153…(met gemiddelde snelheid van 110km/u) zeeeeer tevreden. Dit lukte mij niet met mijn model 3 uit 2019 met dit weer.
Btw gaat in beide gevallen om de SR+
Gemiddeld verbruik over 60k zit nu op 162wh/100km. Met de climate op handmatig en AC uit haal ik de afgelopen periode prima tussen de 155wh en 165wh als ik mij aan de sneheid hou.
Hoe bevalt de 2022 ten opzichten van de 2019, zijn er veel verschillen in afwerking en bouwkwaliteit?
[ Voor 7% gewijzigd door revolution-nl op 30-12-2021 12:43 ]
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Geen idee, maar ik moet zeggen dat alles zeer solide aanvoelt en geen panel gaps. Ik heb de 2022 versie maar nooit een 2019 versie gereden.revolution-nl schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:42:
[...]
Toch een behoorlijk verschil met mijn 2019 SR+ ten aanzien van range, heb jij al de 60kWh accu?
Gemiddeld verbruik over 60k zit nu op 162wh/100km. Met de climate op handmatig en AC uit haal ik de afgelopen periode prima tussen de 155wh en 165wh als ik mij aan de sneheid hou.
Hoe bevalt de 2022 ten opzichten van de 2019, zijn er veel verschillen in afwerking en bouwkwaliteit?
Offtopic: Wel grappig dat er bij Muiden max 200kW staat; die zijn allemaal gelimiteerd op 100kW ALS ze het al(llemaal) doen.DaCoTa schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:32:
Verificatie van oplaadpunten, naast home en work zit er nu charging, dan krijg je het overzicht. Op zich wel een logische plek. En inderdaad alle FastNed laders nu ook.
Excuses voor de bewogen foto:
[Afbeelding]
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Weinig sprintjes, meestal snelheid +5% standaard 18 inch wielen en aero velgen tot 25K daarna de Orbitals erop die lijken ongeveer net zo voordelig als de standaard aeros, en chillmode en max regernerative brakingJeroenneman schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:06:
[...]
Fluwelen voetje of gewoon erg weinig snelweg? Ik zit na 14K nu op 179Wh/km en dan doe ik weinig geks. De range 160-170Wh/km haal ik in de zomer met weinig tegenwind onder optimale omstandigheden (uitgezonderd rechterbaan plakken of slipstreamen).
Toch mooi om te zien dat de nieuwe modellen duidelijk zuiniger zijn. Ik haalde met de ochtendrit gemiddeld 228Wh/km (120 ACC).
Even een kleine kick van mijn post van afgelopen juni, heeft iemand hier toevallig een oplossing voor?Just Me Or Tha One schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 14:16:
Ik heb dus twee telefoons (prive/android en werk/iphone) en nu zou ik deze tegelijkertijd actief hebben op mijn M3, echter krijg je dat niet voor elkaar. Ik wil dus vooral met beide kunnen bellen of gebeld worden.
In mijn vorige auto VW GTE kon dat prima, beide aansluiten en de telefoon die overgaat kon ik dan opnemen. En uitgaand was eenvoudig te kiezen welke mobiel ik gebruikte.
Kent iemand of weet iemand of er apparaatje te koop dat als een soort bluetooth gateway fungeert? die dus 2 telefoons als input heeft en dan dat weer doorsluist als 1 device naar de m3? dat zou toch wel een uitkomst zijn?
wie weet een raspberry pi projectje?
Ik kreeg deze reactie:Schrobz schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:32:
[...]
De afspraak is geannuleerd omdat het een beta functie betreft. Toen een afspraak ingeschoten om de vorige versie terug te zetten, maar die is inmiddels ook geannuleerd.
Beste heer/mevrouw,
U heeft aangegeven dat de automatische ruitenwisserstand niet naar verwachting functioneert.
Graag willen wij aangeven dat Tesla niet gebruikt maakt van een 'traditionele' regensensor.
Tesla maakt gebruik van de drie camera's die gemonteerd zitten in de voorruit voor de werking van Autopilot.
Deze optie bevindt zich momenteel in de ontwikkelingsfase en het kan voorkomen dat de ruitenwissers aangaan op momenten waar het niet noodzakelijk is, of te snel naar gelang de weersomstandigheden, of te langzaam.
Ons team van engineers is bekend met de aandachtspunten en zal aan de hand van firmware updates deze optie verbeteren.
Mocht deze optie niet naar wens zijn, dan adviseren wij u om de manuele standen te gebruiken.
Mocht u nog vragen hebben, dan vernemen wij deze graag.
Met vriendelijke groet,
Tesla Motors Den Haag
Volgens mij wil je iets wat gewoon niet kan. Tesla is qua BT wat ouderwets. Zo'n device lijkt me technisch ook heel lastig. Je zult het dus anders op moeten lossen. Een telefoon doorschakelen of overstappen op één toestel bijvoorbeeld.Just Me Or Tha One schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:01:
[...]
Even een kleine kick van mijn post van afgelopen juni, heeft iemand hier toevallig een oplossing voor?
Ik heb gereageerd:Tweak_ers schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:10:
[...]
Ik kreeg deze reactie:
Beste heer/mevrouw,
U heeft aangegeven dat de automatische ruitenwisserstand niet naar verwachting functioneert.
Graag willen wij aangeven dat Tesla niet gebruikt maakt van een 'traditionele' regensensor.
Tesla maakt gebruik van de drie camera's die gemonteerd zitten in de voorruit voor de werking van Autopilot.
Deze optie bevindt zich momenteel in de ontwikkelingsfase en het kan voorkomen dat de ruitenwissers aangaan op momenten waar het niet noodzakelijk is, of te snel naar gelang de weersomstandigheden, of te langzaam.
Ons team van engineers is bekend met de aandachtspunten en zal aan de hand van firmware updates deze optie verbeteren.
Mocht deze optie niet naar wens zijn, dan adviseren wij u om de manuele standen te gebruiken.
Met vriendelijke groet,
Tesla Motors Den Haag
Vervang de camera's maar als het daar aan ligt, je legt nu het probleem terug bij mij als klant. Blijkbaar heeft een goedwerkende ruitenwisser geen prioriteit, aangezien het al 2 jaar speelt.
Dus het moet jullie blijkbaar eerst geld kosten, voor er iets gaat veranderen.
Bij deze leg ik het probleem terug.
Of plaats een fysieke ruitenwisser hendel waarmee ik makkelijk tijdens het rijden standen kan aanpassen.
Hiermee ga ik niet akkoord. Ik verneem graag hoe en op welke termijn jullie dit oplossen.
Ik begin echt klaar te raken met dit soort halve antwoorden. Al 2 jaar Betá?! Wanneer denk je dan iets kwalitatiefs te kunnen leveren?! Als de auto is afgeschreven?!?!
Man man man… 😡
Haha. Wat een reactie. Je zult er werken. Zou mijn ogen uit mijn kop schamen. Maar goed.Tweak_ers schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:10:
[...]
