Schijnt bij leaseplan wel te werken, bij anderen nietjelmuur schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:46:
Weet iemand of en hoe je met een laadpas kan laden bij een Tesla Supercharger in plaats van je Tesla account? Rekening van de laadpas gaat naar de werkgever, bij de Tesla account zit mijn eigen CC gekoppeld. Kan het wel declareren, maar net wat meer gedoe
Zo te zien is iedereen druk aan het werk zo de laatste dagen.. Binnen 10 seconden 4 antwoorden.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Geen idee, maar ik heb een Model 3 performance van een week oud en moest gister van amsterdam naar groningen via almere (en terug). 110 op de snelweg. Kwam op een vergelijkbaar gemiddelde van 198Wh/km. Was donker, dus wel licht aan, temperatuur op 19 graden en 2x stoelverwarming aan. Volgens mij is het redelijk normaal bij deze temperaturen.Tweak_ers schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:25:
[...]
Ik was gisteren niet echt te spreken over het bereik van mijn 2019 LR.
Ik vertrok met 100%, omdat ik al een voorgevoel had, kwam uiteindelijk weer thuis met 18%
[Afbeelding]
Volgens mij presteert menig Etron of Ipace beter dan mijn Model 3.
Ook het verbruik, nergens harder dan 100 gereden op AP en ook nog een aantal 80 wegen en 60 wegen gehad.
Die 10 km per uur extra schelen best veel in het verbruik en een P is zowiezo minder zuinig__fred__ schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:48:
[...]
Geen idee, maar ik heb een Model 3 performance van een week oud en moest gister van amsterdam naar groningen via almere (en terug). 110 op de snelweg. Kwam op een vergelijkbaar gemiddelde van 198Wh/km. Was donker, dus wel licht aan, temperatuur op 19 graden en 2x stoelverwarming aan. Volgens mij is het redelijk normaal bij deze temperaturen.
Vegan for a better world ||| De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen ||| Durf jij je consumptie van dierlijke producten te verdedigen?
Verplicht vrij 🤪Inspired schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:48:
Zo te zien is iedereen druk aan het werk zo de laatste dagen.. Binnen 10 seconden 4 antwoorden.![]()
Ik heb een inch minder en heb 103 gereden plus wat 80 en 60 wegen.__fred__ schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:48:
[...]
Geen idee, maar ik heb een Model 3 performance van een week oud en moest gister van amsterdam naar groningen via almere (en terug). 110 op de snelweg. Kwam op een vergelijkbaar gemiddelde van 198Wh/km. Was donker, dus wel licht aan, temperatuur op 19 graden en 2x stoelverwarming aan. Volgens mij is het redelijk normaal bij deze temperaturen.
Ik schrok vooral van het totaal aantal kilometers wat ik daarmee uit een LR haal.
266km van 100% naar 18%
Is ook echt heel laag, dit is een bereik wat ik met mijn SR+ makkelijk haal.Tweak_ers schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:54:
[...]
Ik heb een inch minder en heb 103 gereden plus wat 80 en 60 wegen.
Ik schrok vooral van het totaal aantal kilometers wat ik daarmee uit een LR haal.
266km van 100% naar 18%
Vegan for a better world ||| De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen ||| Durf jij je consumptie van dierlijke producten te verdedigen?
VakantieInspired schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:48:
Zo te zien is iedereen druk aan het werk zo de laatste dagen.. Binnen 10 seconden 4 antwoorden.![]()
die 400km is wel bij een SoC van 7%. Bij die lage waardes fluctueert de totale range nog alle kanten op. Bekijk de waarde nog eens zodra deze vol is.Eddos schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 21:45:
[...]
[Afbeelding]
400 KM bij een M3 LR 2019
Dat eeuwige 'gedoe' over die range. Gewoon lekker (leeg)rijden en zoveel mogelijk stekkeren.
Verwijderd
Haha erg herkenbaar. Zeker in combinatie met de goedkope animaties uit de Skoda. De Ford straalt wat meer eigen stijl uit, maar die moet dan weer per se drie grote (digitale) knoppen hebben voor de drie rijstijlen die het ding heeft. De snelste heet "Unleashed" en dat is dan wel weer grappig in combinatie met "Mustang".Divak schreef op woensdag 29 december 2021 @ 08:37:
Ik ben ook erg blij dat er totaal geen vertraging is te merken in het scherm. Ik heb nog geen andere auto gezien waar het touchscreen gewoon snel en goed reageert.. Alsof je een €30 relatiegeschenk tablet van AliExpress aan het bedienen bent.
Maargoed achter elke knop zit ook weer zo'n laffe animatie die net geen 30fps haalt
Omdat je de ID4 noemt wil ik even de ervaring van mijn buurman met zijn ID3 aanstippen. De problemen die hij daarmee heeft zijn extreem te noemen. Waar wij phantom breaks hebben heeft zijn ID3 meerdere noodstops gemaakt op de snelweg, tot 0 km/u. Zonder aanwijsbare oorzaak. Ik stond met open mond te luisteren toen hij dat vertelde. Ook heeft hij hem al een keer moeten laten afslepen omdat hij niet meer wilde ‘starten’. En dat niet willen starten gebeurt geregeld. Telkens met een lampjeskermis op het scherm. In het IDX topic zie je dit soort dingen ook terug komen. Ik zou voorlopig nog geen EV van de VAG overwegen.Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2021 @ 05:36:
Gisteren heb ik een proefrit gehad in zowel een een Ford Mustang E en een Skoda Enyaq iV.
Anyway, wat me nog opviel wilde ik wel delen.
• "Ouderwetse" dingen zoals de auto aan en uit zetten zit er nog steeds in. De Ford dealer deed een beetje lacherig over het feit dat ik met sleutel en al wegliep bij de Mustang en verwachtte dat dat ding dan wel uit zou gaan. Moest ik eerst op de powerknop drukken. Wel gaaf, de Mustang heeft een pin-entry op de B-stijl.
• De Skoda is letterlijk een Skoda maar dan met een batterij. De menuutjes hebben een minimale overhaul gekregen voor het feit dat er nu een batterij in zit. De Skoda heeft ook geen frunk ofzo.
• Beide auto's komen met "Autopilot", maar noemen het uiteraard niet zo. Werkt evengoed, zo niet beter dan Tesla, maar zijn strenger en noemen het geen autopilot. De Skoda heeft ook kleine animatietjes in het menu.
• De Ford is best aggresief bij het lane-keeping en houdt je standaard in je baan (always on). Die zit dus wel telkens aan het stuur te sjorren. Dat kan gelukkig uit.
• Als je heel hard "gas" geeft in de Ford dan hoor je motorgeraas op de achtergrond, maar dat kan je uitzetten.
• De Skoda is een echte gezinsauto en zelfs elektrisch trekt-ie niet harder dan een ouwe Logan MCV. Heel typisch.
• Beide auto's, en zeker de Ford, zijn veel comfortabeler en stiller dan mijn 2019 M3.
• Best een verademing om gewoon een scherm voor je neus te hebben.
• De 3D camera van de Mustang voor het parkeren is goud.
Waar beide auto's niet aan kunnen tippen is de responsiveness van het Tesla scherm + menu. Zowel de Ford (gigantisch verticaal scherm!) als de Skoda hebben uitgebreide touch menu's in het display maar ze zijn altijd vertraagd. Constant die halve seconde vertraging omdat er een stomme animatie achter zit of omdat er wat geladen moet worden. Ook de derde keer dat je het aanklikt. Heel irritant.
