Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 271 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.163.236 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmer
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10-11-2023
MaZo schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:41:
Ik sta op het punt een Model Y Performance te bestellen. Het zou mijn eerste electrische auto worden. Ik mijn huidige auto, evenals in mijn vorige auto, ligt een 6-cilinder benzinemotor van BMW. De techniek van de Tesla staat voor mij buiten kijf, maar ik heb wat zorgen over de looks en bouwkwaliteit. Iemand hier al ervaringen met de Model Y Performance die mij kan overtuigen?
Al een proefrit in een MY gemaakt? Dan kan je zelf de kwaliteit ervaren :) De looks is uiteraard een persoonlijk iets, maar als je van plan bent om hem te kopen neem ik aan dat de looks je aanspreken toch?

Ik heb zelf een M3 van dit jaar en ben tot nu toe erg tevreden over de kwaliteit. Zoals ze in 2019 waren, met de panelgaps etc. zijn ze echt niet meer sinds ze in China worden geproduceerd.

[ Voor 18% gewijzigd door Jimmer op 10-12-2021 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Phntm schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:29:. Tweede hekelpunt was een constante klapper geluid van achteren. Ikzelf had het vermoeden dat het kwam van de plastic onderkant aan het einde van de auto (waar je ook de trekhaak cover hebt). Ik had het mis, na langdurig testen kwam meneer erachter. MIjn hoedenplank zat een beetje los? Kennelijk resoneerde dit flink, en is dat ook gefixt. Heerlijk stille ritjes nu.
Weet je welk punt ze precies hebben gefixt? Ik hoor ook een rammeltje rechtsachter maar kan niet vinden wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:56

Phntm

Tlingelingeling

Wolly schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:28:
[...]

Weet je welk punt ze precies hebben gefixt? Ik hoor ook een rammeltje rechtsachter maar kan niet vinden wat het is.
Poeh, goeie vraag. Ik wist in de eerste plaats ook niet dat er wat was met mijn hoedenplank.... Ik dacht zelf dat het het stuk composiet tray aan de bodem van de auto was. :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 08:16
Stef87 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 23:29:
[...]

Gewoon even netjes uitleggen dat dit juist heel sociaal is. Als er een parkeerprobleem is dan mag meneer bij de gemeente klagen, dit komt niet door de laadpaal natuurlijk..

Ook hoef je na erna uitpluggen/laden de auto (officieel) niet te verzetten als je hem dus op die 2e plek zet.

Zo’n figuur die die 2e plek zonder pijl gebruikt bij mijn ouders met zijn oude diesel, doet dat zodat hij zijn eigen oprit(past een bus!) vrij kan houden..
Ik heb een vergelijkbare situatie in de buurt.
Vrijwel altijd als ik er kom om te laden is het parkeerplaats nagenoeg leeg. (> 10 lege plekken), maar altijd staat er een busje op de plek zonder pijl. Pestgedrag.
En dit is niet toevallig 's ochtends als ie nog niet weg is, deze situatie in de ochtend, middag, en ook vaak in de avond. En altijd plek genoeg. (behalve dan bij de laadpaal met 1 pijltje...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15:01
Obelixxx schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:39:
[...]

Ik heb een vergelijkbare situatie in de buurt.
Vrijwel altijd als ik er kom om te laden is het parkeerplaats nagenoeg leeg. (> 10 lege plekken), maar altijd staat er een busje op de plek zonder pijl. Pestgedrag.
En dit is niet toevallig 's ochtends als ie nog niet weg is, deze situatie in de ochtend, middag, en ook vaak in de avond. En altijd plek genoeg. (behalve dan bij de laadpaal met 1 pijltje...)
Overleg het met je gemeente, maak melding elke dag dat het gebeurd tot ze er ook een pijl neerzetten. Er zijn meerdere apps waarmee je het met een paar stappen kan melden. En vraag anders de betreffende wethouder te spreken.

Of er zijn vast wel andere manieren te bedenken om zo'n stinkbus weg te krijgen, eerst beginnen met een vriendelijk briefje met dat je begint dat je het een mooie bus blah blah blah

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 08:16
Ecological schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:42:
[...]

Overleg het met je gemeente, maak melding elke dag dat het gebeurd tot ze er ook een pijl neerzetten. Er zijn meerdere apps waarmee je het met een paar stappen kan melden. En vraag anders de betreffende wethouder te spreken.

Of er zijn vast wel andere manieren te bedenken om zo'n stinkbus weg te krijgen, eerst beginnen met een vriendelijk briefje met dat je begint dat je het een mooie bus blah blah blah
Ik woon daar gelukkig naar maar een paar weken, dan naar mn eigen nieuwe huis, met laadpaal.
Ik had de gemeente al benaderd. Die gaven aan dat alles was volgens afspraak met de paalleverancier, en dat niet niets kunnen, en gaan doen..

is de enige paal in dit kleine dorp helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
  • Laatst online: 15:01
Obelixxx schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:44:
[...]

Ik woon daar gelukkig naar maar een paar weken, dan naar mn eigen nieuwe huis, met laadpaal.
Ik had de gemeente al benaderd. Die gaven aan dat alles was volgens afspraak met de paalleverancier, en dat niet niets kunnen, en gaan doen..

is de enige paal in dit kleine dorp helaas.
In mijn kleine dorp is nog niet eens een laadpaal. 8)7

Maar binnenkort ook eigen laadpaal :)

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:50

me1299

$ondertitel

De automatische ruitenwissers zijn weer drama de laatste tijd. Ik zie helemaal niks meer maar vegen ho maar.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
Even een vraag aan de Tesla rijders, welke laadpaal hebben jullie? Ik weet dat er een laadpaal topic is maar die is erg algemeen. Is er een bepaalde laadpaal die het snelste/beste is voor Tesla’s? Zie niemand met de Tesla box overigens, vraag mij af waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bones schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:55:
Even een vraag aan de Tesla rijders, welke laadpaal hebben jullie? Ik weet dat er een laadpaal topic is maar die is erg algemeen. Is er een bepaalde laadpaal die het snelste/beste is voor Tesla’s? Zie niemand met de Tesla box overigens, vraag mij af waarom.
De tesla box staat als een soort bouwpakket in een web-store die niet echt gericht is op de nederlandse markt. Direct uit het Engels vertaalde teksten. Je moet een Tesla lader kopen en maar hopen dat-ie compatible is en dan maar hopen dat-ie gaat passen op andere auto's. En de offertepagina geeft maarliefst vier electriciens die dit eventueel voor je kunnen fixen. Wauw wat een service.

Als je dat vergelijkt met de pagina van coolblue of van Alfen snap ik wel dat mensen iets anders zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Gewoon TWC gen 3, qua prijs kunnen andere merken daar nog wat van leren

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoooostB
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:02
Keuze van de laadpaal is vrij afhankelijk van wat je wilt. Elke 3-fase 11kW lader laadt jouw Tesla even snel, echter zijn de features zoals apps, load balancing en 'smart' laden op basis van tarieven of zonne energie waarin ze zich onderscheiden.