Ik kreeg deze reactie:
Beste heer/mevrouw,
Met vriendelijke groet,
Tesla Motors Den Haag
Mijn reactie was ook niet mals, twijfel ook of ik er nu even achteraan moet bellen, of even tot 10Inspired schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:12:
[...]
Haha. Wat een reactie. Je zult er werken. Zou mijn ogen uit mijn kop schamen. Maar goed.
moet tellen.
Oude interface is toch echt wel mooi… 😬yakmak schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:40:
[...]
Ok, nvm. Ik heb deze net gevonden. Voor nu het laagst wat ik heb gehaald.
[Afbeelding]
Give 2 Get
Ten eerste, ik begrijp je frustratie, want die heb ik ook. En het is je goed recht om flink te klagen, hopelijk doen ze er iets mee.Tweak_ers schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:13:
[...]
Mijn reactie was ook niet mals, twijfel ook of ik er nu even achteraan moet bellen, of even tot 10
moet tellen.
Maar je weet hopelijk zelf ook dat er niets gaat veranderen? De camera's vervangen zal geen zin hebben. Die software updates zullen het echt niet geweldig maken (ze zijn al twee jaar aan het prutsen en durven niet toe te geven dat aan traditionele sensor gewoon vele malen beter is). Bespaar jezelf dus de frustratie en moeite en leg het naast je neer. Spreek met je portemonnee en koop een ander merk de volgende keer.
Ik heb 4 maanden moeten vechten om mijn Wall Connector onder garantie te laten vervangen (Tesla gaf in de 1e week al aan dat het defect onder garantie viel). Het bedrijf is totaal niet op de individu gericht. Alles moet passen in de bestaande processen en ze zijn erg goed in het afwimpelen van klanten. Voor mij reden om bij m'n volgende auto goed na te denken over welk merk het gaat worden. Maar sinds ik het naast me heb neergelegd, rij ik toch een stuk prettiger.
De pijn van het probleem moet bij de verantwoordelijke liggen, anders komt er geen oplossing.Remz schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:24:
[...]
Ten eerste, ik begrijp je frustratie, want die heb ik ook. En het is je goed recht om flink te klagen, hopelijk doen ze er iets mee.
Maar je weet hopelijk zelf ook dat er niets gaat veranderen? De camera's vervangen zal geen zin hebben. Die software updates zullen het echt niet geweldig maken (ze zijn al twee jaar aan het prutsen en durven niet toe te geven dat aan traditionele sensor gewoon vele malen beter is). Bespaar jezelf dus de frustratie en moeite en leg het naast je neer. Spreek met je portemonnee en koop een ander merk de volgende keer.
Ik heb 4 maanden moeten vechten om mijn Wall Connector onder garantie te laten vervangen (Tesla gaf in de 1e week al aan dat het defect onder garantie viel). Het bedrijf is totaal niet op de individu gericht. Alles moet passen in de bestaande processen en ze zijn erg goed in het afwimpelen van klanten. Voor mij reden om bij m'n volgende auto goed na te denken over welk merk het gaat worden. Maar sinds ik het naast me heb neergelegd, rij ik toch een stuk prettiger.
Nu legt Tesla het issue bij mij neer, “pas je standen maar aan”.
Nee vervang de camera’s maar, dan voelt Tesla de pijn van de kosten voor vervanging en dát is de enige drijfveer om verandering te weeg te brengen.
Reactie terug:
“ Beste hee,
Er is geen oplossing hiervoor behalve wat er in bovenstaand bericht wordt weergegeven.
Met vriendelijke groet,
Tesla Den Haag”
Ik heb aangegeven dat hij het naar zijn leidinggevende mag escaleren en heb direct een nieuwe afspraak ingeschoten.
Verder maak ik mij er niet zo druk om. Als ik een keertje zelf op het knopje moet drukken is dat prima. Maar sinds de nieuwe update heb ik 'm niet helemaal handmatig hoeven te gebruiken, wat ik daarvoor wel vaker moest doen.
Edit: wat ik altijd wel opmerkte is dat als je net door de wasstraat geweest bent en er speciaal spul is gebruikt om het water makkelijker van de ramen af te laten lopen het systeem wel een stuk anders reageert.
[ Voor 11% gewijzigd door Myrdhin op 30-12-2021 14:41 ]
Tesla vind een feature Lightshow belangrijker blijkbaar.Tweak_ers schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:35:
[...]
De pijn van het probleem moet bij de verantwoordelijke liggen, anders komt er geen oplossing.
Nee vervang de camera’s maar, dan voelt Tesla de pijn van de kosten voor vervanging en dát is de enige drijfveer om verandering te weeg te brengen.
Reactie terug:
“ Beste hee,
Er is geen oplossing hiervoor behalve wat er in bovenstaand bericht wordt weergegeven.
Met vriendelijke groet,
Tesla Den Haag”
Ik heb aangegeven dat hij het naar zijn leidinggevende mag escaleren en heb direct een nieuwe afspraak ingeschoten.
Er staan bij de release notes niet echt iets dat ze de ruitenwissers hebben verbeterd. Tenminste ik heb het niet langs zien komen na al die updates. Dus het lijkt me meer toeval dat het soms werkt en soms niet. Als het de hele tijd regent zet ik het vaak op standje 1 of 2, afhankelijk van de regen.Myrdhin schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:38:
Ik heb zelf juist het gevoel dat de de automatische ruitenwissers het na de laatste update juist beter doen. Ze schieten minder snel in standje turbo terwijl dat niet nodig is en schakelen ook sneller terug naar een lager niveau als dat kan. Miezer is nog steeds een dingetje maar meestal hoef ik dan 1 of 2x even het knopje in te drukken en daarna pakt ie 'm automatisch op. 's Avonds ook niet het idee dat het slechter werkt al rij ik nooit echt in het complete donker. Er is altijd wel iets van verlichting dus dan werken de camera's natuurlijk beter in tegenstelling tot als er totaal geen omgevingslicht is.
Verder maak ik mij er niet zo druk om. Als ik een keertje zelf op het knopje moet drukken is dat prima. Maar sinds de nieuwe update heb ik 'm niet helemaal handmatig hoeven te gebruiken, wat ik daarvoor wel vaker moest doen.
Er staan wel meer dingen niet in de releasenotes. Je ziet bij de firmware updates op notateslaapp.com ook regelmatig undocumented fixes/features voorbij komen.Hunkaroglu schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:41:
[...]
Er staan bij de release notes niet echt iets dat ze de ruitenwissers hebben verbeterd. Tenminste ik heb het niet langs zien komen na al die updates. Dus het lijkt me meer toeval dat het soms werkt en soms niet. Als het de hele tijd regent zet ik het vaak op standje 1 of 2, afhankelijk van de regen.
Hoe jammer het ook is, ik denk niet dat ze dat gaan voelen. Maar oprecht, ik hoop dan dat jij die druppel bent die ze tot een ander standpunt beweegt.Tweak_ers schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:35:
[...]