Beide auto's zijn niet per se beter dan de M3. Die is sneller en rijdt fijner. Maar simpele autodingen heb ik toch wel gemist. Een instrumentenpaneel voor je neus. Gewoon een sleutel, en niet zo'n stomme kaart + app. Knoppen die je op de tast kan bedienen. Een regensensor die wel werkt (beide modellen). Daar vallen wel excuses voor te maken, maar het blijft prutsen.
Nou ja, zoveel mensen zoveel wensen. Ik hoop ergens in 2022 in een ID.4 te mogen rijden en zal wel wat dingen posten
Als je dan ziet dat het hier in het topic gaat over waar de stoelverwarming naar toe is verhuisd in het menu, dan zijn dat toch #firstworldproblems.
RF1000 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:33:
[...]
die 400km is wel bij een SoC van 7%. Bij die lage waardes fluctueert de totale range nog alle kanten op. Bekijk de waarde nog eens zodra deze vol is.
/f/image/GB1GSGAf80v468PTP9RCRhGr.png?f=fotoalbum_large)
Waarmee ik nogmaals mijn punt wil aangeven; gewoon lekker (leeg)rijden en weer stekkeren. Nu met de nieuwe update geeft de app dan toevallig de kilometers aan, maar ik kijk normaliter alleen maar naar percentages. En naar de meldingen die ik krijg als ik met -5 een ritje doe van 246 km en de auto aangeeft dat we het niet redden als ik het huidige tempo aanhoud
idd. Eerste actie voor nieuwe eigenaren moet zijn; het resterend aantal km's aanpassen naar batterij percentage.
Percentage x 4 = aantal km's gaat bij m'n 2020 M3LR altijd prima op
Ik rij regelmatig in Duitsland en als het rustig is >200km/u.Tweak_ers schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:21:
Ik was gisteren in Duitsland en heb eens wat harder gereden (boven de 200).
Nu vond ik dat de achterkant niet echt vast op de weg lag bij hogere snelheden.
Geen idee hoe dat heet in auto land, maar het gevoel dat de achterkant heen en weer kan gaan op ieder moment.
Herkent iemand dit?
Ik merk dit zelf wel eens als ik abrupt het "gas" loslaat; dan lijkt de auto gevoelig voor spoorvorming (vooral tussen Oberhausen en Nederlandse grens).
En nog eentje in de catagorie billen knijpen (met 2% aankomen bij Fastned en dat 5 van de 6 het NIET doen!
Ging opeens heel snel van 14% naar 2% op een stukje van nog geen 10km.
[ Voor 31% gewijzigd door Uberprutser op 29-12-2021 12:41 ]
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Het zou fijn zijn als je het resterende aantal kilometers kan aanpassen van rated naar een GOM gebaseerd op het verbruik van de laatste 25km.RF1000 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:35:
idd. Eerste actie voor nieuwe eigenaren moet zijn; het resterend aantal km's aanpassen naar batterij percentage.
Mijn ervaring is dat de SR+ boven de 180 aan het stuur al snel wiebelig wordt, gevoelsmatig is de voorzijde te zacht geveerd. Met een verkeerde bandenspanning, of Goodyear (k*t) banden wordt het alleen maar erger.Uberprutser schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:38:
[...]
Ik rij regelmatig in Duitsland en als het rustig is >200km/u.
Ik merk dit zelf wel eens als ik abrupt het "gas" loslaat; dan lijkt de auto gevoelig voor spoorvorming (vooral tussen Oberhausen en Nederlandse grens).
En nog eentje in de catagorie billen knijpen (met 2% aankomen bij Fastned en dat 5 van de 6 het NIET doen!
[Afbeelding]
Met de Goodyears moet ik boven de 180 echt met twee handen aan het stuur rijden, met de Michelin zomer banden gaat het redelijk maar is het nog steeds geen koersvaste autobahn grand tourer.
Buiten dat wel erg tevreden met het onderstel en de manier waarop je bij het rijden betrokken wordt, een kronkelweg is altijd weer een feest met de SR+.
De ene houd van een communicatief onderstel de ander houdt van een comfortabel, neutraal en wollig VAG onderstel
Wanneer het mijn eigen auto zou zijn dan zou ik zeker investeren in een schroefsetje, ik denk dat de voorzijde er erg van opknapt, de achterzijde mag wel wat speels blijven
[ Voor 67% gewijzigd door revolution-nl op 29-12-2021 12:53 ]
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Oef nee doe maar niet, dan is dat ding nog veel onbetrouwbaarder. Vooral in de winter kan het dan alle kanten opspringen door het voorverwarmen van de accu. Ik ben best tevreden met hoe hij het berekend. Klopt voor mij meestal wel aardig.revolution-nl schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:41:
[...]
Het zou fijn zijn als je het resterende aantal kilometers kan aanpassen van rated naar een GOM gebaseerd op het verbruik van de laatste 25km.
[...]
Mijn ervaring is dat de SR+ boven de 180 aan het stuur al snel wiebelig wordt, gevoelsmatig is de voorzijde te zacht geveerd. Met een verkeerde bandenspanning, of Goodyear (k*t) banden wordt het alleen maar erger.
Met de Goodyears moet ik boven de 180 echt met twee handen aan het stuur rijden, met de Michelin zomer banden gaat het redelijk maar is het nog steeds geen koersvast autobahn grand tourer.
Nooit opgevallen, nu moet ik zeggen dat ik in de winter zeker bij middellange ritten altijd voor verwarm aan de paal. Ik ben regelmatig verbaasd hoe accuraat de energiemonitor is.yakmak schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:49:
[...]
Oef nee doe maar niet, dan is dat ding nog veel onbetrouwbaarder. Vooral in de winter kan het dan alle kanten opspringen door het voorverwarmen van de accu. Ik ben best tevreden met hoe hij het berekend. Klopt voor mij meestal wel aardig.
[ Voor 6% gewijzigd door revolution-nl op 29-12-2021 12:59 ]
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
M3P met 20" Michelin hier, misschien dat die 90kg drivetrain extra op de voorkant net wat meer stabiliteit geeft? Zelf nog nooit met een SR+ gereden overigens. Verder vind ik de M3P zo goed als de fijnste auto die ik ooit heb gehad, misschien deelt ie de eerste plaats met de V50 die ik heb gehad maar zeker fijner dan de V60 die ik voor de M3P reed. Met name de langere afstanden zijn veel beter te doen.revolution-nl schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:41:
[...]
Mijn ervaring is dat de SR+ boven de 180 aan het stuur al snel wiebelig wordt, gevoelsmatig is de voorzijde te zacht geveerd. Met een verkeerde bandenspanning, of Goodyear (k*t) banden wordt het alleen maar erger.
Getwijfelt aan een Polestar 2 maar als ik kijk wat voor gedoe mijn vriendin met die auto heeft (die gaat vandaag een tijdje logeren in Beesd) dan ben ik heel blij dat ik dit tweedehandsje mag rijden.
[ Voor 12% gewijzigd door Uberprutser op 29-12-2021 13:01 ]
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Ik zou je creditcard ontkoppelen en kijken of je een betaal melding krijgt. kan zijn dat je lease maatschappij die gewoon betaald alleen doordat je CC gekoppeld staat dit nu niet bij de LM terecht komt maar bij jouwjelmuur schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:46:
Weet iemand of en hoe je met een laadpas kan laden bij een Tesla Supercharger in plaats van je Tesla account? Rekening van de laadpas gaat naar de werkgever, bij de Tesla account zit mijn eigen CC gekoppeld. Kan het wel declareren, maar net wat meer gedoe
tip: het is goed om net als in Scandinavië altijd met dimlicht te rijden, zo ben je beter zichtbaar en zo kan je ook nooit vergeten hem aan te zetten.__fred__ schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:48:
[...]
Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen
Ik rijd ook motor en ben dus redelijk gewend om altijd met dimlicht te rijden. Mijn oude auto stond ingesteld op "altijd aan". Heb desondanks, vanwege het verbruik, de Tesla nog even op automatisch staan om te kijken onder welke condities de dimlichten aangaan. Tot nu toe, zelfs overdag met bewolking, kiest de auto om ze aan te zetten. Als ie echt alleen onder superzomerse condities de lichten uitdoet, kan ik daarmee leven.Ecological schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:29:
[...]
tip: het is goed om net als in Scandinavië altijd met dimlicht te rijden, zo ben je beter zichtbaar en zo kan je ook nooit vergeten hem aan te zetten.
De Tesla apptator schreef op woensdag 29 december 2021 @ 14:37:
Welke app’s moet je beslist hebben als nieuwe Tesla rijder
De enige app die ik naast de Tesla App met enige regelmaat gebruik is abetterrouteplanner.tator schreef op woensdag 29 december 2021 @ 14:37:
Welke app’s moet je beslist hebben als nieuwe Tesla rijder
Voornamelijk nuttig op langere trips waar de laaddichtheid lager is. Helaas berekend Tesla de laadstops nog steeds niet via third-party aanbieders als een SuC niet bereikbaar is
Ik heb tegenwoordig wel fastned en ionity er tussen staanrevolution-nl schreef op woensdag 29 december 2021 @ 14:39:
[...]
De enige app die ik naast de Tesla App met enige regelmaat gebruik is abetterrouteplanner.
Voornamelijk nuttig op langere trips waar de laaddichtheid lager is. Helaas berekend Tesla de laadstops nog steeds niet via third-party aanbieders als een SuC niet bereikbaar is
Apple iPhone 16 Pro MAX | Xiaomi 15 Ultra 512GB/16GB | Audi A6 e-tron sportback
Ze staan er wel in maar de navi zal er geen laadstops plannenCoolHead621 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 14:45:
[...]
Ik heb tegenwoordig wel fastned en ionity er tussen staan
[ Voor 4% gewijzigd door revolution-nl op 29-12-2021 14:47 ]
Heb ik trouwens mazzel of zijn Teslabezitters kieskeurig? Heb nu 1200 km gereden, maar mijn "regensensor" is prima, zelfs in het donker.
Ook heb nu 1x phantom braking gehad, maar niet al te dramatisch (bij donker viaduct). Daarnaast wel een paar TACC ingrepen omdat een auto half zijn baan verlaat, in een bocht (slechte voorgangerbepaling) en vanwege aggressieve uitvoegers die je voorlangs kruisen. Die laatste categorie schaar ik onder "te verwachten". Al met al vind ik de ontspanning van de autopilot wel opwegen tegen die paar ingrepen.
Ook qua afwerking is deze tesla echt prima, kan er niets aan ontdekken. Tot nu toe echt zeer tevreden over het ding.
Ook heb nu 1x phantom braking gehad, maar niet al te dramatisch (bij donker viaduct). Daarnaast wel een paar TACC ingrepen omdat een auto half zijn baan verlaat, in een bocht (slechte voorgangerbepaling) en vanwege aggressieve uitvoegers die je voorlangs kruisen. Die laatste categorie schaar ik onder "te verwachten". Al met al vind ik de ontspanning van de autopilot wel opwegen tegen die paar ingrepen.
Ook qua afwerking is deze tesla echt prima, kan er niets aan ontdekken. Tot nu toe echt zeer tevreden over het ding.
Het is met name bij miezer een issue bij mij. Dan moet ik hem op interval zetten want zelf wipen doet hij dan bijna niet. Met "normale" regen doet hij het tegenwoordig prima.__fred__ schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:17:
Heb ik trouwens mazzel of zijn Teslabezitters kieskeurig? Heb nu 1200 km gereden, maar mijn "regensensor" is prima, zelfs in het donker.
Hoe krijg je met v11 trouwens de Superchargers te zien op de kaart? Als ik te ver uitzoom, zie ik ze niet meer.
[ Voor 4% gewijzigd door DaCoTa op 29-12-2021 15:32 ]
Ook miezer is best redelijk. Heb nog niet echt de urgentie gehad om handmatig te wissen. Wel bij stilstand trouwens, dan lijkt het net wat langer te duren, maar dat was echt 1 a 2 keer ff met de knop op het uiteinde van de richtingaanwijzer. Vooralsnog vergelijkbaar met mijn S klasse, die had ook wat moeite bij stilstand.Inspired schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:28:
[...]
Het is met name bij miezer een issue bij mij. Dan moet ik hem op interval zetten want zelf wipen doet hij dan bijna niet. Met "normale" regen doet hij het tegenwoordig prima.
[ Voor 6% gewijzigd door __fred__ op 29-12-2021 15:37 ]
Ik durf er echt niets over te zeggen. Ik heb een Model 3 uit september 2019 met HW3.0 ik heb eigenlijk nauwelijks klachten over de regensensor. De enige minimale verbeterpunten die ik zie: Bij miezer blijft ie naar mijn persoonlijke smaak juist wat vaker wissen dan ik zou doen. En als ik uit een tunnel kom en het regent, dan duurt het soms iets langer dan ik prettig vind voordat hij weer gaat wissen. Maar dat laatste is met 1 druk op de linkerhendel verholpen. Desalniettemin N=1, ik lees ook regelmatig dat mensen zeer ontevreden zijn, maar vergelijkend warenonderzoek is een beetje lastig.__fred__ schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:17:
Ik wil in het weekend naar Parijs gaan met mijn SR+. In principe straightforward als je de navigatie met Superchargers volgt. Maarrr.. ik las dat Frankrijk gebruik maakt van een andere standaard (type 3?) maar of dat nog actueel is weet ik niet. Iemand ervaring/tips?
[ Voor 7% gewijzigd door alionfire op 29-12-2021 15:57 ]
Security & Privacy Geek • PSN: alionfiree •
Het hoofdpunt is idd motregen, of wat ik merk; opspattend water van de weg terwijl het verder niet (meer) regent. Ook wel logisch, want dan wordt de onderkant van het raam wel heel smerig, maar de bovenkant (waar de camera ook zit) wat minder en lijkt hij dus veel minder gevoelig.
Ook lijkt het nog iets uit te maken hoe schoon je voorruit is; als je er bvb rain repellent op hebt zitten lijkt het minder goed te werken, of als je raam juist heel vettig is.
Al met al werkt het voor mij wel redelijk, maar ik zit vaak genoeg op dat pookje te rammen. Dus om nou te zeggen dat het de moeite waard is om die goedkope regensensor te laten zitten: nee, dat ook weer niet. Het is wel een systeem met een handleiding.
Ook lijkt het nog iets uit te maken hoe schoon je voorruit is; als je er bvb rain repellent op hebt zitten lijkt het minder goed te werken, of als je raam juist heel vettig is.
Al met al werkt het voor mij wel redelijk, maar ik zit vaak genoeg op dat pookje te rammen. Dus om nou te zeggen dat het de moeite waard is om die goedkope regensensor te laten zitten: nee, dat ook weer niet. Het is wel een systeem met een handleiding.