Tesla Model 3 AWD 19" 2021 | https://www.tindie.com/products/35869/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bartlauwers
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 14:45
Heb hier een TWC gen 2, ideaal. Vooral omdat er ook een knopje op de stekker zit om je laadklepje te openen als je aan komt lopen met de kabel en de laadpoort te ontgrendelen als je af wil koppelen (beide met je telefoon als sleutel op zak). Er zitten geen mogelijkheden voor loadbalancing op deze gen2 paal maar weet niet hoe dat met andere generaties zit. Is 11 Kw(max voor Model 3) maar kan in allerlei configuraties aangesloten worden.
Hiervoor heb ik via werkspot een elektricien gezocht die hem kwam installeren.

[ Voor 4% gewijzigd door bartlauwers op 10-12-2021 21:46 ]

M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik kan 't zo snel niet in dit topic vinden - maar misschien lees ik er overheen. Ik kom van een S af en heb sinds vandaag een Y. In de S was 't gewoon wie er instapte met de keyfob aan de bestuurderskant daarvan werd 't profiel geladen. Ik heb nu mijn en haar telefoon gelinkt maar de Y wisselt niet van profiel. Moet zij een eigen Tesla account hebben (wat ik sowieso graag zou willen)?
Ik heb gewoon de Tesla wallchargerdinges.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P-vYjoHvT9OK2HQikGalR3QoGWc=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PW1C3m0QfelJUIkaoSn9WGAN.jpg?f=fotoalbum_small Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NzDEmKpz8aYzq6luhIFa8YnEZX4=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sfTNiwq5uuiLqTk7q7Tv17va.jpg?f=fotoalbum_small Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vTlyNsFXx0BdX-oVxhUwxSLvRDg=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gn8Wxdk2BoIqyMe5IUnFEIf5.jpg?f=fotoalbum_small
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 21:17:
[...]

De tesla box staat als een soort bouwpakket in een web-store die niet echt gericht is op de nederlandse markt. Direct uit het Engels vertaalde teksten. Je moet een Tesla lader kopen en maar hopen dat-ie compatible is en dan maar hopen dat-ie gaat passen op andere auto's. En de offertepagina geeft maarliefst vier electriciens die dit eventueel voor je kunnen fixen. Wauw wat een service.
Elke willekeurige (gediplomeerde) elektricien kan dit ding voor je aansluiten - is écht kinderspel. Het is dat ik 't niet verstandig vind zoiets zélf te gaan lopen hobbyen maar je zou 't bij wijze van zélf kunnen.

[ Voor 90% gewijzigd door RobIII op 10-12-2021 23:35 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:27
RobIII schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 23:29:
Ik kan 't zo snel niet in dit topic vinden - maar misschien lees ik er overheen. Ik kom van een S af en heb sinds vandaag een Y. In de S was 't gewoon wie er instapte met de keyfob aan de bestuurderskant daarvan werd 't profiel geladen. Ik heb nu mijn en haar telefoon gelinkt maar de Y wisselt niet van profiel. Moet zij een eigen Tesla account hebben (wat ik sowieso graag zou willen)?
https://www.tesla.com/own...95-A4E6-DC875F4DEDC3.html

Profiel gekoppeld aan een specifieke sleutel?
U kunt een bestuurdersprofiel koppelen aan een specifieke sleutel (of sleutels). De Model Y selecteert dan automatisch het juiste bestuurdersprofiel wanneer de gekoppelde sleutel wordt gedetecteerd als de bestuurder de auto nadert en het bestuurdersportier opent.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ah, d'oh. Morgen ekkes kijken. Dank u! _O_

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobIII schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 23:29:

[...]

Elke willekeurige (gediplomeerde) elektricien kan dit ding voor je aansluiten - is écht kinderspel. Het is dat ik 't niet verstandig vind zoiets zélf te gaan lopen hobbyen maar je zou 't bij wijze van zélf kunnen.
Vast wel, maar dat was niet mijn punt. Als je kijkt hoe Alfen, Coolblue en andere aanbieders het ding presenteren en hoe Tesla dat doet, snap ik wel dat niemand dat ding koopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:09
De android app is bij mij zojuist geupdate en zou geschikt moeten zijn voor live sentry bekijken (auto is al op 2021.40.6 incl premium) maar via de app zit die functie er toch niet bij kon ik achter. NL behoort niet tot de 'selected country's'?

Wel jammer dat steeds meer van dat soort functie niet in de EU zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draquilla
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-11-2024
mrwolf schreef op donderdag 9 december 2021 @ 23:55:
[...]

Ik had op mijn vorige phone wat geknutseld met Smoov en Tasker, werkte prima.
Ben benieuwd hoe je dit gedaan hebt. Heb je daar toevallig de Tasker Task nog van die je gebruikte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehgeahrev
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-02-2024
Heb je wel een laadpaal nodig? Ik laad met de granny aan een gewoon stopcontact (dat 16A aankan). Elk uur komt er zo 19km extra rijbereik bij. In de nachtelijke daluren (bij mij van 21u tot 6 u s'ochtends) 'tank' ik zo 171 km bij. Dat aantal krijg ik de meeste dagen niet opgereden. Als ik al eens meer moet rijden zit er voldoende reserve in de 78 kw batterij dat ik op +/ 80% geladen hou. En als dat niet zou volstaan is even 10 minuutjes SC echt geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 17:37

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

ehgeahrev schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:03:
[...]
Heb je wel een laadpaal nodig? Ik laad met de granny aan een gewoon stopcontact (dat 16A aankan). Elk uur komt er zo 19km extra rijbereik bij. In de nachtelijke daluren (bij mij van 21u tot 6 u s'ochtends) 'tank' ik zo 171 km bij. Dat aantal krijg ik de meeste dagen niet opgereden. Als ik al eens meer moet rijden zit er voldoende reserve in de 78 kw batterij dat ik op +/ 80% geladen hou. En als dat niet zou volstaan is even 10 minuutjes SC echt geen issue.
De Tesla UMC die je er bij krijgt is vaak inderdaad voldoende, de UMC is alleen niet echt waterdicht, dus je moet deze wel onder de auto kunnen leggen. En deze kan maar met 13A opladen met een gewoon geaard stopcontact, met een blauwe CEE (camping) stekker met 16A. Die koop je voor een tientje bij elke bouwmarkt en kun je makkelijk zelf monteren.

Zelf ook jaren gebruikt met mijn 3, nu in een nieuw huis met oprit komt er binnenkort alsnog een TWC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehgeahrev
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-02-2024
mkrmr schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:10:
[...]

De Tesla UMC die je er bij krijgt is vaak inderdaad voldoende, de UMC is alleen niet echt waterdicht, dus je moet deze wel onder de auto kunnen leggen.
Met een waterdichte doos voor elektrische aansluitingen van € 20 is dat probleem snel opgelost

https://www.amazon.nl/Log...id=pla-435779251865&psc=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Draquilla schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:35:
[...]

Ben benieuwd hoe je dit gedaan hebt. Heb je daar toevallig de Tasker Task nog van die je gebruikte?
Nee, helaas niet. Ik had de notificaties van de Smoov-app afgevangen met een Tasker plugin, en gebruikte die weer om een variabele in Tasker op available/not available te zetten geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draak1978
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-09 09:14
Ik heb al wat rond gekeken, maar ik vind het vooral voor de Model S... Een hondenrek tegen de achterbank aan. Ik kom zelf van een Volvo XC70 en dat is heerlijk om er tegen aan te hebben. Je hebt toch al geen zicht via die achterruit, dus dan maar beter een hok voor de hond creeren. Iemand een idee waar deze voor een schappelijke prijs is te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-05 17:32

TNJ

Frugalite

me1299 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 18:42:
De automatische ruitenwissers zijn weer drama de laatste tijd. Ik zie helemaal niks meer maar vegen ho maar.
Op de Y moet ik nog wachten, maar ik heb alvast SEXY buttons besteld voor dit soort kleine dingen. De wisser functie staat ook nog op "comming soon".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmer
TNJ schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:58:
[...]