Succes ermee
Zo was het eerdere updates bij mij, ik ben letterlijk heel de weg op die knop aan het rammen en raak er zwaar gefrustreerd door. Het werkt gewoon heel slecht bij mij.Myrdhin schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:38:
Ik heb zelf juist het gevoel dat de de automatische ruitenwissers het na de laatste update juist beter doen. Ze schieten minder snel in standje turbo terwijl dat niet nodig is en schakelen ook sneller terug naar een lager niveau als dat kan. Miezer is nog steeds een dingetje maar meestal hoef ik dan 1 of 2x even het knopje in te drukken en daarna pakt ie 'm automatisch op. 's Avonds ook niet het idee dat het slechter werkt al rij ik nooit echt in het complete donker. Er is altijd wel iets van verlichting dus dan werken de camera's natuurlijk beter in tegenstelling tot als er totaal geen omgevingslicht is.
Edit: wat ik altijd wel opmerkte is dat als je net door de wasstraat geweest bent en er speciaal spul is gebruikt om het water makkelijker van de ramen af te laten lopen het systeem wel een stuk anders reageert.
Ik rijd eigenlijk nooit door de wassstraat. Bedoel je dat ik dat ene keer moet doen?
Wellicht dat dat het grotendeels verbetert.Tweak_ers schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:47:
[...]
Zo was het eerdere updates bij mij, ik ben letterlijk heel de weg op die knop aan het rammen en raak er zwaar gefrustreerd door. Het werkt gewoon heel slecht bij mij.
Ik rijd eigenlijk nooit door de wassstraat. Bedoel je dat ik dat ene keer moet doen?
Het is niet zo dat hij het helemaal niet doet. Maar af en toe wel een tik nodig heeft.
Ik doe altijd Turtle Wax Hybrid Sealant Wax op de camera's zodat deze niet bij lichte spray er mee stoppen. Alleen ik vermijd juist de camera's aan de voorkant i.v.m. de regensensor. Staat ook in de handleiding dat je niet dat soort spul op de camera unit moet doen.
Proberen kan altijd. In het ergste geval heb je een paar weken wat overgevoelige regensensoren en heb je je doel bereikt toch
Bij mij werkt het dan juist weer beter als ik wel gewoon de voorruit volplemp met waxRemz schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:51:
[...]
Ik doe altijd Turtle Wax Hybrid Sealant Wax op de camera's zodat deze niet bij lichte spray er mee stoppen. Alleen ik vermijd juist de camera's aan de voorkant i.v.m. de regensensor. Staat ook in de handleiding dat je niet dat soort spul op de camera unit moet doen.[...]
Dan zet je hem op handmatige en gebruik je de auto stand toch niet? Standaard uit, tot je hem aan wilt: 1x knopje drukken, standje kiezen en laten staan en jezelf al de ergernis besparen.Tweak_ers schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:47:
[...]
Zo was het eerdere updates bij mij, ik ben letterlijk heel de weg op die knop aan het rammen en raak er zwaar gefrustreerd door. Het werkt gewoon heel slecht bij mij.
[...]
Het gaat nu al een hele pagina (+ vele voorgaande pagina's) over die sensor. Ik lees met verbazing over de ergernis die je je als het ik het zo lees vooral jezelf aandoet.
Joh, het activeren van FSD lukt al bijna niet. Daar zijn ze ook weken mee bezig, en wachten op betaalbewijs dit en dat. Ze lezen ook je geschiedenis en gaan antwoorden op een vraag van 1 jaar geleden en snappen dan je service aanvraag niet. Het is 1 grote teringbende. Mijn volgende auto wordt van een fabrikant die ook service verleent. Niet deze amateuristische 1000 in 1 bende.Tweak_ers schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:47:
[...]
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Dan mag je goed gaan zoeken. Want volgens mij zijn er nog maar een handvol merken (of eigenlijk dealers) die het een beetje fatsoenlijk doen. Al helemaal met elektrische auto's omdat daar amper op verdiend wordt.carpebios schreef op donderdag 30 december 2021 @ 15:22:
[...]
Joh, het activeren van FSD lukt al bijna niet. Daar zijn ze ook weken mee bezig, en wachten op betaalbewijs dit en dat. Ze lezen ook je geschiedenis en gaan antwoorden op een vraag van 1 jaar geleden en snappen dan je service aanvraag niet. Het is 1 grote teringbende. Mijn volgende auto wordt van een fabrikant die ook service verleent. Niet deze amateuristische 1000 in 1 bende.
Vegan for a better world ||| De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen ||| Durf jij je consumptie van dierlijke producten te verdedigen?
Juist als dat spul op de ramen zit wordt het bij mij alleen maar slechter en gaat ie bijna gelijk naar standje turbo bij mij. Misschien dat het voor jou juist wel heel goed werkt gezien die het bij jou helemaal niet goed doet.Tweak_ers schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:47:
[...]
Wasstraat hoeft niet, je kan ook bij zo'n wasbox de ramen afspuiten met spul wat het streepvrij opdrogen makkelijker maakt.
[ Voor 8% gewijzigd door Myrdhin op 30-12-2021 15:31 ]
2 jaar geleden vergaf je het ze nog wel, inmiddels was dit inderdaad mijn laatste Tesla. Wat een merk.carpebios schreef op donderdag 30 december 2021 @ 15:22:
[...]
Joh, het activeren van FSD lukt al bijna niet. Daar zijn ze ook weken mee bezig, en wachten op betaalbewijs dit en dat. Ze lezen ook je geschiedenis en gaan antwoorden op een vraag van 1 jaar geleden en snappen dan je service aanvraag niet. Het is 1 grote teringbende. Mijn volgende auto wordt van een fabrikant die ook service verleent. Niet deze amateuristische 1000 in 1 bende.
De laatste sms van Tesla was “het is niet jouw auto maar die van Athlon”.DaCoTa schreef op donderdag 30 december 2021 @ 15:17:
[...]
Dan zet je hem op handmatige en gebruik je de auto stand toch niet? Standaard uit, tot je hem aan wilt: 1x knopje drukken, standje kiezen en laten staan en jezelf al de ergernis besparen.
Het gaat nu al een hele pagina (+ vele voorgaande pagina's) over die sensor. Ik lees met verbazing over de ergernis die je je als het ik het zo lees vooral jezelf aandoet.
Echt, het is maar goed dat ik daar niet stond, want deze medewerker had ik over de toonbank getrokken.
Zo arrogant, wij doen lekker toch niets, ik ga nu via accountmanager en Tesla zelf escaleren. Ik ben klaar met dit onbeschofte, klant onvriendelijke geneuzel.
Ik heb zijn naam gevraagd, maar ik gok dat ik daar geen antwoord op ga krijgen.
Slechter kan het bijna niet, dus het proberen zeker waard.Myrdhin schreef op donderdag 30 december 2021 @ 15:29:
[...]
Juist als dat spul op de ramen zit wordt het bij mij alleen maar slechter en gaat ie bijna gelijk naar standje turbo bij mij. Misschien dat het voor jou juist wel heel goed werkt gezien die het bij jou helemaal niet goed doet.