Gewoon rijden, je kan bij alle Superchargers in Europa terecht. Soms zijn er nog wel V2 (2 kabels) en V3 (1 kabel) stalls op dezelfde lokatie, gebruik dan de V3, die is sneller.alionfire schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:57:
Ik wil in het weekend naar Parijs gaan met mijn SR+. In principe straightforward als je de navigatie met Superchargers volgt. Maarrr.. ik las dat Frankrijk gebruik maakt van een andere standaard (type 3?) maar of dat nog actueel is weet ik niet. Iemand ervaring/tips?
Heb ik ook naar zitten zoeken. Dat kan dus alleen bij het ingeven van een bestemming of toevoegen van een way point, rechtsboven kan je dan oplaadpunten kiezen. Het knopje waarbij je gewoon alle SuCs op de kaart kreeg te zien is niet meer...DaCoTa schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:31:
Hoe krijg je met v11 trouwens de Superchargers te zien op de kaart? Als ik te ver uitzoom, zie ik ze niet meer.
Heb nog geen lange rit gedaan waar een stop ingeplanned werd, maar heb dit best vaak gebruikt om tijdens het rijden te spelen met de oplaadmomenten. Toch nog eens kijken, geen idee of ingeplande laadstops nu meegaan in het waypoint systeem en het nu dus op die manier werkt.KrullenO schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:21:
[...]
Heb ik ook naar zitten zoeken. Dat kan dus alleen bij het ingeven van een bestemming of toevoegen van een way point, rechtsboven kan je dan oplaadpunten kiezen. Het knopje waarbij je gewoon alle SuCs op de kaart kreeg te zien is niet meer...
Ja, dit is ook wat onduidelijker geworden. Als navigatiedoel kun je ze wel in stellen oid. Beetje vaag allemaal.DaCoTa schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:31:
Plaatje gevonden op de internets:Inspired schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:33:
[...]
Ja, dit is ook wat onduidelijker geworden. Als navigatiedoel kun je ze wel in stellen oid. Beetje vaag allemaal.
/f/image/5lkPyAK2kjxikIs8kwM78gsZ.png?f=fotoalbum_large)
Ben verder overigens wel tevreden met V11. Eventjes wennen, en voor mij zou die laatste plek van recently used apps wel weg mogen in ruil voor een eigen voorkeur, maar verder weinig klachten. Wel lekker opgeruimd in mijn ogen.
[ Voor 15% gewijzigd door DaCoTa op 29-12-2021 16:46 ]
Vandaag mijn nieuwe M3P opgehaald! Het is een MIC en het kwaliteits verschil met een Fremont model is echt heel duidelijk te merken. Ik heb een jaar een M3LR gereden van 19 december 2020, refresh. Ik merkte gelijk verschil hoe de achterklep sloot, heel solide en minder blikkerig. De deuren, armsteun, achterstoelen naar beneden klappen, alles wat beweegt voelt kwalitatief hoger aan. Het stuur is soepeler en met de LR had ik soms een trilling in het stuur.
Mijn M3LR had links achter gerammel wat een service monteur nooit weg heeft gekregen. De M3P heeft geen binnengeluiden behalve van het windgeruis. Vind bij beide modellen redelijk veel windgeruis binnenkomen. Een testrit in de MY was veel stiller van binnen.
Daarnaast merk ik dat ik wel de boombox functie heb, LR niet, maar heb niet dat ufo geluid als ik achterruit rij. De M3P kwam met de verouderde versie, misschien dat dit nog verandert met de laatste update. Mag van mij wegblijven, vind het geen mooi geluid.
Daarnaast merk ik dat de ruitenwisser hoger ligt en echt spuit op het raam. Ziet er vreemd uit hoe hoog deze staat. Is me nooit opgevallen mij de LR.
Ik heb de USB aansluitingen en draadloos opladen. Verder geen problemen met panelgaps of lak, alles was strak.
Wat me verder nog opviel, zwarte laadkabel ipv de blauwe, achter knipperlichten zijn breder. Al met al mooie kwaliteits upgrades in zo'n korte tijd.
Mijn M3LR had links achter gerammel wat een service monteur nooit weg heeft gekregen. De M3P heeft geen binnengeluiden behalve van het windgeruis. Vind bij beide modellen redelijk veel windgeruis binnenkomen. Een testrit in de MY was veel stiller van binnen.
Daarnaast merk ik dat ik wel de boombox functie heb, LR niet, maar heb niet dat ufo geluid als ik achterruit rij. De M3P kwam met de verouderde versie, misschien dat dit nog verandert met de laatste update. Mag van mij wegblijven, vind het geen mooi geluid.
Daarnaast merk ik dat de ruitenwisser hoger ligt en echt spuit op het raam. Ziet er vreemd uit hoe hoog deze staat. Is me nooit opgevallen mij de LR.
Ik heb de USB aansluitingen en draadloos opladen. Verder geen problemen met panelgaps of lak, alles was strak.
Wat me verder nog opviel, zwarte laadkabel ipv de blauwe, achter knipperlichten zijn breder. Al met al mooie kwaliteits upgrades in zo'n korte tijd.
Hier ook. Net een flink stuk van 1000km gereden met veel miezer. Je blijft op het knopje duwen. Dan maar zelf aanzetten op interval en weer op auto als het harder gaat regenen. Het blijft behelpen.Inspired schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:28:
[...]
Het is met name bij miezer een issue bij mij. Dan moet ik hem op interval zetten want zelf wipen doet hij dan bijna niet. Met "normale" regen doet hij het tegenwoordig prima.
UNOX: The worst operating system
Hoe werkt betalen met super charging precies? (Privé auto)
Ik heb mijn tesla account/app geconfigureerd met mijn creditcard. Als ik super charge dan wordt het zo ook afgeboekt. So far so good.
Ik heb mijn vriendin als extra rijder toegevoegd, ze gebruikt dus haar eigen account voor mijn auto.
Als zij nu gaat super chargen wordt dan haar betaalgegevens gebruikt in haar account?
Of simpelweg mijn creditcard die ik als eigenaar in mijn account/app heb ingesteld?
Maw moet zij betaalgegevens instellen voor haar account?
Ik heb mijn tesla account/app geconfigureerd met mijn creditcard. Als ik super charge dan wordt het zo ook afgeboekt. So far so good.
Ik heb mijn vriendin als extra rijder toegevoegd, ze gebruikt dus haar eigen account voor mijn auto.
Als zij nu gaat super chargen wordt dan haar betaalgegevens gebruikt in haar account?
Of simpelweg mijn creditcard die ik als eigenaar in mijn account/app heb ingesteld?
Maw moet zij betaalgegevens instellen voor haar account?
[ Voor 5% gewijzigd door refused81 op 29-12-2021 17:59 ]
Zit hier nu ook al de AMD Ryzen infotainment processor in?desune schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:31:
Vandaag mijn nieuwe M3P opgehaald! Het is een MIC en het kwaliteits verschil met een Fremont model is echt heel duidelijk te merken. Ik heb een jaar een M3LR gereden van 19 december 2020, refresh. Ik merkte gelijk verschil hoe de achterklep sloot, heel solide en minder blikkerig. De deuren, armsteun, achterstoelen naar beneden klappen, alles wat beweegt voelt kwalitatief hoger aan. Het stuur is soepeler en met de LR had ik soms een trilling in het stuur.
[Afbeelding]
Tesla Model 3 AWD 19" 2021 | Renault 5 Techno 52kWh 150pk | 11 kWp PV | Itho WPU 4G | https://www.tindie.com/products/35869/
Geen idee, hoe kan ik dit zien?JoooostB schreef op woensdag 29 december 2021 @ 18:05:
[...]