Op de Y moet ik nog wachten, maar ik heb alvast SEXY buttons besteld voor dit soort kleine dingen. De wisser functie staat ook nog op "comming soon".
Wat wil je met die button doen m.b.t. de ruitenwissers? Een tik op de zijkant van de linker hendel activeert namelijk ook al de ruitenwisserfunctie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Jimmer schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 19:09:
[...]

Wat wil je met die button doen m.b.t. de ruitenwissers? Een tik op de zijkant van de linker hendel activeert namelijk ook al de ruitenwisserfunctie..
Wat er beschikbaar komt tzt? Schakelen tussen verschillende snelheden.

Maar hoofdzakelijk ging het mij om verschillende 'regens' te kunnen kiezen en een extra knop voor alarmlichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19
[...]

Over welke "buttons" heb je het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Hunkaroglu schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 19:30:
[...]

Over welke "buttons" heb je het over?
Draadloze buttons die je bijvoorbeeld achter je stuurwiel kunt plakken, of achter de display:
https://enhauto.com/product/four-s3xy-buttons

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hunkaroglu
TNJ schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 19:32:
[...]

Draadloze buttons die je bijvoorbeeld achter je stuurwiel kunt plakken, of achter de display:
https://enhauto.com/product/four-s3xy-buttons
Fancy, maar ik zie de toegevoegde waarde niet echt. Voor die prijs helemaal niet.. maar goed.. ieder zijn eigen ding. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:42
Tesla wall connector,(gen2 nog) prima systeem en handig met de knop voor openen laadpoort en ontlocken.
En inderdaad wel laten installeren door electricien, Grond werk (10 mtr graven) zelf geregeld dat kost meeste tijd

[ Voor 10% gewijzigd door jheerink14 op 11-12-2021 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savagenld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-09 06:45
RF1000 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 09:44:
De android app is bij mij zojuist geupdate en zou geschikt moeten zijn voor live sentry bekijken (auto is al op 2021.40.6 incl premium) maar via de app zit die functie er toch niet bij kon ik achter. NL behoort niet tot de 'selected country's'?

Wel jammer dat steeds meer van dat soort functie niet in de EU zijn...
Ik heb hetzelfde. Komt denk ik idd door de privacy regels in de EU, heel jammer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pewill
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 12:01
ehgeahrev schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:41:
[...]

Met een waterdichte doos voor elektrische aansluitingen van € 20 is dat probleem snel opgelost

https://www.amazon.nl/Log...id=pla-435779251865&psc=1
Mooi kastje! Ik had zelf ook al zitten kijken naar een spatwaterdicht Rittal kasje met een slot. Inderdaad, ik laad ook al maanden met de Granny lader, ondanks 180KM per dag geen probleem. Ik heb nu de Granny lader met twee beugelsloten aan een metalen paal bevestigd. Omdat de UMC niet waterdicht is heb ik er een plastic prullenbak (Action) op de kop er over heen gezet. Ziet er eigenlijk nog best goed uit }:O

Model 3 | 2024 Highland

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TWC en UMC zijn overigens beide IP55. Tegen regen zouden ze gewoon moeten kunnen. In een plas water vinden ze minder fijn. Bij gebruik leg ik hem altijd op een wiel zodat hij wat beschut in ligt. Maar goed, dat is alleen op vakantie. En daar is eerder de hoge temperatuur een probleem dan regen. :)

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter_J_
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 29-08 12:15
[...]

Mijn Y ook voorlopig op levering begin maart en ondertussen de buttons besteld.
De toegevoegde waarde buiten de programmeerbare knopjes is het dashboard.
Heb gelijk een telefoonhouder besteld voor achter het stuurwiel met draadloos oplaad functie.
Ik dacht de knoppen te gebruiken voor de zetel verwarming achter en koffer sluiten met een knop in de kofferbak (vrouw kan armen niet gebruiken boven schouderhoogte)
Uiteraard gaat er wat met functies gespeeld worden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Nu online
ben van plan om de aero caps van de model 3 te halen en de Tesla Aera Wheel Cap kit te gebruiken.
Deze is echter (op dit moment) niet in de tesla shop te koop.
Er staan er genoeg via amazon/bol te koop.
Echter zou ik graag de midden cap in zelfde kleur als velg willen. Ik zie allemaal kleuren als zwart/zilver/antraciet etc en ze gebruiken allemaal dezelfde foto's.
Heeft iemand een idee welke qua kleur 100% matchen met de velg?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
refused81 schreef op zondag 12 december 2021 @ 11:13:
ben van plan om de aero caps van de model 3 te halen en de Tesla Aera Wheel Cap kit te gebruiken.
Echter zou ik graag de midden cap in zelfde kleur als velg willen. Ik zie allemaal kleuren als zwart/zilver/antraciet etc en ze gebruiken allemaal dezelfde foto's.
Alleen die van Tesla volgens mij. Zou gewoon ff wachten.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

refused81 schreef op zondag 12 december 2021 @ 11:13:
Via de app kun je naar Tesla accessoires shop. Daar hebben ze een nieuwe versie. 60 euro voor en set geloof ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• refused81
  • Nu online
Phntm schreef op zondag 12 december 2021 @ 12:37:
[...]

Via de app kun je naar Tesla accessoires shop. Daar hebben ze een nieuwe versie. 60 euro voor en set geloof ik.
Dat is de nieuwe. Vind ik persoonlijk niet zo mooi.
De ouder is wat sportiever… wel te koop in us shop niet in NL shop 😡

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jevdr1990
  • Laatst online: 09-02 01:05
Ik heb een M3P in bestelling staan en kan deze later deze maand afhalen. Eerder las ik op dit forum over verschillende types batterijen (Panasonic - LG). Mijn motorcode bij Finnik geeft 3D3 aan. Kan iemand mij vertellen welk type batterij ik nu precies heb? Mijn Tesla komt overigens uit China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafecito
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 06-09 12:22
jevdr1990 schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:48:
Ik heb een M3P in bestelling staan en kan deze later deze maand afhalen. Eerder las ik op dit forum over verschillende types batterijen (Panasonic - LG). Mijn motorcode bij Finnik geeft 3D3 aan. Kan iemand mij vertellen welk type batterij ik nu precies heb? Mijn Tesla komt overigens uit China.
Hmm dat is apart, ik dacht dat de M3P altijd altijd Fremont kwamen. Mijn M3P uit 2021 komt namelijk wel uit Fremont

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jevdr1990
  • Laatst online: 09-02 01:05
Cafecito schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:03:
[...]