Wasstraat hoeft niet, je kan ook bij zo'n wasbox de ramen afspuiten met spul wat het streepvrij opdrogen makkelijker maakt.
Ik zou het lekker laten zitten. Je geeft jezelf enkel meer frustraties. Tesla gaat hier niets aan veranderen. Ook niet als je het escaleert. Neem diep adem, blaas uit en ga verder met je leven. Het leven is veel te kort om je druk te maken over een regen sensor.Tweak_ers schreef op donderdag 30 december 2021 @ 15:32:
[...]
2 jaar geleden vergaf je het ze nog wel, inmiddels was dit inderdaad mijn laatste Tesla. Wat een merk.
[...]
De laatste sms van Tesla was “het is niet jouw auto maar die van Athlon”.
Echt, het is maar goed dat ik daar niet stond, want deze medewerker had ik over de toonbank getrokken.
Zo arrogant, wij doen lekker toch niets, ik ga nu via accountmanager en Tesla zelf escaleren. Ik ben klaar met dit onbeschofte, klant onvriendelijke geneuzel.
Ik heb zijn naam gevraagd, maar ik gok dat ik daar geen antwoord op ga krijgen.
[...]
Slechter kan het bijna niet, dus het proberen zeker waard.
Vegan for a better world ||| De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen ||| Durf jij je consumptie van dierlijke producten te verdedigen?
Eind 2020 mijn Tesla M3LR op mogen halen (2021 model met warmtepomp):
- Privé gekocht
- regensensor doet wat die moet doen, nooit problemen mee gehad
- bijna 30.000km gereden, volle accu geeft 540km aan (hetgeen wat hetzelfde is als toen ik hem kreeg).
- Geen problemen met de serviceafspraken tot nu toe gehad
- FSD gekocht, was meteen enabled, nooit problemen mee gehad.
- Updates blijven maar komen, snelle software en geen enkel ander merk blijft zo'n grote verbeteringen toevoegen aan de software.
Ja er zijn puntjes voor verbetering:
- FSD is in Nederland zijn geld niet waard
- ik ben 1.94m en merk dat ik bij een stoplicht tegen de bovenbalk aan kijk...
Ik ben in ieder geval erg blij met de auto het grote voordeel is dat de auto na aanschaf eigenlijk niets meer kost. Voldoende zonnepanelen op het dak om 25/30dkm te rijden per jaar, en het supercharge netwerk is in verhouding met de concurrenten ook ontzettend goedkoop waardoor je daar ook geld op bespaard.
https://shop.skoda.nl/aut...valbakje-in-portier-zwart
Hebben jullie andere oplossingen?
Ik gebruik al jaren deze: https://www.flextrash.com/en/GloriX schreef op donderdag 30 december 2021 @ 15:55:
Ik miste een prullenbak in de auto, onze vorige Skoda had een heel handig houdertje in de deur, dus ik op zoek naar iets soortgelijks… nu maar dat Skoda prullenbakje gekocht 😅
https://shop.skoda.nl/aut...valbakje-in-portier-zwart
Hebben jullie andere oplossingen?
Past in alle wagens die ik al heb gehad. Het enige nadeel is dat hij eigenlijk achter je hangt (of aan het handschoen kastje wat het niet makkelijker maakt voor de passagier)
Je kan in Nederland FSD kopen maar je krijgt er niets functioneels voor terug maar enkel de belofte dat die ooit autonoom wordt. In tegenstelling tot de VS zitten we hier nog op “enhanced Autopilot” en het verschil met FSD is enorm.willyfreak schreef op donderdag 30 december 2021 @ 15:48:
Ja er zijn puntjes voor verbetering:
- FSD is in Nederland zijn geld niet waard
En functioneel.Runescom schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:22:
[...]
Oude interface is toch echt wel mooi… 😬
Vandaag eens geprobeerd om de verbruikscijfers op het scherm te krijgen tijdens het rijden. Levensgevaarlijk, ipv een swipe onderin het scherm, moet je twee keer klikken, en staat je halve scherm vol met gegevens ipv een klein kaartje onderin.
Zie dat ze de navigatie ook hebben verplaatst van boven de auto animatie naar onder de auto animatie als je een scherm fullscreen opent. Why vraag ik me dan af. Bovenin het scherm is véél handiger en dichter bij je blik op de weg. Links onderin moet je echt wel je ogen van de weg af halen.
Tot nu toe heeft de nieuwe interface echt alleen maar nadelen volgens mij.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Mixed Reality dev
Niet dat ik weet.Menesis schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:32:
Detecteert de M3 / MY eigenlijk ook tunnels? En gaat het ventilatie systeem dan automatisch in die interne luchtcirculatie-stand?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
https://www.nu.nl/economi...-de-verenigde-staten.html
Het is niet bekend of de problemen ook spelen bij modellen die op de Nederlandse markt zijn gebracht. Maar zou me niet verbazen als het hier ook een rol speelt.
[ Voor 52% gewijzigd door Hunkaroglu op 30-12-2021 16:38 ]
Tesla hanteert nogal ''flexibele'' marges waardoor men geluk lijkt te kunnen hebben is wat ik momenteel meest naar neig?...STIMPPYYY schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:11:
[...]
Het is bij iedereen natuurlijk gewoon hetzelfde. Denk dat het aan perceptie ligt en het feit dat bij iedereen ten alle tijden de omstandigheden anders zijn. Ik
Heb er ook niet zoveel last van. Toevallig de laatste weken ergens anders gezeten (kustgebied) met veel miezer en inderdaad werkte het daar gewoon slecht.
Wat ik niet snap is dat vele lijken te denken dat hun Tesla slechter of beter is dan de andere. Die worden in massa geproduceerd met dezelfde marges.
Achterlichten + water/condens bijvoorbeeld. Niet iedereen heeft er last van, maar zolang er geen water in staat vinden ze het bij Tesla wel prima..
Het onderliggende probleem is echter dat de achterlichten op de kunstof lasnaad niet overal dicht zijn, waardoor deze teveel vocht door kan laten. (Zie een YouTube tutorial met een DIY-permanent fix..)
Net als vocht achter of in de camera's van de deurstijl etc.
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
Verwijderd
Haha.Menesis schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:32:
Detecteert de M3 / MY eigenlijk ook tunnels? En gaat het ventilatie systeem dan automatisch in die interne luchtcirculatie-stand?
Waar lees je deze grafieken uit? Lijkt geen Teslafi?Caelorum schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:32:
[...]
Ik ben helaas van de eerste 40K de data kwijt, maar van de afgelopen 10K is het dit voor mijn SR+ 2019
[Afbeelding]
Een snelwegrit van 120KM bij 25 graden (zomer) eindigt meestal zo rond de 135 en in de winter bij 5 graden op zo'n 175.
Goed om te zien ook dat de efficientie hoger is bij langere ritten, bijv. als ik alleen meeneem met minimum afstand van 50KM:
[Afbeelding]
Nee, bij tesla niet.ooge schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:56:
[...]