Zit hier nu ook al de AMD Ryzen infotainment processor in?
Onder het kopje software kun je meer informatie opvragen. Bij mij heet het "Additional vehicle info" geloof ik.
Tesla Model 3 AWD 19" 2021 | Renault 5 Techno 52kWh 150pk | 11 kWp PV | Itho WPU 4G | https://www.tindie.com/products/35869/
Vandaag 350km gereden met mijn model 3 (2022 model). Begon met 100% en eindigde met 6%. Gemiddeld verbruik rond 153…(met gemiddelde snelheid van 110km/u) zeeeeer tevreden. Dit lukte mij niet met mijn model 3 uit 2019 met dit weer.
Btw gaat in beide gevallen om de SR+
[ Voor 7% gewijzigd door ElonDusk op 29-12-2021 19:28 ]
Model 3
Wat mij opvalt aan de dodehoek camera's in het donker is dat het beeld grotendeels overstraalt wordt door het licht van de richtingaanwijzer. Overdag is dit minder storend maar 's morgens in het donker en met regen is het beeld onbruikbaar.
Verder verschijnt de homelink niet wanneer de richtingaanwijzer nog aanstaat om de oprit op te draaien en de dodehoekcamera dus in beeld is. Zet je de richtingaanwijzer uit dan verschijnt die helaas ook niet. Tik je dan bovenaan op het scherm op het huisje dan verschijnt er een paginagroot venster met homelink en andere opties. Niet echt handig... Homelink zou bij mij typisch een icoontje zijn voor onderin de balk.
Bij mijn model 3 LR RWD 2019 werken de automatische ruitenwissers wanneer het miezert nagenoeg niet, ik zet de wissers meestal aan via voicecommand of een tik op de hendel en dan onderin het scherm. Toe het vanmiddag flink doorregende werkte de automaat echter prima.. Maar ja dat is ook geen kunst dan :-)
Verder verschijnt de homelink niet wanneer de richtingaanwijzer nog aanstaat om de oprit op te draaien en de dodehoekcamera dus in beeld is. Zet je de richtingaanwijzer uit dan verschijnt die helaas ook niet. Tik je dan bovenaan op het scherm op het huisje dan verschijnt er een paginagroot venster met homelink en andere opties. Niet echt handig... Homelink zou bij mij typisch een icoontje zijn voor onderin de balk.
Bij mijn model 3 LR RWD 2019 werken de automatische ruitenwissers wanneer het miezert nagenoeg niet, ik zet de wissers meestal aan via voicecommand of een tik op de hendel en dan onderin het scherm. Toe het vanmiddag flink doorregende werkte de automaat echter prima.. Maar ja dat is ook geen kunst dan :-)
Bijzonder… 100km weg en boeit niet?? Waarom heb je dan voor de LR gekozen 🤷🏼♂️Eddos schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 21:45:
[...]
[Afbeelding]
400 KM bij een M3 LR 2019
Dat eeuwige 'gedoe' over die range. Gewoon lekker (leeg)rijden en zoveel mogelijk stekkeren.
*overigens moet je alleen naar die range kijken als je met warme batterij op 90% zit. Bij lage SoC % klopt het vaak niet. Maar dat is wss bekend hierz
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
Voor de performance, awd, en bij zelfde ‘slijtage’ is de sr nog slechter af? Heb ook een 19LR die met hele koude temperaturen stuk minder range aangeeft (vandaag toevallig 481km) maar ja ik heb er alleen maar SuC mee zitten laden voor de 45k dat ie heeft gereden inmiddels, dus ja degraderen zal ie zeker.
Ik wilde graag mistlampenStef87 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 20:57:
[...]
Bijzonder… 100km weg en boeit niet?? Waarom heb je dan voor de LR gekozen 🤷🏼♂️
*overigens moet je alleen naar die range kijken als je met warme batterij op 90% zit. Bij lage SoC % klopt het vaak niet. Maar dat is wss bekend hierz
Is gewoon heel normaal hoor! Reken maar even om. Dat is 300km in de winter, netjes wmbTweak_ers schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:54:
[...]
Ik heb een inch minder en heb 103 gereden plus wat 80 en 60 wegen.
266km van 100% naar 18%
Hoeft maar 1x wind tegen en wel/niet voorverwarmen en men zegt hier gelijk “is wel erg hoog hoor!” Omdat er met een gunstigere situatie is vergeleken..
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
Hier hw2.5 (er was 3.0 beloofd, nooit gekregen) en de wissers doen automatisch het meer veel te laat dan goed..mattijssch schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:45:
[...]
Ik durf er echt niets over te zeggen. Ik heb een Model 3 uit september 2019 met HW3.0 ik heb eigenlijk nauwelijks klachten over de regensensor. De enige minimale verbeterpunten die ik zie: Bij miezer blijft ie naar mijn persoonlijke smaak juist wat vaker wissen dan ik zou doen. En als ik uit een tunnel kom en het regent, dan duurt het soms iets langer dan ik prettig vind voordat hij weer gaat wissen. Maar dat laatste is met 1 druk op de linkerhendel verholpen. Desalniettemin N=1, ik lees ook regelmatig dat mensen zeer ontevreden zijn, maar vergelijkend warenonderzoek is een beetje lastig.
Standaard gaan de wissers zo’n 5-10s later dan nosig pas wissen. Ik probeer automatisch altijd, maar meesr gebruikte knop is die van de ruitenwissers… Helaas (nieuwe originele ruitenwissers helpen ook niet).
Nr.1 frustratie en “binnen specs” noemen ze dat..
Misschien dat mensen met hw3 wel regensensor updates krijgen en de 2.5 versie niks meer krijgt.?
Is er iemand die met 2.5hw wel goede automatische functie heeft..?
Poeh, een dergelijk verbruik red ik met een LR2019 niet eens in de zomer volgens mijElonDusk schreef op woensdag 29 december 2021 @ 19:12:
Vandaag 350km gereden met mijn model 3 (2022 model). Begon met 100% en eindigde met 6%. Gemiddeld verbruik rond 153…(met gemiddelde snelheid van 110km/u) zeeeeer tevreden. Dit lukte mij niet met mijn model 3 uit 2019 met dit weer.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Ik zir over 38K km op 164 verbruik in precies 2 jaar rijden (2 zomers /2 winters) dus dat kan prima maar deJeroenneman schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:22:
[...]
Poeh, een dergelijk verbruik red ik met een LR2019 niet eens in de zomer volgens mij
2021/22 modellen zijn duidelijk zuiniger door de warmtepomp
De kappen op de camera's zijn ergens in 2020 gewisseld. Nieuwere hebben dus nergens last van, oudere meer. Voor 2019 is het helemaal een drama en zie je niets dan licht als de knipperlicht aanstaat.gertk schreef op woensdag 29 december 2021 @ 20:36:
Wat mij opvalt aan de dodehoek camera's in het donker is dat het beeld grotendeels overstraalt wordt door het licht van de richtingaanwijzer. Overdag is dit minder storend maar 's morgens in het donker en met regen is het beeld onbruikbaar.[...]
Een 2019 sr+ hier en je ziet inderdaad helemaal niks anders dan een knipperende feloranje gloed op het scherm in het donker met regen: waardeloos. Als het droog is en licht is het in sommige situaties wel nuttig maar ik heb het voorlopig maar weer uitgezet.Caelorum schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:50:
[...]