Hmm dat is apart, ik dacht dat de M3P altijd altijd Fremont kwamen. Mijn M3P uit 2021 komt namelijk wel uit Fremont
Ja dat was ook zo, maar mijn VIN begint wel degelijk met LRW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:12
jevdr1990 schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:48:
Je zou eens hier kunnen kijken, kun je eventueel wat info uit ontleden: https://tff-forum.de/t/mo...batteriewiki-w-i-p/107641

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Cafecito schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:03:
[...]

Sindskort maken ze ook in China en wat ik ervan begrepen heb is de bouwkwaliteit uit China beter dan uit de VS. Het verschil in accu's weet ik helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Ik heb eindelijk voor mijn model 3 ook zo een sunroof deal dingetje gekocht, monteren ging makkelijk en toen kwam ik erachter dat het te groot was. Nadere inspectie van de verkoper bleek dat het ging om eentje voor de model Y en niet 3…. Is er wellicht iemand hier die ik ermee kan blij maken? (Sorry adjes)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:58

Kiwi

Gadgetfreak

TOYS schreef op donderdag 9 december 2021 @ 23:29:
Even een andere vraag. Heeft iemand toevallig een app met een widget waar je kan zien of je favoriete laadpaal bezet is? Lijkt me makkelijk om dit direct te kunnen zien zonder de laadpaal in een app op te zoeken.
Ik heb dit zelf in Home Assistant ingebouwd om te tonen of de paal in mijn straat beschikbaar is (en indien dat niet zo is de mogelijkheid te bieden om een melding te krijgen als hij vrij komt).

Ik pak daarvoor de API van oplaadpalen.nl (ze roteren wel elke dag de characters van de location id, waarschijnlijk om dit gebruik te voorkomen, dus die laat ik ook elke dag roteren O-) )

Werkt perfect :) Alleen jammer dat 1 van de 2 plekken optioneel is voor laden, dus die heeft niet zoveel zin om uit te lezen aangezien daar altijd wel een ICE staat. (Jammer dat ze geen sensoren in de parkeervakken stoppen >:) )

[ Voor 14% gewijzigd door Kiwi op 14-12-2021 10:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvanoel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-04-2022
Toch maar even mijn verhaal doen. 30 november heb ik mijn Tesla Model Y Long Range opgehaald in Tilburg. Zo blij als een kind natuurlijk. Op de weg naar huis kwam ik erachter dat de verwarming niet warm werd. Dus ik nog twijfelen aan mezelf of ik niet een knopje gemist heb, maar helaas niet.

Eenmaal thuis aangekomen heb ik service gebeld en hebben we samen verschillende resets uitgevoerd op afstand. Maar er bleef een storing in de auto zitten. Volgende dag werd ik gebeld door service center Den Haag en kon ik mijn auto inleveren voor service.

Wat blijkt is dat er een compressor stuk is, die de verwarming aanstuurt/gebruikt(?). Dus mijn auto staat alweer bijna twee weken stil bij Tesla, want het onderdeel is niet op voorraad. Ze kunnen ook niet zeggen wanneer het onderdeel weer op voorraad is en dus geen ETA geven.

Dezelfde dag dat ik mijn MY heb ingeleverd heb ik een Tesla Model S P90D meegekregen (helaas vast op Chill Mode). Prima auto, maar man man man. Wat balen dit, zeker omdat er geen ETA is wanneer ik 'm weer op kan halen. Kan nog wel weken duren ben ik bang.

Hopelijk zijn andere deliveries beter gegaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

jvanoel schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:02:
Toch maar even mijn verhaal doen. 30 november heb ik mijn Tesla Model Y Long Range opgehaald in Tilburg. Zo blij als een kind natuurlijk. Op de weg naar huis kwam ik erachter dat de verwarming niet warm werd. Dus ik nog twijfelen aan mezelf of ik niet een knopje gemist heb, maar helaas niet.

Eenmaal thuis aangekomen heb ik service gebeld en hebben we samen verschillende resets uitgevoerd op afstand. Maar er bleef een storing in de auto zitten. Volgende dag werd ik gebeld door service center Den Haag en kon ik mijn auto inleveren voor service.

Wat blijkt is dat er een compressor stuk is, die de verwarming aanstuurt/gebruikt(?). Dus mijn auto staat alweer bijna twee weken stil bij Tesla, want het onderdeel is niet op voorraad. Ze kunnen ook niet zeggen wanneer het onderdeel weer op voorraad is en dus geen ETA geven.

Dezelfde dag dat ik mijn MY heb ingeleverd heb ik een Tesla Model S P90D meegekregen (helaas vast op Chill Mode). Prima auto, maar man man man. Wat balen dit, zeker omdat er geen ETA is wanneer ik 'm weer op kan halen. Kan nog wel weken duren ben ik bang.

Jeetje, wat vervelend! Helaas gaat er wel vaker wat fout (niet alleen bij Tesla) bij leveringen van nieuwe auto's (ik kan mij herinneren dat mijn vader een Ford Mondeo nieuw kocht in 2004 en dat die fabriek af een slechte versnellingsbak had die vervangen moest worden binnen een week :X ) maar het blijft zuur.

Ik mag volgende week (de 21ste) mijn MYLR ophalen; ik hoop dat het zonder issues gaat zijn (zeker aangezien ik anders gezeur van de missus krijg over 'het is al zo een achterlijk duur ding en dan dit?!' ) :+

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:58
Notna schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:13:
[...]
Jeetje, wat vervelend! Helaas gaat er wel vaker wat fout (niet alleen bij Tesla) bij leveringen van nieuwe auto's (ik kan mij herinneren dat mijn vader een Ford Mondeo nieuw kocht in 2004 en dat die fabriek af een slechte versenellingsbak had die vervangen moest worden binnen een week :X ) maar het blijft zuur.[...]
Ken mensen met een nieuwe Renault waarvan het onderstel krom was. Dealer weigerde het probleem te erkennen en uiteindelijk heeft een andere dealer het onder garantie moeten oplossen en is er een telefonische excuus vanuit Renault Nederland gekomen...

Auto's... het blijft moeilijk om basale checks te doen voordat ze ze uitleveren. Je zou verwachten met de uurlonen van een Chinees dat het niet zo'n probleem zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01-09 23:51
jvanoel schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:02:

Vervelend! De (private lease) Kia van onze buren staat nu ook 1 maand bij Kia omdat ze op onderdelen wachten :F ! Vervelende tijden met alle tekorten

Model 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ElCasa schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:24:
Zojuist Tesla Mobile Service langs geweest voor het vervangen van het stuurwiel. Het leer van het stuur liet los op sommige plekken, keurig vervangen op locatie! Tevens direct de modificatie aan de draagarmen gedaan, daar kwam de monteur zelf mee. Tot nu toe top service van Tesla Mobile Service, nu moet ie alleen binnenkort nog naar een Tesla Service Center voor de reparatie van de achterbumper die steeds los schiet in het midden. Kijken of die service net zo goed is als de mobile service.
Ik heb dus hetzelfde, de lijmlaag onder het leer laat los op de plekken waar je je handen houdt. Je ziet dus geen slijtplekken aan het leer, echter voel je wel dat er lucht onder zit.

Echter, Tesla weigert een reparatie onder garantie omdat ' de leren onderdelen maar 6 maanden garantie hebben' . Ze gooien het op slijtage.

Nieuw stuur kost 621 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magnat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:37
Wolly schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:53:
[...]