De aangegeven kms zijn toch op basis van de rijstijl
Zegt iets over de overgebleven (bruikbare) capaciteit van je batterij en het bereik bij de ''rated range'' ofwel: bij een ''vast'' opgegeven verbruik van xxx wh/per km kom je xxx km ver.
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
Jazeker, 2019 kwamen ze grotendeels (allemaal?) uit de US en die vallen er dus onder volgens het artikel: “ Het bedrijf roept alle exemplaren van de Model 3 terug die tussen 2017 en 2020 in de Verenigde Staten zijn gemaakt.”Hunkaroglu schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:37:
Tesla roept bijna half miljoen auto's terug in de Verenigde Staten
Het is niet bekend of de problemen ook spelen bij modellen die op de Nederlandse markt zijn gebracht. Maar zou me niet verbazen als het hier ook een rol speelt.
Dat is ook meer wat ik heb idd op een slechte dag. Dit was A2, 100 km/h op TACC voor 25 km, met 13CKiwi schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:40:
[Afbeelding]
Oeps?![]()
Een Performance met winterbanden, gemiddelde snelheid 114km/h. Maak me er eigenlijk nooit zo druk om.
Met zomerbanden zat ik meestal rond de 200/220.
:strip_exif()/f/image/DNBPGtxUz1CsjYAy8yAJ3Ivw.jpg?f=fotoalbum_large)
Mooi om te zien hoeveel efficienter die van @ElonDusk is geworden
Iemand trouwens enig idee waarom Toybox bij “recents” staat? Ik heb dat in 2019 voor het laatst gebruikt
[ Voor 17% gewijzigd door JohanB op 30-12-2021 17:13 ]
Teslamate. Heb liever zelf in de hand waar die data heen gaat. Dus lokaal in docker op een nas draaien, met client-side encrypted backup naar Azure. Voordeel is dat je zelf ook rapporten bij kan maken en de data kan koppelen aan andere software zoals Home Assistant (moet ik nog doen).Hendry Scholing schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:56:
[...]
Waar lees je deze grafieken uit? Lijkt geen Teslafi?
Alleen was dus iets bij het upgraden+migreren van host een half jaar geleden fout gegaan en heb ik die data nog wel, maar moet nog uitzoeken hoe ik handmatig die databases kan mergen.
[ Voor 16% gewijzigd door Caelorum op 30-12-2021 17:11 ]
Mooie data.Caelorum schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:32:
[...]
Ik ben helaas van de eerste 40K de data kwijt, maar van de afgelopen 10K is het dit voor mijn SR+ 2019
[Afbeelding]
Een snelwegrit van 120KM bij 25 graden (zomer) eindigt meestal zo rond de 135 en in de winter bij 5 graden op zo'n 175.
Goed om te zien ook dat de efficientie hoger is bij langere ritten, bijv. als ik alleen meeneem met minimum afstand van 50KM:
[Afbeelding]
Hier ook eentje van TeslaFi o.b.v. mijn 2019 SR+ met 18inch:
/f/image/YUxx7woROmnjFj7pm9grCSmB.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/LQhSxPU3YlROgh6oW1PGn5rJ.png?f=fotoalbum_large)
Bovenstaand is geen rekening gehouden met snelheid. Die is weer apart:
/f/image/9mXBoP2bEYGaslo9OF8iZR2l.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/XhJKn9OF1kSlZPVERTfpTyqA.png?f=fotoalbum_large)
Het (efficiency) percentage moet je zien t.o.v. de Rated range (en bijbehorend verbruik per km)
*EDIT*
Bij ritten van 50km of meer is het i.d.d. weer efficiënter:
/f/image/jwmrfaCVnWxyRLGcCqau7xzC.png?f=fotoalbum_large)
Ik wens je oprecht veel succes. Ik heb dit + veel andere ''bekende'' problemen aangekaartTweak_ers schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:35:
[...]
De pijn van het probleem moet bij de verantwoordelijke liggen, anders komt er geen oplossing.
Reactie terug:
“ Beste hee,
Met vriendelijke groet,
Tesla Den Haag”
Ik schiet hem samen met een andere rammel (linker portier, bij gordelschuitje) ook in.
[ Voor 21% gewijzigd door Stef87 op 30-12-2021 17:21 ]
Weet je dat dit ook werkt? Moest er wel om lachen dat het lukte toen ik (ook) weer (eens) gefrustreerd was:Tweak_ers schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:47:
[...]
1. Spraak knopje indrukken op het stuur:
2. '' Zet godverdomme die ruitenwissers aan!'' Variaties werken ook
Je kan dus schelden tegen je auto, dan gaan ze ook aan
Ik heb de laatste maand steeds vaker dat de achteruit rij camera hapert. Het bevriest dan, de zij camera’s blijven wel door draaien.Hunkaroglu schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:37:
Tesla roept bijna half miljoen auto's terug in de Verenigde Staten
Het zijn steeds bevriezingen van een halve seconde. Het gaat om een us 2019 versie, misschien dat dit er mee te maken heeft.
RainX op de voorruit is vragen om problemen met de rubbers van de wissers - heb dit zelf nooit gedurfd op basis van ervaringen andere fora.Caelorum schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:59:
[...]
Bij mij werkt het dan juist weer beter als ik wel gewoon de voorruit volplemp met waxDus daar een beetje mee experimenteren helpt. Met was. met Rain-X of iets dergelijks, zonder iets, etc.
Huh? Ik smeer al jaren Rain X op mijn ramen en spiegels. Nooit problemen gehad. Dat spul werkt als een tierelier.HansHillen schreef op donderdag 30 december 2021 @ 19:11:
[...]
RainX op de voorruit is vragen om problemen met de rubbers van de wissers - heb dit zelf nooit gedurfd op basis van ervaringen andere fora.
Gister ook nog Rain X erop gedaan inclusief de koplampen en ook hier geen enkel probleem en zoals je zegt werkt als een tierelier. Mijn ruitenwissers op auto stand doen het ook prima, motregen dan gaat ie eens in de zoveel tijd en regent het harder dan gaat ie wat vaker.PdeBie schreef op donderdag 30 december 2021 @ 19:14:
[...]
Huh? Ik smeer al jaren Rain X op mijn ramen en spiegels. Nooit problemen gehad. Dat spul werkt als een tierelier.
Ja ik heb de unicorn zoals sommige het noemen haha. Dus 60kWh en nog wel de 5.6 sec naar 100. Verder voelt het 100% degelijker aan. Merk ook dat het veel stiller binnen is. (Dubbel glas en nu heb ik 18 inch en toen had ik 19 inch.) Overal gezien zeer tevreden. Ook de zijcameras lijken beter van kwaliteit dan op de 2019 model.revolution-nl schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:42:
[...]
Toch een behoorlijk verschil met mijn 2019 SR+ ten aanzien van range, heb jij al de 60kWh accu?
Ik ga morgen weer 100km aan 1 stuk rijden. Dus zal de cijfers weer checken. Met foto’s deze x.