De kappen op de camera's zijn ergens in 2020 gewisseld. Nieuwere hebben dus nergens last van, oudere meer. Voor 2019 is het helemaal een drama en zie je niets dan licht als de knipperlicht aanstaat.
Current: Tesla M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD /n In bestelling: Tesla MY Standard Wit
Ik heb er 1 uit eind 2019 en die heeft er ook wle last van, maar niet dusdanig dat ik niets meer zie. Zie er eigenlijk meer in dan in de geblindeerde zijspiegels. Maar heb dus filmpjes gezien van 2021 modellen en daar merk je dus amper dat die knipperlicht aanstaat. Duidelijk dus dat ze er al wat aan hebben gedaan.
Overigens hebben in de VS al wat mensen een vervanging gehad na melden dat ze geen klap zagen in het donker. Wie weet kan je zoiets nog eens proberen hier, voordat Tesla dat een halt toeroept.
Overigens hebben in de VS al wat mensen een vervanging gehad na melden dat ze geen klap zagen in het donker. Wie weet kan je zoiets nog eens proberen hier, voordat Tesla dat een halt toeroept.
Hier ook 2.5hw. Automatische wissers waren altijd bijzonder matig, maar met 2021.44.25.2 is het ronduit slecht.Stef87 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:13:
[...]
SR+ sept 2019 wit
Zo, das wel heel net! Winter- of zomerbanden eronder? Ben hier de laatste tijd licht teleurgesteld over de range van mijn sr+ (2020 - 55k km), geeft momenteel op 100% - 340km range aan. Heb t gevoel dat ik blij moet zijn als ik 250km kan rijden in de winter..ElonDusk schreef op woensdag 29 december 2021 @ 19:12:
Ja nog wel zomerbanden. En 18 inch zonder doppen. Verder heb ik wel de nieuwe (grotere) accu met warmtepomp (dus denk dat dat wel scheelt).timwijn schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:16:
[...]
Zo, das wel heel net! Winter- of zomerbanden eronder? Ben hier de laatste tijd licht teleurgesteld over de range van mijn sr+ (2020 - 55k km), geeft momenteel op 100% - 340km range aan. Heb t gevoel dat ik blij moet zijn als ik 250km kan rijden in de winter..
In mijn model 3 uit 2019 deed ik op echte koude dagen ook niet meer dan 200-230km (snelweg).
Btw vandaag was het natuurlijk niet super koud. (Of amper koud haha.) Maar dan nog ben zeer tevreden tot nu toe
Model 3
Ik heb vandaag eens getest, eerste deel is on zuinig, daarna zit je een stuk lager, maar de energie grafiek komt bij mij niet onder de 175 wh/km bij 100km/h op AP. Dat is met huidig weer gewoon het maximaal haalbare. En dan is de energiegrafiek nog iets optimistischer dan het verbruik bij “ritten”.jheerink14 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:38:
[...]
Ik zir over 38K km op 164 verbruik in precies 2 jaar rijden (2 zomers /2 winters) dus dat kan prima maar de
Lager dan 175, kan mijn 2019 Model 3 LR gewoon niet komen met 10 graden en miezer
Deden vandaag gewoon helemaal niets, ik was er zo klaar mee dat ik service aan het bellen was. Na 15 minuten in de wacht, maar weer opgehangen.Schrobz schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:09:
[...]
Hier ook 2.5hw. Automatische wissers waren altijd bijzonder matig, maar met 2021.44.25.2 is het ronduit slecht.
Begin wel klaar te raken met die nutteloze updates, als mijn regen sensor het niet blijft doen.
Toch maar eens afspraak inschieten en geen genoegen nemen met “wachten op update”.
Je vervangt maar iets, al vervang je de camera’s uit voorzorg, het interesseert mij niet, maar iemand moet de pijn gaan voelen voor ze het fixen, blijkbaar. Nou ik kan nergens requests doen, dus dan moet service maar intern getriggerd worden.
Is in ieder geval “normaal” ik heb sinds de eerstetimwijn schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:16:
[...]
Zo, das wel heel net! Winter- of zomerbanden eronder? Ben hier de laatste tijd licht teleurgesteld over de range van mijn sr+ (2020 - 55k km), geeft momenteel op 100% - 340km range aan. Heb t gevoel dat ik blij moet zijn als ik 250km kan rijden in de winter..
Als je een service request aan gaat vragen krijg je een annuleren bericht met is over “BETA” ruitenwissers functionaliteit..Tweak_ers schreef op donderdag 30 december 2021 @ 00:46:
[...]
Deden vandaag gewoon helemaal niets, ik was er zo klaar mee dat ik service aan het bellen was. Na 15 minuten in de wacht, maar weer opgehangen.
Begin wel klaar te raken met die nutteloze updates, als mijn regen sensor het niet blijft doen.
Toch maar eens afspraak inschieten en geen genoegen nemen met “wachten op update”.
Je vervangt maar iets, al vervang je de camera’s uit voorzorg, het interesseert mij niet, maar iemand moet de pijn gaan voelen voor ze het fixen, blijkbaar. Nou ik kan nergens requests doen, dus dan moet service maar intern getriggerd worden.
For the record: heb je hw2.5..?
*edit*
Lijkt op mijn voorruit haha
[ Voor 47% gewijzigd door Stef87 op 30-12-2021 00:52 ]
Ik heb gewoon hw3 en het is bagger, ik heb hem maar langs de kant gezet om te kijken hoe lang het zou duren.Stef87 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:13:
[...]
Hier hw2.5 (er was 3.0 beloofd, nooit gekregen) en de wissers doen automatisch het meer veel te laat dan goed..
Standaard gaan de wissers zo’n 5-10s later dan nosig pas wissen. Ik probeer automatisch altijd, maar meesr gebruikte knop is die van de ruitenwissers… Helaas (nieuwe originele ruitenwissers helpen ook niet).
Nr.1 frustratie en “binnen specs” noemen ze dat..
Misschien dat mensen met hw3 wel regensensor updates krijgen en de 2.5 versie niks meer krijgt.?
:strip_exif()/f/image/A6nslzKj2GbxkbUXKiZbUKC8.jpg?f=fotoalbum_large)
Gebeurde gewoon niets. Echt zo slecht.
Morgen service maar weer bellen, dit is onacceptabel!
Als Tesla service overal zegt “binnen Tesla specs” waarom gaat het bij sommige mensen die dezelfde auto hebben dan wel goed? Ik snap daar niets vanTweak_ers schreef op donderdag 30 december 2021 @ 00:51:
[...]
Ik heb gewoon hw3 en het is bagger, ik heb hem maar langs de kant gezet om te kijken hoe lang het zou duren.
[Afbeelding]
Mooi, nu al zin in het gesprek 😬Stef87 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 00:56:
[...]
Als Tesla service overal zegt “binnen Tesla specs” waarom gaat het bij sommige mensen die dezelfde auto hebben dan wel goed? Ik snap daar niets van
Eens kijken wie de langste adem heeft…
Het is ook echt slechter geworden met de laatste update. In het verleden nooit aan geïrriteerd maar sinds de update wel; telkens met de hand aan zetten terwijl ik dat nog nooit nodig was met miezer.Tweak_ers schreef op donderdag 30 december 2021 @ 00:51:
[...]
Vooral in het donker lijkt het nagenoeg niet meer te werken.
Verder is m'n BMS van slag (ging van 14 naar 2% op een stuk van nog geen 10km) en heb ik al 3x een spontane reset gehad. Dataverbinding is wel weer teruggekomen gelukkig na de derde reboot. Hierna geen reboots maar wel dat het scherm af en toe flitst met artifacts. Nooit eerder gezien.