Ik heb dus hetzelfde, de lijmlaag onder het leer laat los op de plekken waar je je handen houdt. Je ziet dus geen slijtplekken aan het leer, echter voel je wel dat er lucht onder zit.

Echter, Tesla weigert een reparatie onder garantie omdat ' de leren onderdelen maar 6 maanden garantie hebben' . Ze gooien het op slijtage.

Ik heb hier ook last van, mijn auto is nu bijna een jaar oud en een lease. Lijkt me gewoon een stucturele fabricage fout als zoveel mensen hier last van hebben. Ik zal ook eens informeren bij Tesla en anders meld ik het wel direct bij Athlon. Als ik over 4 jaar de auto moet inleveren is er niets meer over van het stuur. Heb ik het in iedergeval op tijd gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Magnat schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:31:
[...]

Ik heb hier ook last van, mijn auto is nu bijna een jaar oud en een lease. Lijkt me gewoon een stucturele fabricage fout als zoveel mensen hier last van hebben. Ik zal ook eens informeren bij Tesla en anders meld ik het wel direct bij Athlon. Als ik over 4 jaar de auto moet inleveren is er niets meer over van het stuur. Heb ik het in iedergeval op tijd gemeld.
Het is lease, gewoon een afspraak inschieten bij Tesla. Die regelen alles met Athlon. Heb jij geen last van...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
[...]

Van een stuur van 621 euro mag je volgens de eu verwachten dat hij 2 jaar meegaat.
niet meer en niet minder. Kortom, garantie claimen, via welke weg dan ook.

slijtage zou redelijk zijn als je in een jaar 200.000 kilometer hebt gereden

[ Voor 8% gewijzigd door Tomas_ op 14-12-2021 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
Magnat schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:31:
[...]

Ik heb exacte hetzelfde gelukkig niet heel erg (beetje linksonderin) maar dat ze hierop garantie weigeren is wettelijk nieteens mogelijk volgens mij.
Model 3 SR+ uit 02-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 15:31

TPA

ESET official partner

Korvaag schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:19:
[...]

Bijna hele handleiding gelezen maar dat blijkbaar net gemist.
ik heb afgelopen zomer ook wel even goed moeten zoeken, maar het stond er toch in... rechts van de spiegel.

ESET software nodig? Let me know 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
[...]

Sh*t..! Gewoon door blijven vragen en opnieuw service aanvragen.

Komt vaker voor, ik heb het ook gehad. Lijkt op blaren of luchtbellen, precies waar je handen aan stuur hebt…

Heeft 3 (of 4..?) afspraken gekost om ze dat ding onder garantie te laten vervangen. (Na 1jaar schat ik)

Eerste paar keren afgewimpeld met “binnen Tesla specs”

Lijkt bij mij vaak policy om 2-3 keer “Nee” te zeggen of te zeggen óf “kost xxx euro” om de meeste klanten te weren, zodat ze minder hoeven te maken in de garantie.

Ben stiekem wel bang als ik over een jaar de 80.000km ga passeren…

Na 80.000km valt een hoop niet meer onder garantie.

[ Voor 10% gewijzigd door Stef87 op 14-12-2021 21:25 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MG-studios
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 20:49
Vraagje voor de (ervaren) Model 3-rijders met een kinderstoel op de achterbank: hoe houdt de vegan leren bekleding zich? Is een stoelbeschermer (tussen zitting en kinderstoel) een must? Of kan het prima zonder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:35
MG-studios schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:01:
Vraagje voor de (ervaren) Model 3-rijders met een kinderstoel op de achterbank: hoe houdt de vegan leren bekleding zich? Is een stoelbeschermer (tussen zitting en kinderstoel) een must? Of kan het prima zonder?
Wij hebben zo één (vorige model denk) (https://www.britax-romer....3-i-size-bundel/3032.html) en de bekleding houd zich prima. Maar het wordt wel gewoon vies, dus modder etc. Als je daar moeite mee hebt kun je er misschien beter wat tussenplaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Al sinds december 2019 een kinderstoel in de auto en zie er niets van. De achterkant van de voorstoel is wel wat beschadigd maar het nepleer is nog in perfecte staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmorx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:13
xeoMe schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:08:
[...]

Ik heb exacte hetzelfde gelukkig niet heel erg (beetje linksonderin) maar dat ze hierop garantie weigeren is wettelijk nieteens mogelijk volgens mij.
Model 3 SR+ uit 02-2021
Hier heb ik ook last van. Komt volgens mij omdat ik met het metalen puntje van mijn spijkerbroek langs het stuur ga bij het instappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmer
Gmorx schreef op woensdag 15 december 2021 @ 07:42:
[...]

Hier heb ik ook last van. Komt volgens mij omdat ik met het metalen puntje van mijn spijkerbroek langs het stuur ga bij het instappen.
Easy Entry mode aanzetten, heb je daar ook geen last meer van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Laatst online: 17:20

Valkyre

Kitesurf FTW!

Oef wij zitten met het volgende dilemma, mijn vriendin heeft promotie gemaakt en er gaat een collega weg zodat wij eigenlijk vandaag moeten beslissen of wij onze huidige kia e-niro (2019) in ruilen voor een model 3 Long range (ook 2019). allebei 8% bijtelling.
nu zijn wij eigenlijk wel tevreden over de kia, maar ja het tesla eco systeem lonkt mij ook wel.
Wij hebben 2 kinderen (4 jaar en 1.5jaar), ik heb al meerdere reviews gezien tussen de model en de e-niro en het lijkt best wel lood om oud ijzer te zijn.

ik ben heel erg benieuwd of mijn conclusies een beetje kloppen:

de voordelen:
  • Sneller laden bij superchargers (handig op vakantie, verder geen toegevoegde waarde)
  • Range +- 105km meer tov de e-niro
  • autopilot + veiligheidssystemen
  • verhicle 2 grid (zit dit er nu wel of niet op? ik heb nog geen paal maar dit kan wel bijdragen)
  • Hele comfortable stoelen
  • Betere navigatie vs googlemaps om je stops te bepalen als je een lange rit maakt?
  • Skiebox op het dak ook mogelijk
de nadelen:
  • de opslag capaciteit is vergelijkbaar met de: e-niro maar een kleinere doorgang.
  • geen apple carplay (ga ik dit missen?)
  • overal lijkt de kia meer praktisch te zijn als ik op de reviews afga
  • bouwkwaliteit?
  • iets duurder/li]
ik ben het topci aan het doorlezen, maar ja moet ook nog werken en het zijn een heleboel posts O-)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Nu online
Valkyre schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:29:
Oef wij zitten met het volgende dilemma, mijn vriendin heeft promotie gemaakt en er gaat een collega weg zodat wij eigenlijk vandaag moeten beslissen of wij onze huidige kia e-niro (2019) in ruilen voor een model 3 Long range (ook 2019). allebei 8% bijtelling.
nu zijn wij eigenlijk wel tevreden over de kia, maar ja het tesla eco systeem lonkt mij ook wel.
Wij hebben 2 kinderen (4 jaar en 1.5jaar), ik heb al meerdere reviews gezien tussen de model en de e-niro en het lijkt best wel lood om oud ijzer te zijn.