Model 3
Die rating varieert wel, wellicht een meting van diverse spanning en weerstand welke wat schommelt. Vanochtend 562km en nu 569km na een behoorlijke reis. Na een supercharge sessie voelt de auto ook feller alsof de batterij een oppepper heeft gehadStef87 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:57:
[...]
Nee, bij tesla niet.
Zegt iets over de overgebleven (bruikbare) capaciteit van je batterij en het bereik bij de ''rated range'' ofwel: bij een ''vast'' opgegeven verbruik van xxx wh/per km kom je xxx km ver.
Ook trekhaak, maar dat was de bedoeling.
De vorige eigenaar ook wat opties in de auto "laten liggen", een of twee bakjes (die zijn volgens mij niet standaard in de middenconsole) en een Jaba USB hub met wireless charger.
Die hub is wel fijn, maar de wireless charger heb ik nog niks aan, ik moet mijn telefoon nog met een kabeltje laden. Ik kan die wireless charger verwijderen, maar dan zie ik de achterplaat van de klep met groeven voor de kabeltjes. Hoort daar nog een andere plaat op zodat je de telefoon makkelijk in de laadkabel kunt schuiven?
En kan het zijn dat ik nog geen USB aansluiting in het dashboardkastje heb? Sommige handleidingen spreken van 3 USB poorten in de middenconsole en een in het dashboardkastje. Ik heb er twee in de middenconsole.
Verder verveelt de auto nog niet. Ik vind het wisselen van rijstrook van de FSD wel wat traag. Als het wat drukker is met vrachtwagens dan rijdt dat toch niet heel prettig.
Signatures zijn voor boomers.
Wel nice dat je “gratis” FSD hebt gekregen.
Is dat wel zo? Gaat je 0-100 tijd sowieso niet naar 6 sec vanwege die 60kWh accu met het extra gewicht? Kun je ergens terugvinden wat het gewicht van je 2019 auto was en van je nieuwe? Ben wel benieuwd of men qua vermogen ook echt iets heeft aangepast of dat het puur de grotere/zwaardere accu is.ElonDusk schreef op donderdag 30 december 2021 @ 19:26:
[...]
Ja ik heb de unicorn zoals sommige het noemen haha. Dus 60kWh en nog wel de 5.6 sec naar 100.
Ja. Heeft het ook nietMaasluip schreef op donderdag 30 december 2021 @ 19:47:
@Inspired MY20 is het natuurlijk (ook volgens de VIN).
Hier kun je zien hoe dat standaard “matje” eruit zit. Kun je gebruiken als je gewoon de telefoon met kabel wil opladen; YouTube: Model 3 Console Phone Connectors Removal and Installation
Ik ben ook wel benieuwd…kazuka schreef op donderdag 30 december 2021 @ 19:49:
[...]
Is dat wel zo? Gaat je 0-100 tijd sowieso niet naar 6 sec vanwege die 60kWh accu met het extra gewicht? Kun je ergens terugvinden wat het gewicht van je 2019 auto was en van je nieuwe? Ben wel benieuwd of men qua vermogen ook echt iets heeft aangepast of dat het puur de grotere/zwaardere accu is.
Enige voordeel die de 2019 SR+ nog heeft is dat deze 0-100 doet in 5.08s sinds de dec-2019update,
Mede mogelijk doordat deze met de 2019 P motoren zijn geleverd (en 200kg lichter?)
Effectief heeft de 2019 sr+ gemiddeld nu maar 45kWh bruikbaar. Dat is een groot verschil met de 60 van nu
Moet zeggen ik heb het niet zelf uitgezocht. Vooral op Engelste forum gelezen en mensen daar hebben het getest. Ik heb sowieso de 60kWh dat kan ik zien aan m’n WLTP (495km) . En blijkbaar heb ik een 2021 VIN dus met de oudere motor. De nieuwe motor doet 6.1 sec naar 100. Het zal wel wat kunnen schelen met het extra gewicht. Mijn huidige Model 3 is 150kg zwaarder dan mijn vorige. (Heb ff net gecheckt).kazuka schreef op donderdag 30 december 2021 @ 19:49:
[...]
Is dat wel zo? Gaat je 0-100 tijd sowieso niet naar 6 sec vanwege die 60kWh accu met het extra gewicht? Kun je ergens terugvinden wat het gewicht van je 2019 auto was en van je nieuwe? Ben wel benieuwd of men qua vermogen ook echt iets heeft aangepast of dat het puur de grotere/zwaardere accu is.
Model 3
Je zou ook een Tesla Sevicecenter kunnen vragen. Heb zelf wel eens iets besteld en prijzen waren zeer schappelijk. Part number van dat matje is "1112415-00-C".Maasluip schreef op donderdag 30 december 2021 @ 19:55:
Ja, dat matje dus. Die heb ik nog niet kunnen vinden in de auto. Eens kijken of ome Ali die dingen verkoopt.
Mijn camera werd ook traag, serviceverzoek ingeschoten, toen is de interne computer bij mij vervangen.Sjod schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:32:
[...]
Ik heb de laatste maand steeds vaker dat de achteruit rij camera hapert. Het bevriest dan, de zij camera’s blijven wel door draaien.
Het zijn steeds bevriezingen van een halve seconde. Het gaat om een us 2019 versie, misschien dat dit er mee te maken heeft.
Ik heb dit ook sinds (volgens mij) de laatste update. Soms halve seconde, soms wat haperingen. Hoop dat t met een andere update weer helemaal normaal is, als het daar al aan ligt.Sjod schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:32:
[...]
Ik heb de laatste maand steeds vaker dat de achteruit rij camera hapert. Het bevriest dan, de zij camera’s blijven wel door draaien.
Vind de info nog wat tegenstrijdig. Er staat "all" Model 3s 2017-2020 maar ook een aantal van 356k. Dit komt niet overeen. Mijn VIN zou ook geen recall hebben. (Uit 2019.)GeeMoney schreef op donderdag 30 december 2021 @ 22:02:
@ybos en @timwijn laatste nieuwsbericht al gelezen? Er is een terugroep actie mbt model 3’s en achteruitrijcamera’s bij US modellen tussen 2017 en 2020 gebouwd.
Anderen kunnen het eens checken op; https://www.nhtsa.gov/recalls en/of https://service.tesla.com/vin-recall-search
Kan ook zijn dat de search engines nog niet up to date zijn. Of dat toch niet alle Model 3s terug hoeven. Anyway, met 350k auto's krijgen ze het wel lekker druk in de SeCs.
Het issue dat de camera even stil blijft staan na starten komt volgens mij ook door de laatste update. Ik heb dat ook. Verder werkt hij altijd dus ik denk niet dat het te maken heeft met de recall.
Wat meer info;
https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/2021/RCLRPT-21V00D-5923.PDF
https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/2021/RCAK-21V00D-5533.pdf
Bedenk me nu dat de NHTSA wellicht alleen het aantal geeft van de in US verkochte auto's? (De 356k)
[ Voor 11% gewijzigd door Inspired op 30-12-2021 22:35 ]
Geen melding op mijn auto, maar zouden ze niet alleen auto's monitoren in de USInspired schreef op donderdag 30 december 2021 @ 22:31:
[...]