Wel een betere constante temperatuur in de auto zelf sinds de update dus het is niet allemaal slecht.
[ Voor 32% gewijzigd door Uberprutser op 30-12-2021 07:44 ]
Hier een voorbeeld overigens https://www.reddit.com/r/...ock_or_flash_the_cameras/Caelorum schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:50:
[...]
De kappen op de camera's zijn ergens in 2020 gewisseld. Nieuwere hebben dus nergens last van, oudere meer. Voor 2019 is het helemaal een drama en zie je niets dan licht als de knipperlicht aanstaat.
Maar blijkbaar dus niet gerelateerd aan jaartal, maar mogelijk aan welke behuizing ze hebben gepakt uit de voorraad.
In de voorlaatste update leek het gefixt bij mij. De ruitenwissers deden het perfect in de situatie als op @Tweak_ers plaatje. Dat heeft ongeveer een dag geduurd, want met V11 is het slechter dan daarvoor. In het donker doet hij echt helemaal niks. Dan denk ik, die camera’s zien de belijning toch ook blurry worden?Uberprutser schreef op donderdag 30 december 2021 @ 07:39:
[...]
Het is ook echt slechter geworden met de laatste update. In het verleden nooit aan geïrriteerd maar sinds de update wel; telkens met de hand aan zetten terwijl ik dat nog nooit nodig was met miezer.
Vooral in het donker lijkt het nagenoeg niet meer te werken.
Het is bij iedereen natuurlijk gewoon hetzelfde. Denk dat het aan perceptie ligt en het feit dat bij iedereen ten alle tijden de omstandigheden anders zijn. IkStef87 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 00:56:
[...]
Als Tesla service overal zegt “binnen Tesla specs” waarom gaat het bij sommige mensen die dezelfde auto hebben dan wel goed? Ik snap daar niets van
Heb er ook niet zoveel last van. Toevallig de laatste weken ergens anders gezeten (kustgebied) met veel miezer en inderdaad werkte het daar gewoon slecht.
Wat ik niet snap is dat vele lijken te denken dat hun Tesla slechter of beter is dan de andere. Die worden in massa geproduceerd met dezelfde marges.
Ik snap niet dat ze niet een sensor erin zetten van 3 EUR zoals elk ander merk. Level 5 gaan we toch niet snel halen dus er blijft een bestuurder inzitten die fatsoenlijk zicht moet hebben. Kunnen ze mooi blijven testen met de paar miljoen auto’s zonder sensor. Dit is één van de zaken waar men wereldwijd over klaagt. Met deep rain is het blijkbaar niet goed te krijgen dus stop trying en jas er een sensor in.
Dus dit, we zijn inmiddels bijna 3 jaar verder, na introductie in Nederland.Inspired schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:24:
Ik snap niet dat ze niet een sensor erin zetten van 3 EUR zoals elk ander merk. Level 5 gaan we toch niet snel halen dus er blijft een bestuurder inzitten die fatsoenlijk zicht moet hebben. Kunnen ze mooi blijven testen met de paar miljoen auto’s zonder sensor. Dit is één van de zaken waar men wereldwijd over klaagt. Met deep rain is het blijkbaar niet goed te krijgen dus stop trying en jas er een sensor in.
Het is een keer klaar…..
Dat zou verklaren waarom mijn linkercamera er wel last van heeft, maar mijn rechtercamera nietCaelorum schreef op donderdag 30 december 2021 @ 07:40:
[...]
Hier een voorbeeld overigens https://www.reddit.com/r/...ock_or_flash_the_cameras/
Maar blijkbaar dus niet gerelateerd aan jaartal, maar mogelijk aan welke behuizing ze hebben gepakt uit de voorraad.
MY LR 2022 Midnight Gray, Black interior, 20” FSD
Tesla verandert continue de hardware in de auto. Het zou me niets verbazen als een ander stuk glas, coating van het glas, andere behuizing van de camera, andere camera, andere ruitenwissers, andere AP compute hardware of weet ik veel wat allemaal een verschil in "beleving" kan veroorzaken.STIMPPYYY schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:11:
[...]
Het is bij iedereen natuurlijk gewoon hetzelfde. [...]
En de linkercamera ziet er waarschijnlijk zo uit: https://www.ebay.co.uk/it...ght-Side-RH-/124964817025svdgraaf schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:33:
[...]
Dat zou verklaren waarom mijn linkercamera er wel last van heeft, maar mijn rechtercamera nietIk ga een support ticket inschieten, kijken wat ze zeggen.
En de rechter zal dat randje niet hebben. Bij sneeuw zal je dan weer waarschijnlijk minder last hebben, volgens mensen op Reddit dan, met de linkercamera, dan met de rechter.
Auto stuurt echt als een skelter vond ik eerst. Echter tot 100km/u, dan opeens als je een lange bocht op hoge snelheid maakt merk je dat het gewicht te veel wordt. Op de snelweg rechtuit overigens goed stabiel. Eerste 150km vanaf nieuw was de demping echt helemaal strak, nu na 1200 km soepeler. Ik vindt het onderstel uitstekend maar het is ook geen sportwagen. Ook door de enorme tractie en acceleratie verwacht je misschien meer. De remmen vindt ik ook niet bijster sterk. Durf het pedaal niet echt hard in te trappen, bang dat ik de koude remmen krom trap.Tweak_ers schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:21:
Ik was gisteren in Duitsland en heb eens wat harder gereden (boven de 200).
Nu vond ik dat de achterkant niet echt vast op de weg lag bij hogere snelheden.
Geen idee hoe dat heet in auto land, maar het gevoel dat de achterkant heen en weer kan gaan op ieder moment.
Herkent iemand dit?
Echt? Ik heb een 2019 LR en hoe dat ding rijd blijft na 50k kilometers bizar. Dat ding kan ongegeneerd hard de bocht door zonder veel bodyroll. En ook boven de 200km/u vond ik hem in Duitsland nog super stabiel!ooge schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:47:
[...]
Auto stuurt echt als een skelter vond ik eerst. Echter tot 100km/u, dan opeens als je een lange bocht op hoge snelheid maakt merk je dat het gewicht te veel wordt. Op de snelweg rechtuit overigens goed stabiel. Eerste 150km vanaf nieuw was de demping echt helemaal strak, nu na 1200 km soepeler. Ik vindt het onderstel uitstekend maar het is ook geen sportwagen. Ook door de enorme tractie en acceleratie verwacht je misschien meer. De remmen vindt ik ook niet bijster sterk. Durf het pedaal niet echt hard in te trappen, bang dat ik de koude remmen krom trap.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Remmen probeer ik sowieso nooit te doen, voelt toch aan als weggooien van potentiële energie 😬ooge schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:47:
[...]
Auto stuurt echt als een skelter vond ik eerst. Echter tot 100km/u, dan opeens als je een lange bocht op hoge snelheid maakt merk je dat het gewicht te veel wordt. Op de snelweg rechtuit overigens goed stabiel. Eerste 150km vanaf nieuw was de demping echt helemaal strak, nu na 1200 km soepeler. Ik vindt het onderstel uitstekend maar het is ook geen sportwagen. Ook door de enorme tractie en acceleratie verwacht je misschien meer. De remmen vindt ik ook niet bijster sterk. Durf het pedaal niet echt hard in te trappen, bang dat ik de koude remmen krom trap.