de voordelen:
  • Sneller laden bij superchargers (handig op vakantie, verder geen toegevoegde waarde)
  • verhicle 2 grid (zit dit er nu wel of niet op? ik heb nog geen paal maar dit kan wel bijdragen)
  • Betere navigatie vs googlemaps om je stops te bepalen als je een lange rit maakt?
de nadelen:
  • de opslag capaciteit is vergelijkbaar met de: e-niro maar een kleinere doorgang.
  • bouwkwaliteit?
  • iets duurder/li]
ik ben het topci aan het doorlezen, maar ja moet ook nog werken en het zijn een heleboel posts O-)
Maak een afspraak voor een proefrit en ervaar de verschillen 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

de voordelen:
de nadelen:
  • bouwkwaliteit?
  • iets duurder/li]
Je hebt met een Model 3 geen vehicle-2-grid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

refused81 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:34:
[...]

haha nou ja die tijd hebben we nu niet met de avond lockdown, werken en kids. Dat het allebei goed rijd geloof ik eigenlijk wel :) de auto is voor ons een vervoersmiddel.
Maar goed alle snufjes spreken mij natuurlijk wel aan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Nu online
Valkyre schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:36:
[...]

haha nou ja die tijd hebben we nu niet met de avond lockdown, werken en kids. Dat het allebei goed rijd geloof ik eigenlijk wel :) de auto is voor ons een vervoersmiddel.
Maar goed alle snufjes spreken mij natuurlijk wel aan.
in het weekend dan? 8)7

Ik zou het echt doen, denk dat je overzicht wel aardig klopt, en je gaat genoeg input/data van dit forum en rest van internet krijgen. Maar zelf ervaren is het best.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartlauwers
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 14:45
refused81 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:34:
[...]

Hij geeft aan eigenlijk vandaag te moeten beslissen dus wellicht is dat niet haalbaar.

Voor de rest, @Valkyre :
2019 auto's zijn toch slechts 4% bijtelling?(tot 50k) De mijne wel.
V2G zit er niet op zover ik weet.
Bagageruimte is prima maar wel irritant kleine doorgang. (Bijv. een bepaalde stoel kon niet in de Model 3, wel gemakkelijk in de Fiesta van mijn vriendin). Je hebt nog wel een frunk waar ook best wat in kan.
Als de Model 3 een trekhaak heeft kun je wel een aanhanger trekken. e-Niro heeft alleen fietsendrager-trekhaak.
Toegang voor kinderen: e-Niro is relatief hoog, je kunt kinderen relatief gemakkelijk in en uit die auto halen(autostoeltjes met riempjes enzo). De Tesla is een stuk lager dus dat gaat echt een stuk lastiger. Onze dochter is ruim 1,5, dus ik denk dat ik weet waar ik het over heb. Als je (soms) last hebt van je rug zeker iets om rekening mee te houden.
Qua bouwkwaliteit: kun je de huidige/vorige berijder vragen of er issues zijn en hoe de historie van de auto is. Ik zou sowieso vragen de auto te mogen zien voordat je beslist.

Ik zou vanuit praktisch oogpunt met kinderen neigen om de e-Niro houden, maar de Tesla is zeker op een aantal punten interessanter, met name qua range en snelladen.
Blijft lastig, succes in elk geval!

EDIT: verder wat @refused81 zegt:
refused81 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:40:
[...]
Maar zelf ervaren is het best.

[ Voor 6% gewijzigd door bartlauwers op 15-12-2021 09:49 ]

M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

bartlauwers schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:46:
[...]

Hij geeft aan eigenlijk vandaag te moeten beslissen dus wellicht is dat niet haalbaar.

Voor de rest, @Valkyre :

Ik zou vanuit praktisch oogpunt met kinderen neigen om de e-Niro houden, maar de Tesla is zeker op een aantal punten interessanter, met name qua range en snelladen.
Blijft lastig, succes in elk geval!

EDIT: verder wat @refused81 zegt:

[...]
Dank je wel voor je nuttige praktische input! daar ben ik inderdaad naar op zoek. het is best wel een lastige keuze. de e-niro is naar mijn idee inderaaad praktischer. Maar ook met de e-niro loop ik er op vakantie tegenaan dat de kofferbak relatief niet diep is. de M3 is dan weer dieper maar minder hoog.
maar ja tesla eco systeem is ook wat waard, en het self driving aspect spreekt mij aan.

Mijn vriendin maakt het allemaal weinig uit.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
Valkyre schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:53:
[...]

Dank je wel voor je nuttige praktische input! daar ben ik inderdaad naar op zoek. het is best wel een lastige keuze. de e-niro is naar mijn idee inderaaad praktischer. Maar ook met de e-niro loop ik er op vakantie tegenaan dat de kofferbak relatief niet diep is. de M3 is dan weer dieper maar minder hoog.
maar ja tesla eco systeem is ook wat waard, en het self driving aspect spreekt mij aan.

Mijn vriendin maakt het allemaal weinig uit.
Dan altijd voor de model 3 gaan!
En die apple carplay enz ga je bijna wel zeker niet missen O-)

Model 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

haha bedankt voor de snelle input! eigenlijk had ik dit ook in het kia e-niro topic moeten vragen :P
dan had ik een mooie vergelijking gehad ;)
ik neig wel langzaam aan richting de Tesla
ElonDusk schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:54:
[...]

Dan altijd voor de model 3 gaan!
En die apple carplay enz ga je bijna wel zeker niet missen O-)
sarcasme? ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Valkyre op 15-12-2021 10:00 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

de voordelen:
de nadelen:
  • bouwkwaliteit?
  • iets duurder/li]
Wij hebben een e-Niro en willen naar een Y straks. Je grootste voordeel gaat zijn beter snellaad netwerk (mogelijk moot point met openen superchargers), maar vooral ook: sneller laden in km/u.
De Niro staat met ritjes van >700km toch net wat te lang stil voor comfort imho.

Die range zou ik niet te hard op rekenen, Kia houd zich heel netjes dichtbij de WLTP specs, Tesla wat minder ;) Dat ga je niet echt merken door snelladen though.

Die comfortabele stoelen in de 3 heb je alleen voorin, achterin is ellendig vergeleken de e-Niro, ruimte is veel kleiner, en de bank is oncomfortabel (laag / schuin). Geen probleem voor kids though. Lange roadtrips met volwassenen zijn minder (maar duren minder lang door snel laden).

Navigatie met ingebouwde chargers in de Tesla is een droom, heerlijk.
Skibox op het dak kan op de e-Niro ook?

Apple Carplay ga ik wel degelijk missen, maar het meeste eigenlijk Apple Music integratie (nee ik stap niet over op Spotify), die is er niet in de Tesla, maar schijnt wel te komen in de volgende update? Maar goed, dat kunnen ze ook nog 2 jaar roepen.
Imho moet Tesla gewoon kappen met zeiken en CarPlay / AA ondersteunen, de markt vraagt erom, al mijn collega's met Tesla's willen het hebben, maar ze komen nu weg zonder met omwegen ("Hey Siri" en het kleine schermpje op de Qi charger).

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meneerrob
  • Laatst online: 17-07 09:26

de voordelen:
de nadelen:
  • bouwkwaliteit?
  • iets duurder/li]
Zelf heb ik nog niet gereden in de E-Niro, maar rij momenteel zelf in een M3 uit 2019. Hier ook twee kinderen, eentje van 5 de ander van 1,5. Omdat mijn werkgever Athlon Flex aanbied, heb ik de laatste maanden aardig wat verschillende (elektrische) auto's gereden. Om dat ik het leuk vond heb ik veel geswitched, maar ik blijf nu bij de M3. De bijtelling speelt daarbij een belangrijke rol, maar ik vind de auto ook erg fijn rijden.