Vind de info nog wat tegenstrijdig. Er staat "all" Model 3s 2017-2020 maar ook een aantal van 356k. Dit komt niet overeen. Mijn VIN zou ook geen recall hebben. (Uit 2019.)
Anderen kunnen het eens checken op; https://www.nhtsa.gov/recalls en/of https://service.tesla.com/vin-recall-search
Kan ook zijn dat de search engines nog niet up to date zijn. Of dat toch niet alle Model 3s terug hoeven. Anyway, met 350k auto's krijgen ze het wel lekker druk in de SeCs.
Het issue dat de camera even stil blijft staan na starten komt volgens mij ook door de laatste update. Ik heb dat ook. Verder werkt hij altijd dus ik denk niet dat het te maken heeft met de recall.
Wat meer info;
Bedenk me nu dat de NHTSA wellicht alleen het aantal geeft van de in US verkochte auto's? (De 356k)
Mja. Denk het wel idd. Vraag me af of ze ook actief rijders in andere landen gaan contacten. Die genoemde 356k zullen ook alleen auto’s in de US zijn. Ook onze auto’s zullen het issue hebben dus eigenlijk moeten die ook terug.ybos schreef op donderdag 30 december 2021 @ 22:47:
[...]
Geen melding op mijn auto, maar zouden ze niet alleen auto's monitoren in de US
Dank voor de feedback beiden! Wellicht dat ik dan ook de stoute schoenen maar eens aan trek..Mistymo schreef op donderdag 30 december 2021 @ 19:17:
[...]
Gister ook nog Rain X erop gedaan inclusief de koplampen en ook hier geen enkel probleem en zoals je zegt werkt als een tierelier. Mijn ruitenwissers op auto stand doen het ook prima, motregen dan gaat ie eens in de zoveel tijd en regent het harder dan gaat ie wat vaker.
Meestal raden ze dan ook (duurdere) silliconen ruitenwissers aan, maar elke ruitenwisser is prima hoor.HansHillen schreef op donderdag 30 december 2021 @ 19:11:
[...]
RainX op de voorruit is vragen om problemen met de rubbers van de wissers - heb dit zelf nooit gedurfd op basis van ervaringen andere fora.
Ook NL blijkbaar, die van mij heeft een melding. SR+, sept 2020 in ontvangst genomen.ybos schreef op donderdag 30 december 2021 @ 22:47:
[...]
Geen melding op mijn auto, maar zouden ze niet alleen auto's monitoren in de US
Hey, maar het was wel een paar dollar goedkoper om te bouwen…Pierz schreef op donderdag 30 december 2021 @ 23:07:
[...]
Ook NL blijkbaar, die van mij heeft een melding. Sept 2020 in ontvangst genomen.
Renault (?) heeft geloof ik daar in het verleden wel iets gaafs gedaan, de leads van design en productie werden daarna verantwoordelijk voor maintenance. Opeens werd er wat beter nagedacht over hoe je dingen in elkaar moest zetten
Mijne (3 SR+, nov’19) had er vanmorgen nog niks op staan maar inmiddels wel. Ik heb bij de Tesla-link wel de melding open staan maar onder de NHTSA link niks. Ofwel NHTSA is trager, of ze doen alleen Amerikaanse auto’s.Inspired schreef op donderdag 30 december 2021 @ 22:31:
[...]
Current: Tesla M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD /n In bestelling: Tesla MY Standard Wit
Net de VIN gecheckt van mijn Model 3 op de Tesla link en heb er dus de recall staan. Is een LR van juni 2019.Inspired schreef op donderdag 30 december 2021 @ 22:31:
[...]
Vind de info nog wat tegenstrijdig. Er staat "all" Model 3s 2017-2020 maar ook een aantal van 356k. Dit komt niet overeen. Mijn VIN zou ook geen recall hebben. (Uit 2019.)
Wat meer info;
Mijn 2019 ook:Pierz schreef op donderdag 30 december 2021 @ 23:07:
[...]
Ook NL blijkbaar, die van mij heeft een melding. SR+, sept 2020 in ontvangst genomen.
Lees ook de oplossing:
——
Remedy:
Tesla Service will inspect the trunk harness on affected vehicles for wear. If wear is determined to be within specifications for the coaxial cable, Tesla Service will equip the harness with a guide protector to ensure a sufficient radius when the harness holds in a closed trunk state and prevent further wear. If wear is determined to be beyond the specifications for the coaxial cable, Tesla Service will install a new harness and guide protector.
———
Een slof/sok/hoesje om de kabel heen doen is de “oplossing”
Een probleem kwam nogal eens voor bij oude auto’s (toen ik nog in wen garage werkte) het stukje tussen achterklep en carrosserie knakt de kabels bij openen en sluiten (de “slurf” met kabels)
[ Voor 16% gewijzigd door Stef87 op 30-12-2021 23:47 ]
Tesla belde mij na het aanmelden maar gaven aan dat dit gewoon via de app moet kunnen, ook als ik een leasemaatschappij heb. Mooi niet dus, Tesla bleef voet bij stuk dat dit pas sinds kort kan en langer kan duren voordat dit in de all beschikbaar komt?
Ik heb dus een leasecontract via m’n werkgever
Let op dat je de VIN in HOOFDLETTERS moet invoeren op de Tesla site. Bij kleine letters geen recall melding en bij hoofdletters wel .Inspired schreef op donderdag 30 december 2021 @ 22:31:
[...]
Wat meer info;
Wat zou een betere oplossing zijn in jouw ogen? Als ik het zo lees willen ze dat knakken voorkomen door te zorgen dat de radius van het buigen groot genoeg blijft. Klinkt niet heel gek, of mis ik iets?Stef87 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 23:43:
[...]
Mijn 2019 ook:
Lees ook de oplossing:
——
Remedy:
Tesla Service will inspect the trunk harness on affected vehicles for wear. If wear is determined to be within specifications for the coaxial cable, Tesla Service will equip the harness with a guide protector to ensure a sufficient radius when the harness holds in a closed trunk state and prevent further wear. If wear is determined to be beyond the specifications for the coaxial cable, Tesla Service will install a new harness and guide protector.
———
Een slof/sok/hoesje om de kabel heen doen is de “oplossing”
Een probleem kwam nogal eens voor bij oude auto’s (toen ik nog in wen garage werkte) het stukje tussen achterklep en carrosserie knakt de kabels bij openen en sluiten (de “slurf” met kabels)
Even kopiëren uit de appSelespeed schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 00:17:
[...]
Let op dat je de VIN in HOOFDLETTERS moet invoeren op de Tesla site. Bij kleine letters geen recall melding en bij hoofdletters wel .
Helaas, ik zie niet in hoe die recall haperingen gaat voorkomen.GeeMoney schreef op donderdag 30 december 2021 @ 22:02:
@ybos en @timwijn laatste nieuwsbericht al gelezen? Er is een terugroep actie mbt model 3’s en achteruitrijcamera’s bij US modellen tussen 2017 en 2020 gebouwd.
Pappen en nathouden noem ik dit soort oplossingen. Beetje hetzelfde als met de draagarmen.
Mijne heeft een recall staan, maar ik ga er voorlopig niets aan doen als ik niets hoor. Ze mogen het vervangen als het kapot is.Inspired schreef op donderdag 30 december 2021 @ 22:31:
[...]
Wat meer info;
Wat denk je zelf 🤣ecofin schreef op donderdag 30 december 2021 @ 23:45:
Ook een melding bij mijn 19LR.[Afbeelding] Betekent dit nu dat Tesla zelf ons gaat oproepen, of moeten we zelf service ticket inschieten?
Het is Tesla he…
De vorige keer dat ik voor een ander issue bij het service center stond, wilden ze de draagarmen sealing niet eens doen, omdat ze mijn andere issue niet konden oplossen.
Pas na aandringen (ik stond er toch), gingen ze dan toch maar de sealing aanbrengen.
Maar goed, ze kunnen bij mij even niets goed meer doen bij “service”.
Jij hebt vast een iPhone, want hier is de tekst niet selecteerbaar
...
Mijn auto van 07/2019 heeft ook een recall staan. Van welke datum is die van jou? Het is wel gek dat jij het niet heb staan. Check het anders opnieuw.Inspired schreef op donderdag 30 december 2021 @ 22:31:
[...]
Wat meer info;
EX30 Ultra Twin Performance
Als ik via deze url https://www.nhtsa.gov/recalls check staat er geen recallHunkaroglu schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 09:27:
[...]
Mijn auto van 07/2019 heeft ook een recall staan. Van welke datum is die van jou? Het is wel gek dat jij het niet heb staan. Check het anders opnieuw.
Mijne staat er nu wel ineens bij inderdaad. Op de Tesla recall site. Gisterenavond nog niet. Maar goed, ga er niet actief achteraan. Als ik een keer naar een SeC moet kunnen ze het meteen checken.Hunkaroglu schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 09:27:
[...]
Mijn auto van 07/2019 heeft ook een recall staan. Van welke datum is die van jou? Het is wel gek dat jij het niet heb staan. Check het anders opnieuw.
Ik heb het met kleine letters gedaan, zal het nog eens met hoofdletters proberen.Inspired schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 09:32:
[...]
Mijne staat er nu wel ineens bij inderdaad. Op de Tesla recall site. Gisterenavond nog niet. Maar goed, ga er niet actief achteraan. Als ik een keer naar een SeC moet kunnen ze het meteen checken.
Ik ben wel over de 80.000km heen. benieuwd of ik dan ook recht heb op herstel/modificatie.
(aan de andere kant, iemand die de auto voor veel korte stukjes gebruikt zou de kofferklep veel vaker kunnen gebruiken dan ik, dus afgelegde km's zou geen verschil mogen maken)
Don’t get your hopes up. Ik moet er volgende week zijn voor iets anders en reactie was uiteraard. “Dit is geen veiligheid probleem voor EU auto’s”Inspired schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 09:32:
[...]
Mijne staat er nu wel ineens bij inderdaad. Op de Tesla recall site. Gisterenavond nog niet. Maar goed, ga er niet actief achteraan. Als ik een keer naar een SeC moet kunnen ze het meteen checken.
Deze link: https://service.tesla.com/vin-recall-searchybos schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 09:40:
[...]
Ik heb het met kleine letters gedaan, zal het nog eens met hoofdletters proberen.
Ik ben wel over de 80.000km heen. benieuwd of ik dan ook recht heb op herstel/modificatie.
(aan de andere kant, iemand die de auto voor veel korte stukjes gebruikt zou de kofferklep veel vaker kunnen gebruiken dan ik, dus afgelegde km's zou geen verschil mogen maken)
Niet die US safety website
Zojuist gedaan, geen melding voor de mijne (dec 2019 afgeleverd).JohanB schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 09:41:
[...]
Deze link: https://service.tesla.com/vin-recall-search
Niet die US safety website
Waarschijnlijk een filter -> ouder dan 2 jaar -> nope
Ik ook Dec 2019, dus dat zou het niet moeten zijn. Maar let’s see. Het is allemaal niet een heel groot probleem uiteindelijkybos schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 09:42:
[...]
Zojuist gedaan, geen melding voor de mijne (dec 2019 afgeleverd).
Waarschijnlijk een filter -> ouder dan 2 jaar -> nope
Meen je dit echt? Of zit je te grappen?JohanB schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 09:40:
[...]
Don’t get your hopes up. Ik moet er volgende week zijn voor iets anders en reactie was uiteraard. “Dit is geen veiligheid probleem voor EU auto’s”
Ik heb ook een m3 van september 2019. Ook voor de coaxial cable van de achteruitrijcamera? Hoe kan dat eigenlijk stuk gaan? Ik heb nog een afspraak staan bij tesla. Zou vandaag plaatsvinden maar verschoven ergens onder bezetting. Het is nu verschoven naar 17 januari. Ik heb in de app gewoon aangegeven dit ook op te pakken en de recall ID er bij gezet. We zullen het meemaken.Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 09:48:
Mijne is van september 2019, en ik heb een recall.
Zit geen bescherming om schijnbaar. Door veel openen en sluiten van de trunk kan de draadboom issues krijgen.Phntm schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 10:15:
[...]
Ik heb ook een m3 van september 2019. Ook voor de coaxial cable van de achteruitrijcamera? Hoe kan dat eigenlijk stuk gaan? Ik heb nog een afspraak staan bij tesla. Zou vandaag plaatsvinden maar verschoven ergens onder bezetting. Het is nu verschoven naar 17 januari. Ik heb in de app gewoon aangegeven dit ook op te pakken en de recall ID er bij gezet. We zullen het meemaken.
PS: Het menselijk brein heeft een bias naar de status-quo, dus het is niet zo heel gek dat er veel weerstand is. Voor mij is v11 heerlijk initituief, over een maandje is iedereen het alweer vergeten. Verzetten tegen dit soort verandering heeft toch alleen maar een negatieve impact op je humeur.
Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen
Als er sprake is van een kans op een defect en daarmee op gevaar, dan is dat voor de fabrikant van een voertuig een reden om een zogenoemde terugroepactie te organiseren. De fabrikant informeert de eigenaar als er een terugroepactie op een voertuig van toepassing is. Het is belangrijk dat de eigenaar ingaat op de terugroepactie van de fabrikant omdat er een kans is op een defect en dat raakt de veiligheid van de bestuurder, passagiers en medeweggebruikers. De RDW publiceert terugroepacties sinds 1 november 2012.
Dit topic is gesloten.
![]()
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
- Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
- Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
Gerelateerde topics:
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
/f/image/JBPVB1rzaufOL1mtYYS2ZvP4.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/x8Qn6G6vPOAbvzfcPknhcCZF.png?f=fotoalbum_large)