Maar inderdaad, als ik sommige 3 series op de autobahn zag, die houd ik -ondanks mijn acceleratie- niet bij.
Die rijden hard ergens op af en remmen pas laat, later dan ik kan, waardoor ze makkelijker wat auto’s opschuiven. En dan heb ik weer een trage linkerbaan plakker voor mij.
In de stad heb je gelijk, maar op 200+ ging de achterkant bij oneffenheden in de weg toch wat heen en weer deinen.DennusB schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:50:
[...]
Echt? Ik heb een 2019 LR en hoe dat ding rijd blijft na 50k kilometers bizar. Dat ding kan ongegeneerd hard de bocht door zonder veel bodyroll. En ook boven de 200km/u vond ik hem in Duitsland nog super stabiel!
Voelde heel onprettig.
Staat op 19”, LR AWD
De aangegeven kms zijn toch op basis van de rijstijlStef87 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 20:57:
[...]
Bijzonder… 100km weg en boeit niet?? Waarom heb je dan voor de LR gekozen 🤷🏼♂️
Nee, dat zijn ze niet.ooge schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:56:
[...]
De aangegeven kms zijn toch op basis van de rijstijl
Tesla Launches New Model Y and Model 3 With AMD ChipsJoooostB schreef op woensdag 29 december 2021 @ 18:05:
[...]
Zit hier nu ook al de AMD Ryzen infotainment processor in?
Dat zegt toch niks? Wil niet zeggen dat alle modellen nu Ryzen hebben.
Fluwelen voetje of gewoon erg weinig snelweg? Ik zit na 14K nu op 179Wh/km en dan doe ik weinig geks. De range 160-170Wh/km haal ik in de zomer met weinig tegenwind onder optimale omstandigheden (uitgezonderd rechterbaan plakken of slipstreamen).jheerink14 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:38:
[...]
Ik zir over 38K km op 164 verbruik in precies 2 jaar rijden (2 zomers /2 winters) dus dat kan prima maar de
Toch mooi om te zien dat de nieuwe modellen duidelijk zuiniger zijn. Ik haalde met de ochtendrit gemiddeld 228Wh/km (120 ACC).
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Nieuwe LR zou ~565km hebben bij 100%. Dus 562 is prima. Is ook geen exacte wetenschap dus wil wel wat afwijken.ooge schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:05:
[...]
In dat geval, mijn LR van 2 weken oud en 1200 km geeft 562km aan, is dat goed/normaal?
Ik zit na 42K km op 150 gemiddeld volgens mij. SR+ uit 2020 doe niets raars maar ga ook niet constant heel hard optrekken. Verder veel snelweg. rond de 140 in de zomer is mij niet vreemd.Jeroenneman schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:06:
[...]
Fluwelen voetje of gewoon erg weinig snelweg? Ik zit na 14K nu op 179Wh/km en dan doe ik weinig geks. De range 160-170Wh/km haal ik in de zomer met weinig tegenwind onder optimale omstandigheden (uitgezonderd rechterbaan plakken of slipstreamen).
Toch mooi om te zien dat de nieuwe modellen duidelijk zuiniger zijn. Ik haalde met de ochtendrit gemiddeld 228Wh/km (120 ACC).
Ik heb er een service afspraak voor ingeschotenTweak_ers schreef op donderdag 30 december 2021 @ 00:51:
[...]
SR+ sept 2019 wit
Ik ben helaas van de eerste 40K de data kwijt, maar van de afgelopen 10K is het dit voor mijn SR+ 2019yakmak schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:12:
[...]
Ik zit na 42K km op 150 gemiddeld volgens mij. SR+ uit 2020 doe niets raars maar ga ook niet constant heel hard optrekken. Verder veel snelweg. rond de 140 in de zomer is mij niet vreemd.
/f/image/tf02hVOPw7xJxZjEfeEEKrKv.png?f=fotoalbum_large)
Een snelwegrit van 120KM bij 25 graden (zomer) eindigt meestal zo rond de 135 en in de winter bij 5 graden op zo'n 175.
Goed om te zien ook dat de efficientie hoger is bij langere ritten, bijv. als ik alleen meeneem met minimum afstand van 50KM:
[ Voor 28% gewijzigd door Caelorum op 30-12-2021 10:36 ]
Wow 128, die is mij volgens mij nog niet gelukt. Laagste bij mij was dacht ik 130.Caelorum schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:32:
[...]
Ik ben helaas van de eerste 40K de data kwijt, maar van de afgelopen 10K is het dit voor mijn SR+ 2019
[Afbeelding]
Ah, laagste dat mij is gelukt is 121, maar die zit in de dataset die ik kwijt ben. Was een ritje van pakweg 40km in de zomer (met ongetwijfeld wind mee)yakmak schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:33:
[...]
Wow 128, die is mij volgens mij nog niet gelukt. Laagste bij mij was dacht ik 130.
Vind 128 bij 50 gemiddeld niet eens heel bijzonder met een SR+.yakmak schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:33:
[...]
Wow 128, die is mij volgens mij nog niet gelukt. Laagste bij mij was dacht ik 130.
Ik rij ook niet echt perse super rustig ofzo. Veel AP en ik heb de neiging nog best veel de rem te gebruiken en wat sneller op te trekken. (en alles op auto in de auto, dus dat schiet ook niet echt op)Inspired schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:36:
[...]
Vind 128 bij 50 gemiddeld niet eens heel bijzonder met een SR+.
Als je overigens echt langzaam gaat rijden kan je denk ik nog wel naar Rusland rijden zonder te laden:
/f/image/ffmKnHWFyAfcHgJ88m9dezQT.png?f=fotoalbum_large)
En nu laat ik de spam wel even
[ Voor 45% gewijzigd door Caelorum op 30-12-2021 10:41 ]
Ik nu ook.Schrobz schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:31:
[...]
Ik heb er een service afspraak voor ingeschoten
Meneer aan de telefoon herkende het probleem totaal niet 🤣
:fill(white):strip_exif()/f/image/DuNFhjQLoMRmH4w78GhydeWv.png?f=user_large)
Oeps?
Een Performance met winterbanden, gemiddelde snelheid 114km/h. Maak me er eigenlijk nooit zo druk om.
Met zomerbanden zat ik meestal rond de 200/220.
Ok, nvm. Ik heb deze net gevonden. Voor nu het laagst wat ik heb gehaald.yakmak schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:33:
[...]
Eerste wel, tweede niet echt volgens mij. Bij lagere temps is juist het laden van de accu gelimiteerd. Ontladen niet echt afaik.ooge schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:00:
Is een LR nu langzamer 0-100 bij 40% SoC t.o.v. 90% ?
En bij koud weer zonder volle Regen?
Zie bv; YouTube: 2021 Tesla Model 3 Long Range 90-10 % acceleration tests
Kan overigens ook weer per accu type verschillen. Weet even niet of dit de pano is of LG.
[ Voor 24% gewijzigd door Inspired op 30-12-2021 11:17 ]
Ik merk dat hij vanaf een % of 70 minder lang fel aanvoelt. Dus misschien blijft 0-100 redelijk gelijk. 100-200 voelt merkbaar trager aan bij 70% vs 90%ooge schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:00:
Is een LR nu langzamer 0-100 bij 40% SoC t.o.v. 90% ?
En bij koud weer zonder volle Regen?
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Gerelateerde topics:
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
- Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
- Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
Gerelateerde topics:
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
:strip_exif()/f/image/ez23rGfhj1C6VcBAJHeBtU7b.jpg?f=fotoalbum_large)