De stoelen zijn inderdaad heel comfortabel. Ik ben zelf vrij lang en heb de Easy Entry ingesteld. Als mijn oudste achter mij zit en ik zet de auto in P, moet ik er wel op letten de Easy Entry uit te zetten, anders komen zijn voeten klem te zitten. De achterbank is voor volwassen op lange afstanden niet erg comfortabel.

Inmiddels ben ik ook al een lang weekend met de auto weg geweest en ik kon prima spullen meenemen, de frunk hielp hier ook bij. De nauwe doorgang is soms wel irritant. Op lange afstanden heb ik ook al gebruik gemaakt van de SuperChargers, ik kan niet anders zeggen dan dat het ideaal is.

Mijn vorige auto's hadden allen Android Auto / Apple Carplay en ik heb het tot op heden nog niet gemist. De Tesla navigatie en Spotify integratie werken prima.

Lastige keuze voor je, maar volgens mij een luxe probleem ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElonDusk
Valkyre schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:59:
haha bedankt voor de snelle input! eigenlijk had ik dit ook in het kia e-niro topic moeten vragen :P
dan had ik een mooie vergelijking gehad ;)
ik neig wel langzaam aan richting de Tesla

[...]

sarcasme? ;)
Nee ik ben serieus. Ik gebruikte alleen spotify en google maps voordat ik een Tesla had en dat had je in de Tesla ook. Dus ik miste niks. O-)

[ Voor 3% gewijzigd door ElonDusk op 15-12-2021 10:49 ]

Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zag vandaag een Model Y rijden met het linkerlampje te hoog afgesteld. Dus dat euvel is nog niet verholpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

ElonDusk schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:27:
[...]

Nee ik ben serieus. Ik gebruikte alleen spotify en google maps voordat ik een Tesla had en dat had je in de Tesla ook. Dus ik miste niks. O-)
Ik moet wel zeggen dat ik Flitsmeister native op het scherm wel zou waarderen. Of wellicht echte TomTom navigatie. Maar dat zit er niet in helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos

de voordelen:
de nadelen:
  • bouwkwaliteit?
  • iets duurder/li]
De stoelen van de 3 zitten echt niet zo best hoor. Ik zou direct willen ruilen met die (van de) e-Niro. Slechte ondersteuning aan bovenbenen, glad zitvlak etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjans
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 10:42
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:21:
[...]

Ik moet wel zeggen dat ik Flitsmeister native op het scherm wel zou waarderen. Of wellicht echte TomTom navigatie. Maar dat zit er niet in helaas.
Ik moet zeggen dat ik erg gecharmeerd ben van TeslAA. Bijzonder fijn om idd weer Flitsmeister op het scherm te hebben en bijvoorbeeld Pocket Casts te kunnen bedienen zonder naar beneden te moeten kijken en reiken. Zolang Tesla geen native Android Auto / Apple CarPlay wil ondersteunen is dit een mooie en makkelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
Jimmer schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:20:
[...]

Easy Entry mode aanzetten, heb je daar ook geen last meer van :)
Dan slijten je elektrische motoren weer (bovenmatig). Ik heb het maar uitgezet :p

(Handmatig profiel wisselen is ook prima)

[ Voor 7% gewijzigd door Stef87 op 15-12-2021 13:35 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Eddos schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:22:
[...]

De stoelen van de 3 zitten echt niet zo best hoor. Ik zou direct willen ruilen met die (van de) e-Niro. Slechte ondersteuning aan bovenbenen, glad zitvlak etc.
Denk dat dat ook aan de lengte van je benen en je rug ligt. Voor mij zijn ze in ieder geval perfect op 1 punt na: de randen aan de zijkant hadden wel iets meer mogen opstaan. Maar als je wat breder bent is dat dan weer niet fijn.
Stoelen is zo'n ding waarbij iedereen echt even er in moet gaan zitten en proberen af te stellen, want het is gewoon enorm persoonlijk.

@Stef87 is dat een ding dan met die motoren van de stoel? Zelf nog niet gehoord dat de motor "op" was bij een model 3.

[ Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 15-12-2021 13:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
Caelorum schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:41:
[...]

@Stef87 is dat een ding dan met die motoren van de stoel? Zelf nog niet gehoord dat de motor "op" was bij een model 3.
Nee, niet dat ik weet op de 3 specifiek. Tandwieltjes van de stelmotor krijgen eerst speling (wiebelstoel) en gaan pas later kapot.

In een normale auto is de levensduur van alles gebaseerd op de “levensverwachting” van de auto. Met dat easy entry modus was ik soms 6x per dag alles aan het verstellen…

Van ervaringen uit het verleden (gediplomeerd technisch specialist personenauto’s) in de garage weet ik dat het een rotklus is om die te vervangen. Tesla kennende kan je waarschijnlijk alleen een complete nieuwe stoel bestellen, daar zit ik niet op te wachten.

Zoveel deed het ook weer niet die verstelling. Ben nog jong en flexibel dus missen doe ik het niet! (Kan altijd handmatig op profiel “makkelijk instappen” drukken rechts bovenin het scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 23:52

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

Ik kan me herinneren dat er mensen waren met ESP problemen na de winterbanden-wissel.

Ik heb dus een tijd geleden de winterbanden erop laten leggen waarbij er achter nieuwe goodyears zijn geplaatst. Voor zitten de pirelli's van vorig jaar (niet mijn voorkeur maar ja: leasemaatschappij)
Ik krijg echter op de gekste momenten ingrepen van de ESP (rustig op een klaverblad rijdend bijvoorbeeld), en op momenten dat ik zou verwachten dat er wordt ingegrepen gebeurt er niks en kan ik nog steeds bizar hard een hoek om. Het lijkt dus niet aan de grip van de banden zelf te liggen. Iemand een idee wat ik hiermee moet?

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bla65
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-08 20:52
Markofnikoff schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:14:
Ik kan me herinneren dat er mensen waren met ESP problemen na de winterbanden-wissel.

Ik heb dus een tijd geleden de winterbanden erop laten leggen waarbij er achter nieuwe goodyears zijn geplaatst. Voor zitten de pirelli's van vorig jaar (niet mijn voorkeur maar ja: leasemaatschappij)
Ik krijg echter op de gekste momenten ingrepen van de ESP (rustig op een klaverblad rijdend bijvoorbeeld), en op momenten dat ik zou verwachten dat er wordt ingegrepen gebeurt er niks en kan ik nog steeds bizar hard een hoek om. Het lijkt dus niet aan de grip van de banden zelf te liggen. Iemand een idee wat ik hiermee moet?
Ik was er een van, bij mij zijn de verschillende voor- en achterbanden gewisseld en toen was het over 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:28
Sorry verkeerde topic...

[ Voor 95% gewijzigd door bokkow op 15-12-2021 14:24 ]

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Markofnikoff schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:14:

Hier ook iemand die dit dus had. Na 2000km sturen is het minder geworden (nieuwe banden, dus dat het een beetje glijdt is niet gek de eerste kilometers), maar bij >5 graden en nat wegdek is het nog steeds verre van briljant. Ik heb het maar geaccepteerd, ik weet inmiddels precies in welke situaties het optreedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikos_cs
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-08 01:02
Weet iemand of het misschien mogelijk is om de Tesla te openen met een eigen NFC tag?

Ik heb een tijd geleden een NFC ring gekocht en zou deze graag willen gebruiken ipv keycard. Met wat googlen vind ik wel ringen die speciaal voor Tesla gemaakt zijn en zelfs mensen die hun keycard omsmelten naar een ring maar dat is nog niet echt antwoord op mijn vraag. Volgende week krijg ik mijn M3 dus dan zou ik zelf wat kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Caelorum schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:41:
[...]

Denk dat dat ook aan de lengte van je benen en je rug ligt. Voor mij zijn ze in ieder geval perfect op 1 punt na: de randen aan de zijkant hadden wel iets meer mogen opstaan. Maar als je wat breder bent is dat dan weer niet fijn.
Stoelen is zo'n ding waarbij iedereen echt even er in moet gaan zitten en proberen af te stellen, want het is gewoon enorm persoonlijk.
Dat is ook zo. Het beste is (denk ik) om proberen te gaan proefzitten. Nu zegt dat ook niet alles; ik krijg eigenlijk pas last bij lange(re) ritten. Dat merk je ook niet (altijd) tijdens een proefritje. Mijn punt is (vooral) dat ik niet direct zou aannemen dat de stoelen beter zitten dan die van de Kia, omdat het (zoals jij ook zegt) nogal persoons-afhankelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
nikos_cs schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:01:
Weet iemand of het misschien mogelijk is om de Tesla te openen met een eigen NFC tag?

Ik heb een tijd geleden een NFC ring gekocht en zou deze graag willen gebruiken ipv keycard. Met wat googlen vind ik wel ringen die speciaal voor Tesla gemaakt zijn en zelfs mensen die hun keycard omsmelten naar een ring maar dat is nog niet echt antwoord op mijn vraag. Volgende week krijg ik mijn M3 dus dan zou ik zelf wat kunnen proberen.
Ff Youtube tutorial kijken.

Je kan het Tesla pasje met (aceton?) oplossen en zo pasje als bron voor nieuwe nfc-ring etc gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoooostB
  • Laatst online: 10:02

Niet echt een antwoord op je vraag, maar zou je niet liever gewoon je telefoon gebruiken voor keyless entry? Telefoon in je broekzak en de deur gaat voor je open :)

Tesla Model 3 AWD 19" 2021 | https://www.tindie.com/products/35869/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nikos_cs
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-08 01:02
Stef87 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:17:
[...]

Ff Youtube tutorial kijken.

Je kan het Tesla pasje met (aceton?) oplossen en zo pasje als bron voor nieuwe nfc-ring etc gebruiken
Dit is juist wat ik niet wil, ik vraag me af of je gewoon zelf een NFC tag kan gebruiken.
JoooostB schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:31:
[...]

Niet echt een antwoord op je vraag, maar zou je niet liever gewoon je telefoon gebruiken voor keyless entry? Telefoon in je broekzak en de deur gaat voor je open :)
Ja dat sowieso, maar ik zag zo'n Tesla ring en vond dat ook vet en toevallig net een andere NFC ring gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Niet met een eigen NFC tag, wel met een in aceton opgeloste Tesla keycard. Recept is hier gepost door @Smobbo Smobbo in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic"

Neem wel echte aceton, niet die eco-aceton want die werkt niet: noo in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
  • Laatst online: 14:53
arjans schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:31:
[...]

Ik moet zeggen dat ik erg gecharmeerd ben van TeslAA. Bijzonder fijn om idd weer Flitsmeister op het scherm te hebben en bijvoorbeeld Pocket Casts te kunnen bedienen zonder naar beneden te moeten kijken en reiken. Zolang Tesla geen native Android Auto / Apple CarPlay wil ondersteunen is dit een mooie en makkelijke oplossing.
En wat is de oplossing? Want nu klinkt het alsof jij gewoon flitsmeister op het enorme scherm tevoorschijn kan toveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Gyrolion schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:57:
[...]

En wat is de oplossing? Want nu klinkt het alsof jij gewoon flitsmeister op het enorme scherm tevoorschijn kan toveren.
En dat kan ook met TeslAA (https://play.google.com/s...t.cpeb.teslaa&hl=nl&gl=US)
Vond het zelf net wat te traag werken eigenlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 15-12-2021 17:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arjans
  • Laatst online: 12-09 10:42
Gyrolion schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:57:
[...]

Dat vind ik ook juist het mooie aan TeslAA! Het is een Android-app die de Android Auto-interface via de hotspot op een telefoon beschikbaar maakt in de Tesla webbrowser. Via die omweg kun je AA en dus Flitsmeister groot in beeld krijgen op het hoofdscherm, bijna even groot als de normale Tesla-kaart.
De app vind je hier: https://play.google.com/store/apps/details?id=it.cpeb.teslaa
Een demo-video hier: https://www.reddit.com/r/...over_tesla_browser_early/
Ik heb zelf overigens de DPI aangepast waardoor de kaart- en bedieningselementen allemaal wat kleiner worden weergegeven dan in de demo-video. Het is ook behoorlijk vloeiend qua weergave, alleen zoals je ook ziet in de video wordt touch met ongeveer een halve seconde vertraging uitgevoerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gyrolion
  • Laatst online: 14:53
Die app ziet er netjes uit! Helaas pindakaas ben ik een Apple gebruiker dus dit gaat dan niet voor mij op... :(

• Jimmer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WKxQFT4lOzKd1wDUlJwiic6lr30=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gLY1DgRGAEzHT6ttIBjhHzgN.png?%0D%0Af=fotoalbum_large

Iemand dit wel eens gehad? Klimaatsysteem is overduidelijk ingeschakeld, maar zodra ik de stoel- of stuurwielverwarming aan wil zetten, krijg ik deze melding in de app te zien..

• Hunkaroglu
Jimmer schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:53:
[Afbeelding]

Iemand dit wel eens gehad? Klimaatsysteem is overduidelijk ingeschakeld, maar zodra ik de stoel- of stuurwielverwarming aan wil zetten, krijg ik deze melding in de app te zien..
Zojuist geprobeerd geen problemen hier.
Indien probleem blijft optreden, even de software in de auto herstarten. Kan wellicht helpen.

• Sagres88
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13:33
[Afbeelding]

Ik heb hetzelfde wanneer hij vanuit gepland vertrek het klimaatsysteem aan heeft staan. Wanneer ik handmatig het klimaat uit en aan schakel werkt het wel. Is al ruim een jaar hetzelfde dus verwacht geen recent software gerelateerd probleem.

• Jimmer
Het is inderdaad alleen vanuit gepland vertrek, software herstarten lost het niet op, ach kan ermee leven 😅

[ Voor 23% gewijzigd door Jimmer op 16-12-2021 15:25 ]

• Stef87
[Afbeelding]

Is een bug, deze melding krijg ik ook als de ''ingestelde tijd-voorbereiding'' functie op dat moment aan staat. Zet je deze uit en erna handmatig climate aan werkt het wel.. (Bij mij dan)

Pagina: 1 ... 271 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: